Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Bij mij is daardoor een app afgewezen: NL en niet EN. Inderdaad een vervelende vereisten.

Ik hoop dat er wat nieuwe Quality Challenges komen.. Nu 3200 reviews van 4.5 voor Regenmeter, dus ik wil weer een keertje wat punten binnen laten rollen :)!

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 08:55
Niels9001 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:40:
Bij mij is daardoor een app afgewezen: NL en niet EN. Inderdaad een vervelende vereisten.
Ben inmiddels maar begonnen met een extra resource file met een lijstje variabelen zowel in het Engels als Nederlands.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 10:59
HooksForFeet schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:31:
Ik heb een aantal wijzigingen doorgevoerd aan Forens: voornamelijk wat bugfixes en animatie-tweaks, maar ook een "mail de ontwikkelaar" knop in de settings om makkelijker feedback te kunnen sturen, en er wordt nu per reis aangegeven over hoeveel minuten de trein vertrekt, zodat je zelf niet meer hoeft te hoofdrekenen. Is dat binnen vijf minuten, dan wordt het aantal minuten met de accentkleur weergegeven om duidelijk te maken dat je door moet lopen.

Ik wil 'm nog een weekje in de beta laten, en als ik dan geen gekke dingen meer tegenkom of hoor gaat 'ie live. Aantal dingen die ik vanuit de betafeedback nog heb gehoord (meer informatie per reis als je erop tapt, dat soort dingen) wil ik in versie 1.1 verwerken.
mis ik nou de aankomsttijd in het overzicht ?
ik zie nu alleen een vertrektijd, en sommige treinen doen er (veel) langer over dan andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ja, idd aankomsttijd of reistijd en aantal x overstappen is nuttig info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Krijgen jullie ook al een paar dagen deze melding in het Dev Center te zien?

Unfortunately, it's taking a little longer than expected to get the download and in-app purchase data for your apps. We're working to get you this info as quickly as possible. Check back again in a little while.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
rataplan2 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 13:55:
Krijgen jullie ook al een paar dagen deze melding in het Dev Center te zien?

Unfortunately, it's taking a little longer than expected to get the download and in-app purchase data for your apps. We're working to get you this info as quickly as possible. Check back again in a little while.
Nee maar bij de detailpagina van de app zie je dat er voor 2 dagen geen downloads zijn. (als je het op 5 dagen zet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Whatson schreef op zondag 23 maart 2014 @ 13:59:
[...]

Nee maar bij de detailpagina van de app zie je dat er voor 2 dagen geen downloads zijn. (als je het op 5 dagen zet)
Iedereen heeft die melding onder het kopje reports.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Ik had die melding eerst niet en hij loopt bij mij nu 5 dagen achter in plaats van 2 :( en laat nou ik net 5 dagen geleden een update hebben uitgebracht met in-app purchases :p

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Wietsee. schreef op zondag 23 maart 2014 @ 14:01:
[...]

Iedereen heeft die melding onder het kopje reports.
Ik dacht dat jullie de Dev Center app bedoelden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/Disco.png

Huetro BETA heeft een nieuwe (veelgevraagde!) feature gekregen.. Disco modus! De app verstuurd paar keer per seconde random kleuren naar de geselecteerde lampen. Op dit moment wordt nog niet gebruik gemaakt van enige audio processing, dat komt wellicht nog in de toekomst :).

Daarnaast kwam ik er gisteren achter dat Philips AmbiLight waarden uit te lezen zijn in nieuwere modellen d.m.v. de JointSpace API. Philips heeft al een Ambilight+Hue app op Android en iOS, maar ik wil deze functionaliteit ook graag naar Huetro brengen als 'standard mood' :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Binnenkort ook met LG support :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
Ashaman schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:29:
[...]

mis ik nou de aankomsttijd in het overzicht ?
ik zie nu alleen een vertrektijd, en sommige treinen doen er (veel) langer over dan andere...
Ik heb de aankomsttijd bij wijze van experiment eruit gehaald en vervangen door het aantal resterende minuten voor vertrek. Ik merkte dat ik iedere keer als ik de app checkte in m'n hoofd uit ging rekenen hoeveel minuten ik dan nog had om hem te halen. Aangezien ik een computer in m'n handen heb die dat net zo goed kan vond ik dat zonde, dus vandaar. :P

De aankomsttijd vond ik persoonlijk minder relevant: hij sorteert de treinen op aankomsttijd (inclusief vertraging), dus de eerstvolgende trein die hij toont (de grootste dus) is ook meteen de trein die eerder arriveert dan alle anderen. Hoe laat dat dan precies is leek mij niet heel interessant: eerder kom je er toch niet. Maar goed, dat ben ik: waarom willen jullie die info wel hebben?

Nogmaals: dit is bij wijze van experiment, misschien draai ik het nog terug. Ik wil ook nog gedetailleerdere informatie (tussenstations, eindstation, reisduur, aankomsttijd etc) toevoegen die bijvoorbeeld getoond wordt als je op de vertrektijd tikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

HooksForFeet schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:45:
[...]

Hoe laat dat dan precies is leek mij niet heel interessant: eerder kom je er toch niet. Maar goed, dat ben ik: waarom willen jullie die info wel hebben?
Het is wel makkelijk om te weten als je 's middags op kantoor zit en nog voor zes uur naar een winkel wilt.
Even de app checken werkt toch een stuk sneller dan naar ns.nl gaan.

Of onderweg, ff appen dat je om 17:51 aankomt op het station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
hjs schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:04:
[...]

Het is wel makkelijk om te weten als je 's middags op kantoor zit en nog voor zes uur naar een winkel wilt.
Even de app checken werkt toch een stuk sneller dan naar ns.nl gaan.

Of onderweg, ff appen dat je om 17:51 aankomt op het station.
Maar als je 's middags op kantoor zit heb je sowieso niets aan de app, hij toont alleen de eerstvolgende paar vertrekkende treinen.

Onderweg even kunnen appen wanneer je aankomt: goed punt. Ik ga kijken wat ik kan doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Vlak voor vertrek bedoel ik dan. Moet ik de volgende trein halen of heb ik nog ff speling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Ik snap 'm. :) Liefst zou ik zowel het aantal resterende minuten als de aankomsttijd weergeven, maar ik wil ook weer geen information overload. Het moet wel "at a glance" duidelijk blijven. Eens nadenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

HooksForFeet schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:39:
Ik snap 'm. :) Liefst zou ik zowel het aantal resterende minuten als de aankomsttijd weergeven, maar ik wil ook weer geen information overload. Het moet wel "at a glance" duidelijk blijven. Eens nadenken. :)
Keuze menu in de instellingen, waar gaat je voorkeur naar uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
HooksForFeet schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:39:
Je kunt het toch zo maken dat er meer details worden getoond als je op een vertrektijd klikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Whatson schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:11:
[...]

Je kunt het toch zo maken dat er meer details worden getoond als je op een vertrektijd klikt?
Of iets van: 17:02 - 5. Die 5 is dus het aantal minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Niels9001 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:50:
[...]

Of iets van: 17:02 - 5. Die 5 is dus het aantal minuten.
Alleen een los getal vind ik vrij onduidelijk. Bovendien staat de vertraging in minuten er ook al achter en krijg je dan dingen als 17:03 +5 5. Dat maakt het niet leesbaarder. Ik denk dat ik wat met de layout moet gaan schuiven, of het achter een tap stop. In het ergste geval een setting, maar liever niet natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Mwa, als je de 5 van resterende minuten een andere kleur geeft (lichter als de gewone tijd) dan is de leesbaarheid toch wel goed te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
HooksForFeet schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:31:
[...]

Alleen een los getal vind ik vrij onduidelijk. Bovendien staat de vertraging in minuten er ook al achter en krijg je dan dingen als 17:03 +5 5. Dat maakt het niet leesbaarder. Ik denk dat ik wat met de layout moet gaan schuiven, of het achter een tap stop. In het ergste geval een setting, maar liever niet natuurlijk. :)
robg1984 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:39:
Mwa, als je de 5 van resterende minuten een andere kleur geeft (lichter als de gewone tijd) dan is de leesbaarheid toch wel goed te doen?
Alles valt en staat bij hoe je het grafisch weergeeft inderdaad.. Je kunt veel doen met kleur en opacity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Niels9001 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 10:42:
[...]

[...]

Alles valt en staat bij hoe je het grafisch weergeeft inderdaad.. Je kunt veel doen met kleur en opacity.
Dan nog is een los getal vrij nietszeggend. 17:05 is voor iedereen herkenbaar als tijd, en +5 achter een tijd is voor iedere treinreiziger herkenbaar als minuten vertraging. Een los getal daar weer achter.. je moet echt weten wat dat betekent, dat is niet intuitief direct duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
HooksForFeet schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:03:
[...]
Dan nog is een los getal vrij nietszeggend. 17:05 is voor iedereen herkenbaar als tijd, en +5 achter een tijd is voor iedere treinreiziger herkenbaar als minuten vertraging. Een los getal daar weer achter.. je moet echt weten wat dat betekent, dat is niet intuitief direct duidelijk.
Je kunt toch gebruik maken van iconen. Tijd, (in het rood erachter de minuten vertraginging) en een wandelend icoontje met daarachter nog een keer getal + min. E.g.: 17:03 (+5) - oOo 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Ook een idee! Van het weekend eens klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 156% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Kan iemand met een Android device even met Fiddler2 klooien om erachter te komen welke urls deze streams hebben?
Desktop URL's worden in partjes geserveerd, bv. deze...

http://217.118.160.189/10/aes/adaptive/components/videorecorder/30/301978/314324/bea9ce76-f5d8-3e15-8c82-9e9ad1b5d08d.ssm/bea9ce76-f5d8-3e15-8c82-9e9ad1b5d08d-audio_eng%3D126000-video_eng%3D1500000-6.ts

...maar dat zal je al wel weten :)

Ik zal vanavond Android eens checken, als je hem de Fiddler Proxy opgeeft, zie je exact wat de mobiele device binnenharkt!

Nevermind; Ik heb alleen Android 2.1 / 2.2 en 2.3 devices hier...

Die draaien welliswaar goed de RTL-app, maar Fiddler ziet het verkeer niet - de proxy instellen op die devices heeft geen nut, zelfs niet via een app die geforceerd de proxy instelt :(

[ Voor 15% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 01-04-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Whatson schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:34:
Helaas, het is uit met de pret.
Alle api calls geven:

[...]

RTL heeft hun progressive streams uit gezet, dus voor nu werkt Gemist XL niet meer.

Heb nu geen tijd om het te fixen, dus als iemand een device id kan vinden waarvoor progressive nog wel werkt hoor ik het graag. Anders was dit het wat betreft Gemist XL
Kan iemand met een Android device even met Fiddler2 klooien om erachter te komen welke urls deze streams hebben?
Bluestacks met wireshark geeft dit:

http://manifest.us.rtl.nl...66-bee3-62c3210ba5a5.m3u8
http://manifest.us.rtl.nl...5-audio_eng%3D126000.m3u8

http://217.118.160.54/10/...5-audio_eng%3D126000-1.ts
http://drm.rtl.nl/PlayRea...ba5a5&drm=aes&version=666

http://manifest.us.rtl.nl...-video_eng%3D1500000.m3u8

http://217.118.160.54/10/...-video_eng%3D1500000-2.ts

http://217.118.160.54/10/...-video_eng%3D1500000-3.ts

http://217.118.160.54/10/...-video_eng%3D1500000-4.ts

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 128% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 107% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Ziet er mooi uit, ook met het kleur-accent van GeenStijl in de progressbar :)

Heb je die player zelf gemaakt, of maak je gebruik van een bestaande Libary / Class?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Die player is het standaard theme van Player Framework

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Cool, wellicht ga ik de integreren in mijn Purno de Purno app;

Die draait inmiddels goed, maar maakt ook (nog) gebruik van een iFrame die via Javascript wordt aangestuurd (play, skip, pause, etc...).

Als WP 8.1 indd. embedded movies non-fullscreen kan afspelen, kan ik beter overstappen op een fullscreen player...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:58:
Cool, wellicht ga ik de integreren in mijn Purno de Purno app;

Die draait inmiddels goed, maar maakt ook (nog) gebruik van een iFrame die via Javascript wordt aangestuurd (play, skip, pause, etc...).

Als WP 8.1 indd. embedded movies non-fullscreen kan afspelen, kan ik beter overstappen op een fullscreen player...
Youtube heeft een werkende fullscreen fuctie, maar veel players niet (Dumpert Embed bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:13
http://www.wpcentral.com/...reviews-unifying-app-data

WOOT!

Dat reageren op reviews ben ik héél blij mee, en ik denk jullie ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Ja al die %#&#&# die weg komen met een gare review... Kun je ze nu op aanspreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Haha, al die frustratie :P Ik weet precies hoe je je voelt :( Users die hun API key verkeerd invullen en daaruit concluderen dat je app niet werkt en maar gelijk 1 ster geven, terwijl er een obvious support button in de app zit bijvoorbeeld |:(

Ik heb een heel goed gevoel over Windows Phone 8.1 *O* Dat gaat een hoop dingen een stuk beter maken. Nog niet op hetzelfde niveau als Android, maar het is een stap in de juiste richting.

[ Voor 28% gewijzigd door Avalaxy op 04-04-2014 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Avalaxy schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 20:23:
Haha, al die frustratie :P Ik weet precies hoe je je voelt :( Users die hun API key verkeerd invullen en daaruit concluderen dat je app niet werkt en maar gelijk 1 ster geven, terwijl er een obvious support button in de app zit bijvoorbeeld |:(

Ik heb een heel goed gevoel over Windows Phone 8.1 *O* Dat gaat een hoop dingen een stuk beter maken. Nog niet op hetzelfde niveau als Android, maar het is een stap in de juiste richting.
Inderdaad.. Kan niet wachten :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Gaan jullie je apps nu ook omzetten naar Universal apps? :P

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:04

GerCor

Zonder dallen geen pieken

CAP-Team schreef op zondag 06 april 2014 @ 14:29:
Zou wel mooi zijn inderdaad. Net een artikel gelezen over Windows in de auto. Echt mooi. Koop je een auto om Windows heen.

Windows Phone | Windows | Xbox | Windows (car). :+

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Denk het niet. Ik zie nog niet echt in hoe dit samen zou moeten gaan met de telerikcomponenten die ik gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Whatson schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:24:
[...]

Youtube heeft een werkende fullscreen fuctie, maar veel players niet (Dumpert Embed bijvoorbeeld)
Yup, ik gebruik standaard al de chromeless-versie van YouTube en stuur die via een scriptje / webcontrol aan (play / pause / skip / etc...), maar de player waar je naar refereerde is wat mooier - dus ik ga de boel even opnieuw maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ik ben gisteren maar weer eens door de store gaan speuren naar een goede wekker app. Wat een trieste bedoening is dat zeg. De helft werkt letterlijk niet, en de andere helft doet het geen snars beter dan de standaard wekker. Blijkbaar kunnen ontwikkelaars nog steeds geen custom buttons toewijzen aan "snooze" en "uit". (zodat "uit" bijvoorbeeld rood kan worden en snooze bijvoorbeeld groen, wel zo handig als je dat zonder lenzen/bril wil kunnen doen). Dat hebben de concurrerende platformen toch echt beter voor elkaar.

Ik heb Joe Belfiore maar eens een tweet gestuurd of ontwikkelaars met WP8.1 daar wel bij kunnen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Deze week komt er een (minor) update voor Regenmeter om de tiles van de kaart weg te halen (CloudMade support stopt :(). Ook hoop ik Trein een kleine bugfix te geven voor een crash, en Huetro eindelijk te launchen :).

Daarna wil ik beginnen aan Regenmeter om te schrijven. De Windows 8 versie is een beetje verwaarloosd, en wil de uitdaging wel aan gaan om er meteen een universal app van te maken. Code is nog gebaseerd op 'oude' WP7 code (niet overal async etc.). Ben dan wel bang dat de support voor WP7 op z'n eind gaat lopen bij mij. Teveel werk om daar ook nog tijd in te steken, voor een aandeel dat steeds kleiner wordt. Apps blijven natuurlijk wel werken, en bij crashes zal ik vast wel bugfixes indienen.. Maar geen nieuwe features.

En na de upgrade naar 8.1 gebruik ik alleen die nog. De 8.0 versie wordt dan ook niet meer geupdate.

Al met al lijkt het me ideaal om nu een stabiel en universeel project op te zetten, die in de toekomst ook nog (eenvoudig) geport kan worden naar Xbox :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik hoop dat Microsoft dezelfde manier gaat gebruiken als toen bij iOS. Ik weet niet of dat nog zo is maar ging je iOS updaten dan deden veel versies van apps het niet meer. Zij moesten wel mee. M.a.w. of je update jouw app naar een universele app of het werkt niet in 8.1.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:09
Nee, dat moeten ze niet doen. Dan hou je helemaal geen app meer over. Wel waarschijnlijk dat het voor de gebruiker gaat zijn: Of je update naar WP8.1 Of je kan de laatste apps niet installeren. Zoals ze ook bij WP7 -> WP7.5 ->WP7.8 deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

De WP 8.1 apps zullen niet beschikbaar zijn voor WP8, als ik het goed begrepen heb. Ik ben altijd van mening, zoals bijvoorbeeld bij Ziggo: Ik wil een Ziggo app, Ziggo boeit het niet, dan gebruik ik geen Ziggo.

Als een bedrijf zijn app niet wil updaten, dan geen gebruikers. Bakt een bakker geen brood, dan geen klanten. Allemaal erg simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
GerCor schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:20:
De WP 8.1 apps zullen niet beschikbaar zijn voor WP8, als ik het goed begrepen heb. Ik ben altijd van mening, zoals bijvoorbeeld bij Ziggo: Ik wil een Ziggo app, Ziggo boeit het niet, dan gebruik ik geen Ziggo.

Als een bedrijf zijn app niet wil updaten, dan geen gebruikers. Bakt een bakker geen brood, dan geen klanten. Allemaal erg simpel.
Heeft het OS geen apps, dan geen gebruikers, dan nog minder apps, daardoor nog minder gebruikers etc.

7.x / 8.0 apps zullen gewoon werken op 8.1 heb ik begrepen. 8.1 apps werken alleen op 8.1. Regenmeter blijft dus voorlopig nog gewoon werken, totdat 'ie geupdate wordt. Geen idee of dit voor de gebruiker te zien is, aangezien ik nog niet weet of er ook nieuwe features bij komen :). Meer een code behind ding, maar misschien wel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb gisteren even gekeken naar Hardwareinfo.tv. Ook die heren zijn van mening dat Windows steeds beter moet en dat het eco-systeem eindelijk vorm neemt. Het is natuurlijk ook vrij logisch dat wanneer je een eco-systeem hebt, je voor alle mogelijkheden (Windows/Windows Phone/Xbox) maar één keer een app hoeft te maken die op alle apparatuur werkt. Anders is het nauwelijks een eco-systeem te noemen.

Ben ik het dus mee eens.

Het kan dus ook zo zijn dat bedrijven als Ziggo denken: we kunnen 3 apps maken voor 8.0, maar wellicht verstandiger om 1 app te maken voor 8.1.

Het kan ook zijn dat hobbyisten zeggen: zo'n 8.1 is mij veel te veel werk, ik heb daar geen zin in. Prima, maar dan vind ik ook dat MS mag zeggen: dan besteden we ook geen aandacht meer aan jou, ook geen zin in.

We zullen zien, tijd gaat het ons leren.

[ Voor 32% gewijzigd door GerCor op 07-04-2014 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
GerCor schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:28:
Ik heb gisteren even gekeken naar Hardwareinfo.tv. Ook die heren zijn van mening dat Windows steeds beter moet en dat het eco-systeem eindelijk vorm neemt. Het is natuurlijk ook vrij logisch dat wanneer je een eco-systeem hebt, je voor alle mogelijkheden (Windows/Windows Phone/Xbox) maar één keer een app hoeft te maken die op alle apparatuur werkt. Anders is het nauwelijks een eco-systeem te noemen.

Ben ik het dus mee eens.

Het kan dus ook zo zijn dat bedrijven als Ziggo denken: we kunnen 3 apps maken voor 8.0, maar wellicht verstandiger om 1 app te maken voor 8.1.

Het kan ook zijn dat hobbyisten zeggen: zo'n 8.1 is mij veel te veel werk, ik heb daar geen zin in. Prima, maar dan vind ik ook dat MS mag zeggen: dan besteden we ook geen aandacht meer aan jou, ook geen zin in.

We zullen zien, tijd gaat het ons leren.
Als een hobbyist geen energie meer in zijn app steekt, 'levert' het dus te weinig op. Ik denk dat Microsoft liever meer apps heeft dan minder (vandaar ook de vele initiatieven als DVLUP, App Studio, verlaagde dev license fee etc.).

Een ecosysteem gaat wel verder dan alleen universele apps. Het 'samenwerken' tussen devices is een erg belangrijk iets - dit wordt met de komst van 8.1 ook steeds beter. Lijkt erop dat Microsoft eindelijk al zijn paardjes goed voorgespannen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Euh, als jouw regenmeter app een universele app is, heb je er in feite 3. Nu is die app beschikbaar op WP en Win8. Straks ook op Xbox.

Ik vind dat zelf geweldig.

En bedoel je met 'samenwerken' zoals bijvoorbeeld de Bing apps? Neem de financiële app. Ik voeg daar bijvoorbeeld op de telefoon een aandeel toe die ik wil volgen en in dezelfde app op mijn Surface 2 staat dat aandeel dan ook toegevoegd?

Want dat is natuurlijk helemaal super.

Dus, als jouw Hue app straks beschikbaar is: instellingen maken met je telefoon (woonkamer, slaapkamer enz.) en op je Surface die instellingen ook direct hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Lijkt me dat zoiets nu ook al mogelijk is dor gebruik te maken van de OneDrive API. Zou me overigens ook niet verbazen als apps iets eenvoudiger de mogelijkheid krijgen dit soort dingen te synchroniseren over de verschillende devices, zoals Windows 8 dat zelf ook al doet.
En dan doel ik dus op WP8 support voor MSDN: Guidelines for roaming app data (Windows)
*edit*
Kan je zien dat ik alweer achter loop: MSDN: How to roam data between a Windows Store app and a Windows Phone Store app (Preliminary)

[ Voor 43% gewijzigd door Caelorum op 08-04-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Vraagje aan de developers die advertenties in hun apps hebben. Hoeveel verdienen jullie hier aan en welk advertentie netwerk gebruiken jullie hiervoor?

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
De DVLUP challenges voor Windows Phone zijn hopeloos zeg op dit moment, alleen maar gericht op die saaie Imaging SDK van Nokia ;( .

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Komt doordat het blijkbaar mogelijk is om fake reviews oid te geven, zie Best Rated list in Nederland 2e en 3e app allebei van zelfde ontwikkelaar, 50+ vijf ster reviews, maar geen 'echte' reviews erbij.

Heb die gast al gerapporteerd via reportapp@microsoft.com maar als meer mensen dit doen gaat het natuurlijk sneller.

[ Voor 8% gewijzigd door Whatson op 08-04-2014 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hoe kom je er bij dat het fake is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Caelorum schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:17:
Lijkt me dat zoiets nu ook al mogelijk is dor gebruik te maken van de OneDrive API. Zou me overigens ook niet verbazen als apps iets eenvoudiger de mogelijkheid krijgen dit soort dingen te synchroniseren over de verschillende devices, zoals Windows 8 dat zelf ook al doet.
En dan doel ik dus op WP8 support voor MSDN: Guidelines for roaming app data (Windows)
*edit*
Kan je zien dat ik alweer achter loop: MSDN: How to roam data between a Windows Store app and a Windows Phone Store app (Preliminary)
Nice.. Dus de IsolatedStorage is te roamen met de Windows Store app..? Dat is wel interessant als het zo eenvoudig gaat zoals op die link beschreven staat.
Whatson schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 20:33:
Komt doordat het blijkbaar mogelijk is om fake reviews oid te geven, zie Best Rated list in Nederland 2e en 3e app allebei van zelfde ontwikkelaar, 50+ vijf ster reviews, maar geen 'echte' reviews erbij.

Heb die gast al gerapporteerd via reportapp@microsoft.com maar als meer mensen dit doen gaat het natuurlijk sneller.
Klopt, beetje vreemd.. Hebben ze beiden alleen maar reviews zonder beschrijving gekregen. Dan verschijnen ze namelijk ook niet.

Maar dan nog. Die apps hebben +/- 60 5 sterren ratings. Regenmeter heeft 3300 4.5 sterren ratings, en wordt lager gerate.. Weet niet, beetje vreemd. Heb liever 3300 mensen die een 8 geven dan 59 een 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Avalaxy schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 20:43:
Hoe kom je er bij dat het fake is dan?
Omdat je nooit, maar dan ook nooit 50x 5 sterren kan krijgen en geen enkele andere. Bij 1 app zou ik nog zeggen dat het mogelijk is, al is de kans eeeerg klein, maar bij twee zou ik gaan denken dat de kans groter is dat er een vulkaan in Nederland ontploft..
Niels9001 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:08:
[...]
Nice.. Dus de IsolatedStorage is te roamen met de Windows Store app..? Dat is wel interessant als het zo eenvoudig gaat zoals op die link beschreven staat.
[...]
Daar lijkt het wel op. Er staat wel bij preliminary, dus je zal het zelf even moeten checken. Ik heb geen apps om dat te checken :)

[ Voor 29% gewijzigd door Caelorum op 08-04-2014 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Gemiddeld 5 ster reviews zijn wel degelijk mogelijk, kijk maar in de US/UK store. Maar dit kan gewoon niet echt zijn. 2 (betaalde) flutappjes van dezelfde uitgever die beide 50+ 5 ster reviews hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Gemiddeld wel ja.. Kijk ook echt uit naar die update van de store, zodat je ook kan zien hoeveel 5-sterren beoordelingen er zijn gegeven, hoeveel 4-sterren, 3-sterren, etc.
Het zou me niet verbazen als je hier alleen maar 5-sterren en 1-sterren reviews gaat zien. Dan zou het zeker nep zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Caelorum op 09-04-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik ben als developer begonnen voor Windows Phone.
Mijn eerste app is Film Info

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:01
• Hij is 99 cent te duur
• Afgaand op de screenshots vind ik de kleurstelling een beetje druk, en ik ga 'm niet kopen om verder uit te proberen
• Je post komt nogal spammerig over, plaats dan op z'n minst de screenshots ook hier en vertel wat de app doet

[ Voor 16% gewijzigd door sig69 op 10-04-2014 16:11 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ach, niet zo zeuren. Niemand werkt gratis, jij ook niet. 99 cent is minder dan een biertje kost.
• Je post komt nogal spammerig over, plaats dan op z'n minst de screenshots ook hier en vertel wat de app doet
Kijk eens goed naar de titel van dit topic: "Post hier je eigen Windows Phone App!".

Toegegeven, wat screenshots is leuker, maar dat het spammerig is vind ik onzin aangezien dat het doel van dit topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand dwingt je om het te kopen...
Maar wellicht zal ik een "probeer-modus" inbouwen.
Hoe dat moet zal ik nog uit moeten zoeken.
• Afgaand op de screenshots vind ik de kleurstelling een beetje druk, en ik ga 'm niet kopen om verder uit te proberen
Wat bedoel je hiermee? Wat ik ook nog van plan ben is om de kleur instelbaar te maken.
Voor zover ik weet overtreed ik geen regels...
De screenshots en wat de app doet kun je vinden in de link naar de store.
Dus vond ik het onnodig om het te kopiëren en hier te plakken.
Maar bij deze dan:

Met deze app kun je naar een film zoeken en allerlei gegevens over de film opvragen.
Verder kun je zien welke films vandaag op TV te zien zijn, wat er momenteel in de bioscopen te zien is en welke nieuwe films te huur/koop zijn.

Een paar screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/b0229eff-5bcf-4935-858d-84c7b7306d24?imageType=ws_screenshot_large

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/1e7eefcc-870b-4e75-bc5a-5977a37e9942?imageType=ws_screenshot_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Een trial-optie lijkt me essentieel. Ik koop nooit apps als ik ze niet eerst kan proberen. Microsoft geeft zelf ook aan dat betaalde apps die en trial-optie hebben vele malen vaker gekocht worden dan betaalde apps die dat niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Ik keek net naar Localytics.. En afgelopen maandag was een record dagje voor Regenmeter. 5k aan unieke gebruikers op 1 dag, en 18k aan sessies :).

Heeft iemand enig idee hoeveel WP gebruikers er in NL zijn? Marketshare gebruikers a la Kantar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Niels9001 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 08:28:
Marketshare gebruikers a la Kantar?
Het NIPO is ook Kantar, staat daar niet wat?

(of nee, Kantar en TNS-Nipo zijn beide onderdeel van WPP, wel goed zeggen)

[ Voor 14% gewijzigd door hjs op 11-04-2014 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 104% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Whatson schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:27:
[...]

je kunt het wel schatten: dumpert (3.5miljoen unieke bezoekers per jaar/16mln) =21%van nederlanders

downloads Dumpert nu +/-12000* dus
12000/0.21=+/-60000 Nederlanders met een WP8 toestel.
*niet van een heel jaar, app bestaat sinds november
Hmm.. ja, op mijn werk worden nu Lumia 625's uitgerold. Hopelijk loopt het via de zakelijke markt ook de consumenten markt in.

Btw.. Dumpert wordt nu ook (eindelijk!) ondersteund op mobile devices :). Veranderd er voor jou iets?

DVLUP Status
http://blog.dvlup.com/201...st-successful-developers/

Heeft iemand recht op een DVLUP Status badge? Ik wel :) (+1000xp en discounts), maar tot op heden nog niks ontvangen.

[ Voor 16% gewijzigd door Niels9001 op 11-04-2014 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Nee niemand in NL behalve jij ;) ben hard op weg, maar die challenges moeten even terugkomen.

Voor de app is er niets veranderd, de api bleef gewoon werken toen de website even offline was. De app gebruikt al de "ultra HD uber lutser" streams (720p) als je het vinkje voor hoge kwaliteit aan zet in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

@Whatson Wat heb jij gedaan om Gemist XL in de store te krijgen? Heb jij daarvoor toestemming gekregen van RTL of heb je hem gewoon geplaatst?

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 99% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Alweer een nieuwe 'weer'app in de store, maar de maker heeft blijkbaar goed gekeken naar het gebruik van iconen in Regenmeter. Ik dacht even, toen ik het bericht las, dat Niels een internationale versie van Regenmeter had gemaakt:

Blue Skies http://www.windowsphone.c...ab-4dcc-86e1-5f1418394d81

Veel waardering voor het ontwerp op WPCentral maar deze namaak Regenmeter zit nog vol fouten.

[ Voor 27% gewijzigd door GerCor op 12-04-2014 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HooksForFeet schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:14:
Een trial-optie lijkt me essentieel. Ik koop nooit apps als ik ze niet eerst kan proberen. Microsoft geeft zelf ook aan dat betaalde apps die en trial-optie hebben vele malen vaker gekocht worden dan betaalde apps die dat niet hebben.
Ik heb inmiddels een update doorgevoerd, ik heb een trial modus toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomverhoeff
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 10:35
Whatson schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:27:
[...]

je kunt het wel schatten: dumpert (3.5miljoen unieke bezoekers per jaar/16mln) =21%van nederlanders

downloads Dumpert nu +/-12000* dus
12000/0.21=+/-60000 Nederlanders met een WP8 toestel.
*niet van een heel jaar, app bestaat sinds november
Ik kan helaas van de meeste apps waar ik met mijn bedrijf aan werk geen cijfers delen, maar ik kan je verzekeren dat het aantal WP8 toestellen in Nederland een flink stuk hoger ligt. Sowieso goed om je te beseffen dat er ook heel wat gebruikers zijn die uberhaupt amper apps downloaden, dus er is ook nog een onderscheid in wel/niet app downloadende gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
tomverhoeff schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 13:47:
[...]
Ik kan helaas van de meeste apps waar ik met mijn bedrijf aan werk geen cijfers delen, maar ik kan je verzekeren dat het aantal WP8 toestellen in Nederland een flink stuk hoger ligt. Sowieso goed om je te beseffen dat er ook heel wat gebruikers zijn die uberhaupt amper apps downloaden, dus er is ook nog een onderscheid in wel/niet app downloadende gebruikers.
Maar hoeveel WP8 toestellen heeft NL dan wel?

Edit:
nieuws: Nederlanders kopen minder vaak Windows Phone dan inwoners buurlanden

3% van verkochte toestellen was een Windows Phone.
Laten we er voor het gemak vanuit gaan dat WP een marktaandeel van 3 procent heeft in NL:
8.5 miljoen smartphones * 3% = 255000 WP toestellen.

Ik denk dat Microsoft in Nederland gewoon veel meer reclame moet gaan maken. Helemaal nu ze zelf binnenkort ook de toestellen maakt. Er zijn theorieën dat door puur het feit dat een bedrijf adverteert, het een soort kwaliteit/zekerheid van eigen producten uitstraalt en dus er voor kan zorgen dat Windows Phone als een gelijkwaardig alternatief wordt gezien.

Edit2: stond ook onder het gelinkte artikel als reacties:
Powergrim in 'nieuws: Nederlanders kopen minder vaak Windows Phone dan inwoners buurlanden'

Dit soort werk:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3TQD7n-i4Yk]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=N2xJrpCDYW4]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=0ajwuiCvEK0]

[ Voor 56% gewijzigd door Whatson op 12-04-2014 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Wat reclame betreft: ik zag op de a2 bij Zaltbommel en in Eindhoven gisteren twee ENORME "big for business" billboards voor de Lumia 1520.

Overigens eindelijk weer een update voor Forens kunnen doen. Als je op een reis tikt flipt ie om en toont hij extra (secundaire) info, waaronder vertrektijd en reisduur.

Ik had er ook nog eindstations in willen zetten, maar dat is per reis een extra request, en dat maakt het allemaal te traag. Misschien doe ik in de toekomst nog iets waarbij hij dat on the fly laadt.

[ Voor 57% gewijzigd door HooksForFeet op 13-04-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Bij die secundaire info zou ik die tussenstops weghalen en in plaats daarvan het type trein en overstap perrons tonen.
dus
perron 1 | Maastricht - Eindhoven | intercity
perron 6 | Eindhoven - Den Haag CS | intercity

voor een treinreis van Maastricht naar Den Haag

[ Voor 26% gewijzigd door Whatson op 13-04-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Whatson schreef op zondag 13 april 2014 @ 10:47:
Bij die secundaire info zou ik die tussenstops weghalen en in plaats daarvan het type trein en overstap perrons tonen.
dus
perron 1 | Maastricht - Eindhoven | intercity
perron 6 | Eindhoven - Den Haag CS | intercity

voor een treinreis van Maastricht naar Den Haag
Oh, heel goed idee. Ga ik aan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
GerCor schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 08:39:
Alweer een nieuwe 'weer'app in de store, maar de maker heeft blijkbaar goed gekeken naar het gebruik van iconen in Regenmeter. Ik dacht even, toen ik het bericht las, dat Niels een internationale versie van Regenmeter had gemaakt:

Blue Skies http://www.windowsphone.c...ab-4dcc-86e1-5f1418394d81

Veel waardering voor het ontwerp op WPCentral maar deze namaak Regenmeter zit nog vol fouten.
Die weer iconen zijn van een open source achtig project.. Heel erg veel apps gebruiken die!

Buienradar loopt al een aantal dagen te kloten met hun gare server :S. Krijg niet altijd verbinding.. Gebruikers laten daardoor 1 ster reviews achter grrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

da's dus het nadeel dat jij afhankelijk bent van een externe server.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik blijf erbij dat je beter zelf een server kan opzetten die dan onderwater telkens de data van buienradar opvraagt (elke 5min bijv.?). Dan kan je daar in de app ook wat beter op afstemmen en ben je niet meer zo afhankelijk van de uptime (en gebruikslimieten) van de buienradar API. Daarnaast kan je dan eenvoudiger extra databronnen toevoegen zonder dat je de app daarvoor hoeft aan te passen. Kan je bijv. buienradar als databron nemen en als backup accuweather of knmi.

[ Voor 29% gewijzigd door Caelorum op 13-04-2014 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ikzelf kijk in Regenmeter vrijwel nooit naar Buienradar. Ik kijk op mijn Live-Tile en verder kom ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mja, vermoed dat de overige weerdata daar ook vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor de developers: Ik heb mijn eerste app ook voor WP 7 gemaakt, dmv een class library zodat ik niet alles dubbel moet doen. Maar dan ben je wel beperkt, omdat de class library zelf een WP7 project moet zijn. Is dat het nog waard? Met andere woorden: is de groep van WP7-gebruikers nog groot genoeg om ook daarvoor apps te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Weet iemand een aardige tutorial control voor WP8? Ik denk dan aan die slides die je ziet als je Nokia apps voor het eerst start, of de ABN AMRO app. Op zich niet moeilijk om zelf te maken, maar liever nog iets bestaands gebruiken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:42:
Vraagje voor de developers: Ik heb mijn eerste app ook voor WP 7 gemaakt, dmv een class library zodat ik niet alles dubbel moet doen. Maar dan ben je wel beperkt, omdat de class library zelf een WP7 project moet zijn. Is dat het nog waard? Met andere woorden: is de groep van WP7-gebruikers nog groot genoeg om ook daarvoor apps te maken?
Ik maak zelf helemaal geen WP7 versie meer. Veel minder features en toestellen zijn 3/4jaar oud. Ondersteuning vanuit Microsoft loopt ook af in september 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Whatson, is het misschien een idee om voor de Tweakers app het logo aan te passen naar iets zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/l18hmS9.png

Dit vanwege de doorzichtige tegels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Devin19 schreef op maandag 14 april 2014 @ 17:34:
Whatson, is het misschien een idee om voor de Tweakers app het logo aan te passen naar iets zoals dit:
[afbeelding]

Dit vanwege de doorzichtige tegels ;)
Dat is inderdaad een mooie toevoeging van de WP 8.1 update!

Toevallig had ik zelf ook 'al' mijn apps (5 stuks, yeah!) vorige week al geupdate naar de transparante tiles - zie afbeelding...

Ik heb alle logo's met de hand nagetekend als vector en alle tiles vast aangepast... Eventueel kan ik het Tweakers Logo wel op de OneDrive zetten- zodat iedereen er wat aan heeft.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tleH2oh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Zijn er verder nog dingen waarvoor het nuttig is om m'n app te upgraden naar 8.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Unified apps? Eventjes doorbijten en dan werkt die ook op Windows en straks op Xbone.
Ohja en ze hebben de performance van UI elementen in unified apps verbeterd. Naar eigen zeggen is de performance ~30% beter.
Lees anders ook even: MSDN: What's New in Windows Phone 8.1 (Windows)
Ohja en als je push berichten gebruikt kan je nu gebruik maken van de Windows Push Notification Services die een stuk beter in elkaar zit dan die van WP platform.

[ Voor 86% gewijzigd door Caelorum op 14-04-2014 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Als ik de Tweakers site open in mijn app - na de WP 8.1 update - is alles extreem klein geworden... zie plaatjes.

Ook als ik de site zelf direct open - vanuit IE Mobile 11 - dan zijn de letters bijna onleesbaar klein geworden.

Het lijkt iets met de DPI te maken te hebben; als ik de site via de console inspecteer, krijg ik ook errors dat Tweakers de verkeerde DPI hanteert;

"Consider using 'dppx' units instead of 'dpi', as in CSS 'dpi' means dots-per-CSS-inch, not dots-per-physical-inch, so does not correspond to the actual 'dpi' of a screen. In media query expression: only screen and (-webkit-min-device-pixel-ratio: 1.25), only screen and (min-resolution: 120dpi) "

Het simpelweg vergroten van de fonts heeft geen nut... 150% wordt extreem groot, 101% is ook een stap te ver.

Zijn er meer mensen / apps die dit effect hebben waargenomen?

Onderste afbeelding is het origineel, op een desktop / laptop oogt het nog goed (het screenshot) maar op de telefoon is het echt niet te lezen (Lumia 820)

De menu-bar lijkt ook intenser van kleur te zijn geworden, en de drie puntjes (...) zijn niet meer wit, maar grijs...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9SbdKBJ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jPOnqb9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ubo2Udn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Voor de helderheid twee screenshots.

Links de app / site onder WP8 - rechts onder WP8.1

Op het oog valt het niet zo op, maar op je telefoon is het verschil immens; de site wordt veel te klein gerenderd (ook in IE Mobile 8.1 zelf).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kykrC02.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Site werkt sowieso ruk op WP8.1: [Kritiek] Site performance op Windows Phone 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik heb eens een WP8 app van me geupgrade naar Windows Phone 8.1. Helaas maakt hij er geen Universal app van maar een Windows Phone Silverlight 8.1 app. Ik zie een aantal verschillen; zo heb ik nog steeds een WMAppManifest nodig, waar de Universal app die niet nodig heeft.

Weet iemand of (en hoe) ik de nieuwe live tiles (http://www.jayway.com/201...or-developers-live-tiles/) kan gebruiken in mijn project? In WMAppManifest wordt nog steeds om een iconic/flip/cycle tile gevraagd. Ik heb die code geprobeerd in mijn background worker uit te voeren maar dan gebeurt er niks, template lijkt dus niet geaccepteerd te worden.

Also: waar is het Tile Update gedeelte in Package.appxmanifest voor? Ik zie dat een URI Template verplicht is, maar het is me niet duidelijk wat daar precies van verwacht wordt. Ik hoef helemaal niks te pollen... gewoon lekker periodiek updaten die hap.

Oh, en het project overzetten naar Universal app is helaas niet mogelijk. M'n telerikcomponenten worden niet als universal gezien. Verder zijn een hoop libraries nog incompatibel (googleanalyticssdk bv :( ).

[ Voor 10% gewijzigd door Avalaxy op 15-04-2014 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Euh, iemand die een app wil maken maar geen idee heeft wat? Wellicht een remote/afstandsbediening voor Humax? Kan ik wel gebruiken, wil er ook best voor betalen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb een vraagje aan Niels van Regenmeter

Ik heb een Lumia 925 met WP8.0 erop (geen 8.1 nog) met Regenmeter.

Echter krijg ik met geen mogelijkheid de live tile erop op mijn screen,hoe ik het ook probeer, instelling staat aan in regenmeter.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Rockvee2 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:43:
Ik heb een vraagje aan Niels van Regenmeter

Ik heb een Lumia 925 met WP8.0 erop (geen 8.1 nog) met Regenmeter.

Echter krijg ik met geen mogelijkheid de live tile erop op mijn screen,hoe ik het ook probeer, instelling staat aan in regenmeter.

Iemand enig idee?
Je moet Regenmeter zelf vastpinnen (ga naar Regenmeter in de app list, long-press en maak van vast aan je start scherm). De tile laat dan het Regenmeter logo zien. Open Regenmeter, ga naar settings (*** tappen) en zet daar de live tile aan.

Het duurt dan meestal 30 minuten (mits je niet in Battery Saver mode zit natuurlijk) voordat de tile zichzelf bijwerkt naar je huidige (of vooraf ingestelde) locatie. Als het goed is staat er dan ook een lopende achtergrondtaak van Regenmeter bij Settings, *swipe naar rechts*, achtergrondtaken.

Laat me weten of het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Waarschijnlijk is het al bekend, maar ik had wat installatieproblemen met Regenmeter. Ik had regenmet nog nooit geïnstalleerd, en na de upgrade naar 8.1 deed ik dus een schone installatie.

Na de installatie wordt bij de eerste opstart gevraagd of je op basis van je huidige locatie wil werken of op basis van een ingestelde locatie. Ik wilde handmatig een locatie invullen, maar kon niet klikken op volgende. Ik was dus verplicht op basis van gps te werken. Na een herstart kon ik wel een plaats invullen en klikken op volgende.

Als daarna de live-tile het ook niet doet, ik was zo te lezen ongeduldig, komt dat vrij buggie over bij elkaar. Verder top-app hoor :)
Pagina: 1 ... 16 ... 30 Laatste

Let op:
Een lijst van door Tweakers gemaakt apps is te vinden in de startpost</a>. Daarin wordt ook uitgelegd hoe jouw app in de TS kan worden opgenomen.