Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
Ben inmiddels maar begonnen met een extra resource file met een lijstje variabelen zowel in het Engels als Nederlands.Niels9001 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:40:
Bij mij is daardoor een app afgewezen: NL en niet EN. Inderdaad een vervelende vereisten.
mis ik nou de aankomsttijd in het overzicht ?HooksForFeet schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:31:
Ik heb een aantal wijzigingen doorgevoerd aan Forens: voornamelijk wat bugfixes en animatie-tweaks, maar ook een "mail de ontwikkelaar" knop in de settings om makkelijker feedback te kunnen sturen, en er wordt nu per reis aangegeven over hoeveel minuten de trein vertrekt, zodat je zelf niet meer hoeft te hoofdrekenen. Is dat binnen vijf minuten, dan wordt het aantal minuten met de accentkleur weergegeven om duidelijk te maken dat je door moet lopen.
Ik wil 'm nog een weekje in de beta laten, en als ik dan geen gekke dingen meer tegenkom of hoor gaat 'ie live. Aantal dingen die ik vanuit de betafeedback nog heb gehoord (meer informatie per reis als je erop tapt, dat soort dingen) wil ik in versie 1.1 verwerken.
ik zie nu alleen een vertrektijd, en sommige treinen doen er (veel) langer over dan andere...
Unfortunately, it's taking a little longer than expected to get the download and in-app purchase data for your apps. We're working to get you this info as quickly as possible. Check back again in a little while.
That Is The Question
Nee maar bij de detailpagina van de app zie je dat er voor 2 dagen geen downloads zijn. (als je het op 5 dagen zet)rataplan2 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 13:55:
Krijgen jullie ook al een paar dagen deze melding in het Dev Center te zien?
Unfortunately, it's taking a little longer than expected to get the download and in-app purchase data for your apps. We're working to get you this info as quickly as possible. Check back again in a little while.
Iedereen heeft die melding onder het kopje reports.Whatson schreef op zondag 23 maart 2014 @ 13:59:
[...]
Nee maar bij de detailpagina van de app zie je dat er voor 2 dagen geen downloads zijn. (als je het op 5 dagen zet)
That Is The Question
Ik dacht dat jullie de Dev Center app bedoeldenWietsee. schreef op zondag 23 maart 2014 @ 14:01:
[...]
Iedereen heeft die melding onder het kopje reports.

Huetro BETA heeft een nieuwe (veelgevraagde!) feature gekregen.. Disco modus! De app verstuurd paar keer per seconde random kleuren naar de geselecteerde lampen. Op dit moment wordt nog niet gebruik gemaakt van enige audio processing, dat komt wellicht nog in de toekomst
Daarnaast kwam ik er gisteren achter dat Philips AmbiLight waarden uit te lezen zijn in nieuwere modellen d.m.v. de JointSpace API. Philips heeft al een Ambilight+Hue app op Android en iOS, maar ik wil deze functionaliteit ook graag naar Huetro brengen als 'standard mood'
Ik heb de aankomsttijd bij wijze van experiment eruit gehaald en vervangen door het aantal resterende minuten voor vertrek. Ik merkte dat ik iedere keer als ik de app checkte in m'n hoofd uit ging rekenen hoeveel minuten ik dan nog had om hem te halen. Aangezien ik een computer in m'n handen heb die dat net zo goed kan vond ik dat zonde, dus vandaar.Ashaman schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:29:
[...]
mis ik nou de aankomsttijd in het overzicht ?
ik zie nu alleen een vertrektijd, en sommige treinen doen er (veel) langer over dan andere...
De aankomsttijd vond ik persoonlijk minder relevant: hij sorteert de treinen op aankomsttijd (inclusief vertraging), dus de eerstvolgende trein die hij toont (de grootste dus) is ook meteen de trein die eerder arriveert dan alle anderen. Hoe laat dat dan precies is leek mij niet heel interessant: eerder kom je er toch niet. Maar goed, dat ben ik: waarom willen jullie die info wel hebben?
Nogmaals: dit is bij wijze van experiment, misschien draai ik het nog terug. Ik wil ook nog gedetailleerdere informatie (tussenstations, eindstation, reisduur, aankomsttijd etc) toevoegen die bijvoorbeeld getoond wordt als je op de vertrektijd tikt.
Het is wel makkelijk om te weten als je 's middags op kantoor zit en nog voor zes uur naar een winkel wilt.HooksForFeet schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:45:
[...]
Hoe laat dat dan precies is leek mij niet heel interessant: eerder kom je er toch niet. Maar goed, dat ben ik: waarom willen jullie die info wel hebben?
Even de app checken werkt toch een stuk sneller dan naar ns.nl gaan.
Of onderweg, ff appen dat je om 17:51 aankomt op het station.
Maar als je 's middags op kantoor zit heb je sowieso niets aan de app, hij toont alleen de eerstvolgende paar vertrekkende treinen.hjs schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:04:
[...]
Het is wel makkelijk om te weten als je 's middags op kantoor zit en nog voor zes uur naar een winkel wilt.
Even de app checken werkt toch een stuk sneller dan naar ns.nl gaan.
Of onderweg, ff appen dat je om 17:51 aankomt op het station.
Onderweg even kunnen appen wanneer je aankomt: goed punt. Ik ga kijken wat ik kan doen.
Keuze menu in de instellingen, waar gaat je voorkeur naar uitHooksForFeet schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:39:
Ik snap 'm.Liefst zou ik zowel het aantal resterende minuten als de aankomsttijd weergeven, maar ik wil ook weer geen information overload. Het moet wel "at a glance" duidelijk blijven. Eens nadenken.
Je kunt het toch zo maken dat er meer details worden getoond als je op een vertrektijd klikt?HooksForFeet schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:39:
Ik snap 'm.Liefst zou ik zowel het aantal resterende minuten als de aankomsttijd weergeven, maar ik wil ook weer geen information overload. Het moet wel "at a glance" duidelijk blijven. Eens nadenken.
Of iets van: 17:02 - 5. Die 5 is dus het aantal minuten.Whatson schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:11:
[...]
Je kunt het toch zo maken dat er meer details worden getoond als je op een vertrektijd klikt?
Alleen een los getal vind ik vrij onduidelijk. Bovendien staat de vertraging in minuten er ook al achter en krijg je dan dingen als 17:03 +5 5. Dat maakt het niet leesbaarder. Ik denk dat ik wat met de layout moet gaan schuiven, of het achter een tap stop. In het ergste geval een setting, maar liever niet natuurlijk.Niels9001 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:50:
[...]
Of iets van: 17:02 - 5. Die 5 is dus het aantal minuten.
HooksForFeet schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:31:
[...]
Alleen een los getal vind ik vrij onduidelijk. Bovendien staat de vertraging in minuten er ook al achter en krijg je dan dingen als 17:03 +5 5. Dat maakt het niet leesbaarder. Ik denk dat ik wat met de layout moet gaan schuiven, of het achter een tap stop. In het ergste geval een setting, maar liever niet natuurlijk.
Alles valt en staat bij hoe je het grafisch weergeeft inderdaad.. Je kunt veel doen met kleur en opacity.robg1984 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:39:
Mwa, als je de 5 van resterende minuten een andere kleur geeft (lichter als de gewone tijd) dan is de leesbaarheid toch wel goed te doen?
Dan nog is een los getal vrij nietszeggend. 17:05 is voor iedereen herkenbaar als tijd, en +5 achter een tijd is voor iedere treinreiziger herkenbaar als minuten vertraging. Een los getal daar weer achter.. je moet echt weten wat dat betekent, dat is niet intuitief direct duidelijk.Niels9001 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 10:42:
[...]
[...]
Alles valt en staat bij hoe je het grafisch weergeeft inderdaad.. Je kunt veel doen met kleur en opacity.
Je kunt toch gebruik maken van iconen. Tijd, (in het rood erachter de minuten vertraginging) en een wandelend icoontje met daarachter nog een keer getal + min. E.g.: 17:03 (+5) -HooksForFeet schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:03:
[...]
Dan nog is een los getal vrij nietszeggend. 17:05 is voor iedereen herkenbaar als tijd, en +5 achter een tijd is voor iedere treinreiziger herkenbaar als minuten vertraging. Een los getal daar weer achter.. je moet echt weten wat dat betekent, dat is niet intuitief direct duidelijk.

[ Voor 156% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:11 ]
Desktop URL's worden in partjes geserveerd, bv. deze...Kan iemand met een Android device even met Fiddler2 klooien om erachter te komen welke urls deze streams hebben?
http://217.118.160.189/10/aes/adaptive/components/videorecorder/30/301978/314324/bea9ce76-f5d8-3e15-8c82-9e9ad1b5d08d.ssm/bea9ce76-f5d8-3e15-8c82-9e9ad1b5d08d-audio_eng%3D126000-video_eng%3D1500000-6.ts
...maar dat zal je al wel weten
Ik zal vanavond Android eens checken, als je hem de Fiddler Proxy opgeeft, zie je exact wat de mobiele device binnenharkt!
Nevermind; Ik heb alleen Android 2.1 / 2.2 en 2.3 devices hier...
Die draaien welliswaar goed de RTL-app, maar Fiddler ziet het verkeer niet - de proxy instellen op die devices heeft geen nut, zelfs niet via een app die geforceerd de proxy instelt
[ Voor 15% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 01-04-2014 17:38 ]
Bluestacks met wireshark geeft dit:Whatson schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:34:
Helaas, het is uit met de pret.
Alle api calls geven:
[...]
RTL heeft hun progressive streams uit gezet, dus voor nu werkt Gemist XL niet meer.
Heb nu geen tijd om het te fixen, dus als iemand een device id kan vinden waarvoor progressive nog wel werkt hoor ik het graag. Anders was dit het wat betreft Gemist XL
Kan iemand met een Android device even met Fiddler2 klooien om erachter te komen welke urls deze streams hebben?
http://manifest.us.rtl.nl...66-bee3-62c3210ba5a5.m3u8
http://manifest.us.rtl.nl...5-audio_eng%3D126000.m3u8
http://217.118.160.54/10/...5-audio_eng%3D126000-1.ts
http://drm.rtl.nl/PlayRea...ba5a5&drm=aes&version=666
http://manifest.us.rtl.nl...-video_eng%3D1500000.m3u8
http://217.118.160.54/10/...-video_eng%3D1500000-2.ts
http://217.118.160.54/10/...-video_eng%3D1500000-3.ts
http://217.118.160.54/10/...-video_eng%3D1500000-4.ts
That Is The Question
[ Voor 128% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:11 ]
[ Voor 107% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:11 ]
Heb je die player zelf gemaakt, of maak je gebruik van een bestaande Libary / Class?
Die draait inmiddels goed, maar maakt ook (nog) gebruik van een iFrame die via Javascript wordt aangestuurd (play, skip, pause, etc...).
Als WP 8.1 indd. embedded movies non-fullscreen kan afspelen, kan ik beter overstappen op een fullscreen player...
Youtube heeft een werkende fullscreen fuctie, maar veel players niet (Dumpert Embed bijvoorbeeld)b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:58:
Cool, wellicht ga ik de integreren in mijn Purno de Purno app;
Die draait inmiddels goed, maar maakt ook (nog) gebruik van een iFrame die via Javascript wordt aangestuurd (play, skip, pause, etc...).
Als WP 8.1 indd. embedded movies non-fullscreen kan afspelen, kan ik beter overstappen op een fullscreen player...
WOOT!
Dat reageren op reviews ben ik héél blij mee, en ik denk jullie ook

Ik heb een heel goed gevoel over Windows Phone 8.1

[ Voor 28% gewijzigd door Avalaxy op 04-04-2014 20:24 ]
Inderdaad.. Kan niet wachten :)!Avalaxy schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 20:23:
Haha, al die frustratieIk weet precies hoe je je voelt
Users die hun API key verkeerd invullen en daaruit concluderen dat je app niet werkt en maar gelijk 1 ster geven, terwijl er een obvious support button in de app zit bijvoorbeeld
Ik heb een heel goed gevoel over Windows Phone 8.1Dat gaat een hoop dingen een stuk beter maken. Nog niet op hetzelfde niveau als Android, maar het is een stap in de juiste richting.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Zou wel mooi zijn inderdaad. Net een artikel gelezen over Windows in de auto. Echt mooi. Koop je een auto om Windows heen.CAP-Team schreef op zondag 06 april 2014 @ 14:29:
Gaan jullie je apps nu ook omzetten naar Universal apps?
Windows Phone | Windows | Xbox | Windows (car).
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Denk het niet. Ik zie nog niet echt in hoe dit samen zou moeten gaan met de telerikcomponenten die ik gebruik.CAP-Team schreef op zondag 06 april 2014 @ 14:29:
Yup, ik gebruik standaard al de chromeless-versie van YouTube en stuur die via een scriptje / webcontrol aan (play / pause / skip / etc...), maar de player waar je naar refereerde is wat mooier - dus ik ga de boel even opnieuw maken!Whatson schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:24:
[...]
Youtube heeft een werkende fullscreen fuctie, maar veel players niet (Dumpert Embed bijvoorbeeld)
Ik heb Joe Belfiore maar eens een tweet gestuurd of ontwikkelaars met WP8.1 daar wel bij kunnen.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Deze week komt er een (minor) update voor Regenmeter om de tiles van de kaart weg te halen (CloudMade support stoptCAP-Team schreef op zondag 06 april 2014 @ 14:29:
Daarna wil ik beginnen aan Regenmeter om te schrijven. De Windows 8 versie is een beetje verwaarloosd, en wil de uitdaging wel aan gaan om er meteen een universal app van te maken. Code is nog gebaseerd op 'oude' WP7 code (niet overal async etc.). Ben dan wel bang dat de support voor WP7 op z'n eind gaat lopen bij mij. Teveel werk om daar ook nog tijd in te steken, voor een aandeel dat steeds kleiner wordt. Apps blijven natuurlijk wel werken, en bij crashes zal ik vast wel bugfixes indienen.. Maar geen nieuwe features.
En na de upgrade naar 8.1 gebruik ik alleen die nog. De 8.0 versie wordt dan ook niet meer geupdate.
Al met al lijkt het me ideaal om nu een stabiel en universeel project op te zetten, die in de toekomst ook nog (eenvoudig) geport kan worden naar Xbox
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Als een bedrijf zijn app niet wil updaten, dan geen gebruikers. Bakt een bakker geen brood, dan geen klanten. Allemaal erg simpel.
Heeft het OS geen apps, dan geen gebruikers, dan nog minder apps, daardoor nog minder gebruikers etc.GerCor schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:20:
De WP 8.1 apps zullen niet beschikbaar zijn voor WP8, als ik het goed begrepen heb. Ik ben altijd van mening, zoals bijvoorbeeld bij Ziggo: Ik wil een Ziggo app, Ziggo boeit het niet, dan gebruik ik geen Ziggo.
Als een bedrijf zijn app niet wil updaten, dan geen gebruikers. Bakt een bakker geen brood, dan geen klanten. Allemaal erg simpel.
7.x / 8.0 apps zullen gewoon werken op 8.1 heb ik begrepen. 8.1 apps werken alleen op 8.1. Regenmeter blijft dus voorlopig nog gewoon werken, totdat 'ie geupdate wordt. Geen idee of dit voor de gebruiker te zien is, aangezien ik nog niet weet of er ook nieuwe features bij komen
Ben ik het dus mee eens.
Het kan dus ook zo zijn dat bedrijven als Ziggo denken: we kunnen 3 apps maken voor 8.0, maar wellicht verstandiger om 1 app te maken voor 8.1.
Het kan ook zijn dat hobbyisten zeggen: zo'n 8.1 is mij veel te veel werk, ik heb daar geen zin in. Prima, maar dan vind ik ook dat MS mag zeggen: dan besteden we ook geen aandacht meer aan jou, ook geen zin in.
We zullen zien, tijd gaat het ons leren.
[ Voor 32% gewijzigd door GerCor op 07-04-2014 13:39 ]
Als een hobbyist geen energie meer in zijn app steekt, 'levert' het dus te weinig op. Ik denk dat Microsoft liever meer apps heeft dan minder (vandaar ook de vele initiatieven als DVLUP, App Studio, verlaagde dev license fee etc.).GerCor schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:28:
Ik heb gisteren even gekeken naar Hardwareinfo.tv. Ook die heren zijn van mening dat Windows steeds beter moet en dat het eco-systeem eindelijk vorm neemt. Het is natuurlijk ook vrij logisch dat wanneer je een eco-systeem hebt, je voor alle mogelijkheden (Windows/Windows Phone/Xbox) maar één keer een app hoeft te maken die op alle apparatuur werkt. Anders is het nauwelijks een eco-systeem te noemen.
Ben ik het dus mee eens.
Het kan dus ook zo zijn dat bedrijven als Ziggo denken: we kunnen 3 apps maken voor 8.0, maar wellicht verstandiger om 1 app te maken voor 8.1.
Het kan ook zijn dat hobbyisten zeggen: zo'n 8.1 is mij veel te veel werk, ik heb daar geen zin in. Prima, maar dan vind ik ook dat MS mag zeggen: dan besteden we ook geen aandacht meer aan jou, ook geen zin in.
We zullen zien, tijd gaat het ons leren.
Een ecosysteem gaat wel verder dan alleen universele apps. Het 'samenwerken' tussen devices is een erg belangrijk iets - dit wordt met de komst van 8.1 ook steeds beter. Lijkt erop dat Microsoft eindelijk al zijn paardjes goed voorgespannen heeft.
Ik vind dat zelf geweldig.
En bedoel je met 'samenwerken' zoals bijvoorbeeld de Bing apps? Neem de financiële app. Ik voeg daar bijvoorbeeld op de telefoon een aandeel toe die ik wil volgen en in dezelfde app op mijn Surface 2 staat dat aandeel dan ook toegevoegd?
Want dat is natuurlijk helemaal super.
Dus, als jouw Hue app straks beschikbaar is: instellingen maken met je telefoon (woonkamer, slaapkamer enz.) en op je Surface die instellingen ook direct hebben?
En dan doel ik dus op WP8 support voor MSDN: Guidelines for roaming app data (Windows)
*edit*
Kan je zien dat ik alweer achter loop: MSDN: How to roam data between a Windows Store app and a Windows Phone Store app (Preliminary)
[ Voor 43% gewijzigd door Caelorum op 08-04-2014 13:19 ]
That Is The Question
Heb die gast al gerapporteerd via reportapp@microsoft.com maar als meer mensen dit doen gaat het natuurlijk sneller.
[ Voor 8% gewijzigd door Whatson op 08-04-2014 20:35 ]
Nice.. Dus de IsolatedStorage is te roamen met de Windows Store app..? Dat is wel interessant als het zo eenvoudig gaat zoals op die link beschreven staat.Caelorum schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:17:
Lijkt me dat zoiets nu ook al mogelijk is dor gebruik te maken van de OneDrive API. Zou me overigens ook niet verbazen als apps iets eenvoudiger de mogelijkheid krijgen dit soort dingen te synchroniseren over de verschillende devices, zoals Windows 8 dat zelf ook al doet.
En dan doel ik dus op WP8 support voor MSDN: Guidelines for roaming app data (Windows)
*edit*
Kan je zien dat ik alweer achter loop: MSDN: How to roam data between a Windows Store app and a Windows Phone Store app (Preliminary)
Klopt, beetje vreemd.. Hebben ze beiden alleen maar reviews zonder beschrijving gekregen. Dan verschijnen ze namelijk ook niet.Whatson schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 20:33:
Komt doordat het blijkbaar mogelijk is om fake reviews oid te geven, zie Best Rated list in Nederland 2e en 3e app allebei van zelfde ontwikkelaar, 50+ vijf ster reviews, maar geen 'echte' reviews erbij.
Heb die gast al gerapporteerd via reportapp@microsoft.com maar als meer mensen dit doen gaat het natuurlijk sneller.
Maar dan nog. Die apps hebben +/- 60 5 sterren ratings. Regenmeter heeft 3300 4.5 sterren ratings, en wordt lager gerate.. Weet niet, beetje vreemd. Heb liever 3300 mensen die een 8 geven dan 59 een 10.
Omdat je nooit, maar dan ook nooit 50x 5 sterren kan krijgen en geen enkele andere. Bij 1 app zou ik nog zeggen dat het mogelijk is, al is de kans eeeerg klein, maar bij twee zou ik gaan denken dat de kans groter is dat er een vulkaan in Nederland ontploft..Avalaxy schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 20:43:
Hoe kom je er bij dat het fake is dan?
Daar lijkt het wel op. Er staat wel bij preliminary, dus je zal het zelf even moeten checken. Ik heb geen apps om dat te checkenNiels9001 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:08:
[...]
Nice.. Dus de IsolatedStorage is te roamen met de Windows Store app..? Dat is wel interessant als het zo eenvoudig gaat zoals op die link beschreven staat.
[...]
[ Voor 29% gewijzigd door Caelorum op 08-04-2014 21:17 ]
Het zou me niet verbazen als je hier alleen maar 5-sterren en 1-sterren reviews gaat zien. Dan zou het zeker nep zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door Caelorum op 09-04-2014 11:38 ]
Verwijderd
Mijn eerste app is Film Info
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
• Afgaand op de screenshots vind ik de kleurstelling een beetje druk, en ik ga 'm niet kopen om verder uit te proberen
• Je post komt nogal spammerig over, plaats dan op z'n minst de screenshots ook hier en vertel wat de app doet
[ Voor 16% gewijzigd door sig69 op 10-04-2014 16:11 ]
Ach, niet zo zeuren. Niemand werkt gratis, jij ook niet. 99 cent is minder dan een biertje kost.
Kijk eens goed naar de titel van dit topic: "Post hier je eigen Windows Phone App!".• Je post komt nogal spammerig over, plaats dan op z'n minst de screenshots ook hier en vertel wat de app doet
Toegegeven, wat screenshots is leuker, maar dat het spammerig is vind ik onzin aangezien dat het doel van dit topic is.
Verwijderd
Niemand dwingt je om het te kopen...
Maar wellicht zal ik een "probeer-modus" inbouwen.
Hoe dat moet zal ik nog uit moeten zoeken.
Wat bedoel je hiermee? Wat ik ook nog van plan ben is om de kleur instelbaar te maken.• Afgaand op de screenshots vind ik de kleurstelling een beetje druk, en ik ga 'm niet kopen om verder uit te proberen
Voor zover ik weet overtreed ik geen regels...• Je post komt nogal spammerig over, plaats dan op z'n minst de screenshots ook hier en vertel wat de app doet
De screenshots en wat de app doet kun je vinden in de link naar de store.
Dus vond ik het onnodig om het te kopiëren en hier te plakken.
Maar bij deze dan:
Met deze app kun je naar een film zoeken en allerlei gegevens over de film opvragen.
Verder kun je zien welke films vandaag op TV te zien zijn, wat er momenteel in de bioscopen te zien is en welke nieuwe films te huur/koop zijn.
Een paar screenshots:
Heeft iemand enig idee hoeveel WP gebruikers er in NL zijn? Marketshare gebruikers a la Kantar?
Het NIPO is ook Kantar, staat daar niet wat?Niels9001 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 08:28:
Marketshare gebruikers a la Kantar?
(of nee, Kantar en TNS-Nipo zijn beide onderdeel van WPP, wel goed zeggen)
[ Voor 14% gewijzigd door hjs op 11-04-2014 08:54 ]
[ Voor 104% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:11 ]
Hmm.. ja, op mijn werk worden nu Lumia 625's uitgerold. Hopelijk loopt het via de zakelijke markt ook de consumenten markt in.Whatson schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:27:
[...]
je kunt het wel schatten: dumpert (3.5miljoen unieke bezoekers per jaar/16mln) =21%van nederlanders
downloads Dumpert nu +/-12000* dus
12000/0.21=+/-60000 Nederlanders met een WP8 toestel.
*niet van een heel jaar, app bestaat sinds november
Btw.. Dumpert wordt nu ook (eindelijk!) ondersteund op mobile devices
DVLUP Status
http://blog.dvlup.com/201...st-successful-developers/
Heeft iemand recht op een DVLUP Status badge? Ik wel
[ Voor 16% gewijzigd door Niels9001 op 11-04-2014 13:20 ]
Voor de app is er niets veranderd, de api bleef gewoon werken toen de website even offline was. De app gebruikt al de "ultra HD uber lutser" streams (720p) als je het vinkje voor hoge kwaliteit aan zet in de app.
That Is The Question
[ Voor 99% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:12 ]
Blue Skies http://www.windowsphone.c...ab-4dcc-86e1-5f1418394d81
Veel waardering voor het ontwerp op WPCentral maar deze namaak Regenmeter zit nog vol fouten.
[ Voor 27% gewijzigd door GerCor op 12-04-2014 10:14 ]
Verwijderd
Ik heb inmiddels een update doorgevoerd, ik heb een trial modus toegevoegd.HooksForFeet schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:14:
Een trial-optie lijkt me essentieel. Ik koop nooit apps als ik ze niet eerst kan proberen. Microsoft geeft zelf ook aan dat betaalde apps die en trial-optie hebben vele malen vaker gekocht worden dan betaalde apps die dat niet hebben.
Ik kan helaas van de meeste apps waar ik met mijn bedrijf aan werk geen cijfers delen, maar ik kan je verzekeren dat het aantal WP8 toestellen in Nederland een flink stuk hoger ligt. Sowieso goed om je te beseffen dat er ook heel wat gebruikers zijn die uberhaupt amper apps downloaden, dus er is ook nog een onderscheid in wel/niet app downloadende gebruikers.Whatson schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:27:
[...]
je kunt het wel schatten: dumpert (3.5miljoen unieke bezoekers per jaar/16mln) =21%van nederlanders
downloads Dumpert nu +/-12000* dus
12000/0.21=+/-60000 Nederlanders met een WP8 toestel.
*niet van een heel jaar, app bestaat sinds november
Maar hoeveel WP8 toestellen heeft NL dan wel?tomverhoeff schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 13:47:
[...]
Ik kan helaas van de meeste apps waar ik met mijn bedrijf aan werk geen cijfers delen, maar ik kan je verzekeren dat het aantal WP8 toestellen in Nederland een flink stuk hoger ligt. Sowieso goed om je te beseffen dat er ook heel wat gebruikers zijn die uberhaupt amper apps downloaden, dus er is ook nog een onderscheid in wel/niet app downloadende gebruikers.
Edit:
nieuws: Nederlanders kopen minder vaak Windows Phone dan inwoners buurlanden
3% van verkochte toestellen was een Windows Phone.
Laten we er voor het gemak vanuit gaan dat WP een marktaandeel van 3 procent heeft in NL:
8.5 miljoen smartphones * 3% = 255000 WP toestellen.
Ik denk dat Microsoft in Nederland gewoon veel meer reclame moet gaan maken. Helemaal nu ze zelf binnenkort ook de toestellen maakt. Er zijn theorieën dat door puur het feit dat een bedrijf adverteert, het een soort kwaliteit/zekerheid van eigen producten uitstraalt en dus er voor kan zorgen dat Windows Phone als een gelijkwaardig alternatief wordt gezien.
Edit2: stond ook onder het gelinkte artikel als reacties:
Powergrim in 'nieuws: Nederlanders kopen minder vaak Windows Phone dan inwoners buurlanden'
Dit soort werk:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3TQD7n-i4Yk]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=N2xJrpCDYW4]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=0ajwuiCvEK0]
[ Voor 56% gewijzigd door Whatson op 12-04-2014 21:20 ]
Overigens eindelijk weer een update voor Forens kunnen doen. Als je op een reis tikt flipt ie om en toont hij extra (secundaire) info, waaronder vertrektijd en reisduur.
Ik had er ook nog eindstations in willen zetten, maar dat is per reis een extra request, en dat maakt het allemaal te traag. Misschien doe ik in de toekomst nog iets waarbij hij dat on the fly laadt.
[ Voor 57% gewijzigd door HooksForFeet op 13-04-2014 10:08 ]
dus
perron 1 | Maastricht - Eindhoven | intercity
perron 6 | Eindhoven - Den Haag CS | intercity
voor een treinreis van Maastricht naar Den Haag
[ Voor 26% gewijzigd door Whatson op 13-04-2014 10:52 ]
Oh, heel goed idee. Ga ik aan werken.Whatson schreef op zondag 13 april 2014 @ 10:47:
Bij die secundaire info zou ik die tussenstops weghalen en in plaats daarvan het type trein en overstap perrons tonen.
dus
perron 1 | Maastricht - Eindhoven | intercity
perron 6 | Eindhoven - Den Haag CS | intercity
voor een treinreis van Maastricht naar Den Haag
Die weer iconen zijn van een open source achtig project.. Heel erg veel apps gebruiken die!GerCor schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 08:39:
Alweer een nieuwe 'weer'app in de store, maar de maker heeft blijkbaar goed gekeken naar het gebruik van iconen in Regenmeter. Ik dacht even, toen ik het bericht las, dat Niels een internationale versie van Regenmeter had gemaakt:
Blue Skies http://www.windowsphone.c...ab-4dcc-86e1-5f1418394d81
Veel waardering voor het ontwerp op WPCentral maar deze namaak Regenmeter zit nog vol fouten.
Buienradar loopt al een aantal dagen te kloten met hun gare server
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
[ Voor 29% gewijzigd door Caelorum op 13-04-2014 21:50 ]
Verwijderd
Ik maak zelf helemaal geen WP7 versie meer. Veel minder features en toestellen zijn 3/4jaar oud. Ondersteuning vanuit Microsoft loopt ook af in september 2014.Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:42:
Vraagje voor de developers: Ik heb mijn eerste app ook voor WP 7 gemaakt, dmv een class library zodat ik niet alles dubbel moet doen. Maar dan ben je wel beperkt, omdat de class library zelf een WP7 project moet zijn. Is dat het nog waard? Met andere woorden: is de groep van WP7-gebruikers nog groot genoeg om ook daarvoor apps te maken?

Dit vanwege de doorzichtige tegels
Dat is inderdaad een mooie toevoeging van de WP 8.1 update!Devin19 schreef op maandag 14 april 2014 @ 17:34:
Whatson, is het misschien een idee om voor de Tweakers app het logo aan te passen naar iets zoals dit:
[afbeelding]
Dit vanwege de doorzichtige tegels
Toevallig had ik zelf ook 'al' mijn apps (5 stuks, yeah!) vorige week al geupdate naar de transparante tiles - zie afbeelding...
Ik heb alle logo's met de hand nagetekend als vector en alle tiles vast aangepast... Eventueel kan ik het Tweakers Logo wel op de OneDrive zetten- zodat iedereen er wat aan heeft.

Ohja en ze hebben de performance van UI elementen in unified apps verbeterd. Naar eigen zeggen is de performance ~30% beter.
Lees anders ook even: MSDN: What's New in Windows Phone 8.1 (Windows)
Ohja en als je push berichten gebruikt kan je nu gebruik maken van de Windows Push Notification Services die een stuk beter in elkaar zit dan die van WP platform.
[ Voor 86% gewijzigd door Caelorum op 14-04-2014 18:36 ]
Ook als ik de site zelf direct open - vanuit IE Mobile 11 - dan zijn de letters bijna onleesbaar klein geworden.
Het lijkt iets met de DPI te maken te hebben; als ik de site via de console inspecteer, krijg ik ook errors dat Tweakers de verkeerde DPI hanteert;
"Consider using 'dppx' units instead of 'dpi', as in CSS 'dpi' means dots-per-CSS-inch, not dots-per-physical-inch, so does not correspond to the actual 'dpi' of a screen. In media query expression: only screen and (-webkit-min-device-pixel-ratio: 1.25), only screen and (min-resolution: 120dpi) "
Het simpelweg vergroten van de fonts heeft geen nut... 150% wordt extreem groot, 101% is ook een stap te ver.
Zijn er meer mensen / apps die dit effect hebben waargenomen?
Onderste afbeelding is het origineel, op een desktop / laptop oogt het nog goed (het screenshot) maar op de telefoon is het echt niet te lezen (Lumia 820)
De menu-bar lijkt ook intenser van kleur te zijn geworden, en de drie puntjes (...) zijn niet meer wit, maar grijs...

Zelf was dit de oplossing bij mij: Caelorum in "[Kritiek] Site performance op Windows Phone 8.1"Whatson schreef op maandag 14 april 2014 @ 20:54:
Site werkt sowieso ruk op WP8.1: [Kritiek] Site performance op Windows Phone 8.1
Weet iemand of (en hoe) ik de nieuwe live tiles (http://www.jayway.com/201...or-developers-live-tiles/) kan gebruiken in mijn project? In WMAppManifest wordt nog steeds om een iconic/flip/cycle tile gevraagd. Ik heb die code geprobeerd in mijn background worker uit te voeren maar dan gebeurt er niks, template lijkt dus niet geaccepteerd te worden.
Also: waar is het Tile Update gedeelte in Package.appxmanifest voor? Ik zie dat een URI Template verplicht is, maar het is me niet duidelijk wat daar precies van verwacht wordt. Ik hoef helemaal niks te pollen... gewoon lekker periodiek updaten die hap.
Oh, en het project overzetten naar Universal app is helaas niet mogelijk. M'n telerikcomponenten worden niet als universal gezien. Verder zijn een hoop libraries nog incompatibel (googleanalyticssdk bv
[ Voor 10% gewijzigd door Avalaxy op 15-04-2014 00:38 ]

Ik heb een Lumia 925 met WP8.0 erop (geen 8.1 nog) met Regenmeter.
Echter krijg ik met geen mogelijkheid de live tile erop op mijn screen,hoe ik het ook probeer, instelling staat aan in regenmeter.
Iemand enig idee?
Je moet Regenmeter zelf vastpinnen (ga naar Regenmeter in de app list, long-press en maak van vast aan je start scherm). De tile laat dan het Regenmeter logo zien. Open Regenmeter, ga naar settings (*** tappen) en zet daar de live tile aan.Rockvee2 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:43:
Ik heb een vraagje aan Niels van Regenmeter
Ik heb een Lumia 925 met WP8.0 erop (geen 8.1 nog) met Regenmeter.
Echter krijg ik met geen mogelijkheid de live tile erop op mijn screen,hoe ik het ook probeer, instelling staat aan in regenmeter.
Iemand enig idee?
Het duurt dan meestal 30 minuten (mits je niet in Battery Saver mode zit natuurlijk) voordat de tile zichzelf bijwerkt naar je huidige (of vooraf ingestelde) locatie. Als het goed is staat er dan ook een lopende achtergrondtaak van Regenmeter bij Settings, *swipe naar rechts*, achtergrondtaken.
Laat me weten of het gelukt is!
Na de installatie wordt bij de eerste opstart gevraagd of je op basis van je huidige locatie wil werken of op basis van een ingestelde locatie. Ik wilde handmatig een locatie invullen, maar kon niet klikken op volgende. Ik was dus verplicht op basis van gps te werken. Na een herstart kon ik wel een plaats invullen en klikken op volgende.
Als daarna de live-tile het ook niet doet, ik was zo te lezen ongeduldig, komt dat vrij buggie over bij elkaar. Verder top-app hoor
Een lijst van door Tweakers gemaakt apps is te vinden in de startpost</a>. Daarin wordt ook uitgelegd hoe jouw app in de TS kan worden opgenomen.