Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
GerCor schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:37:
Ik had de app zelf al 5 sterren gegeven. Ziet er prima uit. Alleen i.v.m. het beperkte (bagger) programma aanbod - zo'n beetje de helft is 'The Bold' - de app een paar dagen geleden al verwijderd. Die 5 sterren blijven dus gewoon staan.

-----

Trouwens, opvallend aan 8.1 is dat apps - maar dat is geloof ik al bekend - gemaakt voor 8.1 niet gaan werken op een 8 toestel. Moet je je toestel eerst updaten.
Snap daar de aandacht niet zo voor. Dat is toch heel logisch en altijd bij elke OS update zo? (E.g. aangepaste notificatiegeluiden werken ook alleen maar op GDR3 of hoger).

Wat zien de andere devs als API's waar ze echt op stonden te wachten voor hun apps? Geofencing voor Huetro (lampen aan bij binnenkomen van je huis) en Trein (incheckwaarschuwing op het station bijv.).

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niels9001 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:09:
[...]

Snap daar de aandacht niet zo voor. Dat is toch heel logisch en altijd bij elke OS update zo? (E.g. aangepaste notificatiegeluiden werken ook alleen maar op GDR3 of hoger).

Wat zien de andere devs als API's waar ze echt op stonden te wachten voor hun apps? Geofencing voor Huetro (lampen aan bij binnenkomen van je huis) en Trein (incheckwaarschuwing op het station bijv.).
Dit is niet helemaal hetzelfde, als je custom geluidjes bij toast notificaties inbakt werkt de app nog steeds onder < GDR3.

Ondanks dat ben ik het wel met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:26:
[...]

Dit is niet helemaal hetzelfde, als je custom geluidjes bij toast notificaties inbakt werkt de app nog steeds onder < GDR3.

Ondanks dat ben ik het wel met je eens :)
Dit is dit keer geen probleem omdat iedereen de update naar WP8.1 krijgt. Met WP7 was dit wel een probleem omdat er nu zo goed als geen apps meer voor wordt ontwikkeld. (want EOL in september 2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whatson schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:31:
[...]

Dit is dit keer geen probleem omdat iedereen de update naar WP8.1 krijgt. Met WP7 was dit wel een probleem omdat er nu zo goed als geen apps meer voor wordt ontwikkeld. (want EOL in september 2014)
Mee eens, zelfs zonder dat iedereen naar WP8.1 zou gaan is het een logisch verhaal. Ze kunnen niet opeens wat API's in de oudere versies erbij toveren..

--

Vraagje: ik ben bezig om, eerst voor privé gebruik, een app te maken die wat dagelijkse informatie voor mezelf toont. (Mogelijk verschijnt hij ooit in de store). Hierbij wil ik ook weergegevens tonen. Nu heb ik een free api-key van world weather online aangevraagd en zag dat er een request limiet van 500 calls per uur is.

Hoe gaan jullie om met eventuele request limieten op API's?

gebruiken jullie de betaalde variant als de app in de store staat, of kun je met caching (lokaal of extern?) genoeg hebben aan 500 calls per uur. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit genoeg kan zijn als een App in de store staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:09:
[...]

Mee eens, zelfs zonder dat iedereen naar WP8.1 zou gaan is het een logisch verhaal. Ze kunnen niet opeens wat API's in de oudere versies erbij toveren..

--

Vraagje: ik ben bezig om, eerst voor privé gebruik, een app te maken die wat dagelijkse informatie voor mezelf toont. (Mogelijk verschijnt hij ooit in de store). Hierbij wil ik ook weergegevens tonen. Nu heb ik een free api-key van world weather online aangevraagd en zag dat er een request limiet van 500 calls per uur is.

Hoe gaan jullie om met eventuele request limieten op API's?

gebruiken jullie de betaalde variant als de app in de store staat, of kun je met caching (lokaal of extern?) genoeg hebben aan 500 calls per uur. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit genoeg kan zijn als een App in de store staat.
voor mijn eigen pre-bèta weerapp gebruik ik de MSN weather api, gratis moet je even Googlen.

Je zou ook meerdere api keys kunnen aanvragen en dan random een key selecteren.
(Doet regenmeter dacht ik met weerdata)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Whatson schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:46:
[...]

voor mijn eigen pre-bèta weerapp gebruik ik de MSN weather api, gratis moet je even Googlen.

Je zou ook meerdere api keys kunnen aanvragen en dan random een key selecteren.
(Doet regenmeter dacht ik met weerdata)
Ja, ik heb een array van weather strings waar random uitgekozen wordt. Ook cache ik de data en de achtergrondtaak haalt deze dus al 2x per uur op. Ideaal, want zo is de data nooit ouder dan 30 minuten, wordt de data in de achtergrond opgehaald (sneller app opstarten) plus kom ik niet aan de 500 requests per minuut.

Ik hoop eigenlijk dat Microsoft dit soort data gaat aanbieden voor developers. MSN weer is niet heel uitgebreid, maar wel fijn dat het gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 08:55
Hoelang duurt het bij jullie nu ongeveer voor een applicatie door de certificatie heen is? Mijn update zit nu 'alweer' 48 uur in certificatie, wat ik relatief lang vind gezien de posts een paar pagina's terug.

[ Voor 3% gewijzigd door Wietsee. op 18-02-2014 19:36 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Wietsee. schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 19:17:
Hoelang duurt het bij jullie nu ongeveer voor een applicatie door de certificatie heen is? Mijn update zit nu 'alweer' 48 uur in certificatie, wat ik relatief lang vind gezien de posts een paar pagina's terug.
ik moet nu ook weer lang wachten...
Gisteren en vandaag een update ingediend voor apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:04

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Niels9001 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:09:
[...]

Dat de 8.1 app niet werkt op een WP8 toestel. Dat lijkt mij iets anders dan dat een notificatiegeluidje het niet zou doen. Vraag me af of je, als je nog op 8 zit, de 8.1 apps wel kunt zien in de store.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
GerCor schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:11:
[...]

Dat de 8.1 app niet werkt op een WP8 toestel. Dat lijkt mij iets anders dan dat een notificatiegeluidje het niet zou doen. Vraag me af of je, als je nog op 8 zit, de 8.1 apps wel kunt zien in de store.
Inderdaad, misschien een ongelukkig voorbeeld ;-). Nee, ik verwacht dat deze niet zichtbaar zijn (in ieder geval niet de updates, wellicht wel een native 8.1 app met daarbij 'Deze app is niet beschikbaar voor uw toestel.'. Dezelfde melding die ook op 7.x devices te zien is bij het bekijken van een 8.0 app.

Updates zullen pas te zien zijn als je upgrade, net als op Windows 8.0 = > Windows 8.1. Ik hoop wel echt dat Microsoft een beetje power gaat zetten achter deze updates, ik zou ze gewoon verplichten.

Ik ben namelijk niet van plan om nog lang 8.0 te ondersteunen voor Regenmeter zodra 8.1 echt uit is. Mensen moeten dan maar updaten om de laatste versie te gebruiken. Bij 7.x is dat natuurlijk anders, al komt daar het eind op een gegeven moment ook wel in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:09
Niels9001 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:53:
[...] Bij 7.x is dat natuurlijk anders, al komt daar het eind op een gegeven moment ook wel in zicht.
Ik kan mij dat wel voorstellen, al is het werkend houden natuurlijk minder werk dan het introduceren van nieuwe functies, maar ook daar moet je op een gegeven moment wel mee stoppen. Hoe ga je dat aanpakken? Update de deur uit doen die een melding toont dat de ondersteuning gaat stoppen en de app mogelijk in de toekomst niet meer werkt?
Niels9001 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:53:
[...] Updates zullen pas te zien zijn als je upgrade, net als op Windows 8.0 = > Windows 8.1. Ik hoop wel echt dat Microsoft een beetje power gaat zetten achter deze updates, ik zou ze gewoon verplichten.[...]
Ik kreeg het idee dat MS nu ook twee type updates gaat aanbieden. De security updates die wellicht net als bij Windows 8 op een gegeven moment worden doorgedrukt en de normale updates. Echt verplichten is lastig bij een telefoon omdat je mensen niet op het verkeerde moment onbereikbaar wilt laten zijn. Simpelweg installeren van een update is vragen om problemen en rechtszaken. Daar komt nog bij dat de appbouwers het vanzelf wel doordrukken door de ondersteuning van 8.0 te laten vallen en dan moeten de gebruikers wel over op den duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Caelorum schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:25:
[...]

Ik kan mij dat wel voorstellen, al is het werkend houden natuurlijk minder werk dan het introduceren van nieuwe functies, maar ook daar moet je op een gegeven moment wel mee stoppen. Hoe ga je dat aanpakken? Update de deur uit doen die een melding toont dat de ondersteuning gaat stoppen en de app mogelijk in de toekomst niet meer werkt?

[...]

Ik kreeg het idee dat MS nu ook twee type updates gaat aanbieden. De security updates die wellicht net als bij Windows 8 op een gegeven moment worden doorgedrukt en de normale updates. Echt verplichten is lastig bij een telefoon omdat je mensen niet op het verkeerde moment onbereikbaar wilt laten zijn. Simpelweg installeren van een update is vragen om problemen en rechtszaken. Daar komt nog bij dat de appbouwers het vanzelf wel doordrukken door de ondersteuning van 8.0 te laten vallen en dan moeten de gebruikers wel over op den duur.
Regenmeter voor 7.x werkt op dit moment prima. En voorlopig zal ik deze versie ook nog gewoon aanhouden, maar ik kan me voorstellen dat op een geven moment geen nieuwe features of re-designs meer voor uitkomen. Blijft dus verder wel beschikbaar. Iedereen die ik ken met een WP7.x device upgrade nu richting 8. Ook zie ik in de Localytics data het aandeel dalen.

Klopt, dat zal ook niet kunnen. Maar geef de gebruiker elke dag een melding met mooie screenshots en uitleg wat er in de update zit, dan upgraden mensen wel op een gegeven moment. Wordt je in ieder geval meer door getriggered dan de huidige pop-up die zegt dat er een update beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 99% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Whatson schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:26:
[...]

De betreffende afleveringen
http://www.rtlnieuws.nl/b...-op-de-skis-mama-help-mij
http://www.rtlnieuws.nl/n...ch-deze-houding-doet-pijn
(Heel belangrijk nieuws 8)7 :)F )

Staan gelukkig niet meer tussen de favorieten van RTLXL, dus de app staat weer in de store. De app heeft inmiddels 29 reviews (3 sterren gemiddeld) }:|
2.5 zonde :( mooi moment om "Rate My App" te verwerken in je app.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
rataplan2 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:53:
[...]

2.5 zonde :( mooi moment om "Rate My App" te verwerken in je app.
Zit al in die update... maar als dat snellere certificerings proces nu eens echt nodig is, moeten ze het plots met de hand gaan controleren... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Whatson schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:59:
[...]

Zit al in die update... maar als dat snellere certificerings proces nu eens echt nodig is, moeten ze het plots met de hand gaan controleren... |:(
Dat is inderdaad geen handige timing :(.

Huetro BETA heeft een update (7) gekregen.
Ondersteuning voor Living Whites, nieuwe tiles voor All On / All Off, updaten van firmware moet nu wel goed gaan, diverse kleine bugfixes. Wil nog een whitelist manager implementeren zodat de gebruiker devices van de bridge kan verwijderen. (Je wilt niet dat een bezoeker even z'n AjFeun aan je bridge hangt en opeens je lampen kan bedienen als 'ie naar huis is ;)).

App loopt nu al 2 maanden in beta en erg robuust moet ik zeggen :). Hoop 'm snel in de Store te zetten, maar wil nog even wachten op een goede DVLUP challenge waar ik bij aan kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Niels9001 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:25:
[...]

Huetro BETA heeft een update (7) gekregen.
Ondersteuning voor Living Whites, nieuwe tiles voor All On / All Off, updaten van firmware moet nu wel goed gaan, diverse kleine bugfixes. Wil nog een whitelist manager implementeren zodat de gebruiker devices van de bridge kan verwijderen. (Je wilt niet dat een bezoeker even z'n AjFeun aan je bridge hangt en opeens je lampen kan bedienen als 'ie naar huis is ;)).

App loopt nu al 2 maanden in beta en erg robuust moet ik zeggen :). Hoop 'm snel in de Store te zetten, maar wil nog even wachten op een goede DVLUP challenge waar ik bij aan kan sluiten.
Tease je app anders alvast bij WPCentral en vraag om wat extra Betatesters ;)

Zie ook: http://www.wpcentral.com/...-hits-windows-phone-store

[ Voor 4% gewijzigd door Whatson op 19-02-2014 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Whatson schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:27:
[...]

Tease je app anders alvast bij WPCentral en vraag om wat extra Betatesters ;)

Zie ook: http://www.wpcentral.com/...-hits-windows-phone-store
Das wel een idee ja.. Ik heb al in hun forums gepost een hele tijd terug, en daar een aantal testers opgepikt (nu in totaal rond de 30 personen). Beetje meer testers kan geen kwaad! Ik ga het proberen, goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Niels9001 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:25:
[...]

Gisteren een updatetje voor tweakers wrapper uitgebracht, staat sinds net in de store ;w Ze moeten je echt één of twee critical bugfix updates per maand geven, waarbij de apps achteraf worden getest desnoods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 118% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:08 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:31
Whatson schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 23:54:
Gemist XL stond eerst bovenaan New and Rising, maar nadat ik hem unpublished heb, kan hij daar niet meer in verschijnen volgens de chat support. Omdat ik het wachten, de 2.5 sterren en het feit dat hij niet meer in New en Rising kon komen beu was, heb ik gewoon de update als een nieuwe app gesubmit, en warempel, binnen 30 minuten in de store.

[..]
De link doet het.....enneh..de eerste 5 Star review is binnen :+

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

@Whatson kun je ook een Win8 app maken, ik vind jouw versie beter dan de officiële variant :)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Whatson
  • Niet online
CAP-Team schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:59:
@Whatson kun je ook een Win8 app maken, ik vind jouw versie beter dan de officiële variant :)
Nee, dan krijg ik binnen de kortste keren RTL op m'n dak.

• Niels9001
Afbeeldingslocatie: https://31.media.tumblr.com/2c20d5ce43e07e050e52836766010f79/tumblr_inline_n19kcby0jA1qzzumw.jpg

Notitie die de WhatsApp founder jarenlang op z'n bureau geplakt had.. Mooi motto als je apps dev'ved :)!

• Whatson
  • Niet online
Nou... Ik wilde net een leuke gimmick inbouwen die de gebruiker toespreekt als je nog geen review hebt achter gelaten. Gewoon op random momenten :D

MSDN: Text-to-speech (TTS) for Windows Phone

In de Dev Center app kun je trouwens een veel duidelijkere omschrijving vinden van het stadium waar je app zich in bevindt.

Website: Pending certification
App: Pending review

Dus de app moet nog met de hand worden gecontroleerd.

[ Voor 30% gewijzigd door Whatson op 20-02-2014 17:20 ]

• Wietsee.
Iemand suggesties? Met nadruk op suggesties, gezien het onderwerp ;).
http://www.wp7.nl/forum/f...atsen-i-p-v-er-boven.html

[ Voor 3% gewijzigd door Wietsee. op 20-02-2014 21:34 ]

Web Enrichment

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Graag hier geen discussies over ontwikkelen voor Windows Phone. Daarvoor graag een topic openen in de Devschuur. Houd het hier aub gewoon bij het posten van je eigen app.

• Wietsee.
RoD schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:48:
[modbreak]Graag hier geen discussies over ontwikkelen voor Windows Phone. Daarvoor graag een topic openen in de Devschuur. Houd het hier aub gewoon bij het posten van je eigen app.[/]
Waarom krijg ik dan onmiddellijk weer een waarschuwing terwijl een aantal pagina's terug ook allerlei code wordt gedeeld...

Web Enrichment

• Whatson
  • Niet online
Was niet specifiek op jouw gericht, Wietsee. ik heb RoD gevraagd het laatste gedeelte over app development af te splitsen van dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dan maar hopen dat één van de app devvers hier zich aangesproken voelt en dat topic opent. Zelf ben ik momenteel niet voor Windows Phone aan het ontwikkelen en vind dat ik dus ook dat ik momenteel niet de juiste persoon ben om zo'n topic te starten. Sowieso kan Programming wel een tweede langlopende topic gebruiken :P

RoD, wellicht een idee om dan ook daadwerkelijk die posts af te splitsen in een topic in Programming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
(Never mind, verkeerde topic)

[ Voor 85% gewijzigd door robg1984 op 21-02-2014 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik probeer al een tijdje een nieuwe app in de store gepubliceerd te krijgen...

Afbeeldingslocatie: http://deathgrunt.com/img/tweak/apps/promo_purno.png

Echter, hij wordt steevast geweigerd door Microsoft, vanwege (ik vertaal het even)...

"...expliciet, aanstootgevende, seksuele metadata..."

Helaas klinkt dit spannender dan het daadwerkelijk is, want Purno de Purno is gewoon een kinderserie van Villa Achterwerk.

Op YouTube moet je echter aangeven dat je 18+ bent (bij de 'officiële' Purno kanalen) dus blijkbaar valt puriteins Amerika over iets...

Ik heb alles al aangepast (neutrale filmpjes geplaatst, die ik later kan vervangen door nieuwere episodes - op afstand, dus zonder dat de app alweer door de ballotage commissie hoeft).

Anyhow, het enige dat ik nu nog zie (moet je wel even goed kijken...) is de ienie-miene piele-muis van Purno, op een preview-icon als je een filmpje opent (op de thumbnail zelf valt hij toevallig net achter het play-knopje).

Wat denken jullie; is dit too much? Want zelfs als ik dat laatste beeldje weglaat, krijg ik commentaar over seksueel expliciete meta-data :)

Afbeeldingslocatie: http://deathgrunt.com/img/tweak/apps/purno_screen_0.png
Afbeeldingslocatie: http://deathgrunt.com/img/tweak/apps/purno_screen_1.png
Afbeeldingslocatie: http://deathgrunt.com/img/tweak/apps/purno_screen_2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 216% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:26:
[...]Echter, hij wordt steevast geweigerd door Microsoft, vanwege (ik vertaal het even)...

"...expliciet, aanstootgevende, seksuele metadata..."

Helaas klinkt dit spannender dan het daadwerkelijk is, want Purno de Purno is gewoon een kinderserie van Villa Achterwerk.
[...]
Kan je het niet laten escaleren met een begeleidende tekst dat het gaat om een kinderserie van villa achterwerk dat deel is van de VPRO, een publieke omroep in Nederland. Gooi er een verwijzing in naar Wikipedia: VPRO, Wikipedia: Zapp (TV channel) en http://villa-achterwerk.nl/kijk/purno-de-purno.html in en dan lijkt het mij dat ze niet zo moeilijk meer hoeven te doen toch?
En anders even contact op nemen met Microsoft NL om het via die weg er doorheen te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 26-02-2014 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Ik denk dat ze inderdaad inhoudelijk kijken;

Afbeeldingslocatie: http://deathgrunt.com/img/tweak/apps/purno_piwik.png

Sinds een tijdje monitor ik mijn app gebruik via Piwik, en dat werkt ook voor apps die nog niet in de store staan. Sinds deze week kreeg ik een x-aantal hits uit Detroit / Amerika.

Gisteren was de laatste; iemand die gedurende 4 minuten 3x op een link heeft geklikt in die app...

Dat móet dus wel een medewerker van Microsoft zijn geweest (ikzelf check de app ook, maar mijn IP staat op de whitelist)...

Ik ging er vanuit dat ze alleen naar de plaatjes keken van de submit (de screenshots), omdat ze het telkens over 'meta-data' hebben.

Meta-data is toch de 'omschrijvende' data van de app? In het begin mochten de filmpjes zelf al niet, na aanpassing van mijn kant bleef alleen de meta-data over...

Ik zal nog één keer een 'gekuisde' versie versturen, en die inderdaad voorzien van een tekstje dat het een kinderserie is... Staat ook wel in de 'Wiki' van de app zelf, maar ze lezen vast geen Nederlands :)

Thx - ik houd jullie op de hoogte over de pielemuis van Pr0n de Pr0n... (gaat vast veel hits opleveren bij typo's...).

'Grappig' detail is dat Purno in één van de afleveringen naar het Homomuseum gaat... dat mocht ook niet :) Nadat ik dat in de meta-data had veranderd in 'museum' mocht het wel. Maar ik heb meer dingen aangepast, dus wellicht vallen ze over meer... Tepels en billen zijn ook verboden...

[ Voor 11% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 26-02-2014 13:34 . Reden: Laatste regel, bold. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Gewoon zeggen dat ze niet moeten zeiken dat het een normale serie is in Nederland en dat je wilt dat iemand die Nederlands begrijpt je app certificeert. Dat hielp voor Dumpert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Ha ha, SHUT UP AND PUBLISH!1!!1!

Ja, ik zal er een begeleidend briefje bij doen... Straks denken ze nog dat er 'Porno des Porno' staat, dat tesamen met een kleine jongen in een te strakke paarse broek vastgebonden op de bips van een wulpse dame is te veel van het goede, vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:54:
[...]Ja, ik zal er een begeleidend briefje bij doen...[...]
Persoonlijk had ik de aanpassingen niet eens gedaan en er meteen een begeleidende tekst bij gezet en anders mooi contact opgenomen met Microsoft NL. Dit is duidelijk een clash tussen culturen en aangezien de app voor de Nederlandse markt is (neem ik aan), lijkt het mij ook dat ze er een Nederlandse medewerker naar mogen laten kijken/voor raadplegen. Vooral omdat het om content gaat dat indirect door de Nederlandse overheid wordt betaald en zelfs overdag op de Nederlandse televisie wordt/werd uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Tja, mijn tactiek was dat ik tijdens de certificatie een gekuiste lijst met Purno-afleveringen inlaad...

Als die dan eenmaal in de store staat, kan ik op afstand gewoon de achterliggende database met afleveringen / thumbnails / etc... aanpassen, waardoor je de 'betere' afleveringen te zien krijgt :)

Maar zelfs die gekuiste versie ging ze al te ver, blijkbaar.

Dat de NL overheid het (indirect) heeft betaald (geen idee, ze zullen wel cash aan de VPRO geven die dan weer die animaties aankoopt...) zal niet zo sterk zijn voor Microsoft, omdat ik natuurlijk geen rechten op de content heb; ik link alleen door en zet een een (hopelijk) handige interface omheen...

Off-topic : Grappig hoe Opera denkt het woordje "Purno-aflevering" te moeten corrigeren...

Afbeeldingslocatie: http://deathgrunt.com/img/tweak/apps/purno_de_porno.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:49:
[...]
Dat de NL overheid het (indirect) heeft betaald (geen idee, ze zullen wel cash aan de VPRO geven die dan weer die animaties aankoopt...) zal niet zo sterk zijn voor Microsoft, omdat ik natuurlijk geen rechten op de content heb; ik link alleen door en zet een een (hopelijk) handige interface omheen...[...]
Het geeft natuurlijk wel aan dat het in Nederland om normaal geaccepteerde content gaat en er dus voor de Nederlandse markt geen probleem is. Hetzelfde voor bijv. dumpert of geenstijl, al zijn de meningen over die twee een stuk meer verdeeld denk ik. Dit zit een beetje op hetzelfde niveau als Google die de afleveringen achter een 18+ muur zet voor iedereen (incl. inwoners van NL) en Facebook die GroenLinks account dicht deed nadat ze een oude verkiezingsposter met borsten erop hadden gepost.
Het zou Microsoft (en alle bedrijven) sieren om dit soort dingen gewoon toe te laten voor bepaalde regio's. Dus nadat ze er op zijn gewezen (met bewijzen) dat het om normale content gaat voor een bepaalde regio de app voor die regio toe te staan.
Hoe dan ook denk ik dat je meer hebt aan het via Microsoft met de juiste content goed te krijgen, dan de content later aan te passen. Er hoeft maar 1 iemand het te markeren als aanstootgevend en je app is er weer af.

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 26-02-2014 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Thx, ik ga het sowieso aangeven en hopen dat ze zich een beetje kunnen inleven...

Voor je het weet heb je een Zwarte Pieten Discussie, waarbij de één het 'wel snapt' en de ander 'niet snapt' en dat de één het normaal vindt, en de ander het weer totaal anders ziet...

Voor mij is Purno gewoon jeugdsentiment (nou ja, ik was 20 ofzo toen...) en voor anderen is het weer pornografisch materiaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:13:
[...] Voor je het weet heb je een Zwarte Pieten Discussie, waarbij de één het 'wel snapt' en de ander 'niet snapt' en dat de één het normaal vindt, en de ander het weer totaal anders ziet...[...]
Kijk, ik snap wel dat dat soort content enorm aanstootgevend kan zijn in een ander land, maar dat zou nog geen reden moeten zijn om het uit de marketplace voor een bepaalde andere regio te halen of ubehraupt niet toe te laten. Of worden alle apps die aanstootgevend zijn in China ook geweerd uit de US/EU marketplace? Zo'n discussie is dan ook niet echt relevant hier IMO.

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Geen idee over China, wel is het zo dat je app standaard in álle landen van de wereld zichtbaar wordt (een lijstje van 139 uit mijn hoofd) en China expliciet niet standaard is aangevinkt...

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
Ik ben momenteel bezig met een app (aanvankelijk voor persoonlijk gebruik, maar mogelijk gooi ik 'm in de toekomst ook op de store), maar ik zit me af te vragen hoe ik een onderdeel het beste vorm kan geven.

Het gaat om een soort reminders voor terugkerende evenementen, die op allerlei intervallen plaats kunnen vinden. Dus iedere 4e van de maand, of iedere eerste maandag van de maand, of iedere woensdag, of iedere woensdag op oneven weken, enzovoort. Dat zijn best veel variaties, en dan kom je al gauw op enorme wizards of lelijke grote lijsten met ontelbare dropdowns en radiobuttons:

[ ] Iedere [nummer]e van de maand
[ ] Iedere [nummer]e [weekdag] van de maand
[ ] Iedere [weekdag] op [even/oneven] weken

Dat soort werk. Niet heel chique. Weet iemand een kalender-app of iets dergelijks die dit elegant heeft opgelost? De ingebouwde calendar-app (en de RecurrenceInterval in de API) is wat dat betreft te beperkt (er is bijvoorbeeld geen "om de andere week" optie).

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
"dropdown1" "dropdown2" "dropdown3"

dropdown1=
- dag
- week
- maand

dropdown2=
- Iedere
- Om de

dropdown3=
- if dropdown1=dagnummer, 1e t/m/ 31e
- if dropdown1=dagnaam, ma t/m zo
- if dropdown1=week, 1e t/m 4e
- if dropdown1=maand, 1e t/m 12e

en dan nog 1 voor de tijden, valt op zich toch wel mee?

• HooksForFeet
robg1984 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:26:
"dropdown1" "dropdown2" "dropdown3"

dropdown1=
- dag
- week
- maand

dropdown2=
- Iedere
- Om de

dropdown3=
- if dropdown1=dagnummer, 1e t/m/ 31e
- if dropdown1=dagnaam, ma t/m zo
- if dropdown1=week, 1e t/m 4e
- if dropdown1=maand, 1e t/m 12e

en dan nog 1 voor de tijden, valt op zich toch wel mee?
Ik vind het persoonlijk niet heel duidelijk, maar misschien zie ik het verkeerd. :) Ik kan me voorstellen dat een gebruiker geen flauw idee heeft wat er van hem/haar verwacht wordt als hij/zij geconfronteerd wordt met

"Herinnering: [ Dag ] [ Iedere ] [ Kies een waarde in dropdown 1 ]".

Net even in Google Calendar gekeken en daar is het ook een wirwar van checkboxen, veranderende dropdowns, enzovoort. Misschien is het een onoplosbaar probleem en is er geen elegante oplossing voor, dat kan natuurlijk ook. :P

[ Voor 6% gewijzigd door HooksForFeet op 27-02-2014 11:51 ]

• Whatson
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Whatson op 27-02-2014 19:08 ]

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:19

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Caelorum schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:09:
[...]

Kan je het niet laten escaleren met een begeleidende tekst dat het gaat om een kinderserie van villa achterwerk dat deel is van de VPRO, een publieke omroep in Nederland. Gooi er een verwijzing in naar Wikipedia: VPRO, Wikipedia: Zapp (TV channel) en http://villa-achterwerk.nl/kijk/purno-de-purno.html in en dan lijkt het mij dat ze niet zo moeilijk meer hoeven te doen toch?
En anders even contact op nemen met Microsoft NL om het via die weg er doorheen te krijgen.
Stiekem is het ook wel gewoon best ranzige shit nu ik die afleveringen weer eens terug zie. Wat heeft de VPRO onze tere kinderzieltjes destijds aangedaan... ik geef geen microsoft geen ongelijk 8)

youtube.com/@hisrep

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Het is nogal dubbelzinnig ja... Alleen al het HomoMuseum en De Grote Blote Vrouw zijn geniaal.

Ik zie nu pas wat ik toen zat te kijken :) En ik had het toen echt niet door, vond het gewoon een grappig paars mannetje met leuke stem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 110% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Whatson schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 14:32:
Gemist XL van een update voorzien, heb nu een zelfde soort detailpagina toegevoegd als de NPO app van se_bastiaan

Check out "Gemist XL" for Windows Phone http://www.windowsphone.c...00-49dc-8463-a85d5ad78cc5
Mooie app gebruik hem iedere dag om het RTL Nieuws terug te kijken. Wel een beetje jammer dat je niet afleveringen van twee weken terug kan kijken. Limitatie van RTL XL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
CokeZero schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 14:47:
[...]

Mooie app gebruik hem iedere dag om het RTL Nieuws terug te kijken. Wel een beetje jammer dat je niet afleveringen van twee weken terug kan kijken. Limitatie van RTL XL?
Kan nu door naar een recente aflevering te gaan en op 'meer' te drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Whatson schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:13:
[...]

Kan nu door naar een recente aflevering te gaan en op 'meer' te drukken
Oh inderdaad zie het nu ook. Never mind dan, misschien nog een Kijk Gemist ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

@whatson nu nog favoriete programma's pinnen op je homescreen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vEy71RY.jpg

Ik heb de afgelopen week een eigengemaakte app getest die me erg bevalt, en met het idee dat ik niet de enige kan zijn die dit handig vindt ben ik van plan 'm op de store te zetten, maar ik wil eerst nog met een paar mensen betatesten.

De app is in principe een soort NS-reisplanner, maar dan gericht op minimale interactie, en met een heel specifiek gebruiksscenario: woon-werkverkeer.

Ik reis iedere dag met de trein van en naar m'n werk. Ik vertrek vaak op verschillende tijden dus weet nooit zeker wanneer de eerstvolgende trein gaat, of op welk spoor. Ik kan dan bij de ingang van het station op een bord gaan staan turen, maar dat is vervelend. Ik kan ook een reisplanner gebruiken zoals het briljante Trein, maar ik merk dat ik dan heel vaak dezelfde handelingen uit aan het voeren ben: app openen, reis plannen van m'n huidige station naar het station waar ik werk, laten zoeken, kijken hoe laat het is, in het lijstje met reisadviezen zoeken naar de eerstvolgende reis, enzovoort. In het geval van Trein zou ik nog de heen- en terugreis als twee aparte tiles kunnen pinnen, maar dan moet ik nog steeds zelf uit een van die twee kiezen, en in de reisadviezen zelf de eerstvolgende opzoeken.

In plaats daarvan heb ik Forens gemaakt, waarbij de workflow als volgt is: bij het station open je de app, en je ziet meteen waar en wanneer je trein gaat. Dat is het.

De app zoekt namelijk zelf uit of je naar je werk toe wil, of juist naar huis. Steeds vertrek- en/of eindstation kiezen/invullen is er dus niet bij. Dit doet 'ie op basis van tijd, maar optioneel ook op basis van locatie. Ga je dus een keer 's ochtends ziek naar huis of zo, dan heeft de app dat door en plant hij je reis naar huis. Vertrek je toevallig een keer van een ander station, dan heeft 'ie dat ook door en neemt hij aan dat je van dat station naar je werk wil ('s ochtends) of vanaf dat station juist naar huis wil ('s middags).

Het reisadviezenoverzicht is zo ontworpen dat je in één oogopslag de nodige info ziet: welk spoor, en hoe laat. De eerstvolgende reis (en dus degene die je waarschijnlijk het liefste wil hebben) is zo vormgegeven dat je 'm meteen ziet, en groot genoeg om hem ook tijdens het lopen/snelwandelen/rennen nog te kunnen zien.

Je kan per dag verschillende thuis- en werkstations opgeven, en als je nachtdienst hebt dan houdt hij daar ook rekening mee.

Kortom: geen repetitieve handelingen meer, en geen gezoek naar de juiste tijden. Ik vind 'm persoonlijk ideaal en erg in de Windows Phone filosofie van "information at a glance" passen, en wellicht vinden anderen dat ook. Mochten mensen zin hebben om mee te testen, laat het me even weten, dan voeg ik je toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Misschien integreren in Trein?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Ik zou zo'n app zeker wel willen testen :D vaak ben ik nu in de 9292 app steeds dezelfde handelingen aan het uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Whatson schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 11:57:
Ik zou zo'n app zeker wel willen testen :D vaak ben ik nu in de 9292 app steeds dezelfde handelingen aan het uitvoeren.
Klinkt inderdaad als een uitkomst. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Misschien ook meteen andere vervoerders toevoegen?
http://9292opendata.org/datacollecties

of gewoon de 9292 app api kapen:
https://github.com/timvanelsloo/9292-api-spec

[ Voor 31% gewijzigd door Whatson op 01-03-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Goed om te horen. Als mensen interesse hebben, stuur me even een PM met het adres van je Microsoft-account, dan zorg ik dat je bij de beta kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Zucht...

Afbeeldingslocatie: http://deathgrunt.com/img/tweak/apps/purno_no_no_no.png
Afbeeldingslocatie: http://deathgrunt.com/img/tweak/apps/promo_purno.png

Greetings,

The last weeks I've been working hard on a new app of mine; Purno de Purno.

"Purno de Purno" is a very famous, Dutch comic- / animation character, broadcasted on the Dutch Public Television.

The series is aimed at children, aged 6 till 12 year old and has a large crowd of fans (both children and parents, who watched the series when they were young).

However - the app is constantly rejected in your lovely store, because of 'adult related content'.

I do understand those rules and I do appreciate your policies; I do not want to publish any 'sexual content' in the store myself - so I think this policy does make sense.

Nevertheless, "Purno de Purno" is a normal Dutch series, the app is not downloadable worldwide, and most of the children in my country do like this cute little man in his purple cloths.

Is it possible to let the content be checked by a Dutch Microsoft employee (or someone who knows the Dutch (animation-) culture and humor?

For more information about this famous and loved character, please take a look at these sources

Wikipedia: Purno de Purno

VPRO - Dutch Broadcaster

If you have any questions regarding this app or it's content, please do not hesitate to contact me - for I am willing to answer all the questions you never dared to ask before :)

All the best,

- Deathgrunt -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

HooksForFeet schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 19:16:
Goed om te horen. Als mensen interesse hebben, stuur me even een PM met het adres van je Microsoft-account, dan zorg ik dat je bij de beta kan. :)
Echt een uitkomst !!
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik weet de huidige staat van de portal niet, maar je had vroeger altijd een manier om het te escaleren naar hogerop, maar persoonlijk denk ik nog steeds dat je het beste resultaat gaat krijgen door naar MS NL te bellen en het een en ander uit te leggen. Wellicht dat Matthijs Hoekstra je ook nog wel zou willen helpen.

Maar het geheel is wel bijzonder klote natuurlijk :/

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 06-03-2014 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Caelorum schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:06:
[...]

Ik weet de huidige staat van de portal niet, maar je had vroeger altijd een manier om het te escaleren naar hogerop, maar persoonlijk denk ik nog steeds dat je het beste resultaat gaat krijgen door naar MS NL te bellen en het een en ander uit te leggen. Wellicht dat Matthijs Hoekstra je ook nog wel zou willen helpen.

Matthijs Hoekstra zit nu in Redmond bij het WP team. In Nederland heeft Rajen Kishna zijn taken overgenomen: http://twitter.com/rajen_k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomverhoeff
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 10:35
Caelorum schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:06:
[...]

Ik heb het issue al aangekaart bij de goede mensen bij MS Nederland, hopelijk snel reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Whatson schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:07:
[...]Matthijs Hoekstra zit nu in Redmond bij het WP team.[...]
Daarom juist. Hij zit dicht bij het 'probleem' en de mensen die het vrije eenvoudig kunnen verhelpen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Via de PM heb ik al een heel vriendelijke support-mail gehad van @tomverhoeff die namens mij een request bij MS heeft ingediend... fingers crossed, dus :)

Als ik meer nieuws heb, zal ik het hier even posten - wellicht dat anderen ook wat aan de (werk-) wijze van indienen hebben!

Probleem zit hem echt in de dubbelzinnige beeldgrappen (denk ik), ze zullen de woordgrappen niet persoonlijk analyseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-08 08:54
@ hooksforfeet: ik heb dit zelf opgelost door in 'trein' een traject toe te voegen. dit komt toch op hetzelfde neer of begrijp ik het niet :? verder wel een goed idee ;)

@ deathgrunt: misschien lijkt purno te veel op porno 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:21
Bestaat er een app waarmee je via wifi de mappen kunt benaderen die op je pc staan en andersom ?

[ Voor 20% gewijzigd door Albert020 op 06-03-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
SjorsC schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:23:
@ hooksforfeet: ik heb dit zelf opgelost door in 'trein' een traject toe te voegen. dit komt toch op hetzelfde neer of begrijp ik het niet :? verder wel een goed idee ;)
In principe wel. Je kunt een traject als favoriet toevoegen zonder een ingestelde datum of tijd (en deze bijv. pinnen). Als je er dan op klikt krijg je een lijst van eerst volgende mogelijkheden (en vertragingen) en als je daar dan weer op tapt krijg je de hele rit info inc. start perron. Het is natuurlijk wat omslachtiger dan Forens. Desalniettemin hulde voor het idee :)! Je kunt niet genoeg (trein) apps hebben!

Ik wil eigenlijk graag een traject kunnen toevoegen aan mijn startscherm en dat er dan tussen 07:00 - 09:00 en 16:00 - 19:00 gekeken wordt of er vertraging is. Implementeren is (voor Trein iig) weer een behoorlijke klus. Gezien de NS API request limiet en Background Task limieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
SjorsC schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:23:
Zoals Niels ook al zei: in principe wel, maar het is wat omslachtiger. Allereerst kost het je bij Trein twee tiles op je startscherm: een voor heen, en een voor terug. Bij Forens kost het je hooguit één tile: de app heeft zelf door of je naar je werk gaat, of juist naar huis. Als je wil hoef je hem niet eens aan het startscherm te pinnen: ook als je hem vanuit de app-list start weet hij waar je heen wil.

Daarnaast moet je bij Trein zelf bedenken welke van de twee tiles je aantikt (heen of terug) en moet je zelf kijken hoe laat het is en in het overzicht aan de hand van de vertrektijd opzoeken wat de eerstvolgende trein is. Bij forens kan je dat aan de vormgeving meteen zien. Dat lijken kleine dingen, maar het telt allemaal op in de som van repetitieve handelingen. Daarnaast zijn dit soort dingen handig als je aan het lopen/rennen bent. :)

Daarnaast heeft Forens ook door of je heel ergens anders bent, bijvoorbeeld als je niet thuis hebt overnacht, of die dag ergens anders hebt gewerkt. In Trein moet je dan alsnog de app in.

Het lijkt misschien geen enorm verschil, maar bij dagelijks gebruik vind ik het veel uitmaken. Het is net een andere insteek: Trein is een geweldige general purpose reisplanner, Forens is helemaal toegespitst op dagelijks woon-werkverkeer. Of je dat nodig hebt ligt natuurlijk helemaal aan je eigen situatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb het niet nodig, maar voor diegene die het wel handig vinden is dit natuurlijk een aanwinst. Als ik soms lees hoe Android en iOS gebruikers kunnen zeuren over dingen waarvan, misschien wel, de meeste Windows Phone gebruikers het bestaan niet eens kennen. Daar heb ik vaak het idee van: hoe verzin je het, en toch is er een app voor.

Dus, zeker een aanwinst want de maker heeft zelf het idee dat iets handiger kan en kan het zelf ook nog eens maken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
De BETA van Huetro heeft vandaag (eindelijk) weer een update gekregen. Veel kleine bugfixes die de app toch net even wat beter doet aanvoelen :)
New features:
- Ability to choose between camera / picture library or colorpicker-image when creating a new scene.
- Revamped settings UI.
- Control the bridge's whitelist - remove unwanted devices / apps / users (@ settings screen).

Bugfixes:
- On the bulbpage the brightness slider will automatically adjust to the current bulb state when launched.
- Brightness slider will only change the brightness and not the color.
- If lights are not in a scene, they will turn off. Only lights that are set up will be on.
- A new info pop-up when the bridge update is being installed without debug information.
- When setting up the app for the first time, the device name will be used to register the app to the bridge.
- NFC URL's are shorter now! (old URL's stored on tags are no longer supported, please format and re-write)
- When a standard mood is selected the lights-colors in the lightslistbox (MainPage) will change accordingly.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/wp_ss_20140309_0006.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/wp_ss_20140309_0007.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/wp_ss_20140309_0008.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/wp_ss_20140309_0009.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Ook mijn applicatie regenthet.in is sinds kort in de Store te downloaden.

Ik ben nog een vrije jonge developer, dus vragen, suggesties en opmerkingen om de app te verbeteren zijn heel erg welkom d.m.v. een beoordeling van de app, alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://www.regenthet.in/images/regenthetin_wp_app.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Wietsee. op 11-03-2014 23:00 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit, heb hem ook even geïnstalleerd. Kreeg alleen lang de melding dat de datafeed overbelast was, of ik het later nog eens wilde proberen. Verder wil de Livetile maar niet gaan werken, heb het vinkje al een paar keer aangezet maar hij gaat telkens weer uit, en dus geen livetile. Leuk trouwens dat je een plaatje in de header gedaan hebt, maar het zou leuk zijn als die wat meer van het seizoen laat zien in plaats van schaatsende mensen, of wellicht gewoon clean? Zou zelf wel leuk vinden als de plaatjes zouden afwisselen! Maar ziet er goed uit, ik hou hem nog even op m'n telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
@Niels9001 is het eigenlijk mogelijk de melding of ik een vrijwillige bijdrage wil leveren aan regenmeter stop te zetten aangezien ik er al een euro vrijwillig naar toe geschoven heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
http://www.dotned.nl/register/72/lowland-phone-hackaton.aspx
Vrijdag 25 april gaat het gebeuren. Voor eens en voor altijd zal de vraag beantwoord worden: welk van de twee landen heeft de beste Windows Phone designers en ontwikkelaars? Is dat België? Of is dat Nederland? Wij van dotNed en WP7.nl zijn er van overtuigd dat we het antwoord weten, maar we hebben hulp nodig om dat te bewijzen. En dat is waar jij komt kijken.

We zoeken mensen die vrijdag 24 april van 9 uur ’s ochtends tot 6 uur ’s middags met 19 anderen bij Microsoft te Schiphol het beste laten zien wat Nederland te bieden heeft op gebied van

- Design

- Development

- Ideeën
Gaat er iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Kluutmaran schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:56:
@Niels9001 is het eigenlijk mogelijk de melding of ik een vrijwillige bijdrage wil leveren aan regenmeter stop te zetten aangezien ik er al een euro vrijwillig naar toe geschoven heb?
Nee op dit moment niet, dat staat wel nog op mijn lijst O-). Ochja, die deurbellers komen ook elk jaar weer langs voor donaties. Maar een stop-mechanisme is misschien wel fair..
Lijkt me eigenlijk wel leuk om een keer te gaan. Maar goed, om dan weer vrij te nemen en af te reizen naar Schiphol (Dirty South, yo!)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 168% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Whatson schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:05:
Dacht ik ook. Dev contest tussen Nederland en Belgie, dus zal wel halverwege zijn. (Maastricht <3) is het in Schiphol O_O [...]
Als het op het (hoofd)kantoor van MS in de Benelux is, is het alleen daarom al de moeite waard. Mooi gebouw dat! (van binnen iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:43:
Ziet er goed uit, heb hem ook even geïnstalleerd. Kreeg alleen lang de melding dat de datafeed overbelast was, of ik het later nog eens wilde proberen.
Hier zal binnen afzienbare tijd nog een update voor komen. Probleem is nu het limiet van 5 request / sec. Door dit te combineren met nog een andere API wordt dit straks opgelost met een update.
Leuk trouwens dat je een plaatje in de header gedaan hebt, maar het zou leuk zijn als die wat meer van het seizoen laat zien in plaats van schaatsende mensen, of wellicht gewoon clean? Zou zelf wel leuk vinden als de plaatjes zouden afwisselen!
Vanaf 21 maart, begin van de lente zal de header afbeelding veranderen. Dat het nu echter al zo zonnig en warm is natuurlijk zeer uitzonderlijk en staat in groot contrast met de huidige header afbeelding.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BXvmSYO.jpg
Verder wil de Livetile maar niet gaan werken, heb het vinkje al een paar keer aangezet maar hij gaat telkens weer uit, en dus geen livetile.
Onbekend probleem voor mij, ik ga dit onderzoeken!

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wietsee. schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:47:
[...] Hier zal binnen afzienbare tijd nog een update voor komen. Probleem is nu het limiet van 5 request / sec. Door dit te combineren met nog een andere API wordt dit straks opgelost met een update. [...]
Je kan er ook voor kiezen het te cachen op een eigen server. Een Azure website (betalen naar gebruik-abonnement) is gratis voor de eerste 5GB aan dataverkeer per maand. Dat zou toch genoeg moeten zijn lijkt me? Zit je nog met een 100mb SQL database als je geen sqlite wil gebruiken voor 5$/maand.

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 12-03-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Iets anders, op de android gebruikte ik OVinfo beta (Google Play: OVinfo), geniale app om te zien of je bus/metro vertraging heeft opgelopen. De app haalt alle gegevens van www.openov.nl.

Nu is er op Windows Phone een soortgelijke dienst van Nokia en zag ik een app genaamd 'Bushalte', maar persoonlijk vind ik ze beide tegenvallen.

Is iemand bereidt om samen met mij een Ovinfo beta achtige programma voor Windows Phone te developen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:13
"Persoonlijk vind ik ze tegenvallen" is nou niet echt een sterk argument om mensen over te halen hun tijd te stoppen in een eigen app? Wat vind je er niet goed aan? Hoe wil je die punten verbeteren? Je zegt zelf dat het een beta is, denk je niet dat de developers het gewoon makkelijk op kunnen lossen aan de hand van beta-feedback?

Verder: wat kun je zelf en waarvoor heb je mensen nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
kyddil schreef op zondag 16 maart 2014 @ 21:05:
Iets anders, op de android gebruikte ik OVinfo beta (Google Play: OVinfo), geniale app om te zien of je bus/metro vertraging heeft opgelopen. De app haalt alle gegevens van www.openov.nl.

Nu is er op Windows Phone een soortgelijke dienst van Nokia en zag ik een app genaamd 'Bushalte', maar persoonlijk vind ik ze beide tegenvallen.

Is iemand bereidt om samen met mij een Ovinfo beta achtige programma voor Windows Phone te developen? :)
Hier heb ik al op geantwoord in een ander topic:
Whatson schreef op zondag 16 maart 2014 @ 20:43:
[...]

Ik zou zeggen start een project op http://codeplex.com ;)
Ik zou persoonlijk even wachten met nieuwe projecten totdat de SDK van WP8.1 uit is (2 april). Anders kun je een deel weer gaan herschrijven. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Whatson op 16-03-2014 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Whatson schreef op zondag 16 maart 2014 @ 23:14:
[...]

Hier heb ik al op geantwoord in een ander topic:

[...]

Ik zou persoonlijk even wachten met nieuwe projecten totdat de SDK van WP8.1 uit is (2 april). Anders kun je een deel weer gaan herschrijven. ;)
True, ik kan zelf ook niet coden, maar ben wel een UI designer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Wietsee. schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:47:
[...]

Hier zal binnen afzienbare tijd nog een update voor komen. Probleem is nu het limiet van 5 request / sec. Door dit te combineren met nog een andere API wordt dit straks opgelost met een update.

[...]

Vanaf 21 maart, begin van de lente zal de header afbeelding veranderen. Dat het nu echter al zo zonnig en warm is natuurlijk zeer uitzonderlijk en staat in groot contrast met de huidige header afbeelding.

[afbeelding]

[...]

Onbekend probleem voor mij, ik ga dit onderzoeken!
All fixed :*) !

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 107% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Nog mooier zou zijn als je de tijd dan ook kon aanpassen als het niet goed staat, maar dat zal wel niet kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ah, fijn.
Iets meer aandacht voor de layout nog, loopt vh scherm op mijn L720, iets minder decimalen (0) en misschien een ingebouwde shortcut naar de datum en tijd instelling als dat kan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
hjs schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 07:01:
Ah, fijn.
Iets meer aandacht voor de layout nog, loopt vh scherm op mijn L720, iets minder decimalen (0) en misschien een ingebouwde shortcut naar de datum en tijd instelling als dat kan :?
Wat loopt van het scherm? Het aantal decimalen van het verschil tussen de twee tijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Whatson schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:41:
Een simpel appje omdat deze app is gestopt met werken en de maker de app al sinds 2012 niet heeft geupdatet.

[afbeelding]
Realtime door Whatson
Met deze app kun je eenvoudig zien of de tijd op je telefoon juist staat. Omdat Windows Phone de tijd ophaalt van je provider in plaats van een NTP tijd server kan het zomaar zijn dat de tijd op je telefoon een paar minuten voor of achter loopt.

[afbeelding]
Ziet er simpel maar erg verzorgd uit :). Complimenten.

Daarnaast haat ik altijd dit soort dingen, dat ik een app moet installeren omdat de tijf ffs niet goed staat. Kom het probleem wel vaker tegen, op een gegeven moment loopt mijn telefoon gewoon 2 minuten achter. Niet handig met treinreizen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Whatson schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:54:
[...]

Wat loopt van het scherm? Het aantal decimalen van het verschil tussen de twee tijden?
er staat bij mij:
on donderdag 20 m

en ja de difference is nu 00:00:28.5220738
28 seconde zou ik al genoeg info vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niels9001 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:18:
[...]
Daarnaast haat ik altijd dit soort dingen, dat ik een app moet installeren omdat de tijf ffs niet goed staat.
Ik haat dat ik de telefoon heb ingesteld op handmatig tijd (tijdens verre reizen) en dat ik deze nu niet meer terug kan zetten naar automatische synchronisatie met het telco netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
hjs schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:10:
[...]
er staat bij mij:
on donderdag 20 m
[...]
Ik was lui en heb datetime.tolongdatestring() gebruikt voor dat. Blijkbaar wordt er in het Nederlands dan ook de dag van de week bij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Erg vevelend: CloudMade gaat stoppen met hun gratis MapTiles API vanaf 1 mei. Dat houdt dus in dat ik de Regenmeter-radar voorlopig naar de 'gewone' Bing Maps moet om zetten totdat ik een oplossing heb gevonden. Heel erg jammer, code zal eruit gehaald worden in een aanstaande update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Ik heb een aantal wijzigingen doorgevoerd aan Forens: voornamelijk wat bugfixes en animatie-tweaks, maar ook een "mail de ontwikkelaar" knop in de settings om makkelijker feedback te kunnen sturen, en er wordt nu per reis aangegeven over hoeveel minuten de trein vertrekt, zodat je zelf niet meer hoeft te hoofdrekenen. Is dat binnen vijf minuten, dan wordt het aantal minuten met de accentkleur weergegeven om duidelijk te maken dat je door moet lopen.

Ik wil 'm nog een weekje in de beta laten, en als ik dan geen gekke dingen meer tegenkom of hoor gaat 'ie live. Aantal dingen die ik vanuit de betafeedback nog heb gehoord (meer informatie per reis als je erop tapt, dat soort dingen) wil ik in versie 1.1 verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Wie heeft bij het dvlup programma de 'rate my app' challenge al voltooid?
Mocht iemand dat al gedaan hebben, heb je toen ook aan de voorwaarde "Include an English language localization available in the US Store." voldaan of wordt hier niet zo nauwgelet naar gekeken?
Dit betekent dus dat je hele applicatie ook vertaald moet worden?

Beetje belachelijk dat dit een voorwaarde is bij een challenge die daar niets mee van doen heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Wietsee. op 21-03-2014 19:35 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:13
Ik heb die challenge gedaan ja. Mijn app is al Engels dus dat was geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Wietsee. schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 19:32:
Wie heeft bij het dvlup programma de 'rate my app' challenge al voltooid?
Mocht iemand dat al gedaan hebben, heb je toen ook aan de voorwaarde "Include an English language localization available in the US Store." voldaan of wordt hier niet zo nauwgelet naar gekeken?
Dit betekent dus dat je hele applicatie ook vertaald moet worden?

Beetje belachelijk dat dit een voorwaarde is bij een challenge die daar niets mee van doen heeft.
Ik heb hem ook gedaan en punten toegewezen gekregen zonder aan alle voorwaarden te voldoen.

That Is The Question

Pagina: 1 ... 15 ... 30 Laatste

Let op:
Een lijst van door Tweakers gemaakt apps is te vinden in de startpost</a>. Daarin wordt ook uitgelegd hoe jouw app in de TS kan worden opgenomen.