Niet bekend met Unreal, maar in Octane moet je bijvoorbeeld juist SLI uit hebben staan.Menesis schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:54:
Ik heb Unreal eens geinstalleerd om met Unity te vergelijken. (eerst indruk is:![]()
![]()
)
Nu opende ik een raytracing demoscene en daarbij wordt maar 1 GPU gebruikt ipv 2.
SLI staat aan. Weet iemand waarom er slechts 1 GPU wordt gebruikt?
Links Unreal, rechts Nvidia control pannel met onderaan een grafiekje met GPU utilization.
[Afbeelding]
Ik zit naar VMs in Azure te kijken voor 3D rendering.
Maar daar staan een hoop GPUs waarvan ik nauwelijks 3D benchmarks kan vinden online, want alles lijkt gefocussed op machine learning.
Nvidia Tesla V100
Nvidia Tesla P100
Nvidia K80
Nvidia M60
Nvidia Ampere A100 (deze zie ik alleen op google cloud)
Welke van deze zou het beste zijn voor een scene in Unreal Engine?
Maar daar staan een hoop GPUs waarvan ik nauwelijks 3D benchmarks kan vinden online, want alles lijkt gefocussed op machine learning.
Nvidia Tesla V100
Nvidia Tesla P100
Nvidia K80
Nvidia M60
[ Voor 5% gewijzigd door Menesis op 28-09-2020 13:45 ]
Mixed Reality dev
Octane bench resultaten al geprobeerd te kijken?Menesis schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:45:
Ik zit naar VMs in Azure te kijken voor 3D rendering.
Nvidia Tesla V100
Nvidia Tesla P100
Nvidia K80
Nvidia M60
Thanks! Dat was een goeie, vooral ook omdat ze ook single GPU results only doen.Poesmij schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:43:
[...]
Octane bench resultaten al geprobeerd te kijken?
V-ray heeft ook zo'n lijstje, maar het wordt al snel lastig als mensen alles van 1 tot wel 16 GPUs gebruiken
Dan is de Ampere A100 het snelst, gevolgd door de Tesla V100. Die K80 en M60 stellen wat minder voor.
Ik heb helaas nog geen toegang tot de A100 of V100 bij Azure, maar het idee is dus om de Unreal Pixel Streamer op te zetten.
[ Voor 11% gewijzigd door Menesis op 28-09-2020 23:06 ]
Mixed Reality dev
Dit is een gekocht 3D model (voor een mislukt projectje in 2017). Ik heb wel de materialen geassigned.
Gerenderd in Arnold in 3Ds max.
De grond is die ene render komt van CGtextures -displacement met een hoop subdivisions. Helaas was er nog een beetje een seam zichtbaar (diagonaal).
In de verf mis ik eigenlijk nog flakes..
Hoe zou het nog beter kunnen? Wellicht een scherpere achtergrond oid?
:strip_exif()/f/image/PqRIaEVcnVICCVhpqbNeCukk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/csfZy7VcDyNCH0TRONZn1oDo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KcILygDlEm2PosMhPXuWhVnX.jpg?f=fotoalbum_large)
De grond is die ene render komt van CGtextures -displacement met een hoop subdivisions. Helaas was er nog een beetje een seam zichtbaar (diagonaal).
:strip_exif()/f/image/PqRIaEVcnVICCVhpqbNeCukk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/csfZy7VcDyNCH0TRONZn1oDo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KcILygDlEm2PosMhPXuWhVnX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1t21hx1AHDzBl27zOGry7cAw.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door Menesis op 01-10-2020 08:07 ]
Mixed Reality dev
Tof!Menesis schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:05:
Dit is een gekocht 3D model (voor een mislukt projectje in 2017). Ik heb wel de materialen geassigned.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb een paar tips voor je:
Ik merk een zware DOF, dat betekend dat de auto en omgeving onrealistisch klein lijkt.
Qua texture zou je je wellicht kunnen laten inspireren door bijvoorbeeld:
https://www.artstation.com/artwork/80A4Q
Een lak-laag is in die zin vooral meer dan een glossy material.
Qua belichting zou ik spelen met meerdere lichtbronnen.Je wilt zoveel mogelijk vorm van de auto weergeven, dat betekend dus een uitgebreider licht-setup met highlites op shapes. In die zin heb je ze wel, maar is het duidelijk nog erg basic.
Neem eens een kijkje op:
https://render.otoy.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=47421
Wie weet dat je een beetje kunt achterhalen waar hij zijn lampen heeft geplaatst en het proberen na te doen. Naar mijn smaak is dat weer iets ' to much ' maar het is een beetje het tegenovergestelde.
Verder met betrekking tot de vloer texture, ik mis een beetje glossyness met een falloff. Het lijkt alsof er een roughness/glossy en normal map ontbreken. Maar dat kan ik mis hebben.
Thanks! Goeie tips, ik ga er mee aan de slag!Inverted_World schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:26:
[...]
Tof!
Ik heb een paar tips voor je:
Ik merk een zware DOF, dat betekend dat de auto en omgeving onrealistisch klein lijkt.
Qua texture zou je je wellicht kunnen laten inspireren door bijvoorbeeld:
https://www.artstation.com/artwork/80A4Q
Een lak-laag is in die zin vooral meer dan een glossy material.
Qua belichting zou ik spelen met meerdere lichtbronnen.Je wilt zoveel mogelijk vorm van de auto weergeven, dat betekend dus een uitgebreider licht-setup met highlites op shapes. In die zin heb je ze wel, maar is het duidelijk nog erg basic.
Neem eens een kijkje op:
https://render.otoy.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=47421
Wie weet dat je een beetje kunt achterhalen waar hij zijn lampen heeft geplaatst en het proberen na te doen. Naar mijn smaak is dat weer iets ' to much ' maar het is een beetje het tegenovergestelde.
Verder met betrekking tot de vloer texture, ik mis een beetje glossyness met een falloff. Het lijkt alsof er een roughness/glossy en normal map ontbreken. Maar dat kan ik mis hebben.
De vloer had idd wel roughness en normal, maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik ga m tweaken.
Qua DOF zat ik er een beetje mee dat de HDRI nogal blurry was, maar wellicht beter om een betere HDRI te nemen dan
En ja, vette renders! Goeie inspiratie. Ik ga een wat toffere compositie proberen te maken
Mixed Reality dev
Blender-apriltag testje, doe wat 3d werk voor de hobbie ( ken blender maybe 3 maanden nu), niet werkzaam in de business.
Nog tips/tricks van jullie? Hopelijk werkt de video link, moet nog even ontdekken waar/hoe ik het best kan embedden.
Dank Mvg JCN
[Video: https://share.icloud.com/photos/0gEq4ni-8DzW_Ot5oGg0hbrDg]
Nog tips/tricks van jullie? Hopelijk werkt de video link, moet nog even ontdekken waar/hoe ik het best kan embedden.
Dank Mvg JCN
[Video: https://share.icloud.com/photos/0gEq4ni-8DzW_Ot5oGg0hbrDg]
/f/image/zo14lbE7rXeRHz9TPzEs3Rzl.png?f=fotoalbum_large)
Youtube?jcnwillemsen schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:46:
.. Hopelijk werkt de video link, moet nog even ontdekken waar/hoe ik het best kan embedden...
Verder ben ik bang dat ik er niet veel over kan zeggen, op kantoor kan ik het filmpje niet bekijken
Ha dat zijn wel heftige effecten ja zo in de woonkamerjcnwillemsen schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:46:
Blender-apriltag testje, doe wat 3d werk voor de hobbie ( ken blender maybe 3 maanden nu), niet werkzaam in de business.
Dank Mvg JCN
[Video]
[Afbeelding]
Op een gegeven moment zie je de voxels vrij duidelijk. Wellicht helpt het met wat "glow" als post-effect, om het een beetje te smoothen.
Mixed Reality dev
Goede tips, ik zal hem eens op een andere server renderen met optix. Loop nogsteeds te klooien met het mixen van de image shader ( achtergrond) en de scene licht reflexie. Schaduw is geen probleem, maar er is geloof ik niet zoiets als reflexion plane in blender zo ver ik weet/kan vinden.
Iemand met ervaring een idee?
Dank
Iemand met ervaring een idee?
Dank
:strip_exif()/f/image/rzjrcMUdKq6w7A6SjgQeolZz.jpg?f=fotoalbum_large)
Naar jaren van afwezigheid, ok ok heb vorig jaar een sektor helm (mortal kombat) gemaakt in max)
maar nu dan toch Blender weer geprobeerd. 4 plugins aangeschaft omdat ik serieus wel weer wil gaan moddellen voor cosplay, oa props en helmen.
Tutorial van YouTube geprobeerd, begin het een beetje door te krijgen al die plugins.
geen eigen design in afbeelding. stap voor stap tutorial.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat voor plugins heb je nodig om dit te maken?
Ziet er uit dat de normale tools dit makkelijk voor mekaar moeten kunnen krijgen?
Ziet er uit dat de normale tools dit makkelijk voor mekaar moeten kunnen krijgen?
Klopt dit was een relatief makkelijk ding, in 3d mac had het me 20 minuten gekost.Poesmij schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:19:
Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat voor plugins heb je nodig om dit te maken?
Als Blender noop wel wat langer bezig geweest. Maar het is nooit verkeerd om fouten te maken in het begin.
en moet het gewoon even begrijpen allemaal.
Ik heb wel BoolTools gebruikt.
Ik heb machin3tools, meshmachine, boxcutter, hardops9, en power save gekocht.
maar is ook meer omdat ik mijzelf dan meer dwing om het te leren. heb er tenslotte voor betaald.
En ik gebruik de Bforartists Fork van Blender.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Afgelopen tijd had ik eindelijk weer eens wat tijd over voor een prive projectje. M'n woning in 3d om wat aanpassingen te kunnen visualizeren. Gemodelleerd in 3d max en alle materialen en belichting in unreal engine 4.26 gedaan. Volgende stap is de boven verdieping
Alles is real time gerenderd met raytracing. Werkt erg mooi als het eenmaal staat
Alles is real time gerenderd met raytracing. Werkt erg mooi als het eenmaal staat
[ Voor 9% gewijzigd door FreezingPixels op 02-01-2021 20:31 ]
Goede keuzes. Ik zou decalmachine ook eens bekijken. Machin3 is echt een wizard.Dutchzilla schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:46:
[...]
Klopt dit was een relatief makkelijk ding, in 3d mac had het me 20 minuten gekost.
Als Blender noop wel wat langer bezig geweest. Maar het is nooit verkeerd om fouten te maken in het begin.
en moet het gewoon even begrijpen allemaal.
Ik heb wel BoolTools gebruikt.
Ik heb machin3tools, meshmachine, boxcutter, hardops9, en power save gekocht.
maar is ook meer omdat ik mijzelf dan meer dwing om het te leren. heb er tenslotte voor betaald.
En ik gebruik de Bforartists Fork van Blender.
Less alienation, more cooperation.
Eergister weer bezig geweest met m'n studio setup in Max + VRay.
Porsche is van Szymon Kubicki, verlaging, camber, materialen, belichting, camera, studio by me.

Leuke was, dat VRay zelf hem retweette.
Porsche is van Szymon Kubicki, verlaging, camber, materialen, belichting, camera, studio by me.

Leuke was, dat VRay zelf hem retweette.
[ Voor 32% gewijzigd door JDx op 31-01-2021 20:06 ]
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Nou, toch sinds 2012-2014 heel weinig kunnen doen met 3D ontwerpen/renderen.
Vond zelf altijd het leukst om abstract's te maken in C4D, nauw. vind is het correcte woord sinds eergisteren weer.
let wel groot plaatje als je erop klikt

Ging me erom wat 'interessants' neer te knallen in de 3d-space en het leuk laten renderen.
Ook voor het eerst ooit op een juiste manier de Physical renderer gebruikt binnen C4D.
In totaal 2 'lichten' in de scene gezet, een physical sky en een simpel, al zei het wat strek(lees: intens), blauw hoofdlicht(? Tja, de termen liggen me niet echt meer).
GI stond ook aan vooral omdat ik toch vaak Luminance gebruik binnen de mats om licht te 'creëren'.
Verwacht/denk dat dit ook het licht wat sterk maakt.
Uiteindelijk duurde de render net 2 seconden langer dan de geschatte maximum 6 uur.
Ga mezelf er weer lekker in gooien, altijd toch een van de mooiste en leukste hobby geweest voor mij.
Helemaal als je blij kan zijn met het eindresultaat waar over ik ook zeer blij ben.
mocht men tips hebben voor renderen, materials hoor ik ze graag, blijf dr mee aan het stoeien, ansich niet raar na een kleine 7-9jaar.
Vond zelf altijd het leukst om abstract's te maken in C4D, nauw. vind is het correcte woord sinds eergisteren weer.

Ging me erom wat 'interessants' neer te knallen in de 3d-space en het leuk laten renderen.
Ook voor het eerst ooit op een juiste manier de Physical renderer gebruikt binnen C4D.
In totaal 2 'lichten' in de scene gezet, een physical sky en een simpel, al zei het wat strek(lees: intens), blauw hoofdlicht(? Tja, de termen liggen me niet echt meer).
GI stond ook aan vooral omdat ik toch vaak Luminance gebruik binnen de mats om licht te 'creëren'.
Uiteindelijk duurde de render net 2 seconden langer dan de geschatte maximum 6 uur.
Ga mezelf er weer lekker in gooien, altijd toch een van de mooiste en leukste hobby geweest voor mij.
Helemaal als je blij kan zijn met het eindresultaat waar over ik ook zeer blij ben.
mocht men tips hebben voor renderen, materials hoor ik ze graag, blijf dr mee aan het stoeien, ansich niet raar na een kleine 7-9jaar.
Enige tip die ik even kan geven is gebruik een andere render engine als octane bijvoorbeeld. Hiervoor kan je een studio subscription afnemen die niet al te duur is.Plainside schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:25:
Nou, toch sinds 2012-2014 heel weinig kunnen doen met 3D ontwerpen/renderen.
[Afbeelding]
Dan render je sowiets binnen een minuut.
Heb zelf ook altijd geworsteld met de native engine, die is nou niet heel fantastisch buiten toon shades om.
Kan natuurlijk eens de gratis demo versie proberen om te kijken of het wat is.
Render engine, check. Denk dat ik die demo van Octane maar eens probeer, hoor ik bij Corridor Digital ook alleen maar prees over.Poesmij schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:09:
[...]
Enige tip die ik even kan geven is gebruik een andere render engine als octane bijvoorbeeld. Hiervoor kan je een studio subscription afnemen die niet al te duur is.
Dan render je sowiets binnen een minuut.
Heb zelf ook altijd geworsteld met de native engine, die is nou niet heel fantastisch buiten toon shades om.
Kan natuurlijk eens de gratis demo versie proberen om te kijken of het wat is.
En what... binnen een minuut... dacht gaat het juist langer door duren altijd

Voor iets wat je liet zien, op full had gok ik een minuut, ligt even aan de setup enz. Maar octane is vele malen sneller dan de physical render engine van cinema 4d zelf.ook de materialen vind ik logischer, en daarom makkelijker om mooie resultaten te behalen. De demo is zeker het proberen waard, denk als je de live viewer gaat gebruiken en ziet hoe snel het gaat je niet meer terug wiltPlainside schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:57:
[...]
Render engine, check. Denk dat ik die demo van Octane maar eens probeer, hoor ik bij Corridor Digital ook alleen maar prees over.
En what... binnen een minuut... dacht gaat het juist langer door duren altijd, achja tis en blijft hobby (vooralsnog).
Arnold is het uiteindelijk geworden, maar goeie dag hé, is compleet ff je hele gedachtegang van hoe de default-render werkt omzetten naar wat nieuws. En ja, zelfde soort resultaat was binnen enkele minuten (ge-)rendered op 4k square zegmaar.Poesmij schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:55:
[...]
Voor iets wat je liet zien, op full had gok ik een minuut, ligt even aan de setup enz. Maar octane is vele malen sneller dan de physical render engine van cinema 4d zelf.ook de materialen vind ik logischer, en daarom makkelijker om mooie resultaten te behalen. De demo is zeker het proberen waard, denk als je de live viewer gaat gebruiken en ziet hoe snel het gaat je niet meer terug wilt. Moet wel een Nvidia gpu hebben trouwens.
Waarschijnlijk even mijn oude projecten map induiken en kijken of er nog wat leuks bij zit, wat ook nog makkelijk te converteren is naar Arnold lichten/mats/etc. weer een nieuwe wereld voor me geopend blijkt
Hehe,

Model zeker niet zelf gemaakt, gewoon van het internet geplukt, en alleen simpel een surface/texture erover gegooid en wat lichtjes.
Hier nog de 4K (Squared, 40MB+) versie voor de geïnteresseerde.
Kon geen image host vinden ervoor.
4K rendertijd: 40min
2K rendertijd: 11min
Denk dat ik te veel vraag van mijn systeem haha. Nog steeds beter dan 6 uur natuurlijk.
[ Voor 20% gewijzigd door Plainside op 18-02-2021 20:51 ]
Zijn hier mensen met ervaring met Unity?
Ik ben een appartementje aan het modeleren. Light baking werkt niet goed met Unity.
Unity genereert zelf lightmap UVs. De vloer heeft allerlei artifacts, terwijl het een simpel vierkant is -zie object in geel in de lightmap atlas. De atlas is natuurlijik ontzettend ineffecient ingedeeld, maar dat zou volgens mij niet tot dit soort artifacts moeten leiden?
EDIT
ik denk dat ik met Unreal verder ga. Unity heeft een erg belabberde manier van lightmap UVs genereren, terwijl Unreal juist een hele goede manier heeft die zelfs de resolutie van de lightmap in overweging neemt (lagere res = meer padding tussen de UVs om bleeding te voorkomen, allemaal automatisch als ik het goed begrijp).
Ik ga dus denk ik met Unreal verder. Plaatje van een testje met Unreal is onderaan toegevoegd..
Unity's URP pipeline is ook niet echt top voor hoge kwaliteit. Het doel is een VR appje voor de Quest2. Natuurlijk kun je daar geen fancy technieken toepassen, maar bij een dergelijk klein appartment denk ik dat je wel weer wat speelruimte hebt.
/f/image/CzsH4iPzfN8WXj3xToNQFfJu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ruxlA2amzrLZvRal759auc6r.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rNtJVDbzpu4X0qW8R6HcOmMA.png?f=fotoalbum_large)
Render uit 3ds max
:strip_exif()/f/image/eM4GD1Fuycql6MmclEdttvr9.jpg?f=fotoalbum_large)
Screenshot uit Unreal
Ik ben een appartementje aan het modeleren. Light baking werkt niet goed met Unity.
Unity genereert zelf lightmap UVs. De vloer heeft allerlei artifacts, terwijl het een simpel vierkant is -zie object in geel in de lightmap atlas. De atlas is natuurlijik ontzettend ineffecient ingedeeld, maar dat zou volgens mij niet tot dit soort artifacts moeten leiden?
EDIT
ik denk dat ik met Unreal verder ga. Unity heeft een erg belabberde manier van lightmap UVs genereren, terwijl Unreal juist een hele goede manier heeft die zelfs de resolutie van de lightmap in overweging neemt (lagere res = meer padding tussen de UVs om bleeding te voorkomen, allemaal automatisch als ik het goed begrijp).
Ik ga dus denk ik met Unreal verder. Plaatje van een testje met Unreal is onderaan toegevoegd..
Unity's URP pipeline is ook niet echt top voor hoge kwaliteit. Het doel is een VR appje voor de Quest2. Natuurlijk kun je daar geen fancy technieken toepassen, maar bij een dergelijk klein appartment denk ik dat je wel weer wat speelruimte hebt.
/f/image/CzsH4iPzfN8WXj3xToNQFfJu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ruxlA2amzrLZvRal759auc6r.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rNtJVDbzpu4X0qW8R6HcOmMA.png?f=fotoalbum_large)
Render uit 3ds max
:strip_exif()/f/image/eM4GD1Fuycql6MmclEdttvr9.jpg?f=fotoalbum_large)
Screenshot uit Unreal
/f/image/6gnuyGUnEYfeSoRVXoNz0T4w.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door Menesis op 21-02-2021 22:18 ]
Mixed Reality dev
@Menesis Het is voor mij al weer even geleden dat ik met unity bezig ben geweest voor een AR appje, maar je kunt je lightmap wel beter krijgen hoor. Maar over het algemeen lijkt me voor VR, Unreal sowieso meer aangewezen.
Ja klopt, op zich kan het wel met Unity, ik heb eerder ook wel veel betere baked lighting gehad.D-rez schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:30:
@Menesis Het is voor mij al weer even geleden dat ik met unity bezig ben geweest voor een AR appje, maar je kunt je lightmap wel beter krijgen hoor. Maar over het algemeen lijkt me voor VR, Unreal sowieso meer aangewezen.
Maar een echt probleem is die UV generator voor lightmaps. Als de UVs op je objecten niet goed zijn, dan houdt het op. Dan kun je het natuurlijk handmatig in 3ds max gaan lopen unwrappen voor UV channel 2, maar daar voel ik weinig voor. En ik ben ook wel nieuwsgierig naar Unreal
edit: Unity schijnt een betere UV packer te hebben in 2020.1. Dus dat ga ik even checken!
Overigens ben ik voor m'n werk bezig met een VR project in Unity dat naar zowel de Quest als WebGL bouwt, met MRTK als basis (alleen zit er geen fancy belichting in dat project
[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 22-02-2021 14:36 ]
Mixed Reality dev
@Menesis ik heb het slechts heel oppervlakkig gebruikt dus kan er sowieso niet veel over zeggen
:strip_exif()/f/image/EnWD1ZVRFy7rXZzTmjGrdZWM.jpg?f=fotoalbum_large)
Scene uit de Best of 2020 video (op 0:07) van Hartnett Media nagemaakt, scene dus, niet de auto.

Meer pics op Behance
En nog een variant.

Meer pics op Behance
En nog een variant.

[ Voor 11% gewijzigd door JDx op 28-02-2021 20:23 ]
Sow, heb het een beetje door hoe Arnold in elkaar steekt.
Transparantie (of in Arnold Transmission), moet je een paar keer proberen en je kop aan stoten (soms meerdere keren).
En Displacement is helemaal leuk, vooral als je er mee iets te ver mee gat en je hele applicatie een CTD heeft, tot drie keer toe, whoops
kwam er later pas achter dat het via de Arnold Tag ging.
Heel simpel met deze HDRI de scene belicht via een Arnold sky.
Nog steeds wat problemen om DOF (depth of field) goed te krijgen in Arnold, maar kan ook zijn dat ik zelf wat fout doe, mocht iemand nog tips hebben hoor het graag.
En resultaat mag er zekers zijn in mijn mening.
Square:

1080P:

Transparantie (of in Arnold Transmission), moet je een paar keer proberen en je kop aan stoten (soms meerdere keren).
En Displacement is helemaal leuk, vooral als je er mee iets te ver mee gat en je hele applicatie een CTD heeft, tot drie keer toe, whoops

Heel simpel met deze HDRI de scene belicht via een Arnold sky.
Nog steeds wat problemen om DOF (depth of field) goed te krijgen in Arnold, maar kan ook zijn dat ik zelf wat fout doe, mocht iemand nog tips hebben hoor het graag.
En resultaat mag er zekers zijn in mijn mening.
Square:

1080P:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik probeer een sneeuw shader te maken in Unity (universal render pipeline) waarbij je dat effect ziet van de kristallen die in het zonlicht "twinkelen". Ik kan er opvallend weinig over vinden online, misschien gebruik ik de verkeerde zoekterm (flake effect in shader).
Dus tot nu toe heb ik een flakey normal map die dan dat glitterende effect zou moeten geven, maar ik zie er maar weinig van. Heeft iemand tips?
/f/image/UWMdrJlF3rUf2f4zjUKAyEuR.png?f=fotoalbum_large)
Dus tot nu toe heb ik een flakey normal map die dan dat glitterende effect zou moeten geven, maar ik zie er maar weinig van. Heeft iemand tips?
/f/image/UWMdrJlF3rUf2f4zjUKAyEuR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3vAAxmb0ej6zShcF5OIzYTuA.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Menesis op 03-03-2021 23:20 ]
Mixed Reality dev
Toevallig net bezig met een "material study" in MAX en VRay voor sneeuw en ijs (en water).

klik voor de goede resolutie
Meer testjes hier (ook met sterkere flakes):
https://www.behance.net/gallery/114809493/Material-study
Ik heb nog een hele oude VRay, dus niet die nieuwe Stochasticflakes ofzo shader, doe het nu met een omweg, maar wat ik voorheen deed is een sneeuwmaterial en die blend ik met een soort van speckle/stippeltjes map waar de stipjes volop reflecteren en de rest niet zeg maar.
Ook is de glossiness van de flakes niet zo hoog. Wat ook belangrijk is, is dat er echt licht over moet "scheren", anders zie je die flakes niet, in het echt zie je ze ook niet zo heel vaak. En je hoeft ze niet per se volop te zien om het effect ervan wel te voelen als het ware. Verder heb ik er nog een hele fijne noisebump op zitten.
Sneeuw zijn particles gemaakt tot een smooth mesh met tyFlow (beta).

klik voor de goede resolutie
Meer testjes hier (ook met sterkere flakes):
Ik heb nog een hele oude VRay, dus niet die nieuwe Stochasticflakes ofzo shader, doe het nu met een omweg, maar wat ik voorheen deed is een sneeuwmaterial en die blend ik met een soort van speckle/stippeltjes map waar de stipjes volop reflecteren en de rest niet zeg maar.
Ook is de glossiness van de flakes niet zo hoog. Wat ook belangrijk is, is dat er echt licht over moet "scheren", anders zie je die flakes niet, in het echt zie je ze ook niet zo heel vaak. En je hoeft ze niet per se volop te zien om het effect ervan wel te voelen als het ware. Verder heb ik er nog een hele fijne noisebump op zitten.
Sneeuw zijn particles gemaakt tot een smooth mesh met tyFlow (beta).
[ Voor 53% gewijzigd door JDx op 06-03-2021 20:05 ]
Hebben mensen zich hier al eens verdiept in NFT's?
Een kennis van een vriend (jaja), heeft laatst voor iets van 5000 dollar aan ETH gekregen voor een render, ik snap er eigenlijk geen fuck van. Maar soms komen er best puike renders uit mijn programma rollen.
Een kennis van een vriend (jaja), heeft laatst voor iets van 5000 dollar aan ETH gekregen voor een render, ik snap er eigenlijk geen fuck van. Maar soms komen er best puike renders uit mijn programma rollen.
Tja ik wil het ook wel eens proberen voor de gein. Beetje met de trends meedoen heJDx schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:46:
Hebben mensen zich hier al eens verdiept in NFT's?
Hier staat een guide, lijkt erop dat je gewoon een JPG, PNG of MP4-tje kunt uploaden.
https://help.foundation.a...e-guide-to-minting-an-nft
Maar eigenlijk is de NFT zelf alleen een token op een blockchain, het artwork (max 50MB via die service) wordt dan ergens anders gehost (op het interplanetary file system). Dus het lijkt me dat elk type file als een NFT kan worden gelinkt als je een andere service zou gebruiken, zolang het maar ergens gehost wordt. Het lijkt mij vet om iets met Unity als art te publiceren.
When you upload an artwork, a canonical version is mapped to the token that lives on the blockchain and it can’t be touched or altered. The file itself is then hosted on IPFS to ensure that it will live on forever as well.
[ Voor 34% gewijzigd door Menesis op 09-03-2021 11:29 ]
Mixed Reality dev
Blijf het nog niet echt snappen, dan kan je gewoon elke JPG op je pc gaan uploaden toch?
Kunst op de blockchain dat soms voor veel geld wordt verkocht: https://www.designboom.co...lace-millions-04-06-2021/D-rez schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:19:
Wat is dat? NFT????
Mixed Reality dev
Ja volgens mij wel. Maar er is maar 1 iemand die dan dat "token" in handen heeft, een soort bewijs van echtheid/originaliteit. Natuurlijk kun je de JPG kopieren maar dan is het niet de echte.. Voor zover ik het begrijpJDx schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 12:06:
Blijf het nog niet echt snappen, dan kan je gewoon elke JPG op je pc gaan uploaden toch?
Yes, anyone can download and view the image for free, but they don’t own it and they can’t gain any value from it without owning the NFT as well.
https://help.superrare.co...e-why-would-i-buy-the-nft
[ Voor 23% gewijzigd door Menesis op 11-03-2021 16:03 ]
Mixed Reality dev
Ga het wel een keer proberen en dan op hoge resolutie renderen en opslaan.Menesis schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:01:
[...]
Ja volgens mij wel. Maar er is maar 1 iemand die dan dat "token" in handen heeft, een soort bewijs van echtheid/originaliteit. Natuurlijk kun je de JPG kopieren maar dan is het niet de echte.. Voor zover ik het begrijp
Yes, anyone can download and view the image for free, but they don’t own it and they can’t gain any value from it without owning the NFT as well.
https://help.superrare.co...e-why-would-i-buy-the-nft
Dat lijkt me toch wat anders dan een screenshot.Alleen hoorde wel dat er ook kosten aan verbonden zijn om het te verkopen, dat is dan wel weer minder, heb liever no cure no pay ofzo.
https://fstoppers.com/opi...ready-losing-money-554869JDx schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:29:
[...]
Ga het wel een keer proberen en dan op hoge resolutie renderen en opslaan.
Dat lijkt me toch wat anders dan een screenshot.Alleen hoorde wel dat er ook kosten aan verbonden zijn om het te verkopen, dat is dan wel weer minder, heb liever no cure no pay ofzo.
Je betaald al iets van €100 om het überhaupt te plaatsen. Een paar mensen verdienen geld hiermee maar de meesten zullen geld verliezen.
Mooi gedaan hoor!FreezingPixels schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:30:
Afgelopen tijd had ik eindelijk weer eens wat tijd over voor een prive projectje. M'n woning in 3d om wat aanpassingen te kunnen visualizeren. Gemodelleerd in 3d max en alle materialen en belichting in unreal engine 4.26 gedaan. Volgende stap is de boven verdieping![]()
[YouTube: The living room | Unreal Engine 4.26 GPU lightmass | 3d max | ArchiViz Visualisation interior design]
Weet iemand hoe mensen normal maps maken voor dit soort textures?
https://www.textures.com/download/3DAtlas0213/133425
Mixed Reality dev
Weet niet of het goed genoeg werkt, maar in photoshop zit een optie om foto's om te zetten naar een normal mapMenesis schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:11:
Knald is een hele goede:Menesis schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:11:
https://www.knaldtech.com/
Aloha,
Ik probeer een doorsnede te renderen van een schip op een oceaan, maar ben erg zoekende naar een handige aanpak om het water door te snijden.
Ik wil een resultaat zoals dit:

Is dit een speciale cut-off, een glazen plaat tegen het water aan zetten, of gewoon de standaard simulation box vanuit Phoenix FD (waar ik mee werk) net laten stoppen voor de camera? Ik krijg nog geen vergelijkbare resultaten namelijk..
Benieuwd naar jullie ideeën!
Ik probeer een doorsnede te renderen van een schip op een oceaan, maar ben erg zoekende naar een handige aanpak om het water door te snijden.

Is dit een speciale cut-off, een glazen plaat tegen het water aan zetten, of gewoon de standaard simulation box vanuit Phoenix FD (waar ik mee werk) net laten stoppen voor de camera? Ik krijg nog geen vergelijkbare resultaten namelijk..
@Thrilled:
Gezien de effecten (bv. de godrays onder de boot) heb ik het vermoeden dat dit 2 losse scènes zijn die in het postproces zijn samengevoegd
Wordt vaker gedaan met dit soort scènes.
Gezien de effecten (bv. de godrays onder de boot) heb ik het vermoeden dat dit 2 losse scènes zijn die in het postproces zijn samengevoegd
Wordt vaker gedaan met dit soort scènes.
Dat zit wel Schnorr.
Wat @Stukfruit zegt. Dit komt bij mij op het eerste gezicht ook over als twee renders die samengevoegd zijn, en dat zou ook de manier zijn waarop ik het zelf zou doen denk ik.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ok, dat is op zich wel werkbaar.. Maar hoe krijg je die waterlijn zo strak?
Het is wel ineens te doen hoor, maar enorm lange rendertijden (en teveel werk lol).
Water glas material met fog en dan alleen een golven displace op de bovenste plane.
Dit is ook wel een goeie
https://www.turbosquid.co...a-ocean-underwater/952163
Om na te maken, zou het niet kopen, je kan wel mooi zien hoe het gedaan is.
Water glas material met fog en dan alleen een golven displace op de bovenste plane.
Dit is ook wel een goeie
https://www.turbosquid.co...a-ocean-underwater/952163
Om na te maken, zou het niet kopen, je kan wel mooi zien hoe het gedaan is.
[ Voor 47% gewijzigd door JDx op 27-07-2021 18:32 ]
Ik weet dat je bericht al een maand oud is dus wellicht heb je allang een oplossing maar zo niet dan zou je nog kunnen overwegen om Blender te gebruiken voor het renderen. Blender heeft een erg goede ocean modifier en het maken van cutouts is een eitje. Het hele proces wordt getoond in deze videotutorial:Thrilled schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:01:
Aloha,
[Afbeelding]
YouTube: HOW TO MAKE AN OCEAN + Cut-out in BLENDER- Beginner Friendly - w...
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Misschien is dit ongewenst hier, maar als je een bak aan inspiratie en eyecandy in 11 9min wil zien 
Ben weer wat verder met de "digital twin" van mijn appartement gerendert in 3ds max met Arnold.
Helaas nogal korrelig, vooral met de lichten in het appartement aan. Het is een materiaal op een mesh met emission. Ik snap niet zo goed waarom dit zo lang duurt. Ik heb het idee dat zoiets met Vray veel sneller zou gaan, alleen heb ik dat al jaren niet meer. (elk plaatje duurt ongeveer 30 min op 2 x pricewatch: Intel Xeon E5-2670 v3 Tray )
Dit is nog gedenoised met de Arnold denoiser.
Ik begrijp ook niet waarom er atifacts op het raam te zien zijn op de eennalaatste render..
Het idee is dat dit een overlay wordt in Unreal zodat ik met een VR bril op in mijn echte appartement kan rondlopen met deze look. Het enige probleem is dat ik ondertussen verhuisd ben
Dus er zullen nog wat ingrijpende aanpassingen volgen
Het is sterk geinspireerd op de sky tower uit Oblivion.
C&C welcome
/f/image/CNHoTPKLJNxURPTWm2BThy9Z.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QBOZ3ctYye3MLxYag6kfGQK8.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jPfzmADH3k55N1O8OUEJQJhd.png?f=fotoalbum_large)
Helaas nogal korrelig, vooral met de lichten in het appartement aan. Het is een materiaal op een mesh met emission. Ik snap niet zo goed waarom dit zo lang duurt. Ik heb het idee dat zoiets met Vray veel sneller zou gaan, alleen heb ik dat al jaren niet meer. (elk plaatje duurt ongeveer 30 min op 2 x pricewatch: Intel Xeon E5-2670 v3 Tray )
Dit is nog gedenoised met de Arnold denoiser.
Ik begrijp ook niet waarom er atifacts op het raam te zien zijn op de eennalaatste render..
Het idee is dat dit een overlay wordt in Unreal zodat ik met een VR bril op in mijn echte appartement kan rondlopen met deze look. Het enige probleem is dat ik ondertussen verhuisd ben
Het is sterk geinspireerd op de sky tower uit Oblivion.
C&C welcome
/f/image/CNHoTPKLJNxURPTWm2BThy9Z.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QBOZ3ctYye3MLxYag6kfGQK8.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jPfzmADH3k55N1O8OUEJQJhd.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/B8DzQTQfYFcoVKq1eg45DEKq.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Menesis op 27-08-2021 08:58 ]
Mixed Reality dev
Ik begrijp iets niet met light baking:
Stel je hebt een tiling texture in Diffuse (UVW kanaal 1)
In welk slot stop je dan de lightmap? Want de lightmap heeft een hele andere UVW mapping op kanaal 3, dus ik wil niet de lightmap in de diffuse stoppen.
Het doel is om naar GLB te exporteren vanuit 3ds max om het in Spatial te gebruiken.
Stel je hebt een tiling texture in Diffuse (UVW kanaal 1)
In welk slot stop je dan de lightmap? Want de lightmap heeft een hele andere UVW mapping op kanaal 3, dus ik wil niet de lightmap in de diffuse stoppen.
Het doel is om naar GLB te exporteren vanuit 3ds max om het in Spatial te gebruiken.
Mixed Reality dev
Lijkt me wel cool om daar doorheen te lopen, ken Arnold verder niet.
Vond 20 minuten al lang wachten voor mijn laatste render op 2560x1440 op een i7-5820K (6-core).
Vond 20 minuten al lang wachten voor mijn laatste render op 2560x1440 op een i7-5820K (6-core).

[ Voor 5% gewijzigd door JDx op 08-09-2021 09:25 ]
Zelf gemodelleerd? Welke prog + renderer?JDx schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:25:
Lijkt me wel cool om daar doorheen te lopen, ken Arnold verder niet.
[Afbeelding]
En heb je al een NFT gemaakt?
Mixed Reality dev
Nee niet mijn model, 3D Studio MAX en VRay, ik probeer de saaie Honda E weer een beetje te krijgen zoals het concept, want die was heel cool.Menesis schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:38:
[...]
Zelf gemodelleerd? Welke prog + renderer?
En heb je al een NFT gemaakt?

Productie

Ben nu zo ver

[ Voor 8% gewijzigd door JDx op 09-09-2021 10:10 ]
Misschien wordt ie tof met de wielen van de concept car?JDx schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:05:
[...]
Nee niet mijn model, 3D Studio MAX en VRay, ik probeer de saaie Honda E weer een beetje te krijgen zoals het concept, want die was heel cool.
[Afbeelding]
Productie![]()
[Afbeelding]
Ben nu zo ver
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mixed Reality dev
Het dak lijkt lager te zijn voor de concept en een sterkere kromming te hebben bij de motorkap.JDx schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:05:
[...]
Nee niet mijn model, 3D Studio MAX en VRay, ik probeer de saaie Honda E weer een beetje te krijgen zoals het concept, want die was heel cool.
[Afbeelding]
Productie![]()
[Afbeelding]
Ben nu zo ver
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is allemaal iets 'boller' geworden.
Every magical journey begins with a single step
Oudbolliger ja.Bowen_HAFX schreef op donderdag 16 september 2021 @ 07:42:
[...]
Het dak lijkt lager te zijn voor de concept en een sterkere kromming te hebben bij de motorkap.
Het is allemaal iets 'boller' geworden.
Welke 3d’er wilt er een tekenfilm met me maken? Captain Tsubasa achtig idee. Tig fondsen, waarom niet een kans wagen?
Super offtopic. Kwam eigenlijk hier loeren naar specs voor een goede editbak, liefkozend door mij editslet betiteld.
Anyway ik ben Jikan.
Super offtopic. Kwam eigenlijk hier loeren naar specs voor een goede editbak, liefkozend door mij editslet betiteld.
Anyway ik ben Jikan.
Weet iemand hoe je dit soort type reflectie krijgt in metaal?

Ik weet ook niet hoe het heet, maar je ziet het vaak bij RVS knoppen / metalen cilinders. Doordat ik geen (engelse) term heb kan ik ook lastig Googelen..

Ik weet ook niet hoe het heet, maar je ziet het vaak bij RVS knoppen / metalen cilinders. Doordat ik geen (engelse) term heb kan ik ook lastig Googelen..
Nederland staat helaas juist bekend als land waarin het best een uitdaging kan zijn om de financiële middelen bij elkaar te krijgen voor het maken van (animatie)films.nwnc schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:46:
Welke 3d’er wilt er een tekenfilm met me maken? Captain Tsubasa achtig idee. Tig fondsen, waarom niet een kans wagen?
Anyway ik ben Jikan.
En wat kun je zelf? Je kan natuurlijk niet verwachten dat mensen zich zomaar bij je aanmelden terwijl je niets laat zien
Anisotropic reflections en brushed metal zijn denk ik de woorden waar je naar op zoek bentThrilled schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 14:09:
Weet iemand hoe je dit soort type reflectie krijgt in metaal?
[Afbeelding]
Dat zit wel Schnorr.
Ik ben meer van het verhaal en boss-figuur 
En denk dat ik wel in staat ben om subsidie te regelen. Het is niet alleen maar een animatiefilm of -serie maar het heeft ook interactief game element.
Ben zelf mijn creatieve zijde aan t ontwikkelen met cursussen (acrylverf nu, later tekenen). Met die skills wil ik een storyboard maken en het spul gaan pitchen. Dus alvast kennismaken met de mensen die ik in dienst zou kunnen nemen
En denk dat ik wel in staat ben om subsidie te regelen. Het is niet alleen maar een animatiefilm of -serie maar het heeft ook interactief game element.
Ben zelf mijn creatieve zijde aan t ontwikkelen met cursussen (acrylverf nu, later tekenen). Met die skills wil ik een storyboard maken en het spul gaan pitchen. Dus alvast kennismaken met de mensen die ik in dienst zou kunnen nemen
[ Voor 87% gewijzigd door nwnc op 17-10-2021 13:28 . Reden: uitgebreider antwoord ]
Nou met bovenstaande introductie van jezelf, taalgebruik en een 'editslet' van max 350€ komt dat wel goednwnc schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:47:
Ik ben meer van het verhaal en boss-figuur
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Fijn.Flapmo schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:10:
[...]
Nou met bovenstaande introductie van jezelf, taalgebruik en een 'editslet' van max 350€ komt dat wel goed.
*knip* Zeg me eerder hoe ik een live voetbal match kan renderen en hoeveel zo een bak dan zou moeten kosten. *knip*
Iets vriendelijker mag ook wel, op deze manier ga je nooit de hulp vinden die je zoekt.
Iets vriendelijker mag ook wel, op deze manier ga je nooit de hulp vinden die je zoekt.
[ Voor 46% gewijzigd door Spike_wolf op 26-10-2021 08:29 ]
Als je laatste reacties een indicatie zijn van hoe je een boss-figuur wil worden, dan kan ik je vertellen dat mensen met relevante kennis helaas niet lang voor je zullen willen werken.
Omgaan met kritiek is iets wat je juist als boss-figuur goed moet kunnen doen. Je zal er in deze positie genoeg van krijgen. Soms terecht, soms onterecht.
Je komt redelijk jong over. Mocht je het echt zover schoppen dat je het Nederlandse investeringsklimaat omver weet te trappen dan verdien je alle respect, maar tot het zover is is het soms ook verstandig om naar advies te luisteren - zelfs als dit advies niet netjes genoeg wordt gecommuniceerd
..en ook zeker van mensen die in de industrie zitten of hebben gezeten. Ik ben er uitgestapt omdat het financieel een aanslag op je bankrekening is, maar ik geloof dat er nog anderen op dit forum zitten die nog steeds bezig zijn.
Omgaan met kritiek is iets wat je juist als boss-figuur goed moet kunnen doen. Je zal er in deze positie genoeg van krijgen. Soms terecht, soms onterecht.
Je komt redelijk jong over. Mocht je het echt zover schoppen dat je het Nederlandse investeringsklimaat omver weet te trappen dan verdien je alle respect, maar tot het zover is is het soms ook verstandig om naar advies te luisteren - zelfs als dit advies niet netjes genoeg wordt gecommuniceerd
..en ook zeker van mensen die in de industrie zitten of hebben gezeten. Ik ben er uitgestapt omdat het financieel een aanslag op je bankrekening is, maar ik geloof dat er nog anderen op dit forum zitten die nog steeds bezig zijn.
Dat zit wel Schnorr.
Ik vond het onnodig maar voelde mij ook gegeneerd. Felle reactie, mee eens. Gelukkig ben ik offline veel bescheidener. Ben ook een aso soms. Volgens mij had ik ook een outburst in de filmreview topic niet zo heel lang geleden. Oy vey.
Omdat het hier weer een beetje dood is na de laatste discussie, hier een WIP waar nog veel aan moet gebeuren:
:fill(white):strip_exif()/f/image/qzNHIFYR3hyjQ11POZyOy3oR.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/B8cFVVq5pWpo6VaqW43E843o.png?f=user_large)
Fijn aan blender, gewoon even eevee aangooien en modelen met een beetje gevoel voor wat je gaat doen
.
Look is gewoon random metaal, moet allemaal nog goed gebeuren
.
:fill(white):strip_exif()/f/image/qzNHIFYR3hyjQ11POZyOy3oR.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/B8cFVVq5pWpo6VaqW43E843o.png?f=user_large)
Fijn aan blender, gewoon even eevee aangooien en modelen met een beetje gevoel voor wat je gaat doen
Look is gewoon random metaal, moet allemaal nog goed gebeuren
[ Voor 5% gewijzigd door Poesmij op 15-12-2021 21:57 ]
Terugkomend op mijn eigen waterlijn-render, heb uiteindelijk een mooie plaat weten op te leveren die inderdaad met nabewerking het mooiste resultaat gaf. Gehele onderwater-gebied is gephotoshopt (met name gradients en donkere waterkleuren) en daaroverheen wat verschillende brush-patterns (sneeuwvlokken gaven het beste effect) en caustics patroon om watershimmering te krijgen op het schip. Veel masken en spelen met overlays.Thrilled schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:01:
Aloha,
[Afbeelding]
Vervolgens via een andere brush-pattern de waterlijn gefaked door tig soorten 'water splashes' achter elkaar te tekenen en op de grens te plaatsen van het gerenderde water. De rest boven de waterlijn is gewoon een render uit 3dsmax. Indrukje:
/f/image/zMDzV5CYUvDuDkmIHYcPuco1.png?f=fotoalbum_large)
Klant tevreden, ik tevreden
Volgende vraag:
Ik zoek een manier om pijlen te bewegen / animeren zoals in deze youtube tutorial:
YouTube: Super Easy 3D Arrows - Cinema 4D lite After Effects Tutorial
Alleen hij doet het in Cinema 4D, wat ik niet heb / kan. Hoe zouden jullie dit in 3dsmax aanpakken? Het moeten meerdere pijltjes worden in een soort infographic-animatie waarin verschillende flows worden aangeduid. Ik twijfel of het echte pijl-objecten moeten worden die een path volgen, of dat ik met particle flows aan de slag moet...
Schetsje van wat ik wil maken:
/f/image/DllNtaBhYI2uvvcS2Jw1t4iw.png?f=fotoalbum_large)
Zowel de rode als de zwarte pijltjes wil ik visualiseren in 3D. Hetzij via pijlen, hetzij via particles. Feedback is appreciated
Auto'tje waar ik mee bezig ben

Website waar ik wel actief ben (Behance, ken je vast wel) heeft een mooie post over Arcane
https://www.behance.net/g...nds-Worlds-2021-Show-Open
https://www.behance.net/g...nds-Worlds-2021-Show-Open
Als je pijltjes een pad moeten volgen, is dat te doen via een spline. Zorg alleen wel dat je pijl uit genoeg segmenten bestaat om te kunnen 'buigen'. (path constrain + path deform). Als de pijltjes onderling op elkaar moeten reageren moet je denk ik idd. met particles werken.Thrilled schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:38:
[...]
Ik zoek een manier om pijlen te bewegen / animeren zoals in deze youtube tutorial....
Helaas is het al meer dan een jaar geleden dat ik 3Dsmax nog geopend heb

Klopt, heb op die manier nu voor 99% wat ik zoek, alleen de pijlen vervormen naar mijn mening te veel.. In de bochten worden ze, los van het meebuigen, ook in elkaar gedrukt en uit elkaar getrokken. Daardoor ziet het er wat rommelig uit. Ze buigen wel mooi mee met de bocht, maar het stretch/compress verhaal moet ik nog even induiken...D-rez schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:53:
[...]
Als je pijltjes een pad moeten volgen, is dat te doen via een spline. Zorg alleen wel dat je pijl uit genoeg segmenten bestaat om te kunnen 'buigen'. (path constrain + path deform). Als de pijltjes onderling op elkaar moeten reageren moet je denk ik idd. met particles werken.
Helaas is het al meer dan een jaar geleden dat ik 3Dsmax nog geopend heb, dus durf het niet met zekerheid te zeggen....
Misschien het voorste pijl gedeelte los van de 'staart', dus 2 objecten?Thrilled schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:10:
[...]
Klopt, heb op die manier nu voor 99% wat ik zoek, alleen de pijlen vervormen naar mijn mening te veel.. In de bochten worden ze, los van het meebuigen, ook in elkaar gedrukt en uit elkaar getrokken. Daardoor ziet het er wat rommelig uit. Ze buigen wel mooi mee met de bocht, maar het stretch/compress verhaal moet ik nog even induiken...
https://www.behance.net/gallery/135577309/Just-a-project
Ik had al gepost, maar is nu af.

[ Voor 78% gewijzigd door JDx op 21-01-2022 00:53 ]
Nice... Mooi model en goede rendering!JDx schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 00:48:
https://www.behance.net/gallery/135577309/Just-a-project
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
http://hawvie.deviantart.com/
Ik kom hier niet zo vaak, maar ik heb wel wat om te laten zien 
Wel beetje jammer dat de plaatjes hier max 570px mogen zijn...vandaar dat ik maar gewoon gelijk link naar mijn Behance pagina, waar alle projecten in fatsoenlijke resolutie te bekijken zijn.
Meer plaatjes dus achter de links
Honda E[xtreme] - Volledige project HIER

Monsterossa- Volledige project HIER

The One- Volledige project HIER

Baby on Board- Volledige project HIER

Black Beauty- Volledige project HIER

New Shoes- Volledige project HIER

AMG Project One - Volledige project HIER

Bugatti Bolide - Volledige project HIER

BugATti Bolide - Volledige project HIER
Wel beetje jammer dat de plaatjes hier max 570px mogen zijn...vandaar dat ik maar gewoon gelijk link naar mijn Behance pagina, waar alle projecten in fatsoenlijke resolutie te bekijken zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door veryferry op 21-01-2022 11:26 ]
Je steelt mijn render gast
JDx schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:52:
Je steelt mijn render gast
Wow dikke renders! Zijn de omgevingen digitaal? Auto's zelf gemodelleerd?veryferry schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:14:
Ik kom hier niet zo vaak, maar ik heb wel wat om te laten zien
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mixed Reality dev
De omgevingen zijn overal digitaal en zelf gemaakt, behalve bij die Mercedes AMG One en de Bugatti Bolide. Dat zijn HDRI's + backplates.Menesis schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:02:
[...]
Wow dikke renders! Zijn de omgevingen digitaal? Auto's zelf gemodelleerd?
De auto-modellen komen meestal uit games, maar ik pas ze wel (flink) aan in de meeste gevallen om er een eigen ding van te maken. Een auto helemaal vanaf het begin modelleren kost zo ongelofelijk veel tijd...daar heb ik gewoon geen zin meer in
Ja snap het. Heel dik hoor, vooral ook de materialen!veryferry schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:06:
[...]
De omgevingen zijn overal digitaal en zelf gemaakt, behalve bij die Mercedes AMG One en de Bugatti Bolide. Dat zijn HDRI's + backplates.
De auto-modellen komen meestal uit games, maar ik pas ze wel (flink) aan in de meeste gevallen om er een eigen ding van te maken. Een auto helemaal vanaf het begin modelleren kost zo ongelofelijk veel tijd...daar heb ik gewoon geen zin meer in
Mixed Reality dev
Danku dankuMenesis schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:08:
[...]
Ja snap het. Heel dik hoor, vooral ook de materialen!
Ik wil mezelf vooral nog beter maken in belichting, want ik denk dat daar nog veel te halen valt.
Laatst was er een gratis STL/STP file te downloaden, helaast komt die niet helemaal overeen met het echte model, maar ben er toch mee aan de slag gegaan nadat ik hier de review zag.
Kijken of ik er wat leuks mee kan doen. Dit zijn de bronbestanden, dus helemaal zonder textures of de letters en logo's en het A,B,X,Y op de knoppen en een glaspaneel en scherm erachter.

Kijken of ik er wat leuks mee kan doen. Dit zijn de bronbestanden, dus helemaal zonder textures of de letters en logo's en het A,B,X,Y op de knoppen en een glaspaneel en scherm erachter.

[ Voor 31% gewijzigd door JDx op 27-02-2022 18:19 ]
Voor de mensen die Unity wel volgen, maar niet echt volgen: hier is een preview voor de nieuwste realtime demo die ze dit jaar op de GDC in z'n geheel gaan tonen:
Dat zit wel Schnorr.
Nice!JDx schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:49:
Laatst was er een gratis STL/STP file te downloaden, helaast komt die niet helemaal overeen met het echte model, maar ben er toch mee aan de slag gegaan nadat ik hier de review zag.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En als mogelijke tip: met dit soort dingen is het imho een goed idee om er (het licht van) een omgeving bij te doen. Een goede (maar subtiele / niet per se in de achtergrond aanwezige) HDR doet een hoop. Zeker met materialen als glas, rubber, highlight-glimmertjes, enz. Heb je dat ook geprobeerd?
En het scherm zelf misschien licht laten geven? Ik weet niet zeker of je dat al hebt. Zo ja: dan het materiaal van de tafel een glossy reflectie meegeven?
[ Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 22-03-2022 00:14 ]
Dat zit wel Schnorr.
Had vlak erna al wat meer variaties gemaaktStukfruit schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 00:11:
[...]
Nice!
En als mogelijke tip: met dit soort dingen is het imho een goed idee om er (het licht van) een omgeving bij te doen. Een goede (maar subtiele / niet per se in de achtergrond aanwezige) HDR doet een hoop. Zeker met materialen als glas, rubber, highlight-glimmertjes, enz. Heb je dat ook geprobeerd?
En het scherm zelf misschien licht laten geven? Ik weet niet zeker of je dat al hebt. Zo ja: dan het materiaal van de tafel een glossy reflectie meegeven?
https://www.behance.net/gallery/138405979/Steam-Deck-CGI
*snip* Zie Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!
[ Voor 94% gewijzigd door RobIII op 30-03-2022 15:31 ]
Heb Blender weer eens opgepakt (werk normaal met Max zoals de viewport setup zeker al verraadt).
Ik probeer een bevel te maken via een modifier.
Hier zie je wat ik wil, maar dan via de edit mesh (dus dat kan ik later niet aanpassen)
/f/image/qxTeu5SDrVQfAQhE0ct58U1V.png?f=fotoalbum_large)
Hier probeer ik het via vertex groups, en dan een bevel modifier. Dat werkt prima aan de buitenrand, maar aan de binnenkant gebeurd er nauwelijks wat. Is de bevel modifier dus anders dan de bevel modifier in edit mesh mode? Het leek me fijn om later de bevel nog aan te kunnen passen.
Hier zie je wat ik wil, maar dan via de edit mesh (dus dat kan ik later niet aanpassen)
/f/image/qxTeu5SDrVQfAQhE0ct58U1V.png?f=fotoalbum_large)
Hier probeer ik het via vertex groups, en dan een bevel modifier. Dat werkt prima aan de buitenrand, maar aan de binnenkant gebeurd er nauwelijks wat. Is de bevel modifier dus anders dan de bevel modifier in edit mesh mode? Het leek me fijn om later de bevel nog aan te kunnen passen.
/f/image/9towvtjJKVUsslDeibVEigVK.png?f=fotoalbum_large)
Mixed Reality dev
Zal vast niet zo dom zijn als ik, maar de scale applied? Dit is meestal waarmee ik in de problemen kom, omdat ik hier niet aan kan wennen na c4d.Menesis schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:09:
Heb Blender weer eens opgepakt (werk normaal met Max zoals de viewport setup zeker al verraadt).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Even snel nagemaakt en hier werkt het precies zoals je zou verwachtenMenesis schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:09:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/f/image/nogS9JzqvhPe0bvP60S4Jl30.png?f=fotoalbum_large)
3 mogelijke oorzaken:
- Op de één of andere manier de vertices toch niet goed gelinkt aan de vertex group, misschien even alles ontkoppelen en opnieuw assignen
- Dubbele vertices, op te lossen door ze allemaal te selecteren en via het menu Mesh -> Cleanup -> Merge by distance de boel op te schonen
- Er zitten faces aan de binnenkant van de mesh, zoals je hier ziet werkt het dan ook niet: (x-ray view)

Nu ik toch hier ben, even wat nieuwe renders posten die ik de afgelopen tijd heb gemaakt

[ Voor 3% gewijzigd door mstx op 05-05-2022 18:23 ]
Thanks! Het was inderdaad een fout met de vertex group! Werkt nu.mstx schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 18:20:
[...]
Even snel nagemaakt en hier werkt het precies zoals je zou verwachten
[Afbeelding]
3 mogelijke oorzaken:
- Op de één of andere manier de vertices toch niet goed gelinkt aan de vertex group, misschien even alles ontkoppelen en opnieuw assignen
- Dubbele vertices, op te lossen door ze allemaal te selecteren en via het menu Mesh -> Cleanup -> Merge by distance de boel op te schonen
- Er zitten faces aan de binnenkant van de mesh, zoals je hier ziet werkt het dan ook niet: (x-ray view)
[Afbeelding]
Nu ik toch hier ben, even wat nieuwe renders posten die ik de afgelopen tijd heb gemaakt![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat zijn mijn eerste stapjes in Blender om dit project wat ik eerder in Max heb gemaakt opnieuw te maken (zie plaatje). Het verschil wordt dat het deze keer op de afmetingen van mijn nieuwe appartement gebaseerd wordt. Een soort digital twin, of alternative twin ofzo. Kan ik later met een VR bril in Unreal erin rondlopen is het idee
Maar goed, lange weg te gaan in blender...

:strip_exif()/f/image/KVnhxi00a0Taz34vOWwQl2oh.jpg?f=fotoalbum_large)
Mixed Reality dev
Oehh nice, sky high huhMenesis schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:15:
[...]
Thanks! Het was inderdaad een fout met de vertex group! Werkt nu.
Dat zijn mijn eerste stapjes in Blender om dit project wat ik eerder in Max heb gemaakt opnieuw te maken (zie plaatje). Het verschil wordt dat het deze keer op de afmetingen van mijn nieuwe appartement gebaseerd wordt. Een soort digital twin, of alternative twin ofzo. Kan ik later met een VR bril in Unreal erin rondlopen is het idee![]()
Maar goed, lange weg te gaan in blender...![]()
[Afbeelding]
Toch weer die 3D-itch die langzaam weer opkruipt, is Blender tegenwoordig gebruikers vriendelijk geworden? Eerdere releases voelde altijd wat chaotisch aan maar wat ik zie nu van de interface lijkt het flink verbeterd.
Zijn daar ook andere (bijvoorkeur gratis) renderers voor en texture packs, ben zelf meer van de composities dan echt modelleren.
Ik ben na enige tutorials in Blender toch weer teruggegaan naar 3ds max, maar dat is alleen omdat ik inzag dat het toch wel erg lang duurt om een 3D programma te leren en omdat mijn werk voor de licentie betaalt.
Met Blender zelf is niks mis, en als je een 3D programma zou willen leren zou ik absoluut Blender willen aanraden.
Ik vond het logischer in elkaar steken dan 3ds max, afgezien van een paar basic dingen (maak eens een move tool+shortcut zoals alle andere 3D programmas!)
Met Blender zelf is niks mis, en als je een 3D programma zou willen leren zou ik absoluut Blender willen aanraden.
Ik vond het logischer in elkaar steken dan 3ds max, afgezien van een paar basic dingen (maak eens een move tool+shortcut zoals alle andere 3D programmas!)
[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 01-07-2022 14:03 ]
Mixed Reality dev
Move tool doe je toch met g? Dan de axis desnoods? Moest ik ook aan wennen. Kom uit ook uit max, c4d en nu blender. Maar zodra je hier een beetje aan gewend bent gaat het echt een stuk vlotter met de blender manier.Menesis schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:02:
Ik ben na enige tutorials in Blender toch weer teruggegaan naar 3ds max, maar dat is alleen omdat ik inzag dat het toch wel erg lang duurt om een 3D programma te leren en omdat mijn werk voor de licentie betaalt.
Weet iemand hoe het kan dat 3ds max en Unity hele verschillende polycounts tonen van eenzelfde 3D model?
In 3ds max is het model, volgens 3ds max, 240.000 vertices. In Unity telt die 3,9 miljoen vertices in de game viewport (stats).
Het model is vanaf 3ds max als FBX naar Unity geimporteerd.
In 3ds max is het model, volgens 3ds max, 240.000 vertices. In Unity telt die 3,9 miljoen vertices in de game viewport (stats).
[ Voor 11% gewijzigd door Menesis op 15-07-2022 12:45 ]
Mixed Reality dev
en wat als je het fbx model weer importeerd in 3ds max?Menesis schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 12:45:
Weet iemand hoe het kan dat 3ds max en Unity hele verschillende polycounts tonen van eenzelfde 3D model?
ora et labora
Goeie, maar 3Ds max geeft dezelfde stats als voor de export.mrc4nl schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:05:
[...]
en wat als je het fbx model weer importeerd in 3ds max?
Wel zie ik nu dat het aantal vertices minder is in Unity als ik realtime shadow uitzet. Maar dan alsnog is het 1.3M versus 400k. Toch nog een aardig verschil wat ik niet goed begrijp.
Mixed Reality dev