20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
@hierboven Galaxy s2 komt in mei hierheen
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
De apps starten op, maar het scherm schiet dan op zwart en sluit de app af (blijft wel in de achtergrond nog draaien). Zo maar eens een backup terugzetten... Harde reset hielp ook al niet
Wanneer heb je dat voor het laatst gedaan? Je kunt imo niet blijven upgraden. Doe je met je pc ook niet
[ Voor 94% gewijzigd door UltraSub op 15-04-2011 10:21 ]
Wel ja, tel maar € 350,- neer voor iets wat je een half jaartje gebruikt.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:58:
Ik twijfel ook nog. Anders koop ik tussendoor even een Galaxy S of zo, die zit nu nieuw onder de 350 euro. Half jaartje mee prutsen en dan een nieuwe Iphone. Het financieel verlies valt dan ook nog alleszins mee wellicht.

Doe ik met mijn mac al sinds 10.2, dus al 9 jaar!UltraSub schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:20:
Je kunt imo niet blijven upgraden. Doe je met je pc ook niet
restwaarde =/= € 0 na een half jaar hoorbram1984 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:29:
[...]
Wel ja, tel maar € 350,- neer voor iets wat je een half jaartje gebruikt.
...less is more
Ok. Ik weet hoe *nix systemen werken, maar toch. Het lost zo ontzettend veel problemen op vaak (bij een iPhone). Zegt genoegmarkclausing schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:33:
[...]
Doe ik met mijn mac al sinds 10.2, dus al 9 jaar!
Ok, ik zal happen. Ik had de mijne al beargumenteerd door te zeggen dat het voor de iDevices vaak een hoop problemen oplost. Jij komt alleen met "waarom niet, das echt een domme opmerking".
- batterij die veel te snel leeg gaat na de zoveelste upgrade? Anderen melden geen problemen; 80% van de gevallen DFU, setup as new phone, problemen opgelost.
- instabiliteit, zelfde verhaal
- "die nieuwe upgrade naar iOS X.x is maar traag hoor...", doe maar eens een DFU, waarbij je niet alle bagger die je in de loop der jaren hebt verzameld mee terug zet.. En daarna tot de conclusie komt dat het stukken sneller is.
Laat ik nog maar niet beginnen over als mensen jailbroken hebben gedraaid, wat je zogenaamd kwijt zou zijn na een upgrade. (dus niet, er blijft data vd jailbreak achter, check jb topic maar). "Ja maar ik heb toch een upgrade gedaan, is langzaam en apps crashen. Jailbreak kan het niet zijn, die is weg door de upgrade". 2x raden hoe je alle rommel weg krijgt. Juist.
Om de andere vergelijking dan maar te maken; jij hebt zeker ook W95>W98>WME>enz gedaan. Nee tuurlijk niet, want dat zijn major OS upgrades, dan wijzigt er zoveel meer, ik ken niet veel ICT'ers die zeggen dat je gerust kunt upgraden. Dat het kan wil niet zeggen dat het de beste optie is.
Tuurlijk is een unix based system anders. Maar ook daar geldt hetzelfde verhaal in een notedop.
En omdat ik dit verhaal al tig keer heb kunnen tikken op diverse fora als er weer eens iemand onverklaarbare probleempjes had, had ik daar nu geen zin in en kreeg je de korte versie. En dat kwam mede door je reactie.
Geloof je het niet, ook best, maar denk er nog eens aan terug als je ooit deze weg kiest en het verschil ervaart
Overigens, ik doe dit scenario ook alleen bij major releases, heb het gedaan van 2 naar 3 naar 4. De meeste tussenliggende waren gewoon upgrades.
[ Voor 88% gewijzigd door SilverNL op 15-04-2011 23:06 ]
Nou heb ik gisteren wel iOS 4.3.2 geïnstalleerd maar ik durf dus niet met 100% zekerheid te zeggen dat 'ie 't daarvoor nog wel deed. Een factory default geeft geen soelaas en om 'm nou een DFU/Clean install te gaan geven is me momenteel even teveel werk, dus als iemand misschien op voorhand al kan zeggen dat er een issue is met die LED Flash óf een andere oplossing heeft buiten het terugbrengen naar de leverancier (KPN) om....
P.S. iPhone is ruim een half jaar oud dus bellen naar Apple mag je dan ook niet meer onder de standaard voorwaarden
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Hierbij heb ik gebruik gemaakt van een gelekte foto van het glas aan de voorzijde (klik) en een afbeelding van de mogelijke achterkant (klik). Ik ben uitgegaan van een 4" scherm.
Installeer eens zo'n zaklamp app uit de AppStore? Als hij het dan wel doet kan het haast niet anders dan dat de software van het cameragedeelte buggy is. Doet die het ook niet, kan het nog steeds software zijn, maar wordt de kans op hardware problemen al wat groter.wimmel_1 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 12:08:
Klein vraagje aan de ervaren "Apple boeren"; Weet hier toevallig iemand of er met de iPhone 4 een issue is met de LED Flash van de camera? Ik kan dat ding hier met geen mogelijkheid meer aan de praat krijgen terwijl ik 100% zeker weet dat 'ie 't in het verleden wel gedaan heeft. De LED reageerd niet meer op de settings in de camera app en ook niet meer op diverse "torch" applicaties die ik zojuist maar even gebruikt heb om te testen.
Nou heb ik gisteren wel iOS 4.3.2 geïnstalleerd maar ik durf dus niet met 100% zekerheid te zeggen dat 'ie 't daarvoor nog wel deed. Een factory default geeft geen soelaas en om 'm nou een DFU/Clean install te gaan geven is me momenteel even teveel werk, dus als iemand misschien op voorhand al kan zeggen dat er een issue is met die LED Flash óf een andere oplossing heeft buiten het terugbrengen naar de leverancier (KPN) om....
P.S. iPhone is ruim een half jaar oud dus bellen naar Apple mag je dan ook niet meer onder de standaard voorwaarden
Dat had ik al gedaan (Torch app's) maar zonder resultaat.UltraSub schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 18:55:
[...]
Installeer eens zo'n zaklamp app uit de AppStore? Als hij het dan wel doet kan het haast niet anders dan dat de software van het cameragedeelte buggy is. Doet die het ook niet, kan het nog steeds software zijn, maar wordt de kans op hardware problemen al wat groter.
Deze resultaten stemmen me ook niet écht gerust.....
Jawel hoor, natuurlijk mag je bellen. Die telefonische support moet je eerder zien als: Je mag gedurende 3 maanden bellen als je 'probleempjes' of vragen hebt als: Hoe zet ik een liedje op mijn iPhone of Hoe geraak ik weg uit een app?wimmel_1 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 12:08:
Voor mogelijke defecten kan je hen binnen het jaar (en daarbuiten ook) gewoon aanroepen.
[ Voor 5% gewijzigd door 6129(15) op 16-04-2011 21:21 ]
Ik denk dat je korter bij de waarheid zou zitten als je het design van de 4 neemt, maar dan het scherm iets vergroot tot je de metalen zijkanten raakt. Ook lijkt het me aannemelijk dat de fysieke indrukbare home-button vervangen wordt door een "ingelegde" touch-knop.VantageR schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 17:24:
Ik verveelde me een beetje vanmiddag, dus ik heb is een simpel mockupje gemaakt van hoe naar mijn idee de iphone 5 eruit gaat zien.
[afbeelding]
Hierbij heb ik gebruik gemaakt van een gelekte foto van het glas aan de voorzijde (klik) en een afbeelding van de mogelijke achterkant (klik). Ik ben uitgegaan van een 4" scherm.
Toch wel mooi werk hoor, keep us updated !
Mijn vader had met een splinternieuwe ineens na een week een camera die niet meer wilde focussen. De frontcam werkte wel nog perfect. Meteen omgeruild, netjes geregeld door TM, en problem solved. Dus sja, zou best ook wel eens een hardware probleem kunnen zijn inderdaadwimmel_1 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 19:33:
[...]
Dat had ik al gedaan (Torch app's) maar zonder resultaat.
Deze resultaten stemmen me ook niet écht gerust.....
Bummer.
Verwijderd
Hier hetzelfde probleem op een 3GS. Bijzonder irritant! Iemand op de hoogte van oplossingen?Timmor schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:13:
Zojuist een update naar 4.3.2. gedaan en nu werken alle niet-standaard apps niet meer!
De apps starten op, maar het scherm schiet dan op zwart en sluit de app af (blijft wel in de achtergrond nog draaien). Zo maar eens een backup terugzetten... Harde reset hielp ook al nietIemand nog andere tips?
edit: volgens mij heeft het met de apps zelf te maken. In die zin dat ik nu bv Ping heb geupdate en deze nu wel werkt. Oftewel de update lijkt de apps achterliggend verwijderd te hebben?
edit 2 Oplossing: na het updaten van Ping werkt ineens alles weer...
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2011 09:34 ]
Het zou goed kunnen dat Apple bij het huidige design blijft, al zou ik dat wel jammer vinden. Over die touch-knop heb ik mijn twijfels. De kans dat je zo'n knop per ongeluk indrukt is veel groter dan bij een fysieke knop, en dat wil je natuurlijk niet als je net in het laatste level van je favoriete spel zit.Phuncz schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 20:08:
[...]
Ik denk dat je korter bij de waarheid zou zitten als je het design van de 4 neemt, maar dan het scherm iets vergroot tot je de metalen zijkanten raakt. Ook lijkt het me aannemelijk dat de fysieke indrukbare home-button vervangen wordt door een "ingelegde" touch-knop.
Toch wel mooi werk hoor, keep us updated !
1 puntje, kan vast maar weet niet waar de optie zit...
Is het mogelijk om je smsjes niet gepushed te krijgen? Nu komt er een melding op t homescherm, ik wil graag alleen een "1tje" op mn berichten app erbij.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Bevalt super tot nu toe.
Maar wat ik niet kan vinden op internet is hoe ik hotmail aan mijn mail programma krijg toe gevoegd.
Ik lees al berichten dat je hotmail moet doorlinken naar gmail en die instellen op de iphone.
Is er een mogelijkheid om hotmail te ontvangen/versturen op de iphone?
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=11413Denthis schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:38:
Ik heb sinds zaterdag ook een iphone 4.
Bevalt super tot nu toe.
Maar wat ik niet kan vinden op internet is hoe ik hotmail aan mijn mail programma krijg toe gevoegd.
Ik lees al berichten dat je hotmail moet doorlinken naar gmail en die instellen op de iphone.
als exchange account toevoegen, met alsDenthis schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:38:
server: m.hotmail.com
username: je mailadres (inclusief de @hotmail.com, of @live.nl)
Ja dat heb ik allemaal gedaan.tpas schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:41:
[...]
als exchange account toevoegen, met als
server: m.hotmail.com
username: je mailadres (inclusief de @hotmail.com, of @live.nl)
Ik krijg de melding:
wachtwoord onjuist
voer het wachtwoord in voor de exchange-account 'exchange'.
Hier vul ik mijn hotmail ww in dat pikt hij niet.
Ondertussen al geherstart, ook op wifi geprobeert. Werkt beide niet.
IOS 4.2.1. icm Gmail en vodafone.
Iemand een idee? (fetch werkt wel bij interval van 15 min)
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Kijken om het zo terug te zetten naar het oude ww.
dankje voor de hulp alvast.
Dan pusht ie wel het bericht nog maar alleen met de naam vd afzender. Met de optie Toon voorvertoning" aan toont ie het hele bericht. Ik zou graag helemaal geen push willen hebben.bram1984 schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:16:
Instellingen - Berichten - Toon voorvertoning..?
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
ik krijg niks verzonden, verwijderd en opnieuw ingesteld enz.
krijg de melding dat hij de mail niet naar de server krijgt
Verwijderd
Allebei bullshit. De iPhone 5 moet gelaunched worden met iOS 5 aanboord. Niet alleen marketing-technisch maar ook consumer-technisch: Apple gaat echt niet iemand een net geheel nieuwe gelaunchde telefoon verkopen (in juli) en dan al twee maanden later een update presenteren (iOS5) waarbij allerlei dingen opeens anders op de telefoon werken (denk aan notifications, maybe nieuw homescreen etc). De gemiddelde consument wordt daar echt niet blij van: "ik deed altijd alles zo - en opeens werkt het anders" En dat nog geen 2 maanden na aanschaf. iPhone 5 komt met iOS5 out-of-the-box. Mark my words. Om consumentenredenen (gebruiksvriendelijkheid; geen overladen support-desks bij mensen van mensen die problemen hebben met updates; incomp. apps etc etc) en marketingtechnisch (de reviews gaan luiden: met de iPhone5 krijg je niet alleen een iPhone4 maar dan beter; maar ook nog eens een complete overhaul van het OS; iOS5) iOS5 wordt pas in juni getoond, dus eer dat de final klaar is zal het wel na de zomer zijn: dan hebben Devs ook de tijd gehad om hun apps aan te passen aan de nieuwe mogelijkheden van iOS5 zodat bij launch van iOS5/iPhone5 gelijk ook feature-rijke apps beschikbaar zijn.MarcoC schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:06:
[...]
Bullshit man, de Verizon iPhone heeft zo'n marginale afzet tegenover de globale afzet, dit kan ik me echt niet voorstellen (hiermee bedoel ik dat het door de Verizon iPhone komt). De reden waarom de iPhone later komt is omdat Apple (denk ik) in het voorjaar een iPad-event wil en in het najaar een iPod/iPhone-event.
De meest betrouwbare geruchten zijn nu:
- laat september: iPhone 5 (is iPhone 4 GS; zelfde bump als iPad2 zeg maar: A5; betere camera; maar geen geheel nieuw design etc);
- juni 2012: iPhone 6 (geheel nieuwe iPhone).
Dat lijkt een korte cyclus: maar ze hebben een telefoon nodig om iOS5 mee te launchen...en een iPhone 4 + iOS5 klopt natuurlijk niet (naast de concurrende Androids die allemaal dualcore zo'n beetje zijn geworden in sept). De grote klapper wordt pas zomer 2012 met een écht nieuwe iPhone (quad; NFC; groter scherm; nieuw design etc).
Ik hoop alleen dat de iPhone 5 ook een iets groter scherm krijgt (3,7"). Ben jaloers als ik Android toestellen zie met een fijn groot 3,7" of 4" scherm.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2011 22:51 ]
Huh, waarom zou hetgeen wat ik zeg dan onwaar zijn. Het lijkt me logisch dat de iOS5 en iPhone 5 release op elkaar afgestemd worden.Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:39:
[...]
Allebei bullshit. De iPhone 5 moet gelaunched worden met iOS 5 aanboord. Niet alleen marketing-technisch maar ook consumer-technisch: Apple gaat echt niet iemand een telefoon verkopen (in juli) en dan al twee maanden later een update presenteren (iOS5) waarbij allerlei dingen opeens anders op de telefoon werken (denk aan notifications, maybe nieuw homescreen etc). De gemiddelde consument wordt daar echt niet blij van: "ik deed altijd alles zo - en opeens werkt het anders" En dat nog geen 2 maanden na aanschaf. iPhone 5 komt met iOS5 out-of-the-box. Mark my words. Om consumentenredenen (gebruiksvriendelijkheid; geen overladen support-desks bij mensen van mensen die problemen hebben met updates; incomp. apps etc etc) en marketingtechnisch. iOS5 wordt pas in juni getoond, dus eer dat de final klaar is zal het wel na de zomer zijn: dan hebben Devs ook de tijd gehad om hun apps aan te passen aan de nieuwe mogelijkheden van iOS5 zodat bij launch van iOS5/iPhone5 gelijk ook feature-rijke apps beschikbaar zijn.
Ik zelf kan het niet voorstellen dat het probleem bij iOS ligt, ze weten bij de software-afdeling dat ze met een jaarlijkse cyclus te maken hebben, wanneer ze de hardware-matige planning niet dreigen te halen is het bijschalen en vergroten van het aantal developers relatief eenvoudig.
Ik vermoed dan eerder dat het hardwarematig niet allemaal volgens plan gaat en hier een bepaalde vertraging is opgelopen. Zoals aangegeven, de iPhone 5 móet met iOS 5 launchen, maar als die iPhone 5 pas in september kan komen, heeft het geen nut om al in maart of april een developer preview van iOS 5 te geven, ook al is die grotendeels al af.
Verwijderd
De preview van iOS5 wordt pas in juni gegeven.Muthas schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:53:
Ik denk dat het lastig te beoordelen of het nu komt omdat de hardware óf iOS 5 nog niet af is.
Ik zelf kan het niet voorstellen dat het probleem bij iOS ligt, ze weten bij de software-afdeling dat ze met een jaarlijkse cyclus te maken hebben, wanneer ze de hardware-matige planning niet dreigen te halen is het bijschalen en vergroten van het aantal developers relatief eenvoudig.
Ik vermoed dan eerder dat het hardwarematig niet allemaal volgens plan gaat en hier een bepaalde vertraging is opgelopen. Zoals aangegeven, de iPhone 5 móet met iOS 5 launchen, maar als die iPhone 5 pas in september kan komen, heeft het geen nut om al in maart of april een developer preview van iOS 5 te geven, ook al is die grotendeels al af.
Dat zeg ik juist, ook al is iOS 5 al gereed voor een preview, als de hardware van de iPhone 5 nog tot september op zich laat wachten, heeft het geven van die preview ook geen zin. Dat brengt vervolgens alleen maar verwarring waarom de release zo lang op zich laat wachten.
Voordat iemand OS X Lion er bij gaat halen, dat is wat mij betreft totaal niet vergelijkbaar. Kijk dan eerst maar eens naar eerder preview en release cyclussen van iOS en OS X.
[ Voor 41% gewijzigd door Muthas op 18-04-2011 23:03 ]
Ik vermoed dat er helemaal geen vertraging is opgetreden, maar dat men de releasecyclus eenmaling langer maakt om te zorgen dat de twee belangrijkste productlanceringen niet meer binnen twee maanden achter elkaar gepland staan. Dat zal bedrijfskundig gezien vast een hoop voordelen bieden.Muthas schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:53:
Ik denk dat het lastig te beoordelen of het nu komt omdat de hardware óf iOS 5 nog niet af is.
Ik denk dat Apple het zich kan veroorloven.Muthas schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:05:
Moedwillig de launch van een product op één van de snelst evoluerende markten vertragen? Stilstand is achteruitgang. Erg onwaarschijnlijk.
De iPhone 4 kan bijna een jaar na de lancering nog makkelijk meekomen met de concurrentie die nu uitkomt. Dus een paar maanden uitstel zou ik alles behalve 'erg onwaarschijnlijk' noemen.Muthas schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:05:
Moedwillig de launch van een product op één van de snelst evoluerende markten vertragen? Stilstand is achteruitgang. Erg onwaarschijnlijk.
The devil is in the details.
De iPhone 4 kan nu dan wel meekomen met de concurrentie, maar langzaam maar zeker zullen ze alleen maar meer potentiële verkopen verliezen, bijvoorbeeld omdat de concurrentie ondertussen wel een dual-core heeft en de iPhone 4 niet (hoe irrelevant zo'n verschil ook mag zijn, marketingtechnisch werkt het wel).
[ Voor 44% gewijzigd door Muthas op 18-04-2011 23:20 ]
Heel simpel toch. Apple heeft geen oneindige capaciteit aan personeel. Twee grote productlanceringen binnen korte tijd vergen heel veel inspanningen. Dat betekent dat je zowel iOS voor de iPad als voor de iPhone op korte termijn heel veel aandacht moet geven, en de rest van het jaar een stuk minder. Dan heb je gewoon een enorme piek in je personeelsbezetting bijvoorbeeld. Als je de workload gelijkmatig kan verdelen over het jaar is dat goedkoper voor Apple. Anders moet men tegelijkertijd aan de iPad en iPhone werken, terwijl nu de teams gewoon over kunnen schakelen van de iPad naar de iPhone en weer terug naar de iPad (bijvoorbeeld).Muthas schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:11:
Wáárom zouden de launch uit stellen als het product al af is? Welke 'bedrijfskundige voordelen' biedt dat, behalve dat je de concurrentie meer tijd geeft om gelijkwaardige producten te ontwikkelen?
De iPhone 4 kan nu dan wel meekomen met de concurrentie, maar langzaam maar zeker zullen ze alleen maar meer potentiële verkopen verliezen, bijvoorbeeld omdat de concurrentie ondertussen wel een dual-core heeft en de iPhone 4 niet (hoe irrelevant zo'n verschil ook mag zijn, marketingtechnisch werkt het wel).
Daarnaast kan het marketingtechnisch een hoop voordelen bieden. Als je de iPad en iPhone-launch over het jaar verdeelt, dan zorgt dat ervoor dat Apple langer in de picture is en dat is een hoop gratis reclame. Dit lijkt me allemaal niet zo héél lastig te bedenken en dit leek me best logisch, van daar dat ik het in twee woorden afdeed als bedrijfskundige voordelen. Maar als het nodig blijkt te zijn wil ik het best apart uitleggen
Ik denk dat je onderschat hoeveel mensen er aan de ontwikkeling van de iPad en iPhone werken. Die werken niet even een halfjaartje aan de iPad 2 en daarna weer een halfjaar aan de iPhone 5. De ontwikkeling van deze producten gaat het hele jaar door en ik durf je wel te garanderen dat ze nu al aan het nadenken over zijn wat voor technieken ze mogelijk in de iPhones ná de iPhone 5 gaan toepassen.
Verder heeft het opzetten van een productlancering een bepaalde vaste kosten. Hoe eerder je launcht, hoe meer producten je waarschijnlijk zal verkopen, en dus zijn die vaste kosten ook over meer producten te verspreiden. Zo'n logisch 1, 2, 3 rekensommetje is het allemaal niet. Maar ja, dat leek mij niet zo héél lastig te bedenken.
Zelfde geldt voor de marketingtechnische voordelen: er zijn ook nadelen, bijv. het blijven ontbreken van een dual-core in de iPhone, wat de concurrentie dan wel allemaal heeft. Ontbreken van dual-core kan je moeilijk in een rekensom van jouw 'hoop gratis reclame' aftrekken, dus daar gaan we niet uit komen.
Overigens verlopen trends in de media erg snel, ik denk dat er twee maanden na de launch van de iPad 2, je daar nog vrij weinig over in de krant gaat tegenkomen, dus ruimte voor een launch van de iPhone 5, is er wat dát betreft ook wel. iPad 1 en iPhone 4 zat ook slechts 2,5 maand tussen.
Ik zeg ook niet dat het zo is, ik geef alleen maar mogelijke oorzaken. Het is allemaal giswerk, maar dat denk ik gewoon. In vier maanden tijd de nieuwe iPad, iPhone en iPod aankondigen lijkt me wat onevenwichtig verdeeld.Muthas schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:44:
Iets wat 'best logisch' is, kan je natuurlijk ook wel onderbouwen met wat bronnen. Oh wacht...
Ik denk dat je onderschat hoeveel mensen er aan de ontwikkeling van de iPad en iPhone werken. Die werken niet even een halfjaartje aan de iPad 2 en daarna weer een halfjaar aan de iPhone 5. De ontwikkeling van deze producten gaat het hele jaar door en ik durf je wel te garanderen dat ze nu al aan het nadenken over zijn wat voor technieken ze mogelijk in de iPhones ná de iPhone 5 gaan toepassen.
Verder heeft het opzetten van een productlancering een bepaalde vaste kosten. Hoe eerder je launcht, hoe meer producten je waarschijnlijk zal verkopen, en dus zijn die vaste kosten ook over meer producten te verspreiden. Zo'n logisch 1, 2, 3 rekensommetje is het allemaal niet. Maar ja, dat leek mij niet zo héél lastig te bedenken.
Zelfde geldt voor de marketingtechnische voordelen: er zijn ook nadelen, bijv. het blijven ontbreken van een dual-core in de iPhone, wat de concurrentie dan wel allemaal heeft. Ontbreken van dual-core kan je moeilijk in een rekensom van jouw 'hoop gratis reclame' aftrekken, dus daar gaan we niet uit komen.
Overigens verlopen trends in de media erg snel, ik denk dat er twee maanden na de launch van de iPad 2, je daar nog vrij weinig over in de krant gaat tegenkomen, dus ruimte voor een launch van de iPhone 5, is er wat dát betreft ook wel. iPad 1 en iPhone 4 zat ook slechts 2,5 maand tussen.
- De facebook app, hoe kun je daar berichten verwijderen?
- En moet whatsapp altijd op de voorgrond draaien om de berichten binnen te krijgen?
Is het ook mogelijk als whatsapp op de achtergrond draait dat ik dan toch op realtime de berichten binnen krijg?
- Is het mogelijk om in te stellen welke programma's welke programma's op de achtergrond mogen blijven draaien als ik op de home knop druk?
Momenteel heb ik een blackberry en wil ik daar gewoon vanaf.
Mijn oog valt op de iPhone 4, maar ik ben bang dat als ik nu de iPhone 4 haal de iPhone 5 alweer uitkomt.
De geruchten praten over Juni/September... Iemand die mij meer kan vertellen?
-FB app gebruik ik niet,Denthis schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 08:19:
Ik heb 3 vraagjes:
- De facebook app, hoe kun je daar berichten verwijderen?
- En moet whatsapp altijd op de voorgrond draaien om de berichten binnen te krijgen?
Is het ook mogelijk als whatsapp op de achtergrond draait dat ik dan toch op realtime de berichten binnen krijg?
- Is het mogelijk om in te stellen welke programma's welke programma's op de achtergrond mogen blijven draaien als ik op de home knop druk?
- Whatsapp berichten worden gepushed, die kan je dus gerust op de achtergrond laten draaien of afsluite, de berichten komen net als sms gewoon binnen mits je een internetverbinding hebt.
- als je backgrounder installeert (jailbreak) dan kan je dat volgens mij wel aangeven..
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Lees het internet of hierboven.. wij weten ook niet meer als dat de rest van de wereld weet..Caneezy schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:28:
Beste,
Momenteel heb ik een blackberry en wil ik daar gewoon vanaf.
Mijn oog valt op de iPhone 4, maar ik ben bang dat als ik nu de iPhone 4 haal de iPhone 5 alweer uitkomt.
De geruchten praten over Juni/September... Iemand die mij meer kan vertellen?
Ik zou zeggen als je telefoon het nog doet, wacht lekker tot juni dan zullen ze hem pas aankondigen denk ik.. hou het nog ff vol
Thanks. Ik hou het in de gatenrohit schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:30:
[...]
Lees het internet of hierboven.. wij weten ook niet meer als dat de rest van de wereld weet..
Ik zou zeggen als je telefoon het nog doet, wacht lekker tot juni dan zullen ze hem pas aankondigen denk ik.. hou het nog ff vol
Verwijderd
facebook heb ik net ontdenkt. je moet gewoon schuiven over de berichten.rohit schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:29:
[...]
-FB app gebruik ik niet,
- Whatsapp berichten worden gepushed, die kan je dus gerust op de achtergrond laten draaien of afsluite, de berichten komen net als sms gewoon binnen mits je een internetverbinding hebt.
- als je backgrounder installeert (jailbreak) dan kan je dat volgens mij wel aangeven..
moet je voor dat pushen van whatsapp iets aanzetten? of bepaalde instelling?
Ik krijg ze namelijk pas zodra ik whatsapp opstart. Het werkt niet (nog niet) het zelfde als op mijn vorige gsm.
Dat jailbreaken ben ik nog niet zo in thuis. wil hem eerst werkend hebben zoals ik wil (in en outs weten) en dan ga ik daar eens voor kijken.
Ben ook aan het kijken voor een navi software voor erop.
Tom tom lees ik hier en daar problemen mee, hoe werkt die navigon?
Settings (vanaf homescreen, niet in Whatsapp), Notifications, aan zetten en bij Whatsapp ook.Denthis schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:08:
[...]
moet je voor dat pushen van whatsapp iets aanzetten? of bepaalde instelling?
Ik heb Navigon destijds ook aangeschaft voor m'n iPhone 3G. De app op zich werkt prima. Alleen het updaten is telkens weer een drama :-((( Ik doe het dan ook gewoon NIET meer.Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:02:
Afgelopen weekend probeerde ik Navigon te updaten. Ik kreeg toen de melding dat ik een wifi verbinding nodig heb omdat de app meer dan 20mb is. Ok, prima. Vervelende was alleen dat ik toen Navigon niet meer kon gebruiken, hij bleef op updaten staan (zwarte balk onder de app). Ik heb toen m'n iPhone uitgezet, in de hoop dat dat verdween. Toen ik 'm aanzette, was ineens de hele app verdwenen. Toen ik later in iTunes keek, zag ik dat al mijn apps, behalve Navigon, waren verdwenen. Snap er niks van... Dit betekend dat als ik nu synchroniseer, ik al m'n apps op m'n iPhone kwijt ben. Als ik het goed heb, kan ik ze allemaal gratis downloaden, maar kan ik ook gewoon al mijn aankopen overzetten van iPhone naar iTunes. Volgens mij dus simpel oplosbaar, maar wel vreemd.
Vwb je aankopen is het handig om af en toe een backup te maken via iTunes, hoef je niet alles opnieuw te downloaden en kun je het gewoon zelf terugzetten. Dat kun je via Bibliotheek> Reservekopie maken...> Alleen reservekopie van iTunes Store aankopen maken
Samsung S23 Ultra 256GB
Oke super.Muthas schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:21:
[...]
Settings (vanaf homescreen, niet in Whatsapp), Notifications, aan zetten en bij Whatsapp ook.
ff testen
wat is het voordeel van jailbreaken?
Hoe moet ik mijn iPhone 4 instellen om dit te voorkomen?
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Verwijderd
Datagebruik uitschakelen bij de instellingen?MrBlueEyes schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:42:
Ik ga zondag voor 2 weken naar Florida, nu heb ik een AT&T 3G prepaid simcard gekocht. Ik wil alleen geen data gebruiken op mijn telefoon. Ook niet als ik perongeluk mail aanklik of een andere app die meteen verbinding maakt met internet.
Hoe moet ik mijn iPhone 4 instellen om dit te voorkomen?
Komop zeg is een beetje moeite zoveel gevraagd..
The devil is in the details.
Zodat ik met mijn laptop kan internet via internet van mijn iphone?
Ik had dit op mijn oude gsm, dat was soms wel handig moet ik zeggen.
Welke navigatie raden jullie mij aan?
en waarom?
Verwijderd
Het meest vreemde is dat die onderdelen zelf niet kapot zijn, want ik kan gewoon geluid opnemen met de microfoon en bijvoorbeeld mijn voicemail afspelen via de oorspeaker.
Ze doen het alleen niet als ik mensen wil bellen of als ik gebeld wordt. De telefoons maken wel verbinding, maar mensen horen helemaal niks als ik iets zeg en ik hoor ook niks als zij iets zeggen. Maar als ze dan mijn voicemail inspreken, dan kan ik die wel weer gewoon afluisteren.
Er is verder niks raars gebeurd met mijn iPhone, ik heb hem ook nog maar sinds september. Ik heb hem ook al opnieuw geïnstalleerd. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Dit kan alleen met jailbreakDenthis schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:40:
Is er een progje waarmee je van je iphone een wifi (router) kunt maken.
Ik had dit op mijn oude gsm, dat was soms wel handig moet ik zeggen.
Ik gebruik PDAnet, werkt perfect
...less is more
Tuurlijk kan dit ook zonder jailbreak, gewoon met iOS 4.3 daar zit het al ingebakken met Personal Hotspot.funk-e schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 17:36:
[...]
Dit kan alleen met jailbreak
Ik gebruik PDAnet, werkt perfect
Dat niet alle providers dit ondersteunen oké, maar het wordt op zich wel ondersteund.
Zoals henkjobse aangeeft zit het inderdaad in 4.3, maar wordt dit geblokkeerd door de providers.Denthis schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:40:
Is er een progje waarmee je van je iphone een wifi (router) kunt maken.
Anders kan dit alleen met jailbreak.
Ikzelf gebruik TetherMe en werkt perfect. En is volgens mij goedkoper dan PDANet.
[ Voor 10% gewijzigd door funske op 19-04-2011 18:23 ]
Have Fun Funske
Mobiele data dus. Sorry, blijkbaar een domme vraag. Ik wil er gewoon zeker van zijn. Heb zelf nog nooit data uit gezet op mijn iPhone.Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:58:
[...]
Datagebruik uitschakelen bij de instellingen?![]()
Komop zeg is een beetje moeite zoveel gevraagd..
Bedankt voor het snelle antwoord in ieder geval, weet ik dat nu ook weer zeker.
[ Voor 10% gewijzigd door MrBlueEyes op 19-04-2011 18:54 ]
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
thuis getest werkt het ook gewoon.
ik heb een kpn abbo.
Is het mogelijk om voor whatsapp en andere toepassingen de zelfde sms toon te gebruiken?
vind de geluiden nogal beperkt.
Is het ook mogelijk om eigen ringtones toe te voegen?
Google je ook wel eens? Eerste hit bij Google:Denthis schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:28:
Kun je ook een startpagina instellen bij safari?
Ik krijg telkens de laatste bezochte pagina te zien.
niet altijd even handig
http://www.iphonehacks.co...epage-on-your-iphone.html
Dus.. Als ik zo naar al je vragen kijk, heb je Google volgens mij nog nooit gebruiktDenthis schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:17:
ja dat is met een jailbreak, en die heb ik nog niet. zodoende mijn vraag!!!
Als je met software voor een functionaliteit tegen komt, en die software heeft een jailbreak nodig, dan kun je er donder op zeggen dat het standaard niet in iOS zit, anders was er zeer waarschijnlijk geen Cydia app voor geweest.
Er zijn genoeg mensen die software maken voor hun lol of voor hun inzicht beter werkende functies bevatten.
En voor die werkend te krijgen heb je een jailbreak nodig.
zo zou het dus ook kunnen zijn dat er software is met gelijkaardige functies waar dus geen jailbreak voor nodig is.
Natuurlijk gebruik ik eerst de zoek functie van google.
Verwijderd
Iedereen kent die instellingen/ bedrijven met .....wilt u dit kies 1, wilt u dat kies 6.
Na het kiezen verschijn een setje van 6 vakjes in beeld en die midden boven is toetsen.
Raak die aan en de cijfertoetsen blijven in beeld.
Is er een manier om die vanzelf en blijvend in beeld te houden bij het bellen??
Alvast bedankt.
Of heeft iemand een alternatieve app?
Alvast bedankt.
Be nice, You Assholes :)
PDANet heeft een gratis versie die vrijwel alles dekt, maar inderdaad is TetherMe ook een mooie optie om de personal hotspot functie ondanks blokkade van de provider toch te kunnen gebruiken.funske schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 17:57:
[...]
Zoals henkjobse aangeeft zit het inderdaad in 4.3, maar wordt dit geblokkeerd door de providers.
Anders kan dit alleen met jailbreak.
Ikzelf gebruik TetherMe en werkt perfect. En is volgens mij goedkoper dan PDANet.
even uit nieuwsgierigheid, waarom wil je dat?Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 00:10:
Goeiemorgen.
Iedereen kent die instellingen/ bedrijven met .....wilt u dit kies 1, wilt u dat kies 6.
Na het kiezen verschijn een setje van 6 vakjes in beeld en die midden boven is toetsen.
Raak die aan en de cijfertoetsen blijven in beeld.
Is er een manier om die vanzelf en blijvend in beeld te houden bij het bellen??
Alvast bedankt.
...less is more
Van dat IMEI nummer is inmiddels wel duidelijk dat er een maniertje is om via een omweg je IMEI nummer in de Apple database te krijgen. Dat is illegaal, en niet ondenkbaar dat Apple dat nog terug zal draaien. Hou daar dus rekening meeGerritGekke schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:53:
Ik zie op marktplaats mensen adverteren om iphones te unlocken door middel van het IMEI nummer ofwel een neverlock? Is er hier iemand die mij kan vertellen hoe ik dit eventueel zelf zou kunnen doen? Door deze methode toe te passen kan ik de iphone gewoon blijven updaten zonder dat ik de simlock verlies.
People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
Sowieso oud nieuws, maar de enige die het echt weet is Apple........
Is dat filmpje met die witte 64 GB iPhone 5 overigens al langs gekomen?
Heb net een andere sim gekregen van het werk en eerst even mijn contact gekopieerd naar deze sim via mijn oude HTC. Stop ik hem in de Iphone en ontgrendel ik hem dan komt hij niet met het (KPN) netwerk?
[ Voor 53% gewijzigd door Frostbite op 20-04-2011 12:29 ]
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Kun je iets specifieker zijn? Past de sim er niet in, of werkt de sim niet in de iPhone?Sc0rPi0N schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:28:
Iemand die weet waarom mijn htc met adapter de micro sim wel slikt en de iphone 4 niet ?
past , werkt met adapter in windows toestel, maar niet in iphone. (waar hij speciaal voor omgezet is)bram1984 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:29:
[...]
Kun je iets specifieker zijn? Past de sim er niet in, of werkt de sim niet in de iPhone?

Bij mijn collega werkt hij wel??? Al diverse keren de telefoon uit en aangezet / sim kaart geplaatst. En dus net nog getest.
Het kan toch niet zo zijn dat de micro sim gelocked wordt via het imei nummer ??? Heb hier nog nooit van gehoord bij andere sim kaarten.
Of is het heel vreemd dat ik eerst mijn contacten wil kopieren ?
[ Voor 9% gewijzigd door Frostbite op 20-04-2011 12:32 ]
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Ok en is er ook een tutorial over hoe je dit moet doen? Of mag ik dat hier niet vragen op de GOT! En is het illegaal omdat je moetn "hacken" o.i.d.?UltraSub schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:57:
[...]
Van dat IMEI nummer is inmiddels wel duidelijk dat er een maniertje is om via een omweg je IMEI nummer in de Apple database te krijgen. Dat is illegaal, en niet ondenkbaar dat Apple dat nog terug zal draaien. Hou daar dus rekening mee
Het enige wat je moet doen is dus die website even opzoeken. Het is natuurlijk afwachten hoelang ze nog toegang zullen hebben tot die database, en je loopt natuurlijk ook het risico dat Apple op een gegeven erachter komt dat het een ongeldige unlock betreft (en eventueel weer terugdraait).
Opgelost dus. Nu verder testen / updaten en instellen.
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Ehm als jij de front camera voor je houdt en je ziet jezelf in spiegelbeeld dan laat de display toch ook gewoon zien wat de camera ziet en hoe de foto er daadwerkelijk uit komt te zien...bram1984 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:26:
Vraag over de front camera op de iPhone 4: deze fungeert nu alsof je jezelf in de spiegel ziet. Is er een instelling mogelijk om te laten zien hoe de foto er daadwerkelijk uitziet? Ik kan 'm niet vinden namelijk.
Nee toevallig even getest Maar je ziet gewoon je spiegelbeeld en dus niet hoe een ander zou ziet.Unbreukable schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:20:
[...]
Ehm als jij de front camera voor je houdt en je ziet jezelf in spiegelbeeld dan laat de display toch ook gewoon zien wat de camera ziet en hoe de foto er daadwerkelijk uit komt te zien...
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Overal waar je zoekt kom je op van die waardeloze websites uit, heb je tags of een linkje voor me?Muthas schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:18:
Een officiële unlock van een iPhone gebeurt doormiddel van iTunes. iTunes kan een database raadplegen met IMEI-nummers van iPhones welke unlockt mogen worden. Nu zijn er een aantal websites (of maar eentje, weet het niet precies) welke blijkbaar toegang hebben tot die database, en voor bedrag x jouw IMEI-nummer daar aan toevoegen.
Het enige wat je moet doen is dus die website even opzoeken. Het is natuurlijk afwachten hoelang ze nog toegang zullen hebben tot die database, en je loopt natuurlijk ook het risico dat Apple op een gegeven erachter komt dat het een ongeldige unlock betreft (en eventueel weer terugdraait).
ehm, heu? Ik snap het verschil niet..Sc0rPi0N schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:43:
[...]
Nee toevallig even getest Maar je ziet gewoon je spiegelbeeld en dus niet hoe een ander zou ziet.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Yup.. ik zou hem niet meer gebruiken..MrBlueEyes schreef op woensdag 20 april 2011 @ 20:26:
Ik heb een oplader gekocht via Dealextreme.com als mijn iPhone4 op die oplader zit dan doet de touchbediening heel raar, is deze oplader dan slecht voor de iPhone?
Dit topic is gesloten.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden - deel 2
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.