[iPhone] Ervaringen & Discussie - Deel 32 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 78.899 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
skulldigger schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:58:
[...]

Mijn Mail-contacten-agenda situatie is als volgt:
- Mobile Me: zoek mijn iphone
- Gmail IMAP: alleen notities
- Gmail Exchange: Email, Contacten
- Werk Exchange: Email, Contacten
- daarna diverse agenda's die ik via CalDAV profielen met iPhone Configuration Utility heb gemaakt.

Al met al, geen draadje nodig om data te syncen
Kijk, dat is duidelijk. Twee vragen hierover :
  • Ik heb die notes ook aanstaan maar waar binnen Gmail slaat ie dat op? inmiddels gevonden ..
  • hoe synchoniseer jij je calender en contacts met outlook ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 14:31
Spam schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:50:
[...]

Kijk, dat is duidelijk. Twee vragen hierover :
  • Ik heb die notes ook aanstaan maar waar binnen Gmail slaat ie dat op? inmiddels gevonden ..
  • hoe synchoniseer jij je calender en contacts met outlook ?
Sorry, dat weet ik niet, ik gebruik geen Outlook maar misschien is er een plugin voor Google calendar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
skulldigger schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:56:
[...]

Sorry, dat weet ik niet, ik gebruik geen Outlook maar misschien is er een plugin voor Google calendar?
Ja die is er wel, google calender sync. Contacten daarintegen weer niet. Maar goed die moeten we dan maar handmatig uploaden denk ik...

erg jammer dat je niet gewoon exchange optie in outlook met Gmail kunt laten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-05 16:44
Vandaag ook de White iPhone 4 in ontvangst genomen, het eerste wat opvalt is dat het scherm van de White iPhone 4 een aantal tinten warmer, en dus geler is dan mijn zwarte iPhone 4. Nu is dat geen probleem, maar als je ze naast elkaar legt valt dat natuurlijk wel op.

Tevens is de White inderdaad van precies dezelfde dikte als de Black. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
skulldigger schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:58:
[...]

Mijn Mail-contacten-agenda situatie is als volgt:
- Mobile Me: zoek mijn iphone
- Gmail IMAP: alleen notities
- Gmail Exchange: Email, Contacten
- Werk Exchange: Email, Contacten
- daarna diverse agenda's die ik via CalDAV profielen met iPhone Configuration Utility heb gemaakt.

Al met al, geen draadje nodig om data te syncen
Dat van die Notities is nieuw voor me. Gelijk even geconfigureerd. Helemaal top.

Scheelt weer een handmatige mail actie na het maken van een notitie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:54

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Spam schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:10:
[...]

Ja die is er wel, google calender sync. Contacten daarintegen weer niet. Maar goed die moeten we dan maar handmatig uploaden denk ik...

erg jammer dat je niet gewoon exchange optie in outlook met Gmail kunt laten werken...
Is inderdaad lastig, maar contacten hoef je natuurlijk niet handmatig naar Gmail te tillen. Dan ben je een week bezig. Zie hier voor een how-to: http://office.microsoft.c...le-gmail-HA010222048.aspx

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-04 14:28
pjlgt schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:34:
[...]

Dat van die Notities is nieuw voor me. Gelijk even geconfigureerd. Helemaal top.

Scheelt weer een handmatige mail actie na het maken van een notitie :)
Hee, dat is voor mij ook nieuw. Waar kan je die notities online bekijken dan? Kan het zo 1-2-3 niet vinden bij Gmail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
carfreak02 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:16:
Vandaag ook de White iPhone 4 in ontvangst genomen, het eerste wat opvalt is dat het scherm van de White iPhone 4 een aantal tinten warmer, en dus geler is dan mijn zwarte iPhone 4. Nu is dat geen probleem, maar als je ze naast elkaar legt valt dat natuurlijk wel op.

Tevens is de White inderdaad van precies dezelfde dikte als de Black. :+
als ie nog redelijk vers van de productieband komt kan dat nog wel bijtrekken, lijmlagen moeten nog goed opdragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:57
Thuis heb ik echt een belabberd bereik waardoor gesprekken om de haverklap wegvallen. Wat voor soort hoes/extra antenne or whatever kan ik thuis aan m'n telefoon doen zodat het bereik beter wordt? Desnoods een dikke steunantenne haha. Thuis maakt het me niet uit...buitenshuis heb ik er veel minder last van. Ga ook niet standaard met een hoes rondlopen. Blegh.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
jpbosk schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:23:
[...]

Hee, dat is voor mij ook nieuw. Waar kan je die notities online bekijken dan? Kan het zo 1-2-3 niet vinden bij Gmail...
Er wordt automagisch een map/folder/label aangemaakt in je GMail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-03 22:11
Moet mijn schatje al een week missen. Is terug gestuurd wegens garantie. Zat een rammel in, waarschijnlijk een los schroefje. Ben nu veroordeelt naar een roze LG Shine. Echt een stap terug in de tijd. Heb in een week echt heel vaak een "k*t waar is mijn iPhone moment" gehad. Moest de eerst dagen gewoon afkicken. Vergeet nu bijvoorbeeld steeds mijn mail te checken. Nog 1 a 2 weken en ik kan deze donker periode acht mij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Nico111 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:19:
Moet mijn schatje al een week missen. Is terug gestuurd wegens garantie. Zat een rammel in, waarschijnlijk een los schroefje. Ben nu veroordeelt naar een roze LG Shine. Echt een stap terug in de tijd. Heb in een week echt heel vaak een "k*t waar is mijn iPhone moment" gehad. Moest de eerst dagen gewoon afkicken. Vergeet nu bijvoorbeeld steeds mijn mail te checken. Nog 1 a 2 weken en ik kan deze donker periode acht mij laten.
Ik moet hem eigenlijk ook opsturen voor reparatie, luidspreker is niet meer optimaal (moet vervangen worden) maar kan hem niet missen ;(

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-03 22:11
Ik had het denk ik ook al 3 a 4 maanden uitgesteld. Toch maar gedaan, zo'n duur apparaat moet gewoon goed zijn. Vind alleen 2 a 3 weken wel erg lang. Moet toch wel wat sneller kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:53
Bij mij duurde het de eerste keer 1 week en de tweede keer 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:26:
[...]

als ie nog redelijk vers van de productieband komt kan dat nog wel bijtrekken, lijmlagen moeten nog goed opdragen
Lol... Zo onwetend. Kleurtemperatuur heeft niks te maken met ongedroogde lijm.

[ Voor 10% gewijzigd door MarcoC op 06-05-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-04 16:12

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik heb een abo dat nog twee maanden meegaat (nu met een HTC Desire) en moet dus gaan beslissen met welk toestel ik ga verlengen. Ik wil eigenlijk al vanaf het begin toch weer terug van Android naar IOS, maar twijfel heel erg over de refresh. En ja, ik weet het, het nieuwste van het nieuwste maakt ook niet altijd gelukkig, maar je moet er toch twee jaar mee doen.
Dus ik ben erg aan het wikken en wegen over wat te doen, wachten op een refresh, of nu toch maar de sprong wagen. Voor de refresh hoor je juni, september of ergens volgend jaar. Juni lijkt me nogal snel (zeker gegeven het uitbrengen van de witte) en ik zou eigenlijk niet verbaasd zijn als het volgend jaar wordt. Tegelijkertijd vraag ik me ook af of er niet gewoon een Iphone 4GS gaat komen, met dezelfde case alleen wat specs die verbeterd zijn. Dus ik ben bang dat ik de aap zal zijn die dat ding net voor de refresh koopt. Alleen als je juni afwacht en er gebeurt niets, wie zegt dan niet dat het september zal worden? En als je die gehad hebt (vijf maanden van nu), wie zegt dan niet dat het januari gaat worden. Zo kan je wel blijven wachten...

Het is voor mij overigens geen vraag óf ik wel naar een Iphone wil overstappen (ik heb een Ipod Touch en een vriendin die de 3GS heeft en nog een aantal familieleden met Iphones, dus ik weet waar ik naartoe overstap), maar wannéér.

Dus mijn vraag aan jullie: wat is jullie idee, is het nog de moeite waard om voor een (zwarte) Iphone 4 te gaan op dit moment?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarcoC schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:09:
[...]
Lol... Zo onwetend. Kleurtemperatuur heeft niks te maken met ongedroogde lijm.
Lol... Zo onwetend. Je kunt je bericht gewoon aanpassen zodat je er geen 2 hoeft te plaatsen binnen de zelfde minuut.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Donstil schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:16:
[...]

Lol... Zo onwetend. Je kunt je bericht gewoon aanpassen zodat je er geen 2 hoeft te plaatsen binnen de zelfde minuut.
Kan, maar vind dit makkelijker. Heeft iemand er last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarcoC schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:17:
[...]
Uiteindelijk wel ja. Onzinnige berichten kunnen de database enorm vergroten.

Er staat niet voor niets onder je laatste bericht
Je hebt zelf als laatste gereageerd in dit topic. Wil je wat toevoegen, wijzig dan bij voorkeur je laatste bericht.
Afbeeldingslocatie: http://img30.imageshack.us/img30/9526/schermafbeelding2011050.png

[ Voor 36% gewijzigd door Donstil op 06-05-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Armada schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:15:
Ik heb een abo dat nog twee maanden meegaat (nu met een HTC Desire) en moet dus gaan beslissen met welk toestel ik ga verlengen. Ik wil eigenlijk al vanaf het begin toch weer terug van Android naar IOS, maar twijfel heel erg over de refresh. En ja, ik weet het, het nieuwste van het nieuwste maakt ook niet altijd gelukkig, maar je moet er toch twee jaar mee doen.
Dus ik ben erg aan het wikken en wegen over wat te doen, wachten op een refresh, of nu toch maar de sprong wagen. Voor de refresh hoor je juni, september of ergens volgend jaar. Juni lijkt me nogal snel (zeker gegeven het uitbrengen van de witte) en ik zou eigenlijk niet verbaasd zijn als het volgend jaar wordt. Tegelijkertijd vraag ik me ook af of er niet gewoon een Iphone 4GS gaat komen, met dezelfde case alleen wat specs die verbeterd zijn. Dus ik ben bang dat ik de aap zal zijn die dat ding net voor de refresh koopt. Alleen als je juni afwacht en er gebeurt niets, wie zegt dan niet dat het september zal worden? En als je die gehad hebt (vijf maanden van nu), wie zegt dan niet dat het januari gaat worden. Zo kan je wel blijven wachten...

Het is voor mij overigens geen vraag óf ik wel naar een Iphone wil overstappen (ik heb een Ipod Touch en een vriendin die de 3GS heeft en nog een aantal familieleden met Iphones, dus ik weet waar ik naartoe overstap), maar wannéér.

Dus mijn vraag aan jullie: wat is jullie idee, is het nog de moeite waard om voor een (zwarte) Iphone 4 te gaan op dit moment?
Je hebt zoiezo nog twee maanden abonnement, dus dat kan je het beste gewoon nog uitzitten. Is er in juni of juli niks aangekondigd, dan kan je voor de iPhone 4 gaan ja. Je loopt wel het risico dat er dan in de herfst een nieuwe aankomt, maar zoals het er nu op lijkt wordt dit een kleine update (A5 processor, misschien 8 megapixel camera en misschien iets meer geheugen), maar niks groots. De iPhone 4 is zoiezo al een mooi apparaatje. En anders ga je voor een 1-jarig abonnement als er in juni/juli geen iPhone 5 komt. Dan kan je nog altijd het jaar erop de iPhone 6 nemen en zit je weer met het nieuwste van het nieuwste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193286

MarcoC schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:17:
[...]
Daar heb ik geen last van idd. Wel van die arrogantie ("zo onwetend") in je bericht. Dat gebeurt veel te veel hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Armada schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:15:
Mijn T-Mobile abo loopt eind deze maand af. Ik ga wél wachten op de volgende iPhone; 4 of 5 maakt me dan niet uit. Maar ik ga nu geen 4 kopen die al bijna weer 1 jaar uit is.
Ondertussen heb ik bij Simyo (KPN-netwerk) een nieuw abo afgesloten dat ik maandelijks kan opzeggen. Voor €12,- per maand heb ik 250 min/sms én internet.
Ben (T-Mobile netwerk) heeft exact dezelfde constructie ook voor €12,- per maand.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-04 16:12

Armada

-Wat wil je weten?-

Squatjj schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:32:
[...]

Je hebt zoiezo nog twee maanden abonnement, dus dat kan je het beste gewoon nog uitzitten. Is er in juni of juli niks aangekondigd, dan kan je voor de iPhone 4 gaan ja. Je loopt wel het risico dat er dan in de herfst een nieuwe aankomt, maar zoals het er nu op lijkt wordt dit een kleine update (A5 processor, misschien 8 megapixel camera en misschien iets meer geheugen), maar niks groots. De iPhone 4 is zoiezo al een mooi apparaatje. En anders ga je voor een 1-jarig abonnement als er in juni/juli geen iPhone 5 komt. Dan kan je nog altijd het jaar erop de iPhone 6 nemen en zit je weer met het nieuwste van het nieuwste.
Dat is waarschijnlijk wat ik ga doen, nog even 10 juni afwachten en mocht het daar niet aangekondigd worden, dan gesubsidieerd nemen. Het is dat ik op dit moment een Android heb, anders dan zou ik mijn abonnement gewoon sim-only verlengen en dan de nieuwe via de Apple Store simlockvrij aanschaffen, wanneer die uitkomt. Het is alleen dat Android spuugzat ben, anders had ik wel genoeg geduld gehad tot de volgende release, ook al was die in de herfst.
funske schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:16:
[...]

Maar ik ga nu geen 4 kopen die al bijna weer 1 jaar uit is.
Wat heb je nu voor toestel?

[ Voor 8% gewijzigd door Armada op 06-05-2011 14:24 ]

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Ik heb nu een iPhone 3G van ruim 2 jaar oud.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Even een vraag over updaten. M'n iphone moet namelijk volledig gereset worden om zo een nieuwe simkaart te activeren (vodafone). Er staat nu 4.3.2 op met een redsnow rc14 jailbreak:
  1. Heb eerst geprobeerd via DFU mode de 4.3.2 software opnieuw te installeren (met shift-open -> ipsw selecteren) en kreeg een foutmelding 3194. Hierin kwam ik op de melding dat ik in de hosts file de gs.apple.com melding moest weghalen en rebooten. Dit leek niet te werken.
  2. Toen ik vervolgens hetzelfde probeerde te doen met de 4.3.3. kreeg ik de melding : the iphone cannot be updated at this time because the iphone software update server could not be contacted. Bij googlen zag ik de tip om een local loopback in de hosts file te zetten : 127.0.0.1 gs.appe.com. Ook dit lostte niets op.
Het lijkt er dus op dat itunes het niet leuk vind als ik handmatig ipsw's laad. Heeft iemand hier ervaring mee ?

of is de itunes update server gewoon overbelast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom moet je iPhone volledig gerestored worden om een nieuwe simkaart te activeren?
(lijkt me totaal niet nodig)

Je probleem zit hem waarschijnlijk in 4.3.2. Deze firmware kan je alleen nog installeren als je gegevens op de saurik server bekend zijn.

Haal de verwijzingen naar Apple dus uit je hosts file en restore met 4.3.3 (dit hoeft niet via de Shit+update methode). Alles zal dan waarschijnlijk wel gewoon werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 06-05-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Donstil schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 19:38:
Waarom moet je iPhone volledig gerestored worden om een nieuwe simkaart te activeren?
(lijkt me totaal niet nodig)

Je probleem zit hem waarschijnlijk in 4.3.2. Deze firmware kan je alleen nog installeren als je gegevens op de saurik server bekend zijn.

Haal de verwijzingen naar Apple dus uit je hosts file en restore met 4.3.3 (dit hoeft niet via de Shit+update methode). Alles zal dan waarschijnlijk wel gewoon werken.
ok, dus opnieuw eruit halen en dan gewoon restoren met 4.3.3.

het activeren van de simkaart is dus wel nodig. Die is net nieuw en klaarblijkelijk moet die eerst via iTunes geactiveerd worden, anders accepteerd ie m niet. Ook al is het toestel simlock vrij |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het activeren van een andere sim is absoluut niet nodig. Zeker niet via iTunes.
Ik wissel regelmatig de sim in me (ook Lock vrije) iPhone4 en werkt perfect.

Zeker niet als de iPhone al normaal werkt zoals je aangeeft.
(de Aller eerste sim moet wel even via iTunes geactiveerd worden maar dat is meer een activatie van het toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Anoniem: 193286 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:55:
[...]

Daar heb ik geen last van idd. Wel van die arrogantie ("zo onwetend") in je bericht. Dat gebeurt veel te veel hier...
Ik erger me er aan dat er ooit één keer een bericht is geweest dat er kleine miniscule gele vlekjes in iPhone 4-schermen zaten die veroorzaakt worden door niet niet opgedroogde lijm, en vervolgens denkt meteen dat schermen waarvan de kleurtemperatuur warmer is dan andere schermen óók veroorzaakt wordt door lijm die nog moet drogen. Dat lees ik zo vaak en dat is gewoon 100% onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Donstil schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 21:00:
Het activeren van een andere sim is absoluut niet nodig. Zeker niet via iTunes.
Ik wissel regelmatig de sim in me (ook Lock vrije) iPhone4 en werkt perfect.

Zeker niet als de iPhone al normaal werkt zoals je aangeeft.
(de Aller eerste sim moet wel even via iTunes geactiveerd worden maar dat is meer een activatie van het toestel)
Ok , dan moet ik het zo uitleggen : deze iphone komt pas net nieuw binnen en moest geactiveerd worden. Ook al had ik deze activatie met een jailbreak omzijlt accepteerde hij de nieuwe simkaart niet. Alles moet dus netjes 'maagdelijk' geactiveerd worden.

De laatste tip werktte overigens ; heb nu 4.3.3 en een werkende simkaart. Dank _/-\o_

nu alleen nog jailbreaken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Je moet hem de eerste keer activeren ja, maar daarna kan je zo vaak van sim wisselen als je wilt (als-ie simlockvrij is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-05 14:07

Fl0yd

Dovahkiin

Ik heb een probleempje met Whatsapp. Die blijft namelijk mijn oude tijdelijke nummer gebruiken. Het zit zo:
Ik heb een abonnement afgesloten bij telfort, daar krijg ik een nieuw nummer bij, omdat ik nummerbehoud had aangevraagd is mijn nummer nu weer het nummer wat ik bij mn vorige abbonement ook had. Het probleem is dat whatsapp nog steeds mijn oude nummmer weergeeft bij andere mensen.

Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen? Ik heb whatsapp al herinstalleert, geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Fl0yd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 19:27:
Ik heb een probleempje met Whatsapp. Die blijft namelijk mijn oude tijdelijke nummer gebruiken. Het zit zo:
Ik heb een abonnement afgesloten bij telfort, daar krijg ik een nieuw nummer bij, omdat ik nummerbehoud had aangevraagd is mijn nummer nu weer het nummer wat ik bij mn vorige abbonement ook had. Het probleem is dat whatsapp nog steeds mijn oude nummmer weergeeft bij andere mensen.

Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen? Ik heb whatsapp al herinstalleert, geen succes.
Ga naar instellingen van Whatsapp, waarschijnlijk heb je als whatsapp naam je oude nummer staan, terwijl je je nieuwe gebruikt. Even aanpassen en de mensen zien je andere nummer of naam als je die invult.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Om even terug te komen op het syncroniseren van calender tussen iphone <-> Gmail <-> Outlook op laptop.

Het eerste gaat dus prima ; werkt namelijk via de exchange verbinding. Alleen tussen outlook en gmail gaat het niet lekker. Ik gebruik dus die Google Calender Sync en op zich gaat dit wel goed. Alleen op het moment dat je invites gaat toevoegen aan de afspraak gaat het fout.

Een voorbeeld :
er wordt een afspraak gepland in outlook en iemand staat op de invite. Deze wordt netjes uitgestuurd. Vervolgens gaat google calender sync dit synchroniseren en komt het netjes in de google calender en iphone te staan. Besluit je nu echter om de afspraak te annuleren op de iphone of gmail dan wordt ie wel netjes uit de outlook calender gehaald (weer via google calender sync) maar dan krijgt de geinviteerde geen annuleren opgestuurd.

Het gevolg ; afspraken met de geinviteerde kloppen van geen kanten meer.

Dit hele idee werkt dus niet goed. Ik kan niet mijn vrouw overtuigen om de google kalender vanaf nu te gaan gebruiken wat die is redelijk butt.

Wat voor andere opties heb ik nog ? Als google zich nou eens ook gewoon als exchange server naar outlook zou gedragen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-05 14:07

Fl0yd

Dovahkiin

Fietsbel schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 19:37:
[...]

Ga naar instellingen van Whatsapp, waarschijnlijk heb je als whatsapp naam je oude nummer staan, terwijl je je nieuwe gebruikt. Even aanpassen en de mensen zien je andere nummer of naam als je die invult.
Thanks! Had het al een keer geprobeerd maat toen werkte het op 1 of andere manier niet. Nu wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 22:24:
[...]

Ok , dan moet ik het zo uitleggen : deze iphone komt pas net nieuw binnen en moest geactiveerd worden. Ook al had ik deze activatie met een jailbreak omzijlt accepteerde hij de nieuwe simkaart niet. Alles moet dus netjes 'maagdelijk' geactiveerd worden.

De laatste tip werktte overigens ; heb nu 4.3.3 en een werkende simkaart. Dank _/-\o_

nu alleen nog jailbreaken ;-)
Ooh dat verklaard een hoop. Je had hem de eerste x gehacktiveerd. Dan moet je hem de eerste keer idd nog normaal activeren.
Er is al een jailbreak voor 4.3.3 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Donstil schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 21:08:
[...]

Ooh dat verklaard een hoop. Je had hem de eerste x gehacktiveerd. Dan moet je hem de eerste keer idd nog normaal activeren.
Er is al een jailbreak voor 4.3.3 trouwens.
yup, inmiddels gejailbreakt.

Nu zit ik dus alleen nog enorm te pielen met die agenda synchonisatie van de iPhone 3G van mijn vrouw. Heb in ieder geval gemerkt dat gmail als exchange server instellen geen aanrader is als je uitnodigen vanuit de iphone gaat plannen en dan anderen gaat invited. Dan maakt gmail er iets heeeel raars van.

Een voorbeeld : ik maak een afspraak "test1" aan en invite iemand. Deze persoon krijgt vervolgens een afspraak opgestuurd met de subject "invitation: test1 @ <datum> <tijd> (verzender)"

Bij verdere test lijkt dit een gedrag van google calender te zijn. Als je dus een google calender invite uitstuurt heeft het dat formaat. Is dit te veranderen ?

[ Voor 27% gewijzigd door Spam op 07-05-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Mijn vriendin heeft een iPhone 4 (KPN netwerk), deze heeft maanden prima gewerkt. Sinds een week heeft ze problemen met de data verbinding. E-mail komt nog wel gewoon binnen, maar o.a. Safari, de Nu.nl app, weer app, App Store kunnen geen verbinding maken.

Zojuist geupgrade naar de nieuwste iOS, gereset naar fabrieksinstellingen, back-up hersteld, maar het wil allemaal niet helpen. Mail blijft binnenkomen, maar overige zaken die internet nodig hebben werken niet.

APN opnieuw toegevoegd (portalmmm.nl in plaats van iphonekpn) maar ook dat helpt.

Iemand een idee?

[ Voor 11% gewijzigd door JBS op 08-05-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Spam schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 22:03:
[...]

yup, inmiddels gejailbreakt.

Nu zit ik dus alleen nog enorm te pielen met die agenda synchonisatie van de iPhone 3G van mijn vrouw. Heb in ieder geval gemerkt dat gmail als exchange server instellen geen aanrader is als je uitnodigen vanuit de iphone gaat plannen en dan anderen gaat invited. Dan maakt gmail er iets heeeel raars van.

Een voorbeeld : ik maak een afspraak "test1" aan en invite iemand. Deze persoon krijgt vervolgens een afspraak opgestuurd met de subject "invitation: test1 @ <datum> <tijd> (verzender)"

Bij verdere test lijkt dit een gedrag van google calender te zijn. Als je dus een google calender invite uitstuurt heeft het dat formaat. Is dit te veranderen ?
Even een vraag hierbij : ik twijfel erover om de iPhone 3G van mijn vrouw van 3.1.3 te upgraden naar 4.1.2:
Pro's :
  • Multithreaded inbox & meer mailbox mogelijkheden
  • Folders
  • location services voor bepaalde apps
  • apps die iOS 4.x nodig hebben kunnen worden geinstalleerd
Con's :
  • Traagheid
  • Rotation inhibitor in Sbsetttings lijkt niet meer werken
  • slechtere batterij performance
Dit zijn allemaal aannames van wat ik heb gelezen. Heeft iemand hier ervaringen mee ? Kan je ook weer downgraden als het niet bevalt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-04 22:42
Is het mogelijk om foto's van mijn iphone naar mijn macbook pro te sturen zonder kabel? via wifi of bluetooth, het liefst zonder JB maar als er geen andere manier is...

Bvd, ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-04 20:27

EgoPro

Time is an illusion.

Ik doe dit vaak via email,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:37

MaxPoweR

-=StopTech=-

Dropbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ik eigenlijk ook. Dat is vaak de makkelijkste manier.
MobileMe kan eventueel ook wel handig zijn. Of idd dropbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-04 22:42
lol thnx voor de reacties, maar met sturen bedoel ik eigenlijk niet echt sturen maar gewoon door mijn telefoon bladeren, zonder ze echt over te zetten, zoals je dat zou doen met iphoto als hij aan de kabel hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:15
Spam schreef op zondag 08 mei 2011 @ 12:49:
[...]

Even een vraag hierbij : ik twijfel erover om de iPhone 3G van mijn vrouw van 3.1.3 te upgraden naar 4.1.2:
Pro's :
  • Multithreaded inbox & meer mailbox mogelijkheden
  • Folders
  • location services voor bepaalde apps
  • apps die iOS 4.x nodig hebben kunnen worden geinstalleerd
Con's :
  • Traagheid
  • Rotation inhibitor in Sbsetttings lijkt niet meer werken
  • slechtere batterij performance
Dit zijn allemaal aannames van wat ik heb gelezen. Heeft iemand hier ervaringen mee ? Kan je ook weer downgraden als het niet bevalt ?
Ik heb persoonlijk wel ervaring met het upgraden naar 4.x van een 3G.
De pro's spreken voor zich, maar de con's wegen in mijn ogen veel zwaarder.

Ik vond de 3G persoonlijk significant trager worden, wat het gebruiksgemak flink heeft aangetast.
Daar wegen die extra apps (die ook trager werken..) en folders niet tegenop. Sowieso werken nog steeds niet alle locatiebepalingen, omdat het een 3G is en geen 3GS of 4..

Downgraden is mogelijk, maar dat gaat uiteraard niet zonder slag of stoot ;).

Je moet zelf afwegen of je de pro's vindt afwegen tegen de con's. Mijn persoonlijk advies: blijf lekker op 3.1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 19:16

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Launching containers into space

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden - deel 2

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.