FeaR1986 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:39:
[...]
Ik heb een Sennheiser HD595. Vond de HD650 wel beter klinken, maar het de meerprijs zeker niet waard. Heb ook maar tachtig euro voor mijn HD595 betaald, dus dan is de keuze snel gemaakt. Voor dat geld is er gewoon weinig beters te vinden. Maar dat de HD595 bij sommige winkels nog voor €150 - €200 ligt snap ik echt niet.
Had al zo'n vermoeden dat de MK III niet vaak werd gebruikt aangezien het "laagje" stof wat er op lag. De combinatie van de Little Dot MK III met de Little Dot MKV zie je overigens wel vaak langskomen. Met alleen de MK III kan je toch ook gewoon uit de voeten?
Ben wel beniewd naar die standaard. Heb nu de houder die bij de Sennheiser zit om deze aan een bureau en dergelijke te hangen. Enige andere die me wel aanstond was van Woo Audio welke maar $29 is (excl. shipping). Als je in Nederland naar zoiets kijkt dan kom je meteen bij een Hobo Hifi uit waar ze €99,- vragen voor een standaard voor je hoofdtelefoon.
Dat is ook een zeer nette prijs voor een 595 (nieuw of 2ehands btw?). ik had de mijne destijds helaas wel de volle pond ervoor moeten betalen omdat hij net uitgekomen was. die van mij ligt nog ergens bij een maat thuis dus voor de geinteresseerden,ik heb heb hem nog te koop voor een goede prijs

Ik moet er wel bij vertellen dat een 650 stukken beter klinkt bij een dedicated headphone amp. Het beste is imo een solid state amp ipv buizen. Toen ik hem voor het eerst uitprobeerde dacht ik dat het verschil wel meeviel mbt een 595 en het zijn prijs eigenlijk niet waard was (zoals bij jou). Na een weekje gebruikt te hebben (ongeveer 35 uur inbranden) viel het pas echt op hoe dieper en zuiverder hij in werkelijkheid was. dat was echt een dag/nacht verschil om het zo maar te zeggen

dus als je de mogelijkheid krijgt om hem nog eens uit te proberen voor een week (of een al ingebrande versie testen), zeker doen.
Hahahaha, nou dat je het zegt, ik zie het idd op de foto nou pas. Toch maar snel een keer schoonmaken (zoals eigenlijk mijn hele kamer) als ik de tijd heb

Ik gebruikte hem nog af en toe om als voorversterker te hangen op de mkv maar dat is niet echt aan te raden. Ik vind de solid state versterkers tegenwoordig veel leuker klinken. het buizengevoel is af en toe nog wel leuk maar toch voor goeie muziek prefereer ik de mkv of iig een solid state. buizen gaan (itt tot wat je vaak leest op internet) in mijn geval wel sneller vervelen en vergt nogal wat onderhoud.
Op een hd595, wat een hele allround neutrale kenmerk heeft is de mkiii zeker aan te raden, al moet je wel op de gain settings letten onderaan. voor de rest, prima stuk chinees hardware en hij ziet er echt mooi uit bovenop de mkv.
Die hanger heb ik ook nog aan mijn bureau hangen, als je goed kijkt, kan je het ook nog zien hangen op de foto met de tv links in het hoekje onderaan. Die andere van woo audio vind ik zelf niet echt fijn omdat de kussens van de koptelefoon en tegenaangedrukt worden. Na een bepaalde tijd heb je van die 'deuken' in je oorkussens zitten iig wat niet weggaan. daarom vond ik deze van AKG ook erg fijn, waar de kussen vrij zijn als je ze ophangt en je kan gewoon nog een andere koptelefoon bijhangen (lange/diepe hangoppervlak) zoals op de foto. Ik heb je een pm gestuurd trouwens, moet je maar even op kijken. Niet al te duur zoals ik net al aangaf

99 voor een houder is idd wel veel geld en die van hobo is een leuke alleen staat hout mij niet echt aan. Volgens mij is het ook een speciale merk die ze maken en daardoor zo duur, maarja, ze moeten toch ergens aan hun geld komen toch?