Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 239 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 52.183 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-07 16:59
Eigenlijk het enige wat ik tegenkom is pvp ge-qq, maar dat is volgens mij van alle tijden: dit soort geluiden hoorde je al in vanilla toen pvp niets meer was dan de willekeurige world pvp (tm-ss zergs!)

Ik vind het verder absoluut verbeterd, alleen vind ik het killen van 25 man wel extreem sneu, als er al iets is wat een probleem vormt dan is het dat er teveel geluisterd wordt naar mensen die alles op console niveau willen krijgen.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:52
Darkangle schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:31:
Blizzerd is inderdaad niet betrokken, blizzard wel ;).

En voor die mining nodes, da's al vannaf 2005 zo, niets nieuws onder de zon.
Owjee een typo, gg :-P

Tuurljik, mining nodes is niet het beste voorbeeld, maar je kunt niet ontkennen dat individualistischer en asocialer geworden is. Ninja-en in raids was vroeger iets wat je een slechte naam op een realm bezorgde en dat had wel degelijk consequenties, In WotLK en nu met BH weer is het aan de orde van de dag en interresseert het niemand een reet meer.

Anonimiteit is enorm toegenomen door de LFD, doordat je zonder guild kunt PUG raiden en anders is er altijd nog de paid name change. Dat komt het gedrag van mensen niet echt ten goede.

Ik doe de meeste dingen met m'n guild, maar als ik een keer met randoms moet vind ik het niveau vaak om te huilen (zowel sociaal als qua skills).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:17

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

NMe schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:26:
[...]

Ja...maar dan kom je op een gegeven moment met Lunar Festival erachter dat je vergeten bent je world events te checken op de wijzigingen in de wereld. En in plaats van om dat vervolgens al je world events even na te lopen, gaan ze gewoon vrolijk door met whatever ze aan het doen zijn en loopt Love Is In The Air weer mis. Knullig noem ik dat. :)
Lunar event heb ik anders gewoon volledig kunnen completen zonder ook maar een bug tegen te komen.
Dit in tegenstelling tot bv de questlijn van Love is in the Air die helemaal nergens te vinden is..

Kopen van items bij de Love is in the Air vendor kan wel, maar moet met behulp van commando's ipv de normale manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-07 11:45
Gisteren voor het eerst in een heroic in cataclysm geweest, als pala tank. En dan ook nog in een pug. Ik had verwacht dat dat dramatisch zou verlopen, als ik hier de meeste verhalen lees, maar ik dacht we zullen wel merken hoe het gaat. Bij binnenkomst in Vortex Pinnacle (daily hc) gelijk aangegeven dat ik voor het eerst in hc tankte en dat ik alle tips en strategieen graag wilde horen (ipv gezeur en leaven van mensen). Eerste trash en eerste boss geen probleem, (ondanks 2 melee dpsers geen doden). 2e boss met zijn tornado´s moest ik even aan wennen, en eerste try = wipe. Gevraagd wat ik fout deed, en gecorrigeerd in 2e try. Dat was ook een clean kill. Trash na 2e boss is echt super irritant maar ook daar kwamen we door (met 1 wipe).
Laatste boss was een eitje, net zo easy als op normal.

Al met al een leuke run, geen gezeur of gescheld. Zo kan het dus ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
ErikRedbeard schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:42:
[...]

Lunar event heb ik anders gewoon volledig kunnen completen zonder ook maar een bug tegen te komen.
Dit in tegenstelling tot bv de questlijn van Love is in the Air die helemaal nergens te vinden is..

Kopen van items bij de Love is in the Air vendor kan wel, maar moet met behulp van commando's ipv de normale manier.
Lunar had een questgiver die in de questlog nog op de verkeerde plaats stond (was verplaatst van Stormwind park naar gates).

Met Winter Veil kon je BB King niet meer doen ondanks dat de achievement er nog wel was en zelfs geupdate was voor Garrosh

En nu inderdaad moet je items met een macro de items van een vendor kopen en is er een questline / achievement gebugged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01-2024
Wat mij wel opvalt is dat ik vaker een Random Daily Heroic krijg naar de zgn 'lage' instances .... en dat Grim Batol en Stonecore niet zo veel voorkomen ...

Terwijl ik deze wel heb ontdekt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:39
Zo kan het dus ook!

Zo heb ik het al vaak gehad inderdaad! Nou kun je zelf al flink wat invloed uitoefenen op een groep door even 30 seconden te nemen voor een stukje communicatie. Ook kun je als healer of tank meer invloed uitoefenen op een groep dan als een dpser, dus dat is in je voordeel!

Waarschijnlijk ga ik vanavond ook weer wat heroics runnen op mijn tankadin, ben toch wel geargeil en er nog zoveel te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:17

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Morrar schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:54:
Lunar had een questgiver die in de questlog nog op de verkeerde plaats stond (was verplaatst van Stormwind park naar gates).

Met Winter Veil kon je BB King niet meer doen ondanks dat de achievement er nog wel was en zelfs geupdate was voor Garrosh

En nu inderdaad moet je items met een macro de items van een vendor kopen en is er een questline / achievement gebugged.
Ah kijk, ben pas weer begonnen aan het einde van de winter veil dus heb daar niet aan meegedaan. En heb toen me char omgezet naar Horde dus ook van Stormwind Park bug weet ik dan niets af. Aangezien het op horde wel allemaal goed werkte daarmee.
Maar dit is volgensmij dan meer een graphical bugje (text foutje) dan een bug waardoor het hele event niet te completen is zoals love en blijkbaar dus ook winters veil.

Hopelijk doet patch 4.0.6 er iets aan, maar aan de patchnotes te zien gebeurt er vrijwel niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:11
Tarz schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:44:
Al met al een leuke run, geen gezeur of gescheld. Zo kan het dus ook :)
Als je maar goed blijft communiceren. Aangeven dat het de eerste keer voor je is kweekt al zoveel goodwill. :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
HawVer schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:26:
Aangeven dat het de eerste keer voor je is kweekt al zoveel goodwill. :)
Haha of een vote kick als je tank of healer bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dice schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:55:
Wat mij wel opvalt is dat ik vaker een Random Daily Heroic krijg naar de zgn 'lage' instances .... en dat Grim Batol en Stonecore niet zo veel voorkomen ...

Terwijl ik deze wel heb ontdekt ...
Ehm, Stonecore ís een "lage" instance? ;) Alleen Tol'vir, GB en HoO zijn "hogere" instances, en de enige instances die op normal ook reputation geven. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-07 11:45
HawVer schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:26:
[...]

Als je maar goed blijft communiceren. Aangeven dat het de eerste keer voor je is kweekt al zoveel goodwill. :)
Tja, ik ga er vanuit dat andere mensen die vaker die HC hebben gedaan er meer vanaf weten. Tanken kan ik wel, alleen tips en trucs over tactics en posities zijn altijd welkom imo, omdat je daar alleen maar beter van kan worden. Als mensen mij vote kicken omdat ik ergens voor het eerste ben, ben ik blij dat ik die group niet nogmaals hoef te treffen. Ik zeg ook eerlijk "if you don´t want me, plz kick me" (om vervolgens 30 minuten op een nieuwe tank te wachten).

Honesty goes a long way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
NMe schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:31:
[...]

Ehm, Stonecore ís een "lage" instance? ;) Alleen Tol'vir, GB en HoO zijn "hogere" instances, en de enige instances die op normal ook reputation geven. :)
Qua tactics vind ik Stonecore juist lastiger (en met mij een hoop) ... terwijl ik HoO juist makkelijker vind.
Het aantal wipes op de eerste boss in SC is groter dan het aantal wipes op de eerste boss in HoO

Blijf ik er bij dat ik GB zelden tot nooit als random tref en wel 3 dagen op rij Tol'vir ...

[ Voor 9% gewijzigd door Dice op 08-02-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Ik begrijp niet wat mensen zo lastig vinden aan Stonecore... Alle bazen daar hebben toch redelijk duidelijke tactieken.

Corborus:
Rennen als je Crystal Shards krijgt, daarna ranged AoE erop (ok class restriction, niet lastig)
Niet in de stofwolken staan, adds -met weinig HP- neermaaien (tip: ze zitten op je healer)

Slabhide:
Tank, spank en moven als je lavapool krijgt (let op stofwolken)
Als ie gaat vliegen, weglopen als er een schaduw verschijnt
Crystal storm, ga achter een paal staan en tel tot 5 (of 10 whatever)

Ozruk (enige met wat ballen en dan vooral voor melee):
Tank van de groep af voor Ground Slam, tank rent door hem heen bij Slam
Alle melee rent weg tijdens paralyze / voor Shatter en daarna weer terug (tank geen charge gebruiken!)
Ranged let op spell reflect en cast een DOT (geen grote ramp als het een paar niet lukt)

Azil (alleen voor healer echt boeiend):
Allemaal op de boss, interrupt Force Grip
Blijf uit de paarse zones, ga erachter staan
Healer kite de adds in de paarse zones
Als ze naar het altaar gaat, ontwijk de rotsblokken AoE eventueel wat adds

Allemaal redelijk goed te doen vind ik, je moet alleen wel een beetje wakker blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 08-02-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Morrar schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:29:
[...]
Haha of een vote kick als je tank of healer bent :P
Dan ben je best wel een elite looser als je dat doet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
Morrar schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:51:
Ik begrijp niet wat mensen zo lastig vinden aan Stonecore... Alle bazen daar hebben toch redelijk duidelijke tactieken.

Corborus:
Rennen als je Crystal Shards krijgt, daarna ranged AoE erop (ok class restriction, niet lastig)
Niet in de stofwolken staan, adds met weinig HP neermaaien (tip: ze zitten op je healer)

Slabhide:
Tank, spank en moven als je lavapool krijgt (stofwolken verschijnen eerst)
Als ie gaat vliegen, weglopen waar een schaduw is
Crystal storm, ga achter een paal staan en tel tot 5

Ozruk (enige met wat ballen en dan vooral voor melee):
Tank van de groep af voor Ground Slam, ren dan door hem heen
Melee rent weg voor Shatter en daarna weer gewoon terug (tank geen charge gebruiken!)
Ranged let op spell reflect en cast een DOT (geen grote ramp als het een paar niet lukt)

Azil (alleen voor healer echt boeiend):
Allemaal op de boss, interupt Force Grip
Blijf uit de paarse zones, ga erachter staan
Healer kite met gemak de adds in de paarse zones
Als ze naar het altaar gaat, ontwijk de rotsblokken AoE eventueel wat adds

Allemaal redelijk goed te doen vind ik, je moet alleen wel een beetje wakker blijven.
Ik ken de tacts :D

Alleen een hoop puggies niet ... die proberen op routine door die instance heen te rennen en vergeten op boss 1 de adds en de crystals ...

meestal als je die eerste boss hebt gehad gaat de rest wel ... tot een wipefest op Ozruk omdat (vaak) de tank het daar net fout doet.

Op de een of andere manier tref ik GB erg weinig ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
HawVer schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:54:
Dan ben je best wel een elite looser als je dat doet. :P
Mja, ook niet mijn ding maar reken maar dat het gebeurt. Ik probeer meestal te helpen en heb nog nooit iemand gekicked, behalve als ie offline was voor meer dan 1 min of zoiets.

@hierboven: Tja ik moet zeggen dat ik BRC wat dat betreft wel prettig vind. Na één Skullcracker van Rom'ogg weet je meteen wie er voor het eerst is en wie niet. Weet je ook of je de tactics van de andere bosses moet uitleggen of niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dice schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:34:
[...]

Qua tactics vind ik Stonecore juist lastiger (en met mij een hoop) ... terwijl ik HoO juist makkelijker vind.
Het aantal wipes op de eerste boss in SC is groter dan het aantal wipes op de eerste boss in HoO

Blijf ik er bij dat ik GB zelden tot nooit als random tref en wel 3 dagen op rij Tol'vir ...
Tsja, random = random. Het systeem heeft geen geheugen. Daarnaast zal dat algoritme van Blizzard de heroics toch echt wel allemaal op hetzelfde niveau inschatten. Er is niet echt een heroic die moeilijker is dan de anderen...

Wat wel kan is dat relatief veel mensen queuen voor een specifieke dungeon zoals bijvoorbeeld GB of SC omdat ze daar loot willen. De rest van de groep wordt dan gewoon gevuld met mensen die voor een random queueden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:43
NMe schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:09:
[...]

Tsja, random = random. Het systeem heeft geen geheugen. Daarnaast zal dat algoritme van Blizzard de heroics toch echt wel allemaal op hetzelfde niveau inschatten. Er is niet echt een heroic die moeilijker is dan de anderen...

Wat wel kan is dat relatief veel mensen queuen voor een specifieke dungeon zoals bijvoorbeeld GB of SC omdat ze daar loot willen. De rest van de groep wordt dan gewoon gevuld met mensen die voor een random queueden. ;)
Ja echt mooi. Toen mijn druid net 80 was had ik leather boots uit HoR nodig. Als ik dan queuede voor specifiek HoR, was het 4x "ZOMG not HoR again".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Mja en je krijgt vaker Stonecore / HoO omdat groepen daar uit elkaar vallen door insta-leavers: ow jee Stonecore/ HoO => weg tank... weg healer... requeue. In andere heroics probeert men in ieder geval nog de boel af te maken. Wordt al wat beter nu meer mensen doorhebben dat HoO maar 3 bazen heeft die je echt moet doen en dat de rest optioneel is.

Iemand deze al gezien? YouTube: LVL 85 5's Frost Mage Team. Heb nu al zin in de patch ...

[ Voor 15% gewijzigd door Morrar op 08-02-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nivado schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:18:
[...]

Ja echt mooi. Toen mijn druid net 80 was had ik leather boots uit HoR nodig. Als ik dan queuede voor specifiek HoR, was het 4x "ZOMG not HoR again".
HoR was dan ook echt absurd moeilijk voor sommige pugs vergeleken met de rest van de content. Ik haatte die instance ook en als ik er als tank in een pug in belandde dan slaakte ik (IRL) ook altijd een zucht. Ik heb er nooit zomaar de groep voor verlaten zoals sommige tanks deden, maar blij was ik niet met die instance in pugs. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
Op mijn druid was ik gelukkig zelf de tank. En als je een beetje healer had en iedereen in de hoek ging staan zoals ik ze vroeg, was het heel goed te doen als Bear.
Op mijn warrior was het inderdaad insta leave. Hor was echt (bijna) niet te doen als warrior tank, zonder hulp van hunters/rouges en eventueel wat cc's.

[ Voor 41% gewijzigd door Nivado op 08-02-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:09

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Dice schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:34:
[...]

ik heb de laatste week echt aslleen maar stonecore gehad als random,doe nu maar gewoon alles kiezen zonder stonecore :+ ben em even zat

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373674

haha.. echt vreemd ik had een paar weken terug steeds of the lost city of HoO.

heb zelfs met die random DF 2 instances nog nooit gehad op HC... random met een zeer eigenaardig patroon :P. Als mijn grote boze wolf max is zal ik weer eens een paar pogingen wagen met die HC random DF. Vond de funfactor daar zo laag mee dat ik zelfs ( in combinatie met wat andere zaken) bijna gekapt was met wow.

Daarom lijkt mij die nieuwe patch wel leuk. Afgezien van speciefieke zaken denk ik dat voor mij de grote pluspunten zijn:

1. een hoger algemeen gear niveau van de spelers door de verhoogde JC's en jc's op normal (lvl 85)
2. een aantal nerfs van wat lastigere zaken in bepaalde dungeons.

komt de funfactor denk ik wel ten goede.

haha gisteren trouwens een pug tank gezien met 2 lvl 264 items :P.. weet niet wat voor truck deze knakker uit had gehaald om die dungeon binnen te komen, maar het was echt 3 keer helemaal niets :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 16:09

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Anoniem: 373674 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:04:
haha gisteren trouwens een pug tank gezien met 2 lvl 264 items :P.. weet niet wat voor truck deze knakker uit had gehaald om die dungeon binnen te komen, maar het was echt 3 keer helemaal niets :D
ik gok hogere gear in zijn bags :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mrsar schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:09:
[...]

ik gok hogere gear in zijn bags :P
lol ja denk ik ook, maar als je moet compenseren voor 2 lvl 264's dan moet die toch wat leuks hebben :P....
ook wel gewoon humor dat hij gewoon d8... ach boeien tank en spank... vast een woltk'tje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
Anoniem: 373674 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:14:
[...]

lol ja denk ik ook, maar als je moet compenseren voor 2 lvl 264's dan moet die toch wat leuks hebben :P....
ook wel gewoon humor dat hij gewoon d8... ach boeien tank en spank... vast een woltk'tje :P
Ik verwacht dat hij wel dps gear op niveau heeft, maar door de kortere queue als tank gaat, en voor die slots nog geen upgrade heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nivado schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:20:
[...]

Ik verwacht dat hij wel dps gear op niveau heeft, maar door de kortere queue als tank gaat, en voor die slots nog geen upgrade heeft.
dat is wel een logische redeneering.. verklaard dan ook meteen een beetje zijn gedrag..
dps mellee is vaak toch wel een beetje anders dan een tank. dit begin ik nu ook duidelijk te merken als ik met mijn wolf bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Anoniem: 373674 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:14:
[...]

Of zo van het is al me 6e alt die in wotlk full 264+ had.
Ga echt niet voor iedereen me beste stuff aan doen. of wachten ik eindelijke een heroic in mag.

Zelfde als van waarom moeten sappe / sheepe / trappe als we ook alles kunnen neer hoeken ? :P
al heeft dat niet veel nut als de encounters te lastig zijn voor je gear :P
Maar zijn wel hele stukken trash in Cata heroic's waar je de tank niet eens nodig heb zolang het maar een melee is met een beetje gear :P.
Maar goed natuurlijk liever met :D

[ Voor 19% gewijzigd door Mektheb op 08-02-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Ach Cata gaat alweer heel hard de kant op van WotLK met patch 4.0.6, dus eerdaags kun je gewoon de boel zergen. Bosses die nu nog wat uitdagend zijn worden zonder pardon generfed en de buffs zijn vooral voor bosses die nu echt complete pushovers zijn. Daarnaast een 10% increase van de luck of the draw buff en het feit dat je 346 gear nu in een weekendje bij elkaar hebt.... Het zal wel heel casual-friendly zijn ofzo, maar ik zelf vind een beetje uitdaging wel prettig.

Daarnaast zou het prettig zijn als mensen ergens tijdens het spel leren samenwerken en hun klasse leren kennen. De volgende stop is raids en ook daar zul je binnenkort wel weer nerfs of zone buffs gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Morrar schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:41:
Ach Cata gaat alweer heel hard de kant op van WotLK met patch 4.0.6, dus eerdaags kun je gewoon de boel zergen. Bosses die nu nog wat uitdagend zijn worden zonder pardon generfed en de buffs zijn vooral voor bosses die nu echt complete pushovers zijn. Daarnaast een 10% increase van de luck of the draw buff en het feit dat je 346 gear nu in een weekendje bij elkaar hebt.... Het zal wel heel casual-friendly zijn ofzo, maar ik zelf vind een beetje uitdaging wel prettig.
Natuurlijk kun je eerdaags een keer alles zergen. Dat is gewoon de aard van het beestje, bijna alle mechanics worden simpeler als je de boss sneller neerlegt. En naarmate je meer gear krijgt, lukt dat sneller en sneller...
Daarnaast zou het prettig zijn als mensen ergens tijdens het spel leren samenwerken en hun klasse leren kennen. De volgende stop is raids en ook daar zul je binnenkort wel weer nerfs of zone buffs gaan zien.
Nee hoor. In TBC deden ze aan het eind van de expansion een 30% nerf op alle bosses en haalden ze de de attunements weg zodat iedereen alsnog alle content kon zien. In WotLK vonden ze dat geen geschikt model en zorgden ze in plaats daarvan ervoor dat je makkelijk aan gear uit de vorige raiding tier kon komen en je dus sowieso T7 t/m T9 makkelijk moest kunnen halen. Voor T10 brachten ze die zone buff uit om te zorgen dat ook de laatste tier voor iedereen te doen was.

Daar zijn ze bij Cata nog lang niet aan toe, ik denk dat ze hier hetzelfde model aanhouden dat ze in WotLK hebben gebruikt en we dus hooguit in de Deathwing raid een zone buff gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

goede genade had die luck of the draw buff helemaal niet zien staan in de notes.. zit het even te bekijken, maar dit is idd wel wat extreem zeg.. lees dat het gewoon op kan lopen tot wel 15%!!!

ja dit is wel hakken met een mega botte bijl.

zie je die buff trouwens op je scherm dan of is het gewoon passief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82860

NMe schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:09:
[...]

Ik heb ook zoiets heel typisch. Ik doe heroics ongeveer evenveel als tank als als healer.

Tank random queues: Grim Batol, HoO (VEEL), SC, LCoT
Healer random queues: SFK, TotT, VP

En zo gescheiden is het letterlijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Anoniem: 373674 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:59:
goede genade had die luck of the draw buff helemaal niet zien staan in de notes.. zit het even te bekijken, maar dit is idd wel wat extreem zeg.. lees dat het gewoon op kan lopen tot wel 15%!!!

Zou je wel zien als buff.
En ja mooi toch als je 40min te wachten staat ben je nu teminste binnen 30 min weer buiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:58
hulkie schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:58:
Zo kan het dus ook!

Zo heb ik het al vaak gehad inderdaad! Nou kun je zelf al flink wat invloed uitoefenen op een groep door even 30 seconden te nemen voor een stukje communicatie. Ook kun je als healer of tank meer invloed uitoefenen op een groep dan als een dpser, dus dat is in je voordeel!

Waarschijnlijk ga ik vanavond ook weer wat heroics runnen op mijn tankadin, ben toch wel geargeil en er nog zoveel te halen!
Wat mij opvalt, aan de daily hc, is dat ik altijd een kutinstance krijg als ik "fftjes nog" wil gaan. Gisteravond wilde ik voor het eten dailytje doen op mijn holy pally, en ja hoor... 3rd time in a row SFK. Nu vind ik dat best een aardige instance maar gezien er niemand van de guild mee was... wat een faal wat een faal. 2 tanks versleten, m'n mana regelmatig volledige weggeblazen maar uiteindelijk stonden we voor de eindbaas, 1,5 uur later -.- waar de tank natuurlijk nog 3x DC't omdat z'n UI bugged was. Niet zijn schuld maar de frustratie begon goed op te lopen.

M'n priest van het weekend EXACT hetzelfde verhaald, DM, 3e keer in a row. Wederom die kutinstances als je met pugs bent. En ja hoor een tank die met z'n crapgear wel even hele groepen pullt, de instance niet kent kwam ik al vrij snel achter, niet op m'n mana let, lekker in de rooie orbs blijft staan met 5 mobs op hem in hakkend, en sowieso een overall aggro probleem omdat ik regelmatig adds op me kreeg, om over de dpssers nog maar niet te spreken.
Ik begin steeds meer begrip te krijgen voor de leavers nadat je merkt dat het weer klote instance nummer zoveel is met een pug.

Pff moest deze rant ff kwijt :P

Edit: hmm verkeerde/ouwe post gequote denk ik.

Hehe eerste wat ik dacht is 15% meer dps voor een crap dps die veel doodgaat... is nog steeds een crap dps die veel doodgaat :P

[ Voor 14% gewijzigd door porn* op 08-02-2011 17:44 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

De oude buff zag je altijd, dus neem aan deze ook wel.

Het wachten is op de 10, 20, 30% raidbuff zodat iedereen content kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Inferno schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:35:
[...]

De oude buff zag je altijd, dus neem aan deze ook wel.

Het wachten is op de 10, 20, 30% raidbuff zodat iedereen content kan zien.
Anders lees je NMe in "Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel..." even. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
@NME: We snappen allemaal dat buffs en nerfs niet nieuw zijn en dat je op een gegeven moment content overgeared, het punt dat ik maak (lees het nog eens) is **wanneer** die buffs en nerfs komen. Amper twee maandjes in de uitbreiding vind ik persoonlijk veel te vroeg. Als je toegeeft dat WotLK te makkelijk en te veel zerg was, dan moet je niet nu weer net zo hard die kant op gaan. En dat gebeurt nu. Dat is een probleem omdat dan weer iedereen in dezelfde gear loopt, er weinig gevoel van 'accomplishment' is, mensen hun klasse niet goed leren en we dus ook weer het hele gearscore verhaal opnieuw gaan krijgen.

Je vergelijking met TBC gaat verder niet echt op. Daar kwamen de nerfs echt op het einde van de uitbreiding. De attunements zijn niet zozeer weggehaald vanwege de moeilijkheid, maar vanwege het feit dat topguilds roofbouw pleegden op de guilds er net onder door hun raiders met attunement te recruiten.

Hoe dan ook: als je zegt dat je weg wilt van het WotLK model, dan moet je niet nu al weer die kant op gaan omdat een paar terribads het spel niet snappen. Ik vind dat cateren voor mensen die gewoon geen MMORPG moeten spelen. Maar goed, er zit geld in dus dan zal het de moeite waard zijn. Ik vraag me wel af hoe lang het spel zo interessant gaat blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Eigenlijk zouden alle dungeons een nog hogere moeilijkheidsgraad moeten hebben, zodat je ook met goede gear nog opletten moet. Daar waren heroics al voor, maar de gear is vervolgens zo goed dat de moeilijkheidsgraad alweer gecountered wordt.

Om de dungeons moeilijk te houden zou je dus niet weer een hele bak hogere gear moeten laten droppen in zo'n moeilijkere dungeon, maar bijvoorbeeld meer JP/GP/Gold etc moeten geven, eventueel met een extra orb drop of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Morrar schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:05:
@NME: We snappen allemaal dat buffs en nerfs niet nieuw zijn en dat je op een gegeven moment content overgeared, het punt dat ik maak (lees het nog eens) is **wanneer** die buffs en nerfs komen. Amper twee maandjes in de uitbreiding vind ik persoonlijk veel te vroeg. Als je toegeeft dat WotLK te makkelijk en te veel zerg was, dan moet je niet nu weer net zo hard die kant op gaan. En dat gebeurt nu. Dat is een probleem omdat dan weer iedereen in dezelfde gear loopt, er weinig gevoel van 'accomplishment' is, mensen hun klasse niet goed leren en we dus ook weer het hele gearscore verhaal opnieuw gaan krijgen.
Ik denk vooral dat het behoorlijk overdreven wordt. Er is geen enkele boss die een nerf krijgt die niet meer dan redelijk is. Mend Rotten Flesh op de eerste baas in SFK bijvoorbeeld, da's echt een ramp in sommige groepen, en zeker in pugs. Je hebt gewoon een interrupter per skill nodig om het efficiënt te kunnen doen, en dan zit je met Stay of Execution en die andere frequente cast al snel met 3 interrupters opgescheept. Leuk hoor, en ik heb er ook geen moeite mee, maar voor een pug is het gewoon klote. Zo kan ik nog wel een paar dingen opnoemen die puur sec inderdaad wel een nerf zijn maar uiteindelijk niet zoveel verschil gaan maken, zoals de laatste explosie op VanCleef of het feit dat er vuurtjes uit gaan voor meer ruimte: hoe vaak is dat nou een issue?

En laten we niet vergeten dat sommige bosses ook een buff krijgen: de laatste baas in SFK bijvoorbeeld, die nu niet meer altijd de tank target voor zijn bullet barrage of hoe die skill ook heet. Die fight is straks eindelijk niet triviaal meer. Of de croc-baas in Tol'vir die straks als het goed is helemaal niet meer voor de gek te houden is. De meeste mensen die bezwaar maken tegen de "nerfs" die 4.0.6 gaat brengen hebben volgens mij de patch notes helemaal niet goed doorgelezen en maken drama om niets.
Je vergelijking met TBC gaat verder niet echt op. Daar kwamen de nerfs echt op het einde van de uitbreiding. De attunements zijn niet zozeer weggehaald vanwege de moeilijkheid, maar vanwege het feit dat topguilds roofbouw pleegden op de guilds er net onder door hun raiders met attunement te recruiten.
Ook dat, maar zeker ook omdat ze erachter kwamen dat er gewoon ladingen en ladingen guilds waren die niet verder kwamen dan T4 omdat ze niet voorbij Maggy danwel Gruul kwamen. Of zelfs als dat wel lukte, dan had je nog de guildkillers Vashj en Kael. Ze hebben de attunements eruit gehaald toen ze SWP introduceerden en enkele maanden later gaven ze alle bosses een 30% HP-nerf, puur omdat zo weinig mensen de laatste paar instances gezien hadden.
Hoe dan ook: als je zegt dat je weg wilt van het WotLK model, dan moet je niet nu al weer die kant op gaan omdat een paar terribads het spel niet snappen. Ik vind dat cateren voor mensen die gewoon geen MMORPG moeten spelen. Maar goed, er zit geld in dus dan zal het de moeite waard zijn. Ik vraag me wel af hoe lang het spel zo interessant gaat blijven.
Ze zijn helemaal niet terug aan het gaan naar WotLK. De instances blijven overall even moeilijk en het enige dat écht verandert is de Luck of the Draw buff: die werkte niet in de meeste instances (dus zelfs die 5% die het was kreeg je al niet) en die is gebufft naar 5, 10 of 15% afhankelijk van het aantal pugs in je groep. En laten we wel wezen: die 15% krijg je alleen als je met hooguit één persoon speelt die je kent en kunt vertrouwen. Daar mag best wel een beetje gecompenseerd worden wat betreft damage. Heroic gear is toch helemaal niet interessant, het zijn de epics die boeien op het moment, en die krijg je niet zomaar. En tegen de tijd dat je ze wel zomaar krijgt (T12, waarbij je de huidige valor gear voor justice points krijgt) zerg je toch sowieso wel door de heroics heen op je main, zeker als je raider bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 11:22

Tijn96

In speed we trust

het was vandaag om te huilen bij mij,
vandaag wilde ik heel graag deadmines hc doen.

gequeued als tank. 10sec later een group.
ik ga daar heen ik zeg tegen iedereen van nog niet veel ervaring met heroics en dus geen bijzondere gear.
iedereen zegt ok geen probleem we letten erop en we zien wel hoe het gaat.
dus ik pull eerste group(je) wat bij die canon staat geen probleem.
dan loop je naar die boss toe en staan daar 2 van die ogres. in mijn ogen OP, verder ben ik vandaag niet gekomen.

eerst probeerde we ze gwn te pulle, toen bleek dat dat niet werkte gingen we werken met die cannon.
weer fail. 2dps'ers gaan 2nieuwe binnen. weer fail op die 2ogres.
toen dacht ik ik zal recount eens aanzetten.

sta ik GVD bovenaan met de dps met 5,5kdps. alleen een lock stond nog boven mij met een mooie 9k.
lopen ze te janken dat ik undergeared ben (iLvl 331). krijg ik als cadeau nog een kick.

nog een keer gequeued.

ongeveer het zelfde verhaal,
alleen ik liep me daar helemaal uit mn naat te werken zelfde als de dps.
maar 3dps + 1 tank = geen 5man hc.
daar hoort nog een healer bij.
stond die daar in dps gear mij af en toe overtime heals te geven omdat ie anders OOM was.

toen heb ik het maar opgegeven.
donderdag opnieuw proberen, dan ga ik met een paar vrienden naar een raiding guild die al hebben gezegd dat ze mij zouden helpen hc's te cleanen als ik daarna raids zou tanken.
dus ben benieuwt.
na vandaag dus nog steeds iLvl 331
jammer genoeg want er dropt zat leuke gear in DM

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-07 11:30
twiFight schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:14:
Eigenlijk zouden alle dungeons een nog hogere moeilijkheidsgraad moeten hebben, zodat je ook met goede gear nog opletten moet. Daar waren heroics al voor, maar de gear is vervolgens zo goed dat de moeilijkheidsgraad alweer gecountered wordt.

Om de dungeons moeilijk te houden zou je dus niet weer een hele bak hogere gear moeten laten droppen in zo'n moeilijkere dungeon, maar bijvoorbeeld meer JP/GP/Gold etc moeten geven, eventueel met een extra orb drop of zo.
Ik geloofde dat er zelfs in BC er een optie was voor "epic" dungeon difficulty, maar dat was nooit geimplementeerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330860

Ff dagboekje van gisteren.
HC Deadmines met guildies ( 3 van de 5 ) Ging opzich wel goed de eerste 2 bazen ... alleen ergerde ik me dood aan een warrior die de tacts niet kende en er ook doodleuk niet naar vroeg ...
Uiteindelijk gestopt voor foe reaver wegens noodgeval GM.
Dan maar normals gerunned voor rep en om guildies HC ready te krijge. Is gelukt dus /cheer.
Dan maar HC SFK gaan doen. Was me eerste keer. Damn die 1ste baas wat is me dat ( en ik als healer :x )
Voor de rest alles goed.
Zelfs een epic gedropped => Ring of arcanist savor ofzo ? kan niet op de naam kome.
BoE epic (ilevel 359)
2de baas dropte me lovely boots :) waardoor ik eindelijk een deftig paar healing feet heb. Ik begin er te komen. Met mondjesmaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
[b][message=35504710,noline]
Pff ... wat wipefests creeerde op mensen die in greens Kara in probeerden te gaan ... en whaddayaknow ... kregen ze bij Attumen op hun kop 8)7

Het grote voordeel van de attunement was dat je zeker wist dat mensen alle heroics gedaan hadden voor de stukken sleutel ... en dus alle soorten gevechten ten minste 1 keer gezien hadden. En dat ze met 'redelijke' gear de instance in kwamen.

Stonden ze tenminste niet helemaal te kloten op Moroes ..
Roofbouw uit grote guilds heb ik niet echt gezien;

Na het opheffen hiervan werd het echt Kalote !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dice schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 08:03:
[...]

Pff ... wat wipefests creeerde op mensen die in greens Kara in probeerden te gaan ... en whaddayaknow ... kregen ze bij Attumen op hun kop 8)7

Het grote voordeel van de attunement was dat je zeker wist dat mensen alle heroics gedaan hadden voor de stukken sleutel ... en dus alle soorten gevechten ten minste 1 keer gezien hadden. En dat ze met 'redelijke' gear de instance in kwamen.

Stonden ze tenminste niet helemaal te kloten op Moroes ..
Roofbouw uit grote guilds heb ik niet echt gezien;

Na het opheffen hiervan werd het echt Kalote !
Ik herriner me nog het begin van TBC ... Bij attumen met de stopwatch klaar zitten om voor 20min klaar te zijn met de trash om niet te whipen op Attumen fight door respawns.
Met 3 priests naar moroes voor ultra CC op boss 8)7

Ik mis het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
Anoniem: 330860 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 08:07:
[...]

Ik herriner me nog het begin van TBC ... Bij attumen met de stopwatch klaar zitten om voor 20min klaar te zijn met de trash om niet te whipen op Attumen fight door respawns.
Met 3 priests naar moroes voor ultra CC op boss 8)7

Ik mis het wel :)
Precies ...
Sta je in de laatste minuut Attument op zijn oog te timmeren krijg je een stapel dooie paarden met een slecht humeur in je nek -> wiiiiiiipe

De shackle macro die ik toen gebruikte komt nu wel weer van pas ...

Wipefests op Moroes :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dice schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 08:10:
[...]

Precies ...
Sta je in de laatste minuut Attument op zijn oog te timmeren krijg je een stapel dooie paarden met een slecht humeur in je nek -> wiiiiiiipe

De shackle macro die ik toen gebruikte komt nu wel weer van pas ...

Wipefests op Moroes :')
1ste try ever op moroes: PANIEK! waar is de baas ... snel ff tax op papier lezen oohja eeuh jongens ie vanished en dan doet ie een Garrote op een random teammember... *pop moroes komt**garotte op priest die net aan het shakele was*
lekker paniekzaaierij.
Chess event <3 Of Shade of Aran :p DONT MOVE IN THE FIRE :D *pop dood*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Anoniem: 330860 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 08:15:
[...]

1ste try ever op moroes: PANIEK! waar is de baas ... snel ff tax op papier lezen oohja eeuh jongens ie vanished en dan doet ie een Garrote op een random teammember... *pop moroes komt**garotte op priest die net aan het shakele was*
lekker paniekzaaierij.
Chess event <3 Of Shade of Aran :p DONT MOVE IN THE FIRE :D *pop dood*
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-07 16:59
Als je toegeeft dat WotLK te makkelijk en te veel zerg was, dan moet je niet nu weer net zo hard die kant op gaan. En dat gebeurt nu. Dat is een probleem omdat dan weer iedereen in dezelfde gear loopt, er weinig gevoel van 'accomplishment' is, mensen hun klasse niet goed leren en we dus ook weer het hele gearscore verhaal opnieuw gaan krijgen
Overdrijven is ook een vak ;) Ik kan maar weinig significante nerfs vinden in relevante end-game content, vind de content absoluut uitdagend nog.
En wat betreft gear: who cares, het grootste probleem in het spel zijn voornamelijk al die mensen die het idee hebben opgevat dat gear het doel is terwijl het slechts een middel is.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
@NMe: Voor zover ik het kan volgen nu maakt die 15% echt wel een groot verschil en maakt het CC op trash sowieso overbodig (AoE zerg). Bosses moet je nog wel de tactics kennen natuurlijk. Die eerste boss in SFK heeft 2 interrupts nodig en een interrupt / dispell. Tja ik vind het design ook niet geweldig, maar je krijgt hem in de meeste setups wel neer. Als warrior kan je Stay sowieso pakken en meestal Mend ook nog wel met Heroic Throw (cast ie 2x max). Mend kan je eventueel ook nog doorheen DPSen of een healing debuff voor gebruiken. We hebben het een keer gedaan met warriror, 3x SV hunter en pally. Dat was lastig maar nog steeds te doen. Sommige nerfs vind ik wel terecht, maar de 15% flat out buff is mijns inziens teveel cateren voor de bads.

Ook vind ik een 30% HP nerf voor een boss iets heel anders dan een 30% buff voor players (HP, damage en healing). De nerf maakt het alleen makkelijker om slechte DPS te dragen, de buff maakt het voor iedereen makkelijker.

Tuurlijk het spel gaat uiteindelijk om raids en niet om heroics, maar zou me niets verbazen als die eerdags ook 'getuned' gaan worden. Ik vind de Halfus wijzigingen wa dat betreft al interessant. Die drake buff van +50% damage naar +100% is best substantieel. Dat is meer dan alleen het compenseren van het feit dat je ze nu moet slachten ipv alleen loslaten. Je zergte meestal toch al de drakes voor je naar de boss switchte en ze hebben ook het aantal HPs van de drakes omlaag gehaald.

Maar goed, vanavond kunnen we het zelf testen. Overigens nog heel ander nieuws; TukUI v13 is gisteren uitgekomen en ik moet zeggen dat het best een verbetering is voor v12. Een aanrader dus!

[ Voor 8% gewijzigd door Morrar op 09-02-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Laatst online: 22-09-2023
NMe schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:34:
[...]

Ik denk vooral dat het behoorlijk overdreven wordt. Er is geen enkele boss die een nerf krijgt die niet meer dan redelijk is. Mend Rotten Flesh op de eerste baas in SFK bijvoorbeeld, da's echt een ramp in sommige groepen, en zeker in pugs. Je hebt gewoon een interrupter per skill nodig om het efficiënt te kunnen doen, en dan zit je met Stay of Execution en die andere frequente cast al snel met 3 interrupters opgescheept. Leuk hoor, en ik heb er ook geen moeite mee, maar voor een pug is het gewoon klote. Zo kan ik nog wel een paar dingen opnoemen die puur sec inderdaad wel een nerf zijn maar uiteindelijk niet zoveel verschil gaan maken, zoals de laatste explosie op VanCleef of het feit dat er vuurtjes uit gaan voor meer ruimte: hoe vaak is dat nou een issue?

En laten we niet vergeten dat sommige bosses ook een buff krijgen: de laatste baas in SFK bijvoorbeeld, die nu niet meer altijd de tank target voor zijn bullet barrage of hoe die skill ook heet. Die fight is straks eindelijk niet triviaal meer. Of de croc-baas in Tol'vir die straks als het goed is helemaal niet meer voor de gek te houden is. De meeste mensen die bezwaar maken tegen de "nerfs" die 4.0.6 gaat brengen hebben volgens mij de patch notes helemaal niet goed doorgelezen en maken drama om niets.

[...]

Ook dat, maar zeker ook omdat ze erachter kwamen dat er gewoon ladingen en ladingen guilds waren die niet verder kwamen dan T4 omdat ze niet voorbij Maggy danwel Gruul kwamen. Of zelfs als dat wel lukte, dan had je nog de guildkillers Vashj en Kael. Ze hebben de attunements eruit gehaald toen ze SWP introduceerden en enkele maanden later gaven ze alle bosses een 30% HP-nerf, puur omdat zo weinig mensen de laatste paar instances gezien hadden.

[...]

Ze zijn helemaal niet terug aan het gaan naar WotLK. De instances blijven overall even moeilijk en het enige dat écht verandert is de Luck of the Draw buff: die werkte niet in de meeste instances (dus zelfs die 5% die het was kreeg je al niet) en die is gebufft naar 5, 10 of 15% afhankelijk van het aantal pugs in je groep. En laten we wel wezen: die 15% krijg je alleen als je met hooguit één persoon speelt die je kent en kunt vertrouwen. Daar mag best wel een beetje gecompenseerd worden wat betreft damage. Heroic gear is toch helemaal niet interessant, het zijn de epics die boeien op het moment, en die krijg je niet zomaar. En tegen de tijd dat je ze wel zomaar krijgt (T12, waarbij je de huidige valor gear voor justice points krijgt) zerg je toch sowieso wel door de heroics heen op je main, zeker als je raider bent...
Misschien een beetje vergeten punt: we zitten pas op Tier 1 van raiden.
Bij Tier 2 krijg je Tier 1 gear bij een pakje boter...
Bij Tier 3 krijg je tier 2 gear bij een pakje boter...
Bij Tier 4 krijg je tier 3 gear bij een pakje boter...

Nu is de 5 man heroics content een hoge instap omdat je in blues begind en niemand kan voor je compenseren omdat ze ook in blues zijn.

Om even te kijken naar mijn huidige situatie: ik zit in een guild die raid op heroic.
Als we een daily hc run doen, dan lopen we gemiddeld met ilvl 360, en sommige van ons lopen met meerdere ilvl 372 items.

Dit is niet om op te scheppen, maar om het punt te ondersteunen.
Gemiddeld de 3 DPS doen 1800dps per persoon. De tank en healer lopen fluitend te chainpullen, CC was iets van de eerste 2 weken en niemand doet er meer aan. Een heroic is zo doorgelopen.

Klinkt redelijk WoTLK in mijn oren. En we zitten pas op Tier 1 met gear.
Die extra buffs zijn denk ik als filler bedoeld tot gear weer nagenoeg gratis is. Er lijkt dus qua design niet veel veranderd ten opzichte van de vorige uitbreiding.

Als je met die wetenschap de whine posts leest van een zeer vocale minderheid over dat alles zo moeilijk is en dat een bepaalde blue iedereen maar beledigd met zijn uitleg hierover, dan moet ik toch wel een beetje lachen.

De moeilijkheids graad van 5 man HC zal niet omhoog gaan, de gear wel. Nu is het al zergbaar en kost bijna geen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
blouweKip schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:21:
[...]

Overdrijven is ook een vak ;) Ik kan maar weinig significante nerfs vinden in relevante end-game content, vind de content absoluut uitdagend nog.
En wat betreft gear: who cares, het grootste probleem in het spel zijn voornamelijk al die mensen die het idee hebben opgevat dat gear het doel is terwijl het slechts een middel is.
Punt wat ie heeft is dat scrubs zonder tactics een hoop voor mekaar krijgen puur door deze compensatie (in welke content dan ook). Waar je het voorheen zowieso al niet redde door de mindere gear i.c.m. gebrek aan tactics, kun je straks weer lekker zergen idd.

Ach voordeel is dat je eigen nivo van frustratie niet zo hoog oploopt als je eens wat pugt, nadeel is inderdaad dat dat soort mensen daardoor "dom" blijft...

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 23:22
Waar staan nu die npcs waar je JP in kan ruilen voor cloth bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Metalbuster schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:42:
Waar staan nu die npcs waar je JP in kan ruilen voor cloth bijvoorbeeld?
Old Town stormwind => SI:7 => rechtste gebouwtje.
Horde weet ik niet (ben geen koe ofzo hé ! :D 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Morrar schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:26:
@NMe: Voor zover ik het kan volgen nu maakt die 15% echt wel een groot verschil en maakt het CC op trash sowieso overbodig (AoE zerg).
Je vergeet wel dat de complete groep een pug moet zijn voor 50% overall. Stel je bent de enige pug in een groep die verder 4 guildies telt: jij krijgt dan die 15%, de rest van de groep niks. Dus alleen een pure pug waarin elke group member tenminste 3 mensen niet kent krijgt die volle buff. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-03 15:07
Hetgene aan Cata dat ik het meest jammer vind is hoe ze het heroic dungeon model weer veranderd hebben. Ik doe vooral wat pvp, maar voor pve heb ik al geen reden meer om de dungeons te runnen, omdat er toch maar 346 blauw gear dropped. Ik vond het model met 1 epic per dungeon noujuist een goede. Je krijgt toch veel blauwe gear, maar je kan ook 'raidworthy' gear uit de dungeons krijgen. Voordat je het allemaal had was je dan wel weer lang bezig, maar als ze gewoon wel epics daarin hadden gelaten, maar dan wat vreemder itemized of zo, dan was dat mijns inziens wel een beter model geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
Morrar schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:26:
...
Overigens nog heel ander nieuws; TukUI v13 is gisteren uitgekomen en ik moet zeggen dat het best een verbetering is voor v12. Een aanrader dus!
Bedankt voor de info, zal TukUI vanavond eens updaten.

Nu ik toch aan het typen ben zal ik mijn heroic van gister maar eens beschrijven. Man wat ik heb ik gelachen.

Gingen met 4 guildies (tank, healer en 2 dps) een random heroic doen. We kwamen uit in Stonecore met een dps warrior die veel beter gegeared was dan wij. Hij was echt goede dps, deed iets van 14k toen ik op recount keek. Alles ging goed tot aan de 2de boss.
Aangezien wij nauwelijks heroics hebben gedaan, kenden wij de tactics niet helemaal. Onze tank werd verrast door de Crystal Storm (als ik het goed zeg) en ging dus niet achter een pilaar staan. De random warrior nam het over en toen het gevecht klaar was, begon hij in capslock te typen wat een faal onze tank wel niet was.

Dit ging zo de hele instance door, omdat de hunter een paar keer een 2de pack raakte met autoshot en we moeite hadden met de Ozruk tactics (die we nog nooit hadden gedaan op heroic). Die warrior bleef maar zeiken dat de tank een mongool was en dat hij de party moest leaven. Mjah, dat gaat natuurlijk niet gebeuren als je 4 guildies hebt en jij de random bent.

Hij wilde ook niet leaven (bang voor een deserter debuff gok ik) en toen na de eerste wipe op de laatste boss zei hij: "Kick me or I'll go afk.". Toch maar besloten om hem een beetje op te naaien en dat niet te doen, maar gewoon wachten tot hij weg ging.

Na 5 minuten wachten, ging hij eindelijk toch weg. Hebben we een andere guildie geinvite en de laatste boss gedaan. Kortom, ik heb me wel vermaakt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
Gister kwam ik in HoL terecht op 79. Bij de eerste baas dropte ene Agi ring en de druid healer needde er op. Lijkt mij niet meer dan normaal, want niemand levelt als resto/holy lijkt me. Sterker nog, ik vind dat je als dps blij mag zijn dat er mensen zijn die tijdens het levelen de moeite nemen om te tanken of te healen, want met 5 dps kom je niet zo ver.
Echter ging de enha shaman helemaal uit zijn stekker, dat de healer "rude" was etc. Ik neem het voor hem op, aangezien ik als tank ook wil needen op dps items. Uiteindelijk, na een lange rant van de shaman, krijgt hij het voor elkaar om de healer te kicken. Heerlijk dat 3 dps dat samen kunnen bepalen, want verder was het een prima healer. Ik heb ze maar in hun sop laten gaar koken met de boodschap: "go find yourselfs an other tank then"

Wat vinden jullie mbt healers en tanks die needen op dps gear tijdens het levelen (ik heb het nadrukkelijk niet over end game content).
NMe schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:49:
[...]

Je vergeet wel dat de complete groep een pug moet zijn voor 50% overall. Stel je bent de enige pug in een groep die verder 4 guildies telt: jij krijgt dan die 15%, de rest van de groep niks. Dus alleen een pure pug waarin elke group member tenminste 3 mensen niet kent krijgt die volle buff. :)
Voor zover ik het begrijp krijg je 5% per player die je niet kent, met een maximum van 15%, die rest van de group krijgt in jouw voorbeeld dan 5%.
Als je een groep van 2 mengt met een group van 3 krijgt de groep van 2 15% en de groep van 3 10% buff.

[ Voor 26% gewijzigd door Nivado op 09-02-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
Bonsaiboom schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:54:
Hetgene aan Cata dat ik het meest jammer vind is hoe ze het heroic dungeon model weer veranderd hebben. Ik doe vooral wat pvp, maar voor pve heb ik al geen reden meer om de dungeons te runnen, omdat er toch maar 346 blauw gear dropped. Ik vond het model met 1 epic per dungeon noujuist een goede. Je krijgt toch veel blauwe gear, maar je kan ook 'raidworthy' gear uit de dungeons krijgen. Voordat je het allemaal had was je dan wel weer lang bezig, maar als ze gewoon wel epics daarin hadden gelaten, maar dan wat vreemder itemized of zo, dan was dat mijns inziens wel een beter model geweest.
blue ilvl 346 gear is raidready.
Mensen moeten eens stoppen met kijken naar het kleurtje ipv stats.
Pas nu met patch 4.0.6 is crafted epic gear beter dan blue ilvl 346, gewoon vanwege het feit dat voor deze patch crafted gear geen gem-slots had. Ik loop dus gewoon rond met veel blue gear omdat dit beter was dan purple. (+ weinig andere keuze vanwege lack aan spirit op crafted gear).

In ieder geval komt dit weer in de buurt van hoe het was in vanilla wow, alleen jammer dat ze niet meer die tussenstap heben geintroduceerd om je gear te upgraden naar semi epic gear door het doen van bepaalde "achievements".

Dit weekend voor het eerst een serieuze raid, naar BWD. Laten we hopen dat iedereen gemotiveerd en iig gemmed is. De voorbereiding van sommige guildmembers heeft wel een historisch dieptepunt bereikt.

Hebben deze week ook nog 2 heroic achievement gehaald in ICC10, ben ook eindelijk eens biten dus ook die achievement is binnen. Was zo simpel dat ik maar 1 keer hoefde de bijten, hie lag al met de tweede.
Daarna dreamwalker met achievement portaljocky en daarna heroic sindy.
En waar ik al bang voor was gebeurde ook, sommige mensen hebben het IQ van een mossel en ging elke try dood door ice-bomb. Hoe moeilijk is het nou om LOS te doen ?
Na 3 tries eindelijk neer en heoric frostwing cleared, dus nu alleen nog maar heroic LK voordat ik de volledige heroic-achievement binnen heb.

Helaas LK niet neer kunnen krijgen. Het gevecht is zo simpel, geen manaproblemen etc maar ging toch elke keer fout op de shadowtrap of valkyres naderhand.

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 23:22
Anoniem: 330860 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:45:
[...]

Old Town stormwind => SI:7 => rechtste gebouwtje.
Horde weet ik niet (ben geen koe ofzo hé ! :D 8)7 )
Heb ze al gevonden voor Horde, jij bent zeker een kleine kabouter ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Metalbuster schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:27:
[...]

Heb ze al gevonden voor Horde, jij bent zeker een kleine kabouter ofzo?
nee ! een fiere night elf !
(alleen me alts zijn kabouters 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
@morrar

kan je wat veranderingen hier plaatsen van de tukui v13?

betreffende de HC discussie, ik vindt hc's super leuk alleen soms is het Jammer dat je in contact komt een bepaalde soort individu. en dit kunnen mensen zijn die geen skill en of gear hebben en mensen die het wel hebben en elke mix hiervan.

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 21:13
Nivado schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:19:
Wat vinden jullie mbt healers en tanks die needen op dps gear tijdens het levelen (ik heb het nadrukkelijk niet over end game content).
Tijdens het levellen boeit het me echt niet, over 3 uur vervang je dat item weer 8)7

Ik ren trouwens als ele shammy rond ipv enh (ondanks dat dat blijkbaar de FOTM is :P ), scheelt een hoop bagspace en dat ^^ soort gezeur :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Tukiu v13 al ? :<
Ik heb duidelijke al niet echt meer gespeeld sinds eind december >.<
Maar deze week komt me desk ! en dan week vrij en knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342341

Nivado schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:19:
Gister kwam ik in HoL terecht op 79. Bij de eerste baas dropte ene Agi ring en de druid healer needde er op. Lijkt mij niet meer dan normaal, want niemand levelt als resto/holy lijkt me. Sterker nog, ik vind dat je als dps blij mag zijn dat er mensen zijn die tijdens het levelen de moeite nemen om te tanken of te healen, want met 5 dps kom je niet zo ver.
Echter ging de enha shaman helemaal uit zijn stekker, dat de healer "rude" was etc. Ik neem het voor hem op, aangezien ik als tank ook wil needen op dps items. Uiteindelijk, na een lange rant van de shaman, krijgt hij het voor elkaar om de healer te kicken. Heerlijk dat 3 dps dat samen kunnen bepalen, want verder was het een prima healer. Ik heb ze maar in hun sop laten gaar koken met de boodschap: "go find yourselfs an other tank then"

Ik ben het hier helemaal niet mee eens. Als dps moet je dus volgens jou blij zijn als de tank of healer het item eens wil laten, of gewoon beter rollen?

Als tank wil je toch ook niet dat een dps gaat needen op tank gear, omdat hij end game wil gaan tanken maar nu levelt als dps.

Of je dit nu kan gebruiken om te levelen doet er helemaal niets toe.
Dit is OS en dus need je enkel als de hele groep daarmee akkoord is.
Als er een dps is die het effectief kan gebruiken in de spec waarmee hij de dungeon doet, dan moet deze altijd voorrang krijgen!

Onlangs kwam als tank in een normal ook zoiets tegen(wel op lvl85 maar toch).
Er dropt een BoE tank trinket(ilvl333), need de hele party omdat het BoE is!
Vonden ze mij allemaal onnozel omdat ik hier niet mee akkoord ging.
En dit terwijl ik rondliep met 2 groene trinkets.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 342341 op 09-02-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:23
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:34:
[...]
Enh (ondanks dat dat blijkbaar de FOTM is :P ), scheelt een hoop bagspace en dat ^^ soort gezeur :P
Behalve dat enhancement betere DPS is dat elemental, levelt het sowieso al 10x fijner vind ik. Geen gezeur met casttimes/pushbacks, gewoon erin rennen en met een paar crits scoren en de mob is dood. Leuke cooldowns om vaak te gebruiken die voor mooie selfhealing zorgen etc. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
Anoniem: 342341 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:37:
[...]
Ik ben het hier helemaal niet mee eens. Als dps moet je dus volgens jou blij zijn als de tank of healer het item eens wil laten, of gewoon beter rollen?

Als tank wil je toch ook niet dat een dps gaat needen op tank gear, omdat hij end game wil gaan tanken maar nu levelt als dps.

Of je dit nu kan gebruiken om te levelen doet er helemaal niets toe.
Dit is OS en dus need je enkel als de hele groep daarmee akkoord is.
Als er een dps is die het effectief kan gebruiken in de spec waarmee hij de dungeon doet, dan moet deze altijd voorrang krijgen!
Als je dat op die manier zou doen, denk ik dat je nog weinig tanks en healers overhoudt in leveling content. Aangezien iedereen dps als main spec heeft. En wat Paul Nieuwkamp ook zegt, je vervangt het toch 3 uur later weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Darkangle schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:39:
[...]

Dat zeg ik toch ook, een paar posts boven de post die je citeert? Wat jij vergeet is dat dat in TBC niet anders was...je kreeg daar ook steeds betere gear voor badges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Morrar schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:05:
Op zich snap ik de buffs voor pugs wel. Als ik met een pre made groep of met 3/5 premade ga eigenlijk al, dan gaat het eigenlijk iedere heroic goed. En krijg je er een idioot bij kan je die altijd kicken.

Meer dan 50% van de pugs naar heroics waar ik in zat faalt echter hopeloos en/of gaat door vele vervangingen heen. Ik heb echt regelmatig mensen met 3k dps in heroics, waar mijn 83 mage in instances al 7k dps doet in quest gear! Dat verschil verklaar je echt niet met hit kans.

Ik zou graag zien dat ik ook in pugs een heroic kan afronden, al is het alleen maar omdat ik als dps vaak 30+ minuten in de queue zit! Ik heb al die heroics wel gezien en et was leuk de eerste keer op mijn main, maar nu wil ik gewoon farmen en niet me zorgen maken over welke idioot er nu weer bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-03 12:59
[...]
Om even te kijken naar mijn huidige situatie: ik zit in een guild die raid op heroic.
Als we een daily hc run doen, dan lopen we gemiddeld met ilvl 360, en sommige van ons lopen met meerdere ilvl 372 items.

Die extra buffs zijn denk ik als filler bedoeld tot gear weer nagenoeg gratis is. Er lijkt dus qua design niet veel veranderd ten opzichte van de vorige uitbreiding.

Als je met die wetenschap de whine posts leest van een zeer vocale minderheid over dat alles zo moeilijk is en dat een bepaalde blue iedereen maar beledigd met zijn uitleg hierover, dan moet ik toch wel een beetje lachen.

De moeilijkheids graad van 5 man HC zal niet omhoog gaan, de gear wel. Nu is het al zergbaar en kost bijna geen tijd.
Je moet het zo zien (om het maar even simpel uit te leggen):

Tier 0 is normal dungeons
Tier 0.5 is heroic dungeons
Tier 1 is normal raids
Tier 1.5 is heroic raids

Feit is dat jij met je half normal/half heroic gear VER boven het benodigde niveau ligt wat nodig is om heroic dungeons te doen, verder heb je daar gewoon niks meer te zoeken buiten die paar valor points dus het is normaal dat je de dungeon kan zergen.

De aanpassingen, buffs, nerfs etc zijn bedoeld voor mensen die normal en heroic dungeons doen in de daarvoor juiste gear

+/- ilvl 300-330 voor normal dungeons
+/- ilvl 330-346 voor heroic dungeons
+/- ilvl 346 en hoger voor raiding

--

Dat is dus niet anders als hoe het was voor zowel wrath als TBC - Ja ook TBC

heroic TBC dungeons doen in Tier 4 was ook een makkie, en Tier 4 dungeons (kara, maggie, gruul) was ook vrij makkelijk toen je in full Tier 5 rondliep.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342341

Nivado schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:45:
[...]

Als je dat op die manier zou doen, denk ik dat je nog weinig tanks en healers overhoudt in leveling content. Aangezien iedereen dps als main spec heeft. En wat Paul Nieuwkamp ook zegt, je vervangt het toch 3 uur later weer.
tenzij die vervanging natuurlijk ook wordt geloot door een tank of healer die dit maar normaal vind.

Regel blijft gewoon MS > OS
Meeste tanks en healers die dungeons doen, levelen toch door enkel dungeons te doen, dps zitten ook tijdens het levelen wel een tijdje in de Q.

Juist door basic loot rules te negeren , zet je nieuwe spelers aan om dit op maxlvl ook gewoon te blijven doen.
Ik heb zelf een tank gelevelt in dungeons, en ik heb nog nooit een dps item gestolen van een dps.
Toch heb ik een volledige dps set op dit char ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
DrFlash schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:53:
[...]

Je moet het zo zien (om het maar even simpel uit te leggen):

Tier 0 is normal dungeons
Tier 0.5 is heroic dungeons
Tier 1 is normal raids
Tier 1.5 is heroic raids

Feit is dat jij met je half normal/half heroic gear VER boven het benodigde niveau ligt wat nodig is om heroic dungeons te doen, verder heb je daar gewoon niks meer te zoeken buiten die paar valor points dus het is normaal dat je de dungeon kan zergen.

De aanpassingen, buffs, nerfs etc zijn bedoeld voor mensen die normal en heroic dungeons doen in de daarvoor juiste gear

+/- ilvl 300-330 voor normal dungeons
+/- ilvl 330-346 voor heroic dungeons
+/- ilvl 346 en hoger voor raiding

--

Dat is dus niet anders als hoe het was voor zowel wrath als TBC - Ja ook TBC

heroic TBC dungeons doen in Tier 4 was ook een makkie, en Tier 4 dungeons (kara, maggie, gruul) was ook vrij makkelijk toen je in full Tier 5 rondliep.
Compleet mee eens. Nederlands is niet mijn voer taal, dus misschien dat mijn punt niet helemaal duidelijk was: over 1 tier doet niemand meer de dungeons in de juiste gear, en kan de rest prima compenseren. Ik geef aan het voorbeeld met mijn gear om de situatie voor de volgende tier uit te leggen: ik snap heus wel dat er niet veel mensen met 372 rond hobbelen, en dat ik in mijn classe qua gear in de top 100 zit. Het gaat mij er om dat waar ik nu in loop, voor de meeste zeer haalbaar zal zijn in een tier, VP rewards zullen omhoog gaan (zijn ze geloof ik zelfs al) en iedereen en hun alt zullen in goede gear starten of met pugs met goede gear mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
NMe schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:49:
[...]

Nee dit is dus niet waar! Iedereen krijgt die buff. 4 guildies en 1 random = iedereen + 5%. 3 guidlies en 2 randoms = iedereen + 10% etc. Het is een groupwide buff die best wel aantikt.

Wijzingen aan TukUI 13:
Nog niet heel veel mee kunnen spelen, maar het belangrijkste is dat *alles* nu verplaatsbaar is. Type /moveui en je kunt helemaal losgaan met dingen verslepen. Dus ook zaken als de tooltip en de minimap etc. Zie hier voor een video.

Daarnaast kunnen toolbars nu 'sliden' of 'folden' of hoe je het wilt noemen. Er zit aan iedere toolbar aan het einde een pijlte. Als je er op klikt verdwijnt de toolbar uit het zicht. video.

Verder zijn de nameplates nu beter geïntegreerd en kunnen ze ook dingen als threat weergeven.

[ Voor 39% gewijzigd door Morrar op 09-02-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Dat klinkt super, nu nog uitvinden hoe ik de party raid groep groter kan maken. Zonder ook de 10/25 groepen groter te maken. En die gelijk daar door mijn hele scherm bijna vullen

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06 21:39
Afhankelijk wat je als leveling content ziet.
Tijdens level, tja eigenlijk ook liever niet er zijn nu eenmaal items (zeker trinkets) die tot hc variant BIS zijn
niet zo fijn als healer/tank er dan mee naar buiten loopt.

Gisteren ook zo'n leuk, ga specefiek queën voor GB (yeah 333 illvl)

2de baas Plate belt, haste & crit , Tank roll need en wint
4de baas Str ring, hunter rolled need en wint (wtf een hunter en str)

Erg fijn zo kom je dus nooit aan je 329 ilvl, en ze vinden raar dat mensen met resi items een hc binnen stappen.

En je moet eens andersom doen als dps op tank/healer item needen.
nadeel van dps zijn of je krijgt geen heals meer, of tank doet niks meer totdat zijn item krijgt.
kan ik moeilijk doen als dps als weer een tank/healer met "mijn" item vandoor gaat.
Als ik stop met dps krijg ik kick aan me broek en kan weer 30 min in que gaan staan.
- Einde Normals Rant -

Het casual spelen begint wel sleur te worden.
Gisteren mijn 6de level 85 gedinged, 3 zijn weer bank alts
op shaman doe ik alleen BH
op druid doe ik Arena's , en waarschijnlijk ga ik ook stoppen met het doen van hc's op deze.
en main tank run ik hc alleen met minimaal 3 guildies.
enige nadeel opdit moment is het cba niveau in de guild onwijs hoog, 9/10 zijn met hooguit 3 online.
zonder raiden is niet echt veel te beleven in het spel.

en op onze Battlegroup is de horde BG que 30 min op prime time ook niet iets waar je dus avondje mee kan vermaken.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Goede morgen!

@ epic gear zou moeten droppen in heroics: Totaal niet mee eens! Ten eerste is de gear die in heroics dropt meer dan prima voor de eerste raidtier! Ten tweede is het maar een kleurtje. Ten derde is het kleurtje van ‘epic’ gear niet voor niks speciaal, niet iedereen moet erin rondlopen.
Daarnaast is het comment hierboven geheel terecht! Gear is een middel, geen doel!

Mensen die niet raiden hebben helemaal geen epics nodig. Mensen die niet pvpen hebben geen pvp gear nodig, mensen die alleen maar questen en normals doen hebben geen heroic gear nodig…

Gister heb ik op mijn paladin twee keer op verzoek een random heroic getanked. De eerste met een volledige guildrun naar Stonecore. Wat een drama! Echt ontzettend veel onnodige wipes. Eerst 3 op de eerste baas (uit die aarde moven is lastig en aoe’en op de adds ook). Toen nog eentje op de derde. De laatste baas ging maar net goed inclusief alle cooldowns, twee mensen dood en een battleres. Daarna nog een guildrun random met mijn broertje als healer (zijn eerste heroic, haalt t itemlevel door wat pvp epics). Dat ging ontzettend soepel! Helaas geen loot voor hem.

Aan het einde van de avond ook nog even op mijn priest een random in geweest samen met een guildie tank… Mijn broertje als healer mee, Vortex Pinnacle was weer een eitje.

Echt wel vreemd dat t soms zo ontzettend slecht gaat terwijl je met goed gegearde guildies bent (die niet dom zijn) en het andere moment gaat alles zo soepel als het maar kan…

Vanavond lekker raiden, eens kijken of ik iedereen zo ver kan krijgen Maloriak te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15813

Iemand eigenlijk al exhalted met hun Guild ?

Ik heb weer lopent te slaken afgelopen weken , zit pas op 50% revered.
En hoeveel rep kun je nu per dag/week halen met je guild ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15813 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:15:

iets van een 7k per week. Heb dit eens aan een gm gevraagd aangezien dit nogal onduidelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Anoniem: 15813 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:15:

Eentje in mijn guild zit op: 18570/21000, dus die moet een dezer dagen wel exalted zijn :).
Ik zit zelf pas rond de 50% net als jou.
4000 per week is de cap voor reputatie met je guild geloof ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Jerry op 09-02-2011 13:17 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15813

meh wil me dark phoenix mount hebben , nu nog niet iedereen hem heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer

Kwam ik tegen op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Jerry schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:16:
[...]

Eentje in mijn guild zit op: 18570/21000, dus die moet een dezer dagen wel exalted zijn :).
Net honored ! haha xD
maar goed heb ook gemiddeld een half uurtje per dag gespeeld :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Anoniem: 15813 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:24:
meh wil me dark phoenix mount hebben , nu nog niet iedereen hem heeft :(
Ik kan je uit ervaring vertellen dat hij niet is zoals eerder op mmo was te zien.

Het is een beetje een vliegende discotheek geworden (zeker niet donker) en als je hem target dan is het alsof je een schijnwerper op een spiegel bal schijnt :)

Old:
Afbeeldingslocatie: http://www.elysiam.org/wp-content/uploads/2010/09/darkphoenix-e1285598209162.jpg

New
Afbeeldingslocatie: http://img820.imageshack.us/img820/3217/wowscrnshot020111170222.jpg

Geen photoshop jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dampie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-12-2022

Dampie

Generalist ohne ende

Ik kom als healer naar de instance, ik need op healer items die droppen. Dropt er een item waarmee ik beter kan dps'en of questen, dan vraag ik in eerste instantie of ik mag needen. Als er een dps direct need op het item dan doe ik alleen greed. Dat mij dat wellicht het questen wat lastiger maakt is niet van belang. Je komt met een bepaalde functie een group binnen en dat mag je dan beschouwen als main spec, dat je daarnaast ook nog dps kan doen is leuk, maar niet van belang.

Waar ik helemaal gek van wordt zijn die mensen die een item neede omdat de alt van een alt van een andere alt het nog zo goed zou kunnen gebruiken. Die kunnen, wat mij betreft, de boom in. Als ze daarvoor needen, dan doe ik het ook, ook al kan ik het item niet gebruiken. Als ze gear willen voor hun alts dan moeten ze simpelweg met die toon gaan spelen.

[ Voor 0% gewijzigd door Dampie op 09-02-2011 13:42 . Reden: tekst liep niet helemaal lekker ]

Time spend gaming is time spend well

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
Teunis schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:39:
Afhankelijk wat je als leveling content ziet.
Tijdens level, tja eigenlijk ook liever niet er zijn nu eenmaal items (zeker trinkets) die tot hc variant BIS zijn
niet zo fijn als healer/tank er dan mee naar buiten loopt.

Gisteren ook zo'n leuk, ga specefiek queën voor GB (yeah 333 illvl)

2de baas Plate belt, haste & crit , Tank roll need en wint
4de baas Str ring, hunter rolled need en wint (wtf een hunter en str)

Erg fijn zo kom je dus nooit aan je 329 ilvl, en ze vinden raar dat mensen met resi items een hc binnen stappen.

En je moet eens andersom doen als dps op tank/healer item needen.
nadeel van dps zijn of je krijgt geen heals meer, of tank doet niks meer totdat zijn item krijgt.
kan ik moeilijk doen als dps als weer een tank/healer met "mijn" item vandoor gaat.
Als ik stop met dps krijg ik kick aan me broek en kan weer 30 min in que gaan staan.
- Einde Normals Rant -

Het casual spelen begint wel sleur te worden.
Gisteren mijn 6de level 85 gedinged, 3 zijn weer bank alts
op shaman doe ik alleen BH
op druid doe ik Arena's , en waarschijnlijk ga ik ook stoppen met het doen van hc's op deze.
en main tank run ik hc alleen met minimaal 3 guildies.
enige nadeel opdit moment is het cba niveau in de guild onwijs hoog, 9/10 zijn met hooguit 3 online.
zonder raiden is niet echt veel te beleven in het spel.

en op onze Battlegroup is de horde BG que 30 min op prime time ook niet iets waar je dus avondje mee kan vermaken.
Precies, in pugs wordt gewoon geninja'd en als je je daarop instelt kan het alleen nog maar meevallen. Ik need ook gewoon op spul dat ik kan gebruiken voor offspec mede door dat generieke pug gedrag. Als ik hem dan win pass ik em eigenlijk altijd voor MS, tenzij je weer zo'n "WRTTTTFFFFFFFFNIIIINNNAJAAAAAAAA" reactie krijgt of de mensen gewoon ubertards zijn.

Als je maar genoeg sucky pugs meegemaakt hebt word je daar vanzelf heel gemakkelijk in :/

Tussen haakjes, ik vind dat alle blues tot aan heroics geneed kunnen (zowel main/offspec) worden. /care als je 't als mainspec verliest, dropt nog wel een keer.

[ Voor 3% gewijzigd door porn* op 09-02-2011 13:42 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Darkangle schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:38:
[...]

Ik kan je uit ervaring vertellen dat hij niet is zoals eerder op mmo was te zien.

Het is een beetje een vliegende discotheek geworden (zeker niet donker) en als je hem target dan is het alsof je een schijnwerper op een spiegel bal schijnt :)

Old:
[afbeelding]

New
[afbeelding]

Geen photoshop jammer genoeg.
Het model is gewoon precies hetzelfde. Hij leek op MMO gewoon donkerder omdat hij op een donkerdere achtergrond stond en omdat ze bij MMO niet alle effecten na kunnen maken die de game wel kan.
Jerry schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:16:
[...]

Een guildy van mij is gisteren exalted geworden. Ik snap dat niet, want er zijn mensen die net als hem gewoon netjes elke week de cap gehaald hebben en tóch nog lang niet exalted zijn (scheelt iets van 3-4k ofzo). Fijn, Blizz.
3500.

[ Voor 25% gewijzigd door NMe op 09-02-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
NMe schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:52:
[...]

Het model is gewoon precies hetzelfde. Hij leek op MMO gewoon donkerder omdat hij op een donkerdere achtergrond stond en omdat ze bij MMO niet alle effecten na kunnen maken die de game wel kan.
Ik weet hoe modelviewer + datamining werkt.

Maar echt, heb je hem al ingame gezien en getarget? Ik neem maar even voor het gemak aan dat dit niet de bedoeling was.

Ter illustratie, dat plaatje NEW is zonder targetting, maw het word nog feller en doorschijnender. je kan werkelijk niets van textures onderscheiden omdat je een las bril op moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
[...]

Nu is de 5 man heroics content een hoge instap omdat je in blues begind en niemand kan voor je compenseren omdat ze ook in blues zijn.

Dit is niet om op te scheppen, maar om het punt te ondersteunen.
Gemiddeld de 3 DPS doen 1800dps per persoon. De tank en healer lopen fluitend te chainpullen, CC was iets van de eerste 2 weken en niemand doet er meer aan. Een heroic is zo doorgelopen.

Vraagje. Waarom doe je in jouw situatie nog Heroics? Zit zelf ook redelijk in de gear en voor de Valor Points hoef je het niet te doen omdat je al capped raakt als je alle raids cleared.

Maar verder begrijp wat je zegt en kan ik me daar ook goed in vinden.
Wat mij betreft had Blizzard met gear wel een stapje verder mogen gaan. Bijvoorbeeld maar 1-2 epics per raid boss (End bosses misschien meer) en de rest iets van 352 Blues. En T11 Blue en T11.5 pas Epic/purple. Hiermee zouden de Heroics al iets langer wat moeilijker blijven en zouden mensen veel meer kijken naar stats op een item ipv de kleur.
Nadeel is alleen als je zoiets voorstelt het vaak niet meer hier over gaat maar de discussie meer verschijft naar het 'feit' dat je dan elitair bent.
Ik hou er niet zo van dat men al weer naar de WotLK kant aan het gaan is, had echt gehoopt dat er veel meer moeite voor epics moest worden gedaan.
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:34:
[...]
Ik ren trouwens als ele shammy rond ipv enh (ondanks dat dat blijkbaar de FOTM is :P ), scheelt een hoop bagspace en dat ^^ soort gezeur :P
Enhancement is erg goed op dit moment je. En ook redelijk makkelijk om te spelen en ook leuker imo.
En als je een beetje erin verdiept komt er ook nog een behoorlijke dps uit.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stokt toch wel je adem wtf ...
wel heel mooi gedaan van die guild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Darkangle schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:56:
[...]

Ik weet hoe modelviewer + datamining werkt.

Maar echt, heb je hem al ingame gezien en getarget? Ik neem maar even voor het gemak aan dat dit niet de bedoeling was.

Ter illustratie, dat plaatje NEW is zonder targetting, maw het word nog feller en doorschijnender. je kan werkelijk niets van textures onderscheiden omdat je een las bril op moet ;)
Ingame gezien en getarget, dus ik weet wat je bedoelt. Maar ik verwacht niet dat dit niet de bedoeling was. Ik verwacht dat spelers gewoon een verkeerde voorstelling hadden van het beest vanwege de pics op MMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
NMe schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:58:
[...]

Ingame gezien en getarget, dus ik weet wat je bedoelt. Maar ik verwacht niet dat dit niet de bedoeling was. Ik verwacht dat spelers gewoon een verkeerde voorstelling hadden van het beest vanwege de pics op MMO.
Laten we het even afwachten. Ik gok nog steeds op bug/glitch, ondersteund o.a. door het ontbreken van geluid van deze mount en wat andere texture/refaction/glow/animation en sound bugs die met de laatste 2 patches voor mounts geintroduceerd zijn. Als de uitspraak gaat "time will tell", en ik hoop stieken dat ik gelijk heb. Niet om neh neh die neh neh tegen je te kunnen zeggen, maar om deze mount zonder zonnebril op te kunnen gebruiken ;).
Zertaxka schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:57:
[...]

Vraagje. Waarom doe je in jouw situatie nog Heroics? Zit zelf ook redelijk in de gear en voor de Valor Points hoef je het niet te doen omdat je al capped raakt als je alle raids cleared.
Chaos orbs, rep, guildies helpen/socializen, alts boosten en clothfarming (al hoewel dat in deepholm met zo'n treasure pot op die mobs die permanent aan het vechten zijn 10x zo snel gaat, goede farm tip btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
Darkangle schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:07:
[...]

[...]
Chaos orbs, rep, guildies helpen/socializen, alts boosten en clothfarming (al hoewel dat in deepholm met zo'n treasure pot op die mobs die permanent aan het vechten zijn 10x zo snel gaat, goede farm tip btw).
? Wat heb ik hier gemist ??? Waar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-07 09:46

ye-roon

knaak

[sarcasme]Op me feral druid kan ik echt niet WACHTEN tot ik vanavond thuis kom en de grond in generfed ben. Het is echt zo'n leuke patch voor mij ben echt super happy :D [/sarcasme]

Ik ben ook benieuwd naar hoe m'n hunter gaat varen onder de SV nerf. Ik las al dat MM met een beetje dikke boog/gun al beter presteerd dan SV wat alleen maar goed is, want MM vind ik zelf de leukste spec om te spelen. Ik heb deze goblin van 0 gelevelt nu 84 en ik was in vanilla ook huntard en daar was MM de spec. MM heeft dan ook wel een nostalgische waarde :)

Oh en weet iemand of een Ravager pet het waard is? Ik kon niet 1-2-3 vinden of er nog andere classes waren met een 4% physical damage ability en als er een feral druid of een subt rogue OF een warrior/enh shaman/dk in de grp zit word het nut van de buffs van wolfjes en katjes ook minder. En dus zat ik te kijken naar 4% dmg van ravager :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

NMe schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:52:
[...]

Een guildy van mij is gisteren exalted geworden. Ik snap dat niet, want er zijn mensen die net als hem gewoon netjes elke week de cap gehaald hebben en tóch nog lang niet exalted zijn (scheelt iets van 3-4k ofzo). Fijn, Blizz.

[...]

3500.
De mensen die hem al eerder hebben, waren net iets eerder met inloggen toen Cataclysm die avond uitkwam. Hierdoor hebben ze nog net een paar 1000 rep mee kunnen pakken in een instance of quests etc. Een guildie heeft hem net ook gekregen. Hij is alleen veel te doorschijnend :X.

[ Voor 6% gewijzigd door Jerry op 09-02-2011 14:35 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-07 08:32
Voor de (holy) priests onder ons.

Huidige build :

http://www.wowhead.com/talent#bchZfurMRzrkcdoh:zVo0zozVM

Nieuwe build :

http://www.wowhead.com/talent#bchZfurrRzrkczoh:zVo0zozV0

Wat vinden jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Ik geloof dat Shammies juist meer dps output gekregen hebben door 4.0.6 heeft iemand al wat metingen verricht?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 13:05
Ik zou persoonlijk Veiled Shadows nemen, een minuut minder op je Shadow Fiend is heerlijk met boss fights :)
Surge of Light proct te weinig om een beetje noemingswaardig te zijn, en Desperate Prayer is min of meer een PvP talent.

Dit is mijn spec!

[ Voor 20% gewijzigd door ItMeAedri op 09-02-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Bijna hetzelfde als wat ik heb op mijn priest. Ik heb alleen 2 punten in Veiled Shadows gestopt ipv Desperate Prayer en 1 punt van Mental Agility.
Desperate Prayer vergeet ik toch altijd te gebruiken op mijn priest en ik gebruik meestal Binding Heal om mezelf te healen. Een kortere CD op mijn Shadowfiend vind ik iets nuttiger :).
Zhalix schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:51:
[...]

Ik zou persoonlijk Veiled Shadows nemen, een minuut minder op je Shadow Fiend is heerlijk met boss fights :)
Surge of Light proct te weinig om een beetje noemingswaardig te zijn, en Desperate Prayer is min of meer een PvP talent.

Dit is mijn spec!
Ik zou Surge of Light wel nemen als ik jou was. Hij procced nu namelijk ook op Greater Heal & Flash Heal + Surge of Light kan nu ook critten :).

[ Voor 30% gewijzigd door Jerry op 09-02-2011 14:56 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 13:05
Jerry schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:55:
[...]

[...]

Ik zou Surge of Light wel nemen als ik jou was. Hij procced nu namelijk ook op Greater Heal & Flash Heal + Surge of Light kan nu ook critten :).
Dat is waar ook! Stukje van de patch notes vergeten! Dan lever ik maar puntjes in op Mental Agility en Renew GCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Ik denk zelf ook dat crit in combinatie met de SoL proc een stuk omhoog is gegaan in de prioriteiten lijst. Misschien dat de T11 chestpiece toch nog nuttig gaat worden!

Kan iemand mij vertellen of de servers een beetje stabiel zijn? En eventueel hoe het er op Dragonblight aan toe gaat? Heb geen zin in ontzettend lag tijdens onze raid vanavond. Maar ik heb goed vertrouwen in BlizzarD!
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.