Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:23
Ik denk dat ik dit topic pas weer ga lezen als het toestel uit is of in ieder geval bij sites terecht gekomen om grondig te testen, wat een gezeik allemaal terwijl er nog maar heel weinig concrete tests uitgevoerd zijn 8)7

Ik ben super nieuwsgierig naar de nieuwe GS, heb net als de meeste hier in dit topic uiteraard de eerste en die valt me niet tegen, al vind ik Android 2.2.1 echt totaal geen verbetering, maar goed, dat hoort hier niet thuis.

Het scherm van de GS II ziet er gruwelijk uit, vind het grotere formaat ook zeker niet verkeerd, zeker omdat het toestel gewoon enorm plat blijft, klasse _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relief2009 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 00:36:
[...]

Zoals hij al zegt (en laten we voortaan ophouden met deze discussie) er is een verschil tussen modellen op de beurs die verre van af zijn dan modellen die naar websites worden gestuurd voor een preview. De laatste zijn modellen met een bijna-af firmware.

Laat we pas benchmarks vergelijken wanneer de S2 ook word verstuurd voor previews. Voor mij blijft SAMOLED Plus de grootste argument voor een S2.
Ik vindt dit nou zo typische voor Tweakers.

* Het verhaal begon bij Tegra2 vs. Hummingbird.
* Komt een redelijke discussie op gang.
* Komt er een iemand tussen die persoonlijk vindt dat het een nutteloze discussie is en uitspraak doet welke hij/zij baseert op iets wat midden in de discussie wordt besproken en niet over het algeheel.
* Vanaf dat moment wordt de discussie een zijspoor ingestuurd.
* Uiteindelijk komt er iemand die zegt dat we moeten ophouden.

Dus uiteindelijk zijn we niks wijzer geworden en dat alleen door iemand die de discussie een zijspoor in moest sturen.

Ik vindt het wel relevant. Ik wil weten wat de meer waarde is van het ene over de andere ALS samsung beide zou gebruiken. Deze discussie is net zo relevant als de SCLCD vs. SAMOLED discussie van de Nexus S.

Zoals ik hierboven al had gezegd in de benchmarks komen beide toestellen nek aan nek uit de vergelijking. Dus de potentiële raw processing power is ongeveer gelijk. Wat heeft de ene meer waarde over de andere dan? Accutijd misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 03:41:
[...]

* Komt er een iemand tussen die persoonlijk vindt dat het een nutteloze discussie is en uitspraak doet welke hij/zij baseert op iets wat midden in de discussie wordt besproken en niet over het algeheel.

Dus uiteindelijk zijn we niks wijzer geworden en dat alleen door iemand die de discussie een zijspoor in moest sturen.

Ik vindt het wel relevant. Ik wil weten wat de meer waarde is van het ene over de andere ALS samsung beide zou gebruiken. Deze discussie is net zo relevant als de SCLCD vs. SAMOLED discussie van de Nexus S.

Zoals ik hierboven al had gezegd in de benchmarks komen beide toestellen nek aan nek uit de vergelijking. Dus de potentiële raw processing power is ongeveer gelijk. Wat heeft de ene meer waarde over de andere dan? Accutijd misschien?
Ik ben het met je eens, Maar denk dat we toch nog geduld moeten hebben aangezien we nog niets weten hierover ik hoop wel dat beide SoC's ongeveer hetzelfde presteren of de betere in de benelux beschikbaar wordt only time will tell..

Ik ben zelf ook heel nieuwsgierig maar zolang het preproductie modellen/prerelease firmware's zijn die gebenchmarkt worden kunnen we enkel speculeren over welke beter is qua prestaties, accutijd, support enz wordt er zelf ook gek van 8)7

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een discussie over een hypothetisch toestel versus een ander hypothetisch toestel waarvan zelfs de theoretische specs nog onzeker van zijn is inderdaad erg relevant :Y

Je weet het als ze naast elkaar getest worden, tot die tijd is vergelijken vrij overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 06:19:
[...]

Een discussie over een hypothetisch toestel versus een ander hypothetisch toestel waarvan zelfs de theoretische specs nog onzeker van zijn is inderdaad erg relevant :Y

Je weet het als ze naast elkaar getest worden, tot die tijd is vergelijken vrij overbodig.
Als jij vindt dat elke vorm van speculatie overbodig is dan is eigenlijk de helft van Tweakers ook overbodig. Kijk maar eens naar de eerste paar posts van deze thread. We zijn hier allemaal om dit toestel te bespreken en op dit moment hebben we deze informatie. Op het moment dat er andere informatie is kunnen we daarmee verder maar nu is het dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:24
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:56:
[...]

Verlengen is niet tegenwoordig niet meer zo'n goed idee. Ok, je telefoon is wat goedkoper. Maar je mist alle actie-aanbiedingen van 12 maanden gratis Internet (twv 10 euro = 120 euro!) waardoor je met je "gratis" verleningstoestel uiteindelijk toch duurder uit bent, dan niet verlengen en bij een andere provider van een actie-aanbieding gebruik te maken met een iets hogere toestelprijs.
Dat is dus echt onzin. Ik werk zelf in een Telfort Winkel en ik kan je vertellen dat die acties ook voor mensen die gaan verlengen gelden. Verlengen heeft echter alleen nut wanneer je een trouwe en goede klant bent... Mocht je regelmatig aanmaningen krijgen zal je klantwaarde niet echt goed zijn en denk ik dat je bij het verlengen duurder uit bent dan bij een nieuw contract.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:19
[...]

Het is wel een nutteloze discussie want je probeert informatie te verkrijgen die simpelweg niemand kan weten omdat er nog niet grondig getest is en/of informatie over verspreid is. Ik zou ook graag vergelijkingen willen zien met andere toestellen, maar dat komt echt pas over een paar maanden. Pas nabij de release zal er meer duidelijk worden. Je kan wel gaan zitten wachten en honderd keer hier iets posten, maar daarmee verander je niets. Het komt vanzelf wel langsfietsen over een paar maanden op de frontpage. Get on with life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nollekeuh schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:17:
[...]

Het is wel een nutteloze discussie want je probeert informatie te verkrijgen die simpelweg niemand kan weten omdat er nog niet grondig getest is en/of informatie over verspreid is. Ik zou ook graag vergelijkingen willen zien met andere toestellen, maar dat komt echt pas over een paar maanden. Pas nabij de release zal er meer duidelijk worden. Je kan wel gaan zitten wachten en honderd keer hier iets posten, maar daarmee verander je niets. Het komt vanzelf wel langsfietsen over een paar maanden op de frontpage. Get on with life!
Iedereen kan zien dat het speculatie is en dat het dan ook niet meer dan dat is. Niemand heeft hier ooit gezegd dat het gaat om concrete data maar we kunnen toch wel met de informatie die we nu al hebben vooruitkijken en speculeren, toch?

En dan de 2x vs. SGS2 vergelijking. Dat is gewoon een vergelijking van ruwe processor kracht en meer dan dat is het niet. Het is al eerder door mij en andere naar voren geschoven dat dat dus niet veel uit gaat maken en dat we moeten kijken naar andere dingen. Bijvoorbeeld de Kies air video die ik gepost heb maar waar niemand op heeft gereageerd. Of misschien kwaliteit van software en reputatie van bedrijven.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Laatst online: 01-10 12:02
Tegra 2 vs. Hummingbird?
Ook dit is geen "discussie" waard, het is vrij simpel om benchmarks en specs te vergelijken om tot een objectieve conclusie te komen, er is niets subjectiefs aan en dus ook niets om te discussiëren:
-Qua GPU zijn ze vrijwel gelijk
-Qua CPU laat de Cortex-A9 in de Tegra 2 de Cortex-A8 in de Hummingbird in het stof achter, zelfs als er maar één core wordt gebruikt
-Ook de RAM implementatie van huidige Tegra 2 hardware is vele malen groter en sneller dan de RAM implementatie van huidige Hummingbird toestellen.
-Tegra 2 bevindt zich in meer toestellen en krijgt van Nvidia ook de "Tegra Zone", is de standaard SoC voor Honeycomb tablets, krijgt dus ook vrijwel zeker meer developer support.
-Accuduur is volgens de meeste reviews ongeveer gelijk tussen vergelijkbare toestellen (Galaxy S vs. 2X)

Kortom, de Tegra 2 is simpelweg beter dan Hummingbird met een vrij grote marge. De Galaxy S II wordt dus hoe dan ook sneller dan de Galaxy S, welke SoC zich er ook in bevindt.

Mijn probleem lag echter hier:
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:44:
[...]

Als ik de beperkte benchmarks die er zijn vergelijk met elkaar (dat is dus LG 2x vs. SGSII) dan zie ik dat de LG (confirmed Tegra II) op alle punten net een tikkeltje hoger scoort maar niks radicaals. Dat betekent dus dat de Tegra wel sneller is maar of het merkbaar is weet ik niet.

[...]
Hier wordt gesteld dat de Tegra 2 nu al sneller is dan de Exynos 4210, en daar kwam mijn "discussie" dan ook vandaan. Het lijkt me echter niets minder dan logisch dat deze benchmarks verre van beslissend zijn en daarom had ik ook geen zin om deze discussie door te trekken.

Ik ben best bereid om speculatie te discussiëren, zolang men maar niet dat soort dingen gaat rond gooien alsof het universele feiten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-en-M schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:49:
Hier wordt gesteld dat de Tegra 2 nu al sneller is dan de Exynos 4210, en daar kwam mijn "discussie" dan ook vandaan. Het lijkt me echter niets minder dan logisch dat deze benchmarks verre van beslissend zijn en daarom had ik ook geen zin om deze discussie door te trekken.

Ik ben best bereid om speculatie te discussiëren, zolang men maar niet dat soort dingen gaat rond gooien alsof het universele feiten zijn.
Als je het nou eens als een geheel leest, en niet een zin uit verbant rukt, dan zie je ook de dingen die ervoor en erna staan. Bijvoorbeeld:
Als ik de beperkte benchmarks die er zijn vergelijk met elkaar (dat is dus LG 2x vs. SGSII) dan zie ik dat de LG (confirmed Tegra II) op alle punten net een tikkeltje hoger scoort maar niks radicaals. Dat betekent dus dat de Tegra wel sneller is maar of het merkbaar is weet ik niet.

Met die gegevens blijft er dus maar een ding over, accutijd. Als de ene een betere accutijd kan neerzetten dan is dat de winnaar lijkt mij.
Waar heb ik dan gezegd dat het feiten zijn? Het enige wat ik zeg dat de twee kop aan kop gaan qua performance en dat we dus andere aspecten in acht moeten nemen. Accutijd is voor mij zeer belangrijk en als de ene chipset een betere accutijd neerzet dan zal het die zeker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Misschien had je het dan ook beter moeten verwoorden, de vetgedrukte zin in de quote in mijn post (en dan voornamelijk het onderstreepte woordje) geeft wel degelijk aan dat je dit als feit beschouwd. (Mogelijk doe je dat niet, maar zoals ik al zei: Dan had je het beter moeten verwoorden) Dat je hiervoor aangeeft dat je deze conclusie uit een beperkt aantal benchmarks trekt maakt niets uit.

Over accuduur is echter helemaal niets bekend voor de S II (behalve dat Samsung aangeeft dat dit beter zal zijn dan de vorige Galaxy S), dus om daar nou over te gaan discussiëren is ook vrij vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-en-M schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 12:02:
Misschien had je het dan ook beter moeten verwoorden, de vetgedrukte zin in de quote in mijn post (en dan voornamelijk het onderstreepte woordje) geeft wel degelijk aan dat je dit als feit beschouwd. (Mogelijk doe je dat niet, maar zoals ik al zei: Dan had je het beter moeten verwoorden) Dat je hiervoor aangeeft dat je deze conclusie uit een beperkt aantal benchmarks trekt maakt niets uit.

Over accuduur is echter helemaal niets bekend voor de S II (behalve dat Samsung aangeeft dat dit beter zal zijn dan de vorige Galaxy S), dus om daar nou over te gaan discussiëren is ook vrij vreemd.
Inderdaad maar vooraf aan die zin gaat "beperkte benchmarks", dat zegt voldoende lijkt mij. Nogmaals dat jij ervoor kiest om een zin uit het hele verhaal te halen en dat uit context te rukken is niet mijn probleem.

En alweer nogmaals, ik zeg niet dat er iets bekend is over de accutijden ik zeg alleen dat de accutijd een belangrijk aspect zal worden als de performance van beide chipsets dicht op elkaar liggen. Het is niet een feit maar een opmerking die ik maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 17:38

Quindor

Switching the universe....

Ik ben hier eerder ook al over begonnen. Maar kunnen we inderdaad aub stoppen met het bij elkaar vergaren van flarden van tests en informatie welke op random hardware zijn gedaan in random staat met een random SOC en deze vervolgens als waarheid aan te nemen en meteen te roepen dat X sneller is dan Y.

Kijk, dat een Tegra of Exynos sneller behoort te zijn dan een standaard snapdragon of hummingbird, uiteraard. Dat lijkt me logisch, aangezien dit een generatie verschil is.

Verder dan dat, tussen de nieuwe SOC's valt er nog weinig te zeggen behalve dan dat ze allemaal hun eigen kwaliteiten en zwakheden zullen hebben.

Dat verschil zal twee ledig zijn. Het design van de CPU cores en de memory bus. Daaraan gekoppeld de GPU welke een bedrijfs eigen design heeft. Alle type's zijn inmiddels al voorbij gekomen.

De enige site die "objectieve" benchmarks heeft op dit moment is Anandtech naar mijn mening. Deze heeft alle SOC's op dit moment vergeleken met zelf uitgevoerde benchmarks. Helaas is daar de conclusie uit dat de hardware en drivers niet final zijn EN dat er nog geen goede/fatsoenlijke benchmark software is voor de nieuwste generatie hardware.

Een andere conclusie is naar mijn mening NIET mogelijk op dit moment.

So, let's talk about the phone. En helaas is Exynos vs Tegra daar een onderdeel van geworden. Maar op dit moment is er niet meer informatie, dus tjah.

Anyway, ontopic ben ik nog steeds erg benieuwd naar de SGS II!

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:55
Het wordt bijna tijd voor een eigen topic in:
[Telecomproviders] abonnement, levertijd, vodafone, t-mobile, mobiel internet, android

570 Euro:
http://www.phoneshop.nl/t...0627&m4n_aid=578&ref=7898

Topic gelijk maar aangemaakt:
[ABO] SAMSUNG GALAXY SII levertijden- en abonnemententopic
;)

[ Voor 28% gewijzigd door Golf2vr6 op 19-02-2011 19:30 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Een aantal zinloze replies zijn verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Wie zijn er allemaal van plan om over te stappen naar de sgs2, en wat zijn je huidige abbokosten?

Zit 2 jaar vast, loopt af ergens in Q3 2012, 27,50/maand.
Ik schaf het wrs niet aan omdat mijn abbo dan nog loopt ten tijde van de sgs2 release (voornaamste reden), en het toestel biedt geen must-have functionaliteiten die de sgs1 niet heeft.

Volgens mij zien we pas grote veranderingen in 2012, in 2011 zijn het voorlopig nog alleen snelheidboosts en de opkomst van nfc die volgens mij pas in 2012-2013 wijd en breed ingevoerd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
lordMocro schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:23:
Wie zijn er allemaal van plan om over te stappen naar de sgs2, en wat zijn je huidige abbokosten?

Ik schaf het wrs niet aan omdat mijn abbo dan nog loopt ten tijde van de sgs2 release (voornaamste reden), en het toestel biedt geen must-have functionaliteiten die de sgs1 niet heeft.

Volgens mij zien we pas grote veranderingen in 2012, in 2011 zijn het voorlopig nog alleen snelheidboosts en de opkomst van nfc die volgens mij pas in 2012-2013 wijd en breed ingevoerd zal worden.
[ABO] SAMSUNG GALAXY SII levertijden- en abonnemententopic :)
Mwah, misschien komt Ice Cream dit jaar nog uit, dat zou een grote verandering zijn natuurlijk. En NFC: _/-\o_

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Heeft iemand toevallig al kunnen ontfutselen of de nieuwe SGS II ook het 'rSAP' bluetooth protocol voor veel VW, Seat, Skoda, Audio, etc. carkits gaat ondersteunen? Zoals ik begreep doet de SGS I dat wel (als 1 van de enige android telefoons).

Zou voor mij iig zeer belangrijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
lordMocro schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:23:

Ik ben zeker van plan over te stappen op een SGS2...maar ik heb dan ook zo'n niet werkend, frustrerend, zonder updates, antiek Nokia N97 gevalletje!

Als ik nu een SGS had met aflopend contract dan zou ik ook genoeg redenen zien voor overtsap. Scherm, processor etc.
Quindor schreef op zondag 20 februari 2011 @ 17:30:
Heeft iemand toevallig al kunnen ontfutselen of de nieuwe SGS II ook het 'rSAP' bluetooth protocol voor veel VW, Seat, Skoda, Audio, etc. carkits gaat ondersteunen? Zoals ik begreep doet de SGS I dat wel (als 1 van de enige android telefoons).

BT v3.0+HS
Protocol? Geen idee, hoe dat zit/werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door Golf2vr6 op 20-02-2011 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Golf2vr6 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 18:39:
[...]
BT v3.0+HS
Protocol? Geen idee, hoe dat zit/werkt.
Bedankt voor het proberen te helpen. Maar bluetooth heeft weer vele protocollen in zijn standaard zitten (file transfer, contact transfer, muziek transfers, etc.) rSAP is daar ook een protocol in. Maar word helaas niet door veel ondersteund aangezien het eigenlijk een nokia protocol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quindor schreef op zondag 20 februari 2011 @ 17:30:

Hij komt waarschijnlijk weer met Samsung's eigen BT Stack, dus niet de standaard Android stack. In de SGS zat het er ook in dus ik zie geen reden waarom het in de SGS2 er niet in zou zitten. Tenzij ze het er expres uit slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Foto's en persafbeeldingen hebben we al van de Samsung i9100 Galaxy S II. Videobeelden zijn natuurlijk een heel ander verhaal. Daarom trakteren we je vandaag op bewegende beelden van de Galaxy S II; het nieuwe paradepaartje van Samsung.
Hopelijk krijg je uit onderstaand beelden een goede indruk van de algehele snelheid van de Galaxy S II. Ons viel het absoluut niet tegen namelijk.

http://www.nieuwemobiel.n...-S-II-video-hands-on.html

De Samsung Galaxy S II wordt ergens in april verwacht. Prijzen voor een los toestel schommelen tussen de 570 en 599 EURO. In combinatie met een abonnement zal deze uiteraard vele malen lager uitvallen, in sommige gevallen zelfs gratis.

Bron: nieuwemobiel.nl

[ Voor 23% gewijzigd door Golf2vr6 op 21-02-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas niet superveel boeiends op te zien, behalve een extreem brak draaiend spel ;) Interface is "wel okay".

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 07:40
Golf2vr6 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:45:
Foto's en persafbeeldingen hebben we al van de Samsung i9100 Galaxy S II. Videobeelden zijn natuurlijk een heel ander verhaal. Daarom trakteren we je vandaag op bewegende beelden van de Galaxy S II; het nieuwe paradepaartje van Samsung.
Hopelijk krijg je uit onderstaand beelden een goede indruk van de algehele snelheid van de Galaxy S II. Ons viel het absoluut niet tegen namelijk.

http://www.nieuwemobiel.n...-S-II-video-hands-on.html

De Samsung Galaxy S II wordt ergens in april verwacht. Prijzen voor een los toestel schommelen tussen de 570 en 599 EURO. In combinatie met een abonnement zal deze uiteraard vele malen lager uitvallen, in sommige gevallen zelfs gratis.

Bron: nieuwemobiel.nl
Hey nog een video van een pre-productie S2 die een week na MWC word geplaatst. |:( Buitengewoon irritant hoe een dergelijke website pretendeert een goede video te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smi3l
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-10 11:28
Dit filmpje al gezien? Dat spel Nova ziet er wel super vet uit :9
YouTube: #MWC | Hands-on: Samsung GT-I9100 Galaxy S II | BestBoyZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stukje over het Super AMOLED Plus scherm en de verhoogde resolutie t.o.v. het Pentile gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik overweeg een overstap naar Android. Aangezien ik regelmatig series bekijk op mijn telefoon, ben ik benieuwd naar het volgende: Wat zijn de minimale eisen voor een smartphone zodat deze 720p mkv's vloeiend kan afspelen?

Laatst heb ik gezien dat een HTC Desire niet overweg kan met 720p mkv's (althans niet vloeiend, ook niet met Rockplayer). Wel speelt deze vloeiend 720p mp4 bestanden af. Momenteel ben ik zeer benieuwd naar 2 toestellen: De SE Xperia Arc en de Samsung GS2. Ongetwijfeld zal een nader aan te kondigen HTC aan dat rijtje worden toegevoegd. Ben alleen bang dat de Arc niet krachtig genoeg is voor mijn wensen.

Wie heeft er ervaring met het afspelen van 720p mkv's op Android smartphones? Ik heb namelijk begrepen dat de Samsung SG (1) met de ingebouwde player dergelijke bestanden vloeiend kan afspelen en ik verneem graag welke toestellen dat ook kunnen/naar verwachting moeten kunnen afspelen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Waarom zou je 1280x720p mkv's willen afspelen op 480x800.?
Kun je dan niet veel beter gaan voor Xvid file's? (alle series worden ook nog aangeboden in SD formaat) Weet je zeker dat het soepel loopt en zijn nog eens de helft kleiner ook.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 22-02-2011 00:50 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Laatst online: 25-10 21:01
Omdat filmbestanden tegenwoordig vaker in 720p zijn. Het zou je tijd en moeite schelen als je films/series meteen op je telefoon kan zetten zonder deze eerst om te zetten naar 480p
Bovendien kun je de SGS II als mediaplayer gebruiken d.m.v. microUSB naar HDMI. Een hoge resolutie is dan prettiger op een tv scherm.

@wilmundo
Ik kan 720p mkv bestanden afspelen op mijn Galaxy S. Dit lukt echter niet altijd. Ik denk dat dit een softwarematig probleem is. Soms lukt de ene mkv met Rockplayer niet, maar met de standaard media speler wel en vice versa.
Ik denk dat dit ook voor andere (high-end) Android smartphones geldig is. Er is genoeg power, maar de driver/software optimalisatie ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphic
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
wilmundo schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 00:28:
Ik overweeg een overstap naar Android. Aangezien ik regelmatig series bekijk op mijn telefoon, ben ik benieuwd naar het volgende: Wat zijn de minimale eisen voor een smartphone zodat deze 720p mkv's vloeiend kan afspelen?

Laatst heb ik gezien dat een HTC Desire niet overweg kan met 720p mkv's (althans niet vloeiend, ook niet met Rockplayer). Wel speelt deze vloeiend 720p mp4 bestanden af. Momenteel ben ik zeer benieuwd naar 2 toestellen: De SE Xperia Arc en de Samsung GS2. Ongetwijfeld zal een nader aan te kondigen HTC aan dat rijtje worden toegevoegd. Ben alleen bang dat de Arc niet krachtig genoeg is voor mijn wensen.

Wie heeft er ervaring met het afspelen van 720p mkv's op Android smartphones? Ik heb namelijk begrepen dat de Samsung SG (1) met de ingebouwde player dergelijke bestanden vloeiend kan afspelen en ik verneem graag welke toestellen dat ook kunnen/naar verwachting moeten kunnen afspelen.
Ik heb al enkele 720p mkv's afgespeeld met m'n galaxy S en deze werkten toch niet altijd perfect met de standaard mediaspeler (framerate op sommige momenten wat aan de lage kant) maar met rockplayer had ik hier geen last van en speelde alles zeer vloeiend.

edit: vergeten te melden dat dit ondertussen toch al een tijdje geleden is (android 2.1 tijdperk), ik heb het verschil niet meer getest met de laatste updates...

[ Voor 6% gewijzigd door Seraphic op 22-02-2011 04:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-10 10:41

spanx

_Sp[A]nX_

GPU acceration komt weer boven drijven :P

Zodra dit goed geimplementeerd word dan zijn de meeste problemen getekkeld (raar woord)

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:34
Getackled ;) De SGS2 gaat toch ook weer sneller zijn, nieuwe GPU, dualcore, meer RAM geheugen, en vooral Android 2.3, dus dat zal wel los lopen denk ik.
Maar idd, 720p op een schermpje als dit heeft weinig zin natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Zoals iemand al hierboven zei (en zoals al zo vaak gezegd is) 720P of 1080P afspelen op je telefoon bespaart converten en je kan dan ook op je tv full-hd afspelen. Ik begrijp niet waarom mensen hier overheen lezen.

Ik zelf heb tot nu toe heel af en toe gehad dat mkv's niet werken, maar vaak werkt 720P prima met de ingebouwde speler. Zelf raad ik mvideoplayer aan, omdat deze gebruik maakt van de codecs en gpu van de SGS. Ook kun je met deze player ingebouwde subs afspelen. Vooral het ass formaat (anime).

Tot nu toe is de SGS de enige telefoon met standaardondersteuning voor mkv. Als je ondertiteling wil gebruiken, dan heb je weinig aan de standaard video-player.

Ik ga ervan uit dat de SGS2 dit ook kan en hopelijk ondersteunt mvideoplayer zo snel mogelijk de SGS2 zodat je de hardware ook kunt gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door Relief2009 op 22-02-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:57
Zo heel het topic eens doorgelezen, wat een discussies over iOS en video afspelen zeg :9

Dit wordt ook 1 van mijn potentiële kandidaten voor een vervolg van mijn HTC desire.

Ben alleen niet zo van de Samsung eigenlijk, maar zoals het er nu uitziet wordt het wel een goed toestel...

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Wat me trouwens ook opvalt is dat de prijs eerder richting 599 gaat? Zie smartphoneshop.nl bijvoorbeeld. Ik dacht dat de MSRP 699 was. En leverdatum is dat nu in maart, april of mei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phobosdeimos schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 12:48:
Wat me trouwens ook opvalt is dat de prijs eerder richting 599 gaat? Zie smartphoneshop.nl bijvoorbeeld. Ik dacht dat de MSRP 699 was. En leverdatum is dat nu in maart, april of mei?
Dat is altijd met Samsung, uiteindelijk zal het ergens tussen 550 en 600 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Dank voor de reacties. Er zijn legio redenen te bedenken waarom ik een 720p mkv kies boven een avi bestand. Mijn avi bestanden zijn doorgaans (624*352). Ik vind dat een gedownscaled 720p bestand er stukken beter uitziet dan een geupscaled avi bestand. Daarnaast maakt de bestandsgrootte mij niet uit, aangezien ik zo'n bestand toch verwijder na het bekijken. Verder zit ik er niet op te wachten om allerlei bestanden om te gaan zetten in een voor het apparaat afspeelbaar bestand. Tenslotte verwacht ik van een modern toestel dat dit ook moderne bestandstypen afspeelt: m'n mda2 uit 2003 en mda pro uit 2005 (?) spelen allebei avi bestanden af (destijds met coreplayer).

Op m'n Bold 9700 (reso: 480*360) ziet een avi bestand er uitstekend uit. Deze wordt gedownscaled en de pixels staan op een klein oppervlak. Helaas is het scherm eigenlijk te klein voor het bekijken van videobestanden. Ik wil dezelfde beeldkwaliteit (qua videobestanden) op m'n volgende toestel: vandaar dat ik ook een beter videobestand nodig heb (meer pixels, groter oppervlak).

Mijn 2 centen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
wilmundo schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:37:
Dank voor de reacties. Er zijn legio redenen te bedenken waarom ik een 720p mkv kies boven een avi bestand. Mijn avi bestanden zijn doorgaans (624*352). Ik vind dat een gedownscaled 720p bestand er stukken beter uitziet dan een geupscaled avi bestand. Daarnaast maakt de bestandsgrootte mij niet uit, aangezien ik zo'n bestand toch verwijder na het bekijken. Verder zit ik er niet op te wachten om allerlei bestanden om te gaan zetten in een voor het apparaat afspeelbaar bestand. Tenslotte verwacht ik van een modern toestel dat dit ook moderne bestandstypen afspeelt: m'n mda2 uit 2003 en mda pro uit 2005 (?) spelen allebei avi bestanden af (destijds met coreplayer).

Op m'n Bold 9700 (reso: 480*360) ziet een avi bestand er uitstekend uit. Deze wordt gedownscaled en de pixels staan op een klein oppervlak. Helaas is het scherm eigenlijk te klein voor het bekijken van videobestanden. Ik wil dezelfde beeldkwaliteit (qua videobestanden) op m'n volgende toestel: vandaar dat ik ook een beter videobestand nodig heb (meer pixels, groter oppervlak).

Mijn 2 centen.
720 op de SGS ziet er zalig uit. Vooral gecombineerd met SAMOLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
NieuweMobiel NieuweMobiel.NL
@********* reviewexemplaar is onderweg en daar hopen we redelijk snel een uitgebreide review over te hebben !!
6 minutes ago
Ik ben benieuwd........

[ Voor 5% gewijzigd door Golf2vr6 op 23-02-2011 11:04 ]

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:19
Iemand al een filmpje van video opnames met de Samsung die vergelijkbaar zijn qua condities bij de opnames van de Arc op 5:40?

Ben benieuwd naar een testje met de SGS2.

YouTube: Review Xperia™ arc

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-10 12:32
ik kan niet wachten op deze tel !!! oh ja voor de iphone bezitters...miss al oud nieuws maar je kan hem dus nu unlocken gewoon via itunes :) geld dus voor tmobile klanten

[ Voor 9% gewijzigd door dave1972 op 24-02-2011 16:11 ]

Samsung Flip 7

• ronaldm3
  • Laatst online: 04-10 13:40

ronaldm3

Apple Watch :)

Nollekeuh schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:43:
Iemand al een filmpje van video opnames met de Samsung die vergelijkbaar zijn qua condities bij de opnames van de Arc op 5:40?

Ben benieuwd naar een testje met de SGS2.

YouTube: Review Xperia™ arc
Dit is niet echt vergelijkbaar maar komt wel een beetje in de buurt van je vraag,

http://www.gsmarena.com/mwc_2011_samsung-review-567p3.php

Best wel netjes.

Power to the beat.

Verwijderd

filmpje over UI ziet er goed uit. Denk dat het wel even duurt voordat je weet wat je allemaal kan...
(heb nog nooit Android vastgehad, zeg maar)

En dan bedoel ik alleen in het menu.

Verwijderd

Hmmm... Fuck.. Ondanks dat ik echt bij-zon-der blij ben met m'n GS1 ga ik toch waarschijnlijk weer voor de GS2.. Samsung doet dit toch weer erg goed!

- Groter scherm
- Betere camera
- Flitser
- Eindelijk USB op de plek waar ie hoort
- Betere behuizing (achterkant)
- 1080p video opnemen (ongelofelijk eigenlijk)

Mijn GS1 is tot nu toe verreweg de beste smartphone die ik in handen heb gehad.. Bijna onmerkbaar in m'n binnenzak vanwege de platheid. De grootte van het toestel qua oppervlakte is van minder belang dus de extra 3 inch zijn weer goed meegenomen bij het internetten, navigeren en mails lezen.. Beetje ronde vormen is ook handig voor als je het toestel even in je broekzak kwijt moet.. En dan is de SG2 nog eens dunner ook..

Ik was ook nooit een samsung fan, maar de SGS1 heeft mijn verwachtingen in alle opzichten verreweg overtroffen.. Mijn vrouw heeft een iPhone 3GS en die is toch wel bijzonder boooring en soms zelfs best traag vergeleken met de homescreens en apps op mijn android phone.. Best zin in dit nieuwe toestel! Ga denk ik maar even de tablet overslaan dit jaar..

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:23
Het toestel lijkt inderdaad alles mee te hebben, ben ook reuze benieuwd!

• phobosdeimos
Niet te vergeten, het scherm is groter, maar ook kwalitatief veel beter. Beter contrast, helderheid, en vooral scherper omdat ze nu die vervelende Pentile niet meer gebruiken. Plus heb je een dualcore cpu, een veel snellere GPU, Android 2.3, gebruiken ze nu Ext4 ipv RFS (dus geen lagfix meer nodig), hebben ze de GPS chip gefixt, en ga zo maar door.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:33:
Hmmm... Fuck.. Ondanks dat ik echt bij-zon-der blij ben met m'n GS1 ga ik toch waarschijnlijk weer voor de GS2.. Samsung doet dit toch weer erg goed!
Is toch zeer normaal dat als je tevreden bent met de voorganger dat je de opvolger ook koopt. Ik weet niet waarom je je zo druk maakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 23:46:
[...]

Is toch zeer normaal dat als je tevreden bent met de voorganger dat je de opvolger ook koopt. Ik weet niet waarom je je zo druk maakt. :P
nou, simpel, omdat je denkt dat je voorlopig klaar bent met naar telefoons zoeken en dan komt er weer een vette opvolger

@ US1111 komt het een beetje in de buurt? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

businka19 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:17:
[...]

nou, simpel, omdat je denkt dat je voorlopig klaar bent met naar telefoons zoeken en dan komt er weer een vette opvolger

@ US1111 komt het een beetje in de buurt? :9
Heheheh... Exact.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:10
Weet iemand of er voor de SGS een soort dashboard cam mount bestaat?

Ik wil graag met deze app mijn avonturen op de weg vastleggen: http://market.android.com...=com.busywww.dashboardcam

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisdekloris schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:50:
Weet iemand of er voor de SGS een soort dashboard cam mount bestaat?

Ik wil graag met deze app mijn avonturen op de weg vastleggen: http://market.android.com...=com.busywww.dashboardcam
Als je de SGS bent ben je in het verkeerde topic en een rondje bekende webshops zal waarschijnlijk een antwoord opleveren.

Als je de SGS2 bedoelt dan zal deze er waarschijnlijk wel komen en als er geen officiële mount komt dan neem je toch een universele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Samsung's new smartphone, the Galaxy S II, is expected to hit store shelves (UK) starting on March 31 http://www.mobileburn.com/news.jsp?Id=13196

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mafiatounes schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:27:
Samsung's new smartphone, the Galaxy S II, is expected to hit store shelves (UK) starting on March 31 http://www.mobileburn.com/news.jsp?Id=13196
Nice, das al lekker snel. Is er al een levertijdentopic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

mafiatounes schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:27:
Ik citeer nog even iets wat samsung press heeft geschreven:
Samsung Galaxy S II is vanaf het tweede kwartaal in Nederland verkrijgbaar voor een verkoopadviesprijs van € 699,- incl. BTW.

Goed goed, je kan het op 2 manieren lezen... vanaf kwartaal 2 dus in April of na het tweede kwartaal.

Overigens €699 gaat hem niet worden.

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
ronaldm3 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:58:
[...]

Ik citeer nog even iets wat samsung press heeft geschreven:
Samsung Galaxy S II is vanaf het tweede kwartaal in Nederland verkrijgbaar voor een verkoopadviesprijs van € 699,- incl. BTW.

Goed goed, je kan het op 2 manieren lezen... vanaf kwartaal 2 dus in April of na het tweede kwartaal.

Overigens €699 gaat hem niet worden.
Juist 1 dag na 31maart zitten we al in het 2de kwartaal, Ik lees veel over de pre-order prijzen maar dat zal na lancering wel hoogstwaarschijnlijk lager zijn (hoop ik) anders zullen ze er niet zoveel verkopen als de 1ste SGS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-10 06:53
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:31:
[...]

Nice, das al lekker snel. Is er al een levertijdentopic?
Al een tijdje ;)
Waarin dit ook al geplaatst was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Voor prijzen, levertijden hebben we een andere topic. Ook voor accessoires is er een aparte topic.

Laten we dus ontopic blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ini
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02-2024

.ini

.exe

Als ik zo die filmpjes bekijk kan de S2 met al zijn specs nog altijd niet tippen aan de Iphone 4 als het gaat om smoothness en responsiveness van de User Interface. De Iphone reageert sneller en lekkerder. Als ik kijk naar de Nexus S (pure Android) dan komt die wél behoorlijk in de buurt van de iPhone. Mijn conclusie is dus dat Samsung TouchWiz de boel vertraagt.

Is het mogelijk om een kale Android installatie op de S2 hardware te zetten? Zou je dit aan- of juist afraden?

spex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:48
Voor (vrijwel) alle android telefoons zijn custome firmwares te downloaden, voor de galaxy s (1) is hier veel activiteit. Ik denk dus dat je er redelijk veilig vanuit kunt gaan dat het voor de s 2 weer zal gelden.

Echter kun je ook gewoon de een andere launcher installeren en evt een paar andere programma's van samsung vervangen.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
.ini schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:05:
Als ik zo die filmpjes bekijk kan de S2 met al zijn specs nog altijd niet tippen aan de Iphone 4 als het gaat om smoothness en responsiveness van de User Interface. De Iphone reageert sneller en lekkerder. Als ik kijk naar de Nexus S (pure Android) dan komt die wél behoorlijk in de buurt van de iPhone. Mijn conclusie is dus dat Samsung TouchWiz de boel vertraagt.

Is het mogelijk om een kale Android installatie op de S2 hardware te zetten? Zou je dit aan- of juist afraden?
Ik weet niet of je dit topic al langer volgt, maar het gaat er bij de filmpjes nog steeds om een Pre-productie model waarbij de firmware nog verre van af is. Daarbij zullen ze de drivers voor de CPU nog wel moeten optimaliseren, hetgeen waarom het dus ook zo is dat het nog even duurt eer deze telefoon op de markt verschijnt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.ini schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:05:

Dan koop je toch een iPhone 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:41
martijnve schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:53:
Voor (vrijwel) alle android telefoons zijn custome firmwares te downloaden, voor de galaxy s (1) is hier veel activiteit. Ik denk dus dat je er redelijk veilig vanuit kunt gaan dat het voor de s 2 weer zal gelden.

Echter kun je ook gewoon de een andere launcher installeren en evt een paar andere programma's van samsung vervangen.
Njah, toch vraag ik me af wat de support voor de galaxy s 2 zal zijn... Vooral de makers van CyanogenMod 7 (zoals Codeworx) klaagt enorm over de galaxy s en alle beperkingen en crapware van samsung. Hij zal ook zeker geen s2 nemen aangezien het hierbij weer het geval (en misschien zelfs erger is).

Het is iig wel zo dat Samsung niet bepaald veel goeds doet met hun software, de hardware is top maar softwarematig laat er veel te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0ridin schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:08:
[...]

Njah, toch vraag ik me af wat de support voor de galaxy s 2 zal zijn... Vooral de makers van CyanogenMod 7 (zoals Codeworx) klaagt enorm over de galaxy s en alle beperkingen en crapware van samsung. Hij zal ook zeker geen s2 nemen aangezien het hierbij weer het geval (en misschien zelfs erger is).

Het is iig wel zo dat Samsung niet bepaald veel goeds doet met hun software, de hardware is top maar softwarematig laat er veel te wensen over.
Als het probleem de software was, was er geen probleem geweest (integendeel: extra motivatie om cyanogenmod ernaar te porten). Het probleem is dat samsung veel eigen hardware gebruikt, waardoor drivers een issue zijn wanneer je custom roms wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0ridin schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:08:
[...]

Je hebt wel gelijk alleen je hebt het op een paar punten mis, zoals hierboven al uitgelegd. Samsung heeft veel eigen hardware met propiatory drivers en kernel mods. Dit houdt dus in dat je niet zomaar een vanilla ROM kan bakken. Als je ook kijkt naar de "custom" ROM's van de S1 dan zie je dat dat allemaal modificaties zijn van een Samsung firmware, dus geen thuis gebakken firmware.

Maar dat terzijde, als je kijkt naar het kwantiteit en de kwaliteit van de custom ROM's voor de S1 en als we dat dan extrapoleren naar de S2 dan hebben we eigenlijk niks te klagen. Alleen dat andere (oa HTC) vanilla ROM's krijgen als Google de code online zet en Samsung pas een vanilla ROM krijgt als Smasung de code online zet.

/edit:

Ik moet nog wel even toevoegen dat er nu al een tijdje mensen bezig zijn om de firmware van Samsung te reverse engineren. Het zal nu niet lang meer duren en we krijgen voor de S1 volledig thuis gebakken ROM's. Dat zal zich waarschijnlijk ook weer vertalen naar de S2.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:30:
[...]

Je hebt wel gelijk alleen je hebt het op een paar punten mis, zoals hierboven al uitgelegd. Samsung heeft veel eigen hardware met propiatory drivers en kernel mods. Dit houdt dus in dat je niet zomaar een vanilla ROM kan bakken. Als je ook kijkt naar de "custom" ROM's van de S1 dan zie je dat dat allemaal modificaties zijn van een Samsung firmware, dus geen thuis gebakken firmware.

Maar dat terzijde, als je kijkt naar het kwantiteit en de kwaliteit van de custom ROM's voor de S1 en als we dat dan extrapoleren naar de S2 dan hebben we eigenlijk niks te klagen. Alleen dat andere (oa HTC) vanilla ROM's krijgen als Google de code online zet en Samsung pas een vanilla ROM krijgt als Smasung de code online zet.

/edit:

Ik moet nog wel even toevoegen dat er nu al een tijdje mensen bezig zijn om de firmware van Samsung te reverse engineren. Het zal nu niet lang meer duren en we krijgen voor de S1 volledig thuis gebakken ROM's. Dat zal zich waarschijnlijk ook weer vertalen naar de S2.
wees in ieder geval blij dat je geen x10 hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:41
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:24:
[...]

Als het probleem de software was, was er geen probleem geweest (integendeel: extra motivatie om cyanogenmod ernaar te porten). Het probleem is dat samsung veel eigen hardware gebruikt, waardoor drivers een issue zijn wanneer je custom roms wil maken.
Ook waar, hoewel het meer een combinatie van is denk ik... De software is crap, daarnaast zijn problemen moeilijker te fixen door eigen hardware, driver issues en eigen custom zut.

Nou ja, het blijft een prachtig ding natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Het interesseert me echt geen zak wat C7 denkt. Er zijn mensen die wel degelijk iets bereiken zoals DOC & Darky; die bepaalde zaken wel kunnen fixen en de performance verhogen. Dat ze zelf geen software kunnen bakken, ja jammer maar ik heb verder niets te klagen en te willen. De performance is top of the line waar de concurrentie een puntje aan kan zuigen. Elke keer als ik op een Desire HD of SE Xperia 10 moet ik gewoonweg huilen om de lag die als normaal word bevonden door Tweakers. Op dat soort momenten ben ik blij dat ik een GS heb waar alles (op browser na) erg smooth is.

Verder is het gebrek aa software-update geen argument, want zoals het ernaar uitziet zal Samsung de eerste zijn die Gingerbread op de GS zal zetten. Het o zo prachtige HTC komt pas in JUNI met een update. En van SE hoef je niks te verwachten. Daar mag je blij zijn als je 2.2 krijgt LOL!

Maar laten we ontopic blijven; ik zie geen problemen met de S2. Het is wachten op de eerste beta-firmware die bijna af is zodat we de performance en de snelheid van de UI goed kunnen testen.

[ Voor 11% gewijzigd door Relief2009 op 01-03-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-10 19:00
Relief2009 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:54:
Verder is het gebrek aa software-update geen argument, want zoals het ernaar uitziet zal Samsung de eerste zijn die Gingerbread op de GS zal zetten. Het o zo prachtige HTC komt pas in JUNI met een update. En van SE hoef je niks te verwachten. Daar mag je blij zijn als je 2.2 krijgt LOL!
Hmm SE komt toch echt met bijvoorbeeld de Arc in maart/begin april (het is een beetje koffiedik kijken natuurlijk) met Android 2.3. Wat als we de releasedata mogen geloven eerder is dan de s2. Er is zelfs al een versie met 2.4 gespot. Dus ik heb goede hoop dat ze hun leven aan het beteren zijn ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Adrenaline op 01-03-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Adrenaline schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:35:
[...]

Hmm SE komt toch echt met bijvoorbeeld de Arc in maart/begin april (het is een beetje koffiedik kijken natuurlijk) met Android 2.3. Wat als we de releasedata mogen geloven eerder is dan de s2. Er is zelfs al een versie met 2.4 gespot. Dus ik heb goede hoop dat ze hun leven aan het beteren zijn ;)
Versie 2.4 bestaat niet en er is ook niets bekend of die er ooit zal komen. Vermoedelijk was het een fout en is dat uiteindelijk 2.3.3 geworden ;)
SE zegt al jaren dat ze er wat aan gaan doen....

Amazon.de staat de S2 voor €599 :) wederom geen releasedate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Er is een nieuwe benchmark op gsmarena geplaatst http://www.gsmarena.com/h...benchmarked-news-2377.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een gebenchmarkte Galaxy S 1. Dit is het Galaxy S II topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Adrenaline schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:35:
[...]

Ik had het over updates en niet over nieuwe toestellen :) SE heeft met de X10 bewezen totaal geen drang te hebben om te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:56:
[...]

Dat is een gebenchmarkte Galaxy S 1. Dit is het Galaxy S II topic.
Kleine fout heb niet goed gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

GoT is geen helpdesk. Hier is dit topic niet voor bedoeld.

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 02-03-2011 23:35 ]

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 02-03-2011 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 02-03-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
De geruchten van een Tegra 2 versie van de GS 2 zijn nu geconfirmeerd http://www.engadget.com/2...ng-galaxy-s-ii-is-coming/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Hmmm ik vind dit toch geen super evolutie. Is de Tegra2 niet minder zuinig als het op batterij aankomt? Ik heb precies toch liever de Samsung CPU, hopelijk gaat die er bij ons in zitten, en houden ze de Tegra voor Rusland en China :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
phobosdeimos schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 10:43:
Hmmm ik vind dit toch geen super evolutie. Is de Tegra2 niet minder zuinig als het op batterij aankomt? Ik heb precies toch liever de Samsung CPU, hopelijk gaat die er bij ons in zitten, en houden ze de Tegra voor Rusland en China :p
Nexus S is hier ook met SLCD geland ipv Super Amoled. Dus zo zeer zeker ben ik er niet van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Aan het scherm zullen ze deze keer wel niet durven raken (gezien dat verkoopsargument nummer 1 is). We zullen zien... Maar wanneer ligt het toestel nu in de Benelux in de winkel? Men sprak eerst over eind maart, begin april, sommigen zeiden mei... Wat wordt het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
phobosdeimos schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:05:
Aan het scherm zullen ze deze keer wel niet durven raken (gezien dat verkoopsargument nummer 1 is). We zullen zien... Maar wanneer ligt het toestel nu in de Benelux in de winkel? Men sprak eerst over eind maart, begin april, sommigen zeiden mei... Wat wordt het nu?
[ABO] Samsung Galaxy SII levertijden- en abonnemententopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is officieel bevestigd. Sommige versies van de S II krijgen een Tegra 2

Mafia had m al gepost.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Ik vind dit toch een rare vorm van fragmentatie dat devellopers voor 1 Soc hun voorkeur geven en games maken! maar ik zou liever Tegra 2 hebben aangezien er nu toch wel meer games enkel met Tegra 2 compatibel zijn in de Tegra Zone en dat er meer toestellen met Tegra 2 zullen zijn dan met de Exyneos Soc. Nu moet je ook rekening houden met wat voor CPU/GPU je toestel komt om games te spelen dat gaat wat te ver vindt ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
mafiatounes schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:50:
Ik vind dit toch een rare vorm van fragmentatie dat devellopers voor 1 Soc hun voorkeur geven en games maken! maar ik zou liever Tegra 2 hebben aangezien er nu toch wel meer games enkel met Tegra 2 compatibel zijn in de Tegra Zone en dat er meer toestellen met Tegra 2 zullen zijn dan met de Exyneos Soc. Nu moet je ook rekening houden met wat voor CPU/GPU je toestel komt om games te spelen dat gaat wat te ver vindt ik...
Onzin, deze spellen werken ook gewoon op de S2 met Exynos. Nvidia heeft alleen de voor Tegra 2 geoptimaliseerde spellen samengepakt in hun Tegra Zone. Zou namelijk wel gek zijn dat nu ineens voor Fruit Ninja een Tegra nodig is. Daarnaast heb ik Dungeon Defender ook al op me Nexus one gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:54
Engadget zegt dat het waarschijnlijk is dat de US en UK de Exynos versie krijgen. Hoewel het mij qua performance waarschijnlijk niet uitmaakt hoop ik wel dat wij dan ook de Exynos krijgen ivm XDA support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt me toch niet al te positief. Ik zie het al in de toekomst gebeuren dat bv de Exynos update, want die zal wel voorrang krijgen, een maandje eerder komt dan de Tegra.

An sich is er niks mis met Tegra. Op dit moment lijkt het qua peformance in dual-core land ook OMAP > Tegra > Exynos. Ben alleen bang voor de fragementatie voor de S2. Misschien was het ook slimmer geweest om de S2 met alleen Tegra aan te bieden en te wachten totdat er genoeg units voor de Exynos beschikbaar zijn voor een S2S ofzo, want die komt er toch wel :). Hoewel de Exynos waarschijnlijk een stuk goedkoper is voor Samsung dus dat zal ook wel de reden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Ik baal ook van de dubbele standaard welke er straks gebruikt gaat worden. Enkele weken geleden is dat ook al naar voren gekomen in dit topic en persoonlijke ben ik nog steeds heel erg bang voor fragmentatie en langere wacht tijden of zelfs een slechter product hierdoor.

De kracht welke bijvoorbeeld een apple juist heeft is dat de hardware altijd gelijk is. Dus een update, kan altijd overal uitgerold worden, of de telefoon nu uit NL, rusland of america komt. Ok, op baseband modem na.

En nu gaan we alweer 2 versies van hetzelfde product krijgen? Dat betekend 2x de inzet voor optimalisatie en patches.... of waar ik eerder bang voor ben... 2x zo traag.

*baalt* Erg jammer dat ze dit nu weer moeten doen. Ze hadden zo'n mooie telefoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Eldar heeft 'm inmiddels al binnen en heeft er gelijk weer een mooie preview van gemaakt.
Heeeeel veeeeel plaatjes.
Afbeeldingslocatie: http://mobile-review.com/review/image/samsung/galaxy-s2/pic/all-face.jpg

Quadrant score wisselde deze keer tussen 2000 en 2700, software is dus nog steeds niet af, maar al wel verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Afbeeldingslocatie: http://mobile-review.com/review/image/samsung/galaxy-s2/display/3.jpg

Vergelijking tussen de SGS en de SGS2. Het SAMOLED+ scherm rechts. Wat een verbetering! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-10 23:26
phobosdeimos schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:29:
[afbeelding]

Vergelijking tussen de SGS en de SGS2. Het SAMOLED+ scherm rechts. Wat een verbetering! :9~
Wat een onzin, lijkt me meer op een marketing plaatje

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Huh? Die foto komt van Eldar zelf, hij heeft een preview van de SGS2 gedaan, en in die preview zie je een stuk of 5 foto's waarbij hij de SGS1 naast de SGS2 houdt om het scherm te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
phobosdeimos schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:41:
Huh? Die foto komt van Eldar zelf, hij heeft een preview van de SGS2 gedaan, en in die preview zie je een stuk of 5 foto's waarbij hij de SGS1 naast de SGS2 houdt om het scherm te vergelijken.
Ken jij iémand met een Galaxy S waarbij het scherm lijkt op de linker foto? Nee, ik ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat samsung hem die telefoon zou geven zonder er iets voor terug te willen maar misschien zit ik ernaast :)
Overigens wordt dit wel mijn volgende telefoon hehe.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-10 23:26
Omdat ik het zelf even heb gekeken op mijn galaxy(1).
Heb dan wel niet het zelfde plaatje, maar het plaatje vanuit het topic gekeken.
Bij mij ziet het er dan niet zo flets en ribbelig uit.
Zou het kunnen zijn dat hij een SuperLCD exemplaar gaat?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Zo'n "ribbelig" effect heeft dan ook vaker te maken met de foto dan het scherm zelf, een vergelijkbaar effect is dan ook te zien op deze vergelijkingsfoto, maar dan bij de S II:
Afbeeldingslocatie: http://mobile-review.com/review/image/samsung/galaxy-s2/display/4.jpg

Overigens heeft het verschil in kleuren waarschijnlijk te maken met de DNIe+ software die Samsung in de achtergrond heeft draaien, welke vergelijkbaar is met de Bravia Engine op de Xperia Arc, deze software past foto's en video's aan zodat ze er beter uit zien op het sAMOLED+ scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Koen87 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:56:
[...]

Onzin, deze spellen werken ook gewoon op de S2 met Exynos. Nvidia heeft alleen de voor Tegra 2 geoptimaliseerde spellen samengepakt in hun Tegra Zone. Zou namelijk wel gek zijn dat nu ineens voor Fruit Ninja een Tegra nodig is. Daarnaast heb ik Dungeon Defender ook al op me Nexus one gehad.
nVidia’s Tegra 2 dual-core processors bring gaming on Android into a whole new world from anything we’ve seen thus far. In addition to having all the advantages of a dual-core CPU, nVidia is also focusing heavily on the graphics side of things, allowing for what promises to be some truly impressive games. To better facilitate the distribution of these games, nVidia is launching the Tegra Zone, which will highlight games and apps that are developed specifically to take advantage of the extra power the Tegra 2 offers. nVidia has been talking about it for a while, but it has finally gone live and can be downloaded from the Android market on any Tegra 2-powered Android device. The games available at launch are as follows:

Fruit Ninja
Dungeon Defenders: First Wave Deluxe
Samurai II: Vengeance
Galaxy on Fire 2
Backbreaker
Vendetta Online
Monster Madness
Hardwood Solitaire IV
These games, along with all future Tegra Zone games, will be available from the Android market as well, designated as “THD” games — the Tegra Zone just serves as an easier way to highlight these games. If you have, or will soon have, one of the few Tegra 2 devices on the market

Ik weet enkel niet of dan de Exynos of Qualcoms deze games wel kunnen draaien we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat schreef hij toch ook? Dat ze op beiden werken maar misschien de Tegra2 versie daarvoor optimized is. Staat ook gewoon in jouw quote als zodanig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Brad Pitt schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:07:
[...]

Ja, dat schreef hij toch ook? Dat ze op beiden werken maar misschien de Tegra2 versie daarvoor optimized is. Staat ook gewoon in jouw quote als zodanig.
Ik zeg ook nergens dat hij dat niet schreef :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mafiatounes schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:50:
Ik zeg ook nergens dat hij dat niet schreef :X
Absurd bizarre manier van quoten, een bericht posten en een opmerking plaatsen dan. Zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
Weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb toch echt liever de exynos processor na het zien van dit filmpje:

http://www.engadget.com/2...muscle-at-gdc-2011-video/
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.