• Anoniem: 69767
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Mede-auteur:
  • Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-04 12:50

Relief2009

Samsung Galaxy S2

Intro
Op 13 februari 2011 heeft Samsung de Galaxy S2 geïntroduceerd. De belangrijkste kenmerken zijn de 4,3" Super-AMOLED Plus scherm, 1 GHZ Dual-core Exynos processor en een NFC-reader. Daarnaast beschikt het toestel over een 8MP-camera waarmee tevens 1080P video geschoten kan worden.
Het Super-AMOLED Plus scherm is de volgende generatie SAMOLED schermen zoals we die kennen van de Wave en Galaxy S. De 2e generatie SAMOLED-schermen maken gebruik van een RGB-matrix wat het scherm stukken scherper (50% meer subpixels) moet maken in vergelijking met de eerste generatie SAMOLED-schermen.

Dit topic is bedoeld om over de Samsung Galaxy S II te praten. Discussies over accessoires, providers, prijzen en abonnementen horen in aparte topics en zijn dan ook ongewenst!!

Inhoudsopgave
Specificaties
Chipset ARM Cortex A9 – Exynos 4210
Kloksnelheid2 x 1 GHz
BesturingssysteemAndroid 2.3 (Gingerbread) met Touchwiz 4.0
Scherm4.3-inch SAMOLED Plus touch screen 480 x 800 resolutie (rgb-matrix)
ROM16GB / 32GB
RAM1 GB
GeheugenuitbreidingmicroSD™ memory card (SD 2.0 compatible); max 32GB
Gewicht116 gram
Afmetingen125.3 x 66.1 x 8.49 mm
Netwerk HSPA+ 21Mbps/ HSUPA 5.76Mbps, EDGE/ GPRS Class 12, Quad band GSM 850/900/1800/1900, Quad band UMTS 850/900/1900/2100
GPSinterne GPS-antenne
Wifi IEEE 802.11a/b/g/n WiFi, WiFi Direct
SensorenInternal GPS antenna, A-GPS, NFC-reader, G-Sensor, Gyroscoop, Digital compass, Proximity sensor
Camera8.0 MP camera met auto focus en LED flashlight
Camera Front2.0 MP
BluetoothBluetooth 3.0 + HS
Audio3,5 mm stereo audio-aansluiting, Stereo FM Radio met RDS
AansluitingStandaard micro-USB (5-pin micro-USB 2.0)
Camera video opnemen1080P Full HD video recording
Batterij1650 mAh
Batterijduur--
Websitehttp://galaxys2.samsungmobile.com/html/index.html
Handleiding--

Terug naar de inhoudsopgave
Features
  • Lost Phone Management
  • Easy Set-up (WPS PIN/PBC, Wi-Fi Direct)
  • AllShare (DLNA1.5)
  • Samsung Kies 2.0, Samsung Kies air
  • Social Hub Premium: de toekomst van communicatie; spreek met wie je wilt en hoe je wilt vanaf één plek: je contactenoverzicht. Je hebt de communicatiegeschiedenis en updates van je contacten op sociale netwerksites in beeld. Vanuit het contactenoverzicht leg je direct contact via e-mail, sms of sociale netwerkdienst. Of je belt gewoon. Je contactenoverzicht op de Samsung Galaxy S II wordt dé hub voor jouw sociale leven.
  • Readers Hub: met de Samsung Galaxy S II heb je altijd een bibliotheek aan boeken, tijdschriften en kranten bij je. Dankzij speciale samenwerkingsverbanden biedt de Samsung Readers Hub meer dan 2,2 miljoen boeken aan, 2.000 kranten in 49 talen en 2.300 populaire tijdschriften in 22 talen.
  • Game Hub: Game Hub biedt de eenvoudigste manier om de beste mobiele games te downloaden en te spelen. Met de gyroscopische sensor met drie assen opent Samsung een wereld aan gamingmogelijkheden. Probeer games gratis uit en download eersteklas titels van partners zoals Gameloft. Of daag vrienden uit met de Social Network Games (SNG) van mobage, inclusief ngmoco’s ‘We Rule and We City’.
  • Music Hub: de Samsung Galaxy S II is je persoonlijke muziekmanager met toegang tot meer dan 12 miljoen tracks van 7Digital. Ontdek wat hot is volgens de hitlijsten, zoek je favoriete muziek op, ontvang aanbevelingen van albums, luister naar previews en download ze direct op de Samsung Galaxy S II
Enterprise solutions
  • Cisco AnyConnect Virtual Private Network
  • Sybase Afaria Mobile Device Management
  • Cisco WebEx
  • Cisco Mobile
Mobile Audio/Video Interface
  • MHL: Samsung Galaxy S2 has a MHL (Multimedia High-definition Link) connector, which basically allows the Micro-USB to do much more than just be a Micro-USB connector. It can for example output 1080p with a Micro-USB to HDMI cable and it can do USB host stuff such as USB keyboards. At the same it will be charging your phone.
Hands-on / (P)Reviews
Engadget - Samsung Galaxy S II hands-on (Video)
http://www.engadget.com/2...-3-inch-super-amoled-plu/

Slashgear - Samsung Galaxy S II hands-on (Video)
http://www.slashgear.com/...-hands-on-video-14133161/

Gsm Arena - MWC 2011: Samsung hands-on (Video)
http://www.gsmarena.com/mwc_2011_samsung-review-567p2.php

Anandtech - Samsung's Galaxy S II Preliminary Performance Benchmark hands-on (Video)
http://www.anandtech.com/...mance-mali400-benchmarked

DM Relief2009 als een bepaalde preview of review genoemd moet worden.

Foto's

Youtube
MobileBurn - Samsung Galaxy S II - live first look
YouTube: Samsung Galaxy S II - live first look (FIXED AUDIO)

Gsm Arena - Samsung I9100 Galaxy S II UI demo
YouTube: Samsung I9100 Galaxy S II UI demo

Gsm Arena - 1080p video sample
YouTube: 1080p video sample captured with the Samsung I9100 Galaxy S II

Anandtech - Samsung Galaxy S II Demo
YouTube: Samsung Galaxy S II Demo

Samsung Galaxy S2 ondersteunt Mobile High-Definition Link (MHL)
YouTube: Mobile High-Definition Link (MHL)

ARMdevices.net - Samsung Galaxy S2
YouTube: Samsung Galaxy S2

IntoMobile - Hands-on Samsung Galaxy S 2
YouTube: Hands-on Samsung Galaxy S 2 with Android 2.3 Gingerbread and 1GHz dual-core processor

Changelog
Pre: Topic opgezet door BobWarley :*)
13-02-2011: Officiele introductie van de Samsung Galaxy S2 (Overgenomen door Relief2009)
13-02-2011: Eerste actuele informatie SGS2 toegevoegd
13-02-2011: Video + meer specs toegevoegd.
14-02-2011: jump-tags gemaakt
14-02-2011: 'Video's' renamed naar 'Youtube' en 'Hands-on' verplaatst naar '(P)Reviews'

[Voor 255% gewijzigd door pven op 04-03-2011 14:43]

• yur400
  • Laatst online: 14-05 09:32

Dit was de eerste "gelekte" informatie.
Veel mensen zagen dit als een fake, maar het is mogelijk als je kijkt naar het nieuwe vlaggenschip van LG.

In de teaser die bobwarley heeft gepost is op 0:13 de weerspiegeling van een telefoon te zien. Het zou misschien de Galaxy S 2 zijn.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Een Galaxy 2 kan zeker intressant zijn als er stock android op kan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 11:35
Allemaal leuk en aardig..mega configuratie en spectaculair maar., hoe zit het met de accu??
Vergeet niet dat een Dual-core alleen al je batterij in een no-time leeg slurpt..of er moet een klein kernreactor in zitten.

Tubes....It's what make music music!

• yur400
Het idee van dual-core is dat het juist minder consumeert. Een cpu met 1 core moet bij multitasking harder (lees hogere klokfrequentie) werken dan een duol-core. Dit resulteert in een hogere verbruik bij de single-core. Zie afbeelding.

• Mottebelke
  • Laatst online: 17:29
Volgens de eerste review van de LG Optimus 2x (met Tegra 2 dualcore) zou het verbruik ongeveer gelijk zijn aan de Nexus S. Dus zo heel veel verschil zal het niet gaan maken.

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:52
Op een gegeven moment zie je ook een draaitol. Dat lijkt me duiden op een Gyroscoop die bij de volgende Galaxy S wordt gebruikt.

[Voor 11% gewijzigd door Koen87 op 01-02-2011 17:19]

• silitek
  • Laatst online: 02-05 11:35
Mottebelke schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:14:
Volgens de eerste review van de LG Optimus 2x (met Tegra 2 dualcore) zou het verbruik ongeveer gelijk zijn aan de Nexus S. Dus zo heel veel verschil zal het niet gaan maken.
Neemt niet weg dat accu/batterij ontwikkeling ver achter blijft bij de rest..Leuk voor multitasking maar waarschijnlijk weer elke dag aan het infuus. ;)

Tubes....It's what make music music!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-05 13:08
Berichten over 4.3+" kun je geloof ik wel schrappen, is duidelijk dat dat slechte mockups zijn. Als je meer dan 10 miljoen Galaxy S telefoons verkoopt met een schermgrootte van 4", denk ik niet dat je gaat veranderen.Verder ben ik geïnteresseerd of Samsung de Tegra2 gaat gebruiken of toch zijn eigen Orion. De Orion zou dan nu al in massaproductie moeten zijn, geen idee of dat werkelijk zo is...

• Zed_no1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 09:49
Ik ben erg benieuwd wanneer deze leverbaar is. Als deze op 13 feb. gepresenteerd wordt.. 2/3 maanden?

Anoniem: 305310

vervelend dat die nu pas aangekondigd gaat worden,

duurt het nog weer 2-3maanden voor hij er werkelijk is, en ik mag morgen verlengen! dan wordt het maar de SGS denk ik, koop ik de S2 later wel ;)

• Niet online
Anoniem: 305310 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:43:
vervelend dat die nu pas aangekondigd gaat worden,

duurt het nog weer 2-3maanden voor hij er werkelijk is, en ik mag morgen verlengen! dan wordt het maar de SGS denk ik, koop ik de S2 later wel ;)
Verlengen is niet tegenwoordig niet meer zo'n goed idee. Ok, je telefoon is wat goedkoper. Maar je mist alle actie-aanbiedingen van 12 maanden gratis Internet (twv 10 euro = 120 euro!) waardoor je met je "gratis" verleningstoestel uiteindelijk toch duurder uit bent, dan niet verlengen en bij een andere provider van een actie-aanbieding gebruik te maken met een iets hogere toestelprijs.

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-05 12:52
Mottebelke schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:14:
Terwijl de LG een snellere processor heeft; betere prestaties bij gelijk verbruik = winst.

• Koen87
Anoniem: 69767 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:56:
[...]

Verlengen is niet tegenwoordig niet meer zo'n goed idee. Ok, je telefoon is wat goedkoper. Maar je mist alle actie-aanbiedingen van 12 maanden gratis Internet (twv 10 euro = 120 euro!) waardoor je met je "gratis" verleningstoestel uiteindelijk toch duurder uit bent, dan niet verlengen en bij een andere provider van een actie-aanbieding gebruik te maken met een iets hogere toestelprijs.
Bel maar is met je provider, ik heb er (voor me broertje voor een Galaxy S) onbeperkt korting op internet (€2,5 ipv €10) en 90 euro extra toestelkorting uitgesleept, ten opzichte van een nieuwe abbo.

Back ontopic :)
Ik kan op dit moment al verlengen en nu Samsung deze aankondigt wordt het allemaal niet makkelijker om te wachten. Hopelijk lekken er vroegtijdig nog wat specs, want ik ben ook nauwlettend de Atrix en Optimus 2x in de gaten aan het houden.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Koen87
Ik vind het ook erg groot, al moet ik zeggen dat ik er een hard hoofd in heb dat ze dit ook daarwerkelijk gaan doorvoeren.
Ik wacht MWC nog even af en kijk dan wat de uiteindelijke specs worden, een halve inch er weer bij op vind ik wel te veel. Zeker als ik dit mogelijk men N1 zal gaan vervangen.Als ik de Dell streak bekijk met 5" dan vind ik dat al geen telefoon meer. Deze zit dichter bij de Dell dan de N1.

• Alexander6501
"Something big is coming..."

Hoop het niet in ieder geval, echt onzin zo'n belachelijk groot scherm..

• Koen87
Phandroid zegt nog wat meer specs te hebben, daarnaast verwijzen ze ook met het scherm naar Tweakers.
De specs die ze geven:
Today several sources have come forward to add to the speculation of the final specs for the Samsung Galaxy S2, set to be unveiled in Barcelona in a little over a week. SamsungFirmware, an often reliable unofficial source of Samsung ROMs and news leaks, has been tweeting away with teaser specs, and published a blog posting further detailing what they have heard. If what they say is true the Galaxy S2 will be specced with the following:
A 4.3″ or 4.5″ Super AMOLED Plus display
8MP rear camera with LED and 1.3MP front-facing camera
Orion dual-core processor clocked at 1.0 or 1.2GHz
Android 2.3 Gingerbread
NFC Support
Bluetooth 3.0
Mocht deze echt een Orion processor hebben, dan zal deze ook wel in de Galaxy Tab2 zitten. Dat geeft voor mij wel een puntje om dan toch voor deze telefoon te gaan.

• Niet online
Koen87 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 20:06:
Phandroid zegt nog wat meer specs te hebben, daarnaast verwijzen ze ook met het scherm naar Tweakers.
De specs die ze geven:
Mja, die geruchten boeien me niet echt meer zo, omdat de officiele aankondiging (MWC) echt niet lang meer op zich laat wachten :)

• Koen87
Anoniem: 69767 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 20:19:
[...]

Mja, die geruchten boeien me niet echt meer zo, omdat de officiele aankondiging (MWC) echt niet lang meer op zich laat wachten :)
Nee dat klopt, maar aangezien Samsung ook veel Tegra 2 processoren heeft gekocht, zal die Orion processor ook wel niet waar zijn. Helaas. Ik wacht met geduld af :)

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
Nou, van mij mag dat ding absoluut een 4,5" scherm hebben. Zeker als ie zo dun is, dan is dat absoluut geen probleem. Ik heb nu nog een milestone, en kan binnenkort verlengen. Zit heel erg te twijfelen tussen toestel met of zonder toetsenbord. Maar ga ik met een toestel zonder toetsenbord dan wil ik het scherm wel heel groot hebben, minimaal 4,3", maar liefst 4,5".

Aangezien de aankondiging "something [big] is coming" is, lijkt me toch dat het scherm wel groter moet zijn dan de normale galaxy S. 4,3" ligt dan voor de hand, had de desire HD ook. Denk toch dat 4,5" wel erg veel mensen (behalve mij) gaat afschrikken :).

• extraordinare
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-05 14:43
hoe groter hoe beter :)
Maar het moet geen ipad formaat worden, dat kan je niet zomaar in je zak steken...

• yur400
Samsungunpacked is de officiële onthullingssite van de Galaxy S2. Morgen en overmorgen krijgen we 2 nieuwe teasers en op 13 februari 19:00 wordt de smartphone officieel onthuld. De onthulling zal via live stream te volgen zijn.

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 23:24

En nu is hij eindelijk eens goed gelekt:
http://www.engadget.com/2...mb-tablet-leaked-on-kore/
[...]specs: Android 2.3 Gingerbread, 4.3-inch display, 1GHz dual-core processor, HSPA+, Bluetooth 3.0, and 802.11 a/b/g/n WiFi. Additionally, Paran says that this new handset weighs 116g (4.09 ounces) and is 8.49mm thick -- which is close to, if not the, thinnest smartphone device we've heard of yet. (For the record, the Xperia Arc is 8.7mm at its thickest point.)

Anoniem: 230001

Ziet er interessant uit als deze gegevens kloppen, al had ik liever nog 4,5". Ik wil een vervanger voor mijn Desire waar ik tegen de te beperkte geheugenruimte voor apps aanloop. Weet alleen nog niet of het de nieuwe Galaxy gaat worden of een HTC, in ieder geval een toestel met een dual-core.
Nu maar hopen dat uiterlijk begin april de toestellen uitgeleverd gaan worden.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
Vraag me af welke processor ze er precies in gaan stoppen. Ze hebben moeten zelf nog beginnen met het in productie nemen van hun dual-core processors, dus ik hoop niet dat ze die er in gaan stoppen. Dan duurt het namelijk nog wel even voordat deze op de markt is.

Maar voor de rest zijn de specs top! Gingerbread out-of-the-box, groot scherm, en heerlijk dun! En hopelijk is de bootloader e.d. gewoon vrij, dus dat er wel fatsoenlijk custom roms op kunnen worden geïnstalleerd.

Ik hoop namelijk ook april, want dan kan ik weer nummerportering aanvragen :).

Moet trouwens wel zeggen, dat als die foto's kloppen, ze wel echt weer een iphone look-a-like hebben gemaakt. Dat vind ik wel beetje jammer. Maar goed, uiteindelijk mag dat de pret niet drukken wmb.

[Voor 15% gewijzigd door Morgoth op 12-02-2011 14:05]

• M-en-M
Morgoth schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 13:59:
Vraag me af welke processor ze er precies in gaan stoppen. Ze hebben moeten zelf nog beginnen met het in productie nemen van hun dual-core processors, dus ik hoop niet dat ze die er in gaan stoppen. Dan duurt het namelijk nog wel even voordat deze op de markt is.

Maar voor de rest zijn de specs top! Gingerbread out-of-the-box, groot scherm, en heerlijk dun! En hopelijk is de bootloader e.d. gewoon vrij, dus dat er wel fatsoenlijk custom roms op kunnen worden geïnstalleerd.

Ik hoop namelijk ook april, want dan kan ik weer nummerportering aanvragen :).

Moet trouwens wel zeggen, dat als die foto's kloppen, ze wel echt weer een iphone look-a-like hebben gemaakt. Dat vind ik wel beetje jammer. Maar goed, uiteindelijk mag dat de pret niet drukken wmb.
De Exynos/Orion gaat begin volgende maand, maart, in massaproductie, dus het is best wel mogelijk dat deze eind maart/begin april in de telefoon te vinden is. De Galaxy S i9000 lag ook iets minder dan een maand na de massaproductie van de Hummingbird in de schappen. Samsung kan vrijwel alle onderdelen zelf produceren, dus bij de assemblage is het vrij makkelijk om alles snel bij elkaar te krijgen.

En voordat iemand beweert dat men dan ook nog prototypen/assemblage processen moet testen, let wel dat de early sampling van de Orion al maanden geleden is begonnen, er zijn al verscheidene testboards gedemonstreerd. Het is dus vrij redelijk om aan te nemen dat deze al getest zijn.

edit: Oh ja, en hij staat nog niet op de officiële Unpacked site, maar al wel in het kanaal. Het D-2 filmpje:
YouTube: Samsung Unpacked in Barcelona

Niets over het mobieltje zelf, enkel wat gedoe met blauwe "Unpacked" doosjes... :/

[Voor 13% gewijzigd door M-en-M op 12-02-2011 14:29]

Weer zo'n ugly-ass plastic looking dinkytoy achtige device zonder gewicht, jammer jammer jammer...
Voor mij wordt het deze S2 icm die lelijke Samsungs TouchWiz het zeker niet, have fun with this device!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Eerst de details weten, dan pas gaan oordelen :)
Wie weet valt het allemaal reuze mee ( of tegen natuurlijk ), we zien wel, paar nachtjes slapen nog.
Nou neehoor, ding is een 95% kloon van de Galaxy S, niets voor mij dus, voor anderen: enjoy this device!

• M-en-M
CLB schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:19:
Nou neehoor, ding is een 95% kloon van de Galaxy S, niets voor mij dus, voor anderen: enjoy this device!
Je kan enkel de voorkant zien op dit plaatje, er is ook een kans dat ze gewoon het design van de iPhone 4 hebben gejat en zowel de voor als achterkant van glas hebben gemaakt.
Overigens zag ik laatst de Armani versie van de Galaxy S (gebaseerd op de AT&T versie van de Galaxy S in Amerika) in de winkel, dat is toch wel een van de mooiste mobieltjes die ik ooit heb gezien.

Op het moment zit ik met mijn HD2 op een Ben abonnement (kan wanneer ik wil opstappen), en dit lijkt me toch eindelijk een waardige opvolger. :D
Eindelijk weer eens een behoorlijk mobieltje met een 4.3" scherm (ik vind het 4" scherm van de Galaxy S van mijn vriendin toch wat krap); ik vond de Desire HD van HTC toch zwaar teleurstellend, en verder is er eigenlijk niets. Bovendien zijn die Super AMOLED schermen echt bloedmooi om te zien, wat alleen nog maar beter zal zijn met de Plus variant die in deze te vinden zal zijn.

Update: Engadget beweert nieuwe info te hebben over de Galaxy S II (en de 10,1" Tab).
[...]the Galaxy S II will tout a 4.3-inch Super AMOLED Plus display, a 1GHz dual-core Orion / Exynos processor, NFC, Bluetooth 3.0, and 24Mbps HSPA+ connectivity. All those stats were leaked earlier this morning, along with the image above, and we've once again seen the 8.49mm thickness for this device, although we now believe it is the measurement at its thinnest point -- it's likely that the S II will fatten up to 9.9mm, presumably to accommodate the camera module, one of the last remaining parts of smartphone construction that require extra girth (NFC being another).
Verder zeggen ze genotificeerd te zijn van geheugen groten van 16, 32 en 64GB, maar het is niet duidelijk of deze voor de S II gelden, of de Tab.
Ook beweren ze dat Samsung van plan is een telefoon met een 4" 3D scherm te lanceren, en verder nog allerlei cloud-based services.

[Voor 33% gewijzigd door M-en-M op 12-02-2011 17:39]

• Relief2009
CLB schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:35:
Weer zo'n ugly-ass plastic looking dinkytoy achtige device zonder gewicht, jammer jammer jammer...
Voor mij wordt het deze S2 icm die lelijke Samsungs TouchWiz het zeker niet, have fun with this device!
CLB schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:19:
Ach ik begrijp dat je jaloers bent op de performance van Samsung's modellen. Je bent de eerst die klaagt over te lichte telefoons. LOL

Ik ga wel genieten van deze telefoon met het beste scherm op de markt, met de beste dual-core, met gingerbread en met mijn launcher pro icm wp7 icons. :D

Wat ik wil zeggen: je weet nog niks over deze telefoon en toch heb je je mening klaarstaan omdat het samsung is. Erg zielig 8)7

[Voor 7% gewijzigd door Relief2009 op 12-02-2011 21:24]

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:58
Vind het er veel belovend uitzien. Ben erg tevreden van mijn huidige SGS en wie weet komt de opvolger wel gewoon uit dezelfde stal. Hoop ik wel dat ze direct zaken als lagfix ed. niet meer nodig hebben ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
CLB schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:35:
en dan wel een crappy archos hebben? ;)

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-05 22:34
hoe kunnen we deze orion cpu vergelijken met een tegra bvb? wat is beter, wat is slechter...?

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-05 21:28

3DDude

I void warranty's

oknot schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 22:32:
[...]

Met hem, heeft ie wel een puntje zo'n Archos tablet is ook nogal 'platic' :P

Vroeger mocht dit niet; goh waarom nu wel?

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 00:13

Quindor

Switching the universe....

Kenny1001 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 00:49:
hoe kunnen we deze orion cpu vergelijken met een tegra bvb? wat is beter, wat is slechter...?
Dat is nog niet helemaal bekend. Maar tot nu toe zijn de dual-cores redelijk aan elkaar gewaagd. Een qualcomm vs een TI omap4 vs een Orion vs een tegra is nog erg lastig te zeggen. Ze hebben allemaal hun voor's en tegen's, bepaald door de design keuzes.

Anandtech heeft daar bijvoorbeeld wel een goed artikel over geschreven.

Time will tell.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, Mijn vakantie CampZone

• M-en-M
Kenny1001 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 00:49:
Beide CPU's zijn dual-core Cortex-A9 op 45nm met een clock snelheid van 1GHz, deze zijn dus hoogstwaarschijnlijk identiek.
Het verschil ligt in de GPU. De PowerVR SGX 540 in de Hummingbird is al iets sneller dan de GeForce ULP in de Tegra 2, Samsung stelt dat de quad-core Mali 400 in de Orion vijfmaal zo snel zal zijn als de eerder genoemde PowerVR GPU. You do the math. :)
Relief2009 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 21:23:
Ach ik begrijp dat je jaloers bent op de performance van Samsung's modellen.
Je bent de eerst die klaagt over te lichte telefoons. LOL
Ik ben heel jaloers ja... vast en zeker... LOL :S
Ik ga wel genieten van deze telefoon met het beste scherm op de markt,
met de beste dual-core, met gingerbread en met mijn launcher pro icm wp7 icons. :D
Zei ik toch ook 'enjoy your device' Niks voor mij, maar hij zal anderen vast en zeker bekoren.
Wat ik wil zeggen: je weet nog niks over deze telefoon
en toch heb je je mening klaarstaan omdat het samsung is. Erg zielig 8)7
Erg zielig? Omdat? Het niet in jouw straatje past qua 'lyrisch zijn over de gelekte S2 specs'?
Jij bent er helemaal lyrisch over met je 'beste scherm, beste dual-core'..
Je weet nog niks over de telefoon en toch heb je je mening klaarstaan omdat het Samsung is. Erg zielig 8)7.
Gek is dat heh.. dat is nou een mening, iets persoonlijks, maar dan zal ik het iets uitgebreider plaatsen:
CLB schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:42:

De Samsung Galaxy S2 heeft als voordelen:
Nieuw type AMOLED scherm, ik houd er persoonlijk niet van, maar de meeste mensen zweren er bij..
Samsung, gerenomeerd merk wat hier in de EU / Nederland erg bekend is. Zal goed verkrijgbaar zijn tegen redelijk normale prijzen (bij 2 jarige abonnementen) wat bij de Motorola Atrix weer niet zo zal zijn. Waarschijnlijk is deze binnen de kortste keren geroot en zullen ook custom roms / tweaks allemaal weer geen probleem zijn net als bij de Galaxy S.

De Samsung Galaxy S2 heeft als nadelen:
TouchWiz UI van Samsung zelf, een skin om Android heen die stukken minder is dan bijvoorbeeld HTC's Sense of MotoBlur van Motorola. Dikte van het apparaat en de gebruikte materialen. De eerste leaks zeggen mij dat er weer is gekozen voor plastic net als bij de Galaxy S en dat vind ik toch erg cheapass overkomen / aanvoelen. Samsung staat niet echt goed bekend om zijn updates qua software voor apparaten.. Daar staat wel tegenover dat de Galaxy S al op Android 2.2 draait en er misschien ook nog wel officieel wordt geupdatet naar Android 2.3. Hij zal niet zo exclusief zijn als bijvoorbeeld de Motorola Atrix en veel mensen die Android willen / een nieuwe Androiddevice willen zullen kiezen voor een Galaxy S2. De Galaxy S2 heeft een 4,3" scherm wat in mijn opinie toch de te grote kant op gaat.

Voor de rest is het allemaal afwachten op de officiele aankondiging... Wat voor materialen zijn er gebruikt? Wat is de resolutie van het scherm? Wat voor batterij zit er in? Wat voor camera zit er op? Welke Androidversie komt er op bij de release? Komen er zeker weten nieuwe Android-updates? Komen er officiele Samsung-accessoires voor uit, net zoals bij de Atrix? Wat zal de video-output zijn? 720P / 1080P? Nog andere noemenswaardige features?
oknot schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 22:32:
;)
3DDude schreef op zondag 13 februari 2011 @ 01:05:
Met hem, heeft ie wel een puntje zo'n Archos tablet is ook nogal 'platic' :P
Dat klopt ook zeker :) Ten eerste is de prijs daar naar wat de helft is van de losse S2 prijs (denk ik zo)
Ten tweede zitten er nog wel redelijk wat elementen in van metaal wat het wat minder cheapass over doet komen dan een gehele plastic device. Zo'n metalbrushed achterkantje doet voor mij toch wel wonderen qua cheapass- factor wat ik dan minder vind worden. Maar zoals ik vanmiddag zei, over de S2 is ook nog niks officieels bekend.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Op de man spelen vanaf nu achterwege laten aub.

• M-en-M
CLB, ik vind het vrij vreemd dat je een lomp plastic ding als de Atrix aanprijst (in je volledige post) terwijl je tegelijkertijd Samsung bekritiseert voor het gebruik van hetzelfde materiaal. (Wat ze overigens enorm goed weten uit te voeren, al geeft het lichte gewicht inderdaad af en toe een "goedkoop" gevoel)

Bovendien slaat het al helemaal nergens op om TouchWiz te bekritiseren als MotoBlur en Motorola's andere UI modificaties (zoals de gallerij) trager zijn de interface van een HTC Hero, zelfs op de Tegra 2 SoC in de Atrix. (Voor zover in ieder geval te zien is in de hands-on/preview videos) TouchWiz is simpelweg slecht, maar MotoBlur was (tot voor kort, blijkbaar) onbetwist erger.

Hetzelfde geldt voor het software-update argument, Motorola is slechter bezig met updates hier dan Samsung. (Het tegenovergestelde is daarentegen wel waar voor de Verenigde Staten)

Ik beoordeel je niet op je keuze, de Atrix is nog steeds een geweldig, innovatief mobieltje. Maar je beargumentatie voor en tegen de Atrix en S II respectievelijk is ietwat vreemd.

(Voor het geval er verwarring ontstaat, RoD/andere mods: Dit is geen persoonlijke aanval, slechts een reactie op een mogelijk discussiepunt. Bij voorbaat mijn excuses voor zowel CLB als het moderatie team als dit anders wordt geïnterpreteerd.)

[Voor 4% gewijzigd door M-en-M op 13-02-2011 02:52]

• klaasgatenkaas
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10-2019
Blijkbaar heeft een webwinkel in de UK de S2 al als pre-order staan en verwachten ze hem 4 maart...

http://www.mobilefun.co.u...alaxy-s2-i9100-p27921.htm

Ik ben benieuwd of dit waar is en of dat ie rond die tijd ook in nederland word gereleased.
De Atrix is ook zeker niet DE mobiel, daar zei ik vanmiddag namelijk over:
CLB schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:42:

De Motorola Atrix heeft als voordelen:
Compact en klein met zijn 4" scherm wat toch een hoge resolutie heeft.. Snelle en goede hardware in de vorm van een dual core CPU en 1GB RAM en dat samen met een grote capaciteitsbatterij wat ook in de reviews naar voren komt. Apparaat is exclusief en zal dat denk ook altijd blijven. Meeste mensen gaan toch voor een HTC / Samsung / anders... Een fingerprintreader om je telefoon te unlocken, wel erg funky en high-end. 1080P output icm de HDMI-out is top.

De Motorola Atrix heeft als nadelen:
MotoBlur UI alhoewel dat in de reviews naar voren komt als 'ook de diehard Android liefhebber kan hier goed mee werken en vind dit totaal niet erg'. Toch ben ik nog steeds van 'zo kaal mogelijk qua Android graag!'. Motorola.. het merk ansich, het is hier in de EU / Nederland nou niet echt een topmerk. Ze leveren weinig toestellen op deze markt en wat dat inhoud qua Android-updates, dat is afwachten... De Motorola Milestone wacht nog steeds op een officiele update naar Android 2.2, maar die komt er wel aan dat is ook weer waar. Ook is er nog niet echt wat bekend over de bootloader en / of het feit dat deze gelockt is, wat simpel gezegd inhoud: geen custom rom mogelijkheden.
De Atrix wordt geleverd met Android 2.2, terwijl Android 2.3 al uit is.. maar komt die ook op de Atrix? Niks is nog zeker... En dan nog de prijs.. Hij zal waarschijnlijk los moeten worden aangeschaft voor een prijs die alleen weggelegd is voor echte Tweakers/ mensen die een exclusief apparaat willen hebben, of misschien via grijze import via wat winkels met een abonnement waarbij je waarschijnlijk 2 jaar goed betaald en ook nog geen gratis Atrix krijgt.
Had in de eerder geplaatste quote hierboven over de S2, de Atrix-zinnetjes even weg moeten halen misschien.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
klaasgatenkaas schreef op zondag 13 februari 2011 @ 03:00:
Blijkbaar heeft een webwinkel in de UK de S2 al als pre-order staan en verwachten ze hem 4 maart...

http://www.mobilefun.co.u...alaxy-s2-i9100-p27921.htm

Ik ben benieuwd of dit waar is en of dat ie rond die tijd ook in nederland word gereleased.
Het lijkt me goed dat er voor de S2 een ABO-topic geopend wordt in Telecomproviders :)

Ik ga binnenkort de shops hier in de buurt even vragen of ze em ook kunnen leveren op 4 maart.
Hmm op die site staat:
- 1,2GHz Orion dual core CPU
- 1GB RAM en NFC mogelijkheden
- 8MP camera icm ledflash en 1080P mogelijkheden

We weten het snel =)

• Niet online
Officiele specs uit interne documenten uitgelekt volgens Engadget

. Firstly, the Galaxy S II will tout a 4.3-inch, 800 x 480 Super AMOLED Plus display, a 1GHz dual-core Orion / Exynos processor, NFC, Bluetooth 3.0, and 24Mbps HSPA+ connectivity. All those stats were leaked earlier this morning, along with the image above, and we've once again seen the 8.49mm thickness for this device, although we now believe it is the measurement at its thinnest point -- it's likely that the S II will fatten up to 9.9mm, presumably to accommodate the camera module, one of the last remaining parts of smartphone construction that require extra girth (NFC being another).

http://www.engadget.com/2...-tab-ii-confirmed-for-mw/

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 13-02-2011 07:29]

• M-en-M

• Relief2009
Ik zag de nieuwe plaatjes op Engadget ja. Moet nog de achterkant zien. Voor nu lijkt het dat ze hopelijk afgestapt zijn van het shiny plastic en meer voor een matte look gaan. En ja, nothing beats SAMOLED, zeker nu het scherper en kleurrijker is :D

@bobwarley

Kun je de TS aanpassen met nieuwe plaatjes?

[Voor 60% gewijzigd door Relief2009 op 13-02-2011 10:38]

Achterkant:

Dat lijstje met Engadget-specs heb ik gisteren ook al gezien?

Ik ben wel benieuwd hoe de WVGA resolutie uitkomt qua scherpte op zo'n 4,3" scherm.
Het is wel een nieuw type scherm wat nog scherper is / zou moeten zijn, voor zo ver ik 't allemaal begreep.
Zo 'op papier' had 't voor mij wel wat hoger gemogen qua resolutie / aantal pixels. Ik ben dus benieuwd =)

[Voor 11% gewijzigd door CLB op 13-02-2011 11:28]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:24
yur400 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:12:
Het idee van dual-core is dat het juist minder consumeert. Een cpu met 1 core moet bij multitasking harder (lees hogere klokfrequentie) werken dan een duol-core. Dit resulteert in een hogere verbruik bij de single-core. Zie afbeelding.
[afbeelding]
Maar die vlieger gaat alleen op wanneer de software ook multithreaded is. Nou is Gingerbread dat volgens mij wel (of niet?) dus dat scheelt al iets, maar nu de rest van de Market nog.

• yur400
Vaak draai je meerdere applicaties tegelijkertijd. Denk aan browsen en tegelijkertijd muziek luisteren. Ik denk dat dit ook van toepassing is voor applicaties die soms op de achtergrond draaien, zoals facebook en rss updates.
Maar dan ga ik ervan uit dat de toepassingen regelmatig over de 2 kernen uitgesmeerd worden. Ik weet niet of de kernen in praktijk evenveel werk zullen krijgen.

Uit een review blijkt dat de LG Optimus 2X (Tegra 2, dual core) wel iets zuiniger is dan andere Android phones zoals de Galaxy S en Nexus One. Afbeelding. Link

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-05 22:34
CLB schreef op zondag 13 februari 2011 @ 11:15:
Achterkant:
[afbeelding]

Ik ben wel benieuwd hoe de WVGA resolutie uitkomt qua scherpte op zo'n 4,3" scherm.
Het is wel een nieuw type scherm wat nog scherper is / zou moeten zijn, voor zo ver ik 't allemaal begreep.
Zo 'op papier' had 't voor mij wel wat hoger gemogen qua resolutie / aantal pixels. Ik ben dus benieuwd =)
Scherper en met een 800x 480 resolutie, ik ben idd benieuwd!
ik denk ook 1.2 ghz zal te rooskleurig gedacht zijn. Al mag er wel 1 gb ram gaan inzitten.

• yur400
Het wordt scherper omdat ze van PenTile RGBG naar een betere pixel configuratie gaan.

Ik had gehoopt dat de nieuwe Galaxy S2 een beeldscherm met 1280x720 resolutie zou hebben. Niet omdat ik mijn huidige Galaxy S niet scherp genoeg vind, maar omdat we het dan misschien als een tablet hadden kunnen gebruiken dankzij een mogelijke Android 3.0 port en een hdmi aansluiting.

• Alexander6501
Poeh, ziet er toch uit als een mooi toestel zeg! Stukken beter dan de oude en dan ook nog dunner en lichter!!

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04-2022
Inderdaad, het oude model is maar een slecht iphone aftreksel. Het nieuwe model is iets unieker kwa vormgeving.

• klaasgatenkaas
CLB schreef op zondag 13 februari 2011 @ 11:15:
Achterkant:
[afbeelding]

De HTC desire HD heeft toch ook het zelfde schermpje (kwa afmetingen en resolutie dan). Nu ik de achterkant heb gezien wil ik zeker deze telefoon. Ziet er helemaal niet verkeerd uit nu maar hopen dat ie snel uitkomt (hopelijk die 4 Maart), geen leveringsproblemen krijgt en niet zo duur word als de Iphone...

• M-en-M
yur400 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 12:22:
Het wordt scherper omdat ze van PenTile RGBG naar een betere pixel configuratie gaan.

Ik had gehoopt dat de nieuwe Galaxy S2 een beeldscherm met 1280x720 resolutie zou hebben. Niet omdat ik mijn huidige Galaxy S niet scherp genoeg vind, maar omdat we het dan misschien als een tablet hadden kunnen gebruiken dankzij een mogelijke Android 3.0 port en een hdmi aansluiting.
Dit is nog steeds mogelijk. 3.0 is al naar de Streak geport, en deze heeft ook een resolutie van 800x480.

Mij had het ook wel leuk geleken om een hogere resolutie te hebben. Maar m'n HD2 heeft een zelfde grote en resolutie, en daar merk ik ook nauwelijks wat van een gebrek aan scherpte. Een 300+ ppi had mooi geweest, maar het is absoluut geen dealbreaker.

Ach ja, Galaxy S III, misschien? :+

Update: Weer een Unpacked filmpje. D-1, en opnieuw is er absoluut niets zinvols te zien.

[Voor 6% gewijzigd door M-en-M op 13-02-2011 13:21]

• Niet online
Stuur ff een DM als je de TS wilt overnemen!

Hier btw het definitieve design

Stuur ff een DM als je de TS wilt overnemen!

[Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 13-02-2011 13:22]

En vanavond wordt alles officieel onthult of zit ik verkeerd en komt dat op de MWC?

[Voor 3% gewijzigd door CLB op 13-02-2011 14:04]

• klaasgatenkaas
Jah maandag om 01:00 word ie onthult... Vind beetje apart. Het is een koreaans bedrijf en de MCW wordt gehouden in Europa en toch een Amerikaanse tijd voor de onthulling....
Ach ja binnekort word dat een Chineese tijd :+

• M-en-M
Wat nieuwe plaatjes:

En specs, volgens SamFirmware (de bron van de plaatjes):
- Ultra sharp 4.3" Super AMOLED Plus screen.
- Resolution: 800 x 480.
- HSPDA.
- WiFi 803.11 a/b/g/n.
- Super Thin 8.49mm.
- Weighing just 116g.
- Frontcamera 1.3 megapixel.
- Backcamera 8.0 megapixel.
- LED flash and 1080p video recording.
- Powerful dual-core 1.0GHz Samsung Exynos (Orion) processor.
- 1GB RAM.
- Intern 16GB.
- MicroSD up to 32GB.
- NFC.
- A-GPS.
- Bleutooth 3.0.
- Mini-HDMI port.
- Dual surround sound speakers.
- Android 2.3
Wat ik overigens opvallend vind aan dit eerdere plaatje is het "Games Hub" icoontje (bovenaan rechts). Wat houd dit in, denken jullie?
Gewoon een aantal shortcuts naar je games, zoals bij de eerste Omnia, of toch nog iets meer?

edit:
klaasgatenkaas schreef op zondag 13 februari 2011 @ 15:49:
Jah maandag om 01:00 word ie onthult... Vind beetje apart. Het is een koreaans bedrijf en de MCW wordt gehouden in Europa en toch een Amerikaanse tijd voor de onthulling....
Ach ja binnekort word dat een Chineese tijd :+
Uhm, volgens de site is deze te zien om 6PM CET (Central European Time, GMT+1, onze tijdzone dus).
Dus in ongeveer 2 uurtjes. Dit is dan ook te zien op de timer van Nederlandse Unpacked site.

[Voor 22% gewijzigd door M-en-M op 13-02-2011 15:59]

16GB intern geheugen.. Misschien ook wel een 32GB editie..

• klaasgatenkaas
M-en-M schreef op zondag 13 februari 2011 @ 15:54:
Wat nieuwe plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En specs, volgens SamFirmware (de bron van de plaatjes):

[...]

Wat ik overigens opvallend vind aan dit eerdere plaatje is het "Games Hub" icoontje (bovenaan rechts). Wat houd dit in, denken jullie?
Gewoon een aantal shortcuts naar je games, zoals bij de eerste Omnia, of toch nog iets meer?

edit:

[...]

Uhm, volgens de site is deze te zien om 6PM CET (Central European Time, GMT+1, onze tijdzone dus).
Dus in ongeveer 2 uurtjes. Dit is dan ook te zien op de timer van Nederlandse Unpacked site.
hmmm op samsungunpacked.com staat nu nog 9 uur 52 min countdown xD(waar ik ook op heb gekeken). Ach ik ga wel op jouw site kijken om 7 uur :) tnx anyway

• M-en-M
CLB schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:02:
16GB intern geheugen.. Misschien ook wel een 32GB editie..
Ik hoop nog steeds voor een 64GB editie, zoals Engadget beweert dat het mogelijk is. Dan gooi ik m'n 32GB MicroSD kaartje erbij en kan ik eindelijk het overgrote deel van m'n muziekcollectie er op zetten. :9
(Om maar niet te spreken van de bragging rights. 96GB aan storage, jongens. :3)

Maar ik zou in ieder geval blij zijn met een HDMI uit en 1GB aan RAM, hopelijk heeft Samsung besloten een Webtop als de Atrix te jatten; dat ziet er toch wel prachtig uit.
klaasgatenkaas schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:08:
[...]

hmmm op samsungunpacked.com staat nu nog 9 uur 52 min countdown xD(waar ik ook op heb gekeken). Ach ik ga wel op jouw site kijken om 7 uur :) tnx anyway
De timer op de HTML site loopt fout, die op de flash versie doet het wel goed, hetzelfde geldt voor de andere locale sites.

[Voor 27% gewijzigd door M-en-M op 13-02-2011 16:12]

M-en-M schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:10:
Ik hoop nog steeds voor een 64GB editie, zoals Engadget beweert dat het mogelijk is.
Kon eventueel ook de Galaxy Tab II nog zijn die 64GB opslag zou kunnen hebben, maar we zien 't wel!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:13
Laat ik dan de tweede zijn die klaagt over te lichte telefoons.

Als je eens met je Samsung Galaxy S een foto probeert te maken op een hoog punt met behoorlijk wat wind dan snap je wat ik bedoel. Kan elk moment uit je handen waaien als je m niet met 2 handen in de houdgreep houdt.

Ik hoop trouwens dat er een fysieke cameraknop op zit want met de Galaxy S vond ik dat tikken op scherm om foto te maken toch niet echt handig. Vooral niet als je foto van jezelf (met iemand) wilt maken, dat is nogal een gedoe.

Fijn dat er itt de SGS een flits op zit. Hoewel de nacht-functie van de SGS verbazingwekkend goed werkte, toen ik in New York daarmee fotos maakte vanaf Empire State maakte ik de iPhone gebruikers waarmee ik was jaloers. Maar voor feest-fotos heb je gewoon een flits nodig; hoewel een LED flits daar ook niet echt adequaat voor is, is het altijd beter dan niets.

Verder hoop ik dat de speaker beter is. Geluid van de SGS viel me tegen. Uit zon dun dingetje is het lastig goed geluid te krijgen, maar wat meer volume (zonder teveel kwaliteitsverlies als neveneffect) mag iig wel.

• M-en-M
Hertog_Martin schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:18:
Als je eens met je Samsung Galaxy S een foto probeert te maken op een hoog punt met behoorlijk wat wind dan snap je wat ik bedoel. Kan elk moment uit je handen waaien als je m niet met 2 handen in de houdgreep houdt.
Dit kan ik begrijpen, maar dit is ook al het geval met de HD2, welke 157 gram weegt. (Op de Vesuvius vorig jaar heb ik hem toch maar snel weer in m'n broekzak gestoken, dat durfde ik gewoon niet aan. 0_o)

Overigens vind ik de kwaliteit van de camera van de huidige Galaxy S simpelweg slecht. De foto's hebben echt een onacceptabele ruis en vreselijke scherpte, zelfs buiten met vol daglicht. Bovendien heeft Samsung de software standaard alle plaatjes oversaturated laten maken, net als de iPhone 4, da's ook niet fijn.

Maar 116 gram voor een 8.5mm dik mobieltje vind ik eigenlijk nog vrij redelijk. Ik vraag me wel af hoeveel van dat gewicht batterij is, het lijkt me dat er niet zo heel veel ruimte over is. Ik wil niet weer zo'n 1230mAh prul als in m'n HD2. (Op het moment heb ik gewoon een tweede in m'n portemonnee zitten, welke af en toe nodig is. :/ ) De 1500mAh in de i9000 is wel goed, maar iets als de 1930 in de Atrix of 1650 in de Armani versie zijn meer naar mijn smaak.

Ik ben het wel met je eens op het punt van het camera knopje, die mis ik wel op het moment. :)
Zoals hij wordt vastgehouden in het 3e plaatje doet me vermoeden dat er een op zit, maar het is moeilijk te zeggen.

Ach ja, in een half uurtje zullen we het zien.

Edit:
Er is trouwens een grote kans dat dit de sensor wordt van de S II:
http://www.engadget.com/2...s-smartphone-sensors-sho/

UPDATE: Wat betreft de timers en livestream:
-De flash site is kaduuk gegaan en telde daarvoor nog een tijdje omhoog, de HTML versie telt nog steeds naar beneden, de locale versies staan op nul, maar refereren nog niet naar de stream.
-Het is daarentegen wel mogelijk om de livestream te bekijken, ga naar de NL site, druk op de info knop in het filmpje en je krijgt de mogelijkheid om de livestream te selecteren (SamsungPR_Live). Op het moment is er nog niets te zien. Je ziet enkel een plaatje met "Unpacked will begin in a moment" met af en toe een D-1/D-2 mix er doorheen gegooid.

UPDATE2:
De livestream liet een moment een aantal interviews met mensen zien, waar ze werden gevraagd wat ze dachten dat er zou gebeuren. Maar deze is nu weer vastgelopen en laat het "will begin in a moment" schermpje weer zien.

Het achtergrond plaatje van de flash player laat nu overigens zien dat het om 19:00 gebeurt, niet meer om 18:00.

[Voor 37% gewijzigd door M-en-M op 13-02-2011 18:23]

• klaasgatenkaas
btw je kan wel de test presentatie zien als je op die info knop drukt en dan op newest zie je een vid met de naam test krijg je gewoon de repetitie te zien van de presentatie dadelijk met minder geschreeuw :+

• Alexander6501

• M-en-M
klaasgatenkaas schreef op zondag 13 februari 2011 @ 18:29:
btw je kan wel de test presentatie zien als je op die info knop drukt en dan op newest zie je een vid met de naam test krijg je gewoon de repetitie te zien van de presentatie dadelijk met minder geschreeuw :+
Ha! Geniaal. :D
Ik kijk het nu. Een aantal filmpjes en bovenal het geluid mist, maar ik kan al wel wat uit de presentatie opmaken.

Ik update dit zodra ik kan:
-1650mAh batterij

edit:
Kijk 'an. Laat deze testpresentatie voor nu dan maar.

Overigens wel jammer dat het Tegra 2 is, niet Orion. :-(

[Voor 26% gewijzigd door M-en-M op 13-02-2011 18:37]

• Niet online
Van Engadget
We were able to spend a little bit of time with the Galaxy S II today, and we can conclusively say that this is one gorgeous device.
Hij heeft idd toch een tegra 2 dualcore gekregen :) wel jammer dat er TouchWiz 4 op zit.

EU-release @ eind van de maand al :)

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 13-02-2011 18:46]

• klaasgatenkaas
Anoniem: 69767 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 18:37:
Van Engadget

[...]

Hij heeft idd toch een tegra 2 dualcore gekregen :)
is alweer doorgestreept op de site dat het toch geen tegra is >:)
M-en-M schreef op zondag 13 februari 2011 @ 18:36:
[...]

Ha! Geniaal. :D
Ik kijk het nu. Een aantal filmpjes en bovenal het geluid mist, maar ik kan al wel wat uit de presentatie opmaken.

Ik update dit zodra ik kan:
-1650mAh batterij
echt he!! geluiden geef ik niet zoveel om is toch alleen maar om de sfeer te verhogen....

[Voor 25% gewijzigd door klaasgatenkaas op 13-02-2011 18:42]

• Alexander6501
M-en-M schreef op zondag 13 februari 2011 @ 18:36:
[...]

Kijk 'an. Laat deze testpresentatie voor nu dan maar.

Overigens wel jammer dat het Tegra 2 is, niet Orion. :-(
Minder fragmentatie in ieder geval nu een paar toptoestellen op dezelfde processor draaien :)

• M-en-M
Update: We were originally told that the Galaxy S II would be using an NVIDIA Tegra 2 SOC, but have been informed that was incorrect -- the phone will indeed have a Samsung chip, and quite possibly the Exynos.
YES. :D

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
We were originally told that the Galaxy S II would be using an NVIDIA Tegra 2 SOC, but have been informed that was incorrect -- the phone will indeed have a Samsung chip, and quite possibly the Exynos. :)
Quite possibly? We willen 't zeker weten!

• M-en-M
CLB schreef op zondag 13 februari 2011 @ 18:48:
Quite possibly? We willen 't zeker weten!
Ach ja, er zijn op zich geen andere dual-core chips van Samsung, heh?

Ik heb overigens daarnet even de gallerij bekeken. Geen camera knop, en geen HDMI-out. :-(

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05 16:39

Roytoch

Nietes

Ja, dat missen van HDMI uit vind ik heel erg jammer, maar het uiterlijk... is prachtig imho.

Welles

• alwaysleft
Geen HDMI? Dan koop ik hem nie....meen je niet :'(
Hmm ik ben mobiel online dus kan niet alles volgen, maar geen HDMI is wel een bummer ja...

• alwaysleft
Best teleurgesteld, geen hdmi is echt een heel groot minpunt. Ik wil mijn hd filmpjes laten zien op mijn hd tv aan vrienden.....pfff :(

• M-en-M
alwaysleft schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:06:
Best teleurgesteld, geen hdmi is echt een heel groot minpunt. Ik wil mijn hd filmpjes laten zien op mijn hd tv aan vrienden.....pfff :(
Het heeft nog wel gewoon DLNA, hoor.

• alwaysleft
M-en-M schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:08:
[...]

Het heeft nog wel gewoon DLNA, hoor.
Klopt, maar mijn tv van 2 jaren oud heeft dat niet.... :F

• Relief2009
Was er geen micro-hdmi of zo?

Ik heb de TS aangepast. Opmerkingen zijn welkom!

• Roytoch

Roytoch

Nietes

Plus HDMI lijkt me sneller, zeker met bijvoorbeeld die Optimus 2x die vrij hoge resolutie beelden kan afspelen. En, de mirror mode die ervoor zorgt dat je fullscreen kan gamen over HDMI lijkt mij veel toffer dan DLNA?

Enige wat de Samsung nog boven de LG zet wat mij betreft zijn het uiterlijk, scherm en batterij, maar de HDMI weegt voor mijn gevoel redelijk mee. Alleen, hoe vaak ga ik daar echt gebruik van maken? Stel dat ik op basis van die feature kies voor de LG, en het niet gebruik, dan had ik beter de Samsung kunnen kiezen natuurlijk :P

Die 16GB intern is ook wel fijn, dan hoef ik geen extra SD kaartje te kopen (wat wel had gemoeten bij de 8GB van LG, want daar gaat 1,5 GB vanaf voor t systeem en de 6.5 die dan overblijft is imho te weinig voor muziek).

@Relief: goed bezig :) wordt mooie TS zo!

[Voor 18% gewijzigd door Roytoch op 13-02-2011 19:20]

Welles

• alwaysleft
1650Mah :9~

• M-en-M
Hij krijgt ook een MyPhone-achtige location tracker, etc.
Voor als je hem kwijt raakt.

edit: Weer een "Friends of Samsung" filmpje. Het oude vrouwtje gebruikt het touchscreen met tuinhandschoenen aan... :?

edit2: Ah, 2 keer op de homeknop drukken opent de voice recognition, hiermee kan ze toch de telefoon besturen, "even with her gloves on".

UPDATE: Yep, hij gebruikt de Orion. "Faster than any other dual-core chip out there today"
Quad-core GPU, 5x sneller dan de SGX 540, etc. Precies wat in de press release stond.

Grappig, dan is 'ie dus sneller dan de Tab 10.1, welke een Tegra 2 heeft. :9

[Voor 93% gewijzigd door M-en-M op 13-02-2011 19:44]

• Alexander6501
Toch wel een Samsung chip in de S2, "overpowers every other Dualcore processors available"

• klaasgatenkaas
was wel chill hoe die gast ff met voice recognition een txt msg verstuurde. wel benieuwd hoe goed die nederlands herkent :+

• Roytoch

Roytoch

Nietes

Alexander6501 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:43:
Toch wel een Samsung chip in de S2, "overpowers every other Dualcore processors available"
Ja, een Cortex A9 dual core. Ik ben vooral benieuwd ook naar hoe de GPU zich verhoudt tot die van de Tegra2: ik heb nu een HTC Desire, en die is qua CPU vlot maar loopt qua GPU achter op bijvoorbeeld de originele Samsung Galaxy.

Welles

• alwaysleft
Als de Iphone 5 straks Hdmi krijgt ga ik toch voor die. Alhoewel Super Amoled Plus toch het beste scherm leverbaar. Keuzes mensen, keuzes :'(

• M-en-M
roy.ahuis schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:46:
[...]

Ja, een Cortex A9 dual core. Ik ben vooral benieuwd ook naar hoe de GPU zich verhoudt tot die van de Tegra2: ik heb nu een HTC Desire, en die is qua CPU vlot maar loopt qua GPU achter op bijvoorbeeld de originele Samsung Galaxy.
Zoals ik al eerder zei, de SGX 540 in de huidige Hummingbird is al sneller dan de GeForce ULV in de Tegra 2, Samsung stelt dat de quad-core Mali 400 in de Orion vijfmaal zo snel is als de SGX 540. :)

• Niet online
alwaysleft schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:48:
Als de Iphone 5 straks Hdmi krijgt ga ik toch voor die. Alhoewel Super Amoled Plus toch het beste scherm leverbaar. Keuzes mensen, keuzes :'(
Mja, aan de andere kant: je hebt wel DNLA - dus eigenlijk heb je zo'n draadje niet nodig.

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:37
Nou alleen nog een Android GUI die gebruik maakt van de GPU. fijn die snelle gpu maar voorlopig heb je er niet supper veel aan in een android.

• alwaysleft
Anoniem: 69767 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:51:
[...]

Mja, aan de andere kant: je hebt wel DNLA - dus eigenlijk heb je zo'n draadje niet nodig.
Mijn lcd tv van 2,5 jaar geleden heeft dat niet....

• Niet online
Lordsauron schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:51:
Nou alleen nog een Android GUI die gebruik maakt van de GPU. fijn die snelle gpu maar voorlopig heb je er niet supper veel aan in een android.
Android 3.0 doet dat al wel. Hopelijk zien we dat ook terug in Android 2.4 / 2.5

• Hannes_
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:18
Cisco anyconnect = nice!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:37
Anoniem: 69767 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:53:
[...]
Android 3.0 doet dat al wel. Hopelijk zien we dat ook terug in Android 2.4 / 2.5
Samsungs update policy zal denk betekenen dat deze ossen nooit officieel op deze telefoon zullen komen.
Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee