Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phobosdeimos schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:38:
Zal beiden ff uit de droom helpen: de Android UI heeft geen hardwarematige acceleratie.
Geheel offtopic, maar bij de custom ROMs die ik gebruik kan je hardwarematige UI-modules installeren. Wat dat precies doet weet ik niet, het effect is minimaal en het is wellicht geen 'echte' hardwarematige acceleratie, maar geen is dus een te stevige kwalificatie. Dat we nog wachten op een echte, baanbrekende variant mag duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:55
Quindor schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:25:
uhoh....

Zojuist nieuws op anandtech dat een SGS II wellicht geen SGS II is in alle gevallen. Of iig, een ander kloppend hart heeft....

Baal daar gruwelijk van. 2 verschillende platformen met 2 verschillende SOC's betekend meer driver updates, meer kernels, meer tweaks en optimalisaties. Ik ben erg bang dat dit het proces (wat naar mijn mening al GRUWELIJK traag is) nog erger gaat vertragen aangezien ze 2x zoveel werk per update gaan hebben.

Kijk, een SLCD en SAMOLED+ is nog 1 ding..... daar hoef je niet verschillend voor te ontwikkelen en optimaliseren. Maar een andere SOC.... I really hope it isn't true. |:( |:( |:( |:(
http://galaxys2.samsungmobile.com/html/specification.html

AP
Samsung Dual Core Application Processor*

* May not be applicable in some regions.

:/

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhoh....

Zojuist nieuws op anandtech dat een SGS II wellicht geen SGS II is in alle gevallen. Of iig, een ander kloppend hart heeft....
Zal nog goed meevallen hoor. Beide SOC's zijn gebaseerd op de Cortex A9 en het GPU gedeelte spreekt sowieso OpenGL.

Zijn er nu eigenlijk al geschatte prijzen/data voor dit beestje?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 12:02
uhoh....

Baal daar gruwelijk van. 2 verschillende platformen met 2 verschillende SOC's betekend meer driver updates, meer kernels, meer tweaks en optimalisaties. Ik ben erg bang dat dit het proces (wat naar mijn mening al GRUWELIJK traag is) nog erger gaat vertragen aangezien ze 2x zoveel werk per update gaan hebben.

Kijk, een SLCD en SAMOLED+ is nog 1 ding..... daar hoef je niet verschillend voor te ontwikkelen en optimaliseren. Maar een andere SOC.... I really hope it isn't true. |:( |:( |:( |:(
Dit zei ik dan ook al eerder:
M-en-M schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:57:
De Tegra 2 smartphone van Samsung duikt op in benchmarks.

Deze heeft model nummer GT-i9103. De Samsung Galaxy S II heeft nummer GT-i9100.
Deze naamgeving doet me denken aan de Galaxy SL, welke model nummer GT-i9003 heeft en in principe ook een slap aftreksel is van de Galaxy S GT-i9000. (Heeft SLCD i.p.v. SAMOLED en een zwakke OMAP3 SoC i.p.v. de Hummingbird, is ook een stuk dikker)

Het kan ook iets te doen hebben met het feit dat er op de beursvloer van MWC wat verwarring was of er nou wel of niet een Tegra 2 in de S II zat, in plaats van Samsung's eigen Exynos 4210. (Welke theoretisch vele malen krachtiger hoort te zijn, al laten de bovenstaande benchmarks dit niet zien)

Ikzelf speculeer dat sommige markten een Tegra 2 versie krijgen voorgeschoteld, net als op het moment sommigen het moeten doen met SLCD i.p.v. SAMOLED met de Nexus S. Er is dan ook te lezen in het specs lijstje: Samsung Dual Core Application Processor*

Deze asterisk verwijst naar: * May not be applicable in some regions.
Het kan volgens mij dus twee dingen betekenen:
-Slap aftreksel model om mensen in de maling te nemen/de betere te vervangen als er een nieuwe aan komt, zoals bij de Galaxy SL (De Galaxy SL is overigens even duur als de gewone Galaxy S 8)7 )
-Een tekort aan onderdelen zorgt er voor dat ze op andere moeten overgaan voor sommige landen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-en-M schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:17:
-Een tekort aan onderdelen zorgt er voor dat ze op andere moeten overgaan voor sommige landen
Ik denk dat ze misschien differentiëren voor verschillende markten. Sommige markten zullen de absolute high-end willen en andere markten zijn wat budgetbewusten.

Waarom ze er dan echter niet gewoon twee modellen/namen van maken weet ik niet, al zou het maar een toevoeging zijn (al krijg je dan wel Galaxy S II Pro of iets dergelijks :p).

Onduidelijkheid lijkt me nooit goed voor de consument, hooguit voor de fabrikant omdat er dingen gekocht worden die iets anders blijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het echt verschil maken of er een Orion of Tegra 2 in zit behalve voor eventueel updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:22:
[...]

Onduidelijkheid lijkt me nooit goed voor de consument, hooguit voor de fabrikant omdat er dingen gekocht worden die iets anders blijken te zijn.
Het is inderdaad niet goed voor de consument, maar er is helaas niet veel aan te doen. (Overigens heeft Nederland nog niet hoeven lijden aan zulke wijzigingen; op het SLCD scherm van de Desire na, dan)
Het Super AMOLED Plus scherm heeft trouwens ook een asterisk, maar dit verwijst naar het feit dat het 4,27" is in plaats van 4,3", niet dat deze niet overal beschikbaar zal zijn.

Overigens, wat betreft de belangrijkste verschillen tussen Tegra 2 en Exynos 4210:
-Exynos heeft wel ARM MPE/NEON support, net als OMAP4, Tegra 2 niet. (Dit is erg handig voor low-level hardware acceleration van bijv. filmpjes, de libraries van bijvoorbeeld H.264 en MP4 zijn hardwarematig ingebouwd)
-Exynos heeft een minstens vijfmaal zo snelle GPU, al is dit nog niet te zien in de benchmarks
-Exynos heeft dual-channel DDR2/DDR3 ondersteuning, Tegra 2 enkel single-channel (LP)DDR2.
-Exynos heeft ingebouwde USB Host/OTG ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-10 10:41

spanx

_Sp[A]nX_

dag tegra... hallo exynos

nu nog activeren/gebruiken...

raar dat je dat dan nog niet ziet in de benchmarks.....

voorspelt weinig goeds.....

[ Voor 56% gewijzigd door spanx op 16-02-2011 20:38 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10 07:43

RMX

Agh. Laten we Samsung nog even een maandje de kans geven om de firmware te upgraden.
Ik ga er vanuit dat alles goed komt!

Ik moet wel zeggen dat ik echt blij ben met de microUSB to HDMI.
Ik had hem niet gehaald, als hij er toch niet op kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Laatst online: 19-10 17:38

Quindor

Switching the universe....

M-en-M schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:32:
[...]

Het is inderdaad niet goed voor de consument, maar er is helaas niet veel aan te doen. (Overigens heeft Nederland nog niet hoeven lijden aan zulke wijzigingen; op het SLCD scherm van de Desire na, dan)
Het Super AMOLED Plus scherm heeft trouwens ook een asterisk, maar dit verwijst naar het feit dat het 4,27" is in plaats van 4,3", niet dat deze niet overal beschikbaar zal zijn.

Overigens, wat betreft de belangrijkste verschillen tussen Tegra 2 en Exynos 4210:
-Exynos heeft wel ARM MPE/NEON support, net als OMAP4, Tegra 2 niet. (Dit is erg handig voor low-level hardware acceleration van bijv. filmpjes, de libraries van bijvoorbeeld H.264 en MP4 zijn hardwarematig ingebouwd)
-Exynos heeft een minstens vijfmaal zo snelle GPU, al is dit nog niet te zien in de benchmarks
-Exynos heeft dual-channel DDR2/DDR3 ondersteuning, Tegra 2 enkel single-channel (LP)DDR2.
-Exynos heeft ingebouwde USB Host/OTG ondersteuning
Sorry, maar ik wil dit toch eventjes corrigeren, want naar mijn mening klopt het niet helemaal. Uiteraard is er van niets nog echt final spul uit, maar toch.

MPE/NEON doet niets voor video decoding of encoding. Het is meer voor hardware matige versnelling van bijvoorbeeld encryptie en compressie. Iets waar de videokaart net te simpel voor is.

5x zo snelle gpu? Errrhmmm, alle bronnen welke ik gelezen heb zou de Tegra toch wel ongeveer de snelste moeten zijn. Uiteindelijk zullen alle high-end chipsets elkaar niet zoveel ontlopen, max 10% a 20%.

De dual-channel geheugen controller is wellicht helemaal niet voordelig. Deze kost namelijk ook veel meer stroom en NVidia heeft enkele truucjes in zijn chipset zitten om dit op te vangen en het met minder net zo snel te kunnen doen. Resultaten moeten in de praktijk bewezen worden.

USB Host/OTG durf ik zo niet te zeggen. Maar de bestaande Tegra tablets doen prima USB Host, dus ik verwacht daar geen probleem.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

ik wacht objectief af.

exynos gaat wel/niet een hit worden.... ik hoop van wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:14:
[...]
Zal nog goed meevallen hoor. Beide SOC's zijn gebaseerd op de Cortex A9 en het GPU gedeelte spreekt sowieso OpenGL.
Erhmm..... Ik denk dat je daar toch echt de plank mis slaat. Beide SOC's hebben gelijkwaardige CPU cores, maar het verdere design is naar invulling van beide fabrikanten en beide hebben design keuzes gemaakt.

Dat betekend low-level andere drivers, andere kernels, andere optimalisaties, etc.

Niet onmogelijk allemaal, maar kost extra werk, dus is extra duur.

[ Voor 6% gewijzigd door Quindor op 16-02-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M-en-M schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:32:
[...]
Dit is uiteraard echt onzin. Een Exynos is niet minstens 5x zo snel als Tegra 2, dat zou lekker worden. Samsung heeft slechts beweerd dat Exynos 5x zo snel is als hun vorige chipset.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

zucht...wellus niettus......

link? waar staat dat de exynos minstens 5x zo snel is......

er zijn nog weinig (geen) betrouwbare reviews en benchmarks van de nieuwe chipsets.

[ Voor 33% gewijzigd door spanx op 16-02-2011 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
spanx schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:34:
dag tegra... hallo exynos

nu nog activeren/gebruiken...

raar dat je dat dan nog niet ziet in de benchmarks.....

voorspelt weinig goeds.....
De drivers zijn verre van af, natuurlijk. Samsung wilde dan ook nog niet dat men benchmarks gingen draaien.

In ieder geval, GeForce ULP: 71M triangles/sec, theoretisch 1200M 3D pixels/sec, praktisch onbekend
Mali-400 MP (quad-core): ruim 400M triangles/sec, theoretisch 4800M 3D pixels/sec, praktisch 3200M 3D pixels/sec
En, for the lulz, Adreno 205: 41M triangles/sec, theoretisch niet aangegeven, praktisch 245M 3D pixels/sec
Brad Pitt schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:46:
[...]

Dit is uiteraard echt onzin. Een Exynos is niet minstens 5x zo snel als Tegra 2, dat zou lekker worden. Samsung heeft slechts beweerd dat Exynos 5x zo snel is als hun vorige chipset.
En hun vorige GPU was al net zo snel/sneller dan de GeForce ULP. (Al beweert Nvidia nou juist dat die van hun nét iets sneller is)

[ Voor 23% gewijzigd door M-en-M op 16-02-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spanx schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:50:
link? waar staat dat de exynog minstens 5x zo snel is......
Zat links te vinden. Uiteraard echter niet waar het betrekking heeft op Tegra 2. Alleen Hummingbird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:14:
[...]

Zijn er nu eigenlijk al geschatte prijzen/data voor dit beestje?
Zoals al eerder in topic vermeld vanaf Mei (volgens Samsung NL persconf.) en 599 Euro bij Smartphoneshop.
http://www.smartphoneshop.../samsung-galaxy-s-ii.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

.
......... Nu nog snel produceren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Voor prijzen, winkels, levertijden, en al dat soort dingen graag even een ABO-topic openen in Telecomproviders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 07:40
Nollekeuh schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 18:27:
[...]

Gast, je bent zelf onwijs koppig! Alle bronnen melden dat Google geen hw acceleratie heeft ingebouwd in Android en jij gaat zomaar even voor jezelf verzinnen dat Samsung dat dan wel heeft gedaan omdat het zo vloeiend gaat op de SGS! 8)7

Echt ben je getrouwd met Samsung ofzo??!
Waar heb ik het over HW acceleratie? Ik reageerde puur op de stelling dat Android niet zo soepel zou zijn als iOS. Leg dus geen woorden in mijn mond.

En ik ben helemaal geen Samsung-fan. Op de SGS na hebben ze op dit moment niks fatsoenlijks in de aanbieding. Maar ik word wel moe van die eeuwige samsung-bashers omdat deze op alle fronten samsung de grond in proberen te stampen. Ook word ik moe van types die geloven dat alleen HTC fatsoenlijke android phones kan bouwen. Ik probeer tenminste objectief te blijven en loop niet hersenloos samsung af te kraken met leugens.

Maar goed, laten we ontopic blijven. Dit soort wellus-niettus discussies hebben weinig zin.

Het is niet vreemd dat er misschien verschillende chipsets komen. De exynos is pas nieuw terwijl de Tegra2 zich al bewezen heeft. Ik denk ook niet dat ze de vraag aankunnen voor de exynos. Misschien dat de Tegra2 voor de VS word gereserveerd zoals ze ook verschillende modellen van de SGS uitbrachten?

[ Voor 20% gewijzigd door Relief2009 op 16-02-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Relief2009 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:43:
[...]
Het is niet vreemd dat er misschien verschillende chipsets komen. De exynos is pas nieuw terwijl de Tegra2 zich al bewezen heeft. Ik denk ook niet dat ze de vraag aankunnen voor de exynos. Misschien dat de Tegra2 voor de VS word gereserveerd zoals ze ook verschillende modellen van de SGS uitbrachten?
Hoewel het processor raadsel waar we vanmiddag al melding van maakten nog verre van opgelost is, is in ieder geval bevestigd dat de Samsung Galaxy S2 voorzien is van de Mali 400 grafisch processor (GPU) van ARM. Dit zou onderstrepen dat de Galaxy S2 in eerste instantie inderdaad met de Exynos processor op de markt komt, aangezien hiervan al bekend is dat deze met de Mali 400 quad core GPU is uitgerust.

Aangezien Samsung al heeft aangegeven dat de Galaxy S2 als eerste in Europa en Azië op de markt zal komen, menen wij er vanuit te kunnen gaan dat de Europese Galaxy S2 dus met deze chip configuratie zal verschijnen – en dat het misschien wel de Amerikaanse markt zal zijn die het met een andere processor – zoals de Tegra 2 – zal moeten doen.

Bron: http://www.samsunggalaxy-s2.com

NFC nog onzeker voor Nederland:
http://www.samsunggalaxys...fc-in-nederland/#more-179

[ Voor 50% gewijzigd door Golf2vr6 op 16-02-2011 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel een heel amateuristische site, nieuws lijkt me niet echt betrouwbaar.
Vooral die disclaimer onderaan:
Samsung Galaxy S2 .nl heeft geen banden met HTC en zijn producten
8)7

• Golf2vr6
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:34:
[...]

Wel een heel amateuristische site, nieuws lijkt me niet echt betrouwbaar.
Vooral die disclaimer onderaan:
Samsung Galaxy S2 .nl heeft geen banden met HTC en zijn producten
8)7
:lol: at disclaimer....

- NFC support (optional)
http://www.gsmarena.com/samsung_i9100_galaxy_s_ii-3621.php

Via iets betrouwbaar (uitziende) site.

Verwijderd

Overigens: ik begrijp de frustraties van Relief2009 wel. Samsung is juist zeer snel met android updates, maar zelfs op de frontpage van tweakers lees je in de comments dat mensen geen samsung willen 'omdat samsung niet aan updates doet'. Niet dat die klagers ooit een samsung telefoon in hun handen gehad hebben, nee gewoon elkaar klakkeloos napraten |:(

• mafiatounes
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 00:19:
Overigens: ik begrijp de frustraties van Relief2009 wel. Samsung is juist zeer snel met android updates, maar zelfs op de frontpage van tweakers lees je in de comments dat mensen geen samsung willen 'omdat samsung niet aan updates doet'. Niet dat die klagers ooit een samsung telefoon in hun handen gehad hebben, nee gewoon elkaar klakkeloos napraten |:(
Om eerlijk te zijn Samsung was niet goed in updates een tijdje terug (ik ken nu de situatie niet) in ieder geval iets waar ik altijd een hekel aan had bij Samsung was hun KIES programma dat was zo onstabiel en herkende mijn toestellen nooit, Ik hoop dat Samsung die kies meuk weg doet en gewoon voor OTA gaat zoals HTC en nog een klein goed werkend proggie voor op pc & mac.(Nogmaals ik heb geen ervaringen gehad in de laatste 6 maanden met samsung mobiles & ik ben geen basher of dergelijke), Eerlijk het update gebeuren kan wel wat soepeler verlopen kijk naar HTC & Nokia. Zonder register hacks of gedoe van verkeerde drivers...

Verder nieuws over ice cream sandwich mmmm http://www.phonescoop.com/news/item.php?n=7588
http://www.engadget.com/2...tures-coming-to-ice-crea/

[ Voor 14% gewijzigd door mafiatounes op 17-02-2011 00:38 ]

Multiple pc builds in progress

Verwijderd

Golf2vr6 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 00:09:
[...]

:lol: at disclaimer....

- NFC support (optional)
http://www.gsmarena.com/samsung_i9100_galaxy_s_ii-3621.php

Via iets betrouwbaar (uitziende) site.
ik gok eigenlijk dat bij t-mobile de nfc chip er wel bij zal zitten aangezien hun dit jaar het netwerk gaan optimaliseren voor nfc betalingen. ik ben benieuwd iig en ook naar de extra kosten hiervan

• Golf2vr6
mafiatounes schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 00:31:
[...]

Om eerlijk te zijn Samsung was niet goed in updates een tijdje terug (ik ken nu de situatie niet) in ieder geval iets waar ik altijd een hekel aan had bij Samsung was hun KIES programma dat was zo onstabiel en herkende mijn toestellen nooit, Ik hoop dat Samsung die kies meuk weg doet en gewoon voor OTA gaat zoals HTC en nog een klein goed werkend proggie voor op pc & mac.(Nogmaals ik heb geen ervaringen gehad in de laatste 6 maanden met samsung mobiles & ik ben geen basher of dergelijke), Eerlijk het update gebeuren kan wel wat soepeler verlopen kijk naar HTC & Nokia. Zonder register hacks of gedoe van verkeerde drivers...
eeeh Nokia..... zeker het N97 drama gemist he. Daar is het juist een drama met updates.
Half jaar geleden laatste update gehad.

Verwijderd

Golf2vr6 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 00:38:
[...]

eeeh Nokia..... zeker het N97 drama gemist he. Daar is het juist een drama met updates.
Nou en dan Samsung... Heb een i8910HD van rond dezelfde tijd. De laatste update kan ik mij niet meer herinneren terwijl het toentertijd een high-end toestel van Samsung was. Er zouden vele updates komen maar Samsung vond het nodig de support compleet te droppen (om voor de galaxy s te gaan).

Dus praat me niet van Samsung. Zou me niet verbazen de de oude S nu ook einde zaak is en alleen de S2 nog actief ondersteund wordt. Dit geldt trouwens voor de meeste mobielbouwers. Nokia en HTC zijn in verhouding dan nog goed te noemen, vooral door de brede support over meerdere toestellen.

• mafiatounes
  • Niet online
Golf2vr6 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 00:38:
[...]

Die heb ik niet gemist de N97 was een drama, Dat is 1 toestel of 2 als je de mini erbij rekent. Maar over de hele lijn toestellen is Nokia/HTC/Apple toch aan de top qua updates, Daarna komt Samsung en over Motorola/LG die hebben denk ik ooit eens een toestel geupdate :D

• Quindor

Quindor

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 01:10:
[...]

Nou en dan Samsung... Heb een i8910HD van rond dezelfde tijd. De laatste update kan ik mij niet meer herinneren terwijl het toentertijd een high-end toestel van Samsung was. Er zouden vele updates komen maar Samsung vond het nodig de support compleet te droppen (om voor de galaxy s te gaan).

Dus praat me niet van Samsung. Zou me niet verbazen de de oude S nu ook einde zaak is en alleen de S2 nog actief ondersteund wordt. Dit geldt trouwens voor de meeste mobielbouwers. Nokia en HTC zijn in verhouding dan nog goed te noemen, vooral door de brede support over meerdere toestellen.
Helemaal mee eens, maar toch. Ik heb zelf ook een i8910HD gehad welke ik uiteindelijk heb verkocht wegens bugs welke maar niet gefixed worden. Op een gegeven moment was een N97 sneller dan een i8910HD terwijl hier toch echt een stuk sneller generatie hardware platform in zat! De N97 zijn uiteindelijk nog best wat updates voor gewest (sure, in het begin was het een ramp, maar dat was met de i8910HD net zo goed, deze zijn alleen nooit gefixed!). Dus ik weet niet of je er zo slecht mee af was. ;)

Toen een N900 gekocht (Ik koop toestellen altijd los!) en hoewel dit de beste telefoon is welke ik ooit gehad heb, heeft nokia het daarmee en de opvolger (meego) ook alweer volledig laten afweten.

Dus samsung krijgt een nieuwe kans van me met de SGSII, maar ook vooral omdat het XDA support erg erg goed is, vele malen beter dan dat van Samsung zelf naar mijn mening. Want 2.3 voor de SGSI laat ook nog steeds op zich wachten, wat ik zeker voor een toestel met een AMOLED display ronduit slecht vind.

We gaan het zien hoe het met het toestel loopt. Ik wens gewoon snelle updates in het levens pad van het toestel (zo te zien ongeveer 1 jaar). Erna snap ik dat het minder word of iig minder snel. Maar hopelijk bewijzen ze zich en updaten ze in ieder geval de SGSI nog naar 2.3. Dat is iig wel beloofd voor zover ik weet.

• mafiatounes
  • Niet online
Quindor schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 03:03:
[...]

Helemaal mee eens, maar toch. Ik heb zelf ook een i8910HD gehad welke ik uiteindelijk heb verkocht wegens bugs welke maar niet gefixed worden. Op een gegeven moment was een N97 sneller dan een i8910HD terwijl hier toch echt een stuk sneller generatie hardware platform in zat! De N97 zijn uiteindelijk nog best wat updates voor gewest (sure, in het begin was het een ramp, maar dat was met de i8910HD net zo goed, deze zijn alleen nooit gefixed!). Dus ik weet niet of je er zo slecht mee af was. ;)

Toen een N900 gekocht (Ik koop toestellen altijd los!) en hoewel dit de beste telefoon is welke ik ooit gehad heb, heeft nokia het daarmee en de opvolger (meego) ook alweer volledig laten afweten.

Dus samsung krijgt een nieuwe kans van me met de SGSII, maar ook vooral omdat het XDA support erg erg goed is, vele malen beter dan dat van Samsung zelf naar mijn mening. Want 2.3 voor de SGSI laat ook nog steeds op zich wachten, wat ik zeker voor een toestel met een AMOLED display ronduit slecht vind.

We gaan het zien hoe het met het toestel loopt. Ik wens gewoon snelle updates in het levens pad van het toestel (zo te zien ongeveer 1 jaar). Erna snap ik dat het minder word of iig minder snel. Maar hopelijk bewijzen ze zich en updaten ze in ieder geval de SGSI nog naar 2.3. Dat is iig wel beloofd voor zover ik weet.
Helemaal mee eens, Enkel zie ik 2.3 nog niet op bestaande toestellen uitrollen het gaat trager dan 2.2 of misschien wachten ze op de volgende versie.. 8)7

Ik koop hoogstwaarschijnlijk ook de SGS 2, En als samsung het laat afweten heb ik nog altijd XDA support _/-\o_

Ben eigenlijk wel benieuwd naar een benchmark van de SGS 2 met de Tegra 2 & de Exynos versies als ze gereleasd worden.. Wil namelijk (als ik de keuze heb) voor de beste optie gaan qua support, prestaties & batterij duur. :P

• mafiatounes
  • Niet online
Mei wordt het in belgie! :F Hoop dat de SGS 2 toch wat vroeger komt

http://www.mobileguide.be...ide_nl+(MobileGuide+(nl))

En goede hoop dat Samsung wat gaat verbeteren aan hun (software) support door klachten uit de mobiele wereld (XDA).

http://briefmobile.com/sa...briefmobile+(BriefMobile)

[ Voor 42% gewijzigd door mafiatounes op 17-02-2011 04:08 ]

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Ik ben steeds meer op zoek naar eindelijk een telefoon met Android. Nu wil ik deze in april, mei of uiterlijk juni gaan halen. Welke is op dat moment dan het beste?

Ik neem aan dat het dan gaat om:
Samsung Galaxy S2, Sony Ericsson Arc, LG Optimus 3D, LG Optimus 2X en de HTC Incredible S. Of mis ik nu een potetntiële topper?

Ik vraag dus geen koopadvies maar gewoon puur welke is de beste qua processor, snelheid, geheugen, scherm, touchscreen, camera.
Foxio schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:39:
Of mis ik nu een potetntiële topper?
Motorola Atrix is ook nogal vet qua specs (maar nogal gesloten qua mobiel).

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:04
M-en-M schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:52:
In ieder geval, GeForce ULP: 71M triangles/sec, theoretisch 1200M 3D pixels/sec, praktisch onbekend
Mali-400 MP (quad-core): ruim 400M triangles/sec, theoretisch 4800M 3D pixels/sec, praktisch 3200M 3D pixels/sec
En, for the lulz, Adreno 205: 41M triangles/sec, theoretisch niet aangegeven, praktisch 245M 3D pixels/sec
Hoe kom je aan die Mali-400 cijfers? Op de ARM website wordt namelijk gesproken over maar 30M triangles/sec.

• RMX

RMX

Bedankt Vodafone voor het wijzigen van het vroegtijdig verlengen van 4 naar 2 maanden. :(
Nu moet ik tot Juni wachtten!
Dat wordt importeren + sim-only >:)

OT:

Ik denk dat TouchWiz 4.0 nog niet eens zo heel slecht zal zijn.
De reviews zijn goed !
RMX schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:22:
Bedankt Vodafone voor het wijzigen van het vroegtijdig verlengen van 4 naar 2 maanden. :(
Nu moet ik tot Juni wachtten!
Heb een SMS naar Vodafone gestuurd waardoor die 2 maanden gewoon 4 maanden is gebleven. Als het goed is heb jij daar ook informatie over gekregen.

• M-en-M
Mottebelke schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:47:
[...]

Hoe kom je aan die Mali-400 cijfers? Op de ARM website wordt namelijk gesproken over maar 30M triangles/sec.
Mijn excuses, na mijn bron nader te hebben bekeken bleek dit speculatief te zijn, de officiële cijfers van de quad-core versie (30M geld voor single core) zijn niet aangegeven. :X (Het 3200M pix/s gedeelte is echter wel aangegeven, zowel op de "Features" pagina van de Galaxy S II site als op de brochure van de Orion/Exynos 4210)

• RMX

RMX

Brad Pitt schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:26:
[...]

Heb een SMS naar Vodafone gestuurd waardoor die 2 maanden gewoon 4 maanden is gebleven. Als het goed is heb jij daar ook informatie over gekregen.
Heb ik geen info overgekregen. Zou het kunnen zijn dat mijn abbo in Augustus afloopt, - 4 maanden, = April, en dat dat dan niet geld?

• Golf2vr6
RMX schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:55:
[...]

Heb ik geen info overgekregen. Zou het kunnen zijn dat mijn abbo in Augustus afloopt, - 4 maanden, = April, en dat dat dan niet geld?
+1

Ik zou hier graag ook wat meer over weten!

Sorry voor de off-topic.

Edit: Ik heb maar even een PM gestuurd zodat het buiten dit topic om kan.

[ Voor 10% gewijzigd door Golf2vr6 op 17-02-2011 14:09 ]

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:28
Spijtig dat Android Ice Cream nog een tijdje op zich gaat laten wachten, want dat is de versie die pas echt vooruitgang zal tonen met dualcore cpu's. En hopelijk ook verbetering op het vlak van GPU acceleratie van de GUI.
Ik zou graag zekerheid willen dat Samsung de volgende release van Android ook uitbrengt op de SGS2!
Golf2vr6 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:05:
+1

Ik zou hier graag ook wat meer over weten!
Mja geen idee dus. Mijn abo loopt in juni af en kreeg een paar weken geleden een SMS van hun dat de verlenging was verkort van 4 naar 2 maanden. Als ik echter een bericht terug zou sturen zou het alsnog 4 maanden zijn. Nu is het voor mij geen probleem aangezien ik de meeste huidige modellen toch niet zou willen hebben. Had echter wel verwacht dat iedere Vodafone abonnee dat bericht zou krijgen!

Heb, helaas, zowel het inkomende als wel mijn verstuurde SMS reeds verwijderd...

Verwijderd

Nollekeuh schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 18:27:
[...]

Gast, je bent zelf onwijs koppig! Alle bronnen melden dat Google geen hw acceleratie heeft ingebouwd in Android en jij gaat zomaar even voor jezelf verzinnen dat Samsung dat dan wel heeft gedaan omdat het zo vloeiend gaat op de SGS! 8)7

Echt ben je getrouwd met Samsung ofzo??!
Wat bedoel je eigenlijk met hardware acceleration? Bedoel je GUI rendering over de GPU? Nou nee sorry dat is er niet maar iOS heeft dat ook niet helemaal. Waarom dan niet?

http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=6914

Het is dus maar even de vraag of dat nut heeft. Oh maar wacht eens even wat wordt daar gezegd?
The "choppiness" and "lagginess" you are mentioning are more often related to heavy
garbage collection than drawing performance.
Garbage collection? Dat is toch onderdeel van Java? En laat het nou net zo zijn dat de Hummingbord proccies JIT optimalisatie hebben. Dus eigenlijk is er wel hardware acceleratie, alleen niet de acceleratie welke jij in gedachten had.

Mijn advies aan jou: "Zeg je wat je denkt of praat je na wat je hoort".

• phobosdeimos
@SizzLorr: iOS en iPhone hebben wel degelijk een UI die door de GPU geaccelereerd wordt. Zoals je hier kan lezen. Dat is de reden waarom zelfs een oudere iPhone, met een relatief trage CPU, er toch in slaagt een vlotte UI te tonen. En dat terwijl een 1Ghz Android telefoon nog steeds niet 100% vloeiend is.

En over de hummingbird kan je best geen onzin verspreiden, ik heb gegoogled en er is geen enkel officiëel document waar in staat dat Hummingbird speciale "JIT optimalisaties" heeft. De JIT heeft ook helemaal niets met garbage collection te maken, vraag maar aan iemand die wat van Java kent.
Het is zelfs zo dat Android 2.2, die heel veel vooruitgang boekte op het vlak van de JIT, een grote performance winst aantoonde voor Qualcomm cpu's, terwijl er weinig tot geen voordeel was te merken op Samsung/Hummingbird cpu's.
Tot zover je theorie van "geheime JIT optimalisaties". Net even grote onzin als zou Samsung delen van Android herschreven hebben om stiekem GPU acceleratie in te bouwen.

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:19
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:49:
[...]

Wat bedoel je eigenlijk met hardware acceleration? Bedoel je GUI rendering over de GPU? Nou nee sorry dat is er niet maar iOS heeft dat ook niet helemaal. Waarom dan niet?

http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=6914

Het is dus maar even de vraag of dat nut heeft. Oh maar wacht eens even wat wordt daar gezegd?

[...]

Garbage collection? Dat is toch onderdeel van Java? En laat het nou net zo zijn dat de Hummingbord proccies JIT optimalisatie hebben. Dus eigenlijk is er wel hardware acceleratie, alleen niet de acceleratie welke jij in gedachten had.

Mijn advies aan jou: "Zeg je wat je denkt of praat je na wat je hoort".
Leer zelf eens goed lezen! Ik denk dat je de post van Relief2009 even moet quoten. Hij beweert dingen die jij weerlegt over hw ondersteuning van de GUI.
phobosdeimos schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:07:
@SizzLorr: iOS en iPhone hebben wel degelijk een UI die door de GPU geaccelereerd wordt. Zoals je hier kan lezen. Dat is de reden waarom zelfs een oudere iPhone, met een relatief trage CPU, er toch in slaagt een vlotte UI te tonen. En dat terwijl een 1Ghz Android telefoon nog steeds niet 100% vloeiend is.
Klopt helemaal. Vriend van mij heeft een Galaxy S en een iPhone 3GS en de interface van die laatste is gewoon soepeler/smoother. Dat ie alsnog helemaal overgaat op Android heeft andere redenen, maar totdat de UI van Android daadwerkelijk geaccelereerd gaat worden (komt er inderdaad wel aan) is een Apple gewoon smoother.

Verwijderd

phobosdeimos schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:07:

En over de hummingbird kan je best geen onzin verspreiden, ik heb gegoogled en er is geen enkel officiëel document waar in staat dat Hummingbird speciale "JIT optimalisaties" heeft. De JIT heeft ook helemaal niets met garbage collection te maken, vraag maar aan iemand die wat van Java kent.
Het is zelfs zo dat Android 2.2, die heel veel vooruitgang boekte op het vlak van de JIT, een grote performance winst aantoonde voor Qualcomm cpu's, terwijl er weinig tot geen voordeel was te merken op Samsung/Hummingbird cpu's.
Tot zover je theorie van "geheime JIT optimalisaties". Net even grote onzin als zou Samsung delen van Android herschreven hebben om stiekem GPU acceleratie in te bouwen.
Je moet ook niet kijken bij de hummingbird proccies maar bij android. Vanaf 2.3 is de JIT datapath geoptimaliseert voor de hummingbird proccy. Dat is waarschijnlijk ook de magische GPU acc. van Samsung waar iedereen het over heeft, alleen is het allemaal een misverstand. Dat het zo is kun je zien in de alpha ROM benchmarks van de Galaxy S. De score zonder OC ligt redelijk.
http://www.smartphonebenchmarks.com/

En dan de Nexus S die met 2.3 en OC een fatsoenlijke 4253 scoort. Dat komt niet zomaar uit de lucht vallen.
http://smartphonebenchmar...0-quadrant-nexus-s-15ghz/

CPU, Memory en I/O springen vooruit terwijl 2d en 3d performance hetzelfde blijven. Dat zegt voldoende over de optimalisatie die erin zit.

Dat er verschillen zijn in performance, of eerder in user experience ontken ik ook niet. Ik betwist alleen of het wel ligt aan hardware acceleratie en het nut hiervan. Memorymanagement van JVM is een veel groter aspect en iets (naar blijkt) wat voor meer lag zorgt. Als je begrijpt waar de lag vandaan komt dan kun je er ook iets aan doen ipv in de wilde weg zomaar dingen inbouwen in de hoop dat het helpt.

Trouwens ik zeg niet dat er geen hardware acc. in iOS zit, ik zeg alleen dat het deels is. En dat deel is opacity samen met een paar transition effects. Wel even lezen wat er staat.

En natuurlijk zoals Google zelf al zegt, heeft GPU acceleratie wel nut? Volgens hun niet en zij zijn toch echt de experts.
Nollekeuh schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:09:
[...]

Leer zelf eens goed lezen! Ik denk dat je de post van Relief2009 even moet quoten. Hij beweert dingen die jij weerlegt over hw ondersteuning van de GUI.
Wie zei iets over lezen? Maar goed hierboven staat het.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 18:56 ]

• M-en-M
Nieuwe camera en video samples van GSMArena.
Zien er behoorlijk goed uit, al valt de scherpte nog steeds wat tegen.

Ook ze hebben een fotootje van het sAMOLED+ scherm in het felle zonnetje van Barcelona:
Afbeeldingslocatie: http://st.gsmarena.com/vv/reviewsimg/mwc-11-samsung/galaxy-s-2/gsmarena_002.jpg

• phobosdeimos
Hmmm die lauwe feedback over de scherpte valt me toch wat tegen. Je zou toch mogen verwachten dat een 4.3" Super AMOLED Plus scherm het mooiste/beste is wat er op de markt te krijgen valt?

• Golf2vr6
M-en-M schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:36:
Nieuwe camera en video samples van GSMArena.
Zien er behoorlijk goed uit, al valt de scherpte nog steeds wat tegen.

Ook ze hebben een fotootje van het sAMOLED+ scherm in het felle zonnetje van Barcelona:
[afbeelding]
Dat ziet er wel heel goed uit.....de weersverwachting ook btw :+

Maar ja ik ben dan ook een N97 gewend...... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Golf2vr6 op 17-02-2011 20:32 ]

• M-en-M
phobosdeimos schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:24:
Hmmm die lauwe feedback over de scherpte valt me toch wat tegen. Je zou toch mogen verwachten dat een 4.3" Super AMOLED Plus scherm het mooiste/beste is wat er op de markt te krijgen valt?
Ik had het over de scherpte van de foto's die het toestel maakt, het scherm zelf lijkt me prima. :)
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:20:
Trouwens ik zeg niet dat er geen hardware acc. in iOS zit, ik zeg alleen dat het deels is. En dat deel is opacity samen met een paar transition effects. Wel even lezen wat er staat.
Onzin.
En natuurlijk zoals Google zelf al zegt, heeft GPU acceleratie wel nut? Volgens hun niet en zij zijn toch echt de experts.
Heeft mega veel nut, daarom heeft ook ELK recent mobiel OS GPU-acceleratie. En is iOS zó smooth. En wie komt er achteraan sukkelen? Jawel, Google. Zij zeggen ook helemaal nergens dat het geen/weinig zin heeft.
Wie zei iets over lezen?
De ironie d:)b

Verwijderd

Mwah onzin schijven en bewijzen dat het onzin is, zijn toch twee andere dingen.
Heeft mega veel nut, daarom heeft ook ELK recent mobiel OS GPU-acceleratie. En is iOS zó smooth. En wie komt er achteraan sukkelen? Jawel, Google. Zij zeggen ook helemaal nergens dat het geen/weinig zin heeft.
Elk recent mobiel OS? Welke dan?

Lees anders even de link die ik je gaf, 2de post.
This is something we've investigated a couple of years ago already and that we revisit
regularly. Of course we thought of using the GPU, but there are non-trivial issues on
many Android devices (a G1-class device for instance supports only one OpenGL
context at a time, which would prevent you from using any OpenGL based app like
games or augmented reality apps.) In our past experiments we even found many
cases in which using the GPU was slower than normal rendering.
Als je dat leest kun je moielijk claimen dat Google er achteraan aan het sukkelen is, ze zijn er zelfs actief mee bezig maar vinden dat het op dit moment geen nut heeft.

Maaruh als je iOS zo fantastische vind, waarom ben je dan hier?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 22:10 ]

• phobosdeimos
M-en-M schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:35:
[...]

Ik had het over de scherpte van de foto's die het toestel maakt, het scherm zelf lijkt me prima. :)
Oh :) Maar op sommige websites (waaronder ook gsmarena denk ik) zeiden ze dat het ietsje scherper is dan bij de SGS, maar geen hemelsbreed verschil, nog steeds een ietsje wazig.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:De discussie over iOS vs. Android is hier offtopic.
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:03:
Mwah onzin schijven en bewijzen dat het onzin is, zijn toch twee andere dingen.
Linkje van phobosdeimos nog gelezen? Staat voldoende in om jouw opmerking te ontkrachten.
Elk recent mobiel OS? Welke dan?
Meego, WebOS 3, Windows Phone 7.
Lees anders even de link die ik je gaf, 2de post.
Heb alles gelezen hoor, no worries. Pik alleen de onwaarheden er uit, voor de onwetenden onder ons.
Als je dat leest kun je moielijk claimen dat Google er achteraan aan het sukkelen is, ze zijn er zelfs actief mee bezig maar vinden dat het op dit moment geen nut heeft.
Is een één jaar oude link, betreffende de eerste generatie Android telefoons onder andere. In datzelfde stukje staat dat toekomstige mobieltjes de problemen die ze toen hadden wellicht zouden oplossen. Welnu, dat is zo. Op dit moment heeft het dus enorm veel nut, alleen toén niet. Wel lezen.
Maaruh als je iOS zo fantastische vind, waarom ben je dan hier?
De relevantie ontgaat mij. Ik denk dat ik langer een Android telefoon heb dan jij, al kan ik dat natuurlijk niet zeker weten. Dan nog, gaat puur om het feit dat in al deze fora "feiten" worden neergezet die basically onzin zijn. Zal zelf nooit een mobiel kopen met iOS er op. Wist niet dat alleen Samsung eigenaren hier mochten zijn.

• Relief2009
Mensen kunnen we ophouden? Dit topic gaat over SGS2 en niet over OS'en.

[ Voor 13% gewijzigd door Relief2009 op 17-02-2011 23:29 ]

• De-Hamster
Brad Pitt schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:41:
[...]

Motorola Atrix is ook nogal vet qua specs (maar nogal gesloten qua mobiel).
Die heeft een mindere camera dan de eerder genoemde. Bovendien geeft Motorola totaal geen support in Nederland. Verkopen zij überhaupt telefoons in Nederland? De Milestone was amper te krijgen en de Milestone 2 totaal niet.

Welke van de Samsung Galaxy S2, Sony Ericsson Arc, LG Optimus 3D, LG Optimus 2X en de HTC Incredible S is nu echt het beste? Niet een van de beteren maar gewoon echt op papier het beste qua snelheid, camera, gebruik, touchscreen, scherm etc.

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-10 20:33
Foxio schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:33:
[...]

Die heeft een mindere camera dan de eerder genoemde. Bovendien geeft Motorola totaal geen support in Nederland. Verkopen zij überhaupt telefoons in Nederland? De Milestone was amper te krijgen en de Milestone 2 totaal niet.

Welke van de Samsung Galaxy S2, Sony Ericsson Arc, LG Optimus 3D, LG Optimus 2X en de HTC Incredible S is nu echt het beste? Niet een van de beteren maar gewoon echt op papier het beste qua snelheid, camera, gebruik, touchscreen, scherm etc.
Denk dat het gokken blijft maar denk dat in praktijk straks galaxy s2 wel gaat winnen... (mits software word geoptimaliseerd, maar daar heb ik wel vertrouwen in)

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:23:
Linkje van phobosdeimos nog gelezen? Staat voldoende in om jouw opmerking te ontkrachten.
Daar staat verder niet in WAAR het wordt gebruikt alleen DAT het wordt gebruikt. Ik heb nooit beweerd dat iOS geen UI acceleration had, ik zei alleen waar het werdt gebruikt. Dat artikeltje is sowieso kolder.
You just don't use the CPU for important rendering when you can access the GPU. The GPU will always be more efficient.
Iemand die dat claimt heeft geen benul van system architectuur.
Meego, WebOS 3, Windows Phone 7.
Meego heeft het niet, je zal waarschijnlijk Qt framework bedoelen, en webos 3 bestaat nog niet. Als je WebOS 3 in het lijstje zet dan moet Android 3.0 er ook tussen staan.
is een één jaar oude link, betreffende de eerste generatie Android telefoons onder andere. In datzelfde stukje staat dat toekomstige mobieltjes de problemen die ze toen hadden wellicht zouden oplossen. Welnu, dat is zo. Op dit moment heeft het dus enorm veel nut, alleen toén niet. Wel lezen.
Er is nogsteeds niks veranderd aan de situatie. Trouwens als je verder leest dan zie je dat de thread eigenlijk best recent is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 23:47 ]

• De-Hamster
Oke, als de Samsung Galaxy S2 uiterlijk mei uitkomt ga ik hem halen, denk ik.

Nu de twijfel Sim-only of 2 jarig abonnement.

Hoeveel kost dit toestel los? In Europa of Amerika? Ik vind nu alleen maar vage sites over Indiase Roepies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Foxio schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:55:
Oke, als de Samsung Galaxy S2 uiterlijk mei uitkomt ga ik hem halen, denk ik.

Nu de twijfel Sim-only of 2 jarig abonnement.

Hoeveel kost dit toestel los? In Europa of Amerika? Ik vind nu alleen maar vage sites over Indiase Roepies.
600 euro, maar zal wel binnen 2 maanden zakken naar 550/500 euro denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-10 19:00
"The likeliest scenario here is that Samsung hasn't yet reached sufficient volumes with its own processor production and will rely on NVIDIA's Tegra 2 for handsets outside its critical markets -- much in the same vein as it replaced Super AMOLED with Super Clear LCD screens in Russia and some other territories."

http://www.engadget.com/2...o-have-a-tegra-2-version/

Ik wil niet al te doemdenkerig zijn maar de Nexus S heeft in Engeland/Amerika een fancy Super Amoled schermpje en deze zelfde phone komt hier in de Benelux samen met onder meer Rusland uit met een super lcd. Ik ben daarom benieuwd of Samsung de Benelux wel ziet als een critical market..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:46
Tegra 2 ipv Exynos zie ik niet eens als een probleem, misschien is het zelfs een voordeel, maar dat zullen de benchmarks moeten uitwijzen. Wat wel een probleem is is de fragmentatie zoals eerder in dit topic is genoemd. Driver en software updates vanuit Samsung maar ook custom ROMs worden zo wel een stuk lastiger.
Pfffff hebben ze zo'n mooie telefoon, gaan ze dit soort fratsen uithalen. We zitten toch niet in de USA?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Polster schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 00:17:
Tegra 2 ipv Exynos zie ik niet eens als een probleem, misschien is het zelfs een voordeel, maar dat zullen de benchmarks moeten uitwijzen. Wat wel een probleem is is de fragmentatie zoals eerder in dit topic is genoemd. Driver en software updates vanuit Samsung maar ook custom ROMs worden zo wel een stuk lastiger.
Pfffff hebben ze zo'n mooie telefoon, gaan ze dit soort fratsen uithalen. We zitten toch niet in de USA?!
Juist! Ik vraag me ook af of ze nog gaan fragmenteren door een model met/zonder NFC te gaan verkopen... Althans dat werd op het MWC toch gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmnone
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-02-2023
mafiatounes schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 00:26:
[...]

Juist! Ik vraag me ook af of ze nog gaan fragmenteren door een model met/zonder NFC te gaan verkopen... Althans dat werd op het MWC toch gezegd.
ik MOET nfc, hoe wil je anders dat ik on the go incheck met mijn ov-chipkaart. Die palen zijn altijd zo ver weg :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
alwaysleft schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 00:05:
[...]

600 euro, maar zal wel binnen 2 maanden zakken naar 550/500 euro denk ik ;)
En zal de prijs veel gaan verschillen met de prijzen in Amerika?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foxio schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:11:
[...]

En zal de prijs veel gaan verschillen met de prijzen in Amerika?
Vast niet, misschien dat ze wat meer accesoires erbij gooien. Hopelijk hoort Nl inderdaad bij de prioriteit landen, maar ben er bang voor. Met wat voor display wordt de Nexus S trouwens geleverd in Nl?

Ps de meeste tweakers weten waarschijnlijk wel een amoled versie te vinden voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
SAMOLED+ gaat er altijd opzitten. Het is vooral de CPU/chipset waar twijfel over bestaat, ook omdat op de Samsung specs site er langs de CPU een sterretje staat met de uitleg dat dit per land kan verschillen. Maar idd, Tegra2 zou geen ramp zijn, schijnt zelfs dat de performance momenteel beter is dan de Samsung chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:19
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:20:
[...]

Je moet ook niet kijken bij de hummingbird proccies maar bij android. Vanaf 2.3 is de JIT datapath geoptimaliseert voor de hummingbird proccy. Dat is waarschijnlijk ook de magische GPU acc. van Samsung waar iedereen het over heeft, alleen is het allemaal een misverstand. Dat het zo is kun je zien in de alpha ROM benchmarks van de Galaxy S. De score zonder OC ligt redelijk.
http://www.smartphonebenchmarks.com/

En dan de Nexus S die met 2.3 en OC een fatsoenlijke 4253 scoort. Dat komt niet zomaar uit de lucht vallen.
http://smartphonebenchmar...0-quadrant-nexus-s-15ghz/

CPU, Memory en I/O springen vooruit terwijl 2d en 3d performance hetzelfde blijven. Dat zegt voldoende over de optimalisatie die erin zit.

Dat er verschillen zijn in performance, of eerder in user experience ontken ik ook niet. Ik betwist alleen of het wel ligt aan hardware acceleratie en het nut hiervan. Memorymanagement van JVM is een veel groter aspect en iets (naar blijkt) wat voor meer lag zorgt. Als je begrijpt waar de lag vandaan komt dan kun je er ook iets aan doen ipv in de wilde weg zomaar dingen inbouwen in de hoop dat het helpt.

[...]

Wie zei iets over lezen? Maar goed hierboven staat het.
Dit kan ik wel beamen, mijn desire liep heel erg smooth met Android 2.3. Dat mis ik eerlijk gezegd wel een beetje. Maar goed, HTC gaat een update geven, jammer genoeg heb ik dan al een nieuwe. Hoewel dit zeker de deur naar een jaartje sim only heeft open gezet.

Vind het wel een erg groot toestel, evenals de Arc. Ik denk dat dat de grootste domper wordt wanneer ik ze in het echt zie. Dat was bij de X10 ook zo. De Desire is zo lekker handzaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Ik denk eerder dat de landen die voor februari/begin maart de S II krijgen het met de Tegra 2 moeten doen, aangezien de Exynos 4210 pas begin maart in massaproductie gaat. In Nederland komt 'ie pas in mei, dus dan zullen ze heus wel een goede voorraad hebben opgebouwd.

Maar voor nu is het pure speculatie, het kan ook zijn dat (aangezien het model nummer GT-i9103 is) ze de Galaxy SL II testen. (De Galaxy SL heeft model nummer GT-i9003 en gebruikt ook een zwakkere SoC dan het origineel, samen met een SLCD scherm i.p.v. S-AMOLED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adrenaline schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 00:11:
"The likeliest scenario here is that Samsung hasn't yet reached sufficient volumes with its own processor production and will rely on NVIDIA's Tegra 2 for handsets outside its critical markets -- much in the same vein as it replaced Super AMOLED with Super Clear LCD screens in Russia and some other territories."

http://www.engadget.com/2...o-have-a-tegra-2-version/

Ik wil niet al te doemdenkerig zijn maar de Nexus S heeft in Engeland/Amerika een fancy Super Amoled schermpje en deze zelfde phone komt hier in de Benelux samen met onder meer Rusland uit met een super lcd. Ik ben daarom benieuwd of Samsung de Benelux wel ziet als een critical market..
Ik weet niet of ik dat zo erg vindt. Als ik kijk naar de benchmarks van de Tegra II dan zie ik dat de 3D performance hoger ligt (Neocore 80fps) dan die van de PowerVR SGX540 en qua overall performance dat ze alle twee dicht bij elkaar in de buurt liggen.

Dus so erg is het nou ook weer niet, ik denk dat ik zelfs liever een Tegra II telefoon heb dan een hummingbird telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:48:
Dus so erg is het nou ook weer niet, ik denk dat ik zelfs liever een Tegra II telefoon heb dan een hummingbird telefoon.
Dit zal voor 99% van de mensen het geval wel zijn denk ik ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kies air... een online dienst van Samsung dus. Ik weet niet of ik dat zo leuk vindt, vooral gezien de geschiedenis van Samsung als het gaat om Desktop software en online diensten.

YouTube: Samsung Galaxy S2 unpacked part 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

may the best GPU win (if used)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Voor mij zijn de belangrijkste zaken voor een toestel:

- Android (2.3+3.0+3.x)
- support (officieel of XDA/illegal rom updates)
- responsive-ness
- S-Amoled Super Mega Plus ++
- Build quality
- Sound Quality
- Batterij-duur

de rest:
- Media goed/snel kunnen afspelen
- redelijke video (minimaal 720p)
- redelijke camera (5mpix minimaal)

Mijn vrouw heeft de Galaxy S..... en die gaat best snel leeg met screen brightness op laagste stand en Angry Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de beperkte benchmarks die er zijn vergelijk met elkaar (dat is dus LG 2x vs. SGSII) dan zie ik dat de LG (confirmed Tegra II) op alle punten net een tikkeltje hoger scoort maar niks radicaals. Dat betekent dus dat de Tegra wel sneller is maar of het merkbaar is weet ik niet.

Met die gegevens blijft er dus maar een ding over, accutijd. Als de ene een betere accutijd kan neerzetten dan is dat de winnaar lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Kunnen we alsjeblieft stoppen met benchmarks vergelijken van onafgemaakte drivers op pre-productie hardware waarvan Samsung had gevraagd geen benchmarks te maken met een productie model van de Optimus 2X?

Pretty please with sugar on top?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M-en-M schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:00:
Kunnen we alsjeblieft stoppen met benchmarks vergelijken van onafgemaakte drivers op pre-productie hardware waarvan Samsung had gevraagd geen benchmarks te maken met een productie model van de Optimus 2X?
Had je dit ook gezegd als de Samsung bij elke benchmark 2x zo snel was geweest als de Optimus? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Brad Pitt schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:04:
[...]

Had je dit ook gezegd als de Samsung bij elke benchmark 2x zo snel was geweest als de Optimus? ;)
Dan was de reactie ook anders geweest, voor nu denken sommige mensen dat Tegra 2 sowieso sneller is dan Exynos 4210, terwijl dat nog helemaal niet op redelijke wijze te bepalen is.

Als deze nu al sneller was geweest, dan zou het niet uit maken of het nou wel of niet af is, het is is niet of ineens de productie hardware en final software langzamer zal worden. De 2X is "af" (het is redelijk om aan te nemen dat deze nog wel zal verbeteren, maar het is in ieder geval wel al klaar voor de consument), bij de S II was het overduidelijk dat de software nog verre van goed werkte.

Bovendien draaiden de S II's op de beursvloer op verschillende versies van de software (dit valt te merken aan de uiteenlopende benchmarks van verschillende sites, dat sommige de animaties wel aan hadden en andere niet; en aan het feit dat sommige opstarten met "Siena" terwijl andere gewoon "Galaxy S II" zeggen), en zagen ze er hardware-matig ook af en toe anders uit (sommige hadden wel een zilveren S II logo op de achterkant, andere niet). Het is verre van redelijk om een SoC die al sinds vorig jaar aan de consument wordt verkocht met een die nog niet eens in massaproductie is gegaan.

edit: Ook een leuke vergelijking: Dual vs. single cores, door Mobile-Review.
Nvidia geeft een "review guide" mee om er voor te zorgen dat de prestaties in de benchmarks optimaal zijn, maar als men deze niet volgt is het verschil toch duidelijk merkbaar (Quadrant score van 1800 i.p.v. 2400).

Ook geeft een betere benchmark dan Quadrant, SmartBench, aan dat het verschil in grafische kracht tussen de Tegra 2 en de Hummingbird onmerkbaar is (Games Index is GPU, Productivity Index geeft de CPU kracht en RAM snelheid aan, al maakt deze laatste nog geen gebruik van dual-cores dus is de score die daar aangegeven is niet indicatief van de echte prestaties, welke beter zullen zijn. Al is deze dan al sneller dan de Cortex-A8 in de Hummingbird, dus dat maakt niet zo veel uit.):
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/articles/2011/image/birulki-105/5.jpg

Het lijkt me dan ook stug dat Samsung een zwakkere GPU dan hun vorige in hun nieuwe SoC zal steken, waarvan ze stellen dat deze vijfmaal zo snel zal zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door M-en-M op 18-02-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:48:
[...]

Ik weet niet of ik dat zo erg vindt. Als ik kijk naar de benchmarks van de Tegra II dan zie ik dat de 3D performance hoger ligt (Neocore 80fps) dan die van de PowerVR SGX540 en qua overall performance dat ze alle twee dicht bij elkaar in de buurt liggen.

Ik geloof dat Adrenaline zich meer zorgen maakt over het feit dat SAMOLED+ in Nederland door SLCD vervangen zou kunnen worden en niet zozeer om welke processor er in SGSII gaat zitten. Informatie over de processor is meer geplaatst om parallel in beleid aan te geven. Zo lees ik het tenminste en mocht dat gebeuren dan zou ik het wel erg vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door businka19 op 18-02-2011 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-en-M schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:00:

Pretty please with sugar on top?
Hoe weet jij dat wat op het WMC wordt getoond een preproductie is? De meeste benchmarks en reviews van de 2x zijn ook op preproductie trouwens. Journalisten krijgen op het MWC een press sample uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht het blijken dat Samsung de versie zonder SAMOLED+ en met een (voor mij niet zo heel belangrijk) andere cpu opde Nederlandse markt brengt, dan koop ik alles behalve de Samsung... als het 200 Euro scheelt, wil ik er wel over nadenken, maar dat zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:20:
Mocht het blijken dat Samsung de versie zonder SAMOLED+ en met een (voor mij niet zo heel belangrijk) andere cpu opde Nederlandse markt brengt, dan koop ik alles behalve de Samsung... als het 200 Euro scheelt, wil ik er wel over nadenken, maar dat zal wel niet.
Wat is er erg aan een Tegra2 CPU? Het is niet dat je meteen een stakker bent met dat er in hoor. Integendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
http://www.smartphoneshop.../samsung-galaxy-s-ii.html

Hier staat gewoon SAMOLED+, processor geeft geen duidelijkheid ;)

NFC staat daar ook bij btw!

[ Voor 10% gewijzigd door Golf2vr6 op 18-02-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Golf2vr6: Ik ga er even van uit dat ze dat klakkeloos hebben overgenomen van de press releases. Staat verder ook geen levertijd bij enzo dus is het op dit moment niks anders dan reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Daar heb je helemaal gelijk in..... hoop doet leven he.....

enne liefde maakt blind!

[ Voor 19% gewijzigd door Golf2vr6 op 18-02-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar er staat wel...
Full HD vast. Eenmaal thuis sluit je je Galaxy S II met DLNA of HDMI via USB
HDMI via USB? Weten zij iets wat wij niet weten of is het gewoon een vergissing van hun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:43:
Maar er staat wel...

[...]

HDMI via USB? Weten zij iets wat wij niet weten of is het gewoon een vergissing van hun?
????

Lees dit topic nog eens zou ik zeggen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:22:
[...]

Wat is er erg aan een Tegra2 CPU? Het is niet dat je meteen een stakker bent met dat er in hoor. Integendeel.
Ik heb er niet voor niets bij gezet dat het mij niet zo veel uitmaakt. Ik wacht eerst een fatsoenlijke review af.
Als dan blijkt dat er wel verschil is, en de tegra2 komt IN COMBINATIE MET een inferieur scherm naar NL, DAN zal ik hem zeker niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Golf2vr6 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:47:
[...]

????

Lees dit topic nog eens zou ik zeggen!!!
Ik had begrepen dat de S2 een MHL heeft welke (correct me if I'm wrong) niet werkt met HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-10 10:49
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:51:
[...]

Ik had begrepen dat de S2 een MHL heeft welke (correct me if I'm wrong) niet werkt met HDMI.
you're wrong

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-10 19:00
businka19 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 17:32:
[...]

Ik geloof dat Adrenaline zich meer zorgen maakt over het feit dat SAMOLED+ in Nederland door SLCD vervangen zou kunnen worden en niet zozeer om welke processor er in SGSII gaat zitten. Informatie over de processor is meer geplaatst om parallel in beleid aan te geven. Zo lees ik het tenminste en mocht dat gebeuren dan zou ik het wel erg vinden.
Daar doelde ik inderdaad ook op. Als Samsung al te weinig capaciteit heeft voor SAMOLED, verwacht ik niet dat ze meer productiecapaciteit krijgen bij SAMOLED+, wat een nog geavanceerdere technologie is en waarbij ik denk dat het wellicht ook lastiger is te produceren (is volledig speculatief).

Bovendien zijn wellicht de huidige SAMOLED productielijnen al gedeeltelijk in gebruik voor de huidige toestellen. Daarom denk ik dat Samsung met de introductie van de Galaxy SL probeert nog meer productiecapaciteit vrij te maken voor de galaxy s2, maar ik ben vervolgens wel benieuwd of ze genoeg hebben voor de gehele wereld en in hoeverre Samsung de Benelux als "critical market" ziet.

In principe geldt dit dus ook voor de processors, maar zoals eerder aangegeven lijkt dit een minder groot probleem te worden omdat de Tegra2 nog steeds erg capabel is (als ik naar de eerste benchmarks kijk). Maar goed dat is natuurlijk ook allemaal nog even afwachten. Het zou logisch zijn dat Samsung hun beste spullen stuurt naar de voor hun "critical markets".

[ Voor 17% gewijzigd door Adrenaline op 18-02-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Over het scherm bestaat nochtans geen discussie, want het is het voornaamste verkooppunt van het toestel, samen met "een dualcore cpu".
Maar dat laatste, daar is wel onduidelijkheid over, want Samsung geeft zelf toe op hun site dat er geen garantie is dat het een Samsung CPU is (en dus eventueel een Tegra2).
SAMOLED+ is gegarandeerd imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:19:
[...]

Hoe weet jij dat wat op het WMC wordt getoond een preproductie is? De meeste benchmarks en reviews van de 2x zijn ook op preproductie trouwens. Journalisten krijgen op het MWC een press sample uitgedeeld.
Ze zijn vrijwel zeker pre-productie omdat de SoC die er in zit nog niet in massaproductie is gegaan, en omdat er merkbare verschillen tussen de modellen zijn qua hardware:
Zonder Galaxy S II logo
Met Galaxy S II logo
(Overigens lijkt het er op dat het uiteindelijke design geen logo krijgt)

En er is verschil tussen een pre-productie model dat wordt uitgestuurd naar reviewers met het idee dat deze vast en zeker benchmarks gaan draaien, stress tests, etc. en een modelletje krijgen in de showroom die niet vast zit aan een kabeltje (overigens moesten de meeste mensen het hier toch mee doen, de enigen waarvan ik weet dat ze eentje kregen zonder kabeltje zijn Engadget en GSMArena) met de instructie om er geen benchmarks op te draaien.

Maar ja, als jullie nog steeds door willen gaan met het vergelijken van dit met de 2X en andere Tegra 2 modellen, laat me jullie vooral niet tegenhouden. Ik heb echt geen zin meer in deze "discussie". |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-en-M schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:47:
[...]

Ze zijn vrijwel zeker pre-productie omdat de SoC die er in zit nog niet in massaproductie is gegaan, en omdat er merkbare verschillen tussen de modellen zijn qua hardware:
Zonder Galaxy S II logo
Met Galaxy S II logo

En er is verschil tussen een pre-productie model dat wordt uitgestuurd naar reviewers met het idee dat deze vast en zeker benchmarks gaan draaien, stress tests, etc. en een modelletje krijgen in de showroom die niet vast zit aan een kabeltje (overigens moesten de meeste mensen het hier toch mee doen, de enigen waarvan ik weet dat ze eentje kregen zonder kabeltje zijn Engadget en GSMArena) met de instructie om er geen benchmarks op te draaien.

Maar ja, als jullie nog steeds door willen gaan met het vergelijken van dit met de 2X en andere Tegra 2 modellen, laat me jullie vooral niet tegenhouden. Ik heb echt geen zin meer in deze "discussie". |:(
eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb liever de versie met Tegra 2. Dan heb je tenminste toegang tot TegraZone met geoptimaliseerde games voor die chipset: zoals Galaxy on Fire 2.

Ook Dungeon Defenders & de Unreal 3 engine (Unity) en andere games zijn speciaal optimised versies van voor Tegra 2.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Laatst online: 25-10 21:01
Je moet niet vergeten dat TegraZone niet zelf de spellen zal verkopen. Verkoop zal alsnog via android market gaan. Dit betekent dat je de spellen waarschijnlijk ook voor de Galaxy S II (met behulp van een fix) kunt downloaden en spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-en-M schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:47:
[...]

Zonder Galaxy S II logo
Met Galaxy S II logo

Ja dat vindt ik leuk allemaal maar je vergeet dat de huidige 2x samples die circuleren ook preproduction zijn. Dus het verhaal gaat helemaal niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 23:43:
[...]

Ja dat vindt ik leuk allemaal maar je vergeet dat de huidige 2x samples die circuleren ook preproduction zijn. Dus het verhaal gaat helemaal niet op.
Zoals hij al zegt (en laten we voortaan ophouden met deze discussie) er is een verschil tussen modellen op de beurs die verre van af zijn dan modellen die naar websites worden gestuurd voor een preview. De laatste zijn modellen met een bijna-af firmware.

Laat we pas benchmarks vergelijken wanneer de S2 ook word verstuurd voor previews. Voor mij blijft SAMOLED Plus de grootste argument voor een S2.

[ Voor 4% gewijzigd door Relief2009 op 19-02-2011 00:37 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.