En? Laat "de gemiddelde consument" maar, ik ben heel blij met de tweakbaarheid van m'n HD2, hoor.
Ik zat ten tijde dan ook te twijfelen tussen de HD2 en de N900; de N900 zou hét tweakers toestel worden, wat me toch wel aansprak. Maar ik ging uiteindelijk toch voor de HD2, aangezien deze simpelweg ongekend goede hardware had. (Het beste Android toestel rond die tijd was de Hero, let wel) En nu heeft deze een vergelijkbare, zo niet grotere, developers community dan de N900. Waarschijnlijk omdat deze hetzelfde idee hadden. (En omdat ze gewoon veel dingen konden verbeteren, WinMo was nou niet bepaald een favoriet, het voelt simpelweg alsof dit de hardware van de HD2 tegenhoud; en dat blijkt dan ook waar te zijn als je de prestaties en mogelijkheden ziet als er Android en WP7 op draaien.)
Een ander alternatief had natuurlijk de iPhone 3GS geweest, maar ook al was die stukken vriendelijker voor "de gemiddelde consument", ik zou deze voor geen goud hebben geruild voor m'n HD2, al helemaal niet nu.
(Ik zit wel goed zo met m'n nieuwe abonnementje op Ben (kan per maand opzeggen, dus wanneer er weer echt iets goeds uitkomt); pas recentelijk, met CES en MWC, zijn er toestellen aangekondigd die ik echt waardige opvolgers vind, en dan voornamelijk de S II.)
Ik vermoed dat net als bij de HD2 en Galaxy S, de Galaxy S II ook genoeg goede developers zal aantrekken dankzij de geweldig goede hardware. En daar kijk ik dan ook zeer naar uit.
edit: Ik ben het ook eens met CLB, de gemiddelde consument zal het inderdaad niet zoveel uitmaken wat er op draait. Zo lang het er maar goed uit ziet, kan internetten en spelletjes kan spelen beschouwen zij het al een volwaardige smartphone. Ze zullen dan ook niet snel het verschil weten tussen Android 2.1 en 2.2, of tussen de 1GHz CPU in de HD2, de Desire HD, de Galaxy S en de iPhone 4. (En al helemaal niet hoeveel RAM er in zit)
De Galaxy S II ziet er mooi uit, is ongelofelijk dun en heeft een groot scherm, bovendien zal Samsung weer behoorlijk wat geld in marketing steken en zullen de providers meteen aan de deur kloppen om deze aan te bieden. Ik betwijfel niet dat deze weer een doorslaand succes zal zijn.
[
Voor 17% gewijzigd door
M-en-M op 15-02-2011 20:07
]