• SizzLorr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08-2019
Anoniem: 312857 schreef op zondag 10 april 2011 @ 11:38:
weet niet of deze al gepost is. maar dit is een vergelijking tussen de LG 2x speed en de
SGSII op het gebied van gaming. gaat steeds gelijk op maar op het einde van de video zie je toch dat de 2x speed geen problemen heeft met het laatste stuk en dat de SGSII erg veel moeite heeft.http://dailymobile.se/201...laxy-s2-vs-lg-optimus-2x/
Het ziet er naar uit dat de filesystem niet echt optimaal werkt, de SGS had hier ook last van toen hij net nieuw was. Laden duurt wat langer en als hij aan het laden is tijdens een andere zware operatie dan gaat hij stotteren, zoals ook het geval was met de SGS.

Cryptocurrency is the real Occupy Wallstreet!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:28
Anoniem: 312857 schreef op zondag 10 april 2011 @ 11:38:
weet niet of deze al gepost is. maar dit is een vergelijking tussen de LG 2x speed en de
SGSII op het gebied van gaming. gaat steeds gelijk op maar op het einde van de video zie je toch dat de 2x speed geen problemen heeft met het laatste stuk en dat de SGSII erg veel moeite heeft.http://dailymobile.se/201...laxy-s2-vs-lg-optimus-2x/
Het toestel dat GSMarena in hun bezit heeft is de versie met 1Ghz en waarschijnlijk wat oudere software/drivers.
Dus zegt op zich nog niet zoveel.

edit
@SizzLorr Misschien dat het toestel van gsmarena ook nog het RFS filesystem gebruikt ipv het onlangs bevestigde EXT4?

edit2:
Lijken toch genoeg 'genuine' accessoires voor de SGS2 te komen.
http://www.mobilefun.co.uk/cat/Samsung-Galaxy-S-II-i9100.htm

[Voor 16% gewijzigd door AtlAntA op 10-04-2011 12:38]

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

• SizzLorr
AtlAntA schreef op zondag 10 april 2011 @ 11:52:
[...]

edit
@SizzLorr Misschien dat het toestel van gsmarena ook nog het RFS filesystem gebruikt ipv het onlangs bevestigde EXT4?
Dat is best mogelijk gezien het toestel de zelfde symptomen heeft. Het toestel van GSM Arena is duidelijk preproduction en Samsung heeft meerdere keren gezegd dat ze de toestel zullen releasen zodra de software klaar is en door de QA komt. Dit betekent dat de software nog niet helemaal klaar en optimaal is.

Qua graphics is er niks mis met het toestel. De laad schermen duren langer en op punten waar het moet laden gaat het stotteren, Dat is het filesystem en niet de GPU.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:23

The Wizard

Moderator Mobile
SizzLorr schreef op zondag 10 april 2011 @ 11:09:
[...]

Welke provider gebruik je? Ik weet nog dat de tethering feature niet te selecteren was met mijn vodafone simkaart erin. Heb nu een custom ROM op mijn SGS waardoor het wel werkt maar volgens mij was het dat jeniet zomaar kon tetheren met elke simkaart. Of ze hebben het onderhand veranderd/jij hebt een oudere/andere software versie.
Ik gebruik Vodafone en met de stock 2.2, wel geroot, maar zonder werkt het ook. Het is ook niet echt tethering maar een routerfunctie.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• MIQ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01 17:54
SizzLorr schreef op zondag 10 april 2011 @ 12:43:
[...]

Dat is best mogelijk gezien het toestel de zelfde symptomen heeft. Het toestel van GSM Arena is duidelijk preproduction en Samsung heeft meerdere keren gezegd dat ze de toestel zullen releasen zodra de software klaar is en door de QA komt. Dit betekent dat de software nog niet helemaal klaar en optimaal is.

Qua graphics is er niks mis met het toestel. De laad schermen duren langer en op punten waar het moet laden gaat het stotteren, Dat is het filesystem en niet de GPU.
Als ik het goed heb begrepen zal de uiteindelijke versie voorzien worden van een Samsung logo op de voorkant. Alle versies die dit logo niet hebben zijn pre-predoductie modellen, de versie die GSM Arena heeft dus ook.

• AtlAntA
MIQ schreef op zondag 10 april 2011 @ 16:36:
[...]

Als ik het goed heb begrepen zal de uiteindelijke versie voorzien worden van een Samsung logo op de voorkant. Alle versies die dit logo niet hebben zijn pre-predoductie modellen, de versie die GSM Arena heeft dus ook.
Dat heb je inderdaad goed begrepen. Toch wel apart dat men zo vlak voor de release nog zulke dingen (1.2Ghz, Samsung logo) kan veranderen zonder het te vroeg uitlekt of dat het vertraging oplevert. Of gebeurt dit vaker bij mobiele telefoon producenten?

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:23

The Wizard

Moderator Mobile
Volgens mij zit er ook maar enkele weken tussen productie en aflevering (in het begin).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• SizzLorr
AtlAntA schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:13:
[...]

Dat heb je inderdaad goed begrepen. Toch wel apart dat men zo vlak voor de release nog zulke dingen (1.2Ghz, Samsung logo) kan veranderen zonder het te vroeg uitlekt of dat het vertraging oplevert. Of gebeurt dit vaker bij mobiele telefoon producenten?
Het is een processor die Samsung zelf produceert. Als blijkt dat hun yields hoog genoeg zijn dan kunnen ze zonder problemen de snelheid opschroeven, is niks anders dan een instelling in de registry aanpassen. D'r is niks bijzonders aan.

Ik had nog ergens gelezen dat een smartphone maar 24% van zijn op aan zijn maximale belasting zit. Dus hij zit maar 24% van de tijd daadwerkelijk op die 1,2Ghz. Dat je die lat dan wat hoger legt heeft minimale consequenties zolang je de rating van de gebruikte productie methode niet overschrijdt. Dat de rating best hoog ligt is al bewezen met de OMAP van TI en Snapdragon van QC. Die SoC's worden zonder moeite overgeklokt naar 2Ghz.

[Voor 26% gewijzigd door SizzLorr op 10-04-2011 17:33]

• AtlAntA
The Wizard schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:18:
Volgens mij zit er ook maar enkele weken tussen productie en aflevering (in het begin).
En dat zal dan ook wel de reden zijn dat het ding gefaseerd uitgebracht wordt. Bij een wereldwijde release op 1 dag moet je al een tijdje aan het produceren zijn.

@SizzLorr: Good point.

Filmpje van de SGS2 die flash webTV laat zien:

YouTube: Samsung Galaxy S2 - Flashstöd för webb-TV

• SizzLorr
Bij de suggestions staan een hoop andere demos van dezelfde gebruiker. Ik begrijp er niks van maar de demos spreken voor zich. :)

Kijk naar de zoom, die flash stream blijft soepel door draaien en de zoom is ook soepel.

[Voor 34% gewijzigd door SizzLorr op 10-04-2011 17:41]

• AtlAntA
SizzLorr schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:39:
[...]

Kijk naar de zoom, die flash stream blijft soepel door draaien en de zoom is ook soepel.
Inderdaad. Heb al een hoop filmpjes van android toestellen gezien die zoiets dergelijks lieten zien maar nergens was het zo soepel als deze.

Als dit een repost is dan mijn excuses.
Pre-production SGS2 vs Iphone 4:
YouTube: Galaxy S2 갤럭시 S2

• SizzLorr
AtlAntA schreef op maandag 11 april 2011 @ 01:27:
[...]
Als dit een repost is dan mijn excuses.
Pre-production SGS2 vs Iphone 4:
YouTube: Galaxy S2 갤럭시 S2
Vindt het alsnog jammer van de locksreen. Ik zie steeds filmpjes van mensen die problemen hebben met de lockscreen. Dat was met de SGS ook al zo.

• Anoniem: 312857
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
is een Iphone 3 he. geen Iphone 4.

Anoniem: 347066

Anoniem: 312857 schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:23:
[...]

is een Iphone 3 he. geen Iphone 4.
Faalt wel om ze dan te verglijken :P
ik heb liever dat ze 'em verglijken met de nexus S (de standaard 2.3) en de andere dual core telefoon de LG 2X Speed
dat zou een beter beeld geven :)

• SizzLorr
Anoniem: 347066 schreef op maandag 11 april 2011 @ 12:09:
[...]

Faalt wel om ze dan te verglijken :P
ik heb liever dat ze 'em verglijken met de nexus S (de standaard 2.3) en de andere dual core telefoon de LG 2X Speed
dat zou een beter beeld geven :)
Kijk even terug in het topic. Zul je geheid wat vinden van beide toestellen. :)

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:44
Heeft er iemand info over de interne speaker van de SGS II kunnen vinden?
Klinkt dat een beetje fatsoenlijk ala IPhone of is het blikkerig en schel zoals alle HTC crap speakertjes?

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Meestal heeft Samsung redelijk degelijke speakers in hun high end toestellen, we kunnen het enkel te weten komen bij gebruik (HTC speakers zijn zoals je zegt om van te schreeuwen) (ervaring Desire HD)
gebruikershaes schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:05:
Klinkt dat een beetje fatsoenlijk ala IPhone of is het blikkerig en schel zoals alle HTC crap speakertjes?

Pc build in progress: Evolv Shift Air/X570/32gb 3600CL16/RTX2070s/500gb Samsung Evo/2tb Intel 660p/Bequiet SFX-L 600w - RTX3000/Ryzen 4000 here i come

Anoniem: 347066

1 mei in de UK, met de Exynos proccesor, nu hopen dat ie snel ook naar nederland komt

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-04 12:50
gebruikershaes schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:05:
Er zit helaas maar 1 speaker, maar als het net als de SGS is dan is de kwaliteit naar mijn mening goed.

• .ini
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05-2021

.ini

.exe

Zou ik voor de 16 of 32 Gb versie moeten gaan? Ik zal wsl niet echt veel films erop zetten en kijken, maar wel veel apps en muziek. Is het om andere redenen dan de ruimte nog beter om voor de 32 Gb te kiezen?

spex

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 12:27
Wat denk je zelf?

• .ini
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05-2021

.ini

.exe

Ja, groter is beter natuurlijk, maar ik las net dat die dan weer later uitkomt en waarschijnlijk ook duurder is. Ik vroeg me daarom af of er nog andere verschillen zijn dan de geheugenruimte. Hoe snel is 16 Gb vol?? Heb er geen ervaring mee.

spex

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:43
.ini schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:58:
Zou ik voor de 16 of 32 Gb versie moeten gaan? Ik zal wsl niet echt veel films erop zetten en kijken, maar wel veel apps en muziek. Is het om andere redenen dan de ruimte nog beter om voor de 32 Gb te kiezen?
16 GB..is mijns inziens zat als je alleen muziek en apps installeerd. Tenzij je 16GB aan muziek kwijt wilt erop?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

AtlAntA schreef op zondag 10 april 2011 @ 11:52:
[...]

Het toestel dat GSMarena in hun bezit heeft is de versie met 1Ghz en waarschijnlijk wat oudere software/drivers.
Dus zegt op zich nog niet zoveel.

edit

edit2:
Lijken toch genoeg 'genuine' accessoires voor de SGS2 te komen.
http://www.mobilefun.co.uk/cat/Samsung-Galaxy-S-II-i9100.htm
Wat mij hierop valt zijn de kleuren bij Angry Birds vooral.
Op de SGS2 zijn die veel mooier en dan op de LG O 2x.
Op de LG zijn die wat fletser, jammer, maar verder is het wel duidelijk dat de LG qua prestaties dik in orde is.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• Queros
Quad schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:03:
[...]
Op de LG zijn die wat fletser, jammer, maar verder is het wel duidelijk dat de LG qua prestaties dik in orde is.
Ongeacht verdere bugs, bouwmaterialen, en wellicht gebrek aan ondersteuning (?) ?

• SizzLorr
Queros schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:23:
[...]

Ongeacht verdere bugs, bouwmaterialen, en wellicht gebrek aan ondersteuning (?) ?
Nou nou nou, LG doet zijn best om dat imago op te krikken en verdient voordeel van de twijfel. De VIP service is al heel wat, binnen 24 uur een vervangend toestel als het stuk gaat. Prima service.

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:17

Nieuw filmpje van PhoneArena, vergelijking van de dikte t.o.v. Galaxy S en iPhone 4. Ze zeggen ook binnenkort een volledige preview te geven. Dus binnenkort twee Engelse previews. :) (Eentje van GSMArena en eentje van PhoneArena dan)

• mobileleon
  • Laatst online: 18-05 16:53
Jo... schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:28:
[video]

Nieuw filmpje van PhoneArena, vergelijking van de dikte t.o.v. Galaxy S en iPhone 4. Ze zeggen ook binnenkort een volledige preview te geven. Dus binnenkort twee Engelse previews. :) (Eentje van GSMArena en eentje van PhoneArena dan)
Mooi om te zien :), helaas niet de retailversie, misschien dat GSMArena deze wel in haar bezit heeft :)

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 14:32
dus de Galaxy S 2 en de HTC Sensation zijn straks redelijk tegelijk hier te koop.

welke wordt het dan..
Als de HTC Pentile is dan ga ik sowieso wel voor de Galaxy denk ik, en ik vind 16MB + 32GB die ik heb liggen beter dan de 4GB + 32GB
En het grotere interne geheugen van samsung lijkt me voordeel.

die cpu's zullen elkaar niet veel ontlopen denk ik, en dat vind ik persoonlijk niet heel belangrijk meer

Dus wat gaat langer mee met de batterij en wat is een stuk beter TouchWiz of Sense?

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:13
joco schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:47:
Dus wat gaat langer mee met de batterij en wat is een stuk beter TouchWiz of Sense?
Stel die vraag over 2/3 weken nog eens, anders komen er dadelijk weer een aantal speculatie posts waar niemand wat aan heeft.

Misschien dat de komde preview van GSM/Phonearena wat duidelijkheid verschaft over batterijduur.
Schijnt dat dat nu 1.5 dag is ipv 1 bij Tweaker gebruik :)

• Relief2009
Sensastion heeft nog steeds een SLCD-scherm dus SAMOLED+ is superieur. Alleen de resolutie bij de Sensation is dan weer stukje hoger. Aan de andere kant is de SGS2 stukken dunner en lichter dan de Sensation.

Nieuwste Sense ziet er wel mooier en handiger uit, maar ik vind Sense te drukjes. Ik prefereer dan ook TouchWiz 4.0.

Keuze zal puur smaak zijn. Ze ontlopen elkaar niet veel.

[Voor 20% gewijzigd door Relief2009 op 12-04-2011 17:07]

• mafiatounes
  • Niet online
De camera van de SGS 2 vs de Lg 2x outdoor wat denken jullie welke is beter?

http://www.phonearena.com...ne+Arena+-+Latest+News%29

Op het eerste zicht vindt ik de SGS 2 veel beter presteren!

[Voor 9% gewijzigd door mafiatounes op 12-04-2011 21:21]

Pc build in progress: Evolv Shift Air/X570/32gb 3600CL16/RTX2070s/500gb Samsung Evo/2tb Intel 660p/Bequiet SFX-L 600w - RTX3000/Ryzen 4000 here i come

• Relief2009
mafiatounes schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:20:
De camera van de SGS 2 vs de Lg 2x outdoor wat denken jullie welke is beter?

http://www.phonearena.com...ne+Arena+-+Latest+News%29

Op het eerste zicht vindt ik de SGS 2 veel beter presteren!
Duidelijk de SGS2. Ik zag het al aan het contrast en de scherpte.

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 19:07

http://t.co/4BnCqHx

[Voor 77% gewijzigd door Golf2vr6 op 12-04-2011 22:21]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 7 Pro Hazel 256

• M-en-M
  • Laatst online: 21-05 23:24
Ik had liever een SmartBench vergelijking gezien (of in ieder geval de pro versie van Quadrant, zodat we kunnen zien waar de punten vandaan komen), maar het is in ieder geval goed om zulke verbeteringen te zien. :)

Overigens heeft HTC's Sensation me voor het eerst aan het twijfelen doen slaan. Ze hebben vrij verschillende pro's (ik zou con's noemen, maar die zijn vrij lastig te vinden bij deze twee toestellen ;) ) maar concurreren wel in hetzelfde segment. Ik ben een beetje een HTC fanboy, en Sense 3.0 en al HTC's andere software staat naar mijn mening kop en schouders boven al het andere dat Android te bieden heeft. Maar aan de andere kant is de GSII nog steeds zó geweldig dun en mooi end doet het qua hardware zeker niet onder voor de concurrent, bovendien is het sAMOLED+ scherm nog steeds absoluut geweldig. (Al vindt ik de beeldverhouding en resolutie van de Sensation superieur)

Ik zal toch echt wat in-depth (p)reviews moeten zien van beide toestellen voordat ik deze keuze maak. (En nou was ik er zó zeker van dat er simpelweg geen beter toestel binnen voorzienbare tijd zou komen... Moet HTC het me op het laatste moment weer moeilijk maken. :+ )

• Golf2vr6
M-en-M schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:30:
[...]

Ik had liever een SmartBench vergelijking gezien (of in ieder geval de pro versie van Quadrant, zodat we kunnen zien waar de punten vandaan komen), maar het is in ieder geval goed om zulke verbeteringen te zien. :)

Overigens heeft HTC's Sensation me voor het eerst aan het twijfelen doen slaan. Ze hebben vrij verschillende pro's (ik zou con's noemen, maar die zijn vrij lastig te vinden bij deze twee toestellen ;) ) maar concurreren wel in hetzelfde segment. Ik ben een beetje een HTC fanboy, en Sense 3.0 en al HTC's andere software staat naar mijn mening kop en schouders boven al het andere dat Android te bieden heeft. Maar aan de andere kant is de GSII nog steeds zó geweldig dun en mooi end doet het qua hardware zeker niet onder voor de concurrent, bovendien is het sAMOLED+ scherm nog steeds absoluut geweldig. (Al vindt ik de beeldverhouding en resolutie van de Sensation superieur)

Ik zal toch echt wat in-depth (p)reviews moeten zien van beide toestellen voordat ik deze keuze maak. (En nou was ik er zó zeker van dat er simpelweg geen beter toestel binnen voorzienbare tijd zou komen... Moet HTC het me op het laatste moment weer moeilijk maken. :+ )
Resolutie van HTC is eerder een probleem (niet echt ondersteund) en persoonlijk vind ik het een heel lelijk toestel (die 3 kleuren achterkant geeft mij helemaal de kriebels).

Sense is tot nu toe echt super geweest en zal zeker alleen maar beter zijn. TW4 moet zich nog bewijzen maar ziet er goed uit.

Dit plaatje geeft nog wat min puntjes van de Sensation:

euh ik ben een beetje een SGS2 fanboy aan het worden ben ik bang :+

• Anoniem: 312857
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
@hierboven: Me 2:P dacht eerst dat ik het moeilijk zou gaan krijgen tussen de nieuwe HTC en de SGSII maar voor mij is het oordeel al geveild.

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:37
nu hoop ik wel dat de Galaxy S2 NFC heeft maakt de keuze iets makkelijker. al zou ik sense wel missen.

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-05 15:32
Memory:
Internal phone storage: 1gb !!!!!!!!!!!!!!!!! WTF mijn N95 had nog meer!
RAM: 768mb Vind ik nog wel te doen... had liever meer gehad maar dit is denk ik toch wel voldoende

• Gohan040
Lordsauron schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:40:
nu hoop ik wel dat de Galaxy S2 NFC heeft maakt de keuze iets makkelijker. al zou ik sense wel missen.
Aan NFC heb je nog niks, is leuk als je het vast hebt maar is denk ik het komende jaar nog nergens in nederland te gebruiken

• Lordsauron
Gohan040 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:43:
[...]

Aan NFC heb je nog niks, is leuk als je het vast hebt maar is denk ik het komende jaar nog nergens in nederland te gebruiken
Iets met geeky programmeren en integreren in mijn huis alarm enzo. ik zie mogelijkheden :D

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Gohan040 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:42:
Memory:
RAM: 768mb Vind ik nog wel te doen... had liever meer gehad maar dit is denk ik toch wel voldoende
Waar maak je je druk om als je toch kan rooten en A2SD kan gebruiken?

• M-en-M
Golf2vr6 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:36:
[...]

Resolutie van HTC is eerder een probleem (niet echt ondersteund) en persoonlijk vind ik het een heel lelijk toestel (die 3 kleuren achterkant geeft mij helemaal de kriebels).

Sense is tot nu toe echt super geweest en zal zeker alleen maar beter zijn. TW4 moet zich nog bewijzen maar ziet er goed uit.

Dit plaatje geeft nog wat min puntjes van de Sensation:
[afbeelding]

Resolutie is niet zo'n enorm probleem door het gebruik van DIPs.

En ja, de hardware is bij de S II over het algemeen beter uitgewerkt, maar het is geen gigantisch verschil meer zoals het geval was met de eerdere flagships, de Desire HD en Incredible S. Op dit niveau maken de formfactor en software nog wel een vrij groot verschil in de beslissing. (TW4.0 is verre van slecht, maar zoals ik al eerder aangaf: Wat HTC hiermee voor elkaar heeft gekregen is een compleet nieuwe (en vrijwel zeker betere) beleving op zich.)

Maar ja, 16/32GB aan ingebouwd geheugen is ook wel érg mooi... (Ik ben natuurlijk ook van plan er een 32GB MicroSD kaartje bij te plaatsen)

• Brambo84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:33
een iets uitvoerigere vergelijking:
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=3875&idPhone2=3621

De keuze is inderdaad niet makkelijk geworden na vandaag.
Maar ik heb het gevoel dat de SGS2 toch de betere keuze zal zijn. Dit geldt dan puur voor mijzelf, maar ik vind het fijner om o.a. meer geheugen te hebben voor films/foto´s etc. en daarbij een mooier scherm te hebben (waarbij de resolutie van de Samsung goed genoeg is naar mijn mening)

• Gohan040
Lordsauron schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:45:
[...]

Iets met geeky programmeren en integreren in mijn huis alarm enzo. ik zie mogelijkheden :D
+1 voor jou _/-\o_ Laat weten als het je gelukt is he!
sloth schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:46:
[...]

Waar maak je je druk om als je toch kan rooten en A2SD kan gebruiken?
Maak me niet druk hoor, vind het alleen zonde 16gb intern voor een topmodel tegenwoordig mag toch wel?
En je hebt gelijk , er zijn wel oplossingen voor maar vind het toch een beetje jammer.
O, en 1080p in 3gp? die zag ik ook niet aankomen....

• 418O2
Gohan040 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:42:
Memory:
1gb voor apps is ruim voldoende. sdkaartje voor je fotos filmpjes en muziek kost je tien euro

sgs2 heeft gewoon min. 16gb

[Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 12-04-2011 22:52]

• Lordsauron
Gohan040 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:51:
[...]

+1 voor jou _/-\o_ Laat weten als het je gelukt is he!
Dan moet het er wel in zitten :D en ik hoor hier twijfels of dat zo is :(

• Queros
1 Mei een nieuw toestel.. De galaxy S II komt half mei toch? Dus NOG 2 weken wachten?!:P

• Gohan040
Lordsauron schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:53:
[...]

Dan moet het er wel in zitten :D en ik hoor hier twijfels of dat zo is :(
Ik zou het leuk vinden maar mijn keuze gaat er niet van afhangen iig.
Ben iig bang dat het er niet op zit, de nexus heeft het wel geloof ik..

• Golf2vr6
418O2 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:51:
[...]

1gb voor apps is ruim voldoende. sdkaartje voor je fotos filmpjes en muziek kost je tien euro

sgs2 heeft gewoon min. 16gb
Precies een kofferbak in je auto waar 1 paraplu in past is genoeg, als je meer mee wilt nemen hang je er toch een aanhanger achter...... :?

• 418O2
Die verlijking gaat compleet mank natuurlijk. Die 16gb van de sgs2 is ook gewoon een sdkaart, welke je niet kan verwijderen. Alleen is dan je maximale capaciteit lager met de sensation, 33 tov 48gb. Maar ik denk niet dat je gauw meer dan 20gb gebruikt.

• Golf2vr6
Ik ben bang dat ik wel meer nodig heb dan 20GB, ivm HD flims e.d.

• 418O2
Dan moet je ze downsamplen. 2.0 geluid op 840x480 (of iig de schermreso) is voldoende en dan is je film niet zo groot. Complete blurayrips op je tel is onzin.

• Gohan040
Golf2vr6 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:02:
[...]

Precies een kofferbak in je auto waar 1 paraplu in past is genoeg, als je meer mee wilt nemen hang je er toch een aanhanger achter...... :?
_/-\o_ Ik was al opzoek naar een goede vergelijking haha

• M-en-M
418O2 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:05:
Die verlijking gaat compleet mank natuurlijk. Die 16gb van de sgs2 is ook gewoon een sdkaart, welke je niet kan verwijderen. Alleen is dan je maximale capaciteit lager met de sensation, 33 tov 48gb. Maar ik denk niet dat je gauw meer dan 20gb gebruikt.
De Galaxy S gebruikte OneNAND, geen "sdkaart" zoals veel WP7 toestellen het doen, het werd enkel aangegeven als MicroSD omdat Android niet om kon gaan met intern geheugen groter dan 1GB.
Waarschijnlijk is dit ook weer het geval bij de SII. (Samsung is de een van de grootste producenten van flash geheugen, ze kunnen dit dan ook tegen vrij lage kosten implementeren, in tegenstelling tot HTC helaas.)

• 418O2
En toch is het een onzinvergelijking. Het is alsof je je 1.2 motor vervangt door een 2.0. Je merkt er niets van en het is net zo snel als een standaard 2.0
M-en-M schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:14:
[...]

De Galaxy S gebruikte OneNAND, geen "sdkaart" zoals veel WP7 toestellen het doen, het werd enkel aangegeven als MicroSD omdat Android niet om kon gaan met intern geheugen groter dan 1GB.
Waarschijnlijk is dit ook weer het geval bij de SII. (Samsung is de een van de grootste producenten van flash geheugen, ze kunnen dit dan ook tegen vrij lage kosten implementeren, in tegenstelling tot HTC helaas.)
Oke. Maar dan nog zal je er in de praktijk weinig van merken, je doet er tpch geen zware r/w acties naartoe

[Voor 66% gewijzigd door 418O2 op 12-04-2011 23:16]

• AtlAntA
Golf2vr6 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:36:
[...]

Geloof me je bent niet de enigste.. Ik probeer nu een beetje afstand te nemen van het apparaat zodat ik er niet al op uitgekeken ben voordat het hier in huis is. Maar dat is makkelijker gezegd daqn gedaan. Toch wel zo mogelijk enkele malen per dag dit topic (en andere) checken etc..

• Gohan040
418O2 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:15:
En toch is het een onzinvergelijking. Het is alsof je je 1.2 motor vervangt door een 2.0. Je merkt er niets van en het is net zo snel als een standaard 2.0
8)7 8)7 8)7 WAT??? haha leg eens uit!

• 418O2
Gohan040 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:15:
[...]

8)7 8)7 8)7 WAT??? haha leg eens uit!
De sensation wordt met een 1200cc motor geleverd en de sgs met een 2000cc. Als je een 2000cc motor in die sensation legt, heb je evenveel inhoud.

Als je dat niet snapt kan ik je niet verder helpen

• Gohan040
418O2 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:17:
[...]

De sensation wordt met een 1200cc motor geleverd en de sgs met een 2000cc. Als je een 2000cc motor in die sensation legt, heb je evenveel inhoud.

Ok op die manier ,ik snap hem. Je sprak namelijk over snelheid ipv cc (inhoud) bedankt voor de opheldering. ;)

• 418O2
Je hebt dus geen verstand van autos ;) anders had je hem wel gesnapt.

• Gohan040
418O2 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:22:
Je hebt dus geen verstand van autos ;) anders had je hem wel gesnapt.
Ik was bijna bang dat ik dat over jou moest zeggen aangezien jij over snelheid spreekt ipv van motor inhoud!
Maar goed , ik kan er wel om lachen ;) haha

• Golf2vr6
418O2 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:13:
Dan moet je ze downsamplen. 2.0 geluid op 840x480 (of iig de schermreso) is voldoende en dan is je film niet zo groot. Complete blurayrips op je tel is onzin.
En waarom is dat onzin als je je tel via hdmi op je (of die van een ander) tv aansluit???
[...]

Meneer deze auto heeft een 1200cc motor als u een grotere inhoud wilt plaatsen we er wel een motor bij???

Sorry, maar ik denk dat ik mijn telefoon gewoon op een andere manier gebruik dan jij en dus gewoon meer geheugen verlang en dan het liefst intern en niet dat ik elke keer SD kaartjes moet vervangen. En bij zo'n top model als de Sensation verwacht ik minimaal 8GB (liefst meer).

[Voor 55% gewijzigd door Golf2vr6 op 12-04-2011 23:47]

• SizzLorr
[...]

Uuuuum... En dat terwijl de Scorpion met de Adreno 220 GPU, snellere memory controller en dedicated hardware web & flash accelerator toch echt duidelijk sneller is.

YouTube: Qualcomm MDP With Snapdragon MSM8660 SoC Adreno 220 @ CES 2011

• gebruikershaes
SizzLorr schreef op woensdag 13 april 2011 @ 01:46:
[...]

Uuuuum... En dat terwijl de Scorpion met de Adreno 220 GPU, snellere memory controller en dedicated hardware web & flash accelerator toch echt duidelijk sneller is.

Ze hadden het volgens mij over de grootte van het interne geheugen en niet over de snelheid. Maar ja dat krijg je met die kromme auto vergelijkingen.

Snap niet dat mensen nog steeds niet inzien dat auto geen smartphone is en een smartphone geen auto....

• SizzLorr
gebruikershaes schreef op woensdag 13 april 2011 @ 02:01:
[...]

Ze hadden het volgens mij over de grootte van het interne geheugen en niet over de snelheid. Maar ja dat krijg je met die kromme auto vergelijkingen.

Snap niet dat mensen nog steeds niet inzien dat auto geen smartphone is en een smartphone geen auto....
Juh dat begrijp ik maar het punt was juist omdat de Scorpion een snellere memory controller heeft en nog eens veel dedicated acceleration hardware sneller kan laden uit het geheugen en dus ontstaan er minder bottlenecks. Hiermee wilde ik juist laten zien dat zijn vergelijking pure onzin is omdat je de cilinderinhoud van een mechanische motorblok niet kan vergelijken met de opbouw van een elektrotechnische systeem.

Om dat nog eens kracht bij te legen, ik heb een Kawasaki ZX12r Ninja welke van fabriek 170pk levert. Een BMW 320i levert ook 170pk. Waarom gebruikt BMW dan nog 2L blokken, kunnen ze niet beter even bij Kawa aankloppen voor een paak van die 1L2'tjes en die gebruiken? Nee dat kan dus niet vanwege een paar redenen. Om die zelfde reden hebben vrachtwagens mega grote blokken welke tot 600pk kunnen leveren maar ik heb nog nooit eentje gezien met een 0-100 tijd onder de 5 sec.

De vergelijking zelf is sowieso krom, het ene blok is het andere niet en de ene toepassing is het andere niet. Dan volgt nog eens de link naar smartphones. 8)7

[Voor 28% gewijzigd door SizzLorr op 13-04-2011 03:23]

• Golf2vr6
SGS 2 {Exynos} - 3053

LG Optimus 2X {Nvidia Tegra 2} - 2471

HTC Sensation {Snapdragon Dual core} - 1163

Thnx: android_master

• M-en-M
SizzLorr schreef op woensdag 13 april 2011 @ 01:46:
[...]

De MSM8x60 heeft echter een veel tragere memory controller dan de Exynos...

• joco
418O2 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:05:
huh?
Mijn complete mp3 collectie wil ik gewoon gesync hebben er op, das wel zo makkelijk dan constant een selectie moeten maken.
En die is zo rond de 27GB.. Dan heb ik er dus alleen muziek op.

• DeKoetsier
  • Laatst online: 22:33
Zo, die quadrant scores zijn eerlijk, allemaal op 2.3 draaiend enzo;)

• 418O2
Je kan wel erg moeilijk doen over een paar Gb opslag, maar het is ongeveer 2 seconden werk om een SD-Kaartje te plaatsen. Wat dat betreft kan je de Sensation niet afschieten, dat gaat nergens over.

En als je BluRay films op je tv wil afspelen, moet je een Mediaplayer kopen, daar is een telefoon niet voor. Leuk dat het kan, maar het slaat nergens op.

en de vergelijking met de motor ging over het opslagruimte gedeelte. Je hoeft alleen maar een SDKaart bij te platasen om dat gelijk te trekken.

Maargoed; ga vooral door met drogredeneren om de SGS2 er beter uit te laten komen dan de Sensation :')

[Voor 26% gewijzigd door 418O2 op 13-04-2011 09:33]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:22
418O2 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:32:
Je kan wel erg moeilijk doen over een paar Gb opslag, maar het is ongeveer 2 seconden werk om een SD-Kaartje te plaatsen. Wat dat betreft kan je de Sensation niet afschieten, dat gaat nergens over.

En als je BluRay films op je tv wil afspelen, moet je een Mediaplayer kopen, daar is een telefoon niet voor. Leuk dat het kan, maar het slaat nergens op.

en de vergelijking met de motor ging over het opslagruimte gedeelte. Je hoeft alleen maar een SDKaart bij te platasen om dat gelijk te trekken.

Maargoed; ga vooral door met drogredeneren om de SGS2 er beter uit te laten komen dan de Sensation :')
De Sensation moet worden afgeschoten niet vanwege het gebrek aan geheugen in zijn algemeen, dat is uiteraard uit te breiden, maar vanwege gebrek aan het beschikbare geheugen voor Apps. Waar de Samsung dus wel al zijn intern geheugen beschikbaar heeft voor apps is dit bij de Sensation maar 550 MB. En dat is anno 2011 echt ver beneden de maat. Voor een budget telefoon was het ok geweest, maar niet voor hun flagship.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• DeKoetsier
  • Laatst online: 22:33
Is dat eventueel nog aan te passen? middels een update dat er wel op al het interne geheugen geschreven kan worden?

• M-en-M
Geelco schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:37:
Is dat eventueel nog aan te passen? middels een update dat er wel op al het interne geheugen geschreven kan worden?
De rest van de interne opslag van de Sensation wordt simpelweg gebruikt voor Android en de toevoegingen van HTC. De enige manier om er meer van te krijgen zou een lichtere ROM er op laden zijn.

• 418O2
Phusebox schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:35:
[...]

De Sensation moet worden afgeschoten niet vanwege het gebrek aan geheugen in zijn algemeen, dat is uiteraard uit te breiden, maar vanwege gebrek aan het beschikbare geheugen voor Apps. Waar de Samsung dus wel al zijn intern geheugen beschikbaar heeft voor apps is dit bij de Sensation maar 550 MB. En dat is anno 2011 echt ver beneden de maat. Voor een budget telefoon was het ok geweest, maar niet voor hun flagship.
Ik zie daar het probleem gewoon echt niet in. Je geeft zelf aan nu 85mb te gebruiken. Dan moet je dus 6x zoveel apps installeren (als de grootte gemiddeld hetzelfde is als nu) om dat vol te krijgen en dan heb je alsnog 50Mb vrij.

Met het oog op de verbetering van het apps2sd verhaal denk ik niet dat hier een probleem ligt. HTC denkt daar echt wel over na.

Misschien heb ik het gemist hoor; maar hoeveel ruimte heeft de SGS2 voor apps?

Ik ben trouwens wel pro-SGS2 (heb zelf een SGS en ben er heel blij mee), maar de Sensation is echt niet per definitie een minder toestel hoor

• Golf2vr6
418O2 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:32:

Zit ook zo lekker he een mijn media player in mijn broekzak.... :F

Het gaat er ook niet om dat de SGS2 16GB aan boord heeft, het gaat erom dat 550mb beschikbaar hebben gewoon veel te weinig is voor zo'n duur topmodel telefoon. Ik wilde eigenlijk een HTC kopen en dan het liefst het topmodel, maar naar mijn idee slaan ze totaal de plank mis. Persoonlijk vind ik het design niet echt top, gebrek aan geheugen en de disney uitstraling van de nieuwe sense zijn voor mij echt afknappers.

• Phusebox
418O2 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:46:
[...]

Ik zie daar het probleem gewoon echt niet in. Je geeft zelf aan nu 85mb te gebruiken. Dan moet je dus 6x zoveel apps installeren (als de grootte gemiddeld hetzelfde is als nu) om dat vol te krijgen en dan heb je alsnog 50Mb vrij.

Met het oog op de verbetering van het apps2sd verhaal denk ik niet dat hier een probleem ligt. HTC denkt daar echt wel over na.

Misschien heb ik het gemist hoor; maar hoeveel ruimte heeft de SGS2 voor apps?

Ik ben trouwens wel pro-SGS2 (heb zelf een SGS en ben er heel blij mee), maar de Sensation is echt niet per definitie een minder toestel hoor
Ik zeg nergens 85 MB te gebruiken, ik gaf alleen een lijstje van mijn eerste 12 ofzo apps. Als ik meer ruimte had, zou ik meer gebruiken. Hij zit nu tot de nok toe vol en heb nog genoeg apps die ik wil proberen.
Heb daarentegen op mijn iPad meer dan 4gb aan apps. Dat geld lopen de android ontwikkelaars allemaal mis omdat HTC zo nodig 3 dollar ofzo wil besparen op hun topmodel.
Google zou hardwarebouwers gewoon moeten verplichten tot minimaal 4gb app geheugen.

• 418O2
Golf2vr6 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:47:
[...]

Zit ook zo lekker he een mijn media player in mijn broekzak.... :F

Het gaat er ook niet om dat de SGS2 16GB aan boord heeft, het gaat erom dat 550mb beschikbaar hebben gewoon veel te weinig is voor zo'n duur topmodel telefoon. Ik wilde eigenlijk een HTC kopen en dan het liefst het topmodel, maar naar mijn idee slaan ze totaal de plank mis. Persoonlijk vind ik het design niet echt top, gebrek aan geheugen en de disney uitstraling van de nieuwe sense zijn voor mij echt afknappers.
Wat een onzin; waarom zou je altijd films bij jullie willen? Ik snap dat echt niet.

en dat programmageheugen is wel iets weinig, maargoed; daar komt echt wel een oplossing voor. Ga er maar vanuit dat ze dat niet zonder reden hebben gedaan.
Phusebox schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:57:
[...]

Ik zeg nergens 85 MB te gebruiken, ik gaf alleen een lijstje van mijn eerste 12 ofzo apps. Als ik meer ruimte had, zou ik meer gebruiken. Hij zit nu tot de nok toe vol en heb nog genoeg apps die ik wil proberen.
Heb daarentegen op mijn iPad meer dan 4gb aan apps. Dat geld lopen de android ontwikkelaars allemaal mis omdat HTC zo nodig 3 dollar ofzo wil besparen op hun topmodel.
Google zou hardwarebouwers gewoon moeten verplichten tot minimaal 4gb app geheugen.
Hoe verschrikkelijk veel apps moet je wel niet installeren om dat vol te krijgen? En gebruik je ze ook allemaal?

• Phusebox
418O2 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:00:
[...]

Wat een onzin; waarom zou je altijd films bij jullie willen? Ik snap dat echt niet.

en dat programmageheugen is wel iets weinig, maargoed; daar komt echt wel een oplossing voor. Ga er maar vanuit dat ze dat niet zonder reden hebben gedaan.

[...]

Hoe verschrikkelijk veel apps moet je wel niet installeren om dat vol te krijgen? En gebruik je ze ook allemaal?
Ik heb ze nooit geteld, maar ik schat dat het er ongeveer 120 zijn. Waarvan ik er 30-40 veel gebruik, nog eens 30-40 matig en de rest sporadisch.
Nu op mijn Desire moet ik eerst iets verwijderen, app die ik wil gebruiken downloaden en installeren, na gebruik weer verwijderen en de app weer terugzetten die ik vaker gebruik.

• Golf2vr6
418O2 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:00:
[...]

[...]

Je hebt helemaal gelijk....sorry ik zal nooit meer onzin verkondigen en altijd alles doen zoals jij het doet want dat is de beste manier! :+

• M-en-M
Hoewel ik niet van mening ben dat de grootte van de interne opslag van de Sensation een dealbreaker is, zal ik wel aangeven dat ik met een 512MB Data.img (dus pure app storage, verder niets) op m'n SD voor mijn HD2 met Android nog maar nét rond kom en toch vaak applicaties verwijder en herinstalleer. De enige reden waarom ik geen grotere heb aangemaakt (en ook waarom ik nog niet overgestapt ben op NAND) is omdat ik toch nog net iets te lui ben om van alles weer een backup te maken en daarna te installeren. :|

• Obviously
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-11-2022
@Catch

Het gaat er toch niet om waarom iemand films wilt hebben, of waarom iemand 1000 apps op zijn gsm wilt hebben en die niet gebruikt.

Het gaat er gewoon om dat het bij HTC niet kan, waar het bij de SGS 2 wel kan...

• 418O2
Phusebox schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:02:
[...]

Ik heb ze nooit geteld, maar ik schat dat het er ongeveer 120 zijn. Waarvan ik er 30-40 veel gebruik, nog eens 30-40 matig en de rest sporadisch.
Nu op mijn Desire moet ik eerst iets verwijderen, app die ik wil gebruiken downloaden en installeren, na gebruik weer verwijderen en de app weer terugzetten die ik vaker gebruik.
Oke, apart. Maar dan gebruik je ook wel erg veel apps. ik heb volgens mij 10 apps geinstalleerd (wel net een wipe-rom gedraaid, maar meer heb ik niet nodig).
Golf2vr6 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:03:
[...]

Je hebt helemaal gelijk....sorry ik zal nooit meer onzin verkondigen en altijd alles doen zoals jij het doet want dat is de beste manier! :+
Zo bedoel ik het niet, maar het is natuurlijk niet echt handig om op je telefoon fullhd films te zetten. Koop dan een 1.8" extern HD'tje en hang die aan je DLNA TV :)

Ik denk echt dat het hele Apps2SD principe beter wordt uitgewerkt straks en dat er geen problemen meer zijn met je applicatieruimte.
Obviously schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:07:
@Catch

Het gaat er toch niet om waarom iemand films wilt hebben, of waarom iemand 1000 apps op zijn gsm wilt hebben en die niet gebruikt.

Het gaat er gewoon om dat het bij HTC niet kan, waar het bij de SGS 2 wel kan...
de SGS2 heeft 200mb meer appruimte toch? Zo heel veel meer kan je dan niet installeren toch?

[Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 13-04-2011 10:08]

• M-en-M
418O2 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:07:
[...]

de SGS2 heeft 200mb meer appruimte toch? Zo heel veel meer kan je dan niet installeren toch?
De SGS2 heeft ruim 3 keer zoveel appruimte als de Sensation. (1,68GB)

• 418O2
Oke, dat scheelt een hoop :)

Ik hoop dat HTC hier een gedachte achter heeft, want anders is het wel een issuetje voor sommige gebruikers :)

• joco
ik vind dit altijd enorm verwarrend,
Mensen hebben het over geheugen en dan praten ze eigenlijk over disk ruimte of storage

als ik zie staan:

550MB geheugen
200MB in gebruik
350MB vrij

Dan denk ik in intern werk geheugen, als je over flash praat zou je dat gewoon anders moeten opschrijven ipv van geheugen dus Flash of Storage (opslag ruimte)

ik zeg toch ook niet mijn laptop heeft 240GB geheugen?

• gebruikershaes
Ach het kan allemaal veel erger. De Xperia Arc moet het doen met 380 MB ROM in totaal. Wat je daarvan overhoudt nadat Android erop is geïnstalleerd weet ik niet.

• SizzLorr
Ten eerste DDR2 en DDR3 specificaties hoef je niet naar te kijken want die worden sowieso niet toegepast in smartphones.

Je haalt in je post een paar dingen door elkaar. Zo specificeert Qualcomm de frequentie van het LP geheugen en Samsung en Nvidia het type. De standaard specificeert timing parameters voor LPDDR2-200 tot 1066 welke respectievelijk 100Mhz tot 533Mhz hebben. De LPDDR2 600 welke door Nvidia wordt gespcificeert is 300Mhz.

De Nvidia Tegra is Dual Channel en Dual Memory.
De OMAP is dual memory maar niet dual channel.
Samsung specificeert voor de Exynos "2-ports 32-bit 800Mbps LPDDR2/DDR2/DDR3 Interfaces", hij kan dus LPDDR2 800 aan maar of dat ook dual channel is staat nergens. Samsung zelf zegt dat je een memory controller kan uitkiezen volgens je eigen specificaties en dat ze dat volgens het PoP principe erop plakken. PoP is geen onchip wat altijd veel sneller is.

Finally, wat ik eigenlijk bedoelde, de Qualcomm is eigenlijk wel dual channel en dual memory alleen de onwetende kijken er zo snel overheen. De QM ondersteunt ISM (Intimate Shared Memory).

http://java.sun.com/docs/hotspot/ism.html

Dit zorgt ervoor dat juist dat haperen en stotteren waar iedereen het zo vaak over heeft, minder snel voor kan komen door OS intensive taken uit een apart/sneller geheugen te doen. ISM in de specs is niet een type geheugen maar is eigenlijk LPDDR2 666 welke op 333Mhz draait. De QM is eigenlijk wel dual channel maar wordt het tweede kanaal gebruikt voor iets anders. Tevens ondersteunt de QM LPDDR2 666.

Een rectificatie van je originele post is gepast denk ik. :)

• M-en-M
Bedankt voor de uitleg, het viel me alleen ineens zo op, die lage frequentie bij het LPDDR2 van de MSM8x60. Toen begon ik maar met zoeken naar wat de andere SoCs aanboden. Maar het lijkt me dat jij er dus meer verstand van heb.

Overigens zit LG nu wel overal te adverteren dat de Optimus 3D, welke OMAP4 gebruikt, dual-channel geheugen heeft. Ook heeft Nvidia aangegeven dat de Tegra 3 nog steeds een single-channel memory controller heeft. Anandtech geeft bij vergelijkingen ook aan dat de Tegra 2 smartphones 600MHz geheugen gebruiken. (Maar misschien is dat gewoon een fout)
Aannemen dat puur omdat het 2-slots is het ook dual-channel is bij de Exynos was misschien wel wat voorbarig, ja.

• breezie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-05 12:05
net gepost op de Samsung Mobile facebook fanpagina:

We know that lots of you have been asking about the launch date of the Samsung GALAXY S II. It will be released in April and then gradually rolled out in each market according to the local launch timetable.
We will provide more details via this fan page once they become available.

http://www.facebook.com/SamsungMobile/posts/178438222204822

• SizzLorr
M-en-M schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:29:
[...]

Bedankt voor de uitleg, het viel me alleen ineens zo op, die lage frequentie bij het LPDDR2 van de MSM8x60. Toen begon ik maar met zoeken naar wat de andere SoCs aanboden. Maar het lijkt me dat jij er dus meer verstand van heb.
Ja mij hadden ze er eerst ook mee, het is even opletten geblazen. De ene specificeert frequentie en de andere throughput.
Overigens zit LG nu wel overal te adverteren dat de Optimus 3D, welke OMAP4 gebruikt, dual-channel geheugen heeft. Ook heeft Nvidia aangegeven dat de Tegra 3 nog steeds een single-channel memory controller heeft.
Oh okay, dan weet ik dat ook weer. Je moet hier ook voorzichtig mee zijn, alle fabrikanten gebruiken weer andere strategieën. De ene gebruikt interleaving, de andere heaping en de andere weer een slim algoritme wat het allemaal moet regelen. Zover ik had begrepen gebruikt TI heaping.
Anandtech geeft bij vergelijkingen ook aan dat de Tegra 2 smartphones 600MHz geheugen gebruiken. (Maar misschien is dat gewoon een fout).
Dat kan gewoon niet. De standaard specificeert 1066 Mbps en dat is op 533 Mhz, dat ze 600Mhz gebruiken valt buiten de standaard. Als je dan kijtk naar de productie van chips dan zien we dat Samsung pas een maand geleden is begonnen met het leveren van LPDDR2 800 chips. Micron was al tijdje terug begonnen met de levering. LPDDR2 800 (dus 400Mhz) is op dit moment de max wat verkrijgbaar is tegen een redelijke prijs. Alles wat daar boven ligt is of prototype of onredelijk duur.

Wat in die tabel staat is sowieso onzin. "600 MHz data rate", is het nou clockfrequentie of data rate? Ik denk dat ze eigenlijk data rate bedoelen maar dachten even slim te zijn en MHz ervoor moesten plakken zonder te realiseren dat DDR staat voor "Double Data Rate", dus clock X 2.

[Voor 6% gewijzigd door SizzLorr op 13-04-2011 11:56]

• mobileleon
  • Laatst online: 18-05 16:53
breezie schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:30:
net gepost op de Samsung Mobile facebook fanpagina:

We know that lots of you have been asking about the launch date of the Samsung GALAXY S II. It will be released in April and then gradually rolled out in each market according to the local launch timetable.
We will provide more details via this fan page once they become available.

http://www.facebook.com/SamsungMobile/posts/178438222204822
Vreemd, dit was toch al min of meer bekend?

• Obviously
Als ik het nu goed begrijp heeft de SGS2:
- 1gb Ram geheugen (voor de snelle werking van de programma's)
- 16gb intern geheugen (om applicaties te installeren die niet op sd geïnstalleerd kunnen worden)
- 16gb extern geheugen (voor muziek/filmpjes, applicaties die op sd kunnen, ...)

Of heb ik het verkeerd?

• Nomad
  • Laatst online: 22:22

Nomad

a.k.a. Martijn

Obviously schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:06:
- 16gb intern geheugen (om applicaties te installeren die niet op sd geïnstalleerd kunnen worden)
- 16gb extern geheugen (voor muziek/filmpjes, applicaties die op sd kunnen, ...)

Of heb ik het verkeerd?
het externe geheugen moet je zelf erin stoppen en aanschaffen, dus dat mag je varieren van 32MB tot max 32GB

Sony A7 III te koop

• Obviously
Nomad schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:07:
[...]

het externe geheugen moet je zelf erin stoppen en aanschaffen, dus dat mag je varieren van 32MB tot max 32GB
Ja inderdaad, ik heb gemakkelijkheidshalve 16gb genomen. Maar als je dat dan zo bekijkt lijkt mij dit toch veel voordeliger dan de HTC Sensation...

• SizzLorr
Nomad schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:07:
[...]

Samsung kenende zal er waarschijnlijk een 8Gb kaartje bij zitten. Of je krijgt die er tegenwoordig wel kado bij met een of andere actie.

* SizzLorr zit onder de 8Gb kaartjes. Jammer dat je die nier kan combineren.

[Voor 21% gewijzigd door SizzLorr op 13-04-2011 12:13]

• Golf2vr6
RAM: 1 GB
ROM: 4 GB
Intern: 16/32 GB
SizzLorr schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:12:
[...]

Samsung kenende zal er waarschijnlijk een 8Gb kaartje bij zitten. Of je krijgt die er tegenwoordig wel kado bij met een of andere actie.

* SizzLorr zit onder de 8Gb kaartjes. Jammer dat je die nier kan combineren.
Dan is de Sensation wel wat voor jou, dan kun je al die kaartjes gebruiken :p

[Voor 82% gewijzigd door Golf2vr6 op 13-04-2011 12:16]

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Obviously schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:06:

Of heb ik het verkeerd?
Van de 16 of 32GB intern geheugen kan maar 1,68GB gebruikt worden voor het installeren van applicaties (of dit genoeg of te weinig is laat ik hier in het midden). Bij de Sensation schijnt dit dus een derde daarvan te zijn. Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom deze beperking altijd aanwezig is bij Android. Waarom niet, net als bij iOS of bij WP7, het volledige interne geheugen beschikbaar stellen voor alles wat je maar op je telefoon wilt zetten?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• M-en-M
Laguna schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:59:
[...]

Van de 16 of 32GB intern geheugen kan maar 1,68GB gebruikt worden voor het installeren van applicaties (of dit genoeg of te weinig is laat ik hier in het midden). Bij de Sensation schijnt dit dus een derde daarvan te zijn. Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom deze beperking altijd aanwezig is bij Android. Waarom niet, net als bij iOS of bij WP7, het volledige interne geheugen beschikbaar stellen voor alles wat je maar op je telefoon wilt zetten?
De volledige interne opslag wordt gewoon beschikbaar gesteld, het is alleen dat van de 1GB, ongeveer 450MB wordt gebruikt door het OS zelf bij de Sensation en ongeveer 300MB van de 2GB bij de GSII. (Het is toch ook niet zo dat Windows geen ruimte inneemt op je harde schijf?)

Android heeft verder een limitatie (die als het goed is met 3.0 verholpen is) waarbij de opslag voor het OS en de applicaties beperkt is tot 2GB. Wel zijn er vele methodes om applicaties naar de externe/overige opslag te verplaatsen en verplaatsen veel grote applicaties standaard delen van zichzelf naar deze overige opslag.
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee