gwystyl schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:12:
[...]
Sweet! Eens kijken of het ook echt werkt. Ik gebruik nu meestal Waze, maar die stuurt me vrolijk de files in waarvoor bergen andere wazers me waarschuwen. Dan moet ik dus alsnog zelf bedenken welke route het snelst gaat.
edit1:
eerste indruk: ik verwacht dat het niet gaat werken. Als ik de 'verkeer' laag aan zet zegt hij namelijk 'geen info'. Ook is de route bij mij blauw ipv groen/oranje/geel/rood qua snelheidsverdeling. Morgenochtend maar eens tijdens de spits testen of het wel of niet werkt, en zo ja of het alleen zichtbaar is in route overview of ook als je 3D view hebt.
edit2: offtopic, maar weet iemand of dit ook zichtbaar is/wordt in de web-versie van google maps?
Op mijn SGS werkt het wel, al heb ik nog geen ritten gepland waarin een file voorkwam. De melding "geen info" is normaal en betekent niks anders dan dat in het richtbare deel/geplande rit geen bekende files zijn.
Routekleur zou wel moeten veranderen, bij een vrije weg groen, bij file rood en blauw als een weg buiten de wegen valt waarvoor file-info beschikbaar is (als ik mij goed herinner).
Ook verschijnt er links onder een groen, rood of zwart bolletje ter indicatie of er files op de route zijn (groen: geen files, rood: files, zwart: niet bekend).
Ik kan er alleen maar niet achter komen wat de verschillende "bel" geluidjes betekenen. Tijdens navigeren hoor ik regelmatig een hoge of lage bel, maar kom er maar niet achter wat ze betekenen. Ze zijn wel knap irritant, want de muziek wordt er elke keer door onderbroken...
Ik zoek zelf trouwens nog een app waarmee je gps automatisch aan/uit kan zetten. Voor bluetooth heb ik
Bluetooth Power Manager, die automatisch m'n bluetooth inschakelt als de telefoon aan de stroom hangt, en weer stopt als ik hem afkoppel. Omdat ik bluetooth exclusief in de auto gebruik voor m'n carkit, en hij dan altijd aan de stroom hangt, werkt dit voor mij perfect.
Maar ik zoek eigenlijk hetzelfde voor gps, die dus automatisch inschakelt als er een lader aangesloten is, en daarna weer uitschakelt. Ook weer omdat ik gps vrijwel alleen in de auto gebruik.
[Voor 16% gewijzigd door deepbass909 op 09-03-2011 13:24]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier