Aan de koffie-automaat met een collega Android gebruiker kwamen we op 't volgende uit:
De integratie van Google Navigatie met de Android Agenda vind ik super... ik bedoel... je hebt een afspraak in je agenda staan waar ook de locatie (het adres waar je heen moet) in getikt staat. Je kan dan vanuit dat afspraak-item automagisch google navigatie opstarten en route-begeleiding volgen.
Nu stel... je hebt een auto met geïntegreerd navigatie-systeem. Over het algemeen prefereer je dan om dat navigatie-systeem te gebruiken ipv een navigatie-oplossing op je telefoon. Maar dan moet je je bestemming van je telefoon aflezen en in je navigatie-systeem van je auto intikken. Bij redelijk wat van die navigatie-systemen met bluetooth telefoon-module erbij kan je wel adhv contacten uit je telefoon (welke gesynched worden via bluetooth) eenvoudig een bestemmeling kiezen...
en nu komt het idee (of de vraag of het al bestaat in applicatie-vorm): ideaal zou zijn mocht je vanaf je auto navigatiesysteem rechtstreeks naar je bestemming van je afspraak kunnen navigeren.
Een idee zou kunnen zijn:
- Een applicatie checkt bv om het uur voor de komende 24 uur je afspraken in je android agenda en maakt voor iedere afspraak waarvoor een locatie/bestemming ingegeven staat een generiek contact-persoon aan in je android contacten-lijst (naam van contact-persoon is bv de naam van je afspraak met bv een bepaalde prefix zodat die eenvoudig te herkennen zijn)
- Via bluetooth word de contacten-lijst gesynched en kan je zo navigeren (kan zowel voor auto-navigatie-systemen als voor andere android navigatie-software op je android toestel zelf... zoals bv navigon, sygic etc...)
ik heb al redelijk gezocht of dit al zou bestaan... heb de indruk van niet... kan dat ergens binnen een developer-community gelanceerd worden? Zou super zijn!

Mocht ik het kunnen dan zou ik het zelf programmeren...