Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:17
ICS als eerste voor de arc s

With the holiday season around the corner, we’re happy to confirm that the first 2011 Xperia™ smartphones will be upgraded to Android 4.0 starting from end March/early April 2012. The first smartphones to get the upgrade are Xperia™ arc S, Xperia™ neo V and Xperia™ ray. Soon after, starting from end April/early May, Xperia™ arc, Xperia™ PLAY, Xperia™ neo, Xperia™ mini and mini pro, Xperia™ pro, Xperia™ active as well as Sony Ericsson Live with Walkman™ will get their upgrades.

http://blogs.sonyericsson...nd-marchearly-april-2012/

hopelijk zit ik al veel eerder op miui ics

[ Voor 54% gewijzigd door jejeh op 21-12-2011 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 22:55
Fordox schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 23:21:
De arc heeft ook gorilla glas ;) alleen is de standaard screenprotector niet al te geweldig. Ik heb er een putje inzitten. Als ik ooit een keer een screenprotector in de winkel zie liggen haal ik hem wel. Maar ik vind het veel meer moeite niet waard :)
Gorilla glas? Weet je dat zeker? Als je gorilla hebt waarom dan een screenprotector (van slecte kwaliteit). Heb ook al wat krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:21

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

amark schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:06:
[...]

Gorilla glas? Weet je dat zeker? Als je gorilla hebt waarom dan een screenprotector (van slecte kwaliteit). Heb ook al wat krassen.
srceenprotector zit er standaard op. Als ie uit de doos komt al... dus is alleen een extraatje van SE.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32
amark schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:06:
Zitten die krassen niet op je screenprotector?
Buiten dat, Gorilla glas is ook niet 100% krasbestendig ;)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• amark
Ik hoor het iedereen zeggen dat er een protector op zit, maar heeft iemand het al afgekregen? Het zit verdomd strak. Heb twee krassen, niet heel vervelend nog. Het hoeft er dus nog niet af.

Als je gorilla glas hebt dan snap ik niet waarom je dan een inferieur protector zit dat best makkelijk krast. Heb het idee dat de Galaxy s2 betere screen protector heeft, als die een protector heeft. Kennis heeft er een en die is nog punt gaaf.

• Nnoitra
amark schreef op donderdag 22 december 2011 @ 00:40:
Als je gorilla glas hebt dan snap ik niet waarom je dan een inferieur protector zit dat best makkelijk krast. Heb het idee dat de Galaxy s2 betere screen protector heeft, als die een protector heeft. Kennis heeft er een en die is nog punt gaaf.
Ik heb de Arc sinds de introductie en mijn scherm is ook nog punt gaaf.. Your point being?

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Hoi,

Ik heb net mijn Arc geroot, maar het valt mij op dat er niet veel instant klare custom ROMs ervoor zijn. Geen Cyanogenmod, geen miui. Heeft iemand van jullie al een custom rom draaien?

Also, ik krijg nu de melding voor een update, als ik deze installeer, blijft mijn root dan behouden?

Tnx.
Michel

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

ZodiacQ schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:37:
Hoi,

Ik heb net mijn Arc geroot, maar het valt mij op dat er niet veel instant klare custom ROMs ervoor zijn. Geen Cyanogenmod, geen miui. Heeft iemand van jullie al een custom rom draaien?

Also, ik krijg nu de melding voor een update, als ik deze installeer, blijft mijn root dan behouden?

Tnx.
Michel
Kijk op xda. Er zijn er inderdaad niet veel... Cyanogenmod is er wel hoor.
http://www.cyanogenmod.com/devices/sony-ericsson-xperia-arc

Welke versie heb je nu? Ik krijg geen update melding, dus vandaar de vraag...

Battle.net || Strava

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-10 11:02

Fordox

00101010

Yeey 4.0 update in maart :) best snel al

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

ZodiacQ schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:37:
Hoi,

Tnx.
Michel
Dagelijks gebruik:
-Arconium: clean rom (ook Facebook addon beschikbaar). Draai ik zelf. Erg snel. Eigenlijk geen minpunt voor mij persoonlijk.
-CM7.2: bekend. Je verliest wel SE functionaliteit, ook slechtere camera (app).
-CM9: zeer binnenkort.

(Nog) niet voor dagelijks gebruik:
-ICS alpha: veel werkt nog niet goed, maar schijnt wel bruikbaar te zijn.
-Achotjan Stock Replacement: net gereleased. Op basis van CM maar met SE functionaliteit.

• jejeh
Als je alleen geroot hebt kun je niet veel met custom roms,bootloader unlocken is dan een optie voor je.

hier de roms/kernels enz

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=965

IK draai zelf Miui,onderstaande met een andere launcher en theme.
Die sony schil en al die bloatware ben ik niet van gecharmeerd.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1364175

[ Voor 33% gewijzigd door jejeh op 22-12-2011 13:35 ]

Verwijderd

jejeh schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:21:
Als je alleen geroot hebt kun je niet veel met custom roms,bootloader unlocken is dan een optie voor je.

hier de roms/kernels enz

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=965

IK draai zelf Miui,onderstaande met een andere launcher en theme.
Die sony schil en al die bloatware ben ik niet van gecharmeerd.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1364175
Draait Miui op bv Go Launcher beter dan op een clean rom met Go Launcher? Voordelen/nadelen?

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Wel de bootlocker is geunlocked én hij is geroot.

Ik draai nu:

Android versie: 2.3.4
Build-nummer: 4.0.1.A.0.283 (en hij vraagt voor een update naar 4.0.2.A.0.42).
Ik draai de 4.0.1.A.0.283 omdat ik niet meteen een hogere versie vond op internet (ik kwam net van de stock 4.0.2.A.0.42) :)

De camera is wel 1 vd redenen waarom ik deze smartphone gekozen heb. Is het gewoon de app die slecht is, of zie je een vermindering in kwaliteit? Het stoort mij enorm dat ik die bloatware niet kan verwijderen... De helft van de apps zijn van sony en gebruik ik niet eens.

[ Voor 19% gewijzigd door ZodiacQ op 22-12-2011 14:43 ]

• jejeh
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:31:
[...]

Draait Miui op bv Go Launcher beter dan op een clean rom met Go Launcher? Voordelen/nadelen?
Het gemis van een app drawer in miui ,was voor mij een van de redenen om go launcher te nemen,en een mooie bijkomstigheid vind ik het uiterlijk van je homescreen veranderd ook meteen mee.
Miui heeft een eigen launcher die ik niet fijn vond en erg " zwaar aanvoelt " .

De camera vind ik toch niet heel bijzonder hoor van de arc s ,die van de mini pro vind ik beter.
Tja de megapixels he !!!!

[ Voor 20% gewijzigd door jejeh op 22-12-2011 15:19 ]

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 17:24

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

• jejeh
Voor de liefhebbers nog wat screens

https://plus.google.com/p...3?authkey=CKqJiITQrPSk5AE

[ Voor 9% gewijzigd door jejeh op 22-12-2011 19:34 ]

Verwijderd

ZodiacQ schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:37:
Wel de bootlocker is geunlocked én hij is geroot.

Ik draai nu:

Android versie: 2.3.4
Build-nummer: 4.0.1.A.0.283 (en hij vraagt voor een update naar 4.0.2.A.0.42).
Ik draai de 4.0.1.A.0.283 omdat ik niet meteen een hogere versie vond op internet (ik kwam net van de stock 4.0.2.A.0.42) :)

De camera is wel 1 vd redenen waarom ik deze smartphone gekozen heb. Is het gewoon de app die slecht is, of zie je een vermindering in kwaliteit? Het stoort mij enorm dat ik die bloatware niet kan verwijderen... De helft van de apps zijn van sony en gebruik ik niet eens.
Ten eerste is de 42 versie nieuwer dan de 283 versie (er is zelfs een 58 versie welke het nieuwste is). Nieuwe versies kun je zo flashen als je bootloader geunlocked is. Originele basis roms zijn op xda onder het general forum vaak te vinden. Ik zou de 58 versie installeren. Versies kun je hier checken.

Bloatware kun je verwijderen als je root hebt met bv TitaniumBackup. Op XDA staat een lijst die je kunt verwijderen en de functies. In principe kun je zelf ook al de grootste troep verwijderen door naar de naam of het icoontje te kijken.

De CM versies hebben de CM camera app welke minder gebruiksvriendlijk is dan de SE app. Ook de video opnamen zijn schijnbaar slechter. Foto's zijn in ieder geval niet beter. Dit is de voornaamste reden dat ik op origineel SE blijf. Batterij en performance kunnen toch bijna niet beter als je bv Arconium als ROM installeert of alle rotzooi uit de originele verwijdert (komt op zelfde neer).

Verwijderd

jejeh schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:16:
[...]

Het gemis van een app drawer in miui ,was voor mij een van de redenen om go launcher te nemen,en een mooie bijkomstigheid vind ik het uiterlijk van je homescreen veranderd ook meteen mee.
Miui heeft een eigen launcher die ik niet fijn vond en erg " zwaar aanvoelt " .

De camera vind ik toch niet heel bijzonder hoor van de arc s ,die van de mini pro vind ik beter.
Tja de megapixels he !!!!
Ik bedoel eigenlijk of de Miui rom beter presteert met dezelfde apps (en launcher) dan een gecleande stock rom. Dus zonder de miui ui te gebruiken want die vind ik ronduit kut.

• jejeh
Tja ik denk dat het allemaal wel hetzelfde is,maar ik ga niet meer terug .
Probeer het eventjes uit bassie,paar minuutjes werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jejeh schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:58:
Tja ik denk dat het allemaal wel hetzelfde is,maar ik ga niet meer terug .
Probeer het eventjes uit bassie,paar minuutjes werk.
Haha, heb er zo veel zooi op staan dat ik wel iets langer bezig ben voordat hij gelijk aan mijn huidige setup is. Ik wacht denk ik gewoon nog ff op CM9 en in de tussentijd gebruik ik de Arconium stock roms. Zodra SE met een update komt in april zal die er wel weer opkomen. Ben eigenlijk wel tevreden. Alleen batterij mag altijd beter heowel ik niet ontevreden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb een klein vraagje.. Iemand heeft een tijdje geleden mijn telefoon geleend om een smsje te tikken. Nu gebruikt deze persoon nogal vage woorden waardoor mijn woordenboek al deze woorden heeft onthouden en nu mijn normale schrijfstijl wilt verminken. Is het mogelijk om woorden die automatisch zijn toegevoegd, te verwijderen? De optie Gebruikerswoordenboek bij de instellingen heeft geen nut, want automatisch toegevoegde woorden komen daar niet te staan.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amark
Zoals op de frontpage te lezen viel krijgt de Samsung Galaxy S geen ICS update omdat er geen voldoende geheugen voor is.

nieuws: Samsung: Android 4.0 past niet op geheugen Galaxy S

Zat even te vergelijken met xperia arc en vraag me af of dit ook niet geldt voor de xperia arc?

Galaxy SXperia arc
Samsung Hummingbird S5PC110 (ARM Cortex A8), 1 GHzQualcomm MSM 8255 1 GHz Scorpion (Snapdragon) Adreno 205 GPU
512 MB RAM512 MB RAM
1–16 GBUp to 32 GB on microSD memory card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:22
amark schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 19:21:
Zoals op de frontpage te lezen viel krijgt de Samsung Galaxy S geen ICS update omdat er geen voldoende geheugen voor is.

Zat even te vergelijken met xperia arc en vraag me af of dit ook niet geldt voor de xperia arc?

Galaxy SXperia arc
Samsung Hummingbird S5PC110 (ARM Cortex A8), 1 GHzQualcomm MSM 8255 1 GHz Scorpion (Snapdragon) Adreno 205 GPU
512 MB RAM512 MB RAM
1–16 GBUp to 32 GB on microSD memory card
De arc krijgt gewoon een update hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
amark schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 19:21:

Heb je dan hier overheen gelezen :+
Door de TouchWiz-skin en providersoftware komt de fabrikant ruimte tekort.
Twee andere redenen voor het niet updaten van de Galaxy S zijn vermoedelijk de leeftijd van de telefoon en de vele versies die ervan bestaan.
Daarbij heeft SE toegezegd dat de Arc een update krijgt naar ICS. Dus of hun skin vreet minder ruimte dan die touchwiz meuk, of ze laten minder provider meuk toe of ze weten beter met de beschikbare ruimte om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amark
ja, ben bang dat het niet gaat trekken....

ach zo...ja dat had ik niet gedacht dat de skin de bottleneck zou zijn. Business-wise natuurlijk wel slim van samsung.

[ Voor 60% gewijzigd door amark op 24-12-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
amark schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 19:31:
ja, ben bang dat het niet gaat trekken....
Uhhh, hallo ---> Daarbij heeft SE toegezegd dat de Arc een update krijgt naar ICS.
Dat een ander merk het niet lukt / doet met evenveel geheugen ruimte zegt niets over het andere merk. En samsung heeft nog 2 redenen om het niet te doen.
SE zegt dat de update komt, dus waar maak je je druk om?

En het geheugen waar we het hier over hebben is zeg maar de 'harde schijf' van je telefoon, daar waar de software op staat.. Niet het werk geheugen.

[ Voor 14% gewijzigd door Nnoitra op 24-12-2011 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Leuk kerstkado van het free experia project
ics cm 9.0 rc is uit,

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1356685

[ Voor 25% gewijzigd door jejeh op 24-12-2011 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze gaan eerst de Arc S upgraden naar Ice Cream Sandrwich in januari, in maart komen wij aan de beurt. Ze hebben de tijd nodig denk ik, ze upgraden van nieuw naar 'oud'.
Blij dat wij hem krijgen, de Galaxy S is toch zo populair maar dus geen Ice Cream Sandwicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:31:
Ze gaan eerst de Arc S upgraden naar Ice Cream Sandrwich in januari, in maart komen wij aan de beurt.
Uhhhm, nee?
Smartphones will be upgraded to Android 4.0 starting from end March/early April 2012. The first smartphones to get the upgrade are Xperia™ arc S, Xperia™ neo V and Xperia™ ray. Soon after, starting from end April/early May, Xperia™ arc, Xperia™ PLAY, Xperia™ neo, Xperia™ mini and mini pro, Xperia™ pro, Xperia™ active as well as Sony Ericsson Live with Walkman™ will get their upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Een voorproefje,de rom is te downloaden op xda

[ Voor 23% gewijzigd door jejeh op 26-12-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat lekker zo... eens zien wanneer het werkelijk zo wordt. Hopelijk nog voordat mijn abo afloopt in 2013 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
@bassie,al eens baseband 36 geprobeerd?

let op het telefoonsignaal na het flashen ,heb dat signaal nog nooit groen gezien,nu volle bak ontvangst.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-ZH6zmp3b1JA/Tv7WXgULn3I/AAAAAAAAC48/4E1kOTkbqe0/s720/screenshot_2011-12-31_1030.png

[ Voor 12% gewijzigd door jejeh op 31-12-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 07:53

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Draai nu de FXP052 CM7.2.0 update en deze draait net als FXP050 erg goed alleen ja de camera is slechter. Plus, ik heb sinds FXP050 dat mijn keyboard uit alignment lijkt te zijn aangezien de odnerste rand van m'n scherm niet goed werkt als in de spatie, punt enz doen het slecht.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Tja herkenbaar probleem met dat toestenbord

probeer deze

Android Market: TouchPal Keyboard - Apps op Android Market

[ Voor 13% gewijzigd door jejeh op 31-12-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om in te stellen, dat bij muziek luisteren naar volgende/vorige track te gaan of volgende/vorige radiozender bij radio d.m.v. lang ingedrukt houden volume knop zoals ook met de Walkman telefoons kon. Dit zou erg handig zijn als dit ingesteld kan worden, hoef het je het scherm niet te ontgrendelen.

Tevens is er misschien een App die je b.v. op je homescreen kan zetten voor het vergrendelen van je telefoon met een patroon. Nu kan je wel een patroon instellen maar dan staat deze constant aan. Dit is niet geheel handig bij muziek luisteren of andere bezigheden waarbij dan iedere keer weer ontgrendelingspatroon ingevoerd moet worden. Dus zeg maar een beveiliging die je kan selecteren als je telefoon iets langer niet gebruik. En dan via uit/aan knop normale (schuifbalk) vergrendeling.

Bij mij staat de tijd ingesteld op netwerk aangegeven waarde. (provider Hi) Enkel deze loop zo'n 4 min op voor zijn er meer die dit onder vinden?

Alvast bedankt voor een reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
Volgens mij is het niet mogelijk om de muziek te bedienen zonder de gsm te ontgrendelen, wel schijnt er bij de volgende update iets bijzitten zoals op de iPhone waarmee je sneltoetsen hebt zonder te ontgrendelen. Ik weet geen app voor het scherm te vergrendelen met een patroon en mijn klok loopt gewoon goed via het netwerk(T-Mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 09:25
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:00:
Weet iemand of het mogelijk is om in te stellen, dat bij muziek luisteren naar volgende/vorige track te gaan of volgende/vorige radiozender bij radio d.m.v. lang ingedrukt houden volume knop zoals ook met de Walkman telefoons kon. Dit zou erg handig zijn als dit ingesteld kan worden, hoef het je het scherm niet te ontgrendelen.

Tevens is er misschien een App die je b.v. op je homescreen kan zetten voor het vergrendelen van je telefoon met een patroon. Nu kan je wel een patroon instellen maar dan staat deze constant aan. Dit is niet geheel handig bij muziek luisteren of andere bezigheden waarbij dan iedere keer weer ontgrendelingspatroon ingevoerd moet worden. Dus zeg maar een beveiliging die je kan selecteren als je telefoon iets langer niet gebruik. En dan via uit/aan knop normale (schuifbalk) vergrendeling.

Bij mij staat de tijd ingesteld op netwerk aangegeven waarde. (provider Hi) Enkel deze loop zo'n 4 min op voor zijn er meer die dit onder vinden?

Alvast bedankt voor een reactie!
Mijn tijd liep ook +2 min voor op het telfort netwerk (of kpn). Patroonvertraging bestaat volgens mij wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:00:
1x tikken= play/pause
2x tikken= volgend nummer
3x tikken= vorig nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:37:
[...]

1x tikken= play/pause
2x tikken= volgend nummer
3x tikken= vorig nummer
Of via PlayerPro kun je het zelf instellen. Heb lang ingedrukt houden voor volgende nummer en tikken voor play/pauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 17:13
Momenteel heb ik Cyanogenmod draaien op mijn Arc, ben er best tevreden over, maar ben ook wel benieuwd naar bijvoorbeeld Miui. Nou ben ik nog niet zo ervaren op het gebied van rooten en dergelijke, dus heb ik nog een paar vraagjes waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen.

Als ik bijvoorbeeld de Miui rom wil flashen, dan moet ik ook een andere kernel flashen.

Dan vraag ik me af, Wat is een kernel, en wat gebeurt er als dit flashen verkeerd gaat?
Zo'n kernel staat dus compleet los van een rom en ook weer los van een bootloader als cwm recovery?
Dezelfde vraag heb ik dan ook met het flashen van een andere baseband, wat blijkbaar ook nodig is voor de Miui rom.

Het flashen opzich zie ik geen problemen in, dat lijkt me gewoon de goede commando's intypen in fastboot. Maar ik heb wat twijfels over de veiligheid, kan ik mijn toestel bricken als dit verkeerd gaat? Of kan er weinig mis gaan zolang ik cwm recovery heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xqlusive schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:01:
Momenteel heb ik Cyanogenmod draaien op mijn Arc, ben er best tevreden over, maar ben ook wel benieuwd naar bijvoorbeeld Miui. Nou ben ik nog niet zo ervaren op het gebied van rooten en dergelijke, dus heb ik nog een paar vraagjes waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen.

Als ik bijvoorbeeld de Miui rom wil flashen, dan moet ik ook een andere kernel flashen.

Dan vraag ik me af, Wat is een kernel, en wat gebeurt er als dit flashen verkeerd gaat?
Zo'n kernel staat dus compleet los van een rom en ook weer los van een bootloader als cwm recovery?
Dezelfde vraag heb ik dan ook met het flashen van een andere baseband, wat blijkbaar ook nodig is voor de Miui rom.

Het flashen opzich zie ik geen problemen in, dat lijkt me gewoon de goede commando's intypen in fastboot. Maar ik heb wat twijfels over de veiligheid, kan ik mijn toestel bricken als dit verkeerd gaat? Of kan er weinig mis gaan zolang ik cwm recovery heb?
Kernel is stukje software tussen hardware en rom in. Kan in principe weinig fout gaan met het flashen zelf via fastboot. Zijn ook maar kleine bestanden wat ongeveer een sec of 2 duurt om te flashen. Zorg wel dat je een kernel hebt die op de rom aansluit. Staat vaak wel in het topic van de rom. Bootloader moet wel unlocked zijn. Cwm recovery kan een onderdeel van de kernel zijn. Baseband flashen weet ik niets van. Ik flash meestal eerst de originele SE firmware met een bepaalde baseband en daarna de kernel en rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 12:36
De opvolger van de X10 (en de Arc) is er!

http://forum.xda-develope...p?p=21206987&postcount=28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Hebbe, hebbe, hebbe, hebbe!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Nog een fotootje gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.tuexperto.com/wp-content/uploads/2012/01/Sony-Ericsson-Xperia-S-01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ah jij bent dat dus op de FB pagina van Sony Ericsson, ik herkende de naam al. :+ Ziet er erg gaaf uit ja! En Amerika krijgt de Xperia Ion:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WrrbYEpYOEQ]

Afbeeldingslocatie: http://developer.sonyericsson.com/wp/files/2012/01/Xperia_ion_frontback.jpg
Afbeeldingslocatie: http://developer.sonyericsson.com/wp/files/2012/01/Xperia_ion_fronthoriz.jpg

Meer informatie over de Ion kan je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm vind de Ion mooier. Komt iets minder kinderlijk over. Lijkt eigenlijk ook meer op de Arc dan de Arc S.... Specs zullen wel hetzelfde zijn neem ik aan op de grootte van het beeldscherm na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Is het al iemand opgevallen dat die drie puntjes onder het display de capacitieve knopjes zijn bij de S? De icoontjes op het scheidingsstukje eronder zijn dus niets meer dan gewoon icoontjes, ze zijn niet klik/tapbaar.

Voor de menu- en de terugtoets lijkt capacitief me erg leuk, voor de hometoets iets minder. Ik erger me altijd aan toestellen waar je op de vergrendeltoets moet drukken om ze te ontgrendelen, bij mijn Neo nu druk ik gewoon eventjes op home...

Nog wat insider-info:
De Xperia S en Xperia ION zijn eigenlijk de opvolgers van de X10, en niet echt van de Arc. De Arc-lijn (dunne toestellen met gebogen achterkant) BLIJFT bestaan. Er komt nog een Arc HD (met waarschijnlijk dezelfde specificaties als de Xperia S) die heel erg op de Arc lijkt. Zijn zelfs al ergens uitgelekte shots van (die met een wat dikkere onderkant).

[ Voor 28% gewijzigd door AmbroosV op 09-01-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:21:
Is het al iemand opgevallen dat die drie puntjes onder het display de capacitieve knopjes zijn bij de S? De icoontjes op het scheidingsstukje eronder zijn dus niets meer dan gewoon icoontjes, ze zijn niet klik/tapbaar.

Voor de menu- en de terugtoets lijkt capacitief me erg leuk, voor de hometoets iets minder. Ik erger me altijd aan toestellen waar je op de vergrendeltoets moet drukken om ze te ontgrendelen, bij mijn Neo nu druk ik gewoon eventjes op home...

Nog wat insider-info:
De Xperia S en Xperia ION zijn eigenlijk de opvolgers van de X10, en niet echt van de Arc. De Arc-lijn (dunne toestellen met gebogen achterkant) BLIJFT bestaan. Er komt nog een Arc HD (met waarschijnlijk dezelfde specificaties als de Xperia S) die heel erg op de Arc lijkt. Zijn zelfs al ergens uitgelekte shots van (die met een wat dikkere onderkant).
Als SE vast houdt aan dezelfde specs op hun mid-high range modellen dan zal de Arc dus hetzelfde krijgen als hierboven. Ze zullen dan wel onderscheid maken met camera en display tussen de modellen. Lijkt me een goede strategie als je het uiterlijk of extra functie (play) voldoende verschillend maakt tussen de toestellen. Snelheid vind ik nu al meer dan voldoende dus quad core interesseert me echt 0,0. Als de opvolger van de Arc net zo mooi wordt als de Arc dan wordt het (eventueel) nog moeilijk kiezen tussen de Europese Ion en de nieuwe Arc. Als ICS goed draait met alle belangrijke features op de huidige Arc (grote kans) dan sla ik denk ik wel een jaar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Ik heb jaren gehad dat ik bij iedere nieuwe smartphone dacht hebbe hebbe hebbe maar sinds ik mijn arc in mei heb gekocht heb ik dat niet meer gehad tot ik deze twee zag. wauw echt prachtige telefoons. Als ze er nu eens een scherm in zouden kunnen zetten met de zwart waarden van amoled en de goede kleuren van het arc scherm zou het de beste telefoon zijn die er is. Ik ben ook wel blij dat ze eindelijk geleerd hebben dat een audio-jack aan de zijkant niet handig is. Jammer dat ik nog meer dan een jaar moet wachten voor mijn abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:30:
[...]
[...] Europese Ion en de nieuwe Arc. [...]
Mis ik iets? Voor zover ik weet is de Ion namelijk USA only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
SChief schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:20:
[...]

Mis ik iets? Voor zover ik weet is de Ion namelijk USA only.
Met Europese ION bedoelt hij de Xperia S. Is ongeveer hetzelfde als de ION, maar voor de Europese markt (en zonder LTE).

By the way, nieuw topic voor de Xperia S: Sony Xperia S (deel 1)
(moest een mod 't zien kunnen er misschien een paar posts verhuizen?)

[ Voor 21% gewijzigd door AmbroosV op 09-01-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
En het scherm is 0,3" kleiner bij de Xperia S. Voor het verplaatsen van de posts kan je het beste een TR aanmaken btw. :)

T.net heeft inmiddels ook wat geschreven over de Ion: nieuws: Sony kondigt eerste Xperia-telefoon zonder Ericsson aan

Ik zou trouwens echt de geanimeerde achtergrond willen hebben die je ook in de video van de Ion ziet, erg mooi. :)

[ Voor 62% gewijzigd door S_Chief op 09-01-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. Nu ik meer foto's heb gezien vind ik de Arc toch echt een stuk mooier. Beide telefoons (Ion is toch echt anders dan de S) hebben ook veel ruimte onder het beeldscherm wat de Arc niet heeft. Verder lijkt de strip met iconen en de transparante strip geen enkele functie te hebben op S... jammer want daar hadden ze wel wat mee kunnen doen (missed calls enzo als het niet al te fel is).

EDIT: licht dus schijnbaar wel op. Weet alleen niet of hij ook verschillende kleurtjes doet en patroontjes. Zou wel nice zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2012 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verschillende kleurtjes denk ik wel, patroontjes denk ik niet. En de Xperia ion/Xperia S zijn de opvolgers van de X10 (qua looks). Er komt ook nog een toestel met ongeveer dezelfde specificaties dat er gaat uitzien als de Arc. Waarschijnlijk iets in deze aard: Afbeeldingslocatie: http://images.fonearena.com/blog/wp-content/uploads/2011/12/Sony_Xperia_nyphon_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.fonearena.com/blog/wp-content/uploads/2011/12/Sony_Xperia_nyphon_2.jpg

Als er iemand zich trouwens afvraagt waarom mijnheer Marcus Hansson in de demovideo van de ION mooi zijn vinger over de bovenkant van de telefoon heeft: er zijn geen prototypes gemaakt die al Sony-branding hadden. Boven zijn demotoestel staat waarschijnlijk nog Sony Ericsson (zoals in de eerder uitgelekte afbeeldingen). Blijkbaar is de keuze om nu al de naam Ericsson te laten vallen vrij recent gemaakt en hebben ze nog geen prototypes.

Ik kijk al uit naar de boot animation ^^ die van SE was altijd leuk, maar het Sony-logo met die dot en wat blauw-geel licht kan erg cool worden :D

[ Voor 23% gewijzigd door AmbroosV op 09-01-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik vind het SE-logo toch stukken mooier op de voorkant dan het Sony-logo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 00:36:
Ik vind het SE-logo toch stukken mooier op de voorkant dan het Sony-logo...
Ze hebben dat (lelijke) groene rondje van SE wel op de achterkant gelaten boven Xperia. Of dat slopen ze er ook nog af uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Met logo bedoel ik de naam zelf, niet het rondje, sorry. :+ Dat groene ding stoort mij niet echt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Kan het hier ontopic blijven? Nieuwe toestellen horen hier niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Om weer even terug on-topic te gaan, er staat dat de xperia s rond maart uitkomt met 2.3.7 en later een update krijgt naar ICS, zal het dan ook nog zo lang duren voordat de arc een update krijgt want ik dacht dat die in februari al zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
lucjuh8 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:10:
Om weer even terug on-topic te gaan, er staat dat de xperia s rond maart uitkomt met 2.3.7 en later een update krijgt naar ICS, zal het dan ook nog zo lang duren voordat de arc een update krijgt want ik dacht dat die in februari al zou komen?
Updates naar ICS voor de 2011-lijn komen in maart-april-mei, waarschijnlijk eerder mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
En nog een vraagje, weet er al iemand hoe de automatisch aanpassende verlichting uitgezet kan worden, ik het tot nu toe nog niet gevonden alleen op minimale en maximale helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
lucjuh8 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:30:
En nog een vraagje, weet er al iemand hoe de automatisch aanpassende verlichting uitgezet kan worden, ik het tot nu toe nog niet gevonden alleen op minimale en maximale helderheid.
Kan elkel met root voor zover ik weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:21

sanook

_/-\o_

Weet iemand hoe donker blauw de blauw/zwarte uitvoering van de ARC S is ? Is dat zo donker dat ie bijna zwart is of is ie echt blauw ? Afbeeldingen op internet lijken allemaal zo donker dat het wel lijkt of het zwart is. Of zal ik toch maar een zwarte nemen ?

[ Voor 19% gewijzigd door sanook op 11-01-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://blog.gsmarena.com/...r-for-verizon/#more-25279

razr max met 3300mah batterij... gewoon 2x zo groot als normaal en toch onder de 9mm blijven met goed gewicht en goede specs. Zal alleen nooit een motorola nemen. als se dit voor elkaar krijgt dan zou ik zeker willen inleveren qua dikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
sanook schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:02:
Weet iemand hoe donker blauw de blauw/zwarte uitvoering van de ARC S is ? Is dat zo donker dat ie bijna zwart is of is ie echt blauw ? Afbeeldingen op internet lijken allemaal zo donker dat het wel lijkt of het zwart is. Of zal ik toch maar een zwarte nemen ?
Zit zowat tegen zwart aan. Backplate is wel anders van kleur, ook erg donker maar heeft een gradatie naar zilver toe en het bevat glittertjes (klinkt goedkoop maar zo is het niet), erg mooi.
Afbeeldingslocatie: http://pocketnow.com/html/portal/news/0000016190/xperia%20arc%20back.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

SChief schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:14:
[...]

Zit zowat tegen zwart aan. Backplate is wel anders van kleur, ook erg donker maar heeft een gradatie naar zilver toe en het bevat glittertjes (klinkt goedkoop maar zo is het niet), erg mooi.
[afbeelding]
Thanks, ik zie dat het blauwe toch wel iets lichter is als dat ik gedacht had. Door de donkere achterkant begrijp ik nu waarom ze hem blue/black noemen. Ik heb ondertussen de zwarte besteld, wilde geen risico lopen...
Ik ga hem gebruiken als vervanger van mijn HTC HD2 (op Android rom), zo te lezen moet deze ARC S best aardig mee kunnen komen met de andere toppers. Gaat om tienden van seconden verschil, dat gaat feitelijk nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Daar gaat het bij de gewone arc ook over enkele seconden in vergelijking tot de gs2, dat ia vooral omdat aar er nog slechte.ondersteuning is voor twee cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Soms gaat het zelfs om minder dan een seconde. :P

Ik zie trouwens wel een hoop moois in de ROM die op de Xperia S draait, hoop dat men een groot gedeelte van dit ook zal brengen naar de ICS update voor de Xperia arc.

Trouwens, ik weet niet of meer mensen dit hebben, maar zijn de Facebook updates bij jullie contacten ook zo vreselijk oud (als je dus een contact aantikt in je telefoonboek)? :? Vind het raar dat dit niet goed geüpdate wordt..

[ Voor 34% gewijzigd door S_Chief op 13-01-2012 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
De ICS-rom voor de 2011-lijn blijft grotendeels hetzelfde als de huidige software. Er gaat (voor zover ik weet) niets geport worden van de 2012-reeks. Toch niet door Sony zelf, op XDA zulller er na een paar weken wel ports verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 00:20:

Trouwens, ik weet niet of meer mensen dit hebben, maar zijn de Facebook updates bij jullie contacten ook zo vreselijk oud (als je dus een contact aantikt in je telefoonboek)? :? Vind het raar dat dit niet goed geüpdate wordt..
Hier ook. Geen idee of je daar zelf iets aan moet doen of dat dat vanzelf gaat. geldt ook voor twitter geintegreerd, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_crosso
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-02 17:46
Iemand enig idee bij het volgende probleem:
Bij BT connectie in de auto valt als de telefoon in standby gaat, de connectie met de provider weg?
Lijkt dus op een power optie die de connectie verbreekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 14:44
el_crosso schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:20:
Bij BT connectie in de auto valt als de telefoon in standby gaat, de connectie met de provider weg?
Hier heb ik geen last van... Mijn telefoon is altijd verbonden via bluetooth met mn autoradio (Alpine CDE113 bt uit mn hoofd), meestal zit telefoon nog in mijn broekzak. Werkt sinds het begin vlekkeloos. Heb je een specifieke werkwijze bij het verbinden met je bluetooth device?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_crosso
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-02 17:46
grannymark schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:32:
[...]

Hier heb ik geen last van... Mijn telefoon is altijd verbonden via bluetooth met mn autoradio (Alpine CDE113 bt uit mn hoofd), meestal zit telefoon nog in mijn broekzak. Werkt sinds het begin vlekkeloos. Heb je een specifieke werkwijze bij het verbinden met je bluetooth device?
Heb een parrot ck3100 in de auto zitten en zet voor de ik instap de bt aan.
Ik sluit de Arc aan op de 12volt lader in de auto en dan maakt hij netjes verbinding.
Maar zodra de telefoon in stand-by gaat (screen dempt) dan verliest hij verbinding met netwerk.
Dus niet met bt <> arc, maar met HI in dit geval....

Druk ik op het start knopje dan is meteen die connectie terug :/
Eerder geen last van met mijn HTC Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zijn er mensen die gebruik maken van ActiveSync voor hun e-mail? Ik gebruik dit voor mijn Hotmail, maar ik ben er helaas achtergekomen dat HTML-mailtjes niet werken via ActiveSync? :? Best apart dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
SChief schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:19:
Zijn er mensen die gebruik maken van ActiveSync voor hun e-mail? Ik gebruik dit voor mijn Hotmail, maar ik ben er helaas achtergekomen dat HTML-mailtjes niet werken via ActiveSync? :? Best apart dit.
Confirmed!
Maar zou het niet aan de mail client zelf liggen ipv activesync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_ketting
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10 12:52
Nnoitra schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:27:
[...]

Confirmed!
Maar zou het niet aan de mail client zelf liggen ipv activesync?
Ligt aan Exchange. Die kan alleen maar plain text aan. Staat als het goed is ook beschreven als je je account wilt aanmaken op je Arc.

Voor hotmail kan je trouwens ook gewoon de hotmail app downloaden. Is Imap. Dus als je een mail leest op je Arc wordt hij ook gesynct met de server. En nog in HTML ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Mja ik heb het liefst dat alles vanaf één app draait. Jammer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

SChief schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:16:
Mja ik heb het liefst dat alles vanaf één app draait. Jammer dan.
je kunt je hotmail ook via imap aanmelden in de mail applicatie van SE. Dan heb je wel alles en ook HTML...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ja klopt, maar ik hecht er veel waarde aan dat mijn mails direct binnenkomen en alles gesynct is met de server. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:17
el_crosso schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:20:
Ik heb er ook geen last van: xperia arc in combinatie met een Seat Ibiza uit 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

bas-r schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:51:
[...]

Ik heb er ook geen last van: xperia arc in combinatie met een Seat Ibiza uit 2011.
Ik heb ook een Ipizza, maar nergens last van gelukkig.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervelend, er zit nu een scheurtje in de voorkant. volgens mij een bekend probleem. Net boven de sensor (dat ovalen inhammetje bovenin, wat links). Toestel vandaag per ongeluk laten vallen, ca een meter, op zachte vloer gekomen. Zegt dus niks. Op de achterkant op de 2 randen waar het toestel iets raakt wanneer je hem neerlegt, ook al behoorlijke slijtage zichtbaar als je goed kijkt (ik heb het donkerblauwe toestel). Ik vind dat toch wel heel snel, ik ben dacht ik toch best zuinig erop, heb hem sinds juli vorig jaar en moet er 2 jaar mee doen met mijn abo en ook omdat ik het dan duur genoeg vind. Mijn nokia 5800 heeft minder gebruikerssporen, ook al schijnt die veel meer van plastic te zijn, ik heb die 2 jaar gebruikt.
Wel laat ik dit toestel makkelijker uit mijn hand glijden/vallen vanwege de gladde en dunne en brede vorm. Dat is wel een nadeel, maar het is tegenwoordig allemaal dun en plat en breed.
Geen idee of Nokia dit scheurtje onder de garantie kan repareren. Ik weet ook niet zeker of het scheurtje door het vallen komt, maar het viel me pas net op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dat scheurtje hebben meerdere Arc's last van, zo ook die van mij. Ik heb iig geen zin om hem hiervoor op te gaan sturen.. Dat ovale ringetje is je nabijheidssensor trouwens, zodat het scherm uitschakelt wanneer je aan het bellen bent. Lees dit anders ook even: http://www.androidworld.n...-in-behuizing-xperia-arc/

[ Voor 18% gewijzigd door S_Chief op 18-01-2012 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:17
SChief schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:59:
Dat scheurtje hebben meerdere Arc's last van, zo ook die van mij. Ik heb iig geen zin om hem hiervoor op te gaan sturen.. Dat ovale ringetje is je nabijheidssensor trouwens, zodat het scherm uitschakelt wanneer je aan het bellen bent. Lees dit anders ook even: http://www.androidworld.n...-in-behuizing-xperia-arc/
Heb ik toevallig ook, dat scheurtje. Repareert SE dat voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

bas-r schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:01:
[...]

dat repareren ze wel, maar het komt dan toch weer terug... Ik wacht wel tot er beschadigingen zijn, dan breng ik hem weg...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
bas-r schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:01:
[...]

Ik heb het ook, mijn zus ook. Iedere Arc krijgt het vanwege spanning op de behuizing van broekzak, vallen, warmte/koude...

Nog iets anders, ik heb sinds een week een witte vlek (1 bij 0,5 cm) op het scherm. Zeg maar een aantal pixels van het LCD die licht doorlaten, erg irritant. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:13
Ik heb mijn Arc S gisteren binnen gekregen en ben tot nu toe erg tevreden! Ik kwam van de HTC Legend af waarvan ik de camera echt heel slecht vond. De Arc S maakt aanzienlijk betere foto's! Ook het grotere scherm en snellere processor pakken goed uit voor mij! Ik was eerst altijd terughoudender wat betreft die grote schermen van de laatste tijd, vandaar ook de wat kleinere Legend, echter moet ik zeggen dat het grotere scherm van de Arc S toch echt wel zn voordelen bied.
Ook is zit het toestel totaal niet storend in de broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:23
Nollekeuh schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:58:
[...]

Nog iets anders, ik heb sinds een week een witte vlek (1 bij 0,5 cm) op het scherm. Zeg maar een aantal pixels van het LCD die licht doorlaten, erg irritant. Hebben meer mensen dit?
Ik heb een stuk of 10 dode pixels in het scherm zitten en de pixels op de plek van de statusbalk branden een soort van in (schijnt niet mogelijk te zijn, maar zo'n soort effect). Na ongeveer een uur met het scherm aan kan ik de icoontjes in de statusbalk nog als een soort schaduw zien als ze weg zijn.

Gisteren is mijn Neo (geen Arc ja) opgehaald, ben benieuwd of dit onder garantie valt. Anders laat ik het maar zo. Ik heb ook op XDA gevraagd hierna, en het leek op waterschade, maar het vreemde is dat ik hem nog nooit in water heb laten vallen, zou hooguit wat waterdamp kunnen zijn en het lijkt me ook erg jammer als dit al de waterschade stickers triggered.

Heeft iemand trouwens ervaring met de reparatieservice? Ze zeiden dat het 1-1,5 week zou duren voor ik hem weer terugkrijg, klopt dat meestal? Ik heb namelijk geen extra toestel, en moet nu ineens door het leven zonder smartphone |:( .

Edit: @ Nollekeuh: Is het echt een vlek, of zijn het gewoon een paar individuele pixels? Foto?

Hier nog wat foto's van mijn probleem, maar ondertussen was het nog iets verergerd: http://forum.xda-develope...hp?p=19493277&postcount=6

[ Voor 8% gewijzigd door HallonRubus op 20-01-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Waarschijnlijk gaat hij voor reparatie naar Dynafix... Dat kan meevallen, dat kan enorm tegenvallen. Als er echt fysieke schade zichtbaar is aan de telefoon of als de vochtsticker verkleurd is ga je waarschijnlijk zelfs nog moeten betalen om hem terug te krijgen. Als alles in orde is maken ze het wel netjes. Reken toch op twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
AmbroosV schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:42:
Waarschijnlijk gaat hij voor reparatie naar Dynafix... Dat kan meevallen, dat kan enorm tegenvallen. Als er echt fysieke schade zichtbaar is aan de telefoon of als de vochtsticker verkleurd is ga je waarschijnlijk zelfs nog moeten betalen om hem terug te krijgen. Als alles in orde is maken ze het wel netjes. Reken toch op twee weken.
Onzin. Die reparatie bedrijven hebben baat bij een zo hoog mogelijk reparatie bedrag wat ze zonder problemen, onder garantie dus, makkelijker kunnen declareren bij SE. Ze repareren liever dan 40 euro onderzoekskosten + verzendkosten en een ontevreden klant of de resterende onderdelen en een ontevreden klant: het liefst vervangen ze alles en vangen ze 250 euro van SE. Dit werkt bij alle merken zo. 99% kans dat je hem gewoon gerepareerd teruggestuurd krijgt.

Hoe vaak ik al niet toestellen heb teruggestuurd - onder garantie - die ik zelf al open had gemaakt en het scherm van had vervangen of iets anders. Ik kreeg ze altijd gewoon netjes gerepareerd terug, terwijl overduidelijk was dat er aan geknoeid was. Dit is gewoon het nadeel van het outsourcen van de reparatieservice voor een telefoonboer. Je hebt er geen controle over.

Check principal-agent theories...Dynafix en SE hebben uiteenlopende incentives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:23
Nollekeuh schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 19:33:
[...]

Onzin. Die reparatie bedrijven hebben baat bij een zo hoog mogelijk reparatie bedrag wat ze zonder problemen, onder garantie dus, makkelijker kunnen declareren bij SE. Ze repareren liever dan 40 euro onderzoekskosten + verzendkosten en een ontevreden klant of de resterende onderdelen en een ontevreden klant: het liefst vervangen ze alles en vangen ze 250 euro van SE. Dit werkt bij alle merken zo. 99% kans dat je hem gewoon gerepareerd teruggestuurd krijgt.

Hoe vaak ik al niet toestellen heb teruggestuurd - onder garantie - die ik zelf al open had gemaakt en het scherm van had vervangen of iets anders. Ik kreeg ze altijd gewoon netjes gerepareerd terug, terwijl overduidelijk was dat er aan geknoeid was. Dit is gewoon het nadeel van het outsourcen van de reparatieservice voor een telefoonboer. Je hebt er geen controle over.

Check principal-agent theories...Dynafix en SE hebben uiteenlopende incentives.
En Ambroos

Oké bedankt voor jullie reacties. SE zei zelf ook al dat het gemiddeld 10 werkdagen duurt. Ik heb toch tentamens, dus misschien wel bevorderlijk als ik even wat minder te prutsen heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Ik heb sinds deze week de Arc S (zwart) maar het lukt mij niet om de verjaardagen van mijn contactpersonen in mijn standaard Google agenda zichtbaar te krijgen. Hij staat wel in de lijst met gesynchroniseerde agenda's (net als de Nederlandse feestdagen agenda die wel zichtbaar is...) maar er is geen enkele verjaardag zichtbaar. Via de PC zijn de verjaardagen wel zichtbaar in de Google agenda.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen ? (Ik heb de verjaardagen agenda al een keer verwijderd en opnieuw toegevoegd maar zonder resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
sanook schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:03:
Ik heb sinds deze week de Arc S (zwart) maar het lukt mij niet om de verjaardagen van mijn contactpersonen in mijn standaard Google agenda zichtbaar te krijgen. Hij staat wel in de lijst met gesynchroniseerde agenda's (net als de Nederlandse feestdagen agenda die wel zichtbaar is...) maar er is geen enkele verjaardag zichtbaar. Via de PC zijn de verjaardagen wel zichtbaar in de Google agenda.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen ? (Ik heb de verjaardagen agenda al een keer verwijderd en opnieuw toegevoegd maar zonder resultaat)
Als je naar de Agenda-app gaat, op de menu-toets drukt en dan kiest voor Mijn Agenda's kan je aanduiden welke specifieke agenda's je zichtbaar wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

AmbroosV schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:42:
[...]

Als je naar de Agenda-app gaat, op de menu-toets drukt en dan kiest voor Mijn Agenda's kan je aanduiden welke specifieke agenda's je zichtbaar wil maken.
Daar staat de verjaardagen agenda 'gesynchroniseerd en zichtbaar' maar ik zie de verjaardagen dus niet...
De andere agenda's die daar staan zie ik allemaal wel maar alleen de verjaardagen niet. En ja, de verjaardagen zijn wel zichtbaar op de google web agenda maar dus niet op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-10 11:02

Fordox

00101010

Die witte vlek lijkt een soort beschrijving van waterschade, of een deuk in je scherm. Ik denk eerder dat laatste.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fantastico
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-09 15:46
FF een vraagje, als ik een jack in 3.5 plug druk opent mijn arc automatisch mediaspelermuziekspeler (standaard geinstalled is), hoe kun je dit uitzetten, weet iemand dat.

Mvg

Fantastico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:49
fantastico schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:00:
FF een vraagje, als ik een jack in 3.5 plug druk opent mijn arc automatisch mediaspelermuziekspeler (standaard geinstalled is), hoe kun je dit uitzetten, weet iemand dat.

Mvg

Fantastico
Er zit een applicatie "liverware beheren" standaard op je Arc. Daarin kun je dit aanzetten. Ik neem aan dat je het daarin ook kunt uitzetten

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fantastico
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-09 15:46
Mijn dank is UBER !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik wil een nieuwe wekker radio, heeft iemand iets moois gezien wat ik kan combineren metbde arc S?
Het mooiste wat ik gezien heb is dit.
Op het achtste plaatje zie je hoe dat er bij ons uit ziet.

[ Voor 8% gewijzigd door streamnl op 26-01-2012 22:39 ]

Meer dan ik dacht...

Pagina: 1 ... 28 ... 45 Laatste