Acties:
  • 0 Henk 'm!
streamnl schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:37:
Ik wil een nieuwe wekker radio, heeft iemand iets moois gezien wat ik kan combineren metbde arc S?
Het mooiste wat ik gezien heb is dit.
Op het achtste plaatje zie je hoe dat er bij ons uit ziet.
Ik denk niet dat dat dock echt goed past bij de Arc... De USB-aansluiting zit écht wel helemaal aan de rand van onze toestellen... Sony Ericsson heeft zelf het LiveDock. Is eigenlijk niet zo veel speciaal, maar het opent wel vanzelf de Dock-applicatie op je Arc, die eigenlijk helemaal niet slecht is als wekker. (kan je zelf openen door naar Alarmen te gaan, en dan linksonder op het klokje te drukken, dan rechtsboven op het zonnetje om te dimmen)

Afbeeldingslocatie: http://r-www.se-mc.com/cws/file/1.1033933.1317020826!translation/image/LiveDock.jpg

Mijn LiveDock is onderweg, ik zal hier een paar foto's posten van hoe het er in actie uitziet, en of het scherm 's nachts niet te veel licht geeft in de nightstandmodus.

[ Voor 5% gewijzigd door AmbroosV op 26-01-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik had die ook al gezien. Maar ik las veel slechte verhalen erover.
Hij zou niet goed blijven staan. En het was te duur voor wat je ermee kan doen.
Al vind ik de prijs persoonlijk reuze meevallen.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen en de foto's.
Succes en veel plezier ermee.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_crosso
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-02 17:46
AmbroosV schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 23:16:
[...]

Ik denk niet dat dat dock echt goed past bij de Arc... De USB-aansluiting zit écht wel helemaal aan de rand van onze toestellen... Sony Ericsson heeft zelf het LiveDock. Is eigenlijk niet zo veel speciaal, maar het opent wel vanzelf de Dock-applicatie op je Arc, die eigenlijk helemaal niet slecht is als wekker. (kan je zelf openen door naar Alarmen te gaan, en dan linksonder op het klokje te drukken, dan rechtsboven op het zonnetje om te dimmen)

[afbeelding]

Mijn LiveDock is onderweg, ik zal hier een paar foto's posten van hoe het er in actie uitziet, en of het scherm 's nachts niet te veel licht geeft in de nightstandmodus.
Ja ik had deze ook gezien en ben ook benieuwd naar jouw ervaringen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
Ik probeerde laatst een app te downloaden genaamd Glovius en nu blijkt dat die niet compatibel is mijn arc, weet er iemand waar dat aan ligt? Op een htc desire hd werkt het wel en die heeft praktisch dezelfde hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:55
[...]

[afbeelding]

Voor veel minder heb ik deze: http://www.ebay.de/itm/ws...iewItem&item=360378516266
Werd een hele tijd geleden in dit topic aangeprezen, en werkt hier nu ook al een paar maanden prima!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:44
En die heeft als belangrijkste voordeel dat je niet zelf nog een kabel moet inpluggen. Die dock van SE is alleen een leuk gevormd stukje plastic waar je Arc lekker op steunt, want als 'dock' doet hij niet veel. SE had zo'n ding moeten maken met ingebouwde USB-connector of ingebouwde audioconnector. Wat ze nu hebben afgeleverd is een beejte half werk.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Mijn mening wat Sony "moet" maken.
Een dock met ingebouwde goede speakers. Geen kabeltje om hem te laten laden maar gewoon zoals hierboven erin leggen.
Maar wel de design van Sony. (vind de meeste spullen van hun wel mooi, van tv tot de nex ;) )
Ik hoop dat ze nu bij elk nieuw toestel de usb aansluiting op de zelfde plek komt te zitten. Zodat ze 1 mooi en afgewerkte dock kunnen maken.

(vind het apart dat ze zoiets wel voor de Iphone/ipad hebben maar niet voor een de xperia reeks)

Edit: zoiets als dit zoek ik. Alleen dan voor onze gsm.....

[ Voor 10% gewijzigd door streamnl op 27-01-2012 18:33 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan me moeilijk voorstellen dat die docks er niet gaan komen nu met de switch naar Sony. Misschien nog niet direct voor de eerste generatie toestellen (de reeks van 2012 dus), want die zijn nog met Sony Ericsson in mind ontworpen, maar vanaf 2013 denk ik wel dat het er aan zit te komen.

Volgende week heb ik normaal een ontmoeting met een van de managementmensen van Sony Ericsson België om alle nieuwe toestellen (ook de onaangekondigde) te bekijken. Ik zal laten weten dat er vraag is naar docks en vragen of er plannen zijn :P Over nieuwe toestellen ga ik jullie jammer genoeg niets kunnen zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn Arc naar de reparatie gebracht vanwege haperende knoppen en het bekende scheurtje bovenin. Ik kreeg wel een leentoestel mee, maar een oude Nokia waar ik alleen mee kan bellen en SMSsen. Dat is echt wennen, ik kan helemaal niet meer zonder al die mogelijkheden! Kalender, notities, etc. alles weg (ja wel backup gemaakt). Nu moet ik papieren uitprinten om een agenda bij me te hebben, dat is toch van de zotte... maar ja. Hoe hebben de anderen dat gedaan? Of hebben die een tweede toestel of weten ze alles uit hun hoofd, of kregen ze wel een Arc of wat dan ook voor nieuws...:(
Maar ik ben wel blij met de service. In de winkel gekocht, dus daar ook kunnen brengen. 't gaat onder garantie vallen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:45

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Hey... Een update via PC Companion naar versie met 62 op het eind... Nu aan het installeren, eens kijken of ie er beter van wordt!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.42 -> .62 is een pure bugfixrelease. Enige aanpassing is een geheugenbeheerbug die de telefoon soms crashte. Voor de rest zijn ze exact 't zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Kak, root kwijt, had het kunnen weten... Had mbv extra partitie en link2sd een hoop extra geheugen gecreëerd, maar dat werkt dus niet meer. Wordt weer even inlezen, hoop dat ie te rooten is!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is gewoon te rooten zoals .42 normaal. Bij een update via de computer verlies je altijd root, aangezien altijd de volledige systeempartitie vernieuwd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:02
retlaw schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:07:
Wordt weer even inlezen, hoop dat ie te rooten is!
:N :N :N alleen als je bootlader geunlocked is.
En dat is die van jou zeker niet.

[ Voor 8% gewijzigd door jejeh op 28-01-2012 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Heb inderdaad de bootloader nog locked. wacht de ics af of daar nog features in zitten waar drm gegevens voor nodig zijn...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:25

Fordox

00101010

Word weer terugflashen naar de aller eerste firmware en weer gingerbreak.erop te zetten en weer updaten.
Ik weet niet of dit ook kan met de arc s gezien deze met een nieuwere firmware uutkwam.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Je hoeft niet terug naar de allereerste. met 42 kun je root verkrijgen met de super one click tool op xda. .

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
ik heb net een case besteld voor de Arc S.
Als het goed is heb ik hem dinsdag. Dit word de eerste keer dat ik een hoesje koop voor een gsm.
Ben benieuwd. Als er intresse is, zal ik wat foto´s plaatsen.
(voor de geïnteresseerde: deze heb ik besteld)

Nu nog wachten op de ervaring en foto´s van AmbroosV met de docking station....
Dan ben ik even klaar met het kopen van accessoires voor de Arc s ;)

[ Voor 25% gewijzigd door streamnl op 29-01-2012 14:28 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je root wil moet je terug naar .42. Ga NOOIT terug naar 2.3.2, dan loop je het risico dat je batterij-meter (hardware) het volledig begeeft.

Er zijn normaal geen features meer die de DRM nodig hebben. TrackID werkt sinds de nieuwe versie op alle toestellen, zelfs van andere merken. Bootloader unlock is op het garantieverlies na geen risico meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Ach en anders lock je het toestel weer, je kan alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die DRM komt jammer genoeg niet meer terug... Ik weet niet of ze bij Dynafix ondertussen al weten hoe ze DRM moeten controleren, maar ze kunnen in theorie gemakkelijk zien of de telefoon ooit Unlocked is geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Dat is de reden (voor mij) dat ik een paar maandjes wacht met het unlocken.
Root is voorlopig genoeg. Eerst kijken wat ICS voor ons heeft en daarna eventueel unlocken.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Unlocken gaat pas echt de moeite worden wanneer we de eerste backports van de 2012-reeks-software gaan zien op XDA. Onze ICS gaat quasi hetzelfde zijn als Gingerbreadnu is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
streamnl schreef op zondag 29 januari 2012 @ 15:00:
Dat is de reden (voor mij) dat ik een paar maandjes wacht met het unlocken.
Root is voorlopig genoeg.
Ik mompel iets van........bah lust ik niet,maar heb het nog nooit geproefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Bij de xperia x10 had ik wel de bootloader geunlocked.
Maar behalve voor de ROM van J vond ik niet dat het meerwaarde had.
Ook daar zou eigenlijk alleen root genoeg zijn....
Maar dat is mijn mening. Dus ja, ik weet wel hoe dat smaakt...

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Dus ja, ik weet wel hoe dat smaakt...
Ok duidelijk.

[ Voor 40% gewijzigd door jejeh op 29-01-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
Beste Arc eigenaren,

Ik heb op dit moment een Motorola XT720 die aan vervanging toe is. Als eerst dacht ik voor de vervanging aan een Galaxy S2, maar na een tijd begon ik te twijfelen. Ik gebruik mijn telefoon vooral als ik in de bus en in de trein zit, dus zou een tablet dan niet beter zijn? Ik reis altijd met een tas, dus de grootte is geen probleem. Dan kan ik ook tenminste eens fatsoenlijk video kijken zondar dat m'n batterij meteen leeg is. Ik heb dus besloten inderdaad voor een tablet te gaan; waarschijnlijk de Transformer Prime.

Mijn probleem is dat ik nog steeds een nieuwe telefoon nodig heb, maar ik dus niet voor een hele dure telefoon wil gaan als ik al een tablet koop.

Mijn eisen voor een telefoon zijn deze:
- Klaar voor de toekomst (dus nog redelijke hardware en OS)
- Ice Cream Sandwich update (zelfde reden als hierboven, plus wegens usability)
- Goede camera (mij zie je geen foto's maken met een tablet!)
- Licht (aangezien ik ook al een tablet meesleep)
- Mooi design is een mooie bonus.
- Niet te duur uiteraard
- Fijn om muziek mee te luisteren met oortjes (beetje lomp om daar een hele tablet voor te gebruiken)

Ik zal de telefoon vooral gebruiken om even snel dingen op te zoeken, GPS navigatie als ik iets zoek in de stad (maps), muziek luisteren, snel mail checken en en bellen uiteraard. Voor games spelen, youtuben, het meeste surfen, zwaardere apps en het meeste typewerk zal ik de tablet gebruiken.

Na wat zoekwerk vanavond kwam ik op de Xperia Arc S uit (actuele prijs 307 euro). Voor zover ik kan zien heeft de phone een mooi design, krijgt hij binnenkort de ICS update, heeft hij een (erg) goede camera en is de hardware redelijk voor de prijs.

Mijn vraag is nu dus, zijn jullie het hiermee eens? Specs en wat reviews bekijken is 1 ding, maar wat vinden jullie als eigenaren van het apparaat? Hoe zit het met de bouwkwaliteit op de lange termijn, heeft hij gebreken, voldoet de telefoon inderdaad de hierboven beschreven eisen?

Alvast bedankt :)

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PhoenixT:

- Algemeen
Er is niets mis met de Arc S. Ik ben heel erg tevreden van die van mij, en iedereen die ik ken met een Xperia uit 2011 heeft er ook niets dan lof over. De bouwkwaliteit van de Xperia Arc (S) is best okay. Er is wel het bekende probleem van het scheurtje boven de locatiesensor, voor de rest is alles wel okay!

- Klaar voor de toekomst, ICS
Software: ja, maar ICS op de Xperia Arc S gaat nauwelijks verschillen van hoe Gingerbread er nu op is.
Hardware: deels. Hij heeft misschien een beetje weinig RAM om altijd even vlot te werken, zeker niet bij multitasken. ICS zou er wel vlot op moeten gaan.

- Goede camera
Zit je goed, zeker voor €307!

- Licht
Is ongeveer hetzelfde als alle smartphones, maar hij voelt wel licht aan door zijn slanke design

Advies:
Wacht, als het kan, nog eventjes tot MWC eind februari. Sony gaat dan de rest van z'n line-up voor 2012 aankondigen, en voor zover we weten gaan daar erg interessante toestellen tussenzitten (dualcores), voor erg interessante prijzen. En de Android-skin van Sony voor 2012 (die de 2011 reeks waarschijnlijk niet krijgt) ziet er super uit. Ook met NFC, wat meer RAM en een paar andere aanpassingen zijn die waarschijnlijk meer toekomstgericht. De Arc is ondertussen ook al een jaar geleden aangekondigd (en de Arc S is eigenlijk dezelfde telefoon).

Maar, als je dringend een telefoon zoekt is de Arc S geen slechte keuze, en in zijn prijsklasse naar mijn mening het beste wat je kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
Hmm, als er daar nieuwe telefoons voor de prijsklasse van 300 euro worden aangekondigd lijkt het me inderdaad wel de moeite waard om even te wachten, het is maar een maandje. Als er niets leuks tussen zit kan ik nog altijd een Xperia Arc S halen voor een prijs die dan misschien nog wat gezakt is. Bedankt! :)

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LiveDock is aangekomen! Ik ga er een dagje mee spelen (en morgen eens op het werk met verschillende toestellen proberen) en dan post ik hier een review!

Mijn eerste indruk valt wel een beetje tegen. Alles is in orde, maar ik had gedacht dat mijn Arc er net ietsje beter op zou passen... Erg stabiel voelt het niet. Morgen probeer ik 't eens met een hoop andere dummy's (werk bij The Phone House en hebben een grote doos dummy's van SE) om te zien of andere modellen beter passen. LiveWare manager detecteert hem wel juist, en de USB-host werkt ook vlot. Alleen jammer dat je de toestenbordlayout nog niet kan aanpassen, die functionaliteit komt pas 'later'... Het geheel ziet er gelukkig wel mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Dit is wel apart, ik dacht nog wel dat ik na alles te wipen en de bootloader te relocken, vervolgens flashen met flashtool en daarna nog eens met pc companion weer stock was, maar het lijkt erop alsof ze erg slim zijn daar. Maar blijkbaar alsnog garantie. En ook niet naar Dynafix, maar naar Teleplan.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IRNt3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Laatst online: 11:25

Fordox

00101010

gingerbreak/root ook weer verwijderd?
en volgens mij is het wel redelijk opmerkelijk als ze een compleet lege standaard telefoon krijgen toegestuur die al een paar maand in gebruik is.
ik zou me ook achter mijn oor krabben :P

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Nu online
Fordox schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:51:
gingerbreak/root ook weer verwijderd?
en volgens mij is het wel redelijk opmerkelijk als ze een compleet lege standaard telefoon krijgen toegestuur die al een paar maand in gebruik is.
ik zou me ook achter mijn oor krabben :P
Hoezo? Als ik niet had geroot etc. dan zou ik ook wel alles hebben gewiped. Zij hoeven mijn Google account, sms berichten of contacten niet te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Modificatie software" is een vrij standaarddiagnose. Wanneer een toestel geen zichtbare problemen of zware fouten vertoont dan gaan ze er gewoon altijd vanuit dat er een softwareprobleem is, en dan is de diagnose vrijwel altijd "modificatie software". Modificatie mag je dan breed nemen (foute instelling, corrupt bestand, ...). Wanneer de gebruiker het toestel dan terugkrijgt en het probleem blijkt niet opgelost gaan ze meestal gewoon het hele mainboard vervangen.

Het is trouwens altijd zichtbaar wanneer je je bootloader ooit hebt geunlocked, gewoon aan de DRM keys. En in EMMA (de software die ze gebruiken om devices te flashen) is dat direct zichtbaar bij het aansluiten van het toestel.

[ Voor 10% gewijzigd door AmbroosV op 31-01-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas, door een update naar fw 0.62 geen root meer op de bootloader gelockte Arc.
Nu wil ik terug flashen naar 0.42 of 0.58 maar zie ik diverse firmware versies: global, hong kong, UK, etc.
Wie weet wat precies het verschil is tussen deze variaties? voordat ik straks de verkeerde versie flash.
Heb al rondgekeken op XDA maar daar staat zoveel....... iets met bomen en bos

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:03:
helaas, door een update naar fw 0.62 geen root meer op de bootloader gelockte Arc.
Nu wil ik terug flashen naar 0.42 of 0.58 maar zie ik diverse firmware versies: global, hong kong, UK, etc.
Wie weet wat precies het verschil is tussen deze variaties? voordat ik straks de verkeerde versie flash.
Heb al rondgekeken op XDA maar daar staat zoveel....... iets met bomen en bos
Als het geen probleem voor je is om met Wotanserver te flashen (al je gegevens zijn dan wel weg), daarmee gaat 't een stuk gemakkelijker en veiliger. En dan kies je gewoon "Generic Netherlands".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:26:
[...]

Als het geen probleem voor je is om met Wotanserver te flashen (al je gegevens zijn dan wel weg), daarmee gaat 't een stuk gemakkelijker en veiliger. En dan kies je gewoon "Generic Netherlands".
heb ik al geprobeerd maar bij opstarten server blijft die melden dat mijn drivers te oud zijn......... (ook na drivers updaten)
vandaar de flash optie, alleen welke ftf file ???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:29:
[...]
heb ik al geprobeerd maar bij opstarten server blijft die melden dat mijn drivers te oud zijn......... (ook na drivers updaten)
vandaar de flash optie, alleen welke ftf file ???????
De drivers op de site van Wotanserver zijn wat oud, je moet gewoon Sony Ericsson Update Service installeren, daar zitten de nieuwste drivers bij.
http://dl-www.sonyericsso...rvice_Setup-2.11.12.5.exe

En dan met Wotanserver! Ik weet niet direct een goede .ftf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukt!!
maar alleen firmware 062 in dutch beschikbaar, of 0.58 in hong kong versie.
zelfde dilemma dus :?

edit: dan maar de 0.42, die is ook te rooten......

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2012 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan ook gewoon UK of Nordic ofzo nemen, zijn allemaal eigenlijk hetzelfde op wat bloatware na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Gisteren kreeg ik het hoesje binnen voor de ArcS.
Dit is de eerste keer dat ik een hoesje gekocht heb dus ik heb weinig vergelijkings materiaal.
Maar het ziet er goed en strak uit. Alles is (met klepje dicht) bereikbaar en het past perfect.
Zelfs dicht ziet het er chic uit.

@ambroosV

Jij raadt de orginele docking station dus af, of is je mening al veranderd?

[ Voor 14% gewijzigd door streamnl op 01-02-2012 07:39 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Ik heb deze vraag eerder gesteld maar weet er iemand waarom mijn arc niet compatibel is met glovius?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Ik heb de app opgezocht in de market en deze zegt compitabel.
Heb wel de arc s,verder niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
edit: oeps dubbele post

[ Voor 82% gewijzigd door jejeh op 01-02-2012 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:29
lucjuh8 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:17:
Ik heb deze vraag eerder gesteld maar weet er iemand waarom mijn arc niet compatibel is met glovius?
Wat draai je op je Arc?

Ik draai CM 7.2.0
FXP104

Bij mij werkt ie gewoon

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik word een beetje gek van m'n Arc. Sinds 2 weken loopt de accu echt snel leeg. Bijna iedere ochtend is die uit. Het gekke is dat ik nooit problemen met de accuduur heb gehad (bijna een jaar nu). Ik weet ook zeker dat het niet de accu zelf is want ik heb 3 reserve accu's en daarmee hetzelfde probleem. Het is dus een softwarematig probleem. Maar het gekke is dat ik al lang niets heb veranderd in de zin van updaten, instellingen of nieuwe software. Dit gaat dan puur om standby tijd, ik gebruik dat ding niet veel, hooguit smsje, whatsapp berichtje of een kort gesprekje, verder doe ik er wenig mee de laatste tijd. Herkend iemand dit probleem? Ben bang dat ik anders maar een factory reset moet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 09:25
AmbroosV schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:25:
"Modificatie software" is een vrij standaarddiagnose. Wanneer een toestel geen zichtbare problemen of zware fouten vertoont dan gaan ze er gewoon altijd vanuit dat er een softwareprobleem is, en dan is de diagnose vrijwel altijd "modificatie software". Modificatie mag je dan breed nemen (foute instelling, corrupt bestand, ...). Wanneer de gebruiker het toestel dan terugkrijgt en het probleem blijkt niet opgelost gaan ze meestal gewoon het hele mainboard vervangen.

Het is trouwens altijd zichtbaar wanneer je je bootloader ooit hebt geunlocked, gewoon aan de DRM keys. En in EMMA (de software die ze gebruiken om devices te flashen) is dat direct zichtbaar bij het aansluiten van het toestel.
Lijkt me ook inderdaad. Weet iemand trouwens waar de standaard ROM van HI/Telfort/MTV te vinden is? Ik heb generic UK is een keer geflashed voor een firmware update eerder te krijgen, maar er is echt geen verschil behalve dat de nationaal roaming functie er niet in zit.

Aangezien ik een vlek in de pixels heb gekregen en het scheurtje bij de sensor aanwezig is, wil ik hem toch binnenkort opsturen. Ik wacht daarmee tot er meer duidelijkheid is over de nieuwe toestel en hoe dat ICS op de Arc werkt. Ik heb een beetje het gevoel dat een nieuw toestel dit keer niet echt nodig is. Het kost behoorlijk veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
Nollekeuh schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:27:
Weet iemand trouwens waar de standaard ROM van HI/Telfort/MTV te vinden is? Ik heb generic UK is een keer geflashed voor een firmware update eerder te krijgen, maar er is echt geen verschil behalve dat de nationaal roaming functie er niet in zit.
.
Geen idee of die 'los' downloadbaar is..
Maar als je je build.prop aanpast met de 'localization' nummers van 1 van die 3 en dan de repair/restore mode van SEUS een schop geeft, krijg je dan niet de gewenste FW weer gepusht?

Of misschien via EMMA?

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

ocdaan schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:26:
Ik word een beetje gek van m'n Arc. Sinds 2 weken loopt de accu echt snel leeg. Bijna iedere ochtend is die uit. Het gekke is dat ik nooit problemen met de accuduur heb gehad (bijna een jaar nu). Ik weet ook zeker dat het niet de accu zelf is want ik heb 3 reserve accu's en daarmee hetzelfde probleem. Het is dus een softwarematig probleem. Maar het gekke is dat ik al lang niets heb veranderd in de zin van updaten, instellingen of nieuwe software. Dit gaat dan puur om standby tijd, ik gebruik dat ding niet veel, hooguit smsje, whatsapp berichtje of een kort gesprekje, verder doe ik er wenig mee de laatste tijd. Herkend iemand dit probleem? Ben bang dat ik anders maar een factory reset moet gaan doen.
Al geupdate naar de nieuwe 62? Wellicht helpt dat...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
DaRk PoIsOn schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:04:
[...]

Wat draai je op je Arc?

Ik draai CM 7.2.0
FXP104

Bij mij werkt ie gewoon
sinds ik de .62 update heb werkt hij wel gewoon en bij de .42 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

retlaw schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:03:
[...]

Al geupdate naar de nieuwe 62? Wellicht helpt dat...
Android version 2.3.4
Build number: 4.0.2.A.0.42

Als ik softwareupdate aanklik zegt'ie: "Your phone is up to date"

Heb ik nu de laatste versie of doe ik iets verkeerds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik kreeg een melding dat er een nieuwe versie was. Ik had dezelfde als jij aangeeft. Wel NL Generic van wotanserver. misschien dat jij geen generic NL versie hebt?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Geen idee, gekocht bij een telfort abbo begin vorig jaar. Ik heb'em wel engels ingesteld maar dat zegt niet veel natuurlijk. Net nogmaals geprobeerd maar geen update beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Software Update op de telefoon zelf kan soms een paar weken later zijn dan de release van de update. De meest betrouwbare manier om een update uit te voeren is met Update Service. Kan je hier downloaden:

http://dl-www.sonyericsso...rvice_Setup-2.11.12.5.exe

Gewoon de stapjes volgen :) is een stuk sneller, stabieler en betrouwbaarder dan update op de telefoon zelf of update met PC companion!

Moest het dan nog niet lukken is de update mogelijk écht nog niet beschikbaar voor je toestel. Wat je dan kan doen is met Wotanserver reflashen naar een standaardversie voor Nederland, maar dan verlies je al je data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1082368

zie deze link om te achterhalen of je toestel branded is. Ik heb dus de 1063 Generic NL

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Dit is de mijne: Netherlands Hi/KPN/MTV/Telfort Branded 1247-2038

Ik heb net geupdate naar 62. Eens kijken als dat helpt.

bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
[...]

[afbeelding]

Iemand enig idee welke app op dit plaatje getoond wordt? Ik heb een ander dock dan de livedock gekocht, en ben nu op zoek naar iets wat leuk staat als achtergrond terwijl de telefoon in de lader staat, en dit ziet er goed uit. Kan alleen niet vinden wat het is.

Op de site ziet ik niet direct dat het iets livedock-only is.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cheiron schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:30:
[...]

Iemand enig idee welke app op dit plaatje getoond wordt? Ik heb een ander dock dan de livedock gekocht, en ben nu op zoek naar iets wat leuk staat als achtergrond terwijl de telefoon in de lader staat, en dit ziet er goed uit. Kan alleen niet vinden wat het is.

Op de site ziet ik niet direct dat het iets livedock-only is.
Dat is de "klok"-app. Zit in je telefoon ingebouwd! Lang duwen op een vrije plaats op je homescreen, snelkoppeling toevoegen naar een app, en dan staat er normaal gewoon "Klok" in je lijst. Je kan ook gewoon naar de Alarmen-app gaan, en dan helemaal linksonder op het klok-icoontje drukken.

In de klok-app blijft je display actief, maar je telefoon vergrendelt zich wel op de achtergrond, dus iemand die je telefoon opneemt in je slaap kan niet aan je andere apps zonder je pattern/code lock.

Kort op het zonnetje tappen zet je scherm op donker, lang houden zet je scherm op zwart/groen. Voor 's nachts druk je dus eerst kort om het scherm te dimmen, dan lang om hem op zwart/groen te zetten! Naar mijn goesting blijft het wel nog altijd iets te veel licht geven om te kunnen slapen.
ocdaan schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:58:
Dit is de mijne: Netherlands Hi/KPN/MTV/Telfort Branded 1247-2038

Ik heb net geupdate naar 62. Eens kijken als dat helpt.

bedankt ;)
Gelukt met Sony Ericsson Update Service dan veronderstel ik?

[ Voor 3% gewijzigd door AmbroosV op 01-02-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Yup, goede tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
Bedankt Ambroosv. Voel mij een beetje dom, maar blij dat ik nu in ieder geval weet waar het zit

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Nnoitra schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:37:
[...]
.
Geen idee of die 'los' downloadbaar is..
Maar als je je build.prop aanpast met de 'localization' nummers van 1 van die 3 en dan de repair/restore mode van SEUS een schop geeft, krijg je dan niet de gewenste FW weer gepusht?

Of misschien via EMMA?
Nee zo simpel is het niet, ik kan het eigenlijk niet zo snel vinden hoe het moet. Op XDA ook niet. De enige manier die ik ken is gewoon die firmware flashen met flashtool. Maarja, ik heb er geen ROM van en zou niet weten waar ik die moet vinden. Heeft iemand niet nog een backup daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Nollekeuh, voor zover ik weet zit in alle Belgische en Generic NL .62's toch de Nationaal Roamen-optie... Ik woon in België en heb op een Belgische Arc S de optie voor Nationaal Roamen. Ook op de Generic NL Neo van mijn moeder is de optie Nationaal Roamen gewoon beschikbaar. Maar probeer anders eens Generic Belgium (via Wotanserver), daar zit 't normaal in.

Flashen van een andere customization kan je best doen met Wotanserver. Of je root je telefoon (zonder bootloader unlock), en past de customizationnummers aan. Dat werkt meestal wel met Update Service (niet met PC Companion).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
AmbroosV schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:12:
@Nollekeuh, voor zover ik weet zit in alle Belgische en Generic NL .62's toch de Nationaal Roamen-optie... Ik woon in België en heb op een Belgische Arc S de optie voor Nationaal Roamen. Ook op de Generic NL Neo van mijn moeder is de optie Nationaal Roamen gewoon beschikbaar. Maar probeer anders eens Generic Belgium (via Wotanserver), daar zit 't normaal in.

Flashen van een andere customization kan je best doen met Wotanserver. Of je root je telefoon (zonder bootloader unlock), en past de customizationnummers aan. Dat werkt meestal wel met Update Service (niet met PC Companion).
Hij is geroot en ik heb de nummers daarstraks aangepast, maar SEUS flashed gewoon weer de Generic UK.

Het is meer dat ik hem naar originele staat wil terugbrengen als ik hem terugstuur, en dat is de Hi/Telfort/MTV software.

Volgens mij heeft wotanserver niet de Telfort versie... Hoe moet dat eigenlijk met wotanserver? Waar kan ik de software downloaden?

Ik heb het al gevonden, ik moet blijkbaar nog een extra stapje doen...: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1096394

Straks even uitproberen

[ Voor 9% gewijzigd door Nollekeuh op 02-02-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon in Wotanserver. Telefoon aansluiten, Advanced mode kiezen, en dan download en installeert de software alles vanzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
Nollekeuh schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:54:
Ik heb het al gevonden, ik moet blijkbaar nog een extra stapje doen...: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1096394

Straks even uitproberen
Told ya ;)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:27

sanook

_/-\o_

AmbroosV schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:36:
Naar mijn goesting blijft het wel nog altijd iets te veel licht geven om te kunnen slapen.
Pff, dan slaap je zeker in een doka ? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Helaas het werkt niet...

Hoe werkt dat via wotanserver? Je moet toch betalen daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Nollekeuh schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:59:
[...]

Helaas het werkt niet...

Hoe werkt dat via wotanserver? Je moet toch betalen daarvoor?
Je moet je alleen registreren. En je accountgegevens valideren!
Je kunt dan het programma downloaden (client). Start deze op en log in met je credentials.
Kies vervolgens welke firmware je wilt installeren. Kost niets, alleen wat tijd.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
retlaw schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:10:
[...]

Je moet je alleen registreren. En je accountgegevens valideren!
Je kunt dan het programma downloaden (client). Start deze op en log in met je credentials.
Kies vervolgens welke firmware je wilt installeren. Kost niets, alleen wat tijd.
Net gedaan, alleen geen MTV/Telfort versie. Maar goed, hij is de Generic NL aan het flashen. Misschien dat ik elders nog eens een keer de telfort versie tegenkom of later wat anders uitprobeer.

[ Voor 3% gewijzigd door Nollekeuh op 02-02-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon eindelijk terug na reparatie.
Wel zit building .62 er nu op en be n ik mijn root kwijt. Ik las ergens dat die versie niet te rooten is en ergens anders weer wel. Nu dus weer uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
.62. is te rooten.

heb hem hier geroot,gewoon je bootloader unlocken en een andere kernel erop.
Track id werkt ook gewoon hoor met een unlock bootloader.
Dus het enige wat je nu nog tegenhoudt om te unlocken is garantie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

jejeh schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 07:33:
.62. is te rooten.

Facebook in Xperia werkte toch ook niet meer dacht ik? Het verliezen van de DRM gegevens is iig, waarom de Xperia Arc het enige toestel is, wat ik niet geroot heb... (Desire, Incredible S, Nexus S, Optimus 2X, Xperia X10 allemaal wel). En ik mis het eigenlijk ook niet. Eigenlijk best een goede bescherming, anders blijf je flashen...
Heb nu even een HTC Radar en dat bevalt ook wel erg goed moet ik toegeven...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De oude versie van TrackID is het enige dat niet meer werkt na een unlock van de bootloader. En zelfs daarvoor kan je gewoon de nieuwe versie installeren, die werkt op alle toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

AmbroosV schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:19:
De oude versie van TrackID is het enige dat niet meer werkt na een unlock van de bootloader. En zelfs daarvoor kan je gewoon de nieuwe versie installeren, die werkt op alle toestellen.
O... hmm toch maar even kijken of ik de bootloader zal unlocken... Laatst vond ik dat er niet echt roms waren, die daar de moeite voor waren. Eigenlijk is de UI die SE over Android gooit super goed.
Ben benieuwd wanneer de Xperia S hier uitkomt, lijkt me een mooie opvolger. Enige wat ik mis aan de Arc is de front cam. (en geheugen, maar Link2SD biedt oplossingen)

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik had een tijdje de melding bovenin staan dat er een nieuwe update aanwezig is (de .62)
Aangezien ik root had, wou ik hem niet updaten. Dit heb ik toch gedaan vanochtend. Dus eerst het software gedownload op mijn gsm en op installeren gedrukt.

En ik heb nu de nieuwe software EN nog steeds root, zonder dat ik daar iets voor hoefde te doen.
Dus daarna weer alle apps die ik niet gebruikt eruit gehaald en hem weer naar mijn zin gemaakt.
En zie hier: een ArcS met gelocked bootloader.
Dus ik zie nog steeds geen reden om hem te unlocken. Hij is nog steeds snel, ALLES werkt en de accu gaat nog steeds goed mee.

Afbeeldingslocatie: http://img580.imageshack.us/img580/4639/klaarsamen.png

Heb alleen de lockscreen iets aangepast met de app MissedIt en een koppeling van gmail erbij
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-UpY5ySrGgEA/TzQAzMkWheI/AAAAAAAAAtA/T7xbz3Vz1Sg/s0-d/screenshot_2012-02-09_1818.png

Meer info hoe, hier

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Nu online
jejeh schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 07:33:
.62. is te rooten.

Heb mijn telefoon met ge-re-locked bootloader op laten halen ter reparatie, en zonder rekening of gezeur teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderWit
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ben me ook aan het verdiepen in het installeren van andere kernel (Arc S). Heel veel ingelezen op de xda forums maar iets met bomen en bos enzo......kom er maar niet uit en wil niet ergens aan beginnen voordat ik exact weet wat ik moet doen. Er moet toch ergens wel een "stapvoorstap" staan? Geroot & bootloader unlocked nu (basiskennis dus wel in huis van fastboot, wotanclient & Flashtool)

Zit nu met android 2.3.4 build 4.0.2.A.0.42. Baseband ....-56.

Waar moet ik beginnen? Wil graag de doomkernel maar dan moet ik baseband -36 hebben ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1172885 ) Hoe krijg ik dat voor elkaar? Normaalgesproken ben ik hier wel handig in maar wil dit toptoestel niet bricken (al schijnt dat ook makkelijk op te lossen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoef alleen root bij mijn .62 en geen unlocked bootloader. Daar was ik ook erg tevreden mee bij vorige buidi nrs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderWit schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:53:
Ben me ook aan het verdiepen in het installeren van andere kernel (Arc S). Heel veel ingelezen op de xda forums maar iets met bomen en bos enzo......kom er maar niet uit en wil niet ergens aan beginnen voordat ik exact weet wat ik moet doen. Er moet toch ergens wel een "stapvoorstap" staan? Geroot & bootloader unlocked nu (basiskennis dus wel in huis van fastboot, wotanclient & Flashtool)

Zit nu met android 2.3.4 build 4.0.2.A.0.42. Baseband ....-56.

Waar moet ik beginnen? Wil graag de doomkernel maar dan moet ik baseband -36 hebben ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1172885 ) Hoe krijg ik dat voor elkaar? Normaalgesproken ben ik hier wel handig in maar wil dit toptoestel niet bricken (al schijnt dat ook makkelijk op te lossen zijn).
Baseband maakt helemaal niets uit voor doomkernel. Als je een firmware tussen 42 en 62 hebt dan werkt de laatste doomkernel. Wel is het zo dat baseband 36 schijnbaar betere batterij geeft. Dus je kunt de oude baseband 36 flashen en dan patchen. Persoonlijk merk ik weinig verchil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:01
K sinds een update gister, kan ik geen berichten meer lezen? wel als preview maar niet als voledig open bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat nu!!??
Heb paar keer geflashed om root toegang te krijgen, misschien was de battery te laag maar dacht dat het wel mee viel. En nu laadt hij niet meer op. Blijft op 0 procent staan.
Wat kan ik nog doen, ik heb geen reserve batterij.... :'( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 19:22:
Wat nu!!??
Heb paar keer geflashed om root toegang te krijgen, misschien was de battery te laag maar dacht dat het wel mee viel. En nu laadt hij niet meer op. Blijft op 0 procent staan.
Dat is een hardwarefout... Komt veel voor als je een downgrade naar 2.3.2 doet vanop een nieuwere versie. Daarna doet het stukje hardware dat de batterijstatus uitleest het niet meer. Je kan proberen de batterij er een paar keer uit te halen en nog eens te reflashen naar een nieuwe versie met Wotanserver, maar de kans is klein dat je 't gaat kunnen oplossen. Je gaat hem hoogstwaarschijnlijk moeten laten repareren onder garantie (= nieuw mainboard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-10 22:08
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 19:22:
Wat nu!!??
misschien dat je hier wat mee kan? Ik heb er zelf geen ervaring mee.

[ROM] 4.0.2.A.0.42-GG for LOCKED BOOTLOADER with 0% BATTERY ISSUE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een workaround. Werkt natuurlijk wel (je telefoon gaat dan niet meer vanzelf afsluiten), maar je kan geen batterijpercentages uitlezen, dus handig is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga met die wotanserver aan de gang. Hoop dat het wat doet. Ondertussen heb ik wel snel een nieuwe accu besteld die morgen al bezorgd wordt. Ik dacht eigenlijk dat dat het probleem wel oplost. Niet dus???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:09:
Ik ga met die wotanserver aan de gang. Hoop dat het wat doet. Ondertussen heb ik wel snel een nieuwe accu besteld die morgen al bezorgd wordt. Ik dacht eigenlijk dat dat het probleem wel oplost. Niet dus???
Nope, het is niet de accu maar het stukje hardware op je mainboard dat het voltage van je accu uitleest jammer genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:28:
[...]

Nope, het is niet de accu maar het stukje hardware op je mainboard dat het voltage van je accu uitleest jammer genoeg...
Heel jammer.
Ik heb via Wotanserver omhooggeflashed naar de build versie die er op zat na de reparatie (is de nieuwste, .62) maar helaas zelfde probleem. Nu aan de lader geeft hij steeds 0 procent aan, maar valt niet meer meteen uit. Zou hij dan toch opladen??
Ik denk dus dat ik weer naar de winkel ermee moet, helaas... maar je zegt dat het onder garantie valt?? Wat moet ik dan aangeven? Want het komt toch door het flashen of kan het ook zomaar gebeuren? Nogmaals de accu was niet bijna leeg, ongeveer halfvol volgens mij.
En als ik het wel zou moeten betalen, wat kost dat dan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venigo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 16:05

venigo

Thanks! Greetz!

Hoe zit het ondertussen met de icecream development voor de arc s?
Wil een nieuwe rom op mijn arc s zetten, enkel imo is er wat te veel keus op xda. Iemand aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
  • Laatst online: 23-09 22:41
Heb juist een officiële update gekregen mij Sony ericsson Xperia Arc. (In België) built nummer 4.02.A.0.62.

[ Voor 32% gewijzigd door swimmer4 op 10-02-2012 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:39:
[...]

Heel jammer.
Ik heb via Wotanserver omhooggeflashed naar de build versie die er op zat na de reparatie (is de nieuwste, .62) maar helaas zelfde probleem. Nu aan de lader geeft hij steeds 0 procent aan, maar valt niet meer meteen uit. Zou hij dan toch opladen??
Ik denk dus dat ik weer naar de winkel ermee moet, helaas... maar je zegt dat het onder garantie valt?? Wat moet ik dan aangeven? Want het komt toch door het flashen of kan het ook zomaar gebeuren? Nogmaals de accu was niet bijna leeg, ongeveer halfvol volgens mij.
En als ik het wel zou moeten betalen, wat kost dat dan...?
Hij gaat wel opladen, maar zonder speciale rom gaat hij altijd onmiddellijk uitvallen zonder lader...
Gewoon afgeven en zeggen dat hij plots niet meer wil opladen, en vermeld ook even dat het met een andere batterij hetzelfde probleem geeft, anders durven sommige verkopers het op de batterij steken, en daar heb je minder garantie op. Eventjes zeggen dat je de software al hebt hersteld kan ook helpen.

Ze gaan dat gewoon onder garantie maken hoor, moet je je geen zorgen over maken. Bij Dynafix zijn ze niet altijd even slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swimmer4 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:35:
Heb juist een officiële update gekregen mij Sony ericsson Xperia Arc. (In België) built nummer 4.02.A.0.62.
Die is al eventjes uit hoor. Is gewoon dezelfde als 4.0.2.A.0.42 met een paar bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
  • Laatst online: 23-09 22:41
AmbroosV schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:41:
[...]

Die is al eventjes uit hoor. Is gewoon dezelfde als 4.0.2.A.0.42 met een paar bugfixes.
Dit wist ik niet. Ik krijg deze nu nog maar binnen. Maar wat is er precies veranderd buiten een paar bugfixes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swimmer4 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:44:
[...]

Dit wist ik niet. Ik krijg deze nu nog maar binnen. Maar wat is er precies veranderd buiten een paar bugfixes?
Het versienummer :P Niets eigenlijk. Normaal waren ze niet meer van plan om nog een update uit te brengen, maar omdat er een relatief grote bug was in het geheugenbeheer waardoor je toestel af en toe eens kon vastlopen in .42 hebben ze toch .62 met een paar bugfixes die ze nog in de koelkast hadden uitgebracht.

De volgende update gaat nog zeker een aantal weken op zich laten wachten. Voor er nieuwe software beschikbaar is komt hij altijd eerst op PTCRB (een soort van certificeringsdatabank). Nadat software op PTCRB staat duurt het meestal twee à vier weken voor de rollout begint op de meeste toestellen.

Voor de ICS-update zijn de Arc S, Ray en Neo V eerst aan de beurt (eind maart - begin april), daarna alle andere Xperia's uit 2011 (eind april - begin mei).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wotanserver helpt niet.
dan maar naar de winkel straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 08:28:
wotanserver helpt niet.
dan maar naar de winkel straks.
Wat heb je eigenlijk uitgespookt om die error te krijgen ?
Heb je naar 2.3.2 geflasht ?
Is mischien handig voor andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jejeh schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 09:05:
[...]

Wat heb je eigenlijk uitgespookt om die error te krijgen ?
Heb je naar 2.3.2 geflasht ?
Is mischien handig voor andere mensen.
Ja ik heb naar 2.3.2 geflasht met SEUS, vanaf de nieuwste versie (ik dacht built .62 die had ik) Toch kreeg ik steeds meer het idee dat er van binnen iets fout zit qua knoppen/contact maken en dat het los staat van het flashen.

@AmbroosV: ik denk dat je gelijk hebt. Maar kan dit dan toch komen door iets verkeerds te hebben gedaan met de software? Een hardwarefout door softwarefout?

Ik heb een nieuwe accu gekregen en getest maar inderdaad nee, dat hielp niks. Die wil ik dan ook wel weer terugsturen, ik weet niet of ik iets aan een extra accu heb. Garantie van accu vervalt na half jaar, dus misschien is het handig om te bewaren maar ik weet niet of de accu zo snel slijt. Nog nooit meegemaakt. Ik wil nog 1 1/2 jaar met het toestel doen. Of iemand anders interesse in een nieuwe accu?

Toestel dus teruggebracht voor reparatie. Gelukkig nu een beter leentoestel mee. Maar toch vervelend. Ik hoop dat ze het kunnen repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:38:
[...]

Ja ik heb naar 2.3.2 geflasht met SEUS, vanaf de nieuwste versie (ik dacht built .62 die had ik) Toch kreeg ik steeds meer het idee dat er van binnen iets fout zit qua knoppen/contact maken en dat het los staat van het flashen.

@AmbroosV: ik denk dat je gelijk hebt. Maar kan dit dan toch komen door iets verkeerds te hebben gedaan met de software? Een hardwarefout door softwarefout?

Ik heb een nieuwe accu gekregen en getest maar inderdaad nee, dat hielp niks. Die wil ik dan ook wel weer terugsturen, ik weet niet of ik iets aan een extra accu heb. Garantie van accu vervalt na half jaar, dus misschien is het handig om te bewaren maar ik weet niet of de accu zo snel slijt. Nog nooit meegemaakt. Ik wil nog 1 1/2 jaar met het toestel doen. Of iemand anders interesse in een nieuwe accu?

Toestel dus teruggebracht voor reparatie. Gelukkig nu een beter leentoestel mee. Maar toch vervelend. Ik hoop dat ze het kunnen repareren.
Ze gaan dat zeker en vast kunnen repareren :)

Wat er juist het probleem veroorzaakt is niet gekend, maar het is waarschijnlijk iets met een voltageverhoging in de kernel ergens die een incompatibiliteit geeft. Het is een bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:56:
[...]

Ze gaan dat zeker en vast kunnen repareren :)

Wat er juist het probleem veroorzaakt is niet gekend, maar het is waarschijnlijk iets met een voltageverhoging in de kernel ergens die een incompatibiliteit geeft. Het is een bekend probleem.
Nu maar hopen dat het binnen de garantie valt. Maar als dat niet zo is, zouden ze dat in de winkel al wel zeggen denk ik, want zij bepalen dat neem ik aan?
Valt me toch wel vies tegen dat ik in het eerst half jaar dus al 3 problemen heb met deze telefoon van deze prijsklasse. Al ben ik verder wel zeer tervreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Heeft er iemand hier een review gevonden waar de gamut van het scherm van de arc is gemeten? Ik wil namelijk kunnen vergelijken met tablets en andere smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Tethering. Ik probeer mijn Xperia Arc als Wifi Hotspot voor mijn Asus Transformer Prime tablet te laten functioneren.
Op de Transformer prime heb ik wifi enabled. Voor de Arc heb ik een Hi abonnement met internet. Als ik op de Arc de wifi Hotspot optie aanzet en inregel, ziet mijn tablet de Arc als LTLT15i en kan er ook een WPA2 PSK verbinding mee leggen. Desondanks kan ik niet met het tablet internet op.
Kan iemand mij zijn gegevens posten die hij met succes gebruikt voor zijn Arc met een Hi Abonnement. Het gaat dan om de gegevens onder de menu optie "Namen toegangspunten" (APN). Alles wat ik hierover op internet heb kunnen vinden heb ik uitgeprobeerd, maar toch krijg ik het niet aan de gang.
Overigens staat op mijn Arc de laatste stock firmware (android 2.3.4, build-nummer 4.0.2.A.0.42).
Pagina: 1 ... 29 ... 45 Laatste