Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:57
Hopelijk heb je er wat aan :

All you need to do is go to Settings -> Wireless & Networks -> Mobile Networks -> Access Point Names

Select your active APN

Scroll down to "APN Type" and click on it

Add ",dun" to the APN Type of your active APN. eg APN Type = "default,supl,dun"

After editing this, you should be able to turn on the Portable Hotspot without the 3G mobile data connection dropping out.

[ Voor 4% gewijzigd door jejeh op 13-02-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
jejeh schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:28:
Hopelijk heb je er wat aan :

All you need to do is go to Settings -> Wireless & Networks -> Mobile Networks -> Access Point Names

Select your active APN

Scroll down to "APN Type" and click on it

Add ",dun" to the APN Type of your active APN. eg APN Type = "default,supl,dun"

After editing this, you should be able to turn on the Portable Hotspot without the 3G mobile data connection dropping out.
Heel bijzonder! Dit had ik eerder al geprobeerd, echter zonder resultaat. Toch even opnieuw geprobeerd en nu werkt het wel. Hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Politoer schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:37:
[...]

Heel bijzonder! Dit had ik eerder al geprobeerd, echter zonder resultaat. Toch even opnieuw geprobeerd en nu werkt het wel. Hartelijk dank.
Vergeet niet je apn settings te saven,anders ben je het na een reboot weer kwijt.

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

Ik kreeg laatst een melding op mijn mobiel dat er een update beschikbaar was, het gaat om 4.02.A.0.62.
Maar elke keer als ik deze wil installeren en mijn telefoon start weer op staat er dat hij mislukt en dat ik opnieuw moet proberen.
Heb dit aantal keren geprobeerd maar steeds zelfde verhaal.

Tijdens het installeren, valt hij bij de laatste stap uit en start hij opnieuw op.

Kan iemand me hier mee helpen?
Hij is alleen geroot, bootloader is nog gelocked.

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:29

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

H-S schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:44:
Ik kreeg laatst een melding op mijn mobiel dat er een update beschikbaar was, het gaat om 4.02.A.0.62.
Maar elke keer als ik deze wil installeren en mijn telefoon start weer op staat er dat hij mislukt en dat ik opnieuw moet proberen.

Tijdens het installeren, valt hij bij de laatste stap uit en start hij opnieuw op.

Als je je root niet perse hoeft te houden, kun je via SEUS of PCC updaten, dan zou het wel goed moeten gaan...

Battle.net || Strava

• H-S

H-S

Ja dacht daar ook aan, maar wil liever wel me root houden.
Anders update ik hem niet, geen major veranderingen ofzo.

Is het wel mogelijk dan om dat update icoontje in de statusbalk weg te krijgen op 1 of ander manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:56
AmbroosV schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:51:
[...]

Het versienummer :P Niets eigenlijk. Normaal waren ze niet meer van plan om nog een update uit te brengen, maar omdat er een relatief grote bug was in het geheugenbeheer waardoor je toestel af en toe eens kon vastlopen in .42 hebben ze toch .62 met een paar bugfixes die ze nog in de koelkast hadden uitgebracht.

De volgende update gaat nog zeker een aantal weken op zich laten wachten. Voor er nieuwe software beschikbaar is komt hij altijd eerst op PTCRB (een soort van certificeringsdatabank). Nadat software op PTCRB staat duurt het meestal twee à vier weken voor de rollout begint op de meeste toestellen.

Voor de ICS-update zijn de Arc S, Ray en Neo V eerst aan de beurt (eind maart - begin april), daarna alle andere Xperia's uit 2011 (eind april - begin mei).
Mijn Xperia Arc zegt ook dat hij wil updaten naar 4.0.2.A.0.62, maar wat jij zegt had ik ook gevonden: de Sony Ericsson site (die refereert ook aan hun product blog) zegt dat ze pas eind maart/begin april gaan beginnen aan deze telefoons. Hoe kan het dan dat ik nu al die mogelijkheid tot upgraden krijg? En is dat dan wel handig om te doen? Wat raak ik eigenlijk kwijt als ik update naar 4.0? (ik zit nu op 2.3.4).

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
HJTP schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:51:
[...]

Mijn Xperia Arc zegt ook dat hij wil updaten naar 4.0.2.A.0.62, maar wat jij zegt had ik ook gevonden: de Sony Ericsson site (die refereert ook aan hun product blog) zegt dat ze pas eind maart/begin april gaan beginnen aan deze telefoons. Hoe kan het dan dat ik nu al die mogelijkheid tot upgraden krijg? En is dat dan wel handig om te doen? Wat raak ik eigenlijk kwijt als ik update naar 4.0? (ik zit nu op 2.3.4).
:N

Als er op de site staat dat Android ICS pas eind april / begin mei gaat komen, denk jij dan echt dat er een paar tweakers zijn die 'm medio februari al mogen testen? :+
4.0.2.A.0.62 is de versie van de FW en zegt niets over de Android versie.
Het is gewoon een minor bugfix op Android 2.3.4

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:56
Nnoitra schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:00:
[...]

:N

Als er op de site staat dat Android ICS pas eind april / begin mei gaat komen, denk jij dan echt dat er een paar tweakers zijn die 'm medio februari al mogen testen? :+
4.0.2.A.0.62 is de versie van de FW en zegt niets over de Android versie.
Het is gewoon een minor bugfix op Android 2.3.4
Aaaaaah ok, dankjewel! Dat was me nog niet duidelijk. Verwarrende naamgeving :p

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:25

Fordox

00101010

H-S schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:44:

Dat probleem had ik ook.
dit komt omdat je alle originele apps (zoals de geintegreerde facebook) hebt verplaats/verwijderd.
als je deze terug zet gaat alles goed ;)
als je wilt kan ik thuis wel al die apps doorsturen. moet je alleen weten welke je nodig hebt :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Verplaatst, als in: op een SD-kaartje gezet met behulp van Link2SD of App2SD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S

H-S

DevilsProphet schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:31:
Verplaatst, als in: op een SD-kaartje gezet met behulp van Link2SD of App2SD?
Nee verplaatst als gebruik gemaakt van Titanium Backup neem ik aan?
Fordox schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:36:
[...]

Dat probleem had ik ook.
dit komt omdat je alle originele apps (zoals de geintegreerde facebook) hebt verplaats/verwijderd.
als je deze terug zet gaat alles goed ;)
als je wilt kan ik thuis wel al die apps doorsturen. moet je alleen weten welke je nodig hebt :)
Ja dat klopt, heb een aantal kleine dingen weggehaald (zonder backup :F )
Herinner me alleen niet meer welke dingen, weet het alleen nog van de Nieuws & weer app 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:28
Ik heb een vraagje over de facebook events sync van de Xperia Arc. Weet iemand toevallig hoe je de Arc alleen de events van mijn facebook kan laten syncen, zonder dat deze mijn hele agenda vervuild met alle verjaardagen? Of op zijn minst niet de verjaardagen als een hele dag aangeeft in het maand overzicht? Ik heb nu maar mijn facebook agenda geimporteerd naar google, maar dan staan alle invite-only events als bezet in mijn agenda niet heel chill.

Alvast bedankt ik hoop dat iemand een oplossing heeft! :)

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 13:07

databeestje

Von PrutsHausen

Een weekje geleden een nieuwe micro sd kaart in mijn Xperia Arc gestopt. Dit was een Samsung 32GB micro sd kaartje klasse 10.

Dit heeft enorm veel verschil gemaakt in de snelheid van de telefoon. Ik gebruikte Apps2SD al sinds het begin dat ik de telefoon aangeschaft had (mei vorige jaar).

Na het overzetten van alle data van het ongemerkte klasse 2 kaartje naar de nieuwe (circa 2 uur voor 16GB) werd deze zonder enig probleem opgepikt door het toestel.

Na een weekje kan ik toch wel zeggen dat de telefoon ook als deze al langer in gebruik is gewoon snel blijft reageren. Voor mensen die last hebben van vastlopers en bijzonder traag startende programmas is dit misschien een redelijk kosten efficiente oplossing (20~35 euro).

Even een Crystaldiskmark benchmark gedaan op het oude 16GB kaartje en het nieuwe Samsung kaartje. De veel hogere random read/write performance is wat de apps zoveel sneller maakt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
  Samsung Class 10 micro sdhc
 -----------------------------------------------------------------------
CrystalDiskMark 3.0.1 (C) 2007-2010 hiyohiyo
                           Crystal Dew World : http://crystalmark.info/
* MB/s = 1,000,000 byte/s [SATA/300 = 300,000,000 byte/s]

Sequential Read :    21.317 MB/s
          Sequential Write :    11.826 MB/s
         Random Read 512KB :    20.944 MB/s
        Random Write 512KB :    11.170 MB/s
    Random Read 4KB (QD=1) :     5.441 MB/s [  1328.5 IOPS]
   Random Write 4KB (QD=1) :     0.714 MB/s [   174.3 IOPS]
   Random Read 4KB (QD=32) :     6.075 MB/s [  1483.0 IOPS]
  Random Write 4KB (QD=32) :     0.736 MB/s [   179.6 IOPS]

Test : 500 MB [F: 0.0% (0.0/29.2 GB)] (x5)
  Date : 2012/02/07 16:33:44

En het oude 16GB kaartje

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Unbranded 16GB micro sdhc Sony Ericsson Xperia arc  
CrystalDiskMark 3.0.1 (C) 2007-2010 hiyohiyo
                           Crystal Dew World : http://crystalmark.info/
* MB/s = 1,000,000 byte/s [SATA/300 = 300,000,000 byte/s]

Sequential Read :    17.498 MB/s
          Sequential Write :    10.291 MB/s
         Random Read 512KB :    17.131 MB/s
        Random Write 512KB :     0.706 MB/s
    Random Read 4KB (QD=1) :     3.374 MB/s [   823.6 IOPS]
   Random Write 4KB (QD=1) :     0.024 MB/s [     5.9 IOPS]
   Random Read 4KB (QD=32) :     3.572 MB/s [   872.1 IOPS]
  Random Write 4KB (QD=32) :     0.021 MB/s [     5.2 IOPS]

Test : 500 MB [F: 0.0% (0.0/14.7 GB)] (x5)
  Date : 2012/02/09 9:28:06

Met name de random write gaat van 21KB/s naar 0.7MB/sec slechts een 33x performance upgrade.

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Wel, mijn nieuwe Arc S heeft blijkbaar last van hetzelfde probleem: heb heel wat apps gedownload en allemaal naar de SDkaart verplaatst in de Application Manager. Nu is mijn telefoon toch een stuk trager dan toen hij nieuw en maagdelijk was. Ik zou eens werk moeten maken van investeren in een snel SDkaartje. Is Class 10 echt nodig om maximale prestaties te behalen, trouwens?

• databeestje
  • Laatst online: 06-10 13:07

databeestje

Von PrutsHausen

Hier linkje naar reviews van het kaartje. pricewatch: Samsung Micro SDHC 32GB Class 10

De keuze voor dit kaartje is omdat er benchmarks waren van de performance waarbij de random read/write performance vermeld werd.

De random performance is wat je nodig hebt voor fatsoenlijke performance van de telefoon en applicaties. Bij het overzetten kwam ik ook een gigantische hoeveelheid kleine thumbnails en icons tegen. Android gebruikt de micro sd als een caching device.

Dit verklaart ook waarom ik bij het swipen naar link en rechts op het hoofdscherm heel langzaam de icoontjes zag verschijnen. Hier heb ik sinds het wisselen totaal geen last meer van gehad. Het is alsof ik een nieuwe telefoon heb.

De "class" vermelding is overigens een wassen neus. Dit gaat om de minimale lees snelheid van het kaartje. Zoals je in de benchmark boven ziet zou het ongemerkte klasse 2 kaartje ook al aan klasse 10 voldoen, wat pertinent niet waar is.

Naast deze serie samsung kaartjes van de bovenstaande url zijn ook sommige van de Sandisk Ultra kaartjes redelijk.

Mooi linkje gevonden van tomshardware met een lijst. De samsung staat er nog niet tussen maar doet het niet slecht.
http://www.tomshardware.c...-4-KB-QD-1-MB-s,2750.html

Een beetje teleurstellend beeld, kennelijk zijn micro sd kaartjes de floppies van 2012.

Nog een linkje erbij, hier staat de samsung wel in. Hier is ook zichtbaar dat de oudere sandisk kaartjes beter zijn in random write 4KB. Beetje sneu, zal wel aan het kleinere geheugen process liggen.
http://forums.whirlpool.net.au/archive/1582172

[ Voor 7% gewijzigd door databeestje op 23-02-2012 11:52 ]

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 09:25
databeestje schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:47:
Hier linkje naar reviews van het kaartje. pricewatch: Samsung Micro SDHC 32GB Class 10

De keuze voor dit kaartje is omdat er benchmarks waren van de performance waarbij de random read/write performance vermeld werd.

De random performance is wat je nodig hebt voor fatsoenlijke performance van de telefoon en applicaties. Bij het overzetten kwam ik ook een gigantische hoeveelheid kleine thumbnails en icons tegen. Android gebruikt de micro sd als een caching device.

Dit verklaart ook waarom ik bij het swipen naar link en rechts op het hoofdscherm heel langzaam de icoontjes zag verschijnen. Hier heb ik sinds het wisselen totaal geen last meer van gehad. Het is alsof ik een nieuwe telefoon heb.

De "class" vermelding is overigens een wassen neus. Dit gaat om de minimale lees snelheid van het kaartje. Zoals je in de benchmark boven ziet zou het ongemerkte klasse 2 kaartje ook al aan klasse 10 voldoen, wat pertinent niet waar is.

Naast deze serie samsung kaartjes van de bovenstaande url zijn ook sommige van de Sandisk Ultra kaartjes redelijk.

Mooi linkje gevonden van tomshardware met een lijst. De samsung staat er nog niet tussen maar doet het niet slecht.
http://www.tomshardware.c...-4-KB-QD-1-MB-s,2750.html

Een beetje teleurstellend beeld, kennelijk zijn micro sd kaartjes de floppies van 2012.

Nog een linkje erbij, hier staat de samsung wel in. Hier is ook zichtbaar dat de oudere sandisk kaartjes beter zijn in random write 4KB. Beetje sneu, zal wel aan het kleinere geheugen process liggen.
http://forums.whirlpool.net.au/archive/1582172
Dit is wel interessant. Ik heb ook veel op de SD staan, misschien een paar dingen maar terughalen. Ik heb veel last van home redraws na bijvoorbeeld webpagina's te hebben bekeken. Ik heb dit eerst opgelost door de truuk met dat v6 script, maar wilde hem nu weer origineel maken en niet geroot. Ook omdat ie een keer terugmoet onder garantie.
Er is net een nieuwe officiële BETA-ROM van ICS voor de Xperia Arc S, Ray en Neo V!

http://developer.sonymobi...xperia-smartphone-models/

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qJbDl8aikUk]

En ... tromroffel ... we krijgen bijna alle nieuwigheden van de 2012-software ook! Nieuw lockscreen, nieuwe widgets, nieuwe dialer, nieuwe icoontjes, nieuwe camerainterface, ... ! Een immens grote update die de 2011-Xperia's alleen nog maar beter maakt dan ze al waren ^^ !

Conclusie: nieuwer, sneller, mooier en een stuk beter!

[ Voor 4% gewijzigd door AmbroosV op 23-02-2012 18:17 ]

• Nollekeuh
AmbroosV schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 18:13:
Er is net een nieuwe officiële BETA-ROM van ICS voor de Xperia Arc S, Ray en Neo V!

http://developer.sonymobi...xperia-smartphone-models/

[video]

En ... tromroffel ... we krijgen bijna alle nieuwigheden van de 2012-software ook! Nieuw lockscreen, nieuwe widgets, nieuwe dialer, nieuwe icoontjes, nieuwe camerainterface, ... ! Een immens grote update die de 2011-Xperia's alleen nog maar beter maakt dan ze al waren ^^ !

Conclusie: nieuwer, sneller, mooier en een stuk beter!
Ziet er goed uit, smart dial heb ik echt gemist het afgelopen jaar. De prikkel om de Xperia S te nemen en een duur nieuw abbo aan te sluiten verdwijnt steeds meer. Scheelt flink in de abbo kosten. Nu nog even de performance afwachten.

[ Voor 17% gewijzigd door Nollekeuh op 23-02-2012 21:26 ]

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 22:53
Mwah, heel spannend vind ik het niet echt. Wel vloeiender dan voorheen en wat handige trucjes waarvan ik nu niet de indruk heb dat ik ze mis.
Nu al teleurgesteld over ICS.
Ramon 73 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:48:
Mwah, heel spannend vind ik het niet echt. Wel vloeiender dan voorheen en wat handige trucjes waarvan ik nu niet de indruk heb dat ik ze mis.
Nu al teleurgesteld over ICS.
Teleurgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Ja. Zo erg spannend vind ik het niet. Look and feel zijn hetzelfde, en heet zit hem in de kleinigheden. Camera toegankelijk vanaf lockscreen, nouwwww dat is echt voorpaginanieuws.......niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel het blijft Android, en ze moeten toch ook geen dingen gaan aanpassen om ze aan te passen. De vernieuwingen die er komen zijn erg welkom. Ik ken trouwens geen enkele andere fabrikant die ook grote updates backport naar oudere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ramon 73 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 06:27:
Ja. Zo erg spannend vind ik het niet. Look and feel zijn hetzelfde, en heet zit hem in de kleinigheden. Camera toegankelijk vanaf lockscreen, nouwwww dat is echt voorpaginanieuws.......niet dus.
Mooi! Is het niet juist die "Look and Feel" waarom je voor deze telefoon hebt gekozen?! Zou fraai zijn als die opeens heel anders zou zijn, dat kan dan voor de 1 negatief uitpakken en voor de ander weer positief...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Video ziet er goed uit. Performance lijkt dus ook erg goed te zijn, nu al! Als je hierover teleurgesteld bent dan weet ik niet wat je verwacht had. Dit is gewoon ICS met de look and feel van SE. Wil je de default ICS look and feel dan kun je CM9 flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:32

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Is de Arc S nog een goede koop op dit moment? Of gaat de Xperia S echt zoveel beter zijn? Ben namelijk erg aan het twijfelen om deze telefoon aan te schaffen. Mijn Satio (en symbian :p) is echt aan vervanging toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wacht nog heel eventjes tot zondag, dan worden de nieuwere (goedkopere) toestellen van Sony aangekondigd, en daar gaat waarschijnlijk iets heel interessant tussen zitten (hint: LT22i). Als je toch een Arc S wil kopen, wacht dan misschien nog héél eventjes tot de nieuwe er zijn, dan zouden de prijzen wel kunnen zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanavond de ICS beta-ROM eens geprobeerd op mijn Arc S, en eerlijk gezegd was ik best teleurgesteld. De interface is een beetje een rommeltje. Waar in de huidige software alles er gewoon lekker Xperia 2011 uitziet is de ICS beta voorlopig een erg vreemde mengeling tussen de 2011-stijl van Sony Ericsson, de NXT-stijl van Sony en gewoon standaard ICS.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel ze verder nog gaan integreren, het blijft natuurlijk een beta en in de alpha was er compleet niets geïntegreerd, maar hoe het nu is is het echt niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Ben nu bezig met deze rom:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1517136

Mooi en voor dagelijks gebruik zeker te doen.
Taal in het nederlands ,3g/wifi etc werkt.
Ben nog geen fc's tegengekomen en ga er zeker mee verder,het is nog beta maar werkt fantastich goed.
Het is een mooie kale rom zonder timescape poespas enz enz .
Wil je ics proberen dan is dit de mogelijkheid voor je arc/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:32

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

AmbroosV schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 17:45:
Wacht nog heel eventjes tot zondag, dan worden de nieuwere (goedkopere) toestellen van Sony aangekondigd, en daar gaat waarschijnlijk iets heel interessant tussen zitten (hint: LT22i). Als je toch een Arc S wil kopen, wacht dan misschien nog héél eventjes tot de nieuwe er zijn, dan zouden de prijzen wel kunnen zakken.
Is het nu eigenlijk nog de moeite om een Arc S te kopen na de aankondigingen? Lijkt me niet dat de prijs nog een stuk naar beneden zal gaan. Of is dit toestel binnen een paar maand hopeloos verouderd?

Ik speel graag een spelletje, maar het is geen vereiste. Ik heb ook nog gekeken naar een Xperia Play (is goedkoper...), maar ik weet niet of dat nog een goede keuze is (qua support enzo...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
offtopic....

@AmbroosV
Proficiat!!

Ontopic:
@ETzPliskin
Ik denk niet dat de Arc S echt hopeloos verouderd is. Naar mijn weten krijgt hij gewoon alle updates dit jaar.
Maar persoonlijk zou ik op dit moment wachten en een Sony S (of een variant ervan) kopen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@EtzPliskin, er is natuurlijk niets mis met de Arc S, en voor z'n prijs krijg je wel een toestel met een heel erg leuk design en prachtig scherm, en snelle updates. De software van Sony Ericsson is nog steeds een van de fijnste varianten van Android (inclusief de volledig cleane) om mee te werken als je 't mij vraagt.

Ik denk wel dat de prijs nog ietsje omlaag gaat gaan met de introductie van de P en de U, maar da's pas voor binnen een paar maanden.

Misschien is de Neo of Neo V iets voor je? Of zelfs de gewone Arc? Al die toestellen zijn heel gemakkelijk te overclocken naar 1.4Ghz (zelfs tot 1.9Ghz) en dikwijls nog een stuk goedkoper dan de Arc S. Xperia Play is dezelfde hardware (op het gamepad na) als de Xperia Arc en varianten, dus die krijgt updates rond dezelfde periode. Het is natuurlijk je eigen keuze, maar uitstekende value-for-money zijn de Xperia's altijd geweest, en de prijzen zijn eigenlijk al enorm gedaald het laatste jaar (exact een jaar geleden heb ik €509 betaald voor een gewone Arc, heb hem wel teruggestuurd want was eigenlijk te duur voor m'n budget).

offtopic @streamnl, thanks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
AmbroosV schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 22:16:
Vanavond de ICS beta-ROM eens geprobeerd op mijn Arc S, en eerlijk gezegd was ik best teleurgesteld. De interface is een beetje een rommeltje. Waar in de huidige software alles er gewoon lekker Xperia 2011 uitziet is de ICS beta voorlopig een erg vreemde mengeling tussen de 2011-stijl van Sony Ericsson, de NXT-stijl van Sony en gewoon standaard ICS.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel ze verder nog gaan integreren, het blijft natuurlijk een beta en in de alpha was er compleet niets geïntegreerd, maar hoe het nu is is het echt niet interessant.
Misschien een stomme vraag, maar zitten er ook nieuwe en/of verbeterde widgets bij de ICS update? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SChief schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:25:
[...]
Misschien een stomme vraag, maar zitten er ook nieuwe en/of verbeterde widgets bij de ICS update? :)
Waarschijnlijk wel, en als ze er niet bijzitten kan je ze altijd zelf installeren. Ik heb nu op Android 2.3.4 zelfs al de nieuwe widgets uit 2.3.7 draaien op mijn Arc S, ziet er geweldig uit! (en de nieuwe berichtenapp, contactenapp, het nieuwe toestenbord en de muziekapp, allemaal fijne verbeteringen!)

@SChief, http://www.xperiablog.net...ncher-and-widgets-leaked/ - je moet echt wel ALLE .apk's installeren voor ze werken, maar dan is het heel erg vlot op de 2011 Xperia's!

Screenshots van mijn Arc S (met nog een paar extra apps die je op XDA kan vinden):
http://imgur.com/a/mHwP9

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VmdbOs.png

[ Voor 38% gewijzigd door AmbroosV op 27-02-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik vind de nieuwe widget om Wi-Fi, BT etc. in en uit te schakelen erg mooi bij de Xperia S. :)

Gefeliciteerd trouwens! :)

[ Voor 7% gewijzigd door S_Chief op 27-02-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
imgur voor Android is trouwens een heel erg grote aanrader :P

@SChief (hehe, thanks ^^)

[ Voor 19% gewijzigd door AmbroosV op 27-02-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Bedankt voor het uploaden, super! :) Zal nog heel even geduld hebben en kijken of dit in de ICS update zal zitten, zo niet dan download ik ze apart. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Ik vind de nieuwe widget om Wi-Fi, BT etc. in en uit te schakelen erg mooi bij de Xperia S. :)
Waarom twee tikken ,1 tik niet genoeg sony ? en waarom niet transparant ? .
Nee niks voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jejeh schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:57:
[...]

Waarom twee tikken ,1 tik niet genoeg sony ? en waarom niet transparant ? .
Nee niks voor mij.
Omdat ik te lui was om meer screenshots te maken :P Hier zijn ze!

Alle losse switchwidgets (jaja, transparant en één tikje is genoeg!) en digitale klokken (de twee klokken met achtergrond flitsen elke seconde de dubbelepunt aan/uit):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9DQZv.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5S6vZ.png

Alle analoge klokken en de verticale weerwidget:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wredo.png

Tap op verticale weerwidget geeft dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e55Xm.png

Ziet er allemaal heerlijk uit, niet?

En nu ga ik slapen, zoals jullie zien moet ik morgen om 7:30 op :P Nightey!

[ Voor 11% gewijzigd door AmbroosV op 28-02-2012 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn telefoon nog steeds niet terug van reparatie (accu die niet meer opgeladen wordt). Status: reparatie afgebroken, verder gebeurt er al lange tijd niets mee, is kennelijk ook niet goed doorgestuurd naar SE. Al paar keer gebeld, ben telefoon al bijna 3 weken kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:55
Ik ben nieuw hier en heb zojuist de SE ARC S besteld. Moet nog 118 blz doornemen!! Vraagje, ik kom van een geroot zte blade waar op mijn sd card onderander 2 navigatie systemen staan (gekr..kt) .Kan ik deze gewoon gebruiken en gaan ze werken in de SEARCS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
andremichel schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:41:
Ik ben nieuw hier en heb zojuist de SE ARC S besteld. Moet nog 118 blz doornemen!! Vraagje, ik kom van een geroot zte blade waar op mijn sd card onderander 2 navigatie systemen staan (gekr..kt) .Kan ik deze gewoon gebruiken en gaan ze werken in de SEARCS ?
Yes. Maar ik kan je verzekeren dat Google Navigatie beter werkt en gratis is :P (maar wel niet offline).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
AmbroosV schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:52:
[...]

Yes. Maar ik kan je verzekeren dat Google Navigatie beter werkt en gratis is :P (maar wel niet offline).
Ja, maar het gaat dus wel van je tegoed af. Die 2 die ik heb werken gewoon op sateliet en kosten niets.
thks voor je reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Wat je ook kan doen met Google Navigatie is het vooraf cachen van gebieden, bijvoorbeeld als je op WiFi zit. :) Dan maak je alleen gebruik van je datategoed om de route zelf te berekenen en niet voor het weergeven van de kaart.

Navigeren met de Arc is echt ideaal, alleen heb ik tot op heden geen autohouder gevonden die de Arc heel laat maar tegelijkertijd ook stevig vastzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SChief schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:17:
Wat je ook kan doen met Google Navigatie is het vooraf cachen van gebieden, bijvoorbeeld als je op WiFi zit. :) Dan maak je alleen gebruik van je datategoed om de route zelf te berekenen en niet voor het weergeven van de kaart.

Navigeren met de Arc is echt ideaal, alleen heb ik tot op heden geen autohouder gevonden die de Arc heel laat maar tegelijkertijd ook stevig vastzet.
Dat had je eerder moeten zeggen :P

http://www.ebay.nl/itm/Ha...ungen&hash=item35b959075e

Steek je gewoon in je verluchting, zit niet in je gezichtsveld en zit erg goed vast, ik wil geen ander merk meer dan Haicom. Je kan er ook gemakkelijk alleen het 'schaal'-gedeelte voor kopen als je een nieuw toestel nodig hebt. En er is ook een versie van met zuignap (gewoon op eBay zoeken naar haicom + modelnaam, bvb haicom arc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dan zou het deze worden. Ben niet zo'n fan van objecten voor het luchtrooster. :+ Ziet er wel stevig uit ja, en de prijs is best netjes.

Hoe zit het met beschadigingen e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Je kan ook met Google Maps gebieden pre-cachen. Dat kan met een "lab" feature:
http://www.themobileindia...he-Google-Maps-on-Android

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dat is ook wat ik bedoelde. :) Kaarten= Google Maps, het gepraat= Google Navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SChief schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:58:
Dan zou het deze worden. Ben niet zo'n fan van objecten voor het luchtrooster. :+ Ziet er wel stevig uit ja, en de prijs is best netjes.

Onbestaand bij mij. Er zit een soort van zacht stukje aan de achterkant dat alles goed beschermd, en ik weet nite hoe ik het moet zeggen, maar het lijkt "zacht plastic". Ik heb nog geen krasjes of eender wat gemerkt, noch bij mijn Arc, noch bij mijn Neo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
AmbroosV schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 00:14:
[...]

Omdat ik te lui was om meer screenshots te maken :P Hier zijn ze!

Alle losse switchwidgets (jaja, transparant en één tikje is genoeg!) en digitale klokken (de twee klokken met achtergrond flitsen elke seconde de dubbelepunt aan/uit):
[afbeelding]

[afbeelding]

Alle analoge klokken en de verticale weerwidget:
[afbeelding]

Tap op verticale weerwidget geeft dit:
[afbeelding]

Ziet er allemaal heerlijk uit, niet?

En nu ga ik slapen, zoals jullie zien moet ik morgen om 7:30 op :P Nightey!
Hoe kom je aan de nieuwe dialer en berichten icoontjes? Verder is de brightness widget niet goed, hij gaat bij terug inschakelen naar maximale stand en niet de vorige stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
AmbroosV, Schief, en Mr_Blobby thks voor het meedenken, ik weet nu wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nollekeuh schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 17:15:
[...]

Hoe kom je aan de nieuwe dialer en berichten icoontjes? Verder is de brightness widget niet goed, hij gaat bij terug inschakelen naar maximale stand en niet de vorige stand.
Zijn ook APK's, ben ze aan 't uploaden.
(nieuwe berichtenapp, nieuwe telefoonboek+dialer, nieuwe calculator)

[ Voor 9% gewijzigd door AmbroosV op 28-02-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
AmbroosV schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:45:
[...]

Onbestaand bij mij. Er zit een soort van zacht stukje aan de achterkant dat alles goed beschermd, en ik weet nite hoe ik het moet zeggen, maar het lijkt "zacht plastic". Ik heb nog geen krasjes of eender wat gemerkt, noch bij mijn Arc, noch bij mijn Neo.
Top, bedankt voor de info. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.box.com/s/s64fb1kg0ugvbxprinio

Nieuwe berichtenapp, nieuwe telefoonboek+dialer, nieuwe calculator :) kan je allemaal de-installeren zonder probleem. Alles werkt, alleen een kleine grafische glitch bij berichten. De rest van de nieuwe apps kan je vinden op Xperiablog, een post van een kleine week geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
AmbroosV schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 18:01:
http://www.box.com/s/s64fb1kg0ugvbxprinio

Nieuwe berichtenapp, nieuwe telefoonboek+dialer, nieuwe calculator :) kan je allemaal de-installeren zonder probleem. Alles werkt, alleen een kleine grafische glitch bij berichten. De rest van de nieuwe apps kan je vinden op Xperiablog, een post van een kleine week geleden.
Ok thx! Alleen is die nieuwe dialer niet echt een verbetering? Bij intoetsen van combinatie wordt er een selectie gemaakt op cijfers ipv de letters. Is dit final of gewoon een fout? Niet echt smart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat dat een bug is. In de muziekplayer krijg je het menu bijvoorbeeld ook niet open. Op de Xperia S zoekt hij dacht ik wel in naam én nummer (en bij de officiële update wss ook).

[ Voor 11% gewijzigd door AmbroosV op 28-02-2012 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:50

sanook

_/-\o_

SChief schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:58:

Is ook gewoon bij pdashop te bestellen. Ik heb hem ook en bevalt prima:

http://www.pdashop.nl/pro...ricsson-arc-s-hi-175.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer

Ik gebruik een Brodit houder die de SEARC tegelijkertijd oplaadt. Je kunt hem bijv. bij de PDAshop bestellen. Deze is stevig en werkt al meer dan een half jaar tot tevredenheid. Is echter niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
AmbroosV schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:37:
Ik denk dat dat een bug is. In de muziekplayer krijg je het menu bijvoorbeeld ook niet open. Op de Xperia S zoekt hij dacht ik wel in naam én nummer (en bij de officiële update wss ook).
Inderdaad is de muziekspeler ook nog niet goed. Lijkt erop dat er nog wat ontwikkeling nodig is, maar hij was dan toch ook uit de beta rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Politoer schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:34:
[...]

Ik gebruik een Brodit houder die de SEARC tegelijkertijd oplaadt. Je kunt hem bijv. bij de PDAshop bestellen. Deze is stevig en werkt al meer dan een half jaar tot tevredenheid. Is echter niet goedkoop.
Dat hij hem ook oplaad is wel handig ja, maar ik vind het altijd -zo- lelijk om dat draadje over je dashboard te hebben. :+ M'n Garmin laad ik ook altijd thuis op zodat ik de lader in de auto niet hoef te gebruiken. :P
sanook schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:43:
[...]
Is ook gewoon bij pdashop te bestellen. Ik heb hem ook en bevalt prima:

http://www.pdashop.nl/pro...ricsson-arc-s-hi-175.html
Die op eBay is ±7 euro goedkoper (inclusief verzending). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Weet iemand eigenlijk de mogelijkheden om het toestel in te sturen voor garantie?

- Via de provider?
- Via Sony zelf?
- Direct met het reparatiecentrum?

Iemand al ervaring mee?

Bij HTC vond ik dit erg goed geregeld. Is kijken wat Sony kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Nollekeuh schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:59:
Weet iemand eigenlijk de mogelijkheden om het toestel in te sturen voor garantie?

- Via de provider?
- Via Sony zelf?

Iemand al ervaring mee?

Sony heeft ook service points door het land zitten. Gewoon een keten bellen en even vragen of ze ook SE repareren... Weet dat de Phone House in Leiden het wel doet...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Laatst online: 14:29
Gisteravond overgestapt op ICELite BETA1 AOSP 4.0.3
Moet zeggen draait heerlijk, rom is snel, batterij gaat lang mee.
Enige nadeel, ADW Launcher EX werkt voor geen meter, en de achtergronden worden ingezoomed.

Maar moet zeggen, heerlijke rom, alles werkt ook gewoon

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

- Via de provider?
- Via Sony zelf?

Iemand al ervaring mee?

Je kan direct contact opnemen met Dynafix. Of je telefoon bij The Phone House binnenbrengen, dan sturen zij hem voor je op naar Dynafix. Ze gaan dat nooit luidop zeggen, maar bij The Phone House kan je altijd terecht zolang je maar een aankoopbewijs hebt.
Nollekeuh schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:27:
[...]

Inderdaad is de muziekspeler ook nog niet goed. Lijkt erop dat er nog wat ontwikkeling nodig is, maar hij was dan toch ook uit de beta rom?
Komt inderdaad uit een beta-rom, plus hij is niet echt gemaakt om te draaien op 2.3.4. 2.3.7 heeft een ander framework en nog een hoop andere aangepaste Sony-APK's, dus het is niet meer dan normaal dat sommige dingen niet werken.

[ Voor 28% gewijzigd door AmbroosV op 29-02-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
DaRk PoIsOn schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:28:

Maar moet zeggen, heerlijke rom, alles werkt ook gewoon
Ik vind de rom ook wel netjes,en dat voor een beta.
Dat beloofd veel goeds .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Hehe, na maanden is het eindelijk gelukt om mijn privé e-mail Me xs4all, in te stellen op me telefoon. En eens plop krijg ik alles binnen. dit is gewoon 8)7

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Lol, mijn Planet/KPNMail werkt al sinds het begin prima. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ach misschien heb ik dit keer geluk. Thuis proberen met me Android tablet, dan ben ik helemaal tevreden.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:21

- Via de provider?
- Via Sony zelf?

Iemand al ervaring mee?

De Nederlandse website van sonymobile is nog niet live helaas, maar ik kon gewoon via de webchat een datum afspreken wanneer mijn telefoon werd afgehaald.

Over de Xperia S apps:
Welke werken op ICS? Ik kan nu eigenlijk alleen de Earth LWP installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk16420 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:53:
[...]
Over de Xperia S apps:
Welke werken op ICS? Ik kan nu eigenlijk alleen de Earth LWP installeren...
Ik denk dat je voor apps die werken op ICS gaat wachten op een ICS ROM. Er is veel nieuw aan ICS hé...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Ics ..........mooi ,straks aan de bonen

android 5

http://androidadvices.com...rome-os-dualboot-feature/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dan zullen we moeten uitwijken naar CyanogenMod of iets dergelijks indien mogelijk, want ik verwacht niet van SE dat ze dit nog voor de Arc zullen uitbrengen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
SChief schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:06:
Dan zullen we moeten uitwijken naar CyanogenMod of iets dergelijks indien mogelijk, want ik verwacht niet van SE sony dat ze dit nog voor de Arc zullen uitbrengen. :P
Fixed that for you ;)

Mwa, als ik sony de laatste tijd bezig zie verwacht ik juist wel een update tzt ( niet dat ik daar wat aan heb, tegen die tijd heb ik al een andere :P )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
Kheb nu ook een SE arc s,en kom van de zte blade.een hele verbetering.Met rooten ga ik nog wachten,eerst mijn toestel leren.Heb adw launcher ex er op zitten.Vond 6 schermen te veel en kon ze niet verwijderen.screen pr. cae holder enz. op ebay besteld.De agenda vind ik super.Indien iemand tips heefd voor een vlotte werking zijn ze welkom.Waar ik van schrok zijn al de aps die actief zijn op de achtergrond.(instellingen-toepassingen-actieve services).Dat verbruikt toch batterij?Door de 2 gsms op p.c. aan te sluiten heb ik de meeste progs kunnen over zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

@Andremichel, ja daar schrok ook van, maar me batterij laat ik helemaal leeg lopen (07:15 van de lader en om 00:00 aan de lader, en verder heb ik 3G/Wifi aanstaan. Dus hij moet ff wakker worden, en trouwens alleen op GSM netwerk gaat ie al 2,5 dag mee ( bij mij) Me vriend heeft hem geroot, en die gaat op 3G 2.5 Dag mee en GSM 4 dagen. Dus ik zit te twijfelen.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Dan schrik maar niet van ics,dat slurpt geheugen.
Mijn arc s is geroot en draait zo kaal mogelijk [ 100 mb actieve services ] [- 100 Mvolt ]
Het helpt allemaal,maar bij veel gebruik slurpt het toestel toch,hoe je het ook went of keert.

[ Voor 9% gewijzigd door jejeh op 02-03-2012 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
jejeh schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:27:
Dan schrik maar niet van ics,dat slurpt geheugen.
Mijn arc s is geroot en draait zo kaal mogelijk [ 100 mb actieve services ] [- 100 Mvolt ]
Het helpt allemaal,maar bij veel gebruik slurpt het toestel toch,hoe je het ook went of keert.
Bij m'n blade als ik ze uitvinkte in actieve services bleven ze uit, hier komen ze telkens terug? :(
En m'n mail kan ik ook niet instellen! Ik kan van m'n gsm mailen naar m'n p.c. maar de mails van de p.c. komen niet naar de gsm. Iemand?

[ Voor 13% gewijzigd door andremichel op 02-03-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannes87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-03-2012
Weet iemand toevallig hoe je de Facebook profielfoto's met je contactfoto's kan laten syncen bij de Arc S?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
andremichel schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:38:
[...]

Bij m'n blade als ik ze uitvinkte in actieve services bleven ze uit, hier komen ze telkens terug? :(
En m'n mail kan ik ook niet instellen! Ik kan van m'n gsm mailen naar m'n p.c. maar de mails van de p.c. komen niet naar de gsm. Iemand?
Instellingen van inkomende e-mail controleren op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
SChief schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:59:
[...]

Instellingen van inkomende e-mail controleren op je telefoon?
Ja,ze komen heel onregelmatig door en geven ook geen geluid, ondanks de instellingen.
6 mails ontvangen op p.C. en slechts 2 op gsm. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dat POP3 of IMAP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
pop3. Heb m'n zte blade er bij gehaald, zonder simkaart, op wifi en hij haalt ze prompt binnen!

[ Voor 24% gewijzigd door andremichel op 02-03-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
andremichel schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:29:
[...]

pop3. Heb m'n zte blade er bij gehaald, zonder simkaart, op wifi en hij haalt ze prompt binnen!
POP3 is altijd ingewikkeld.

Bij POP3 blijven berichten op de server staan, tot een client zegt dat ze weg mogen. Wanneer je eerst met Outlook je mail ophaalt, en dan mail ophaalt met je telefoon ga je waarschijnlijk niet veel mails binnenkrijgen. Alles is dan dus afhankelijk van met welke client je het eerst je mail ophaalt.

Behalve wisselen naar IMAP of GMail al je mails van je POP3 laten binnenslurpen kan je daar niet veel aan doen.

Wij krijgen in TPH erg veel problemen die hetzelfde probleem hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Als ik mij niet vergis is het in Outlook mogelijk om ervoor te kiezen dat de mails op de server moeten blijven staan na ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SChief schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 02:31:
Als ik mij niet vergis is het in Outlook mogelijk om ervoor te kiezen dat de mails op de server moeten blijven staan na ophalen.
Dat is inderdaad een optie, probleem is dan wel dat je mailbox direct vol zit. Bij Telenet in België krijg je bijvoorbeeld maar 50MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Voor België zuigt dat nogal ja. Ik heb het zo ingesteld dat het van de server verwijderd mag worden zodra ik de e-mail verwijder uit verwijderde items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 17:13
Hannes87 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:23:
Weet iemand toevallig hoe je de Facebook profielfoto's met je contactfoto's kan laten syncen bij de Arc S?

Gr.
Dat doet de Facebook app automatisch als je 'sync all' hebt aangevinkt (staat ergens bij de instellingen van de facebook app). Het werkt alleen jammer genoeg niet meer bij ICS, ook niet met de 'facebook inside xperia' integratie van sony...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
SChief schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:38:
[...]
Dat hij hem ook oplaad is wel handig ja, maar ik vind het altijd -zo- lelijk om dat draadje over je dashboard te hebben. :+ M'n Garmin laad ik ook altijd thuis op zodat ik de lader in de auto niet hoef te gebruiken. :P
Daarom heb ik dat oplaadsnoertje ook in mijn dashboard weggewerkt. Er hangt dus niets meer los. IK heb dat snoertje rechtstreeks aan een 12V kabel aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Update naar 4.0.2.A.0.69 is beschikbaar. Wordt nu bijgewerkt op mijn Arc S. Geen nieuwe Android versie, maar een firmware update op lager niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon 73 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 06:54:
Update naar 4.0.2.A.0.69 is beschikbaar. Wordt nu bijgewerkt op mijn Arc S. Geen nieuwe Android versie, maar een firmware update op lager niveau.
schijnbaar alleen een gefixte 62 versie voor german based firmwares mbt naamgeving

quote:
We are constantly releasing minor patches to specific countries due to various reasons and cannot comment on all releases. This software in particular is specific software for German market due to a legal issue with the name gmail vs. google mail. For major/global releases always check our official channels for more information.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderWit
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Welke combinatie Kernel & Rom gebruiken jullie momenteel?

Ik zit nu nog op 2.6.32.9-DoomKernel #4018 in combinatie met TeamXperia_SE-Tweaked_V1.0 met smallband versie -36. (uiteraard rooted & Unlocked Bootloader)

Alles loopt als een tierelier maar krijg geen enkele barcode scanner aan de praat (inclusief Goggles).

Toch maar over op ICS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doomkernel 19v2 met arconium 7.2. ivm ics is dit vele malen sneller, helemaal als je veel apps/homescreens hebt. pas als de officiele update naar ics uit komt ga ik weer eens proberen te switchen, puur en alleen om de task manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Ics zuigt,wacht daar nog maar even mee.
Doomkernel 19v2 / stockrom .62 is voor mijn arc s de beste combo.
Heb wel de rom helemaal kaalgelukt en iets minder sap erdoor .
Die arconium is prima ,maar met 3g zuigt ie teveel vind ik.
50 uur haal ik gemakkelijk ,dus ik laat het voorlopig even zo.
Als er een fijne Miui ICS komt stap ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Trouwens, een vraag voor de mensen die ICS hebben geprobeerd.. Wordt de homescreen e.d. nog steeds helemaal opnieuw opgebouwd als je een applicatie afsluit zoals een spel? Dat vind ik namelijk de grootste domper en ergernis aan de Arc, het niet fatsoenlijk terug kunnen keren naar je homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SChief schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:21:
Trouwens, een vraag voor de mensen die ICS hebben geprobeerd.. Wordt de homescreen e.d. nog steeds helemaal opnieuw opgebouwd als je een applicatie afsluit zoals een spel? Dat vind ik namelijk de grootste domper en ergernis aan de Arc, het niet fatsoenlijk terug kunnen keren naar je homescreen.
In de beta wel ja, en ik had het gevoel dat het meer voorkwam dan met Gingerbread. Nu, met root is daar wel heel makkelijk iets aan te doen. Gewoon Supercharger script gebruiken en je launcher blijft altijd onmiddelijk beschikbaar.

Probleem is gewoon dat apps die veel geheugen gebruiken de launcher op de achtergrond afsluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Had net even in dit topic gezocht en toen kwam ik een verwijzing naar dit topic op XDA ook al tegen. Ziet er perfect uit, maar ik ben toch een beetje bang om te rooten. :P Zal wel tussen de oren zitten..

Ik kan mij nog herinneren dat in een oudere firmware er geen sprake was van dit probleem.. Jammer dat SE dit niet goed heeft verwerkt in de huidige firmwares.

[ Voor 23% gewijzigd door S_Chief op 06-03-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Dat supercharcher heb ik ook geprobeerd,heeft op mijn arc s geen enkele toegevoegde waarde.
Met of zonder het script,ik blijf op stock zonder poespas,init d scripts enz enz de snelste en zuinigste arc houden.
Ik gebruik wel launcherpro en heb de standaard sony home verbannen.

[ Voor 19% gewijzigd door jejeh op 07-03-2012 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:21
SanderWit schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 11:55:
Welke combinatie Kernel & Rom gebruiken jullie momenteel?

Ik zit nu nog op 2.6.32.9-DoomKernel #4018 in combinatie met TeamXperia_SE-Tweaked_V1.0 met smallband versie -36. (uiteraard rooted & Unlocked Bootloader)

Alles loopt als een tierelier maar krijg geen enkele barcode scanner aan de praat (inclusief Goggles).

Toch maar over op ICS?
Gewoon stock ICS Beta, wel geroot. Ook geen scripts ofzo. Is op zich niet slecht, maar de laatste tijd wel veel last van lag en redraws in de launcher. (Ik gebruikte eerst ssLauncher, nu Apex Launcher).

Apex (of Nova) Launcher zijn trouwens wel aanraders als je ICS hebt. Echt zoveel sneller dan welke andere launcher dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
jejeh schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 08:49:
Dat supercharcher heb ik ook geprobeerd,heeft op mijn arc s geen enkele toegevoegde waarde.
Met of zonder het script,ik blijf op stock zonder poespas,init d scripts enz enz de snelste en zuinigste arc houden.
Ik gebruik wel launcherpro en heb de standaard sony home verbannen.
Kan mij niet voorstellen dat jij geen redraws van homescreen/menu krijgt na het spelen van een spel, want volgens mij heeft elke Xperia Arc (S) daar last van? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:56:
[...]

Ze gaan dat zeker en vast kunnen repareren :)

Wat er juist het probleem veroorzaakt is niet gekend, maar het is waarschijnlijk iets met een voltageverhoging in de kernel ergens die een incompatibiliteit geeft. Het is een bekend probleem.
Yep! Mijn toestel eindelijk terug. Hij was zoekgeraakt, maar kennelijk teruggevonden. Ingeruild, zeiden ze. Niet dus, want ik herkende het display/screenprotector van mijzelf. De binnenkant is dan wel vervangen. Geen idee wat het verder is geweest.
Ik schrok me later rot, dacht weer dat ik het accutekentje helemaal rood zag worden (ik bedoel, de randen van het batterijtekentje werden helemaal rondom rood). Dat probleem zorgde ook ervoor dat het toestel niet meer geladen kon worden. Maar kennelijk was dit het teken dat de accu gewoon leeg was en het toestel uitviel. Gelukkig kon hij wel weer opladen. Maar wel vind ik het vreemd dat wanneer de batterij aan de binnenkant rood aangeeft, en je laadt hem op, dan zie je niet goed dat hij oplaadt. Pas als hij groen is, zie je het kleurtje verschuiven. Maar goed, hij doet het nu weer gelukkig.
Toch ben ik benieuwd hoe het probleem nou kwam en of het met het (verkeerd?) flashen te maken heeft.
Ik probeerde root te krijgen, maar het de verkeerde versie gebruikt. En de batterij was mogelijk te leeg.
Misschien heeft iemand hier nog een idee van? En kan ik dit in de toekomst voorkomen?? Pas als ik weet dat het niet door het flashen komt, durf ik weer te rooten etc.
Sjonge wat heb ik de Arc gemist...
Pagina: 1 ... 30 ... 45 Laatste