Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenAH
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-06-2015
dreamscape schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 14:46:
[...]

Je displayverlichting kan op drie standen: laag, automatisch en volle sterkte. Ik bedien hem met Extended Controls en daarbij kun je nog kiezen tussen een donkere en een lichte variant van automatisch. Volle sterkte is echt niet handig want funest voor je accu.

Wat Wifi betreft: kijk bij de geavanceerde instellingen van wifi. Daar vind je 'slaapbeleid' en daarmee kun je instellen wat hij moet doen.
Bedankt voor je reactie. Wat de Wi-Fi betreft: een beetje een rare situatie. Op welke stand ik hem ook zet, de verbinding blijft onregelmatig wegvallen. Ook als hij staat ingesteld op slapen wanneer het scherm uit is, gaat hij soms wel en soms niet uit?

Wat het scherm betreft bedoel je met die 3 standen gewoon de mogelijk om de helderheid naar wens in te stellen onder instellingen- weergave- helderheid?

Ik ga maar eens proberen up te daten, want dat heb ik nog nooit gedaan (heb hem ook pas twee weken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Het kan heel goed zijn dat je inderdaad een oude firmware hebt, want vanaf een bepaalde firmware werd het scherm veel vloeiender donker/lichter als reactie op de lichtsensor. WiFi was ook een probleem in het begin met de Arc ja, ook dat werd met een nieuwe firmware verholpen.

[ Voor 22% gewijzigd door S_Chief op 29-11-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreamscape schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 14:46:
[...]

Je displayverlichting kan op drie standen: laag, automatisch en volle sterkte. Ik bedien hem met Extended Controls en daarbij kun je nog kiezen tussen een donkere en een lichte variant van automatisch. Volle sterkte is echt niet handig want funest voor je accu.

Wat Wifi betreft: kijk bij de geavanceerde instellingen van wifi. Daar vind je 'slaapbeleid' en daarmee kun je instellen wat hij moet doen.
Je moet daar bij 'slaapbeleid' invullen 'nooit.' Dan blijft hij wifi gewoon open houden. Scheelt ook enorm abo kosten (mocht je data ook aan hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nnoitra schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:07:
[...]

Ik leg die link ook wel..
Maar iemand die iets minder bekend is in het Android wereldje, en dat zijn d'r nog steeds heel wat (zie ook de enkele post terug), gaat die link never-nooit-niet leggen.
Die lezen; Als ik root heb gaat m'n batterij minder snel leeg, yeah!!
En zo werkt het niet, dus moet je die illusie ook niet gaan wekken.

Overigens is batterij verbruik voor velen ook niet de primaire reden om te rooten; die 2 zaken aan elkaar te koppelen is daarom ook niet vanzelfsprekend :)
Met root is mijn batterij wel minder snel leeg. Maar nogmaals dat komt omdat ik ook een aantal apps bevries met titanium backup of rootexplorer, wat dus ook ruimte scheelt en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

controleer of je versie 4.0.2.A.0.42 hebt. Als je deze niet hebt, kun je het best je apparaat updaten en kijken of je de problemen nog steeds ondervindt.

Ik ben nog steeds erg blij met de Arc. Voor het eerst dat ik niet na een maand de neiging heb om weer op zoek te gaan naar een ander toestel... Alleen de nieuwe Nexus lijkt me fijner, maar die moet nog uitkomen en zal de eerste maanden nog een hoge prijs hebben... SE heeft echt een fijne UI neergezet. LG heeft een goede poging gedaan, net als Samsung en HTC is doorgeschoten met Sense.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
Ik heb een xperia arc en alles werkt vrijwel perfect, er zijn niet echt grote dingen om over te klagen op een na. ik kan verbinden met mijn router maar ik kan niet op internet. de oplossing ligt niet bij de arc maar bij de router weet ik al, ik heb een buffalo WZR-HP-G450H en ik kan er werkelijk alles aan instellen via een programma maar wat moet ik aanpassen zodat ik wel met mijn gsm kan internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:02

Fordox

00101010

lucjuh8 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 20:34:
Ik heb een xperia arc en alles werkt vrijwel perfect, er zijn niet echt grote dingen om over te klagen op een na. ik kan verbinden met mijn router maar ik kan niet op internet. de oplossing ligt niet bij de arc maar bij de router weet ik al, ik heb een buffalo WZR-HP-G450H en ik kan er werkelijk alles aan instellen via een programma maar wat moet ik aanpassen zodat ik wel met mijn gsm kan internetten?
MAC-adres toevoegen? misschien heb je zon overdreven beveiliging.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Fordox schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:55:
MAC-adres toevoegen? misschien heb je zon overdreven beveiliging.
Mocht dat zo zijn, gewoon gelijk MAC filtering uitzetten.
WLAN en MAC adress filteren is zoiets als een bord met daar op "alleen toegestaan door te rijden als je je lampen aanzet" en 20x20 cm hekje op de weg zetten ... :F Erg "overdreven" maar bovendien totaal nutteloos als beveiliging.
Voor wireless gewoon WPA2 met (alleen) AES encryptie (en of eventueel ook ander SSID (wireless naam)), de enige wireless beveiliging waar je wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
ik heb de verschillende oplossingen geprobeerd maar het probleem is nog niet opgelost, toch bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenAH
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-06-2015
Iedereen bedankt voor de hulp. Ik heb mijn telefoon upgedate naar de nieuwste versie en de problemen zijn weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-07 23:11
eigenlijk wil ik de arc ook wel, maar dan wil ik er eigenlijk nog wel zon 1.5 (minimaal) mee doen. is het dan verstandig om deze telefoon te nemen? i.v.b. met updates?
Met andere woorden, zal de arc nog wel 1,5 geupdate worden (of via custom roms)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Neem dan iig de Arc S.. Die is sneller is in theorie wat langer houdbaar.
Updates voor de Arc (S) zullen iig nog wel een maandje of 6 á 9 blijven komen.
Ook is er een redelijk actieve groep mensen met die zich bezig houdt met Custom ROMs; waaronder CyanogenMod.
Dus mocht SE de ondersteuning staken, dan kun je daar mee verder.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
  • Laatst online: 02-07 23:11
Nnoitra schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:43:
Neem dan iig de Arc S.. Die is sneller is in theorie wat langer houdbaar.
Updates voor de Arc (S) zullen iig nog wel een maandje of 6 á 9 blijven komen.
Ook is er een redelijk actieve groep mensen met die zich bezig houdt met Custom ROMs; waaronder CyanogenMod.
Dus mocht SE de ondersteuning staken, dan kun je daar mee verder.
nou ja, het zit zo, op gsm easy kan kun je een promotiemodel bestellen, en die is maximaal 2 weken gebruikt.
en is daardoor toch een stuk goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lucjuh8 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:55:
ik heb de verschillende oplossingen geprobeerd maar het probleem is nog niet opgelost, toch bedankt voor de hulp.
Heb je wel wifi bereik met een andere mobiel of laptop? Dan weet je in elk geval dat het wel of niet aan je telefoon ligt. Wij zijn net van provider (internet/tv/bellen) veranderd en hadden dit probleem ook. Ondanks dat mijn Arc het signaal goed kon vinden en de wifi verbinding goed leek, kon ik niet internetten. Bleek dat ik een ander kanaal moest instellen in het modem zelf via de pc, na een paar pogingen was het over en werkte het.
Maar goed misschien heb je allang wifi en ligt het daar niet aan. 't is een tip.

En die van het wifi slaapbeleid heb je ook goed staan? In laatste update staat die goed. Nooit slapen, moet je aanvinken bij geavanceerde instellingen bij wifi. Als je dat doet, kan hij ook bijna nooit contact maken en wordt de verbinding snel verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anoniem1 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:30:
eigenlijk wil ik de arc ook wel, maar dan wil ik er eigenlijk nog wel zon 1.5 (minimaal) mee doen. is het dan verstandig om deze telefoon te nemen? i.v.b. met updates?
Met andere woorden, zal de arc nog wel 1,5 geupdate worden (of via custom roms)?
Kun je nog prima doen hoor. Ik heb in juli een abo afgesloten voor 2 jaar, duurt dus ook ff maar ik kan er echt wel 2 jaar mee doen. Hiervoor had ik een nokia 5800 en heb daar ook netjes 2 jaar mee gedaan. Eerst updates, en daarna ben ik een half jaar custom roms gaan draaien. Bleef leuk... totdat er nieuwe toestellen komen.
Elk jaar een ander toestel vind ik gewoon te duur.
2 jaar moet kunnen.

De Arc S daar heb ik me niet zo in verdiept, volgens mij is hij even goed als de Arc, kwalitatief. Misschien wat sneller oid, maar dan zal het prijskaartje ook hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook ff mijn zwart-wit theme geupdate op xda met screens van homescreens (met widgets links). Aardig tevreden nu :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:48:
[...]

Heb je wel wifi bereik met een andere mobiel of laptop? Dan weet je in elk geval dat het wel of niet aan je telefoon ligt. Wij zijn net van provider (internet/tv/bellen) veranderd en hadden dit probleem ook. Ondanks dat mijn Arc het signaal goed kon vinden en de wifi verbinding goed leek, kon ik niet internetten. Bleek dat ik een ander kanaal moest instellen in het modem zelf via de pc, na een paar pogingen was het over en werkte het.
Maar goed misschien heb je allang wifi en ligt het daar niet aan. 't is een tip.

En die van het wifi slaapbeleid heb je ook goed staan? In laatste update staat die goed. Nooit slapen, moet je aanvinken bij geavanceerde instellingen bij wifi. Als je dat doet, kan hij ook bijna nooit contact maken en wordt de verbinding snel verbroken.
ik heb wel wifi bereik op mijn ipod touch en op mijn pc werkt het gewoon,
mijn instellingen zijn als volgt:
wireless mode: AP
ssid broadcast: enabled
security mode: WPA2 personal mixed
WPA algo. :AES
AOSS, WPS en external registrar : disabled
MAC filter :disabled
WDS: disabled
STP :disabled
DHCP: enabled
NTP client: enabled
SPI firewall: enabled

weet er iemand wat ik moet veranderen zodat ik wel op internet kan met mijn arc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lucjuh8 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 15:21:
[...]

ik heb wel wifi bereik op mijn ipod touch en op mijn pc werkt het gewoon,
mijn instellingen zijn als volgt:
wireless mode: AP
ssid broadcast: enabled
security mode: WPA2 personal mixed
WPA algo. :AES
AOSS, WPS en external registrar : disabled
MAC filter :disabled
WDS: disabled
STP :disabled
DHCP: enabled
NTP client: enabled
SPI firewall: enabled

weet er iemand wat ik moet veranderen zodat ik wel op internet kan met mijn arc?
Dat lijkt allemaal wel ok. Ik heb wel eens problemen met mijn (oude) linksys router. Als ik dan security op de router even uit zet (dus zonder key of wat dan ook), connect, dan security weer erop, kan ik wel connecten. Ligt aan de router dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Heb ik net geprobeerd en heeft niet geholpen, maar het probleem is niet het verbinden. Ik kan wel verbinden maar als ik verbonden ben kan ik niet op internet, dan staat er dat er een probleem is met het netwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door lucjuh8 op 01-12-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lucjuh8 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 15:45:
Heb ik net geprobeerd en heeft niet geholpen, maar het probleem is niet het verbinden. Ik kan wel verbinden maar als ik verbonden ben kan ik niet op internet, dan staat er dat er een probleem is met het netwerk.
Misschien kun je proberen om in je modem/router een vast IP nr te reserveren voor je S2.
Als dat niet werkt kun je voor een paar tientjes beter een nieuwe router op de bestaande zetten met een kabeltje.
Ik heb dat ook gedaan niet omdat de Wifi niet werkte maar omdat het een g versie modem/router was ipv een n versie. Deze 2 zijn met een Lan-kabel verbonden en het werkt als een tierelier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
offtopic:
Hoe durf je! -O- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet natuurlijk Arc zijn ipv S2. Helb zelf de S2 en mijn vrouw de Arc.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:54

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Afgelopen woensdag heb ik 4.0.2.A.0.58 geinstalleerd (vanaf 4.0.1.A.0.283).
Hoewel de HK ROM redelijk wat meuk erbij in had zitten (verwijderd met Titanium), vind ik dit een geweldige release. Waar de 283 nog elke dag de lader nodig had (~1,5 uur bellen), haal ik met deze ROM makkelijk de twee dagen. Ik denk zelfs dat drie dagen haalbaar zijn als het toestel minder wordt gebruikt om te bellen.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maestro schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:08:
Afgelopen woensdag heb ik 4.0.2.A.0.58 geinstalleerd (vanaf 4.0.1.A.0.283).
Hoewel de HK ROM redelijk wat meuk erbij in had zitten (verwijderd met Titanium), vind ik dit een geweldige release. Waar de 283 nog elke dag de lader nodig had (~1,5 uur bellen), haal ik met deze ROM makkelijk de twee dagen. Ik denk zelfs dat drie dagen haalbaar zijn als het toestel minder wordt gebruikt om te bellen.
Klopt, inderdaad de beste versie tot nu toe sinds 283. Ik heb de Arconium rom met FB plug-in geinstalleerd. Die heeft geen meuk erop staan en erg snel. Alleen supercharger werkt niet op de een of andere manier. Voor de snelheid niet nodig maar de launcher wil nog wel eens herladen zonder die tweaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:44:
[...]

Misschien kun je proberen om in je modem/router een vast IP nr te reserveren voor je S2.
Als dat niet werkt kun je voor een paar tientjes beter een nieuwe router op de bestaande zetten met een kabeltje.
Ik heb dat ook gedaan niet omdat de Wifi niet werkte maar omdat het een g versie modem/router was ipv een n versie. Deze 2 zijn met een Lan-kabel verbonden en het werkt als een tierelier. :)
ik snap niet helemaal wat je bedoelt met een vast IP nr, en mijn router is gloednieuw en zend in wifi b g en N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lucjuh8 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:52:
[...]

ik snap niet helemaal wat je bedoelt met een vast IP nr, en mijn router is gloednieuw en zend in wifi b g en N
Ik adviseer je een forum (hier op GoT?) te zoeken van je router om zo de werking te achterhalen. Gloednieuw of oud boeit niet als het werkt. Het is zeker een router probleem dus daar kunnen we je hier ook niet mee verder helpen. Begin eens bij een geheel open router en beveilig hem dan stukje bij beetje zodat je weet wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:48:
[...]

Ik adviseer je een forum (hier op GoT?) te zoeken van je router om zo de werking te achterhalen. Gloednieuw of oud boeit niet als het werkt. Het is zeker een router probleem dus daar kunnen we je hier ook niet mee verder helpen. Begin eens bij een geheel open router en beveilig hem dan stukje bij beetje zodat je weet wat het probleem is.
Maar dat is toch vreemd als hij met de ipod wel wifi op internet kan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lucjuh8 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:52:
[...]

In je router kun je een IP-nr bv 192.164.1.150 reserveren voor je Arc. Dan krijg je Arc altijd een vast IP-nr toegewezen.
Wat je ook nog kan doen is de security niet op WPA2 personal mixed zetten maar op WPA2-PSK met TKIP
Dit werkt bij mij zeer goed.Succes ermee!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Ik heb de oplossing gevonden en het was niet bij de router, op mijn arc stond het statisch IP aan en toen ik het uitzette werkte het wel. Toch bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Nieuwe firmware heeft licentie gekregen.
http://www.ptcrb.com/vend...t_guest.cfm?modelid=18648
Ben benieuwd of deze naar onze arc komt... En wat de aanpassingen zijn natuurlijk...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:25
Ik heb mijn wifi bereik vergeleken met andere toestellen (iphone en desire) en kom erachter dat de Arc veel minder bereik heeft. Andere ook hier last van?

Verder heb ik dat script draaien om het home menu altijd in het geheugen te laten draaien, maar nu merk ik wel dat de browser veel vaker moet herladen. Als ik uit de browser ga, wat dingen doe in de settings en weer terug naar de browser moet de gehele pagina weer herladen worden. Hoe je het dus went of keert, de Arc heeft een karige hoeveelheid RAM...

Verder is facebook echt een ramp voor de batterij. Uit en af die zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nollekeuh schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:30:
Ik heb mijn wifi bereik vergeleken met andere toestellen (iphone en desire) en kom erachter dat de Arc veel minder bereik heeft. Andere ook hier last van?

Verder heb ik dat script draaien om het home menu altijd in het geheugen te laten draaien, maar nu merk ik wel dat de browser veel vaker moet herladen. Als ik uit de browser ga, wat dingen doe in de settings en weer terug naar de browser moet de gehele pagina weer herladen worden. Hoe je het dus went of keert, de Arc heeft een karige hoeveelheid RAM...

Verder is facebook echt een ramp voor de batterij. Uit en af die zooi.
Wifi bereik is altijd wel prima bij mij. In ieder geval vergelijkbaar met mijn laptop van 1 jaar oud. Home ingeladen laten blijven heeft inderdaad effect op het ram. Dat merk ik eigenlijk alleen in opera en zware games (gebruik ik eigenlijk niet). Dat is inderdaad een min punt. Eigenlijk het enige min punt voor mij.

Voor snelheid kan ik trouwens de arconium rom aanraden voor mensen met geunlockte bootloader. Erg snel, zonder lag en zonder rotzooi. Ook na langer gebruik geen problemen waar eerst wel eens een restart nodig was. Supercharger werkt hier niet op door busybox problemen, maar een vergelijkbaar script (hetzelfde?) is al ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
http://developer.sonyeric...ease-to-software-upgrade/
Leuk stuk leesvoer over de ontwikkeling van de nieuwe firmware bij Sony Ericsson. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Het is te hopen dat ze het energieverbruik op peil houden, want zoals ik vorige week al vermoedde: die is in de .58 echt goed voor elkaar.
Zie hieronder het verloop van een enkele acclading vanaf zaterdagochtend tot maandagmiddag en tot gisteravond:

Zaterdag 06:45 - Maandag 14:28
Afbeeldingslocatie: http://xcellerate.nl/got/screenshot_2011-12-05_1428.png

Zaterdag 06:45 - Dinsdag 22:30
Afbeeldingslocatie: http://xcellerate.nl/got/screenshot_2011-12-06_2230.png

Tussen zaterdag en maandagmiddag is de Arc niet veel gebruikt, zo af en toe een mailtje/WhatsApp lezen, even als zaklamp gebruikt, weinig spannends i.i.g.
Vanaf maandagmiddag is er ook regelmatig gebeld. In totaal tot dinsdagavond zo'n 7 kwartier...

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:51:
[...]

Wifi bereik is altijd wel prima bij mij. In ieder geval vergelijkbaar met mijn laptop van 1 jaar oud. Home ingeladen laten blijven heeft inderdaad effect op het ram. Dat merk ik eigenlijk alleen in opera en zware games (gebruik ik eigenlijk niet). Dat is inderdaad een min punt. Eigenlijk het enige min punt voor mij.

Voor snelheid kan ik trouwens de arconium rom aanraden voor mensen met geunlockte bootloader. Erg snel, zonder lag en zonder rotzooi. Ook na langer gebruik geen problemen waar eerst wel eens een restart nodig was. Supercharger werkt hier niet op door busybox problemen, maar een vergelijkbaar script (hetzelfde?) is al ingebouwd.
Ik weet niet echt wat te doen. Unlocken is leuk om te zien wat er kan, maar ik weet niet wat het nou echt qua meerwaarde gaat geven ook omdat ICS eraan zit te komen. Qua snelheid ben ik niet heel erg tevreden. Mijn ervaring overall met de Arc is toch dat ik wezenlijk vaak moet wachten. Wachten op menu's, contactlijsten, sms lijsten, browser etc... Het voelt gewoon niet snel. Mijn hoop is een beetje gevestigd op ICS om te zien wat dat qua gebruikerservaring aan dit toestel gaat schenken. De showcase ziet er iig veelbelovend uit. Dat zal bepalen of ik over 2 maanden een nieuw toestel neem of de Arc blijf houden. Ik kom van een Desire dus qua processorkracht ben ik er niet heel erg op vooruit gegaan, dat steekt een beetje. Wel op het gebied van multimedia, camera, overall kwaliteit.

Wat ook meespeelt is dat het toch allemaal een beetje veel geld is qua hobby. Een nieuwe tel elk jaar is leuk, maar het zijn wel veel hogere abbokosten elke maand om dat ding af te betalen. Sim only met data en voip bellen is ook interessant aan het worden. Dat scheelt aardig in de abbokosten!

Daarnaast is de gadgerigheid er een beetje vanaf gegaan het afgelopen jaar. Sinds de Desire is er niet echt meer iets wezenlijks nieuws gekomen dan wat verbeteringen in processor, ram en scherm in smartphone land. Om daar nou ieder jaar 400 tot 500 euro aan uit te geven, beetje absurd aan het worden als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37263120

Dit is mijn arc s ,je hoeft het niet mooi te vinden,maar er is zoveel meer uit je arc te halen,gewoon rooten en je bootloader unlocken.
En als je eenmaal alles onder de knie hebt is het nog leuk om te doen ook,al moet je daar wel zin en tijd voor hebben om al het leesvoer door te spitten.
Mijn arc s heeft een aantal weken 2 ghz gedraaid zonder enig piepje te geven.

Ik ben voorlopig even uitgespeeld omdat ik helemaal hotel de botel ben met MiUI

[ Voor 8% gewijzigd door jejeh op 07-12-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

jejeh schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:50:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37263120

Dit is mijn arc s ,je hoeft het niet mooi te vinden,maar er is zoveel meer uit je arc te halen,gewoon rooten en je bootloader unlocken.
En als je eenmaal alles onder de knie hebt is het nog leuk om te doen ook,al moet je daar wel zin en tijd voor hebben om al het leesvoer door te spitten.
Mijn arc s heeft een aantal weken 2 ghz gedraaid zonder enig piepje te geven.

Ik ben voorlopig even uitgespeeld omdat ik helemaal hotel de botel ben met MiUI
zow die lettertype, batterij en onderbalk zien er wel mooi uit :O
mijn arc heeft wel last van dat ie enorm heet word met een hd spel. moeten jouw vingers er nu nie af branden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:01
Ja heb ik ook. Met 3D games kan je bijna een ei bakken op het scherm, voornamelijk aan de kant van de lichtsensor 8)7

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nollekeuh schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:18:
[...]

Ik weet niet echt wat te doen. Unlocken is leuk om te zien wat er kan, maar ik weet niet wat het nou echt qua meerwaarde gaat geven ook omdat ICS eraan zit te komen. Qua snelheid ben ik niet heel erg tevreden. Mijn ervaring overall met de Arc is toch dat ik wezenlijk vaak moet wachten. Wachten op menu's, contactlijsten, sms lijsten, browser etc... Het voelt gewoon niet snel. Mijn hoop is een beetje gevestigd op ICS om te zien wat dat qua gebruikerservaring aan dit toestel gaat schenken. De showcase ziet er iig veelbelovend uit. Dat zal bepalen of ik over 2 maanden een nieuw toestel neem of de Arc blijf houden. Ik kom van een Desire dus qua processorkracht ben ik er niet heel erg op vooruit gegaan, dat steekt een beetje. Wel op het gebied van multimedia, camera, overall kwaliteit.

Wat ook meespeelt is dat het toch allemaal een beetje veel geld is qua hobby. Een nieuwe tel elk jaar is leuk, maar het zijn wel veel hogere abbokosten elke maand om dat ding af te betalen. Sim only met data en voip bellen is ook interessant aan het worden. Dat scheelt aardig in de abbokosten!

Daarnaast is de gadgerigheid er een beetje vanaf gegaan het afgelopen jaar. Sinds de Desire is er niet echt meer iets wezenlijks nieuws gekomen dan wat verbeteringen in processor, ram en scherm in smartphone land. Om daar nou ieder jaar 400 tot 500 euro aan uit te geven, beetje absurd aan het worden als je het mij vraagt.
Tja, voor ICS zou je wel moeten wachten tot SE met een update komt. Dus nadat de line-up voor 2012 gereleased is. Dat kan in januari zijn maar ook in mei. CM daarentegen komt waarschijnlijk dit jaar nog met een bruikbare ICS firmware waar je dus de bootloader voor geunlocked moet hebben. Persoonlijk zie ik geen reden om gelocked te blijven, maar als je echt bang bent voor (garantie) problemen dan zou ik het niet doen. Je hebt namelijk geen garantie dat hij gerepareerd wordt, hoewel ik nog geen enkel geval heb gelezen waarin iemand een probleem heeft ondervonden met SE danwel de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Grote nadeel van unlocken is dat je de DRM van het toestel verliest. Track id werkt dan onder andere net meer...
Wie weet wat voor leuks se straks in de ICS firmware stopt wat enkel gebruikt kan worden als de DRM nog intact is... Dat is het enige wat mij tegenhoud.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

retlaw schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:29:
Grote nadeel van unlocken is dat je de DRM van het toestel verliest. Track id werkt dan onder andere net meer...
Wie weet wat voor leuks se straks in de ICS firmware stopt wat enkel gebruikt kan worden als de DRM nog intact is... Dat is het enige wat mij tegenhoud.
Nieuwe versie TrackID werkt ook zonder drm. Voor drm gelockte firmwares hoef je niet bang te zijn. Dat dichtbouwen zodat niets werkt is vrijwel onmogelijk en daar gaan ze ook geen moeite in steken. Een SE firmware op bijv een Samsung installeren is ook niet iets wat je zo maar even doet. Je maakt dan alleen vijanden met mensen die al een toestel van je gekocht hebben. Gezien het nieuwe beleid van SE dus niet logisch. Maar als je daar over twijfelt of het nut van roms niet ziet dan zou ik het ook niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:03

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik mag binnenkort een nieuwe telefoon uitzoeken. Nu is een van de toestellen waar ik uit ga kiezen de Arc S geworden. Nu lees erg matige verhalen over de batterijduur van de Arc S.

In hoeverre is dat waar? Moet je inderdaad vrezen of je het einde van de dag wel haalt bij gemiddeld gebruik? je gebruikt wat apps, speelt een spelletje, je surft wat op het web en luistert wat muziek etc... Hoe lang gaat zo'n toestel dan ongeveer mee?

Stel als ik dit toestel dan neem, zou het dan verstandig zijn om een andere betterij te kopen met grotere capaciteit?

[ Voor 11% gewijzigd door Zeror op 09-12-2011 21:13 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Zoals je al een paar posts hierboven zag, de telefoon kan 3dagen mee als je bijna niks doet en je je telefoon troep vrij houd. De mijne is geroot, en kan met jou uitleg ongeveer anderhalve dag mee. De 1 dag haalt hij wel. Zolang je de nieuwste firmwares hebt en je je telefoon lang genoeg hebt, haal je de dag zeker.
Op een rare manier lijkt het ook alsof je telefoon langer op batterij gaat als je hem langer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Rakkerzero schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 21:12:
Ik mag binnenkort een nieuwe telefoon uitzoeken. Nu is een van de toestellen waar ik uit ga kiezen de Arc S geworden. Nu lees erg matige verhalen over de batterijduur van de Arc S.

In hoeverre is dat waar? Moet je inderdaad vrezen of je het einde van de dag wel haalt bij gemiddeld gebruik? je gebruikt wat apps, speelt een spelletje, je surft wat op het web en luistert wat muziek etc... Hoe lang gaat zo'n toestel dan ongeveer mee?

Stel als ik dit toestel dan neem, zou het dan verstandig zijn om een andere betterij te kopen met grotere capaciteit?
Alle smartphones zijn qua batterij allemaal hetzelfde. De een misschien iets meer dan de ander. Iphone 4 red je de dag niet mee als je 3g + data + wifi + alles syncen aan hebt staan en er dan ook nog veel mee loopt te pielen. Idem dito de arc. Je vind wel een manier om de dag te halen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat eerst ook. Gelukkig haal ik nu de dag. In het begin raakte de accu halverwege leeg, tijdens een belangrijke afspraak op mijn werk waarbij ik mijn agenda google nodig had...
Komt nu niet meer voor, heb wel een ladertje voor in de auto gekocht voor een paar euro bij Ebay.
Misschien 1 van de 20 dagen raakt hij eerder dan 's avonds leeg maar ik gebruik hem ook best voor van alles en nog wat. Heb BT en wifi en 3G altijd aan.
Het gaat wel beter nu ik mijn toestel gerooted heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Mensen, mag ik jullie vragen om een langere accu duur niet alleen toe te wijzen aan het rooten van je Arc?
Rooten alleen maakt geen flikker uit voor je accu duur..
Vertel daarom aub ook even welke (root benodigede) scripts en (root benodigede) apps je geïnstalleerd hebt en welke scrips en apps je verwijderd hebt om je accu duur te verbeteren.

Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:03

Zeror

Ik Henk 'm!

Bedankt voor de antwoorden. Ik denk dat het dan toch deze Arc S gaat worden volgende maand. Telefoon ziet er namelijk erg mooi uit. En de specs zijn ook leuk. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Zeror op 10-12-2011 23:27 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Nnoitra schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 22:31:
Mensen, mag ik jullie vragen om een langere accu duur niet alleen toe te wijzen aan het rooten van je Arc?
Vertel daarom aub ook even welke (root benodigede) scripts en (root benodigede) apps je geïnstalleerd hebt en welke scrips en apps je verwijderd hebt om je accu duur te verbeteren.

ik gebruik eigenlijk alleen maar autostarts hiervoor en root explorer voor het verwijderen van alle twitter en facebook en email intergratie enzo. hiervoor heb ik mijn browser wel.
dit is eigenlijk ook de voornamelijkste reden waarom je root hebt, dus ik ga er vanuit als iemand nacheckt wat er met rooten bedoeld word, dit er ook onder valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Nnoitra schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 22:31:

De screenshots hierboven zijn van een normale (bootloader unlocked) Arc met standaard 4.0.2.A.0.58 firmware. Toestel is wel geroot, maar dit maakt natuurlijk op zichzelf geen verschil. Facebook en Twitter meuk is verwijderd met Titanium Backup, JuiceDefender is actief (aan icoon te zien), dit leverde volgens JD zelf een besparing van ~ 1,8x op.

Grootste verbetering is imo toch deze firmware. Hiervoor stond er 368 op, met DoomKernel. Groot nadeel was dat het stand-by verbruik daarmee erg varieerde. Soms lukte 2 dagen (2 dagen, 1 nacht) prima, maar had het ook regelmatig dat ie dezelfde dag nog leeg was. Vaak als er eerder op de dag veel met het toestel was gewerkt, bleef het stand-by verbruik hoger na die tijd (Tenzij je rebootte).
Nu is het stand-by verbruik ~ 1% per uur, ook nadat er met het apparaat is gewerkt. En dat houdt in dat je veel meer van de resterende lading op aan kan.
Om die reden 'durf' ik ook niet meer teveel met de firmware/kernel te gaan prutsen, dit consequente verbruik is me wel wat waard. Hence, ik betrapte mezelf er een paar weken geleden op dat ik naar een ander toestel op zoek was die het wat langer zou volhouden. Dit hoeft nu gelukkig niet meer, want vind de Arc verder een heerlijk toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Tja met een Jason blend miui kernel haal ik 2 a 3 % op 8 uur[ s,nachts ],wel wifi/sync/data off.
Dus rooten/unlocken is wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nef
  • Laatst online: 20-02-2024

Nef

Ik heb een vraagje voor de mensen in dit topic:
Ik ben zelf ook in het bezit van de Arc, super telefoon.
Er is alleen een nadeel. Mijn internet startpagina staat op een vage Duitse variant van T-Mobile.
Zelf heb ik geen T-mobile. Ook niet gehad. Als ik de startpagina in de browserinstellingen verander, gebeurt er niets. De startpagina-link verandert maar hij blijft bij het opstarten naar deze pagina gaan. Verder is alles wel in orde. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Wis de cache eens

[ Voor 23% gewijzigd door jejeh op 12-12-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

of stel je startpagina in en herstart je telefoon.
maar idd eerst cache wissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nef
  • Laatst online: 20-02-2024

Nef

Ik heb beide opties geprobeerd. Ook de standaard browserwaarden hersteld. Geen van beiden werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als last resort kan je zelf met Wotanserver altijd de generic Nordic firmware flashen... Ben je wel al je gegevens kwijt maar dan is je telefoon netjes unbranded en heb je altijd als eerste updates binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VRAAG: Ik heb een Xperia Arc en er staan standaard een hoop apps op die ik niet wil... Vooral demo's van spelletjes, maar... Standaard krijg je dat neit van de telefoon verwijderd. Is er toch een (veilige) manier om die ongewenste apps van je telefoon te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Die is er.
Lees het topic eens door of gebruik de zoek functie.
Een beetje moeite doen voordat je gaat vragen is geen schande hoor...

[ Voor 35% gewijzigd door Nnoitra op 13-12-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Nazomi ben ik trouwens niet wild van. Plastic ziet er cheaper uit dan Arc, lijkt te hoekig en dik, led strip ziet er kinderlijk uit en zonder functie. ICS komt dus schijnbaar ook later wat voor de 2011 lineup geen goed nieuws is aangezien die het gelijk of later zullen krijgen. Straks maar CM9 erop en lekker nog een jaar met de Arc. Misschien dat Samsung nog met iets leuks komt maar dan moet het niet weer een iphone look-a-like worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:49:
Nieuwe Nazomi ben ik trouwens niet wild van. Plastic ziet er cheaper uit dan Arc, lijkt te hoekig en dik, led strip ziet er kinderlijk uit en zonder functie. ICS komt dus schijnbaar ook later wat voor de 2011 lineup geen goed nieuws is aangezien die het gelijk of later zullen krijgen. Straks maar CM9 erop en lekker nog een jaar met de Arc. Misschien dat Samsung nog met iets leuks komt maar dan moet het niet weer een iphone look-a-like worden.
Ben het helaas met je eens over het uiterlijk van de Nozomi, of Arc HD, wat de naam ook gaat worden... Jammer dat ze geen Arc hebben gepakt met als toevoeging een cameraatje aan de voorkant...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

retlaw schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:09:
[...]

Ben het helaas met je eens over het uiterlijk van de Nozomi, of Arc HD, wat de naam ook gaat worden... Jammer dat ze geen Arc hebben gepakt met als toevoeging een cameraatje aan de voorkant...
Inderdaad het kan vrij simpel. Meestal ben ik van recycling geen fan maar in het geval van de Arc kan dat geen kwaad. Knoppen weg voor ICS, iets groter scherm om dat gemis op te vangen, front-camera en klaar. Misschien dat hij iets dikker of breder moet worden maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Jammer van die arc hd inderdaad kwa uiterlijk,maargoed de arc is natuurlijk een hele mooie telefoon om te zien natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ben ik dan de enige die de Nozomi mooier vindt dan de Arc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee vragen:

Ik heb launcher Pro geinstalleerd op mijn foon. Nu vroeg de telefoon eerst bij het opstarten altijd welke launcher geactiveerd moet worden. Blijkbaar heb ik per ongeluk de standaard launcher aangeklikt. Opzich niet zo heel erg...maarrrr als ik op de middelste knop druk dan gaat die ook altijd terug naar de standaard launcher.

Ik kan nergens vinden hoe ik dit moet veranderen..
Iemand??

Daarnaast werkt de foon al een tijd een stuk trager. Nu heb ik er ook aardig wat apps op (waaronder pure messenger) wat volgens mij aardig wat denkwerk van de foon vraagt.. Maar heeft er iemand wat tips (of weet waar ik die kan vinden) die ervoor zorgen dat alles weer wat sneller opstart??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:17
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:14:
Twee vragen:

Ik heb launcher Pro geinstalleerd op mijn foon. Nu vroeg de telefoon eerst bij het opstarten altijd welke launcher geactiveerd moet worden. Blijkbaar heb ik per ongeluk de standaard launcher aangeklikt. Opzich niet zo heel erg...maarrrr als ik op de middelste knop druk dan gaat die ook altijd terug naar de standaard launcher.

Ik kan nergens vinden hoe ik dit moet veranderen..
Iemand??

Daarnaast werkt de foon al een tijd een stuk trager. Nu heb ik er ook aardig wat apps op (waaronder pure messenger) wat volgens mij aardig wat denkwerk van de foon vraagt.. Maar heeft er iemand wat tips (of weet waar ik die kan vinden) die ervoor zorgen dat alles weer wat sneller opstart??
Launcher Pro instellingen backup'en.
Launcher Pro verwijderen en dan opnieuw installeren en dan standaard voor Launcher Pro kiezen

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Instellingen, toepassingen, toepassingen beheren, alles, zoek Sony Ericsson home, druk standaarden wissen...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Als ik zo deze tread heb gelezen kan ik eigenlijk het beste de arc s rooten en de onnodige apps verwijderen.
Voor de rest moet ik geen andere ROM installeren want de standaard ROM is eigenlijk het beste.
De bootloader unlocken heeft daardoor dus nog geen nut.
Klopt het zover?

Sinds gisteren heb ik een arc s. En heb meteen op xda en hier de treads gelezen wat je allemaal kan doen met de Arc Ik heb vooral op XDA naar de diverse ROM's gekeken die ik ipv de standaard kan gebruiken. En toen zag ik dat J (FXP) ook een ROM heeft voor de arc.
Ik heb op de x10 maanden de ROM van FXP draaien en op een aantal bugs vond ik die zeer prettig.
Maar wat is er dan zo fijn aan de standard ROM vergeleken met die van FXP?
Want met een aantal kleine bugs kan ik makkelijk leven, maar mis (nu al) de aanpassingen die je kan instellen met cyanogen.
Ik heb alleen geen zin om de bootloader onnoddig te unlocken (lees, weer alles installeren en instellen).
Alvast bedankt voor een response.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 07:53

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Draai zelf al een tijd op FXP ROM met DooMLorD kernel.
Gister de FXP50 even geflashed en hij draait erg goed.

Vrij weinig bugs op de HDMI na.

Telefoon doet op 1.6Ghz met wifi/3g de hele dag aan met 2 uur internetten, 3 uur muziek en soms even uurtje film meer dan een dag. Sochtens vroeg vol, savonds laat nog 25-30% over.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Imprezzion schreef op woensdag 14 december 2011 @ 08:27:
Draai zelf al een tijd op FXP ROM met DooMLorD kernel.
Gister de FXP50 even geflashed en hij draait erg goed.

Vrij weinig bugs op de HDMI na.

Telefoon doet op 1.6Ghz met wifi/3g de hele dag aan met 2 uur internetten, 3 uur muziek en soms even uurtje film meer dan een dag. Sochtens vroeg vol, savonds laat nog 25-30% over.
Dat klinkt goed. Wifi/3g data hele dag aan is eigenlijk wat je wilt, gewoon geen omkijken naar hebben. Alleen slurpt het stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@Imprezzion
bedankt voor de reactie, dan ga ik het onvermijdelijke (het unlocken) toch maar doen en die ROM flashen.
Maar merk je echt een verschil met de kernel van Doom?? 1.6Ghz is niet zo heel groot verschil met de standaard.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Nollekeuh schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:21:
[...]

Dat klinkt goed. Wifi/3g data hele dag aan is eigenlijk wat je wilt, gewoon geen omkijken naar hebben. Alleen slurpt het stroom.
Is JuiceDefender in dat geval geen optie voor je? Tegenwoordig schakelt ie snel genoeg om niet te hinderen bij 'actief gebruik' van het toestel. Bij mij maakt ie in standby eens per 30 15 min. contact met internet voor mail, whatsapp ed.

In die screenshots van vorige week (3d15h op één lading) stonden zowel 3G als WiFi continu aan (maar dus geregeld door JD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 07:53

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Neuh, de stock kernel die bij FXP50 komt kan ook 1.6Ghz doen. Zit gewoon in Cyanogenmod. Alleen Doomlord's kernel doet 2Ghz. Dat doet m'n telefoon alleen niet :P

Plus, die doomlord kernel had ik nog van FXP48 aangezien CPU control daar niet zo best werkte.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• jejeh
Let op allleen voor de arc s niet voor de arc

http://developer.sonyeric...r-unlocked-xperia-phones/

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

SChief schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:23:
Ben ik dan de enige die de Nozomi mooier vindt dan de Arc?
Denk het :/

Geen verwisselbare accu.
Geen verwisselbare geheugenkaartjes
Geen ICS

Maaaaarja, dat scherm he...... 1280 x 720 pixels :9

• Nollekeuh
Maestro schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:59:
[...]

Is JuiceDefender in dat geval geen optie voor je? Tegenwoordig schakelt ie snel genoeg om niet te hinderen bij 'actief gebruik' van het toestel. Bij mij maakt ie in standby eens per 30 15 min. contact met internet voor mail, whatsapp ed.

In die screenshots van vorige week (3d15h op één lading) stonden zowel 3G als WiFi continu aan (maar dus geregeld door JD)
Ga het maar weer eens installeren om uit te proberen. Heb het er al eens op gehad, maar vond het toen niet heel goed werken. Verder haal ik de dag altijd wel, zeker omdat ik ook vaak op wifi zit, dat scheelt aanzienlijk in stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle Xperia bezitters die gratis 50 Gb online opslag willen hebben:

http://www.androidplanet....ag-via-box-tot-eind-2012/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:06:
Voor alle Xperia bezitters die gratis 50 Gb online opslag willen hebben:

http://www.androidplanet....ag-via-box-tot-eind-2012/
Netjes, maar er zit wel een 100mb file limiet aan en als je wilt syncen met je desktop zoals dropbox dan moet je alsnog een premium account hebben (voor zover ik weet). Verder erg vergelijkbaar met dropbox, maar dan met wat meer ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Arc nu 5 maanden en ben er erg zuinig op (op een paar krasjes na). Sinds een paar weken merk ik dat de middelste knop onderaan niet helemaal teruggeeft na indrukken, maar een beetje blijft hangen. Het is niet storend voor het gebruik, maar langzaam veert het knopje weer terug. Soms heb ik er wel last van, soms niet. Dat verbaast mij, gezien het toch om een goede kwaliteit telefoon gaat.
Geen idee of dit onder de garantie valt, of ze er iets aan kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Als je er zelf niet voor gezorgd hebt dat het knopje zo moeilijk terug veert dan zal dat wel onder de garantie vallen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-09 10:58
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 20:35:
Ik heb de Arc nu 5 maanden en ben er erg zuinig op (op een paar krasjes na). Sinds een paar weken merk ik dat de middelste knop onderaan niet helemaal teruggeeft na indrukken, maar een beetje blijft hangen. Het is niet storend voor het gebruik, maar langzaam veert het knopje weer terug. Soms heb ik er wel last van, soms niet. Dat verbaast mij, gezien het toch om een goede kwaliteit telefoon gaat.
Geen idee of dit onder de garantie valt, of ze er iets aan kunnen doen?
Ik heb hier geen last van, maar hoewel ik het een geweldige telefoon vind (design, kwaliteit lcd), is de bouwkwaliteit en afwerking mager. Ik heb al diverse plekjes waar de verf af is en vraag me af hoe de phone er na 2 jaar uitziet. Hiervoor een htc desire gehad (en daarvoor een td2) en daar zat na een jaar 1 krasje op.
Ik heb wel button savior geïnstalleerd om de hardware knoppen wat te ontzien.
Wat betreft het knopje: er kan ook een stofje/zandkorreltje in de weg zitten. Blazen/anti-blazen helpt wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Arc is gewoon een gare telefoon. Veel te veel plastic. Koop gewoon een htc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:00:
Maar die Htc's zien er al een paar jaar allemaal saai hetzelfde uit en wegen een beetje zwaar. De Arc merk je tenminste niet in je broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:00:
Haha, je maakt een grapje zeker?
De bouwkwaliteit van menig SE telefoon is beter dan die van HTC. (Exclusief die brokken aluminium zoals de Legend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Nnoitra schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:31:
[...]

De bouwkwaliteit van menig SE telefoon is beter dan die van HTC. (Exclusief die brokken aluminium zoals de Legend)
Helemaal mee eens! de Arc is ook nog eens vele malen mooier! Mijn laatste HTC was een Incredible S kraakte ook aan alle kanten...
Ik ben nog nooit zo lang blij met een mobiel geweest!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tr201 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 10:21:
[...]

Ik heb hier geen last van, maar hoewel ik het een geweldige telefoon vind (design, kwaliteit lcd), is de bouwkwaliteit en afwerking mager. Ik heb al diverse plekjes waar de verf af is en vraag me af hoe de phone er na 2 jaar uitziet. Hiervoor een htc desire gehad (en daarvoor een td2) en daar zat na een jaar 1 krasje op.
Ik heb wel button savior geïnstalleerd om de hardware knoppen wat te ontzien.
Wat betreft het knopje: er kan ook een stofje/zandkorreltje in de weg zitten. Blazen/anti-blazen helpt wellicht.
Ik zal eens kijken of het iets van een stofje of zand is. Dat zou best kunnen. Ik gebruik de telefoon wel heel intensief, ondanks dat ik er tegeljkertijd zuinig op ben.
button savior, ga ik eens bekijken! Het blijft toch gek als je steeds meer touch leert typen en vegen, dat je dan ook nog af en toe een hardware knopje moet indrukken om een menu terug te gaan. Heb pas even gespeeld met een galaxy tab 10.1 en dat was 100 procent touch en dat went best snel en is ook logisch. Alleen maar een knopje voor standby scherm aan/uit en volumetoetsen.

Over een slappe hap gesproken. Ik had de mesh cover van ebay: http://www.netimes.com/sh...fbe114a.image.400x267.jpg. Heel mooi en sterk ding. Nu heb ik die 1 x er af gehaald omdat ik het toestel in de autohouder nodig had tijdens navigeren. Als ik de cover er weer op doe, is hij heel slapjes. De stugheid is er helaas af. Is dat met al die covers zo? Ik had ook een rubberen zwarte, die was meteen al slap. Misschien ligt het aan de prijs: ik heb er niet meer dan een euro of 3 aan betaald per stuk.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
ics begint enige vormen aan te nemen

http://forum.xda-develope...?p=20402762&postcount=179

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Over een slappe hap gesproken. Ik had de mesh cover van ebay: http://www.netimes.com/sh...fbe114a.image.400x267.jpg. Heel mooi en sterk ding. Nu heb ik die 1 x er af gehaald omdat ik het toestel in de autohouder nodig had tijdens navigeren. Als ik de cover er weer op doe, is hij heel slapjes. De stugheid is er helaas af. Is dat met al die covers zo? Ik had ook een rubberen zwarte, die was meteen al slap. Misschien ligt het aan de prijs: ik heb er niet meer dan een euro of 3 aan betaald per stuk.
ik hebz elf ook een bumper, en deze zit nu nog steeds redelijk goed alleen kraakt hij zo nu en dan. ik mer niet dat hij slap word, en het kraken gebeurd weinig.
ik heb denk ik 7 euro betaald voor deze bumper. een siliconen bumper die ik in een winkel in enschede had gehaald. merk was truecase. logo viel er wel af maar dat boeit me nie zoveel :P ziet nu een klein leeg rechthoekje achterop de telefoon.
verder is dit hoesje helemaal mat zwart behalve bij de randen van het scherm. daar heb je wel shiny plastic.

[ Voor 13% gewijzigd door Fordox op 17-12-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 19:25:
[...]
Ik heb ook zo'n zwarte mesh cover, ziet er leuk uit, maar het heeft m'n telefoon wel beschadigd. Dus ik gebruik 'm niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nnoitra schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:31:
[...]

Ze hadden het design (en materiaal) van de x10 mogen overnemen en wat betere specs erin mogen proppen. Het toestel is niet bepaald future-proof te noemen. Het plastic voelt goedkoop aan en met name het gedeelte bovenaan het scherm valt duidelijk op. maarja, ik praat nu over de midnight-blue. Je zou me niet horen klagen als ik de grijze versie had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 17:52:
[...]

Ze hadden het design (en materiaal) van de x10 mogen overnemen en wat betere specs erin mogen proppen. Het toestel is niet bepaald future-proof te noemen. Het plastic voelt goedkoop aan en met name het gedeelte bovenaan het scherm valt duidelijk op. maarja, ik praat nu over de midnight-blue. Je zou me niet horen klagen als ik de grijze versie had.
maak je gebruik van apps waar je telefoon te langzaam voor is?
ik niet... dus voor de komende tijd gaat hij bij mij dus nog aardig goed mee.

het gekozen materiaal was een must voor de dikte van de telefoon en het gewicht. dat verkoopt een stuk beter dan als het niet goedkoop aanvoelt.
valt over te discusseren, maar dat is de markt. ik zou zelf ook geen ultrabook halen omdat deze minder krachtig zijn dan andere laptops. maar mensen kopen ze omdat ze heel dun zijn.

het is een design telefoon, geen werkpaard/prestatie monster. als je dat wilt, moet je beter een samsung of een htc halen.

ik heb hem gehaald omdat ik groot aanhanger ben van SE, en voornamelijk het geluid dat je eruit kan krijgen en het scherm is ook prachtig + camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tr201 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 20:21:
[...]

Ik heb ook zo'n zwarte mesh cover, ziet er leuk uit, maar het heeft m'n telefoon wel beschadigd. Dus ik gebruik 'm niet meer.
Hoe kan dit nou je telefoon beschadigd hebben als het juist niet zo stevig is? Of viel je telefoon er zelfs zomaar uit?
Fordox schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:09:
[...]

het gekozen materiaal was een must voor de dikte van de telefoon en het gewicht. dat verkoopt een stuk beter dan als het niet goedkoop aanvoelt.
valt over te discusseren, maar dat is de markt. ik zou zelf ook geen ultrabook halen omdat deze minder krachtig zijn dan andere laptops. maar mensen kopen ze omdat ze heel dun zijn.

het is een design telefoon, geen werkpaard/prestatie monster. als je dat wilt, moet je beter een samsung of een htc halen.

ik heb hem gehaald omdat ik groot aanhanger ben van SE, en voornamelijk het geluid dat je eruit kan krijgen en het scherm is ook prachtig + camera :)
Voor mij was de camera ook het belangrijkste. En voor de rest gewoon omdat het een alleskunner/android is, hoewel dat er natuurlijk veel meer zijn.

Wat betreft het knopje onderin wat niet goed meer terugkomt na indrukken: naar de winkel teruggeweest en ik kan hem daar laten terugsturen. Duurt op dit moment wel een week of 3 en ben dan weer alles kwijt (alles backupen). Weet niet of ik daar zoveel zin in heb, of dat ik toch op eeen of andere manier het open kan maken om te kijken of er viezigheid in zit. Maar dan moet je volgens mij speciale telefoonschroevendraaiers hebben (torqs), ik weet niet of het dan lastig is om alles weer goed in elkaar terug te zetten.
Ik ben erg tervreden over de service die ik kreeg, dus ik denk dat als ik er last van blijf houden, ik toch maar eens terug ga. Drie weken op een abonnement van 2 jaar kan ik toch wel missen... als het daarbij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
[...]

IK wil alle mobiels proberen die er maar zijn op de markt, meestal na een week mieter ik hem op marktplaats en probeer met soms iets geld erbij weer en andere.

In dit geval, de arc, moet ik zeggen dat het beeld kwaliteit mij wel aanstaat, het platte desing ook zeker een plus punt. Het is inderdaad geen prestatie monster, als ik dat wilde had ik idd wel een Samsung galaxy 2 gehouden of de htc sensation xl.

IK kijk in de nacht vaak youtube en op DAT punt komt deze arc tot zijn recht, zo mooi beeld krijg je zelfs met super amoled van samsung er niet uit het is bijna led tv maar dan in het klein.

De behuizing van ik ietswat cheap aanvoelen, het scherm is ZEKER geen kwaliteit ala samsung of htc met hun gorrilla glas maar gaat er mee door mits je HEEL voorzichtig bent.

Zo, nu weekje er mee mee spelen en op naar de volgende mobiel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

marcel23456 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:54:
[...]

IK wil alle mobiels proberen die er maar zijn op de markt, meestal na een week mieter ik hem op marktplaats en probeer met soms iets geld erbij weer en andere.

In dit geval, de arc, moet ik zeggen dat het beeld kwaliteit mij wel aanstaat, het platte desing ook zeker een plus punt. Het is inderdaad geen prestatie monster, als ik dat wilde had ik idd wel een Samsung galaxy 2 gehouden of de htc sensation xl.

IK kijk in de nacht vaak youtube en op DAT punt komt deze arc tot zijn recht, zo mooi beeld krijg je zelfs met super amoled van samsung er niet uit het is bijna led tv maar dan in het klein.

De behuizing van ik ietswat cheap aanvoelen, het scherm is ZEKER geen kwaliteit ala samsung of htc met hun gorrilla glas maar gaat er mee door mits je HEEL voorzichtig bent.

Zo, nu weekje er mee mee spelen en op naar de volgende mobiel :P
Haha, ik herken mezelf hierin voor ik de arc van marktplaats heb gehaald. HTC Incredible S verkocht, arc gekocht en 50 euro over...
Alleen heb ik de Arc nog steeds! Ben benieuwd of jij het toestel houdt of toch besluit weer te switchen..

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

De arc heeft ook gorilla glas ;) alleen is de standaard screenprotector niet al te geweldig. Ik heb er een putje inzitten. Als ik ooit een keer een screenprotector in de winkel zie liggen haal ik hem wel. Maar ik vind het veel meer moeite niet waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:22:
[...]

Hoe kan dit nou je telefoon beschadigd hebben als het juist niet zo stevig is? Of viel je telefoon er zelfs zomaar uit?
ik beweer niet dat de mesh cover die ik heb niet stevig is. Het is een vrij hard plastic ding, zeker geen rubber waar jij het over had. Terwijl hij er wel hetzelfde uitziet als in dat plaatje waar je naar linkte. Het zou ook kunnen dat er wat stoftroep tussen de cover en de telefoon zat wat voor de beschadiging heeft gezorgd. Anyway, het gaat om deze cover, erg goedkoop, dus wat kan je verwachten.
En nee, hij is er niet uitgevallen. Zit er erg stevig in.

[ Voor 3% gewijzigd door tr201 op 21-12-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik slechts een aantal apps en widgets, maar ze zijn blijkbaar te zwaar voor mijn toestel. Hij hapert behoorlijk en ook het unlocken gaat niet bepaald soepel. Verder vind ik het jammer dat ze niet hetzelfde materiaal gebruiken als bijv. met de SE Satio. Maarja, je kan niet alles krijgen. Ik hoop dat de update naar 4.0 daar verandering in kan brengen.

Verder heb ik over het scherm en de camera niets te klagen. UI op SE-toestellen is in mijn ogen beter dan op een samsung/LG/ Motorola.

Je krijgt wel veel apps mee die je er niet op wilt hebben. Vooral die facebooksapps vind ik vreselijk irritant (games delen, video's delen etc). Ik hoop dat ze dit anders aanpakken in de update. Men moet de mogelijkheid krijgen om die zooi te wissen.
[...]

maak je gebruik van apps waar je telefoon te langzaam voor is?
ik niet... dus voor de komende tijd gaat hij bij mij dus nog aardig goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ben ik benieuwd welke apps je bedoelt, games uitgezonderd uiteraard. Ik heb meer dan 200 redelijk populaire apps erop staan en geen 1 draait met vertraging wat dan ook. Misschien dat je op oude software en zonder root (verwijderen rotzooi) wel last hebt, maar dat kost je slechts 15min van je tijd om dat op te lossen. Of installeer gewoon een cleane rom zodat je in principe niets meer hoeft te fixen en zelf addons kunt selecteren...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 14:29 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 45 Laatste