Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:12
Remcoder schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:55:
Ik had van de week eens die app van de ah geinstalleerd. Daarna was mijn accu in een dag tijd leeggetrokken. App weer verwijderd en de accu houdt het weer lekker lang uit. Iemand anders ook problemen daarmee gehad?
Heb de app er al een tijdje op staan, maar geen probleem mee eigenlijk. Wel dat hij eerst de camera niet kon vinden voor de scanner, maar dat is in de laatste update opgelost. Ik merk in ieder geval geen negatief effect op de batterij

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:29:
[...]

Weet het niet zeker... maar waarschijnlijk is dat omdat je bloatware en software hebt verwijderd of aangepast... Als je een hard reset doet en daarna meteen root uitvoert en voor de rest niks anders doet of verwijderd en dan gaat updaten zal ie t waarschijnlijk wel succesvol doen.
Dit is dan de manier om de root te behouden. Als je het via seus doet wordt de root verwijderd.
Thanks voor de reactie, ik heb inderdaad de SE troep die ik niet gebruik verwijderd. Daar zal het dan wel aan liggen. Bedankt voor de reactie, had ik zelf niet aan gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_ketting
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 17:54
Ik heb ook een klein barstje in de behuizing.

Mijn telefoon is nooit gevallen en ben erg zuinig op de telefoon.

Begint wat vaker voor te komen vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Hmmmzzz... ik wilde zojuist even kijken hoe mooi mijn scherm nog is en op dat moment laat ik voor het eerst mijn telefoon op tafel vallen omdat hij uit het hoesje gleed. Gelukkig niks aan de hand en ziet het gehele toestel nog steeds als nieuw uit. :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiskneuzer
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-09 15:22
Zou iemand een voorbeel foto van dat barstje kunnen posten? Ik ben nu toch wel benieuwd waar men het over heeft. Heb mijn toestel nog eens goed afgezocht maar kan zo snel geen barstjes vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbosma
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 13:26
Ik heb de volgende problemen met de Parrot Mki 9100 ((laatste) versie 1.9):
Als de telefoon met bluethoot verbonden is dan hoor je de navigatie van de telefoon heel zacht, als de auto aan staat al helemaal niet. volume van telefoon en parrot op max.

Verder werkt de voice command niet goed meer, hiervoor had ik een SE c905 welke keurig vroeg wie ik wilde bellen en dan ook bijna altijd de goede belde. Nu hoor je niets en belt ie na inspreken volstrek willekeurige nummers, (staan niet eens in de telefoon) Ik heb al gewisseld tussen voice command van parrot en telefoon maar dat lijkt geen verandering.

Zal het ook aan parrot voorleggen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 13:18
jvbosma schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:45:
Als de telefoon met bluethoot verbonden is dan hoor je de navigatie van de telefoon heel zacht, als de auto aan staat al helemaal niet. volume van telefoon en parrot op max.

Verder werkt de voice command niet goed meer, hiervoor had ik een SE c905 welke keurig vroeg wie ik wilde bellen en dan ook bijna altijd de goede belde. Nu hoor je niets en belt ie na inspreken volstrek willekeurige nummers, (staan niet eens in de telefoon) Ik heb al gewisseld tussen voice command van parrot en telefoon maar dat lijkt geen verandering.

Weet niet of je het al gecontroleerd heb (denk het wel) maar er is ook nog aparte navigatie volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbosma
Nollekeuh schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:47:
[...]

Weet niet of je het al gecontroleerd heb (denk het wel) maar er is ook nog aparte navigatie volume.
Helaas is dat inderdaad niet de oplossing. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:20

Weet je zeker dat het geluid van de navigatie uit de radio en niet uit de telefoon komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbosma
Remcoder schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:39:
[...]

Weet je zeker dat het geluid van de navigatie uit de radio en niet uit de telefoon komt?
Nee niet zeker maar ik vermoed van wel, zal dat straks ook nog eens nagaan. Via de telefoon alleen (zonder bluethoot) is het nog wel te verstaan, maar goed dan heb ik niets aan een bluethoot carkit, zodra de tel. met bluethoot verbonden is gaat het geluid via de speakers. Je hoort de carkit ook schakelen (Klikken) en muten zodra de navigatie wat zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update vraagje

ik heb mijn arc nog niet geupdate,en was dat nog niet van plan omdat het voor mijn doen wel goed draaid
ik internet niet echt veel, wat mail enz maar beperkt
arc hangt zeer weinig aan pc

ik heb het progr van SE al geupdate naar nieuwste versie(dit bleef hij maar vragen) ook kreeg ik toen op de pc melding van de nieuwe update

gisteren wat fotoos enz via usb naar pc gezet. uurtje na het loskoppelen krijg ik melding dat hij de update aan het dowloaden is (rond de 50mb)
nu heb ik een melding dat er een update klaar staat,die anuleer ik steeds maar krijg de melding niet weg

vraag 1: kan ik dit verwijderen ?
vraag 2: is dit een OTA, want ik kreeg ook melding van kpn dat ik ineens op de helft van mijn dataverbruik zit
dat verklaard dat het verbruik,omdat ik 50mb via mobiel netwerk heb gedoanload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:50
Iemand al de update geinstalleerd?

Ik wil eigenlijk de facebook integratie uitzetten, is er iemand al achter hoe dit moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbosma

De oplossing gevonden, de arc regelt het volume via een apart volume voor bleutooth in de parrot, en niet via het hoofd volume van de parrot. Vorige telefoon gebruikte deze blijkbaar niet want deze stond nagenoeg uit. Navigatie en bellen werken nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Ik heb overigens gemerkt dat ik na de update geen juicedefender of taskkiller meer nodig heb. Ik heb wifi en 3G data altijd aan staan. Als ik thuis ben switched ie op wifi wat een laag stroomverbruik heeft. Verder continue synchroniseren uitgezet. Ik haal nu 1,5 dag.

Weet iemand hoe je het update interval van gmail in kan stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal ook minimaal 1,5 dag na de update! Heerlijk, ik heb juicedefender e.d. allemaal verwijdert. En opstarten ging van een volle 2 minuten naar een schamele 30 seconden!

Dus ik raad iedereen aan om wel te updaten. En die facebook integratie is nauwelijks merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11-2024
ik haal absoluut geen anderhalve dag meer, ik kill nu wel mn tasks.. want het zal wel door het "paradise islands" spelletje komen.. dat slurpt nogal batterij :)
maar ik haal een dagje.. ben blij dat ik een autolader heb, en ook een iphone 4 heb gescoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Merk alleen nog dat als ik hem overnight aan laat staan met wifi aan (met weinig bereik) hij in de ochtend 20-30% charge kwijt is. Maar verder ben ik wel tevreden over het batterijgebruik

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiskneuzer
Ik merk wel een significant verschil tussen het stroom gebruik van 3G en Wifi. Weet niet waardoor het komt maar zodra ik wifi aanzet gaat de batterij een stuk minder lang mee dan dat ik alleen 3g heb draaien. Met 3g aan haal ik ook met gemak anderhalve dag, maar met wifi aan scheelt het denk ik 20%.

Oorzaak? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maiskneuzer schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:07:
Ik merk wel een significant verschil tussen het stroom gebruik van 3G en Wifi. Weet niet waardoor het komt maar zodra ik wifi aanzet gaat de batterij een stuk minder lang mee dan dat ik alleen 3g heb draaien. Met 3g aan haal ik ook met gemak anderhalve dag, maar met wifi aan scheelt het denk ik 20%.

Oorzaak? Geen idee.
Oorzaak is Wifi. Zet alle data (2g/3g) uit wanneer je wifi verbinding hebt en hij zal dan langer mee gaan aangezien 2g/3g meer verbruikt dan wifi. Kan je met Tasker automatisch regelen of handmatig met een widget (bv Widgetsoid).

EDIT: ik zie dat sinds de 145 firmware de telefoon dit zelf probeert. Gaat alleen lang niet altijd goed. Waarschijnlijk polt die te weinig voor een wifi verbinding.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiskneuzer
@bassie112

Ik meen dat ik 3g dan wel uitzet, maar zal het de komende tijd eens bewust gaan uittesten. Heb wel al door dat met een widget niet altijd goed word afgesloten dus doe het gewoon via instellingen.
Is er ook nog iets bekend over wifi drop-outs? Als ik even niets doe en ik unlock mijn telefoon, moet wifi opnieuw gezocht worden. Bij 3g nooit het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Maiskneuzer schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:41:
@bassie112

Ik meen dat ik 3g dan wel uitzet, maar zal het de komende tijd eens bewust gaan uittesten. Heb wel al door dat met een widget niet altijd goed word afgesloten dus doe het gewoon via instellingen.
Is er ook nog iets bekend over wifi drop-outs? Als ik even niets doe en ik unlock mijn telefoon, moet wifi opnieuw gezocht worden. Bij 3g nooit het geval.
Ik merk ook dat wifi soms uitschakeld en de 3G verbinding dan wordt hersteld. Eigenlijk niet echt fijn. Bij wifi wil ik gewoon wifi verbinding houden en niet 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nollekeuh schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:56:
[...]

Ik merk ook dat wifi soms uitschakeld en de 3G verbinding dan wordt hersteld. Eigenlijk niet echt fijn. Bij wifi wil ik gewoon wifi verbinding houden en niet 3G.
Daar heb ik dus ook last van. Of het drop-outs zijn of een bewuste tweak van SE weet ik niet, maar met de oude firmware had ik hier geen last van dus ik denk het laatste.

Voor zover ik weet gebruikt 3G meer dan wifi, van 2G weet ik niet. Ik zit thuis meestal op 2G dus misschien is dat dan weer zuiniger dan wifi en dat die dus daarom wifi dropt. Energieverbruik is dan misschien: 3G > wifi > 2G... maar wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Het klinkt/leest een beetje alsof jullie de hele dag 3G/wifi aan en uit aan het zetten zijn en apps zitten te killen? Klinkt niet iets waar ik de halve dag mee bezig zou willen zijn met mijn nieuwe phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:53:
Het klinkt/leest een beetje alsof jullie de hele dag 3G/wifi aan en uit aan het zetten zijn en apps zitten te killen? Klinkt niet iets waar ik de halve dag mee bezig zou willen zijn met mijn nieuwe phone.
Haha nu wel door de drops (paar keer per dag). Vergeet niet dat de meeste apps internet gebruiken dus als wifi gedropt wordt dan ga ik in mijn geval niet verder op 2g. Met widgetsoid zo gefixt maar blijft irritant. Ik zal eens kijken of het niet aan de verbinding/widgetsoid/apndroid/tasker ligt.

EDIT: misschien de verbinding zelf (denk het niet) en anders ligt het dus aan de firmware/telefoon.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Volgens mij is het uitschakelen van wifi gewoon een SE tweak, ik meen dat ook ergens gelezen te hebben.

Verder ben ik niet de hele dag bezig met het testen :), ik zie alleen als ik hem uit standby haal dat 3G geactiveerd is en dan wifi het snel overneemt. Al met al kan er nog wel wat voordeel uitgehaald worden met betrekking tot het energiemanagement. Jammer dat SE dat niet standaard geimplementeerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nollekeuh schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:04:
Volgens mij is het uitschakelen van wifi gewoon een SE tweak, ik meen dat ook ergens gelezen te hebben.

Verder ben ik niet de hele dag bezig met het testen :), ik zie alleen als ik hem uit standby haal dat 3G geactiveerd is en dan wifi het snel overneemt. Al met al kan er nog wel wat voordeel uitgehaald worden met betrekking tot het energiemanagement. Jammer dat SE dat niet standaard geimplementeerd heeft.
Maar dan heb je dus wel altijd wifi aan staan neem ik aan. Ook als je buiten wifi bereik bent en op 2g/3g zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reventon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10-2024
naar aanleiding van jullie posts ook eens toestel goed bekeken en heb ook een klein barstje opgemerkt ter hoogte van de sensor...wat wordt hieraan gedaan, al dan niet door SE ?
ik hanteer het toestel met alle voorzichtigheid, gebruik hoesje en screenprotector...

suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lieve mensen,

Wie kan mij helpen mbt. SE ARC? Het alarm gaat niet af als het toestel uit wordt gezet? Zijn er features/apps beschikbaar die dit wel mogelijk maken? Wie brengt nou een smartphone op de markt waarvan het alarm niet eens werkt als de telefoon wordt uitgezet? Als argument gebruikt een miep v/d helpdesk: ''een smartphone is niet gemaakt om uitgezet te worden'' -> imo. een waardeloze comment.

Bij voorbaat dank. Hopend spoedig op ene positieve reactie.

Grtn, Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maiskneuzer schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:07:

Oorzaak? Geen idee.
Er is een APP op android market die heet: quick settings.....hier kun je met 4 snelle drukken op d eknop alles aan/uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Mbt. SE ARC - NAVIGATIE:

Wat is het verschil tussen de standaard navigatie apps/programma's op de SE ARC?
Lattitude - Google Maps - Naviatie: Met al deze 3 apps kun je navigeren....dus 2 zijn overbodig???

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:14:
Lieve mensen,

Wie kan mij helpen mbt. SE ARC? Het alarm gaat niet af als het toestel uit wordt gezet? Zijn er features/apps beschikbaar die dit wel mogelijk maken? Wie brengt nou een smartphone op de markt waarvan het alarm niet eens werkt als de telefoon wordt uitgezet? Als argument gebruikt een miep v/d helpdesk: ''een smartphone is niet gemaakt om uitgezet te worden'' -> imo. een waardeloze comment.

Grtn, Max
Tja, volgens mij kunnen de meeste (niet symbian) telefoons dit niet. maar de vraag blijft waarom je hem uit zet :). Dagelijks opladen is tegenwoordig normaal dus dan kun je hem gerust aan laten. Desgewenst ook een app installeren om profielen automatisch in te schakelen zoals geluid uit/dimmen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:19:
Beste mensen,

Mbt. SE ARC - NAVIGATIE:

Wat is het verschil tussen de standaard navigatie apps/programma's op de SE ARC?
Lattitude - Google Maps - Naviatie: Met al deze 3 apps kun je navigeren....dus 2 zijn overbodig???

Bvd.
Maps = route zonder stem of schuinachter view
Navigatie = maps met stem en schuinachter view
Lattitude = geen id, volgens mij plaatsbepaling voor vrienden enzo

Als je echt wilt navigeren met offline kaarten (buitenland) zou ik toch echt iets als Sygic mobile maps (geen Aura) installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:27:
[...]

Tja, volgens mij kunnen de meeste (niet symbian) telefoons dit niet. maar de vraag blijft waarom je hem uit zet :). Dagelijks opladen is tegenwoordig normaal dus dan kun je hem gerust aan laten. Desgewenst ook een app installeren om profielen automatisch in te schakelen zoals geluid uit/dimmen etc.
tx BASSIE.....uitzetten om batterij te sparen, geld te besparen (stroom) en om snachts niet wakker gebeld te worden. Dus zover als jij weet geen APP beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:30:
[...]

Maps = route zonder stem of schuinachter view
Navigatie = maps met stem en schuinachter view
Lattitude = geen id, volgens mij plaatsbepaling voor vrienden enzo

Als je echt wilt navigeren met offline kaarten (buitenland) zou ik toch echt iets als Sygic mobile maps (geen Aura) installeren.
ok tx bassie, dus gewoon navigatie gebruiken :) heb je deze al eens gebruikt? werkt hij?
waarom kies jij voor sygic mobile maps? kosteloos?

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:33:
[...]

tx BASSIE.....uitzetten om batterij te sparen, geld te besparen (stroom) en om snachts niet wakker gebeld te worden. Dus zover als jij weet geen APP beschikbaar?
Geen idee heb er nooit naar gekeken. Maar ik kan me voorstellen dat dat niet gaat lukken aangezien android opgestart moet zijn voor apps voor zover ik weet.

Als $ het probleem is laad je hem toch op bij je werk/in de auto :P. Met een profiel app kun je trouwens wel instellen dat die niet trilt/geluid maakt of helemaal niet bereikbaar is. Ik gebruik Tasker daarvoor maar met Tasker moet je wel zelf alles instellen.
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:35:
[...]

ok tx bassie, dus gewoon navigatie gebruiken :) heb je deze al eens gebruikt? werkt hij?
waarom kies jij voor sygic mobile maps? kosteloos?

bvd.
Google navigatie werkt prima op de arc. Voor navigatie gebruik zelf idd Sygic, niet de Aura versie want die is erg onoverzichtelijk. Ik gebruik Sygic omdat die relatief nieuwe maps heeft en ik ben gewend die te gebruiken voor enkele jaren. Zie ook dit topic voor navigatie op android.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoder
Reventon schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:38:
naar aanleiding van jullie posts ook eens toestel goed bekeken en heb ook een klein barstje opgemerkt ter hoogte van de sensor...wat wordt hieraan gedaan, al dan niet door SE ?
ik hanteer het toestel met alle voorzichtigheid, gebruik hoesje en screenprotector...

suggesties ?
Zijn er mensen zonder hoesje met barstjes? Kan namelijk zijn dat de barstjes ontstaan door de hoesjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:14:
Lieve mensen,

Grtn, Max
Zet dat ding dan s'avonds gewoon op vliegtuigmodus. Energieslurpende connectiviteit gaat meteen uit en er is vast wel een snelle app voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 00:33:
[...]

Zet dat ding dan s'avonds gewoon op vliegtuigmodus. Energieslurpende connectiviteit gaat meteen uit en er is vast wel een snelle app voor te vinden.
gaat het alarm dan wel af? dus niet uitzetten maar flight mode?
ik heb een app die heet quick settings...maar niet bedoeld voor alarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Nollekeuh schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:04:

Dan heb je waarschijnlijk aanstaan dat wifi uit moet als de telefoon in standby valt. Aan te passen door:

Menu, instellingen, draadloos en netwerken, wifi instellingen, menuknop, geavanceerd, wifi slaapstandbeid. Zet deze op nooit en dan zou het moeten werken...

Tenminste zo werkt het op mn sgs2 iig wel

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiskneuzer
Ewivis schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 01:51:
Menu, instellingen, draadloos en netwerken, wifi instellingen, menuknop, geavanceerd, wifi slaapstandbeid.
Grappig, deze was nieuw voor mij! Ik heb er even naar gekeken, en bij mij staat hij blijkbaar al op 'nooit'. Misschien standaard instelling in de Arc? Toch lijkt de Wifi op een of andere manier soms op een slaapstand te gaan. Maar nu ik weet dat het een slaapstand is stoor ik me er eigenlijk niet meer aan :)
Ook qua batterij valt het wel mee. Dacht dat het veel scheelde maar heb eens goed opgelet en dat blijkt niet zo te zijn. Dan doel ik op het verschil tussen het batterijverbruik van 2g/3g en wifi.

[ Voor 5% gewijzigd door Maiskneuzer op 17-06-2011 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Maiskneuzer schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:16:
[...]

Grappig, deze was nieuw voor mij! Ik heb er even naar gekeken, en bij mij staat hij blijkbaar al op 'nooit'. Misschien standaard instelling in de Arc? Toch lijkt de Wifi op een of andere manier soms op een slaapstand te gaan. Maar nu ik weet dat het een slaapstand is stoor ik me er eigenlijk niet meer aan :)
Ook qua batterij valt het wel mee. Dacht dat het veel scheelde maar heb eens goed opgelet en dat blijkt niet zo te zijn. Dan doel ik op het verschil tussen het batterijverbruik van 2g/3g en wifi.
Kijk anders naar juicedefender, die kan die energieslurpers automatisch 'killen'.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiskneuzer
Outerspace schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:45:
Kijk anders naar juicedefender, die kan die energieslurpers automatisch 'killen'.
Deze heb ik al een tijdje gebruikt voor de 2.3.3 update. Na de update vond ik 'm niet meer zo nodig. De batterijduur is voor mij lang zat, meer dan anderhalve dag met normaal gebruik. Juicedefender staat nu alleen maar in de weg eigenlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Ewivis schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 01:51:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk aanstaan dat wifi uit moet als de telefoon in standby valt. Aan te passen door:

Menu, instellingen, draadloos en netwerken, wifi instellingen, menuknop, geavanceerd, wifi slaapstandbeid. Zet deze op nooit en dan zou het moeten werken...

Tenminste zo werkt het op mn sgs2 iig wel
Iedere keer als ik denk dat ik zo alle instellingen en heel het menu ken kom ik weer iets nieuws tegen. Even uitproberen of ie het nu wel blijft doen, bij mij stond ie op: uitschakelen bij standby...

[ Voor 6% gewijzigd door Nollekeuh op 17-06-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat se wifi slaapbeleid op aan zet wanneer het beelscherm uit staat. Heb hem altojd al op nooit gehad maar dat maakt geen verschil. Misschien foutje in firmware.

An sich niet zo erg aangezien ik toch meestal op wifi zit. Laat dus gewoon wifi aan staan en kill alleen 2g/3g als wifi connected is. Batterij lijkt er in ieder geval niet onder te lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiskneuzer
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:36:
Het lijkt erop dat se wifi slaapbeleid op aan zet wanneer het beelscherm uit staat. Heb hem altojd al op nooit gehad maar dat maakt geen verschil. Misschien foutje in firmware.

An sich niet zo erg aangezien ik toch meestal op wifi zit. Laat dus gewoon wifi aan staan en kill alleen 2g/3g als wifi connected is. Batterij lijkt er in ieder geval niet onder te lijden.
Amen that :)

Ook bij mij gaat de slaapstand aan ookal staat hij heel duidelijk op 'nooit'! Maar zoals je al zei, het is niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Maiskneuzer schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:10:
[...]

Amen that :)

Ook bij mij gaat de slaapstand aan ookal staat hij heel duidelijk op 'nooit'! Maar zoals je al zei, het is niet zo erg.
Tot nu toe blijft wifi bij mij aanstaan indien op standby. 3G wordt iig niet geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Dat wifi in slaapstand uitgeschakeld wordt lijkt behoorlijk @ random.
Kan zomaar 2 uur non-stop verbonden zijn, inclusief een keer of 10 uit slaapstand halen en daarna gaat het bij elke slaapstand mis..

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd vreemd. Ik had er sinds een paar dagen ook nooit last van gehad. Ik heb alleen GO launcher geinstalleerd als nieuwe homescreen ipv laucherpro+, maar daar ligt het niet aan lijkt mij. Ik zag wel ergens op xda dat se er mee bezig is en dat ze al weten dat het door buggy drivers komt.

Vind het niet erg eerlijk gezegd. Wifi springt direct aan als het scherm aan gaat dus. Heb zelfs het idee dat de batterij weer iets langer mee gaat, maar dat kan ook door mijn gebruik komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb mijn arc gisteren naar 2.3.3 gebracht zonder problemen.
Nu heb ik een tweetal issues:
Bij mijn accounts staan nu opeens een tweetal FB accounts (SE Arc integratie en de oude FB), hoe krijg ik die oude weg?
Tweede issue is irritanter: ik heb een aantal accounts, waaronder een zakelijk exchange account. Als ik in die account zeg dat hij NOOIT moet synchroniseren en ik heb auto sync wel aanstaan, dan synct hij gewoon... Het lijkt erop dat de algemene instellingen voor de individuele gaan... Dit had ik niet op 2.3.2 Hebben meerdere mensen dit probleem of nog beter is daar een oplossing voor?
Is er btw ook een oplossing om bloktijden aan te geven voor syncen? Bij HTC sense kun je namelijk aangeven dat er automatisch gesynct dient te worden tussen bepaalde tijden en buiten die tijden om dat het handmatig dient te gebeuren... Bij de arc kun je alleen kiezen tussen push, nooit, om de 5,10 min etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Remcoder schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:29:
[...]

Zijn er mensen zonder hoesje met barstjes? Kan namelijk zijn dat de barstjes ontstaan door de hoesjes...
Ik heb juist wel een hoesje maar geen barstjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 09:54:
Hallo, ik heb mijn arc gisteren naar 2.3.3 gebracht zonder problemen.
Nu heb ik een tweetal issues:
Bij mijn accounts staan nu opeens een tweetal FB accounts (SE Arc integratie en de oude FB), hoe krijg ik die oude weg?
Tweede issue is irritanter: ik heb een aantal accounts, waaronder een zakelijk exchange account. Als ik in die account zeg dat hij NOOIT moet synchroniseren en ik heb auto sync wel aanstaan, dan synct hij gewoon... Het lijkt erop dat de algemene instellingen voor de individuele gaan... Dit had ik niet op 2.3.2 Hebben meerdere mensen dit probleem of nog beter is daar een oplossing voor?
Is er btw ook een oplossing om bloktijden aan te geven voor syncen? Bij HTC sense kun je namelijk aangeven dat er automatisch gesynct dient te worden tussen bepaalde tijden en buiten die tijden om dat het handmatig dient te gebeuren... Bij de arc kun je alleen kiezen tussen push, nooit, om de 5,10 min etc...
Dat tweede account heb ik ook gekregen, dat is het email adres waarmee je op facebook bent aangemeld. Die gebruikt ie voor toegang tot de extra gegevens. (denk ik)

Voor je tweede issue - als ik het goed begrijp - Ik heb achtergrondgegevens en auto sync aanstaan, vervolgens geef ik per applicatie aan of ze wel of niet gesynchroniseerd mogen worden. Als ik op sync all klik, synchroniseerd ie alles. Bij mij hoeft alleen whatsapp altijd te syncen.

Die bloktijden heb ik nog niet gevonden. De gmail app ondersteund het iig niet. (enige wat ik gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nollekeuh schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:45:
[...]

Dat tweede account heb ik ook gekregen, dat is het email adres waarmee je op facebook bent aangemeld. Die gebruikt ie voor toegang tot de extra gegevens. (denk ik)

Voor je tweede issue - als ik het goed begrijp - Ik heb achtergrondgegevens en auto sync aanstaan, vervolgens geef ik per applicatie aan of ze wel of niet gesynchroniseerd mogen worden. Als ik op sync all klik, synchroniseerd ie alles. Bij mij hoeft alleen whatsapp altijd te syncen.

Die bloktijden heb ik nog niet gevonden. De gmail app ondersteund het iig niet. (enige wat ik gebruik)
Thnx voor je antwoord, met dat tweede FB account moeten we dan maar leven.

Tweede issue betreft een exchange account, je krijgt dan extra sync mogelijkheden (controlefrequentie inbox), indien ik daar aangeef dattie "nooit" moet controleren, komen de mails van die exchange toch binnen bij algemene instellingen de auto synchronisatie op "aan"...

Betreffende de bloktijden gaf de SD van SE aan, dat het niet mogelijk was en dat ik daar dan maar een app voor moest installeren. Op de vraag van mij welke app, konden ze geen antwoord geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:55:
[...]

Thnx voor je antwoord, met dat tweede FB account moeten we dan maar leven.

Tweede issue betreft een exchange account, je krijgt dan extra sync mogelijkheden (controlefrequentie inbox), indien ik daar aangeef dattie "nooit" moet controleren, komen de mails van die exchange toch binnen bij algemene instellingen de auto synchronisatie op "aan"...

Betreffende de bloktijden gaf de SD van SE aan, dat het niet mogelijk was en dat ik daar dan maar een app voor moest installeren. Op de vraag van mij welke app, konden ze geen antwoord geven
Heb geen exchange dus dat zou ik dus niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

Denk dat de barsten bij de sensor komt doordat de LOCK knopje te hard word ingedrukt.
Vanwege een silicone hoesje moet ik iets harder drukken, dus ik heb maar Screen Off and Lock geïnstalleerd.

Voor de update had ik nooit last van spontane reboots, maar sinds de update heb ik nu bijna dagelijks een vastlopertje of een reboot.
En die 30 seconde opstarten haal ik nu dus echt niet meer, is meer in de buurt van 100 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H-S schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:14:
Denk dat de barsten bij de sensor komt doordat de LOCK knopje te hard word ingedrukt.
Vanwege een silicone hoesje moet ik iets harder drukken, dus ik heb maar Screen Off and Lock geïnstalleerd.

Voor de update had ik nooit last van spontane reboots, maar sinds de update heb ik nu bijna dagelijks een vastlopertje of een reboot.
En die 30 seconde opstarten haal ik nu dus echt niet meer, is meer in de buurt van 100 sec.
ik heb geen siliconen hoesje en bij zit er ook al een scheurtje. Iemand hem al opgestuurd ter reparatie hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

next problem:

hoe kan t dat ik geen geluiden hoor bij het binnenkomen van nieuwe mail?
heb gekeken bij instellingen maar alles staat gewoon geactiveerd?
moet de mail openstaan? als er nieuwe mail binnenkomt moet er toch gewoon een geluid te horen zijn?

BVD.

SE XPERIA ARC nu 1 week in bezit -> toppertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb het hele forum doorgelezen maar kan het zo niet vinden. Ik heb een SE arc en daar heb ik een vraag over,om te beginnen ik had een htc wildfire en daarmee smsde ik met t9 toetsenbord nou kan ik daar op de arc bij instellingen toetsenbord niks over vinden.Mijn vraag wie weet hier een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditani360
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 22:20
ik heb ook sinds kort het scheurtje bij de sensor...als er echter iemand zuinig is met telefoons dan ben ik het wel. na 2jaar een n95 zo goed als nieuw en vervolgens na 2 jaar een HTC Touch HD zo goed als nieuw zonder krassen of wat dan ook...

*overigens een leren hoesje...

[ Voor 6% gewijzigd door ditani360 op 19-06-2011 16:00 ]

Genieten & genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:06:
Beste mensen,

next problem:

moet de mail openstaan? als er nieuwe mail binnenkomt moet er toch gewoon een geluid te horen zijn?

BVD.

SE XPERIA ARC nu 1 week in bezit -> toppertje!
volume wel goed staan? bij het kiezen van de toon gewoon ff een voorbeeldje afspelen en dan op volume knop drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 12:47

vozzie

Zo beter?

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:06:
Beste mensen,
Had ongeveer hetzelfde met facebook notificaties. Alles stond correct ingesteld, maar ik hoorde geen geluid bij binnenkmen van berichten. Ik heb maar een reset gedaan en toen was alles weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tx mensen, problem has been solved!
Naast het instellen v/d geluiden (toon v/d melding) moet ook goed gekeken worden naar de instellingen van het verversen (vernieuwen). Hij stond automatisch op NOOIT ingesteld, heb dit veranderd naar elke 5 minuten...en ja hoor..t werkte!

Xperia ARC = TOP-TELEFOON, hoeft niet altijd de lompe,logge blackberry te zijn of een te dure I-phone voor de mee-lopers :) Enige zware nadeel van de ARC: batterijslurper!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:05:
tx mensen, problem has been solved!
Naast het instellen v/d geluiden (toon v/d melding) moet ook goed gekeken worden naar de instellingen van het verversen (vernieuwen). Hij stond automatisch op NOOIT ingesteld, heb dit veranderd naar elke 5 minuten...en ja hoor..t werkte!

Xperia ARC = TOP-TELEFOON, hoeft niet altijd de lompe,logge blackberry te zijn of een te dure I-phone voor de mee-lopers :) Enige zware nadeel van de ARC: batterijslurper!!!
Batterij is prima na de update. Geen drains en haal bijna 2 dagen. Zie ik mij nog niet halen oo een andere android telefoon (misschien sgs2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Eerder in het topic werd trouwens de vraag gesteld hoe de telefoon performed mbt afspelen van MKV en DIVX. Bij mij als volgt:
- MKV's op 720 zijn niet kijkbaar
- DIVX'jes (SD) zijn goed te kijken zonder vertragingen.

HD spul hoeft van mij niet zo, maar wilde gewoon even kijken of het zou werken.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
cheiron schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:36:
Eerder in het topic werd trouwens de vraag gesteld hoe de telefoon performed mbt afspelen van MKV en DIVX. Bij mij als volgt:
- MKV's op 720 zijn niet kijkbaar
- DIVX'jes (SD) zijn goed te kijken zonder vertragingen.

HD spul hoeft van mij niet zo, maar wilde gewoon even kijken of het zou werken.
Ook niet HD als je et via een kabeltje op je 40 inch tv kan zien? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Ewivis schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:45:
[...]

Ook niet HD als je et via een kabeltje op je 40 inch tv kan zien? :-)
Daar heb ik betere apparatuur voor dan een telefoon ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
cheiron schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:59:
[...]

Daar heb ik betere apparatuur voor dan een telefoon ;)
En die ga je altijd overal mee naartoe slepen? ;) (i get your point)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 100kb
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 20:38
Ik heb geen hoesje, geen scheurtje en geen enkel probleem met de Wifi sinds de update naar 2.3.3.

En ook ik heb nu geen enkele behoefte meer aan Juice Defender, ik gebruik hem zo'n uur of vijf zes per dag als MP3-speler over bluetooth en toch gaat de batterij ruim meer dan een dag mee, waarschijnlijk ook wel twee, maar ik leg hem elke nacht aan de stroom dus ik heb het niet echt getest. Kortom top smartphone!

Just because you're a certified paranoid does not mean there is no one after you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Ewivis schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:21:
[...]

En die ga je altijd overal mee naartoe slepen? ;) (i get your point)
;)

Nog een vraag die ik eerder had gesteld trouwens;
cheiron schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:13:
[...]
Trouwens een vraagje; kunnen jullie met de standaard browers "webmail.online.nl" openen? Bij mij vertikt hij het en kan ik de site alleen openen met Opera Mini.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-08 10:53
@cheiron, hier opent ie webmail.online.nl wel in de standaard browser. Hij gooit er zelf meteen een https:// voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

LinkinTED schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:14:
@cheiron, hier opent ie webmail.online.nl wel in de standaard browser. Hij gooit er zelf meteen een https:// voor.
Dubbelcheck. Dit werkt inderdaad met de standaard browser :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Hmm.. die doet het nu bij mij ook. Alleen de https pagina van mijn werk (webmail) doet het nog steeds niet, die blijft een wit scherm geven..

-Sorry voor de nutteloze vraag dan ;) -

[ Voor 13% gewijzigd door cheiron op 20-06-2011 14:37 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:54:
[...]

Batterij is prima na de update. Geen drains en haal bijna 2 dagen. Zie ik mij nog niet halen oo een andere android telefoon (misschien sgs2).
heeeeey adriaantje.......welke update? doe jij echt 2 dagen met de ARC? inclusief 1 nacht? of zet je de ARC uit gedurende de nacht? zet jij trouwens gps en data-netwerk (internet) uit tijdens de nacht/slapen?

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-03-2024

MKY

Hoi Allemaal,

Sinds vandaag een nieuwe internet provider genomen voor Internet thuis. Ook een nieuwe modem/router. Nou heb ik netjes draadloos verbinding met mijn laptop en ipad, maar de Arc kan maar geen verbinding meer krijgen. Voorheen met mijn oude modem ging het prima.

Iemand ideeën?

EDIT: Probleem gevonden. Modem moet op TKIP + AES staan. Hij stond op AES.
Weet niet exact waarom, maar hij doet het :)

[ Voor 17% gewijzigd door MKY op 20-06-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:53:
[...]

heeeeey adriaantje.......welke update? doe jij echt 2 dagen met de ARC? inclusief 1 nacht? of zet je de ARC uit gedurende de nacht? zet jij trouwens gps en data-netwerk (internet) uit tijdens de nacht/slapen?

bvd.
2.3.3 update. check maar welke versie je hebt. als je 2.3.2 hebt kun je updaten met een usb kabel en pc companion.

ik haal btw rond de 40uur met wifi (of data, niet beiden tegelijk) aan, 1x uur syncen (twitter, nieuws, mail, agenda etc), en 75% helderheid ('s nachts 50%). doe verder de telefoon nooit uit en in principe elke avond aan de lader. maar als ik een keer oversla dan haal ik de volgende nacht wel zonder probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:21:
[...]

2.3.3 update. check maar welke versie je hebt. als je 2.3.2 hebt kun je updaten met een usb kabel en pc companion.

ik haal btw rond de 40uur met wifi (of data, niet beiden tegelijk) aan, 1x uur syncen (twitter, nieuws, mail, agenda etc), en 75% helderheid ('s nachts 50%). doe verder de telefoon nooit uit en in principe elke avond aan de lader. maar als ik een keer oversla dan haal ik de volgende nacht wel zonder probleem.
Thanks fratelli...dus je laadt je phone iedere avond op tot 100%?
Is er eigenlijk onderzoek naar gedaan dat de levensduur vd batterij achteruitgaat als je teveel/te vaak de batterij oplaadt? Vroeger met de notebooks van DELL was dit nl. het geval.....of kan dit bij de ARC helemaal geen kwaad? Ik ben altijd bang dat de kwaliteit/levensduur achteruitgaat als batterij te vaak wordt opgeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Volgens mij zei Sony Ericsson zelf nog dat je de Arc gewoon zo vaak mogelijk aan de lader moest hangen, weet even niet meer waar het stond.

EDIT: Gevonden.
Laad je telefoon heel regelmatig op. Dit heeft geen invloed op de levensduur van de batterij.

[ Voor 46% gewijzigd door S_Chief op 21-06-2011 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 00:00:
Volgens mij zei Sony Ericsson zelf nog dat je de Arc gewoon zo vaak mogelijk aan de lader moest hangen, weet even niet meer waar het stond.

EDIT: Gevonden.

[...]
Thanks m8! 100 kuddo's voor jou!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiskneuzer
Het is de laatste tijd inderdaad wel zo dat bij nieuwere batterijen de levensduur niet achteruit gaat bij veel opladen. Maar toch alsnog een geruststelling dat zelfs de fabrikant benadrukt dat het zo is :)
Ik zelf leg 'm elke avond voor het slapengaan aan de lader (usb powered). Zou er nog verschil zitten in usb-powered en gewoon aan het stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eawert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik heb mijn Arc rooted en heb de bootloader unlocked. Ik heb sinds ik op 2.3.3 zit nog wel trackID, maar ik kan de app alleen nog maar openen. Als ik iets wil opnemen, dan geeft de app een foutmelding.

Nou heb ik flink op Google gezocht. Het kan zijn dat het aan het gebruikte apparaatnaam ligt. Wat hebben jullie daar ingevuld (staan)? Staat bij de instellingen draadloos en netwerken, bluetooth-instellingen, apparaatnaam. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoder
eawert schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:45:
Ik heb mijn Arc rooted en heb de bootloader unlocked. Ik heb sinds ik op 2.3.3 zit nog wel trackID, maar ik kan de app alleen nog maar openen. Als ik iets wil opnemen, dan geeft de app een foutmelding.

Nou heb ik flink op Google gezocht. Het kan zijn dat het aan het gebruikte apparaatnaam ligt. Wat hebben jullie daar ingevuld (staan)? Staat bij de instellingen draadloos en netwerken, bluetooth-instellingen, apparaatnaam. Alvast bedankt!
Wat een onzin. De bluetooth naam staat compleet los van trackID. Het kan gewoon zijn dat SE door heeft dat je geen standaard SE telefoon gebruikt en daarom trackID blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remcoder schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:59:
[...]

Wat een onzin. De bluetooth naam staat compleet los van trackID. Het kan gewoon zijn dat SE door heeft dat je geen standaard SE telefoon gebruikt en daarom trackID blokkeert.
SE kan je blokken wanneer je een bepaalde rom geflasht hebt (=open bootloader). Ik heb hetzelfde probleem namelijk. Ik gebruik nu Shazam ipv TrackID en dat werkt ook prima en tegenwoordig ook gratis. Alleen de widget is lelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

eawert schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:45:

Tijdens het unlocken van de bootloader worden er DRM keys verwijderd. TrackID heeft die nodig om te kunnen functioneren.
Certain content on your phone may also be inaccessible due to the removal of DRM security keys and the secure user data partition while unlocking the boot loader.
Bron: unlockbootloader.sonyericsson.com
Shazam is inderdaad de oplossing.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Krijg zojuist de melding dat er nieuwe software beschikbaar is (7,17Mb). Zit helaas hier op t werk niet op n wifi verbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

habermas schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:20:
Krijg zojuist de melding dat er nieuwe software beschikbaar is (7,17Mb). Zit helaas hier op t werk niet op n wifi verbinding..
Ik heb net gekeken, ik zie nog geen nieuwe software-update?
offtopic:
of ik heb 'm gisteren al geinstalleerd toen hij aan de pc hing

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 21-06-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Ik hier ook niet, wat zou het moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijnt dat er gisteren een nieuwe fw is goedgekeurd.

zie ook
http://talk.sonyericsson.com/message/81848#81848

3.0.1.A.0.146

misschien is dat de update? maar zal wel gefaseerd uitgerold worden.

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Maiskneuzer schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:03:
Het is de laatste tijd inderdaad wel zo dat bij nieuwere batterijen de levensduur niet achteruit gaat bij veel opladen. Maar toch alsnog een geruststelling dat zelfs de fabrikant benadrukt dat het zo is :)
Ik zelf leg 'm elke avond voor het slapengaan aan de lader (usb powered). Zou er nog verschil zitten in usb-powered en gewoon aan het stopcontact?
Denk dat opladen via USB iets trager is dan via het stopcontact, voor de rest maakt het allemaal weinig uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T tis gewoon een kuttelefoon. Om de 10/12 uur moet ie aan de lader hangen. Waardeloze crap. Schermhelderheid staat op 20 procent, maar alle applicaties zuigen dat ding leeg. Verder is ie zo traag als de malle moer. Hij laadt wel snel op, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 11:15

Fordox

00101010

oke ik heb een serieus probleem.
ik heb mijn SE Arc aan de pc gehangen met de sd kaart en er weer afgehaald na wat bestanden overgezet te hebben.
nu vind mijn telefoon al mijn op de sd geinstalleerde apps niet meer, geen koppelingen meer in de lijsten e.d. behalve als ik een snelkoppeling maak op de homescreen. alle savegames zijn bewaard, maar de sd kaart word dus niet meer automatich herkent. ik kom wel overal handmatig.
ik heb al software matig mijn sd kaart losgekoppelt en weer ingeschakeld, zonder succes. 2x rebooten lukt ook niet.
help?

[ Voor 15% gewijzigd door Fordox op 21-06-2011 19:48 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:25:
T tis gewoon een kuttelefoon. Om de 10/12 uur moet ie aan de lader hangen. Waardeloze crap. Schermhelderheid staat op 20 procent, maar alle applicaties zuigen dat ding leeg. Verder is ie zo traag als de malle moer. Hij laadt wel snel op, dat dan weer wel.
Moet je niet de hele dag p0rn kijken op dat ding 8)7.

Nee ff serieus, dan doe je echt wat verkeerd want op 20% helderheid zou je denk ik de 3/4 dagen halen. Wat ik kan bedenken is dat je een malafide widget hebt dat hem leeg trekt door max processor gebruik aangezien je zegt dat hij traag is... Check eens accugebruik, misschien staat daar wel wat onder.
Fordox schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:43:
oke ik heb een serieus probleem.
ik heb mijn SE Arc aan de pc gehangen met de sd kaart en er weer afgehaald na wat bestanden overgezet te hebben.
nu vind mijn telefoon al mijn op de sd geinstalleerde apps niet meer, geen koppelingen meer in de lijsten e.d. behalve als ik een snelkoppeling maak op de homescreen. alle savegames zijn bewaard, maar de sd kaart word dus niet meer automatich herkent. ik kom wel overal handmatig.
ik heb al software matig mijn sd kaart losgekoppelt en weer ingeschakeld, zonder succes. 2x rebooten lukt ook niet.
help?
sd rescan proberen? Als die herkend wordt...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

sd rescan proberen? Als die herkend wordt...
doet helemaal niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, op xda is er nu een methode om de bootloader weer te locken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

hm ik heb mijn pronleem opgelost en koste wat tijd...
moest alle apps naar de telefoon plaatsen en weer terug naar de sd kaart. was een hoop werk maar alles doet het weer.
al mijn snelkoppelingen op het bureaublad zijn wel weg.
1 voordeel, alle dingen die ik niet heen en terug heb gezet, kom ik wel omslachtig bij maar komt niet meer onnodig in mijn ram hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:25:
waarschijnlijk staat je 3G data verbinding continue aan. Dat werkt niet. Met geen enkele telefoon, tenzij je een symbian s40 hebt ofzo. Je moet hem ofwel uitschakelen, wifi gebruiken of auto laten regelen met juicedefender. Het kan geen kwaad wifi altijd aan te laten staan. Dat verbruikt minimaal stroom. Indien wifi dan beschikbaar is springt ie auto daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat eens te kijken naar accessoires voor de ARC, er zijn er heel wat. Hebben enkele van jullie al accessoires besteld? Zo ja, welke? Welke zijn raadzaam? Ik heb nu screen-gel besteld en een houder voor in de auto incl. micro usb kabel. Een lederen houder van mobi-parts had ik al -> aan te raden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met het gebruik van MTP op mijn Arc als ik deze via Ubuntu 11.04 benader, k heb al even gezocht naar een mogelijke oplossing maar ik vindt alleen een oplossing om direct de SD kaart te mounten. en ik wil graag MTP gebruiken.

Hebben jullie misschien nog workarounds of oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 20:09
Ik heb een probleem: Als ik verbonden ben met WIFI werkt alles perfect. Browser, Youtube, Facebook, ... Maar als ik verbonden ben met 3G, werkt dit 95% van de tijd niet. Ik kan altijd wel op google, en zoekresultaten zien, maar applicaties die internet vragen werken niet. De app facebook en Youtube bijvoorbeeld.
Zelfs als ik via de browser naar Facebook ga of Youtube, zegt hij dat ik geen verbinding heb. Ookal staat bovenaan wel het icoontje H of 3G, en heel soms gewoon G. Ik ben bij Proximus, en ik zie geen speciale instelling dat ik beperkt ben op een 3G-verbinding, weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiskneuzer
Heeft het ooit gewerkt, of sinds je het toestel hebt al niet? Je kunt misschien even controleren (al dan niet met behulp van een extern iemand) of je instellingen van de provider 100% zeker goed staan.

Om dingen uit te sluiten:
Is het misschien zo dat je kort geleden het abbonoment hebt afgesloten? Uit ervaring ken ik iemand waarbij alle functies werkten behalve het internet, want dat werd pas na een bepaalde datum geactiveerd.

[ Voor 0% gewijzigd door Maiskneuzer op 22-06-2011 12:16 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TIP: voor langer batterijgebruik -> zet helderheid van het scherm op 20%. In ieder geval reduceer het tot de 50% en je kunt de ARC een dag en nacht langer gebruiken. Zelf getest omdat ik de ARC een topper vind echter ik ontevreden was over het slurpen van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 20:09
Maiskneuzer schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:15:
[...]

Heeft het ooit gewerkt, of sinds je het toestel hebt al niet? Je kunt misschien even controleren (al dan niet met behulp van een extern iemand) of je instellingen van de provider 100% zeker goed staan.

Om dingen uit te sluiten:
Is het misschien zo dat je kort geleden het abbonoment hebt afgesloten? Uit ervaring ken ik iemand waarbij alle functies werkten behalve het internet, want dat werd pas na een bepaalde datum geactiveerd.
Werkt niet sinds ik de GSM heb aangekocht, ik denk ook dat het een instelling is in mijn SIM-kaart, ik zal eens naar proximus bellen. Maar ik kan alles google'n nzo, alleen geen GPS, Facebook-app en dergelijke.. Via Wifi werkt alles perfect dus..
Toch bedankt.
Pagina: 1 ... 16 ... 45 Laatste