Ja 3G staat continu aan en probeert continu verbinding te maken, zelfs op plekken waar het gewoon niet kan. Erg vervelend. Weet jij misschien hoe ik m uit kan zetten?Nollekeuh schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 00:03:
[...]
waarschijnlijk staat je 3G data verbinding continue aan. Dat werkt niet. Met geen enkele telefoon, tenzij je een symbian s40 hebt ofzo. Je moet hem ofwel uitschakelen, wifi gebruiken of auto laten regelen met juicedefender. Het kan geen kwaad wifi altijd aan te laten staan. Dat verbruikt minimaal stroom. Indien wifi dan beschikbaar is springt ie auto daarop.
Verwijderd
Hahaha nee ik krijg er amper filmpjes op. Volgens mij komt het door die 3G verbinding.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:25:
[...]
Moet je niet de hele dag p0rn kijken op dat ding.
Nee ff serieus, dan doe je echt wat verkeerd want op 20% helderheid zou je denk ik de 3/4 dagen halen. Wat ik kan bedenken is dat je een malafide widget hebt dat hem leeg trekt door max processor gebruik aangezien je zegt dat hij traag is... Check eens accugebruik, misschien staat daar wel wat onder.
[...]
sd rescan proberen? Als die herkend wordt...
Verwijderd
bij instellingen - netwerksinstellingen - mobiele netwerken - mobiel providers = zoekmodes p[ handmatig en dan de 2g versie van je provider kiezen. gaat zeker helpen. maar als je voorheen maar 12uur haalde ga je de dag nog steeds niet halen dus ligt het aan iets anders.Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:50:
[...]
Ja 3G staat continu aan en probeert continu verbinding te maken, zelfs op plekken waar het gewoon niet kan. Erg vervelend. Weet jij misschien hoe ik m uit kan zetten?
Er is toch gewoon een widget met data verbinding switch?Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:50:
[...]
Ja 3G staat continu aan en probeert continu verbinding te maken, zelfs op plekken waar het gewoon niet kan. Erg vervelend. Weet jij misschien hoe ik m uit kan zetten?
Gebruik inderdaad je widget. Houd vinger op je scherm totdat deze trilt en schermpje verschijnt. Kies widgets, daarna 'dataverkeer' en je kan 3G aan en uit zetten. Problem solved.Nollekeuh schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:30:
[...]
Er is toch gewoon een widget met data verbinding switch?
De Arc is wat mij betreft een hele fijne telefoon, mits je weet waar het probleem ligt.
Vraagje: maakt de firmware update eerst een backup van het toestel?
Ik kan nergens een backup optie vinden en voor Titanium backup moet het toestel geroot zijn (toch?)
Ik kan nergens een backup optie vinden en voor Titanium backup moet het toestel geroot zijn (toch?)
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Verwijderd
Volgens mij kun je zonder root met MyBackup Pro alles backuppenXtremelead schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:59:
Vraagje: maakt de firmware update eerst een backup van het toestel?
Hebben mensen hier ook wel eens last van het niet functioneren van bepaalde gedeeltes op het touchscreen? Soms ben ik bezig op WhatsApp en reageert een bepaalde toets niet meer. Als ik dan het scherm draai kan ik wel de betreffende toets aantikken. Als ik de telefoon reboot is het probleem helemaal opgelost. Het komt @ random voor en ook steeds op andere plekken...
Ik had het gisteren voor het eerst, en inderdaad (gelukkig) na een reboot geen probleem meer. Het was bij mij de "N" die niet meer mee wilde doen.M4DMan schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:53:
Hebben mensen hier ook wel eens last van het niet functioneren van bepaalde gedeeltes op het touchscreen? Soms ben ik bezig op WhatsApp en reageert een bepaalde toets niet meer. Als ik dan het scherm draai kan ik wel de betreffende toets aantikken. Als ik de telefoon reboot is het probleem helemaal opgelost. Het komt @ random voor en ook steeds op andere plekken...
Overigens vanochtend mijn slim-case van Sena binnen gekregen; pas weer heerlijk!
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Ik vond het inderdaad eerst ook kut dat ie amper een dag haalde, maar moet zeggen dat ik er de laatste tijd vrij lang mee doe, laatst haalde ik de 3 dagen...maar das wel een uitzondering. Maar 3G staat bij mij eigenlijk altijd aan als ik weg ben, dus zo 10 uur p/d en verder staat wifi aan als ik thuis ben. Ik zet het wel uit als ik g a slapen. Schermhelderheid heb ik trouwens gewoon op vol staan, vergeet elke keer die naar beneden te doen haha!! Maar 10/12 uur is zeker erg kort...misschien ligt het aan een app die je gedownload hebt?Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:25:
T tis gewoon een kuttelefoon. Om de 10/12 uur moet ie aan de lader hangen. Waardeloze crap. Schermhelderheid staat op 20 procent, maar alle applicaties zuigen dat ding leeg. Verder is ie zo traag als de malle moer. Hij laadt wel snel op, dat dan weer wel.
Verwijderd
Helderheid omlaag en je doet er 2 dgn en 1 nacht mee...zet snachts wel wifi gps en 3g UIT.
Ik gebruik de APP ''Quick Settings''.....heel snel alles in/uit-geschakeld ook de helderheid van t scherm is hierbij inbegrepen.
Btw. vraag aan alle ARC users: Waarom hebben jullie voor de ARC gekzoen ipv. BB of Iphone?
Er was nl. veel concurrentie vwb. smart-phones. Ik twijfelde tussen HTC BB en Iphone. HTC Windows engine is KUT, BB te lompe, zware telefoon met te klein scherm....Iphone te duur en te simpel....daarbij opgeteld dat ik al 10 jr. niks anders heb dan Sony Ericcson...een BMW rijder wil ook geen Porsche meer en vice versa.
Ik gebruik de APP ''Quick Settings''.....heel snel alles in/uit-geschakeld ook de helderheid van t scherm is hierbij inbegrepen.
Btw. vraag aan alle ARC users: Waarom hebben jullie voor de ARC gekzoen ipv. BB of Iphone?
Er was nl. veel concurrentie vwb. smart-phones. Ik twijfelde tussen HTC BB en Iphone. HTC Windows engine is KUT, BB te lompe, zware telefoon met te klein scherm....Iphone te duur en te simpel....daarbij opgeteld dat ik al 10 jr. niks anders heb dan Sony Ericcson...een BMW rijder wil ook geen Porsche meer en vice versa.
Heb ik hier ook, erg fijn hoesje. Helaas twee weken later wel een douane rekening van 10 euro van de vervoerder, da's weer minder...cheiron schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:41:
Overigens vanochtend mijn slim-case van Sena binnen gekregen; pas weer heerlijk!
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Verwijderd
heb hem van telecomtelecom.nl -> lederen cover met magneetstrip van mobiparts..slechts 19 euro's.Jiriki schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 01:08:
[...]
Heb ik hier ook, erg fijn hoesje. Helaas twee weken later wel een douane rekening van 10 euro van de vervoerder, da's weer minder...
Iemand biedt mij een Sony Arc aan voor een redelijk prijs. Het lijkt me een betrouwbare verkoper.
Hij heeft er echter geen bon bij. Hij zegt dat dat niet nodig is voor garantie. Klopt dat?
Hij heeft er echter geen bon bij. Hij zegt dat dat niet nodig is voor garantie. Klopt dat?
Ik heb deze van Sena:Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 02:55:
[...]
heb hem van telecomtelecom.nl -> lederen cover met magneetstrip van mobiparts..slechts 19 euro's.

Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Hm, heeft ie ook blauwe ogen? ;-) Tuurlijk heb je bon voor garantie nodig. Als je geen bon hebt van een toestel dat pas kort op de markt, is het waarschijnlijk op een niet-eerlijke manier verkregenPhilflow schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 12:00:
Iemand biedt mij een Sony Arc aan voor een redelijk prijs. Het lijkt me een betrouwbare verkoper.
Hij is eerlijk verkregen en ik weet hoe. Alleen zit er geen bon bij. Er zijn genoeg fabrikanten die garantie zonder bon geven (o.a. Nokia en Samsung). De vraag is dus of Sony garantie geeft zonder bon.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:35:
[...]
Hm, heeft ie ook blauwe ogen? ;-) Tuurlijk heb je bon voor garantie nodig. Als je geen bon hebt van een toestel dat pas kort op de markt, is het waarschijnlijk op een niet-eerlijke manier verkregen
En weet je echt het antwoord of is het een aanname die je maakt?
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 25-06-2011 21:42 ]
Als je 100% zeker wilt zijn kan je net zo goed een mailtje sturen naar klantenservice van Sony Ericsson, die zijn er voor dit soort vragen.
Dat is maar de vraag. Soms zitten er mensen bij de klantenservice die er de ballen verstand van hebben en/of gewoon een standaard antwoord geven. Zo vroeg ik op het forum van OCZ eens of ik garantie kon krijgen zonder bon. "Nee" zeiden de medewerkers van OCZ. Diverse Tweakers hebben me echter verteld dat ze wel garantie kregen op hun OCZ SSD zonder bon.SChief schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 23:28:
Als je 100% zeker wilt zijn kan je net zo goed een mailtje sturen naar klantenservice van Sony Ericsson, die zijn er voor dit soort vragen.
Als je het echt wil weten vraag je het dus in de thread van Tweakers, waar ervarings deskundigen rond lopen
[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 26-06-2011 11:44 ]
Zijn er hier ook hardlopers onder ons?
Zo ja, hoe neem je de arc mee? Met een houder om je arm ofzo? Welke?
Wil graag runkeeper gebruiken namelijk...
Volgens mij zijn er wel van die arm houders te koop, waar weet ik niet. Google!MKY schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:55:
Overigens wil ik zelf weleens een programma hebben die de dataverbinding goed regelt. Juicedefender en greenpower gaan vaak de fout in wat betreft het terug inschakelen van de 3G verbinding. Het liefst zie ik de volgende scenario's:
- Wifi staat altijd aan, indien wifi aanwezig --> 3G dataverbinding uit, GSM (2G) voor bellen inschakelen (bespaart stroom).
- Indien geen wifi aanwezig, 3G data alleen aan als scherm geunlocked is en van tijd tot pollen (per uur ofzo)
Iemand een tip voor een tool welke dit zeker te weten goed kan? Ik heb niet zo'n zin om iedere keer zelf de dataswitch of wifi switch om te zetten. Met bovenstaande moet het zeker lukken om 1,5 dag te halen.
Google is inderdaad ook mijn beste vriend. Heb wel een armband gevonden, maar is zo'n goedkoop ding. Werkt waarschijnlijk prima, maar wil wel zeker weten dat je Arc niet eruit valt...Nollekeuh schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:14:
[...]
Volgens mij zijn er wel van die arm houders te koop, waar weet ik niet. Google!
Misschien heb je hier iets aan:MKY schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:16:
[...]
Google is inderdaad ook mijn beste vriend. Heb wel een armband gevonden, maar is zo'n goedkoop ding. Werkt waarschijnlijk prima, maar wil wel zeker weten dat je Arc niet eruit valt...
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:56:
Mooie foto's ook op Flickr; http://www.flickr.com/sea...xperia%20arc&w=all#page=0
Officiële foto's SonyEricsson; https://picasaweb.google.com/sonyericssonsocial/XperiaArc#
Maar ook interessante accessoires die bij de Arc passen zeg, zo ook een Fitness Experience Pack waar het LiveView mini display deel van uit maakt
[afbeelding]
[afbeelding]
@daeron,
Dat ziet er wel cool uit. Alleen een beetje prijzig... Misschien toch maar een Nike+GPS watch voor iets meer. http://goo.gl/H6DGz
Dat ziet er wel cool uit. Alleen een beetje prijzig... Misschien toch maar een Nike+GPS watch voor iets meer. http://goo.gl/H6DGz
- Opname van geluid tijdens een evenemt met hard muziek 
Wat mij betreft het enige minpunt aan de Arc. Ik hoop toch dat er een oplossing voor gevonden wordt, want het verpest een hoop van mijn filmpjes. Beeld is uitstekend alleen het geluid...
YouTube: Laurent Garnier @ Awakenings Festival 2011
Wat mij betreft het enige minpunt aan de Arc. Ik hoop toch dat er een oplossing voor gevonden wordt, want het verpest een hoop van mijn filmpjes. Beeld is uitstekend alleen het geluid...
YouTube: Laurent Garnier @ Awakenings Festival 2011
Verwijderd
Wat me opvalt is dat bij vrijwel alle high-end smartphones de opnames van geluid tegenvallen als er veel achtergrond geluiden zijn. Dus dit geldt niet alleen voor de Xperia Arc, maar ook voor iPhones en Samsung Galaxy S (2). Het beeld ziet er inderdaad goed uit!
Verwijderd
Tasker kan dat wel. Maar dat gaat wel wat tijd kosten om te configureren. Je hebt ook apndroid pro (2.1.9 specifiek) nodig om dataverbindingen te regelen op de arc. Je kunt dan via tasker als plugin apndroid kiezen voor het beheren van data.Nollekeuh schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:14:
[...]
Volgens mij zijn er wel van die arm houders te koop, waar weet ik niet. Google!
Overigens wil ik zelf weleens een programma hebben die de dataverbinding goed regelt. Juicedefender en greenpower gaan vaak de fout in wat betreft het terug inschakelen van de 3G verbinding. Het liefst zie ik de volgende scenario's:
- Wifi staat altijd aan, indien wifi aanwezig --> 3G dataverbinding uit, GSM (2G) voor bellen inschakelen (bespaart stroom).
- Indien geen wifi aanwezig, 3G data alleen aan als scherm geunlocked is en van tijd tot pollen (per uur ofzo)
Iemand een tip voor een tool welke dit zeker te weten goed kan? Ik heb niet zo'n zin om iedere keer zelf de dataswitch of wifi switch om te zetten. Met bovenstaande moet het zeker lukken om 1,5 dag te halen.
2g behouden wanneer wifi verbonden is volgens mij niet echt nuttig aangezien data dan via wifi gaat. dus dan kun je beter de hele data uitschakelen. Met pollen en gelockte staat heb ik geen ervaring maar moet ook kunnen volgens mij. probeer maar eens zou ik zeggen.
Verwijderd
Hey mensen, k heb sinds ongeveer een week een Arc nu en ik moet zeggen dat ie top bevalt! Foto's zijn super, hij loopt soepel en ik vind de batterij ook absoluut niet leeg... Als je niet de hele dag loopt te kloten met je apps (wat behoorlijk lastig is, het zijn er zoveel en angrybirds is zo verslavend
) gaat ie best een paar dagen mee.
K heb alleen 1 vraagje, k ga over een paar weken op vakantie en nou wil ik niet het risico lopen dat ik daar onbedoeld op internet ga en ik bij thuiskomst een enorme rekening op de mat heb liggen. Dus hoe kan je er simpel voor zorgen dat je niet op internet gaat in het buitenland? Het zou chill zijn als je gewoon "normaal" internet uit kon zetten zodat ie alleen op internet kan met wifi (als het beschikbaar is).... Hoe doe je dat precies?
K heb alleen 1 vraagje, k ga over een paar weken op vakantie en nou wil ik niet het risico lopen dat ik daar onbedoeld op internet ga en ik bij thuiskomst een enorme rekening op de mat heb liggen. Dus hoe kan je er simpel voor zorgen dat je niet op internet gaat in het buitenland? Het zou chill zijn als je gewoon "normaal" internet uit kon zetten zodat ie alleen op internet kan met wifi (als het beschikbaar is).... Hoe doe je dat precies?
Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Gegevenstoegang en Gegevensroaming uit zetten, dat moet genoeg zijn..
Hoi, ik heb een vraagje over de mail.
Als je via 3G een mail wilt verzenden, moet je de SMTP server van je provider gebruiken.
Als je via wifi thuis een mail wilt verzenden, moet je de SMTP server van je internet-aanbieder gebruiken...
Hoe doen jullie dit? Hoe kan je ervoor zorgen dat je gewoon op mail verzenden drukt en deze altijd verzonden wordt, ook al ben je verbonden met je netwerk thuis?
En als je op vakantie bent? Dus als je in een willekeurig cafétje in het buitenland even een mailjte wil sturen zonder de SMTP server van de internet-aanbieder daar te weten? Hoe gaat dat?
Wacht graag op antwoord.
Als je via 3G een mail wilt verzenden, moet je de SMTP server van je provider gebruiken.
Als je via wifi thuis een mail wilt verzenden, moet je de SMTP server van je internet-aanbieder gebruiken...
Hoe doen jullie dit? Hoe kan je ervoor zorgen dat je gewoon op mail verzenden drukt en deze altijd verzonden wordt, ook al ben je verbonden met je netwerk thuis?
En als je op vakantie bent? Dus als je in een willekeurig cafétje in het buitenland even een mailjte wil sturen zonder de SMTP server van de internet-aanbieder daar te weten? Hoe gaat dat?
Wacht graag op antwoord.
[ Voor 21% gewijzigd door frankK800i op 28-06-2011 16:12 ]
MVG, Frank
Lijkt alsof de kwaliteit van m'n accu opeens inkakt, heb em vanochtend tot 96% geladen, vervolgens niets mee gedaan (5 uur WiFi aan, 5 uur op 3G), alleen even snel een emailtje gelezen, en hij hangt nu al op 44%.
Volgens mij was het eerst toch echt beter..

Check je battery log en kijk hoeveel stroom er van je accu is verbruikt. Mocht je Arc een erg hoog amperage hebben verbruikt draaide er waarschijnlijk nog dingen op de achtergrond.SChief schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:58:
Lijkt alsof de kwaliteit van m'n accu opeens inkakt, heb em vanochtend tot 96% geladen, vervolgens niets mee gedaan (5 uur WiFi aan, 5 uur op 3G), alleen even snel een emailtje gelezen, en hij hangt nu al op 44%.Volgens mij was het eerst toch echt beter..
GTA VI - All aboard the hype train!!
zet de widget dataverkeer op je dashboard en je ziet of je dataverkeer aan staat of niet. Ook simpel aan/uit te zettenVerwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 01:00:
Dan ben je al te laat als je niet constant op je toestel let. Je kan dataroaming gewoon uitzetten in de instellingen.MKY schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:52:
[...]
zet de widget dataverkeer op je dashboard en je ziet of je dataverkeer aan staat of niet. Ook simpel aan/uit te zetten
^^ Eens met bovenstaande, dataroaming uitschakelen is veel beter. Gaat automatisch en je hoeft er nooit op te letten. Zo'n beetje het eerste wat ik heb gedaan toen ik m'n Arc binnen had gekregen. Moet niet denken aan een idiote rekening op de deurmat. 

Gisteravond t/m 00:50 naar 100% opgeladen, daarna 1 uurtje MSN, daarna geslapen tot 10:00, batterij op 59%. WiFi aan, 3G uit (doe ik thuis altijd, zonde van m'n mobiele internettegoed). Valt op dat Facebook absurd veel gebruikt (40%), dat is nog meer dan het scherm (38%). Ben benieuwd of dit met de laatste update te maken heeft (2.3.3).Sir_Hendro schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:41:
[...]
Check je battery log en kijk hoeveel stroom er van je accu is verbruikt. Mocht je Arc een erg hoog amperage hebben verbruikt draaide er waarschijnlijk nog dingen op de achtergrond.
[ Voor 16% gewijzigd door S_Chief op 29-06-2011 11:00 ]
@SChief
Het valt mij ook op dat WiFi meer stroom gebruikt dan 3G. Hierbij heb ik nadrukkelijk gelet op applicaties die nog op de achtergrond aan stonden. Zonder applicaties op de achtergrond zit er wel degelijk verschil in 3G en WiFi qua batterij verbruik.
Vraag me niet waarom, maar 3G is een stuk zuiniger bij mij!
Het valt mij ook op dat WiFi meer stroom gebruikt dan 3G. Hierbij heb ik nadrukkelijk gelet op applicaties die nog op de achtergrond aan stonden. Zonder applicaties op de achtergrond zit er wel degelijk verschil in 3G en WiFi qua batterij verbruik.
De Facebook app wil nog wel eens om onbekende reden je batterij leegslurpen. In zo een geval dus even je telefoon herstarten.
Je kan het ook aan laten staan en 3g watchdog installeren, die houdt bij wat je verbruiktSChief schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:59:
^^ Eens met bovenstaande, dataroaming uitschakelen is veel beter. Gaat automatisch en je hoeft er nooit op te letten. Zo'n beetje het eerste wat ik heb gedaan toen ik m'n Arc binnen had gekregen. Moet niet denken aan een idiote rekening op de deurmat.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Mja andere reden is ook dat m'n huis zo goed eh, isoleert dat ik geen 3G in huis heb.Maiskneuzer schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:40:
@SChief
[ Voor 43% gewijzigd door S_Chief op 30-06-2011 01:14 ]
Verwijderd
Opeens geen last meer van wifi drops bij het uit-/aanzetten van scherm. Erg vaag. Waarschijnlijk komt het door het opnieuw opstarten van de router (storing ziggo). Verder niets verandert dus.
Batterij wordt trouwen alleen maar beter. Heb aan het eind van de dag minimaal 50% over bij regelmatig gebruik internet (wifi vooral). Geen drops verder en ik zet alleen data automatisch uit wanneer verbonden met wifi.
Batterij wordt trouwen alleen maar beter. Heb aan het eind van de dag minimaal 50% over bij regelmatig gebruik internet (wifi vooral). Geen drops verder en ik zet alleen data automatisch uit wanneer verbonden met wifi.
Bij mij dus echt niet. Ik kan de tel gerust 2 dagen gebruiken met wifi altijd aan. 3G altijd verbonden resulteert in 10-12 uur. Let wel op dat de synchronisatie modus (auto of niet) ook een zeer grote rol speelt.Maiskneuzer schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:40:
@SChief
Verwijderd
Top, bedankt M4DMAN, MKY en SChief. K heb nu idd de widget dataverkeer op mn "bureaublad", werkt superchill. En Roaming heb ik zowieso standaard uitstaan.
Btw. k heb de Lock Screen app geinstalleerd en dat is zeker een aanrader. Dat aan/uit knopje is soms nogal lastig te in te drukken, zeker met 1 hand, dus dan is het stukken makkelijker als je gewoon met 1 tikje op je scherm de foon kan locken.
Btw. k heb de Lock Screen app geinstalleerd en dat is zeker een aanrader. Dat aan/uit knopje is soms nogal lastig te in te drukken, zeker met 1 hand, dus dan is het stukken makkelijker als je gewoon met 1 tikje op je scherm de foon kan locken.
Subtiele bump.frankK800i schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:51:
Hoi, ik heb een vraagje over de mail.
Wacht graag op antwoord.
MVG, Frank
Verwijderd
@ alle Hi gebruikers: ik ben dringend op zoek naar het customazation version nummer van de Hi firmware. Kan iemand dit voor mij opzoeken in zijn Arc van Hi?
Je kunt het nummer opzoeken door *#*#7378423#*#* te 'bellen', je komt dan in een service menu. Onder het submenu servicemenu en dan software info staat het customazation version nummer
Je kunt het nummer opzoeken door *#*#7378423#*#* te 'bellen', je komt dan in een service menu. Onder het submenu servicemenu en dan software info staat het customazation version nummer
Synchronisatie staat bij mij op auto. Niet heel vaak trouwens.Nollekeuh schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:16:
Bij mij dus echt niet. Ik kan de tel gerust 2 dagen gebruiken met wifi altijd aan. 3G altijd verbonden resulteert in 10-12 uur. Let wel op dat de synchronisatie modus (auto of niet) ook een zeer grote rol speelt.
Maar is het dan niet gek dat ondanks auto sync. 3G zuiniger is als WiFi..
Ik laat sync altijd op auto staan, dus dat is dan toch eigenlijk niet het probleem?
Zou pas uitmaken als sync niet aan staat bij 3G en wel bij WiFi, of zeg ik nu iets raars
Ik vraag me toch echt af waar jullie problemen vandaan komen?
Ik heb de helderheid op 100% staan, constant 3g, bluetooth en gps aan met autosync en red makkelijk 2,5 dagen op een accu. Dan gebruik ik hem normaal, af en toe een spelletje en bellen en regelmatig internet verbinding gebruiken.
Ik heb de helderheid op 100% staan, constant 3g, bluetooth en gps aan met autosync en red makkelijk 2,5 dagen op een accu. Dan gebruik ik hem normaal, af en toe een spelletje en bellen en regelmatig internet verbinding gebruiken.
2,5 dagen red ik niet, maar met de hele dag 3g of wifi aan kom ik de dag met ongeveer 50% over wel door. Dan laad ik hem gewoon s'avonds op om de volgende dag niet zuinig aan te hoeven doen. Overigens komt dit redelijk overeen met ervarinen van collega's met andere Android toestellen.
Nu dat ik al 3 uur via 3g internetradio zit te luisteren gaat het een stuk sneller trouwens, ongeveer 10 procent per uur.
Nu dat ik al 3 uur via 3g internetradio zit te luisteren gaat het een stuk sneller trouwens, ongeveer 10 procent per uur.
Flickr PSN ID= cheironnl
Die 10% per uur lijkt er meer op. Dat is ook mijn ervaring. Mensen die lange standby tijden halen met 3g altijd verbonden, moeten iets hebben wat accu spaart. Juicedefender of auto sync uit.cheiron schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:25:
2,5 dagen red ik niet, maar met de hele dag 3g of wifi aan kom ik de dag met ongeveer 50% over wel door. Dan laad ik hem gewoon s'avonds op om de volgende dag niet zuinig aan te hoeven doen. Overigens komt dit redelijk overeen met ervarinen van collega's met andere Android toestellen.
Ik ren er altijd mee icm Adidas MiCoach (geweldig programma). Eigenlijk stop ik hem gewoon in de broekzak van m'n joggingbroek, denk er verder niet echt over na. Stoort me niet en werkt prima...MKY schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:55:
Ik heb de instellingen van hotmail gebruikt, maar ik kan gewoon met die informatie versturen via 3g en via wifi.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Geen juicedefender en auto sync aan. Kan ook zijn dat veel tweakers extra apps installeren die ervoor zorgen dat de accu sneller leegloopt.Nollekeuh schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:14:
[...]
Die 10% per uur lijkt er meer op. Dat is ook mijn ervaring. Mensen die lange standby tijden halen met 3g altijd verbonden, moeten iets hebben wat accu spaart. Juicedefender of auto sync uit.
Kent iemand een programma waarmee je "geavanceerde" wifi instellingen kan bekijken?
Mijn vriendin heeft een ARC, en die geeft regelmatig aan dat hij een beperkte verbinding heeft met de draadloze router. Mijn eigen Desire heeft dan geen probleem.
Ik zou graag kunnen zien waar het fout gaat. De standaard wifi manager geeft alleen aan "beperkte verbinding" en IP-nummers etc. en dan de mogelijkheden om opnieuw te verbinden, te vergeten of te verbreken. Dat geeft dus niet zoveel info.
Vaak heb ik meerdere pogingen nodig om alsnog een goede verbinding te krijgen. Vervolgens komt het dan ook nog voor dat die verbinding niet zo lang stand houdt.
Ik heb op dit forum meer berichten gezien over problemen met de wifi verbinding, maar ik kan zo niet beoordelen of dit dezelfde problemen zijn. Dus als iemand iets weet....
Daarnaast herstart de telefoon nogal eens vanzelf, zonder aanwijsbare reden. Hij is dan niet warm o.i.d.
Ik verwacht dat dit een losstaand probleem is. Als iemand hier een zinnig woord over kan zeggen, dan hod ik me van harte aanbevolen.
Mijn vriendin heeft een ARC, en die geeft regelmatig aan dat hij een beperkte verbinding heeft met de draadloze router. Mijn eigen Desire heeft dan geen probleem.
Ik zou graag kunnen zien waar het fout gaat. De standaard wifi manager geeft alleen aan "beperkte verbinding" en IP-nummers etc. en dan de mogelijkheden om opnieuw te verbinden, te vergeten of te verbreken. Dat geeft dus niet zoveel info.
Vaak heb ik meerdere pogingen nodig om alsnog een goede verbinding te krijgen. Vervolgens komt het dan ook nog voor dat die verbinding niet zo lang stand houdt.
Ik heb op dit forum meer berichten gezien over problemen met de wifi verbinding, maar ik kan zo niet beoordelen of dit dezelfde problemen zijn. Dus als iemand iets weet....
Daarnaast herstart de telefoon nogal eens vanzelf, zonder aanwijsbare reden. Hij is dan niet warm o.i.d.
Ik verwacht dat dit een losstaand probleem is. Als iemand hier een zinnig woord over kan zeggen, dan hod ik me van harte aanbevolen.
Je zou WiFi Analyzer es kunnen proberen.
Die laat in ieder geval zien op welke 'channels' er een WiFi signaal is en welke 'channel' het sterkste doorkomt.
Die laat in ieder geval zien op welke 'channels' er een WiFi signaal is en welke 'channel' het sterkste doorkomt.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Verwijderd
wie doet er ook bellen tijdens het hardlopen? laat je foon thuis en koop een ipod-shuffle..die je ook nog eens mbv. een ellastische band om je flinke biceps kan klemmen....
iPod shuffle heeft naar mijn weten geen apps die je tijd etc kan bijhouden.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 01:17:
wie doet er ook bellen tijdens het hardlopen? laat je foon thuis en koop een ipod-shuffle..die je ook nog eens mbv. een ellastische band om je flinke biceps kan klemmen....
Sowieso ook handig om telefoon gewoon bij je te hebben, daarbij heb ik sowieso mn muziek op mn telefoon staan, geen zin om dat ook bij te gaan houden op een extra MP3 speler..
Verwijderd
Vandaag overgegaan van mijn Xperia X10 naar de Xperia Arc.
Ik loop nogal tegen wat praktische opstartprobleempjes aan, waarvan ik het antwoord nog niet heb gevonden (of in ieder geval nog niet helder genoeg). Wie kan helpen????
** Ik mis het toevoegen van mailaccounts bij timescape. Vond het wel prettig dat alles (mails, berichten, tweets e.d) op een plek kon worden getoond. Maar ik zie bij de Arc niet hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn mails ook op Timescape binnen komen. Kan dit niet of kijk ik erover heen??
** De Timescape widget is ook een stuk groter dan bij de X10. Is die grootte aan te passen?? Of kan dit alleen met bijv Launcer Pro. Die heb ik namelijk wel maar heb de apps nog niet geinstalleerd.
** Waar kan ik een duidelijke uitleg vinden hoe ik mijn apps op m'n arc kan installeren met behoud van alle gegevens (bijv levels angry birds, agenda gegevens e.d)?
Belangrijk daarbij is wel dat er in de Arc ook een andere sd-kaart zit dan in de Xperia (16 gig ipv
Alvast erg bedankt!!!
Ik loop nogal tegen wat praktische opstartprobleempjes aan, waarvan ik het antwoord nog niet heb gevonden (of in ieder geval nog niet helder genoeg). Wie kan helpen????
** Ik mis het toevoegen van mailaccounts bij timescape. Vond het wel prettig dat alles (mails, berichten, tweets e.d) op een plek kon worden getoond. Maar ik zie bij de Arc niet hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn mails ook op Timescape binnen komen. Kan dit niet of kijk ik erover heen??
** De Timescape widget is ook een stuk groter dan bij de X10. Is die grootte aan te passen?? Of kan dit alleen met bijv Launcer Pro. Die heb ik namelijk wel maar heb de apps nog niet geinstalleerd.
** Waar kan ik een duidelijke uitleg vinden hoe ik mijn apps op m'n arc kan installeren met behoud van alle gegevens (bijv levels angry birds, agenda gegevens e.d)?
Belangrijk daarbij is wel dat er in de Arc ook een andere sd-kaart zit dan in de Xperia (16 gig ipv
Alvast erg bedankt!!!
Ik gebruik voor backup van Angry Birds de app van ANTBEE. Werkt super goed, heb het na het unlocken van de bootlader weer gerestored. Moest eerst wel een level spelen, voordat ik de backup terug kon zetten.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:32:
Vandaag overgegaan van mijn Xperia X10 naar de Xperia Arc.
Alvast erg bedankt!!!
Agenda en contactpersonen heb ik met Gmail gesynchroniseerd. Alleen even je gmail-account invoeren en alles is weer up to date!
Verwijderd
adidas my coach...:) we gaan samen hardlopen..trainen voor de IRON-MAN !MKY schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:47:
[...]
iPod shuffle heeft naar mijn weten geen apps die je tijd etc kan bijhouden.
Verwijderd
Bedankt!eawert schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:55:
[...]
Ik gebruik voor backup van Angry Birds de app van ANTBEE. Werkt super goed, heb het na het unlocken van de bootlader weer gerestored. Moest eerst wel een level spelen, voordat ik de backup terug kon zetten.
Agenda en contactpersonen heb ik met Gmail gesynchroniseerd. Alleen even je gmail-account invoeren en alles is weer up to date!
Iemand nog een oplossing voor de Timescape-issues??
Het is volgens mij niet mogelijk om je mail erin te zetten. Geeft alleen opties voor berichten, Twitter & Facebook...Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:18:
[...]
Bedankt!
Iemand nog een oplossing voor de Timescape-issues??
Ikzelf heb nog twee vragen.
1) Hoe kan je zorgen dat niet alle nieuwsberichten van Facebook in de Timescape app komen, maar alleen het deel wat direct met jou te maken heeft. (berichten naar jou toe).
2) Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik altijd (óf thuis via Wifi, óf in NL met 3G óf in het buitenland met een Wifi-hotspot) mijn HCCnet e-mail (POP3) kan versturen zonder de SMTP server telkens aan te passen?
MVG, Frank
Verwijderd
oww, balen zeg.. Zie ook dat heel Timescape niet te gebruiken is bij het gebruiken van een Launcer..
Maar op zoek naar een alternatief...
Vacature voor een nieuwe widget op de homescreen
Maar op zoek naar een alternatief...
Vacature voor een nieuwe widget op de homescreen
Hmm.. een week lang geen spontane reboots en vandaag opeens een hele zwik bij het oppakken en neerleggen weer. Misschien toch maar weer een stukje papier onder de batterij.
Flickr PSN ID= cheironnl
Ze denken dat de scheurtjes bij de lichtsensor een fabrieksfout is.
http://www.allaboutphones...c-bevat-fabrieksfout.html
Nu hebben ze het artikel verwijderd. Vreemd gebeuren
[ Voor 15% gewijzigd door Tiieeeim op 04-07-2011 11:44 . Reden: artikel is verwijderd ]
Verwijderd
Weet iemand misschien waarom je bij een foto maken niet de digitale zoom kan gebruiken in de 8MP modus? Dit kan alleen in de 2MP modus. Bij 8MP modus krijg je de melding kan niet in- en uitzoomen bij deze resolutie. (Gebruik de nieuwste SE android firmware)
Dat komt omdat de Arc niet kan zoomen met de lens en slechts alleen pixels kan vergroten. Bij 2MP werk je met crop en kan je dus als het waren inzoomen op de pixels van de lens tot en met het bereik van 8MP. Deze techniek heet 'digital zoom'.Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:18:
Weet iemand misschien waarom je bij een foto maken niet de digitale zoom kan gebruiken in de 8MP modus? Dit kan alleen in de 2MP modus. Bij 8MP modus krijg je de melding kan niet in- en uitzoomen bij deze resolutie. (Gebruik de nieuwste SE android firmware)
http://www.androidworld.n...-in-behuizing-xperia-arc/Tiieeeim schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:27:
Ze denken dat de scheurtjes bij de lichtsensor een fabrieksfout is.
Hier staat ie nog wel.
Sony Ericsson heeft met haar Xperia arc een nieuw en stijlvol ontwerp in de markt gezet. Nu circuleren er foto’s op het internet die enkele scheurtjes vertonen boven en onder de lichtsensor. Dit zou kunnen duiden op een fabrieksfout of een maandagochtendmodel.
We hebben het meteen bij Sony Ericsson neergelegd en zei gaven ons een reactie.
Reactie Sony Ericsson
Een eenduidig antwoord geven is natuurlijk niet meteen mogelijk en speculeren laten we over aan anderen. Wel kunnen we bij de fabrikant zelf te rade te gaan en om een officiële reactie vragen. Zij krijgen immers de meldingen binnen en zijn ook op de hoogte van fabrieksfouten.
Harold de Kort, communicatiemanager bij Sony Ericsson, gaf ons de volgende reactie:
Het is lastig om op dit moment conclusies te trekken omdat we niet genoeg weten. De meldingen die we nu krijgen worden beoordeeld en we kunnen daarna een reactie geven. Het zijn op zichzelf staande gevallen.
Wanneer er meer nieuws is omtrent de uitkomst van het interne onderzoek, zullen we dit hier laten weten.
Klikbaar
Verwijderd
Volgens mij kun je dat stukje papier beter op de batterij en dus onder het klepje doen.cheiron schreef op zondag 03 juli 2011 @ 23:04:
Hmm.. een week lang geen spontane reboots en vandaag opeens een hele zwik bij het oppakken en neerleggen weer. Misschien toch maar weer een stukje papier onder de batterij.
Verwijderd
Ik heb een vraag....
Elke keer als ik mijn tel opnieuw opstart moet ik alle apps opnieuw indelen in het menu. Ik krijg dan opeens allemaal pagina's met apps, lege pagina's en pagina's met maar 1 of 2 apps...
Weet iemand of je hier iets aan kan doen??? En hebben meer dit probleem????
Elke keer als ik mijn tel opnieuw opstart moet ik alle apps opnieuw indelen in het menu. Ik krijg dan opeens allemaal pagina's met apps, lege pagina's en pagina's met maar 1 of 2 apps...
Dat probleem had ik 1x na het aansluiten van de telefoon aan een laptop. Na ontkoppelen waren alle snelkoppelingen naar apps van de SD card weg op de home screen.Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:44:
Ik heb een vraag....
Verwijderd
Ik heb het echt elke keer als ik mijn tel uit doe en daarna weer aan.....Sir_Hendro schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:49:
[...]
Dat probleem had ik 1x na het aansluiten van de telefoon aan een laptop. Na ontkoppelen waren alle snelkoppelingen naar apps van de SD card weg op de home screen.
wordt er een beetje gek van eigenlijk.....
Met onder de batterij bedoel ik dus onder de onderkant van de batterij. Wat jij voorstelt hielp bij mij nietVerwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:10:
[...]
Volgens mij kun je dat stukje papier beter op de batterij en dus onder het klepje doen.
Flickr PSN ID= cheironnl
Heb het ook. Volgens mij heeft iedereen dit. Kan er helaas ook weinig aan doen op dit moment.Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:01:
[...]
Ik heb het echt elke keer als ik mijn tel uit doe en daarna weer aan.....
wordt er een beetje gek van eigenlijk.....
Het leuke is dat ook in de app list deze programma's ineens op de laatste pagina staan. Dan open je dus de app list zeg maar en zie je eerst 2 pagina met de default apps dan ineens een pagina met 1 of 2 iconen erop en dan pas 5 pagina's verder alle andere apps van de SD kaart. Dat maakt het terug zetten van de iconen ook niet prettigerSChief schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:57:
[...]
Heb het ook. Volgens mij heeft iedereen dit. Kan er helaas ook weinig aan doen op dit moment.

Hallo allemaal, daarnet ook een xperia arc gaan halen, tevens mijn eerste smartphone.
Ik heb reeds 1 belangrijke vraag: wanneer moet ik het best voor de eerste keer herladen? In de winkel zei men dat ik hem eerst volledig moest laten leeglopen en dan voor de eerste keer volledig herladen.
Wat versta je onder volledig laten leeglopen? (5%? 10%) En zet ik best een aantal zaken uit (wifi, 3G) om te herladen?
Bedankt!
Ik heb reeds 1 belangrijke vraag: wanneer moet ik het best voor de eerste keer herladen? In de winkel zei men dat ik hem eerst volledig moest laten leeglopen en dan voor de eerste keer volledig herladen.
Wat versta je onder volledig laten leeglopen? (5%? 10%) En zet ik best een aantal zaken uit (wifi, 3G) om te herladen?
Bedankt!
NIET volledig laten leeglopen. Het is een type batterij waarvoor dát juist niet goed is. Gewoon gebruiken zoals jij wilt en hem op een gegeven moment opladen, zolang hij maar niet 0% wordt kan je doen waar jij zin in hebt!
MVG, Frank
Li-Ion accu's zijn tegen volledige leegloop beschermd. Als je 0% ziet is die niet volledig leeg.frankK800i schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:59:
NIET volledig laten leeglopen. Het is een type batterij waarvoor dát juist niet goed is. Gewoon gebruiken zoals jij wilt en hem op een gegeven moment opladen, zolang hij maar niet 0% wordt kan je doen waar jij zin in hebt!
Beste is gewoon de eerste keer leeg laten lopen tot de telefoon uitvalt. Dan helemaal opladen, nog een keer leeg laten lopen en opladen en dan zo vaak mogelijk opladen.
Bedankt voor jullie reacties, maar blijkbaar is niet iedereen het eens over de manier van de eerste keren te herladen. Ik heb gisteren slechts het bericht van Frank gelezen en dus aan 10% de arc volledig herladen.
Wat zal ik volgende oplaadbeurt doen?
Verwijderd
Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar het schijnt het beste te zijn voor de batterij om hem op te laden als hij MINDER dan 20% heeft....Capt.Stoker schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:43:
Bedankt voor jullie reacties, maar blijkbaar is niet iedereen het eens over de manier van de eerste keren te herladen. Ik heb gisteren slechts het bericht van Frank gelezen en dus aan 10% de arc volledig herladen.
Verwijderd
hmmmmm hoop dat ze hier dan wat aan gaan doen in de volgende update......Sir_Hendro schreef op maandag 04 juli 2011 @ 18:38:
[...]
Het leuke is dat ook in de app list deze programma's ineens op de laatste pagina staan. Dan open je dus de app list zeg maar en zie je eerst 2 pagina met de default apps dan ineens een pagina met 1 of 2 iconen erop en dan pas 5 pagina's verder alle andere apps van de SD kaart. Dat maakt het terug zetten van de iconen ook niet prettiger

Verwijderd
Volgens mij moet je heb de eerste keer als je hem uit de doos haalt gewoon een nacht lang aan het stroom leggen en daarna kan je hem gewoon gebruiken. Dat is wat ik gedaan heb in ieder geval. Wel wordt de batterij beter als ie wat vaker helemaal is opgeladen.Ik geloof dat het niet echt goed is om hem telkens helemaal leeg te trekken (dus tot ie uitvalt) al zal je daar pas wat van merken als je dat heel vaak doet.Capt.Stoker schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:43:
Ben ervan overtuigd dat de batterij redelijk fool-proof is
Volgens Sony mag je ermee doen en laten wat je wil. De batterij wordt als het goed met een halve batterijlading verkocht (informatie van Sony's site zelf).
‘Sony Ericsson druk bezig met update Android 2.3.4′
Sony Ericsson zou druk bezig zijn om haar actuele smartphone-aanbod up te daten naar Android 2.3.4. Dit meldt het SEMC Blog op basis van een welingevoerde bron. De nieuwe versie van het besturingssysteem zou enkele bugs moeten oplossen, maar ook nieuwe functies toevoegen zoals de Sony xLOUD audiofilter die moet zorgen voor een betere geluidskwaliteit. De Sony Ericsson telefoons die in aanmerking komen voor de update zijn de Xperia Arc, de Play, de Neo en de Pro. In oktober zou de update al beschikbaar moeten zijn.
Oudere telefoons van Sony Ericsson komen echter niet meer in aanmerking voor de update naar Android 2.3.4. Zou zouden de Xperia X10 mini, X10 mini pro en X8 de boot moeten missen. Het is nog niet duidelijk of Xperia X10 wel of niet een update krijgt. Volgens de bron van het SEMC Blog wordt de voormalige vlaggenschap nu wel getest met Android 2.3.4. Als de X10 de update krijgt, zou dit de derde Android-update voor de telefoon zijn. Het toestel verscheen vorig jaar in april op de markt met Android 1,6, kreeg vervolgens een update naar Android 2.1 en na veel ophef volgt in augustus alsnog Android 2.3.3. Sony Ericsson wilde deze update eigenlijk niet doen, maar kwam na veel commmentaar toch terug op deze beslissing.
Sinds het updatedebacle met de Xperia X10 lijkt Sony Ericsson een andere weg in te zijn geslagen en probeert ze haar telefoons zo vlug mogelijk van de nieuwste Android-versie te voorzien. Daar waar ze eerst nog een flinke nadruk legde op het aanbrengen van haar eigen softwarelaag over de standaard Android-software, heeft ze het merendeel van haar software losgekoppeld en biedt ze deze functionaliteit los aan in Android Market. Hierdoor hoeft Sony Ericsson minder te veranderen aan de standaardversie van Android waardoor updates eerder uit te rollen zijn.
Sony Ericsson zou druk bezig zijn om haar actuele smartphone-aanbod up te daten naar Android 2.3.4. Dit meldt het SEMC Blog op basis van een welingevoerde bron. De nieuwe versie van het besturingssysteem zou enkele bugs moeten oplossen, maar ook nieuwe functies toevoegen zoals de Sony xLOUD audiofilter die moet zorgen voor een betere geluidskwaliteit. De Sony Ericsson telefoons die in aanmerking komen voor de update zijn de Xperia Arc, de Play, de Neo en de Pro. In oktober zou de update al beschikbaar moeten zijn.
Oudere telefoons van Sony Ericsson komen echter niet meer in aanmerking voor de update naar Android 2.3.4. Zou zouden de Xperia X10 mini, X10 mini pro en X8 de boot moeten missen. Het is nog niet duidelijk of Xperia X10 wel of niet een update krijgt. Volgens de bron van het SEMC Blog wordt de voormalige vlaggenschap nu wel getest met Android 2.3.4. Als de X10 de update krijgt, zou dit de derde Android-update voor de telefoon zijn. Het toestel verscheen vorig jaar in april op de markt met Android 1,6, kreeg vervolgens een update naar Android 2.1 en na veel ophef volgt in augustus alsnog Android 2.3.3. Sony Ericsson wilde deze update eigenlijk niet doen, maar kwam na veel commmentaar toch terug op deze beslissing.
Sinds het updatedebacle met de Xperia X10 lijkt Sony Ericsson een andere weg in te zijn geslagen en probeert ze haar telefoons zo vlug mogelijk van de nieuwste Android-versie te voorzien. Daar waar ze eerst nog een flinke nadruk legde op het aanbrengen van haar eigen softwarelaag over de standaard Android-software, heeft ze het merendeel van haar software losgekoppeld en biedt ze deze functionaliteit los aan in Android Market. Hierdoor hoeft Sony Ericsson minder te veranderen aan de standaardversie van Android waardoor updates eerder uit te rollen zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door habermas op 07-07-2011 09:39 ]
Ik zo mijn voormalig vlaggenschap ook niet updatenwordt de voormalige vlaggenschap
Maar ik vind het fijn te zien dat ze met deze generatie serieus om gaan met de updates. Op zich heb ik op software gebied niet zo veel meer te wensen (behalve dat ik niet 10 lege schermen heb na een reboot..), maar ik ben toch benieuwd.
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Even een kort vraagje, is het mogelijk om je e-mail (hotmail) zo te linken dat zodra je een e-mail gelezen hebt op je pc, hij ook als gelezen op je telefoon verschijnt? Ik heb nu namelijk telkens als ik mijn hotmail open op mn telefoon een hele waslijst aan ongelezen berichten die ik eigenlijk al lang op mijn pc heb gelezen.
En anders om ook, als ik een e-mail lees of verstuur via mijn arc wordt dat niet geupdate op mn hotmail en zodra ik dan weer achter mijn laptop zit om mijn mail te checken staat alles weer ongelezen. Beetje irritant.
Oh en ten tweede... De achterkant van mijn arc lijkt een beetje los te zitten. Zodra je er een klein beetje druk op zet kraakt hij en verschuift hij een beetje. Lijkt erop dat ik van het weekend een tripje naar de Vodafone shop ga maken
En anders om ook, als ik een e-mail lees of verstuur via mijn arc wordt dat niet geupdate op mn hotmail en zodra ik dan weer achter mijn laptop zit om mijn mail te checken staat alles weer ongelezen. Beetje irritant.
Oh en ten tweede... De achterkant van mijn arc lijkt een beetje los te zitten. Zodra je er een klein beetje druk op zet kraakt hij en verschuift hij een beetje. Lijkt erop dat ik van het weekend een tripje naar de Vodafone shop ga maken
Ik snap hem niet meer, 3G foetsie...
Situatie: Ik had eerst kpn met internet abbo, weg gedaan en alle 3g uit gezet want tijdelijk t-mobile zonder 3g..
Nu wel internet abbo maar kan 3g niet meer aan krijgen?? Ik heb al een nieuwe sim binnen van t-mobile en echt alles gecheckt ( volgens mij )
Dataverkeer staat aan, telefoon meermaals gereset, iemand nog een idee?
Betreft 2.3.3 (standaard SE)
-edit-
Voor de accu inlezers
Mijn accu staat momenteel op 2d 4u 39m met nog 54% accu..
Standaard gebruik , geen 3g dus wel wifi continue aan.
[ Voor 17% gewijzigd door Humma Kavula op 07-07-2011 23:29 ]
Staan bij Instellingen - Draadloos en netwerken - Mobiele netwerken - Namen toegangspunten ook de instellingen voor T-Mobile of nog die van KPN?Humma Kavula schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:23:
Situatie: Ik had eerst kpn met internet abbo, weg gedaan en alle 3g uit gezet want tijdelijk t-mobile zonder 3g..
Nu wel internet abbo maar kan 3g niet meer aan krijgen?? Ik heb al een nieuwe sim binnen van t-mobile en echt alles gecheckt ( volgens mij )
Punctuality is the politeness of kings
hmmm, daar staat niks, wel onder Instellingen - Draadloos en netwerken - Mobiele netwerken - mobiele providers: t-mobile 3g/2g welke op dat moment staat aangevinktdreamscape schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:34:
[...]
Staan bij Instellingen - Draadloos en netwerken - Mobiele netwerken - Namen toegangspunten ook de instellingen voor T-Mobile of nog die van KPN?
Moet dat Namen toegangspunten gevuld zijn?
Heb nog maar eens Namen toegangspunten - menu - standaard instellingen herstellen gedaan maar geen soelaas.
[ Voor 27% gewijzigd door Humma Kavula op 07-07-2011 23:45 ]
Je moet wel een toegangspunt hebben om van 3G gebruik te kunnen maken.
Zoek maar op, staat vast wel ergens op de t-mobile site.
dreamscape schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:34:
[...]
Staan bij Instellingen - Draadloos en netwerken - Mobiele netwerken - Namen toegangspunten ook de instellingen voor T-Mobile of nog die van KPN?
Woei!!!Stinger_ schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:59:
Je moet wel een toegangspunt hebben om van 3G gebruik te kunnen maken.
Weer wat geleerd
Dank!
Wat betreft updates naar 2.3.4:
Krijg net vanochtend de melding dat er nieuwere software beschikbaar is voor me Arc-je (huidig 2.3.3)..!!! Hij zegt dat ik em aan de pc moet hangen voor de update. Iemand al geprobeerd/in de mogelijkheid..??? Ga net slapen na me nachtdienst, dusss probeer pas vanmiddag...... Ben benieuwd!! :-D
Krijg net vanochtend de melding dat er nieuwere software beschikbaar is voor me Arc-je (huidig 2.3.3)..!!! Hij zegt dat ik em aan de pc moet hangen voor de update. Iemand al geprobeerd/in de mogelijkheid..??? Ga net slapen na me nachtdienst, dusss probeer pas vanmiddag...... Ben benieuwd!! :-D
Ik wordt echt een beetje simpel van dat Sony Ericsson pc companion. Wat zit dat omslachtig in elkaar; altijd als ik mijn telefoon aansluit moet ik nog eens op mijn telefoon de modus veranderen.
Nu wil ik updaten; weer veranderen, alleen dan vindt het programma de telefoon niet meer..
-edit-
gelukt; geen update hier.
Nu wil ik updaten; weer veranderen, alleen dan vindt het programma de telefoon niet meer..
-edit-
[ Voor 6% gewijzigd door cheiron op 08-07-2011 11:16 ]
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
ik heb de hotmail app gedownload en dan is het wel zo dat als ik de mailtjes op mn tel gelezen heb en later op de comp kijk ze ook gewoon gelezen zijn... en andersom....Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 20:13:
Even een kort vraagje, is het mogelijk om je e-mail (hotmail) zo te linken dat zodra je een e-mail gelezen hebt op je pc, hij ook als gelezen op je telefoon verschijnt? Ik heb nu namelijk telkens als ik mijn hotmail open op mn telefoon een hele waslijst aan ongelezen berichten die ik eigenlijk al lang op mijn pc heb gelezen.
Verwijderd
hoe is het je gelukt???cheiron schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:15:
Ik wordt echt een beetje simpel van dat Sony Ericsson pc companion. Wat zit dat omslachtig in elkaar; altijd als ik mijn telefoon aansluit moet ik nog eens op mijn telefoon de modus veranderen.
-edit-
krijg de hele tijd de melding dat hij mijn tel niet kan vinden...
super iri
na heel vaak opnieuw proberen is het dan eindelijk gelukt, ook hier geen update.....
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2011 11:52 ]
Hmmmm vreemd. Telkens als ik via 'Instellingen > Over de telefoon > Software-update > Nu bijwerken' doe, geeft hij aan dat er tof nieuwe software beschikbaar is... :-S
Net wakker, dus straks is ff uittesten... ;-) (wordt vervolgd...)
Net wakker, dus straks is ff uittesten... ;-) (wordt vervolgd...)
Ik kan niet vinden of de camera van de arc gelijkwaardig of beter is dan die in de C905 Cybershot. Er zit dan wel een hele toffe exmor R sensor in het toestel, maar of dit dan ook betekend dat het beter is dan een bijna 3 jaar oude Cybershot ?. Ik hoop dat er iemand is die beide toestellen in bezit heeft (gehad) om mij aan een antwoord te helpen.
Wat hierboven staat komt overeen met: ik heb een berg electronica, kan ik hier een super computer van maken?Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 20:13:
Om over je vraag uberhaupt iets zinnigs over te zeggen zijn er nog wat variabelen die je in moet vullen;
- Gebruik je op je Arc?
---- De webmail in je browser?
---- De email applicatie met Exchange active sync settings?
---- De email applicatie met POP settings? (laat je de berichten op de server staan?)
- Gebruik je op je laptop;
---- De webmail in je browser?
---- Outlook of iets dergelijks met Exchange active sync settings?
---- Outlook of iets dergelijks met POP settings? (laat je de berichten op de server staan?)
---- Outlook of iets dergelijks met HTTP settings?
Verwijderd
Ik heb beide telefoons in bezit... In het donker vind ik de foto's van de Arc mooier, maar bij gewoon licht zie ik zo direct het verschil niet....Jeffrey88 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:10:
Ik kan niet vinden of de camera van de arc gelijkwaardig of beter is dan die in de C905 Cybershot. Er zit dan wel een hele toffe exmor R sensor in het toestel, maar of dit dan ook betekend dat het beter is dan een bijna 3 jaar oude Cybershot ?. Ik hoop dat er iemand is die beide toestellen in bezit heeft (gehad) om mij aan een antwoord te helpen.
Verwijderd
hi,
heb sinds de update (sony arc) problemen met mijn uitgaande email, hij verstuurt niks meer.
kan iemand me helpen met de instellingen? ik gebruik ziggo.
smtp.ziggo.nl - poort 587 - beveiligingstype tls...heb alles al geprobeerd..ben ten einde raad!
bvd.
heb sinds de update (sony arc) problemen met mijn uitgaande email, hij verstuurt niks meer.
kan iemand me helpen met de instellingen? ik gebruik ziggo.
smtp.ziggo.nl - poort 587 - beveiligingstype tls...heb alles al geprobeerd..ben ten einde raad!
bvd.