Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:08:
hi,

heb sinds de update (sony arc) problemen met mijn uitgaande email, hij verstuurt niks meer.
kan iemand me helpen met de instellingen? ik gebruik ziggo.
smtp.ziggo.nl - poort 587 - beveiligingstype tls...heb alles al geprobeerd..ben ten einde raad!

bvd.
"beveiligingstype tls" Ondersteund ziggo dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:15:
[...]

"beveiligingstype tls" Ondersteund ziggo dit?
dit stond ingesteld op standaard, heb niks veranderd sinds de eerste login...inkomende mail werkt nog steeds..maar sinds update werkt uitgaande mail niet meer..ziggo heeft ook geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedenk me net dat je de smtp server van je mobiele provider moet gebruiken. (heb daar ook mee lopen stoeien..) De instellingen daarvoor kan je zo opzoeken bij de website van kpn, t-mobile of bij welke je ook zit :)

(inkomende mail wel gewoon als Ziggo laten)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:27:
Ik bedenk me net dat je de smtp server van je mobiele provider moet gebruiken. (heb daar ook mee lopen stoeien..) De instellingen daarvoor kan je zo opzoeken bij de website van kpn, t-mobile of bij welke je ook zit :)

(inkomende mail wel gewoon als Ziggo laten)
tx voor je meedenken..maar wat bedoel je pcies? ik heb het volgende geprobeerd volgens de site van Ziggo:

Inkomende mailserver pop.ziggo.nl
Uitgaande mailserver smtp.ziggo.nl (poortnummer 587)
Gebruik SSL (Secure Socket Layer)/TLS ja
Voor deze server is verificatie vereist/identiteistcontrole ja
Gebruikersnaam je e-mailadres
Wachtwoord je e-mailwachtwoord

voor update werkte het perfect..erna niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diegast
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05-2023
diegast schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:05:
Hmmmm vreemd. Telkens als ik via 'Instellingen > Over de telefoon > Software-update > Nu bijwerken' doe, geeft hij aan dat er tof nieuwe software beschikbaar is... :-S

Net wakker, dus straks is ff uittesten... ;-) (wordt vervolgd...)
Nou, hier dan de uitleg:

Heb me foon aan me laptop gehangen en gaf gelijk aan dat er nieuwe software beschikbaar was. Duss ik zo blij als een kind en alles backuppen, telefoonupdate uitgevoerd en opnieuw gestart.

Veranderingen: nix... oja een paar kleine details tot zover... software build eindigt nu op .145 ipv .145 (serieus hoe verzin je et..!!) en heb nu een uefa-app erop zitten (nóg meer bloatware... jammer).

Helaas geen update naar 2.3.4 dus.... :-S Blij gemaakt met een dooie mus...
Ach in ieder geval weer een verse start gheheh..!! :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:34:
[...]

tx voor je meedenken..maar wat bedoel je pcies? ik heb het volgende geprobeerd volgens de site van Ziggo:

Inkomende mailserver pop.ziggo.nl
Uitgaande mailserver smtp.ziggo.nl (poortnummer 587)
Gebruik SSL (Secure Socket Layer)/TLS ja
Voor deze server is verificatie vereist/identiteistcontrole ja
Gebruikersnaam je e-mailadres
Wachtwoord je e-mailwachtwoord

voor update werkte het perfect..erna niet meer
Wat de update ermee te maken heeft weet ik niet maar de update kan toeval zijn? Probeer de uitgaande server van je mobiele provider en het probleem moet opgelost zijn. Hoe het technisch in elkaar steekt, geen idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de telefoon nu 4 weken, en ben er zeer teverden mee.
Mijn batterij ging met zeer intensief gebruik 10-12 uur mee! Ik heb ook gekeken bij accugebruik, maar daar stonden geen apps die de batterij leegzogen.
Nu heb ik mijn telefoon een harde rest gegeven ( dus alles terug naar de fabrieks instellingen ) en mijn accu gaat nu 30 uur mee met hetzelfde intensieve gebruik. let wel op, dat je alle apps en instelling kwijt bent.
Heeft iemand nog een goede tip voor een weer widget die niet aageeft dat het bewolkt is terwijl de zon schijnt ? :S

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:20
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 07:28:
Mijn batterij ging met zeer intensief gebruik 10-12 uur mee! Ik heb ook gekeken bij accugebruik, maar daar stonden geen apps die de batterij leegzogen.
Nu heb ik mijn telefoon een harde rest gegeven ( dus alles terug naar de fabrieks instellingen ) en mijn accu gaat nu 30 uur mee met hetzelfde intensieve gebruik. let wel op, dat je alle apps en instelling kwijt bent.
Heeft iemand nog een goede tip voor een weer widget die niet aageeft dat het bewolkt is terwijl de zon schijnt ? :S

Dank
Ik gebruik snowstorm weather widget. Die heeft het meestal bij het rechte eind en geeft de vooruitzichten in blokken van 6 uur weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger_ schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:46:
[...]

Wat hierboven staat komt overeen met: ik heb een berg electronica, kan ik hier een super computer van maken?

Om over je vraag uberhaupt iets zinnigs over te zeggen zijn er nog wat variabelen die je in moet vullen;
- Gebruik je op je Arc?
---- De webmail in je browser?
---- De email applicatie met Exchange active sync settings?
---- De email applicatie met POP settings? (laat je de berichten op de server staan?)

- Gebruik je op je laptop;
---- De webmail in je browser?
---- Outlook of iets dergelijks met Exchange active sync settings?
---- Outlook of iets dergelijks met POP settings? (laat je de berichten op de server staan?)
---- Outlook of iets dergelijks met HTTP settings?

:)
Oei, ik heb geen flauw idee. Ik gebruik gewoon de e-mail app die standaard op de arc staat, daar heb ik de gegevens van mn hotmail ingevoerd zoals ie dat vroeg en ik heb mijn sync aan staan. En op mn laptop gebruik ik hotmail via de browser. Ik weet niet of dat genoeg info is? k weet eerlijk gezegd niet wat die andere dingen betekenen :$ Ik denk dat ik misschien maar een hotmail app moet downloaden.

Nog wat anders, ben zonet naar Vodafone geweest voor het kraken en schuiven van de achterkant van mijn Arc en volgens hen hoort dat zo "omdat hij moet kunnen uitzetten als het warm is". Als ik dus met mijn vingers een klein beetje druk uitoefen op de achterkant (in het midden) kraakt hij en kan ik hem heel lichtjes schuiven (over de breedte van de telefoon). Is dit nog meer mensen opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 13:18
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 07:28:

Dank
Ik ben nu ook bezig met wat andere instellingen. Voorwaarde is voor mij dat ik verbinding hou. Ik heb nu het volgende getracht: 3G altijd aan, auto sync uit, maar wel achtergrondgegevens aan. Dit reduceert het dataverbruik van de apps en scheelt flink in stroomverbruik. Whatsapp is wel bruikbaar voor messaging en wat interessanter is een VoIP app. Verder heb ik alleen UMTS ingeschakeld om onnodig geswitch te voorkomen, alleen denk ik dat dit bijvoorbeeld in de trein niet werkt. Ook heb ik gemerkt dat wanneer ik wifi aan laat staan en de telefoon dus op wifi gaat bijv thuis en andere locaties, dit veel zuiniger is dan de 3G data verbinding. Android schakelt dan 3G data uit.

Die harde reset wil ik misschien proberen, ben nog niet zeker daarvan. Ik haal nu de 20 uur. Heb jij de 3G dataverbinding altijd aan staan?

Daarnaast ook bezig met een SIP account. Dit is erg makkelijk in te stellen op android, je kan gewoon je eigen nummer instellen als callerID zodat andere mensen zien dat jij belt.Intervoip biedt erg lage tarieven. Naar mobiel bellen 3,5 cent. Dat is zeer concurrerend tegenover alle belbundels. Alleen Ben heeft een 3,5 cent bundel. Naar landlines kost het niets en verbinding is goed over 3G en wifi zeker.

Ter aanvulling: Scydo is een erg makkelijke en goede voip app. Werkt op basis van telefoonboek. Scydo naar scydo is gratis. Mobiel nummer kost 0.046 en vast 0.006. Deze app heeft exact hetzelfde uiterlijk als viber, maar biedt dus de mogelijkheid om naar vaste en mobiele nummers te bellen wereldwijd.

[ Voor 12% gewijzigd door Nollekeuh op 09-07-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 13:18
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 12:16:
[...]

Oei, ik heb geen flauw idee. Ik gebruik gewoon de e-mail app die standaard op de arc staat, daar heb ik de gegevens van mn hotmail ingevoerd zoals ie dat vroeg en ik heb mijn sync aan staan. En op mn laptop gebruik ik hotmail via de browser. Ik weet niet of dat genoeg info is? k weet eerlijk gezegd niet wat die andere dingen betekenen :$ Ik denk dat ik misschien maar een hotmail app moet downloaden.

Nog wat anders, ben zonet naar Vodafone geweest voor het kraken en schuiven van de achterkant van mijn Arc en volgens hen hoort dat zo "omdat hij moet kunnen uitzetten als het warm is". Als ik dus met mijn vingers een klein beetje druk uitoefen op de achterkant (in het midden) kraakt hij en kan ik hem heel lichtjes schuiven (over de breedte van de telefoon). Is dit nog meer mensen opgevallen?
Heb ik ook, plastic fantastic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Makkelijkste optie is, denk ik, om je huidige hotmail settings te verwijderen en opnieuw toe te voegen op deze manier;

Account toevoegen --> je email adres en wachtwoord invullen --> op 'handmatig instellen' drukken --> op 'Exchange Active Sync' drukken --> en dan onderstaande settings gebruiken:
code:
1
2
3
4
5
6
Domein            - <leeg laten>
Gebruikersnaam    - <staat je email adres al, als het goed is>
Wachtwoord        - <staat je wachtwoord al, als het goed is>
Exchange server   - m.hotmail.com

Een vinkje zetten bij; "Beveiligde verbinding gebruiken" & "alle ssl certificaten accepteren".

Verdere instellingen zijn;
- Hoe lang gesynchroniseerd wordt (tot hoe lang geleden je de mailtjes op je toestel wilt zien, max 1 maand)
- Controlefrequentie inbox (bij push krijg je een notificatie zodra er een mailtje binnen komt)
- Of je je hotmail contacten en agenda ook wilt synchroniseren.

Hiermee krijg je in ieder geval voor elkaar dat als je een mailtje op je mobiel leest, dat deze in hotmail (dus ook op je laptop/browser) als 'gelezen' gemarkeerd is.
Enig minpuntje is dat je dus geen mailtjes van meer dan een maand oud kunt lezen.
Maar goed, dan kun je altijd nog op je mobiel naar de webmail pagina gaan (1x inloggen, naar je inbox gaan en dan bookmarken; hoef je nooit weer in te loggen / ga je meteen naar je inbox)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top! Bedankt Stinger, werkt helemaal perfect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 100kb
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 20:38
[...]Nog wat anders, ben zonet naar Vodafone geweest voor het kraken en schuiven van de achterkant van mijn Arc en volgens hen hoort dat zo "omdat hij moet kunnen uitzetten als het warm is". Als ik dus met mijn vingers een klein beetje druk uitoefen op de achterkant (in het midden) kraakt hij en kan ik hem heel lichtjes schuiven (over de breedte van de telefoon). Is dit nog meer mensen opgevallen?
Nee bij mijn Arc (met de zwarte achterkant) kan ik dit (kraken of schuiven) niet reproduceren.

Just because you're a certified paranoid does not mean there is no one after you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kraken doet de cover ook bij mij. Schuiven zeker niet. Komt wel een beetje cheap over maar stoort mij niet. Moet zeggen dat ik hem ook wel een paar keer heb laten vallen (zonder verdere schade :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

50 euro voor diegen die mij helpt..:)
nog steeds problemen met mijn mail op mijn sony arc...kpn abonnement en emailserver van ziggo (@home).
wie o wie kan mij helpen met deze ellende..heb een bedrijf/webwinkel en kan GEEN email met mn mobiele versturen...1 grote ellende! Reeds met ZIGGO gebeld...bij klantenservice kunnen ze me ook niet helpen...pfff.

inkomende mail gaat goed met:
pop.ziggo.nl
poort =m110
beveiligingstype = geen

uitgaande mail gaat NIET:
smtp.ziggo.nl
poort = 587
beveiligingstype = tls

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jij moet uigaande mail de smtp van jij mobile provider gebruiken. Als jij via WLAN gaat ophalen, verzenden, dan lukt het met smtp.ziggo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 20:44:
jij moet uigaande mail de smtp van jij mobile provider gebruiken. Als jij via WLAN gaat ophalen, verzenden, dan lukt het met smtp.ziggo.nl
ben een leek :) wat moet ik dan invullen? mn provider = ziggo/@home? dus smtp.ziggo.nl toch?
staat ingesteld echter lukt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:20:
[...]

ben een leek :) wat moet ik dan invullen? mn provider = ziggo/@home? dus smtp.ziggo.nl toch?
staat ingesteld echter lukt nog niet.
Server voor uitgaande e-mail (SMTP), dit is mail.kpnmail.nl

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:24:
[...]

bij smtp moet jij dit invullen: mail.kpnmail.nl
en welke poort? bev. type?
hij zegt ''kan geen verbinding maken met de server''

bvd. alvast!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beveiligingstype geen en poort is 25

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 21:02

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 19:55:
50 euro voor diegen die mij helpt..:)
nog steeds problemen met mijn mail op mijn sony arc...kpn abonnement en emailserver van ziggo (@home).
wie o wie kan mij helpen met deze ellende..heb een bedrijf/webwinkel en kan GEEN email met mn mobiele versturen...1 grote ellende! Reeds met ZIGGO gebeld...bij klantenservice kunnen ze me ook niet helpen...pfff.
Hoogstwaarschijnlijk blokkeert het mobiele netwerk van KPN SMTP verkeer naar 'vreemde' SMTP servers. Ziggo zal overigens hetzelfde doen, dit alles om spam te voorkomen. Normaliter kun je alleen de SMTP server gebruiken van de provider die op dat moment ook je internetverbinding verzorgt.
Een (onhandige) oplossing is om beide SMTP servers in te stellen en diegene te gebruiken van het netwerk waarmee je op dat moment verbonden bent. (Wifi -> Ziggo SMTP, 3G -> KPN SMTP).

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tx allen! als ik er niet uitkom bel ik alweer de td van ziggo of hi...
Ik gebruik nooit wifi op mn ARC, altijd 3g ivm. mijn internetabonnement bij HI.
Geen reden om te switchen naar wifi..toch?

Jullie zijn toppers en bedankt voor de energie/moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 21:02

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 22:10:
tx allen! als ik er niet uitkom bel ik alweer de td van ziggo of hi...
Ik gebruik nooit wifi op mn ARC, altijd 3g ivm. mijn internetabonnement bij HI.
Geen reden om te switchen naar wifi..toch?

Jullie zijn toppers en bedankt voor de energie/moeite!
Als je nooit WiFi gebruikt op de Arc, heb je voor het verzenden niets te maken met de SMTP server van Ziggo. Deze is niet beschikbaar via je 3G/GPRS verbinding. Gebruik de genoemde KPN SMTP gegevens, dan moet 't lukken! ;)

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat wil de ''poort'' eigenlijk zeggen/aanduiden?
wat betekent 25? waarom 25 en bv. niet 110?

bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Omdat poort 110 voor inkomende mail is (pop)
Wikipedia: Port number

[ Voor 21% gewijzigd door Nnoitra op 10-07-2011 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger_ schreef op zondag 10 juli 2011 @ 00:41:
Omdat poort 110 voor inkomende mail is (pop)
Wikipedia: Port number

Thanks gozert, ur tha bomb! Toedeloe.......focka :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alle sync uit staan. Ik heb 3G als ik niet thuis ben altijd aanstaan.
Thuis zit ik op wifi ( lekker snel )
Helderheid: 50% en een donkere achtergrond.
Snacht zet ik alle 3G en Wifi uit.
Nollekeuh schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 12:23:
[...]

Ik ben nu ook bezig met wat andere instellingen. Voorwaarde is voor mij dat ik verbinding hou. Ik heb nu het volgende getracht: 3G altijd aan, auto sync uit, maar wel achtergrondgegevens aan. Dit reduceert het dataverbruik van de apps en scheelt flink in stroomverbruik. Whatsapp is wel bruikbaar voor messaging en wat interessanter is een VoIP app. Verder heb ik alleen UMTS ingeschakeld om onnodig geswitch te voorkomen, alleen denk ik dat dit bijvoorbeeld in de trein niet werkt. Ook heb ik gemerkt dat wanneer ik wifi aan laat staan en de telefoon dus op wifi gaat bijv thuis en andere locaties, dit veel zuiniger is dan de 3G data verbinding. Android schakelt dan 3G data uit.

Die harde reset wil ik misschien proberen, ben nog niet zeker daarvan. Ik haal nu de 20 uur. Heb jij de 3G dataverbinding altijd aan staan?

Daarnaast ook bezig met een SIP account. Dit is erg makkelijk in te stellen op android, je kan gewoon je eigen nummer instellen als callerID zodat andere mensen zien dat jij belt.Intervoip biedt erg lage tarieven. Naar mobiel bellen 3,5 cent. Dat is zeer concurrerend tegenover alle belbundels. Alleen Ben heeft een 3,5 cent bundel. Naar landlines kost het niets en verbinding is goed over 3G en wifi zeker.

Ter aanvulling: Scydo is een erg makkelijke en goede voip app. Werkt op basis van telefoonboek. Scydo naar scydo is gratis. Mobiel nummer kost 0.046 en vast 0.006. Deze app heeft exact hetzelfde uiterlijk als viber, maar biedt dus de mogelijkheid om naar vaste en mobiele nummers te bellen wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje

ik heb al gezocht en gesynct maar het lukt me niet op mijn email op de arc in 1x te verwijderen. Kijk ik nou niet goed of is die optie gewoon niet aanwezig en moet ik ze 1 voor 1 verwijderen?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 19:24:
even een vraagje

ik heb al gezocht en gesynct maar het lukt me niet op mijn email op de arc in 1x te verwijderen. Kijk ik nou niet goed of is die optie gewoon niet aanwezig en moet ik ze 1 voor 1 verwijderen?

bedankt
hier zelfde probleem..we kunnen blijkbaar wel alles de-selecteren maar niet selecteren om te verwijderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

Voor de mensen die problemen hebben met apps die "verdwijnen" na usb opslag;

Bij mij lukt het op alles weer normaal te krijgen door "Sony Ericsson Home" te stoppen.

Dus Instellingen > Toepassingen > Toepassingen beheren > Alles, en dan scroll je naar Sony Ericsson Home, openen en drukken op Nu stoppen.
Daarna zal hij vanzelf weer opstarten.

Hoop dat het helpt bij jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb me telefoon geupdate naar 2.3.3 maar me batteryduur word er niet echt beter op. Ik schakel zo veel mogelijk uit, zet me helderheid op 40% en toch is ie na 10 al leeg.

Doe ik iets verkeerd of is het niet anders....:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 11:15

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:19:
ik heb me telefoon geupdate naar 2.3.3 maar me batteryduur word er niet echt beter op. Ik schakel zo veel mogelijk uit, zet me helderheid op 40% en toch is ie na 10 al leeg.

dit is de meest voorkomende vraag hier, en er zijn meerdere oplossingen. ik zou als ik jou was maar even een paar dingetjes terug lezen :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik zie dat iedereen hier al de update 2.3.3 heeft.
ik heb 2 weken geleden ook een arc gekocht en telkens als ik naar software update ga zegt die dat ik al de nieuwste software heb terwijl die nog altijd op 2.3.2 staat.
Ik heb het zowel via GSM, SE PC Companion & SEUS geprobeerd maar alle 3 zegge ze dat ik de nieuwste software al heb.
Iemand een idee hoe ik toch de update geïnstalleerd krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-03-2024

MKY

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:19:

Had dit de eerste dag ook. Zet je mobiel uit en weer aan en kijk het dan even aan, als het goed is doet ie het dan goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:37:
Hallo,
Ik zie dat iedereen hier al de update 2.3.3 heeft.
ik heb 2 weken geleden ook een arc gekocht en telkens als ik naar software update ga zegt die dat ik al de nieuwste software heb terwijl die nog altijd op 2.3.2 staat.
Ik heb het zowel via GSM, SE PC Companion & SEUS geprobeerd maar alle 3 zegge ze dat ik de nieuwste software al heb.
Iemand een idee hoe ik toch de update geïnstalleerd krijg?
Geduld hebben of een * aantal pagina's terug lezen of de topic zoek functie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:42
Verdikkeme. Vanavond mijn nieuwe router van Online geinstalleerd. Zo gedaan, alles werkend; behalve het connecten naar wifi met mn Arc. Andere telefoon (Iphone 4) en laptop connecten gewoon, maar de Arc niet.. Snap er niets van

-edit-
Ahhh..opgelost. WPA versleuteling van AES+TKIP naar alleen TKIP. Flauw dat alle andere apparaten wel gewoon werkten.

[ Voor 21% gewijzigd door cheiron op 13-07-2011 23:24 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Failure
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:45

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Ik heb nu al sinds een tijdje een heel vervelend oplaadprobleem. Dat lukt alleen nog via de PC, maar niet meer via de adapter. Als de kabel er in doe, dan begint hij nog wel een beetje met laden, maar dat stopt al erg snel. Eerst kwam er dan nog 20 a 30% bij. Ik heb al een andere oplader geprobeerd, en ook al een factory reset, maar ook dat heeft niet geholpen. Heeft iemand nog een idee, of kan ik hem beter maar gaan wegbrengen?

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

General_Failure schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:25:
Ik heb nu al sinds een tijdje een heel vervelend oplaadprobleem. Dat lukt alleen nog via de PC, maar niet meer via de adapter. Als de kabel er in doe, dan begint hij nog wel een beetje met laden, maar dat stopt al erg snel. Eerst kwam er dan nog 20 a 30% bij. Ik heb al een andere oplader geprobeerd, en ook al een factory reset, maar ook dat heeft niet geholpen. Heeft iemand nog een idee, of kan ik hem beter maar gaan wegbrengen?
ik lees het zo dat je adapter kapot is. maar gezien je een nieuwe oplader hebt gebruikt (ik neem aan, ook een andere adapter), zou er inderdaad iets anders verkeerd werken. ik zou in ieder geval beide adapters checken of ze wel dezelfde volt en ampére hebben.
als je een beetje ver wilt zoeken, moet je je stopcontact/stekkerdoos natrekken of die wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badgeryayo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-05 06:44
Voor de echte tweakers onder ons die wat meer snelheid willen is er een kernel uit waarmee je kan overclocken met de standaard rom.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1165355

Ik heb boot.zip geflashed. Werkt prima op 1.86ghz, heb hem echter gelockt op 1.5 met setcpu. Merk wel duidelijk een verschil. Unlocked bootloader en root is een vereiste. Kijk uit met boot_new.zip, schijnt de camera te verklooien. Verschil is dat boot_new bij het opstarten een maximale klokfrequentie van 1Ghz heeft. Betekend dus dat je sowieso kan booten, en dan vervolgens met setcpu de max kan verhogen. Wel veiliger natuurlijk.

Draai zelf nu iets meer dan een dag deze boot.img, geen problemen met instabiliteit of battery drain. Op 1.5Ghz dus. Merk wel dat hij een beetje warm wordt bij zware activiteit maar dat deed hij sowieso al.

[ Voor 13% gewijzigd door Badgeryayo op 14-07-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Badgeryayo schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:30:
Voor de echte tweakers onder ons die wat meer snelheid willen is er een kernel uit waarmee je kan overclocken met de standaard rom.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1165355

Ik heb boot.zip geflashed. Werkt prima op 1.86ghz, heb hem echter gelockt op 1.5 met setcpu. Merk wel duidelijk een verschil. Unlocked bootloader en root is een vereiste. Kijk uit met boot_new.zip, schijnt de camera te verklooien. Verschil is dat boot_new bij het opstarten een maximale klokfrequentie van 1Ghz heeft. Betekend dus dat je sowieso kan booten, en dan vervolgens met setcpu de max kan verhogen. Wel veiliger natuurlijk.

Draai zelf nu iets meer dan een dag deze boot.img, geen problemen met instabiliteit of battery drain. Op 1.5Ghz dus. Merk wel dat hij een beetje warm wordt bij zware activiteit maar dat deed hij sowieso al.
Inderdaad erg veel verschil als je altijd veel tegelijk doet. 1.86/0.25GHz en 1.65/0.25GHz waren niet stabiel bij mij (meerdere spontane reboots). 1.52/0.25GHz echter wel tot nu toe. Batterij kan ik nog niets over zeggen maar dat zal wel meevallen aangezien die niet vaak richting max gaat. Haal nu trouwens 1630 als quadrant score zonder optimalisatie.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badgeryayo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-05 06:44
Ik haal 1662. Ook zonder optimalisatie. Zijn mensen die tegen de 3000 zitten op 1.86 Ghz. Weet niet hoe ze dat voor elkaar krijgen. Wel nette score, komt bij Galaxy SII in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg om de Arc te kopen. Met name vanwege de goede camera en verder gewoon aller erop en eraan maar dat hebben andere toestellen ook. In dit forum zie ik wel veel problemen, maar dat is wellicht met elke telefoon toch wel en vaak een reden om dat dan te posten, om te kijken of iemand anders een oplossing heeft? Dat denk ik tenminste.
Ik heb nu een nokia 5800, ook een super ding maar al 2 jaar en tijd voor wat anders.

Ik zoek nu een aantrekkelijke aanbieding, maar verbaas me over het feit dat een losse telefoon vanaf ca 400 euro te koop is, en als ik iets met een abonnement wil, kost dat minimaal 600 euro (ik bedoel de totale kosten over zeg maar 2 jaar).
Terwijl dat met mijn huidige telefoon niets uitmaakte: een losse telefoon was destijds net zo duur (of zelfs duurder!) dan de telefoon met een goedkoop abo erbij, omdat de telefoon van mij toen maar 17 euro kostte en het abo 20 euro per maand voor een jaar. Was ik mooi voordelig mee uit....
Heb ik gewoon pecht dat zo'n aanbieding er voor de Arc nu niet is en moet ik gewoon ff geduld hebben, of geldt dit nu eenmaal niet voor een telefoon in deze hogere prijsklasse?

Edit: ik hoef er niet zoveel mee te bellen en te sms-sen, maar vind het wel handig als ik er, wanneer ik niet thuis met wifi zit, onderweg zo nu en dan mee kan internetten. Dit moet dus in elk geval ook in de belbundel zitten, of het nou prepaid of abo is...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

de abbonement geeft ook gelijk beltegoed en internet aan je telefoon.
ik heb vanalles zitten te berekenen toen ik mijn abbonement afsloot, ik ging uit van 10 euro per maand aan beltegoed met losse toestel prijs (op dat moment wel wat duurder dan nu) en kwam toen 40 euro goedkoper uit over 2 jaar. en dan nog niet eens met internet bijgerekend.

de problemen doen zich bij elk toestel voor van welk merk dan ook. je ziet hier eigg alleen de vragen en problemen over het algemeen over het toestel, maar er zijn ook toestellen waar er niks mis mee is.

ik heb een hi 20 abbo met internet extra. 25 euro p/m moest wel 80 euro bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:54:
Ik overweeg om de Arc te kopen. Met name vanwege de goede camera en verder gewoon aller erop en eraan maar dat hebben andere toestellen ook. In dit forum zie ik wel veel problemen, maar dat is wellicht met elke telefoon toch wel en vaak een reden om dat dan te posten, om te kijken of iemand anders een oplossing heeft? Dat denk ik tenminste.
Ik heb nu een nokia 5800, ook een super ding maar al 2 jaar en tijd voor wat anders.
[...]
Voor de "problemen" die je leest zou ik dit toestel zeker niet laten liggen, zo erg zijn ze namelijk niet.. Ik ben ontzettend tevreden met mijn Arc. :)

Mijn ervaring tot nu toe:
+ Genoeg geheugen (je kan veel apps gewon naar je sd kaartje verplaatsen)
+ Snel (geen last van hickups)
+ Zeer fijne camera, zeker weten een van de allerbeste op een telefoon
+ Groot, scherp en heel helder scherm.
+ Design, persoonlijk punt natuurlijk maar ik vind een iPhone 4 nu op een stuk speelgoed lijken vergeleken met m'n Arc.. :P

- Batterij loopt vrij snel leeg, je haalt één dag als je er veel mee doet, anderhalf als je rustig aan doet. Hier tegenover staat wel dat de Arc ontzettend snel oplaadt via het stopcontact (pc kan natuurlijk ook, maar dat duurt langer)
- Apps worden door elkaar gegooid als je een reboot doet. Irritant en er valt niets aan te doen, maar geen dealbreaker vind ik. :)
- Je kan niet in één keer alle mails selecteren om te verwijderen, moet je één voor één doen. :P Beetje langzaam, maar ach.. /care :+

Let wel, op een forum komen voornamelijk problemen voor, omdat men een oplossing zoekt. Mensen die tevreden zijn zal je daarom niet snel horen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 15:39
Beste iedereen en allemaal,

Ik heb sinds eergisteren ook de xperia arc.
Na veel wikken en wegen (hiervoor alleen maar htc's gehad) overgestapt naar deze telefoon.
Prachtig toestel loop alleen tegen 1 probleem aan.

Ik kan geen verbinding maken met een verborgen netwerk.
Kan het zijn dat ik een verkeerd kanaal gebruik (router staat op kanaal 8).
Router heeft wpa2 versleuteling met tkip.
Mijn modem heeft ook wifi, dat staat nu uit. Ga dit vanavond even proberen met het modem zelf.
Ander kanaal en ook op hidden SSID, kijken of dat werkt.

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank voor jullie tips. ik overwoog nog even de neo, maar kom toch weer terug op de arc. is wel een stuk duurder, maar in elk geval geen twijfel over een paar maanden dat scherm toch te klein voor me wordt...
ik zoek nog even naar een geschikt abo.
nu doe ik ook een dag met mijn nokia, en elke avond gaat hij op de oplader. soms haalt hij de avond niet. ik gebruik hem dan ook voor alles. wifi altijd aan, email ook. mooi dat'ie via pc kan opladen. kon met mijn k800i ook, met mijn nokia niet.

Edit: vandaag de knoop doorgehakt en meteen een Arc gekocht. Ik heb lang genoeg gewacht, 't werd tijd. Neo heb ik nog vastgehad, vond ik te weinig verschil met mijn huidige mobiel.
Ben er nu al erg blij mee, 't is wel een duurkoop maar voor de komende 2 jaar met alles erop en eraan. De camera is voor mij het belangrijkste. En internet erbij, maandelijks 1 GB. En gelukkig zat er een geheugenkaartje van 16 GB in.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigapower
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 23:06
Ik zit al paar weken te twijfelen tussen deze, een HTC Sensation of galaxy SII. Hoewel die laatste 2 qua specs (duacore) beter zijn is voor mij het scherm het belangrijkste, en voor zover ik het zie heeft deze het minste problemen met defecten /problemen qua hardware (htc met stof onder scherm, galaxy sii met kleurverschillen/waas/inbranden).

Is het barst probleem (linksboven bij lock knop) het enige of zijn er nog andere noemenswaardige dingetjes?

[ Voor 3% gewijzigd door Gigapower op 17-07-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij (ik heb het toestel een dag) het meest opvalt als nadeel, is de accu die snel leeg is. Vannacht opgeladen, eind van de ochtend half leeg, tussen de middag even opgeladen (niet helemaal vol), tegen de avond nog maar 11 procent over. Natuurlijk speel ik er nu veel mee en staat er van alles aan, maar voor zo'n nieuw toestel vind ik dat wel snel. Met mijn oude gsm was ik ook de hele dag door soms aan het prutsen. De ene keer lukte dat dan wel een dag, soms ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:25:
Wat mij (ik heb het toestel een dag) het meest opvalt als nadeel, is de accu die snel leeg is. Vannacht opgeladen, eind van de ochtend half leeg, tussen de middag even opgeladen (niet helemaal vol), tegen de avond nog maar 11 procent over. Natuurlijk speel ik er nu veel mee en staat er van alles aan, maar voor zo'n nieuw toestel vind ik dat wel snel. Met mijn oude gsm was ik ook de hele dag door soms aan het prutsen. De ene keer lukte dat dan wel een dag, soms ook niet.
Dit was bij mij (en volgens mij bij vele anderen) de eerste dagen ook het geval...
Na een paar dagen werd dit beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na overzetten van notitites en taken en agenda van Nokia naar Outlook kan ik na synchroniseren via SE software, geen notities en taken terugvinden in de Arc. Ik vind een paar afspraken, maar niet alles. Hoe kan dat? De taken en notities, die nu wel in outlook (Win 7) staan, krijg ik dus niet in de SE X Arc. Waar kan ik deze vinden of op welke manier kan ik ze toch overbrengen?

Edit: na wat gepruts heb ik de agendaafspraken nu allemaal op mijn google agenda staan, dus online. Maar hoe krijg ik deze op mijn telefoon agenda?? Dit lukt niet, ook niet als ik vanuit PC synchroniseer, hij syncht nl alleen naar Google.
Taken en notities lukken mij nog steeds niet om te synchen, ik heb de notities nu als losse txt bestandjes op de SD kaart staan. Handig is anders :(

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbosma
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 13:26
Veel van mijn apps zijn van mijn homescreen verdwenen nadat de telefoon zich ivm lege batterij had uitgeschakeld, dingen die niet werken:

SE Home opnieuw starten,
Telefoon opnieuw starten,
Batterij vervangen,
Apps van en naar tel/sd kopiëren,

Het betreft zowel apps die op mijn telefoon als op mijn sd staan.

Hopelijk heeft iemand een oplossing anders wordt het wel veel apps terugplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
jvbosma schreef op maandag 18 juli 2011 @ 09:13:
Veel van mijn apps zijn van mijn homescreen verdwenen nadat de telefoon zich ivm lege batterij had uitgeschakeld, dingen die niet werken:

SE Home opnieuw starten,
Telefoon opnieuw starten,
Batterij vervangen,
Apps van en naar tel/sd kopiëren,

Het betreft zowel apps die op mijn telefoon als op mijn sd staan.

Hopelijk heeft iemand een oplossing anders wordt het wel veel apps terugplaatsen.
Alleen van je homescreen? Dat heb ik ook gehad. Het leek nogal willekeurig welke apps verwijderd waren en welke niet. Uiteindelijk heb ik alles zelf teruggezet..
(was bij mij overigens nadat hij via usb met de pc connect was geweest)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:10

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

was de oplossing hier niet om even de gegevens te wissen van de launcher (volgens mij SE home) bij instellingen -> toepassingen/apps?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbosma
retlaw schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:31:
was de oplossing hier niet om even de gegevens te wissen van de launcher (volgens mij SE home) bij instellingen -> toepassingen/apps?
Dat was het niet :( nu is alles weg... dan zit er niets op om alles maar weer terug te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S

H-S

retlaw schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:31:
Ik heb geen idee hoe je hierbij komt maar het lijkt mij duidelijk dat het niet slim is om de gegevens te WISSEN :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:10

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Oops... Excuus, je kunt ook kiezen voor "nu stoppen". Dat had ik moeten typen... Volgens mij start ie dan weer goed op. Maar daar heb je nu weinig meer aan... Wellicht voor de volgende keer. Nogmaals Excuus...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 09:32
Nadat ik de laatste update heb gedraaid (waarvoor dus hele telefoon leeggehaald werd en die alleen via de PC uitgevoerd kon worden) ben ik ook al mn apps kwijt terwijl deze op de SD kaart stonden. Als ik via applications naar SD card ging, stonden ze daar niet meer bij...

Heb ze inmiddels wel weer opniew gedownload maar ben wel al mn settings/history/scores etc kwijt. Hoe kan ik dit de volgende keer voorkomen?

Merk verder weinig van de update, hij lijkt wel wat vlotter maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ie weer helemaal leeg is, alle contacten, berichten etc zijn natuurlijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Nog even over mijn probleem.
Deze telefoon kan dus blijkbaar echt geen verborgen netwerken zien om verbinding te maken.
Met het modem en de router geprobeerd.
Ik maak de SSID zichtbaar, kan connecten, zet de SSID uit en plop verbinding weg.
Dit is wel klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noNamer
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het niet kunnen verbinden met een hidden SSID ligt niet zozeer aan je toestel, maar meer aan android. Zie voor de bug: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=1041
Wat bij mij destijds wel werkte (met een ander android toestel), was HiddenSSID Enabler te gebruiken. Wel even voorgaande entries uit je Wi-Fi-netwerken verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
noNamer schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:13:
Het niet kunnen verbinden met een hidden SSID ligt niet zozeer aan je toestel, maar meer aan android. Zie voor de bug: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=1041
Wat bij mij destijds wel werkte (met een ander android toestel), was HiddenSSID Enabler te gebruiken. Wel even voorgaande entries uit je Wi-Fi-netwerken verwijderen.
Hmmzzz, ok dat is proberen.
Khad eerst android draaien op m'n touch pro 2 en daar kon ik wel gewoon met hidden SSID's connecten.
Kzal zo het tooltje ff installeren en dan vanavond kijken, zit nu nog op m'n werk en hier zit volgens mij niks hidden's in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
DaRk PoIsOn schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:34:
[...]
zit nu nog op m'n werk en hier zit volgens mij niks hidden's in de buurt.
Da's nou juist het doel van 'hidden' heh :+

Sorry, dit inkoppertje kon ik niet voorbij laten gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Stinger_ schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:13:
[...]

Da's nou juist het doel van 'hidden' heh :+

Sorry, dit inkoppertje kon ik niet voorbij laten gaan ;)
Kbedoelde op m'n touch pro 2 zag ik met de network sniffer geen verborgen netwerken hier in de buurt, terwijl ie die normaal wel aangeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een probleempje,
Ik wil eerst met wifi verbinden thuis, en als ik ergens anders ben, overgaan op mijn internetabo. Maar ik was gisteren ergens waar ook wifi was maar waar ik niet op kon (en wilde) komen. De telefoon ging ook niet het internet van mijn abo op. Vandaag was ik ergens anders en toen lukte het wel.
Betekent dit dat als ik ergens wifi vind waar ik niet op kan komen, ik ook niet mijn datagebruik kan gebruiken? Ik heb het juist erbij genomen voor als ik onderweg ben, ook al zijn er tig beveiligde wifi's in de buurt....

Probleem van taken/notities die ik niet mee kan synchen vanaf outlook blijft.
De agenda-items kan ik wel synchen, maar komen alleen op gmail terecht. Als ik agendaprogramma's op de telefoon open (ik heb er inmiddels meerdere om dit uit te testen!) lukt het ook niet. Op de één of andere manier komt de info niet van gmail naar de telefoon. Maar dat is toch wel de bedoeling, dat dit kan?? Of ben je verlicht gmail te gebruiken en dus altijd online je agenda te gebruiken??
Vind ik zeer onhandig, een agenda moet je toch wel offline kunnen gebruiken vind ik. Ook al vind ik het prima dat'ie elke dag wel even syncht natuurlijk.

Er handig die widgets. Ik ontdekte ook dat je alle 5 homepages op 1 pagina kunt krijgen. Grappig is dat. Sommige dingen weet je echt niet standaard, omdat ik nog nooit een handleiding heb gezien en ook nog niet naar heb gezocht.

Tot mijn verrassing lijkt het er op dat er een screenprotector standaard op zit!! Ik heb op internet gezocht of meerderen dat hebben, maar kan het niet vinden. Bij de X10 is dit volgens sommigen ook het geval. Er zit een heel mooi onopvallend randje op het scherm, helemaal rondom. Ik durf het er niet af te priegelen omdat het er nu mooi op zit. NB ik bedoel dus niet het plastic velletje met het uitsteeksel waarmee de telefoon uit de verpakking komt. Die valt erg op en zat al vol met luchtbellen toen ik hem kocht.
Zijn er meerderen die een screenprotector erop hebben zitten vanaf de fabrikant erop gezet? Het lijkt mij heel slordig als dit randje, wat je wel kunt zien, gewoon bij het scherm zelf hoort. Dat is bij mijn nokia 5800 zelfs niet het geval (2.5 jr oud). Ik heb inmiddels wel een aantal screenprotectors besteld, ik kan er vast wel eentje extra opzetten...

Verder ben ik er vooral erg blij mee. Soms gaat het wat traag, accu snel leeg.

Ik hoop vooral dat iemand me kan helpen met het synchen van taken/notities, want ik mis ze echt wel in mijn dagelijks (werk)leven!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

mijn telefoon gaat 2 dagen lang mee met zo nu en dan smsen en foto's maken.
ik heb zo het idee dat het in de verloop van tijd steeds beter word met de accuduur. eerst kon ik er ook geen dag mee, en nu 2
het syncen gaat allemaal via men gmail account dat ik niet eens gebruik. misschien is er ene manier om een gmail programa op je pc te zetten die synct met je outlook. geen idee of het wel kan, maargoed.

screenprotector is niet echt nodig omdat het toch al krasbestendig glas is. een hoesje is wel handig vanwege het plastic. ik heb al een deukje onderin mijn toestel en het welbekende barstje boven de sensor. daarvoor heb ik nu een mooi siliconehoesje :) zelfs met zon ding erover ziet het toestel er nog mooi uit.

ik wete niet precies wat je allemaal bedoelt met je dataverbinding en je wifi verhaal, maar om even kort uit te leggen: als je geen wifi hebt, krijg je automatisch je dataverbinding. dat kan je herkennen met de 2 pijltjes die staan voor up en downloaden. wifi is heel vaak in de buurt beveiligd en daar kom je zonder wachtwoord niet op. een open wifinetwerk kun je gewoon verbinding mee maken, omdat deze geen ww heeft. ik vertrouw ze niet heel vaak want soms zetten mensen deze verbindingen op om je internetgeschiedenis na te trekken van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fordox schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:20:
mijn telefoon gaat 2 dagen lang mee met zo nu en dan smsen en foto's maken.
ik heb zo het idee dat het in de verloop van tijd steeds beter word met de accuduur. eerst kon ik er ook geen dag mee, en nu 2
het syncen gaat allemaal via men gmail account dat ik niet eens gebruik. misschien is er ene manier om een gmail programa op je pc te zetten die synct met je outlook. geen idee of het wel kan, maargoed.

screenprotector is niet echt nodig omdat het toch al krasbestendig glas is. een hoesje is wel handig vanwege het plastic. ik heb al een deukje onderin mijn toestel en het welbekende barstje boven de sensor. daarvoor heb ik nu een mooi siliconehoesje :) zelfs met zon ding erover ziet het toestel er nog mooi uit.

ik wete niet precies wat je allemaal bedoelt met je dataverbinding en je wifi verhaal, maar om even kort uit te leggen: als je geen wifi hebt, krijg je automatisch je dataverbinding. dat kan je herkennen met de 2 pijltjes die staan voor up en downloaden. wifi is heel vaak in de buurt beveiligd en daar kom je zonder wachtwoord niet op. een open wifinetwerk kun je gewoon verbinding mee maken, omdat deze geen ww heeft. ik vertrouw ze niet heel vaak want soms zetten mensen deze verbindingen op om je internetgeschiedenis na te trekken van je telefoon.
Ik was op een school, daar kwam ik op een wifi netwerk, maar kon er niet voldoende oid in. Het lukte niet om ermee te internetten etc. Misschien moet ik die dan eerst ergens verwijderen, en dat'ie dan automatisch naar data gaat. excuses voor het lastige uitleggen overigens.

Ik ben nog steeds aan het zoeken van een oplossing voor gmail synch, maar krijg het idee dat het misschien te maken heeft met bepaalde afspraken die niet gesynchd kunnen worden. Op mijn nokia heetten afspraken 'vergadering' misschien herkent de telefoon dat niet...
Goed, ik wacht nog wat reacties af en zoek ondertussen zelf ook verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 12:47

vozzie

Zo beter?

SChief schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:20:
1. Apps worden door elkaar gegooid als je een reboot doet. Irritant en er valt niets aan te doen, maar geen dealbreaker vind ik. :)
2. Je kan niet in één keer alle mails selecteren om te verwijderen, moet je één voor één doen. :P Beetje langzaam, maar ach.. /care :+

Let wel, op een forum komen voornamelijk problemen voor, omdat men een oplossing zoekt. Mensen die tevreden zijn zal je daarom niet snel horen.. :)
1. Heb ik geen last van. Ik reboot mijn telefoon om de week en alles staat waar ik ze geplaatst heb.

2. Ik kan meerdere mails aanvinken en dan allemaal in 1 keer verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan ook idd wel meerdere emails aanvinken maar wat ik bedoel is....selecteer alles en daarna kunnen verwijderen. Dus bv niet 200 mails 1 voor 1 aanvinken :)

Screenprotecter zit er idd standaard op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbosma
retlaw schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:18:
Oops... Excuus, je kunt ook kiezen voor "nu stoppen". Dat had ik moeten typen... Volgens mij start ie dan weer goed op. Maar daar heb je nu weinig meer aan... Wellicht voor de volgende keer. Nogmaals Excuus...
Geeft niet op een paar apps na was alles toch al weg, maar se home opnieuw opstarten werkte niet zoals ik al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ik was op een school, daar kwam ik op een wifi netwerk, maar kon er niet voldoende oid in. Het lukte niet om ermee te internetten etc.
dit is bij mij op school ook zo. moet je je browser openen en kom je in een welkom scherm van je school, moet je je leerling gegevens invullen en kun je doen wat je wilt.
dit is iig wel zo op mijn school, was voor mij ook een heel gedoe. ligt aan je school, niet aan je telefoon.
gewoon support vragen van je school dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fordox schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 12:25:
[...]

dit is bij mij op school ook zo. moet je je browser openen en kom je in een welkom scherm van je school, moet je je leerling gegevens invullen en kun je doen wat je wilt.
dit is iig wel zo op mijn school, was voor mij ook een heel gedoe. ligt aan je school, niet aan je telefoon.
gewoon support vragen van je school dus :)
Het probleem is dat het in een school was waar ik alleen kom vanwege de kerkdienst die daar gehouden wordt. Ik heb dus met de school zelf verder dus niets te maken.

Zijn er meerderen die ook de screenprotector hebben ontdekt en die er toch nog eentje opgeplakt hebben??
Ik heb er nu al een paar dagen een oud Golla-tasje omheen als noodoplossing. Vond ik eerst onhandig, maar ik ben toch erg zuinig op de Arc en nu is hij nog beter beschermd dan alleen door een stukje folie. Hij viel vanmiddag al een halve meter naar beneden. Niet veel, maar ik vind hem te duur om nu al te laten vallen... was wel blij dat er een tasje omheen zit.

Ik heb de screenrprotectors overigens via Ebay gekocht, vanuit UK. Nog nooit iets via ebay gekocht. Ben benieuwd of het uberhaupt aankomt. Het zijn 6 stuks bij elkaar, er zijn veel sterren/goede reviews dus ik gok het er maar op. Kun je wel doen voor een prijsje van ca. 2 euro.

Edit:
ik ben er inmiddels achter dat je in elk geval geen notities kunt synchen van outlook naar google. Google heeft niet zoiets. Taken schijnt te kunnen, maar is me niet gelukt. Ik heb ze gekopieerd naar de taken van google, maar ze blijven dus op mijn telefoon ook alleen maar op internet staan uiterard en niet op de telefoon zelf (zonder internetgebruik, offline).
Ik overweeg om een agenda als Jorte te gebruiken, echt supermooie agenda's zijn er voor android! (er gaat na symbian toch weer een wereld voor me open aan nog mooiere apps...).
Is er misschien iemand die zijn offline agenda/taken/notities syncht (via datakabel of bluetooth) met outlook? Dan ben je van dat google gebeuren af. Ik werkte vandaag met de google agenda, maar vond het toch lastig op mijn werk. moet je steeds het internet op, 't gaat wat langzamer en het ziet er niet echt mooi uit, maar dat kan persoonlijk zijn.
Het synchen heb ik alleen nodig om reservedata op de PC te hebben, voor als de telefoon kwijtraakt of kapot gaat oid. In principe hoef ik de PC niet te gebruiken om daar ook alles in te vullen.
Is iedereen hier alleen met google synch bezig of zijn er ook nog anderen enthousiast over alternatieven?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Gisteren had ik nog wat vreemds meegemaakt met mijn Arc:

Ik was op het werk en wilde even iets bekijken op mijn telefoon, oh batterij is leeg. Dus ik hang hem aan de lader en wacht 2 a 3 uurtjes. Zo nu nog maar eens kijken, er brand geen ledje aan de zijkant dus hij zal wel opgeladen zijn, dus ik druk de power knop in en er gebeurd niks. Normaal voel je een tril maar nu dus niks. Toen heb ik de usb oplader opnieuw in de Arc geprikt en nogmaals geprobeerd de Arc aan te zetten weer niks. Opeens merk ik dat aan de zijkant de ledje rood knippert. Hmmmm....

Toen besloot ik de accu eruit te halen, 10 seconden wachten, accu terugzetten en weer opnieuw aan de oplader. Toen ineens werd het ledje aan de zijkant wel oranje en begon hij weer te laden. Na een minuutje of 2 geprobeerd dat ding aan te zetten en ja een tril en hij start weer op.

Vage shit!!

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
vozzie schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:43:
[...]

1. Heb ik geen last van. Ik reboot mijn telefoon om de week en alles staat waar ik ze geplaatst heb.

2. Ik kan meerdere mails aanvinken en dan allemaal in 1 keer verwijderen.
Apart, bij mij gooit ie nog steeds alles door elkaar..

En ja je kan wel meerdere mails selecteren, maar je kan niet met een knop alles selecteren.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
SChief schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:26:
[...]

Apart, bij mij gooit ie nog steeds alles door elkaar..

En ja je kan wel meerdere mails selecteren, maar je kan niet met een knop alles selecteren.. :)
Bij mij staat ook alles door elkaar na een reboot. Dan heb ik ook opeens 12+ pagina's aan apps omdat hij een aantal apps op een aparte pagina plaatst..

Moet toch niet zo moeilijk zijn om dat aan te passen?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maar één iets ontdekt dat alles netjes van mijn outlook (incl taken en notities!) syncht naar de telefoon, zónder google: deja calendar, etc. dat werkt met companionlink software. Veel handige apps, naar smaak in te richten en wel of niet te gebruiken. Handig voor zakelijk gebruik.
Helaas is de software op mobiel gratis, maar de synch software heel duur (meer dan 40 euro). Heb nu een trial van 2 weken en het bevalt goed.

Verder heb ik al 7 bladzijden met apps, heerlijk dat het allemaal kan. Wordt nu wel wat tragen maar dat is logisch. Heb er van alles al op staan en ben nog lang niet klaar. Wil niet meer terug naar symbian!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

komt misschien dom over, maar ik heb nu dus een abbo bij hi voor 2 jaar.
word die eigg aangepast met die nieuwe abbo's van hun of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiieeeim
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:54
Fordox schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 18:45:
komt misschien dom over, maar ik heb nu dus een abbo bij hi voor 2 jaar.
word die eigg aangepast met die nieuwe abbo's van hun of niet?
nee, dit staat op de site van hi

Vanaf 5 september 2011 introduceert Hi nieuwe mobiele abonnementen. Heb je al een Hi Abonnement? Dan verandert er niets voor jou. Als je na 5 september een nieuw Hi Abonnement afsluit of verlengt, dan kun je kiezen uit 3 soorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S

H-S

cheiron schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:33:
[...]

Bij mij staat ook alles door elkaar na een reboot. Dan heb ik ook opeens 12+ pagina's aan apps omdat hij een aantal apps op een aparte pagina plaatst..

Moet toch niet zo moeilijk zijn om dat aan te passen?
Bij mij is dit alleen de eerste paar secondes, misschien moet je even wachten tot alles geladen is?
Ik wacht altijd tot alles op mijn homescreen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H-S schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:43:
[...]

Bij mij is dit alleen de eerste paar secondes, misschien moet je even wachten tot alles geladen is?
Ik wacht altijd tot alles op mijn homescreen is.
Nou dat wachten helpt bij mij niet hoor... Moet ze altijd zelf weer ordenen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 20:29:
[...]

Nou dat wachten helpt bij mij niet hoor... Moet ze altijd zelf weer ordenen... :?
Same here, wachten helpt niet.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-08 23:05
cheiron schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 09:45:
[...]

Same here, wachten helpt niet.
Daarom laat ik ze ook alfabetisch staan, dan heb je dat probleem niet. Het is (even) niet anders.

Nu ruim een week de Arc. Na de Desire, wat nog steeds een prima toestel is, is dit dingetje toch wel heel mooi vormgegeven met zoals vaker genoemd, een topcamera voor een mobiel.
Vond wel HTC's Sense een meerwaarde, ook al nam het veel geheugen in. Maar gelukkig zijn er losse apps als Dialer one om het gebruiksgemak te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toestel (zilver) gisteren besteld en vanmorgen geleverd gekregen.

Na een halve dag kan ik alleen zeggen: WOW!

Deze vervangt mijn vorige Experia 10 mini pro. Dat bulky model met toetsenbord.
Die 'mini pro' was met het toetsenbord veel zwaarder en dikker dan deze.
En diverse applicaties pasten niet in dat schermpje….

Kortom: Zeer positief na een halve dag.
(Hopelijk blijft dat zo),.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het toestel nu een week. Nog zeer tevreden. Gebruik het ontzettend veel en voor van alles en nog wat.
Inmiddels screenprotectors, 6 stuks voor een paar euro, via ebay binnen.
Nu ga ik bij Dealextreme een autohouder met kabel bestellen, voor zo'n 6 euro samen, en een pvc hoesje voor nog geen 2 euro. Ben benieuwd! Tot nu toe goede ervaringen bij DX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 22:08:
Heb het toestel nu een week. Nog zeer tevreden. Gebruik het ontzettend veel en voor van alles en nog wat.
Inmiddels screenprotectors, 6 stuks voor een paar euro, via ebay binnen.
...
je weet dat er standaard al een screenprotector op zit? Ik had er nl. ook 1 op gedaan en toen las ik in dit forum dat er al 1 op zat 8)7 .De mijne er maar weer afgehaald, die was sowieso minder dan die er op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
tr201 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 23:17:
[...]

je weet dat er standaard al een screenprotector op zit? Ik had er nl. ook 1 op gedaan en toen las ik in dit forum dat er al 1 op zat 8)7 .De mijne er maar weer afgehaald, die was sowieso minder dan die er op zit.
:$ Zie echt werkelijk nu pas ( na 3 maanden ) dat ie er op zit. Je moet verdomd goed kijken om hem te zien.
Nou zit er vanaf dag 1 dus toch bescherming op, heb er nooit zelf een op gedaan.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Humma Kavula schreef op zondag 24 juli 2011 @ 11:24:
[...]

:$ Zie echt werkelijk nu pas ( na 3 maanden ) dat ie er op zit. Je moet verdomd goed kijken om hem te zien.
Nou zit er vanaf dag 1 dus toch bescherming op, heb er nooit zelf een op gedaan.
Ja daar was ik ook achter gekomen nadat ik ze besteld had. Ik heb ze nu in huis, maar weet niet of het slim is er nog een extra op te doen. Die ik heb besteld zijn denk ik nets ietsje kleiner dan dat randje wat je nu ziet van die originele screenprotector, maar verder zelfde vorm/formaat.

Iemand die wel een extra protector erop heeft?

Ik ben benieuwd naar de pvc case, hoe dat werkt. Of 'ie aansluit bij de screenprotector of dat je ook onbeschermde delen overhoudt.

Ik heb al een app geinstalleerd waardoor je het scherm kunt locken, hoef je niet steeds op de knop bovenin te drukken. Kost zoveel geweld... overigens de cameraknop ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ik had ook een screen protector op maar daar zat zon lelijk flapje aan dus die is eraf.
had ik niet moeten doen, want ik heb een klein putje nu in mijn glas :(
dacht telkens dat het een vuiltje was die ik er niet af kon krabben.
merk ik opzich niet tenzij ik naar lichte pagina's kijk. gelukkig heb ik alles donker ingesteld omdat dat mooi bij het design past :)

ik heb trouwens hele goeie ervaringen met dit toestel met de galaxy ice interactieve achtergrond :) ziet er heel mooi uit op dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Fordox schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:56:
ik had ook een screen protector op maar daar zat zon lelijk flapje aan dus die is eraf.
...
Uh... je bedoelt toch niet het plasticje met flapje dat er op zat toen je het toestel kocht? Zo ja, dat is geen screen protector. Die zit er nog onder. Als dat zo is, dan kan je die er afpellen (schijnt goed vast te zitten) en ben je je putje wellicht kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tr201 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:13:
[...]

Uh... je bedoelt toch niet het plasticje met flapje dat er op zat toen je het toestel kocht? Zo ja, dat is geen screen protector. Die zit er nog onder. Als dat zo is, dan kan je die er afpellen (schijnt goed vast te zitten) en ben je je putje wellicht kwijt.
Klopt, kijk maar eens heel goed. Je moet echt heel goed kijken want je ziet het bijna niet! Ik had ook een stuk plastic met flap met allemaal luchtbellen (toestel is vast al eens in de winkel bekeken voordat ik hem kocht). Daaronder zit dus nog een folie, maar zo precies passend alsof een robot die erop heeft gezet. Ik ontdekte dat het wel een protector moet zijn, omdat dit een kwalitatief veel betere, nieuwere en duurdere telefoon is dan mijn nokia 5800 die dat niet heeft (en ook touchscreen heeft) dus dat randje extra moet wel van een screenprotector zijn. Ik durf er niet een hoekje aan los te trekken om het echt uit te testen, want dat betekent dat je al gedonder met luchtbellen krijt (weet ik uit ervaring) maar het moet dus wel.

Zal ik nu mijn 2e folie erover heen doen? HEb anders voor niks mijn folies besteld.... of wachten tot de eerste krassen komen...

Voor de fervente agendagebruikers: welke gebruiken jullie? Heb er nu 6 op staan, kan geen keuze maken. Wel of niet synchen, het is en blijft een gedoe. Als ik een mooie en handige agenda heb met taken etc. vind ik dat op zich voldoende.
MAAR: ik móet in elk geval een backup kunnen maken van de agenda en het liefst van alles, dan hoef ik ook niet per sé te synchen met PC. Maar er is voor zover ik heb gezien geen gratis programma om te backupen op de Arc! Is echt raar. Had vandaag de X10 in mijn handen en die heeft dat backupprogramma gewoon standaard aan boord. Ben ik nu gek...?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de standaard agenda of Pure Agenda Widget (scrollable). In ieder geval op basis van google aangezien die ook gewoon met je google account synct en beschikbaar is op een pc. Voor taken gebruik ik Gtasks aangezien je veel schrijfruimte hebt en ook sync met google. Voor notities Whiteboard Pro welke ook een goede widget heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

arc kun je alleen back uppen met je pc met SEUS of pc companion.
de x10 had teveel eigen zooi van sony ericsson waardoor updaten naar nieuwere android heel moeilijk was. dat hebben ze dus afgeschrapt zodat je de arc beter kan updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 23:04:
Had vandaag de X10 in mijn handen en die heeft dat backupprogramma gewoon standaard aan boord. Ben ik nu gek...?? :?
Het één sluit natuurlijk het ander niet uit :P

Dat backup progje was, geloof ik, niet compatible met android 2.3.x, vandaar dat ie er niet meer is.
Maar zijn genoeg backup mogelijkheden; zowel windows programma's als android apps.
Bijvoorbeeld: http://www.fjsoft.at/en/highlight.php & http://rerware.com/Android/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanmorgen doet mijn tel vreemd.
Ik heb nu al 3x gehad dat ik mn pincode opnieuw in moest voeren en er in beeld staat dat de crashmonitor is gestopt.
Hebben meer mensen dit probleem of gehad en wat kan ik eraan doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger_ schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:20:
[...]

Het één sluit natuurlijk het ander niet uit :P

Dat backup progje was, geloof ik, niet compatible met android 2.3.x, vandaar dat ie er niet meer is.
Maar zijn genoeg backup mogelijkheden; zowel windows programma's als android apps.
Bijvoorbeeld: http://www.fjsoft.at/en/highlight.php & http://rerware.com/Android/
Ik zal eens ff kijken. Toch raar dat je via de market bijna niets kunt vinden, of de telefoon moet geroot zijn (begin ik nu nog niet aan) of je moet een hoop betalen.

Over die agenda's etc. Ik ben inmiddels over de streep getrokken en denk dat het toch wel het makkelijkste is als je agenda en contacten kunt synchroniseren met google. Notities dat is dan jammer, moet ik maar een andere app voor gebruiken. MAAR: ik wil mijn kalender ook offline kunnen gebruiken. Ik heb wel eens dat internet blijft hagen, of het nou wifi of data is. En ik moet echt altijd over mijn agenda kunnen beschikken, dat is heel belangrijk voor mij. De kalenders die ik tot nu toe heb gebruikt, daar staat niet altijd alle info in die op de google kalender staat. Als hij met google kan synchen, moeten natuurlijk wel alle gegevens goed gesynched worden (en ik werk altijd alleen maar met simpele afspraken zonder alarmen of categorieen.)
Misschien ben ik wel niet duidelijk, maar hoe logisch is het om je kalender ook offlie te kunnen gebruiken??
Stel dat ik de standaard kalender van de telefoon zou gebruiken, worden dan ALLE gegevens gesynched naar de google account??
sorry dat het misschien rommelig overkomen, ik ben al dagen (avonden) aan het zoeken en uittesten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Je agenda kan je gewoon offline gebruiken. Op het moment dat je weer internet hebt, dan wordt eea automatisch gesynced. En je hebt offline ook gewoon de beschikking over eerder geplande afspraken, die staan zowel op je mobiel als op de google servers.
Wil je toch je notities syncen en online en offline kunnen gebruiken, kijk dan eens naar gdocs notepad. Werkt met opslag in google docs, maar slaat ook lokaal je notities op. Verder niet al te bijzondere app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditani360
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 22:20
tijd voor mij om contact op te nemen met de aftersales van T-Mobile:

- telefoon heeft scheur bij de sensor, nog nooit de telefoon laten vallen (vaker voorgekomen in deze topic);
- telefoon een kleine tik geven (alsof je hem iets harder legt op de tafel oid) en vervolgens reset de telefoon zichzelf;
- telefoon valt regelmatig uit.

Nog nooit eerder dit soort problemen gehad met een telefoon...

Genieten & genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
ditani360 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:56:
tijd voor mij om contact op te nemen met de aftersales van T-Mobile:

- telefoon heeft scheur bij de sensor, nog nooit de telefoon laten vallen (vaker voorgekomen in deze topic);
- telefoon een kleine tik geven (alsof je hem iets harder legt op de tafel oid) en vervolgens reset de telefoon zichzelf;
- telefoon valt regelmatig uit.

Nog nooit eerder dit soort problemen gehad met een telefoon...
dat uitvallen en resetten schijn je te kunnen oplossen door een papiertje tussen de accu en de telefoon te doen zodat de aansluitpunten harder tegen elkaar aandrukken. Dus de accu een beetje klemmen zeg maar. Verder is het natuurlijk niet netjes dat de telefoon al een scheur heeft.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij viel de tel ook uit als je hem iets te hard neerlegde, simkaart en sd kaart eruit gehaald en opnieuw erin, problem solved..Weet iemand een goed videoproggie om je MP4 te editten zonder verlies van kwaliteit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tr201 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:48:
Je agenda kan je gewoon offline gebruiken. Op het moment dat je weer internet hebt, dan wordt eea automatisch gesynced. En je hebt offline ook gewoon de beschikking over eerder geplande afspraken, die staan zowel op je mobiel als op de google servers.
Wil je toch je notities syncen en online en offline kunnen gebruiken, kijk dan eens naar gdocs notepad. Werkt met opslag in google docs, maar slaat ook lokaal je notities op. Verder niet al te bijzondere app.
Ik heb het vandaag tijdens mijn werk geprobeerd. Gewoon alles op de standaard agenda ingevoerd. Niet zo'n mooie agenda, maar het is te gebruiken. Later op internet zal ik dat alles op gmail gesyncht is, dat is dus mooi.
Aan de andere kant heb ik wel het gekke dat als ik op internet gmail wat invoer, dit niet wordt gesyncht naar de telefoon. Een aantal afspraken heb ik apart nog in mijn telefoonagenda moeten zetten, maar op gmail staan die nu dus dubbel 8)7 Naar de afspraken zelf gekeken op gmail, maar die zijn dus identiek.

Gtasks werkt ook wel handig. Deze zijn gelukkig toch ook op te halen op de telefoon/te bewerken. Of het synchen hiervan, heen en weer, goed gaat heb ik nog niet getest.

Wat betreft de contacten: ik heb alle dubbele items op googlecontacten samengevoegd. Op mijn telefoon echter zie ik wel drie tot vierdubbelde items.... mogelijk zijn sommige gegevens uit sociale media en andere uit google. Ik moet nogal wennen dat allerlei gegevens via een google account gaan, kennelijk is dat voor mij behoorlijk omschakelen. Het liefst zie ik al mijn contacten, dus ook die van mijn sociale contacten, ook weer terug in mijn google contacten, voor het geval er iets met mijn telefoon gebeurt.
Of is dat een onzin gedachte: sociale netwerk contacten zijn immers ook altijd nog via facebook etc.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:17:
Bij mij viel de tel ook uit als je hem iets te hard neerlegde, simkaart en sd kaart eruit gehaald en opnieuw erin, problem solved..Weet iemand een goed videoproggie om je MP4 te editten zonder verlies van kwaliteit??
te vinden...

Ik merk wel dat het toestel behoorlijk kraakt als ik hem oppak, etc. Dat had mijn nokia 5800 ook, in dat opzicht is het mij niet vreemd. En die telefon is nu na 2 jaar nog niet kapot.
Toch klinkt het gekraak wat goedkoop voor zo'n duur toestel.
Een barstje kan ik niet vinden. Of zou ik er op moeten blazen bijvoorbeeld, dat het krasje dan meteen ontstaat bij het minst geringste? |:( ;)

Via internet (DX) een houder (case) gekocht. Maar kun je je toestel daarmee nog wel in een navigatiehouder stoppen? Want die heb ik nl ook besteld... 8)7

Verder vooral erg blij met het toestel. Ik gebruik hem nu helemaal allround. Wil er zelfs alles op mijn werk op doen. Zijn er mensen die dat doen? Bv. uitgebreide notities typen ipv documenten bijhouden op kladblokken?? BEn er wel benieuwd naar. Het alternatief was om een tablet te kopen, maar ik zie me daar nog niet echt mee bellen en zo en heb geen zin dat iedereen alles met me mee kan lezen.

Wat ik wel lastig vind is dat als ik mijn excange mail van mijn werk gebruik, er een externe beheerder is die een beveiliging eist op de telefoon. Ik moet nu dus altijd een pincode of wachtwoord invoeren voordat ik hem kan ontgrendelen. Het liefst gebruik ik die niet, of evt. alleen een patroon maar dat kan dus niet. Raar dat mijn baas zoiets kan instellen (de organisatie dan), terwijl ik op mijn nokia 5800 dit niet had, ik kon exchange gebruiken zonder dat de telefoon beveiligd moest worden.
Iemand die dit ook heeft???

Ik weet het veel vragen, maar ik wil het onderste uit de kan halen van dit toestel en ben al uren bezig om alles uit te zoeken en op fora te kijken hier.
Wil anderen straks ook graag helpen met jullie antwoorden, zoals ik dat met mijn vorige telefoons ook heb gedaan _/-\o_
Pagina: 1 ... 18 ... 45 Laatste