Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 18:14
Beste Tweakers,

Ik ben op dit moment in overweging de 'arc' te kopen.
Veel reviews en filmpjes gezien en dit topic gelezen.

Het enige wat ik, net als velen, toch minder vind is de standby-tijd.

MAARR, nu heb ik net misschien een oplossing gevonden...
Ik heb in dit topic gezocht op '2500mAh', maar vond niks, dus hierbij een mogelijke verlichting voor u allen:
http://www.google.nl/sear...TF-8&q=xperia+arc+2500mah

De vraag is natuurlijk of deze accu dan ook de standby-tijd met uitgerekend 66% gaat verlengen?

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-08 23:05
snsgn schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:48:
...
Ik heb in dit topic gezocht op '2500mAh', maar vond niks, dus hierbij een mogelijke verlichting voor u allen:

De vraag is natuurlijk of deze accu dan ook de standby-tijd met uitgerekend 66% gaat verlengen?

Wat denken jullie?
Vind je het ontwerp van de Arc zo lelijk dat je er een bult achterop wilt plakken?

@speurder: als je via internet een gmail aanmaakt, dan hoort deze bijna direct gesynchroniseerd te worden met je mobiel. Heb je op de arc bij de instellingen synchronisatie wel aanstaan voor je gmail?

[ Voor 15% gewijzigd door tr201 op 26-07-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ditani360 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:56:
tijd voor mij om contact op te nemen met de aftersales van T-Mobile:

- telefoon heeft scheur bij de sensor, nog nooit de telefoon laten vallen (vaker voorgekomen in deze topic);
- telefoon een kleine tik geven (alsof je hem iets harder legt op de tafel oid) en vervolgens reset de telefoon zichzelf;
- telefoon valt regelmatig uit.

Nog nooit eerder dit soort problemen gehad met een telefoon...
Het scheurtje boven de sensor is iets wat zeer regelmatig voorkomt (hoofdzakelijk bij de blauwe versie) en inmiddels heeft SE via diverse kanalen bevestigd dat dit onder de garantie valt. Als je het volgende topic doorleest vind je meer informatie hierover:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1144774

Ik zou zeker contact opnemen met Tmobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 13:18
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 23:19:
[...]

Het scheurtje boven de sensor is iets wat zeer regelmatig voorkomt (hoofdzakelijk bij de blauwe versie) en inmiddels heeft SE via diverse kanalen bevestigd dat dit onder de garantie valt. Als je het volgende topic doorleest vind je meer informatie hierover:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1144774

Ik zou zeker contact opnemen met Tmobile
Ik heb dit ook, maar weet nog niet of ik het ga laten switchen. Dan ben ik hem wel weer kwijt.

Verder heb ik nog iets anders gemerkt. Mijn telefoon was een beetje laggy qua besturing. Software volledig opnieuw geinstalleerd en nu is ie weer heel snel en responsief. Kennelijk dus wat issues met apps of software? Vind het wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
snsgn schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:48:
Beste Tweakers,

Ik ben op dit moment in overweging de 'arc' te kopen.
Veel reviews en filmpjes gezien en dit topic gelezen.

Het enige wat ik, net als velen, toch minder vind is de standby-tijd.

Wat denken jullie?
Waarom zou je niet een Samsung Galaxy S2 nemen? Krijg je wel meer voor je geld. Tenzij je natuurlijk SE fan bent en het design mooi vind, want die is ook zeer nice ;-)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Kijk ook uit naar de Nokia N9. Ik vond daar erg veel vernieuwing in zitten en de UI zeer intuitief. Ik weet alleen niet hoe het zit met de Apps, het is wel linux, maar of bv. viber ook snel op het Meego platform uitkomt... is onduidelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Nollekeuh op 27-07-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04-2024

M4DMan

Into disorder!

Nollekeuh schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:47:
[...]

Ik heb dit ook, maar weet nog niet of ik het ga laten switchen. Dan ben ik hem wel weer kwijt.

Verder heb ik nog iets anders gemerkt. Mijn telefoon was een beetje laggy qua besturing. Software volledig opnieuw geinstalleerd en nu is ie weer heel snel en responsief. Kennelijk dus wat issues met apps of software? Vind het wel vreemd.
Heeft geen nut om m te laten switchen, het probleem moet structureel aangepakt worden. Op dit moment zoals ik lees op het XDA forum word de front cover omgewisseld die daarna weer heel snel scheurt.. Ik wacht totdat ze komen met een betere oplossing (cq sterkere frontcover) voordat ik hem aanbied ter garantie.. Ik heb het probleem ook namelijk :)

Ik heb er verder ook helemaal geen last van en het barstje kan ook niet verder uitschieten omdat ie loopt vanaf de sensor naar de bovenkant van de cover, in 1 rechte lijn..

[ Voor 9% gewijzigd door M4DMan op 27-07-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 18:14
tr201 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 23:10:
Vind je het ontwerp van de Arc zo lelijk dat je er een bult achterop wilt plakken?
Dat had ik even niet gezien :(. Hmm, dat is toch zonde idd.
Ewivis schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:52:
Waarom zou je niet een Samsung Galaxy S2 nemen? Krijg je wel meer voor je geld. Tenzij je natuurlijk SE fan bent en het design mooi vind, want die is ook zeer nice ;-)
Ben SE fan. Had hiervoor 2 jaar een W800i en nu de W960i al 4 jaar. Vind de MP3 speler/8GB zo fijn dat ik 'm nogsteeds heb :). Helaas is zojuist het scherm gesneuveld. En de 8-toets was al een tijdje kapot. Gelukkig kon ik af en toe een 't' schrijven met m'n vinger, aangezien deze mobiel al touch had, maar het gaat nu wel erg ver om 'm te blijven gebruiken :*)

Ik vind de Arc een prachtig design hebben, zoals ik gewend ben van SE en het afspelen van media ziet er erg aantrekkelijk uit. Ook heb ik gehoord dat het geluid van de Arc over de in-ears weer op en top is, zoals gewoonlijk!

Voor de rest wijd ik mij liever niet aan een Samsung, HTC of Blackberry, zoals de meesten.
De Arc is toch een stuk origineler en toch iets meer voor Tweaker (vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag bleek de batterij ineens op 9 procent te staan! Ik was op het werk, had alleen af en toe agenda gebruikt. Vind ik wel heel snel, ik moest ergens op afspraak de lader aanzetten, anders kon ik niet eens bij mijn agenda komen, bang dat 'ie uit zou vallen... vond dit wel genant.
Ik heb nu juice-app erop staan, eens zien of dat helpt.
BT had ik wel uit, verder e.e.a. wel aan.

Leuk trouwens dat je met de gratis app SIZZ nu ook rtl gemist kunt bekijken! Dat kan niet met de ingebouwde browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
snsgn schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 20:17:
[...]
[...]

Ik vind de Arc een prachtig design hebben, zoals ik gewend ben van SE en het afspelen van media ziet er erg aantrekkelijk uit. Ook heb ik gehoord dat het geluid van de Arc over de in-ears weer op en top is, zoals gewoonlijk!
[...]
De Arc geeft inderdaad geweldig geluid over de in-ears. Bijgeleverde dopjes zijn erg goed. Ik gebruik zelf een set Sennheiser CX300, deze zijn ietsjes beter naar mijn mening. Arc oordopjes bewaar ik gewoon, microfoon kan ooit van pas komen, maar nu heb ik het niet nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbosma
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 13:26
In viber worden mijn viber contacten niet weer gegeven, alles wat op de website van viber staat al geprobeerd en viber al gemaild, zij schepen mij af met dezelfde info die ook op hun site staat, plus de opmerking: opnieuw installeren, wat ik al gedaan had.

Ik kan wel gebeld worden en text van anderen ontvangen, maar niet terugbellen of texten.

Als het aan de tel ligt, deze wordt niet ondersteund door viber, dan zouden er meer mensen last van moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Even een tip, of meer een waarschuwing...

Ik wilde een simpele telefoonhouder voor in de auto. Zwanenhalsje met die vier standaard klemmetjes had ik al.
Vandaar dat ik dit goedkope model van DX heb besteld. Ja, het is de fietshouder, maar dat scheelt weer 2 dollar en de andere modellen met autohouder zijn hetzelfde.

Hij past perfect en houdt de telefoon stevig vast. Maar: het plastic is te hard. Het klemmetje aan de rechter zijkant beschadigt de zijkant van de telefoon. Daar is nu dus een stukje lak verdwenen. Gelukkig heb ik de zilverkleurige versie, waardoor lichtgrijs kunststof niet opvalt. Bij de donkerblauwe versie zou het nog een stuk lelijker zijn geworden.

En het is gewoon zonde. Kortom: deze houders van DX (twee automodellen en één fietsmodel) kun je beter niet kopen. Dat u het even weet ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
jvbosma schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 08:38:
In viber worden mijn viber contacten niet weer gegeven, alles wat op de website van viber staat al geprobeerd en viber al gemaild, zij schepen mij af met dezelfde info die ook op hun site staat, plus de opmerking: opnieuw installeren, wat ik al gedaan had.

Ik kan wel gebeld worden en text van anderen ontvangen, maar niet terugbellen of texten.

Als het aan de tel ligt, deze wordt niet ondersteund door viber, dan zouden er meer mensen last van moeten hebben.
1x dat gehad. Maar niet de hele tijd en hoefde ook niet te herinstalleren. Na een sync was het gewoon verholpen. Check even je accounts en synchronisatie. Het moet gewoon werken.

Daarnaast kan viber niet omgaan met contacten uit gmail. Als je bijv geen telefooncontacten hebt, maar direct in de lijst van gmail zoekt, heeft viber hier problemen mee, omdat viber alleen toegang heeft tot telefooncontacten en niet gmail contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbosma
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 13:26
Nollekeuh schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:55:
[...]

1x dat gehad. Maar niet de hele tijd en hoefde ook niet te herinstalleren. Na een sync was het gewoon verholpen. Check even je accounts en synchronisatie. Het moet gewoon werken.

Daarnaast kan viber niet omgaan met contacten uit gmail. Als je bijv geen telefooncontacten hebt, maar direct in de lijst van gmail zoekt, heeft viber hier problemen mee, omdat viber alleen toegang heeft tot telefooncontacten en niet gmail contacten.
Niet een standaard probleem met arc dus, bij mij blijft het probleem dus, ik krijg ook mededelingen dat mensen uit mijn tel. contactlijst viber gebruiken maar krijg ze met geen mogelijkheid in mn viber contacten. Bij berichten die ik binnen krijg herkent hij de contacten wel, daar kan ik dan ook op antwoorden maar rechtstreeks iets sturen of bellen kan ik dus niet.

Kwaliteit van 3g bellen is trouwens niet echt top, maar het kost toch 'niets' als je dingen twee keer moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:22
Even een andere vraag en ik weet niet of deze hier hoort.
De vraag is als ik bij de specificatie kijk zie ik dat er bij organizer vermelding wordt gemaakt van android platform. Dit komt niet voor bij bijv de xperia mini pro.
Wat betekent dit en wat is het voordeel hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
zeve schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:15:
Even een andere vraag en ik weet niet of deze hier hoort.
De vraag is als ik bij de specificatie kijk zie ik dat er bij organizer vermelding wordt gemaakt van android platform. Dit komt niet voor bij bijv de xperia mini pro.
Wat betekent dit en wat is het voordeel hiervan?
beide toestellen draaien op het android platform, dus dit betekent imo niks t.o.v. beide toestellen. Het android platform is waar de toestellen op draaien, de organizer is hier onderdeel van. Vooral met een google account is de synchronisatie van je agenda perfect.

Vandaag adapter binnengekregen voor het aansluiten van de Arc op de tv. HDMI kabels heb ik al genoeg, dus een hdmi naar micro hdmi adapter was voldoende. Sturen ze (buyincoins) een mini hdmi op en dat past toch echt niet. Kan ik de Arc helaas nog niet uitproberen op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is ook een nieuwe kernel uit waardoor je root+overclocken+recovery krijgt. Simpel te flashen zonder alles opnieuw in te stellen. Weet alleen niet of het ook werkt als je Arc als geroot is, staat vast wel in de comments.

Ook is er een memory management script beschikbaar als je root hebt waarmee je homescreen ingeladen blijft en de telefoon sneller reageert. Wel eerst ff alle custom homescreen locks en launcher opties uitzetten. Moet zeggen dat ik inderdaad verschil merk. Samen met overclocken is de Arc erg snel. Er staat veel tekst en uitleg in dat topic maar het stelt niet veel voor. Een snelle tutorial kun je hier vinden (wel de laatste versie gebruiken).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:15:
Er is ook een nieuwe kernel uit waardoor je root+overclocken+recovery krijgt. Simpel te flashen zonder alles opnieuw in te stellen. Weet alleen niet of het ook werkt als je Arc als geroot is, staat vast wel in de comments.

Ook is er een memory management script beschikbaar als je root hebt waarmee je homescreen ingeladen blijft en de telefoon sneller reageert. Moet zeggen dat ik inderdaad verschil merk. Samen met overclocken is de Arc erg snel. Er staat veel tekst en uitleg in dat topic maar het stelt niet veel voor. Een snelle tutorial kun je hier vinden (wel de laatste versie gebruiken).
Dat script werkt idd erg goed. Ik zie dat jij je bootloader hebt geunlockt. Als het goed is werkt PlayNow en TrackId niet meer bij jou. Wat werkt er nog meer niet na het unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:32:
[...]

Dat script werkt idd erg goed. Ik zie dat jij je bootloader hebt geunlockt. Als het goed is werkt PlayNow en TrackId niet meer bij jou. Wat werkt er nog meer niet na het unlocken?
Geen id. Volgens mij de rest wel. Uiteraard kun je niet meer updaten via OTA maar dat was ik toch al niet van plan. PlayNow heb ik nooit gebruikt en zou ik toch verwijderen. TrackId is inderdaad jammer aangezien die goed werkt en een mooie widget heeft. Gebruik nu Shazam, an sich prima maar minder mooie widget en heeft volgens mij problemen met platen die minder mainstream zijn. Soundhound is trouwens ook nog een optie maar meot ik nog proberen. Je kunt trouwens ook de bootloader weer locken, maar mijns inziens is het snelle updaten en roms flashen alleen al de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:15
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:28:
[...]

Geen id. Volgens mij de rest wel. Uiteraard kun je niet meer updaten via OTA maar dat was ik toch al niet van plan. PlayNow heb ik nooit gebruikt en zou ik toch verwijderen. TrackId is inderdaad jammer aangezien die goed werkt en een mooie widget heeft. Je kunt trouwens ook de bootloader weer locken, maar mijns inziens is het snelle updaten en roms flashen alleen al de moeite waard.
Met een geunlockte bootloader kun je zowel via OTA als SEUS niet meer updaten.
Je kunt de bootloader inderdaad weer locken, maar je krijgt daarmee niet "PlayNow" & "TrackID" weer aan de praat, alleen weer de mogelijkheid om te updaten met officiele SE updates..

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreamscape schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:09:
Even een tip, of meer een waarschuwing...

Ik wilde een simpele telefoonhouder voor in de auto. Zwanenhalsje met die vier standaard klemmetjes had ik al.
Vandaar dat ik dit goedkope model van DX heb besteld. Ja, het is de fietshouder, maar dat scheelt weer 2 dollar en de andere modellen met autohouder zijn hetzelfde.

Hij past perfect en houdt de telefoon stevig vast. Maar: het plastic is te hard. Het klemmetje aan de rechter zijkant beschadigt de zijkant van de telefoon. Daar is nu dus een stukje lak verdwenen. Gelukkig heb ik de zilverkleurige versie, waardoor lichtgrijs kunststof niet opvalt. Bij de donkerblauwe versie zou het nog een stuk lelijker zijn geworden.

En het is gewoon zonde. Kortom: deze houders van DX (twee automodellen en één fietsmodel) kun je beter niet kopen. Dat u het even weet ;)
Ja da's jammer. De autohouder van mij via DX is al onderweg... ik hoorde ook ergens dat als je er een pvc case omheen hebt, die ik ook daar heb besteld, het zeker al niet meerp ast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:32:
[...]

Tja... zit nu al weer te twijfelen om te rooten. En ik heb de telefoon nog niet eens 2 weken...
Ik heb maanden custom roms op mijn nokia 5800 gezet en gebruikt. De laatste maanden niet meer. Hopelijk is het met deze eenvoudige. Enige reden waarom ik dit nu wil is omdat hij nu al traag wordt. Maar ja wat wil je met 9 screens aan applicaties. Dat zal ook wel gebeuren met een gerooted toestel denk ik. Of kun je dan wel 20 schermen met apps hebben, dan wordt het wel interessant.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 20:38:
[...]

Tja... zit nu al weer te twijfelen om te rooten. En ik heb de telefoon nog niet eens 2 weken...
Ik heb maanden custom roms op mijn nokia 5800 gezet en gebruikt. De laatste maanden niet meer. Hopelijk is het met deze eenvoudige. Enige reden waarom ik dit nu wil is omdat hij nu al traag wordt. Maar ja wat wil je met 9 screens aan applicaties. Dat zal ook wel gebeuren met een gerooted toestel denk ik. Of kun je dan wel 20 schermen met apps hebben, dan wordt het wel interessant.. 8)
Als je overclockt naar zeg maar 1.4GHz (voor de meesten stabiel) of hoger dan zul je minder lag hebben. Tezamen met het memory management script kun je wel voordeel halen. Maar je kunt ook eens een andere launcher proberen. Zeam is volgens mij het snelstem, maar launcher pro kun je ook snel maken door met de instellingen te prutsen (heb op low memory staan aangezien ik geen verschil zie met high memory :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkownage
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-12-2022
Hoe kan je eigelijk op de SE Arc alles buiten Wifi blocken ?
Dus dat hij geen verbinding maakt met het internet via Edge, 3G en wat heb je nog allemaal ?
Want ik ben bang dat ik anders eens een dikke rekening ga krijgen :D

Ik heb nu "Gegevensverkeer" uitgeschakeld en ook "Gegevensroaming" op Uit gezet en Netwerkmodus op alleen GSm.

Is dit voldoende om enkel Wi-fi te gebruiken (als ik het aanzet) om email binne te halen en dergelijke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

darkownage schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 17:34:
Dus dat hij geen verbinding maakt met het internet via Edge, 3G en wat heb je nog allemaal ?

Ik heb nu "Gegevensverkeer" uitgeschakeld en ook "Gegevensroaming" op Uit gezet en Netwerkmodus op alleen GSm.

Is dit voldoende om enkel Wi-fi te gebruiken (als ik het aanzet) om email binne te halen en dergelijke ?
Geen zorgen, als "Gegevensverkeer" uit staat zal je telefoon geen data gebruiken over je verbinding.
Dus je kan zorgeloos gewoon je wifi gebruiken, en ook als je wifi aan staat kiest hij wifi boven gsm/3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
darkownage schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 17:34:

Allemaal beetje dubbelop. Enkel de gegevensverbinding switch hoeft uitgeschakeld te worden, dan heb je noch 3g, noch GPRS data. Roaming kan je gewoon uit laten staan, aangezien ik denk dat je dan zeker niet in het buitenland online wilt.

Alleen GSM is de beste keus als je geen data abbo hebt, verbruikt minder stroom en overal bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchElite
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 10:29
hallo allemaal ik ben een beetje aan het rond kijken in dit topic want ben op zoek naar een nieuwe telefoon en vind de arc wel mooi.
nu vraag ik me af wat de echte tegenvallers zijn van de telefoon de plus punten zie ik vaak op internet maar alle min punten zou ik ook graag willen weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Lees dit topic dan even door... Was laatst ook iemand met dezelfde vraag en toen heb ik een opsomming neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Update for Xperia Arc. Maar nog niet beschikbaar. Zijn eerst in Duitsland, Hong Kong beschikbaar.
"08-01-2011
New software available for your Xperia™ smartphone

Update your software to benefit from:
  • xLoud™ – boosts your music when played through the speaker
  • Stereo recording – shoot video with high-quality stereo sound
  • Digital home – enjoy entertainment content stored in your phone on DLNA certified media devices
  • New themes and Landscape mode for your home screen
To upgrade, search for new software in your phone or use PC Companion .
Note: The availability of new software is market and operator dependent."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Ik kreeg vannacht (!) een melding van een nieuwe update (Duits toestel).

Maar welke gegevens verlies je bij een update? Ik krijg de melding dat alles wat niet op m'n sd-card staat gewist wordt, en dat is nogal wat. De helft van m'n apps kán ik niet eens overzetten naar m'n sd-card. Laat staan dat ik achtergronden, calendar-info, smsjes etc kwijt wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

habermas schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:46:
Ik kreeg vannacht (!) een melding van een nieuwe update (Duits toestel).

Maar welke gegevens verlies je bij een update? Ik krijg de melding dat alles wat niet op m'n sd-card staat gewist wordt, en dat is nogal wat. De helft van m'n apps kán ik niet eens overzetten naar m'n sd-card. Laat staan dat ik achtergronden, calendar-info, smsjes etc kwijt wil...
je kunt met my backup(of my back-up root) met deze app kun je van al je apps, smsjes, calender, call-log, ect een back-up maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchElite
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 10:29
SChief schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 00:35:
Lees dit topic dan even door... Was laatst ook iemand met dezelfde vraag en toen heb ik een opsomming neergezet.
ik heb je berichtje gevonden maar heb nu wel een nieuwe vraag ik zie hier ook veel problemen met vastlopers enz nu weet ik dat mensen die geen problemen hebben hier ook niks te vragen hebben maar toch vraag ik me af of het vaak voorkomt dat de arc vast loopt en of het opgelost kan worden met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

DutchElite schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:46:
[...]

ik heb je berichtje gevonden maar heb nu wel een nieuwe vraag ik zie hier ook veel problemen met vastlopers enz nu weet ik dat mensen die geen problemen hebben hier ook niks te vragen hebben maar toch vraag ik me af of het vaak voorkomt dat de arc vast loopt en of het opgelost kan worden met updates.
Vastlopers valt reuze mee.. Ik heb het toestel nu al een paar maanden en hij is misschien 1 of 2 keer vastgelopen.. Heb iig nog geen enkele keer een harde reboot moeten doen (batterij verwijderen). Verder ben ik heel tevreden met het toestel en werkt alles lekker smooth.. Zeker als je via WiFi op internet gaat, super snel!

1 ding is wel heel erg storend en nog steeds niet opgelost; soms werken bepaalde gedeeltes van het touchscreen niet meer, dus als ik bezig ben op WhatsApp werkt bv ineens de D toets niet meer, of de punt ofzo.. Volledig willekeurig en na een reboot is het weer opgelost.. Zou eigenlijk niet moeten kunnen bij zo'n toestel maar goed, het is niet iets waardoor ik het toestel weg zou willen doen, de voordelen wegen nog altijd op tegen de nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Achterkant van de Arc is vrij glad. Ander achterkantje besteld, wit met stroever oppervlak. Ziet en voelt als een originele battery cover.

plaatje van de witte Arc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tr201 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:51:
Achterkant van de Arc is vrij glad. Ander achterkantje besteld, wit met stroever oppervlak. Ziet en voelt als een originele battery cover.

Heb dezelfde in het zwart(http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT) moet zeggen een enorme verbetering! De arc voelt nu degelijker aan en je hebt idd meer grip op het toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
DutchElite schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:46:
[...]

Valt mee hoe vaak ie vastloopt. Een volledige vastloper heb ik één keer gehad tot nu toe (heb het toestel sinds eind mei als ik me niet vergis). Als een app crasht dan wordt die gewoon opnieuw opgestart, heb je geen last van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag over de Sony Ericsson Arc die ik nergens op het gehele internet beantwoord heb gekregen. Ik hoop toch dat iemand een antwoord heeft!

Hoe kan je de Arc fatsoenlijk met mijn autoradio (standaard BMW alpine autoradio uit 2004 in 3-serie met bluetooth functionaliteit) pairen?!?!

Bij het wegrijden pairt de telefoon vaak wel en zit het telefoonboek in het geheugen. Er kan zelfs mee gebeld worden. Echter, na een bepaalde tijd, ongeveer 10 minuten, valt het signaal weg, en kan er niet meer over de radio worden gebeld! Hij kan ook niet meer opnieuw gepaird worden!

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de ARC altijd gepaird blijft? Ik heb iets gehoord over de autoradio die misschien bluetooth 1.3 o.i.d. heeft, terwijl de ARC 2.0 heeft en dit een oorzaak is (slechte communicatie)?

Ik heb de laatste versie van Android (2.3.3), en bij de BMW dealer weten ze van niks.
Vorige telefoons werkte wel goed (Nokia N95 mini of een Sony Ericsson K800i)!

HELP! :D :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tr201 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:51:

waar heb je die witte vandaan? Ben vandaag in de stad geweest maar daar zijn ze nergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:50:
[...]

waar heb je die witte vandaan? Ben vandaag in de stad geweest maar daar zijn ze nergens te vinden.
Die zal je denk niet zo snel vinden in een Nederlandse stad. Wel in Hong Kong, maar makkelijker is:
http://cgi.ebay.com/Batte...Tools&hash=item3cb9bbf82e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Nollekeuh schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:51:
[...]

Je moet jezelf gewoon even aanleren niet meer de auto sync te gebruiken maar elke keer als je iets wilt checken de sync knop te gebruiken. Mark my words: je zult versteld staan.
Ik wil dit proberen. Maar ik gebruik nu K-9 mail in plaats van de Gmail app vanwege het ontbreken van IMAP support op de laatste.

Ik heb de email notificaties uitgezet voor de Gmail app omdat ik anders dubbele notificaties krijg. Als ik nu handmatig sync krijg ik toch weer een Gmail.app notificatie. Je kan de app niet verwijderen. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik zie trouwens in K-9 mail een dubbele mailbox omdat de Gmail.app toch bestaat. Ik wil ervanaf!

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon verwijderen (eerst freezen) met Titanium backup of MyBackup of ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:18:
Weet iemand misschien waarom je bij een foto maken niet de digitale zoom kan gebruiken in de 8MP modus? Dit kan alleen in de 2MP modus. Bij 8MP modus krijg je de melding kan niet in- en uitzoomen bij deze resolutie. (Gebruik de nieuwste SE android firmware)
Met nieuwe update van 01 augustus 2011 kan jij ook eindelijk met 8MP zoomen. _/-\o_ Update voor nederlandse Xperia Arc kan nog duren.

http://www.android-hilfe.de/1789087-post15.html

WLAN zou ook gefixed zijn. ;)
http://www.hardwareluxx.de/community/17303644-post3978.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je ook terug kunt synchroniseren van gmail op de pc of gdocs op de pc naar de telefoon?
Want het lukt mij nu prima om wijzigingen op de telefoon terug te zien op de PC, maar als ik in de PC agenda afspraken wijzig of doumenten, dan zie ik dat niet terug in de telefoon.
Of is er slechts sprake van enkelzijdige synchronisatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff generic global geflasht van nieuwe firmware + unlocked kernel + SE rotzooi opnieuw verwijderd:
- (Nog?) geen wifi problemen, had ik trouwens met de oude firmware ook niet meer na een router reset...
- Lijkt een stukje sneller te reageren, maar kan ook aan de schone installatie liggen
- Sneller opstarten, maar kan ook aan de schone installatie liggen
- Themes
- Harder/beter geluid
- Stereo opnames ipv mono
- SE Home is aangepast, maar gebruik ik niet
- Mediaserver aangepast, maar ik kan nog steeds niets afspelen op mijn Popcorn Hour of Xbox 360. Dus maar weer (oude gratis versie) van Twonky geinstalleerd welke wel ok werkt.
- Agenda aangepast, volgens mij alleen het uiterlijk maar niet de functionaliteit

Prima update dus met verbeteringen aan de hardware (geluid output, geluid opname). Eigenlijk kan ik geen minpunten bedenken. Batterij kan ik nog weinig over zeggen maar zal wel hetzelfde presteren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:56:
Net ff generic global geflasht van nieuwe firmware + unlocked kernel (nog geen overclocken mogelijk) + SE rotzooi opnieuw verwijderd:
- (Nog?) geen wifi problemen, had ik trouwens met de oude firmware ook niet meer na een router reset...
- Lijkt een stukje sneller te reageren, maar kan ook aan de schone installatie liggen
- Sneller opstarten, maar kan ook aan de schone installatie liggen
- Themes
- Harder/beter geluid
- Stereo opnames ipv mono
- SE Home is aangepast, maar gebruik ik niet
- Mediaserver aangepast, maar ik kan nog steeds niets afspelen op mijn Popcorn Hour of Xbox 360. Dus maar weer (oude gratis versie) van Twonky geinstalleerd welke wel ok werkt.
- Agenda aangepast, volgens mij alleen het uiterlijk maar niet de functionaliteit

Prima update dus met verbeteringen aan de hardware (geluid output, geluid opname). Eigenlijk kan ik geen minpunten bedenken. Batterij kan ik nog weinig over zeggen maar zal wel hetzelfde presteren.
Ja leuke update. Ben vooral geinteresseerd in de geluidsopname. Of dat bijvoorbeeld onder hoge geluidsdruk nog goed opneemt (festival). Nu is dat nog een beetje krakerig, echter in een normale omgeving wel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook leuk: App2SD. Je kunt een gedeelte van je SD-kaart vermommen als systeemschijf waardoor je ipv ongeveer 300mb vrij ruimte ook bv 1GB kunt instellen (schijnbaar max 1.5GB). Hoef je dus nooit meer spul naar je SD-kaart te verplaatsen, alles gaat namelijk automatisch naar de ext-sd schijf. De zichtbare ruimte van de SD-kaart in windows wordt dus wel kleiner, in mijn voorbeeld 15GB ipv 16GB. De interne schijf ruimte lijkt niet te veranderen maar neemt niet meer af (tot ext-sd vol raakt denk ik). Effectief verlies je dus alleen ongebruikte ruimte. Je hele telefoon wordt wel gewiped trouwens als je dit wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had een vraagje, is het mogelijk om een draadloos keyboard aan te sluiten op je arc met behulp van bluetooth? Heb begrepen dat zoiets wel mogelijk is, zelfs met een draadloos apple keyboard..

Op internet is er helaas ook weinig over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
http://www.google.nl/sear...eyboard+bluetooth+android

Zo op het eerste gezicht valt er best wel wat te vinden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwens mogelijk om al die Google-apps die vooraf al staan geïnstalleerd te verwijderen? Ruim de helft van de vooraf geinstalleerde apps gebruik ik nooit. Of is het mogelijk om apps in je applicatiescherm te ordenen in mapjes? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:34:
Ook leuk: App2SD. Je kunt een gedeelte van je SD-kaart vermommen als systeemschijf waardoor je ipv ongeveer 300mb vrij ruimte ook bv 1GB kunt instellen (schijnbaar max 1.5GB). Hoef je dus nooit meer spul naar je SD-kaart te verplaatsen, alles gaat namelijk automatisch naar de ext-sd schijf. De zichtbare ruimte van de SD-kaart in windows wordt dus wel kleiner, in mijn voorbeeld 15GB ipv 16GB. De interne schijf ruimte lijkt niet te veranderen maar neemt niet meer af (tot ext-sd vol raakt denk ik). Effectief verlies je dus alleen ongebruikte ruimte. Je hele telefoon wordt wel gewiped trouwens als je dit wilt.
Wordt de telefoon daarmee ook weer sneller als je heel wat apps erop hebt gezet? Ik heb er nu zoveel dat hij aardig traag wordt. Is dit probleem verdwenen met bovengenoemde app??

Weet iemand inmiddels of Google ook terug syncht, van PC Google (docs of calendar) naar de telefoon docs/agenda? Ik merk alleen dat vernaderingen van de telefoon doorkomen op internet/pc Google, maar niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 18:37:
Is het trouwens mogelijk om al die Google-apps die vooraf al staan geïnstalleerd te verwijderen? Ruim de helft van de vooraf geinstalleerde apps gebruik ik nooit. Of is het mogelijk om apps in je applicatiescherm te ordenen in mapjes? Alvast bedankt.
Ja als je root hebt kun je titanium backup of mybackup daarvoor gebruiken. Altijd eersg freezen zodat je de app weer kunt terugzetten als er iets niet meer goed werkt na opnieuw opstarten. Ordenen kan ook door andere launcher als bv Go Launcher Ex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 21:33:
[...]

Wordt de telefoon daarmee ook weer sneller als je heel wat apps erop hebt gezet? Ik heb er nu zoveel dat hij aardig traag wordt. Is dit probleem verdwenen met bovengenoemde app??

Weet iemand inmiddels of Google ook terug syncht, van PC Google (docs of calendar) naar de telefoon docs/agenda? Ik merk alleen dat vernaderingen van de telefoon doorkomen op internet/pc Google, maar niet andersom.
Sync werkt gewoon 2 kanten op. Maar daar zal wel een tjjdsknterval voor zijn dus gewoon ff wachten.

Apps2sd geeft alleen meer ruimte, niet meer snelheid. Ik kwam net trouwens een andere optie tegen. Link2sd. Werkt hetzelfde maar zonder dat je in recovery moet patchen. De app installeren, nieuwe partitie aanmaken op sd van rond de 1gb in ext3, en dan de app (automatisch) apps laten verplaatsen. Je hebt alleen root nodig. Zelf nog niet gebruikt maaf het zal wel goed werken lijkt mij. Enige verschil is dat apps2sd bij boot gemount wordt en link2sd bij opstarten van je homescreen. Dus apps met widgets kun je niet verplaatsen. Apps2sd doet dit wel automatisch zonder problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:25:
[...]

Sync werkt gewoon 2 kanten op. Maar daar zal wel een tjjdsknterval voor zijn dus gewoon ff wachten.
Dit gebeurt dus niet. Hoe is dat mogelijk?? Kan ik ergens per ongeluk iets wel of niet hebben ingesteld (op mijn telefoon danwel PC)?
Ik heb synch altijd aan, automatisch op achtergrond aan, op mijn telefoon.
En heb al mijn synch accounts aan staan, behalve die van SE (dus wel die van twitter, facebook, whatsapp, etc. aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Sinds 2 weken heb ik een het nieuwe internetabonnement van Telfort. Deze heeft een max. snelheid van 3,6 Mbit/s. Ik kom echter nergens verder dan wat ik voorheen ook had, nl. ongeveer 0,7 Mbit/s. Komt iemand wel in de buurt van die hogere snelheden en moet daar wat voor ingesteld worden op de Arc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tr201 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:56:
Sinds 2 weken heb ik een het nieuwe internetabonnement van Telfort. Deze heeft een max. snelheid van 3,6 Mbit/s. Ik kom echter nergens verder dan wat ik voorheen ook had, nl. ongeveer 0,7 Mbit/s. Komt iemand wel in de buurt van die hogere snelheden en moet daar wat voor ingesteld worden op de Arc?
Welkom in de telecomwereld. Dit is een max snelheid en zul je dus bijna nooit halen. Alleen bij vol bereik en als er weinig andere mensen op dezelfde mast zijn aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:38:
[...]

Dit gebeurt dus niet. Hoe is dat mogelijk?? Kan ik ergens per ongeluk iets wel of niet hebben ingesteld (op mijn telefoon danwel PC)?
Ik heb synch altijd aan, automatisch op achtergrond aan, op mijn telefoon.
En heb al mijn synch accounts aan staan, behalve die van SE (dus wel die van twitter, facebook, whatsapp, etc. aan)
Dan sync je iets wat niet compatibel is met android. Voetbalwedstrijden rnzo van google werken bij mij ook niet. Probeer eens iets simpels zoals alleen een afspraak met simpele naam voor de hele dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:02
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:14:
[...]

Met nieuwe update van 01 augustus 2011 kan jij ook eindelijk met 8MP zoomen. _/-\o_
Je bedoelt croppen :/

Mijn arc heeft zich de laatste tijd een paar keer uit zichzelf opnieuw gestart. Krijg ik zo te horen van 'hey ik kan je niet bereiken, staat je telefoon uit?' terwijl ik van niks weet. Dus ik haal m'n telefoon uit mijn jas en zie ineens dat ik mijn pincode moet invoeren. Had die zich dus zo maar gereset. :/

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
Staat er ergens een handige (Nl) uitleg ivm het flashen en updaten van de ARC naar de nieuwste firmware ?

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kloon schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 09:19:
Staat er ergens een handige (Nl) uitleg ivm het flashen en updaten van de ARC naar de nieuwste firmware ?
Nee, volgens mij niet maar het stelt ook niet veel voor. Ff je bootloader unlocken, de juiste drivers installeren voor fastboot and flashtool, nieuwe generic global stock firmware flashen met flashtool, en dan unlocked kernel installeren met fastboot. Er zijn wel wat engelse guides met plaatjes.

Heb ff mijn stuff geupload met alle drivers en files die ik heb gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
tr201 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:56:
Toch wel een beetje vreemd. Je zou toch wel wat meer moeten kunnen halen bij normale omstandigheden (dichtbij een mast, goed bereik, buiten). Lijkt me dat je gewoon nog op de oude snelheid zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Nollekeuh schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 10:46:
[...]

Toch wel een beetje vreemd. Je zou toch wel wat meer moeten kunnen halen bij normale omstandigheden (dichtbij een mast, goed bereik, buiten). Lijkt me dat je gewoon nog op de oude snelheid zit.
Dat lijkt er wel op ja. Heb verschillende instellingen voor APN geprobeerd, maar dat maakt niet uit. Net Telfort gebeld, aardige dame gesproken die er de ballen verstand van had, maar ze heeft wel een klacht aangemaak.

edit: 10 minuten later sms van Telfort om m'n toestel opnieuw op te starten. En jawel, 3,7 Mbit/s. Blijkbaar waren ze vergeten ergens wat in te stellen voor mijn abo. Wel snel opgelost.

[ Voor 14% gewijzigd door tr201 op 09-08-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
tr201 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:55:
[...]

Dat lijkt er wel op ja. Heb verschillende instellingen voor APN geprobeerd, maar dat maakt niet uit. Net Telfort gebeld, aardige dame gesproken die er de ballen verstand van had, maar ze heeft wel een klacht aangemaak.

edit: 10 minuten later sms van Telfort om m'n toestel opnieuw op te starten. En jawel, 3,7 Mbit/s. Blijkbaar waren ze vergeten ergens wat in te stellen voor mijn abo. Wel snel opgelost.
Inderdaad. Ik wist dat dat niet kon. Met een mobiele usb dongle op een laptop heb ik verschillende mensen 700 kB/s zien halen. Het 3G netwerk is de laatste jaren echt wel flink uitgebouwd qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Nollekeuh schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:19:
[...]

Inderdaad. Ik wist dat dat niet kon. Met een mobiele usb dongle op een laptop heb ik verschillende mensen 700 kB/s zien halen. Het 3G netwerk is de laatste jaren echt wel flink uitgebouwd qua snelheid.
Bij Telfort was tot ca. een maand geleden de max. snelheid bij gewoon mobiel internet 768 kbps. Nu tot max. 3600. Merk toch wel een groot verschil met zware webpagina's, gaan een stuk sneller. Er zit nu alleen een limiet van 1 GB op. Maar dat haal ik toch niet (voorheen tenminste niet).

@Sir_Hendro: mbt de resets: ik neem aan dat je de tip met het papiertje onder de battery cover geprobeerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog meer mensen die de nieuwe update al gedaan hebben? 4.0 en dan nog wat cijfers? Meestal lees ik hier dat er update is maar blijkbaar ben ik nu de eerste :)

dan nog een vraagje...

ik wil zo een widgetlocker installeren op me telefoon. ?Ik scan die qr code, gebruik androzip om het uit te pakken en dan? Hoe kan ik er een nieuwe lock van maken? Zal wel simpel zijn maar ik weet t echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 17:50:
nog meer mensen die de nieuwe update al gedaan hebben? 4.0 en dan nog wat cijfers? Meestal lees ik hier dat er update is maar blijkbaar ben ik nu de eerste :)

dan nog een vraagje...

ik wil zo een widgetlocker installeren op me telefoon. ?Ik scan die qr code, gebruik androzip om het uit te pakken en dan? Hoe kan ik er een nieuwe lock van maken? Zal wel simpel zijn maar ik weet t echt niet
Ben je niet de apk aan het uitpakken? Die moet je namelijk installeren en niet uitpakken. Je kunt ook op de qr code drukken voor een directe link.
Over die firmware wordt als sinds 1-2 weken gepost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 17:50:

dan nog een vraagje...

heb je die update via sony ericsson-pc companion? Ik krijg nog geen update melding.

widgetlocker: heb je gewoon het apk-bestand geïnstalleerd? Dan staat het programma gewoon bij je apps, als je je scherm weer aanzet, dan zie je de nieuwe locker, menu-toets om instellingen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tr201 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 19:36:
[...]

heb je die update via sony ericsson-pc companion? Ik krijg nog geen update melding.

widgetlocker: heb je gewoon het apk-bestand geïnstalleerd? Dan staat het programma gewoon bij je apps, als je je scherm weer aanzet, dan zie je de nieuwe locker, menu-toets om instellingen te doen.
Heb geflasht aagezien mijn bootloader toch al unlocked was. Scheelt weer een paar weken wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja via pc companion en dat bestand heb ik hier vandaan http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=968613

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Maar heb je het programma widgetlocker zelf? Dat bestand waar je naar verwijst, is alleen een theme, waarvan je de uitgepakte files in bepaalde directories moet zetten. Mits je widgetlocker hebt.

Ik heb nog build 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohhhhhhhh dus ik moet widgetlocker kopen (niet dat ik dat doe) en dan kan ik ze eventueel gebruiken.....

ok dan houdt het op :)

ik heb build nr. 4.0.A.2.368

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Google eens op 'android widgetlocker apk' voor meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Al nieuws over de officiele nieuwe update hier in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M4DMan schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:05:
Al nieuws over de officiele nieuwe update hier in NL?
Ik kan hem nog niet krijgen op mijn Arc. Ff geduld denk ik?

Het probleem van de accu lijkt nu voorbij, althans ik haal het nu meestal tot de avond. Ik heb wat opschoonprogjes gebruikt en de app quickprofile gebruik ik nu. Data gebruik staat nu uit. Scherm helderheid overdag verminderd. Dat scheelt dus al heel wat. Terwijl ik steeds meer overdag doe met mijn Arc.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 07:25:
[...]

Dan sync je iets wat niet compatibel is met android. Voetbalwedstrijden rnzo van google werken bij mij ook niet. Probeer eens iets simpels zoals alleen een afspraak met simpele naam voor de hele dag.
Lastig blijft het. Want een afspraak die ik eerst op google maak gaat niet naar de Arc. Dus zet ik de identieke gegevens hand matig in de Arc. Maar vervolgens staat deze afspraak na synch 2x in google en 1x op de Arc. Ben ik nou gek?? Voor zover ik op google kan zien zijn beide afspraken hetzelfde, begin en eind tijd, naam afspraak, etc. 8)7

• Nollekeuh
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 23:25:
[...]

Ik kan hem nog niet krijgen op mijn Arc. Ff geduld denk ik?

Het probleem van de accu lijkt nu voorbij, althans ik haal het nu meestal tot de avond. Ik heb wat opschoonprogjes gebruikt en de app quickprofile gebruik ik nu. Data gebruik staat nu uit. Scherm helderheid overdag verminderd. Dat scheelt dus al heel wat. Terwijl ik steeds meer overdag doe met mijn Arc.

[...]

Lastig blijft het. Want een afspraak die ik eerst op google maak gaat niet naar de Arc. Dus zet ik de identieke gegevens hand matig in de Arc. Maar vervolgens staat deze afspraak na synch 2x in google en 1x op de Arc. Ben ik nou gek?? Voor zover ik op google kan zien zijn beide afspraken hetzelfde, begin en eind tijd, naam afspraak, etc. 8)7
Ik denk dat je dat syncen even de tijd moet gunnen. Het wordt in principe direct gesynced mits autosync aan staat en je een internetverbinding hebt. Als je wel een internet verbinding hebt maar autosync staat uit, moet je het handmatig doen. Zonder internetverbinding kan het logischerwijs niet gesynced worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Nollekeuh op 11-08-2011 09:18 ]

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Fijne telefoon, maar de batterijduur is nog steeds erg matig. Soms gaat het gewoon heel erg hard. Ik heb nu de helderheid omlaag (Auto of 25%) en ik gebruik de Juicedefender app. Toch kom ik telkens maar met moeite de dag door. Aan het einde van de dag kom ik nogal eens onder de 20%. En als ik dan een late nacht heb stopt ie er mee. Kan ik nog meer doen om het te verbeteren?

De laatste tijd wordt de telefoon ook steeds trager merk ik. Dat is helemaal irritant! Dan krijg ik bij de meest simpele handelingen een melding in de trant van: "xxxxx reageert niet, wilt u wachten of sluiten?". En het toestel reageert gewoon steeds trager als ik ergens op druk. Ik heb redelijk veel apps geïnstalleerd (7 schermen vol) en daar wordt ie blijkbaar ook traag van. Maar het kan toch niet zo zijn dat ik beperkte apps kan installeren omdat ie dan traag wordt? 8)7 Ik overwoog al om het toestel naar fabrieksinstellingen te ressetten. Wat kan ik doen om hem weer responsive te maken?

Ik lees ook over een update. Ik zit nu op Android 2.3.3 en ik vindt geen update in het menu. Is het de moeite waard om het met PC companion te doen?

[ Voor 15% gewijzigd door koekeeghan op 11-08-2011 13:16 ]

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Verwijderd

Bij mij word de batteryduur er ook niet beter op. Na de laatste update deed ik er zo'n anderhalve dag mee maar nu mag ik blij zijn als ik 12 uur red.

Live hold m poker kost wel wat energie maar dat die ie daarvoor ook en om nou steeds alle apps te gaan 'killen'......

Het is jammer maar het is blijkbaar niet anders :)

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Rebooten jullie je telefoon regelmatig? Want ik merk dat als ik iedere ochtend de phone reboot dingen allemaal wat vlotter werken en zelfs de batterij wat langer mee gaat..

@ koekeeghan, de update is voor zover ik weet nog niet beschikbaar hier in NL.. Maar mocht dat zo zijn kan je de phone updaten dmv de Companion idd of Update Service.

[ Voor 63% gewijzigd door M4DMan op 11-08-2011 14:18 ]

Verwijderd

nee want ik heb geen idee hoe je moet rebooten :)

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:48:
nee want ik heb geen idee hoe je moet rebooten :)
Hmmm.. Je telefoon uitschakelen en dan weer opnieuw aan zetten? 8)

Power knop ingedrukt houden > Telefoon uitschakelen > bevestigen. Nu voel je de phone trillen en staat ie uit. Hierna de power knop weer ingedrukt houden tot je het toestel weer voelt trillen en deze word opnieuw opgestart.

[ Voor 32% gewijzigd door M4DMan op 11-08-2011 15:09 ]

Verwijderd

ohhhhhhhhhhhhhhhh is dat hetzelfde :) dan doe ik dat wel regelmatig ja

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:26:
ohhhhhhhhhhhhhhhh is dat hetzelfde :) dan doe ik dat wel regelmatig ja
Hmm oke.. Wacht de volgende update af, ik denk dat ze daarin sowieso wel een en ander hebben aangepakt..

Verwijderd

koekeeghan schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:09:
Fijne telefoon, maar de batterijduur is nog steeds erg matig. Soms gaat het gewoon heel erg hard. Ik heb nu de helderheid omlaag (Auto of 25%) en ik gebruik de Juicedefender app. Toch kom ik telkens maar met moeite de dag door. Aan het einde van de dag kom ik nogal eens onder de 20%. En als ik dan een late nacht heb stopt ie er mee. Kan ik nog meer doen om het te verbeteren?

De laatste tijd wordt de telefoon ook steeds trager merk ik. Dat is helemaal irritant! Dan krijg ik bij de meest simpele handelingen een melding in de trant van: "xxxxx reageert niet, wilt u wachten of sluiten?". En het toestel reageert gewoon steeds trager als ik ergens op druk. Ik heb redelijk veel apps geïnstalleerd (7 schermen vol) en daar wordt ie blijkbaar ook traag van. Maar het kan toch niet zo zijn dat ik beperkte apps kan installeren omdat ie dan traag wordt? 8)7 Ik overwoog al om het toestel naar fabrieksinstellingen te ressetten. Wat kan ik doen om hem weer responsive te maken?

Ik lees ook over een update. Ik zit nu op Android 2.3.3 en ik vindt geen update in het menu. Is het de moeite waard om het met PC companion te doen?
Ik haal ook net de dag zonder tussendoor te laden. Moet wel zeggen dat ik nergens rekening mee houdt en het scherm altijd op 75% staat. Dus dan vind ik het ok.

Sneller maken bij veel schermen helpt veel. Ik draai nu op 1.4Ghz volledig stabiel en met memory supercharger. Dan hoef je eigenlijk nooit meer opnieuw op te starten. Merk in ieder geval geen verschil. Nog een tip: kijk eens onder uitgevoerde apps onder instellingen. Probeer zo veel mogelijk ongebruikte apps uit die lijst te krijgen door ze te verwijderen (al dan niet met titatium backup) of ze met een opstart manager niet te laten starten.

• tr201
@bassie112: heb je wel eens geprobeerd een 720p mkv-bestand af te spelen op die 1,4GHz? Ik draai nog stock en dan gaat het afspelen schokkerig (rockplayer, moboplayer). Ik ben benieuws of het bij een hogere kloksnelheid beter gaat. Vooral leuk als ik de Arc aan m'n tv hang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Arc nu ook een tijd in bezit en hij werkt goed!! Snel, ziet er top uit en de batterij duur is bij mij niet verkeerd.

Heb wel een vraag over de facebook integratie.. Hij pakt niet bij al mijn contactpersonen de facebook account erbij. Wie hoe wat help. Het email adres bij de contactpersoon toevoegen werkt niet dus ik ben het spoor bijster..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tr201 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 19:51:
@bassie112: heb je wel eens geprobeerd een 720p mkv-bestand af te spelen op die 1,4GHz? Ik draai nog stock en dan gaat het afspelen schokkerig (rockplayer, moboplayer). Ik ben benieuws of het bij een hogere kloksnelheid beter gaat. Vooral leuk als ik de Arc aan m'n tv hang.
Nee heb ik niet. Ik heb geen mkv bestanden. Zelfs nog geen avi 720p geprobeerd. Zou in principe wel moeten kunnen denk ik zo... Als je een link hebt wil ik wel proberen met mxplayer of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:53:
[...]

Nee heb ik niet. Ik heb geen mkv bestanden. Zelfs nog geen avi 720p geprobeerd. Zou in principe wel moeten kunnen denk ik zo... Als je een link hebt wil ik wel proberen met mxplayer of iets anders.
Bedankt voor mxplayer. Daarmee (wel met armv7-codec erbij) gaat het beter dan de andere players. Maar nog steeds niet vloeiend en het geluid loopt niet goed mee. De MKV die ik probeer is high-profile. Als ik er base-profile van maak en het omzet naar mp4 (met Handbrake) dan speelt het bestand wel vloeiend en op 720p. Maar dat omzetten gaat best wel langzaam.

Als jij het met een mkv wil proberen op 1,4GHz, graag. Hier een sample.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nollekeuh schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:17:
[...]

Ik denk dat je dat syncen even de tijd moet gunnen. Het wordt in principe direct gesynced mits autosync aan staat en je een internetverbinding hebt. Als je wel een internet verbinding hebt maar autosync staat uit, moet je het handmatig doen. Zonder internetverbinding kan het logischerwijs niet gesynced worden.
Ik denk dat je het niet helemaal goed begrijpt, als je me goed hebt gevolgd, zit ik al wekenlang met dit probleem. En andersom lukt het synchen dus wel. Ik kan dus wel dubbele afspraken op de PC hebben in google, maar op de telefoonagenda dus niet omdat hij niet van de pc naar de telefoon syncht.
Ik heb alle opties voor synchen aanstaan en heb wifi aan en data vaak ook.

Edit: inmiddels zie ik toch één verschil tussen de dubbele afspraken op google PC: bij de ene afspraak staat mijn naam als gast (aan de rechterkant) erbij, bij de andere afspraak niet. Voor zover ik weet zet ik mijzelf nergens bij als ik een afspraak maak op Google PC. Of staat automatisch je naam er dan bij? Maar dan nog, moet die afspraak toch synchen naar de telefoon?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tr201 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:23:
[...]

Bedankt voor mxplayer. Daarmee (wel met armv7-codec erbij) gaat het beter dan de andere players. Maar nog steeds niet vloeiend en het geluid loopt niet goed mee. De MKV die ik probeer is high-profile. Als ik er base-profile van maak en het omzet naar mp4 (met Handbrake) dan speelt het bestand wel vloeiend en op 720p. Maar dat omzetten gaat best wel langzaam.

Als jij het met een mkv wil proberen op 1,4GHz, graag. Hier een sample.
Ik kan geen arm v7 codec gebruiken, zou door de geunlockte bootloader
, custom kernel of rom versie kunnen komen. Ik draai onder software rendering (fast mode). De mkv van jouw draaide de eerste playthrough redelijk maar geluid was out of sync, de 2e playthrough bijna perfect met hier en daar een hakkeltje of out of sync. Zeker kijkbaar maar ik zou persoonlijk het bij avi houden zodat het perfect loopt. Maar ik download ook alleen avi's dus...
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:18:
[...]

Ik denk dat je het niet helemaal goed begrijpt, als je me goed hebt gevolgd, zit ik al wekenlang met dit probleem. En andersom lukt het synchen dus wel. Ik kan dus wel dubbele afspraken op de PC hebben in google, maar op de telefoonagenda dus niet omdat hij niet van de pc naar de telefoon syncht.
Ik heb alle opties voor synchen aanstaan en heb wifi aan en data vaak ook.

Edit: inmiddels zie ik toch één verschil tussen de dubbele afspraken op google PC: bij de ene afspraak staat mijn naam als gast (aan de rechterkant) erbij, bij de andere afspraak niet. Voor zover ik weet zet ik mijzelf nergens bij als ik een afspraak maak op Google PC. Of staat automatisch je naam er dan bij? Maar dan nog, moet die afspraak toch synchen naar de telefoon?
Controleer je google account en agenda eens. Misschien staan er onlogische instellingen in. Bovenstaande komt me namelijk niet bekend voor.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:20:
[...]

Ik kan geen arm v7 codec gebruiken, zou door de geunlockte bootloader
, custom kernel of rom versie kunnen komen. Ik draai onder software rendering (fast mode). De mkv van jouw draaide de eerste playthrough redelijk maar geluid was out of sync, de 2e playthrough bijna perfect met hier en daar een hakkeltje of out of sync. Zeker kijkbaar maar ik zou persoonlijk het bij avi houden zodat het perfect loopt. Maar ik download ook alleen avi's dus...
Voor op het telefoonscherm is een avi voldoende, maar als ik 'm aansluit op een lcd dan wil ik liever een hogere resolutie. Maar dan moet ik maar mp4 downloaden of de mkv omzetten. En zo vaak zal ik de Arc niet aansluiten op een lcd, vnl. als ik bv. in een hotel zit. Maar het is leuk als het kan.
Bedankt voor het uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
tr201 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:38:
[...]

Voor op het telefoonscherm is een avi voldoende, maar als ik 'm aansluit op een lcd dan wil ik liever een hogere resolutie. Maar dan moet ik maar mp4 downloaden of de mkv omzetten. En zo vaak zal ik de Arc niet aansluiten op een lcd, vnl. als ik bv. in een hotel zit. Maar het is leuk als het kan.
Bedankt voor het uitproberen.
De output van de Arc via HDMI is alleen maar 720p als je de video afspeelt met de ingebouwde media player (in Gallery bijvoorbeeld). In iets als Rockplayer gaat je HDMI-output nooit 720p zijn maar gewoon een geupscalede versie van je scherm. Dus als je video's in 720p via HDMI wilt afspelen ga je ze toch nog moeten converteren vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rebooten is toch wat anders dan herstarten? Rebooten is toch dat je het toestel toch op fabrieksinstellingen zet?
M4DMan schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:50:
[...]

Hmmm.. Je telefoon uitschakelen en dan weer opnieuw aan zetten? 8)

Power knop ingedrukt houden > Telefoon uitschakelen > bevestigen. Nu voel je de phone trillen en staat ie uit. Hierna de power knop weer ingedrukt houden tot je het toestel weer voelt trillen en deze word opnieuw opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
  • Laatst online: 13-09 20:02
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:47:
Rebooten is toch wat anders dan herstarten? Rebooten is toch dat je het toestel toch op fabrieksinstellingen zet?

[...]
Rebooten = herstarten in het engels.
fabrieksherstel = toestel op fabrieksinstellingen zetten, wat meestal inhoud: instellingen zoals bij ingebruikname bij aankoop/nieuw/fabrieksstandaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:20:
[...]

[...]

Controleer je google account en agenda eens. Misschien staan er onlogische instellingen in. Bovenstaande komt me namelijk niet bekend voor.
Wai_AM schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:44:
[...]Ik heb er nog eens naar gekeken en zag dat ik op de PC ook e.e.a. moest instellen. Voor mij allemaal nieuw (heb nooit eerder via internet gesyncht voor deze telefoon, eerder deed ik alles met ovi suite van nokia). Ik heb me met mijn tel.nr. aangemeld en nu is dat volgens mij goed. Inmiddels driekwart dag verder, ik neem aan dat hij toch al gesynct moet hebben, maar zie nog steeds dat op internet bestaande afspraken soms dubbel staan en op de telefoon niet. 8)7

Rebooten = herstarten in het engels.
fabrieksherstel = toestel op fabrieksinstellingen zetten, wat meestal inhoud: instellingen zoals bij ingebruikname bij aankoop/nieuw/fabrieksstandaard.
oke, dank voor je info.
Fabrieksinstellingen doen is dan zeker resetten... (sommigen noemen het ook wel een harde reboot..)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:15
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:17:
Fabrieksinstellingen doen is dan zeker resetten... (sommigen noemen het ook wel een harde reboot..)
Yup, fabrieksinstellingen terug zetten = resetten.

Nope, dat is geen harde reboot.
Een harde reboot is de stroom eraf halen / geen 'shut down' commando gebruiken en dan weer opstarten.
Bijvoorbeeld door de accu eruit te halen of bij je PC/laptop de powerknop indrukken om 'm uit te zetten en dan weer aan.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iemand een idee hoe je vanuit google op de pc iets kunt zien/wijzigen aan synch. instellingen?? of kan dat niet vanuit de pc??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:48:
Nog iemand een idee hoe je vanuit google op de pc iets kunt zien/wijzigen aan synch. instellingen?? of kan dat niet vanuit de pc??
Aangezien je al een tijdje met het niet sync-probleem loopt, zou ik er eens over denken om de telefoon te resetten (dus terug naar de fabrieksinstellingen). Kost je wel weer wat tijd met alles terug zetten, ook al maak je een backup. Maar syncen hoort gewoon beide kanten op te werken als je autosync aan hebt staan op je arc. En bij een nieuwe installatie staan alle instellingen weer goed voor synchronisatie als je een google account ingeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Arc is ook verkozen als camera-phone van het jaar door Eisa. Misschien heeft iets te maken met de verkiezing van de S2 als algeheel telefoon van het jaar. Geen idee wat de scores waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:53

Dennis1812

Amateur prutser

Heerlijk telefoontje.
Maar ik zoek er eigenlijk nog een case voor, het liefst die ik in een Nederlandse winkel kan kopen. Iemand ideeën? Mediamarkt en thephonehouse hadden niets...

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
denikids schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:04:
Heerlijk telefoontje.
Maar ik zoek er eigenlijk nog een case voor, het liefst die ik in een Nederlandse winkel kan kopen. Iemand ideeën? Mediamarkt en thephonehouse hadden niets...
Als je in de buurt van Rotterdam woont, coolblue. Niet goedkoop, maar ze hebben wel veel.
Pagina: 1 ... 19 ... 45 Laatste