Ik heb bij er 1 gekocht bij de Saturn...denikids schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:04:
Heerlijk telefoontje.
Maar ik zoek er eigenlijk nog een case voor, het liefst die ik in een Nederlandse winkel kan kopen. Iemand ideeën? Mediamarkt en thephonehouse hadden niets...
Nee nog steeds niet!! Het is nu alweer 2 weken verder en ik check iedere dag via de Companion!! Traag hoor van SE, was de vorige keer ook alVerwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:51:
heeft hier iemand de nieuwe Nederlandse software al(1247-1063)?
Verwijderd
Ik ook nog niet, heb nog met companion gezocht. Ik ga er vanuit dat degene bij wie het wel lukt, het meteen laat weten (dan kan het wsch bij iedereen hoop ik)Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:51:
heeft hier iemand de nieuwe Nederlandse software al(1247-1063)?
Oke ik ben zover dat ik die gok wel wil wagen. Maar ik weet niet goed hoe ik mijn spullen goed kan backupen op een manier waarbij ik makkelijk terugzet. (juist omdat het synchen dus niet goed lukt...).tr201 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:01:
[...]
Aangezien je al een tijdje met het niet sync-probleem loopt, zou ik er eens over denken om de telefoon te resetten (dus terug naar de fabrieksinstellingen). Kost je wel weer wat tijd met alles terug zetten, ook al maak je een backup. Maar syncen hoort gewoon beide kanten op te werken als je autosync aan hebt staan op je arc. En bij een nieuwe installatie staan alle instellingen weer goed voor synchronisatie als je een google account ingeeft.
Het gaat om mijn contacten (ik heb allemaal samengevoegde contacten), agenda, contactpersonen en notities (easy note, die syncht ook naar gdocs, helaas wel steeds handmatig).
Ik heb in verschillende winkels gekeken (t for telecom, phone house, etc.) het ligt er maar net aan. De één heeft het toevallig wel, de andere niet. Voor de rest is het toestel gewoon wat te specifiek en geen standaard i phone waar je overal wel wat voor kunt vinden.denikids schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:04:
Heerlijk telefoontje.
Maar ik zoek er eigenlijk nog een case voor, het liefst die ik in een Nederlandse winkel kan kopen. Iemand ideeën? Mediamarkt en thephonehouse hadden niets...
Zelf heb ik via dealextreme een case besteld voor ongeveer een euro, maar zit er nog steeds op te wachten... maar goed dat is je vraag niet want je wilt in Nederland kopen.
Ik denk wel dat een siliconen case heel fijn is, meer grip etc. Ik heb volgens mij een PVC besteld.
Ik zag laatst op op een braderie kraam (zo'n mobiele telefoonkraam met allemaal hoesjes) wel toevallig iets voor de ARc, het was een rood leren hoesje waar je het toestel helemaal in doet. Je doet het met een flap open, maar het toestel zit dus helemaal mooi erin. Was maar 15 euro geloof ik, in de winkel zijn deze duurder. Je moet er dus net tegenaan lopen.
Nadeel van al deze dingen is dat ze waarschijnlijk niet in een autohouder passen, ook niet met een dunne PVC case. Is er iemand die ervaring heeft met een Arc met case in een navigatiehouder doen?
Ik heb zelf in een winkel in enschede een siliconenhoesje gehaald van true case, en is perfect
alleen zie je de indicatieled niet meer. vond ik wel jammer.
(voor belangstellende, het was een telefoonhoeswinkelspeciaalzaakoid in de irene promenade (in enschede dus))
(voor belangstellende, het was een telefoonhoeswinkelspeciaalzaakoid in de irene promenade (in enschede dus))
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Ik begreep dat je probleem lag in het feit dat telefooninvoer wel werd gesynced naar de 'pc', maar invoer via een pc niet naar de telefoon. Dan is een backup van je contacten en agenda die op de telefoon staan toch niet van belang? Die gegevens staan immers al op de servers van google, te bekijken via gmail op de pc.Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:18:
[...]
Oke ik ben zover dat ik die gok wel wil wagen. Maar ik weet niet goed hoe ik mijn spullen goed kan backupen op een manier waarbij ik makkelijk terugzet. (juist omdat het synchen dus niet goed lukt...).
Het gaat om mijn contacten (ik heb allemaal samengevoegde contacten), agenda, contactpersonen en notities (easy note, die syncht ook naar gdocs, helaas wel steeds handmatig).
[...]
Verwijderd
Gaan die dan niet allemaal weg als ik de telefoon reset en de telefoon dan leeg is. Ik ben bang dat als hij gaat synchen, hij de voorkeur aan de telefoon geeft en dus straks ook niets meer op de server staat....tr201 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:26:
[...]
Ik begreep dat je probleem lag in het feit dat telefooninvoer wel werd gesynced naar de 'pc', maar invoer via een pc niet naar de telefoon. Dan is een backup van je contacten en agenda die op de telefoon staan toch niet van belang? Die gegevens staan immers al op de servers van google, te bekijken via gmail op de pc.
Dat zou betekenen dat iedereen die z'n telefoon reset, al z'n gegevens kwijt is omdat de telefoon na een reset altijd leeg is (wat betreft gebruikergegevens). Denk dat niemand dan meer android gebruikt. Ik ben bv. overgestapt van een Desire naar de Arc. De Arc was leeg op het moment dat ik die synchroniseerde en ik was echt niks kwijt (contacten, agenda e.d.) na synchronisatie.Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:01:
[...]
Gaan die dan niet allemaal weg als ik de telefoon reset en de telefoon dan leeg is. Ik ben bang dat als hij gaat synchen, hij de voorkeur aan de telefoon geeft en dus straks ook niets meer op de server staat....
Volgens mij ben je alleen je gegevens op google kwijt als je je gegevens op je telefoon zelf handmatig delete.Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:01:
Gaan die dan niet allemaal weg als ik de telefoon reset en de telefoon dan leeg is. Ik ben bang dat als hij gaat synchen, hij de voorkeur aan de telefoon geeft en dus straks ook niets meer op de server staat....
Dan worden je 'deletes' zeg maar gesynct naar google.
Als je je telefoon reset, dan zijn deze 'deletes' er niet, dus google krijgt niet te horen dat er server-side iets gewijzigd moet worden.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Verwijderd
Dank je. Aan deze antwoorden heb ik tenminste iets.
Ik heb trouwens het pakje van DX binnen. De Case is van zacht materiaal. Dat is prettig, helaas is het wel een heel slap ding. De zijkanten zitten behoorlijk losjes. Als ik mijn telefoon vast houd, duw ik hem aan de zijkant err bijna weer af. Maar bespottelijk goedkoop. In het linker onder hoekje zit wel een hard uitsteeksel, alsof er iets kapot was en ze het vastgelijmd hebben. Probeer ik wel weg te vijlen. Als ik het terug stuur kan ik weer en maand wachten en de porto zal vast duurder zijn dan de case zelf.
De auto oplader ziet er goed uit. Super klein met uittrekbaar snoer. Ca. Een euro.
De auto houder ziet er ook prima uit. Wel kostte het behoorlijk moeite om het houdertje in de rest te schuiven. De werkbank moest eraan te pas komen om het te doen zodat hij niet kapot zou gaan door de kracht.
De telefoon gaat zoals iemand hier al opmerkte met moeite in de houder. Het bovenste en onderste haakje heb ik wat heen en weer bewogen en nu gaat het makkelijker. Maar met de case er om past hij niet... Maar goed die zit zo los dat die er dan maar af moet....
Ik heb trouwens het pakje van DX binnen. De Case is van zacht materiaal. Dat is prettig, helaas is het wel een heel slap ding. De zijkanten zitten behoorlijk losjes. Als ik mijn telefoon vast houd, duw ik hem aan de zijkant err bijna weer af. Maar bespottelijk goedkoop. In het linker onder hoekje zit wel een hard uitsteeksel, alsof er iets kapot was en ze het vastgelijmd hebben. Probeer ik wel weg te vijlen. Als ik het terug stuur kan ik weer en maand wachten en de porto zal vast duurder zijn dan de case zelf.
De auto oplader ziet er goed uit. Super klein met uittrekbaar snoer. Ca. Een euro.
De auto houder ziet er ook prima uit. Wel kostte het behoorlijk moeite om het houdertje in de rest te schuiven. De werkbank moest eraan te pas komen om het te doen zodat hij niet kapot zou gaan door de kracht.
De telefoon gaat zoals iemand hier al opmerkte met moeite in de houder. Het bovenste en onderste haakje heb ik wat heen en weer bewogen en nu gaat het makkelijker. Maar met de case er om past hij niet... Maar goed die zit zo los dat die er dan maar af moet....

Wellicht te laat, maar je kan voor de zekerheid nog een backup maken met het backup/restore programma van de x10. Die heb je volgens mij zelf ook wel eens in een post genoemd. Die werkt ook op de arc, alleen moet je, naar het schijnt, niet de systeeminstellingen backuppen.Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 05:45:
Dank je. Aan deze antwoorden heb ik tenminste iets.
..
En op mail.google.com kun je al je contacten exporteren; just in case.
En mocht het nodig zijn, dan heel simpel weer importeren.
En mocht het nodig zijn, dan heel simpel weer importeren.
Verwijderd
Ik vroeg me af of je adobe flash player uit de market beter wel of niet kan installeren... Het neemt zoveel ruimte in op de tel en het is niet te verplaatsen naar de sd kaart...
Ik las al ergens berichten dat het ook al standaard op de tel staat... (maar dan 10.1 ipv 10.3)
Ik las al ergens berichten dat het ook al standaard op de tel staat... (maar dan 10.1 ipv 10.3)
Er staat gewoon een flash player standaard geinstalleerd op je telefoon. Ik zou die lekker laten staan zolang je geen problemen ondervindt.Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:43:
Ik vroeg me af of je adobe flash player uit de market beter wel of niet kan installeren... Het neemt zoveel ruimte in op de tel en het is niet te verplaatsen naar de sd kaart...
Is een bekend probleem en erkend door SE. Je kan m aanbieden ter garantie, maar het enige dat ze nu nog doen is de frontcover vervangen, welke hetzelfde probleem heeftRemcoder schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:25:
Hoe zat dat nu met dat haarscheurtje boven de sensor?
Heb er zelf net ook 1 gevonden. Heb verder geen bescherming om de telefoon gebruikt, maar wel voorzichtig ermee omgegaan.
Voor meer info lees hier of hier.
[ Voor 13% gewijzigd door M4DMan op 19-08-2011 11:09 ]
Nja, ach, het is toch een gebruiksvoorwerp voor mij. Ik stoor me er atm niet aan. Zodra ze een definitieve oplossing hebben stuur ik hem mss wel op.M4DMan schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:29:
[...]
Is een bekend probleem en erkend door SE. Je kan m aanbieden ter garantie, maar het enige dat ze nu nog doen is de frontcover vervangen, welke hetzelfde probleem heeftDus heeft weinig nut totdat ze komen met een definitieve oplossing.
Inderdaad.. Ik heb het ook maar ik stoor me er totaal niet aan, het viel me pas op toen ik het hier op het forum lasRemcoder schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:56:
[...]
Nja, ach, het is toch een gebruiksvoorwerp voor mij. Ik stoor me er atm niet aan. Zodra ze een definitieve oplossing hebben stuur ik hem mss wel op.
Verwijderd
Dan stuur ik hem nog niet op. Haarscheurtje is bijna onzichtbaar. Heb hem ook al een keer of 10 van 1,5m laten vallen dus ik ga SE ook niet direct de schuld geven
, maar dat terzijde.
Het lijkt me logisch dat het niet de bedoeling is om een telefoon die in een case/hoesje zit in een voor dat model passende navigatiehouder te stoppen. Of je gebruikt een universele navigatiehouder, waar je de telefoon in vastklemt. Zoiets heb ik ook, alleen gebruik ik de houder zelden, want ik vind het lelijke dingen. Ik zet de telefoon gewoon los neer waarbij ik een zwarte mesh cover gebruik, voor het evt. geval dat de telefoon omvalt.Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:49:
Niemand met een hoesje én een navigatiehouder?
Verwijderd
Je hebt begrijp ik dus net zo'n soort case. Zit die ook wat losjes? Ik ben gewoon bang dat hij valt. Zeker met de app Appie van AH valt het ding makkelijk als je van alles in je handen moet hebben.tr201 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:07:
[...]
Het lijkt me logisch dat het niet de bedoeling is om een telefoon die in een case/hoesje zit in een voor dat model passende navigatiehouder te stoppen. Of je gebruikt een universele navigatiehouder, waar je de telefoon in vastklemt. Zoiets heb ik ook, alleen gebruik ik de houder zelden, want ik vind het lelijke dingen. Ik zet de telefoon gewoon los neer waarbij ik een zwarte mesh cover gebruik, voor het evt. geval dat de telefoon omvalt.
Bedoel je dat je de auto houder bijna niet gebruikt en de telefoon dan naast je legt? Ook met navigatie?
Nope, de mesh cover zit er strak omheen. De telefoon zal zeker niet uit deze case vallen. De telefoon met case kan natuurlijk altijd vallen als je allerlei bonusaanbiedingen in je handen hebt ;-)
Ik heb nog een universele houder van een andere apparaat, maar ik hou niet van zuignappen aan m'n ruit, dus leg/zet ik de telefoon of laag bij de versnellingspook als ik niet teveel route-info wil of hoog bij de display als ik meer info wil zien. Ik heb overigens een megane cc, wellicht dat andere auto's op dit punt minder praktisch zijn.
Ik heb nog een universele houder van een andere apparaat, maar ik hou niet van zuignappen aan m'n ruit, dus leg/zet ik de telefoon of laag bij de versnellingspook als ik niet teveel route-info wil of hoog bij de display als ik meer info wil zien. Ik heb overigens een megane cc, wellicht dat andere auto's op dit punt minder praktisch zijn.
Had ook wat problemen met app's die niet meer reageerden en trage reactietijd van de telefoon. Mijn telefoon werd een stuk sneller toen ik bij toepassingenbeheer de apps (waarbij het kon) verplaatste van het telefoongeheugen naar de sd-card. Wellicht dat de vrije ruimte in het telefoongeheugen bevorderlijk is voor de snelheid van android?
usb sticks zijn ook sneller als je er minder op hebt.BarmanBart schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:51:
Had ook wat problemen met app's die niet meer reageerden en trage reactietijd van de telefoon. Mijn telefoon werd een stuk sneller toen ik bij toepassingenbeheer de apps (waarbij het kon) verplaatste van het telefoongeheugen naar de sd-card. Wellicht dat de vrije ruimte in het telefoongeheugen bevorderlijk is voor de snelheid van android?
ligt aan het flash geheugen
Potverdrie, nog steeds geen update!!! We zijn nu alweer bijna een maand verder sinds deze uit kwam en nog niks
Verwijderd
ik heb er ook erg last van. Heb wel 8 blz vol met apps maar wil ze toch allemaal gebruiken... heb alles wat mogelijk was op de sd kaart gezet. toch nemen ze op één of andere maneir ook ruimte in beslag op telefoongeheugen. Telefoon een keer opnieuw opstarten helpt niet. Wel een progje waarmee je onnodige apps afsluit.Fordox schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:25:
[...]
usb sticks zijn ook sneller als je er minder op hebt.
ligt aan het flash geheugen
2 van mijn grootste ergenissen worden binnenkort opgelost door de update, namelijk xLoud en verbeterde geluidsopname, maar voor mijn 3de ergenis heb ik nog geen oplossing gevonden.
Het bedienen van de standaard muziekspeler via de lockscreen net als de iPhone. Heeft iemand een oplossing...?
Voor de rest blijft het een geweldige telefoon...
Het bedienen van de standaard muziekspeler via de lockscreen net als de iPhone. Heeft iemand een oplossing...?
Ik heb zelf geen iphone, maar wel een ipad 2 en heb daar even naar de lockscreenfeature gekeken die je bedoelt (had het nog nooit gebruikt).vozzie schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:35:
Voor android is er winamp met de mogelijkheid een lockscreenwidget in te stellen. Werkt vergelijkbaar. Ik vind alleen poweramp een prettiger player (met mooiere widget en equalizer).
Verwijderd
iemand die een goede BT headset weet? Heb hier zelf geen ervaring mee, maar wil er graag een aanschaffen (jabra schijnt goed te zijn). Ik wil dat hij ook past op mijn nokia werktelefoon (BT) zodat ik van alle snoertjes af ben. Ik dacht dat alle BT headsetjes wel goed zijn, maar wellicht zijn er voor de Arc toch sommige die beter aan te raden zijn. Ik wil graag op beide telefoons ermee kunnen bellen. Dwz ik hoef geen wisselgesprek of zo, maar wil hem wel kunnen gebruiken voor beide telefoons, wanneer er een af gaat. En later de ander.
Ik krijg al een tijdje de melding dat Sony Ericsson m'n telefoon wil updaten, maar heb het nog niet aangedurft. Voor de update geeft ie aan dat alles in m'n telefoon wat niet op de SD-card staat verwijderd wordt. Moet ik nou echt alles eerst gaan backuppen voor die update? Hoe doen jullie dat?
Vind het overigens wel een vreselijk omslachtig verhaal om je telefoon te kunnen updaten.... Je moet wel 5 keer je 'verbindingsmodus' wijzigen voordat ie uberhaupt je telefoon ziet en soms wordt je telefoon helemaal niet gedetecteerd.. Dt ging met de iPhone toch wat soepeler...
Vind het overigens wel een vreselijk omslachtig verhaal om je telefoon te kunnen updaten.... Je moet wel 5 keer je 'verbindingsmodus' wijzigen voordat ie uberhaupt je telefoon ziet en soms wordt je telefoon helemaal niet gedetecteerd.. Dt ging met de iPhone toch wat soepeler...
Bij mijn Arc wordt er sinds zojuist een hele nieuwe vormgeving in de Market weergegeven. Hebben anderen dit ook? De SE-tab is ook nog gewoon in de Market aanwezig.
[ Voor 20% gewijzigd door JBoxM op 24-08-2011 19:59 . Reden: Wat vergeten ]
Verwijderd
Ja had ik ook vanochtend. Eerst de oude layout, toen was de app verdwenen (!) en toen ineens de nieuwe layout.JBoxM schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:57:
Bij mijn Arc wordt er sinds zojuist een hele nieuwe vormgeving in de Market weergegeven. Hebben anderen dit ook? De SE-tab is ook nog gewoon in de Market aanwezig.
ik heb overigens hiergezien hoe je kunt rooten. De andere genoemde links had ik bekeken, maar vond ik nog wat te comlex voor mij als beginner... omdat ik wel een nokia 5800 heb geflashed, zou ik het nu ook wel moeten kunnen maar met android zie ik dat het totaal anders werkt en ik een duidelijke stap voor stap uitleg nodig heb. Is dit een goede handleiding die ik gewoon kan volgen? Ik ben benieuwd wat de unlock knop is: ik gebruik daarvoor altijd de middelste knop onder en niet de bovenste powerknop.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 21:58 ]
Bootloader unlocken is niet gelijk aan rooten. Daar moet je nog andere dingen voor doen.Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 21:55:
[...]
Ja had ik ook vanochtend. Eerst de oude layout, toen was de app verdwenen (!) en toen ineens de nieuwe layout.
ik heb overigens hiergezien hoe je kunt rooten. De andere genoemde links had ik bekeken, maar vond ik nog wat te comlex voor mij als beginner... omdat ik wel een nokia 5800 heb geflashed, zou ik het nu ook wel moeten kunnen maar met android zie ik dat het totaal anders werkt en ik een duidelijke stap voor stap uitleg nodig heb. Is dit een goede handleiding die ik gewoon kan volgen? Ik ben benieuwd wat de unlock knop is: ik gebruik daarvoor altijd de middelste knop onder en niet de bovenste powerknop.
En onderaan (*) die handleiding voor het unlocken van de bootloader staat welke toets de unlock toets is voor de arc.
Aan alle mensen die problemen hebben met contacten syncen met Facebook Inside Xperia:
Ik denk dat ik een oplossing heb gevonden. Zet ten eerste alle sync-accounts die je hebt aan. Vervolgens even wachten totdat alles gesynct is. Daarna naar je contacten gaan en linksboven op het pictogram met drie poppetjes drukken. Zet het vinkje bij 'Contacten met telefoonnrs.' uit, hierdoor worden alle contacten, óók zonder telefoonnummer zichtbaar. Zorg vervolgens in de lijst eronder dat je contacten van elk van je sync-accounts aan staan en dus zichtbaar zijn. Als je nu naar je lijst met contacten gaat, zul je zien dat er heel vaak voor één persoon meerdere contacten in de lijst staan. Deze 'dubbele' moet je allemaal samenvoegen door lang op een contact te drukken en voor 'contacten samenvoegen' te kiezen. Als je dit voor al je contacten gedaan hebt, kun je weer op de poppetjes linksbovenin drukken en kiezen welke contacten wel of niet getoond moeten worden, maar de Facebook Integratie werkt zo wel (vooropgesteld dat je deze in de lijst zichtbaar laat staan). Ik heb alle contacten zichtbaar gelaten, maar alleen als ze een telefoonnummer hebben. Ik hoop dat deze oplossing ook voor anderen helpt.
Ik denk dat ik een oplossing heb gevonden. Zet ten eerste alle sync-accounts die je hebt aan. Vervolgens even wachten totdat alles gesynct is. Daarna naar je contacten gaan en linksboven op het pictogram met drie poppetjes drukken. Zet het vinkje bij 'Contacten met telefoonnrs.' uit, hierdoor worden alle contacten, óók zonder telefoonnummer zichtbaar. Zorg vervolgens in de lijst eronder dat je contacten van elk van je sync-accounts aan staan en dus zichtbaar zijn. Als je nu naar je lijst met contacten gaat, zul je zien dat er heel vaak voor één persoon meerdere contacten in de lijst staan. Deze 'dubbele' moet je allemaal samenvoegen door lang op een contact te drukken en voor 'contacten samenvoegen' te kiezen. Als je dit voor al je contacten gedaan hebt, kun je weer op de poppetjes linksbovenin drukken en kiezen welke contacten wel of niet getoond moeten worden, maar de Facebook Integratie werkt zo wel (vooropgesteld dat je deze in de lijst zichtbaar laat staan). Ik heb alle contacten zichtbaar gelaten, maar alleen als ze een telefoonnummer hebben. Ik hoop dat deze oplossing ook voor anderen helpt.
MVG, Frank
Hebben meerdere mensen last van dat de trilfunctie niet werkt? Hij heeft bij mij nooit gewerkt, maar ik heb er nooit bij stil gestaan om weer terug te gaan naar de T-Mobile store.. Resets, updates e.d. hebben geen effect gehad iig.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Nee, geen last van, heeft altijd normaal gewerkt bij mij.. Heb je je instellingen al gecheckt? Zoja, en alles klopt, terug gaan voor garantie..Outerspace schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:53:
Hebben meerdere mensen last van dat de trilfunctie niet werkt? Hij heeft bij mij nooit gewerkt, maar ik heb er nooit bij stil gestaan om weer terug te gaan naar de T-Mobile store.. Resets, updates e.d. hebben geen effect gehad iig.
Even wat anders.. Heeft iemand hier al de nieuwe update binnengekregen??? We zijn nu alweer bijna een maand verder sinds de release maar nog steeds niks hier in Nederland... Heel erg slecht..
[ Voor 16% gewijzigd door M4DMan op 25-08-2011 12:08 ]
Yes!! Swipe en screenshots, wat een heerlijke update!!Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:24:
nieuws over de 2.3.4 upgrade/firmware:
http://blogs.sonyericsson...atest-gingerbread-update/
nvmVerwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:24:
nieuws over de 2.3.4 upgrade/firmware:
http://blogs.sonyericsson...atest-gingerbread-update/
Verder wel een lekkere update inderdaad
[ Voor 21% gewijzigd door Humma Kavula op 25-08-2011 14:39 ]
Ja ik had hem (gister) OTA ontvangen. Mijn bootloader was echter geunlocked waardoor de update mis ging. Na het re-locken van de bootloader heb ik hem via PC companion alsnog kunnen updaten.M4DMan schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:07:
Even wat anders.. Heeft iemand hier al de nieuwe update binnengekregen??? We zijn nu alweer bijna een maand verder sinds de release maar nog steeds niks hier in Nederland... Heel erg slecht..
Hoe kan dat dan? Ik heb vanmorgen nog gecheckt via WiFi en via Companion, maar niks!!noNamer schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:06:
[...]
Ja ik had hem (gister) OTA ontvangen. Mijn bootloader was echter geunlocked waardoor de update mis ging. Na het re-locken van de bootloader heb ik hem via PC companion alsnog kunnen updaten.
Tegen de tijd dat die update hier is uitgerold zitten we alweer aan de Android Gingerbread update
[ Voor 11% gewijzigd door M4DMan op 25-08-2011 15:23 ]
Verwijderd
De nieuwe update brengt dus Swype (Swiftkey X blijft beter), Screenshots (leuk, maar gebruik ik zelden en kan ook met aparte apps), Android 2.3.4 met videobellen (kan niet op de Arc), en 3D modes. Vooral die laatste lijkt me interessant maar eerlijk gezegd verwacht ik dat het een marketing gimmick is. Zoiets als anglyph 3D met die oude red-cyan brillen, maar dan via software. Eigenlijk ben ik met de vorige update al tevreden want die bracht snelheidsverbeteringen en camera en geluid verbeteringen. Maar laat toch maar komen 
EDIT: je beweegt dus je camera terwijl er veel foto's genomen worden. De software weet hieruit de 2 foto's te pakken voor het stereo effect. Zie ook Tweakers en Sony. Vrij nutteloos als je geen 3D tv hebt. Misschien dat er tooltjes zijn om dit om te zetten in anaglyph 3D aangezien GSMarena dit ook gebruikt in reviews van 3D telefoons.
EDIT: je beweegt dus je camera terwijl er veel foto's genomen worden. De software weet hieruit de 2 foto's te pakken voor het stereo effect. Zie ook Tweakers en Sony. Vrij nutteloos als je geen 3D tv hebt. Misschien dat er tooltjes zijn om dit om te zetten in anaglyph 3D aangezien GSMarena dit ook gebruikt in reviews van 3D telefoons.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2011 17:25 ]
Ik had hiervoor de generic-uk firmware er op staan. Wellicht dat dat nog uitmaakt?M4DMan schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:18:
Hoe kan dat dan? Ik heb vanmorgen nog gecheckt via WiFi en via Companion, maar niks!!
Vraagje;
Ik heb gister Swype geïnstalleerd en vond het een vervelend toetsenbord, dus heb het weer verwijderd. Maar ik krijg nu mijn normale toetsenbord niet terug! Ik heb nu een Chinees toetsenbord met als taalinstelling Engels, maar het normale toetsenbord is er niet meer. Weet iemand hoe ik terug kan naar het standaaard toetsenbord?
Edit:
Dit probleem dus;
Ik heb gister Swype geïnstalleerd en vond het een vervelend toetsenbord, dus heb het weer verwijderd. Maar ik krijg nu mijn normale toetsenbord niet terug! Ik heb nu een Chinees toetsenbord met als taalinstelling Engels, maar het normale toetsenbord is er niet meer. Weet iemand hoe ik terug kan naar het standaaard toetsenbord?
Edit:
Dit probleem dus;
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 21:07:
Ik heb nu een tijdje de Arc. Hij bevalt erg goed, maar nu heb ik toch een "probleempje". Op de één of andere manier heb ik andere/rare toestenborden bij het typen van een sms/whats app of in mijn browser.
Zo kan ik alleen nog maar uit Engels en Chinees kiezen als talen. Als ik m'n telefoon gewoon rechtop houd heb ik geen qwerty toetsenbord maar gewoon weer zo'n toestenbord met de abc onder de 1, def onder 2 etc. Wanneer ik mijn telefoon kantel heb ik wel een qwerty toetsenbord maar geen punt-toets.
In beide gevallen heb ik nu een aparte smiley-toets en de toets met extra tekens is anders dan normaal. De instellingentoets is verdwenen.
Ook beginnen zinnen niet meer automatisch met een hoofdletter.
Bij de toetsenbordinstellingen via het instellingemenu heb ikzelf niets geks kunnen ontdekken. Heeft iemand anders misschien een idee waar dit aan kan liggen?
[ Voor 60% gewijzigd door frankK800i op 25-08-2011 17:26 ]
MVG, Frank
Zou kunnen inderdaad, ik heb niks geunlockt of whatever.. Ik blijf wel netjes 2 keer per dag handmatig controleren via de Companion hehehehnoNamer schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:39:
[...]
Ik had hiervoor de generic-uk firmware er op staan. Wellicht dat dat nog uitmaakt?
vinger op een invoerveld houden en dan goede toetsenbord selecteren?frankK800i schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 17:21:
Vraagje;
anders: menu--instellingen--taal en toetsenbord en daar invoermethode selecteren?
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Verwijderd
Lang indrukken op een invulveld en dan invoermethode selecteren en internationaal toetsenbord.frankK800i schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 17:21:
Vraagje;
Precies, harstikke bedankt. Dacht nu wel te weten hoe Android werkte, maar niet dus. Ik kon die optie nergens in de instellingen vinden, wat wel een beetje vreemd is. Maar gelukkig werkt het nu weer!
MVG, Frank
Verwijderd
Wie heeft nog meer problemen met het aansluiten van de tel bij pc companion???
Ik heb mn tel er nu al ik weet niet hoe vaak op aangesloten. Volgens de pc kan hij mijn tel niet vinden terwijl mn tel zegt dat hij verbonden is...
Ik heb het nu al ik weet niet hoe vaak geprobeerd en tel opnieuw opgestart, maar krijg het niet meer voor elkaar....tips?????????
Ik heb mn tel er nu al ik weet niet hoe vaak op aangesloten. Volgens de pc kan hij mijn tel niet vinden terwijl mn tel zegt dat hij verbonden is...
Ik heb het nu al ik weet niet hoe vaak geprobeerd en tel opnieuw opgestart, maar krijg het niet meer voor elkaar....tips?????????
Ik heb dit zelfde probleem,Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:13:
Wie heeft nog meer problemen met het aansluiten van de tel bij pc companion???
Kheb 't maar gewoon opgegeven
Trouwens, ff iets heel anders, kan het zijn dat wij in nederland nog geen update krijgen omdat er voor oktober weer een nieuwe update geplanned staat, misschien dat we die dan pas krijgen.
Vermelding van de update staat op de SE site, kan de link nu niet posten zit op m'n werk.
who put a "stop payment" on my reality check
Verwijderd
Ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen... Veel geduld en vaak proberen...DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:19:
[...]
Ik heb dit zelfde probleem,
Kheb 't maar gewoon opgegeven
Trouwens, ff iets heel anders, kan het zijn dat wij in nederland nog geen update krijgen omdat er voor oktober weer een nieuwe update geplanned staat, misschien dat we die dan pas krijgen.
Vermelding van de update staat op de SE site, kan de link nu niet posten zit op m'n werk.
Ik had de update toen ook!!! Dus die krijgen we in Nl wel
Verwijderd
Via de SE Chat in Duitsland hebben ze gezegd, dat Firmware 4.0.A.2.368 voor"vrije" Xperia Arc / zonder Branding dit weekend komt. Dus Nederland zou het ook dan komen. Gewoon verder proberen.
Hmm ik hoop het.. Ik had gister een chat sessie met de Nederlandse tak van SE maar ze konden me geen enkele informatie geven over het uitrollen van updates.. Ik moest het maar gewoon afwachten was het antwoordVerwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:36:
Via de SE Chat in Duitsland hebben ze gezegd, dat Firmware 4.0.A.2.368 voor"vrije" Xperia Arc / zonder Branding dit weekend komt. Dus Nederland zou het ook dan komen. Gewoon verder proberen.
Verwijderd
Ik had deze update vanmorgen via pc companion...[b][message=36653874,noline]JetLi2512 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:36:
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 16:09 ]
Nice !! Hoe zit het btw met het verwijderen van alle data behalve je SD kaart? Worden fotos en filmpjes etc dan wel gewoon bewaard, en alleen je apps en instellingen verwijderd of hoe moet ik dat zien?Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:08:
[...]
Ik had deze update vanmorgen via pc companion...
Verwijderd
Alles blijft bewaard... Ik had geen back-up gemaakt en alles stond na de update er nog gewoon op... niks veranderd (behalve dan de dingen die in de update zitten)M4DMan schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:14:
[...]
Nice !! Hoe zit het btw met het verwijderen van alle data behalve je SD kaart? Worden fotos en filmpjes etc dan wel gewoon bewaard, en alleen je apps en instellingen verwijderd of hoe moet ik dat zien?
Hier wel met T-Mobile. Vooral kleine aanpassingen, wat nutteloze toevoegingen, maar hij reageert ook wat soepeler. Hij lijkt wat sneller te zijn. Vooral browsen gaat sneller.
edit:
Aargh... ze hebben hetzelfde gedaan als bij de tussentijdse update van 2.1 voor de X10: alle agenda's die normaliter een eigen kleur hebben, zijn roze geworden. Want waarom zou je überhaupt in je overzicht willen zien of het een werk- of privé-afspraak is...
Of is dat iets specifieks van T-Mobile, gezien roze hun huisstijlkleurtje is...
edit:
Aargh... ze hebben hetzelfde gedaan als bij de tussentijdse update van 2.1 voor de X10: alle agenda's die normaliter een eigen kleur hebben, zijn roze geworden. Want waarom zou je überhaupt in je overzicht willen zien of het een werk- of privé-afspraak is...

[ Voor 59% gewijzigd door dreamscape op 26-08-2011 23:54 ]
Punctuality is the politeness of kings
Met de update is de "power controle" widget eruit gesloopt. Hoe kan ik nu brightness op auto zetten?
Ondanks de roze kleur is de agenda wel een stuk overzichtelijker geworden
Ondanks de roze kleur is de agenda wel een stuk overzichtelijker geworden
[ Voor 27% gewijzigd door Blastpe op 27-08-2011 10:06 ]
Ik had hier ook last van, toen bleek er een instelling te zijn dat wanneer je geluid aan had, trillen uit stond. Dit stond standaard aan bij mij..Outerspace schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:53:
Verwijderd
Dat hebben alle nieuwe Xperia Series: Arc, Neo, Mini, Mini Pro. Wij weten nog niet of dat zo gemaakt is of een bug.dreamscape schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:34:
edit:
http://talk.sonyericsson.com/thread/20745
De Facebook agenda heeft een iets ander kleurtje, neigt iets meer naar het paars. Maar de andere zijn idd allemaal roze.
Die power widget had ik nog niet gemerkt, maar dat komt omdat ik Extended Controls gebruik. Aansturing van de backlight is minder nerveus geworden overigens.
Die power widget had ik nog niet gemerkt, maar dat komt omdat ik Extended Controls gebruik. Aansturing van de backlight is minder nerveus geworden overigens.
Verwijderd
De nieuwe agenda vind ik niet zo handig inderdaad. De kleuren kloppen niet en je kunt niet oneindig doorscrollen naar een datum. Dat mag van mij wel weer naar standaard android.dreamscape schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:08:
De Facebook agenda heeft een iets ander kleurtje, neigt iets meer naar het paars. Maar de andere zijn idd allemaal roze.
is er eigenlijk een manier om alle facebook troep van de telefoon te verwijderen zonder een custom rom of rooten?
Hier ook nog niet.. Terwijl andere m blijkbaar al wel hebben!! Ik zit ook bij T-Mobile.. Hoe kan dit??H-S schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 00:48:
Nog steeeeeeeds geen update, ben het zat om steeds zolang te moeten wachten
Nou, bijvoorbeeld als jde Arc niet bij Tmobile zelf gekocht is maar bij een webshop.M4DMan schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 07:43:
Hier ook nog niet.. Terwijl andere m blijkbaar al wel hebben!! Ik zit ook bij T-Mobile.. Hoe kan dit??
Ik heb hem rechtstreeks via T-Mobile besteld bij een abonnementsverlenging!Stinger_ schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:04:
[...]
Nou, bijvoorbeeld als jde Arc niet bij Tmobile zelf gekocht is maar bij een webshop.
Verwijderd
Ik heb de update wel en zit ook bij T-mobile...Stinger_ schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:04:
[...]
Nou, bijvoorbeeld als jde Arc niet bij Tmobile zelf gekocht is maar bij een webshop.
Ik heb mn tel alleen gekocht in de vodafone-winkel omdat ik over ga stappen...
Verwijderd
Sinds de update heb ik regelmatig dat mijn apps niet meer in de market worden weergegeven. Ik moet hem dat opnieuw opstarten om ze weer tevoorschijn te toveren. En elke keer als ik hem opnieuw opstart heb ik zomaar guitar hero5 of tertris en xperia hotspots op mijn tel staan. Ik heb dit nu al een aantal keer verwijderd maar ze blijven na een restart gewoon terug komen.
Ook staan er nu meer dingen zoals bijv wisepilot op mijn tel die niet te verwijderen zijn, ondertussen is mn tel geheugen bijna vol aan allemaal dingen die niet te verwijderen zijn... Heel vrolijk wordt ik er niet van, meer mensen die hier tegenaan lopen? of weten wat ik hieraan kan doen??
Ook staan er nu meer dingen zoals bijv wisepilot op mijn tel die niet te verwijderen zijn, ondertussen is mn tel geheugen bijna vol aan allemaal dingen die niet te verwijderen zijn... Heel vrolijk wordt ik er niet van, meer mensen die hier tegenaan lopen? of weten wat ik hieraan kan doen??
Ik zei ook niet dat dat jouw situatie was, ik zei dat het een situatie kon zijn.M4DMan schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:21:
Ik heb hem rechtstreeks via T-Mobile besteld bij een abonnementsverlenging!
Het maakt voor het krijgen van een update geen **** uit bij welke provider je zit, het gaat er om welke firmware versie je hebt..Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:09:
Ik heb de update wel en zit ook bij T-mobile...
Ik heb mn tel alleen gekocht in de vodafone-winkel omdat ik over ga stappen...
Ik zit bij KPN en mijn Arc heb ik gekocht via een webshop en had een duitse firmware versie.
Als jij bij Tmobile zit, maar je Arc bij Voda gekocht hebt is de kans groot dat je een Voda firmware hebt, of een 'generic'...
Hey @ll,
Mijn ervaring met de SE Experia Arc en T-Mobile !!
Heb in april een 2 jarig I-Phone abbo afgesloten met 6 maanden gratis abbo, Toen ik de tel. net in bezit had kreeg ik dagelijks de melding "Alleen noodoproepen" en kon dan ook geen verbinding maken met het T-Mobile netwerk.
Hiermee na drie weken terug geweest in de winkel en daar vond men de telefoon ook veel te traag, waarop ik een omruil actie aangeboden kreeg, dus binnen 2 dagen een nieuwe tel. thuis gebracht en de oude meegeven.
De tel. die ik thuis bezorgt kreeg bevatte andere apps en een 8 GB sd-kaart terwijl de ingeleverde tel. 16 GB bevatte ??
Ook gaf hij minder vaak maar nog steeds de melding dat hij geen verbinding heeft met het Netwerk van T-Mobile, welke op dat moment ook niet te verbinden valt, alleen na een reboot, dan is alles weer normaal ???
Dus als de telefoon in m'n zak zit kan het zo maar zijn dat ik al een paar uur onbereikbaar ben !!!
Dus ik weer terug geweest naar de T-shop en dit voor gelegd (ook van de SD kaart), waarop mij verteld werd dat ik dan maar een ander sim-kaartje in het toestel moet proberen en mijn sim-kaart ook in een ander toestel en dan zien of de klacht aanhoud ??? Met dit verhaal moest ik het maar doen, als ik een nieuwe sim-kaart wilde ging mij dat 10 euro kosten, O ja? Ja!!
En over de SD-kaart werd niet gesproken en was dus helaas pindakaas.
Eerlijk gezegd heb ik in de 6 jaar dat ik al bij T-Mobile zit nooit klachten gehad en ook al diverse mensen als nieuwe leden aangebracht, omdat ik de service en het netwerk zo goed vind.
Toch stellen ze me deze keer teleur.
Zijn er meer mensen die dezelfde klacht hebben met de Arc ??
d.w.z. Dat ze plots blijken geen verbinding meer te hebben met het netwerk en bij het herstellen (netwerk zoeken --> registreren) de melding krijgen dat de sim niet op het netwerk geregistreerd kan worden.
Tenzij de telefoon opnieuw word opgestart, waarna alles (tijdelijk) weer werkt!!
Of is er een app. die een alarm kan geven als de verbinding met het netwerk wegvalt?
Mijn ervaring met de SE Experia Arc en T-Mobile !!
Heb in april een 2 jarig I-Phone abbo afgesloten met 6 maanden gratis abbo, Toen ik de tel. net in bezit had kreeg ik dagelijks de melding "Alleen noodoproepen" en kon dan ook geen verbinding maken met het T-Mobile netwerk.
Hiermee na drie weken terug geweest in de winkel en daar vond men de telefoon ook veel te traag, waarop ik een omruil actie aangeboden kreeg, dus binnen 2 dagen een nieuwe tel. thuis gebracht en de oude meegeven.
De tel. die ik thuis bezorgt kreeg bevatte andere apps en een 8 GB sd-kaart terwijl de ingeleverde tel. 16 GB bevatte ??
Ook gaf hij minder vaak maar nog steeds de melding dat hij geen verbinding heeft met het Netwerk van T-Mobile, welke op dat moment ook niet te verbinden valt, alleen na een reboot, dan is alles weer normaal ???
Dus als de telefoon in m'n zak zit kan het zo maar zijn dat ik al een paar uur onbereikbaar ben !!!
Dus ik weer terug geweest naar de T-shop en dit voor gelegd (ook van de SD kaart), waarop mij verteld werd dat ik dan maar een ander sim-kaartje in het toestel moet proberen en mijn sim-kaart ook in een ander toestel en dan zien of de klacht aanhoud ??? Met dit verhaal moest ik het maar doen, als ik een nieuwe sim-kaart wilde ging mij dat 10 euro kosten, O ja? Ja!!
En over de SD-kaart werd niet gesproken en was dus helaas pindakaas.
Eerlijk gezegd heb ik in de 6 jaar dat ik al bij T-Mobile zit nooit klachten gehad en ook al diverse mensen als nieuwe leden aangebracht, omdat ik de service en het netwerk zo goed vind.
Toch stellen ze me deze keer teleur.
Zijn er meer mensen die dezelfde klacht hebben met de Arc ??
d.w.z. Dat ze plots blijken geen verbinding meer te hebben met het netwerk en bij het herstellen (netwerk zoeken --> registreren) de melding krijgen dat de sim niet op het netwerk geregistreerd kan worden.
Tenzij de telefoon opnieuw word opgestart, waarna alles (tijdelijk) weer werkt!!
Of is er een app. die een alarm kan geven als de verbinding met het netwerk wegvalt?
Ik had dat probleem eerst ook af en toe met mijn Arc en T-Mobile. Het gebeurde bij mij vooral op de momenten dat hij via 3G of HSDPA te weinig bereik heeft, maar niet snel genoeg overschakelt naar GSM. Met de laatste softwareupdate doet hij dat beter en laat hij ook, als het echt niet anders kan, in die notification-balk een geel driehoekje zien als waarschuwing. Die zie ik nu alleen nog op plaatsen met echt slecht bereik.
Ik heb vodafone en ook geen update hoor.
Is ergens snel te zien of je duitse firmware of whatever hebt?
Is ergens snel te zien of je duitse firmware of whatever hebt?
Verwijderd
Ik heb sinds vorige week een update (blijkbaar een oude omdat ik lees dat de 2.3.4 gaat uitkomen) gehad op de ARC. Draait nu 2.3.3 (3.0.1.A.0.145).
Is het bekend dat dit een crappy update is? Ik baal er wel vak.
De telefoon draaide prima op de voorgaande versie.
Ik heb nu de volgende problemen:
- De tijd staat spontaan verkeerd (leuk als je de telefoon als wekker gebruikt).
Zo stond de tijd vanochtend ineens op 28/8 om 18:xx uur.
- GPS zoeken duurt langer in Google Maps.
- E-mail app lijkt even vast te lopen, en gaat eindelijk verder (er wordt even geen account weergeggeven).
- Geheugen gebruik is hoger geworden
Enig voordeel is dat de accu duur misschien iets langer is, maar is nihil.
Heb ook nog geen spontane reboot gehad bij deze nieuwe versie.
Maar deze voordelen wegen niet op tegen de nadelen die ik nu heb. (tijdelijk) hangende e-mail app is zeer irritant en dat de datum en tijd spontaan verkeerd staat is helemaal irritant.
Het komt zelfs voor dat de tijd rechts boven bijvoorbeend 19:05 is en de grote digitale klok op de frontpage 19:02 uur aan geeft. Nu begint het alweer dat de telefoon rechtsboven 10:33 uur aan geeft en de digitale klok 10:32 uur. Dit is weer het begin van de tijd problemen.
- De tijd staat spontaan verkeerd (leuk als je de telefoon als wekker gebruikt).
- E-mail app lijkt even vast te lopen, en gaat eindelijk verder (er wordt even geen account weergeggeven).
Maar deze voordelen wegen niet op tegen de nadelen die ik nu heb. (tijdelijk) hangende e-mail app is zeer irritant en dat de datum en tijd spontaan verkeerd staat is helemaal irritant.
Het komt zelfs voor dat de tijd rechts boven bijvoorbeend 19:05 is en de grote digitale klok op de frontpage 19:02 uur aan geeft. Nu begint het alweer dat de telefoon rechtsboven 10:33 uur aan geeft en de digitale klok 10:32 uur. Dit is weer het begin van de tijd problemen.
Verwijderd
Sinds de laatste update draait mijn Arc draait nu op 4.0.Aetc...Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:32:
Ik heb sinds vorige week een update (blijkbaar een oude omdat ik lees dat de 2.3.4 gaat uitkomen) gehad op de ARC. Draait nu 2.3.3 (3.0.1.A.0.145).
Ook ik ondervind hiervaan meer hinder dan dat ik er blij van word.
Mijn problemen heb ik hierboven al een keer benoemd...
Erg frustrerend, je gaat ervan uit dat iets beter wordt met een update niet slechter...
Inderdaad een oude, maar niet omdat 2.3.4 (ergens oktober) uit gaat komen.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:32:
Firmware 2.3.3 (3.0.1.A.0.145) is van eind mei / begin juni.
De nieuwste is van begin augustus; 2.3.3 (4.0.A.2.368) en is er nog niet voor elke 'kit' / 'customization'..
Maar er zijn thema's toegevoegd (jeuj!) en als je hem uitzet flitst het display even zoals een oude CRT-monitor. Dat is toch ook wat waard?Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:07:
[...]
Sinds de laatste update draait mijn Arc draait nu op 4.0.Aetc...
Ook ik ondervind hiervaan meer hinder dan dat ik er blij van word.
Mijn problemen heb ik hierboven al een keer benoemd...
Erg frustrerend, je gaat ervan uit dat iets beter wordt met een update niet slechter...
/sarcasm
Verwijderd
Sorry hoor, maar dingen waarvan je afhankelijk bent als een wekker check je toch na een update. Bij mij was er trouwens niets aan de tijdzone of alarmen veranderd nadat ik de backup had terug gezet. hangende apps heb ik ook totaal geen last van. gebruik trouwens k9mail. Telefoon loopt volledig stabiel op 0.122/1.5Ghz, 50000ms, 85% threshold, turbocharger script.
Verwijderd
loldreamscape schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:49:
[...]
Maar er zijn thema's toegevoegd (jeuj!) en als je hem uitzet flitst het display even zoals een oude CRT-monitor. Dat is toch ook wat waard?
/sarcasm
Het leukste is nog wel al die leuke apps die hij na het verwijderen weer terug zet als je je telefoon opnieuw opstart... En dan de melding geven telefoongeheugen is vol... Goh hoe zou dat toch komen...
Ik hoef die UEFA, guitar hero, tetris, texas poker en hotspots allemaal niet... neemt veel ruimte in en gebruik ze toch niet... Maar ja blijkbaar is iemand van mening dat je dat op je tel MOET hebben aangezien ze steeds terug gezet worden...
Is de update ook te verwijderen???
Verwijderd
Het werkt een paar dagen goed en spontaan gaat de tijd anders lopen. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik wordt niet iedere 10 minuten wakker om te kijken of de tijd van mijn telefoon nog goed loopt.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:14:
Sorry hoor, maar dingen waarvan je afhankelijk bent als een wekker check je toch na een update. Bij mij was er trouwens niets aan de tijdzone of alarmen veranderd nadat ik de backup had terug gezet. hangende apps heb ik ook totaal geen last van. gebruik trouwens k9mail. Telefoon loopt volledig stabiel op 0.122/1.5Ghz, 50000ms, 85% threshold, turbocharger script.
Bovendien mag je er toch vanuit gaan dat een update uitvoerig is getest voordat men die naar de consument pusht.
Ik was overigens niet te laat hoor, wordt toch wel een paar minuten voor mijn wekker wakker.
Verwijderd
Heb je al geprobeerd je telefoon te resetten? Verwijderd verder niets, alleen alle instellingen van Andriod zelf 
En kpn mag wel eens opschieten met de update.. De software is toch niet aangepast dus vanwaar dat zo lang moet duren is me ook een raadselVerwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:05:
[...]
Het werkt een paar dagen goed en spontaan gaat de tijd anders lopen. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik wordt niet iedere 10 minuten wakker om te kijken of de tijd van mijn telefoon nog goed loopt.
Bovendien mag je er toch vanuit gaan dat een update uitvoerig is getest voordat men die naar de consument pusht.
Ik was overigens niet te laat hoor, wordt toch wel een paar minuten voor mijn wekker wakker.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 16:03 ]
Ik heb een unbranded versie en daar is nog niet eens een update voor.....Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:56:
Heb je al geprobeerd je telefoon te resetten? Verwijderd verder niets, alleen alle instellingen van Andriod zelf
[...]
En kpn mag wel eens opschieten met de update.. De software is toch niet aangepast dus vanwaar dat zo lang moet duren is me ook een raadsel
Verwijderd
Waar haal je de tijd vandaan? handmatig ingesteld of via de provider. Ik doe via de provider (kpn) en werkt prima. Handmatig zou zeker moeten werken. Kijk ook ff naar de tijdzone in je agenda instellingen. misschien lopen nieuwe alarmen en afspraken in een andere tijdzone. Verder kan ene factory rest idd ook werken.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:05:
[...]
Het werkt een paar dagen goed en spontaan gaat de tijd anders lopen. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik wordt niet iedere 10 minuten wakker om te kijken of de tijd van mijn telefoon nog goed loopt.
niemand hier n antwoord op? kan ik 'veilig' die update installeren of moet ik eerst m'n telefoonboek/smsjes/agenda ergens backuppen? thanks!habermas schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:53:
Ik krijg al een tijdje de melding dat Sony Ericsson m'n telefoon wil updaten, maar heb het nog niet aangedurft. Voor de update geeft ie aan dat alles in m'n telefoon wat niet op de SD-card staat verwijderd wordt. Moet ik nou echt alles eerst gaan backuppen voor die update? Hoe doen jullie dat?
habermas schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:44:
niemand hier n antwoord op? kan ik 'veilig' die update installeren of moet ik eerst m'n telefoonboek/smsjes/agenda ergens backuppen? thanks!
M4DMan schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:14:
Nice !! Hoe zit het btw met het verwijderen van alle data behalve je SD kaart? Worden fotos en filmpjes etc dan wel gewoon bewaard, en alleen je apps en instellingen verwijderd of hoe moet ik dat zien?
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:36:
Alles blijft bewaard... Ik had geen back-up gemaakt en alles stond na de update er nog gewoon op... niks veranderd (behalve dan de dingen die in de update zitten)
Verwijderd
heb de update via Companion gedaan...[b][message=36676352,noline]
habermas schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:53:
niemand hier n antwoord op? kan ik 'veilig' die update installeren of moet ik eerst m'n telefoonboek/smsjes/agenda ergens backuppen? thanks!
daar gaf hij ook aan dat alles bewaard blijft...
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 18:02 ]
Verwijderd
hier ook nog niks update....kpn
ik heb trouwens software versie 1247-1063_R6C maakt dit iets uit? Ik las eerder iemand die deze versie had en op tijd een update vond.
Edit: ook via pc companion nog geen nieuwe gevonden.
wel nu ineens last van de hangende email, heel vreemd
ik heb trouwens software versie 1247-1063_R6C maakt dit iets uit? Ik las eerder iemand die deze versie had en op tijd een update vond.
Edit: ook via pc companion nog geen nieuwe gevonden.
wel nu ineens last van de hangende email, heel vreemd
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 21:44 ]
Verwijderd
Eerst stond deze op de tijd van de provider (die overigens voor loopt), maar toen ging het al mis.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:16:
[...]
Waar haal je de tijd vandaan? handmatig ingesteld of via de provider. Ik doe via de provider (kpn) en werkt prima. Handmatig zou zeker moeten werken. Kijk ook ff naar de tijdzone in je agenda instellingen. misschien lopen nieuwe alarmen en afspraken in een andere tijdzone. Verder kan ene factory rest idd ook werken.
Daarna heb ik 'm op handmatige tijd gezet, ook dat gaat fout.
Gisterenavond preventief maar eerst een reboot gegeven, na starten stond de datum op 1 september en de tijd op 10:50 uur. Erg vreemd. Weer handmatig goed ingesteld, maar betrouwbaar is anders.
Ik zal de telefoon vanavond maar eens een factory reset geven.
Neem aan dat ik dan de geïnstalleerde apps ook kwijt ben en er opnieuw moet opzetten?
En de andere instellingen zoals wlan, lay-out, etc ook?
Factory-Reset = orginele fabrieksinstellingen terug zetten.Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 08:35:
Ik zal de telefoon vanavond maar eens een factory reset geven.
Neem aan dat ik dan de geïnstalleerde apps ook kwijt ben en er opnieuw moet opzetten?
En de andere instellingen zoals wlan, lay-out, etc ook?
Dus terug zetten naar hoe je 'm uit de doos gehaald hebt.
You do the math
Verwijderd
Dat dacht ik ook.Stinger_ schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:38:
[...]
Factory-Reset = orginele fabrieksinstellingen terug zetten.
Dus terug zetten naar hoe je 'm uit de doos gehaald hebt.
You do the math
Leuk een software update
Verwijderd
Probeer eerst een "reset instellingen" bij instellingen >>Back-up & herstellen. Hierbij verwijderd hij niets..Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:54:
[...]
Dat dacht ik ook.
Leuk een software update
Verwijderd
Ik heb het uitgevoerd en daarna de tijd van de provider aangezet.Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:27:
[...]
Probeer eerst een "reset instellingen" bij instellingen >>Back-up & herstellen. Hierbij verwijderd hij niets..
Alles lijkt inderdaad bewaard.
Even afwachten, ben benieuwd of het heeft geholpen.
Het pijltje van downloaden / bijwerken gegevens bij Timescape is gewijzigd, dus er is wel wat veranderd (waarschijnlijk in positieve zin).
Ook werken meer connecties in de Timescape (zoals linked-in en Hyves), Facebook werkte al.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 10:39 ]
Heb diezelfde versie, maar de 4.0 update is voor mij ook niet te downloadenVerwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:25:
hier ook nog niks update....kpn
PUHZ-SW100YAA & 7440wp
Ik heb ook die versie en nog steeds NIETS!!! Deze versie krijgt dus geen updateroelzadh schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:46:
[...]
Heb diezelfde versie, maar de 4.0 update is voor mij ook niet te downloaden
Bullshit.M4DMan schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:54:
Ik heb ook die versie en nog steeds NIETS!!! Deze versie krijgt dus geen update
Zolang er niet bevestigd is dat deze update er niet komt (en dat komt in sommige regionen voor) dan mag je er vanuit gaan dat ie komt. Al dan niet (te) laat.
Wow, why so serious? Die laatste zin van me was overduidelijk sarcasme, hence het clowntjeStinger_ schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:06:
[...]
Bullshit.
Zolang er niet bevestigd is dat deze update er niet komt (en dat komt in sommige regionen voor) dan mag je er vanuit gaan dat ie komt. Al dan niet (te) laat.

Omdat sommige mensen iets minder 'bekend' zijn op sommige gebieden en daardoor alles wat hier gepost wordt als zijnde de waarheid beschouwen...
Als er dan misleidende info staat dan kan dat gevolgen hebben.
Daarbij is textuele sarcasme nog steeds zeer lastig ter herkennen, ook al staat er een clown smiley bij.
Zet het dan in blokhaken [sarcasme] [/sarcasme].
Als er dan misleidende info staat dan kan dat gevolgen hebben.
Daarbij is textuele sarcasme nog steeds zeer lastig ter herkennen, ook al staat er een clown smiley bij.
Zet het dan in blokhaken [sarcasme] [/sarcasme].