Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mist weinig hoor als je de laatste update nog niet hebt ;-)

[sarcasme]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:51:
Je mist weinig hoor als je de laatste update nog niet hebt ;-)

[sarcasme]
swipe heb ik nu apart erop, dat kost dan denk ik toch extra tel.geheugen.
verder zou de nieuwe update wat sneller zijn. als ik goed heb geinformeerd.

nog wat over dat rooten. is een root gewoon 'de rem eraf halen'? en verder niets? maar zodat je overal beter bij kan en weet ik wat ermee kan doen?
dus een root is geen flash, waarbij je de hele software opnieuw erop zet? als je root toegang hebt, kun je dan nog wel de software updaten als er weer nieuwe vrijkomt voor de arc?

(de reden dat ik het nog niet heb gedaan, is omdat ik erg moeilijk de telefoon kan verbinden met de laptop, elke keer kan pc connection link hem niet vinden, na een half uur of zo lukt het dan wel, via massa opslag modus... wel een gedoe. Als ik iets met root toegang ga proberen, wil ik niet dat 'ie ineens geen verbinding kan hebben met de laptop en dan de telefoon dood gaat of zo...)

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Als je firmware 2.3.3 (3.0.1.A.0.145) er al op hebt staan, moet je flashen naar een oudere versie om root te krijgen en dan weer updaten via OTA om root te houden.

Maar ik ben van mening dat als je niet weet wat 'Root' inhoud, wat je er mee kunt en bang bent om je telefoon 'te slopen' je er gewoon niet aan moet beginnen.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Verwijderd

Als je wilt flashen voor root kun je ook gewoon alleen de kernel flashen. Heb je ook root en meer maar zonder dat je iets verliest. Maarja, de regel blijft dat als je niet weet wat root is je er ook niet aan moet beginnen. Je hebt het over je angst om de verbinding met je laptop te verliezen dus ik ben bang dat je momenteel nog de basiskennis mist om je bezig te houden met rooten of flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:03:
[...]

swipe heb ik nu apart erop, dat kost dan denk ik toch extra tel.geheugen.
verder zou de nieuwe update wat sneller zijn. als ik goed heb geinformeerd.
Swype zit niet in deze update, maar in die van oktober...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

Er komt ook al een Sony Ericsson Xperia Arc S.
Met 1.4Ghz-processor en standaard Android 2.3.4.

Ziet er prachtig uit in het wit, ga meteen zoeken naar een witte behuizing voor mijn arc.

Bron:
http://www.allaboutphones...ricsson-Xperia-arc-S.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-08 23:05
H-S schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:57:
Er komt ook al een Sony Ericsson Xperia Arc S.
Met 1.4Ghz-processor en standaard Android 2.3.4.

Ziet er prachtig uit in het wit, ga meteen zoeken naar een witte behuizing voor mijn arc.

Bron:
http://www.allaboutphones...ricsson-Xperia-arc-S.html
Stond gisteren ook op de voorpagina van tweakers, maar die 1,4 schijnt gewoon dezelfde processor te zijn, maar dan wat hoger geklokt.
Ik heb al wel een witte (matte) achterkant, maar geheel glanzend wit is wel erg nice. Wachten op losse witte faceplates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larreh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-07 00:36
Ik vind het eigenlijk wel nice dat er nu weer een 'betere' variant is, dan wordt een 1-jarig abbonement bij de gewone Arc voor mij ook te doen:)
Alhoewel ik wel een beetje twijfel om deze telefoon te halen, omdat hij geen dual-core heeft, en dus bij de verkoop na mijn abbonements duur minder zal opleveren (mensen kijken vaak puur naar specs).
Hoe is het nu eigenlijk met bug's e.d, en draait bij jullie alles soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 11:15

Fordox

00101010

larreh schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 10:28:
Ik vind het eigenlijk wel nice dat er nu weer een 'betere' variant is, dan wordt een 1-jarig abbonement bij de gewone Arc voor mij ook te doen:)
Alhoewel ik wel een beetje twijfel om deze telefoon te halen, omdat hij geen dual-core heeft, en dus bij de verkoop na mijn abbonements duur minder zal opleveren (mensen kijken vaak puur naar specs).
Hoe is het nu eigenlijk met bug's e.d, en draait bij jullie alles soepel?
meerdere cores worden in de meeste apps nog niet eens ondersteund. de arc draait vloeiend en dat is het enigste dat je merkt.
later zou het natuurlijk wel een meerwaarde hebben bij nieuwere android versies, maar dan zijn we ook al een jaar verder ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan het dat sommigen al android 2.3.4 hebben terwijl overal gemeld is dat deze pas in oktober vrijkomt??
Of hebben jullie het over een andere update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Als gemeld is dat de 2.3.4 update in oktober komt, hoe groot schat jij dan de kans dat er tweakers zijn die 'm nu al hebben?

Ook is er vaak genoeg in de posts over de update android versie 2.3.3 genoemd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S

H-S

Ik dacht ook dat ze het over 2.3.4 hadden.

Aan de batt life mogen ze echt wat gaan doen, ik kan gewoon de procenten letterlijk aftellen tot 0 !
Nu zelfs bij alleen GSM verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04-2024

M4DMan

Into disorder!

Ennnnn nog steeds geen nieuwe firmware update hier.. We zijn nu al een maand en 4 dagen verder, wat een slechte service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
En van wie, denk jij?

Edit; Ah, Bassie (hieronder) snapt 'm :)

[ Voor 12% gewijzigd door Nnoitra op 05-09-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M4DMan schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:52:
Ennnnn nog steeds geen nieuwe firmware update hier.. We zijn nu al een maand en 4 dagen verder, wat een slechte service...
Tja, providers nemen vaak hun tijd. Gewoon unlocken en flashen. Hoef je niet meer te wachten en verder geen nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:10:
[...]

Tja, providers nemen vaak hun tijd. Gewoon unlocken en flashen. Hoef je niet meer te wachten en verder geen nadelen.
Oke duidelijk, ik wist niet dat providers verantwoordelijk zijn voor updates van een fabrikant :P Anyways, ik zal eens gaan proberen dan.. Ben niet zo happig op unlocken en flashen ivm garantie etc maar dit duurt wel eeeerg lang nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Overigens hoef je niet te unlocken om een andere SE firmware erop te zetten.
Op deze pagina kun je lezen hoe je de 'Generic UK' firmware op de Arc zet.
Deze updates zijn meestal wel redelijk snel beschikbaar.

@M4DMan;
De fabrikant (SE in dit geval) maakt de updates voor de diverse markten & de KPN's, Vodafone's etc etc.
Daarna is het nog aan de provider om de update goed te keuren en uiteindelijk vrij te geven.

[ Voor 27% gewijzigd door Nnoitra op 05-09-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Nnoitra schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:34:
Overigens hoef je niet te unlocken om een andere SE firmware erop te zetten.
Op deze pagina kun je lezen hoe je de 'Generic UK' firmware op de Arc zet.
Deze updates zijn meestal wel redelijk snel beschikbaar.

@M4DMan;
De fabrikant (SE in dit geval) maakt de updates voor de diverse markten & de KPN's, Vodafone's etc etc.
Daarna is het nog aan de provider om de update goed te keuren en uiteindelijk vrij te geven.
Oke thanks voor je info.. Ik ben nu een nieuwe smartphone gebruiker, de Arc is mijn eerste smartphone ooit.. Ik val nu al over het installeren van GingerBreak, 1 van de stappen in de instructies.. Ik kan deze namelijk niet vinden in de market (?).. Zucht, ik bel T-Mobile wel wanneer ze van plan zijn de update uit te brengen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Het gingerbreak verhaal kun je skippen, dat is om root rechten te krijgen, en als nieuwe smartphone gebruiker is dat imho nog wat teveel van het goede.
Eigenlijk is het flashen dat misschien ook al wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Nnoitra schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:30:
Het gingerbreak verhaal kun je skippen, dat is om root rechten te krijgen, en als nieuwe smartphone gebruiker is dat imho nog wat teveel van het goede.
Eigenlijk is het flashen dat misschien ook al wel :)
Ik denk dat ik het enigszins snap.. De firmware file in de firmware map van die flashtool zetten, op flash klikken in het programma en daarna met een uitgeschakeld toestel op de back toets drukken en de usb kabel erin pluggen :P Mocht het flashen fout gaan, hoe krijg ik mijn telefoon dan toch weer werkend?

Als ik die generic UK firmware erop zet en vanaf daar upgrade, heb ik dan in de toekomst ook updates eerder binnen dan met de branded T-Mobile firmware? En heeft die generic UK firmware ook de Nederlandse taal als optie? Hebben meer mensen hier hun toestel op deze manier naar generic UK geflasht?

[ Voor 8% gewijzigd door M4DMan op 05-09-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
M4DMan schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:21:
Ik denk dat ik het enigszins snap.. De firmware file in de firmware map van die flashtool zetten, op flash klikken in het programma en daarna met een uitgeschakeld toestel op de back toets drukken en de usb kabel erin pluggen :P Mocht het flashen fout gaan, hoe krijg ik mijn telefoon dan toch weer werkend?
Dat is volgens mij idd de strekking van het verhaal..
Als het flashen fout gaat, kun je volgens mij gewoon weer flashen. En je zou dan ook met de SEUS tool van SE de orginele firmware weer terug kunnen zetten..
Als ik die generic UK firmware erop zet en vanaf daar upgrade, heb ik dan in de toekomst ook updates eerder binnen dan met de branded T-Mobile firmware? En heeft die generic UK firmware ook de Nederlandse taal als optie? Hebben meer mensen hier hun toestel op deze manier naar generic UK geflasht?
Over het algemeen heb je dan de updates vele malen sneller dan als je bij de T-mobile branded firmware blijft.
En je kunt bij elke firmware gewoon Nederlands als taalkeuze instellen :)
Ik heb op deze manier, maanden terug, de "World_Generic" geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Nnoitra schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:33:
[...]

Dat is volgens mij idd de strekking van het verhaal..
Als het flashen fout gaat, kun je volgens mij gewoon weer flashen. En je zou dan ook met de SEUS tool van SE de orginele firmware weer terug kunnen zetten..

[...]

Over het algemeen heb je dan de updates vele malen sneller dan als je bij de T-mobile branded firmware blijft.
En je kunt bij elke firmware gewoon Nederlands als taalkeuze instellen :)
Ik heb op deze manier, maanden terug, de "World_Generic" geflasht.
Bedankt voor je feedback.. Dus jij hebt ook die "GingerBreak" niet geinstalleerd en uitgevoerd? Je kan dus zeker die flashtool gebruiken ZONDER te rooten? En is World_Generic beter dan UK_Generic of maakt het niet veel uit? Sorry voor de vele vragen, maar ik wil wel e.e.a duidelijk hebben voordat ik met mn phone ga knoeien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelzadh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 07:49
Finally, de 4.0 update voor de Arc :)
Versie 1247-1063 R6C

PUHZ-SW100YAA & 7440wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

roelzadh schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:08:
Finally, de 4.0 update voor de Arc :)
Versie 1247-1063 R6C
Welke provider zit je??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
M4DMan schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:41:
Bedankt voor je feedback.. Dus jij hebt ook die "GingerBreak" niet geinstalleerd en uitgevoerd? Je kan dus zeker die flashtool gebruiken ZONDER te rooten? En is World_Generic beter dan UK_Generic of maakt het niet veel uit? Sorry voor de vele vragen, maar ik wil wel e.e.a duidelijk hebben voordat ik met mn phone ga knoeien :P
Your welcome :)

Ik heb GingerBreak wel gebruikt, maar ik ben redelijk 'in-to' smartphones en heb root rechten ook echt nodig voor sommige applicaties ;)
De Flashtool kun je gebruiken zonder te rooten, sterker nog, je kunt pas rooten als je FW versie 3.0.A.2.181 geflasht hebt. Latere FW versies kun je niet meer rooten.
Er zit weinig verschil tussen World en UK, ik geloof dat de UK versie een paar extra apps heeft (zoals de bbc iplayer).
Maar als je wilt rooten, en root houden, dan moet je de UK firmware hebben en alleen OTA (over the air) updates uitvoeren.

Hier staat een iets betere 'handleiding' over hoe te flashen, en dan is dit de UK firmware versie die je moet hebben.

En als je toch wil rooten, dan moet je dat meteen doen nadat je FW .181 geflasht hebt volgens deze guide.

Oh ja;
Versie 1247-1063 R6C is "Netherlands Generic"
Versie 1247-1022 is "Netherlands T-mobile Branded"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat flashen klinkt interesant!

Wel de vraag of al je user data verloren gaat zoals sms - e-mail en contacten? Ik zie dat er een appart knopje voor is om deze juist te verwijderen maar gezien mijn slechte ervaringen met het herinstaleren van Windows instalaties vraag ik het me ten zeerste af of alles goed blijft werken..

En waarom ben ik in godsnaam uit de TS geknikkert door een mod ? Hele startpost zitten maken krijg je dat.. 7(8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
In de flashtool de keuze "wipe user data" welke je aan/uit kunt zetten.
Maar ik ben een voorstander van alles te wipen; gewoon 'schoon' beginnen.
Daarbij, als het goed is, staan al je contacten al in Gmail en je SMSjes kun je backuppen met apps zoals "MyPhoneExplorer". Email durf ik niet te zeggen.
Apps kun je later gewoon weer opnieuw installeren (je angry bids voortgang ben je wel kwijt).

Overigens is er natuurlijk altijd het risico dat het flashen niet goed gaat. In die situatie moet je eigenlijk wel zelf in staat zijn om een oplossing te zoeken, bijvoorbeeld via de vele topics op XDA-forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de antwoorden! Contacten staan inderdaad in gmail en de smjes zijn dan jammer... Hij is ondertussen de nieuwste firmware aan het downloaden dus so far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Joh, ff met 'MyPhoneExplorer' aan de slag om je smsjes te backuppen, of even in de market zoeken ;)

Ennuh; hoe bedoel je de nieuwste firmware downloaden?
Jij gaat meteen voor Firmware 4.0.A.2.368, deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar was ik te ongeduldig voor haha.. Maar ben naar een vorige update gegaan UK general en nou OTA aan het updaten. Als het goed is komt de nieuwste dan ook binnen?

En mijn bevindingen met de nieuwe update:

- Toetsenbord heeft een lelijke diepte gekregen bij de buttons
- Bij alarmen is een nieuw instel klokje te vinden welke top werkt en eruit ziet.
- Opstarten gaat een stuk sneller
- Overall komt alles sneller over
- xLoud voegt veel toe aan de externe speaker
- Standbye button inhouden om de telefoon uit te doen gaat nu ook een stuk sneller. Handig gezien het een rot knopje is ;)
- Bij de coverart van muziek zit nu een soort ambilight effect (of was dit al?)
- Een aantal icoontjes zijn netter geworden
- Complete lag is weg uit de image gallery. 3D effect bij het draaien van de telefoon komt nu megavet over.
- Themes zijn tof ( al helemaal als je zat van het blauw bent). Hoop wel dat er in toekomstige updates ook compleet andere worden toegevoegd.
En ik vergeet er vast nog een paar ;)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Yup, UK_Generic heeft een OTA naar 4.0.A.2.368

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 13:18
Geflashed via flashtool. Toen had ik weer 2.3.2, welke overigens de hele tijd errors gaf. Daarna update gedraaid en nu zit ik op de laatste versie. Was wel even verbaasd maar goed.

Nieuwe versie is idd merkbaar sneller, geen gehakkel meer. Daarnaast: ik weet niet waarom, maar ik ben best blij met het andere toetsenbord in staande modus voor smsjes. Geen mistypen meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Nollekeuh schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:47:
Geflashed via flashtool. Toen had ik weer 2.3.2, welke overigens de hele tijd errors gaf. Daarna update gedraaid en nu zit ik op de laatste versie. Was wel even verbaasd maar goed.

Nieuwe versie is idd merkbaar sneller, geen gehakkel meer. Daarnaast: ik weet niet waarom, maar ik ben best blij met het andere toetsenbord in staande modus voor smsjes. Geen mistypen meer!
Als je flasht zonder te rooten, kan je dan nog gewoon updaten via de Companion of kan je dan ook alleen nog maar OTA updates krijgen? Ik heb nu die 4.0 firmware ook, maar T-Mobile ligt dus dik een maand achter met het uitrollen van updates dus ik zit er ook aan te denken de UK firmware erop te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
M4DMan schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:02:
[...]

Als je flasht zonder te rooten, kan je dan nog gewoon updaten via de Companion of kan je dan ook alleen nog maar OTA updates krijgen? Ik heb nu die 4.0 firmware ook, maar T-Mobile ligt dus dik een maand achter met het uitrollen van updates dus ik zit er ook aan te denken de UK firmware erop te zetten..
Ik heb het via SEUS gedaan. Das een stand alone programma puur voor updaten, dit lukte dus. PC companion weet ik niet. Je kan bij flashtool kiezen voor een data wipe. Ik heb dat niet gedaan en so far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Cool, thanks.. Zal vanavond eens gaan kloten dan :P Vooralsnog heeft rooten voor mij weinig toegevoegde waarde, screenshots maken komt in de Android update van oktober en deze standaard loader is goed genoeg voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
M4DMan schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:10:
Cool, thanks.. Zal vanavond eens gaan kloten dan :P Vooralsnog heeft rooten voor mij weinig toegevoegde waarde, screenshots maken komt in de Android update van oktober en deze standaard loader is goed genoeg voor mij :)
Ja dat heb ik dus ook. De featuresets en stabiliteit van de standaard SE rom is onovertroffen. Tuurlijk, er zijn leuke veranderingen in snelheid bij andere roms, maar als ik daarvoor de camera moet missen is dat een no-go.

Ik denk dat echte welkome veranderingen nog moeten komen. Het enige waar ik nu met smart op zit te wachten is een smart dialer. Het is van de zotte dat google dat zelf niet heeft. Het zoeken van een contact is zooooo niet-intuitief scrollen door een hele lijst 8)7 . Check anders deze thread: http://code.google.com/p/...20Owner%20Summary%20Stars

Hij wordt reviewed dus hopelijk in een nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
M4DMan schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:02:
Als je flasht naar de 'UK_Generic' en je gaat niet rooten dan kun je prima PC Companion of SEUS gebruiken om te updaten.
De OTA update methode is puur&alleen om root te houden :)

Maar goed, als je niet wilt/hoeft te rooten kun je net zo goed meteen deze "Global_Generic" FW flashen. Dan heb je de nieuwste FW en hoef je niet meer te updaten. En de "Global_Generic" heeft volgens mij ook wat minder bloatware, vergeleken met de "UK_Generic".

ps: De enige 'echte' reden om eerste de oude "UK_Generic" te installeren is de mogelijkheid om te rooten.

[ Voor 26% gewijzigd door Nnoitra op 06-09-2011 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Nnoitra schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:35:
[...]

Als je flasht naar de 'UK_Generic' en je gaat niet rooten dan kun je prima PC Companion of SEUS gebruiken om te updaten.
De OTA update methode is puur&alleen om root te houden :)

Maar goed, als je niet wilt/hoeft te rooten kun je net zo goed meteen deze "Global_Generic" FW flashen. Dan heb je de nieuwste FW en hoef je niet meer te updaten. En de "Global_Generic" heeft volgens mij ook wat minder bloatware, vergeleken met de "UK_Generic".

ps: De enige 'echte' reden om eerste de oude "UK_Generic" te installeren is de mogelijkheid om te rooten.
Thanks voor de tips wederom!! Wat ik me wel afvraag, heeft die Global Generic ook net zo snel nieuwe updates als de UK Generic? En ben ik dan van die T-Mobile branding af? Want dat is de belangrijkste reden om te flashen voor mij... (**** T-Mobile :+)

[ Voor 3% gewijzigd door M4DMan op 06-09-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
M4DMan schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:00:
Thanks voor de tips wederom!! Wat ik me wel afvraag, heeft die Global Generic ook net zo snel nieuwe updates als de UK Generic? En ben ik dan van die T-Mobile branding af? Want dat is de belangrijkste reden om te flashen voor mij... (**** T-Mobile :+)
Maakt volgens mij niet echt heel veel uit qua snelheid.
En ja, je bent van je t-mobile branding af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Global generic bestaat niet. Dat is eigenlijk een duitse, engelse, of ander type europese release. Schijnbaar kun je het beste de duitse versie installeren want die heeft het minste rotzooi erop staan. Maar als je root hebt kun je alles verwijderen dus dan maakt het weinig uit. Dit soort non-specifieke releases zijn allemaal snel met updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
  • Laatst online: 13-09 07:48
Ik heb een probleem met mijn toestel de trilfunctie doet het niet en soms doet het touchscreen het op sommige plaatsen niet. Ook laat de lak van de case op sommige plaatsen los. Hebben hier meer mensen last van? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:19:
Global generic bestaat niet. Dat is eigenlijk een duitse, engelse, of ander type europese release. Schijnbaar kun je het beste de duitse versie installeren want die heeft het minste rotzooi erop staan.
Hier heb je gelijk, "global" bestaat eigenlijk niet, maar het maakt in dit geval niets uit voor de werking van de telefoon. Het enige echt verschil is de vooraf geïnstalleerde apps aka 'bloatware'. Maar voor de beginnende android user zal dat, denk ik, niet echt heel veel uitmaken.
Maar als je root hebt kun je alles verwijderen dus dan maakt het weinig uit. Dit soort non-specifieke releases zijn allemaal snel met updaten.
Maar hier klopt het voor de Arc icm de nieuwste update niet helemaal meer.
Met root en bepaalde apps kun je inderdaad bloatware verwijderen, maar als je de nieuwste update wilt en je wilt root; dan moet je eerst de .181 UK_Generic (of de HK) wel flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Arc nu bijna vier maanden. Om te beginnen vind ik het een super telefoon! Al mijn verwachtingen heeft hij waargemaakt.

Sinds een week begint hij toch minder goed zijn werk te doen.. Regelmatig heb ik geen bereik en geen internet meer. Het is moeilijk te zeggen op welke momenten dit is, het lijkt zelfs volstrekt willekeurig te gebeuren. Zo kan ik het ene moment ergens vol bereik en gewoon 3G internet hebben, en het volgende moment kan ik alleen nog maar 'noodoproepen' versturen.. Erg vervelend uiteraard.

Herkennen jullie dit probleem? Wat kan ik er tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:47:
Ik heb de Arc nu bijna vier maanden. Om te beginnen vind ik het een super telefoon! Al mijn verwachtingen heeft hij waargemaakt.

Sinds een week begint hij toch minder goed zijn werk te doen.. Regelmatig heb ik geen bereik en geen internet meer. Het is moeilijk te zeggen op welke momenten dit is, het lijkt zelfs volstrekt willekeurig te gebeuren. Zo kan ik het ene moment ergens vol bereik en gewoon 3G internet hebben, en het volgende moment kan ik alleen nog maar 'noodoproepen' versturen.. Erg vervelend uiteraard.

Herkennen jullie dit probleem? Wat kan ik er tegen doen?
Klinkt als een simkaart probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
  • Laatst online: 13-09 07:48
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:47:
Regelmatig heb ik geen bereik en geen internet meer. Het is moeilijk te zeggen op welke momenten dit is, het lijkt zelfs volstrekt willekeurig te gebeuren. Zo kan ik het ene moment ergens vol bereik en gewoon 3G internet hebben, en het volgende moment kan ik alleen nog maar 'noodoproepen' versturen..
Met mijn andere telefoon (HTC Desire) had ik bij mij binnen op de begane grond helemaal geen bereik. Ik heb nu sinds ik van vodafone naar t-mobile ben gegaan en met de Arc normaal bereik om te kunnen bellen en internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S

H-S

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:38:
Daar was ik te ongeduldig voor haha.. Maar ben naar een vorige update gegaan UK general en nou OTA aan het updaten. Als het goed is komt de nieuwste dan ook binnen?

En mijn bevindingen met de nieuwe update:

- Toetsenbord heeft een lelijke diepte gekregen bij de buttons
- Bij alarmen is een nieuw instel klokje te vinden welke top werkt en eruit ziet.
- Opstarten gaat een stuk sneller
- Overall komt alles sneller over
- xLoud voegt veel toe aan de externe speaker
- Standbye button inhouden om de telefoon uit te doen gaat nu ook een stuk sneller. Handig gezien het een rot knopje is ;)
- Bij de coverart van muziek zit nu een soort ambilight effect (of was dit al?)
- Een aantal icoontjes zijn netter geworden
- Complete lag is weg uit de image gallery. 3D effect bij het draaien van de telefoon komt nu megavet over.
- Themes zijn tof ( al helemaal als je zat van het blauw bent). Hoop wel dat er in toekomstige updates ook compleet andere worden toegevoegd.
En ik vergeet er vast nog een paar ;)
Ik heb ook de 4.0.A.2.368 Generic Global versie geflasht, en ben tot nu toe erg tevreden.
Alleen raar dat ik nergens de optie van "wipe all data" kon vinden, dus was alles kwijt.
Bij de 4.0.A.2.368 Generic Global versie heb ik ook gezien:
  • dat als je bij de homescreen "pincht" dat alle widgets bewegen als ze op 1 scherm staan.
  • En idd bij de coverart van muziek zit een soort ambilight effect.
  • Scherm gaat nu ook uit met "old tv" effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-07 18:11
Hmmn ik zoek een nieuwe mobiel, het hoeft niet de beste van de beste te zijn, maar ik wil wel graag spellen spelen, foto's maken, filmpjes kijken etc.

Is de Arc (of de Ray) daar goed genoeg voor? Het enige punt waar ik over twijfel is de processor. Met de nieuwe dual-core smartphones ben ik bang dat deze dan snel achterhaald zijn.
En ik wil juist een smartphone kopen om daar heel lang mee te doen, dus is deze daar verstandig voor?

Oh en ik kon geen topic vinden over de Sony Ericsson Xperia Ray, is daar wel een voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
H-S schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:36:
[...]

Ik heb ook de 4.0.A.2.368 Generic Global versie geflasht, en ben tot nu toe erg tevreden.
Alleen raar dat ik nergens de optie van "wipe all data" kon vinden, dus was alles kwijt.
...
Kijk maar eens bij de flashtool, op het moment dat je een firmware kan selecteren staat rechtsboven een checkbox default aangevinkt voor wipe user data.

@mnoitra: bedankt voor de links om de arc te flashen naar uk_generic, te rooten met gingerbreak en via ota de nieuwste versie 4.0.A.2.368 te hebben. Ik moest alleen wat geduld hebben met gingerbreak, dat duurde bijna 10 minuten voordat de telefoon opnieuw opstartte zonder voortgangsbalk.
Ik hoopte dat ik de arc gelijk kon overklokken met cpu master, maar daar heb je blijkbaar een custom rom voor nodig waarbij de kernel aangepast is om te kunnen overklokken.

xloud werkt erg goed. Geluid uit speaker klinkt een stuk beter. Toestel lijkt ook snappier, maar dat kan ook komen omdat ik alles gewist heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nnoitra schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:45:
[...]

Hier heb je gelijk, "global" bestaat eigenlijk niet, maar het maakt in dit geval niets uit voor de werking van de telefoon. Het enige echt verschil is de vooraf geïnstalleerde apps aka 'bloatware'. Maar voor de beginnende android user zal dat, denk ik, niet echt heel veel uitmaken.

[...]

Maar hier klopt het voor de Arc icm de nieuwste update niet helemaal meer.
Met root en bepaalde apps kun je inderdaad bloatware verwijderen, maar als je de nieuwste update wilt en je wilt root; dan moet je eerst de .181 UK_Generic (of de HK) wel flashen.
Klopt, had over het stukje heen gelezen dat het hier niet een open bootloader betreft dus dan ben je van OTA afhankelijk als je root wilt. Anders flash je gewoon een nieuwe generic versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tr201 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:27:
[...]

Kijk maar eens bij de flashtool, op het moment dat je een firmware kan selecteren staat rechtsboven een checkbox default aangevinkt voor wipe user data.

@mnoitra: bedankt voor de links om de arc te flashen naar uk_generic, te rooten met gingerbreak en via ota de nieuwste versie 4.0.A.2.368 te hebben. Ik moest alleen wat geduld hebben met gingerbreak, dat duurde bijna 10 minuten voordat de telefoon opnieuw opstartte zonder voortgangsbalk.
Ik hoopte dat ik de arc gelijk kon overklokken met cpu master, maar daar heb je blijkbaar een custom rom voor nodig waarbij de kernel aangepast is om te kunnen overklokken.

xloud werkt erg goed. Geluid uit speaker klinkt een stuk beter. Toestel lijkt ook snappier, maar dat kan ook komen omdat ik alles gewist heb.
Geen speciale rom, wel kernel idd. Dan moet je bootloader wel vrij zijn. Maar je houdt al je instellingen en data wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:41:
[...]

Geen speciale rom, wel kernel idd. Dan moet je bootloader wel vrij zijn. Maar je houdt al je instellingen en data wel.
Maar de kernel zit toch in de rom ingebakken? En kan je de bootloader nog unlocken als je de arc geroot hebt en de laatste OTA-firmware draait? Of moet je dan eerst terug naar een andere firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Bootloader kun je ten alle tijden unlocken.
Maar let wel; je kunt dan niet meer via OTA of SEUS of PC Companion updaten!
Je moet dus bij elke update /rom flashen. Ook kun je "TrackID" & "PlayNow!" niet meer gebruiken.
Voordeel is dat je elke beschikbare Arc rom kunt flashen die je wil; geroote SE rom's, CyanogenMod, DooMkernel, etc etc.

Eventueel kun je de bootloader wel weer 'locken' zodat je kunt updaten met SEUS enzo, maar "TrackID" & "PlayNow!" blijven 'kapot'.

Oh ja, met het unlocken van de bootloader kun je je garantie in heel veel gevallen vergeten.. Bij rooten niet!

[ Voor 10% gewijzigd door Nnoitra op 06-09-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
[Guide] All in one 'Namaste guide' to Bootloader unlocking, Rooting, Flashing & more
Lees deze guide maar eens voor meer info over het hoe en wat met betrekking tot bootloader unlocking en het rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Nnoitra schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:06:
[Guide] All in one 'Namaste guide' to Bootloader unlocking, Rooting, Flashing & more
Lees deze guide maar eens voor meer info over het hoe en wat met betrekking tot bootloader unlocking en het rooten.
Ik kende die guide for dummies al, voor mij is alleen het daadwerkelijk de bootloader unlocken nieuw. Ik heb al eens een androidtablet gehad en daar was rooten voldoende om custom roms te installeren en daardoor de
processor te overklokken. Blijkbaar omdat de bootloader niet gelocked was. Maar rooten lijkt me voorlopig voldoende, de custom rom is nu goed genoeg, het toestel lijkt sneller en met root kan ik wel programma's als root explorer (voor verwijderen bloatware) en button savior installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Ik heb ook geflasht naar de Global Generic! Hoop dat ik met de Android update nu wat sneller aan de beurt ben dan bij T-Mobile O-)

Heb Wipe All User Data bewust aangevinkt gelaten, lekker verse start.. Heerlijk smooth is ie nu hehehe.. Wel ff bezig geweest met opnieuw instellen :D Thanks voor de hulp guys!

[ Voor 41% gewijzigd door M4DMan op 06-09-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:13
Wat blijft het toch een gezeik om die updates te installeren met pc companion:
- connect in massa opslag modus
- En nu weer in mediamodus
- Oh, nu kan ik hem niet meer vinden
- zie eerste stap.
...elke keer weer ditzelfde liedje

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
02Sjoerd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:30:
Hmmn ik zoek een nieuwe mobiel, het hoeft niet de beste van de beste te zijn, maar ik wil wel graag spellen spelen, foto's maken, filmpjes kijken etc.

Is de Arc (of de Ray) daar goed genoeg voor? Het enige punt waar ik over twijfel is de processor. Met de nieuwe dual-core smartphones ben ik bang dat deze dan snel achterhaald zijn.
En ik wil juist een smartphone kopen om daar heel lang mee te doen, dus is deze daar verstandig voor?

Oh en ik kon geen topic vinden over de Sony Ericsson Xperia Ray, is daar wel een voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hem kopen! Het enige punt waarop hij wat achterhaald is, is de processor. En een beetje op internet kijken en je denk dat je met een 1 GHZ single core niet meer uit de voeten kunt...

Kan alleen maar zeggen dat:
- De processor mega snel is. In het menu duidelijk sneller als de HTC Desire ( zal vast voor het grootste gedeelte liggen aan Sense). Oftwel de software scheeld veel/
- De GPU erg snel is
- De software snel en erg stabiel
- Ontwerp van te telefoon erg tof is.
- geluidskwaliteit top is de mediaspeler erg fijn is.
- Camera vergelijkbaar of beter is als de top modelen van andere merken.
- Up to date met de Android versies en dit waarschijnlijk een flinke tijd zo blijft.

Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Als ik nu weer een telefoon zou moeten kopen zou ik weer voor de Arc gaan!

De telefoon is gewoon erg snel en stabiel en niets trager dan een dual core zolang je geen hardcore gamer bent. Helemaal na het overclocken en nieuw memory management helemaal niets meer te klagen. Hoewel de laatste update het overclocken al minder nuttig maakt, maar het kost niets dus waarom niet. Verder is de camera ook erg goed. Persoonlijk geen betere gezien, vooral de snelheid tussen foto's is erg snel en daardoor erg handig in gebruik. Ook de support van SE behoort nu tot het beste in de markt. Als ik een nieuwe koop dan zal het waarschijnlijk een dual core SE zijn. Gewoon erg tevreden met looks, prestaties en stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Nollekeuh schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:35:
[...]

Ik denk dat echte welkome veranderingen nog moeten komen. Het enige waar ik nu met smart op zit te wachten is een smart dialer. Het is van de zotte dat google dat zelf niet heeft. Het zoeken van een contact is zooooo niet-intuitief scrollen door een hele lijst 8)7 . Check anders deze thread: http://code.google.com/p/...20Owner%20Summary%20Stars

Hij wordt reviewed dus hopelijk in een nieuwe versie.
Ik gebruik Dialer one ipv de stock dialer. Komende van een htc desire met sense viel de standaard dialer erg tegen. Uiteraard is het mooier als de stock dialer smart is, maar tot die tijd bevalt dialer one (heel veel in te stellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
cheiron schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:40:
- zie eerste stap.
SEUS gebruiken.
tr201 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:19:
[...]

Ik gebruik Dialer one ipv de stock dialer. Komende van een htc desire met sense viel de standaard dialer erg tegen. Uiteraard is het mooier als de stock dialer smart is, maar tot die tijd bevalt dialer one (heel veel in te stellen).
Smart dialer is niet een bekende app. Ze noemen het daar gewoon zo. Maar het is idd iets wat gewoon basisfunctionaliteit zou moeten zijn, zeker voor een f*cking zoekbedrijf als google. Dat was ook de grootste tegenvaller voor mij na sense. Als ik nu een persoon wil bellen moet ik 5 stappen zetten. Bij Sense ging dat veel sneller en intuitiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Nollekeuh schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:33:

Smart dialer is niet een bekende app. Ze noemen het daar gewoon zo. Maar het is idd iets wat gewoon basisfunctionaliteit zou moeten zijn, zeker voor een f*cking zoekbedrijf als google. Dat was ook de grootste tegenvaller voor mij na sense. Als ik nu een persoon wil bellen moet ik 5 stappen zetten. Bij Sense ging dat veel sneller en intuitiever.
Om geen 5 stappen te hoeven zetten gebruik ik dus 'dialer one', gratis uit de market te halen. Ik begrijp dat smart dialer geen app is, maar een term om de usability van de dialer-functie aan te geven. 'Dialer one' lijkt in gebruik op de sense-dialer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:11
Ik wil een Xperia Arc tijdelijk rooten om een aantal bestandjes aan te passen, maar daarna gelijk unrooten ivm verzekering. iemand een suggestie/link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Het topic doorlezen, want dan had je geweten dat rooten geen invloed op je garantie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Filmpje met uitleg over 3D functie en ander nieuws. Zit er aardig slick uit.

YouTube: Sony Ericsson Xperia arc S - hands on (incl. Xperia Facebook Inside Upgrade) - YouTube

Het is even wachten op een custom rom van de Arc S --> Arc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Nollekeuh schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:06:
Het is even wachten op een custom rom van de Arc S --> Arc!
Nee hoor, want het is hééééél erg waarschijnlijk dat dit gewoon in de 2.3.4 update zit, die ook voor de Arc komt.
De Arc S is eigenlijk gewoon de Arc, maar dan met een 'overclocked' cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Nnoitra schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:47:
[...]

Nee hoor, want het is hééééél erg waarschijnlijk dat dit gewoon in de 2.3.4 update zit, die ook voor de Arc komt.
Is er een manier om de Arc S "software/OS" over te nemen naar een normale Arc, dus dat je daar ook een overklokte CPU hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Mbt de vraag "zou je de Arc weer kopen?" weet ik het eigenlijk niet. Ik heb de GalaxyS2 nu een paar keer in mijn handen gehad, en die voelt nog net wat sneller aan. Daarnaast blijf ik af en toe last houden van een uitvallende Arc als ik hem neer leg (ja ja.. ik zou eens terug moeten naar de winkel, maar het is moeilijk te reproduceren on demand).

Aan de andere kant blijf ik het design wel echt geweldig vinden. Die lichte kromming waardoor hij goed in een borstzakje past bijvoorbeeld.

Dan mbt de update: de mediaserver is nieuw? Dat vind ik wel een leuke toevoeging. Zonder kabels via de PS3 mijn foto's en video's op TV bekijken. Qua werking merk ik niet veel verschil.

Enige jammere vind ik dat er twee (nutteloze) apps bij zijn gekomen die ik niet kan verwijderen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Nnoitra schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:47:
[...]

Ik bedoel alleen voor de 1,4 Ghz. Dat dat 3D in de update zit is al zeker. Ze worden nagenoeg gelijk, behalve op klokfrequentie. Daarvoor zou ik hem wel willen rooten, maar dan moet er een wel een rom zijn met alle functionaliteit van de Arc (S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
M4DMan schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:08:
Is er een manier om de Arc S "software/OS" over te nemen naar een normale Arc, dus dat je daar ook een overklokte CPU hebt?
Je bootloader unlocken en wachten op een port van de ArcS firmware en die flashen.
Of, als je ongeduldig bent; je bootloader unlocken, de nieuwste pre-rooted (orginele SE) firmware flashen en dan de "DooMKernel OC kernel" installeren.
Nollekeuh schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:35:
Ik bedoel alleen voor de 1,4 Ghz. Dat dat 3D in de update zit is al zeker. Ze worden nagenoeg gelijk, behalve op klokfrequentie. Daarvoor zou ik hem wel willen rooten, maar dan moet er een wel een rom zijn met alle functionaliteit van de Arc (S).
Met alleen rooten kun je geen andere rom installeren, daarvoor moet je je bootloader unlocken (zie hierboven).

[ Voor 34% gewijzigd door Nnoitra op 07-09-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Nnoitra schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:42:
[...]

Je bootloader unlocken en wachten op een port van de ArcS firmware en die flashen.
Of, als je ongeduldig bent; je bootloader unlocken, de nieuwste pre-rooted firmware flashen en dan de "DooMKernel OC kernel" installeren.
Yeah bwoi! En nee, ik ben niet ongeduldig, ik wacht op de meest veilige manier.. Bootloader unlocken, is dat makkelijk? En als dat gebeurd is is het een kwestie van firmware flashen met FlashTool, zoals ik gisteren ook de Global Generic heb geflasht? En hoe controleer ik dan of idd de processorsnelheid zoals die van de Arc S is nadat ik dat heb gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
M4DMan schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:44:
Yeah bwoi! En nee, ik ben niet ongeduldig, ik wacht op de meest veilige manier.. Bootloader unlocken, is dat makkelijk? En als dat gebeurd is is het een kwestie van firmware flashen met FlashTool, zoals ik gisteren ook de Global Generic heb geflasht? En hoe controleer ik dan of idd de processorsnelheid zoals die van de Arc S is nadat ik dat heb gedaan?
Mbt bootloader unlocking; [Guide] All in one 'Namaste guide' to Bootloader unlocking, Rooting, Flashing & more (betekend einde garantie).
En ja, hierna gewoon weer met FlashTool de gewenste FW flashen.
Voor Custom Kernels installeren is er ook wel een guide te vinden op XDA,
Wat betreft verdere overclocking vragen; dunno. Ik weet alleen dat de mogelijkheden er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Oke cool.. Alleen firmware flashen betekent geen einde garantie (NL Generic > Global Generic) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Nog 1 vraagje trouwens; waar moet een jpeg aan voldoen om als album art opgenomen te worden in de standaard player? Het lijkt bij mij nu nogal random te zijn of een afbeelding als album art getoond wordt of niet.
Over het algemeen staat er een front.jpg of een "artiestnaam.jpg" in de folder.

-edit-
Nevermind, Mp3 taggen of een albumart.jpg dus. Sorry, volgende keer eerst beter zoeken

-edit-
Bedankt tr201, ga ik eens naar kijken

[ Voor 19% gewijzigd door cheiron op 07-09-2011 11:23 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
M4DMan schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:54:
Oke cool.. Alleen firmware flashen betekent geen einde garantie (NL Generic > Global Generic) ?
Nope, op deze manier een orginele, ongewijzigde, SE firmware flashen heeft geen gevolgen mbt garantie...
Je doet eigenlijk hetzelfde wat SEUS doet bij een update, alleen dan met een andere tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
cheiron schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:01:
Nog 1 vraagje trouwens; waar moet een jpeg aan voldoen om als album art opgenomen te worden in de standaard player? Het lijkt bij mij nu nogal random te zijn of een afbeelding als album art getoond wordt of niet.
Over het algemeen staat er een front.jpg of een "artiestnaam.jpg" in de folder.

-edit-
Nevermind, Mp3 taggen of een albumart.jpg dus. Sorry, volgende keer eerst beter zoeken
De app Album art grabber van Tim Clark is hier ook handig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:27:
[...]

Probeer eerst een "reset instellingen" bij instellingen >>Back-up & herstellen. Hierbij verwijderd hij niets..
Na een paar dagen ermee werken blijft het goed draaien. Dit was de oplossing. Bedankt!
Er is niets verwijderd, geen apps, geen mail, etc.
Zelfs Hyves, Linked In e.d. komen nu binnen op TimeScape (tot dusver werkte alleen Facebook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
De SE Xperia Ray is toch precies hetzelfde als de Arc, behalve dan het uiterlijk?

Want ik zat er aan te denken om die te kiezen, omdat ie dan in mn broekzak past. En dat kan bij de arc niet echt (toch?).

Het enige waar ik mee zit is dat er binnenkort een Arc S komt, die dus sneller is dan de Arc en Ray. Kan je de normale Arc ook zo snel overclocken, en wat zijn eigenlijk de grote verschillen? En als je de Ray (die ik waarschijnljik ga nemen) gaat overclocken, word ie dan sneller warm omdat hij kleiner is?

En als je niet veel afweet van overclocken en smartphones, is het dan slim om er aan te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
02Sjoerd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:34:
De SE Xperia Ray is toch precies hetzelfde als de Arc, behalve dan het uiterlijk?

Want ik zat er aan te denken om die te kiezen, omdat ie dan in mn broekzak past. En dat kan bij de arc niet echt (toch?).

Het enige waar ik mee zit is dat er binnenkort een Arc S komt, die dus sneller is dan de Arc en Ray. Kan je de normale Arc ook zo snel overclocken, en wat zijn eigenlijk de grote verschillen? En als je de Ray (die ik waarschijnljik ga nemen) gaat overclocken, word ie dan sneller warm omdat hij kleiner is?

En als je niet veel afweet van overclocken en smartphones, is het dan slim om er aan te beginnen?
Ga eens naar een winkel, dan kan je beide in je broekzak proberen. Ik merk 'm amper in m'n broekzak doordat ie zo dun is.

Als je in dit forum de posts van de afgelopen 2 dagen leest, dan heb je je antwoorden op overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
02Sjoerd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:34:

Omdat je een newbie bent; rechtsbovenin heb je een klein vakje met daarin de tekst; "Zoeken...".
Dat vakje is je vriend! Maak er gebruik van!
Overigens, zoals hierboven indirect ook al aangegeven is, Tweakers (ik in ieder geval) zijn vaak behulpzamer als je een vraag stelt die de afgelopen dagen (in ieder geval!) nog niet voorbij gekomen is...

Verder mag je je ook wel een klein beetje in de materie verdiepen; niet alleen het uiterlijk van de Ray is anders. Wat zou er nog meer kleiner moeten zijn als het gehele toestel kleiner is? ;)
En wat betreft;
Nee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-08 22:36
cheiron schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:40:
- zie eerste stap.
Heb ik ook een hele tijd gehad, gister op aanraden van Nollekeuh Sony Ericsson Update Service (SEUS) gebruikt, werd meteen verbinding gemaakt en de update werd direct geïnstalleerd. Werkte dus perfect.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een hele verandering met de update is dat de accu behoorlijk veel langer meegaat.
Normaal gesproken moet hij zeker elke avond aan de lader. Nu staat hij aan het einde van de dag op 70%..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe dat SEUS heb ik ook eindelijk gevonden. Raar dat je dat bij de Arc nergens vindt op de site bij SE. Wel bij oudere telefoons, daar is gewoon SEUS te downloaden. Terwijl het dus beter werkt naar companion software, die je wel steeds tegenkomt bij de Arc.
Nnoitra schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:06:
Ja dat is echt voor dummies, ik zal me daar weer onder scharen aangezien android toch weer anders werkt dan symbian.
Ik heb hier nu eens goed naar gekeken en wil graag rooten. Ik kan het allemaal goed volgen, maar heb wel 2 vragen:

Vraag 1

4. Download LT15.rar file (attached to this post below) and copy "LT15.sin" to "loaders" folder in flashtool.

Ik heb het bestand wel gedownloaded, maar kan geen map 'loaders' vinden in flashtool. Heb flashtool wel keurig laten draaien, maar ik krijg andere mappen (zoals customs, drivers, etc). Moet je die map 'loaders' zelf maken of heb ik een verkeerde flashtool? NB ik heb versie0.3.0.0

Vraag 2

Bovendien verwijzen ze naar de benodigde file LT15i_3.0.A.2.181_Unbranded.ftf , maar de download file waarnaar verwezen wordt, heeft als naam LT15i_3.0.A.2.181_Generic_World.ftf Moet je die laatste naam wijzigen in 'unbranded' aan het eind? Of gewoon het achtervoegstel 'generic world' laten staan?

Alvast bedankt en ik hoop dat deze vragen gerichter zijn O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S

H-S

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:01:

Vraag 2

Bovendien verwijzen ze naar de benodigde file LT15i_3.0.A.2.181_Unbranded.ftf , maar de download file waarnaar verwezen wordt, heeft als naam LT15i_3.0.A.2.181_Generic_World.ftf Moet je die laatste naam wijzigen in 'unbranded' aan het eind? Of gewoon het achtervoegstel 'generic world' laten staan?
Je kan zelf kiezen welke file je wilt, ik zelf heb de Generic_World versie gebruikt, geen verschil dacht ik.
Gewoon deze stappen volgen en dan komt het wel goed.
http://forum.xda-develope...p?p=13397412#post13397412

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
H-S schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:14:
Je kan zelf kiezen welke file je wilt, ik zelf heb de Generic_World versie gebruikt, geen verschil dacht ik.
Die heeft nog geen ota naar de nieuwste versie, dus daar heeft ie weinig aan :)
Voor root & nieuwste update; check deze.

• H-S

H-S

Nnoitra schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:33:
[...]
Oh bedankt, ik flash ook maar naar die versie :)

Verwijderd

Nnoitra schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:33:
[...]
Dank je, dat is dus weer een andere handleiding. Vreemd genoeg wel een oudere versie flashtool.

Tot mijn verbazing kon ik na installatie seus direct een nieuwe update krijgen. Het is wel 2.3.3 weer maar een ander build nummer. Het opstarten gaat sneller, er zitten thema's op. Verder extra apps die ik er weer af heb. Niet veel nieuws verder dacht ik.

• Nnoitra
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:51:
Dank je, dat is dus weer een andere handleiding. Vreemd genoeg wel een oudere versie flashtool.

Tot mijn verbazing kon ik na installatie seus direct een nieuwe update krijgen. Het is wel 2.3.3 weer maar een ander build nummer. Het opstarten gaat sneller, er zitten thema's op. Verder extra apps die ik er weer af heb. Niet veel nieuws verder dacht ik.
In die handleiding staat duidelijk beschreven dat je na "Gingerbreak" moet updaten via OTA, niet via SEUS, om root te houden.

Verder zijn de handleidingen zijn in de basis allemaal hetzelfde, de een maakt gebruik van firmware .181 de ander van .184 en de te gebruiken flashtool versie maakt weinig uit.

En wat betreft je opmerking; "Niet veel nieuws verder dacht ik", lees de update beschrijving eens.
En een algemene opmerking; look before you leap.

[ Voor 44% gewijzigd door Nnoitra op 08-09-2011 14:07 ]

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Korte vraag: Als ik GingerBreak installeer vanaf een versie .181 en de telefoon root kan ik updaten OTA om de root te behouden. So far so good. Stel de update in oktober komt uit, naar 2.3.4. Als ik dan weer OTA update, blijft ik dan nog steeds de root behouden? En nog verder in de toekomst, de Android 3.0 update wordt uitgebracht, zelfde vraag...

[ Voor 14% gewijzigd door M4DMan op 08-09-2011 14:10 ]

• Nnoitra
  • Nu online
Zolang 2.3.4 nog niet uit is, laat staan een OTA versie, is daar geen zinnig woord over te zeggen.

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Nnoitra schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:12:
Zolang 2.3.4 nog niet uit is, laat staan een OTA versie, is daar geen zinnig woord over te zeggen.
Duidelijk.. Ik ga me dr straks ook maar even aan wagen, die root.. Wil graag van die bloatware apps af en zien wat de super user nu eigenlijk allemaal kan :P Begin het een beetje door te krijgen allemaal, smartphones ftw :P

Enige tips voor handige apps om te downloaden nadat je root hebt? Bv om die bloatware te verwijderen, geniale aanpassingen te doen oid? :P

[ Voor 13% gewijzigd door M4DMan op 08-09-2011 14:25 ]

• Nnoitra
  • Nu online
Titanium Backup & lees dit & gebruik deze.

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Whehehe.. Goed goed, point taken :P Thanks voor die 1e link iig :D

• Nollekeuh
H-S schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:14:
[...]

Gewoon deze stappen volgen en dan komt het wel goed.
http://forum.xda-develope...p?p=13397412#post13397412
De UK versie heeft t.o.v. de NL versie i.i.g. als nadeel dat je niet meer nationaal kan roamen. Telfort klanten zullen dus roaming aan moeten zetten om een dataverbinding te krijgen.

• Nnoitra
  • Nu online
Small price to pay for root ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Agree.. T-Mobile staat nationaal roaming niet eens toe, dus ik heb daar geen last van.

Update: Vanochtend mijn telefoon geroot.. Eerst geflasht naar oude versie van Generic UK, daarna GingerBreak geinstalleerd en uitgevoerd en vervolgens update OTA erop gezet. Verliep zonder problemen en had alles binnen een half uur geregeld.. Heerlijk om al die vervelende apps op te schonen met Titanium backup, mijn menu is nu maar 2,5 pagina groot hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
M4DMan schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:12:
Update: Vanochtend mijn telefoon geroot.. Eerst geflasht naar oude versie van Generic UK, daarna GingerBreak geinstalleerd en uitgevoerd en vervolgens update OTA erop gezet. Verliep zonder problemen en had alles binnen een half uur geregeld.. Heerlijk om al die vervelende apps op te schonen met Titanium backup, mijn menu is nu maar 2,5 pagina groot hehehe
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nnoitra schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:02:
[...]

In die handleiding staat duidelijk beschreven dat je na "Gingerbreak" moet updaten via OTA, niet via SEUS, om root te houden.
Ik had nog niet geroot, omdat ik nog vragen had gesteld hierboven. Vandaag dat ik dus gewoon kon updaten via SEUS want ik had nog geen root.
Ben van plan wel te gaan rooten als het nog lukt vanavond. En dan kom ik als het goed is ook weer terug op de versie die ik nu heb zonder roottoegang (of misschien nog een nieuwere versie).
hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 18:54:
[...]

Ik had nog niet geroot, omdat ik nog vragen had gesteld hierboven. Vandaag dat ik dus gewoon kon updaten via SEUS want ik had nog geen root.
Ben van plan wel te gaan rooten als het nog lukt vanavond. En dan kom ik als het goed is ook weer terug op de versie die ik nu heb zonder roottoegang (of misschien nog een nieuwere versie).
hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben.
Dan was je dus al wat aan het proefdraaien met flashtool en seus? Want nu moet je eerst met flashtool weer naar 2.3.2 voordat je gingerbreak kan gebruiken om roottoegang te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tr201 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:17:
[...]

Dan was je dus al wat aan het proefdraaien met flashtool en seus? Want nu moet je eerst met flashtool weer naar 2.3.2 voordat je gingerbreak kan gebruiken om roottoegang te krijgen.
Nee, flashtool had ik al wel geinstalleerd maar ik had als nieuwste versie 0.3.0.0. Die heb ik niet echt gebruikt nog, alleen op pc gezet.
Ik heb seus gewoon gebruikt uit nieuwsgierigheid of de update mij goed beviel. Maar nog steeds ben ik van plan te rooten. Ik had voor de update al 2.3.3. en na de update ook 2.3.3. dus wat dat betreft had ik toch al terug moeten gaan naar 2.3.2

In elk geval kan ik alleen die 'generic' vinden, de uk versie dus. Maar dat zullen de meesten dan wel gebruiken denk ik.
Pagina: 1 ... 21 ... 45 Laatste