Je kan tot donderdag wachten als je wil maar ik lees het nieuws gewoon op woensdag als de persconferentie gehouden wordt
Ik ben erg benieuwd naar wat de nieuwe iPad gaat bieden. In dat licht bekeken vind ik het ook bijzonder hoe de bestaande iPad zich een plaats in mijn dag heeft verworven.
In het begin viel de iPad me erg tegen, omdat ik er verkeerde verwachtingen van had (meer een netbook/laptopvervanger). Ik heb hem toen zelfs verkocht. Het was op een gegeven moment een collega die me liet inzien hoe hij eigenlijk bedoeld is. Sindsdien heb ik er toch weer een gekocht en is hij voor mij niet meer weg te denken, zowel thuis als onderweg (3G). De apps zijn sindsdien ook een stuk geavanceerder geworden en sommigen bieden compleet nieuwe ideeen (zoals Flipboard)
Een upgrade in specs lijkt me niet eens zo belangrijk, alles draait eigenlijk prima zo. Iets meer geheugen (meer safari tabs open zonder reload) lijkt me wel prettig maar geen reden om te upgraden. Let wel, ik gebruik ook mijn iPhone 2G nog als enige telefoon, ik upgrade niet zo gauw voor specs

. Ik vind het trouwens echt bijzonder wat Apple uit zo'n miezerig ARM processortje weet te persen, als je kijkt hoe soepel alles draait.
Iets lichter zou fijn zijn maar ook niet echt een belangrijk probleem. Hij is zwaar maar ik heb mezelf aangeleerd om hem gewoon op de bankleuning te leggen bijvoorbeeld of op mijn buik te laten leunen (gelijk een reden om die portie patat niet te laten staan

). Bovendien zou ik met het oog op gebruik tijdens reizen eigenlijk geen mindere accuduur voor lief willen nemen in ruil voor een lager gewicht. De enorme accuduur is nu echt een voordeel op reis.
Het enige dat me genoeg reden zou geven om te upgraden is een minder spiegelend scherm en vooral een lagere minimum helderheid. Mijn vriendin houdt van 'sfeerverlichting' en de witte achtergrond van sommige apps is zelfs op de donkerste instelling dan nog genoeg voor hoofdpijn (en lang niet elke app heeft een contrast instelling). Als de volgende iPad een stuk donkerder kan (zoals de iPhone bijvoorbeeld) dan gaat de mijne absoluut op ebay.