[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste
Acties:
  • 152.392 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 15:10
Ik heb aan mijn tv een PC gekoppeld die ik als media center gebruik. Hij draait op windows 7. Zou ik van mij iPad een afstandsbediening kunnen maken zodat ik bijv. me films aan en uit kan zetten etc. En dan wil ik niet een remote desktop app. Das niet echt handig.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:41

Roytoch

Nietes

van_doorn schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:33:
Ik heb aan mijn tv een PC gekoppeld die ik als media center gebruik. Hij draait op windows 7. Zou ik van mij iPad een afstandsbediening kunnen maken zodat ik bijv. me films aan en uit kan zetten etc. En dan wil ik niet een remote desktop app. Das niet echt handig.

Is het niet veel handiger om gebruik te maken van bijvoorbeeld XBMC (wat gewoon draait onder windows) en dan de XBMCcommander app bijvoorbeeld te gebruiken?

Er zijn vaak wel remotes voor specifieke software, maar gebruik je VLC, windows media player, of wat?

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 15:10
roy.ahuis schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:37:
[...]

Is het niet veel handiger om gebruik te maken van bijvoorbeeld XBMC (wat gewoon draait onder windows) en dan de XBMCcommander app bijvoorbeeld te gebruiken?

Er zijn vaak wel remotes voor specifieke software, maar gebruik je VLC, windows media player, of wat?
Ik gebruik Media portal en daar staan al mijn series en films in. Maar XBMC is eigenlijk hetzelfde als media portal? Als dat zo is zou dat een prima oplossing zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:27

Ik gebruik daar de gratis app teamvieuwer voor. Super makkelijk installeren en gebruiken.
In principe neem je de pc helemaal over met de pad dus je kan alles doen, waaronder xbmc dus.
Je pad veranderd zodra je xbmc start in een toetsnbord met daarboven een groot zwart mousepad.

Enige nadeel is dat als je op de pad de app in de achtergrond zet hij de verbinding verbreekt, met als gevolg dat je weer opnieuw moet connecten voor je een film kan pauzeren ofzo.

* edit
Sorry, te enthausiast willen antwoorden. Je wil geen remote control.
Ik zou wel een app willen wat ook op de achtergrond blijft draaien en een betere interface heeft dan gewoon een remote control.

[ Voor 36% gewijzigd door Dennisdn op 22-02-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steve ziet er eigenlijk nooit gezond uit maar hier is het idd wel erger dan normaal.

Hij heeft wel smaak wat auto's betreft. Nu weer in een S5 en zelf rijd hij een Mercedes SL (55AMG dacht ik).

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb sinds eergisteren een iPad, uit New York meegenomen. Prachtig apparaat, ik ben er erg blij mee. Vooral onder het ontbijt een krantje of Twitter lezen is echt super relaxt. _/-\o_

Nu had ik in video reviews gezien dat er een knop was om de schermrotatie uit te zetten. Deze knop doet bij mij de iPad muten. Ik heb gelezen dat de functie van deze knop is veranderd bij een update van iOS. Wat is hier precies de motivatie achter? De schermrotatie uit kunnen zetten is namelijk echt super handig als je op je zij ligt in bed. Van de mute functie snap ik het nut niet zo goed, je kan het volume toch gewoon een aantal keer verlagen?

Is het mogelijk om schermrotatie weer aan die knop toe te wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

monnick schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 23:39:
Ik heb gelezen dat de functie van deze knop is veranderd bij een update van iOS. Wat is hier precies de motivatie achter?
Die ontbreekt :+ Apple vond dit blijkbaar beter maar de massa denkt daar anders over.
Nee, maar dat schijnt bij de volgende iOS update te veranderen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knakworst schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:28:
Misselijkmakend dat dit soort gossip gepost wordt...
Ik wilde net zeggen, volgens mij heeft het ongemak en lijden van iemand bar weinig met Apple te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Komt gelukkig weer terug in 4.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 18:04
Ik heb sinds eergisteren een iPad, uit New York meegenomen. Prachtig apparaat, ik ben er erg blij mee. Vooral onder het ontbijt een krantje of Twitter lezen is echt super relaxt. _/-\o_

Nu had ik in video reviews gezien dat er een knop was om de schermrotatie uit te zetten. Deze knop doet bij mij de iPad muten. Ik heb gelezen dat de functie van deze knop is veranderd bij een update van iOS. Wat is hier precies de motivatie achter? De schermrotatie uit kunnen zetten is namelijk echt super handig als je op je zij ligt in bed. Van de mute functie snap ik het nut niet zo goed, je kan het volume toch gewoon een aantal keer verlagen?

Als je het njet wist, het kan nog steeds (zij het op een andere manier): 2x op home button, swipe die balk naar rechts en dan de meest linkse knop

[ Voor 4% gewijzigd door T7D_Sneezy op 23-02-2011 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
T7D_Sneezy schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 00:08:
[...]

Als je het njet wist, het kan nog steeds (zij het op een andere manier): 2x op home button, swipe die balk naar rechts en dan de meest linkse knop
Ah thanks! Dat wist ik niet d:)b Is er een centrale plaats om dit soort handigheidjes in iOS te vinden? Ik heb het idee dat er veel dingen zijn die ik nog niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09 19:22
roy.ahuis schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:45:
[...]

Ja ik werd ook een beetje onpasselijk van het filmpje... maar oke. Los daarvan is het heel hard gesteld wel zo dat Steve zo enorm belangrijk is (of lijkt) voor apple, wat een beursgenoteerd bedrijf is, dat zeker gezien de onduidelijke opvolging dit soort filmpjes (hoe ranzig ook) belangrijke informatie is.

/offtopic ook, sorry.
Mwa, boeie. Als je beroemd bent neem je ook de media met je mee. Die kan zowel meewerken als tegen je werken. Dat is een nadeel die je hebt maar ik denk niet dat Steve Jobs aan ons/jou denkt als hij zijn saldo bekijkt op ze bank of als hij de SL 55 AMG instapt om een rondje te rijden. Dus voor mij is gewoon iemand.

Snap niet waarom mensen hem bijna adoreren. Het is gewoon een CEO, maar dan van Apple. #Care! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Ik ben op zoek naar een app voor de iPad, waarmee ik systeemgegevens van mijn computer op het scherm van de iPad kan zien, zoals processorbelasting, cpu-temperatuur, etc. Dan wil ik mijn iPad in de standaard naast mijn PC zetten, en die gegevens zouden dan via Wifi naar de iPad gestreamd moeten worden.

Bestaat zoiets, en zo ja: hoe heet dit??
:?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Appleman schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 07:18:
[...]
Snap niet waarom mensen hem bijna adoreren. Het is gewoon een CEO, maar dan van Apple. #Care! :X
Dat is het nou juist. Steve Jobs is niet alleen de CEO, Steve is Apple.

Apple kan nog wel eens stevig veranderen als Steve er niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:03

knakworst

Get more sats!

Appleman schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 07:18:
[...]

Mwoah, ben geen Apple fan, maar:
- Imac
- Next
- Pixar
- Macbook Air
- Ipod
- Itunes store
- Iphone
- Ipad
- keihard doorgegroeid tijdens de grote financiële crisis in 2008/2009
- groter dan Microsoft en Google
- eennagrootste bedrijf ter wereld, gered van de afgrond

lijkt mij toch wel voldoende om te concluderen dat hij wel een bijzonder goede CEO is, zoniet de beste ooit.

Maar als je misschien nog maar een paar weken te leven hebt als je slechts 55 bent, al een paar keer bijna dood was, vraagt om een beetje privacy, probeert een zo normaal mogelijk leven te lijden, moet dit dan? Ik vind van niet. Als je als celebrity getrouwd bent met weet ik het wie, en in het openbaar gaat zoenen met een ander, dat mag van mij best op een roddelsite. Dat heb je immers zelf in de hand. Je eigen gezondheid kun je echter niet sturen, en vind ik dan ook niet gepast om hierover te vermelden. Gelukkig pakken de serieuze media het nieuws ook niet op valt mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
wvexeltweakers schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:17:
Ik ben op zoek naar een app voor de iPad, waarmee ik systeemgegevens van mijn computer op het scherm van de iPad kan zien, zoals processorbelasting, cpu-temperatuur, etc. Dan wil ik mijn iPad in de standaard naast mijn PC zetten, en die gegevens zouden dan via Wifi naar de iPad gestreamd moeten worden.

Met AirDisplay zou je dat kunnen, is weliswaar geen specifieke monitoring app. Kan je de iPad als extra scherm gebruiken. Ik gebruik dat bv voor IM vensters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09 19:22
knakworst schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:23:
[...]

Mwoah, ben geen Apple fan, maar:
- Imac
- Next
- Pixar
- Macbook Air
- Ipod
- Itunes store
- Iphone
- Ipad
- keihard doorgegroeid tijdens de grote financiële crisis in 2008/2009
- groter dan Microsoft en Google
- eennagrootste bedrijf ter wereld, gered van de afgrond

lijkt mij toch wel voldoende om te concluderen dat hij wel een bijzonder goede CEO is, zoniet de beste ooit.

Maar als je misschien nog maar een paar weken te leven hebt als je slechts 55 bent, al een paar keer bijna dood was, vraagt om een beetje privacy, probeert een zo normaal mogelijk leven te lijden, moet dit dan? Ik vind van niet. Als je als celebrity getrouwd bent met weet ik het wie, en in het openbaar gaat zoenen met een ander, dat mag van mij best op een roddelsite. Dat heb je immers zelf in de hand. Je eigen gezondheid kun je echter niet sturen, en vind ik dan ook niet gepast om hierover te vermelden. Gelukkig pakken de serieuze media het nieuws ook niet op valt mij op.
Dus als het iemand is, die loopt te zoenen met een ander, dan mag dat wel? Want die mogen geen privacy hebben want die zijn niet ziek? Dat is pas een aparte gedachte.

Beroemd <> Media, zo simpel is het. Ze kunnen meewerken maar ook tegenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 18:04
monnick schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 00:25:
[...]

Ah thanks! Dat wist ik niet d:)b Is er een centrale plaats om dit soort handigheidjes in iOS te vinden? Ik heb het idee dat er veel dingen zijn die ik nog niet weet.
zoek maar eens op internet op ipad tips/tricks. Er is nu ook een populaire app in de store.
Inderdaad lastig dat apple geen handleiding levert bij een iPad, zeker als je helemaal nieuw bent met iOs dan zou dat erg handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

wvexeltweakers schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:17:

Voor de iphone en mac heb je dan iStat van Bjango

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
is het mogelijk om ipv op een blocknote aantekeningen te maken dit op de ipad te doen. dus met een of ander pennetje erop schrijven?

met eventueel de mogelijkheid om dit in pdf door te sturen of gewoon te printen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
mn pa is momenteel in de VS waar het wel iets goedkoper is om een iPad aan te schaffen. kan dit nog nadelen met zich meebrengen? (compatible met AppStore, garantie, stekkers)... thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
groggy schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:39:
is het mogelijk om ipv op een blocknote aantekeningen te maken dit op de ipad te doen. dus met een of ander pennetje erop schrijven?

met eventueel de mogelijkheid om dit in pdf door te sturen of gewoon te printen?
Notes plus
En een iPad stylus van een dollar.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:11
Zojuist op Engadget:
Apple's holding an iPad 2 event on March 2nd... we'll be there live!

Hey look at that! The rumors were true. Apple will be holding a media event on March 2nd... and Engadget will be there live covering the whole thing. As you can tell by the image above (sent with the invite), this is going to be all about tablets -- iPads, to be exact.
Dan krijgt Reuters toch gelijk :)

[ Voor 10% gewijzigd door RobbertC op 23-02-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Laatst online: 01:27
Als hij op 2 maart aangekondigd wordt, zal ie dan meteen al in de Apple Stores liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Vorig jaar werd de iPad op 27 januari gepresenteerd, en lag 'ie op 3 april in de winkels in de VS. In Nederland duurde het tot juli. Ga er maar niet vanuit dat de iPad 2 volgende week ook echt te koop is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
RobbertC schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 17:37:
Vorig jaar werd de iPad op 27 januari gepresenteerd, en lag 'ie op 3 april in de winkels in de VS. In Nederland duurde het tot juli. Ga er maar niet vanuit dat de iPad 2 volgende week ook echt te koop is ;)
Ja maar toen was het een totaal nieuw produkt. Reken maar dat Apple nu veel meer haast heeft met het uitbrengen, ze weten ook wel dat vanaf dit moment (en zeker na de aankondiging) niemand meer een iPad 1 gaat kopen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:32

TMC

Pino112 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 17:30:
Als hij op 2 maart aangekondigd wordt, zal ie dan meteen al in de Apple Stores liggen?
Ik snap echt niet waarom je deze vraag stelt. Verwacht je echt dat iemand hier dit weet? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:32

TMC

GekkePrutser schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 18:08:
[...]

Ja maar toen was het een totaal nieuw produkt. Reken maar dat Apple nu veel meer haast heeft met het uitbrengen, ze weten ook wel dat vanaf dit moment (en zeker na de aankondiging) niemand meer een iPad 1 gaat kopen namelijk.
Aankondiging begin maart maakt een release begin april zeer waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Laatst online: 01:27
[...]

Dit + het feit dat de nieuwe iPods ook meteen verkrijgbaar waren als ik het me goed herinner.
TMC schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 18:09:
[...]
Ik snap echt niet waarom je deze vraag stelt. Verwacht je echt dat iemand hier dit weet? :F
Sorry voor mijn vraag. :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pino112 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 18:13:
[...]

Dit + het feit dat de nieuwe iPods ook meteen verkrijgbaar waren als ik het me goed herinner.
Klopt het is ook helemaal zo gek niet dat je dit denkt.

iPod's/Mac's/Software zijn ook altijd binnen enkele dagen te koop.
Zou niet weten waarom dit niet mogelijk is met de iPad2 (als hij zo gaat heten).

Lijkt me juist slim dit wereldwijd aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 14:44

Ikzelf gebruik mymovies.name op windows mediacenter en de bijbehorende ipad app. Deze app heeft een zeer goede remote. Je loopt dan ook niet met infrarood te prutsen en werkt veel snelller dan mijn logitech remote.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
RobbertC schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 17:37:
Maar toen was de iPad nog nieuw en kon er nog een hype ontstaan, maar als ze nu de iPad 2 aankondigen, gaat niemand meer een iPad kopen en blijven ze daarmee zitten. Dus er is wel wat voor te zeggen dat ze 'm gelijk uitbrengen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 07:59
Donstil schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:18:
[...]

Dat is het nou juist. Steve Jobs is niet alleen de CEO, Steve is Apple.

Apple kan nog wel eens stevig veranderen als Steve er niet meer is.
Hij is goed in onderhandelen en kansen pakken/zien. Maar hij ontwerpt niet de producten hoor... Net zoals Jonathan Ive niet alleen verantwoordelijk is voor het design. Werkt een groep van 100+ man aan... Steve is belangrijk, maar Apple gaat nu echt niet ten onder zonder hem

Ben wel benieuwd nu wie de presentatie gaat doen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tijn89 op 23-02-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

habermas schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:55:
mn pa is momenteel in de VS waar het wel iets goedkoper is om een iPad aan te schaffen. kan dit nog nadelen met zich meebrengen? (compatible met AppStore, garantie, stekkers)... thanx!
Nee, dat maakt niet uit. Alleen moet je wel een verloopstukje voor de lader regelen. Een duckhead van 5 euro bij de Apple winkel is voldoende.

Dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CUebapdZCGG5VE3Y9EmvMfot/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Canaria op 23-02-2011 20:14 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 20:24
Donstil schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 18:52:
[...]

Klopt het is ook helemaal zo gek niet dat je dit denkt.

iPod's/Mac's/Software zijn ook altijd binnen enkele dagen te koop.
Zou niet weten waarom dit niet mogelijk is met de iPad2 (als hij zo gaat heten).

Lijkt me juist slim dit wereldwijd aan te pakken.
Ze verwachten geen wereldrelease. Landen zoals het Nederland, schijnen toch waarschijnlijk 2 maanden langer te moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Hahn schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 19:04:
Maar toen was de iPad nog nieuw en kon er nog een hype ontstaan, maar als ze nu de iPad 2 aankondigen, gaat niemand meer een iPad kopen en blijven ze daarmee zitten. Dus er is wel wat voor te zeggen dat ze 'm gelijk uitbrengen.
Jullie hebben gelijk natuurlijk, niet over nagedacht! Ik ben dan wel benieuwd of Nederland dan ook snel aan de beurt is deze keer :)

Wat timwijn hier boven zegt, dat scheelt dan ook 2 maanden verkoop in Nederland, want grote kans dat mainstream media (zoals nu.nl, Telegraaf, RTL Nieuws) ook over de nieuwe iPad gaan berichten zodat de 'leken' ook weten dat er een nieuwe komt.

[ Voor 13% gewijzigd door RobbertC op 23-02-2011 22:58 ]

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
[...]

[...] dat vanaf dit moment (en zeker na de aankondiging) niemand meer een iPad 1 gaat kopen namelijk.
Ik wil juist een iPad 1 nu kopen, kan ik kortingen bedwingen :).
De iPad2 heeft voor mij te weinig voordelen om te wachten, heb hem echt zsm nodig :)
GoTCoast schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:36:
[...]
De iPad2 heeft voor mij te weinig voordelen om te wachten
Wat weet jij wat wij niet weten waardoor je weet dat hij weinig voordelen heeft?
timwijn schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 22:53:
[...]

Ze verwachten geen wereldrelease. Landen zoals het Nederland, schijnen toch waarschijnlijk 2 maanden langer te moeten wachten.
Mm dan moet hij wel HEEL goed worden wil ik er een uit de VS over laten komen.

Nou, volgende week weten we het. Maar ik denk dat ik dit keer kan uithouden met de iPad1, en niet de iPad2 ga importeren (als ik uberhaupt die zal halen).

De iPad1 had ik echt naar uitgekeken omdat ik geen alternatief had. Eindelijk een waardig apparaat om mijn tijdschriften, strips en boeken op te lezen. Afgelopen jaar heb ik ook gigabytes aan leesmateriaal verstookt.

Een hogere res ipad zal een instantbuy zijn, maar ik denk niet dat de ipad2 dat bied.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• monnick
  • Niet online
kmf schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:11:
Nou, volgende week weten we het. Maar ik denk dat ik dit keer kan uithouden met de iPad1, en niet de iPad2 ga importeren (als ik uberhaupt die zal halen).

De iPad1 had ik echt naar uitgekeken omdat ik geen alternatief had. Eindelijk een waardig apparaat om mijn tijdschriften, strips en boeken op te lezen. Afgelopen jaar heb ik ook gigabytes aan leesmateriaal verstookt.

Een hogere res ipad zal een instantbuy zijn, maar ik denk niet dat de ipad2 dat bied.
Inderdaad. Behalve hogere resolutie, wat meer geheugen / processorkracht en wat minder gewicht zou ik eigenlijk niet weten wat je zou moeten verbeteren aan de iPad.

Camera in een iPad lijkt me totaal niks toevoegen. Ik vind het juist heel elegant dat er geen camera is. Aluminium behuizing en groot scherm aan de voorkant, lekker minimalistisch :>
Resolutie, scherm, geheugen, processorkracht, gewicht, opslag. Daar valt nog genoeg in te verbeteren, maar of dat voor mensen een geldige reden is om gelijk te upgraden is voor iedereen anders natuurlijk.

Extra geheugen en cpu zal het webgebruik wel sterk verbeteren (laden van veel grote images, of renderen van pagina's soepeler maken). En meer videomogelijkheden (kan je met vlc of soortgelijk wel de heftige formaten kijken).
Als videoprestaties op cpu een indicatie is, dan is de ipad voor video net zo krachtig als een de eerste athlon/celeron :P

• Ryur
  • Registratie: December 2007
Donstil schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:04:
[...]

Wat weet jij wat wij niet weten waardoor je weet dat hij weinig voordelen heeft?
Zie berichten onder jou.
Zoals de 'iPad1' nu is, heeft die voor mij alle functies die ik wil.
- Hij is voor mij snel genoeg (steel vaak genoeg die van mijn oom);
- Camera hoef ik niet;
- Dikte maakt mij ook niks uit, hij is al dun voor mij;
Wat mij betreft kunnen ze de 'iPad1' niet verbeteren. Daarom wil ik best een 'oudere' versie kopen met korting ;)

Verwijderd

De software. Een flinke poetsbeurt van Safari zodat hij niet meer vast zit aan een limiet bij images, of automatisch tabs gaat verversen zodat je weer zelf kunt gaan scrollen zou prettig zijn.

Of meer aanpassingen zodat je hem beter als personal assistant kunt gebruiken, ergo een functioneler home screen met agenda, 2do integratie, rss, enz.

Ik zie persoonlijk echt niet het nut van één of meerdere camera's.
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:03:
De software. Een flinke poetsbeurt van Safari zodat hij niet meer vast zit aan een limiet bij images, of automatisch tabs gaat verversen zodat je weer zelf kunt gaan scrollen zou prettig zijn.

Of meer aanpassingen zodat je hem beter als personal assistant kunt gebruiken, ergo een functioneler home screen met agenda, 2do integratie, rss, enz.

Ik zie persoonlijk echt niet het nut van één of meerdere camera's.
Een software is voor apple onafhankelijk van het hardware. Een iOS update zal ook gewoon op de ipad1 werken.

• GekkePrutser
  • Niet online
kmf schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:07:
[...]Een software is voor apple onafhankelijk van het hardware. Een iOS update zal ook gewoon op de ipad1 werken.
Niet helemaal. Apple heeft al een paar keer bepaalde features alleen op nieuwere types beschikbaar gemaakt, ondanks dat de hardware ondersteuning aanwezig was.

Voorbeeld: MMS op de iPhone 2G. Hardwarematig geen probleem want het werkt gewoon over GPRS (en met een jailbreak kan het ook gewoon). Of bijvoorbeeld de home screen achtergrond op de iPhone 3G (kon wel op de 3GS). Dit kon ook allang met een jailbreak.

En als je wat verder terug in de tijd gaat: Twee-vinger scrolling op trackpads, de oude generatie Powerbooks ondersteunde dit hardwarematig gezien ook maar het werd niet geupdate. Gelukkig was er iemand die iScroll2 ontwikkelde.

Dus Apple is er net als de meeste andere merken ook niet vies van features ten behoeve van marketing alleen op nieuwere modellen uit te brengen, zelfs als deze wel ondersteund worden. Gelukkig zijn ze wel beter dan andere telefoon fabrikanten zoals Nokia die hun toestellen helemaal niet updaten naar nieuwere (major) OS versies. Maar ik zou er niet op rekenen dat alle nieuwe software features van de iPad 2 op de 1 gaan werken.
GekkePrutser schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:28:
[...]

Niet helemaal. Apple heeft al een paar keer bepaalde features alleen op nieuwere types beschikbaar gemaakt, ondanks dat de hardware ondersteuning aanwezig was.

Voorbeeld: MMS op de iPhone 2G. Hardwarematig geen probleem want het werkt gewoon over GPRS (en met een jailbreak kan het ook gewoon). Of bijvoorbeeld de home screen achtergrond op de iPhone 3G (kon wel op de 3GS). Dit kon ook allang met een jailbreak.

En als je wat verder terug in de tijd gaat: Twee-vinger scrolling op trackpads, de oude generatie Powerbooks ondersteunde dit hardwarematig gezien ook maar het werd niet geupdate. Gelukkig was er iemand die iScroll2 ontwikkelde.

Dus Apple is er net als de meeste andere merken ook niet vies van features ten behoeve van marketing alleen op nieuwere modellen uit te brengen, zelfs als deze wel ondersteund worden. Gelukkig zijn ze wel beter dan andere telefoon fabrikanten zoals Nokia die hun toestellen helemaal niet updaten naar nieuwere (major) OS versies. Maar ik zou er niet op rekenen dat alle nieuwe software features van de iPad 2 op de 1 gaan werken.
Je praat dan over meer dan 2 generaties aan hardware voordat deze niet meer ondersteunt werden. Die achtergrond e.d. waren voor de iPhone4. de voorgaande generatie 3GS kreeg het dus gewoon er bij. Maar ja, dat 3 niet volledig wordt ondersteunt. tja..

Het is logisch dat evt. camera features niet op de ipad1 komen, maar andere features zullen vast wel komen. Maar bij de ipad3 zal de ipad1 idd niet (geheel) ondersteunt meer (kunnen) worden.
Maar ach, het is wel duidelijk dat veel flitsende features beter zullen werken op een sterkere machine.
Dus als er flitsende dualcore+ nodige features komen, dan zal ik ook twijfelen of ik de ipad1 uberhaupt wel zal updaten qua software.

• DarkSand
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 12:19
Weet iemand ook of het mogelijk is de ipad te gebruiken als handsfree device voor de Iphone? het lijkt erop dat de iphone niet wil pairen met de ipad volgens google (en zelf even getest). Dat internet niet geshared kan worden tussen beide devices snap ik (nou ja wel bespottelijk natuurlijk) maar dat je niet eens de ipad als bluetooth carkit kan gebruiken hierdoor is wel erg treurig.

Iemand enig idee?

• GekkePrutser
  • Niet online
kmf schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:37:
[...]Je praat dan over meer dan 2 generaties aan hardware voordat deze niet meer ondersteunt werden. Die achtergrond e.d. waren voor de iPhone4. de voorgaande generatie 3GS kreeg het dus gewoon er bij. Maar ja, dat 3 niet volledig wordt ondersteunt. tja..
Dat is waar, het voorgaande model ondersteunde wel altijd de nieuwe functies. Het was altijd 2 modellen geleden waar dingen weg gingen vallen (behalve bij ontbrekende hardware ondersteuning natuurlijk). Daar had ik nog niet aan gedacht. Dus het zou bij de iPad wel eens mee kunnen vallen.

• monnick
  • Niet online
Is het mogelijk om foto's handmatig over te zetten naar de iPad? Ik kan in iTunes alleen maar de optie vinden om een map te synchroniseren... :'( Als dit niet mogelijk is vind ik het behoorlijk weird. Ben benieuwd naar de motivatie achter deze keus.
monnick schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:05:
Is het mogelijk om foto's handmatig over te zetten naar de iPad? Ik kan in iTunes alleen maar de optie vinden om een map te synchroniseren... :'( Als dit niet mogelijk is vind ik het behoorlijk weird. Ben benieuwd naar de motivatie achter deze keus.
Die keus vind ik juist prima, nu heb ik dezelfde libary in m'n ipad en iphone. Ik heb gewoon een map op m'n pc gezet waarop ik foto's zet die ik op m'n idevices wil hebben.

Maar je kan wel direct foto's in de "ipad"-folder donderen onder windows explorer of zo. Komen ze ongesorteerd in je "ipad photo's"map.

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
kmf schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:37:
[...]

Je praat dan over meer dan 2 generaties aan hardware voordat deze niet meer ondersteunt werden. Die achtergrond e.d. waren voor de iPhone4. de voorgaande generatie 3GS kreeg het dus gewoon er bij. Maar ja, dat 3 niet volledig wordt ondersteunt. tja..
3gs is nu nog te koop, dat is dus gewoon de huidige budget versie van de iphone. Net zoals de 3g tot begin dit jaar te koop was. Dat de 3g dus niet meer voor alles ondersteund word is niet zo normaal. Qua hardware kan ik snappen dat het soms niet kan, maar bepaalde zaken zijn puur omdat apple het niet wil en je liever duwt naar een nieuwe ipv een oude meer functionaliteit te geven.
Ehm.. dat zeg ik toch ook? 3GS heeft ook volledige functionaliteit van iOS4.
Maar telefoons van twee generaties terug, dus 3G of lager hebben ofwel geen upgrade, ofwel beperkt.

Logisch.

• k995
kmf schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:08:
Ehm.. dat zeg ik toch ook? 3GS heeft ook volledige functionaliteit van iOS4.
Maar telefoons van twee generaties terug, dus 3G of lager hebben ofwel geen upgrade, ofwel beperkt.

Logisch.
Dat maakt toch niet uit hoeveel generaties? Wat uitmaakt is toch hoelang apple die verkoopt?

3gs is nog steeds te koop, waarschijnlijk tot juni volgend jaar.

Het is dus goed mogelijk dat als je die juni koopt, juli iphone 5 en iOS 5 uitkomt die maar half de 3gs ondersteunt . "Het is immers 2 generaties oud" Echter was die wel enkele weken daarvoor nog te koop.

Verwijderd

k995 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:20:
[...]

, maar bepaalde zaken zijn puur omdat apple het niet wil en je liever duwt naar een nieuwe ipv een oude meer functionaliteit te geven.
Whats your point :? Apple is een van de grootste bedrijven ter wereld en wil verkopen en moet winst maken. Dankzij Apple kan ik al 4 jaar dankbaar gebruik maken van mijn accessoires, heb ik al 4 jaar een toestel welke me elke dag weer veel plezier levert en werkt het altijd..(oke bijna altijd).

Noem mij 1 bedrijf die zo frequent updates levert, waarbij de accessoires hetzelfde blijven en je elke dag met plezier op je toestel kijkt..

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

k995 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:39:
Hoezo waarschijnlijk? Lijkt me eigenlijk niet zo waarschijnlijk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Canaria schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 20:12:
[...]

Nee, dat maakt niet uit. Alleen moet je wel een verloopstukje voor de lader regelen. Een duckhead van 5 euro bij de Apple winkel is voldoende.

Dit dus:
[afbeelding]
thanks! hij heeft al een iPhone dus ik denk zelfs dat ie dat niet nodig heeft...

zo te horen gaat ie voor de 32Gb zonder Wifi, ben benieuwd of ie nog wat korting kan bedingen met de iPad 2 op komst.....
[...]

Dat maakt toch niet uit hoeveel generaties? Wat uitmaakt is toch hoelang apple die verkoopt?

Het is dus goed mogelijk dat als je die juni koopt, juli iphone 5 en iOS 5 uitkomt die maar half de 3gs ondersteunt . "Het is immers 2 generaties oud" Echter was die wel enkele weken daarvoor nog te koop.
Maar ik ga ervan uit dat iemand die een 3GS koopt NET voor de release van iOS5.0 tevreden is met iOS4.2.1.
Waarom koop je hem anders.

Je gaat akkoord met een product met een bepaalde functionaliteit en Update's daarna zijn gewoon meegenomen.

Hoeveel Android/symbian/andereMobieleOS'en device's worden er niet verkocht die nooit geupdate worden en zelf vaak niet eens Bugfixes krijgen.

• k995
Exirion schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:41:
[...]

Hoezo waarschijnlijk? Lijkt me eigenlijk niet zo waarschijnlijk.
3gs is nu nog te koop hoor, net zoals 3g dat was tot de lancering van iphone 4 . Zie geen reden waarom apple dat nu plots zou veranderen.
Donstil schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:48:
[...]

Maar ik ga ervan uit dat iemand die een 3GS koopt NET voor de release van iOS5.0 tevreden is met iOS4.2.1.
Waarom koop je hem anders.
Ik reageerde enkel op de "2 generaties" wat eigenlijk weinig mee te maken heeft als je verschillende generaties naast elkaar verkoopt.
Noem mij 1 bedrijf die zo frequent updates levert, waarbij de accessoires hetzelfde blijven en je elke dag met plezier op je toestel kijkt..
Oude apple accessoires die op de 1e iphone werken doen dat op nieuwe niet meer hoor.

Apple heeft die connector gedeeltelijk aangepast over de jaren.

• timwijn
Donstil schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:04:
[...]

Mm dan moet hij wel HEEL goed worden wil ik er een uit de VS over laten komen.
Haha een kennis van mij gaat als het goed is in april die kant op, fingers crossed :9~
[...]

k995 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:55:
[...]

3gs is nu nog te koop hoor, net zoals 3g dat was tot de lancering van iphone 4 . Zie geen reden waarom apple dat nu plots zou veranderen.

Ik reageerde enkel op de "2 generaties" wat eigenlijk weinig mee te maken heeft als je verschillende generaties naast elkaar verkoopt.
Ja, dus? Dus klopt het nog steeds.
Als iPhone5 of iPhone4Gs uit komt, dan is de 3Gs niet meer officieel te koop, dus your point?

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

QuadrifoglioVerde schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:03:
[...]
Met AirDisplay zou je dat kunnen, is weliswaar geen specifieke monitoring app. Kan je de iPad als extra scherm gebruiken. Ik gebruik dat bv voor IM vensters.
Bedankt voor de tip. Als ik de omschrijving op hun site lees is dat wat ik zoek.

Dus heb ik die aangeschaft en op mijn iPad gezet, en de serversoftware in Windows 7 X64 geinstalleerd.
Maar helaas: is met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. De PC ziet de iPad wèl, maar er komt geen verbinding tot stand. Alle tips van hun forum en technische ondersteuning toegepast. Ben zo'n 3 uurtjes bezig geweest, maar dat mocht niks baten.
Wat mij betreft een niet uit-ontwikkeld produkt, en dus te vroeg op de markt gezet.

Dus maar een refund dan.
Noot voor overigen die dit willen aanschaffen: er zijn er veel meer met Windows 7 64-bit waar het onmogelijk blijkt om een verbinding tot stand te brengen met Air Display (Server).

Samsung S23 Ultra 256GB

• QuadrifoglioVerde
Ik heb wel aan de gang gekregen onder server 2008 r2; dus ook 64 bit. Laatst echter gemerkt dat het niet meer werkte. Toen niet veel aandacht aan besteed wegens tijdsgebrek. Misschien zelfde issue als bij jou.

Ander nadeel is dat bij activeren van de ipad als extra display je aero theme wordt uitgeschakeld. Outlook 2010 interface wordt dan een egaal vlak.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:40:
[...]
Whats your point :? Apple is een van de grootste bedrijven ter wereld en wil verkopen en moet winst maken. Dankzij Apple kan ik al 4 jaar dankbaar gebruik maken van mijn accessoires, heb ik al 4 jaar een toestel welke me elke dag weer veel plezier levert en werkt het altijd..(oke bijna altijd).
True to that, dat is de reden dat ik nog steeds mijn iPhone 2G heb: deze voldoet zelfs met 3.1.3 nog aan mijn eisen en is dankzij regelmatige updates zonder probleem 2 jaar "bij de tijd" geweest.
Noem mij 1 bedrijf die zo frequent updates levert, waarbij de accessoires hetzelfde blijven en je elke dag met plezier op je toestel kijkt.
De HTC Desire lijkt me de enige concurrentie momenteel, maar hoe ver dat die updates gaan...
Donstil schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:48:
Hoeveel Android/symbian/andereMobieleOS'en device's worden er niet verkocht die nooit geupdate worden en zelf vaak niet eens Bugfixes krijgen.
Veel. Apple was het eerste merk dat updates uitbracht om effectief functionaliteit toe te voegen. Op misschien een Windows Mobile 6 na maar dat was dan ook een "tweakers-only" phone OS. Ook de hedendaagse standaard genaamd "iPod Dock Connector" is mooi uitgevoerd, een goede stevige connector die veel mogelijkheden biedt. Al die apparaten met "USB" erop waar je nog niet eens weet wat wel en niet gaat, dankzij de puinhoop aan diverse kabels en adapters die van alles naar USB maken.
Oude apple accessoires die op de 1e iphone werken doen dat op nieuwe niet meer hoor.

Kan je een voorbeeld geven ?

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

wvexeltweakers schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:54:
[...]

Bedankt voor de tip. Als ik de omschrijving op hun site lees is dat wat ik zoek.

Dus heb ik die aangeschaft en op mijn iPad gezet, en de serversoftware in Windows 7 X64 geinstalleerd.
Maar helaas: is met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. De PC ziet de iPad wèl, maar er komt geen verbinding tot stand. Alle tips van hun forum en technische ondersteuning toegepast. Ben zo'n 3 uurtjes bezig geweest, maar dat mocht niks baten.
Wat mij betreft een niet uit-ontwikkeld produkt, en dus te vroeg op de markt gezet.

Dus maar een refund dan.
Noot voor overigen die dit willen aanschaffen: er zijn er veel meer met Windows 7 64-bit waar het onmogelijk blijkt om een verbinding tot stand te brengen met Air Display (Server).
Voor gebruik iPad als 2e scherm (in Windows 7 X64):
Ik heb nu DisplayLink aangeschaft (app van slechts € 1,59) en de serversoftware voor Windows gedownload en ge-installeerd. En raad eens: werkte direct! Geen malle fratsen, slechts eenmaal in firewall toestemming geven, en de iPad werkt als een perfect 2e scherm. Het kan dus wel.
Mogelijke nadeel voor sommigen: op moment dat je iPad als 2e scherm fungeert, werkt het touchscreen niet. Bij een update wil de maker proberen dit op te lossen. Maar dit is voor mij geen punt.

Geweldig om te zien hoe je cursor van je PC-scherm naar de iPad beweegt en weer terug.

Nu nog een dock met 220V die ik zowel staand als liggend kan gebruiken....tips??
_/-\o_

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Hoe sterk is het scherm van de iPad? Ik heb het apparaat nu een week in gebruik. Dat er in de loop der tijd krasjes op de achterkant van de iPad komen kan ik goed begrijpen (als je geen bescherming gebruikt), maar het scherm voelt echt aan als keihard glas. Mensen met krasjes / beschadigingen op hun scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
monnick schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 18:10:
Hoe sterk is het scherm van de iPad? Ik heb het apparaat nu een week in gebruik. Dat er in de loop der tijd krasjes op de achterkant van de iPad komen kan ik goed begrijpen (als je geen bescherming gebruikt), maar het scherm voelt echt aan als keihard glas. Mensen met krasjes / beschadigingen op hun scherm?
Het is behoorlijk sterk. Ik heb er nog geen krasjes in (niet dat ik gezien heb in elk geval), tijdens een half jaar normaal gebruik met vingers.

Niettemin heeft een collega van me al wel krassen, hij had hem in een plastic folderbak gestoken waar een metalen schroefkop een beetje uitstak en die heeft toch wel een flinke kras op het scherm van zijn iPad gemaakt. Verder heeft hij ook wat kleinere krassen zonder aanwijsbare oorzaak. Hij is er wel wat minder netjes op dan ik.

Ik heb de mijne altijd in de case zitten en dat beschermt goed tegen onverwachte ontmoetingen met metalen voorwepen.

Ik heb gezien de ervaringen van mijn collega wel het idee dat het glas wat minder sterk is dan dat van de iPhone. De mijne is al meerdere keren op straat gevallen, waarvan 1 keer met het glas recht naar beneden en gleed toen over een betonnen helling een meter naar beneden. Daar heeft hij welgeteld 1 heel klein krasje naast de speaker van overgehouden. Ik was echt verbaasd toen ik dat zag (en blij want ik had geen zin om een nieuwe te kopen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 08:16

Is dat geen softwareprobleem?
Gebruik hier iig nog wel laders van de 2G voor 3GS en volgens mij deed de dock het ook gewoon?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 16:48

KneoK

Not in a million lightyears

wvexeltweakers schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:32:
[...]

Voor gebruik iPad als 2e scherm (in Windows 7 X64):
Ik heb nu DisplayLink aangeschaft (app van slechts € 1,59) en de serversoftware voor Windows gedownload en ge-installeerd. En raad eens: werkte direct! Geen malle fratsen, slechts eenmaal in firewall toestemming geven, en de iPad werkt als een perfect 2e scherm. Het kan dus wel.
Mogelijke nadeel voor sommigen: op moment dat je iPad als 2e scherm fungeert, werkt het touchscreen niet. Bij een update wil de maker proberen dit op te lossen. Maar dit is voor mij geen punt.

Geweldig om te zien hoe je cursor van je PC-scherm naar de iPad beweegt en weer terug.

Nu nog een dock met 220V die ik zowel staand als liggend kan gebruiken....tips??
_/-\o_
_/-\o_

Dit is echt heel cool en werkt inderdaad heel goed. Enige nadeeltjes zijn de mouse lag en de lag bij het verslepen van vensters. Video afspelen werkt daarentegen weer perfect.

Touchscreen zou wel tof zijn bij een update en het zou ook tof zijn als ze in de software een detectie kunnen stoppen voor landscape/portrait mode, nu moet je dat zelf veranderen naar hoe je je iPad hebt staan op het moment.

Edit: het werkte hier overigens meteen zonder rare fratsen op Win7 x64. App installeren, software op pc installeren, app opstarten, pc selecteren, first use configuratie, nogmaals pc selecteren en direct beeld.

[ Voor 7% gewijzigd door KneoK op 25-02-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Ik heb hier een filmpje geplaatst waarin ik het gebruik van DisplayLink laat zien. Daarin wordt de iPad gebruikt als 2e monitor en kun je zien hoe eenvoudig je programma's (Corel PSP, Firefox met NOS Journaal via UitzendingGemist, iTunes en Outlook) van je PC-scherm naar de iPad sleept en gebruikt.

Mocht je dat filmpje te groot vinden of niet kunnen bekijken, staat hier een kleinere variant in mp4.

Noot: de iPad staat in een Altec Lansing Stage Octiv MP450. Daarmee kun je de iPad laden en zowel in portrait- als landscapemode gebruiken, alsmede achterover kantelen. Deze dock heeft tevens 2 x 50 mm speakerdrivers.
Nu bij MediaMarkt Breda voor € 139, online ietsje goedkoper te krijgen.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 18:20
Weet iemand toevallig of er een app is waarmee ik de iPad als toetsenbord/muis kan laten werken om mijn windows pc mee te bedienen?

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jongens mag ik jullie er even op wijzen dat dit de week is van de iPad2.

Stiekem begin ik nu wel benieuwd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Ik ben ook wel benieuwd, heb mijn huidige iPad nu een maand, maar wat ik jammer vind is dat met snel scrollen op site's je toch wel 'blokjes' ziet o.a en een aantal andere dingen zijn soms net niet snel genoeg.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben mezelf al twee weken lang aan het overtuigen dat ik de iPad2 niet moet kopen. Dan is het makkelijker om de verleiding te weerstaan :)

(een generatie skippen is het beste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
Schizo007nl schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:40:
Weet iemand toevallig of er een app is waarmee ik de iPad als toetsenbord/muis kan laten werken om mijn windows pc mee te bedienen?
http://itap-mobile.com/itap-touchpad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er nog mensen die [iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 10 (en verder) voor hun rekening willen nemen.

Ik had dit al eens eerder gevraagd maar hier kwam helaas geen reactie op. Ik ga zelf niet meer verder met Deel10 en/of de Startpost. Deze startpost wordt dan ook niet geupdate zodra de iPad2 specs bekend zijn.

Bij interesse hoor ik het graag.
kmf schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:36:
Ik ben mezelf al twee weken lang aan het overtuigen dat ik de iPad2 niet moet kopen. Dan is het makkelijker om de verleiding te weerstaan :)

(een generatie skippen is het beste)
Haha ja dat doe ik ook idd. Maar zodra hij dan in de winkel ligt ga ik er waarschijnlijk toch weer voor.
Uit de vs halen ga ik echt niet doen deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57
Nah, de iPad2 sla ik over. Ik gebruik m'n MacBook/iPhone4 meer dan de iPad tegenwoordig, neem dan liever een nieuwe MacBook.

Het is een leuk speeltje, maar kan voor mij toch geen laptop vervangen. Zou hem ook absoluut niet willen missen, maar gebruik hem bijna alleen als ik niet thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZpAz schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:34:
Ik ben ook wel benieuwd, heb mijn huidige iPad nu een maand, maar wat ik jammer vind is dat met snel scrollen op site's je toch wel 'blokjes' ziet o.a en een aantal andere dingen zijn soms net niet snel genoeg.
Natuurlijk kan de iPad moeilijk het gehele internet voor je downloaden ;) En je moet natuurlijk onthouden dat hij niet zoveel geheugen / processorkracht als een PC heeft. En daarbij gebeurt het enkel bij grote sites over trage verbindingen en wanneer je echt heel snel scrollt.
thaan schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:16:
Nah, de iPad2 sla ik over. Ik gebruik m'n MacBook/iPhone4 meer dan de iPad tegenwoordig, neem dan liever een nieuwe MacBook.

Het is een leuk speeltje, maar kan voor mij toch geen laptop vervangen. Zou hem ook absoluut niet willen missen, maar gebruik hem bijna alleen als ik niet thuis ben.
De iPad is geen laptop/pc vervanger, het is een apparaat die je gebruikt op het moment dat je moeilijk een laptop of pc kan gebruiken. Bv in de tram, bus, op de bank, in bed, (zo zijn er nog duizenden andere plekken) etc.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Inderdaad, maar de volgende krijgt waarschijnlijk het dubbele geheugen en een dualcore processor die per core ook nog eens sneller is, neem aan dat dat wel een aardig voordeeltje op gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ZpAz schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:52:
Inderdaad, maar de volgende krijgt waarschijnlijk het dubbele geheugen en een dualcore processor die per core ook nog eens sneller is, neem aan dat dat wel een aardig voordeeltje op gaat leveren.
Je schendt je NDA, je praat een ander na of je verzint zelf iets. Hoe dan ook: je vertelt onzin of je helpt jezelf in de problemen. Doe dat eens niet?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 08:16
Hij zegt dan ook: waarschijnlijk :+

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
burne schreef op maandag 28 februari 2011 @ 00:41:
[...]

Je schendt je NDA, je praat een ander na of je verzint zelf iets. Hoe dan ook: je vertelt onzin of je helpt jezelf in de problemen. Doe dat eens niet?
Dit zijn aannames van mij. De iPhone heeft 512MB de nieuwe iPad gaat daar zeker niet onder zitten, elke tablet en smartphone gaat dit jaar naar dualcore, dan blijft Apple echt niet achter.

Aanname's welke volgens mij in de lijn der verwachtingen liggen. Maar we zullen donderdag zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZpAz schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:37:
[...]

Dit zijn aannames van mij. De iPhone heeft 512MB de nieuwe iPad gaat daar zeker niet onder zitten, elke tablet en smartphone gaat dit jaar naar dualcore, dan blijft Apple echt niet achter.

Aanname's welke volgens mij in de lijn der verwachtingen liggen. Maar we zullen donderdag zien.
Apple zal natuurlijk het meest efficient/snelstgebakken onderdelen opkopen. Het feit dat er nog android tablets met 1GB ram uitkomen is dan een beetje tegenstrijdig.

Ik hoop natuurlijk op 1GB ram bij de ipad (goed voor multitasking en web), maar ik denk dat het logischer is dat Apple gewoon de hele wereldvoorraad aan 512MB chippies heeft opgekocht voor zowel de iphone4 als de ipad2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
ZpAz schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:37:
[...]Aanname's welke volgens mij in de lijn der verwachtingen liggen. Maar we zullen donderdag zien.
Je kan tot donderdag wachten als je wil maar ik lees het nieuws gewoon op woensdag als de persconferentie gehouden wordt :)

Ik ben erg benieuwd naar wat de nieuwe iPad gaat bieden. In dat licht bekeken vind ik het ook bijzonder hoe de bestaande iPad zich een plaats in mijn dag heeft verworven.

In het begin viel de iPad me erg tegen, omdat ik er verkeerde verwachtingen van had (meer een netbook/laptopvervanger). Ik heb hem toen zelfs verkocht. Het was op een gegeven moment een collega die me liet inzien hoe hij eigenlijk bedoeld is. Sindsdien heb ik er toch weer een gekocht en is hij voor mij niet meer weg te denken, zowel thuis als onderweg (3G). De apps zijn sindsdien ook een stuk geavanceerder geworden en sommigen bieden compleet nieuwe ideeen (zoals Flipboard)

Een upgrade in specs lijkt me niet eens zo belangrijk, alles draait eigenlijk prima zo. Iets meer geheugen (meer safari tabs open zonder reload) lijkt me wel prettig maar geen reden om te upgraden. Let wel, ik gebruik ook mijn iPhone 2G nog als enige telefoon, ik upgrade niet zo gauw voor specs :). Ik vind het trouwens echt bijzonder wat Apple uit zo'n miezerig ARM processortje weet te persen, als je kijkt hoe soepel alles draait.

Iets lichter zou fijn zijn maar ook niet echt een belangrijk probleem. Hij is zwaar maar ik heb mezelf aangeleerd om hem gewoon op de bankleuning te leggen bijvoorbeeld of op mijn buik te laten leunen (gelijk een reden om die portie patat niet te laten staan :+ ). Bovendien zou ik met het oog op gebruik tijdens reizen eigenlijk geen mindere accuduur voor lief willen nemen in ruil voor een lager gewicht. De enorme accuduur is nu echt een voordeel op reis.

Het enige dat me genoeg reden zou geven om te upgraden is een minder spiegelend scherm en vooral een lagere minimum helderheid. Mijn vriendin houdt van 'sfeerverlichting' en de witte achtergrond van sommige apps is zelfs op de donkerste instelling dan nog genoeg voor hoofdpijn (en lang niet elke app heeft een contrast instelling). Als de volgende iPad een stuk donkerder kan (zoals de iPhone bijvoorbeeld) dan gaat de mijne absoluut op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:30:
[...]

Een upgrade in specs lijkt me niet eens zo belangrijk, alles draait eigenlijk prima zo. Iets meer geheugen (meer safari tabs open zonder reload)
als je nog safari gebruikt, moet je toch snel even naar icab kijken. Daar heb je geen last van de tabs-reload. En je hebt echte tabs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
GekkePrutser schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:30:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar wat de nieuwe iPad gaat bieden. In dat licht bekeken vind ik het ook bijzonder hoe de bestaande iPad zich een plaats in mijn dag heeft verworven.

In het begin viel de iPad me erg tegen, omdat ik er verkeerde verwachtingen van had (meer een netbook/laptopvervanger). Ik heb hem toen zelfs verkocht. Het was op een gegeven moment een collega die me liet inzien hoe hij eigenlijk bedoeld is. Sindsdien heb ik er toch weer een gekocht en is hij voor mij niet meer weg te denken, zowel thuis als onderweg (3G). De apps zijn sindsdien ook een stuk geavanceerder geworden en sommigen bieden compleet nieuwe ideeen (zoals Flipboard)
Waar gebruikte je hem eerst voor, waardoor hij voor jou niet voldeed. En waar gebruik je hem nu voor, zodat hij nu wel voldoet aan je wensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000

Vos

AFCA

Schizo007nl schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:40:
Voor de iPhone heb ik laatste http://www.mobilemouse.com/ geprobeerd, werkte uitstekend! Is er ook voor de iPad, maar die heb ik nog niet getest.

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 28-02-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Nog even een paar vermoedens die bevestigd zijn door meerdere betrouwbare bronnen aldus engadget hier te lezen: http://www.engadget.com/2...th-spec-bump-and-cameras/

Belangrijkste punten:
-512mb intern
-geen sd-card slot
-geen hoger res. scherm.
-sowieso 1 camera in front.
-IOS5 coming up!
Eigenlijk bevestigingen van wat er al werd verwacht tot nu toe.

[ Voor 5% gewijzigd door timwijn op 28-02-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
timwijn schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:49:
[...]Waar gebruikte je hem eerst voor, waardoor hij voor jou niet voldeed. En waar gebruik je hem nu voor, zodat hij nu wel voldoet aan je wensen?
Ik zag hem eerst als netbook vervanger. Even een (kort) tekstje updaten op een website, even inloggen met SSH om een instelling op een server aan te passen, enz. Ik miste vooral het multitasken, dat je zelfs om de helderheid aan te passen uit moest loggen uit je SSH sessie bijvoorbeeld. Zelfs met iOS 4 is dat nog zo (iSSH houdt je sessie niet open op de achtergrond). Ik had ook veel meer verwacht van de tekst invoer, die valt me nog steeds nogal tegen, het typt veel frustrerender dan een echt toetsenbord, ook omdat je steeds moet switchen tussen letters en nummers e.d.

Ik wist wel dat hij daar allemaal niet voor bedoeld was, maar met de juiste apps is het wel gewoon mogelijk om dat soort dingen te doen. Alleen, handig is anders. Leuk voor in noodgevallen maar te frustrerend om dagelijks mee te werken.

Tegenwoordig gebruik ik hem vooral om films te bekijken, stripboeken te lezen, nieuws te lezen op internet, emails lezen. Als ik ergens serieus op wil in gaan of even wat 'echt' werk wil verzetten dan pak ik de netbook er bij (en binnenkort waarschijnlijk de MacBook Air)

Met andere woorden: De iPad is erg geschikt om content te consumeren, niet om het te maken. Wat de meeste reviews ook zeggen. Ik had gedacht dat je met de juiste apps gewoon een volwaardige netbook zou hebben en dat is zeker niet zo. Maar waar ik in eerste instantie overheen had gekeken is de manier waarop hij het consumeren van content juist wel een stuk mooier en toegankelijker maakt. Stripboeken lezen bijvoorbeeld is geweldig op de iPad en zo veel beter dan op een computer, doordat je de content zelf kan aanraken en bewegen zonder tussenkomst van een muispijltje.

En als reactie op kmf: Ik gebruik ook vaak iCab inderdaad maar daar heb ik ook wel eens tab refresh problemen, en links in emails openen standaard in Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

GekkePrutser schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:34:
[...]
Tegenwoordig gebruik ik hem vooral om films te bekijken, stripboeken te lezen, nieuws te lezen op internet, emails lezen. Als ik ergens serieus op wil in gaan of even wat 'echt' werk wil verzetten dan pak ik de netbook er bij (en binnenkort waarschijnlijk de MacBook Air)

Met andere woorden: De iPad is erg geschikt om content te consumeren, niet om het te maken. Wat de meeste reviews ook zeggen. Ik had gedacht dat je met de juiste apps gewoon een volwaardige netbook zou hebben en dat is zeker niet zo. Maar waar ik in eerste instantie overheen had gekeken is de manier waarop hij het consumeren van content juist wel een stuk mooier en toegankelijker maakt. Stripboeken lezen bijvoorbeeld is geweldig op de iPad en zo veel beter dan op een computer, doordat je de content zelf kan aanraken en bewegen zonder tussenkomst van een muispijltje.
Ik gebruik m'n iPad vooral als ebookreader en als vervanging van m'n notitieboek. Tijdens meetings en presentaties maak ik aantekeningen in Evernote, echt superhandig. Verder doe ik er spelletjes op die ik eerst op de iPhone deed. M'n iPhone heeft ook het meest te 'lijden' onder de aanwezigheid van de iPad, de iPhone wordt nu alleen nog maar gebruikt voor agenda, taken, e-mail lezen, twitter, foursquare, wekker, bellen en sms. Ik kijk nooit films of stripboeken en voor internet pak ik liever m'n laptop, maar voor de rest is de iPad echt veel nuttiger dan ik ooit had kunnen denken.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:54

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Weet iemand wat er bij het geheugen gebruik balkje in iTunes allemaal onder "Overig" valt?
Ik heb nu zo'n anderhalve gig aan 'overig' op m'n iPad staan, maar ik heb geen idee wat dat allemaal zou kunnen zijn, ik heb qua apps eigenlijk niks dat losse files gebruikt, het enige dat ik me zou kunnen bedenken dat daar onder valt zijn de PDFjes die in iBooks staan, maar dat is niet meer dan een MB of 50, geen anderhalve Gig.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:41
Ik vermoed dat daaronder een hoop van de DLC valt. Volgens mij worden PDF's apart weergegeven, en vallen die er niet onder (zit op het werk dus kan niet checken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die "overig" zijn de cache/document-dingen van apps. BV newsitems van rss-readers, comics van comicsreaders, pdfs van pdf-readers, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
  • Laatst online: 06-07-2020
Ik had op een gegeven moment bij overig meer dan 5 gig staan en vond nergens waar ik kon zien wat het was en of je het kon verwijderen.
Tot ik op internet vond dat je het kon verwijderen door je iPad aan te sluiten en op het moment dat hij gaat synchroniseren de aansluitng op de iPad los te koppelen en te wachten tot iTunes door heeft dat er niets meer aangesloten is.
Dan sluit je de iPad weer aan en iTunes gaat de iPad controleren en synchroniseren en je hebt bij overige nog maar 0,87g staan en alles werkt gewoon zoals voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:54

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik heb verder eigenlijk geen apps geinstalleerd staan die zulke dingen weg kunnen zetten, geen comic readers, geen pdf readers (op iBooks na), en kan me verder niks bedenken eigenlijk.

Paul Roos, dus door het syncen te verstoren verdwijnt er bijna 5 gig aan 'data' welke blijkbaar nergens uit bestaat :?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
  • Laatst online: 06-07-2020
Ja op mijn iPod ging ik van 1,7 gig naar 0,37.
Na verloop van tijd zie je dat het overige weer groeit en als het mij te gek wordt doe ik weer wat ik hier boven beschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

GekkePrutser schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:34:
(iSSH houdt je sessie niet open op de achtergrond).
iSSH vraagt me na een kwartier in de achtergrond of ik de sessie nog langer open wil houden, dus misschien moet je nog eens door de settings neuzen.
Ik had ook veel meer verwacht van de tekst invoer, die valt me nog steeds nogal tegen, het typt veel frustrerender dan een echt toetsenbord, ook omdat je steeds moet switchen tussen letters en nummers e.d.
Ik heb daardoor een mooie toepassing gevonden voor m'n apple draadloze keyboardje, en als ik thuis ben is de aanbieding van Dixons de te prefereren oplossing. (keyboard-dock voor de prijs van alleen een dock..)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat de GM van 4.3 uit is ?
Ik zag dit op iPadplanet maar op de "alternatieve" manier kan ik hem nog nergens vinden.

Edit: Kuch Kuch

[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 28-02-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:41
Donstil schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:27:
Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat de GM van 4.3 uit is ?
Nee, die is er nog niet (op het iOS dev center).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remember last year? http://www.businessinsider.com/ipad-event-2011-3?op=1

Ik heb nog die keynote op m'n podcastlijst staan :P : http://movies.apple.com/d...s/apple_keynotes/ipad.m4v

(ik denk dat veel fabrikanten flink moesten slikken toen de vanafprijs van 499 werd genoemd ipv 999 :) )

[ Voor 48% gewijzigd door kmf op 02-03-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Is de Apple Event weer live te volgen via Apple, kan me herinneren dat ik de vorige toen op m'n iPad heb zitten kijken. Zou mooi zijn als dat nu ook weer zo is, maar heb er niets over kunnen vinden.
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.