[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:
  • 152.390 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:24
@ed_l is er voor dat half inladen van die pdf'jes niet een oplossing? Want dat vind ik ook echt wel een minpunt.
Ik moet nog wel eens dingen voor mijn studie kijken op de site van de rug, die ook gebruik maakt van blackboard volgens mij en die inbrowser pdf-bestanden, laden dan maar, heel vervelend, tot de eerste anderhalve pagina..
En is dit iets wat heel misschien met de iPad2 opgelost gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik heb op mijn iPad via Cydia een bepaald programmaatje geinstalleerd, zodat ik m'n Magic Mouse erop kan gebruiken. Dat werkt aardig goed, maar eigenlijk is het een beetje nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06

Exirion

Gadgetfetisjist

syltheboy schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:03:
Ik heb op mijn iPad via Cydia een bepaald programmaatje geinstalleerd, zodat ik m'n Magic Mouse erop kan gebruiken. Dat werkt aardig goed, maar eigenlijk is het een beetje nutteloos.
Je kunt ook nog je Wireless Keyboard eraan pairen om te typen, dus gecombineerd heb je dan een laptop :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn ervaring ipad/pdf's.. gaat prima, ik gooi ze wel handmatig in itunes zowel lokaal in pc als in aangesloten ipad want syncen lukt niet (zal wel aan mij liggen)
Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/4034/pdffies.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:34:
mijn ervaring ipad/pdf's.. gaat prima, ik gooi ze wel handmatig in itunes zowel lokaal in pc als in aangesloten ipad want syncen lukt niet (zal wel aan mij liggen)
[afbeelding]
Ik gebruikte Cloud Readers (gratis) en alweer een tijdje Good Reader (79 cent ofzo). Werkt allebei prima en ze hebben beide de mogelijkheid om PDF via een web interface te uploaden vanaf een PC/Mac. iBooks gebruik ik voor epubs.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

In de settings van de ipad staat beperkingen.
De vorige eigenaar heeft hier waarschijnelijk een code voor ingegeven, want als ik erop druk vraagt hij om die code.

Hoe krijg ik dat nu weer eraf ?
De ipad is ge-jailbreaked met greenpoison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:59:
In de settings van de ipad staat beperkingen.
De vorige eigenaar heeft hier waarschijnelijk een code voor ingegeven, want als ik erop druk vraagt hij om die code.

Hoe krijg ik dat nu weer eraf ?
De ipad is ge-jailbreaked met greenpoison.
Gewoon even je iPad restoren. Is hij weer helemaal vers als uit de doos.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 15:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

timwijn schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:50:
@ed_l is er voor dat half inladen van die pdf'jes niet een oplossing? Want dat vind ik ook echt wel een minpunt.
Ik heb geen idee. Pdf's laden prima vanuit blackboard, ook via Cloudreader, maar zodra ze echt embedded zijn gaat het mis. Meer dan anderhalve pagina laat hij niet zien en hetzelfde geldt voor slideshows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Edmin schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 19:30:
[...]

Ik heb geen idee. Pdf's laden prima vanuit blackboard, ook via Cloudreader, maar zodra ze echt embedded zijn gaat het mis. Meer dan anderhalve pagina laat hij niet zien en hetzelfde geldt voor slideshows.
http://www.nutz.nl/test/

Is dat wat jij ook krijgt? (Als je met je iPad kijkt, dan..)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Inderdaad :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:20

KoudeAardbei

Moderator

Edmin schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 19:30:
[...]

Hier een fanatiek blackboard gebruiker ;p.
Gewoon link vasthouden en klikken op ; openen in nieuwe pagina!
staat er vanzelf een koppeling openen in ibooks bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Was het maar zo eenvoudig ;)
Pdf's die als pdf benaderbaar zijn open je op die manier inderdaad gewoon. Echter, de documenten die embedded zijn, zoals in het linkje van burne, komen niet verder dan de eerste anderhalve pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei

KoudeAardbei

Moderator

Edmin schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 20:21:
Pdf's die als pdf benaderbaar zijn open je op die manier inderdaad gewoon. Echter, de documenten die embedded zijn, zoals in het linkje van burne, komen niet verder dan de eerste anderhalve pagina.
Beetje jammer inderdaad :X
Dan moet je hem eerst opslaan en syncen via iTunes, lekker omslachtig >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
KoudeAardbei schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 20:18:
[...]

Hier een fanatiek blackboard gebruiker ;p.
Gewoon link vasthouden en klikken op ; openen in nieuwe pagina!
staat er vanzelf een koppeling openen in ibooks bij :)
In de app-store staat ook een blackboard applicatie voor zowel de iphone als ipad, maar helaas is dit niet geactiveerd op mijn school (Hanze). Was wel benieuwd of dat nu fijner werkt dan de browser-versie, want die staat qua usability niet bepaald eenzaam aan de top ;)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei

KoudeAardbei

Moderator

ZpAz schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 20:39:
[...]

In de app-store staat ook een blackboard applicatie voor zowel de iphone als ipad, maar helaas is dit niet geactiveerd op mijn school (Hanze). Was wel benieuwd of dat nu fijner werkt dan de browser-versie, want die staat qua usability niet bepaald eenzaam aan de top ;)
Windesheim zelfde verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Edmin schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 20:21:
De workaround is overigens verbluffend eenvoudig. Kijk nog maar een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei

KoudeAardbei

Moderator

burne schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 21:00:
[...]

Vertel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Direct linkje naar het bestand. De 'link' die je nu boven de embedded PDF ziet. Dan gaat het opeens perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Donstil schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 17:42:
[...]

Gewoon even je iPad restoren. Is hij weer helemaal vers als uit de doos.
En dat hij ge-jailbreaked is maakt niet uit ?
Of moet ik na het restoren de jailbreak opnieuw doen ?

Hoe kan je het beste restoren dan zodat echt alles eraf is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je iPad restored wordt het geheugen gewist en het iOS er helemaal opnieuw op gezet. De jailbreak wordt zo dus in z'n geheel ongedaan gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 00:06:
Als je je iPad restored wordt het geheugen gewist en het iOS er helemaal opnieuw op gezet. De jailbreak wordt zo dus in z'n geheel ongedaan gemaakt.
En hoe kan je dat het beste doen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Exirion schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:31:
[...]

Je kunt ook nog je Wireless Keyboard eraan pairen om te typen, dus gecombineerd heb je dan een laptop :P
Dat heb ik al i.c.m. mijn Apple iPad Keyboard Dock. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]Ed_L schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 22:10[/message]:
Ik heb het een half jaar geprobeerd om mijn iPad voor de studie te gebruiken, maar op dit moment zeg ik: doe het niet. Koop liever een een klein laptopje.
Het ding toont pdf's, no problem, maar zodra die dingen embedded zijn, zoals bij ons op de UvA vaak het geval is, is de iPad nutteloos. pdf's die bij ons op blackboard staan worden nietverder ingeladen dan ergens halverwege de eerste pagina. Verder dan dat kun je ze dus ook niet inzien.
Ook met de Gigapicta plaatjes van Geenstijl gaat het mis, trekt de iPad meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy_Gonzalez schreef op zondag 13 februari 2011 @ 00:27:
[...]

En hoe kan je dat het beste doen dan ?
iPad aan je computer hangen, iTunes openen en op het herstellen-knopje klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Exirion schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:42:
[...]

Ik gebruikte Cloud Readers (gratis) en alweer een tijdje Good Reader (79 cent ofzo). Werkt allebei prima en ze hebben beide de mogelijkheid om PDF via een web interface te uploaden vanaf een PC/Mac. iBooks gebruik ik voor epubs.
Good Reader is €2,39 nog steeds een koopje, maar voegt het voor het lezen van pdf's echt iets toe? Ik gebruik nu iBooks daarvoor. Dan heb ik nog Bluefire Reader, Ebook Reader, eReader, Google Books, Kindle, Kobo en Stanza op de iPad staan en overal heb ik wel wat boeken. Eigenlijk niet echt handig :(

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:48

KneoK

Not in a million lightyears

Canaria schreef op zondag 13 februari 2011 @ 02:15:
[...]

Good Reader is €2,39 nog steeds een koopje, maar voegt het voor het lezen van pdf's echt iets toe? Ik gebruik nu iBooks daarvoor. Dan heb ik nog Bluefire Reader, Ebook Reader, eReader, Google Books, Kindle, Kobo en Stanza op de iPad staan en overal heb ik wel wat boeken. Eigenlijk niet echt handig :(
Ik gebruik iBooks voor ePubs, Stanza voor pdf's en ComicBookLover voor comics, werkt voor mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

burne schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 21:00:
[...]

Uiteraard, maar voor die workaround ben ik afhankelijk van de welwillendheid van de beheerders. Het is niet iets dat ik zelf kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Goodreader is wel makkelijk omdat je documenten in mapjes kan zetten, je kan syncen met dropbox, het opent word documenten, excel documenten en je kan PDF ook nog voorzien van commentaar. Vindt het handiger als ibooks.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:18
Ik heb een ervaringsprobleem met de iPad wat ik ook al heb gehad met de iPhone. Ik heb op beide apparaten de mail gegevens van Planet / KPN ingevuld zoals op de website van KPN wordt beschreven en zo werken ze beide ook prima, zolang je thuis bent in de buurt van je eigen wifi netwerk (KPN) of bij iemand anders bent die beschikt over een KPN netwerk.

Iedere keer als je probeert mails te versturen op een ander netwerk krijgt hij de mails niet weg over de SMTP van KPN, hoogstwaarschijnlijk omdat de smtp van het netwerk waarop je dan zit dat niet toelaat. Maar hoe krijg je deze instelling nou wel zo voor elkaar dat deze verzonden kan worden op elk willekeurig netwerk? Zoals nu, ik zit in Engeland, en kan gewoon prima mijn mails ontvangen op een gast netwerk, maar verzenden lukt dus via de KPN smtp niet.

Aangezien ik het probleem al geruime tijd had op mijn iPhone ging ik er nu een beetje vanuit dat er inmiddels wel meer over zou zijn geschreven, zeker op de website van KPN, maar dat lijkt niet het geval. Google heeft me ook nog geen stap dichterbij gebracht.

Mocht dit vraagstuk / ervaringsprobleem hier niet thuishoren en in een ander topic moeten worden ondergebracht dan wil ik dat wel doen, maar ik vond het nu wat overdreven om daar een aparte voor te openen.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:51

Haan

dotnetter

Heeft niks te maken met iPhone, iPad, of wat voor apparaat dan ook. Het gaat er om dat je alleen de smtp server van KPN kan gebruiken als je op het KPN netwerk zit. Stukje beveiliging, anders zou het een stuk makkelijker worden om hun smtp server te misbruiken.
Enige alternatief dat je hebt is webmail gebruiken voor het verzenden van mail.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Het is een standaardprobleem omdat de mail servers van KPN je niet toestaan te emailen als je niet op KPN's netwerk zit. (En dit is logisch, open relay is slecht enzo.) Helaas biedt KPN geen mogelijkheid om dat vervolgens als nog toe te staan middels authenticatie. Het komt er op neer: met alleen KPN gaat dat je niet lukken, period.

Je kunt twee dingen doen: elke keer dat je van netwerk verandert een andere SMTP-server invullen, of éénmaal een SMTP server vinden die je toestaat te e-mailen vanaf willekeurige netwerken met authenticatie. GMail doet dat geloof ik onder andere.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
thx voor beide antwoorden. Het is ook eigenlijk als ik er zo op terug kijk geen probleem met het device en was het eigenlijk ook niet terecht dat het hier in het board kwam. Ik ga iets proberen met Gmail. Dank hiervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

jeehaa schreef op zondag 13 februari 2011 @ 12:33:
Ik heb op beide apparaten de mail gegevens van Planet / KPN ingevuld zoals op de website van KPN wordt beschreven en zo werken ze beide ook prima, zolang je thuis bent in de buurt van je eigen wifi netwerk (KPN) of bij iemand anders bent die beschikt over een KPN netwerk.
Het lijkt erop dat KPN geen authenticated SMTP ondersteunt. Dat is dat je bij het verzenden van email ook een gebruikersnaam en wachtwoord opgeeft, en daarmee aantoont dat jij het recht hebt via die mailserver mail te sturen, ook al kom je van een IP-adres wat niet toegewezen is aan KPN. De website van KPN lijkt met 'even' googlen niets over dat onderwerp te melden, en een test laat niet zien dat ze het ondersteunen:

$ telnet mailrelay.direct-adsl.nl 25
Trying 195.121.6.12...
Connected to mailrelay.direct-adsl.nl.
Escape character is '^]'.
220 cpsmtp-fia01.kpnxchange.com kpnxchange.com Sun, 13 Feb 2011 13:05:19 +0100 
ehlo nutz.nl
250-cpsmtp-fia01.kpnxchange.com Hello [92.254.60.133]
250-TURN
250-SIZE 15744000
250-ETRN
250-PIPELINING
250-DSN
250-ENHANCEDSTATUSCODES
250-8bitmime
250-BINARYMIME
250-CHUNKING
250-VRFY
250 OK

Volgens de RFC zou daar een regel 250-AUTH LOGIN tussen moeten staan als de server authenticated SMTP ondersteunt.

De oplossing is om een mailserver te gebruiken die dat wel ondersteunt, zoals bijvoorbeeld die van Google. Je kunt bij de instellingen van een account kiezen welke SMTP-server je gebruikt. Als je google werkend hebt kun je ook bij je KPN-account voor de google mailserver kiezen.

(hmm.. tussendoor even een bammetje smeren is niet handig voor het beperken van dubbele antwoorden..)

[ Voor 3% gewijzigd door burne op 13-02-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
offtopic:
desalniettemin dank voor je uitgebreide onderzoek :) ik ga er meer klooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 22:28
Iemand al een oplossing kunnen vinden voor attachments in de calender bij een exchange-omgeving? Ipads worden bij ons gesynced met de exchange server, mail en alles is complete toegang. Alleen de calender app laat geen attachments zien en dat wordt als storend ervaren door de gebruikers omdat er wel vaak een agenda / notulen / routebschrijving bij zit.

Daarnaast ben ik nog op zoek naar een applicatie die in zijn totaliteit een Adobe portfolio document kan lezen. Iemand daar al een idee over. (de oplossing via goodreader is in mijn ogen geen oplossing omdat die het document weer stript)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 18:04
net iets ontdekt bij mijn ipad: als ik hem aan mijn laptop hang staat er : opladen uit.
Oftewel hij zegt niet op te laden, echter hangt hij er nu 2 uur aan en mijn batterij is een derde bijgeladen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

T7D_Sneezy schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 18:23:
net iets ontdekt bij mijn ipad: als ik hem aan mijn laptop hang staat er : opladen uit.
Oftewel hij zegt niet op te laden, echter hangt hij er nu 2 uur aan en mijn batterij is een derde bijgeladen!
Heeft hij ook de hele tijd aan (dus niet standby) gestaan?
Mijn iPad wordt in de dock alleen opgeladen als hij standby staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

T7D_Sneezy schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 18:23:
burne in "[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5" bevat de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Ik ga een iPad 2 halen wanneer deze verkrijgbaar is, maar ik zou graag wat positieve ervaringen horen van mensen met een 5ghz wireless N netwerk. Ik las namelijk wat commentaar van mensen die moeite hadden met het verbinden naar dit soort netwerken en ik heb zelf geen 2.4ghz b/g netwerk meer tot mijn beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Geen problemen hier met een N netwerk en de iPad, icm een TimeCapsule that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Werkt prima, het bereik is alleen wat minder dan 2.4GHz. Maar dat is inherent aan 5GHz en heeft niet zozeer iets met iPads te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 16-02-2011 21:19 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mijn iPad verbindt ook zonder problemen met N-netwerken :)

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 11:28
Ik wil mijn ipad vol zetten met video's voor in het vliegtuig. Wat is het beste programma om video's om te zetten naar een goed formaat ? En wat is de beste speler ?

• Shillen
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:17
clonedonkey schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 00:48:
Ik wil mijn ipad vol zetten met video's voor in het vliegtuig. Wat is het beste programma om video's om te zetten naar een goed formaat ? En wat is de beste speler ?
De beste speler vind ik zelf VLC. VLC ondersteund ook veel video formaten, dus dan hoef je video's niet eens om te zetten.
Als je gebruik wilt maken van de hardware acceleration van de ipad, en dus meer dan 10 uurtjes filmpjes wilt kunnen kijken tijdens je vlucht, dan moet je gebruik maken van de ingebouwde video-app om jouw met handbrake geconverteerde video's te bekijken.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 18:19
Idd, gewoon handbrake gebruiken om om te zetten.
Vervolgens met "sleur en pleur" je films op je ipad zetten.

Enige nadeel is dan wel het ontbreken van ondertitels.
( tenzij deze mee ingebrand zijn )

Eric, Signing off !!

• clonedonkey
Thanks ga even met handbrake proberen. Ik kijk mijn series/films altijd zonder ondertitels dus dat is geen probleem :) Wat bedoel je alleen precies met die "sleur en pleur" ?

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
kmf schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 07:53:
Als je gebruik wilt maken van de hardware acceleration van de ipad, en dus meer dan 10 uurtjes filmpjes wilt kunnen kijken tijdens je vlucht, dan moet je gebruik maken van de ingebouwde video-app om jouw met handbrake geconverteerde video's te bekijken.
Dat is niet meer het geval, sommige andere players kunnen het nu ook met HW acceleration, zelfs officiele uit de App store. AvPlayerHD bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 17-02-2011 11:54 ]

GekkePrutser schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:53:
[...]

Dat is niet meer het geval, sommige andere players kunnen het nu ook met HW acceleration, zelfs officiele uit de App store. AvPlayerHD bijvoorbeeld.
alleen de officieel ondersteunde formaten. mp4, mov dus.
Avi e.d. zijn dus nog steeds cpu-based.

En als je dan toch al mp4, mov hebt gemaakt, waarom dan niet gewoon in itunes zwengelen?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 18:19
clonedonkey schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:34:
Wat bedoel je alleen precies met die "sleur en pleur" ?
Euhhhh "drag and drop" ;)
Oftewel, sleep het filmbestand naar iTunes om het op de iPad te krijgen. :+

Eric, Signing off !!

• GekkePrutser
  • Niet online
kmf schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:58:
[...]En als je dan toch al mp4, mov hebt gemaakt, waarom dan niet gewoon in itunes zwengelen?
Klopt, het werkt inderdaad alleen met MP4 e.d. Maar AVPlayer heeft wel meer mogelijkheden. Zo heb je wat meer zoomniveaus in plaats van beeldvullend of volledige zwarte balken, en kan je de snelheid aanpassen (al weet ik niet of dat met HW decoding ook kan, ik gebruik die functie zowiezo nooit). En je kan gestures gebruiken om bijv. 10 seconden of een minuut vooruit/achteruit te spoelen.

Het belangrijkste vind ik nog dat het overzetten simpeler is (via App file access), en dat hij daardoor met alle MP4's werkt. iTunes weigert namelijk sommige MP4's omdat ze niet zouden gaan werken (terwijl ze wel gewoon werken als je ze met een ander programma op de iPad zet). Dat gebeurt vooral met MP4's die zijn aangemaakt zonder de H.264 stream opnieuw te decoderen, maar waarbij alleen de container veranderd is (zoals MKVTools dat doet). Dat probleem omzeil je dus met AVPlayer.

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 17-02-2011 12:50 ]

• ZpAz
Beetje jammer, heb ik Pages via de app store gekocht, kan je hem enkel in het Nederlands laten spellen als je het hele OS op Nederlands hebt staan.

Dit had wel in de settings ofzo mogen staan van mij. Of weet iemand een oplossing.

• clonedonkey
Ik heb een Phlips rechargeable powerpack. Deze heb ik vorige keer in het vliegtuig gebruikt om mijn ipod touch langer te kunnen gebruiken. Werkte perfect. Nu wil ik hem dus deze keer met mijn ipad gebruiken. Als ik hem aansluit wordt hij niet opgeladen maar gebruikt volgens mij wel de externe stroom. Nu vroeg ik me af hoelang zou en ipad hierop kunnen werken ? de output is : DC5.6V 350Ma max.

• Stewie!
  • Laatst online: 21:53

Stewie!

Keen must die!

Als hij die stroom gebruikt zou je dat bovenin toch moeten kunnen zien (het batterij icoontje veranderd in een stekkertje)?

• clonedonkey
Stewie! schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:58:
Als hij die stroom gebruikt zou je dat bovenin toch moeten kunnen zien (het batterij icoontje veranderd in een stekkertje)?
Ja dat bedoel ik ook, dat doet hij. Alleen hoelang zou ik nu extra plezier kunnen hebben van de ipad ongeveer ?

Verwijderd

kellhus schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:22:
Ik ga een iPad 2 halen wanneer deze verkrijgbaar is, maar ik zou graag wat positieve ervaringen horen van mensen met een 5ghz wireless N netwerk. Ik las namelijk wat commentaar van mensen die moeite hadden met het verbinden naar dit soort netwerken en ik heb zelf geen 2.4ghz b/g netwerk meer tot mijn beschikking.
Werkt prima, zowel 2.4ghz als 5ghz. De snelheid komt alleen maximaal tussen de 700-800kb/sec uit als ik praktisch op het modem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren in een opwelling Djay gekocht van Algoriddim. Heb er gisteravond in bed met een hoofdtelefoon ruim 1,5 uur mee zitten spelen. Wat een gave applicatie is dat toch!

Pre-cue'en gaat nog niet helemaal soepel, maar moet kunnen via een stekker dat links en rechts split.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02:10
clonedonkey schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:36:
Nu vroeg ik me af hoelang zou en ipad hierop kunnen werken ? de output is : DC5.6V 350Ma max.
Dat gaat niet werken: de iPad heeft 2 A nodig om z'n akku's bij te laden. Een powerpack dat 350 mA kan leveren
is lang niet voldoende.

Buiten dat schiet je er niet zoveel mee op: de capaciteit van het Philips powerpack is volgens mij 900 mAh.
Dat komt overeen met een totale energie van 5.6 V x 0.9 Ah = 5 Wh.
Dat is heel klein t.o.v. de 25 Wh van de iPad batterijen, je zou maximaal 20% extra batterij levensduur kunnen halen als er geen verliezen zijn.

Zo'n ding is leuk voor een iPod o.i.d. maaar levert te weinig energie voor een iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:24:
Ik heb gisteren in een opwelling Djay gekocht van Algoriddim. Heb er gisteravond in bed met een hoofdtelefoon ruim 1,5 uur mee zitten spelen. Wat een gave applicatie is dat toch!

Pre-cue'en gaat nog niet helemaal soepel, maar moet kunnen via een stekker dat links en rechts split.
ja naar die stekker ben ik al een tijdje op zoek. heel wat sites als allekabels.nl etc uitgezocht maar krijg het niet gevonden voor een fatsoenlijke prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:19:
[...]

ja naar die stekker ben ik al een tijdje op zoek. heel wat sites als allekabels.nl etc uitgezocht maar krijg het niet gevonden voor een fatsoenlijke prijs
Volgens mij heb ik zo'n ding nog wel thuis liggen!
Heb em een aantal jaar geleden gekocht om met twee mensen naar 1 ipod te kunnen luisteren. Heb ik toen echt voor een paar euro'tjes bij de MM kunnen kopen. Weet bijna zeker dat ze die dingen daar nog wel hebben.
Mocht je er niet aan kunnen komen, stuur me dan maar een DM, anders stuur ik er wel even aan naar je op als ik ze nog kan vinden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
ReneK schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:43:
[...]

Dat gaat niet werken: de iPad heeft 2 A nodig om z'n akku's bij te laden. Een powerpack dat 350 mA kan leveren
is lang niet voldoende.

Buiten dat schiet je er niet zoveel mee op: de capaciteit van het Philips powerpack is volgens mij 900 mAh.
Dat komt overeen met een totale energie van 5.6 V x 0.9 Ah = 5 Wh.
Dat is heel klein t.o.v. de 25 Wh van de iPad batterijen, je zou maximaal 20% extra batterij levensduur kunnen halen als er geen verliezen zijn.

Zo'n ding is leuk voor een iPod o.i.d. maaar levert te weinig energie voor een iPad.
Thanks ! Maar een 15% extra tijd zou dus zeker moeten lukken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

ZpAz schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:57:
Beetje jammer, heb ik Pages via de app store gekocht, kan je hem enkel in het Nederlands laten spellen als je het hele OS op Nederlands hebt staan.

Dit had wel in de settings ofzo mogen staan van mij. Of weet iemand een oplossing.
Is het niet mogelijk om net zoals in andere apps met tekst invoer te wisselen van invoer taal. Je kunt in settings meerdere talen opgeven als invoer, als je dat doet krijg je een extra knop, aardbol achtig, om te wisselen van taal.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
timwijn schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:03:
[...]

Volgens mij heb ik zo'n ding nog wel thuis liggen!
Heb em een aantal jaar geleden gekocht om met twee mensen naar 1 ipod te kunnen luisteren. Heb ik toen echt voor een paar euro'tjes bij de MM kunnen kopen. Weet bijna zeker dat ze die dingen daar nog wel hebben.
Mocht je er niet aan kunnen komen, stuur me dan maar een DM, anders stuur ik er wel even aan naar je op als ik ze nog kan vinden! ;)
Super Bedankt! maar wat jij hebt is weer iets anders. Bij jou wordt 1 x 3,5mm jack naar 2x 3,5mm jack gesplitst zodat je 2 paar oortjes kan aansluiten.
Het ding wat nodig is voor Djay is een kabel die 1x 3,5mm jack splits naar een aansluiting voor het linkse geluid en een aansluiting voor het rechtse geluid. Dus die van stereo 2x mono maakt. En die zijn haast niet te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:38:
[...]

Super Bedankt! maar wat jij hebt is weer iets anders. Bij jou wordt 1 x 3,5mm jack naar 2x 3,5mm jack gesplitst zodat je 2 paar oortjes kan aansluiten.
Het ding wat nodig is voor Djay is een kabel die 1x 3,5mm jack splits naar een aansluiting voor het linkse geluid en een aansluiting voor het rechtse geluid. Dus die van stereo 2x mono maakt. En die zijn haast niet te vinden
Aah zo! Kijk dat had ik nog niet helemaal begrepen ;) Maar die op die site stond is ook niet wat je zoekt? Die is toch maar 4,5 dollar ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
WFG schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:30:
[...]

Is het niet mogelijk om net zoals in andere apps met tekst invoer te wisselen van invoer taal. Je kunt in settings meerdere talen opgeven als invoer, als je dat doet krijg je een extra knop, aardbol achtig, om te wisselen van taal.
Klopt inderdaad, dan is de 'autocorrectie' wel Nederlands, maar blijven er wel rode strepen onder alle Nederlandse woorden staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ZpAz schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:24:
[...]

Klopt inderdaad, dan is de 'autocorrectie' wel Nederlands, maar blijven er wel rode strepen onder alle Nederlandse woorden staan 8)7
Als je met het wereldbolletje de taal op Nederlands instelt, dan woorden gaat typen, dan krijgen die de Nederlandse taal mee (met dus een Nederlandse spellingcontrole en autocorrectie). Wil je wisselen van taal, dan druk je op het wereldbolletje: vervolgens ga je Spaanse woorden typen en krijgen je woorden de Spaanse taal mee (met hun eigen spellingcontrole en autocorrectie). Althans, dat is zoals het behoort te werken en zoals het bij mij werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:45
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:38:
[...]

Je bedoeld gewoon een Jack die verloopt naar tulp?
Ff googlen "jack naar tulp" vind je er meer dan genoeg.
Hooguit moet er nog ff een verloopje tussen omdat de meeste groter zijn dan 3,5.

Electronicawinkels hebben hem vaak niet omdat door particulieren haast niet meer gebruikt worden. Maar een beetje muziek-instrumentenwinkel heeft ze ook bij bosjes hangen.

Kan Djay multi touch aan? Ik zoek nl al tijden een goede app die virtualdj op een laptop kan aansturen. Maar tot nu toe kunnen ze allemaal maar 1 touch tegelijk aan. En dan heb je er natuurlijk niks aan op een dj-pad :-(

[ Voor 23% gewijzigd door Dennisdn op 18-02-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Harm schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:24:
[...]

Als je met het wereldbolletje de taal op Nederlands instelt, dan woorden gaat typen, dan krijgen die de Nederlandse taal mee (met dus een Nederlandse spellingcontrole en autocorrectie). Wil je wisselen van taal, dan druk je op het wereldbolletje: vervolgens ga je Spaanse woorden typen en krijgen je woorden de Spaanse taal mee (met hun eigen spellingcontrole en autocorrectie). Althans, dat is zoals het behoort te werken en zoals het bij mij werkt.
In pages? Want dat werkt hier niet :-(.

Zie screenshot: http://db.tt/W5c5hmI

[ Voor 3% gewijzigd door ZpAz op 18-02-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hie iets intessants voor de jailbreakers. Vorig jaar had Gizmodo een 1april grap over de iPad, de iCade.

Afbeeldingslocatie: http://www.wired.com/images_blogs/gadgetlab/2010/04/icade_main_zoom.jpeg

Helaas kwam die niet uit maar vorige maand werd ie door een ander bedrijf alsnog aangekondigd op de CES, voor $99 te koop in juni:

Afbeeldingslocatie: http://arcadeheroes.com/wp-content/uploads/2011/01/icade-hands-on.jpg

Er zullen ook oude Atari spellen op worden uitgebracht. joystick werkt op bluetooth, dus geen kabels e.d.

Maar als je niet wil wachten: je kunt nu al oude arcade spellen spelen op je iPad. En dan niet die lame spellen uit de Appstore met touchscreen controls, nee de 100% originele arcade spellen in combinatie met een losse controller, de Nintendo wiimote.

Download iMame4all (jailbreaken, Cydia) en dan wat roms (alleen die van de arcade kasten die je origineel thuis in je kelder hebt staan) en gaan met die banaan. 2.000 originele arcade spellen als

1. Arkanoid
Afbeeldingslocatie: http://www.n-philes.com/m/features/miacp/arkanoid1.png

2. Tetris
Afbeeldingslocatie: http://www.2atoms.com/images/game/arcade/tetris.png

3. Magician Lord
Afbeeldingslocatie: http://images.webmagic.com/klov.com/screens/M/yMagician_Lord.png

4. Metal Slug Series
Afbeeldingslocatie: http://www.videogamecritic.net/images/ps2/metal_slug_4_5.jpg

5. Ghouls 'N Ghosts
Afbeeldingslocatie: http://images.eurogamer.net/assets/articles/a/6/1/6/8/3/a_med_ghouls.jpg

6. Tiger Heli/Twin Cobra
Afbeeldingslocatie: http://yuu.aqualion.net/arcade/pics/twincobr.gif

7. Shinobi
Afbeeldingslocatie: http://www.emunova.net/img/tests/281.jpg

8. Outrun
Afbeeldingslocatie: http://www.skytopia.com/games/arcade/big/outrun-02.png

draaien op de volle 100% met full speel/sound. Maar ook Playstation 1 en SNES emulatoren draaien perfect met de wiimote.
Afbeeldingslocatie: http://news.handhelditems.com/wp-content/uploads/2010/05/ipad-super-mario-world.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ZpAz schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 17:47:
[...]

In pages? Want dat werkt hier niet :-(.

Zie screenshot: http://db.tt/W5c5hmI
Daar heb je inderdaad gelijk in: in Pages werkt het niet zoals ik beschreef (in Mail of Evernote werkt het dan weer wel op de door mij beschreven manier). Vreemd en vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02:10
clonedonkey schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:18:
[...]

Thanks ! Maar een 15% extra tijd zou dus zeker moeten lukken ?
Dat lukt alleen als de iPad ook daadwerkelijk z'n interne laadcircuits inschakelt bij een stroom die begrenst is op
350 mA. Ik betwijfel of dat lukt. Ik hem mijn iPad wel eens getest op een 500 mA iPod lader, maar dan doet-ie niets.
Op een 1A iPhone lader lijkt het wel te werken.
Gewoon maar uitproberen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rtl gemist is er mee opgehouden. Nu kan je alleen met de zeer slechte RTL xl app losse fragmentjes kijken..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er staan ook hele afleveringen in de app.
Toevallig keek ik net met me vriendin wie is de reisleider en die duurde gewoon 45min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je met vakantie gaat wil je geen laptop/netbook meenemen naast je iPad. Toch kan het handig zijn, omdat je laptop/netbook een ethernet aansluitig heeft (sommige hotels hebben geen wifi) of je gewoon nog data (muziek, films, fotos) op je netbook hebt staan.

Hier de oplossing;

1. Voor het ethernetprobleem: koop een apple airport express (€ 89) en stel die in als bridge. Dus in een hotel waar ze alleen een ethernetaansluiting hebben, sluit je AE aan en je hebt wifi in je kamer.

2. Voor de data: koop een Camera Connection Kit (€ 29) en een 500GB extern harde schijfje van 2,5 inch
waar je een Y USB kabel bij krijgt (€ 50). Jailbreak je iPad en download het programma iFile via Cydia.
Nu kun je je extern schijfje (stroom komt via de Y kabel, een kant van de Y gaat naar de CCK andere kant gaat naar je iPad oplader) aansluiten en kun je bestanden afspelen maar ook copieren van HD naar iPad en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Sinds dat ik mijn ipad heb geupgrade naar 4.2.1 en gejailbreakd loopt hij ontzettend snel leeg. Als ik zelfs op airplane mode zet en alle programma's afsluit en laat hem 10 uur liggen ofzo is er rond de 20% uit de accu ! Heeft iemand enig idee hoe zoiets zou kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:41

Roytoch

Nietes

clonedonkey schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:21:
Sinds dat ik mijn ipad heb geupgrade naar 4.2.1 en gejailbreakd loopt hij ontzettend snel leeg. Als ik zelfs op airplane mode zet en alle programma's afsluit en laat hem 10 uur liggen ofzo is er rond de 20% uit de accu ! Heeft iemand enig idee hoe zoiets zou kunnen ?
Geen hulp maar ik ervaar hetzelfde. Waar de batterijduur voorheen, ook met de untethered jailbreak, nog erg goed was valt deze na tethered jailbreaken erg tegen. Een uur lezen op laagste helderheid kost me gewoon 15% van de batterijduur. De 10 uur normaal gebruik die hij zou moeten kunnen zou toch als effect moeten hebben dat een uur lezen minder dan 10% neemt, maar helaas.

Ik overweeg een volledige recovery naar 4.2.1 en opnieuw jailbreaken, en kijken wat er gebeurd...

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
9To5Mac slingert de iPad2 geruchten molen weer even aan.
Diverse Apple online store's lijken namelijk door hun voorraad iPad2's te zijn.

Daarom hebben ze nu het vermoeden dat de iPad2 in aantocht zou kunnen zijn.

Persoonlijk ben ik benieuwd of een Wereld release haalbaar is. De Productie van de iPad2 draait inmiddels al en daarom is een wereld release niet ondenkbaar. Alle Apple spullen met uitzondering van de iPhone en eerste iPad kennen namelijk een Wereld release.

Ik hoop nog even verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik vermoed dat het beter leverbaar wordt maar niet voor alle landen.

De iPhone 2G was zeer beperkt leverbaar (US, belangrijkste EU-landen), de iPhone 3G was beperkt leverbaar (belangrijke EU-landen) en de iPhone 3Gs was "overal" leverbaar. Ik vermoed dat de iPad "2" onmiddellijk of snel leverbaar zal zijn in alle landen waar hij in mei afgelopen jaar beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18
@die batterijproblemen hierboven.
Niet toevallig SSH nog aan staan?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Laatst online: 17:25
Toevallig via nrc de volgende IPad2 review gezien.

[ Voor 0% gewijzigd door beascob op 21-02-2011 23:30 . Reden: typo ]

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Laatst online: 23:45
roy.ahuis schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:34:
[...]

Geen hulp maar ik ervaar hetzelfde. Waar de batterijduur voorheen, ook met de untethered jailbreak, nog erg goed was valt deze na tethered jailbreaken erg tegen. Een uur lezen op laagste helderheid kost me gewoon 15% van de batterijduur. De 10 uur normaal gebruik die hij zou moeten kunnen zou toch als effect moeten hebben dat een uur lezen minder dan 10% neemt, maar helaas.

Ik overweeg een volledige recovery naar 4.2.1 en opnieuw jailbreaken, en kijken wat er gebeurd...
Ik had hetzelfde. Omdat de jailbreak me verder eigenlijk niks bood wat ik nodig had heb ik hem ook maar weer naar orgineel hersteld vanwege de batterij.
Maar tijdens de break was hij in 1 nacht, terwijl er geen progjes in de taskbar stonden, ruim 20% leeggelopen. En met volcontinu spelen met de pad was hij na 3-4 uur wel op zijn einde.

Overigens heb ik nu na de herstel nog steeds het idee dat hij sneller gaat als voorheen, maar dat zal wel tussen de oren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Ik wil heel graag een iPad halen, maar ben bang dat als ik em nu haal, volgende maand de iPad 2 er is (gokje).
Wat zou het slimste zijn, wachten of kopen ?

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Decennia schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 00:52:
Ik wil heel graag een iPad halen, maar ben bang dat als ik em nu haal, volgende maand de iPad 2 er is (gokje).
Wat zou het slimste zijn, wachten of kopen ?
Wachten, aangezien de kans groot is dat er binnen nu en april in ieder geval een aankondiging gedaan wordt.
Prijs van de '2' zal wel gelijk zijn aan de '1'.
Je doet al bijna een jaar zonder, dus die 2 maanden extra kunnen er ook nog wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:51

Haan

dotnetter

matthijst schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 07:17:
Je doet al bijna een jaar je hele leven zonder, dus die 2 maanden extra kunnen er ook nog wel bij.
;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 07:17:
[...]
Wachten, aangezien de kans groot is dat er binnen nu en april in ieder geval een aankondiging gedaan wordt.
Prijs van de '2' zal wel gelijk zijn aan de '1'.
Je doet al bijna een jaar zonder, dus die 2 maanden extra kunnen er ook nog wel bij.
Volgens het laatste nieuws is de iPad 2 uitgesteld tot Juni vanwege produktie problemen, dus dan wordt het wel een lange extra wachttijd. Het blijven geruchten natuurlijk maar als zelfs mainstream (non-apple fan) sites het oppikken kan je er wel wat meer waarde aan hechten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aan de andere kant is het laatste nieuws dat de huidige ipad uitverkocht geraken. Dus zal de ipad2 niet ver moeten zijn, theoretisch dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
kmf schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:38:
aan de andere kant is het laatste nieuws dat de huidige ipad uitverkocht geraken. Dus zal de ipad2 niet ver moeten zijn, theoretisch dan.
Vandaar werd er ook gesproken over een veel lagere verkoop (7,6 miljoen minder) van iPads, als het gerucht waar is dan lijkt me de kans groot dat Apple dan een periode helemaal geen iPads kan verkopen aangezien ze (ook volgens de geruchten) de produktie van de iPad 1 in Januari al hebben gestopt. (Tenzij ze die weer aanslingeren maar dat lijkt me sterk gezien de benodigde onderdelen van toeleveranciers, die niet noodzakelijk hetzelfde zijn als de onderdelen voor de iPad 2).

Dat maakt natuurlijk wel de kans op een voortijdige aankondiging weer groter: Als ze toch geen iPads kunnen leveren dan kan de verkoop ook niet inzakken na de aankondiging. Ze kunnen dan zelfs Google in de wielen rijden omdat mensen op de aangekondigde iPad 2's gaan wachten in plaats van Android tablets te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of ze wachten tot Steve Jobs het weer kan aankondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch

Roytoch

Nietes

Eigen logica: in beginduur kijken voor nieuw, op dit moment zou een vraag&aanbod ipad interessant kunnen zijn (alleen ivm btw mss niet). Alleen zoals gizmodo gister terecht opmerkte: op dit moment is vrijwel het hele apple portfolio aan vernieuwing toe: notebooks zullen donderdag wel een refresh krijgen, ipad binnen redelijke tijd (tenzij idd juni wordt), iphone duurt ook niet al te lang meer...

@kmf: ik hoop het. Je kan veel van de man zeggen, maar een unieke CEO die zo goed past bij het bedrijf dat hij leidt... het is te hopen dat hij het zal zijn die de aankondiging mag en kan doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Roytoch op 22-02-2011 12:19 ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dan zou ik nog wachten :)
Ik zit zelf te wachten om m'n iPad te vervangen door de "2", als daar tenminste een snellere processor + wat meer geheugen in zit zodat alles nog wat flitsender gaat... En een camera voor facetime, al moet ik nog zien of ik dat zal gebruiken.... Ik denk dat je met de iPad2 voorlopig wel een tijd 'klaar' bent, tenzij ze opeens echt op korte termijn een retina display in een iPad weten te plaatsen :+

Dus of je wacht nog 3 maand en koopt een "2" voor +/- 500 euro, of je pikt tegen die tijd een gebruikte "1" op de kop voor 300 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch

Roytoch

Nietes

Ligt ook heel erg aan je gebruikt lijkt me :) bij mij voornamelijk internetten op de bank, ibooks en cinexplayer voor series die ik volg, en het meest belangrijk: goodreader om de stapels artikelen door te lezen die ik nodig heb voor studie. Dat werkt allemaal helemaal prima, waar ik geen 2 voor nodig ga hebben. Als je gebruik vrij licht is, dan is een gebruikte 1 natuurlijk een prima keus. Jammer alleen dat het voor de meeste mensen een nieuw concept zal zijn, tablets, en dus lastig in te schatten hoe het gebruik er uit gaat zien :P

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
matthijst schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 12:49:
[...]
Ik denk dat je met de iPad2 voorlopig wel een tijd 'klaar' bent, tenzij ze opeens echt op korte termijn een retina display in een iPad weten te plaatsen :+
iPad 3, daar zet ik mijn geld op in ;)

Heb nu bijna een maand een één trouwens en ben er erg tevreden mee. Ik kijk de twee wel uit de boom, en zie wel wat ik met de drie ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinvanderpale
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-01-2023
matthijst schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 12:49:
[...]

Ik denk dat je met de iPad2 voorlopig wel een tijd 'klaar' bent, tenzij ze opeens echt op korte termijn een retina display in een iPad weten te plaatsen :+
Het lijkt me logischer dat ze de hype nog even voeden door slechts kleine verbeteringen in de iPad2 te bouwen. Weinig iPad1 bezitters willen nu alweer overstappen op een iPad2. Pas als de markt verzadigd is zullen ze écht gaan vernieuwen, zodat iPad1 en iPad2 bezitters over willen stappen op de iPad3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
roy.ahuis schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:16:
Ligt ook heel erg aan je gebruikt lijkt me :) bij mij voornamelijk internetten op de bank, ibooks en cinexplayer voor series die ik volg, en het meest belangrijk: goodreader om de stapels artikelen door te lezen die ik nodig heb voor studie.
Ik gebruik hem eigenlijk ook alleen voor internetten, Zinio en goodreader... Naja, en sinds kort voor The Daily, en die zou wel iets vloeiender mogen, al is dat met een update misschien wel mogelijk...

En ik zou wel iets meer geheugen willen hebben , zodat Safari minder snel hoeft te reloaden (was daar niet een of andere hack vooor, waarbij je schijfruimte als cache gebruikt, iemand een idee)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch

Roytoch

Nietes

matthijst schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:38:
[...]

Ik gebruik hem eigenlijk ook alleen voor internetten, Zinio en goodreader... Naja, en sinds kort voor The Daily, en die zou wel iets vloeiender mogen, al is dat met een update misschien wel mogelijk...

En ik zou wel iets meer geheugen willen hebben , zodat Safari minder snel hoeft te reloaden (was daar niet een of andere hack vooor, waarbij je schijfruimte als cache gebruikt, iemand een idee)?
Oh dat is een interessante, die laatste opmerking. Inspireerde mij tot een google zoektocht, en ik kwam op iCab. Een alternatieve browser die dat niet zou moeten doen, dat reloaden. Die hack heb ik nog niet kunnen vinden, mocht iemand daar nog op komen... ik ga nu even kijken hoe iCab eruit ziet in ieder geval.

Lijkt te werken op basis van een zeer korte test. Heeft in ieder geval echte tabjes, zeer fijn :) 1,59euro maar dat breekt de bank ookt niet.

Update: als je hem echt hard afsluit (dus ook via de programma-balk en dan inhouden en afsluiten), en weer opstart, dan laadt hij de voorheen geopende pagina's opnieuw. Even rekening mee houden dus, als je er ook 'andere' sites op bezoekt :P je weet hoe graag mensen het ding ff aanzetten en spelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Roytoch op 22-02-2011 14:56 ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sowieso had icab nooit die refresh probleem gehad, maar hij voelt wel wat trager aan dan safari. Daarentegen, al die features die de icab heeft zorgt dat deze toch safari heeft vervangen voor mij.

En voor die virtual memory hack: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=913055

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch

Roytoch

Nietes

kmf schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:55:
sowieso had icab nooit die refresh probleem gehad, maar hij voelt wel wat trager aan dan safari. Daarentegen, al die features die de icab heeft zorgt dat deze toch safari heeft vervangen voor mij.

En voor die virtual memory hack: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=913055
Hij is inderdaad net wat trager, maar die tabs zijn wel lekker hoor :D het is maar een klein dingetje, maar toch maakt het het browsen een stuk prettiger. Zo even tijdens het toiletbezoek de rest uitvogelen (kleine referentie naar je sig :P)

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmm... hier ziet steve er echt niet zo super uit...

http://www.radaronline.co...dy-his-feet-day-treatment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03:14

knakworst

Get more sats!

Misselijkmakend dat dit soort gossip gepost wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch

Roytoch

Nietes

knakworst schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:28:
[...]

Misselijkmakend dat dit soort gossip gepost wordt...
Ja ik werd ook een beetje onpasselijk van het filmpje... maar oke. Los daarvan is het heel hard gesteld wel zo dat Steve zo enorm belangrijk is (of lijkt) voor apple, wat een beursgenoteerd bedrijf is, dat zeker gezien de onduidelijke opvolging dit soort filmpjes (hoe ranzig ook) belangrijke informatie is.

/offtopic ook, sorry.

Welles

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.