[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste
Acties:
  • 152.388 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 18:19
Ik heb nu sinds september vorig jaar een iPad en beschouw mezelf als gemiddelde consument.
Ik heb tot op heden nog geen moment gehad dat ik spijt had van mijn aanschaf.

het gemis van flash heb ik deels opgevangen door het installeren van Skyfire, maar de keren dat ik Skyfire heb gebruikt zijn op de vingers van 1 hand te tellen.
Het via USB aansluiten van andere devices op de iPad mis ik ook niet, de afwezigheid van een camera; tja daar heb ik nou een fototoestel voor ( en m'n iPhone heeft ook al een camera )

Volgens mij heb ik het al eens eerder gezegd maar ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die even € 500 stukslaan voor een device zonder zich te informeren over wat het is en wat het kan.

Zo zeg ik ook tegen iedereen dat de iPad absoluut geen vervanger is van een laptop ( tenzij je de laptop alleen gebruikt voor surfen en e-mailen zoals ik deed )

Verder blijf ik het verbazingwekkend vinden dat ten tijde van de introductie er allom lauw gereageerd werd op de iPad. ( tis net een grote iPhone, en je kunt er niet eens mee bellen )
En als je nu kijkt vallen alle producenten over elkaar heen om maar een tablet op de markt te brengen.

Voor mij blijft de kracht van Apple dat ze niet alleen hun eigen software maken, maar ook hun eigen hardware, en daar zit volgens mij de kracht van Apple.
Zoals Steve het al vermelde bij de keynotes van de iPhone : anyone who is serious about software, should make his own hardware.
Ergens is dat nu nog een beetje het probleem met Android, de software is niet specifiek voor 1 apparaat en daarom gaat de ontwikeling langzamer.

Tuurlijk als Android eenmaal volgroeid is tot een volwaarig tablet systeem zal Apple hier wel "last" van krijgen, maar zolang Apple in staat is om devices te maken die probleemloos draaien op hun eigen IOS zullen ze interessant blijven voor een grote groep kopers.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:11
En zo is het Eric :)

Laat ze maar kletsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
treslem schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:00:
[...]

Ik heb hem in een eigengemaakte houder staan.. Houder is wellicht iets te fancy voor wat het is, is meer een richel van alumium welke ik onder mijn luchtroosters (Peugeot 406) heb geklemd.
Icm met een bookcase staat hij daar fantastisch, bovenkant gelijk met het dashboard, dus blokkeert geen zicht, en het scherm in landscape...

Op dezelfde manier gebruikte ik hem in een Fiat Uno (1989) en een Focus..

Heeeeeeeerlijk, zo'n groot scherm ipv een 3x3/4x4/5x5 schermpje.. :)

Stroom (onontbeerlijk op langere ritten zoals Italie-NL) via de sigarettenaansteker, en audio naar mijn autoradio.... Het enige wat ik vind ontbreken is de Traffic info, die kan ik niet activeren (1.6) en volgens TT wordt deze niet ondersteund op de Ipad. Maar werkt als een trein !

Ik rijd zelf een Peugeot 207SW. Kun je beschrijven hoe je zelf die houder hebt gemaakt en hoe dat vastgeklemd zit, of eventueel een foto plaatsen? Ik denk dat ik op jouw manier de boordcomputer niet meer kan zie , maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 10:54
Ik heb nu dit hele topic doorgelezen, maar vind nog steeds niet de antwoorden die ik zoek (op basis waarvan ik mogelijk een iPad wil aanschaffen).

Ik heb namelijk een Synology NAS staan, die vrolijk beschikbaar is op mijn interne WiFi (n) (en via Gigabit door de rest van het huis). Is het mogelijk om met een iPad de bestanden op mijn NAS te benaderen en te bekijken? Ik denk dan aan met name foto's en films, maar dan graag zonder tussenkomst van iTunes oid...

Dus wat kan ik wel en niet streamen van mijn NAS naar mijn (toekomstige) iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ezwizard schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:05:
Ik heb nu dit hele topic doorgelezen, maar vind nog steeds niet de antwoorden die ik zoek (op basis waarvan ik mogelijk een iPad wil aanschaffen).

Ik heb namelijk een Synology NAS staan, die vrolijk beschikbaar is op mijn interne WiFi (n) (en via Gigabit door de rest van het huis). Is het mogelijk om met een iPad de bestanden op mijn NAS te benaderen en te bekijken? Ik denk dan aan met name foto's en films, maar dan graag zonder tussenkomst van iTunes oid...

ja, je kan met ipad de bestanden van een nas benaderen.

Nee, je kan filmpjes niet direct van de nas streamen. Je moet dan eerst de filmpjes downloaden naar je ipad.
Ja, je kan foto's streamen met de synology foto-app.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
@ezwizzard
Hier zijn een aantal mogelijkheden voor, zoals FileBrowser en Airplayer.
( DS Audio gebruik ik bijvoorbeeld weer voor het afspelen van muziek vanaf de DS )

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:55

nielsvv

100% Afol

Heb zelf ook een nas van synology. Ik speel al mijn films, muziek en foto's rechtstreeks af zonder tussenkomst van een pc. Dit doe ik met de app 'Airplayer'. Het enige dat ik spijtig vind, is dat deze geen ondertittels afspeelt. Draai Dsm 3.0 op mijn nas.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezwizard
nielsvv schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:15:
Heb zelf ook een nas van synology. Ik speel al mijn films, muziek en foto's rechtstreeks af zonder tussenkomst van een pc. Dit doe ik met de app 'Airplayer'. Het enige dat ik spijtig vind, is dat deze geen ondertittels afspeelt. Draai Dsm 3.0 op mijn nas.
Mooi, goed om te weten, ik draai ook DSM3.0. Ik vind het overigens geen probleem om eerst bestanden naar de iPad te downloaden vervolgens te pas te kunnen kijken. Is het dan wel mogelijk om subs te gebruiken (.srt), en kan een iPad een DTS stream downmixen?

Ik neem overigens aan dat bestanden dan dus alleen via WiFi-n naar de iPad kunnen gaan, want volgens mij is er geen andere mogelijkheid om iets over te zetten naar de iPad, of wellicht via een PC (Windows 7)?

Is die 16GB bij het basis model trouwens een beetje voldoende om eea op te slaan, of zitten jullie iPad's snel vol met allerhande apps die je in de loop der tijd hebt geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:24
Eric H schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:09:

Zo zeg ik ook tegen iedereen dat de iPad absoluut geen vervanger is van een laptop ( tenzij je de laptop alleen gebruikt voor surfen en e-mailen zoals ik deed )
Denk dat het om die reden juist wel een soort van vervanger kan zijn voor mijn laptop.
Met mijn laptop zou ik het liefst overal heen lopen, maar het enige wat ik er op doe is internetten en mailen vanaf mijn stoel bij de tafel.. Tekstverwerking natuurlijk ook af en toe.
Maar dit zijn zeker geen dingen die niet op de iPad kunnen. iPad zit je veel fijner mee op de bank, kan je prima mee mailen en ook nog tekstverwerking. Voor de zaken die de iPad niet opent, pak ik dan wel weer mijn laptop.
Misschien niet een volledige vervanger, maar denk dat als ik hem koop, mijn laptop wel minder vaak gebruikt gaat worden. Is toch zwaar en warm op schoot (+mijn batterij is dood, dus mobiel is die ook niet meer:P)
Dit tot zo ver om mijn toekomstige aankoop te rechtvaardigen en even aan te haken op dat het niet/wel substituut kan zijn:)

Had ik nog een vraag, voor mijn studie moeten wij gebruik maken van de site nestor.
Inloggen etc. gaat prima, maar wanneer ik een in web pdf bestand open, geeft hij alleen maar de eerste pagina weer en laadt hij niet verder. Iemand enig idee of hier nog een oplossing voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
ezwizard schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:20:
[...]

Mooi, goed om te weten, ik draai ook DSM3.0. Ik vind het overigens geen probleem om eerst bestanden naar de iPad te downloaden vervolgens te pas te kunnen kijken. Is het dan wel mogelijk om subs te gebruiken (.srt), en kan een iPad een DTS stream downmixen?

Ik neem overigens aan dat bestanden dan dus alleen via WiFi-n naar de iPad kunnen gaan, want volgens mij is er geen andere mogelijkheid om iets over te zetten naar de iPad, of wellicht via een PC (Windows 7)?

Is die 16GB bij het basis model trouwens een beetje voldoende om eea op te slaan, of zitten jullie iPad's snel vol met allerhande apps die je in de loop der tijd hebt geinstalleerd?
Je kunt via "handbrake" ook films omzetten om ze vervolgens ( via iTunes ) op je iPad te zetten.
Ze zijn dan vervolgens beschikbaar via de "Video's" app.

Ik zelf heb een 32Gb model en heb dit puur gedaan om me later niet voor m'n kop te slaan omdat het ding zo snel volloopt.
Van de 32Gb heb ik op dit moment nog 23.5 Gb beschikbaar.
Er staan 100 nummers op ( muziek ), 1 video ( Film ), 32 foto's ( Hi-res ) en 67 Apps.
( even ter indicatie om duidelijk te maken hoe veel geheugen je kwijt bent, nodig hebt. )
Achteraf gezien had ik dus waarschijnlijk ook wel een 16Gb kunnen nemen :)

Ik werk zelf ook met DSM3.0 op een DS109j maar gebruik vooral DS Audio.
Dit omdat ik meer een audiofiel ben, en ik voor het afspelen van films 2 HDX-en heb staan.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:48

KneoK

Not in a million lightyears

k995 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:17:
[...]

Aldiko als ereader app eens proberen, ondersteunt zelfs uitlenen van de bibliotheek (tuurlijk niet in nederland/belgie)

Stanza is trouwens veel beter dan ibooks op iOS.

En dit is simpelweg omdat android er nog maar minder lang is.

[...]

Net hetzelfde: android tablets zijn amper uit.

[...]

Resistive kan meevallen je vergeet natuurlijk dat de prijs meestal vele malen lager ligt bij zi'n tablets.

[...]

Correctie 'mwoah, werkt wel aardig' pad voor 300€ en de 'oh, dat werkt soepel' iPad. voor 500€ .
Ik gebruik Aldiko Premium al sinds k m'n Galaxy heb, werkt inderdaad prima. Stanza zal vast ook z'n werk doen maar met het gouden randje bedoelde ik vooral de foefjes van iBooks. Je kunt over uitlenen, vrijheid en weet ik veel beginnen maar mensen vinden het veel cooler om een bladzijde te kunnen omslaan met de vinger. Dat is waar Apple zich op het moment nog onderscheid, Android is technisch een prachtig OS maar mist op het moment nog die afwerking op veel punten.

Dat resistive kan meevallen snap ik maar het ging mij om de ervaring die mensen krijgen bij het eerste gebruik van zo'n tablet. "Hmm, is dit nou Android, nou, de iPad werkt veel fijner". Dan is het irrelevant of er betere tablets te koop zijn en dat die resistieve tablets goedkoper zijn want de meeste mensen onthouden die ervaring "Dat Android moet je echt niet doen man, heb ik bij Cheap'Is'Us mee gespeeld, werkt echt niet lekker. Spaar dan gewoon door voor een echte iPad"

Veel mensen gaan ook voor de 1000Euro "dat werkt soepel" laptop dan voor de 800Euro "deze is iets minder snel" laptop, gewoon omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
kmf schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:46:
30% op alle aankopen welke INAPP aangekocht wordt 8)7 8)7 8)7
De aanbieder mag nog steeds via zijn eigen kanalen verkopen 8)7 8)7 8)7
Rustig .

En ja tuurlijk in APP zou al erg zijn moest apple al geld gaan eisen op alles wat met een iOS device gebeurd.
Phuncz schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:05:
[...]

Het ligt eraan wat je verwacht van het toestel of gewoon ben, maar buiten de Galaxy Tab en iPad moet ik nog een tablet tegenkomen met een degelijk scherm. Niet slecht, maar zeker niet goed wat de Archos betreft.
Archos is natuurlijk bijna de helft zo goedkoop.
Een ingebouwde SD cardreader mis ik ook wel, de rest allemaal niet. Bluetooth keyboardje is een goede uitkomst (heb eenfoldable, gebruik het nooit), HDMI en USB mis ik ook niet, ik zie het nut er niet van in. Dan koop ik wel een laptop als ik al die zaken nodig heb.

Ik koop dan ook geen cabrio om dan te klagen over het gemis van een trekhaak of grote koffer, ik realiseer me op voorhand wat ik nodig heb en of het product voldoet.
Drogreden die men veel aanhaalt, "ik zou het nut ervan inzien " is iets anders dan "zonder dat koop ik het niet"

Ik zie her nut er wel van in en dat zal een volgende aankoop zeker beinvloeden.
Enkel leverbaar in de US vrees ik. En ik vind zo meteen al geen winkel dus de gemiddelde persoon ook niet. Dan is het geen optie voor de gemiddelde consument en zelfs een aantal tweakers.
http://www.elocitynow.com/purchase.shtml

Wat er uit komt van TEGRA ViewSonic G Tablet, LG Optimus 2X, Toshiba AC-100, Toshiba Folio 100, Asus Transformer, Asus Slider, Motorola Droid Bionic, Motorola Xoom, Motorola Atrix 4G, Tesla Model S, Notion Ink Adam tablet, Velocity Micro Cruz Tablet L510, Acer Iconia Tab A500
Maar hoeveel must-have apps en echt nuttige apps steken in de App Store ? Apple heeft nog niets te vrezen hoor.
Ik zie er weinig echt must have apps staan, en die zijn meestal ook op android beschikbaar.

Als ik trouwens iets zie zoals launcher kan ik enkel jaloers kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfffff, weer m'n mail geblokkeerd.

Zoals al vaker kan ik ineens niet meer bij mijn mail op de IPAD,
Als ik het ikoontje aanraak zie ik even een blanco pagina met daarop geen bericht geselecteerd. Dan springt hij weel naar het home screen. Andere accounts kan ik ook niet benaderen. Hij blijft op dit account hangen.
Ik heb eerder vandaag nog mail gecheckt zonder problemen. Geen mail verzonden volgens mij.
EDIT. als ik het scherm in Landscape draai dan heb ik een ander beeld. n.l. Links de kolom met maitjes en rechts de lege mail met daaring " geen bericht geselecteerd" Ik kan er verder niet mee en het blijft maar een seconde of minder zichtbaar. Bij de instellingen kan ik veranderen wat ik wil, dat helpt niets.

Op mijn andere pc kan ik mijn Ziggo webmail gewoon benaderen.

Als ik zoals de vorige keren die mailacount verwijder en later weer installeer dan komt eea wel weer terug maar alle concepten en verzonden mail zijn weg, Of komen die weer terug na syncroniseren met Itunes?? Ik weet niet of mail van de IPAD ook gebackupped wordt.

Waarom gebeurt dit nou steeds?? Enig idee? Kan een bepaald soort mailtje de zaak "verstoppen"
Ik vermoed iets van Frontier Magazine. Die staat bovenaan en ik meen me zoiets te herinneren van de vorige keer. (Als dat mogelijk is.) Aan de andere kant gaat het zo snel dat er nauwelijks tijd is om de mail op te halen.

Hoe los ik dit op??
Hoe ontstaat dit probleem en hoe voorkom ik het?
Hebben meer mensen dit probleem?

Alvast bedankt,
Arei

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k995 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:18:
Wat er uit komt van TEGRA ViewSonic G Tablet, LG Optimus 2X, Toshiba AC-100, Toshiba Folio 100, Asus Transformer, Asus Slider, Motorola Droid Bionic, Motorola Xoom, Motorola Atrix 4G, Tesla Model S, Notion Ink Adam tablet, Velocity Micro Cruz Tablet L510, Acer Iconia Tab A500
Deze tablet's komen allemaal nog uit. Oftewel ze zijn een jaar te laat.
Iedereen vergelijkt dit met een iPad maar eerlijker is het straks te vergelijken met een iPad2.

Hoewel ik best wel benieuwd ben naar Android 3.0 tablet's verwacht ik niet dat de helft van bovengenoemde tablet's echt gaat scoren.

Ooh en de Tesla Model S is een auto trouwens ;)
(op google kom ik niets tegen van een Tesla Model S tablet dus ik ga er voor het gemak even vanuit dat het om de auto gaat.)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Donstil schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:03:
Oftewel ze zijn een jaar te laat.
En haastig een telefoon een 7-inch scherm geven en op de markt pleuren valt ook tegen:
De Galaxy Tab wordt door kopers massaal geretourneerd aan het verkoopadres. Het aantal geretourneerde Android-tablets loopt op tot 15 procent.

Dit in tegenstelling tot het retourpercentage van de iPad, dat eerder rond de twee procent zou schommelen. Volgens The New York Post kan de Galaxy Tab beter hernoemd worden naar de boemerang. Het tijdschrift citeert een Wall Street analistenbureau die stelt dat 15 procent van alle Tabs teruggebracht wordt.
(bron)

Tesla Model S:
Afbeeldingslocatie: http://www.nutz.nl/grab/341bcb25ef5fcc4f1d00b3e9621a16ca.jpg

Duur tabletje, maar je kunt er ook mee naar je werk rijden, dus wellicht het overwegen waard. Meenemen naar binnen zal er niet inzitten dus de bruikbaarheid voor iets anders dan in de auto lijkt me zeer beperkt.

[ Voor 20% gewijzigd door burne op 02-02-2011 20:24 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

k995 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:18:
[...]
Archos is natuurlijk bijna de helft zo goedkoop.
Dat is mijn punt juist: de Archos is OK maar niet beter dan de iPad. Zeker niet prijs/kwaliteit, misschien prijs/prestatie als het meer je ding is, qua aansluitingen en mogelijkheden.
En dat zijn dus allemaal Amerikaanse retailers die niet naar EU shippen.
De meeste zijn Tegra, geen Tegra 2. Daar zit een groot verschil tussen, de Tegra 2 is idd. zeer interessant, de Tegra vond ik toch wat tegenvallen.
Ik zie er weinig echt must have apps staan, en die zijn meestal ook op android beschikbaar.

Als ik trouwens iets zie zoals launcher kan ik enkel jaloers kijken.
Mja ik kan moeilijk alle interessante apps bekijken, maar check hier eens: http://www.apple.com/ipad/apps-for-ipad/
Daar staat een mooie selectie van volledig afgewerkte apps. Niet dat ik wil zeggen dat Android er geen of weinig heeft, maar om je te laten zien dat de Apple App Store niet achter staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
burne schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:06:
[...]

En haastig een telefoon een 7-inch scherm geven en op de markt pleuren valt ook tegen:
Ssst. straks horen de Android mannen het en hebben we weer berichten lang gezeur dat we Apple op een voetstuk plaatsen 8)7 .

Auto is wel mooi van binnen zeg. Had ik nog niet gezien.

Kan je lekker je Navigatie instellen via HTC sense >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-08 15:34
Louise525 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:08:
[...]

Zou je alsnog de toegezegde foto willen posten?
Foto is gemaakt tijdens rijden met iPhone camera. Dus kwaliteit is niet heel hoog, maar het idee is zichtbaar. De iPad zit op een brodit houder gemonteerd voor een Seat ibiza (zie hier) met behulp van een (zie hier) .

iPad geconnected met een originele iPad dock to aux kabel, zodat het geluid netjes over de speakers gaat. Echt super.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.140/1225450001-1225500000/1225451201-1225451300/1225451261_5_2yqh.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal je 'm er ook steeds af? Dit is natuurlijk vragen om inbraak, hoe krom dat ook is.

Wel lekker, groot scherm voor navigatie :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:12
Persoonlijk vind ik dit er echt niet uit zien, zonde van me dashboard. Maar voor slecht ziende echt een must have zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:26
Peaky schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:24:
Persoonlijk vind ik dit er echt niet uit zien, zonde van me dashboard. Maar voor slecht ziende echt een must have zo.
uhhhh slechtziende die geen navigatie ziet, wat zien ze dan van het verkeer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:12
stormfly schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:27:
[...]

uhhhh slechtziende die geen navigatie ziet, wat zien ze dan van het verkeer :9
Slecht zien is niet niks zien, maar met zon scherm op me dash zou ik ook weinig van het verkeer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat het een beetje offtopic is, maar na de discussie over andere tablets:

Afbeeldingslocatie: http://content.modaco.net/nedge2k/images/06-Jan-2011_XOOM_dyn_L_horiz_YouTube_CES-1-728-75-470x353.jpg

De Xoom van Motorola, dat zo nu en dan toch verrassend uit de hoek weet te komen met producten. De eerste echte contender die ik zie in ieder geval. Die Galaxy Tab vond ik gewoon te klein, dit is wel het goede formaat.

Edit: nvm, ik schijn achter te lopen :X
Peaky schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:30:
Slecht zien is niet niks zien, maar met zon scherm op me dash zou ik ook weinig van het verkeer zien.
Dan zou je stuur ook in de weg zitten. Geloof niet dat je hier veel last van hebt, als je echt pech heb misschien iets laags dat erachter verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezwizard
Eric H schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:48:
[...]

Je kunt via "handbrake" ook films omzetten om ze vervolgens ( via iTunes ) op je iPad te zetten.
Ze zijn dan vervolgens beschikbaar via de "Video's" app.

Ik zelf heb een 32Gb model en heb dit puur gedaan om me later niet voor m'n kop te slaan omdat het ding zo snel volloopt.
Van de 32Gb heb ik op dit moment nog 23.5 Gb beschikbaar.
Er staan 100 nummers op ( muziek ), 1 video ( Film ), 32 foto's ( Hi-res ) en 67 Apps.
( even ter indicatie om duidelijk te maken hoe veel geheugen je kwijt bent, nodig hebt. )
Achteraf gezien had ik dus waarschijnlijk ook wel een 16Gb kunnen nemen :)

Ik werk zelf ook met DSM3.0 op een DS109j maar gebruik vooral DS Audio.
Dit omdat ik meer een audiofiel ben, en ik voor het afspelen van films 2 HDX-en heb staan.
En hoe zit het met bestanden naar de iPad toe kopieren? Kan dat alleen via WiFi of ook via je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ezwizard schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 08:51:
[...]

En hoe zit het met bestanden naar de iPad toe kopieren? Kan dat alleen via WiFi of ook via je PC?
Wifi: via whatever protocol jouw app ondersteunt FTP, WebDAV, etc. Dus ook van de cloud (dropbox) en webdownloads.
USB: via itunes usb transfer, via een aparte gratis tool (bv iphone explorer), via camera kit voor foto's en filmpjes.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
ezwizard schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 08:51:
[...]

Je kan ze centraal ergens opslaan en dan via apps benaderen (airplayer ed) of je kan ze omzetten en via itunes (en USB) overzetten op je ipad.

Echt kopieren kan enkel via je PC en itunes/USB behalve als je jailbreakt dan kan je sync over wifi ook instellen (wat super werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 04:43:
Ik weet dat het een beetje offtopic is, maar na de discussie over andere tablets:

[afbeelding]

De Xoom van Motorola, dat zo nu en dan toch verrassend uit de hoek weet te komen met producten. De eerste echte contender die ik zie in ieder geval. Die Galaxy Tab vond ik gewoon te klein, dit is wel het goede formaat.
Die Motorola Xoom is waarschijnlijk wel de intressantste Android tablet die nog gaat komen.
Ziet er allemaal best wel goed uit (iOS oogt zelfs wat saai naast Android 3.0) jammer alleen dat het niet zo snappie is als iOS 4.2.1 op de iPad.

Zoomen gaat prima maar schokt toch wel een beetje en zo zijn er meer van die kleine dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:46:
Zoomen gaat prima maar schokt toch wel een beetje en zo zijn er meer van die kleine dingetjes.
Vergeet niet dat het nog een prebuild is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik verwacht toch ook wel dat Android 3.0 bij release goed zal lopen. Tegen dan zal het ook een echte concurrent zijn voor de iPad. Echter tegen dan is waarschijnlijk de opvolger van de iPad ook al dichtbij. Een beetje het verhaal als met de iPhone. Maar toch, concurrentie is goed voor Apple, dat verplicht hun te innoveren en zorgt wederom voor betere producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Apple hoeft in principe een aantal features toe te voegen + facelift in kleuren en ze zijn weer een tijdje het heertje.

* Falcon wacht op iPad2 ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:33:
Apple hoeft in principe een aantal features toe te voegen + facelift in kleuren en ze zijn weer een tijdje het heertje.

Je laat het wel heul simpel klinken zo, 'een paar features' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34

Een paar features die m.i. ook al op de iPad 1 hadden moeten zitten. Neemt niet weg dat het een heerlijk apparaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
k995 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:45:
[...]

Echt kopieren kan enkel via je PC en itunes/USB behalve als je jailbreakt dan kan je sync over wifi ook instellen (wat super werkt).
Sync over Wifi ?
Is dat de bewuste Cydia App ?

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eric H schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:17:
[...]

Sync over Wifi ?
Op Wi-Fi Sync zoeken in Cydia. Is een app die je installeerd op je mac en iPhone/iPad/iPodTouch en daardoor kan je dan draadloos syncen.

Werkt alleen niet samen met "Synchronicity" waardoor je iPhone/iPad/iPodTouch dus niet gebruikt kan worden als hij aan het syncen is.

Kleurtjes kan ik me niet voorstellen.

[ Voor 42% gewijzigd door Donstil op 03-02-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Haha, een pimpelpaarse met witte stippen iPad. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Eric H schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:17:
[...]

Sync over Wifi ?
Wi-Fi Sync heet die, heel handig . Via cydia instaleren, op je PCinstaleren, pairen en de ipad kan gelijk waar liggen en je synct toch. Met free sync of synchronisity en je synct draadloos terwijl je vrouw op internet aan het surfen is, echt handig.

[ Voor 27% gewijzigd door k995 op 04-02-2011 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Phuncz schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:29:
[...]

Dat is mijn punt juist: de Archos is OK maar niet beter dan de iPad. Zeker niet prijs/kwaliteit, misschien prijs/prestatie als het meer je ding is, qua aansluitingen en mogelijkheden.
Tja, 320€ voor 32GB wifi hdmi/sd card slot,usb

Vergelijk ik dat met Ipad wifi 32GB 599 € + nog eventueel 60€ (camera en VGA kit)

Dan zit je aan het dubbele van de prijs.
En dat zijn dus allemaal Amerikaanse retailers die niet naar EU shippen.
Pak dan de Toshiba Folio 100 ook tegra II

[quote

De meeste zijn Tegra, geen Tegra 2. Daar zit een groot verschil tussen, de Tegra 2 is idd. zeer interessant, de Tegra vond ik toch wat tegenvallen.
[/quote]
Nee hoor zijn allemaal tegra II
Mja ik kan moeilijk alle interessante apps bekijken, maar check hier eens: http://www.apple.com/ipad/apps-for-ipad/
Daar staat een mooie selectie van volledig afgewerkte apps. Niet dat ik wil zeggen dat Android er geen of weinig heeft, maar om je te laten zien dat de Apple App Store niet achter staat.
Daar heb je gelijkaardige apps voor in de android app market hoor.

maar iets effectief functioneel zoals launcher, of beter tasker (je device zelf bepaalde instellingen laten veranderen naar gelang tijd/plaats/actie) vind ik niet terug bij apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
k995 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:00:
[...]

Vergelijk ik dat met Ipad wifi 32GB 599 € + nog eventueel 60€ (camera en VGA kit)

Heb jij wel eens naar zo'n scherm van een archos tablet gekeken ?? omg.. :'(

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
Was het niet Failio 100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Ja, specs vergelijken, jottum :O

Ik hoopte dat het inmiddels toch wel bewezen was dat bij dit soort apparaten de combinatie van hardware en software veel belangrijker is dan de droge hardware specs. Heb je wel eens met een iPad gewerkt? Ik wel met de Archos, en ik heb er niet eens de helft van het geld van de iPad voor over.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:01:
[...]

Ik hoopte dat het inmiddels toch wel bewezen was dat bij dit soort apparaten de combinatie van hardware en software veel belangrijker is dan de droge hardware specs. Heb je wel eens met een iPad gewerkt? Ik wel met de Archos, en ik heb er niet eens de helft van het geld van de iPad voor over.
Daar sluit ik me voor 100% bij aan, de software is cruciaal voor het optimaal benutten van je tablet. De archos is leuk als je it'er bent met tijd genoeg, kan je die besteden om het apparaat enigzins aan de praat te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k995 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:37:
[...]

Wi-Fi Sync heet die, heel handig . Via cydia instaleren, op je PCinstaleren, pairen en de ipad kan gelijk waar liggen en je synct toch. Met free sync of synchronisity en je synct draadloos terwijl je vrouw op internet aan het surfen is, echt handig.
Werkt WifiSync inmiddels met Synchronisity?
De app die je eerst nodig had voor WifiSync bleef bij mij (iphone4 en iPad) niet lopen op de achtergrond waardoor ik niet draadloos kon syncen terwijl ik hem gebruikte (of andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
ezwizard schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:05:

De (betaalde) app Buzz Player HD installeren. Kost iets van € 1,59. Een van mijn beste app-aankopen. Je moet dan linksboven Netwerk aanklinken en in de balk onderin een soort rechthoekje en dan krijg je in de vervolgpagina al je shares te zien, in mijn geval 2 NMT's en een laptop-share.
Als je thuis bent is streamen m.i. vele malen gemakkelijker en sneller dan downloaden. Downloaden kan overigens ook met deze app.
Hiervoor is geen jailbeak nodig.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezwizard
Louise525 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:21:
[...]

De (betaalde) app Buzz Player HD installeren. Kost iets van € 1,59. Een van mijn beste app-aankopen. Je moet dan linksboven Netwerk aanklinken en in de balk onderin een soort rechthoekje en dan krijg je in de vervolgpagina al je shares te zien, in mijn geval 2 NMT's en een laptop-share.
Als je thuis bent is streamen m.i. vele malen gemakkelijker en sneller dan downloaden. Downloaden kan overigens ook met deze app.
Zo, dat klinkt inderdaad als een app die ik zoek. En hoe gaat deze player om met zaken als diverse audio kanalen (DTS downmix?) en vooral iets als ondertitels (los of ingebakken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:10:
[...]

Daar sluit ik me voor 100% bij aan, de software is cruciaal voor het optimaal benutten van je tablet. De archos is leuk als je it'er bent met tijd genoeg, kan je die besteden om het apparaat enigzins aan de praat te krijgen...
En dan haal ik de quote van Alan Kay er nog maar eens bij : People who are really serious about software should make their own hardware. ( PUNT )

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
iwan_app schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:55:
[...]

Foto is gemaakt tijdens rijden met iPhone camera. Dus kwaliteit is niet heel hoog, maar het idee is zichtbaar. De iPad zit op een brodit houder gemonteerd voor een Seat ibiza (zie hier) met behulp van een (zie hier) .

iPad geconnected met een originele iPad dock to aux kabel, zodat het geluid netjes over de speakers gaat. Echt super.

[afbeelding]
Ziet er super uit, bedankt voor je foto.
Ik vind de Brodit-oplossingen wel prijzig, maar het schijnt wel goed te werken en dan heb je er daarna weer jarenlang plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
ezwizard schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:28:
[...]

Zo, dat klinkt inderdaad als een app die ik zoek. En hoe gaat deze player om met zaken als diverse audio kanalen (DTS downmix?) en vooral iets als ondertitels (los of ingebakken)?
Op beide vragen moet ik het antwoord op dit moment schuldig blijven. Ik kijk zelf niet met ondertitels want ik kan Engels heel goed verstaan. Maar ik zal de komende dagen eens kijken, want ik heb wel video met ingebakken ondertiteling.

Wat is DTS downmix eigenlijk? Als je een bestand kan noemen waarmee ik dat kan uitproberen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezwizard
Louise525 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:38:
[...]

Op beide vragen moet ik het antwoord op dit moment schuldig blijven. Ik kijk zelf niet met ondertitels want ik kan Engels heel goed verstaan. Maar ik zal de komende dagen eens kijken, want ik heb wel video met ingebakken ondertiteling.

Wat is DTS downmix eigenlijk? Als je een bestand kan noemen waarmee ik dat kan uitproberen????
Een bestand noemen wordt lastig... kan iedere te downloaden serie zijn waarvoor er subs beschikbaar zijn (vaak als .srt bestand), maar een willekeurig .srt bestand werkt natuurlijk ook bij een willekeurige film. Het past niet bij elkaar en loopt dus niet in sync, maar je kan wel zien of het uberhaupt werkt (misschien wel even de subs renamen zodat deze dezelfde naam heeft als de film (alleen eindigt op .srt).

DTS downmixen is van toepassing wanneer hardware/software niets kan met het digitale audio formaat DTS, en het dus on-the-fly moet doorzetten (converten) naar gewoon stereo, zodat je dit audio spoor wel kunt beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
ezwizard schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:44:
[...]

Een bestand noemen wordt lastig... kan iedere te downloaden serie zijn waarvoor er subs beschikbaar zijn (vaak als .srt bestand), maar een willekeurig .srt bestand werkt natuurlijk ook bij een willekeurige film. Het past niet bij elkaar en loopt dus niet in sync, maar je kan wel zien of het uberhaupt werkt (misschien wel even de subs renamen zodat deze dezelfde naam heeft als de film (alleen eindigt op .srt).

DTS downmixen is van toepassing wanneer hardware/software niets kan met het digitale audio formaat DTS, en het dus on-the-fly moet doorzetten (converten) naar gewoon stereo, zodat je dit audio spoor wel kunt beluisteren.
Ik heb net video met ondertiteling uitgeprobeerd. Zowel ingebakken als losse srt werkt!

Wat dat DTS-downmixen betreft: misschien kun je online op Buzz Player zoeken en kijken wat de ontwikkelaar en/of gebruikers hierover zeggen? Jij zult vast niet de enige zijn met deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezwizard
Louise525 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:01:
[...]

Ik heb net video met ondertiteling uitgeprobeerd. Zowel ingebakken als losse srt werkt!

Wat dat DTS-downmixen betreft: misschien kun je online op Buzz Player zoeken en kijken wat de ontwikkelaar en/of gebruikers hierover zeggen? Jij zult vast niet de enige zijn met deze vraag.
Ik heb even gekeken in de iTunes store. Het blijkt dat Buzz player HD inderdaad DTS kan afspelen (en dus waarschijnlijk DTS downmix doet), en kan inderdaad met allerlei subs overweg. Wat wellicht wel jammer is, is dat mijn HD video bestanden (720p of zelfs 1080p), alleen afgespeeld worden als deze een Quick Time media formaat hebben (mp4, mov, m4v, mpv). Dus mijn .mkv files (meeste van mijn video files) hebben alleen support tot 720 x 576 pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

[...]

Specs is niet kwaliteit, dat is prestatie.
Pak dan de Toshiba Folio 100 ook tegra II
Dat is Tegra "1"...
Nee hoor zijn allemaal tegra II
Nee dat zijn ze niet. Je hebt de lijst van wiki en daar staat zeer duidelijk "Devices using Nvidia Tegra". Notice the lack of "2".
Mijn excuses, je hebt gelijk !
Daar heb je gelijkaardige apps voor in de android app market hoor.
Dat ontken ik ook niet ! Ik zeg niet hoe slecht Android is, ik probeer je duidelijk te maken dat iOS niet zo slecht en nutteloos is als jij doet overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
Phuncz schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:53:
[...]

[...]

Dat is Tegra "1"...

[...]

Nee dat zijn ze niet. Je hebt de lijst van wiki en daar staat zeer duidelijk "Devices using Nvidia Tegra". Notice the lack of "2".

[...]

Dat ontken ik ook niet ! Ik zeg niet hoe slecht Android is, ik probeer je duidelijk te maken dat iOS niet zo slecht en nutteloos is als jij doet overkomen.
Hoewel dit offtopic is, maar volgens mij is wel alles Tegra 2 hoor:
Wikipedia: Nvidia Tegra

Als ik het goed herinner is tegra 1 nooit echt beschikbaar geweest voor tablets.

edit: Volgens wiki was tegra1 enkel voor zune en smartphones en tegra 2 (tegra 250) is wel degelijk te vinden op android tablets.

[ Voor 7% gewijzigd door Gurneyhck op 04-02-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
ezwizard schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:17:
[...]

Ik heb even gekeken in de iTunes store. Het blijkt dat Buzz player HD inderdaad DTS kan afspelen (en dus waarschijnlijk DTS downmix doet), en kan inderdaad met allerlei subs overweg. Wat wellicht wel jammer is, is dat mijn HD video bestanden (720p of zelfs 1080p), alleen afgespeeld worden als deze een Quick Time media formaat hebben (mp4, mov, m4v, mpv). Dus mijn .mkv files (meeste van mijn video files) hebben alleen support tot 720 x 576 pixels...
Ik heb net een mkv-video gestreamed met het beeldformaat 992 x 560. Je kunt dan merken dat de iPad er moeite mee heeft doordat het geluid acherloopt op het beeld. Het houdt dus inderdaad ergens op met Buzz Player.
Misschien heeft dit te maken met hardwarebeperkingen van de iPad?????? Als dit het geval zou zijn, kan misschien de iPad 2 verlichting bieden, maar dát is nog even afwachten.
Ik weet niet waar jij je videobestanden vandaan haalt en op welke apparaten je ze af wilt kunnen spelen. Als dit van internet is, dan kun je er in nieuwe downloads eventueel rekening mee houden dat je ze kunt streamen naar de iPad.
Ik weet niet of voor downloaden op iPad en dan afspelen dezelfde beperkingen gelden. Ik download zelf zo weinig mogelijk, want dat kost tijd en neemt ruimte in.

Video streamen of downloaden is wel maar een van de vele mogelijkheden van de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 14:19

GerritGekke

Gamechanger

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er mensen die vanaf het volgende topic de startpost wil beheren?
Ik heb er eigenlijk niet echt veel tijd meer voor de komende weken.

Hoor het graag. Pm me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Louise525 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:21:
[...]

Hmm, ik heb vanavond Buzz Player op de iPad gezet, maar als ik iets wil zien met hoofdstukken, vergeet het maar......of is hier een truukje voor.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Eric H schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:54:
[...]

Hmm, ik heb vanavond Buzz Player op de iPad gezet, maar als ik iets wil zien met hoofdstukken, vergeet het maar......of is hier een truukje voor.
Wat bedoel je met iets zien in hoofdstukken? En heb je al gekeken achter het vraagteken in de onderbalk, want daar staag een soort van handleiding in het Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Gurneyhck schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:33:
[...]

Hoewel dit offtopic is, maar volgens mij is wel alles Tegra 2 hoor:
Wikipedia: Nvidia Tegra

Als ik het goed herinner is tegra 1 nooit echt beschikbaar geweest voor tablets.

edit: Volgens wiki was tegra1 enkel voor zune en smartphones en tegra 2 (tegra 250) is wel degelijk te vinden op android tablets.
Ah ja ik zie het nu. Vreemd dat ik het idee kreeg dat Tegra 2 nog niet uit was en de Toshiba Folio 100, die al maanden uit was, dat dan ook niet had. Mijn excuses k995 !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
kan je video's in submappen plaatsen onder de app "video's"? Nu staan alle filmpjes daar apart in en das vrij onoverzichtelijk...

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Backstage schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:52:
[...]

Heb jij wel eens naar zo'n scherm van een archos tablet gekeken ?? omg.. :'(
hangt toch vanaf waarvoor je dat gebruikt? Ipad hier word grotendeels gebruikt voor surfen en voor de kinderen films en spelletjes. Voor beide voldoet dat archos scherm. Ik heb geen spijt die ipad gekocht te hebben al veel plezier van de laatste maanden echter moest ik nu opnieuw een tablet kopen zou ik niet weten of het die ipad was.
Exirion schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:01:
[...]

Ja ik heb een ipad, en het hele "het is de combinatie" is toch echt een doodklopper die eens we mag gaan.

"De combinatie" bestaat er dan in van films om te zetten zodat ik 1 : de films uberhaupt afspelen in het heel beperkte door apple ondersteunde formaten, 2 ik er genoeg opkrijg omdat apple 100€ voor wat meer geugen vraagt wat pure afzetterij is.

jailbreaken of frash erop te zetten omdat er bepaalde sites waren in flash die natuurlijk niet gingen om tot de vaststelling te komen dat ze erna nog niet werkte.

Dan werkte die archos veel beter.

Niet iedereel stelt dezelfde eisen als jou.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:10:
[...]

Onzin dat werkte goed out of the box, geen idee waar je vandaan haalt.

Update instaleren is ook helemaal niet moeilijk.
Donstil schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:43:
[...]

Werkt WifiSync inmiddels met Synchronisity?
De app die je eerst nodig had voor WifiSync bleef bij mij (iphone4 en iPad) niet lopen op de achtergrond waardoor ik niet draadloos kon syncen terwijl ik hem gebruikte (of andersom).
Denk dat je dan backgrounder moest gebruiken, of misschien doet versie 2 het beter maar die heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Phuncz schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:53:
[...]

Die archos werkt goed, na de laatste update blijkbaar heel goed. Werkt die ipad beter? Ja maar niet voor het dubbele van de prijs beter.
Zeg ik nergens hoor? iOS vind ik heel goed werken, echter is het niet perfect en zijn er wat punten van ergernis voor mij, net zoals bij android 2.x .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MTBS schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 15:07:
kan je video's in submappen plaatsen onder de app "video's"? Nu staan alle filmpjes daar apart in en das vrij onoverzichtelijk...
Uiteraard kan dat. Hij maakt een soort "mapjes" aan de hand van de artiest/serie/film of aan de hand van afleverings nummer.

Werkt best wel mooi.

Zie twee voorbeelden van mijn series op de iPad.
4 serie's die ik nog moet kijken waarvan ik er 1 heb aangeklikt (Haven in dit geval) waar dan weer meerdere afleveringen onderhangen).

Dit is onder serie's maar werkt onder films gelijk.

Overzicht serie's :
Afbeeldingslocatie: http://img821.imageshack.us/img821/4783/foto1c.png

Overzicht onder een bepaalde serie :
Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/2003/foto2c.png

En ook met persoonlijke films werkt dit keurig.
(Zelfs gemaakte film van mijn 2010 roadtrip door de VS) Gewoon een kwestie van goed "taggen" : Afbeeldingslocatie: http://img39.imageshack.us/img39/7708/fotoqi.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Het lukt me op de een of andere manier niet meer om foto's te syncen met mijn iPad. Muziek en films gaan prima.

Wanneer ik foto's wil synchroniseren, blijft hij in iTunes hangen op stap 3/3 - Foto's importeren. Het maakt niet uit of ik hem 2 uur laat staan, kleine of grote mappen wil syncen, hij wil gewoon niet verder gaan.

Iemand enig idee waar dit aan ligt? Aantal weken geleden kon ik alle foto's nog prima syncen, maar nu lukt niks meer :?

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees
  • Laatst online: 29-05 12:34

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Ik gebruik mijn camera connection kit om foto's van de Sony DSC over te zetten naar mijn iPad. Dat gaat prima, maar die foto's worden niet door iTunes gesynchroniseerd. Dat betekent dat ze alleen op de iPad blijven staan en niet op de iMac of iPhone verschijnen.

Voor mijn gevoel is dat wel de bedoeling, maar ik begin er nu ernstig aan te twijfelen.... Kan iemand duidelijkheid verschaffen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Killkees schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 20:34:
Ik gebruik mijn camera connection kit om foto's van de Sony DSC over te zetten naar mijn iPad. Dat gaat prima, maar die foto's worden niet door iTunes gesynchroniseerd. Dat betekent dat ze alleen op de iPad blijven staan en niet op de iMac of iPhone verschijnen.

Voor mijn gevoel is dat wel de bedoeling, maar ik begin er nu ernstig aan te twijfelen.... Kan iemand duidelijkheid verschaffen? :?
Moet je eerst importeren in iPhoto en deze database kan je weer naar andere iDevices syncen via de opties in iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik gebruik mijn camera connection kit om foto's van de Sony DSC over te zetten naar mijn iPad. Dat gaat prima, maar die foto's worden niet door iTunes gesynchroniseerd.
Je iPad importeert een lagere resolutie dan wat je camera aflevert, en laat ze daarom op de flashkaart staan. Je zult later zelf alsnog de foto moeten importeren op je computer en dan krijg je wel de volle resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Dat is volgens mij een hoax ik haal gewoon 5mb fotos van mijn iPad die ook 5mb zijn op mijn camera. Waarop baseer jij je uitspraak heb je een link? Ik heb het namelijk ook een aantal keren gelezen maar het nooit kunnen reproduceren.

[ Voor 22% gewijzigd door stormfly op 05-02-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je foto's importeerd, dan zijn ze "ongeorganiseerd". Oftewel, ze staan in de imported-album en niet in een gesorteerde album. Je kan ze weer van de ipad halen. De ipad doet dan dienst als een imagetank. In windows explorer kan je direct naar de ipad browsen en de foto's in oorspronkelijke formaat afhalen, bewerken en in de juiste album zetten zodat ze door al jouw iDevices gesynched worden

Op dezelfde manier als foto's die je met je ipad/iphone hebt gemaakt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

stormfly schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 20:57:
Dat is volgens mij een hoax ik haal gewoon 5mb fotos van mijn iPad die ook 5mb zijn op mijn camera. Waarop baseer jij je uitspraak heb je een link? Ik heb het namelijk ook een aantal keren gelezen maar het nooit kunnen reproduceren.
http://thedigitalstory.com/2010/04/will_the_ipad_squish.html
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=13013336
http://discussions.info.a...d.jspa?messageID=12998337

'Hoax' is een beetje een groot woord, vind je niet?

Wat er blijkt te gebeuren is dit: Je importeert een foto, en bekijkt die met een editor op je iPad. Dan zie je dat je foto nu opeens 2304 x 1536 pixels is, en niet de 4288 x 2856 pixels waarin ik ze schiet. De conclusie ligt voor de hand. Maar als je je foto importeert vanaf je iPad in Aperture blijkt 'ie ook het originele bestand nog bewaard te hebben. Omdat ik ze ook altijd op m'n camera of imagetank laat staan ben ik daar nooit achter gekomen. Weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
burne schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 23:17:
[...]

'Hoax' is een beetje een groot woord, vind je niet?
Had ik toch gelijk met hoax, (spookverhaal/fabeltje)? Snap je punt niet helemaal maar je kunt de iPad dus ook als imagetank gebruiken dat is wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
Donstil schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 15:39:
[...]

Uiteraard kan dat. Hij maakt een soort "mapjes" aan de hand van de artiest/serie/film of aan de hand van afleverings nummer.

Werkt best wel mooi.
Thx (ziet er knap uit!), maar hoe doe je het dan precies? Ik heb bijvoorbeeld in mijn verkenner het vierde seizoen van The Unit staan in 1 map, maar in iTunes en op de iPad staan alle afleveringen "los" en niet in een map.

Edit: gelukt door de optie tv-programma aan te vinken ipv Movie... :-)

Off topic: goeie serie die "haven"?

[ Voor 19% gewijzigd door MTBS op 06-02-2011 14:19 ]

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

stormfly schreef op zondag 06 februari 2011 @ 09:26:
Had ik toch gelijk met hoax, (spookverhaal/fabeltje)? Snap je punt niet helemaal
Met de term hoax komt gelijk de ondertoon van kwade opzet.

"Hoax is in het Engels een woord voor poets, nep, bedrog, truc, oplichterij, broodjeaapverhaal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
burne schreef op zondag 06 februari 2011 @ 11:42:
[...]

Met de term hoax komt gelijk de ondertoon van kwade opzet.

"Hoax is in het Engels een woord voor poets, nep, bedrog, truc, oplichterij, broodjeaapverhaal."
Okey weer wat geleerd, tnx wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MTBS schreef op zondag 06 februari 2011 @ 11:00:
[...]
Off topic: goeie serie die "haven"?
Ik heb het een beetje druk kwa serie's (volg er 35 8)7 ) dus ik moet er nog een hoop kijken.
Aflevering 1 was wel aardig. Leuke serie als de andere op pauze staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Laatst online: 15-09 16:32
Ik heb sinds een dag of 3 XBMC commander.. Wat een geweldige tool is dat voor je XBMC.
Je ziet je hele libary voor bij komen, in een mooie bluray-cover.
Echt de moeite waard als je ook XBMC draait!

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 15:10
Zojuist een Camera Connection Kit gekocht. Kom ik er achter dat een simpele USB-stick niet eens werkt....zucht. Een usb stick gebruikt teveel stroom. Is er een manier om dit toch werkend te krijgen? Misschien een Jailbreak app of iets dergelijks? Ik vind het nogal vervelend dat een toetsenbord of usb stick niet eens werken.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn USB stick, MIDI keyboard, en zelfs mijn draadloze toetsenbord voor mn Wii werken gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
van_doorn schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:36:
Zojuist een Camera Connection Kit gekocht. Kom ik er achter dat een simpele USB-stick niet eens werkt....zucht. Een usb stick gebruikt teveel stroom. Is er een manier om dit toch werkend te krijgen? Misschien een Jailbreak app of iets dergelijks? Ik vind het nogal vervelend dat een toetsenbord of usb stick niet eens werken.

Alvast bedankt
je kan je ipad downgraden naar 3.2 om dat voor elkaar te krijgen.

Maarre... het is dan ook Camera Connection Kit he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:20
Voor de liefhebbers GTA ChinaTown Wars is tijdelijk €3,99

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:41
kmf schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:00:
[...]

je kan je ipad downgraden naar 3.2 om dat voor elkaar te krijgen.
Volgens mij werkt het (onofficieel) in 4.3 ook weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Punkbuster schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:50:
Ik heb sinds een dag of 3 XBMC commander.. Wat een geweldige tool is dat voor je XBMC.
Je ziet je hele libary voor bij komen, in een mooie bluray-cover.
Echt de moeite waard als je ook XBMC draait!
Zorgt die app er nou ook voor dat je geen display op jet htpc meer nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:04
burne schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 23:17:
[...]
Maar als je je foto importeert vanaf je iPad in Aperture blijkt 'ie ook het originele bestand nog bewaard te hebben. Omdat ik ze ook altijd op m'n camera of imagetank laat staan ben ik daar nooit achter gekomen. Weer wat geleerd.
De 64 GB iPad thuis wordt eigenlijk sinds de aanschaf in de zomer het meest gebruikt als imagetank voor mijn dSLR waarbij er alleen maar in RAW geschoten wordt. Dat de iPad een verkleinde JPEG van de RAW foto's maakt om makkelijker weer te geven in de Foto's app is eigenlijk alleen maar fijn aangezien hij zich zou verslikken in de grootte van de foto's. De geïmporteerde (RAW) foto's zijn trouwens ook handmatig via explorer uit de iPad te trekken, maar natuurlijk is syncen met LR3 of Aperture makkelijker.
Enige nadeel van deze conversie-workflow: een (grote) folder met dSLR foto's syncen via iTunes duurt lang omdat eerst alle foto's omgezet moeten worden voordat hij overgaat tot overpompen. Even snel een mapje met dSLR foto's syncen vlak voordat je de deur uitgaat is er niet bij (wachten duurt dan altijd langer dan normaal)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Heb m'n iPad gisteren al mogen gebruiken, maar kun je geen coverflow krijgen in de iPod app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
syltheboy schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:01:
maar kun je geen coverflow krijgen in de iPod app?
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Dat vind ik wel jammer, maar goed. Verder is het een tof apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja precies wat moet je er verder ook mee. Is echt zo een feature die je 1x gebruikt om het aan iemand te laten zien die geen iOS device heeft.

Echt handig vind ik het persoonlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Nee, een gewone lijst vind ik eigenlijk ook een stuk handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een negatieve google zoektocht, hoop ik toch hier iemand te vinden die misschien een manier weet om het voormekaar te krijgen wat ik graag zou willen.

Ik heb sinds vanmiddag een 2ehandse Ipad aangeschaft en de vorige eigenaar heeft niks verwijderd van zijn Ipad. Toen ik later thuis kwam zag ik dat er wel een stuk of 20 betaalde apps tussen zitten waaronder: angry birds, NRC next, Air MSN Messenger Pro HD, NU HD, Weather HD Pro en nog een stuk of 10 betaalde spellen.

Mijn vraag nu is of er een mogelijkheid is om deze betaalde apps over te zetten naar mijn eigen itunes account zonder dat ze verloren gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:24
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:55:

Mijn vraag nu is of er een mogelijkheid is om deze betaalde apps over te zetten naar mijn eigen itunes account zonder dat ze verloren gaan?
Na mijn korte zoektocht op google ben ik hierop gekomen: http://www.iphoneclub.nl/...s-naast-elkaar-gebruiken/

Quote uit artikel: Het zou misschien handig zijn om alle aankopen samen te voegen in één account. Maar helaas is het NIET mogelijk om aankopen van het ene account over te zetten naar een ander account.

Dus voor zo ver ik kan zien nu niet mogelijk, maar misschien heeft iemand anders wel een manier.
Tevreden tot nu toe over de iPad? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan een nieuw iTunes account aanmaken, dan kan je daar je nieuwe apps in gooien. De bestaande zal je echter nooit kunnen upgraden zonder het oude account. Je kan ze wel blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:06:
[...]
Dus voor zo ver ik kan zien nu niet mogelijk, maar misschien heeft iemand anders wel een manier.
Tevreden tot nu toe over de iPad? :)
Ik gebruikte iPad als zoekwoord. Tot nu toe zeer tevreden, maar ik gebruik deze tijdelijk totdat de iPad 2 of de motorola Xoom in Europa word uitgebracht. dat gaat me toch te rommelig worden als ik met 2 account moet gaan werken, dus denk dat ik ze gewoon opnieuw moet gaan aanschaffen of jailbreaken. In ieder geval bedankt voor je snelle antwoord. En de reden dat ik niet met alinea's werk is dat ik nog steeds niet de entertoets weet te vinden op de iPad :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:06:
Je kan een nieuw iTunes account aanmaken, dan kan je daar je nieuwe apps in gooien. De bestaande zal je echter nooit kunnen upgraden zonder het oude account. Je kan ze wel blijven gebruiken.
Ik denk toch dat het beter is als ik ze maar verwijder en degene die ik echt ga gebruiken zelf maar aanschaf. Bedankt voor je snelle antwoord :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:29:
[...]

Ik gebruikte iPad als zoekwoord. Tot nu toe zeer tevreden, maar ik gebruik deze tijdelijk totdat de iPad 2 of de motorola Xoom in Europa word uitgebracht. dat gaat me toch te rommelig worden als ik met 2 account moet gaan werken, dus denk dat ik ze gewoon opnieuw moet gaan aanschaffen of jailbreaken. In ieder geval bedankt voor je snelle antwoord. En de reden dat ik niet met alinea's werk is dat ik nog steeds niet de entertoets weet te vinden op de iPad :p
Hint: op dezelfde plaats als bij een echt toetsenbord... Boven de rechtershift dus... Ook wel return genoemd.

Verwijderd

iPad gesignaleerd in de F1 (liever gezegd de Indy car races) http://www.thedaily.com/p...0/021011-sports-ipad-1-2/

Toch jammer dat wij niet zoiets als The Daily hebben. Hoop leuke content en media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wow, good reader heeft een belangrijke update gekregen! Het kan nu synchen met dropbox en andere servers. Oftewel, je kan op je workstation allerlei dingen ordenen en het komt in de juiste volgorde in goodreader. Handig voor kranten en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Zijn er hier mensen die hun iPad veel gebruiken voor hun studie? Ik ga aankomende week naar New York en zit er over te twijfelen of ik er daar één zal kopen (scheelt ~90eu). Ik heb het apparaat totaal niet nodig, maar het is natuurlijk wel een erg mooie gadget :p

Het lijkt me vooral erg handig om pdf e-books op de iPad te zetten. Het zou dan wel gaan om erg grote pdf bestanden, soms wel meer dan 150 Mb en meer dan 500 pagina's. Kan de iPad überhaupt overweg met pdf's en dan ook nog pdf's van zulke grote formaten? Verder moet het ook gewoon mogelijk zijn om van internet (Blackboard) college slides te downloaden en te lezen op je iPad niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is geen betere PDF lezer dan de ipad op dit moment. En dat zeg ik als iemand die al jaren op zoek is naar een goede PDF-lezer. Heb al een paar jaargangen aan tijdschriften weggewerkt daarmee.

Het is niet het absolute formaat van een PDF dat een beperking kan zijn, het is de complexiteit en resolutie van het PDF zelf. Maar bestanden van >100MB zijn 99 van de 100 keer een PDF met scans. Simpeler bestaat niet, dus geen probleem.
Een Metro-krantje van 7MB met veel (echte) tekst, sprites en bijbehorende opmaak heeft de iPad meer moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 10:10
monnick schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 22:06:
Het lijkt me vooral erg handig om pdf e-books op de iPad te zetten. Het zou dan wel gaan om erg grote pdf bestanden, soms wel meer dan 150 Mb en meer dan 500 pagina's. Kan de iPad überhaupt overweg met pdf's en dan ook nog pdf's van zulke grote formaten? Verder moet het ook gewoon mogelijk zijn om van internet (Blackboard) college slides te downloaden en te lezen op je iPad niet waar?
Ja, dit is allemaal perfect mogelijk. Maar je moet je misschien afvragen of je niet meer hebt aan een netbook/T&L-notebook
edit: kmf is me voor, maar ik zit zelf ook vrij vaak op Toledo (Blackboard) in de les met mijn iPod Touch, je kan daar makkelijk pdf's / powerpoints van openen

[ Voor 18% gewijzigd door Th1x4nG op 11-02-2011 22:12 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb het een half jaar geprobeerd om mijn iPad voor de studie te gebruiken, maar op dit moment zeg ik: doe het niet. Koop liever een een klein laptopje.
Het ding toont pdf's, no problem, maar zodra die dingen embedded zijn, zoals bij ons op de UvA vaak het geval is, is de iPad nutteloos. pdf's die bij ons op blackboard staan worden nietverder ingeladen dan ergens halverwege de eerste pagina. Verder dan dat kun je ze dus ook niet inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Is dat door het beperkte geheugen, zoals ook op pagina's met veel fotoś ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Roamor schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 22:25:
Is dat door het beperkte geheugen, zoals ook op pagina's met veel fotoś ?
Ik heb geen enkel probleem met de mysql reference manual. En ik kan je wel een stel producten aanwijzen die zich hopeloos verslikken in 36Mbyte, 3381 pagina's vol met te renderen tekst, tabellen, bitmaps en vectorafbeeldingen.

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.