[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:
  • 152.387 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Donstil schreef op zondag 30 januari 2011 @ 18:31:
Reken maar van yes dat je zeker nog 70% krijgt van de nieuwwaarde. Er is een hele grote groep gebruikers die op die manier Apple spullen kopen.

Ik heb een 32gb wifi + 3G en weet zeker dat ik daar met gemak 400,- voor ga krijgen als ik me iPad2 heb.
400 van 699 is 57% .
Uiteraard zijn er altijd mensen die denken hem voor 200,- te kunnen oppikken maar die komen altijd/vaak bedrogen uit (bv met de iPhone al 3jaar lang).
Voor 230 heb je nu zonder probleem een iphone 3g. Dat zijn telefoons van gemiddeld 2 jaar.

Ja apple heeft een goede herverkoopwaarde maar ik zie een htc hero ook nog voor 200-250 € weggaan.

[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

De mensen die een HTC Hero voor dat bedrag kopen zijn gek, daar heb je zowat een Desire voor. Vriend van me heeft er vorige week nog eentje tweedehands gekocht voor 270€ en die was bijna smetteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha ik dacht al "wanneer komt er een wijsneus die het precies uit gaat rekenen"

Ik heb mijn huidige iPad in de vs gekocht en daarom is €400 meer in de richting van 70%.
Ik had mezelf als voorbeeld gebruikt.

(iPad 32gb 3G $729,- * sales tax California 10% =$801,90
$801,90 * koers = €588,65
€588,65 * ,70 = €412,05.

Vandaar die €400,- dus)

Edit: ik bedoelde met iPhone 3 jaar lang dat ik al drie jaar telkens me iPhone verkoop. Niet een iPhone van 3jaar oud. Het €200 voorbeeld werd door iemand anders aangedragen en ging over een iPad)

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 30-01-2011 22:26 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:48

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:45:
maar ff wat anders.. niet bij nagedacht maar ik gebruik momenteel een mimo-xr draadloos wifi routertje ism de ipad EEN 8)

niet de beste oplossing want die router heeft geen N band.
moet dus een nieuwe komen en mijn vraag, wat werkt het beste met een ipad.. is het zinvol een dualband te nemen en wat gebruiken jullie ?
Ik gebruik een dualband router en kom rond de 30Mbps down en 6Mbps up uit (met een 120/10 abo), ik denk dat de iPad niet meer trekt. Doe dus eens een speedtestje (speedtest.net mobile app werkt prima), dan kun je prima inschatten of je een nieuwe router aan moet schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:24
Zoals jullie weten zit ik met het idee in mijn hoofd om een iPad te kopen. Nu vraag ik me nog af, als jullie een 3g versie hebben, hebben jullie dan een apart internetabonnement erbij gekocht, of bijv. een extra simkaart aangevraagd van je telefoonabonnement en dat je die er in doet voor internet. En hoe zit dat met gemiste oproepen o.i.d.? Ben benieuwd icm wat jullie dat dus gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is daar wel genoeg over te vinden met de search.

Uit mijn hoofd kun je maar 1 simkaart tegelijk gebruiken voor internet. Indien je een iPhone hebt (simlock vrij, niet met T-mobile) kun je straks misschien personal hotspot gebruiken; dan wordt je iPhone een draadloze zender en kun je met je iPad daarop inloggen.

Als je een JB'ed iPhone hebt kan dat al met software geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

timwijn schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:44:
Zoals jullie weten zit ik met het idee in mijn hoofd om een iPad te kopen. Nu vraag ik me nog af, als jullie een 3g versie hebben, hebben jullie dan een apart internetabonnement erbij gekocht, of bijv. een extra simkaart aangevraagd van je telefoonabonnement en dat je die er in doet voor internet. En hoe zit dat met gemiste oproepen o.i.d.? Ben benieuwd icm wat jullie dat dus gebruiken :)
Ik heb een apart abonnement voor de iPad, ook een andere provider. Niet een speciaal internetabonnement, maar wel met internet.
Inkomende telefoongesprekken worden automatisch naar voicemail doorgestuurd.

De iPad kan trouwens ook flash-sms ontvangen.

Zou je met een iPad 3G ook kunnen tetheren? Dus dat ik de verbinding van m'n iPad gebruik als m'n iPhone met Vodafone geen ontvangst heeft :P

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:23:
Volgens mij is daar wel genoeg over te vinden met de search.

Uit mijn hoofd kun je maar 1 simkaart tegelijk gebruiken voor internet. Indien je een iPhone hebt (simlock vrij, niet met T-mobile) kun je straks misschien personal hotspot gebruiken; dan wordt je iPhone een draadloze zender en kun je met je iPad daarop inloggen.

Als je een JB'ed iPhone hebt kan dat al met software geloof ik.
het ging me ook voornamelijk over wat voor abonnementen jullie dan hebben bijv. En of jullie bijv. Nog telefoonsim er in hadden gehad. Mogelijkheden ben ik verder mee bekend, was gewoon benieuwd naar jullie ervaringen rondom 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:45
Ik heb gewoon de goedkoopste iPad Wifi 16gb.
Mijn oude samsung omnia i900 met daarop windows gebruik ik als draadloze WIFI-router.
Daarmee altijd overal online. Werkt perfect zonder enige extra kosten (een onbeperkt data abbo had ik al)
Blijf ook gewoon telefonisch bereikbaar op de Omnia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneoK schreef op maandag 31 januari 2011 @ 01:40:
[...]

Ik gebruik een dualband router en kom rond de 30Mbps down en 6Mbps up uit (met een 120/10 abo), ik denk dat de iPad niet meer trekt. Doe dus eens een speedtestje (speedtest.net mobile app werkt prima), dan kun je prima inschatten of je een nieuwe router aan moet schaffen.
goed idee :*)

Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/9204/ipadmimoxr.jpg

(met een gewoon sjello abootje)

* zie ik nu pas.. Capelle ? hahahahaha lekker nauwkeurig zeg die plaatsbepaling

kan dat beter ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KneoK schreef op maandag 31 januari 2011 @ 01:40:
[...]

Een N-router is natuurlijk niet alleen handig voor de snelheid. Een stabielere verbinding (betere range) is ook wel wat waard

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:24:
[...]
* zie ik nu pas.. Capelle ? hahahahaha lekker nauwkeurig zeg die plaatsbepaling
Is de server waar hij connectie mee maakt 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-08 15:34
iPad 3G werkt heel goed icm een T-Mobile duo sim. Op een ding na. Wanneer beide Sims actief zijn, 3G op de iPhone uit staat en 3G op de iPad actief is, komen sommige telefoongesprekken en sms'jes niet binnen. Deze worden niet geregistreerd en zijn daarmee verdwenen.

Heb zelf nu een separate abonnement voor de iPad. Ik gebruik deze namelijk veel als navigator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
[b][message=35461871,noline]iwan_app schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:2

Heb zelf nu een separate abonnement voor de iPad. Ik gebruik deze namelijk veel als navigator.
Gebruik je je iPad als navigatien in je auto? In dat geval ben ik benieuwd naar hoe je de iPad bevestigd. Bij toeval heb ik mijn iPad vandaag ook als navigatie gebruikt omdat mijn iPhone leeg was. IPad lag op de passagiersstoel wat geen doen was, maar wel een fijn groot scherm (Navigon-software).

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Munitie voor Android vs iOS discussies :
http://www.engadget.com/2...ers-actually-quite-small/

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple's 1984 Super Bowl Reclame

Motorola's 2011 Super Bowl Reclame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
Louise525 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:51:
[...]

Gebruik je je iPad als navigatien in je auto? In dat geval ben ik benieuwd naar hoe je de iPad bevestigd. Bij toeval heb ik mijn iPad vandaag ook als navigatie gebruikt omdat mijn iPhone leeg was. IPad lag op de passagiersstoel wat geen doen was, maar wel een fijn groot scherm (Navigon-software).
Ik maak gebruik van een Brodit mount met daarop een iPad houder. Ik heb met behulp van een uit elkaar gehaalde iPad dock een connectie gemaakt met mijn radio. Ik gebruik mijn iPad nu als radio/MP3/navigator(Navigon). Werkt prima. Ben erg blij mee. Ik zal morgen een foto posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:15:
[...]

Is de server waar hij connectie mee maakt 8)7 .
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Dit is helemaal niet interessant voor de iOS vs Android discussie.

Dit aangezien Android 3 pas de concurrentie met iOS tablets (iPad 1&2) aangaat.
Januari 2012 kunnen we de stand pas echt goed opmaken. Met kerst 2011 en een eerlijke concurrentiestrijd achter de rug. Android zal in 2011 het grootste platform (op elk continent) zijn, in de smartphone industrie. De tabletmarkt moeten we nog even bekijken.

In principe gaat het om kwaliteit van de software. Je kan misschien meer mensen bereiken met Android, immers kan je een Android-tablet voor de helft van de prijs kopen. Enkel zijn verkoopaantallen niet belangrijk. Het gaat om consumerend vermogen op het platform (betalingen in de Market/App Store), vertrouwen van ontwikkelaars e.d.

Wat dat betreft zal iOS, hoe groot Android ook zal worden, zijn mannetje staan. Maar het alleenrecht zal het inderdaad stevig verliezen. :)

Tot dusver kijk ik het, net als vele andere consumenten, nog even aan. De resolutie van de iPad vind ik erg teleurstellend (das een nerdding). In de zomer valt er een goede roundup te maken denk ik. Tablets van HTC, Motorola en hopelijk Apple's nieuwe iPad kunnen we tegenover elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik stoor me eigenlijk totaal niet aan de lage resolutie, al was ik er wel bang voor. Na anderhalve maand gebruik ik mijn iPhone met retina display bijna niet meer voor apps, omdat ik het scherm zo onhandig klein vind. Maar goed, ik ben ook geen echte nerd en ik vind functionaliteit belangrijker dan specs.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-09 22:02
Louise525 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:51:
[...]

Ik heb hem in een eigengemaakte houder staan.. Houder is wellicht iets te fancy voor wat het is, is meer een richel van alumium welke ik onder mijn luchtroosters (Peugeot 406) heb geklemd.
Icm met een bookcase staat hij daar fantastisch, bovenkant gelijk met het dashboard, dus blokkeert geen zicht, en het scherm in landscape...

Op dezelfde manier gebruikte ik hem in een Fiat Uno (1989) en een Focus..

Heeeeeeeerlijk, zo'n groot scherm ipv een 3x3/4x4/5x5 schermpje.. :)

Stroom (onontbeerlijk op langere ritten zoals Italie-NL) via de sigarettenaansteker, en audio naar mijn autoradio.... Het enige wat ik vind ontbreken is de Traffic info, die kan ik niet activeren (1.6) en volgens TT wordt deze niet ondersteund op de Ipad. Maar werkt als een trein !

La dolce vita - non farmi ridere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds een week een 3g 64 gb versie (gekregen 8) ) tja dus eerst maar gewoon ff op wifi en zonder simkaartje .. werkt prima verder, nu kijk ik wat rond voor een prepaid data kaartje want ik zal die plank niet veel buitenshuis gebruiken.
was eigenlijk niet van plan een ipad zelf te kopen, maar nu, na een weekje gebruik ... geweldige plank ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Novah schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:37:
[...]
Tot dusver kijk ik het, net als vele andere consumenten, nog even aan.
Ben je daar zeker van ? Het lijkt me toch dat de iPad alleen al een vrij groot succes is met 15 miljoen verkochte apparaten tot december 2010. Dat is, uitgaande van de pas semi-wereldwijde release in juni 2010, ongeveer goed voor 2 miljoen toestellen per maand.

Netbooks bv. 33 miljoen stuks in 2010 verkocht, dus bijna 3 miljoen per maand. Als je bedenkt dat de gemiddelde netbook de helft kost van een gemiddelde iPad en het feit dat je verdeling van 1 merk vergelijkt met die van tientallen merken, is het me vrij duidelijk dat de consument niet wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:25:
[...]

Ben je daar zeker van ? Het lijkt me toch dat de iPad alleen al een vrij groot succes is met 15 miljoen verkochte apparaten tot december 2010. Dat is, uitgaande van de pas semi-wereldwijde release in juni 2010, ongeveer goed voor 2 miljoen toestellen per maand.
Kiezen mensen voor de iPad als iPad, of kiezen mensen voor de iPad als tablet? Heel veel keuze in 10" tablets rond de $500 is er namelijk nog niet in normale consumentenzaken. Ik vind de iPad overigens ook een prachtig apparaat! Maar het is nog te vroeg om te bepalen of de iPad als iPad succes is, of omdat er gewoon nog niet zo veel keuze is in 10" tablets. Maar ik vermoed het 1e en dat de iPad 2 ook beter blijft verkopen dan Android/WebOS/Playbook/MeeGo-tablets. But only time will tell of de iPad "beter" is dan andere tablets als er meer werkelijke keuze op de markt is verschenen. Pas dan kunnen we dat met 100% zekerheid zeggen. Iig als tablet is de iPad alles behalve een fail (en terecht, want het is een heerlijk apparaat - afgezien van de soms beperkte vrijheid).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De iPad is een tablet, dus wat is het verschil tussen een iPad en een Tablet? :s

Windows / Linux / Android zijn simpelweg niet geschikt voor touchscreen devices met een groot scherm. True, android is best leuk voor een telefoon, maar toch merk je zelfs dan dat het gewoon net niet zo goed werkt als een iPhone. "Vrijheid" is leuk, maar te veel vrijheid maakt het voor de gebruiker alleen maar lastiger. En zou de iPhone een betere telefoon zijn als het helemaal open was geweest?

Voor zweterige nerds in een donker hoekje: ja. Maar die kunnen hun iDevice dan weer tweaken door 'm te Jailbreaken. En zo is iedereen happy :)
Voor de rest van de wereld: nee.

Zelfde geldt voor de iPad, iPod Touch.

Daarbij gaat 60% van de consumenten niet voor wat het "beste" is maar voor wat het populairste is. De overige 40% is verdeeld over de mensen die het minste willen betalen en mensen die alles "open" willen.
Waarom denk je dat nog steeds het grootste aandeel van alle browsers van IE is? Niet omdat het de beste browser is. Echter wint FireFox aan populariteit, waar Opera (onterecht) vaak links blijft liggen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het verschil was dat iOS klaar was voor tablet gebruik bij launch van de iPad. Android was dat zeker nog niet en dat zal gelukkig bij 3.0 veranderen. Echter dan heeft Apple al een jaar hun toestellen kunnen verkopen zonder enige vorm van echte concurrentie. De verkopen zouden héél anders uitgelopen zijn als men Apple van het begin serieus nam. Zoals met de iPod en de iPhone: alle fabrikanten doen alsof Apple niet bestaat of lacht ze uit voor hun belachelijke ideologie. Maar Google was nog bezig met de smartphone markt te overtuigen dat ze er ook zijn. Nu zijn ze er nog maar amper en de iPad stond al voor de deur.

Maar de markt lijkt telkens achter Apple aan te hinken. Dat is ook niet goed als 1 fabrikant de volledige markt bepaal, dan blijft innovatie en ontwikkeling vaak achter. Gelukkig is Apple een merk dat staat voor out-of-the-box thinking en innoveren, maar als ze éénmaal een stap of twee terugzetten hierop, valt het weer stil... Ik ben een fan van Apple zijn producten maar de rest van de fabrikanten mag zich eens laten tonen als leider, niet als volger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:07:
Motorola's 2011 Super Bowl Reclame
Na de RAZR, ROKR, KRZR, BLUR, CLIQ (met ROTOBLUR), DEFY, DROID en KUNT ben ik wel klaar met Moronola. Als er één bedrijf is wat inteelt en degeneratie in Amerika kernachtig samenvat in hopeloze onbruikbare prullen is het dat bedrijf wel. Het enige wat nog ontbreekt is een ENRN-achtig faillisement. Maar niet voordat er 900 gazillion dollar aan staatssteun verbrand is.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We zullen over een paar jaar pas echt kunnen zeggen hoe deze markt zich heeft ontwikkeld.
Heel gevaarlijk voor de andere tablet's is de iPad zeker. Heel veel mensen die ik spreek hoor ik vaak over "de iPad van Samsung" of "joopie heeft ook een iPad maar dan zonder Apple software" (een anchros ding in dit geval)

Erg positief voor een merk als Apple. Een onwetende klant loopt de MediaMarkt binnen en vraagt aan een verkoper "waar staan de iPad's" en de verkoper wijst hem naar het Apple hoekje. Terwijl de consument misschien wel de "iPads" met Android bedoelde.

Ik verwacht dan ook niet dat "iPads" met android echt gaan knallen onder de normale consument. Daarvoor is de iPad (ook in Nederland) al te ver ingeburgerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Donstil schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 00:40:
We zullen over een paar jaar pas echt kunnen zeggen hoe deze markt zich heeft ontwikkeld.
Heel gevaarlijk voor de andere tablet's is de iPad zeker. Heel veel mensen die ik spreek hoor ik vaak over "de iPad van Samsung" of "joopie heeft ook een iPad maar dan zonder Apple software" (een anchros ding in dit geval)

Erg positief voor een merk als Apple. Een onwetende klant loopt de MediaMarkt binnen en vraagt aan een verkoper "waar staan de iPad's" en de verkoper wijst hem naar het Apple hoekje. Terwijl de consument misschien wel de "iPads" met Android bedoelde.

Ik verwacht dan ook niet dat "iPads" met android echt gaan knallen onder de normale consument. Daarvoor is de iPad (ook in Nederland) al te ver ingeburgerd.
Ik denk dat de iPad op het moment gewoon alles heeft wat de doorsnee consument wil (flash even daargelaten, voordat we die discussie weer aanwakkeren :P ). Wat nou openheid? Kijk man, ik kan sturen met m'n iPad :D Oh, maar waar moet ik m'n camera aansluiten? Oh, daar moet je een apart apparaatje voor kopen, doen we dat toch. Lala, documentje typen, mailtje openen, beetje internetten in de baas z'n tijd, prachtig.

Voor een Android pad met gelijke specs zoals 1GHz processor en 10" capacitief scherm betaal je op het moment de hoofdprijs, zeker met Android 2.2 en straks Gingerbread. Apple heeft op het moment gewoon een hele grote voorsprong, de echt complete pads met ander OS beginnen nu pas echt te komen (en dan bedoel ik werkbaar OS, Android 2.2 is dat eigenlijk nog niet echt) en hebben op het moment specs vergelijkbaar met die van de iPad, drie kwart jaar later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Klopt al bedoel je Honeycomb ipv Gingerbread. Ik ben ook super blij met Apple in de markt. Zij leveren geen troep. Je kan het oneens zijn met hun beleid/politiek (in de breedste zin van het woord) maar hun producten zijn kwalitatief gewoon hoog en vaak beter dan de concurrentie. Als we Apple niet hadden gehad met de iPad liepen we nu nog steeds met super brakke slates van Microsoft te lopen, of met telefoons met een outdated UX van Nokia/Symbian. Die denken dat de markt alles eet wat ze voorgeschoteld krijgen, gelukkig is die tijd voorbij! Een Apple smaakt vaak lekkerder, maar ja niet iedereen kan het betalen.

Maar de felle concurrentie is alleen maar goed want dat houdt Apple wakker.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 06:37:
Een Apple smaakt vaak lekkerder, maar ja niet iedereen kan wil het betalen.
Fixed ;) Voor de rest denk ik wel dat je gelijk hebt, al doet Android natuurlijk weer hele andere dingen met de markt. Apple probeert meer een totaalplatform te bieden waar Android dan weer meer een enabler is, waarmee anderen weer aan de slag kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, ik verwacht dan ook veel leuks voor iOS 5. Kijk maar eens wat iOS 4 ons gebracht heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 18:04
Donstil schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 00:40:

Ja dat hoor ik ook wel eens ja. Alle mp3 spelers noemt men een ipod, net zoals vroeger alle portable cd spelers discmans waren en alle cassettespeler walkman genoemd werden. De eerste en bekendste bepaalt de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T7D_Sneezy schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 08:35:
[...]

Ja dat hoor ik ook wel eens ja. Alle mp3 spelers noemt men een ipod, net zoals vroeger alle portable cd spelers discmans waren en alle cassettespeler walkman genoemd werden. De eerste en bekendste bepaalt de naam.
offtopic:
Ik noemde mijn mp3 spelers nooit iPod 8)7 En mijn HTC DHD noem ik ook geen iPhone 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 08:52:
offtopic:
Ik noemde mijn mp3 spelers nooit iPod 8)7 En mijn HTC DHD noem ik ook geen iPhone 8)7
Ik zal mijn mp3-speler nooit een iPod noemen (of iPhone, want ik heb geen losse speler), maar ik heb vroeger toch echt wel een walkman gehad :Y

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 08:58:
[...]

Ik zal mijn mp3-speler nooit een iPod noemen (of iPhone, want ik heb geen losse speler), maar ik heb vroeger toch echt wel een walkman gehad :Y
offtopic:
Ik ben schuldig ik heb mijn draagbare cassette speler ook een walkman genoemd, en dat schijnt weer een naam te zijn van Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 07:21:
[...]

Precies, ik verwacht dan ook veel leuks voor iOS 5. Kijk maar eens wat iOS 4 ons gebracht heeft ;)
Niks meer dan wat jailbreaken je al lang bracht?
^^ Klopt al bedoel je Honeycomb ipv Gingerbread. Ik ben ook super blij met Apple in de markt. Zij leveren geen troep. Je kan het oneens zijn met hun beleid/politiek (in de breedste zin van het woord) maar hun producten zijn kwalitatief gewoon hoog en vaak beter dan de concurrentie. Als we Apple niet hadden gehad met de iPad liepen we nu nog steeds met super brakke slates van Microsoft te lopen, of met telefoons met een outdated UX van Nokia/Symbian. Die denken dat de markt alles eet wat ze voorgeschoteld krijgen, gelukkig is die tijd voorbij! Een Apple smaakt vaak lekkerder, maar ja niet iedereen kan het betalen.

Apple maakt geen slechte producten, maar anderen innoveren ook hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
KneoK schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 04:04:
[...]
Voor een Android pad met gelijke specs zoals 1GHz processor en 10" capacitief scherm betaal je op het moment de hoofdprijs, zeker met Android 2.2 en straks Gingerbread.
Archos 10.1" 1GHZ cortex A8 cpu kost 280, POV 10" 1GHZ kost 210€ android 2.x
Apple heeft op het moment gewoon een hele grote voorsprong, de echt complete pads met ander OS beginnen nu pas echt te komen (en dan bedoel ik werkbaar OS, Android 2.2 is dat eigenlijk nog niet echt) en hebben op het moment specs vergelijkbaar met die van de iPad, drie kwart jaar later.
Ooit al gewerkt met een tablet met android 2.1 of 2.2 ? Ik wel en vergelijkbaar met mijn ipad hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 23:18
Zou Apple met hun dictatorgedrag na kranten en boeken straks nou ook Zinio gaan verbieden op de iPad?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:59:
Zou Apple met hun dictatorgedrag na kranten en boeken straks nou ook Zinio gaan verbieden op de iPad?
Lees dit eens door:
http://techcrunch.com/2011/02/01/i-quit-quitting-the-ipad/
http://appadvice.com/appn...skipping-inapp-purchases/

Ik wacht wel de officiele statement af.

Zinio, Magworld en Amazon Kindle gaan sturen de gebruiker naar de website. Wie weet hoe de sony reader app het afhandelt?

Als ik de sony app screenshots zie: http://ebookstore.sony.com/rme/ lijkt het of ze IN de app zelf een pagina openen en daar de aankoop afhandelen. Is in-app purchase= no no

Yup.. zie die cart-button?
Afbeeldingslocatie: http://ebookstore.sony.com/rme/images/iPhone-Shots_v4.gif

[ Voor 31% gewijzigd door kmf op 01-02-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k995 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:06:
[...]

[...]

Ooit al gewerkt met een tablet met android 2.1 of 2.2 ? Ik wel en vergelijkbaar met mijn ipad hoor.
10,1" Archos voor €210,- ? Dat is best wel een koopje.
Waar in Nederland verkopen ze hem voor die prijs inc btw dan?
(ook inclusief 16gb om hem eerlijk te vergelijken)

In de Pricewatch staat hij niet voor €210,- (wel vanaf €335,-) en op Google kom ik ook alleen hogere prijzen tegen.

Edit: Ding heeft ook minder geheugen en een lagere resolutie. Wel een echte concurent pakken he >:)

Edit2: ook ik zie net dat je twee verschillende tablets bedoelt. Dan nog zijn de prijzen erg optimistisch.
[...]

offtopic:
Nooit geweten dat jij gelijk staat aan de gemiddelde consument.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 01-02-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 23:18
kmf schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:19:
Ik wacht wel de officiele statement af.
Goed plan.
Heb nog tot april/mei, dan lopen de eerste abonnementjes af, dus voor die tijd zal wel duidelijk zijn of Zinio gewoon blijft werken op de iPad.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

k995 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:06:
[...]

[...]

Beide tablets kan ik niet voor die prijzen vinden, en daarnaast heb ik niet beweerd dat er geen goedkopere tablets zijn ;) De tabs die je noemt hebben overigens geen ips scherm en een lagere resolutie dan de iPad. Daarmee wil ik alleen maar aangeven dat Apple gewoon voorsprong heeft wat specs betreft.

En ja, ik heb met een aantal tablets gespeeld en ik vind het hetzelfde als met iOs vs Android telefoons, het is anders. Met mijn telefoon is anders niet slechter, daar vind ik Android echt geweldig op draaien, op de tabs die ik geprobeerd heb vond ik het allemaal net niet. Standaard draait het allemaal aardig tot prima afhankelijk van de tablet maar zodra je de market ingaat en wat installeert dan is de compatibiliteit van Apps vaak om te huilen, ook op dat vlak pakt Apple het wat mij betreft veel beter aan op het moment.

Vooral bij dat laatste zit voor mij op het moment het probleem, iedereen kan z'n eigen interpretatie geven aan Android tablets, verschillende schermgroottes en -resoluties, processor, geheugen etc. Dat lijkt me als software ontwikkelaar ook een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik zit net een beetje naar die speedtest te kijken, maar kom niet hoger dan 4.98 Mbps, mijn upload is 8.9 Mbps

Ik heb een ziggo 120/10 mbit abbo, maar is die 4.98 niet een beetje aan de lage kant ?
De upload speed is wel prima met 8.9Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:23
[...]

offtopic:
Mja, zat laatst met mijn zus in de trein en ze zag iemand met een Android toestel zitten, en haar woorden waren: "Je ziet wel steeds meer mensen met een nep iPhone zitten he." Ze heeft zelf trouwens geen smartphone.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZpAz schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:14:
Mja, zat laatst met mijn zus in de trein en ze zag iemand met een Android toestel zitten, en haar woorden waren: "Je ziet wel steeds meer mensen met een nep iPhone zitten he." Ze heeft zelf trouwens geen smartphone.
Heb je haar na je welgemikte pimpslap wel even uitgelegd waarom ze zoiets nooit meer mag zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZpAz schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:14:
[...]

Haha mooi. Het geeft wel mooi aan hoe de gemiddelde consument kijkt naar de "op een iPhone design gebaseerde smartphones"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Donstil schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:03:
Nooit geweten dat jij gelijk staat aan de gemiddelde consument.
Donstil schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:55:
Haha mooi. Het geeft wel mooi aan hoe de gemiddelde consument kijkt naar de "op een iPhone design gebaseerde smartphones"
Vooral mooi dat de zus van een tweaker blijkbaar wel de gemiddelde consument is, omdat ze zegt wat jij denkt. Of zou het dan toch zo zijn dat er een wat selectief gehoor meespeelt ;) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hee daar hebben we Gambieter weer. We hadden toch wat afgesproken een zwik pagina's terug?

Ik zie idd een tweaker niet als gemiddelde consument (wij weten inmers beter) maar een zus van een tweaker vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Donstil schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:32:
Hee daar hebben we Gambieter weer. We hadden toch wat afgesproken een zwik pagina's terug?
Als je jezelf binnen een pagina tegenspreekt in je overijverigheid om je geliefde supplier op een voetstuk te zetten, dan mag daar toch wel wat van gezegd worden? Het zou juist passen als je een :D had geplaatst, daar deze geheel terecht zou zijn.

Laten we afspreken dat jij geen eenzijdige pro-drogredenering plaatst, hoef ik je niet te corrigeren :) .
Ik zie idd een tweaker niet als gemiddelde consument (wij weten inmers beter) maar een zus van een tweaker vast wel.
Omdat ze dus zegt wat je wilt horen, dwz selectieve drogredenering. De zus van de tweaker kan ook een zeer ongebruikelijke consument zijn; als voorbeeld, de meeste n00bs in mijn omgeving hebben het nooit over een iPod, iPad of iPhone, maar gewoon over een muziekspeler, zo'n ding en telefoon. Maar dat ga ik niet als bewijs aanvoeren, omdat het geen bewijs is, net zoals jouw keuze voor de zus van de tweaker :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gambieter schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:55:
[...]
Laten we afspreken dat jij geen eenzijdige pro-drogredenering plaatst, hoef ik je niet te corrigeren :) .
Nou laten we eerst eens afspreken dat het jou taak niet is mij te corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Donstil schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:58:
Nou laten we eerst eens afspreken dat het jou taak niet is mij te corrigeren.
En het is niet aan jou om me te verbieden de drogredenering te laten zien, welke heel duidelijk uit de twee quotes blijkt :) . Dat je de aanval zoekt suggereert trouwens dat je nog steeds niet begrijpt waar je de mist ingaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Donstil schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:03:
[...]

10,1" Archos voor €210,- ? Dat is best wel een koopje.
Waar in Nederland verkopen ze hem voor die prijs inc btw dan?
(ook inclusief 16gb om hem eerlijk te vergelijken)
Archos was 280, Point of view 10" 210€, gewoon pricewatch.

En idd dat is misschien geen 16GB, wel een 10GB SDHC kaartje kost 10€
In de Pricewatch staat hij niet voor €210,- (wel vanaf €335,-) en op Google kom ik ook alleen hogere prijzen tegen.

Edit: Ding heeft ook minder geheugen en een lagere resolutie. Wel een echte concurent pakken he >:)

Edit2: ook ik zie net dat je twee verschillende tablets bedoelt. Dan nog zijn de prijzen erg optimistisch.

[...]
BesteKeus.nl
€ 289,- +10€ en je zit aan 299€ voor 1GHZ cortex A8, 256MB RAM,Capacitief, led lit , 16GB geheugen (+30€ voor 40GB) , USB, hdmi, lichter, wecam,...

Resolutie lager? Enkel omdat de form factor verschild 16/9 tegen 4/3 . Archos heeft ook enkele dingen meer he? Heel gelijkaardige hardware dus voor 200€/300€ minder.
KneoK schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:04:
[...]

Beide tablets kan ik niet voor die prijzen vinden, en daarnaast heb ik niet beweerd dat er geen goedkopere tablets zijn ;) De tabs die je noemt hebben overigens geen ips scherm en een lagere resolutie dan de iPad. Daarmee wil ik alleen maar aangeven dat Apple gewoon voorsprong heeft wat specs betreft.
Gewoon pricewacht en die tablets hebben ook zaken die de ipad niet heeft .

Dus nee qua specs lopen ze niet voor. Integendeel zelfs,nvidia TEGRA 2 (al tablets mee uit) is een dual core cortex A9, GPU die dubbel zo snel is als wat er in ipad/iphone 4 zat.dubbel RAM,...
En ja, ik heb met een aantal tablets gespeeld en ik vind het hetzelfde als met iOs vs Android telefoons, het is anders. Met mijn telefoon is anders niet slechter, daar vind ik Android echt geweldig op draaien, op de tabs die ik geprobeerd heb vond ik het allemaal net niet. Standaard draait het allemaal aardig tot prima afhankelijk van de tablet maar zodra je de market ingaat en wat installeert dan is de compatibiliteit van Apps vaak om te huilen, ook op dat vlak pakt Apple het wat mij betreft veel beter aan op het moment.
Net zoals de begindagen van de ipad dus, nog steeds eigenlijk een iphone app is nog steeds heel lelijk op de ipad.
Vooral bij dat laatste zit voor mij op het moment het probleem, iedereen kan z'n eigen interpretatie geven aan Android tablets, verschillende schermgroottes en -resoluties, processor, geheugen etc. Dat lijkt me als software ontwikkelaar ook een ramp.
CPU en resoluties zijn grotendeels hetzelfde (en dat verschilt ook iOS he?) net hetzelfde voor ram en schermgroottes.

De android app market is de apple app store aan het inhalen, zo moeilijk zal het dus wel niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

k995 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:05:
CPU en resoluties zijn grotendeels hetzelfde (en dat verschilt ook iOS he?) net hetzelfde voor ram en schermgroottes.

De android app market is de apple app store aan het inhalen, zo moeilijk zal het dus wel niet zijn.
Zie ook bij de smartphones: men zal goedkoper willen, en daar voldoen iPhones en iPads niet aan, maar Android is vaak een stuk goedkoper. Daarom heeft Android heel snel een groot marktaandeel gekregen, en dat zal alleen maar groeien. Daarmee loopt de iPad het risico een luxeproduct te worden, en daarmee ingehaald te worden. Misschien wel de mooiste tablet, maar niet dusdanig dat het prijsverschil te rechtvaardigen is. En mensen die een Android smartphone hebben, zullen de Android tablets ook snel onder de knie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Donstil schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:55:
[...]

nee hoor, eigenlijk ken ik niemand die dat zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k995 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:22:
[...]

nee hoor, eigenlijk ken ik niemand die dat zegt.
Ik ken ook niemand die dat zegt maar ik hoor het wel vaak.
gambieter schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:02:
[...]

En het is niet aan jou om me te verbieden de drogredenering te laten zien, welke heel duidelijk uit de twee quotes blijkt :) . Dat je de aanval zoekt suggereert trouwens dat je nog steeds niet begrijpt waar je de mist ingaat?
Ik zie een Tweaker niet als gemiddelde consument zoals ik je al vertelde.

Maargoed mag ik je hier nog even op attenderen?
gambieter schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:11:
Anyway, ik trek me hier wel terug en ga weer Android topics onveilig maken ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 01-02-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Donstil schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:24:
Ik zie een Tweaker niet als gemiddelde consument zoals ik je al vertelde.
Maar iemand die zegt wat jij graag hoort is opeen wel een gemiddelde consument. En dat is een drogredenering.
Maargoed mag ik je hier nog even op attenderen?
Ja en? Waar staat dat ik me voor eeuwig terugtrek? Je hebt blijkbaar moeite met onderbouwde meningen die niet met de jouwe overeenkomen. Maar die gaan echt niet weg, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe beta is weer beschikbaar.

IOS 4.3b3.

Volgens macrumors zou het nu mogelijk moeten zijn om Apps te annuleren terwijl ze nog worden gedownload. Iets wat ook al in beta1 en 2 kon maar verder nooit door Apple als "feature" was bestempeld (wat het ook niet echt is natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apple's reactie:

http://arstechnica.com/ap...a-cut-of-e-book-sales.ars

Oftewel in de vorm van een praktijkvoorbeeld:
Je mag een klerenwinkel gratis opzetten in onze winkelpand, krijg je gelijk een stoere status, maar je moet wel huur betalen in de vorm van commissie voor de spullen die je in onze winkelpand verkoopt.
Heb je een klant die via jouw website een bestelling had doorgegeven, en je wilt het laten ophalen in onze winkelpand, geen probleem.

Wil je onze winkelpand echter alleen gebruiken als een doorgeefluik, dan jammer, je komt er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Vond het jammer dat bij beta twee meteen de multitouch gestures voor multitasken er uit zijn gehaald, leek me een mooie toevoeging.

Heb nu net beta 3 er op gezet.

---

Ik vind het multitasken trouwens niet echt 'mooi' uitgewerkt, die multitask dock loopt gewoon constant vol, dus ééns in de zoveel tijd sluit ik alles, omdat hij anders onoverzichtelijk wordt. Een systeem ala 'expose' voor alle apps was veel beter geweest, met een kruisje om het dan echt te sluiten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

kmf schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:01:
Oftewel in de vorm van een praktijkvoorbeeld:
Je mag een klerenwinkel gratis opzetten in onze winkelpand, krijg je gelijk een stoere status, maar je moet wel huur betalen in de vorm van commissie voor de spullen die je in onze winkelpand verkoopt.
Heb je een klant die via jouw website een bestelling had doorgegeven, en je wilt het laten ophalen in onze winkelpand, geen probleem.

Wil je onze winkelpand echter alleen gebruiken als een doorgeefluik, dan jammer, je komt er niet in.
Maar je vergeet dat je eerst verplicht wordt dat doorgeefluik te gebruiken, en daarna moet je ervoor betalen. Eerst zeggen dat je alleen met de pinpas kan betalen, en dan zeggen dat voor het pinnen een extra bedrag moet worden betaald. Apple wil namelijk niet dat er software buiten hun eigen app-shop wordt aangeboden, en daarna mag je betalen voor het gebruik van de app-shop?

De bestelling loopt toch niet via Apple, alleen via een systeem dat de gebruiker gekocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbo925
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02-2023
gambieter schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:12:
[...]

Zie ook bij de smartphones: men zal goedkoper willen, en daar voldoen iPhones en iPads niet aan, maar Android is vaak een stuk goedkoper. Daarom heeft Android heel snel een groot marktaandeel gekregen, en dat zal alleen maar groeien. Daarmee loopt de iPad het risico een luxeproduct te worden, en daarmee ingehaald te worden. Misschien wel de mooiste tablet, maar niet dusdanig dat het prijsverschil te rechtvaardigen is. En mensen die een Android smartphone hebben, zullen de Android tablets ook snel onder de knie krijgen.
In mijn ogen zijn Apple producten al gewoon luxeproducten. Denk ook dat Apple hier geen probleem me heeft. Ze moeten namelijk niet de dominante speler te zijn want hun winstmarges zijn veel groter waardoor hun uiteindelijk winst veel hoger is in vergelijking met producenten die Android tablets/phones verkopen.
Denk echt wel dat mensen gemiddeld 20% meer willen betalen voor Apple producten. Dit is namelijk al lang zo bij Apple computers en vele mensen geven toch graag dat extra geld uit voor de extra luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Timbo925 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:12:
In mijn ogen zijn Apple producten al gewoon luxeproducten. Denk ook dat Apple hier geen probleem me heeft. Ze moeten namelijk niet de dominante speler te zijn want hun winstmarges zijn veel groter waardoor hun uiteindelijk winst veel hoger is in vergelijking met producenten die Android tablets/phones verkopen.
Eensch, dat is allang de verkoopstrategie; het als een luxeproduct in de markt zetten met grote winstmarges.
Denk echt wel dat mensen gemiddeld 20% meer willen betalen voor Apple producten. Dit is namelijk al lang zo bij Apple computers en vele mensen geven toch graag dat extra geld uit voor de extra luxe.
Een groep mensen zal dat zeker doen, maar het zal nooit een instapmodel worden. Ik verwacht eerder dat de Android tablets het grootste marktaandeel gaan hebben, ook omdat er concurrentie onder de hardwaremakers is.

Niets mis mee: alleen maar goed voor innovatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gambieter schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:11:
[...]

Maar je vergeet dat je eerst verplicht wordt dat doorgeefluik te gebruiken, en daarna moet je ervoor betalen. Eerst zeggen dat je alleen met de pinpas kan betalen, en dan zeggen dat voor het pinnen een extra bedrag moet worden betaald. Apple wil namelijk niet dat er software buiten hun eigen app-shop wordt aangeboden, en daarna mag je betalen voor het gebruik van de app-shop?

De bestelling loopt toch niet via Apple, alleen via een systeem dat de gebruiker gekocht heeft.
Jouw kledingwinkel was nooit, never verplicht geweest om bij apple een doorgeefluik te starten. Zeker niet als je al een eigen winkelpand had.
Dat jij jouw kledingwinkel in een drukbezochte pand waar veel klanten zitten die graag met hun portemonnee zwaaien, in de hoop dat je jouw verkopen wat beter wilt doen, daar ga je voor dokken.

Apple had ook nooit beloofd dat een standplekje voor altijd gratis mag zijn.

En ik heb over content. Niet over de apps.
Als je weer de winkelpand wilt gebruiken als voorbeeld. Ja, apple kijkt of jouw winkeltje in hun straatje past. Ze willen immers niet een dildostand naast de kinderspeelgoedstand. Maar jij als klant mag wel lekker met een dildo in je reet in hun winkelpand een kopje koffie drinken hoor.

[ Voor 14% gewijzigd door kmf op 01-02-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
ZpAz schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:05:
Vond het jammer dat bij beta twee meteen de multitouch gestures voor multitasken er uit zijn gehaald, leek me een mooie toevoeging.

Heb nu net beta 3 er op gezet.

---

Ik vind het multitasken trouwens niet echt 'mooi' uitgewerkt, die multitask dock loopt gewoon constant vol, dus ééns in de zoveel tijd sluit ik alles, omdat hij anders onoverzichtelijk wordt. Een systeem ala 'expose' voor alle apps was veel beter geweest, met een kruisje om het dan echt te sluiten ofzo.
Ik beta 2 kun je gewoon werken met multi touch gestures. Je moet ze na installatie natuurlijk wel even enablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

kmf schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:15:
Jouw kledingwinkel was nooit, never verplicht geweest om bij apple een doorgeefluik te starten. Zeker niet als je al een eigen winkelpand had.
Dat jij jouw kledingwinkel in een drukbezochte pand waar veel klanten zitten die graag met hun portemonnee zwaaien, in de hoop dat je jouw verkopen wat beter wilt doen, daar ga je voor dokken.
Ach, als de maatschappijen ballen zouden hebben, maken ze geen app meer en verwijzen ze de klant naar de onredelijkheid van Apple die geld wil hebben zonder een dienst ervoor te verrichten. En dan vooral het adres van de Apple Klachtenservice er bij geven... ;)

Apple is geen partner bij de transactie en levert geen dienst, maar wil er toch aan verdienen. Hopelijk brengen ze Microsoft niet op een idee dat er afgedragen moet worden voor elke printopdracht of aanschaf op een Windows computer.

Deze tekst in het artikel geeft het wel aan:
Amazon has already gone all-in with its "Buy Once, Read Everywhere" tagline, so it probably can't afford to back out of the iOS platform now.
Je krijgt bijna het idee van drugspushen: eerst gratis verstrekken en na de verslaving exorbitante prijzen gaan vragen.

[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 01-02-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

k995 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:05:
[...]
Resolutie lager? Enkel omdat de form factor verschild 16/9 tegen 4/3 . Archos heeft ook enkele dingen meer he? Heel gelijkaardige hardware dus voor 200€/300€ minder.
1024x768 tov 1024x600 is niet enkel aspect ratio. Dan was het beter 1280x720 geweest. Archos heeft een zeer slecht scherm zoals de meeste Android tablets momenteel, de Galaxy Tab uitgezonderd. Kleuren stellen niet veel voor maar de kijkhoek is schandalig. Mbt. de snelheid valt het zwaar tegen (vooral de feel van het OS) en de afwerkingskwaliteit is ook niet goed. Het mag dan meer opties hebben zoals een muis aansluiten (nuttig!!! :F ), veel mensen die het vergelijken met de iPad maken dezelfde conclusie: de Android tablets zijn nog niet volwassen.
Dus nee qua specs lopen ze niet voor. Integendeel zelfs,nvidia TEGRA 2 (al tablets mee uit) is een dual core cortex A9, GPU die dubbel zo snel is als wat er in ipad/iphone 4 zat.dubbel RAM,...
Welke is nu vlot leverbaar ? BTW: betere specs wil niet zeggen betere specificaties. De software bepaalt hoe snel het allemaal werkt.
Op quality of quantity ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gambieter schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:28:
[...]

Ach, als de maatschappijen ballen zouden hebben, maken ze geen app meer en verwijzen ze de klant naar de onredelijkheid van Apple die geld wil hebben zonder een dienst ervoor te verrichten. En dan vooral het adres van de Apple Klachtenservice er bij geven... ;)

Apple is geen partner bij de transactie en levert geen dienst, maar wil er toch aan verdienen. Hopelijk brengen ze Microsoft niet op een idee dat er afgedragen moet worden voor elke printopdracht of aanschaf op een Windows computer.
Levert geen dienst? Door Apple hebben die maatschappijen opeens een enorme markt er bij gekregen. En niet zomaar eentje, een markt die bewezen makkelijk te willen betalen voor iets.
Niet te spreken over de imagoboost die je krijgt.

Voor krantenuitgevers wordt de iPad zelfs als de Messias genoemd. Opeens zijn digitale abo's weer hot.

Nou is het leuk dat android langs komt kijken. Maar wat is de betaalbereidheid van androidgebruikers? Ik denk vele malen lager dan applegebruikers.

Wil je niet meeliften op de iPad? Geef niks, verlies je gewoon 20miljoen potentiele klanten, en elke maand 2 miljoen er bij.

En trouwens, de maatschappijen mogen hun prijs zelf bepalen in de inapp. Als zij die 30% commissie doorberekenen, dan verliezen zij niks. Op hun eigen website kan de klant natuurlijk ook kopen. 30% korting als je het daar doet.

[ Voor 8% gewijzigd door kmf op 01-02-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Want de App Store staat niet vol met bierdrinkzut? Je weet best dat inmiddels alle grote relevante apps verkrijgbaar zijn op Android plus nog een shitload aan kleinere met zo'n beetje alles dat je maar wil. Of je 100 of 1000 Tower Defenseklonen hebt lijkt me niet heul relevant.
Phuncz schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:35:
Welke is nu vlot leverbaar ? BTW: betere specs wil niet zeggen betere specificaties. De software bepaalt hoe snel het allemaal werkt.
Recente versies van Android al geprobeerd? Dat is het probleem vaak, mensen beoordelingen het op iets dat ze een jaar geleden hebben gezien. Op Tweakers zou men toch beter moeten weten.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
iwan_app schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:18:
[...]

Ik beta 2 kun je gewoon werken met multi touch gestures. Je moet ze na installatie natuurlijk wel even enablen.
Hier is die setting toch niet aanwezig, nu ook niet in beta 3.
Wel dat je de hardware switch als rotation lock kan instellen, of mute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom loopt dit topic steeds uit op een iPad vs Android war?
ZpAz schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 23:09:
[...]

Hier is die setting toch niet aanwezig, nu ook niet in beta 3.
Wel dat je de hardware switch als rotation lock kan instellen, of mute.
Dat komt omdat die functie (iig) in 4.3 enkel voor developers is. Zodat die hun Apps zo nodig kunnen aanpassen zodat het ook met hun apps werkt.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Stop de discussie over Apple VS Android. Dit is een iPad ervaringen topic.
Met name Gambieter, stop met trollen, je wakkert opzettelijk een discussie aan en gaat er vrolijk een hele tijd mee verder. Daar is dit forum niet voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik heb vandaag ook mijn keyboard-dock opgehaald bij Dixons. Uitverkocht, maar een ander filiaal had er nog een stel, dus los van de kleine vertraging (zaterdag-dinsdag) is 'ie zonder gemor geleverd. Toppie van Dixons.

Eerste ervaringen zijn erg positief. Ik denk dat deze snel naar kantoor verhuist en dat ik dus Windows op kantoor volledig kan ditchen met een prima interface naar m'n email. Zeker als het me lukt kantoorbeheer uit te leggen dat ze toch eens naar uitzonderingen op hun filterregels te kijken. Voor mijn werk is het essentieel dat ik zonder problemen bij dingen als xml, xslt of zipbestanden kan en dat is op dit moment nog wel eens een probleem.

Ohja. Gambieter. Liever een duidelijk beleid dan een fabrikant die firmware'updates' met verborgen rootkits levert. En als ik zo eens om me heen kijk zijn gek genoeg m'n antieke walkman en m'n camera's de enige Sony-producten (ik heb veel duur glas van Minolta), en met Apple-spul raak je hier snel de tel kwijt. Het enige wat ik van Apple kan zeggen is dat ze soms weigeren een vraag te beantwoorden maar de implicaties daarvan zijn meestal wel duidelijk. Bij Sony weet je in ieder geval zeker dat er tegen je gelogen wordt, en bij Google moet je maar afwachten wat je te horen krijgt. De intentie van Google lijkt niet slecht, maar ze vergeten wel eens dingen te melden. Knap knullig dat je er pas na drie jaar achterkomt dat Streetview-auto's alles wat je ongecrypt geroepen hebt bewaard hebben, netjes dat ze het zo melden, maar wel wat laat.

Final point:

Als je $telefoonfabrikant wil bashen, kijk eerst eens naar dit:

Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2011/01/31/125513-profit_share_4q10.jpg

Wie doet het nu slecht, en wie doet het goed? Follow the money.

[ Voor 49% gewijzigd door burne op 02-02-2011 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
burne schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 23:56:
Ik heb vandaag ook mijn keyboard-dock opgehaald bij Dixons. Uitverkocht, maar een ander filiaal had er nog een stel, dus los van de kleine vertraging (zaterdag-dinsdag) is 'ie zonder gemor geleverd. Toppie van Dixons.

Eerste ervaringen zijn erg positief. Ik denk dat deze snel naar kantoor verhuist en dat ik dus Windows op kantoor volledig kan ditchen met een prima interface naar m'n email. Zeker als het me lukt kantoorbeheer uit te leggen dat ze toch eens naar uitzonderingen op hun filterregels te kijken. Voor mijn werk is het essentieel dat ik zonder problemen bij dingen als xml, xslt of zipbestanden kan en dat is op dit moment nog wel eens een probleem.

Ohja. Gambieter. Liever een duidelijk beleid dan een fabrikant die firmware'updates' met verborgen rootkits levert. En als ik zo eens om me heen kijk zijn gek genoeg m'n antieke walkman en m'n camera's de enige Sony-producten (ik heb veel duur glas van Minolta), en met Apple-spul raak je hier snel de tel kwijt. Het enige wat ik van Apple kan zeggen is dat ze soms weigeren een vraag te beantwoorden maar de implicaties daarvan zijn meestal wel duidelijk. Bij Sony weet je in ieder geval zeker dat er tegen je gelogen wordt, en bij Google moet je maar afwachten wat je te horen krijgt. De intentie van Google lijkt niet slecht, maar ze vergeten wel eens dingen te melden. Knap knullig dat je er pas na drie jaar achterkomt dat Streetview-auto's alles wat je ongecrypt geroepen hebt bewaard hebben, netjes dat ze het zo melden, maar wel wat laat.

Final point:

[afbeelding]

Burne, net gezegd dat het dus niet de bedoeling is om verder op de discussie in te gaan, eerste wat je doet is weer een reactie plaatsen die hierop verder gaat? Pff kom op zeg, don't feed the troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

timwijn schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 00:15:
Pff kom op zeg, don't feed the troll.
'Noudje is soms een beetje vervelend plagerig maar absoluut geen troll. Als ik 'm half correct inschat gaat 'ie met iets tussen de +2 en +4 reageren.

Ohja. Begrijp je het concept van knippen in andermans reactie en alleen de relevante delen herhalen? Voor jouw reactie is eigenlijk alleen 'gambieter' relevant, de rest staat precies één post hoger.

[ Voor 27% gewijzigd door burne op 02-02-2011 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

timwijn schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 23:50:
Stop de discussie over Apple VS Android. Dit is een iPad ervaringen topic.
Met name Gambieter, stop met trollen, je wakkert opzettelijk een discussie aan en gaat er vrolijk een hele tijd mee verder. Daar is dit forumtopic niet voor bedoeld.
offtopic:
Tjonge jonge, iemand die het niet eens is met bewieroken is gelijk een troll? Er wordt hier van tijd tot tijd erg eenzijdig geredeneerd, en dan is degene die een beetje tegengas geeft degene die fout is? :z

Waar is dit forum dan wel voor bedoeld? Voor opmerkingen dat de gemiddelde consumentTM toevallig degene is die het verschil niet weet tussen een merk en een type gadget? Voor het zeggen dat de iPad perfect is en andere tablets waardeloos? Dus wie wakkert de discussie aan?

Er staat hier veel nuttige informatie, maar tussendoor ook fanboycrap. Ik volg het topic voor het eerste (want ik ben me nog steeds aan het orienteren op een tablet), maar erger me aan het tweede. Als je ergens de fout wilt zoeken, zoek die dan bij degenen die volharden in de fanboycrap als ze erop gewezen worden.

Het is jammer dat sommige mensen niet beargumenteerd reageren maar alleen de onwelgevallige mening tot troll bombarderen.
burne schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 23:56:

[afbeelding]

No bashing van de fabrikant aangaande de spullen, maar wel aangaande het beleid. En Android bashen is hier toch off-topic? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:41:
[...]

Want de App Store staat niet vol met bierdrinkzut? Je weet best dat inmiddels alle grote relevante apps verkrijgbaar zijn op Android plus nog een shitload aan kleinere met zo'n beetje alles dat je maar wil. Of je 100 of 1000 Tower Defenseklonen hebt lijkt me niet heul relevant.

[...]

Recente versies van Android al geprobeerd? Dat is het probleem vaak, mensen beoordelingen het op iets dat ze een jaar geleden hebben gezien. Op Tweakers zou men toch beter moeten weten.
Developers volgen ook gewoon de markt en hoewel er inderdaad al heel veel ports of alternatieven zijn zijn er ook zaken waarvoor een iOS device op het moment blijkbaar de betere keus is. De Unreal 3 engine port bijvoorbeeld, de techdemo was echt cool en Infinity Blade zit mooi in elkaar. De Marvel Comic reader is ook een mooi voorbeeld, ik ben voor Android nog geen vergelijkbare app tegengekomen (en ja, je moet er een abo voor hebben en nee die heb ik niet dus ik ben beperkt tot de demoboekjes maar het zit gewoon heel tof in elkaar). Veel speciale readers voor kranten en tijdschriften die je wel op een iPad hebt maar nog niet echt op Android, een hele mooi iBooks applicatie (en tuurlijk zijn er zat Android alternatieven om ebooks te lezen, maar het gouden randje mist op het moment nog om het zo maar even te zeggen). Oh, en ik mis Puzzle Quest nog steeds op m'n Galaxy S :D Gelukkig komen Peggle en Plants vs Zombies er aan :P

Daarnaast ken ik eigenlijk nog vrijwel geen echte pad apps voor Android terwijl er specifiek voor de iPad natuurlijk wel volop developed wordt. Speciale iPad of HD versies van spellen en applicaties voegen vaak ook echt iets toe, het zij in graphics of in lay-out, die ommeslag moet voor Android nog gemaakt worden, da's niet oordelen over iets van een jaar geleden maar hoe het er nu voor staat. En ook nu worden er nog spuuglelijke resistieve pads gemaakt die de ervaring voor de gemiddelde consument gewoon bagger maakt. Er zijn voor zover ik weet maar een paar pads die wat scherm, responsiveness, kijkhoek, kleur en weet ik wat kunnen tippen aan de iPad en helaas liggen die niet bij elke Mediamarkt op het schap. Het gros van de consumenten zal niet urenlang Googlen naar specs en vervolgens naar de Tweakers Pricewatch gaan om te zien waar ze de goedkoopste pad kunnen bestellen maar willen iets tastbaars en komen in de winkel testen en dan heb je op het moment bij vrij veel winkels nog de keus tussen een 'mwoah, werkt wel aardig' pad en de 'oh, dat werkt soepel' iPad.

Ik denk dat dit over een half jaar heel anders is, het Android OS is dan hopelijk een stuk volwassener (geen idee wanneer 3.0 officieel uit moet gaan komen) op pad gebied en de Market staat dan hopelijk vol met specifieke pad apps. Meer fabrikanten wagen zich aan high-end Android pads die hopelijk ook overal verkrijgbaar zullen gaan zijn en meer developers zullen zich gaan binden aan Google zodat er nog meer geweldige Android software gemaakt gaat worden.

@Gambieter >>> Misschien kun je beter een topic maken over het beleid van Apple? Ik vind het vrij weinig toevoegen aan een ervaringentopic van een stuk hardware. Of anders misschien ook in het iPod, iPhone en AppleTV topic gaan klagen? Je zegt eerder dat je al besloten hebt om ver weg van iOS te blijven maar nu zeg je je te orienteren op een nieuw tablet en alle opties open wilt houden. Da's natuurlijk prima, maar je lijkt prima op de hoogte te zijn van het beleid van Apple, dus ervaringen daarover hoef je niet in dit topic te zoeken. Roepen dat je het niet eens bent met het beleid verandert niets aan dat beleid dus dat voegt gewoon weinig toe vind ik. Als je de fanboycrap zo goed kan herkennen, lees daar dan gewoon lekker overheen, ik denk dat je uiteindelijk ook best een keus kunt maken zonder andere mensen te wijzen op het feit dat ze blind zijn voor bepaalde feiten.

[ Voor 12% gewijzigd door KneoK op 02-02-2011 04:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 23:10:
Waarom loopt dit topic steeds uit op een iPad vs Android war?
[...]

Dat komt omdat die functie (iig) in 4.3 enkel voor developers is. Zodat die hun Apps zo nodig kunnen aanpassen zodat het ook met hun apps werkt.
Hoe denk je dat ik aan firmware 4.3 kom ;) Heb hier een developpers account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
@gambieter, het gaat hier om ervaringen met de iPad.
Slechtere punten worden ook aangestipt en goede punten dus ook.
Je kan hier over het apparaat een prima objectieve mening krijgen.
Vergelijking met Android tabs is hier irrelevant en discussie over Apple vs Android al helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is er niks mis met vergelijkingen tussen iOS en Android (los van beleid), dat gaat immers ook over ervaringen met iOS. Het punt is dat sommige mensen hier zich behoorlijk in hun eer voelen aangetast als hun mening niet wordt gedeeld. De andere kant is dat sommige mensen compleet verkeerde woorden gebruiken en hun zinnen geïrriteerd en sarcastisch beginnen met "Dus jij denkt werkelijk dat..." of "Begrijp jij eigenlijk wel...". Dat schept ergernis en dat komt geen enkele discussie ten goede.

Compleet offtopic dit, excuses, maar dit is mijn ervaring met dit forum tot nu toe (paar jaar). Hele goede, nuttige info en discussies, maar af en toe denk ik: grow up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZpAz schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 07:52:
[...]

Hoe denk je dat ik aan firmware 4.3 kom ;) Heb hier een developpers account.
Ja, maar je moet na het installeren van 4.3 nog ff "use for development" aanklikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:41:
KneoK heeft het al mooi uitgelegd, daar hoef ik niets aan toe te voegen.
jagisteren nog Android 2.2 op een Galaxy Tab. Of is er officieel al een 2.3 voor ? Bedoel je dat ik leaked software moet gaan opzoeken om te vergelijken ? Dat Android achter ligt is niet mijn probleem hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
kmf schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:15:
[...]

Slechte vergelijking, je betaald immers voor de ipad EN voor de APP. In jouw vergelijking is daar geen equivalent je begint als iemand de ipad en APP al heeft.

Beter is een garagist: Jij koopt een auto, bent verplicht bij de garagist te tanken EN nu plots wil die garagist ook 30% van je loon omdat jij die wagen gebruikt voor je werk en hij er toch onderhoud op geeft en je gebruikt zijn benzinepomp.
En ik heb over content. Niet over de apps.
Het ene is onlosmakend verbonden aan het andere he?
Phuncz schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:35:
[...]
Archos heeft een zeer slecht scherm zoals de meeste Android tablets momenteel, de Galaxy Tab uitgezonderd. Kleuren stellen niet veel voor maar de kijkhoek is schandalig.
Kleuren vallen mee, gevoeligheid ook . Kijkhoek is idd slecht maar enkel in bepaalde gevallen, film kijken als bijvoorbeeld en zelfs dan stoort het weinig.
Mbt. de snelheid valt het zwaar tegen (vooral de feel van het OS) en de afwerkingskwaliteit is ook niet goed. Het mag dan meer opties hebben zoals een muis aansluiten (nuttig!!! :F ), veel mensen die het vergelijken met de iPad maken dezelfde conclusie: de Android tablets zijn nog niet volwassen.
Daar ben ik nu niet mee akkoord, met de laatste update ging alles heel vlot.

En ja een USB drive of stick op je tablet aansluiten lijkt MIJ heel handig, net zoals rechtsreeks je camera,toetsenbord,...

Ook sd slot of hdmi lijken mij heel handig en mis ik effectief op mijn ipad. Jij kan daar denigrerend over doen maar ik denk dat veel mensen zo' zaken wel willen.
Deze zijn allemaal vlot leverbaar, dat model is de eLocity A7 trouwens, zullen wel andere zijn Tegra II is immers al een hele tijd uit. EN in tegenstelling tot wat sommige denken is dat qua hardware stukken beter dan de CPU/GPU combinatie van apple IPAD/iphone.
Op quality of quantity ?
Er zit ook veel rommel in apple app store hoor.

[ Voor 45% gewijzigd door k995 op 02-02-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:11
k995 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:43:
[...]

Slechte vergelijking, je betaald immers voor de ipad EN voor de APP. In jouw vergelijking is daar geen equivalent je begint als iemand de ipad en APP al heeft.

Beter is een garagist: Jij koopt een auto, bent verplicht bij de garagist te tanken EN nu plots wil die garagist ook 30% van je loon omdat jij die wagen gebruikt voor je werk en hij er toch onderhoud op geeft en je gebruikt zijn benzinepomp.

[...]

De gararge is in deze 'de belastingdienst'.....dus concept bestaat al wat langer alleen wordt je door de balstingdienst niet alleen genaaid maar ook gekust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat is helemaal een slechte vergelijking. Zeker omdat je niks voor de app betaalt :O
Maar als jij echt dat wilt, dan is het zo:

jij koopt een auto. De brandstofleverancier zet een reclamebord en een pomp bij de dealer, zodat de klant ook met de tankpas van de leverancier kan tanken.

Nu vraagt de dealer aan de leverancier compensatie omdat de dealer reclame maakt voor de leverancier en de klant is eerder geneigd om bij die leverancier te tanken, omdat het ie niet hoeft om te rijden.
Nee hoor. De content kan ook zonder de app geleverd worden.

Lees dit eens door: http://www.appleinsider.c...ger_on_ios_app_store.html

[ Voor 11% gewijzigd door kmf op 02-02-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 15:10
Hallo allemaal,

Weer even een vraagje van mij. Nu 3 maanden iPad bezitter en nog steeds tevreden. Ik werk op school met projecten. Tijdens deze projecten gebruiken we binnen de projectgroep MS Office Groove. Is er een manier of App, waardoor ik via de iPad op Groove kan? Desnoods om alleen maar bestanden te lezen.

Weet iemand hier een oplossing voor? Als ik Groove aan de praat zou krijgen is de iPad nog Awesomer!! haha

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met ^, en ik ben benieuwd of hier mensen zijn met Ipad equivalenten om MS Project files te bekijken. Ik hoef niet alles te doen zoals resource allocaties, project server, etc. Als de gantt chart maar werkt en ik simpele wijzigingen kan maken.

Ik zoek nu al een tijdje maar er lijkt gewoon niets beschikbaar te zijn wat ook overweg kan met MS Project files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 15:10
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:05:
Met ^, en ik ben benieuwd of hier mensen zijn met Ipad equivalenten om MS Project files te bekijken. Ik hoef niet alles te doen zoals resource allocaties, project server, etc. Als de gantt chart maar werkt en ik simpele wijzigingen kan maken.

Ik zoek nu al een tijdje maar er lijkt gewoon niets beschikbaar te zijn wat ook overweg kan met MS Project files.
Misschien is dit iets? http://www.ipadclub.nl/14...tplanning-met-tijdlijnen/

of dit: http://www.leftcoastlogic.com/blog/coming-next-month/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payton
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 09:45
Het enige dat ik nou echt mis op mijn iPad is het feit dat 'ie niet in subfolders van een IMAP-inbox checkt of je nieuwe mail hebt. Ik heb al redelijk veel zitten scheumen op de interwebs, maar ik zie niet echt oplossingen. Staat Apple geen andere mailclients toe ofzo? Ik weet dat ze een beleid hebben dat al aanwezige functionaliteit bieden verbiedt, maar waarom dan wel andere browsers toestaan?
Iemand hier nog oplossingen voor of blijft het alle folders handmatig nalopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
KneoK schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 04:34:
[...]

Developers volgen ook gewoon de markt en hoewel er inderdaad al heel veel ports of alternatieven zijn zijn er ook zaken waarvoor een iOS device op het moment blijkbaar de betere keus is. De Unreal 3 engine port bijvoorbeeld, de techdemo was echt cool en Infinity Blade zit mooi in elkaar. De Marvel Comic reader is ook een mooi voorbeeld, ik ben voor Android nog geen vergelijkbare app tegengekomen (en ja, je moet er een abo voor hebben en nee die heb ik niet dus ik ben beperkt tot de demoboekjes maar het zit gewoon heel tof in elkaar). Veel speciale readers voor kranten en tijdschriften die je wel op een iPad hebt maar nog niet echt op Android, een hele mooi iBooks applicatie (en tuurlijk zijn er zat Android alternatieven om ebooks te lezen, maar het gouden randje mist op het moment nog om het zo maar even te zeggen). Oh, en ik mis Puzzle Quest nog steeds op m'n Galaxy S :D Gelukkig komen Peggle en Plants vs Zombies er aan :P
Aldiko als ereader app eens proberen, ondersteunt zelfs uitlenen van de bibliotheek (tuurlijk niet in nederland/belgie)

Stanza is trouwens veel beter dan ibooks op iOS.

En dit is simpelweg omdat android er nog maar minder lang is.
Daarnaast ken ik eigenlijk nog vrijwel geen echte pad apps voor Android terwijl er specifiek voor de iPad natuurlijk wel volop developed wordt.
Net hetzelfde: android tablets zijn amper uit.
En ook nu worden er nog spuuglelijke resistieve pads gemaakt die de ervaring voor de gemiddelde consument gewoon bagger maakt. Er zijn voor zover ik weet maar een paar pads die wat scherm, responsiveness, kijkhoek, kleur en weet ik wat kunnen tippen aan de iPad en helaas liggen die niet bij elke Mediamarkt op het schap.
Resistive kan meevallen je vergeet natuurlijk dat de prijs meestal vele malen lager ligt bij zi'n tablets.
Het gros van de consumenten zal niet urenlang Googlen naar specs en vervolgens naar de Tweakers Pricewatch gaan om te zien waar ze de goedkoopste pad kunnen bestellen maar willen iets tastbaars en komen in de winkel testen en dan heb je op het moment bij vrij veel winkels nog de keus tussen een 'mwoah, werkt wel aardig' pad en de 'oh, dat werkt soepel' iPad.
Correctie 'mwoah, werkt wel aardig' pad voor 300€ en de 'oh, dat werkt soepel' iPad. voor 500€ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
kmf schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:58:
[...]

Dat is helemaal een slechte vergelijking. Zeker omdat je niks voor de app betaalt :O
Maar als jij echt dat wilt, dan is het zo:

jij koopt een auto. De brandstofleverancier zet een reclamebord en een pomp bij de dealer, zodat de klant ook met de tankpas van de leverancier kan tanken.

Nu vraagt de dealer aan de leverancier compensatie omdat de dealer reclame maakt voor de leverancier en de klant is eerder geneigd om bij die leverancier te tanken, omdat het ie niet hoeft om te rijden.
Die APP kan al dan niet betalend zijn, dat is de keuze van de aanbieder van die APP. Sommige apps met content waarvoor je extra betaalt zijn wel te betalen hoor.

Als over jouw vergelijking

Auto=ipad
dealer is apple
brandstofleverancier is app aanbieder dan?
benzine=content
app=???

je vergeet de app, bezine is dus de app en de content is wat je met die benzine dus doet. Waar apple/brandstofleverancier dus plots 30% op wil.

En nee je KAN nergens anders tanken EN de dealer KAN nergens/moeilijk anders zijn waren aanbieden.
Nee hoor. De content kan ook zonder de app geleverd worden.

Lees dit eens door: http://www.appleinsider.c...ger_on_ios_app_store.html
Denk dat je het zelf eens goed moet lezen, staat perfect in wat ik zeg: apple wil 30% op alle content aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k995 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:27:
[...]

Die APP kan al dan niet betalend zijn, dat is de keuze van de aanbieder van die APP. Sommige apps met content waarvoor je extra betaalt zijn wel te betalen hoor.

Als over jouw vergelijking

Auto=ipad
dealer is apple
brandstofleverancier is app aanbieder dan?
benzine=content
app=???

je vergeet de app, bezine is dus de app en de content is wat je met die benzine dus doet. Waar apple/brandstofleverancier dus plots 30% op wil.

En nee je KAN nergens anders tanken EN de dealer KAN nergens/moeilijk anders zijn waren aanbieden.

[...]

Denk dat je het zelf eens goed moet lezen, staat perfect in wat ik zeg: apple wil 30% op alle content aankopen.
30% op alle aankopen welke INAPP aangekocht wordt 8)7 8)7 8)7
De aanbieder mag nog steeds via zijn eigen kanalen verkopen 8)7 8)7 8)7

Hier ik zal het even makkelijk voor je maken.
"Developers are still free to send customers to their own Web stores, but they must also offer them the option of purchasing content within their apps themselves, and they must route those sales through Apple which will then take its percentage."
Google translate, als je engels niet goed genoeg is
English to Dutch translation
"Ontwikkelaars zijn nog steeds vrij om klanten naar hun eigen webwinkels, maar ze moeten ook bieden ze de mogelijkheid van de aankoop van content binnen hun applicaties zelf, en ze moeten route die verkopen via Apple, die zal vervolgens een percentage."
En als je het nog niet begrijpt....

Ontwikkelaars mogen hun producten nog steeds via hun eigen winkel verkopen, maar ze moeten ook de optie geven om in de app te laten betalen via apple.
En als je het nog niet begrijpt:
De prijzen van inapp-purchases mogen ontwikkelaars zelf bepalen! De klant heeft dan de keuze om inapp te kopen, of naar de webwinkel te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Ik heb onlangs mijn W7 computer opnieuw geïnstalleerd en nu heb ik problemen met de apps synchroniseren naar de nieuw geïnstalleerde Itunes. Ik weet dat als ik de Ipad aan de computer koppel ik de Ipad aan de nieuwe Itunes kan koppelen (rechten overdragen aan die nieuwe Itunes). Hij kopieert dan wel mijn gekochte muziek naar Itunes maar geen apps.

Als ik een vinkje zet bij "synchroniseer apps" dan komt er een melding dat alle apps verwijderd worden. Ik zie in Itunes dat als ik dat vinkje zet ook ineens veel ruimte vrij komt op mijn Ipad. Ik ben dus bang dat als ik dit aanvink dat al mijn apps verwijderd worden van de Ipad en niet overgekopieerd worden naar Itunes.

Wat ik dus graag wil is mijn complete Ipad synchroniseren met mijn nieuw geïnstalleerde Itunes. Ik heb nu nog VLC op mijn Ipad staan en aangezien die nu niet meer in de Appstore staat wil ik die graag behouden.

Via Google zag ik voor de Iphone een oplossing "Right click on iPhone, 'Transfer Purchases from iPhone'." maar dit is in 2009 gemeld dus weet niet hoe actueel dit nog is.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mickjuh schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:50:
Via Google zag ik voor de Iphone een oplossing "Right click on iPhone, 'Transfer Purchases from iPhone'." maar dit is in 2009 gemeld dus weet niet hoe actueel dit nog is.
Zit er nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie nou die discussie tussen k995 en knf. Precies wat ik eerder bedoelde. Dat is toch om te huilen of niet. Denken jullie werkelijk dat als je zo kinderachtig tegen elkaar praat, dat je er dan uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Oke, ik kan het vanavond pas testen. Maar als ik dit dus doe dan kopieert hij de gratis en gekochte apps naar mijn Itunes? Waarop ik volgens het vinkje zet om de apps ook automatisch te synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mickjuh schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:07:
[...]

Oke, ik kan het vanavond pas testen. Maar als ik dit dus doe dan kopieert hij de gratis en gekochte apps naar mijn Itunes? Waarop ik volgens het vinkje zet om de apps ook automatisch te synchroniseren?
Jep klopt. Het kan zijn dat je de nieuwe iTunes installatie even moet machtigen maar dat geeft hij vanzelf aan. Gekochte/gratis apps/muziek/series/films/etc worden dan gekopieerd naar je mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Donstil schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:06:
[...]

Jep klopt. Het kan zijn dat je de nieuwe iTunes installatie even moet machtigen maar dat geeft hij vanzelf aan. Gekochte/gratis apps/muziek/series/films/etc worden dan gekopieerd naar je mac.
Klopt, dat machtigen heb ik al gedaan en is goed gegaan. Had ondertussen ook nog even verder gezocht en dit is inderdaad de oplossing. Eerst machtigen, dan Transfer Purchases en daarna de sync van de apps aanzetten waarna je moet selecteren welke apps je wilt syncen. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

[...]Kleuren vallen mee, gevoeligheid ook . Kijkhoek is idd slecht maar enkel in bepaalde gevallen, film kijken als bijvoorbeeld en zelfs dan stoort het weinig.
Het ligt eraan wat je verwacht van het toestel of gewoon ben, maar buiten de Galaxy Tab en iPad moet ik nog een tablet tegenkomen met een degelijk scherm. Niet slecht, maar zeker niet goed wat de Archos betreft.
En ja een USB drive of stick op je tablet aansluiten lijkt MIJ heel handig, net zoals rechtsreeks je camera,toetsenbord,...

Ook sd slot of hdmi lijken mij heel handig en mis ik effectief op mijn ipad. Jij kan daar denigrerend over doen maar ik denk dat veel mensen zo' zaken wel willen.
Een ingebouwde SD cardreader mis ik ook wel, de rest allemaal niet. Bluetooth keyboardje is een goede uitkomst (heb eenfoldable, gebruik het nooit), HDMI en USB mis ik ook niet, ik zie het nut er niet van in. Dan koop ik wel een laptop als ik al die zaken nodig heb.

Ik koop dan ook geen cabrio om dan te klagen over het gemis van een trekhaak of grote koffer, ik realiseer me op voorhand wat ik nodig heb en of het product voldoet.
Deze zijn allemaal vlot leverbaar, dat model is de eLocity A7 trouwens, zullen wel andere zijn Tegra II is immers al een hele tijd uit. EN in tegenstelling tot wat sommige denken is dat qua hardware stukken beter dan de CPU/GPU combinatie van apple IPAD/iphone.
Enkel leverbaar in de US vrees ik. En ik vind zo meteen al geen winkel dus de gemiddelde persoon ook niet. Dan is het geen optie voor de gemiddelde consument en zelfs een aantal tweakers.
Er zit ook veel rommel in apple app store hoor.
Maar hoeveel must-have apps en echt nuttige apps steken in de App Store ? Apple heeft nog niets te vrezen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
iwan_app schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:20:
[...]

Ik maak gebruik van een Brodit mount met daarop een iPad houder. Ik heb met behulp van een uit elkaar gehaalde iPad dock een connectie gemaakt met mijn radio. Ik gebruik mijn iPad nu als radio/MP3/navigator(Navigon). Werkt prima. Ben erg blij mee. Ik zal morgen een foto posten.
Zou je alsnog de toegezegde foto willen posten?

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.