k995 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:00:
[...]
Macrumors bijvoorbeeld zijn er meerdere die dit vergelijken tegen elkaar.
En laatste keer ik youtube html5 probeerde was dat een heel basis versie die de helft nog niet kan van de gewone youtube, weet niet of dit nu al verbeterd is.
html5 zal zeker beter worden in de toekomst maar staat nu nog in kinderschoenen. Omdaaral volledig naar over te gaan ...
Ik ben het met je eens dat HTML5 nog niet af is. Echter, de pressie die browsermakers (FireFox, WebKit, Opera en in mindere mater IE) zetten op ontwikkelaars van de standaard (maar ook op elkaar) zorgt er wel voor dat de introductie van nieuwe termen ontzettend snel gebeurt. Ik zal niet meteen zeggen dat dit goed is, maar het is op zijn minst een goede stimulans om dingen snel af te hebben. En de HTML5-speler van Google is flut. Dat ligt aan Google, niet aan de standaard: die kan inmiddels veel meer. Ga eens met plug-ins van Safari aan de gang en verbaas je. Ik doe al niets meer met de flash-player van Google, maar alles met de H.264 player van Safari + wat plugins (f.e. Youtube5) die veel vergemakkelijken.
[...]
Misschien voor jou, maar jij bent niet alle gebruikers. Heb de ipad en elke week passeert het wel enkele keren dat flash gewoon gemist word, heb dan frash erop gezet maar dat werkt maar half. En nee batterijduur is voor zover ik zie niks veranderd.
Aangezien ik Frash niet geïnstalleerd heb, kan ik niets zeggen over het batterijverbruik. Ik kan wel zeggen dat meer en meer mensen een iPad kopen die toch echt geen flash heeft. Blijkbaar is het wel een argument, maar staat het laag op de prioriteitenlijstjes. Niet gek, want de ervaring weegt op tegen de beperking. Web developers spelen daarop in en bouwen alternatieve sites of vervangen Flash in het geheel. Is het al een argument, dan wordt het argument steeds minder waard en ben ik bang dat Apple de strijd al gewonnen heeft. Daarmee ontken ik niet dat het een argument is, maar het argument weegt niet zwaar genoeg en gaat steeds minder zwaar wegen.
Ik neem aan dat jij ook het hele wireless-N verhaal kent. Hier gebeurt hetzelfde. Ik voorzie (sterker: ik zie het al gebeuren) dat HTML5 al lang en breed is ingevoerd voordat het een standaard is. Standaardiseringorganisaties moeten _veel_ sneller reageren. Dit is op termijn onhoudbaar.
[...]
Helemaal niet in beide gevallen heeft een individueele ontwikkelaar er weinig over te zeggen, of het no 1 concern is of meerdere (=open standaard)
Deze zin mag je uitleggen, daar snap ik niet zoveel van.
Trouwens kan je net zo goed verhalen op zoveel apple software.
Eens. De iWork-suite heeft een behoorlijke update nodig, inclusief openheid. Echter, ik ben niet voor 'openheid' op de iOS-devices. In ieder geval niet voor de consument. Wel voor bedrijven: het enterprise-beleid van Apple is nu nog om te huilen.
[...]
Heb dat idd gelezen :
First, there’s “Open”.>, maakt niet uit voor de gebruiker. Trouwens apple "vergeet" daar eventjes te zeggen dat adobe ook lid van html5 is en dat de reden dat ze webkit maakte is omdat safari teveel incompatibele sites had.
De reden laat ik even in het midden. De werkgroep is voor Adobe niet een reden geweest om Flash richting HTML5 te verplaatsen. Helaas, want daarmee was deze hele discussie er niet geweest.
Second, there’s the “full web”>. Je mist gewoon delen zonder flash. Dat kan niemand ontkennen. Je kan die niet of niet vaak gebruiken, maar feit is en blijft bepaalde zaken kan je niet.
Goed dat Apple dat ook erkent (in dat stuk).

Vraag is of je ze mist. Jij blijkbaar wel, heel veel andere gebruikers (waaronder ik) niet. Ik mis Java eigenlijk nog meer dan Flash.
"Third, there’s reliability, security and performance."> Wel ik heb crashende apps gehad, mijn iphone die eens volledig kan gerestored worden en html5 pagina's die mij cpu naar 100% deden gaan. Slecht programeerwerk komt overal voor, niet enkel bij flash. Met al de nieuwe implementaties in html5 gaan er ongetwijfeld security gaten komen. Performance zie ik momenteel meestal flash nog hoger staan dan html5.
Hoe jij een programma met een tussenlaag beter kan waarderen dan een programma zonder die laag is mij een raadsel. Dan doet Flash iets heel goed, of de video-player van YouTube/Safari iets heel fout.
Fourth, there’s battery life.> Ipad staat nu frash aan , ik merk niks van verminderd battery life.
Ik erger me meer aan de apple het zo lastig maakt om wifi en co af te zetten (zonder jailbreak)
Ik durf het niet te zeggen: ik zet WiFi nooit uit (zou ik wellicht eens moeten doen) en Frash heb ik niet.
Fifth, there’s Touch.> Idd geldig punt, bepaalde flash content zal niet werken wegens niet aangepast. Nu echter werkt niks.
Maar goed dat er zo veel alternatieven zijn voor spelletjes op spele.nl.

Sixth, the most important reason.>cross platform kan slechter of beter zijn dan individueele programeren. Gelijk wie kan wat maken zonder al teveel controle een goede cross platform kan daar meer goed dan dan verkeerd doen.
Het gaat daarbij om de gebruikersbeleving. Adobe Air is een mooie techniek, maar ik vind veel Adobe Air programma net niet lekker werken. Idem dito voor Java- en .NET-applicaties. Een tussenlaag is gewoon niet prettig. Ja, het kost meer programmeerwerk. Maar het resultaat is ook zoveel beter.
Blijft dus niet veel over buiten apple haar gesloten omgeving die ze ten alle prijze wil beschermen.
Daarin verschillen wij van mening. Ik denk dat sinds Apple zijn oorlog begon, dat de argumenten des te kleiner zijn geworden.
Hoe weet jij welke app gebruiik maakt van cross platform compiler?
Alhoewel ik geen zekerheid heb, kan ik op Google geen enkel voorbeeld vinden van een App die het gebruikt. Maar wellicht kun jij me helpen.
Deze discussie draait uit op een eindeloze variant, waar wij het niet met elkaar eens zullen worden. Ik denk dat de meeste argumenten wel zijn uitgewisseld. Daarom is dit mijn laatste post voor dit onderwerp. Je mag nog reageren als je dat prettig vindt.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP