[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 152.385 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:29
Roelos schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 00:12:
[...]

Deze vraag speelt ook bij mij. Wij staan als school voor de keuze: MacBooklas? iPadklas? iPad2klas? Windowslaptopklas?
Vaak loop je als pionier tegen allerlei problemen aan. Behalve bij taal-vakken zijn er nog geen scholen in het voortgezet onderwijs die de boeken hebben vervangen door een iPad. Ik weet wel dat er veel scholen er aan zitten te denken en nu alle voors en tegens aan het afwegen zijn. Grootste nadeel voor mij op dit moment is dat onze elektronische leeromgeving in Silverlight werkt .....helaas...
Dat is nou juist weer niet het probleem bij ons, wij gebruiken Teletop, en deze gaan helemaal over op HTML5, tenminste, ze zijn al in de overgang daarnaartoe.
PM me anders eens, misschien kunnen we ervaringen uitwisselen.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:07

SkyStreaker

Move on up!

Ik vraag mij zo spontaan eens af waarom er eigenlijk geen 3rd parties zijn die "betere" beeldschermen hebben voor de iPAD. Of lul ik nu heel erg krom?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
SkyStreaker schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:11:
Ik vraag mij zo spontaan eens af waarom er eigenlijk geen 3rd parties zijn die "betere" beeldschermen hebben voor de iPAD. Of lul ik nu heel erg krom?
De iPad heeft een heel goed beeldscherm (IPS) en dat is duur. En bovendien moeilijk te overtreffen. De zwartwaarden zijn uitstekend en de kijkhoek is prima (al zie je wel wat verschillen)

Het enige dat het zou kunnen overtreffen qua kijkhoeken is denk ik AMOLED, maar dan zou het er wel een moeten zijn zonder dat PenTile systeem met die kartelrandjes. En AMOLED heeft weer niet zo'n geweldige kleurstabiliteit. Bovendien is dat enorm duur op tablet grootte (en amper beschikbaar in verband met beperkte productiecapaciteit)

De meeste andere tablets hebben een gewoon TN paneel, ik denk dat je al blij mag zijn als je er een vindt met een even goed scherm als de iPad. De meesten gebruiken de extra functies die ze bieden (USB poort, SD slot enz) als meerwaarde en doen helemaal geen marketing op het gebied van beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Omdat niemand de combinatie van de iPad kan doen voor dezelfde prijs omdat Apple immense hoeveelheden afneemt en goede contracten heeft. Ik vind het scherm van de Galaxy Tab wel goed maar dat toestel is ook veel duurder voor een 7" ipv. 10". Ik verwacht dat HP een deftig scherm in zijn topmodel gaat inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:13

knakworst

Get more sats!

Roelos schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 00:12:
[...]

Grootste nadeel voor mij op dit moment is dat onze elektronische leeromgeving in Silverlight werkt .....helaas...
Eigenlijk hoef je je alleen te richten op open standaarden. Silverlight = MS is krankzinnig. En kom niet met Moonlight, want dat loopt altijd zwaar achter de feiten aan (werkt nooit met uitzendinggemist etc.).

Het zou dus niet uit moeten maken of je een Ipad, Galaxy tab of Windows 7 tablet hebt, op alle manieren zou je de lesomgeving moeten kunnen benaderen. Op de windows 7 tablet alleen wat langzamer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, was vandaag bij de Dixons en geloofde mijn ogen niet. De Ipad Keybord Dock lag er vandaag voor 29,95. Ik vroeg nog is dit een foutje..Maar nee gewoon een speciale aktie of zo iets...Ik vond 69,95 altijd te duur maar voor deze prijs kon ik hem niet laten liggen...Ik dacht ik deel het even met jullie mocht je ook geinteresseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net dat de Xoom waarschijnlijk 800 dollar gaat kosten.. Een zoveel beter zal dat scherm niet zijn.
Mijn persoonlijke mening is dat het scherm prima is en als de iPad weer 499 dollar gaat kosten, maar dan met een dualcore A5 en wat meer geheugen, dan ben ik helemaal blij. Ik hoef geen retina display, maar dan voor 699 dollar ofzo.

Mijn wensen liggen meer in het creeeren van ruimte/bieden ondersteuning aan, voor 3th party ontwikkelaars, zodat bv XMBC al eerder had gedraaid. Minder berperkingen, waardoor zaken als bv de Playboy magazine, flash, widgets e.d. nu draaien op de iPad. Dat zou de grootste winst zijn. Niet een beter scherm (alleen wat beter leesbaar in het zonlicht zou fijn zijn).
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 13:18:
Hoi, was vandaag bij de Dixons en geloofde mijn ogen niet. De Ipad Keybord Dock lag er vandaag voor 29,95. Ik vroeg nog is dit een foutje..Maar nee gewoon een speciale aktie of zo iets...Ik vond 69,95 altijd te duur maar voor deze prijs kon ik hem niet laten liggen...Ik dacht ik deel het even met jullie mocht je ook geinteresseerd zijn.
Was de verkoper niet iin de war met de iPad dock van 29,95? In de folder staan de dock en het keyboard namelijk boven elkaar, maar de prijzen eronder. Check www.dixons.nl/folder maar eens.. Anders zou het idd echt een koopje zijn. Of misschien alleen een aanbieding in jullie Dixons winkel?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:26:
Ik las net dat de Xoom waarschijnlijk 800 dollar gaat kosten.. Een zoveel beter zal dat scherm niet zijn.
Mijn persoonlijke mening is dat het scherm prima is en als de iPad weer 499 dollar gaat kosten, maar dan met een dualcore A5 en wat meer geheugen, dan ben ik helemaal blij. Ik hoef geen retina display, maar dan voor 699 dollar ofzo.

Mijn wensen liggen meer in het creeeren van ruimte/bieden ondersteuning aan, voor 3th party ontwikkelaars, zodat bv XMBC al eerder had gedraaid. Minder berperkingen, waardoor zaken als bv de Playboy magazine, flash, widgets e.d. nu draaien op de iPad. Dat zou de grootste winst zijn. Niet een beter scherm (alleen wat beter leesbaar in het zonlicht zou fijn zijn).
je kunt er vanuit gaan dat flash sowieso niet naar de iPad gaat komen via de normale weg. Apple heeft dit juist afgezworen en het is ook makkelijk te missen. Er zijn maar weinig sites volledig in flash behalve slechte filmpjes sites en spelletjes sites.

Je hebt ook best kans dat de 16gb iPad blijft zoals hij is en dat alleen de 32gb en 64gb versies geupdate gaan worden. Dit hebben we bij de iPodTouch ook al vaker gezien en zou icm een retina display niet ondenkbaar zijn (32gb/64gb geheugen tov 16gb is goedkoper zodat er geld over blijft voor een duurder retina display)

Het iOS platform is een groot succes en daarom verwacht ik niet dat ze deze formule gaan aanpassen. 3th party ontwikkelaars hebben al lang de mogelijkheid Apps te ontwikkelen. Dit gaat immers via de AppStore.

Minder beperkingen is een fabeltje wat alleen op dit soort websites nog leeft. Heel veel mensen in mijn omgeving (vrienden/familie leden/collega's) hebben inmiddels een iPad gekocht nadat ze mij ermee zagen en niemand komt bij me terug "Menno wat is hij toch gesloten". Wel komen ze bij me terug "wat werkt het toch lekker snel en makkelijk. Wat werkt de AppStore toch makkelijk" sommige die nog op Windows draaien zeiden zelfs "waarom is er nou niet een AppStore voor me normale PC. Zou veel makkelijker zijn"

Edit:Playboy komt in maart naar de iPad trouwens.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Het wordt pas echt een stunt als Apple de extensions van Safari toepasbaar gaat maken voor de iPad. Technisch kan dat prima: Extensions zijn gebouwd uit HTML5, CSS3 en JavaScript, dus veel techniek komt er niet bij kijken. Dat zou Adobe ook gruwelijk in verlegenheid kunnen brengen: komt er eindelijk een mogelijkheid om extensions in Safari te bouwen, kan Adobe er niet mee omgaan... :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was de verkoper niet iin de war met de iPad dock van 29,95? In de folder staan de dock en het keyboard namelijk boven elkaar, maar de prijzen eronder. Check www.dixons.nl/folder maar eens.. Anders zou het idd echt een koopje zijn. Of misschien alleen een aanbieding in jullie Dixons winkel?

Ik heb jouw folder link gelezen..Als ik de folder zo lees dan denk ik inderdaad dat ze daar bij de dixons in Zaandam gewoon de iPad keybord Dock verkeerd geprijsd hebben. Dan heb ik mazzel gehad..Mocht je in de buurt van Zaandam wonen dan is het misschien nog de moeite waard om het even te checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Jammer dat ik niet in de buurt van Zaandam woon, anders had ik hem daar misschien wel gekocht. Zelf vind ik 70 euro namelijk ook teveel, want ik verwacht niet dat ik het vaak zal gaan gebruiken.

Ik weet ook nog niet of ik het gewone iPad dock koop, want ik wil waarschijnlijk een hardcase voor m'n iPad en dan gaat hij niet meer passen. Of ik moet een full body protector kopen, met een goedkope sleeve om hem op te bergen (voor ongeveer een tientje).

Hoe bevalt die iPad keyboard dock je?

[ Voor 4% gewijzigd door syltheboy op 22-01-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Donstil schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:52:
[...]

je kunt er vanuit gaan dat flash sowieso niet naar de iPad gaat komen via de normale weg. Apple heeft dit juist afgezworen en het is ook makkelijk te missen.
Spreek voor jezelf. Ik blijf het een behoorlijk gemis vinden. Flash zal ongetwijfeld op termijn vervangen worden door html, maar dat betekent wel dat ik nu nog vaak tegen niet werkende content aan zit te kijken.
Edit:Playboy komt in maart naar de iPad trouwens.
not really. Playboy maakt een betaalsite die geoptimaliseerd is voor de iPad, zodat ze om de bizarre beperking van de App store kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syltheboy schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 15:43:
Hoe bevalt die iPad keyboard dock je?
Eigenlijk voor het schrijven van berichtjes zo aan tafel eigenlijk wel goed...Maar ja dan zit je wel aan tafel..
Ik heb er tot nu toe in ieder geval geen spijt van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik gewoon een iPad dock en een losse Apple keyboard (BT) dat werkt ook erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edmin schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 15:52:
[...]

Spreek voor jezelf. Ik blijf het een behoorlijk gemis vinden. Flash zal ongetwijfeld op termijn vervangen worden door html, maar dat betekent wel dat ik nu nog vaak tegen niet werkende content aan zit te kijken.
Neemt niet weg dat het overgrote deel van de flash content online bestaat uit filmpjes, spelletjes en reclame. (dat zei ik ook maar dat werd voor het gemak even niet in de quote opgenomen)
Ik kom nooit een belangrijke site tegen die enkel en alleen via flash werkt.

Van de playboy heb ik dan verkeerd begrepen maar een geoptimaliseerde website ipv een app is ook prima naar mijn mening. Web content wordt de toekomst dus zijn ze er lekker vroeg bij. Alleen wel jammer dat je hem dan niet offline kan lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 22-01-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 15:30
Ik heb vandaag ook een ipad keyboard dock gehaald, voor 29.99; in Veldhoven. Ik zag het berichtje hier boven, dus ik meteen gebeld. Waarschijnlijk was het fout geprijsd geweest en werd het maandag aangepast, met andere woorden: geluk ! :) Wel echt waardeloos dat de iPad niet samen met de cover in het dock past. Slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Donstil schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:52:
Er zijn maar weinig sites volledig in flash behalve slechte filmpjes sites en spelletjes sites.
Totdat de ondergrondse vuilcontainer stuk bleek en ik wilde bellen met Spaarnelanden, de lokale afvalboer. Ik moet daar nog eens over klagen.

Dat terzijde.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Donstil schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:47:
[...]

Neemt niet weg dat het overgrote deel van de flash content online bestaat uit filmpjes, spelletjes en reclame. (dat zei ik ook maar dat werd voor het gemak even niet in de quote opgenomen)
niks gemak, want dat het in jou ogen 'slechts' om spelletjes filmpjes en reclame gaat is niet relevant.
Ik kom nooit een belangrijke site tegen die enkel en alleen via flash werkt.
en dat is wederom jouw perceptie. Voor mij is mijn iPad een van de voornaamste entertainment gadegets in huis. Dan is het wel zo prettig als ik Ongestoord filmpjes kan kijken en Af en toe een tower defence game kan spelen. Jouw beeld van 'belangrijk' loopt schijnbaar niet synchroon met het mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:12
Hij geeft gewoon zijn mening, dat is toch geen probleem, je zo komt geïrriteerd over.
Ik gebruik daar voor de browser skyfire, duurt wel even, Maar dan heb je wel filmpjes. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Peaky op 22-01-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik ben niet geïrriteerd, maar ik begrijp niet waarom je je eigen mening als maatgevend over de buhne zou willen brengen. 'Flash kun je makkelijk missen' en 'Ik kom nooit een belangrijke site tegen die enkel en alleen via flash werkt' zijn twee statements die voor een zeer groot deel van de consumenten gewoon niet op gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:24
Beste tweakers!

Ben nieuw op dit forum, hou het maar kort daarom.
Ik denk er over om een iPad aan te schaffen, gezien de mobiliteit.
Ben een student en denk dat het soms nog wel prima kan zijn om aantekeningen te maken bij colleges etc. (eventueel met keyboard.) Laptop thuis is te zwaar, te warm en heeft altijd voeding nodig aangezien batterij kapot is, dus is niet fijn om mee op de bank te zitten o.i.d. en eigenlijk gebruik ik hem alleen om te surfen en te downloaden. Denk dat de iPad dus een goede toevoeging voor me zal zijn. Maar nu is de grote vraag, wat raden jullie aan: wachten op wat de iPad 2 gaat brengen (heb geen haast om te kopen), of zeggen jullie, gewoon nu kopen, want het is echt helemaal de shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 20:50:
Ik ben niet geïrriteerd, maar ik begrijp niet waarom je je eigen mening als maatgevend over de buhne zou willen brengen. 'Flash kun je makkelijk missen' en 'Ik kom nooit een belangrijke site tegen die enkel en alleen via flash werkt' zijn twee statements die voor een zeer groot deel van de consumenten gewoon niet op gaan.
Ik mis flash geen enkele seconde op mn iPad. Ik heb over het algemeen al een een hele tijd een slecht gevoel over flash. Ik ben daarom ook superblij met de komst van HTML 5 ;)

En daarbij weten mensen dat de iPad geen flash ondersteund, dus wanneer ze een iPad kopen gaan ze daarmee akkoord.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 21:51:
[...]

En daarbij weten mensen dat de iPad geen flash ondersteund, dus wanneer ze een iPad kopen gaan ze daarmee akkoord.
Denk niet dat veel leken die een iPad kopen (en dat zijn er volgens mij best veel) een idee hebben wat Flash inhoudt en hoeveel content online hier nog uit bestaat.

Ik ben Flash ook liever kwijt dan rijk; het is altijd een enorme aanslag op je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[...]

Ik mis flash geen enkele seconde op mn iPad. Ik heb over het algemeen al een een hele tijd een slecht gevoel over flash. Ik ben daarom ook superblij met de komst van HTML 5 ;)
Ik heb te weinig dev kennis om in te schatten of flash goed is of niet en of html5 een fijn alternatief is. Ik zie alleen het gevolg: te veel content waar ik niet bij kan.
Dooddoener. De iPad heeft op dit moment gewoonweg geen concurrentie. Ik ben er erg tevreden over en noem het de beste aankoop die ik afgelopen jaar heb gedaan. Dat wil nog niet zeggen dat ik dit toch wel een behoorlijk nadeel vind. Behoorlijk genoeg om komend jaar te beschouwen of er goede alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
[...]

Er zijn heel veel mensen (bv de oude garde) die wel een iPad hebben gekocht maar niet weten wat flash is., dus dat ze daar mee akkoord gaan gaat niet helemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

[...]

Ik mis flash geen enkele seconde op mn iPad.
Same, ik omarm het. Voor de meeste sites die ik bezoek wordt het "negatief" gebruikt dmv. reclame. Zowiezo begrijp ik Apple zijn standpunt: Flash wordt op MacOS X ook niet goed ontwikkeld, op iOS zullen ze ook niet tevreden zijn geweest met de resultaten en als ik de nadelen tov. de voordelen afweeg, is het duidelijk. Op dat gebied was Steve Jobs zijn uitspraak vrij correct: Adobe wil een open wereld waar alles kan maar Flash is afhankelijk van Adobe voor support. HTML5 is dan een veel betere oplossing omdat het niet van één 3rd party fabrikant afhangt om de ondersteuning te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
timwijn schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 21:47:
Beste tweakers!

Ben nieuw op dit forum, hou het maar kort daarom.
Ik denk er over om een iPad aan te schaffen, gezien de mobiliteit.
Ben een student en denk dat het soms nog wel prima kan zijn om aantekeningen te maken bij colleges etc. (eventueel met keyboard.) Laptop thuis is te zwaar, te warm en heeft altijd voeding nodig aangezien batterij kapot is, dus is niet fijn om mee op de bank te zitten o.i.d. en eigenlijk gebruik ik hem alleen om te surfen en te downloaden. Denk dat de iPad dus een goede toevoeging voor me zal zijn. Maar nu is de grote vraag, wat raden jullie aan: wachten op wat de iPad 2 gaat brengen (heb geen haast om te kopen), of zeggen jullie, gewoon nu kopen, want het is echt helemaal de shit!
Als je nog even kunt wachten, dan zou ik dat doen. Als je de specificaties en prijzen van de iPad 2 weet, kun je waarschijnlijk alsnog de huidige iPad kopen, als je die dan toch liever zou hebben gezien prijs-kwaliteit verhouding.
De huidige iPad is m.i. een superleuk apparaatje waar ik al veel plezier aan heb beleefd (mede na installatie c.q. aankoop van handige apps), maar ik denk wel dat er substantiële verbeteringen mogelijk zijn zoals bijvoorbeeld een SD-kaartslot of een nog hogere resolutie.
Heb je wel al eens eens een iPad in handen gehad? Misschien ook maar beter van niet want dan wordt het wachten op IPad2 misschien wel heel erg moeilijk!

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Louise525 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:25:
[...]

Als je nog even kunt wachten, dan zou ik dat doen. Als je de specificaties en prijzen van de iPad 2 weet, kun je waarschijnlijk alsnog de huidige iPad kopen, als je die dan toch liever zou hebben gezien prijs-kwaliteit verhouding.
De huidige iPad is m.i. een superleuk apparaatje waar ik al veel plezier aan heb beleefd (mede na installatie c.q. aankoop van handige apps), maar ik denk wel dat er substantiële verbeteringen mogelijk zijn zoals bijvoorbeeld een SD-kaartslot of een nog hogere resolutie.
Heb je wel al eens eens een iPad in handen gehad? Misschien ook maar beter van niet want dan wordt het wachten op IPad2 misschien wel heel erg moeilijk!
Voor de prijs-kwaliteit verhouding van de huidige hoef je het niet te doen denk ik, meestal introduceert Apple een model update gewoon met een nieuwere versie voor dezelfde prijzen als de oude.

Zo'n aanschaf keuze is vrij simpel, als je hem nu nodig hebt en tevreden met de huidige iPad bent koop je hem. Als je niet kunt leven zonder camera etc of nog wel even zonder een iPad kan, dan wacht je even. Anders blijf je wachten :) (Wie weet heeft de iPad 3 wel een 3d-scherm..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:11

Arfman

Drome!

Phuncz schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:11:
[...]

Same, ik omarm het. Voor de meeste sites die ik bezoek wordt het "negatief" gebruikt dmv. reclame. Zowiezo begrijp ik Apple zijn standpunt: Flash wordt op MacOS X ook niet goed ontwikkeld, op iOS zullen ze ook niet tevreden zijn geweest met de resultaten en als ik de nadelen tov. de voordelen afweeg, is het duidelijk. Op dat gebied was Steve Jobs zijn uitspraak vrij correct: Adobe wil een open wereld waar alles kan maar Flash is afhankelijk van Adobe voor support. HTML5 is dan een veel betere oplossing omdat het niet van één 3rd party fabrikant afhangt om de ondersteuning te ontwikkelen.
Jouw verhaal is ook precies om te draaien, Apple <> Adobe :+

Flash mis ik ook op de iPad. Als een apparaat pretendeert de beste browse-experience evar te bieden, kun je nu gewoon niet om Flash heen. Zelfde als wanneer je nu de best sturende auto ter wereld aankondigt, maar die kan helaas alleen op elektriciteit rijden. Sure, Flash/benzine gaan er ooit uit, maar voor nu kun/wil je gewoon nog niet zonder IMHO.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edmin schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 19:11:
[...]

niks gemak, want dat het in jou ogen 'slechts' om spelletjes filmpjes en reclame gaat is niet relevant.

[...]

en dat is wederom jouw perceptie. Voor mij is mijn iPad een van de voornaamste entertainment gadegets in huis. Dan is het wel zo prettig als ik Ongestoord filmpjes kan kijken en Af en toe een tower defence game kan spelen. Jouw beeld van 'belangrijk' loopt schijnbaar niet synchroon met het mijne.
Maar je moet het toch met me eens zijn dat die spelletjes en filmpjes gemist kunnen worden. Voor veel filmpjes is al een andere oplossing (h264 wat keurig ondersteund word) en voor flash games is vaak ook wel een (soms zelfs beter) alternatief in de AppStore.

Wat ik bedoel met belangrijk zijn sites waar je echt op MOET en niet zonder kunt. In mijn beleving vallen flash spelletjes en flash filmpjes daar gewoon niet onder.
Arfman schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 23:12:
[...]

Flash mis ik ook op de iPad. Als een apparaat pretendeert de beste browse-experience evar te bieden, kun je nu gewoon niet om Flash heen. Zelfde als wanneer je nu de best sturende auto ter wereld aankondigt, maar die kan helaas alleen op elektriciteit rijden. Sure, Flash/benzine gaan er ooit uit, maar voor nu kun/wil je gewoon nog niet zonder IMHO.
Waarom kan de best sturende auto ter wereld niet alleen op elektriciteit rijden dan? Of een auto goed stuurt is toch totaal niet gerelateerd aan zijn aandrijving. Als de gewichts balans enz goed zijn kan hij best elektrisch aangedreven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Autovergelijkingen. Ze gaan altijd mank :N
Donstil schreef op zondag 23 januari 2011 @ 00:17:
[...]

Maar je moet het toch met me eens zijn dat die spelletjes en filmpjes gemist kunnen worden. Voor veel filmpjes is al een andere oplossing (h264 wat keurig ondersteund word) en voor flash games is vaak ook wel een (soms zelfs beter) alternatief in de AppStore.
Waarom moet ik dat met je eens zijn? Wat maakt die filmpjes en spelletjes beter misbaar dan een nieuws site of social media? Mijn internetbehoefte is waarschijnlijk anders dan die van jou. En dat is maar goed ook, want als we allemaal hetzelfde zochten op het www, waren er maar weinig sites over.
Wat ik bedoel met belangrijk zijn sites waar je echt op MOET en niet zonder kunt. In mijn beleving vallen flash spelletjes en flash filmpjes daar gewoon niet onder.
Ik ben dan wel benieuwd welke sites jij daar dan onder schaart.

[ Voor 91% gewijzigd door Edmin op 23-01-2011 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Edmin schreef op zondag 23 januari 2011 @ 00:18:
Waarom moet ik dat met je eens zijn?
Je moet helemaal niets.

Ik heb nu al bijna een jaar ClickToFlash op m'n macmini, en het aantal sites in m'n whitelist is..

[drumroll]

Twee. Er zijn precies twee sites waar het gebrek aan flash zo irritant is dat ik ze op de whitelist gezet heb.

Een ervan is m'n eigen site, en dat is enkel en alleen omdat ik het _nu_ te druk heb met werk om eens diep in html5 te duiken. De ander is youtube. Omdat het reencoden naar h.264 veel tijd blijkt te kosten, zelfs met google als hardware-platform.

Hoe onmisbaar is flash?

En meet je dat af aan dagelijkse ervaring of een vooringenomen standpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:11
Edmin schreef op zondag 23 januari 2011 @ 00:18:

Waarom moet ik dat met je eens zijn?
zegt CEO Apple tegen CEO Adobe.............. ;)

.

[ Voor 18% gewijzigd door Crawl NL op 23-01-2011 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:07

SkyStreaker

Move on up!

Sites die gigantisch veel flash gebruiken en die populair zijn, die HEBBEN een alternatief voor iOS. Zie Youtube, Dailymotion, etc... etc. Ik mis het gewoon echt niet.

Andere vraag: dat keyboard idee van Apple op hun iOS begint lichtelijk te storen. Zijn er apps (via store of cydia) die mij een toetsenbord kunnen geven waarbij de cijfers er ook op staan en niet telkens via ABC/123 knopjes moet switchen?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
@arcanedevil en @louise, bedankt voor jullie adviezen!
Ik breng toch nog even geduld op en ga dan voor de iPad 2. Nog eventjes wachten hou ik wel uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:44
timwijn schreef op zondag 23 januari 2011 @ 08:17:
@arcanedevil en @louise, bedankt voor jullie adviezen!
Ik breng toch nog even geduld op en ga dan voor de iPad 2. Nog eventjes wachten hou ik wel uit! :)
Nog een voordeel van wachten, als de ipad2 uitkomt komen er een heleboel ipads op marktplaats te staan :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

burne schreef op zondag 23 januari 2011 @ 01:14:
[...]

Je moet helemaal niets.

Ik heb nu al bijna een jaar ClickToFlash op m'n macmini, en het aantal sites in m'n whitelist is..

[drumroll]

Twee. Er zijn precies twee sites waar het gebrek aan flash zo irritant is dat ik ze op de whitelist gezet heb.

Een ervan is m'n eigen site, en dat is enkel en alleen omdat ik het _nu_ te druk heb met werk om eens diep in html5 te duiken. De ander is youtube. Omdat het reencoden naar h.264 veel tijd blijkt te kosten, zelfs met google als hardware-platform.

Hoe onmisbaar is flash?

En meet je dat af aan dagelijkse ervaring of een vooringenomen standpunt?
Als je mijn posts gelezen hebt, dan zie je dat ik dat meet aan dqgelijkse ervaring. De techniek achter die software interesseert me te weinig om daar een vooringenomen standpunt over in te nemen.
Het is mooi dat jij slechts twee flash sites hoeft te whitelisten, maar ook voor jou geldt dat jouw surfgedrag geen maatstaf is voor de rerst van ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
@kassad haha ja klopt, maar als de 2 er is, moet ik die natuurlijk ook hebben en niet de 1, zo ben ik dan ook wel weer:p. Kan niet wachten tot april?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

In april is waarschijnlijk alleen de aankondiging, voordat de ipad2 dan hier leverbaar is zit je zo in juni-juli.
En dan moet je nog afwachten of de ipad2 daadwerkelijk de moeite waard was voor jou om te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

If Steve doen't need flash, we don't need it either. if Steve doesn't need pr0n, why would we need it?
Steve knows what's good for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 10:50:
If Steve doen't need flash, we don't need it either. if Steve doesn't need pr0n, why would we need it?
Steve knows what's good for you.
Was dat een reactie op een stem in je hoofd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 10:58:
[...]

Was dat een reactie op een stem in je hoofd? :?
Nee, op bepaalde Apple adepten in dit topic :)
Vinden Apple gebruikers Flash achterlijk en achterhaald omdat Apple het niet wil ondersteunen, of omdat ze het puur op techniek een slechte standaard vinden die anders/beter moet?

Van die laatste categorie zullen er een aantal zijn (ik geef toe, een technologie zoals html5 die op elk apparaat werkt vind ik ook mooier/handiger) maar ik denk dat er een heleboel schaapjes zijn die Flash stom vinden omdat meneer Steve dat besloten heeft.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Arfman schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 23:12:
[...]

Eerlijk gezegd zou ik mijn MR2 onmiddellijk inruilen voor een Tesla Roadster, om een vergelijkbaar type elektrisch voertuig op te noemen. Ik ben dan ook iemand die naar de toekomst kijkt en niet blijft hangen in het verleden. Dat is geen verwijt naar jou trouwens :)
Arfman schreef op zondag 23 januari 2011 @ 11:07:
[...]

Nee, op bepaalde Apple adepten in dit topic :)
Vinden Apple gebruikers Flash achterlijk en achterhaald omdat Apple het niet wil ondersteunen, of omdat ze het puur op techniek een slechte standaard vinden die anders/beter moet?
Vinden Apple haters Flash hemels en belangrijk omdat Apple het niet wil ondersteunen, of omdat ze het puur om moreel standpunt een goede standaard vinden die anders/beter is?

Wederom niet specifiek op jou gericht, Arfman, maar je quote was het makkelijkst te gebruiken om mijn punt te maken:

Het feit blijft dat elke fabrikant zijn apparaat ophemelt als de beste online ervaring ooit, maar er zelden in slaagt door gewoon een zeer gebrekkige interface. Apple probeert het op een andere manier die veel mensen bekoren, want ikzelf heb liever een "interface done right all the time" dan "af en toe flash".

Gisteren nog een Easypad 1000 in mijn handen gehad:
Doos: design letterlijk gestolen van Samsung Galaxy Tab en iPad
Toestel: design letterlijk gestolen van iPad
Kwaliteit: wat je verwacht van een Chinese tablet van een paar honderd euro: plastic, valt uit elkaar, stickers
Componenten: scherm van een TomTom van 2008 is beter, schakelaars idem
Software: Android 2.1 met totaal geen moeite gedaan om ook maar iets te verbergen dat het een telefoon OS is. Werkt heerlijk natuurlijk met het resistief scherm en de onlogische knoppenindeling. (Home = back, Volume Up = Menu Up ?)

Geef mij dan maar geen Flash...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 13:04
Sinds gisteren een ipad gekocht voor mijn ouders. Wonderbaarlijk genoeg pakken ze het best snel op.

Nu alleen een vraagje. Mijn moeder wil haar Hotmail in de Ipad lezen. Dit werkt nu ook. Alleen worden de contacten niet overgenomen naar de Ipad. Is dit mogelijk of moet dit handmatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om Steve maar eens te quoten:

"the best way to surf the web"

Well Steve, Flash is a part of the web too......

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Phuncz schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:25:
[...]
Gisteren nog een Easypad 1000 in mijn handen gehad:
Doos: design letterlijk gestolen van Samsung Galaxy Tab en iPad
Toestel: design letterlijk gestolen van iPad
Kwaliteit: wat je verwacht van een Chinese tablet van een paar honderd euro: plastic, valt uit elkaar, stickers
Componenten: scherm van een TomTom van 2008 is beter, schakelaars idem
Software: Android 2.1 met totaal geen moeite gedaan om ook maar iets te verbergen dat het een telefoon OS is. Werkt heerlijk natuurlijk met het resistief scherm en de onlogische knoppenindeling. (Home = back, Volume Up = Menu Up ?)

Geef mij dan maar geen Flash...
De kwaliteit van de tablet zelf heeft natuurlijk niets te maken met de ondersteuning van flash.

Dat is ook een beetje het punt. Op dit moment is er gewoon geen fatsoenlijk alternatief voor de iPad en dus kom je er mee weg om allerlei vreemde beperkingen op te leggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Edmin op 23-01-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
BootVluchteling schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:54:
Sinds gisteren een ipad gekocht voor mijn ouders. Wonderbaarlijk genoeg pakken ze het best snel op.

Nu alleen een vraagje. Mijn moeder wil haar Hotmail in de Ipad lezen. Dit werkt nu ook. Alleen worden de contacten niet overgenomen naar de Ipad. Is dit mogelijk of moet dit handmatig?
Ik heb mijn google-contacten overgenomen door deze te synchroniseren binnen iTunes. Ik neem aan dat dit dan ook kan met Hotmail. Ik heb geen andere manier kunnen vinden om alle contacten op mijn iPad te krijgen.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ff om iemand anders hierboven aan te halen. Ik surf ook een enorme tijd zonder flash op me max. Niet omdat "Steve" dat wil maar gewoon omdat surfen zonder flash een stuk fijner en soepjes gaat. Oké heel af en toe moet ook ik eens een site toevoegen aan me worteltjes maar dat wordt gelukkig steeds minder.
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:54:
Om Steve maar eens te quoten:

"the best way to surf the web"

Well Steve, Flash is a part of the web too......
Flash is een onderdeel van het web maar geen: "the best way to surf the web"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:28

_AN

Je kunt Hotmail of Live ook als een Exchange account instellen. Volgens mij zouden de contacten evenals de agendapunten ook gesynchroniseerd moeten worden naar de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:44

hotmail instellen bij MS Exchange op ipad.

edit: zie boven, spuit 11.

[ Voor 3% gewijzigd door Kassad op 23-01-2011 14:08 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 13:04
_AN schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:05:
[...]

Je kunt Hotmail of Live ook als een Exchange account instellen. Volgens mij zouden de contacten evenals de agendapunten ook gesynchroniseerd moeten worden naar de iPad.
Op een of andere manier wil hij dat niet slikken. Hij blijft dan hangen op "controleren"..

Zijn er speciale settings die je in moet stellen? Op de gebruikersnaam en ww na? (en is de gebruikersnaam dan met of zonder "@hotmail.com"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:28

_AN

BootVluchteling schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:25:
[...]

Op een of andere manier wil hij dat niet slikken. Hij blijft dan hangen op "controleren"..

Zijn er speciale settings die je in moet stellen? Op de gebruikersnaam en ww na? (en is de gebruikersnaam dan met of zonder "@hotmail.com"?
Deze website legt het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Edmin schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:58:
[...]
De kwaliteit van de tablet zelf heeft natuurlijk niets te maken met de ondersteuning van flash.

Dat is ook een beetje het punt. Op dit moment is er gewoon geen fatsoenlijk alternatief voor de iPad en dus kom je er mee weg om allerlei vreemde beperkingen op te leggen.
Dat is nu juist mijn punt maar in tegenovergestelde richting: er is momenteel maar 1 goede all-round tablet. Apple besloot niet om vreemde beperkingen op te leggen zonder een goede reden, de redenen waarom Flash er niet op staat is vrij duidelijk (nogmaals):
- Apple wil niet dat (een deel van) website content in handen komt van 1 bedrijf en er zo van afhankelijk is
- Flash berust niet op globaal gestandaardiseerde architectuur zoals HTML en H.264
- het zuipt CPU cycles en batterij itt. HTML5 bv.
- op MacOS X is het nog steeds gebrekkig dus vrees voor slechte ontwikkeling op iOS

Er is helemaal niets vreemd aan, alleen snappen veel mensen niet waarom Apple principes heeft en zich eraan houdt. Het resultaat laat zich echter merken in de sterk stijgende verkoopscijfers en net-aanwezigheid van al hun iOS producten. Als men echt wakker lag van Flash, zou iOS niet zo'n succes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat ze er zo hun redenen voor hebben geloof ik best, maar de link die jij impliceert tussen het weglaten van flash en de verkoopsuccessen vind ik toch echt vergezocht. De gemiddelde consument heeft geen benul van flash; die zien een mooi design en een toegankelijke interface. Het al dan niet ondersteunen van flash is bij maar een heel klein deel van de klanten van Apple een factor in de besluitvorming, omdat men gewoon niet begrijpt wat de consequenties al dan niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]Phuncz schreef op zondag 23 januari 2011 @ 23:02[/message]:
[...]

- het zuipt CPU cycles
Heb je daar het harde bewijs van of moeten we Steve op zijn blauwe ogen geloven?

En de hoofdreden waarom Steve geen Flash wil hebben op de iPad/iPhone staat niet in je lijstje.

- why pay for appstore games if you basically can play the same game for free on a flash site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 23:19:
Heb je daar het harde bewijs van of moeten we Steve op zijn blauwe ogen geloven?
Dropping Adobe Flash boosts Apple's MacBook Air battery life by 2 hours

Op een iPad is de accu een nog veel schaarser goed dan op een MBA.

[ Voor 8% gewijzigd door burne op 24-01-2011 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ontbreken van Flash is volgens mij alleen op site's zoals deze nog een hot item. In de normale wereld hoor ik er vrijwel nooit meer iemand over.
[...]

Nou het is toch wel algemeen bekend dat Flash een resource vretend product is?
(onder tweakers dan. Normale consumenten hebben dit waarschijnlijk niet door)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:42
[...]

En de hoofdreden waarom Steve geen Flash wil hebben op de iPad/iPhone staat niet in je lijstje.

- why pay for appstore games if you basically can play the same game for free on a flash site...
Zo, onder welke steen heb jij gezeten? Ik erger me al jaren aan flash, ook toen ik nog geen MacBook had, maar een oudere Windows pc. Meestal wordt het alleen maar gebruikt voor reclame banners en sneue games, zoals je hierboven aanhaalt (dat men daarvoor wil betalen is me inderdaad een raadsel, gratis zou ik ze nog niet willen spelen). Had je een site met zo'n banner open staan, dan was je pc echt een stuk trager. En wat voegt het toe? Helemaal niets! Hoe eerder flash sterft, hoe beter wat mij betreft. Alle producenten van in elk geval mobiele apparaten zouden flash moeten boycotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
[...]

En vertel jij dan eens hoe je die flashgames wilt gaan besturen met een touchscreen als ze allemaal ontwikkeld zijn voor gebruik met een muis en/of toetsenbord.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuz schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:34:
[...]

En vertel jij dan eens hoe je die flashgames wilt gaan besturen met een touchscreen als ze allemaal ontwikkeld zijn voor gebruik met een muis en/of toetsenbord.
Zie daar: de belangrijkste reden waarom er geen flash op de iPad/iPhone/iTouch is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

[...]

Heb je soms nachtmerries over Steve ? Blijkbaar zit het diep... Je Engelstalige verzonnen "catchphrase" argumenten slaan steeds nergens op. Heb je al onderzoek gedaan ? Farmville is gratis op de iPad hoor, evenals genoeg simpele "flash" games. Als je niet wilt betalen voor content is een gesloten platform zoals de iPad niets voor jou. Misschien vind je dan meer heil in Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Phuncz schreef op zondag 23 januari 2011 @ 23:02:
[...]

Dat is nu juist mijn punt maar in tegenovergestelde richting: er is momenteel maar 1 goede all-round tablet. Apple besloot niet om vreemde beperkingen op te leggen zonder een goede reden, de redenen waarom Flash er niet op staat is vrij duidelijk (nogmaals):
- Apple wil niet dat (een deel van) website content in handen komt van 1 bedrijf en er zo van afhankelijk is
Wat mee ringaat tegend e belangen van de consument.
- Flash berust niet op globaal gestandaardiseerde architectuur zoals HTML en H.264
Maakt weinig uit voor de consument.
- het zuipt CPU cycles en batterij itt. HTML5 bv.
Niet op windows, en ook niet meer op osx sinds de laatste flash versies 10.1-10.2
- op MacOS X is het nog steeds gebrekkig dus vrees voor slechte ontwikkeling op iOS
Html5 is nog steeds gebrekkig en ligt zelfs nog niet vast, flash daarentegen is stabiel en met gpu acceleraties en de laatste verbeteringen heel vergelijkbaar met html 5 .
Er is helemaal niets vreemd aan, alleen snappen veel mensen niet waarom Apple principes heeft en zich eraan houdt. Het resultaat laat zich echter merken in de sterk stijgende verkoopscijfers en net-aanwezigheid van al hun iOS producten. Als men echt wakker lag van Flash, zou iOS niet zo'n succes zijn.
Ik zou zo'n uitspraken niet durven doen.

De voornaalste reden voor mij is de eerste die je opsomt: apple wil altijd en overal controle behouden. Iets wat weinig te maken heeft met princiepes maar alles met winstmaximalisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

k995 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:21:
[...]

Wat meer ingaat tegen de belangen van de consument.
Maar als Apple een gesloten platform presenteert is dat wel tegen de belangen van de consument? Je gebruikt argumenten wanneer je dat uitkomt. Juist de openheid (ook in manier van aanbieden) van informatie wordt heel erg gestimuleerd door Apple. Apple heeft daarnaast op verzoek van consumenten applicaties mogelijk gemaakt, maar wel op een consumentvriendelijke manier.
[...]

Maakt weinig uit voor de consument.
Dat maakt wel degelijk uit, maar staat niet hoog op het prioriteitenlijstje. Wel op het lijstje van Mac-gebruikers,vanwege het volgende:
[...]

Niet op windows, en ook niet meer op osx sinds de laatste flash versies 10.1-10.2
Ik heb net de laatste versie van Flash gedownload en met youtube gebruikt en het was nog steeds ergerlijk. Meer dan 50% CPU-gebruik. Dat kan niet voorkomen. Ja, H.264 gebruikers ook 20-25%. maar meer mag echt niet.
[...]

Html5 is nog steeds gebrekkig en ligt zelfs nog niet vast, flash daarentegen is stabiel en met gpu acceleraties en de laatste verbeteringen heel vergelijkbaar met html 5 .
Niet op andere platforms, kijk bijvoorbeeld naar de Macbook Air die significant accuduur inlevert. En waarin is HTML5 gebrekkig? Omdat Google een hetze tegen H.264 begint? Bovendien worden versienummer afgeschaft en wordt het een levende taal. Imo een goede beslissing, dit forceert webdevelopers en eigenaren van sites om hun site continue bij te werken.
[...]

Ik zou zo'n uitspraken niet durven doen.

De voornaalste reden voor mij is de eerste die je opsomt: apple wil altijd en overal controle behouden. Iets wat weinig te maken heeft met princiepes maar alles met winstmaximalisatie.
Alhoewel ik ook mijn twijfels heb bij sommige karaktertrekken van Apple, is dit punt juist niet niet gebaseerd op winstmaximalisatie. Wel op de belangen van de consument: lange accuduur, open sites die door elke browser zonder plug-in weergegeven kunnen worden en een einde aan de verlammende heerschappij van Adobe. Het feit dat Adobe nu pas optimaliseert voor Mac OS X zou al genoeg moeten zeggen.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:37

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ik heb van de week even gezocht voor een oplossing voor het volgende probleem. Na dat ik de iPad geüpdate heb baar 4.2.1 werkt de connection kit niet meer. Kan geen externe kaart lezer meer aansluiten voor de CF kaarten. Dit heeft waarschijnlijk te maken dat voltage voor externe apparaten verlaagd is.

Nadeel is de iPad is door deze update volstrekt waardeloos voor mij geworden, aangezien hij bedoeld was om foto’s te kunnen bekijken vanaf een CF kaart.

Iemand een link naar hoe te downgraden naar bijvoorbeeld 3.2.2 ? nog niet iets bruikbaars gevonden.

Alvast heel erg bedankt

[ Voor 11% gewijzigd door Daan_ op 24-01-2011 11:30 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik kon het niet beter verwoorden.

Men gaat er altijd van uit dat Apple een evil empire is, zoals men dat vroeger van Microsoft ook dacht. Het komt er gewoon op neer dat de gemiddelde tweaker of fanatiekeling moeite heeft met een bedrijf dat populair is (in de softwarewereld: Norton, EA,...) omdat het niet voldoet aan hun visie van een perfect product. Vaak wordt er echter niet ver nagedacht over de onmogelijke stelling dat iets perfect kan zijn. Iets kan alleen perfect voor iemand zijn, niet voor iedereen. Apple maakt producten die voor veel mensen zeer goed zijn, voor sommigen is het niet goed.
Superdaantje schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:27:
Ik heb van de week even gezocht voor een oplossing voor het volgende probleem. Na dat ik de iPad geüpdate heb baar 4.2.1 werkt de connection kit niet meer. Kan geen externe kaart lezer meer aansluiten voor de CF kaarten. Dit heeft waarschijnlijk te maken dat voltage voor externe apparaten verlaagd is.

Nadeel is de iPad is door deze update volstrekt waardeloos voor mij geworden, aangezien hij bedoeld was om foto’s te kunnen bekijken vanaf een CF kaart.

Iemand een link naar hoe te downgraden naar bijvoorbeeld 3.2.2 ? nog niet iets bruikbaars gevonden.

Alvast heel erg bedankt
Is het geen oplossing om van de camera via de USB te werken ?

[ Voor 43% gewijzigd door Phuncz op 24-01-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Krisp schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:47:
[...]

Maar als Apple een gesloten platform presenteert is dat wel tegen de belangen van de consument? Je gebruikt argumenten wanneer je dat uitkomt. Juist de openheid (ook in manier van aanbieden) van informatie wordt heel erg gestimuleerd door Apple. Apple heeft daarnaast op verzoek van consumenten applicaties mogelijk gemaakt, maar wel op een consumentvriendelijke manier.
Openheid? IN welk opzicht?

De geslotenheid van het platform is niks anders dan de consument aan apple binden. Immers als je xxx €'s investeerde in apple producten en alles wat er rondhangt zal je minder geneigd zijn over te stappen op een ander merk om je investeringen niet te verliezen.

Die flash app die je veel gebruikt past daar dus niet in, die ios app van 0.99 cent wel.
Dat maakt wel degelijk uit, maar staat niet hoog op het prioriteitenlijstje. Wel op het lijstje van Mac-gebruikers,vanwege het volgende:

Ik heb net de laatste versie van Flash gedownload en met youtube gebruikt en het was nog steeds ergerlijk. Meer dan 50% CPU-gebruik. Dat kan niet voorkomen. Ja, H.264 gebruikers ook 20-25%. maar meer mag echt niet.
Nochtans zijn er genoeg gebruikers die melden dat er amper/geen verschil meer is.

Zal dit zelf vanavond eens testen op de imac.

Dit veranderd trouwens niks dat de consument er niks om geeft welke codec of platform er nu gebruikt word, zolang het maar deftig werkt.
Niet op andere platforms, kijk bijvoorbeeld naar de Macbook Air die significant accuduur inlevert.
Je vergelijkt appelen en peren: door flash af te zetten beperk je content. Je kan net zo goed zeggen je laad enkel tekst, zet java en alle andere verwerking af en je hebt nog betere batterijduur.
En waarin is HTML5 gebrekkig? Omdat Google een hetze tegen H.264 begint? Bovendien worden versienummer afgeschaft en wordt het een levende taal. Imo een goede beslissing, dit forceert webdevelopers en eigenaren van sites om hun site continue bij te werken.
Misschien besef je dit nog niet maar html5 is NOG NIET een standaard, het is enkel een voorstel dat nog veranderd zal worden .

"Ian Hickson, editor of the HTML5 specification, expects the specification to reach the Candidate Recommendation stage during 2012.[13] The criterion for the specification becoming a W3C Recommendation is “two 100% complete and fully interoperable implementations”.[13] In an interview with TechRepublic, Hickson guessed that this would occur in the year 2022 or later.[14] However, many parts of the specification are stable and may be implemented in products:
Some sections are already relatively stable and there are implementations that are already quite close to completion, and those features can be used today (e.g. <canvas>).

– WHAT Working Group, When will HTML5 be finished?[13], FAQ"

HTML5 is dus leuk maar momenteel gebrekkig en niet af , dat stopt niemand ervan om sommige delen ervan al te gebruiken.
Alhoewel ik ook mijn twijfels heb bij sommige karaktertrekken van Apple, is dit punt juist niet niet gebaseerd op winstmaximalisatie. Wel op de belangen van de consument: lange accuduur, open sites die door elke browser zonder plug-in weergegeven kunnen worden en een einde aan de verlammende heerschappij van Adobe. Het feit dat Adobe nu pas optimaliseert voor Mac OS X zou al genoeg moeten zeggen.
Allemaal bijkomstig, en dat adobe pas investeerd als een OS een zekere grootte bereikt lijkt mij normaal.

Apple werkt al lang samen met adobe, langere accuduur is maar in sommige gevallen en je zet gewoon content af je vergelijkt dus niet hetzelfde , verlammende heerschappij ? :) geen demagogie aub.

Nee flash is geweigerd op iOS omdat dit de app store en de vendor lock in bij apple in de weg stond.

Net zoals apple trouwens cross platform compilers wou verbieden, ervoor zorgt dat hun applicaties niet goed samenwerken met andere hardware of omgekeerd, itunes verplichting,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k995 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:44:
[...]

De geslotenheid van het platform is niks anders dan de consument aan apple binden. Immers als je xxx €'s investeerde in apple producten en alles wat er rondhangt zal je minder geneigd zijn over te stappen op een ander merk om je investeringen niet te verliezen.
En dat is anders in tegenstelling tot symbian, android, windows, linux? :?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Het is eigenlijk gewoon heel simpel: wil je echt een goede browseervaring, dan kun je nog niet om Flash heen. Apple bant dat en mensen wringen zich in de meest vreemde bochten en hersenkronkels om Apple/Steve daarin gelijk te geven, terwijl ondertussen iedereen met een Apple/iPad ooit wel eens gebaald heeft dat net die ene site het niet doet.

En geloof me, het heeft zeker ook een financiele reden (flashgames). Kun je wel keihard ontkennen, maar uiteindelijk draait het ook bij het door iedereen hier zo verafgode Apple ook gewoon om de knaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@ Phuncz helaas is dit geen oplossing. Downgraden lijkt mij de enige oplossing. Als dit niet mogelijk is dan is enige oplossing de iPad verbannen en over te stappen op iets wat wel werkt... , aangezien ik verder te vreden ben over de iPad hoop ik toch wel een oplossing hiervoor ergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superdaantje schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:00:
@ Phuncz helaas is dit geen oplossing. Downgraden lijkt mij de enige oplossing. Als dit niet mogelijk is dan is enige oplossing de iPad verbannen en over te stappen op iets wat wel werkt... , aangezien ik verder te vreden ben over de iPad hoop ik toch wel een oplossing hiervoor ergens te vinden.
Heb je hier wat aan?

http://discussions.apple....threadID=2731199&tstart=0

Anders zou je misschien naar een jailbreak oplossing kunnen kijken als dat je niet tegenstaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dit is een ervaringstopic.

Ik heb de iPad vanaf dag1 en sindsdien eigenlijk flash geen seconde gemist. Het scheelt wel misschien dat ik geen Hyves-spelletjes speel en geen pr0n-sites op de iPad opzoek, maar verder heb ik nog nergens de indruk gekregen dat een site brak was omdat flash ontbrak. Helemaal geen centje pijn.

Wat moet je eigenlijk met flash? Het is een middel voor een betere webexperience of zo, maar welke experience mis ik momenteel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

k995 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:44:
[...]

Die flash app die je veel gebruikt past daar dus niet in, die ios app van 0.99 cent wel.
Ik heb het over de informatie, nadrukkelijk niet de applicatie. De informatie wordt als het aan Apple ligt in HTML5 aangeboden. Dat de consument Apps wil, dat is de wens van de consument. En ook daarin is Apple op zijn minst gebruiksvriendelijk: de SDK is beter dan die van Symbian en eenduidiger dan die van Android. Misschien niet meteen open, maar Apple wenst ook geen monopolie te hebben (anders zitten ze in hetzelfde water als Microsoft 5 jaar terug). Voor de rest verwijs ik naar kmf. ;)
[...]

Nochtans zijn er genoeg gebruikers die melden dat er amper/geen verschil meer is.

Zal dit zelf vanavond eens testen op de imac.

Dit veranderd trouwens niks dat de consument er niks om geeft welke codec of platform er nu gebruikt word, zolang het maar deftig werkt.
Heb je een link? En ik ben het eens met je laatste constatering, maar constateer zelf dat dit nog niet het geval is. Bovendien zitten er nog wat meer beperkingen aan flash (geen kopieer/plak mogelijkheid bijvoorbeeld) die het voor de consument een minder prettige ervaring maken.
[...]

Je vergelijkt appelen en peren: door flash af te zetten beperk je content. Je kan net zo goed zeggen je laad enkel tekst, zet java en alle andere verwerking af en je hebt nog betere batterijduur.
Ken je de 80/20 regel? Dat je door 20 procent van de dingen aan te passen, 80 procent effectiviteit bereikt. Die andere 80 procent van de aanpassingen zorgen maar voor 20 procent effectiviteit. Die geldt hier ook: natuurlijk helpt het om meer dingen uit te zetten. Maar Flash hoort overduidelijk tot die 20% die heel erg effectief zijn om uit te zetten.
[...]

Misschien besef je dit nog niet maar html5 is NOG NIET een standaard, het is enkel een voorstel dat nog veranderd zal worden .

"Ian Hickson, editor of the HTML5 specification, expects the specification to reach the Candidate Recommendation stage during 2012.\[13] The criterion for the specification becoming a W3C Recommendation is “two 100% complete and fully interoperable implementations”.\[13] In an interview with TechRepublic, Hickson guessed that this would occur in the year 2022 or later.\[14] However, many parts of the specification are stable and may be implemented in products:
Some sections are already relatively stable and there are implementations that are already quite close to completion, and those features can be used today (e.g. <canvas>).

– WHAT Working Group, When will HTML5 be finished?\[13], FAQ"

HTML5 is dus leuk maar momenteel gebrekkig en niet af , dat stopt niemand ervan om sommige delen ervan al te gebruiken.
2022 is een eeuwigheid in IT-land, dat geloof je toch zelf niet. Intussen moet er al lang weer gewerkt worden aan 3D-ondersteuning, GPU-improvements, andere vormen van hardware acceleratie en wellicht iets van touch-bediening. Deze lijst zal noch correct noch compleet zijn. Als die gast echt meent wat hij zegt, mag hij vandaag een schop onder zijn kont krijgen (en de W3C erbij). Standaardisering in de IT-wereld moet een proces van maanden zijn in plaats van jaren.
[...]

Allemaal bijkomstig, en dat adobe pas investeerd als een OS een zekere grootte bereikt lijkt mij normaal.
Helaas was Apple Adobe voorbij voordat Adobe überhaupt het idee had dat dit gebeurde. En de reactie van Adobe: miepen dat Apple en Mac OS X zo slecht was. Als ze eerlijk waren geweest, hadden ze dit gezegd. Nu moeten ze dealen met de argumenten die ze zelf de wereld in geholpen hebben.
Apple werkt al lang samen met adobe, langere accuduur is maar in sommige gevallen en je zet gewoon content af je vergelijkt dus niet hetzelfde , verlammende heerschappij ? :) geen demagogie aub.
Verlammende heerschappij is wellicht wat overdreven. ;) Waar ik op doel is dat Adobe innovatie in de weg staat. Apple doet dat niet doordat ze (1) HTML, een open standaard, in de lead te zetten en (2) hun implementatie daarvan (Webkit) open source te maken. Daarin staat Apple heel sterk en Adobe de facto heel zwak.
Nee flash is geweigerd op iOS omdat dit de app store en de vendor lock in bij apple in de weg stond.
Welk onderdeel van 'Thoughts on Flash' heb jij niet gelezen? Jij definieert een hooguit een zevende reden, maar Steve Jobs ging je voor met zes andere. ik wil je uitdagen om ze te weerleggen.
Net zoals apple trouwens cross platform compilers wou verbieden, ervoor zorgt dat hun applicaties niet goed samenwerken met andere hardware of omgekeerd, itunes verplichting,...
Tja, een applicatie van een paar MB om 'hello world' neer te zetten is ook niet efficiënt. Apple schoot hierin door, maar het is wel te begrijpen waarom ze het deden. Ik heb ook maar weinig applicaties gezien die er uiteindelijk gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:00
Als dat zo is dan heeft adobe's attitude dat volledig mogelijk gemaakt, flash loopt nog steeds achter op osx en linux, en ik kan je garanderen dat zodra apple die batterijen zuigende meuk op de ipad toelaat dat het kleine beetje ontwikkeling wat er recent geweest is weer snel zal stoppen.
De pauperkwaliteit van flash en het gebrek aan ondersteuning/intresse van adobe zal inderdaad niet de enige reden zijn maar ik ben maar wat blij dat ik geen flash op mn ipad heb (ik heb het geblokt op mn android devices, ook daar is het een pauperproduct).

Dit is overigens niet anders bij andere softwareboeren, microsoft heeft ipv een open standaard silverlight proberen te pushen (het aloude koppelen aan windows update gedoe), dat is imho nog vervelender (want het is niet zozeer bedoeld om hun eigen platform te locken maar om het andere platformen lastig te maken - iets waar je gelukkig bij apple geen last van hebt)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:55

nielsvv

100% Afol

Flash flash flash...
Misschien interessant voor jullie als jullie een eigen 'flash op ipad' topic openen. Word wat langdradig hier en offtopic.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 18:19
Same here....

In eerste instantie heb ik Flash geen moment gemist, buiten dan af en toe een filmpje op Dumpert.
( waarvoor ik tegenwoordig Skyfire gebruik )

Verder denk ik dat de discussie gesplitst moet worden in twee delen.
1 : Discussie over de (on)misbaarheid van Flash bij dagelijks regulier internet gebruik
2 : Discussie over het hoe en waarom van Apple om Flash te bannen.

En v.w.b. de opmerkingen over geld verdienen : het lijkt me nogal logisch dat bedrijven ( dus ook Apple, maar ook Adobe ) er zijn om geld te verdienen. Ieder probeert dat op zijn manier.
Apple komt er klaarblijkelijk mee weg door Flash niet meer te ondersteunen.
Als Flash zo onmisbaar zou zijn als sommigen hier beweren, dan zouden de verkoopcijfers van de iPad ook niet zo hoog zijn.
En kom nou niet met het argument dat al die zielige consumenten hier pas achter kwamen toen ze het product al hadden gekocht, want dan zou er al lang een wereldwijde "opstand" uitgebroken zijn onder iPad users, en die heb ik dan waarschijnlijk even gemist.

Verder even een qoute van iemand op een ander forum die goed wist te verwoorden hoe ik er ook over denk :
Apple wil innoveren en voor sommige mensen gaat dat te snel of die zien de voordelen nu nog niet
Zo stopte ze als eerste met de diskdrive. Toen riep ook iedereen dat het stom was omdat ze nog wel wat diskettes hadden. Hetzelfde zullen ze met de cd/dvd gaan doen (in de MacBook Air zit er geen). Vandaag komen ze (ook als eerste) met een Appstore voor OS X (normale programma's). Updates zijn dan ook centraal geregeld ipv per applicatie afzonderlijk. Weer een stapje om af te stappen van fysieke mediadragers. Durf te wedden dat Microsoft daar ook nog mee komt als ze weer eens wakker schieten.

Over een paar jaar kun je waarschijnlijk overal inloggen met je iTunes account om de door jou aangekochte software (gekoppeld aan je account) te gebruiken, muziek te streamen (nu koop en download je het, maar ze zijn schijnbaar al bezig met een streaming dienst) en films te huren. Je eigen gegevens en foto's staan ook ergens in een cloud dienst, als dat al niet zo is (me.com, Dropbox, Google docs, Picasa, Flickr). Fysieke mediadragers zullen vervangen worden door internet.

Hetzelfde met Flash. Ik snap dat het nu vervelend is dat je sommige sites niet kunt bekijken, maar over een tijdje is iedereen Flash vergeten.
Verder is zoveel mogelijk met nieuwe technieken die nu niet gebruikt kunnen worden omdat mensen op oude meuk blijven hangen. Sinds vorig jaar houden wij geen rekening meer met een browser die 10 jaar oud is (2001). Op internetgebied is dat _lang_. Hoelang bestaat YouTube? Veel kunnen zich een internet zonder YouTube amper voorstellen. Maar dat bestaat sinds 2005. Eigenlijk hadden we ondersteuning voor die oude meuk eerder moeten stoppen want zolang iedereen er maar voor blijft ontwikkelen ziet de bezoeker geen noodzaak om over te gaan op iets nieuwers.
Wat Apple doet is dat proces wat versnellen. Er zijn (waarschijnlijk dankzij het beleid van Apple) al tig grote sites afgestapt van Flash en er zullen er nog veel gaan volgen.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:30:
[...]

Heb je hier wat aan?

http://discussions.apple....threadID=2731199&tstart=0

Anders zou je misschien naar een jailbreak oplossing kunnen kijken als dat je niet tegenstaat.
Dankje... het gaat hierover niet af kunnen spelen van bestanden als ik het zo snel goed heb gelezen. Ik heb het probleem dat de iPad aangeeft het apparaat niet te kunnen voorzien van stroom... Apple heeft voltage aangepast in de software voor de USB ingang. Hierdoor hebben veel externe apparaten met het nieuwe IOS een probleem.

iPad is wel voorzien van een jailbreak, aangezien dit mij de mogelijkheid geeft om RAW bestanden te bekijken direct vanaf een CF kaart. Heb nog geen instructie gevonden hoe voltage aan te passen via een jailbreak. Dat zou ook een handig zijn O-)

[ Voor 20% gewijzigd door Daan_ op 24-01-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Delerium schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:36:

Wat moet je eigenlijk met flash? Het is een middel voor een betere webexperience of zo, maar welke experience mis ik momenteel dan?
Voor de zoveelste keer (blijkbaar krijgt Ed_L het er ook niet in): _dat_ _is_ _voor_ _iedereen_ _anders_. Ik vind het bijvoorbeeld vervelend dat Dumpert het niet doet. Laatst was er een site (beetje brak, van de overheid) om een of ander iets te checken (gemiddeld gasverbruik oid, dunno precies) en die had dus een Flash frontpagina waar je gegevens in moest vullen. Daar moest ik dus mijn laptop voor opstarten. Daarnaast had ik best eens spele.nl willen zien op een iPad, er zijn volgens mij best veel spelletjes die je ook prima met een touchpad zou kunnen spelen. Maar helaas, we zullen het nooit weten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Krisp schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:48:
Heb je een link? En ik ben het eens met je laatste constatering, maar constateer zelf dat dit nog niet het geval is. Bovendien zitten er nog wat meer beperkingen aan flash (geen kopieer/plak mogelijkheid bijvoorbeeld) die het voor de consument een minder prettige ervaring maken.
Macrumors bijvoorbeeld zijn er meerdere die dit vergelijken tegen elkaar.

En laatste keer ik youtube html5 probeerde was dat een heel basis versie die de helft nog niet kan van de gewone youtube, weet niet of dit nu al verbeterd is.

html5 zal zeker beter worden in de toekomst maar staat nu nog in kinderschoenen. Omdaaral volledig naar over te gaan ...
Ken je de 80/20 regel? Dat je door 20 procent van de dingen aan te passen, 80 procent effectiviteit bereikt. Die andere 80 procent van de aanpassingen zorgen maar voor 20 procent effectiviteit. Die geldt hier ook: natuurlijk helpt het om meer dingen uit te zetten. Maar Flash hoort overduidelijk tot die 20% die heel erg effectief zijn om uit te zetten.
Misschien voor jou, maar jij bent niet alle gebruikers. Heb de ipad en elke week passeert het wel enkele keren dat flash gewoon gemist word, heb dan frash erop gezet maar dat werkt maar half. En nee batterijduur is voor zover ik zie niks veranderd.
2022 is een eeuwigheid in IT-land, dat geloof je toch zelf niet. Intussen moet er al lang weer gewerkt worden aan 3D-ondersteuning, GPU-improvements, andere vormen van hardware acceleratie en wellicht iets van touch-bediening. Deze lijst zal noch correct noch compleet zijn. Als die gast echt meent wat hij zegt, mag hij vandaag een schop onder zijn kont krijgen (en de W3C erbij). Standaardisering in de IT-wereld moet een proces van maanden zijn in plaats van jaren.
Dat is dus officieele faq van WHATWG http://wiki.whatwg.org/wi...will_HTML5_be_finished.3F

Men gaat het nu deel per deel doen, maar het zal nog jaren duren tegen de hele standaard klaar is, laat staan verspreid/gebruikt.
Verlammende heerschappij is wellicht wat overdreven. ;) Waar ik op doel is dat Adobe innovatie in de weg staat. Apple doet dat niet doordat ze (1) HTML, een open standaard, in de lead te zetten en (2) hun implementatie daarvan (Webkit) open source te maken. Daarin staat Apple heel sterk en Adobe de facto heel zwak.
Helemaal niet in beide gevallen heeft een individueele ontwikkelaar er weinig over te zeggen, of het no 1 concern is of meerdere (=open standaard)

Trouwens kan je net zo goed verhalen op zoveel apple software.
Welk onderdeel van 'Thoughts on Flash' heb jij niet gelezen? Jij definieert een hooguit een zevende reden, maar Steve Jobs ging je voor met zes andere. ik wil je uitdagen om ze te weerleggen.
Heb dat idd gelezen :

First, there’s “Open”.>, maakt niet uit voor de gebruiker. Trouwens apple "vergeet" daar eventjes te zeggen dat adobe ook lid van html5 is en dat de reden dat ze webkit maakte is omdat safari teveel incompatibele sites had.

Second, there’s the “full web”>. Je mist gewoon delen zonder flash. Dat kan niemand ontkennen. Je kan die niet of niet vaak gebruiken, maar feit is en blijft bepaalde zaken kan je niet.

"Third, there’s reliability, security and performance."> Wel ik heb crashende apps gehad, mijn iphone die eens volledig kan gerestored worden en html5 pagina's die mij cpu naar 100% deden gaan. Slecht programeerwerk komt overal voor, niet enkel bij flash. Met al de nieuwe implementaties in html5 gaan er ongetwijfeld security gaten komen. Performance zie ik momenteel meestal flash nog hoger staan dan html5 .

Fourth, there’s battery life.> Ipad staat nu frash aan , ik merk niks van verminderd battery life.
Ik erger me meer aan de apple het zo lastig maakt om wifi en co af te zetten (zonder jailbreak)

Fifth, there’s Touch.> Idd geldig punt, bepaalde flash content zal niet werken wegens niet aangepast. Nu echter werkt niks.

Sixth, the most important reason.>cross platform kan slechter of beter zijn dan individueele programeren. Gelijk wie kan wat maken zonder al teveel controle een goede cross platform kan daar meer goed dan dan verkeerd doen.

Blijft dus niet veel over buiten apple haar gesloten omgeving die ze ten alle prijze wil beschermen.
Tja, een applicatie van een paar MB om 'hello world' neer te zetten is ook niet efficiënt. Apple schoot hierin door, maar het is wel te begrijpen waarom ze het deden. Ik heb ook maar weinig applicaties gezien die er uiteindelijk gebruik van maken.
Hoe weet jij welke app gebruiik maakt van cross platform compiler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

k995 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:00:
[...]

Macrumors bijvoorbeeld zijn er meerdere die dit vergelijken tegen elkaar.

En laatste keer ik youtube html5 probeerde was dat een heel basis versie die de helft nog niet kan van de gewone youtube, weet niet of dit nu al verbeterd is.

html5 zal zeker beter worden in de toekomst maar staat nu nog in kinderschoenen. Omdaaral volledig naar over te gaan ...
Ik ben het met je eens dat HTML5 nog niet af is. Echter, de pressie die browsermakers (FireFox, WebKit, Opera en in mindere mater IE) zetten op ontwikkelaars van de standaard (maar ook op elkaar) zorgt er wel voor dat de introductie van nieuwe termen ontzettend snel gebeurt. Ik zal niet meteen zeggen dat dit goed is, maar het is op zijn minst een goede stimulans om dingen snel af te hebben. En de HTML5-speler van Google is flut. Dat ligt aan Google, niet aan de standaard: die kan inmiddels veel meer. Ga eens met plug-ins van Safari aan de gang en verbaas je. Ik doe al niets meer met de flash-player van Google, maar alles met de H.264 player van Safari + wat plugins (f.e. Youtube5) die veel vergemakkelijken.
[...]

Misschien voor jou, maar jij bent niet alle gebruikers. Heb de ipad en elke week passeert het wel enkele keren dat flash gewoon gemist word, heb dan frash erop gezet maar dat werkt maar half. En nee batterijduur is voor zover ik zie niks veranderd.
Aangezien ik Frash niet geïnstalleerd heb, kan ik niets zeggen over het batterijverbruik. Ik kan wel zeggen dat meer en meer mensen een iPad kopen die toch echt geen flash heeft. Blijkbaar is het wel een argument, maar staat het laag op de prioriteitenlijstjes. Niet gek, want de ervaring weegt op tegen de beperking. Web developers spelen daarop in en bouwen alternatieve sites of vervangen Flash in het geheel. Is het al een argument, dan wordt het argument steeds minder waard en ben ik bang dat Apple de strijd al gewonnen heeft. Daarmee ontken ik niet dat het een argument is, maar het argument weegt niet zwaar genoeg en gaat steeds minder zwaar wegen.
[...]

Dat is dus officieele faq van WHATWG http://wiki.whatwg.org/wi...will_HTML5_be_finished.3F

Men gaat het nu deel per deel doen, maar het zal nog jaren duren tegen de hele standaard klaar is, laat staan verspreid/gebruikt.
Ik neem aan dat jij ook het hele wireless-N verhaal kent. Hier gebeurt hetzelfde. Ik voorzie (sterker: ik zie het al gebeuren) dat HTML5 al lang en breed is ingevoerd voordat het een standaard is. Standaardiseringorganisaties moeten _veel_ sneller reageren. Dit is op termijn onhoudbaar.
[...]

Helemaal niet in beide gevallen heeft een individueele ontwikkelaar er weinig over te zeggen, of het no 1 concern is of meerdere (=open standaard)
Deze zin mag je uitleggen, daar snap ik niet zoveel van.
Trouwens kan je net zo goed verhalen op zoveel apple software.
Eens. De iWork-suite heeft een behoorlijke update nodig, inclusief openheid. Echter, ik ben niet voor 'openheid' op de iOS-devices. In ieder geval niet voor de consument. Wel voor bedrijven: het enterprise-beleid van Apple is nu nog om te huilen.
[...]

Heb dat idd gelezen :

First, there’s “Open”.>, maakt niet uit voor de gebruiker. Trouwens apple "vergeet" daar eventjes te zeggen dat adobe ook lid van html5 is en dat de reden dat ze webkit maakte is omdat safari teveel incompatibele sites had.
De reden laat ik even in het midden. De werkgroep is voor Adobe niet een reden geweest om Flash richting HTML5 te verplaatsen. Helaas, want daarmee was deze hele discussie er niet geweest.
Second, there’s the “full web”>. Je mist gewoon delen zonder flash. Dat kan niemand ontkennen. Je kan die niet of niet vaak gebruiken, maar feit is en blijft bepaalde zaken kan je niet.
Goed dat Apple dat ook erkent (in dat stuk). ;) Vraag is of je ze mist. Jij blijkbaar wel, heel veel andere gebruikers (waaronder ik) niet. Ik mis Java eigenlijk nog meer dan Flash.
"Third, there’s reliability, security and performance."> Wel ik heb crashende apps gehad, mijn iphone die eens volledig kan gerestored worden en html5 pagina's die mij cpu naar 100% deden gaan. Slecht programeerwerk komt overal voor, niet enkel bij flash. Met al de nieuwe implementaties in html5 gaan er ongetwijfeld security gaten komen. Performance zie ik momenteel meestal flash nog hoger staan dan html5.
Hoe jij een programma met een tussenlaag beter kan waarderen dan een programma zonder die laag is mij een raadsel. Dan doet Flash iets heel goed, of de video-player van YouTube/Safari iets heel fout.
Fourth, there’s battery life.> Ipad staat nu frash aan , ik merk niks van verminderd battery life.
Ik erger me meer aan de apple het zo lastig maakt om wifi en co af te zetten (zonder jailbreak)
Ik durf het niet te zeggen: ik zet WiFi nooit uit (zou ik wellicht eens moeten doen) en Frash heb ik niet.
Fifth, there’s Touch.> Idd geldig punt, bepaalde flash content zal niet werken wegens niet aangepast. Nu echter werkt niks.
Maar goed dat er zo veel alternatieven zijn voor spelletjes op spele.nl. ;)
Sixth, the most important reason.>cross platform kan slechter of beter zijn dan individueele programeren. Gelijk wie kan wat maken zonder al teveel controle een goede cross platform kan daar meer goed dan dan verkeerd doen.
Het gaat daarbij om de gebruikersbeleving. Adobe Air is een mooie techniek, maar ik vind veel Adobe Air programma net niet lekker werken. Idem dito voor Java- en .NET-applicaties. Een tussenlaag is gewoon niet prettig. Ja, het kost meer programmeerwerk. Maar het resultaat is ook zoveel beter.
Blijft dus niet veel over buiten apple haar gesloten omgeving die ze ten alle prijze wil beschermen.
Daarin verschillen wij van mening. Ik denk dat sinds Apple zijn oorlog begon, dat de argumenten des te kleiner zijn geworden.
Hoe weet jij welke app gebruiik maakt van cross platform compiler?
Alhoewel ik geen zekerheid heb, kan ik op Google geen enkel voorbeeld vinden van een App die het gebruikt. Maar wellicht kun jij me helpen. ;)

Deze discussie draait uit op een eindeloze variant, waar wij het niet met elkaar eens zullen worden. Ik denk dat de meeste argumenten wel zijn uitgewisseld. Daarom is dit mijn laatste post voor dit onderwerp. Je mag nog reageren als je dat prettig vindt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k995 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:00:
[...]

Je hebt helemaal gelijk hoor, maar Apple dekt zich gewoon in. Iedereen weet inmiddels dat als Apple iets uitbrengt dat het meestal goed doordacht is. Ze zullen geen producten of software releasen als er maar enigszins keerzijdes aan zitten.
Flash op een tablet is gewoon een gedrocht, ook op de Samsung Tab of Android phones. Het werkt gewoon matig en Apple kiest er dan voor om het niet uit te brengen. Neem maar van mij aan dat ze flink hebben nagedacht om bestaande flash op een betere manier op tablets te krijgen, maar die was er kennelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb nu ongeveer 3 maanden een iPad, en ik ben er best blij mee omdat het apparaat z'n werk goed doet. Echter, zojuist zag ik iets waar ik wat minder blij van werd: op een donkere achtergrond zag ik de contouren van de header van Safari! Ik kon duidelijk de adresbalk en het zoekboxje onderscheiden... ook al stond Safari niet open.

Ik heb mijn iPad herstart en het daarna nogmaals bekeken, op de donkere achtergrond bij Spotlight zie ik het, en met Adobe Ideas heb ik even wat gekrabbeld om een donkergrijze achtergrond te krijgen en daar zag ik het weer. Even nagevraagd bij twee anderen en ook zij zagen de contouren van de inputfields.

Dat hoort toch niet?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:32
Superdaantje schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:35:
[...]

Dankje... het gaat hierover niet af kunnen spelen van bestanden als ik het zo snel goed heb gelezen. Ik heb het probleem dat de iPad aangeeft het apparaat niet te kunnen voorzien van stroom... Apple heeft voltage aangepast in de software voor de USB ingang. Hierdoor hebben veel externe apparaten met het nieuwe IOS een probleem.

iPad is wel voorzien van een jailbreak, aangezien dit mij de mogelijkheid geeft om RAW bestanden te bekijken direct vanaf een CF kaart. Heb nog geen instructie gevonden hoe voltage aan te passen via een jailbreak. Dat zou ook een handig zijn O-)
@superdaan hoe doe je dat? Het rechtstreeks bekijken van je raws ebruik ook een jb ipad met canon 7d afgelopen weekend nog in combi gebruikt voor portret fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:48

KneoK

Not in a million lightyears

Superdaantje schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:00:
Misschien heel omslachtig, maar je zou kunnen proberen een powered usb hubje aan te sluiten op je cam kit en op de hub je camera of cf lezer.
Alex) schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:29:
Ik heb nu ongeveer 3 maanden een iPad, en ik ben er best blij mee omdat het apparaat z'n werk goed doet. Echter, zojuist zag ik iets waar ik wat minder blij van werd: op een donkere achtergrond zag ik de contouren van de header van Safari! Ik kon duidelijk de adresbalk en het zoekboxje onderscheiden... ook al stond Safari niet open.

Ik heb mijn iPad herstart en het daarna nogmaals bekeken, op de donkere achtergrond bij Spotlight zie ik het, en met Adobe Ideas heb ik even wat gekrabbeld om een donkergrijze achtergrond te krijgen en daar zag ik het weer. Even nagevraagd bij twee anderen en ook zij zagen de contouren van de inputfields.

Dat hoort toch niet?
Heb ik ook. Als ik dan een app opstart met een lichte achtergrond (contacten, notities) dan is het daarna weer weg.

[ Voor 44% gewijzigd door KneoK op 24-01-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Dat heb ik ook geprobeerd, maar als ik daarna weer kijk naar een donkere achtergrond is het er toch nog.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds vrijdag ook zo'n ipad .. schaken/surfen en angry birds :)

nu heb ik via een ipad filebrowser wat pdf's van mijn nas gehaald en ibooks aangewezen...staan ze in die boekenkast.
hoe kan ik ze nu weer syncen met itunes ?

Afbeeldingslocatie: http://img818.imageshack.us/img818/9531/125201154907pm.jpg

bij een gewone sync blijft het mapje 'books' in de library nu leeg. :?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Vanmiddag kreeg ik de folder van de Dixons binnen en zag daar dat ze de iPad Keyboard Dock voor 30 euro erin hadden gezet. Morgen neem ik de folder ermee naartoe en haal ik er eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syltheboy schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:15:
Vanmiddag kreeg ik de folder van de Dixons binnen en zag daar dat ze de iPad Keyboard Dock voor 30 euro erin hadden gezet. Morgen neem ik de folder ermee naartoe en haal ik er eentje.
shit, afgelopen vrijdag het dubbele betaald bij ..dixons :'(
op de site zie ik die aanbieding niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:31:
[...]

shit, afgelopen vrijdag het dubbele betaald bij ..dixons :'(
op de site zie ik die aanbieding niet staan.
Inderdaad, ik zie hem er ook niet staan. Maar goed, in de folder dus wel en ze hebben hem fout geprijsd. Ik neem morgen de folder wel even mee en dan kunnen de medewerk(st)ers bij de Dixons er niet meer onderuit lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Alex) schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:39:
Dat heb ik ook geprobeerd, maar als ik daarna weer kijk naar een donkere achtergrond is het er toch nog.
Elk LCD-scherm heeft hier enigszins last van. Inbranden kan op een LCD niet, maar je kunt wat ghost images zien door pixeluiheid. Gaat vanzelf weer weg, dus niet teveel op letten :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syltheboy schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:35:
[...]

Inderdaad, ik zie hem er ook niet staan. Maar goed, in de folder dus wel en ze hebben hem fout geprijsd. Ik neem morgen de folder wel even mee en dan kunnen de medewerk(st)ers bij de Dixons er niet meer onderuit lijkt mij.
tis wel een prachtig toetsenbord.. voelt heel degelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:40:
[...]

tis wel een prachtig toetsenbord.. voelt heel degelijk aan.
Ja, ik verwacht dat het gewoon hetzelfde aanvoelt als het gewone draadloos toetsenbord van Apple. Alleen als extra een dock om je iPad op te laden. Werkt het toetsenbord op batterijen, of zit er een soort van accu in of moet het via de adapter die bij je iPad zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syltheboy schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:57:
[...]

Ja, ik verwacht dat het gewoon hetzelfde aanvoelt als het gewone draadloos toetsenbord van Apple. Alleen als extra een dock om je iPad op te laden. Werkt het toetsenbord op batterijen, of zit er een soort van accu in of moet het via de adapter die bij je iPad zit?
nee geen batterij nodig.. ( aluminium framepje.. helderheid/player/zoom/volume funktie toetsen) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Laatst online: 13-09 12:16
syltheboy schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:35:
[...]

Bijna altijd staat ergens in dat soort folders (vaak in hele kleine letters) dat drukfouten voorbehouden zijn. Ze kunnen dus gewoon tegen je zeggen:"In de folder staat een fout, sorry". Kan gebeuren.

Soms vergeten ze het erbij te zetten en dan krijg je 1000 idioten die 10000 flessen cola halen voor een schijntje, zoals een tijdje geleden bij de AH het geval was. Een meevaller is natuurlijk altijd leuk meegenomen, maar sommigen weten ook te overdrijven :)

Een winkel kan zelf tegen je zeggen:"Meneer, als het zo moet, dan verlenen we gewoon geen dienst aan je". Is gevaarlijk voor de winkel, want dat is slechte publiciteit, maar het kan.

Hoop voor je dat het lukt trouwens, als je er maar geen 100 koopt en die weer verder verkoopt met winst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik hoop ook dat het lukt, maar ik zal het morgen meemaken. Het geluk is dat er bij ons in de binnenstad 2 filialen zijn, waarvan 1 in de V&D. Dan kan ik dus al 2 pogingen wagen. :P

Ik zal straks toch eens kijken naar de kleine lettertjes. Maar ja ik probeer het sowieso, want als ik dat niet doe dan lukt het zeker niet. Per slot van rekening hebben meerderen hier het afgelopen weekeinde voor elkaar gekregen, maar daar stond het ook in het betreffende filiaal verkeerd aangegeven. ;)

Als het niet lukt, dan kan ik altijd nog het gewone dock kopen en m'n gewone draadloos apple toetsenbord gebruiken toch?

Edit: Die kleine lettertjes zijn inderdaad achterop de folder te vinden, maar ik waag het er morgen gewoon op. Blijkbaar is het mensen toch gelukt om hem voor die prijs mee te krijgen en dat kan ik ook tegen de medewerk(st)ers vertellen.

[ Voor 28% gewijzigd door syltheboy op 25-01-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
nou hier gewoon netjes mee gekregen voor de prijs in de folder, Dixons Zwolle :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Peaky schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:15:
nou hier gewoon netjes mee gekregen voor de prijs in de folder, Dixons Zwolle :D
Oké, wel netjes van ze! _/-\o_ Hopelijk krijg ik het morgen ook voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

CoiLive schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:50:
Een winkel kan zelf tegen je zeggen:"Meneer, als het zo moet, dan verlenen we gewoon geen dienst aan je". Is gevaarlijk voor de winkel, want dat is slechte publiciteit, maar het kan.
Nee.

'Een contract ontstaat door onderlinge of schriftelijke aanvaarding van het aanbod.'

De winkelier zegt 'dit is de prijs, dit is wat je er voor krijgt'. Als jij de winkel binnenloopt en aangeeft de prijs te willen betalen moet de winkelier ingaan op jouw acceptatie van het aanbod.

Daar zit een stel beperkingen aan, zoals een 'kennelijke fout' of een 'kennelijke dwaling', maar als de prijs en het aanbod niet onredelijk zijn in de ogen van de wet is de winkelier verplicht het contract (tot koop) met jou aan te gaan.

Precies dat is ook het punt waar het Otto-verhaal op stukliep. Een prijs van 99 euro voor een tv die elders meer dan 700 euro kost is overduidelijk een 'kennelijke fout'. Voor de exacte onderbouwing: http://blog.iusmentis.com...t-bindend-voor-webwinkel/

Maar, een product van 69 euro voor 29 euro is niet overduidelijk onredelijk en dus kun je dat gewoon eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
burne schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:16:
Maar, een product van 69 euro voor 29 euro is niet overduidelijk onredelijk en dus kun je dat gewoon eisen.
Oké, dus ik ga het vanmiddag gewoon proberen en als het niet lukt dan is dat jammer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn iPad Keyboard Dock voor 70 euro bij A Mac gekocht enkele weken terug, loop ik daarna meteen langs Dixons en zie ik hetzelfde staan voor 30 euro. Heb nog nooit zo hard van binnen gevloekt :( Achteraf fout geprijsd, maar toch...

Het valt me op dat Dixons de laatste tijd steeds vaker fout aan het afprijzen is.

In vorige gedeelte werd mij een marker geadviseerd als "inscriptie", dit had ik in een dronken bui ook maar geprobeerd. Resultaat viel een beetje tegen... dus toch maar een case kopen.

Succes syltheboy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:31:
Heb mijn iPad Keyboard Dock voor 70 euro bij A Mac gekocht enkele weken terug, loop ik daarna meteen langs Dixons en zie ik hetzelfde staan voor 30 euro. Heb nog nooit zo hard van binnen gevloekt :( Achteraf fout geprijsd, maar toch...

Het valt me op dat Dixons de laatste tijd steeds vaker fout aan het afprijzen is.

In vorige gedeelte werd mij een marker geadviseerd als "inscriptie", dit had ik in een dronken bui ook maar geprobeerd. Resultaat viel een beetje tegen... dus toch maar een case kopen.

Succes syltheboy!
Ja, je had er gewoon 40 euro mee kunnen besparen! 8)7 Maar ja, je kunt het helaas niet meer terugdraaien. Je bent hopelijk wel tevreden over het toetsenbord?

Zelf is het me niet eens opgevallen dat Dixons dat verkeerd afprijzen vaker doet, maar goed.
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.