Nederland kennende is dat nog lang niet zover, dan heb ik hopelijk wel al een nieuwereJoopieboy schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:59:
[...]
Nog niet maar die regels gaan aanpassen, dan moet ie op uitstoot door de APK heen en dan heb je dus wel een probleem.
Hoop ik ook met apk voor motoren, maar Europa zit erachter he. Dus dan ga je dat vanzelf krijgen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Natuurlijk komt die SW er wel, alleen gaan ze dat nu niet vertellen om te voorkomen dat je geen berlina bestelt omdat je op de SW wacht. Binnen 3 jaar heb je een SW.
de betaler vervuilt
Ik kreeg gisteren zowel een storing van het motor management systeem als een storing van de ABS op m'n dashboard. Koppel ik m'n telefoon via ODB om de foutcodes uit te lezen, zitten er geen foutcodes in. Is dat normaal? Daar is dat ding toch voor? Nu weet ik nog nix 
(GT 1.8, 2005)
(GT 1.8, 2005)
Raar... Is zo gek nog niet
Hoe is je accu? Typisch zo'n storing die je krijgt, als je accu slecht is, of als je al een tijdje niet gereden hebt, waardoor de spanning wat lager is.Tsjilp schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:05:
Ik kreeg gisteren zowel een storing van het motor management systeem als een storing van de ABS op m'n dashboard. Koppel ik m'n telefoon via ODB om de foutcodes uit te lezen, zitten er geen foutcodes in. Is dat normaal? Daar is dat ding toch voor? Nu weet ik nog nix
(GT 1.8, 2005)
Waiting on the world to change
Accu is volgens mij prima, starten lopen. Auto heeft wel 2 weken stil gestaan. Kreeg de melding echter na 3 kwartier rijden.
Na drie kwartier is wel apart...
Nog een paar dagen in de verkoop, en indien niet verkocht dan gaat mijn 155 definitief gesloopt worden.
Brembo klauwen gaan dan naar mijn GTV projectje, en de rest in de losse verkoop.
Want op wat zinloze mailtjes na, van lui die denken de 155 voor fietsengeld te kunnen kopen, is er niemand geweest die de auto (met tuningsdelen, uitrusting en al het reparatieplaatwerk erbij) op waarde kon schatten... Helaas dus weer een 155 minder op deze aardkloot.
Maar wel voor een goed doel, want er moet nog steeds iets leuks als vervanger komen.
Brembo klauwen gaan dan naar mijn GTV projectje, en de rest in de losse verkoop.
Want op wat zinloze mailtjes na, van lui die denken de 155 voor fietsengeld te kunnen kopen, is er niemand geweest die de auto (met tuningsdelen, uitrusting en al het reparatieplaatwerk erbij) op waarde kon schatten... Helaas dus weer een 155 minder op deze aardkloot.
Maar wel voor een goed doel, want er moet nog steeds iets leuks als vervanger komen.
[ Voor 6% gewijzigd door Specht op 28-12-2016 18:05 ]
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Handrem ?, ( NVM niet verder gelezen je reed al )Tsjilp schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:05:
(GT 1.8, 2005)
[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 28-12-2016 20:51 ]
je had hem goed verzekerd toch? kun je hem niet repareren daarvoor?Specht schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:03:
Nog een paar dagen in de verkoop, en indien niet verkocht dan gaat mijn 155 definitief gesloopt worden.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Touchdomex schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:55:
[afbeelding]
Alles op de juiste plek maar mijn OCD gaat altijd heel erg af bij die multimediasystemen van ze![]()
Die aan-uitknop![]()
![]()
Ik heb een dag mogen rijden in de Giulia (deze) en het navigatiesysteem is echt heel mooi weggewerkt/verwerkt in het console. Ook de werking is erg mooi. De bediening is a la BMW met een grote draaiknop op de middenconsole (heet dat zo? dat gedeelte tussen de stoelen waar de handrem en schakelpook zit?).Luuk84 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:14:
[...]
Haha, ja dat is apart. Ik vind dat systeem best fijn werken, zonder dat ik het ooit heb gebruikt, kan ik mijn weg vinden. Ik ben benieuwd hoe dat in de Guilia is.
En wat betreft het logo van de aanknop, in de "#newgiulietta" blijft die nu wel gewoon netjes op z'n plek, dus de herkenbare OCD van Touchdomex is in dat type ook verleden tijd (nu moet ik wel zeggen dat ik die knoppen zelden gebruik)
MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck
Verwijderd
Waarom zo negatief over de kopers maar hem zelf ook niet willen maken...?Specht schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:03:
Repareren dat ding! Als je in omgeving midden nederland woont kan ik je wel een telefoonnummer geven van iemand die het in de avonduren best wat goedkoper zou willen doen
Tja je 155 is ook voor een vorstelijke hoofdprijs te koop. Voor dat bedrag had ik persoonlijk een gerepareerde 155 verwacht. Je repareert hem zelf ook niet, maar verwacht wel dat anderen 4 a 5 k neerleggen voor een zwaar beschadigde 155. Ik begrijp best dat er wat goodies aanzitten, maar het blijft erg, erg veel geld.
[ Voor 14% gewijzigd door __1337__ op 29-12-2016 09:41 ]
Repareren heb ik geen zin meer in, want ik wil wat anders gaan rijden als hobbyauto. En daar maak ik dus budget voor vrij.
Vandaar dat de 155 ook weg mag, en desnoods in onderdelen gesloopt wordt.
Of de prijs te hoog of te laag is, de taxatiewaarde van de 155 voor het ongeluk was dik 2x zo hoog dan de huidige vraagprijs, dus voor de handige Harry een prima koopje hoor.
Of de prijs te hoog of te laag is, de taxatiewaarde van de 155 voor het ongeluk was dik 2x zo hoog dan de huidige vraagprijs, dus voor de handige Harry een prima koopje hoor.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Verwijderd
Maar helaas zegt een taxatiewaarde heel weinig over de handels/verkoopwaarde....Specht schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:37:
Repareren heb ik geen zin meer in, want ik wil wat anders gaan rijden als hobbyauto. En daar maak ik dus budget voor vrij.
Als je hem in onderdelen moet gaan verkopen gaat er een stuk meer tijd/moeite/energie in zitten. Ik had dan toch geopteerd om hem gewoon te maken en dan te verkopen....
Mensen die alfa willen rijden zijn niet op zoek naar schade auto's en degenen die goedkoop schade kunnen fixen zoeken niet naar een 155.Specht schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:37:
Mijn alfa (156) ging met minder schade dan deze naar 25% van de waarde zonder schade... De groep die zoiets koopt is gewoon ontzettend klein.
Vindt uberhaupt maar eens een gek die 8-9k gaat neerleggen voor een 155 van 20 jaar oud met 260k op de teller, ik denk dat je naar iemand zoekt die niet bestaat...
Ik denk dat je emotionele waarde en 'tunings' onderdelen minder waard zijn dan je denkt.
In onderdelen verkopen heb ik vroeger met scooters ook geprobeerd, onbegonnen zaak.
Je blijft altijd met een groot deel zitten dat niemand wil en verdient dus uiteindelijk minder, reken jezelf niet rijk.
Ik denk dat je meer kans hebt om iets van waarde te krijgen na hem te repareren.
Of koop die van 2200 op MP en zet al je onderdelen over
Brrrrr.
En allemaal de beste wensen!
gelukkig nieuw-ALFA-jaar iedereen
en veel gezondheid sex enzo ..

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Verwijderd
Mijn jaar eindigde met een domper want de prachtige witte Giulietta 2.0jtdm uit '11 met TCT, full options en zwarte 17" velgen waar ik mijn 147 1.6ts op wilde inruilen (rij inmiddels 40k km... diesel is toch wel aantrekkelijk) werd onder mijn neus vandaan verkocht.
Granted, ik keek eerst voor een 1.6jtdm zonder tct maar die witte was zoveel mooier en minder kms.
Nu hopelijk een dezer weken een ander vinden.
Granted, ik keek eerst voor een 1.6jtdm zonder tct maar die witte was zoveel mooier en minder kms.
Ik ga vanaf nu zo'n 180km per dag rijden.. Gelukkig wel al diesel, alleen niet een heel erg zuinige. Maar die zie ik mijzelf toch al niet zo snel kopenVerwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:58:
Mijn jaar eindigde met een domper want de prachtige witte Giulietta 2.0jtdm uit '11 met TCT, full options en zwarte 17" velgen waar ik mijn 147 1.6ts op wilde inruilen (rij inmiddels 40k km... diesel is toch wel aantrekkelijk) werd onder mijn neus vandaan verkocht.
Verwijderd
Ik rij redelijk vlot, met tegenwoordig erg veel snelweg. Die 5-bak van de 147 komt eigenlijk een versnelling te kort en 4200 toeren bij 135 en 1:9-1:10 (en olieverbruik) tikt dan aardig aan. Als ik maar een beetje in de buurt van die 1:22 op de bc kom die de giulietta bij 140 aangaf dan ben ik dus meer dan tevreden!JdBn schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:16:
[...]
Ik ga vanaf nu zo'n 180km per dag rijden.. Gelukkig wel al diesel, alleen niet een heel erg zuinige. Maar die zie ik mijzelf toch al niet zo snel kopen
Zo'n kleine spaardiesel durf ik me ook niet helemaal aan te wagen.
Met de 2.4 doe ik rond de 1:13Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:34:
[...]
Ik rij redelijk vlot, met tegenwoordig erg veel snelweg. Die 5-bak van de 147 komt eigenlijk een versnelling te kort en 4200 toeren bij 135 en 1:9-1:10 (en olieverbruik) tikt dan aardig aan. Als ik maar een beetje in de buurt van die 1:22 op de bc kom die de giulietta bij 140 aangaf dan ben ik dus meer dan tevreden!
Ik weet niet... Ik vind em al niet mooi (bodykit) heeft een bak kilometers erop zitten én dan kost ie ook nog tegen de 10kVerwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:59:
http://www.marktplaats.nl...e3a&previousPage=lr&pos=4
Voor wie nog wat speciaals voor erbij zoekt

Lol,,, volgens mij moet het €990 zijnVerwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:59:
http://www.marktplaats.nl...e3a&previousPage=lr&pos=4
Voor wie nog wat speciaals voor erbij zoekt
idd, voor dat geadverteerde bedrag verwacht ik eerder een exemplaar in originele staat. Deze ziet er enigszins 'sjonnie' uit en dan is het alfa logootje er aan de voorkant zo te zien ook nog af...
Sinds kort ook trotse bezitter van een Alfa Romeo Mito, 1.3 Diesel.
Ik rij er nu een paar weken mee en ben aangenaam verrast!
Stonden 90K km toen ik hem kocht, dus hij was lekker ingereden. Ook het DNA systeem vind ik goed werken.
Alleen eens kijken of ik die tomtom kan updaten, want hij herkent nog niet alles.

https://goo.gl/photos/1LivGETCKmQ4kWCd9
Stonden 90K km toen ik hem kocht, dus hij was lekker ingereden. Ook het DNA systeem vind ik goed werken.
Alleen eens kijken of ik die tomtom kan updaten, want hij herkent nog niet alles.
Ik weet niet hoeveel zuiniger de 2.0 is op de snelweg, maar met de 1.6JTDm handbak en heel veel 100km/u (A2 trajectcontrole) kom ik na ruim een jaar en 45k km op 18.5 km/L aan de pomp. Afgelopen week wat meer andere routes gereden ivm weekje vrij en dan ook wat meer 130-140 gereden en had toen een tank met 1:15.5... Dus als je echt zuiniger wil zou ik toch wat langer gaan proefrijden.Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:34:
[...]
Ik rij redelijk vlot, met tegenwoordig erg veel snelweg. Die 5-bak van de 147 komt eigenlijk een versnelling te kort en 4200 toeren bij 135 en 1:9-1:10 (en olieverbruik) tikt dan aardig aan. Als ik maar een beetje in de buurt van die 1:22 op de bc kom die de giulietta bij 140 aangaf dan ben ik dus meer dan tevreden!
Overigens merk ik nu met winterset op 17" dat de KM teller wel een stuk accurater is dan zomerset op 18", scheelt toch 3km/u en dat merk je dan ook gelijk in de metingen van de boordcomputer mbt verbruik etc.
[ Voor 14% gewijzigd door Sander op 03-01-2017 10:49 ]
Verwijderd
Ik zou al een moord doen voor reëel gemiddeld 1:16 dus ik geloof het allemaal wel, zuinigheid is niet de allergrootste drijver zolang ik er maar qua maandelijkse kosten niet op achteruit ga en een stuk jongere en lagere kmstand auto heb. (aanschaf/afschrijving niet in de maandelijkse kosten meegenomen, dat is een prijs die ik er graag voor betaal)Sander schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:46:
[...]
Ik weet niet hoeveel zuiniger de 2.0 is op de snelweg, maar met de 1.6JTDm handbak en heel veel 100km/u (A2 trajectcontrole) kom ik na ruim een jaar en 45k km op 18.5 km/L aan de pomp. Afgelopen week wat meer andere routes gereden ivm weekje vrij en dan ook wat meer 130-140 gereden en had toen een tank met 1:15.5... Dus als je echt zuiniger wil zou ik toch wat langer gaan proefrijden.
mooi hoor. Wassie kaduuk of Q2 upgrade?
GT is na 275k toe aan een nieuwe koppeling. Als de boel toch los moet meteen maar een Q2 en 166 bak gekocht voor totale revisie. Op gemak bak laten reviseren, vandaag wordt de boel gewisseld. Scheelt me een week een leenauto en het bezet houden van een brug.
de betaler vervuilt
nice
het schijnt dat het stabiliteitsprogramma wel anders is van af-fabriek Q2 Alfa's. Deze grijpt bij Q2 later in ..
het schijnt dat het stabiliteitsprogramma wel anders is van af-fabriek Q2 Alfa's. Deze grijpt bij Q2 later in ..
De 1.6 is dan ook geen zuinigheidswonder vergeleken met een HDI of TDI.Sander schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:46:
[...]
Ik weet niet hoeveel zuiniger de 2.0 is op de snelweg, maar met de 1.6JTDm handbak en heel veel 100km/u (A2 trajectcontrole) kom ik na ruim een jaar en 45k km op 18.5 km/L aan de pomp. Afgelopen week wat meer andere routes gereden ivm weekje vrij en dan ook wat meer 130-140 gereden en had toen een tank met 1:15.5... Dus als je echt zuiniger wil zou ik toch wat langer gaan proefrijden.
Overigens merk ik nu met winterset op 17" dat de KM teller wel een stuk accurater is dan zomerset op 18", scheelt toch 3km/u en dat merk je dan ook gelijk in de metingen van de boordcomputer mbt verbruik etc.
De 2.0 die wij hadden in de 159 was helemaal een ramp.
Ouders rijden nogal vrij rustig en doen idd 1 op 16 met hun Giulietta. Hun 520d hiervoor deed dat ook.
Onze 1.6 TDCI doet makkelijk 1 op 20 gemiddeld met dezelfde rijstijl.
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Nog gekke dingen tegengekomen bij de bakrevisie? Wel benieuwd waarom de bak zo hard klapperde stationair.GA!S schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:21:
GT is na 275k toe aan een nieuwe koppeling. Als de boel toch los moet meteen maar een Q2 en 166 bak gekocht voor totale revisie. Op gemak bak laten reviseren, vandaag wordt de boel gewisseld. Scheelt me een week een leenauto en het bezet houden van een brug.
http://www.nu.nl/sport/4375166/formule-1-team-manor-staat-rand-van-faillissement.html
Een kansje voor Alfa Romeo ?!?!
flikker er een Ferrari blok in .. koop/leen/lease de F1 2016, schroef er andere vleugels op, nieuwe wielen eronder, schilder er het Alfa Romeo logo op en gáán met die banaan !!

wie appt Sergio Marchionne ff??
[ Voor 34% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-01-2017 14:54 ]
Vandaag weer een verse APK op de 166 3.2. Geen bijzonderheden, onderste draagarmen (origineel vanaf 2004) worden wel minder en zullen binnenkort wel eens vervangen moeten worden. Geen apk afkeur nog.
Blablabla.mitsumark schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:43:
[...]
Mensen die alfa willen rijden zijn niet op zoek naar schade auto's en degenen die goedkoop schade kunnen fixen zoeken niet naar een 155.
Mijn alfa (156) ging met minder schade dan deze naar 25% van de waarde zonder schade... De groep die zoiets koopt is gewoon ontzettend klein.
Vindt uberhaupt maar eens een gek die 8-9k gaat neerleggen voor een 155 van 20 jaar oud met 260k op de teller, ik denk dat je naar iemand zoekt die niet bestaat...
Ik denk dat je emotionele waarde en 'tunings' onderdelen minder waard zijn dan je denkt.
In onderdelen verkopen heb ik vroeger met scooters ook geprobeerd, onbegonnen zaak.
Je blijft altijd met een groot deel zitten dat niemand wil en verdient dus uiteindelijk minder, reken jezelf niet rijk.
Ik denk dat je meer kans hebt om iets van waarde te krijgen na hem te repareren.
Of koop die van 2200 op MP en zet al je onderdelen over
Ik verkoop al 10 jaar Alfa onderdelen, je hoeft mij niet te gaan vertellen hoe het wereldje in elkaar zit.
Gemiddeld heb ik de aanschaf van een sloopauto er binnen 1 maand uit. Interessant spul wat dan nog over is gaat in opslag, en de rest weg met oud ijzer.
Sterker nog, inmiddels zijn de EPS uitlaat en het vliegwiel van de 155 al verkocht voor de vraagprijs.
En meerdere mails met interesse voor andere delen zoals de 17" velgen en de complete motor. Dus ja dat bedrag wat ik ervoor wil vangen ga ik echt makkelijk halen.
En dan heb ik het spul ook nog niet eens op ebay en facebook ofzo staan. In Belgie en Duitsland zit namelijk ook nog genoeg verkoop potentieel voor deze (tunings)onderdelen.

Anyway mijn tijdelijke Alfa 147 gebakje gaat waarschijnlijk ingeruild worden voor iets anders tijdelijks met meer ruimte. Heb aanvraag lopen voor een 159 sedan, 159 Sportwagon en een supernette Audi A4 sedan die op mijn werk te koop staat (yup!). And on that bombshell...
Ik stel een ban voor als je de Audi kooptSpecht schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:32:
[...]
Blablabla.![]()
Ik verkoop al 10 jaar Alfa onderdelen, je hoeft mij niet te gaan vertellen hoe het wereldje in elkaar zit.
Gemiddeld heb ik de aanschaf van een sloopauto er binnen 1 maand uit. Interessant spul wat dan nog over is gaat in opslag, en de rest weg met oud ijzer.
Sterker nog, inmiddels zijn de EPS uitlaat en het vliegwiel van de 155 al verkocht voor de vraagprijs.![]()
En meerdere mails met interesse voor andere delen zoals de 17" velgen en de complete motor. Dus ja dat bedrag wat ik ervoor wil vangen ga ik echt makkelijk halen.
En dan heb ik het spul ook nog niet eens op ebay en facebook ofzo staan. In Belgie en Duitsland zit namelijk ook nog genoeg verkoop potentieel voor deze (tunings)onderdelen.![]()
Anyway mijn tijdelijke Alfa 147 gebakje gaat waarschijnlijk ingeruild worden voor iets anders tijdelijks met meer ruimte. Heb aanvraag lopen voor een 159 sedan, 159 Sportwagon en een supernette Audi A4 sedan die op mijn werk te koop staat (yup!). And on that bombshell...
Een tijdje terug zag ik een Brera diesel in een hele gave kleur blauw te koop staan, dat lijkt mij eigenlijk wel wat. Kunnen er dakdragers op zo'n ding eigenlijk? Racefiets moet wel mee kunnen

Ow well, anders wordt het een 159 SW. Zag laatst een mooie 2.4 JTDm Ti staan, dat is wel de uitvoering die ik zou willen zeg maar
Staat nog een mooie zwarte Giullietta te koop bij Len Jansen in Voorburg, wel aardig geprijsd met €24KJdBn schreef op maandag 9 januari 2017 @ 07:27:
[...]
Ik stel een ban voor als je de Audi koopt![]()
Een tijdje terug zag ik een Brera diesel in een hele gave kleur blauw te koop staan, dat lijkt mij eigenlijk wel wat. Kunnen er dakdragers op zo'n ding eigenlijk? Racefiets moet wel mee kunnen![]()
Ow well, anders wordt het een 159 SW. Zag laatst een mooie 2.4 JTDm Ti staan, dat is wel de uitvoering die ik zou willen zeg maar

Maar jij bent natuurlijk 2.4 verslaafd, ik weet het
Racefiets past toch makkelijk in de kofferbak? Past in mijn GT ookJdBn schreef op maandag 9 januari 2017 @ 07:27:
[...]
Ik stel een ban voor als je de Audi koopt![]()
Een tijdje terug zag ik een Brera diesel in een hele gave kleur blauw te koop staan, dat lijkt mij eigenlijk wel wat. Kunnen er dakdragers op zo'n ding eigenlijk? Racefiets moet wel mee kunnen![]()
Waarschijnlijk kunnen er geen dakdragers op want geen raamstijlen?
Het zou moeten kunnen.

En anders kun je altijd nog een spider kopen en de fiets op het achterrek gooien

En anders kun je altijd nog een spider kopen en de fiets op het achterrek gooien

Die eerste foto is met zuignappen, dat is vals spelen. Bovendien zou ik dat nooit vertrouwen.
Dat zou ik inderdaad ook nooit durven. Mijn racefietsen worden ook alleen in de auto vervoerd. Wel zo veilig voor de fiets en je heb geen gedoe met dakdragers, brandstofverbruik etc.Tsjilp schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:41:
Die eerste foto is met zuignappen, dat is vals spelen. Bovendien zou ik dat nooit vertrouwen.
Sinds ongeveer een jaar slipt (toerental schiet omhoog maar geen versnelling en toerental valt daarna terug) mijn koppeling af en toe als ik veel gas geef in de 5e versnelling. Dit heb ik door 2 garages laten controleren en die gaven aan dat de koppeling nog prima was.
Sinds een aantal dagen is er een probleem bij gekomen waarbij de druk op het koppelingspedaal wegvalt. Als ik langere tijd rij zonder het koppelingspedaal te gebruiken dan kan ik het koppelingspedaal variërend van 50% tot 90% intrappen zonder dat er iets gebeurt. Ik heb 1x gehad dat de koppeling het helemaal niet meer deed en het pedaal op de bodem bleef liggen. Na de motor uitzetten en weer starten en het koppelingspedaal handmatig naar boven te trekken deed het pedaal het weer, maar wel met weinig druk.
Ik heb bovenstaande beschrijving naar een aantal garages gestuurd voor een offerte. Ik heb onderstaande offertes ontvangen
Serviceright offerte
Koppelingsset inclusief druklager
Arbeid
670 euro
Lokale garage
Drukgroep met koppelingsplaat
Koppelingscilinder in versnellingsbak
Verversen olie in bak
1050 euro
Alfa dealer
koppeling vervangen incl. druklager (loon) 6,5 uur werk
Ruilkoppeling
Lagermof
Remvloeistof
pomp koppeling
1240 euro
Ik weet alleen niet wat ik zal doen de drie offertes hebben het namelijk over het vervangen van verschillende onderdelen. De eerste offerte lijkt mij niet het hele probleem op te lossen aangezien ik denk dat de koppelingscilinder in de bak het probleem is. De Alfa dealer is een heel stuk duurder en ik heb het vermoeden dat de koppeling 2x op de offerte staat (ga ik nog navragen) het eerste item zou in mijn optiek ook de koppeling moeten bevatten waarom zou anders de druklager er wel bijzitten.
Zoals je kan zien zit er een heel groot prijsverschil tussen de offertes. Ik wil dat de reparatie goed wordt uitgevoerd zonder te veel te betalen. Hebben jullie een tip wat ik het beste kan doen?
Sinds een aantal dagen is er een probleem bij gekomen waarbij de druk op het koppelingspedaal wegvalt. Als ik langere tijd rij zonder het koppelingspedaal te gebruiken dan kan ik het koppelingspedaal variërend van 50% tot 90% intrappen zonder dat er iets gebeurt. Ik heb 1x gehad dat de koppeling het helemaal niet meer deed en het pedaal op de bodem bleef liggen. Na de motor uitzetten en weer starten en het koppelingspedaal handmatig naar boven te trekken deed het pedaal het weer, maar wel met weinig druk.
Ik heb bovenstaande beschrijving naar een aantal garages gestuurd voor een offerte. Ik heb onderstaande offertes ontvangen
Serviceright offerte
Arbeid
670 euro
Lokale garage
Verversen olie in bak
1050 euro
Alfa dealer
Ruilkoppeling
Lagermof
Remvloeistof
pomp koppeling
1240 euro
Ik weet alleen niet wat ik zal doen de drie offertes hebben het namelijk over het vervangen van verschillende onderdelen. De eerste offerte lijkt mij niet het hele probleem op te lossen aangezien ik denk dat de koppelingscilinder in de bak het probleem is. De Alfa dealer is een heel stuk duurder en ik heb het vermoeden dat de koppeling 2x op de offerte staat (ga ik nog navragen) het eerste item zou in mijn optiek ook de koppeling moeten bevatten waarom zou anders de druklager er wel bijzitten.
Zoals je kan zien zit er een heel groot prijsverschil tussen de offertes. Ik wil dat de reparatie goed wordt uitgevoerd zonder te veel te betalen. Hebben jullie een tip wat ik het beste kan doen?
Over welke auto/model hebben we het? welke motorisering? Wat is de kilometerstand en zijn de koppelingsplaten al eerder vervangen? Hieruit kunnen we afleiden hoe waarschijnlijk het is dat de koppeling an sich aan vervanging toe is. Het klinkt ook vrij aannemelijk dat er iets is met de koppelingscilinder.
Heb je überhaupt al het vloeistofniveau gecontroleerd?? Dit is dikwijls hetzelfde potje als de remvloeistof.
Een hoop auto’s hebben namelijk een reservoir voor zowel de hydraulische remmen als de hydraulische koppeling !! Maar als veiligheid zit de leiding voor de koppeling hoger in het reservoir !
Dat betekent dus dat als je remblokken en of schoenen versleten zijn zit er minder vloeistof in het reservoir en zal je dat als eerste merken met koppelen
Heb je überhaupt al het vloeistofniveau gecontroleerd?? Dit is dikwijls hetzelfde potje als de remvloeistof.
Een hoop auto’s hebben namelijk een reservoir voor zowel de hydraulische remmen als de hydraulische koppeling !! Maar als veiligheid zit de leiding voor de koppeling hoger in het reservoir !
Dat betekent dus dat als je remblokken en of schoenen versleten zijn zit er minder vloeistof in het reservoir en zal je dat als eerste merken met koppelen
Het gaat om een Alfa Romeo Mito 1.3 Jtdm met 107k op de teller. Voor zo ver ik weet zijn dit de originele platen. Ik zou zeggen dat het slippen van de koppeling de indicatie is dat ze vervangen moeten worden. 
De voor remschijven en blokken zijn bij 65k vervangen. Bij 85K is de remvloeistof vervangen (inclusief remleiding).
Ik heb het vloeistof niveau niet gecontroleerd. Dat zal ik vanavond doen als ik thuis ben.
De voor remschijven en blokken zijn bij 65k vervangen. Bij 85K is de remvloeistof vervangen (inclusief remleiding).
Ik heb het vloeistof niveau niet gecontroleerd. Dat zal ik vanavond doen als ik thuis ben.
Verwijderd
Klinkt als koppelingscilinder (hoofd of hulp). Platen hebben niets te maken met het niet omhoogkomen van het pedaal.
Of het vloeistofnivo te laag. Controleer dat eerst maar eens.
Ik heb ook een keer met een 147 gehad dat het koppelingspedaal in korte tijd van weinig doen naar nagenoeg niets doen ging. Dit werd toen veroorzaakt door de koppelingscilinder.
Mooi zo'n MiTo!RobbertDs1 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:17:
Sinds kort ook trotse bezitter van een Alfa Romeo Mito, 1.3 Diesel.
[afbeelding]
Als ze die dingen in 5-deurs hadden gemaakt had ik nu ook Mito gereden.
Hij zegt ook dat de boel al rijdend doorslipt. Dan duw je niet op het pedaal verder. Dus dat zullen toch versleten koppelingsplaten zijn. En die dingen met het pedaal kan vloeistof niveau zijn of lekkage/lekkende koppelingscilinder zijn.Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:38:
Klinkt als koppelingscilinder (hoofd of hulp). Platen hebben niets te maken met het niet omhoogkomen van het pedaal.
Dus ja, het zou prijzig kunnen worden en met alleen de koppeling ben je er mogelijk niet plus als de cilinder in het koppelingshuis zit kun je misschien beter die ook meteen preventief vervangen want de hele koppeling moet toch los en er vanachter. Ook zou je dan aan het druklager moeten gaan denken!!! Als die gaat kun je nog een keer!! Herkenbaar aan het typische gehuil als je al koppelen door de straten rijdt.
Als het niveau aantoonbaar te laag is, zou ik dat eerst aanvullen en een poos mee rijden om dan een besluit te nemen. Hangt ook van je toekomstbeeld af hoelang je nog met deze auto verder wil.
Dit lijkt alleen nieuwe koppelingsplaten met druklager .. koppelingscilinder lijkt niet meegenomen!feep schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:29:
Serviceright offerte
Arbeid
670 euro
Als dat wel zo is, dan is dit de beste deal. Maar laat het ze maar specificeren. Is wel bijna de helft van de andere 2 dus beetje raar als je mij vraagt.. alhoewel het bedrag wel juist aan voelt. Die andere 2 kunnen ook gewoon onevenredig duur zijn!
Als de drukgroep ook het druklager bevat, plus koppelingsplaten, plus koppelingscilinder, dan lijkt mij deze akkoord. Wel expliciet navragen en ook expliciet incl. BTW .. voor hetzelfde is 1050 ex BTW en komt er nog € 250 overheen!Lokale garage
Verversen olie in bak
1050 euro
Wat willen ze nu met een ruilkoppeling doen??Alfa dealer
Ruilkoppeling
Lagermof
Remvloeistof
pomp koppeling
1240 euro
Ik lees verder wel koppelingsplaten, druklager, maar geen koppelingscilinder! Komt die uit die ruilkoppeling? Is die dan al gebruikt/2e hands? dan kan die later alsnog gaan ..
Pomp koppeling?? Of is dit de koppelingscilinder? Rare benaming dan!
beetje rare beschrijving als je mij vraagt.
En ook hier .. is dit wel INCL. BTW?? Als hier nog 21% overheen komt ga je huilen (€1500)
[ Voor 53% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-01-2017 17:24 ]
Koppelingsset met gangbaar druklager:

koppelingscilinder (pedaalzijde)

hydraulisch druklager (wat de koppeling ook bedient, 2-in-1)

het lijkt er op dat de mito onderste variant heeft, dus 2-in-1
mogelijk ben je dan met optie 1 inderdaad al klaar !!
koppelingscilinder (pedaalzijde)
hydraulisch druklager (wat de koppeling ook bedient, 2-in-1)

het lijkt er op dat de mito onderste variant heeft, dus 2-in-1
mogelijk ben je dan met optie 1 inderdaad al klaar !!
[ Voor 92% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-01-2017 17:37 ]
Dit had ik dus ooit eens met mijn 145 (lang geleden). Koppelingspedaal lag gewoon ineens op de vloer,Alfa90_Buttje schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:53:
remmen ging plots ook ineens een stuk minder. Ben ik gewoon zonder koppeling te gebruiken naar de
garage gereden, bleek de hoofdremcylinder lek te zijn.
Vond laatst trouwens nog een foto van mijn oude 145'je op een oude (16MB, jaja) USB stick.
145 1.4TS "Lusso", wat een fijn en zuinig wagentje was dat zeg. Niet al te snel, maar echt
belachelijk zuinig voor die 105PK. Nog op gas ook nog, iedereen verklaarde me voor gek.

Verwijderd
Ik heb een 145QV gehad en die was niet zo zuinig. Maar wel ee erg leuke auto. Je ziet ze alleen niet zoveel meer terwijl het geen straf is om er hedendaags in te rijden.
Bedankt voor jouw uitgebreide reactie.
Ik heb het peil van de remvloeistof gecontroleerd en die zit tot vlak onder de max vol.
Als ik jouw reactie goed begrijp zouden de drukgroep, koppelingsplaat en hydraulische druklager vervangen moeten worden doordat de koppelingscilinder ingebouwd is in de hydraulische druklager.
Van de drie offertes weet ik zeker dat de 1e en de 3e inclusief BTW zijn.
Ik ga morgen weer bellen om meer duidelijkheid te krijgen.
Ja ik vind het zelf ook een hele mooie auto, glimlach nog steeds als ik er naar toe loop.Sinner schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:56:
[...]
Mooi zo'n MiTo!Hoe rijdt die 1.3JTDm nou?
Als ze die dingen in 5-deurs hadden gemaakt had ik nu ook Mito gereden.
Op het gebied van rijden zit er veel verschil tussen de standen bij mij (D en N [Alfa DNA standen]) in N kun je gewoon lekker rustig rijden, op die manier ben ik meer van het rijden gaan genieten en rij ook iets rustiger. (Kom van een 2.4 benzine sonata) in de D stand is hij lekker fel en best een snel autootje, heerlijk om door de polder mee te scheuren. De motor zelf begint wel pas lekker te draaien als hij warm staat, zeker bij dit koud weer is het in het begin wat rustig aandoen. Eenmaal warm gaat ie super!
Bij mij was 3-deurs ook een klein probleem, eenmaal gewend valt het wel mee. Maar misschien gaan we de polo van men vriendin omruilen voor een giulietta.
N is toch Neutraal bij een automaat, dan staat ie toch in z'n vrij?RobbertDs1 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:12:
... in N kun je gewoon lekker rustig rijden ...
Ja inderdaad :d Maar had het over de DNA standen. (Heb het er even bijgezet)W1LL3M schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:21:
[...]
N is toch Neutraal bij een automaat, dan staat ie toch in z'n vrij?
Geen ervaring met automaten
Vond het al zo vreemd
De 155 heeft zijn laatste reis gemaakt. Ironisch genoeg met dank aan een Audi A7.
Ik werk namelijk sinds kort bij de VW en Audi dealer, dus mijn nieuwe collega's kunnen deze foto wel waarderen.
Had trouwens bijna een Audi A4 gekocht via mijn nieuwe werkgever, maar was net te laat.
Uitstapje naar een ander merk als daily driver is dus een serieuze optie geworden wegens gebrek aan interessante Alfa's, de 147 die ik nu rijd bevalt me niet (veel te klein), en de potentiele hobby auto zal mogelijk ook geen Alfa meer worden indien het budget het toelaat in de toekomst...

Ik werk namelijk sinds kort bij de VW en Audi dealer, dus mijn nieuwe collega's kunnen deze foto wel waarderen.
Had trouwens bijna een Audi A4 gekocht via mijn nieuwe werkgever, maar was net te laat.
Uitstapje naar een ander merk als daily driver is dus een serieuze optie geworden wegens gebrek aan interessante Alfa's, de 147 die ik nu rijd bevalt me niet (veel te klein), en de potentiele hobby auto zal mogelijk ook geen Alfa meer worden indien het budget het toelaat in de toekomst...
Verwijderd
Zonde van die 155, potverdorie zeg.
Wat rekent de garage bij jullie voor het verversen van olie in de bak bij een 2.0-2.2 JTS?
Wat rekent de garage bij jullie voor het verversen van olie in de bak bij een 2.0-2.2 JTS?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2017 00:33 ]
Heb ook een paar jaar een Mito JTDm gereden, heerlijk autootje. Alleen het opwarmen in de winter ging niet zo vlot inderdaad. Was een bijverwarmingsoptie voor te krijgen, maar alleen af fabriek.RobbertDs1 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:12:
[...]
Ja ik vind het zelf ook een hele mooie auto, glimlach nog steeds als ik er naar toe loop.
Op het gebied van rijden zit er veel verschil tussen de standen bij mij (D en N [Alfa DNA standen]) in N kun je gewoon lekker rustig rijden, op die manier ben ik meer van het rijden gaan genieten en rij ook iets rustiger. (Kom van een 2.4 benzine sonata) in de D stand is hij lekker fel en best een snel autootje, heerlijk om door de polder mee te scheuren. De motor zelf begint wel pas lekker te draaien als hij warm staat, zeker bij dit koud weer is het in het begin wat rustig aandoen. Eenmaal warm gaat ie super!
Grootste verbetering was na een bezoekje aan Squadra (Savali mag ook uiteraard) voor een software update. (chiptuning
ABS Storing bleek een kapotte remlichtsensor... ABS lijkt me toch wel prettig met deze weersomstandigheden
Welk model? Heb ook af en toe ABS storing (1.8 TS) sinds een maand.Tsjilp schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:34:
ABS Storing bleek een kapotte remlichtsensor... ABS lijkt me toch wel prettig met deze weersomstandigheden
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
how goes it?!feep schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:36:
Bedankt voor jouw uitgebreide reactie.
Ik heb het peil van de remvloeistof gecontroleerd en die zit tot vlak onder de max vol.
Als ik jouw reactie goed begrijp zouden de drukgroep, koppelingsplaat en hydraulische druklager vervangen moeten worden doordat de koppelingscilinder ingebouwd is in de hydraulische druklager.
Van de drie offertes weet ik zeker dat de 1e en de 3e inclusief BTW zijn.
Ik ga morgen weer bellen om meer duidelijkheid te krijgen.
Specht schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:20:
De 155 heeft zijn laatste reis gemaakt.
blabla VAG blabla duits blabla VAG blablabla...![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Alfa GT 1.8 uit 2005KhaZ schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:36:
[...]
Welk model? Heb ook af en toe ABS storing (1.8 TS) sinds een maand.
Hoe kwam je erachter dat het de remlichtsensor was?
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Verwijderd
Hoe anders dingen kunnen lopen dan je verwacht... Ik kocht een prachtige Alfa GT uit '09 met iets meer kilometers (~180k) dan ik wilde (tot 150k). Maar wat een prachtwagen, en een stuk leuker om aan te schaffen ook.Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:58:
Mijn jaar eindigde met een domper want de prachtige witte Giulietta 2.0jtdm uit '11 ... werd onder mijn neus vandaan verkocht.
......
Foto's volgen
want ?Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:27:
[...]
en een stuk leuker om aan te schaffen ook.
feli!!
Verwijderd
Gewoon oud-hollands: een stuk lagere aanschafwaarde dan de ~14-15 van de giulietta.
Edit: En hartelijk bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2017 11:31 ]
Door de onduidelijkheid van de verschillende offertes heb ik nog een offerte opgevraagd bij een Alfa specialist. Die kwam met een offerte met daarop de juiste onderdelen en een schappelijke prijs. Hij had dezelfde reparatie een week eerder ook uitgevoerd dus wist precies de onderdelen en de prijs. Vandaag heb ik met wat moeite de garage gehaald. Hopelijk gaat alles goed en worden er geen aanvullende zaken gevonden die vervangen moeten worden.
ik duim met je mee
Iemand deze al besteld? 
Ben wel in de markt voor een familiebak, maar deze ligt een stukje boven budget
ik zag het, maar ik wil geen familie meesleuren dus lama
Wat mag die gaan kosten dan? Ik sowieso nog helemaal niet begrepen in welk segment deze SUV zit.Luuk84 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:24:
Iemand deze al besteld?
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Dan laat je die thuisAlfa90_Buttje schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:49:
ik zag het, maar ik wil geen familie meesleuren dus lama
Die first edition volgens mij 68.000. De vanaf prijs dacht ik, rond de 50.000? Dus ik vermoed een concurrent voor de X3, Q5, Die jaguar en porsche macan misschien?fynrd1 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:09:
[...]
Wat mag die gaan kosten dan? Ik sowieso nog helemaal niet begrepen in welk segment deze SUV zit.
Voor mijn gevoel, idd de Macan, maar ook de GLC coupe en de X4. De QV zal wel niet verkocht worden dan, of nja, nauwelijks. Wat zal die dan wel niet gaan kosten, minimaal 120.000 oid?Luuk84 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:40:
[...]
Dan laat je die thuis
[...]
Die first edition volgens mij 68.000. De vanaf prijs dacht ik, rond de 50.000? Dus ik vermoed een concurrent voor de X3, Q5, Die jaguar en porsche macan misschien?
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Net mijn auto weer opgehaald na het vervangen van de koppeling. Gelukkig geen aanvullende zaken hoeven vervangen dus de schade is beperkt gebleven tot 1000 euro. Hij rijd nu weer heerlijk en hopelijk voor heel veel kilometers.
nice !!! 
wat hebben ze nu precies vervangen? Had ik gelijk met een hydraulisch druklager wat de koppeling bedient en hebben ze die vervangen samen met de koppelingsplaten?
blijft veel geld trouwens .. damn

wat hebben ze nu precies vervangen? Had ik gelijk met een hydraulisch druklager wat de koppeling bedient en hebben ze die vervangen samen met de koppelingsplaten?
blijft veel geld trouwens .. damn

Ze hebben de volgende onderdelen vervangen
1 ) Koppelings set ( drukgroep en koppelingsplaat )
2 ) Hydraulisch druklager bak zijde
3 ) Hydraulisch koppelingsunit pedaalzijde
4 ) Koppelingsvloeistof
5 ) Arbeidsloon incl klein materiaal
Is inderdaad veel geld. Hopelijk gaat deze langer mee dan 100k
1 ) Koppelings set ( drukgroep en koppelingsplaat )
2 ) Hydraulisch druklager bak zijde
3 ) Hydraulisch koppelingsunit pedaalzijde
4 ) Koppelingsvloeistof
5 ) Arbeidsloon incl klein materiaal
Is inderdaad veel geld. Hopelijk gaat deze langer mee dan 100k
hebben ze iig nu ALLES gedaan, mag deze het weer even volhouden inderdaad !!
Zo, mijn ouwelui zijn ook Alfa-loos nu. De Alfa 166 2.5 V6 met 145.000 km (jaar geleden bij verkoop-interessepeiling geen enkele interessse in) met slooppremie ingeruild (yup, papieren ingenomen en wordt gesloopt aldus de dealer) op een nieuwe Fiat 500x 1.4 multiair, private lease dus over 4 jaar komt er weer wat anders. 
Verkoop van de 155 onderdelen loopt inmiddels prima. EPS uitlaat, lichtervliegwiel, 2.0 fusees verkocht.
En er is interesse in complete interieur...
Binnenkort de motor en bak eruit lepelen en resterende plaatwerk eraf.
Verkoop van de 155 onderdelen loopt inmiddels prima. EPS uitlaat, lichtervliegwiel, 2.0 fusees verkocht.
[ Voor 11% gewijzigd door Specht op 29-01-2017 20:07 ]
Verwijderd
Ah, was die slooppremie nog wat waard?Specht schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:16:
Zo, mijn ouwelui zijn ook Alfa-loos nu. De Alfa 166 2.5 V6 met 145.000 km (jaar geleden bij verkoop-interessepeiling geen enkele interessse in) met slooppremie ingeruild (yup, papieren ingenomen en wordt gesloopt aldus de dealer) op een nieuwe Fiat 500x 1.4 multiair, private lease dus over 4 jaar komt er weer wat anders.
Carrosserie met papieren en kenteken gaat ook nog in de verkoop voor paar 100 euri (voor degene die nog op zoek zijn naar een roestvrije donor).
Echt zonde van die wagens - ze zijn extreem comfortabel, maar de waarde (en met 145.000, zoek er maar eens een op? dat wordt nog moeilijk) is gewoon nihil.

Zo ziet het er bij mij nu uit - de Alfa (FL 2.4JTDm 175PK) heb ik al een tijdje maar na de Saab 9-7x wilde ik toch weer een SUV. Dus de X5 aangeschaft met het idee om de Alfa er uit te doen, en wat gebeurd er? De BMW staat al weken stil. Ik rij gewoon veel liever in de Alfa.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2017 14:37 ]
Met dank aan Nachtnet 
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=p262k_g3rLg]
en deze nog ..Bron: http://www.carscoops.com/...r.com&utm_campaign=buffer
Alfa Romeo Giulia DTM Racer Has Us Drooling For The Real Thing
With the Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, the Italian automaker hopes to rival the BMW M3, Mercedes-AMG C63 and Audi RS4 and if the reviews are to be believed, it has done quite a respectable job, on the road at least.
However, at this stage, Alfa Romeo hasn't launched a dedicated race version of the Giulia and could benefit from doing so, particularly if such a car was entered into DTM competition.
Will it happen? Who knows, but in the meantime, RC-workchop has rendered such a car.
Starting with a Giulia Quadrifoglio, the car has been rendered with all the insane aerodynamic elements of existing DTM race cars, meaning it includes flared wheel arches, a towering rear wing, center-locking wheels, bold front canards and a stripped-out interior now outfitted with a white roll cage.
Making the Giulia DTM all the more amazing is the Martini Racing livery which suits the design of the sedan absolutely perfectly.
It's impossible to say if Alfa is planning such a version of the Giulia, but the brand's official Facebook page did actually comment a love heart emoji on the original photo.
Please Alfa, make this a reality. Sincerely, all car enthusiasts.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=p262k_g3rLg]
En de GT is ook weer terug met een compleet gereviseerde bak, nieuwe koppeling, gereviseerde startmotor, Q2, hoop klein spul en 2 jaar garantie. Ze hebben er geen half werk van gemaakt, na montage vond de monteur hem nog niet lekker klinken en heeft de hele bak er weer onderuit gehaald om een onderdeel te wisselen. Resultaat is prima, schakelen gaat weer als nieuw. Q2 nog niet veel van gemerkt met zomerbandjes en -5.
Ben blij dat ik besloten heb de hele bak te reviseren en niet alleen de koppeling te vervangen (die was na 275.000 km toch echt op). Synchro's waren versleten en ook binnenin het differentieel was er slijtage te zien aan de tandwielen. Op naar de volgende 275.000.
Pa was zo vriendelijk zijn GTV 3 weken af te staan, blijven toch lekkere auto's om mee te toeren. Heb er ca. 2500 km mee gereden en mis toch wel het directe karakter van de GTV. Ten opzichte van de GT voelt een GTV een stuk compacter, stuurt ook een stuk directer en je zit een stuk dichter bij het asfalt. Die ouwe katloze twin spark 16v is ook zeker geen verkeerde machine. Lekker geluid en hij hangt goed aan het gas.
Overigens ligt het volgende project al in de garage: 2 katloze 24v spruitstukken van een 166.
Ben blij dat ik besloten heb de hele bak te reviseren en niet alleen de koppeling te vervangen (die was na 275.000 km toch echt op). Synchro's waren versleten en ook binnenin het differentieel was er slijtage te zien aan de tandwielen. Op naar de volgende 275.000.
Pa was zo vriendelijk zijn GTV 3 weken af te staan, blijven toch lekkere auto's om mee te toeren. Heb er ca. 2500 km mee gereden en mis toch wel het directe karakter van de GTV. Ten opzichte van de GT voelt een GTV een stuk compacter, stuurt ook een stuk directer en je zit een stuk dichter bij het asfalt. Die ouwe katloze twin spark 16v is ook zeker geen verkeerde machine. Lekker geluid en hij hangt goed aan het gas.
Overigens ligt het volgende project al in de garage: 2 katloze 24v spruitstukken van een 166.
[ Voor 19% gewijzigd door GA!S op 27-01-2017 21:58 ]
de betaler vervuilt
Klinkt als bijna hetzelfde als wat ik vorig jaar met mijn GT heb laten doen. Welk onderdeel heeft hij nog gewisseld? Het reviseren en in elkaar zetten van de versnellingsbak is bij mij door een gespecialiseerd bedrijf gebeurd. Als hij eenmaal weer in elkaar zit kun je er niks meer aan veranderen/afstellen, zo heb ik begrepen. Ik was (en ben) zelf niet echt tevreden over het resultaat (stroef naar 2 bij koude bak, weerstand naar 3). Ben destijds nog terug geweest voor een dunnere bakolie en dat was het wel. Doet best pijn als je net 4,5k hebt uitgegeven.
Onlangs ook weer onderhoud laten doen en van de gelegenheid gebruik gemaakt om de Wizard eronder te laten zetten om toch maar weer eens te ervaren. Klinkt zeker niet verkeerd, ga nu met nog wat meer plezier een stuk rijden. De koude start is behoorlijk hard, maar het volume op constant tempo is voor mij acceptabel, het is geen overheersend gebrom ofzo; stoor me momenteel meer aan het geluid van de gecupte achterbanden dat zich plots begon te openbaren toen in mijn voorbanden verving. Bij lage toeren hoor je het geluid nu echt van achteren komen, bij hoge toeren neemt het motorgeluid weer de overhand (dus echt geen Ferrarigeluid ofzo wat ik wel eens lees over dit systeem). Het leukst is eigenlijk het gas geven op snelwegtempo, verslavend!
Ik moet binnenkort nog wel terugkomen voor een nieuwe aandrijfas. Dan ga ik gelijk de nog originele schokbrekers ook maar laten vervangen voor Bilstein B6 (zelfde als achter). Wilde ook een veerpootbrug laten monteren maar het flashlube systeem van Vialle zit daarvoor in de weg.
Als ik jouw ervaring met de GTV lees dan moet ik daar toch ook nog maar eens in rijden. Een wat directere en lichtvoetiger turn-in met minder body-roll zou de GT nog beter maken. Zijn hiervoor nog zinvolle upgrades mogelijk? Bijv. een stabilisatorstang? Of eerst maar eens afwachten wat de nieuwe dempers doen.
Ik rijd met complete bilstein / eibach kit + veerpootbrug en vind het niet veel sportiever dan het fabrieksonderstel. Wel merkbaar minder comfortabel. Zou de volgende keer de originele veren houden, maar wel de dempers vervangen tegen doorzakken op drempels. GTA onderstel is gewoon al erg goed.
de betaler vervuilt
Gezien mijn vriendin 90% van de tijd in de auto rijdt en de 145 (net als zijn baasje) iets te dorstig is, moet hij de deur uit. Erg jammer, want het is een fijne wagen waar ik afgelopen jaar behoorlijk wat geld in gestoken heb.

Komende week ga ik een Seat Ibiza 1.4 100PK sport ophalen.
Mochten jullie nog iemand weten voor de Alfa, dan stuur maar een DM
[ Voor 4% gewijzigd door DjVe op 29-01-2017 12:37 ]
Ligt het aan mij of zijn de prijzen van 2e/3e/4e hands 147 weer in de lift gegaan? Vanwege een leasebak de 147 in 2015 met moeite verkocht voor €1000,- zonder bijzondere gebreken maar wel 270k op de teller. Heb een MiTo voor mijn vriendin gekocht vorig jaar en zit zelf eraan te denken toch weer een 147 erbij te kopen, want ze zijn zo leuk
. Het schetst mijn verbazing dat er los van een paar wrakken voor €600-€900 de meest kale en saaie ph1 147's worden aangeboden voor prijzen op en rond de €2000. Nu ga ik sowieso alleen voor een facelift model maar het aanbod is matig. Bijvoorbeeld een blackline zonder stuurbediening en manuele airco
.

Er komt een moment dat de slopers gesloopt zijn en de goede exemplaren blijven rijden. 916 heeft dat nu ook, op een paar slopers na gaan de prijzen weer stijgen.
de betaler vervuilt
Over slopen gesproken...

Complete interieur verkocht. Onderdelen verkoop van mijn 155 heeft binnen een maand al dik 1000 euro opgebracht.
Complete carrosserie (niet rollend) met kenteken en papieren is ook te koop. Ideale donor voor bodem en plaatwerkdelen.

Complete interieur verkocht. Onderdelen verkoop van mijn 155 heeft binnen een maand al dik 1000 euro opgebracht.
Complete carrosserie (niet rollend) met kenteken en papieren is ook te koop. Ideale donor voor bodem en plaatwerkdelen.
Slooppremie zat verwerkt in maandbedrag van private lease.Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:11:
[...]
Ah, was die slooppremie nog wat waard?Geen enkele intresse, gok ik even dat het een VL model was?
Echt zonde van die wagens - ze zijn extreem comfortabel, maar de waarde (en met 145.000, zoek er maar eens een op? dat wordt nog moeilijk) is gewoon nihil.
[afbeelding]
Zo ziet het er bij mij nu uit - de Alfa (FL 2.4JTDm 175PK) heb ik al een tijdje maar na de Saab 9-7x wilde ik toch weer een SUV. Dus de X5 aangeschaft met het idee om de Alfa er uit te doen, en wat gebeurd er? De BMW staat al weken stil. Ik rij gewoon veel liever in de Alfa.
Geloof dat ze nu iets van 300 euro p maand betalen ipv 450. Was een korte aanbiedingsactie bij Fiat op nieuwe voorraad modellen.
Per toeval reed ik deze week langs drie verschillende Alfa "demontage" bedrijven en inderdaad sommigen hebben wel 30 halve 147's voor de deur staan.GA!S schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:39:
Er komt een moment dat de slopers gesloopt zijn en de goede exemplaren blijven rijden. 916 heeft dat nu ook, op een paar slopers na gaan de prijzen weer stijgen.
Bij de GT merk je goed dat de onderdelen die hij deelt met de 147 geen drol kosten, maar Busso onderdelen zo goed als onvindbaar en reteduur zijn.
de betaler vervuilt
Wie kan de gloeibougies vervangen van mijn 159 8v? Wel een Alfa expert graag! Omgeving Eindhoven. Krijg namelijk de melding dat hij niet beschikbaar is.. Wil ook de laadspanning van de Dynamo gemeten hebben als dat kan of iemand die dat zou kunnen doen.. Thanks alvast!
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Je weet inmiddels toch wel een garage te vinden rondom je huis? Of ga je elke keer naar een ander?
Ik ga normaal gesproken naar een garage hier in de buurt, alleen de kwaliteit is omlaag gegaan daar... Voor speciale zaken ga ik meestal naar België daar werkt iemand voor Alfa en doet dit als hobby ernaast.. Dus vandaar de vraag.. Geef het geld liever aan een specialist hier ofzo dan aan de garage... De helft weten vaak niet eens wat ze doen en laten me dingen vervangen wat niet nodig blijkt te zijn achteraf...KhaZ schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:06:
Je weet inmiddels toch wel een garage te vinden rondom je huis? Of ga je elke keer naar een ander?
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB