Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 52 ... 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 13:09
@ versnellingsbak discussie: je kan wellicht de v6 bak van een 916 GTV 24v (vanaf 1998) proberen. Deze heeft veel langere overbrengingen, hetgeen ik prettiger vond voor dagelijks verkeer dan de GTA bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__1337__ schreef op zondag 18 januari 2015 @ 22:16:
@ versnellingsbak discussie: je kan wellicht de v6 bak van een 916 GTV 24v (vanaf 1998) proberen. Deze heeft veel langere overbrengingen, hetgeen ik prettiger vond voor dagelijks verkeer dan de GTA bak.
Dat past niet op de 3.2 van de GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En.... tromgeroffel.

Dit is het geworden. 18" zeer nette zwarte Toora's.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-OPFS8J4J-G.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
En waarom past dat niet? Is gewoon een c630 bak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bak van een 3.0 is toch anders dan een 3.2? of vergis ik me nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

LVGH schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:24:
[...]

Ik vind dat dus ook erg lelijk. Heb gister geprobeer een Yatour aan te sluiten op mijn Connect Nav maar hij lijkt niet goed te werken (met hetzelfde SD kaartje dat in mijn oude GT wel werkte). :'(
Mijn unit is sowieso brak, de cd-speler doet het niet goed en ook de tripcomputer werkt niet. Ik kan er dus alleen maar radio mee luisteren momenteel.

Zit me nu maar weer te oriënteren op een aftermarket unit die aan de eisen voldoet:
- (micro)SD slot aan de voorkant
- USB poort liefst ook aan de voorkant
- ingebouwde microfoon (geen zin in veel draden wegwerken)
- compatible met stuurwielbediening
- afneembaar front ivm diefstalrisico

Wel of geen navi vind ik dan nog niet eens het belangrijkst. Zou leuk zijn als het werkt met Android voor Flitsmeister en navigeren ofzo. Ik zou het eigenlijk prima vinden om gewoon weer de blaupunkt 1DIN te hebben en de bekerhouder zoals in mijn vorige GT. Kun je dat probleemloos retrofitten en zo ja, waar vind je dat?
Iemand nog een idee of er zo een radio bestaat? Ondertussen ben ik driftig op zoek. het enigste wat ik tegen kom is van audiovolt. De ervaringen op het internet wat je vindt zijn niet echt positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:02:
De bak van een 3.0 is toch anders dan een 3.2? of vergis ik me nu...
Zijn allemaal dezelfde bakken, enkel de overbrengingen zijn anders. Zijn ook genoeg mensen die een GTA koppeling monteren in een 3.0 24v, dus waarom zou de bak dan andersom niet passen? Allemaal C630 bakken.

Trouwens, geweldige wielen heb je gekocht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__1337__ schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 18:59:
[...]

Zijn allemaal dezelfde bakken, enkel de overbrengingen zijn anders. Zijn ook genoeg mensen die een GTA koppeling monteren in een 3.0 24v, dus waarom zou de bak dan andersom niet passen? Allemaal C630 bakken.

Trouwens, geweldige wielen heb je gekocht >:)
Ik stond laatst een bak te wisselen van een 2004 laguna 1.6. Bak kwam van een 2005 laguna 1.6: pastte niet.

En bij Alfa kan je een bak van 10jr geleden nemen en erop schroeven. Dat is pas heerlijk.

Thanks! Morgen komen de banden binnen en gaan ze onder de GT. Ik hoop dat ik een goede keus heb gemaakt met (metallic) zwart onder een lichte auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Moet je proberen met 2 155's, beide uit 1995 en beide een 1.8 8v sport (widebody).

Toch was de deur (bekabeling) niet 1 op 1 over te zetten / aan te sluiten.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

155 tussenmodel is de grootste onderdelendraak die ik ooit gehad heb...

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
De GT gaat eruit! Ik ga de komende tijd over op iets kleins en heel goedkoop! Ik denk een VW Up. Gezien ik zelf helemaal niet meer in de gt rij en de vrouw alleen naar haar werk en de supermarkt gaat met dat ding is het me nu te duur geworden. Eeuwig zonde want ik weet dat ik weinig plezier ga beleven aan een upje.
Een alfa GT 2.0 Selespeed uit 2004 met 140.000 op de teller en een pioner navigatiesysteem ingebouwd....van buiten en binnen erg netjes alleen de selespeed bak heeft wellicht een keer wat onderhoud nodig. Ik zat zelf te denken om rond de 7000 te beginnen en maar te kijken waar het schip land.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lj_tree schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:03:
De GT gaat eruit! Ik ga de komende tijd over op iets kleins en heel goedkoop! Ik denk een VW Up. Gezien ik zelf helemaal niet meer in de gt rij en de vrouw alleen naar haar werk en de supermarkt gaat met dat ding is het me nu te duur geworden. Eeuwig zonde want ik weet dat ik weinig plezier ga beleven aan een upje.
Een alfa GT 2.0 Selespeed uit 2004 met 140.000 op de teller en een pioner navigatiesysteem ingebouwd....van buiten en binnen erg netjes alleen de selespeed bak heeft wellicht een keer wat onderhoud nodig. Ik zat zelf te denken om rond de 7000 te beginnen en maar te kijken waar het schip land.
ik zou iets eerlijker zijn over je selespeed problemen (vooral hier, want wij hebben alles al gelezen).

Anders heb je over een paar weken weer een zeikende particulier aan je deur, zeker als hij (door middel van dit topic bijvoorbeeld) kan aantonen dat jij al een tijd gezeik had met die bak.

Oja, en uhh... een nette van de eerste eigenaar kost 6500 http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

P.S. Niet om je auto af te branden hoor!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En klaar is m'n nieuwe kindje O+

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-A7P8RGDI-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-SNCV4VCQ-G.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Netjes hoor Intelligo!

Over die selespeed bak ga ik eerlijk zijn hoor! Moet wel zeggen dat ik recent een sensor schoon heb laten maken en het nu beter is dan voorheen. Ik heb op 2 februari een afspraak bij Driessen in Eindhoven. Die gaan me een vonnis geven over wat er nu precies mis is en wat het gaat kosten om het eventueel te verhelpen. Dit ga ik ook bij de verkoop aangeven.
Voor de rest een prima auto. Hoop eigenlijk niet minder te krijgen dan die 6500:S

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik heb een jongere JTD met alle opties en minder km's (vrij uniek voor een jtd) voor minder verkocht... En dat was 3 jaar geleden.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
_O_ wauw! Echt prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 19:10
strak @ hierboven :)

Misschien nog een paar pics wat lager genomen?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 22:34
Iemand een goede ervaring met een poetsbedrijf, die ook kunnen restyle en polijsten en interieur etc doen.

Regio Ede / Veenendaal, ik weet er bij ons in de buurt Autoglans.nl zit maar het gaat meer om het vertrouwen :+.

Ik rij liever naar een liefhebber zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Blijft een prachtige auto!!, meer foto's en ook van je interieur :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mektheb schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:55:
Iemand een goede ervaring met een poetsbedrijf, die ook kunnen restyle en polijsten en interieur etc doen.

Regio Ede / Veenendaal, ik weet er bij ons in de buurt Autoglans.nl zit maar het gaat meer om het vertrouwen :+.

Ik rij liever naar een liefhebber zegmaar.
Moet je even op het carclean forum kijken, ik ken iemand in Limburg maar dat zal wel wat tever zijn. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Bedankt voor de tip:), ga is even neuzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand intresse in een 1995 Alfa Spider 3.0V6 12v, zwart, zwart lederen interieur, airco. Heeft wel wat liefde nodig, maar is motorisch helemaal 100%!

Mag weg omdat mijn verzameling een beetje uit de hand loopt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

pm eens een prijs, P1 origineel?

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GA!S schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 15:46:
Je hebt een DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
GA!S schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 15:46:
oew GA!S en 6 kabouters! :9

.. nu nog zo'n kookset erin :Y)

[ Voor 55% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-01-2015 20:21 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste stand van zaken aan huize Intelligo O+

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-TIGHOM4X-G.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
oOo *O* , not bad :9 !

Zou ook wel een 3.0 12v willen, dingen klinken erg goed, so they say... , LPG erin & boeken met die bak.

OT:
Binnenkort 305mm mito QV kitje voor op mijn 147 :D, heeft 3000 kilometer gereden en is zgan.

Afbeeldingslocatie: http://professionele-alfaromeo-service.nl/images/template-content/brembo.jpg

Meteen maar RVS remleidingen en knappe remvloeistof regelen, kunnen we stoppies maken 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 11:18

Daniel36

vernieuwde formule

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:03:

[afbeelding]
Mooi!
En wat is die derde auto als ik vragen mag?
Nog een Italiaanse schone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel36 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:02:
[...]

Mooi!
En wat is die derde auto als ik vragen mag?
Nog een Italiaanse schone?
Nee, dat is een Seat Ibiza met zeer potente 1.2 3kabouter 8)7

de Spider staat helaas in de stalling lekker warm en droog, anders had ik hem er zeker even bijgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 11:18

Daniel36

vernieuwde formule

Je bent in het gezegende bezit van een station, een GT en een Spider?
Mijn complimenten voor je smaak.
Nou ja, die Seat zien we dan wel over het hoofd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel36 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:34:
Je bent in het gezegende bezit van een station, een GT en een Spider?
Mijn complimenten voor je smaak.
Nou ja, die Seat zien we dan wel over het hoofd O-)
Die seat is voor de handel, die blijft hier niet :9

Klopt ja, mijn vriendin rijdt in de 156SW, ik in de GT (en de 156SW als ik onderdelen moet ophalen :+ ) en de spider is voor in de zomer, maar die wil ik eigenlijk vervangen voor OF een ouder model spider, of stiekem misschien de nieuwe spider op basis van de Brera... Ik vergeef 'm zijn zwaarlijvigheid puur op design, wat een prachtig ding...

Of een V6 in 't goud/geel....

http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

man das mooi :9~

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Kan 'm wel voor je bekijken hoor :) Da's hier 20km verderop.

Ken ze wel, ze zijn (of waren) ook Alfa Romeo dealer. M'n 166 heeft daar o.a. een turbo transplantatie ondergaan.

[ Voor 49% gewijzigd door Harry op 25-01-2015 18:11 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harry schreef op zondag 25 januari 2015 @ 18:07:
Kan 'm wel voor je bekijken hoor :) Da's hier 20km verderop.

Ken ze wel, ze zijn (of waren) ook Alfa Romeo dealer. M'n 166 heeft daar o.a. een turbo transplantatie ondergaan.
Thanks, maar ik doelde enkel op de kleur. Hij mist 2 cilinders onder de motorkap :-(

Fototje van mijn Spider om het af te maken :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-WW7AQOBO-G.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2015 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
.. als je in die kleur kieskeurig gaat zijn kun je nog lang moeten gaan zoeken denk ik.

Hoewel qua sound en cabrio ik je natuurlijk geen ongelijk kan geven O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ing._Buttje schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:24:
.. als je in die kleur kieskeurig gaat zijn kun je nog lang moeten gaan zoeken denk ik.

Hoewel qua sound en cabrio ik je natuurlijk geen ongelijk kan geven O+
Ik ben ook bang dat 't een lange zoektocht word... Ach, wie weet wat er op mijn pad komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:23
Mag ik ook een dm? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil het ook wel gewoon hier posten hoor, dat is misschien wat makkelijker dan iedereen apart DM-en.

Ik wil voor de spider €1600 hebben, op marktplaats kost 'ie 2250. Volgens mij een koopje voor een V6 met een dergelijke km-stand (170.000). Hij heeft wel liefde nodig, maar daar is de prijs natuurlijk ook naar. Meer foto's zijn evt ook beschikbaar als je je mailadres even naar me toestuurt :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is DIT geen ding geworden!

:9~ :9~ :9~ O+ O+ O+

Afbeeldingslocatie: http://automedia.investor.bg/files/articles_body/2011-04/immag144.jpg

Hebben hebben hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBQ-MAN_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Stuit ik toch plotseling op een heus Alfa topic hier op Tweakers. Mag mijn eigen trots natuurlijk niet op ontbreken :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/36z498D.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:58
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:03:

[afbeelding]
Mooi plaatje. De auto's natuurlijk maar zeker ook het huis :)
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:40:
[...]

Ik ben ook bang dat 't een lange zoektocht word... Ach, wie weet wat er op mijn pad komt :)
Moet het een 12V zijn? Er staat al een tijdje een gele 3.0 24V te koop in Limburg. Ziet er op de foto's erg mooi uit. Ik was al lang gaan kijken als ik niet al een Alfa V6 had. Nu wil ik er graag een cabrio bij met RWD.

Intussen ben ik ook weer een garagebezoekje verder. Er was een lekkage in de leidingen van de stuurbekrachting. Gelukkig niet te lang mee doorgereden waardoor de pomp nog goed was. Mijn GT heeft geen bodemplaat onder de motor. Kan dit kwaad? Vocht en zout komt toch overal wel en zolang je de grond niet raakt beschadigt er niks..maar als je bijv. in de wasstraat de onderkant wast dan komt er wel erg veel vocht bij alle leidingen/kabels. Als het beter is dan laat ik deze wel even monteren.. Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:12

pinda powerrr

Slow down...

Onder mijn 156 hangt een alu plaat van Tuynder (iets dikker dan de Alfisti versie) en het houdt gewoon een hoop rotzooi buiten. Je weet zeker dat er geen opspattende steentjes schade kunnen toebrengen aan whatever er allemaal hangt.
Bijkomend voordeel, de plaat is dusdanig stug, dat er een positief effect is op het stuurgedrag, een onderste veerpootbrug zeg maar (heb er boven ook een). Ik merkte het toen ik voor een testritje zonder plaat reed, wat een verschil al bij de eerste rotonde die ik tegenkom als ik hier de wijk uit rijdt!

Voor mij is het dus dubbel voordeel. Vraag even bij Tuynder of ze voor jouw GT ook de goede hebben (zal haast wel, verschillen zijn klein tussen de 147, 156 en GT).

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LVGH schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:00:
[...]

Mooi plaatje. De auto's natuurlijk maar zeker ook het huis :)

[...]

Moet het een 12V zijn? Er staat al een tijdje een gele 3.0 24V te koop in Limburg. Ziet er op de foto's erg mooi uit. Ik was al lang gaan kijken als ik niet al een Alfa V6 had. Nu wil ik er graag een cabrio bij met RWD.

Intussen ben ik ook weer een garagebezoekje verder. Er was een lekkage in de leidingen van de stuurbekrachting. Gelukkig niet te lang mee doorgereden waardoor de pomp nog goed was. Mijn GT heeft geen bodemplaat onder de motor. Kan dit kwaad? Vocht en zout komt toch overal wel en zolang je de grond niet raakt beschadigt er niks..maar als je bijv. in de wasstraat de onderkant wast dan komt er wel erg veel vocht bij alle leidingen/kabels. Als het beter is dan laat ik deze wel even monteren.. Wat is wijsheid?
heb je daar een link van? Ik vind het niet op MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:52:
[...]

heb je daar een link van? Ik vind het niet op MP.
Denk dat hij deze bedoeld ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo.... Dat is inderdaad een plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
Die bedoel ik inderdaad. Weet niet of er iets mis mee is, hij staat wel al een hele tijd te koop (zeker een half jaar). Eerst vroeg de verkoper meer. 't Is natuurlijk wel import, volgens mij was er in 2001 in NL ook nog geen 24V (pas in 2002).

Heeft iemand een linkje naar die bodemplaat bij Tuynder? De website is nu niet bepaald het toonbeeld van gebruiksgemak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Die bodemplaat staat niet op de website, even bellen of langs gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil toch eigenlijk niet van mijn Spidertje af denk ik... :+

Heb maar alvast een nieuwe set Vredestein Ultrac's ervoor besteld, dan gaan we van 't weekend maar eens wat hobbyen er aan, en kan hij volgende week even voor een nieuwe APK. En dan bij de eerste zonnestralen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 97% gewijzigd door _eLMo_ op 20-02-2018 18:54 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_eLMo_ schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:45:
[...]

Ik was net met m'n vriendin aan het overleggen :P
het kan nog steeds, er komt alleen een set Vredestein banden bij :P Prijs viel mee hoor, en nodig was het zowiezo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Oh ja, dat is waar, Nederlandse Alfa's komen uit Born... :+

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Alfa Romeo staat in 2015 prominent op de nieuwe Ferrari :)

Afbeeldingslocatie: http://formule1.nl/media/uploads/media_images/2015-01-30/Ferrari_back.jpg

.. nou hopen dat ze nog binnen de top 10 komen, dan zien we ze wellicht ook nog eens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:01
Haha, ging het net posten!
Ook een vernieuwde logo:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HNVLpq8.gif
Gaan de Amerikaanse dealers blij mee zijn, na een jaar al nieuwe borden enz. :P

[ Voor 34% gewijzigd door Bwlian op 31-01-2015 14:59 ]

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
vraag me af hoe ze dat in kleur willen doen nu de middellijn weg is :/

Afbeeldingslocatie: http://www.adsavvy.org/wp-content/uploads/2008/10/alfa_romeo_logo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:01
Iemand heeft een voorbeeld gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8wrX05t.jpg

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdweide
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-07 10:28
Sinds een paar maanden eigenaar van deze GT 3.2 v6.

Geweldige auto, minder geweldig in verbruik ;-)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v132/kvdweide/gt-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v132/kvdweide/gt-02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v132/kvdweide/gt-03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v132/kvdweide/gt-04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v132/kvdweide/gt-05.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Heel erg nice! :)

iedereen rijdt GT tegenwoordig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdweide
Tot nu toe nog maar 1 andere GT gezien in Utrecht ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 23:01

KhaZ

Alfa Romeo

Prachtige bak!!

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
Ik ken er in elk geval nog drie ;) Die van mij, mijn ex-JTD en zag van de week bij mij in de buurt ook een zilverkleurige staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik rij met mijn GT ook regelmatig door Utrecht :+

P.S. als het verbruik je zo dwars zit, wil ik over een half jaar wel ruilen tegen een GT 1.9JTD _/-\o_

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2015 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
kvdweide schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:24:
Sinds een paar maanden eigenaar van deze GT 3.2 v6.

Geweldige auto, minder geweldig in verbruikk ;-)
p.s. anders leg je er LPG in .. binnen een jaar terug verdient als je 20k rijdt en volgend jaar schone winst!

/me schopt GA!S !!

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verbruik? Wat is dat. 1:7 is toch prima. Inmiddels ruim 100k in mijn GT gereden in 2 jaartjes tijd.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GA!S schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:57:
Verbruik? Wat is dat. 1:7 is toch prima. Inmiddels ruim 100k in mijn GT gereden in 2 jaartjes tijd.
Het is maar waar je budget aan wilt besteden, dat betekend namelijk dat jij voor €1000 per maand tankt.

Dat kan jij wel prima noemen, maar ieder weldenkend mens was inmiddels op diesel of LPG overgestapt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
En ik vind 140 euro per maand aan tanken al veel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:22:
[...]

Het is maar waar je budget aan wilt besteden, dat betekend namelijk dat jij voor €1000 per maand tankt.

Dat kan jij wel prima noemen, maar ieder weldenkend mens was inmiddels op diesel of LPG overgestapt 8)7
GA!S z'n andere nickname is dan ook GAS! :+

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdweide
Als je voor een GT 3.2 V6 gaat, lijkt het mij een bewuste keuze. Ik stoor mezelf ook niet aan het verbruik.

Zelf fiets ik door de stad. Dit is sneller en goedkoper dan filerijden in Utrecht. GT is leuk voor de langere ritjes en om af en toe het gaspedaal te vloeren. :)

[ Voor 35% gewijzigd door kvdweide op 04-02-2015 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Ik ben je nog niet tegengekomen in Utrecht. Wat een prachtige GT heb je trouwens, heb 'm nog gezien bij Prins een tijdje terug. Als ik alles met het huis op de rit heb, komt er zeker weer een busso v6. Vind de 1.3 jtd mito met chip best leuk, maar tis niks vergeleken bij de busso....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdweide
Thx! Klopt, hij komt bij Prins vandaan. Ver weg, maar wel goede service.

Went overigens snel zoveel pk's. Terug gaan zal wel even wennen zijn. Voorlopig nog niet in ieder geval.

Succes met de toekomste v6!

[ Voor 7% gewijzigd door kvdweide op 04-02-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Klopt, went ontzettend snel! Maar blijft leuk zo'n dikke v6. Geniet ervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
Iemand nog een Wizard uitlaat kopen voor een GT 3.2? >:) Ligt hier maar in de weg.. volledig custom made RVS, mooi spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Klinkt ook geweldig. Heb hem ook onder mijn 147 GTA gehad. Klinkt geweldig bij koude start. Wel eens fietsers aan het schrikken gemaakt bij het overschakelen in een tunnel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nu al zover... de alfa problematiek begint ;(

Moeilijk starten, bestuurdersraam wilde niet meer open... Goed nieuwe accu erin dan is het vast over.

Natuurlijk niet, nieuwe accu er in en nu doen alletwee de ramen het niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Ruiten resetten? Dwz de knopjes van de ruiten c.a. 10 seconde naar boven houden? Komt vaker voor na stroomverlies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__1337__ schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:29:
Ruiten resetten? Dwz de knopjes van de ruiten c.a. 10 seconde naar boven houden? Komt vaker voor na stroomverlies..
Dat werkt helaas alleen als je ruiten niet goed/stapsgewijs openen. Mijn kmteller knippert nu ook, wat duidt op een ontbrekend signaal in de canbus. Raamcomputer denk ik overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Dit weekend de laatste hand aan het achterstallig onderhoud aan de GT ingehaald. Complete voorwielophanging is nu vervangen, 4 draagarmen, nieuwe homokineetrubbers en stuurkogels. Volgende week nog een setje remschijven en blokken want mijn standaard Brembo's houden niet van mijn CL 5 blokjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/GT-3.2/GT-43.jpg

Haarscheurtjes door de warmteontwikkeling. Gaat nu een setje warmtebehandelde Brembo's op met FM remblokken. Als dat niet werkt komen er de volgende keer geperforeerde schijven op.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice! Zal weer een stuk fijner rijden.

Heb ik net m'n GT diesel zoals ik het hebben wil, krijg ik zaterdag het definitieve groene licht op een nieuw huis, dicht bij mn werk en met hal eraan om de autohandel van huis uit voort te zetten.

Toch maar de ogen open houden voor een GT V6.... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Geporforeerd heeft de neiging te gaan scheuren en de gaten gaan vol zitten met zooi, ik kan je de ATE Powerdiscs aanbevelen, die kunnen behoorlijk wat mishandeling hebben. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Gisteren mito QV (305mm) klauwen laten monteren, z.g.a.n overgenomen met slechts 4000km+- gelopen.

Enige jammere is toen het klaar was de hoofdremcyl er geen zin meer in leek te hebben.. , motor uit houd het systeem keurig druk (rempedaal is keihard) , eenmaal gestart & 1x remmen en hij ligt vrijwel op de vloer. snel pompend remmen krijg je hem wel weer omhoog. Lekt geen olie, is ergens vacuum lek. Stom toeval, of -iets- gebeurt tijdens ontluchten / verse remvloeistof, dont know.

Jammer genoeg dus niet mee naar huis kunnen nemen :(

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/84617602/IMG_20150207_160712.jpg

past prima op 16" OZ superturismo's :+

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/84617602/IMG_20150207_152147.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/84617602/IMG_20150207_152142.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door thijszor op 08-02-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
pssst pics doen het niet :P

nice :)

[ Voor 27% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-02-2015 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Beter ontluchten. Let echt heel nauw, motor uit merk je niets want dan doet de rembekrachtiger het niet. Hoe heb je ontlucht?

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
GA!S schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:27:
Beter ontluchten. Let echt heel nauw, motor uit merk je niets want dan doet de rembekrachtiger het niet. Hoe heb je ontlucht?
Laten ontluchten, zelf niet gedaan. Ze hebben daar gekoppeld aan een compressor een contraptie staan. Eerst voor gedaan, en uit probeersel ook nog achter maar maakte geen verschil.

Verder geen expert, maar heb er vertrouwen in dat ze weten hoe 't moet. Set komt van de 147 af van degene die 't monteerde. (H&S Corse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik zou hem nog eens oldschool ontluchten met pedaal op druk en 1 man met sleutel bij de remklauw.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Ook dat hebben ze gedaan, toen het eerste niet lukte. No succes unfortunately..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Hoi!

Mag me ook weer melden (alweer)
Zaterdag de stoute schoenen aan getrokken en een GTA gekocht ;)
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Cars/Alfa%20Romeo%20156%20GTA/IMAG03261.jpg

De Spider heb ik ook nog steeds en de 159 staat te koop: http://link.marktplaats.nl/m896956709

Al een behoorlijke lijst met dingetjes die ik aan wil pakken bij de GTA, maar eerst de 159 de deur uit!

[ Voor 15% gewijzigd door k0ewl op 09-02-2015 11:53 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Effe die zakken cement uit de kofferbak halen voordat je een foto maakt. :+

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 23:45

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Kijk, het betere werk! Hij lijkt wel ERG laag inderdaad, maar zo'n 156 GTA blijft een topper.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
Gave bak. Wat moet eraan gebeuren? Ik zie hem inderdaad ook liever wat hoger (en gewoon met de originele wielen). Deze wielen zijn van een 159 zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Jij blijft ook bezig hè :) Mooi hok! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Hoe lang blijft deze? :P Mooie bak hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 21:40
k0ewl schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:52:
Hoi!

Mag me ook weer melden (alweer)
Zaterdag de stoute schoenen aan getrokken en een GTA gekocht ;)
[afbeelding]

De Spider heb ik ook nog steeds en de 159 staat te koop: http://link.marktplaats.nl/m896956709

Al een behoorlijke lijst met dingetjes die ik aan wil pakken bij de GTA, maar eerst de 159 de deur uit!
Mooie 156. Zo te zien is je 159 ook top! Tempting <3 <3 <3

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Er zijn nogal wat puntjes die ik aan wil pakken, maar het zijn allemaal kleine dingen (sort of)

Hij staat achter inderdaad veel te laag. Zit gelukkig een schroefset onder, dus die ga ik over een week of 2 omhoog zetten als ik bij mijn ouders ben. Zo'n gastank achter helpt ook niet mee natuurlijk.

Verder moet er een nieuwe distributieriem op, olie+filters, remblokken achter, roestplekje op de klep, homokineet rechtsvoor, rammeltjes verhelpen en dan nog wat bakjes schuren en spuiten enz

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Schijfjes en blokken binnen en meteen maar geplaatst. Falco Motorsport sp2000 blokken en warmtebehandelde Brembo's 330mm. Blokken zien er goed uit, deze week inrijden. Ik ben benieuwd hoe ze remmen na de CL RC5+

de betaler vervuilt

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:26
Oeh, klein dilemma:

De Clio RS gaat de deur uit. Leuk mee gespeeld, maar hobby matig rijd ik soms langere ritten (de ene keer 50 km heen en weer, de andere keer 300 heen en weer) en dan wordt de RS ietswat irritant. Daarom wil ik weer terug naar de 166.

Dilemma is echter kostentechnisch: Een 2.5 of 3.0 (of zelfs 3.2) klinkt heerlijk en lijkt in eerste instantie de beste keus qua kosten gezien. Zet ik echter alles op een rijtje wordt het verhaal anders: bij 10.000 km is de diesel goedkoper per maand dan de 3.0 met de huidige brandstofprijzen. Dan heb ik de onderhoudskosten nog eens buiten beschouwing gelaten (elke 3 jaar D-riem + waterpomp bij de 3.0 á €700,- vs. elke 5 jaar bij de diesel (voor amper €300) ).

Mijn punt is alleen dat ik ook nog wel eens korte stukjes rijd: De RS rijdt soms 5 dagen niet, gaat er dan uit voor grote boodschappen (á 5 km) om 's avonds een kleine 40 km te rijden voor bijvoorbeeld een verjaardag of de dag erop 80 voor de hobby (voetbal).

Hoe schadelijk zijn die stukjes van 5 km voor de JTD? Ik kan dat niet zozeer overzien. Mijn vorige JTD reed ik dagelijks 180 km mee, die paar keer 5km in de week maakte ik mij dus niet zo druk om.

K to the KillaZ

• Alfa Novanta
Afbeeldingslocatie: http://lpg-g3-autogas.nl/images/LPG-G3-ringtank.jpg

FTW :Y)

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:26
Leuk en volledig verstandig in een GT 3.2, maar niet in een Alfa 166 3.0/3.2 waarvan het inbouwen van LPG 60% van de aanschafwaarde is ;) :)

K to the KillaZ

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

KillaZ schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:38:
Oeh, klein dilemma:

De Clio RS gaat de deur uit. Leuk mee gespeeld, maar hobby matig rijd ik soms langere ritten (de ene keer 50 km heen en weer, de andere keer 300 heen en weer) en dan wordt de RS ietswat irritant. Daarom wil ik weer terug naar de 166.

Dilemma is echter kostentechnisch: Een 2.5 of 3.0 (of zelfs 3.2) klinkt heerlijk en lijkt in eerste instantie de beste keus qua kosten gezien. Zet ik echter alles op een rijtje wordt het verhaal anders: bij 10.000 km is de diesel goedkoper per maand dan de 3.0 met de huidige brandstofprijzen. Dan heb ik de onderhoudskosten nog eens buiten beschouwing gelaten (elke 3 jaar D-riem + waterpomp bij de 3.0 á €700,- vs. elke 5 jaar bij de diesel (voor amper €300) ).

Mijn punt is alleen dat ik ook nog wel eens korte stukjes rijd: De RS rijdt soms 5 dagen niet, gaat er dan uit voor grote boodschappen (á 5 km) om 's avonds een kleine 40 km te rijden voor bijvoorbeeld een verjaardag of de dag erop 80 voor de hobby (voetbal).

Hoe schadelijk zijn die stukjes van 5 km voor de JTD? Ik kan dat niet zozeer overzien. Mijn vorige JTD reed ik dagelijks 180 km mee, die paar keer 5km in de week maakte ik mij dus niet zo druk om.
Tja...het wordt er niet beter op met veel kleine stukjes. Als je EGR niet dicht staat, dan is het sowieso een no-go.
Ik merk nu zelf goed hoe de auto er op reageert. Omdat ik al vier maanden in de ziektewet zit, wordt er weinig mee gereden. Soms leen ik de auto maar even uit aan een vriend die wat ritjes R'dam-A'dam er mee maakt. Dan merk je gelijk dat de auto wat "snappier" op het gas is. Ik vind de auto lui worden van korte stukken, daarnaast is het gewoon minder goed voor een motor als die niet goed warm wordt. En warm worden bij een JTD duurt altijd langer dan bij een benzine.
Met de kou wil de accu ook niet meewerken, paar dagen stil staan in de vrieskou en dan de gloeibougies opwarmen, trekt veel stroom weg, dus heb al een paar keer met lege accu gestaan.

Ik heb het idee (aanname) dat de "ouderwetse" JTD's het niet lekker op korte stukjes doen. Zo'n nieuwe JTD zoals in de Mito (1.3) is daar veel beter op gebouwd. Daarnaast rijdt die ook nog eens zuiniger op de langere stukken.

Maar....[Alfa liefhebber modus] ik kan heel goed begrijpen dat je graag in een dikke 166 JTD rijdt! [/Alfa liefhebber modus]

• Alfa Novanta
.. wegenbelasting even niet meegerekend 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Mijn JTD reed met regelmaat van dat soort stukken (tussen verschillende locaties van m'n werk), maar reed in totaal met alle ritten zo'n 40.000km per jaar (70.000km mee gereden) en is daar eigenlijk nooit minder van geworden.

Opzich zou ik daar niet zo bang voor zijn. En wat betreft de accu als 't koud(er) is. Tsjah, ook accu's worden oud en minder, dat ga je merken als 't kouder wordt. Maar dat is inherent aan accu's en winter. Of 't dan benzine is of diesel is om 't even

BMW 535D

Pagina: 1 ... 52 ... 118 Laatste