Het vervangen van een distri bij een Busso kan tot 10 uur aan arbeidsuren kosten. Daaroverheen nog materiaal en waterpomp. De hele rechterkant van de motor en chassis moet gedemonteerd worden wil je er een beetje bij kunnen. Dus wiel eraf, wielkuip eruit, dan de otor nog. Reken op een bedrag vanaf 900 Euro oplopend tot 1200 euro afhankelijk waar je het laat doen en welke materialen er gebruikt worden.Mektheb schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:17:
[...]
En waarom 1000 euro ?.
Distributie vervangen bij een gewone TS kost incl pomp etc net 275, kan me niet voorstellen een Busso in eens 3x zo duur is.
Verder is die wel erg nice, maar 1 jaar over datum met repairs zou ik echt niet doen.
Ik weet misschien nog een hele mooie uit 2004 met Q2, 18" en in super nette staat. Kmstand circa 130.000 km en de riem is vorig jaar vervangen. In welke prijscategorie ben je op zoek?Cramthabam schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:58:
Ik ben op zoek naar een 3.2 uitvoering.
Het probleem is alleen ik weet wat ik aan mijn auto heb/had.
Ik wil hier niet op achteruit gaan en dan wordt een nette vinden toch moeilijk.
XXXVI
Thanks voor de update !Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:17:
[...]
Het vervangen van een distri bij een Busso kan tot 10 uur aan arbeidsuren kosten. Daaroverheen nog materiaal en waterpomp. De hele rechterkant van de motor en chassis moet gedemonteerd worden wil je er een beetje bij kunnen. Dus wiel eraf, wielkuip eruit, dan de otor nog. Reken op een bedrag vanaf 900 Euro oplopend tot 1200 euro afhankelijk waar je het laat doen en welke materialen er gebruikt worden.
Dat wist ik niet
Sinds afgelopen weekend hoor ik een vreselijk gebrom als ik met de 146 rij. Dacht eerst dat de uitlaat een gat had maar dat is het dus niet.
Vooral omdat deze gebrom weg gaat als ik naar rechts stuur. Aangezien geluid van achter komt vermoed ik dat de linker wiellager op is.
Nou ben ik aan het kijken naar een nieuwe lager maar heb geen idee welke ik nou nodig heb.
Je heb ze namelijk met ABS ring en zonder.
Iemand die weet hoe ik, zonder alles eerst los te moeten draaien, kan uitzoeken welke ik nodig heb?
Gaat dus om een 146 1.4 TS uit 2000
Vooral omdat deze gebrom weg gaat als ik naar rechts stuur. Aangezien geluid van achter komt vermoed ik dat de linker wiellager op is.
Nou ben ik aan het kijken naar een nieuwe lager maar heb geen idee welke ik nou nodig heb.
Je heb ze namelijk met ABS ring en zonder.
Iemand die weet hoe ik, zonder alles eerst los te moeten draaien, kan uitzoeken welke ik nodig heb?
Gaat dus om een 146 1.4 TS uit 2000
Verwijderd
Je kan via een garage heel gemakkelijk vragen of je er een met ABS nodig hebt. Bel gewoon eens een Alfa garage en geef wat gegevens door die ze je gaan vragen.
of type hier je kenteken eens in ...
http://start.ikwilonderde...log/kentekenbouwjaar.aspx
http://start.ikwilonderde...log/kentekenbouwjaar.aspx
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Nou de GT is er bijna. Aanstaande zaterdag kan ik hem op halen.
De auto is niet als nieuw maar dat had ik ook niet meer verwacht.
Voor de rest leek hij goed en reed goed. Afwachten dus wat het verder is.
Nog een vraagje voor de GT bezitters. Ik weet dat de 15 inch velgen niet passen.
Ik heb op het moment mijn 17 inch velgen nog liggen met zomerband.
Past de 17 inch wel op een GT of is 18 inch het kleinste?
Als het past dan zou het mooi zijn daar ik dan alleen maar een paar winterbanden hoef te halen.
Nog een vraagje voor de GT bezitters. Ik weet dat de 15 inch velgen niet passen.
Als het past dan zou het mooi zijn daar ik dan alleen maar een paar winterbanden hoef te halen.
[ Voor 42% gewijzigd door Cramthabam op 07-01-2015 13:18 ]
Welke is het nu geworden?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Dat past, er zijn 17"GT wielen die over de grote remklauw heen willenCramthabam schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:02:
[ Voor 4% gewijzigd door ephymerous op 07-01-2015 14:31 ]
XXXVI
Begrijp ik nu dat het GT wielen moeten zijn? Het zijn de oude 17" van de 147.ephymerous schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:30:
[...]
Dat past, er zijn 17"GT wielen die over de grote remklauw heen willen
Ik probeer ze anders wel eens een keer. Anders te koop 4 17" lm alfa velgen dan maar.
Deze is het trouwens geworden.
http://www.autodegroot.nl...navi-xenon-leer-bose-pdc/
Dan heb je wel de 17" GT 3.2 V6 velgen nodig voor die remklauwen, de standaard 17" GT velgen (die met die kleine nokjes tussen de spaken) passen niet.
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Zo stellig durf ik niet te zijn hoor, wat ik zeker weet is dat de 3.2V6 GT met 17" GT wielen is geleverd. Dus er past sowieso 17" onder. Of de standaard 147 wielen voldoende ruimte hebben durf ik je niet te zeggen.Cramthabam schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:37:
[...]
Begrijp ik nu dat het GT wielen moeten zijn? Het zijn de oude 17" van de 147.
Ik probeer ze anders wel eens een keer. Anders te koop 4 17" lm alfa velgen dan maar.
XXXVI
Die 17 inch GT wielen (met nokjes tussen de spaken) passen niet op de 3.2. Dat kan ik wel stellig bevestigen
.

Deze passen dus niet:__1337__ schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:10:
Die 17 inch GT wielen (met nokjes tussen de spaken) passen niet op de 3.2. Dat kan ik wel stellig bevestigen.

De GTA velgen zouden wel moeten passen
En de GT velgen die ook moeten passen:
Waiting on the world to change
Er zijn twee originele 17" GT velgen die passen met 330 Brembo's, de GTA spaakvelgen en de GTA teledials:Cramthabam schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:02:

de betaler vervuilt
Die laatste zijn toch nooit een optie in de lijst geweest voor de GTA? Alleen voor de GT in principe.
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
ooit werd die onderhouden 
Dat is een hele mooie !!
/me positief jaloers is
Ik zit ook met een scheef oog naar de GT an sich te kijken ..
maar wat moet je vandaag de dag met zo'n unit eigenlijk?

Is het nog wat? Kun je er überhaupt nog wat mee??? Je kunt er beter zo'n custom android unit in zetten zeker? Lijkt me dat kaartupdates een ramp zijn, navigeren ook en ermee bellen .... hoe werkt dat?!?!?
gefeliciteerd !!!!Cramthabam schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:37:
[...]
Begrijp ik nu dat het GT wielen moeten zijn? Het zijn de oude 17" van de 147.

/me positief jaloers is
Ik zit ook met een scheef oog naar de GT an sich te kijken ..
maar wat moet je vandaag de dag met zo'n unit eigenlijk?
Is het nog wat? Kun je er überhaupt nog wat mee??? Je kunt er beter zo'n custom android unit in zetten zeker? Lijkt me dat kaartupdates een ramp zijn, navigeren ook en ermee bellen .... hoe werkt dat?!?!?
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Sorry, ik volg 't niet zo heel veel meer....
Dat krijg je na 4 jaar AR loos te zijn
Dat krijg je na 4 jaar AR loos te zijn

BMW 535D
Ik dacht dat de kaartupdates hier en daar nog wel op het interwebz rondslingeren en de telefoon.... Zie je die gigantische sleuf rechts? Daar past een SIM kaart in, ja eentje van het eerste type

Hoe zit dat met de huidige navigatiesystemen in bijv de Giulietta's?
En om nog eens terug te komen op mijn eerdere vraag.. hoe zit het met de rijeigenschappen van een Giulietta QV? Ik lees veel over tuning om het gedrag in de D stand wat beter behandelbaar te houden en ik heb wat gezien over turbo problemen maar iemand van hier ervaring met de daadwerkelijk rijeigenschappen? En dan het liefst natuurlijk in verhouding met iets zoals mijn huidige Clio 3 RS.
En om nog eens terug te komen op mijn eerdere vraag.. hoe zit het met de rijeigenschappen van een Giulietta QV? Ik lees veel over tuning om het gedrag in de D stand wat beter behandelbaar te houden en ik heb wat gezien over turbo problemen maar iemand van hier ervaring met de daadwerkelijk rijeigenschappen? En dan het liefst natuurlijk in verhouding met iets zoals mijn huidige Clio 3 RS.
Verwijderd
moet de motor eruit ofzo?Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:17:
[...]
Begin je dat dan maar eens rustig voor te stellen, €1000 op een busso is zelfs aan de goedkope kant.
Verwijderd
Wiel eraf, dan de wielkuip eruit, dan nog een deel ophanging, en dan de distributie en de rest. Qua uren zit je al op 10 uur arbeid.
Voor een 12 klepper hoeft dat niet. Dan ben je voor c.a. 500-600 klaar. 24v kan je prima uitgaan van €1.000- 1.200. Ik heb 3 busso's gehad en heb ze bij allen laten doen. 24v is de timing erg belangrijk (blokkeertools).
Verwijderd
Das dan weer mooi om te horen, wist ik niet. Mijn spider heeft een 12v__1337__ schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 06:50:
Voor een 12 klepper hoeft dat niet. Dan ben je voor c.a. 500-600 klaar. 24v kan je prima uitgaan van €1.000- 1.200. Ik heb 3 busso's gehad en heb ze bij allen laten doen. 24v is de timing erg belangrijk (blokkeertools).
Netjes 
Voor wat betreft die distributie vervangen op een GT 3,2: er zijn bedrijven die dat voor 799 incl aanbieden, en dat kan voor nog wel iets minder denk ik. Bij mijn Delta hoor je ook verhalen waar je gestoord van wordt, maar als je gewoon een goed adres vindt dan valt het ineens allemaal best mee.
Voor wat betreft die distributie vervangen op een GT 3,2: er zijn bedrijven die dat voor 799 incl aanbieden, en dat kan voor nog wel iets minder denk ik. Bij mijn Delta hoor je ook verhalen waar je gestoord van wordt, maar als je gewoon een goed adres vindt dan valt het ineens allemaal best mee.
Je kan er niets meer mee, beter de originele radio erin. Parrot Carkit en je Android telefoon gebruiken voor navigeren. Dan heb je ook de bekerhouder terug, die is koninging._Buttje schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:51:
Is het nog wat? Kun je er überhaupt nog wat mee?
XXXVI
Verwijderd
En is er dan een waterpomp met stalen schoepen meegeteld? Ik denk het niet. Dus die kosten komen er overheen lijkt me.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:44:
Netjes
Ik heb het over de 24 klepper trouwens, de 12 klepper is wat goedkoper.
Nee, maar is die waterpomp ook meegerekend in de 400-600 euro die genoemd werd voor een niet-V6? 
Ik probeer het alleen maar even in perspectief te plaatsen, verder niet
Verwijderd
Om dan over een tijdje weer terug te komen met dat 't allemaal niet goed gebeurd is.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:16:
Nee, maar is die waterpomp ook meegerekend in de 400-600 euro die genoemd werd voor een niet-V6?
Ik heb veel gezien bij 't 156 en 166 forum, maar een goedkope distri-wissel is nog nooit goedkoop geweest. Iets met goedkoop-duurkoop, niet 't juiste gereedschap, enz.
Verwijderd
Een kwalitatief goede distributie set voor een 24v zit al op een dikke 250 euro, de waterpomp niet eens meegerekend, de klepdekselpakkingen ook niet. Daaroverheen nog de uren.
Hoe betrouwbaar moet ik 2004 2.0 JTS selespeed inschatten?
Lees nogal verschillende verhalen, de ene zegt volledig probleemloos met 250k km en de ander roept dat het wanstaltige bakken zijn.
Of is het gewoon zo zwart/wit en moet je een beetje geluk hebben? UIteraard uitgaande van correct gepleegd onderhoud.
Lees nogal verschillende verhalen, de ene zegt volledig probleemloos met 250k km en de ander roept dat het wanstaltige bakken zijn.
Of is het gewoon zo zwart/wit en moet je een beetje geluk hebben? UIteraard uitgaande van correct gepleegd onderhoud.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Verwijderd
Het is altijd een gok ongeachtr merk, bouwjaar en kilometerstand. Maar én een JTS én een Selespeed zou ik niet doen. Ik heb te veel negatieve ervaringen gelezen over een JTS wat betreft olieverbruik en alle perikelen er om heen dat die er nooit in inkomt. Daarnaast is het Selespeed mechanisme duur om te repareren als het stuk is. Correct me if I'm wrong.
Nogmaals, dat is wat ik lees.
Nogmaals, dat is wat ik lees.
Tja alle bakken zijn duur om te repareren/vervangen als ze stuk gaan, vraag is alleen of het ook daadwerkelijk gaat gebeuren. 
Dat olieverbruik las ik net ook en ook dat het zo'n 2k kost om een modificatie te laten doen voor de JTS. [edit] de JTS vanaf 2004 schijnt trouwens geen/minder last te hebben van olieverbruik.
Probleem is is dat ik deze tegenkwam als vervanging voor de citroen C4 coupe
van mijn vriendin en nou willikum eigenlijk.
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Selespeed "Ti"
€ 4.950,00
http://link.marktplaats.nl/885945402
Dus heb nog ff wat horrorverhalen nodig om die roze bril te compenseren. Help!!
Dat olieverbruik las ik net ook en ook dat het zo'n 2k kost om een modificatie te laten doen voor de JTS. [edit] de JTS vanaf 2004 schijnt trouwens geen/minder last te hebben van olieverbruik.
Probleem is is dat ik deze tegenkwam als vervanging voor de citroen C4 coupe

Alfa Romeo 156 2.0 JTS Selespeed "Ti"
€ 4.950,00
http://link.marktplaats.nl/885945402
Dus heb nog ff wat horrorverhalen nodig om die roze bril te compenseren. Help!!
[ Voor 7% gewijzigd door Flagg op 09-01-2015 20:43 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik vind em wel mooi maarrrrrrr
-Te duur
-Schokdempers achter zijn niet goed meer (wss nivomat die lek is) je ziet de auto naar achteren hangen.
-Je moet zeker weten dat de zuiger modificatie is gedaan. Zo ja, dan is het olieverbruik normaal, ipv extreem.
- Hoe is de bodem....
-Te duur
-Schokdempers achter zijn niet goed meer (wss nivomat die lek is) je ziet de auto naar achteren hangen.
-Je moet zeker weten dat de zuiger modificatie is gedaan. Zo ja, dan is het olieverbruik normaal, ipv extreem.
- Hoe is de bodem....
-Te duur? Valt toch wel mee.
-Achterdempers is een goede, zal eens kijken of ik er ter plekke iets aan kan ontdekken, maar gezien de verkopende partij kan ik het ook gewoon vragen, zijn wat ik lees nette lui.
-Maar alles houdt sowieso op als hij niet aantoonbaar de oliemodifactie heeft gehad. Das 100% een dealbreaker.
-Wat voor problemen zijn er met de bodem?
-Achterdempers is een goede, zal eens kijken of ik er ter plekke iets aan kan ontdekken, maar gezien de verkopende partij kan ik het ook gewoon vragen, zijn wat ik lees nette lui.
-Maar alles houdt sowieso op als hij niet aantoonbaar de oliemodifactie heeft gehad. Das 100% een dealbreaker.
-Wat voor problemen zijn er met de bodem?
Waterpomp 57.50 1.00 57.50BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:16:
Multi-riem 30.97 1.00 30.97
Distributieset 134.94 1.00 134.94
En dan een 2 uurtjes arbeid gerekend voor mijn 1.6 ts total prijs kwam op 315 euro, en dat is niet bij een jan de beun.
[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 09-01-2015 22:54 ]
Verwijderd
Wat betreft de bodem die mag niet krokant zijn. Flink prikken met je vinger en kijken of je zwakke plekken tegenkomt. Het mag nergens knisperen.
Verwijderd
Dat zou bij het nieuwe model heel erg mee moeten vallen. De 2004 die ik vorige week kocht was niets aan te vinden, en anderen die ik gezien heb ook niet. Das een pre-facelift probleem denk ik.Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:28:
Wat betreft de bodem die mag niet krokant zijn. Flink prikken met je vinger en kijken of je zwakke plekken tegenkomt. Het mag nergens knisperen.
Nou de Alfa heeft iig de oliemodificatie + revisie bij 55.000 gehad, alles is gedocumenteerd in de onderhoudspapieren. Das iig een pluspunt.
Als de MG wil starten gaan we vanmiddag iig even kijken.
Als de MG wil starten gaan we vanmiddag iig even kijken.
Better safe than sorry, dat wel. Bij de Delta laat ik de distributie elke twee jaar doen. De waterpomp is nu 1x vervangen, simpelweg omdat ik niet wist wanneer dat voor het laatst gebeurt was, en omdat de motor uit een van de motorsteunen moet gehaald worden om erbij te kunnen, wordt het extra duur. Maar die laat ik de volgende keer alleen controleren, is die nog goed dan blijft 'ie lekker zitten.Mektheb schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:50:
[...]
Waterpomp 57.50 1.00 57.50
Multi-riem 30.97 1.00 30.97
Distributieset 134.94 1.00 134.94
En dan een 2 uurtjes arbeid gerekend voor mijn 1.6 ts total prijs kwam op 315 euro, en dat is niet bij een jan de beun.
Vandaag "ff" de 159156
bekeken en is wel een erg mooie auto hoor, alles nog piekfijn van binnen en die stoelen die erin zitten zijn echt ongekend beter nog dan de sportstoelen van BMW. Wel wat kleine puntjes aan de buitenkant maar volledig zoals het hoort bij een 11 jaar oude auto. Als ze te mooi zijn vind ik het ook verdacht.
Geen proefrit gemaakt, mocht uiteraard wel maar aangezien we toch nog niet tot koop kunnen overgaan vond ik het zonde met dit weer en zo'n mooi gepoetste auto.
Gelukkig hebben we de citroen nog niet verkocht anders misschien (wederom) en onbezonnen beslissing genomen. Ook nog even hier in apeldoorn een S60 bekeken en die is toch ook wel erg mooi.. choices choices.
Deze alfa staat so far bovenaan de shortlist iig.
@intelligo, yep.
Geen proefrit gemaakt, mocht uiteraard wel maar aangezien we toch nog niet tot koop kunnen overgaan vond ik het zonde met dit weer en zo'n mooi gepoetste auto.
Gelukkig hebben we de citroen nog niet verkocht anders misschien (wederom) en onbezonnen beslissing genomen. Ook nog even hier in apeldoorn een S60 bekeken en die is toch ook wel erg mooi.. choices choices.
Deze alfa staat so far bovenaan de shortlist iig.
@intelligo, yep.
[ Voor 11% gewijzigd door Flagg op 10-01-2015 18:38 ]
Verwijderd
156 bedoel je denk ik 
Ze zitten en rijden inderdaad heerlijk, ik heb zelf 2x het oude model gehad, 1.9 en 2.4 JTD, en heerlijk in gereden. Zo nu en dan een electronica dingetje gehad, dat wel. Maar de vriendin is nu ook heel erg te spreken over de 2.4 156. Ze zitten en rijden gewoon heel comfortabel.
Ze zitten en rijden inderdaad heerlijk, ik heb zelf 2x het oude model gehad, 1.9 en 2.4 JTD, en heerlijk in gereden. Zo nu en dan een electronica dingetje gehad, dat wel. Maar de vriendin is nu ook heel erg te spreken over de 2.4 156. Ze zitten en rijden gewoon heel comfortabel.
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2015 17:24 ]
Idd, hele fijne wagen nog steeds. Rij nu al iets van negen jaar 156 en ben nog steeds verliefd op het model. Ok, de mijne ziet er niet puntgaaf meer uit (steenslag) maar rijdt heerlijk. Al moet ik toegeven dat de nieuwere auto's van andere merken ook niet slecht meer rijden. Schoonzus heeft een nieuwe Peugeot, kan er weinig slechts over zeggen... Hierin zie je ook wel weer dat je zelf een ouder model rijdt. Heb het hok helemaal naar eigen wens aangepast. Stap ik in een ander merk, maar nieuw en rijdt het instant lekkerder/beter dan mijn eigen auto
Maar de mijne is mooier!

Maar de mijne is mooier!
Ik kan me overigens goed voorstellen dat Alfa-liefhebbers een hoop accepteren qua gekkigheid. De buitenkant is al mooi (al vind ik ze vaak de achterkant net ff niet afmaken), maar het interieur ziet er absoluut niet gedateerd uit, sterker nog 90% van de gloednieuwe auto's ziet er ouder uit. echt petje af.
Non facelift is ook primaBwlian schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:30:
Je doelt daarmee enkel op de facelift mag ik hopen?
Bwlian schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:30:
Je doelt daarmee enkel op de facelift mag ik hopen?
Dit.
Verwijderd
Jup, dat hebben wij ook. Maar dan met houten stuur en houten pookknop (fabrieks-af). Das al helemaal

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2015 18:56 ]
Niiiice.
Volgens mij ben ik wel om, als je 2.0 JTS en selespeed googled gaan er ongeveer 20.000 alarmbellen rinkelen. Maar nog steeds wil ik hem hebben, de enige die me nu nog kan redden is diegene de sukkel
die hem koopt voor we de citroen kwijt zijn.
Volgens mij ben ik wel om, als je 2.0 JTS en selespeed googled gaan er ongeveer 20.000 alarmbellen rinkelen. Maar nog steeds wil ik hem hebben, de enige die me nu nog kan redden is diegene de sukkel
[ Voor 3% gewijzigd door Flagg op 11-01-2015 21:59 ]
Opmeer .. das Noord Holland toch? Dat is te doen 
edit: post editten hé .. lekker dan
edit: post editten hé .. lekker dan
[ Voor 29% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-01-2015 22:00 ]
hehe Als ik je in Opmeer signaleer brandmerk ik een alfa fiat embleem op je voorhoofd.
*kuch*
Wat ik natuurlijk bedoel is dat het me niet uitmaakt, koop hem gerust.
*kuch*
Wat ik natuurlijk bedoel is dat het me niet uitmaakt, koop hem gerust.

Houten stuur + pook reprezent!Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 18:52:
[...]
Jup, dat hebben wij ook. Maar dan met houten stuur en houten pookknop (fabrieks-af). Das al helemaal
[afbeelding]
Wat betreft die Selespeed, ik zou er eerst toch nog maar even in gaan rijden
Het is misschien persoonlijk, maar ik vind het geen fijne bak. Veel te traag/lomp. Ik heb zelf veel liever een handbak. Of een fatsoenlijke soepele automaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Rossi46 op 12-01-2015 07:35 ]
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
dat is waarom ik er zo graag eens in wil rijden, om daar zelf een mening over te vormen.
Iedereen zegt dat het bagger(traag) is, maar het lijkt me zo moooiiiiiiii
klik ..vroooeeemmm .. klik .. vrooeemm
.. en dan *krak* waarschijnlijk 
Een 156 heb ik al gehad, dus om er nu weer één te halen ... tja .. iets met leven en kort .. en been there, done that .. waarom heb je hem dan weggedaan enzo ..
Een GT met Selespeed lijkt me dan ook wel gaaf, dan heb je tenminste een ander model.
Alles wat daarna komt is of _zwaaar_ .. of _duuurr_
Deze lijkt me an sich dan ook wel geinig en met G3 dus plug en play
http://www.autowereld.nl/...-lpg-8411837/details.html
.. alleen slechts 1.6 en korte 5 bak is veel rpm dus veel peut
owjah en het rode interieur
Iedereen zegt dat het bagger(traag) is, maar het lijkt me zo moooiiiiiiii
Een 156 heb ik al gehad, dus om er nu weer één te halen ... tja .. iets met leven en kort .. en been there, done that .. waarom heb je hem dan weggedaan enzo ..
Een GT met Selespeed lijkt me dan ook wel gaaf, dan heb je tenminste een ander model.
Alles wat daarna komt is of _zwaaar_ .. of _duuurr_
Deze lijkt me an sich dan ook wel geinig en met G3 dus plug en play
http://www.autowereld.nl/...-lpg-8411837/details.html

.. alleen slechts 1.6 en korte 5 bak is veel rpm dus veel peut
owjah en het rode interieur
[ Voor 24% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-01-2015 09:27 ]
Selespeed vind ik alleen leuk als je zeer sportief rijd, veel hoog in de toeren, dan schakelt het heerlijk. Bij gewoon rustig rijden kan je hem beter op handmatig zetten.
---RAWE CEEK!!!---
Kan dat persoonlijk niet erg mooi vindenVerwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 18:52:
[...]
[afbeelding]
ik zoek zelf nog een middenconsole van een GT voor mijn 147 die passen 1 op 1 en die hebben een veeeel mooiere asbak etc.
En even kijken of ik met metallic folie de speaker caps kan wrappen zodat ze de center console van de verwarming enz matchen.
[ Voor 24% gewijzigd door Mektheb op 12-01-2015 10:10 ]
huh .. hoe gaat dat dan? .. want als hij traag schakelt dan zou het toch juist andersom moeten zijn?NoFearCreations schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:00:
Selespeed vind ik alleen leuk als je zeer sportief rijd, veel hoog in de toeren, dan schakelt het heerlijk. Bij gewoon rustig rijden kan je hem beter op handmatig zetten.
Ow w8 .. je bedoelt dat je bij sportief rijden hem zelf laat schakelen ipv op het knopje te drukken .. en bij rustig rijden druk je zelf op het knopje?
Juist dat zou ik dan andersom willen doen ... sportief jakkeren zelf op knopje drukken om schakelmoment te bepalen .. en bij rustig rijden de automaat het uit laten zoeken.
[ Voor 30% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-01-2015 10:29 ]
Ik heb een gt selespeed en ik weet in ieder geval zeker dat ik dat in de toekomst zo hard mogelijk ga vermijden. Die bak heeft zoiezo kuren, maar wel kuren waar het internet mee vol staat. Heel wisselend gedrag (tis echt een vrouw). Ene keer rijdt het ding als een zonnetje, lekker soepel en zonder schokken. Andere laat t ding de koppeling opkomen als een oud wijf wat voor t eerst in haar leven in een auto stapt. Als ik de bak opnieuw laat inleren is en een aantal dagen vrij lekker, maar daarna begint de ellende helemaal opnieuw. Er zitten wat sensoren in die ik wil laten vervangen om dat iig te proberen maar als dat het niet oplost ga ik wat anders kopen.
Ga het proberen! Probeer het uitvoerend! Ga niet uit van een testrit van 2 km maar ga er meerdere afwisselende stukken mee rijden! probeer eens een stukje file te simuleren. Langzaam proberen op te trekken. dan merk je snel genoeg of t ding kuren heeft maar als ik t je mag zeggen dan sla selespeed lekker over!
Nog een puntje op rekening mee te houden: Er zijn weinig garages in nederland die écht fatsoenlijk met selespeed kunnen werken! Ik ging voorheen naar ICS in Eindhoven maar die hebben de boel lopen flessen en gaven me op een gegeven moment als enige oplossing dat de complete bak vervangen moet worden.
Ga het proberen! Probeer het uitvoerend! Ga niet uit van een testrit van 2 km maar ga er meerdere afwisselende stukken mee rijden! probeer eens een stukje file te simuleren. Langzaam proberen op te trekken. dan merk je snel genoeg of t ding kuren heeft maar als ik t je mag zeggen dan sla selespeed lekker over!
Nog een puntje op rekening mee te houden: Er zijn weinig garages in nederland die écht fatsoenlijk met selespeed kunnen werken! Ik ging voorheen naar ICS in Eindhoven maar die hebben de boel lopen flessen en gaven me op een gegeven moment als enige oplossing dat de complete bak vervangen moet worden.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
http://v6tech.nl
Hans van de Bunt. Een soort goochelaar met de selespeed. Fiat NL heeft hem in het verleden wel eens storingen laten oplossen, die ze ook niet met backup vanuit Italië opgelost kregen. Ik heb hem meerdere malen aan het werk gezien, waren er maar meer monteurs zoals hij.
Hans van de Bunt. Een soort goochelaar met de selespeed. Fiat NL heeft hem in het verleden wel eens storingen laten oplossen, die ze ook niet met backup vanuit Italië opgelost kregen. Ik heb hem meerdere malen aan het werk gezien, waren er maar meer monteurs zoals hij.
idd zulke moet je koesteren 
Zeewolde .. das 106km van waar ik woon, dus dat is te doen voor de verandering
Zeewolde .. das 106km van waar ik woon, dus dat is te doen voor de verandering
Een goede specialist dicht bij huis, dat komt werkelijk nooit voor volgens mij
Uhm hoe zal ik het netjes verwoorden... nederlandse automobilisten zien zichzelf als een ware coureur en roepen meteen dat zo'n bak veel te traag is want ze zijn zelf zoveel sneller... en de meeste mensen die het zeggen hebben er zelf nauwelijks of niet in gereden maar herhalen vooral wat de eerder genoemde "coureur" zegt. (heb het niet over jou nu overigens, maar mijn algemene indruk over nl'ers en flappy pedals)Rossi46 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 07:35:
Wat betreft die Selespeed, ik zou er eerst toch nog maar even in gaan rijdenHet is misschien persoonlijk, maar ik vind het geen fijne bak. Veel te traag/lomp. Ik heb zelf veel liever een handbak. Of een fatsoenlijke soepele automaat.
De praktijk echter...
Maar dat is bij mij eigenlijk niet echt van toepassing, mijn vriendin wil een automaat. (punt) Dus als hij als automaat verder normaal presteert en ik af en toe een beetje lol kan hebben met het sequentiele gedeelte dan is het al prima.
Ik weet namelijk (zonder erin gereden te hebben) dat die 80% van de tijd sneller kan schakelen dan ik, misschien niet bij een stoplicht sprintje, maar ik koop geen golf GTI dus die doe ik eigenlijk nooit, maar als ik op een mooie bocht (vakanties in schotland en ierland bijvoorbeeld) af kom en wil een tikkie terug om vervolgens die bocht in te duiken dan doet de selespeed het een stuk sneller en trefzekerder dan ik vermoedelijk. Ik ben namelijk geen schumacher.
En op de NL wegen waar je voornamelijk rechtdoor gaat ruimschoots de bocht ziet aankomen en er lekker voor kan gaan zitten om zometeen maar even perfect te gaan schakelen okay, maar pak een mooie single track in schotland en dan vergaat het lachen je wel.

Wat er ook kan gebeuren is dat ik na de proefrit dat ding verafschuw en hier mijn woorden op kom vreten.
@ljtree mag ik vragen van welk jaar die van jou is, wat ik hoor is de laatste generatie selespeed (vanaf 2003 meen ik) redelijk probleemloos is, op wat sensoren na dan, en wel goed onderhoud plegen natuurlijk. De eerste generatie was op zijn minst rampzalig geloof ik.
Nog meer goed nieuws das hier een kleine 3 kwartier vandaan, en dan wel binnendoor over erg leuke binnenwegen, geen straf om daar naartoe te moeten iig.pinda powerrr schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:32:
http://v6tech.nl
[ Voor 17% gewijzigd door Flagg op 12-01-2015 15:21 ]
mijn gt is uit 2004. de sensoren is ook nog het enige wat ik ga proberen. als dat niet werkt komt er een Up:)
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Ik zou er dan ff mee langs zeewolde rijden als ik het zo lees hier. 
LOL een Up, ik heb nog wel een mooie mountainbike voor je, das net zoiets.
[edit] ik lul teveel gooi er ff een fotootje tussendoor.

[ Voor 87% gewijzigd door Flagg op 12-01-2015 15:44 ]
Hahaha ja een upje is misschien ietsje te:) Maar het idee moge duidelijk zijn.
Nu zit ik tegenwoordig hoogstens een keer per week in die auto. Mijn vrouw rijdt er de rest van de tijd in en dan is het toch een vrij duur beestje. Wegenbelasting, benzine, onderhoud....dat kan allemaal bergen goedkoper...
Nu zit ik tegenwoordig hoogstens een keer per week in die auto. Mijn vrouw rijdt er de rest van de tijd in en dan is het toch een vrij duur beestje. Wegenbelasting, benzine, onderhoud....dat kan allemaal bergen goedkoper...
Wij kijken net andersom, ik mag sinds vorige week niet meer prive rijden in het leasehok dus we zijn op zoek naar iets groters. (nu een C4 coupe) mijn vriendin zal er het vaakst in rijden, maar ik zal er de meeste km's in maken ws.
En ik heb mijn MG TF nog voor de lollige km's hier in NL en de weekendjes weg, maar langer op vakantie en de langere snelweg km's zou die Alfa dan moeten gaan doen.
Dus als jij nu die erg mooie C4 coupe overneemt, stuk goedkoper.
En ik heb mijn MG TF nog voor de lollige km's hier in NL en de weekendjes weg, maar langer op vakantie en de langere snelweg km's zou die Alfa dan moeten gaan doen.
Dus als jij nu die erg mooie C4 coupe overneemt, stuk goedkoper.
Heb een mooi setje gezien als nieuwe schijfremmen / remschijven maar ik heb geen idee welk merk het is.
Iemand een idee aan de doos misschien die er onder ligt ?.
Iemand een idee aan de doos misschien die er onder ligt ?.

Ik weet niet precies op welke doos je doelt, maar de rij logo's lijkt op het logo vran Brembo. Met de nadruk op lijkt op, maar is het niet.
Dat bedoel ik inderdaad, ik heb het idee ze van M-tec zijn.Dreadramon schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:27:
Ik weet niet precies op welke doos je doelt, maar de rij logo's lijkt op het logo vran Brembo. Met de nadruk op lijkt op, maar is het niet.
Ik ga ze maar is bestellen dan zie ik het wel, en even een test ritje er mee maken en als het wat is hou ik ze en anders alsnog anderen.
Het gaat niet zozeer om het daadwerkelijke verschil tussen de snelheid in schakelen van de Selespeed versus met de hand schakelen. Misschien is met het handje wel langzamer. Het gaat om de beleving. Bij zelf schakelen ben je met allerlei verschillende handelingen bezig. Je merkt het dan niet op dat het veranderen van verzet misschien helemaal niet snel gaat. Bij de Selespeed druk je enkel één keer op een knopje...om vervolgens de rest van de tijd te "wachten" totdat alles (ontkoppelen, schakelen, koppelen) afgerond is. Dit voelt véél langer dan handmatig schakelen. En daar gaat de irritatie zitten.
Daarbij kan ik er zelf al niet tegen als ik eventjes nèt niet netjes koppel/schakel. Laat staan als een computersysteem dat niet altijd lekker doet! Ik zou daar serieus niet tegen kunnen.
Maar smaken verschillen natuurlijk. En dit rode exemplaar van de 156 is ontegenzeggelijk een plaatje

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Dat is ontegenzeggelijk waar, dat gevoel had ik destijds in de BMW ook, sequentieel schakelen was dan ook een tikkie naar voren en..dan..schakelde..hij..niet?...wel?...ja wel gelukkig.Rossi46 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:40:
[...]
Het gaat niet zozeer om het daadwerkelijke verschil tussen de snelheid in schakelen van de Selespeed versus met de hand schakelen. Misschien is met het handje wel langzamer. Het gaat om de beleving. Bij zelf schakelen ben je met allerlei verschillende handelingen bezig. Je merkt het dan niet op dat het veranderen van verzet misschien helemaal niet snel gaat. Bij de Selespeed druk je enkel één keer op een knopje...om vervolgens de rest van de tijd te "wachten" totdat alles (ontkoppelen, schakelen, koppelen) afgerond is. Dit voelt véél langer dan handmatig schakelen. En daar gaat de irritatie zitten.
Daarbij kan ik er zelf al niet tegen als ik eventjes nèt niet netjes koppel/schakel. Laat staan als een computersysteem dat niet altijd lekker doet! Ik zou daar serieus niet tegen kunnen.
Maar smaken verschillen natuurlijk. En dit rode exemplaar van de 156 is ontegenzeggelijk een plaatje
En dat duurde dan 2 seconde maar je bent er idd wel op aan het wachten en dan lijkt het lang te duren en gebruikte het dan ook alleen in de bergen eigenlijk , maar die robotbak bij de BMW stond er een beetje om bekend, denk dat de alfa sneller is. En dat ze achter het stuur zitten is ook wel handiger.
Ik ga eens een filmpje zoeken van die selespeed snelheid.
[edit]Kon zo gauw ff geen duidelijk filmpje vinden maar van eentje van een alfa op het circuit was dat geen vergelijk met de bmw steptronic, de alfa was eigenlijk heel erg snel, reageerde direct ipv eerst 2 sec wachten en dan pas wat doen.
[edit] iemand heeft mij een hoop geld bespaart geloof ik, lijkt erop dat de Alfa al verkocht is.
[ Voor 8% gewijzigd door Flagg op 12-01-2015 20:58 ]

Hij heeft er ook nog een distinctive staan met 91000 km.
Jouw rijstijl kennende, denk ik niet dat jij en een selespeed bak echt een combinatie is. Een selespeed moet je niet vergelijken met een automaat maar is een gerobotiseerde handversnellingsbak. M.a.w. gas los en dan pas schakelen.ing._Buttje schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:28:
[...]
huh .. hoe gaat dat dan? .. want als hij traag schakelt dan zou het toch juist andersom moeten zijn?
Ow w8 .. je bedoelt dat je bij sportief rijden hem zelf laat schakelen ipv op het knopje te drukken .. en bij rustig rijden druk je zelf op het knopje?
Juist dat zou ik dan andersom willen doen ... sportief jakkeren zelf op knopje drukken om schakelmoment te bepalen .. en bij rustig rijden de automaat het uit laten zoeken.
Of de bak dan doet wat jij wil... Ik denk dat dat elkaar gaat irriteren. Of je moet een stuk rustiger geworden zijn de afgelopen paar jaar...
Hij heeft een city-stand (voor in de stad, schakelt dan zelf), maar ook die stand zal niet te vergelijken zijn met een 'gewone' automaat.
BMW 535D
Flagg schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:37:
Ik zou er dan ff mee langs zeewolde rijden als ik het zo lees hier.
[afbeelding]

http://ww3.autoscout24.nl/classified/247090663?asrc=st Ook leuk! En met bijna dezelfde bekleding als mijn vorige Octavia
[ Voor 11% gewijzigd door PaT op 13-01-2015 07:32 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
De kogel is hier weer door de kerk.
De Audi gaat vertrekken, ondanks z'n geweldige 4WD, comfort en snelheidskwaliteiten, had 'ie toch wel erg veel dorst met z'n V6 diesel en 1700+kg.

Omdat ik toch vaak ruimte nodig heb om onderdelen e.d. op te halen, een ge-wel-dig vervangertje gevonden voor het ruimteprobleem. Ik denk dat ik nog nooit zo'n idiote crush op een gek ding gehad heb, maar dit is hem geworden:

(Intelligo thumbsup om het formaat aan te tonen
) 17eu wegenb, 12eu verz per maand
1300 benzine
En dan voor het betere rondrij-werk, mag ik mij weer melden hier in het Alfa-Topic!!
1.9JTD BJ2006, leer, bosé enzovoorts. Nog even snel andere velgen er onder, en gaan! Helaas geen zwart metallic, maarja...

De Audi gaat vertrekken, ondanks z'n geweldige 4WD, comfort en snelheidskwaliteiten, had 'ie toch wel erg veel dorst met z'n V6 diesel en 1700+kg.

Omdat ik toch vaak ruimte nodig heb om onderdelen e.d. op te halen, een ge-wel-dig vervangertje gevonden voor het ruimteprobleem. Ik denk dat ik nog nooit zo'n idiote crush op een gek ding gehad heb, maar dit is hem geworden:

(Intelligo thumbsup om het formaat aan te tonen
En dan voor het betere rondrij-werk, mag ik mij weer melden hier in het Alfa-Topic!!
1.9JTD BJ2006, leer, bosé enzovoorts. Nog even snel andere velgen er onder, en gaan! Helaas geen zwart metallic, maarja...

Top! Die busjes had je zelfs met 4WD
Hallo iedereen ik ben nieuw op het forum en zag meteen een alfa forum dus ga ik me gelijk melden!
Ik heb een Alfa Romeo Giulietta 1.6jtdm-2 105PK uit 2011 met DNA systeem enzo.

[ Voor 32% gewijzigd door Tha_PietJuH op 15-01-2015 11:39 ]
Iemand toevallig een goed stappenplan om de thermostaat van een 147 1.6 TS Veloce te vervangen?
Ben niet super handig maar met de juiste handleiding red ik me wel, zelf ook alle 4 de schijfremmen zo al vervangen en de pook van nieuw kopervet voorzien ivm stroef schakelen.
Ben niet super handig maar met de juiste handleiding red ik me wel, zelf ook alle 4 de schijfremmen zo al vervangen en de pook van nieuw kopervet voorzien ivm stroef schakelen.
@Intelligo: MOOIIIII!!!!!!!!!!!!! 

Het is echt akelig simpel. Kijk goed naar de nieuwe thermostaat, dan zie je al waar wat loopt en hoeveel bouten je moet los maken.
Koop wel wat nieuwe slangklemmen, want je kan niet alles meer herbruiken. Tevens koelvloeistof, je raakt wss wel een of twee liter kwijt.
Alle ruimte om je thermostaat vrij maken (accu er uit), slangklemmen losmaken (gelijk bij de onderste een bakje eronder om kvs op te vangen), doppie 13 met verleng stukje om de bouten van het thermostaathuis los te maken, dan heb je em zo in je handen.
Bij mijn JTD ben ik er niet langer dan een uurtje mee bezig en dat is inclusief ouwehoeren met de buren (alweer kapot? Lekker bezig buurman enz...) en een paar keer de rug strekken omdat het geen ideale werkhoogte is.
WelkomTha_PietJuH schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:21:
Hallo iedereen ik ben nieuw op het forum en zag meteen een alfa forum dus ga ik me gelijk melden!
<foto's volgen>
Geen ervaring met de 1.6, maar wel met de 1.8 en JTD'sOccy74 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:30:
Iemand toevallig een goeie stappen handleiding om de thermostaat van een 147 1.6 TS Veloce te vervangen?
Het is echt akelig simpel. Kijk goed naar de nieuwe thermostaat, dan zie je al waar wat loopt en hoeveel bouten je moet los maken.
Koop wel wat nieuwe slangklemmen, want je kan niet alles meer herbruiken. Tevens koelvloeistof, je raakt wss wel een of twee liter kwijt.
Alle ruimte om je thermostaat vrij maken (accu er uit), slangklemmen losmaken (gelijk bij de onderste een bakje eronder om kvs op te vangen), doppie 13 met verleng stukje om de bouten van het thermostaathuis los te maken, dan heb je em zo in je handen.
Bij mijn JTD ben ik er niet langer dan een uurtje mee bezig en dat is inclusief ouwehoeren met de buren (alweer kapot? Lekker bezig buurman enz...) en een paar keer de rug strekken omdat het geen ideale werkhoogte is.
Voordat je begint kijken of de bouten niet vast in het aluminium van je kop zitten. Als je een bout afbreekt mag je met je cilinderkop naar de revisie om hem er uit te laten halen... (spreek uit ervaring). Als het los zit stelt het weinig voor, slangen loshalen, koelwater opvangen (in de put op straatOccy74 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:30:
Iemand toevallig een goed stappenplan om de thermostaat van een 147 1.6 TS Veloce te vervangen?
de betaler vervuilt
Iemand een idee wat nog fatsoenlijk in de auto past en niet meteen 5 a 600 euro is?ing._Buttje schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:51:
[afbeelding]
Ik heb al rond zitten te kijken maar het meeste aanbod is ook gewoon lelijk.
Het komt met een inbouw frame en de radio steekt er dan moo voor uit. Of te wel. Het ziet er niet uit?
Iemand dus nog ervaring met aftermarket spullen?
Die mag best nog een keer op mijn scherm staan
Eindelijk....
pinda powerrr schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:40:
[...]
Geen ervaring met de 1.6, maar wel met de 1.8 en JTD's
Super jongens, hartelijk dank.. Hier ga ik me zeker wel mee redden..GA!S schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:20:
[...]
Voordat je begint kijken of de bouten niet vast in het aluminium van je kop zitten. Als je een bout afbreekt mag je met je cilinderkop naar de revisie om hem er uit te laten halen... (spreek uit ervaring). Als het los zit stelt het weinig voor, slangen loshalen, koelwater opvangen (in de put op straat) boutjes losdraaien, thermostaathuis verwijderen, resten pakking verwijderen en in omgekeerde volgorde monteren. Afvullen en een stuk gaan rijden tot je koelwater op temperatuur is. Zodra de thermostaat open gaat komt er een flinke luchtbel door je systeem. Als je goed kijkt kun je het aan je koelwatertemperatuur zien. Eerst loopt ie langzaam op naar 90, dan zakt ie terug naar 75 als je circuit van de radiator open gaat. Pas daarna kun je hem helemaal afvullen.
Ik vind dat dus ook erg lelijk. Heb gister geprobeer een Yatour aan te sluiten op mijn Connect Nav maar hij lijkt niet goed te werken (met hetzelfde SD kaartje dat in mijn oude GT wel werkte).Cramthabam schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:53:
[...]
Iemand een idee wat nog fatsoenlijk in de auto past en niet meteen 5 a 600 euro is?
Ik heb al rond zitten te kijken maar het meeste aanbod is ook gewoon lelijk.
Het komt met een inbouw frame en de radio steekt er dan moo voor uit. Of te wel. Het ziet er niet uit?
Iemand dus nog ervaring met aftermarket spullen?
Mijn unit is sowieso brak, de cd-speler doet het niet goed en ook de tripcomputer werkt niet. Ik kan er dus alleen maar radio mee luisteren momenteel.
Zit me nu maar weer te oriënteren op een aftermarket unit die aan de eisen voldoet:
- (micro)SD slot aan de voorkant
- USB poort liefst ook aan de voorkant
- ingebouwde microfoon (geen zin in veel draden wegwerken)
- compatible met stuurwielbediening
- afneembaar front ivm diefstalrisico
Wel of geen navi vind ik dan nog niet eens het belangrijkst. Zou leuk zijn als het werkt met Android voor Flitsmeister en navigeren ofzo. Ik zou het eigenlijk prima vinden om gewoon weer de blaupunkt 1DIN te hebben en de bekerhouder zoals in mijn vorige GT. Kun je dat probleemloos retrofitten en zo ja, waar vind je dat?
Volgens mij wel, kan zijn dat je nog een beugeltje extra uit een sloopwagen moet halen. Zijn zat 147's te vinden waar dit uit te halen is. Zou geen drol moeten kosten want volgens mij wil niemand dat nog hebben. Ik zou Baas en A37 proberen en het 147 forum in de gaten houden.LVGH schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:24:
[...]
Wel of geen navi vind ik dan nog niet eens het belangrijkst. Zou leuk zijn als het werkt met Android voor Flitsmeister en navigeren ofzo. Ik zou het eigenlijk prima vinden om gewoon weer de blaupunkt 1DIN te hebben en de bekerhouder zoals in mijn vorige GT. Kun je dat probleemloos retrofitten en zo ja, waar vind je dat?
de betaler vervuilt
Daar begin ik inderdaad ook al hard over na te denken. navigatie heb ik op mijn telefoon als ik het nodig heb.
Ik had in de 147 een kabel aangesloten op de cd wisselaat poort zodat ik mijn mp3 speler kon aansluiten.
Als ik niks kan vinden dan ga ik ik zoek naar een sloperij en haal de onderdelen om er weer 1 din van te maken.
Ik had in de 147 een kabel aangesloten op de cd wisselaat poort zodat ik mijn mp3 speler kon aansluiten.
Als ik niks kan vinden dan ga ik ik zoek naar een sloperij en haal de onderdelen om er weer 1 din van te maken.
Als je bij een GTA/GT3.2 de toerenbegrenzer verlegt, zoals Squadra doet, gaat dan de topsnelheid omhoog? Of haalt de auto de toerenbegrenzer sowieso niet?
Bij mijn GT irriteren de korte versnellingsbakverhoudingen me een beetje. Met name van 5 naar 6 is er nauwelijks terugval in toeren en de motor draait op de snelweg onnodig veel toeren. Kun je eigenlijk (relatief) eenvoudig de 6e versnelling van een JTD inbouwen? Of is dit heel raar gedacht..
Bij mijn GT irriteren de korte versnellingsbakverhoudingen me een beetje. Met name van 5 naar 6 is er nauwelijks terugval in toeren en de motor draait op de snelweg onnodig veel toeren. Kun je eigenlijk (relatief) eenvoudig de 6e versnelling van een JTD inbouwen? Of is dit heel raar gedacht..
Verwijderd
Zo werkt dat niet. Je moet dan de vertandingen in de bak aanpassen.LVGH schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:33:
Als je bij een GTA/GT3.2 de toerenbegrenzer verlegt, zoals Squadra doet, gaat dan de topsnelheid omhoog? Of haalt de auto de toerenbegrenzer sowieso niet?
Zeker geen eenvoudig klusje.
NeeLVGH schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:33:
Kun je eigenlijk (relatief) eenvoudig de 6e versnelling van een JTD inbouwen?
Ja.Of is dit heel raar gedacht..
Enige wat praktisch uitvoerbaar is, is een bakwissel met een model die de juiste verhoudingen heeft naar jouw smaak en/of is uitgerust met 6-bak. Echter nooit een benzine-bak met een diesel-bak verwisselen .. dat zijn hele andere verzetten! www.autoweek.nl geeft wel wat inzicht in de verschillende bakverhoudingen. Let ook op de eindoverbrenging. Deze is heel belangrijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-01-2015 14:06 ]
Alfa rijders...
ik ben me aan het oriënteren naar een andere auto en een dat op mijn pad komt is een MiTo 1.3 diesel
nu weet ik dat deze wat last hebben van lekkende verstuivers (maar daar ken ik nog wel meer merken van
) zijn er verder nog zwakke punten / typische alfa kwalen (uhmm emoties) bij deze auto ?
of is de 1.6 JTDM technisch een beter keus ?
ik ben me aan het oriënteren naar een andere auto en een dat op mijn pad komt is een MiTo 1.3 diesel
nu weet ik dat deze wat last hebben van lekkende verstuivers (maar daar ken ik nog wel meer merken van
of is de 1.6 JTDM technisch een beter keus ?
[ Voor 7% gewijzigd door wd200 op 18-01-2015 14:14 ]
De 1.6 heeft een M32 versnellingsbak waarbij een lager wel eens de geest geeft met een bak revisie tot gevolg. De lak is erg gevoelig voor steenslag (vooral rosso alfa). Dat zijn voor zo ver ik weet de grootste problemen.
Een 1.6 is trouwens een stuk lastiger te vinden in Nederland. 90% ofzo van diesels zijn 1.2 door de belastingvoordelen. Ik heb een 1.3 Mito dus mocht je nog vragen hebben kan ik ze misschien beantwoorden.
Een 1.6 is trouwens een stuk lastiger te vinden in Nederland. 90% ofzo van diesels zijn 1.2 door de belastingvoordelen. Ik heb een 1.3 Mito dus mocht je nog vragen hebben kan ik ze misschien beantwoorden.
Verwijderd
Heeft er nog iemand een mooie set velgen voor onder een GT liggen?
Liefst originele GT Velgen, iig 17' en hoger.
Liefst originele GT Velgen, iig 17' en hoger.
http://www.marktplaats.nl...fa-18-ti-velgen-5x98.html , is van een van de eigenaren van H&S Corse uit Lelystad.
Zou alleen persoonlijk gelijk die Milestone banden weg flikkeren. Zodra Erwin Krol roept dat het morgen gaat regenen, slip je vandaag al de rotonde af
[/rant op Chinese banden]

[/rant op Chinese banden]