Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 39 ... 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ls789 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:27:
Ben die parrot aan het installeren.. Er zit dus geen "icnigtion" kabel in de voeding. Ik lees dus dat deze van de sigaretten aansteker kan gebruiken?
Ik heb dus bij m'n versnellingspook het leren zakje weggehaald, ik kan dus bij de aansluiting nu. Maar wat ik hiermee moet doen is een raadsel. Ik denk zelf het middelste stekkertje gebruiken en deze in de "icnigtion" Kabel doen van de parrot?

Iemand een idee? Het gaat om een tspark 147 1,6

Groet Robin
Je moet het Ignition kabeltje van je parrot koppelen aan het RODE draadje van je sigaretenaansteker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Vandaag bij mijn monteur geweest. Er gaat een flesje Forte nogwat in de bezine en een ander flesje forte nogwat bij de olie. Dan een aantal uur laten draaien vervolgens de olie verversen. ERG benieuwd wat het resultaat gaat zijn. Ook nieuwe blokken op 2 wielen en een offerte aangevraagd voor winterbanden. Als het goed is komende maandag ophalen dus kan niet wachten tot ik maandag klaar ben met werken:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 21:20
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:25:
[...]

Je moet het Ignition kabeltje van je parrot koppelen aan het RODE draadje van je sigaretenaansteker.
Dan moet ik hem aftappen en opnieuw solderen zeker ?

Groet Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Wellicht iemand die hierbij zou kunnen helpen? Morgen heel de dag de tijd en wil er ook wel voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:27

pinda powerrr

Slow down...

Niks aftappen, niks solderen.
Je moet de geschakelde plus omzetten in de ISO stekker, is veel makkelijker.
Het enige "ISO" aan de stekker is de vorm, de pinbezetting is iets dat elke fabrikant zelf mag bepalen. Nu is bijna alles richting de standaard die VAG heeft ingezet, zo is ook de pinbezetting van de Parrot.
Als je nu goed kijkt waar de geschakelde plus zit, kan je de pin van de Alfa omzetten naar de VAG standaard en heb je nooit meer een probleem met radio's of Parrot carkits.

Gebruik een heel klein schroevendraaiertje of zo'n 12V tester met scherpe punt om het pinnetje van zijn vergrendeling los te maken in de ISO stekker. Daarna simpelweg op de juiste plek insteken tot je klik hoort.

Succes!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Oke dat klinkt beter .. Maar wat ik precies moet wisselen is mij nog niet helemaal duidelijk. De icnigtion kabel is namelijk niet aanwezig in mijn iso denk? De parrot gaat namelijk helemaal niet aan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Die is er wel.
Hoe denk je dat de standaard radio zijn "ignition" signaal krijgt dan?
Koop zo'n koperkleurige 12V tester met een lampje er in. Massa aansluiten (op de deur ofzo) en dan één voor één nalopen. Degene die het lampje doet oplichten met contact UIT is je constante plus. Doe contact aan en herhaal het riedeltje, zo vind je ook de geschakelde plus.
Zet nu ook je licht aan, wederom herhalen, dan zie je ook de kabel de de verlichting regelt op de radio.

Ik heb het nu bij meerdere Fiat's en Alfa's zo gezien en ook aangepast. Zijn allemaal hetzelfde.

Je kan ook even een schema googlen van een Fiat radio, staat altijd een sticker op met het schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Oke, maar dan alsnog is het mij niet helemaal duidelijk welke ik dan moet wissele of plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

lj_tree schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:49:
Vandaag bij mijn monteur geweest. Er gaat een flesje Forte nogwat in de bezine en een ander flesje forte nogwat bij de olie. Dan een aantal uur laten draaien vervolgens de olie verversen. ERG benieuwd wat het resultaat gaat zijn. Ook nieuwe blokken op 2 wielen en een offerte aangevraagd voor winterbanden. Als het goed is komende maandag ophalen dus kan niet wachten tot ik maandag klaar ben met werken:)
Aantal uur flushen??? |:( 8)7 :N :F
Forte bij de olie mag maximaal 20 a 30 min bij extreme vervuiling. Langer laten draaien is zinloos en dom, grote kans dat je oliefilter verstopt raakt en het overdrukventiel open gaat waardoor alle vervuiling weer door je motor en door de lagers gepompt wordt.
Beste manier is meerdere keren flushen met een nieuw flesje, nieuwe (goedkope) olie en steeds een nieuw oliefilter.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

ls789 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:06:
Oke, maar dan alsnog is het mij niet helemaal duidelijk welke ik dan moet wissele of plaatsen?
Je hebt die zekeringhoudertjes, die kleine kokertjes die tussen de bedrading zit. Die draai je een slag en trek je open en wissel je met de andere (zwart en rood), dan is het opgelost.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Joopieboy schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:24:
[...]

Je hebt die zekeringhoudertjes, die kleine kokertjes die tussen de bedrading zit. Die draai je een slag en trek je open en wissel je met de andere (zwart en rood), dan is het opgelost.
Dit had ik geprobeerd .. Maar dit geeft geen resultaat. Parrot geeft nog steeds geen kik. Dit zijn er maar 2 toch (ben nu niet in de auto waar alles ligt)

[ Voor 11% gewijzigd door ls789 op 26-10-2013 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:24
NoFearCreations schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:05:
[...]

Platte strips, rode achterlichten, turbo bumper, XT-**-KR?
Nope, was dat degene die aan de voorkant flinke schade heeft gehad?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Specht schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:00:
[...]

Aantal uur flushen??? |:( 8)7 :N :F
Forte bij de olie mag maximaal 20 a 30 min bij extreme vervuiling. Langer laten draaien is zinloos en dom, grote kans dat je oliefilter verstopt raakt en het overdrukventiel open gaat waardoor alle vervuiling weer door je motor en door de lagers gepompt wordt.
Beste manier is meerdere keren flushen met een nieuw flesje, nieuwe (goedkope) olie en steeds een nieuw oliefilter.
Weet je zeker dat we het over hetzelfde spul hebben? Mijn monteur heeft een behoorlijk goede relatie bij de leverancier en die heeft zelf aangeraden de auto wat langer te laten draaien. Tevens zelf gekeken met een cameratje (zo'n lang veer ding wat door een gaatje van een paar mm kan) en blijkbaar waren de resultaten na een paar uur flushen veel beter...ben erg benieuwd. Morgen gaan we het zien:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

ls789 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:40:
[...]

Dit had ik geprobeerd .. Maar dit geeft geen resultaat. Parrot geeft nog steeds geen kik. Dit zijn er maar 2 toch (ben nu niet in de auto waar alles ligt)
Ik moet eerlijk bekennen dat ik wat later mij in de discussie voeg dus ook niet alles gelezen heb. Heb jij de zekeringen in dat kokertje gecontroleerd? Radio edg doet het verder wel nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Joopieboy schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:50:
[...]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik wat later mij in de discussie voeg dus ook niet alles gelezen heb. Heb jij de zekeringen in dat kokertje gecontroleerd? Radio edg doet het verder wel nog?
Zojuist door middel van een "clipje" stroom afgetapt bij de sigarettenaansteker. Dit werkt :)

Thx voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:38
/me Buttje gaat vreemd .. sorry :P

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-09 17:31
Mooie auto ! en blijft toch ook een bella ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
haha .. dank :P

btw .. er zwerft trouwens ook een Dupje rond .. :w

[ Voor 84% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-10-2013 14:48 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hem al voorbij zien komen op het alfaforum als ik het mij goed kan herinneren. Knappe auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
wheu? alfaforum? wellek? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 21:07

NoFearCreations

3DPrint the world!

ephymerous schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 10:38:
[...]

Nope, was dat degene die aan de voorkant flinke schade heeft gehad?
Jup, dat was diegene die ik totallos heb gereden. Foto's van de andere witte 1.8 carbs, dacht dat mijn oude een van de enigste was?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfaforum.nl meende ik, maar volgens mij ben ik van het pad af 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
nouja jij niet alleen :D .. ik kom daar nooit meer iig .. ik ga niet meer naar evenementen en ritten .. najah en nu met de Punto uiteraard niet meer :D Was het wel zo geweest had ik natuurlijk ook niet zo gemakkelijk naar een ander merk overgestapt, maar het was toch al verwaterd. En het rijden is al zo duur geworden .. wie gaat er nog voor de gein 130km rijden voor een rit van 110km om weer 130km terug te rijden !? 7(8)7

Op GoT over Alfa's praten blijft dan weer wel leuk d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-10-2013 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 13:09
ing._Buttje schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:01:
wie gaat er nog voor de gein 130km rijden voor een rit van 110km om weer 130km terug te rijden !? 7(8)7
Euh... ik :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
owja jij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik rij ook graag, vind het heerlijk. En ja, over Alfa's praten op GoT is inderdaad erg leuk Veel activiteit in het topic, leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Gisteren de gt opgehaald bij de garage. Ding heeft een aantal uur met Forte gedraaid en daarna een beurtje gehad. Nieuwe filters en nieuwe olie (natuurlijk). Gisteren was het nat en ik heb nog geen winterbanden dus heb me een beetje in gehouden, maar ik merkte een vrij duidelijk verschil! Vanavond ga ik mijn ma ophalen van dusseldorf en dan zal ik op de heenweg eens kijken of het verschil duidelijker merkbaar is.

Volgens de contactpersoon bij forte scheelt het op de jts motoren meestal ook erg veel in olieverbruik. Dit ga ik komende maanden eens bijhouden. Gisteren de motorolie precies tot het max streepje gevuld, en over 500km es kijken of er al een daling in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 14:12

Meneer aard

Porsche rulez!

Er doen veel positieve verhalen de ronden over Forte. Hoop mensen, inclusief garagisten zweren erbij. Het is wel veiliger dan met ATF of met diesel spoelen maar er bestaat altijd de kans dat er een klein olie kanaaltje dicht slipt door vuil.

Maar weet de achtergrond niet bij die JTS motoren, behalve dat ze met regelmaat een flinke slok olie lusten. Gaan die zuigerveren opgeven moment vast zitten? Maar dan zou die de hele straat onder moeten zetten..Denk als dit truukje voor je werkt gewoon de regelmaat van olie veranderen naar 2x in het jaar en 1x p/jaar spoelen.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:11
Zo, ik ben alfa loos. 166 verkocht aan een liefhebber (gelukkig) uit Belgie.

Ik blijf wel lurken, maar voorlopig geen Alfa nog voor mij. Zicht is nu op een klein en sportief autootje. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

lj_tree schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:48:
Gisteren de gt opgehaald bij de garage. Ding heeft een aantal uur met Forte gedraaid en daarna een beurtje gehad. Nieuwe filters en nieuwe olie (natuurlijk). Gisteren was het nat en ik heb nog geen winterbanden dus heb me een beetje in gehouden, maar ik merkte een vrij duidelijk verschil! Vanavond ga ik mijn ma ophalen van dusseldorf en dan zal ik op de heenweg eens kijken of het verschil duidelijker merkbaar is.

Volgens de contactpersoon bij forte scheelt het op de jts motoren meestal ook erg veel in olieverbruik. Dit ga ik komende maanden eens bijhouden. Gisteren de motorolie precies tot het max streepje gevuld, en over 500km es kijken of er al een daling in zit.
Een paar uur draaien met Forte staat sowieso _niet_ in de technische handleiding van Forte zelf.
Maar goed, we horen het vanzelf wel als je krukas kapot is binnenkort. Ik zou er zelf geen meter mee rijden voordat er op zijn minst nieuwe drijfstanglagers opzitten...

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:50

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

KillaZ schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:32:
Zo, ik ben alfa loos. 166 verkocht aan een liefhebber (gelukkig) uit Belgie.

Ik blijf wel lurken, maar voorlopig geen Alfa nog voor mij. Zicht is nu op een klein en sportief autootje. :)
147? :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
GTA? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Nee, 147 heb ik nog steeds het draagarm geneuzel :+

GTA zou in de toekomst wel een mooie stap zijn :D

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Ach joh, die houden het best lang uit. Gewoon niet de imitatierommel kopen en de draagarmen kosten bij de 147 geen roggel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

KillaZ schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:37:

Je gaat toch niet voor iets duits? :/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Nee, erger.....

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Frans :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Frans is niet erger? :+ Haal je eindelijk je Clio V6? Of ga je voor Dacia? :/

[ Voor 7% gewijzigd door Touchdomex op 30-10-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Hoe kom jij aan die V6 joh? Nooit daar mijn zinnen op gezet. Nee ik ga proefrijden in een RS ph1 van een medetweaker :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

KillaZ schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:47:
Hoe kom jij aan die V6 joh? Nooit daar mijn zinnen op gezet. Nee ik ga proefrijden in een RS ph1 van een medetweaker :)
Omdat ik jou een Clio V6 wil zien kopen omdat ik er zelf geen geld voor heb :'(

http://www.oakfields.com/...il.asp?id=10210&dlr=10001

Net als deze ook geen geld voor :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Touchdomex op 30-10-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-R7BVXFGI-G.jpg

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:47:
Ah, dan komen we elkaar misschien weer tegen bij de Renault meeting :+ Ik rij nog steeds vol vreugde rond in mn Vel Satis elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

KillaZ schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:37:

Ik heb pas sinds kort twee draagarmen vervangen bij mijn 156 (zelfde als 147), het hok is bijna 10 jaar oud.

Dus het kan wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
pinda powerrr schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:23:
[...]

Ik heb pas sinds kort twee draagarmen vervangen bij mijn 156 (zelfde als 147), het hok is bijna 10 jaar oud.

Dus het kan wel....
En zo duur zijn ze ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Een veejpeejbeej geinstalleerd vandaag :)

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/16itxc9.jpg

Resultaat lijkt stuk minder body roll en nog iets stugger voorin.

Morgen even op de woon-werk route uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ziet er goed uit ! staat op de planning samen met wat nieuwe veertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Waaaauw! Heb je die gekocht? Motor? Mag hopen dat het minimaal 6 kabouters zijn? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
thijszor schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 18:52:
Een veejpeejbeej geinstalleerd vandaag :)

[afbeelding]

Resultaat lijkt stuk minder body roll en nog iets stugger voorin.

Morgen even op de woon-werk route uitproberen!
is zoiets makkelijk te monteren?

En waarom zit het er niet standaard op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Montage is echt easy peasy japanesey, iedereen met 2 linkerhanden kan dit!

Tsja, waarom 't er niet standaard op zit. Het wordt er allemaal iets stugger van, niet iedereen wilt dat.
Bovendien zit het bijna standaard op 'raceversies' van 'normale' auto's , de standaard 147 is nou niet echt bedoeld als sportwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik rij met de 155 ook al jaren rond met een veerpootbrug. Is geen extreem verschil, maar het stuurt wel net wat lekkerder.
Heb onder mijn 155 ook dikkere stabilisatorstangen zitten, en dat merk je pas echt goed. In combinatie met fatsoenlijke banden heb je dan bijna oneindig grip. Bochten waar je met max 50 doorheen kan omdat je anders gegarandeerd uit de bocht vliegt in een standaard auto, kun je nu ineens met 80 of 100 ofzo pakken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__1337__ schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:30:
[...]

Waaaauw! Heb je die gekocht? Motor? Mag hopen dat het minimaal 6 kabouters zijn? :9~
Heb hem niet gekocht... heeft wat schade aan de andere kant, en ik heb op het moment al een "extra" alfa staan. Hij is ook niet heel netjes van binnen enzo, hoewel zo'n compleet novitec uitgevoerde GTV wel errug vet is..... Het is een 3.0 V6 24v die 70d km geleden gereviseerd is, aan de motor ligt 't niet.... Hij is wel erg goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Wat voor schade dan...... >:)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Iemand bekend met H&S Corse ? Zij doen zuigermodificaties aan alfa's om het olieverbruik tegen te gaan. Prijs is vrij schappelijk als je het mij vraagt. Ze vragen 1550 euro voor het volgende rijtje
Bij motoren die erg veel olie gebruiken bieden wij een zuigermodificatie aan.

Zuigermodificatie
Nieuwe zuigerveren
Flexhoon cilinderwanden
Nieuwe drijfstang lagers
Nieuwe koppakking set
Modificatie smering cilinderkop bij JTS voor behoud nokkenassen
Aanpassing distributie timing JTS voor betere stationair loop en meer vermogen
Nieuwe distributie set
Balansas riemset voor 2.0 16V TS en JTS*
Nieuwe inrij olie en oliefilter

Nu verbruikt mijn alfa 1 liter op 1600-1800 km. Ik wil best een zuigermodificatie laten doen alleen heb er op dit moment het geld niet voor. De auto heeft nu 110.000 gelopen en is verder in topstaat :) Is het gunstig om dan nog een modificatie uit te laten voeren met deze km stand? Ik bedoel niet financieel gezien (is natuurlijk veeels te duur in verhouding tot de dagwaarde) maar meer of ik er daarna nog veel km mee kan maken (kan ik dan makkelijk de 2 ton aantikken :))

Verder vroeg ik mijzelf af of het nu daadwerkelijk schadelijk is om tot zeker juli/augustus 2014 door te rijden met dit olieverbruik (ik hou het pijl altijd tussen 75%-100%). H&S Corse zei dat je de TS motoren er niet kapot op kan rijden JTS motoren raken op een gegeven moment verstopt en zullen kuren gaan vertonen (onregelmatg stationair etc). Het gaat hier om een 1.6 ts alfa 147

Ik hoor graag jullie meningen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
De 3 ton moet je ook wel halen hoor als je hem gewoon goed onderhoud, maar ik lees stiekem mee want ik rij in de zelfde boot ;).
En zit ook rond die KM's en ben ook erg benieuwd.

Wil er maximaal 5jaar mee rijden van 113.000 tot 250.000 en dan moet mijn situatie zo dus danig verandert zjin dan die de deur uit mag voor de GTA versie.
Maar dat zien we dan wel weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linksvoor en linksachter op het achterscherm, en de oliekoeler linksvoor kapot. Maar hij is inmiddels verkocht, hij stond op m'n werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Mektheb schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:42:
De 3 ton moet je ook wel halen hoor als je hem gewoon goed onderhoud, maar ik lees stiekem mee want ik rij in de zelfde boot ;).
En zit ook rond die KM's en ben ook erg benieuwd.

Wil er maximaal 5jaar mee rijden van 113.000 tot 250.000 en dan moet mijn situatie zo dus danig verandert zjin dan die de deur uit mag voor de GTA versie.
Maar dat zien we dan wel weer ;)
En verbruikt jouw auto ook veel olie? Ik vind het ook prima om het oliepeil constant bij te vullen maar heb het idee dat dit niet heeel goed is voor de auto en dus de 2 ton niet haal ;)
Het duurt ongeveer een week en je krijgt een gratis leenauto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
ls789 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:46:
[...]

En verbruikt jouw auto ook veel olie? Ik vind het ook prima om het oliepeil constant bij te vullen maar heb het idee dat dit niet heeel goed is voor de auto en dus de 2 ton niet haal ;)
Denk dat ik op 1 : 1500 zit kwa olie, en dat valt nog mee want ik heb er genoeg gelezen die 1 : 1000 hebben.
Welke Fase 147 heb je ?.

Gratis leenauto is al helemaal een plus.
Volgens mij kan het geen kwaad voor de auto het is gewoon zo dat ze veel olie willen netzoals dat ze houden van hogere toeren.
Maar of het kwaad kan voor de motor, dat durf ik niet te zeggen hoop dus ook dat er een "monteur" of ander persoon met verstand ervan dit kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Mektheb schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:49:
[...]

Denk dat ik op 1 : 1500 zit kwa olie, en dat valt nog mee want ik heb er genoeg gelezen die 1 : 1000 hebben.
Welke Fase 147 heb je ?.

Gratis leenauto is al helemaal een plus.
Volgens mij kan het geen kwaad voor de auto het is gewoon zo dat ze veel olie willen netzoals dat ze houden van hogere toeren.
Maar of het kwaad kan voor de motor, dat durf ik niet te zeggen hoop dus ook dat er een "monteur" of ander persoon met verstand ervan dit kan vertellen.
Ik las in dit forum dat alle 147 auto's voorzien zijn van een fase 3. Ik heb zelf sowieso een fase 3 :) Ja 1 op 1000 lees ik ook vaak genoeg. Stel je moet je distributieriem vervangen valt de prijs helemaal mee. Dit kost ongeveer 400 euro bij een andere garage.. betaal je dus 1000 meer en je hebt eigenlijk praktisch een nieuw blok.
Jammere van het verhaal is dat mijn distributieset pas vervangen is (lees 1000 km geleden , 1 maand oud).
Het liefst doe ik dus pas over 2 jaar een zuigermodificatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
ls789 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:52:
[...]

Ik las in dit forum dat alle 147 auto's voorzien zijn van een fase 3. Ik heb zelf sowieso een fase 3 :) Ja 1 op 1000 lees ik ook vaak genoeg. Stel je moet je distributieriem vervangen valt de prijs helemaal mee. Dit kost ongeveer 400 euro bij een andere garage.. betaal je dus 1000 meer en je hebt eigenlijk praktisch een nieuw blok.
Jammere van het verhaal is dat mijn distributieset pas vervangen is (lees 1000 km geleden , 1 maand oud).
Ik heb mijn GT laten flushen met Forte. Blijkbaar maakt dit de boel helemaal netjes schoon etc en is er een goede kans dat het olieverbruik dan ook wat minder wordt. Ik merk het wel erg goed in vermogen.
Qua olieverbruik zal ik de komende tijd de boel goed in de gaten houden en hier posten wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
ls789 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:52:
[...]

Distributieriem vervangen koste mij bij me garage 275,00 euro.
Heb wel gelijk een hoop andere dingen laten doen maar toch, heb dat helaas ook 500 km geleden laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een zelfbeheersing heb ik toch.... 8)7

Nog een 166 aangeschaft. Gaat denk ik meteen weer de verkoop in, maar kon hem gewoon niet laten staan.

2.5 V6 6bak met STR en ASR met 216k km en 6maanden geleden distri gedaan, xenon af-fabriek, leer verwarmd elec memory enzovoorts, splinternieuwe banden, heeft eigenlijk alles.

Klein plekje op de achterbumper, maar daar kon ik hem niet op laten staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-FPXTKGU3-G.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Hé was jij niet die vent die gisteren zo uit zijn Renault zat te kwijlen naar mijn GTA? ;)

Meer foto's van die prachtige 166 Alex, komop! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__1337__ schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:19:
Hé was jij niet die vent die gisteren zo uit zijn Renault zat te kwijlen naar mijn GTA? ;)

Meer foto's van die prachtige 166 Alex, komop! :P
Dat zegt mij helemaal niets :+
stiekem rijdt die renault heeeerlijk

Nou, vooruit dan maar.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-VK8KEWGW-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-VH3ACAB7-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-6WZGFHJ3-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-T8HHLVCW-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-GBKG3MMB-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-NNP6DSKE-G.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 20:34
__1337__ schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:30:
[...]

YouTube: Mazda MX-3 V6 commercial
Alleen mazda heeft 6 kabouters ;)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik heb vandaag een 155 bekeken...... en de aanbetaling gedaan. Volgende week ophalen. *O*
Betreft een origineel in Nederland geleverde Widebody V6, kleur nero. Met 235.000km op de teller.
Technisch oke. Huidige blok heeft nieuwe distributie nodig en kleppen moeten gesteld worden.
Verder zit er een EPS uitlaat onder vanaf de kat, rondom koni geel, nieuwe koppeling, en verse remschijven/blokken erop. Bumperstrips zijn overgespoten voor de looks, dus geen schadebak.

Aangezien de proteo 155 zo goed als klaar is, en ik toch wat te doen moet hebben in deze wintermaanden, is het plan om de originele motor eruit te halen, en er een 3.0 V6 24v met bijbehorende upgrades voor terug te plaatsen. Het blokje (ex-GTV, 150.000km) ligt al klaar... :7

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/155-v6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/155-v6-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/v6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Rijd leuk zo'n 155 3.0 V6, maat van me heeft er ook een, alleen dan smallbody.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Heel erg gaaf hoor. Daar ga je geen spijt van krijgen i.c.m. 3.0 V6 24v. Waarom doe je die trouwens niet in je rosso 155?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

__1337__ schreef op woensdag 06 november 2013 @ 20:34:
Heel erg gaaf hoor. Daar ga je geen spijt van krijgen i.c.m. 3.0 V6 24v. Waarom doe je die trouwens niet in je rosso 155?
Gewoon omdat ik ook nog steeds veel plezier heb van de 2.0 16v ts motor en ik die auto verder liever origineel houd qua motortype.
En verder kan ik nu dus met de proteo 155 blijven rijden, en ondertussen hobbyen aan de V6. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
En de wintervelgjes zitten er weer onder.. :) als winterband heb ik dit keer de Michelin Alpin genomen. Ik mis de Toora's nu al..

Afbeeldingslocatie: http://i1058.photobucket.com/albums/t408/__1337__/20131107_192348_zpsf1bcf6da.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Velgen staan hem goed hoor. En van die Michelins zul je geen spijt hebben. Ik vind de Vredestein Snowtrac 3's tegenvallen met een sportieve rijstijl. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het is echt behelpen met je GTA velgen.... :P Erg veel medelijden.

Pfff, wat een geweldige monteur is er aan mn nieuwe-aanwinst 166 bezig geweest. Er is een nieuwe oliefilter gemonteerd, monteur op m'n werk had hem al even opnieuw erop gezet omdat 'ie wat lekte, blijkt dat 'ie er iets scheef op is gezet en dus weeeeer vervangen moet worden.

Het is eigenlijk maar een klein kutklusje, maar er stond een potentiele koper bij te kijken toen ik er achter kwam ;w

Nouja, morgen maar even een nieuwe erop. Een netter onderhouden 166 is volgens mij lastig te vinden, facturen zijn er inmiddels bij van nieuwe startmotor, banden, distri, koppelingsplaten, koppelingscilinder, en nog wat klein spul. En dat allemaal in de afgelopen 6 maanden, jeuj :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Ja arme ik he? Het is wat behelpen met de GTA velgen maar toemaar, het moet maar even :P.

Die oliefilters zijn ook waardeloos om te monteren omdat ze op enorme kutplekken zitten. Vaak nog schuin ook. Een goede166 voor jouw prijs ga je zeker verkopen, maak je maar geen zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
1600 is een koopje. Die ben je echt zo kwijt hoor.

Met de jtd ook wel eens gehad dat het fikter lekte, werd ik door een garagebedrijf op gewezen die vervolgens 3 manuur a 50 euro rekende voor het schoonmaken.... :X
Hoop gezeur over gehad, gelukkig uiteindelijk het schoonmaken niet hoeven te betalen.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zit te denken om mijn 166 ook maar weer in de verkoop te gooien. Vind het een geweldige auto, en zoveel luxe wordt lastig om te evenaren, maar wil graag weer een automaat.

Wat zou een fatsoenlijke vraagprijs zijn? 2.5 V6 uit 2000, full option, 260K gelopen?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:22:
Zit te denken om mijn 166 ook maar weer in de verkoop te gooien. Vind het een geweldige auto, en zoveel luxe wordt lastig om te evenaren, maar wil graag weer een automaat.

Wat zou een fatsoenlijke vraagprijs zijn? 2.5 V6 uit 2000, full option, 260K gelopen?
Dat is afhankelijk van het onderhoud, wanneer is de distri e.d. gedaan?

het kan 500 zijn, het kan 1500 zijn....

Of natuurlijk op zoek naar iemand die een automaat 166 heeft en graag een handgeschakelde wil :9~

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Volgens het boekje is de distributie in 2012 gedaan bij de 262K. Vlak daarna is ook de teller vervangen, door 1 met een hogere? kmstand. I.v.m. defecte teller.

Dat snap ik dan weer niet, had er dan een gezocht met ongeveer dezelfde stand, staat nu 310K op de klok. Als je hem uitleest staat er wel 264K op.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Goedemorgen,

Heeft iemand toevallig ervaring met het vervangen van de mistlampen achter van een alfa GT? Ik krijg nu met enige regelmaat de melding dat een mistlamp achter defect is. Komt en gaat ook regelmatig tijdens het rijden en is mateloos irritant:( Kan er eigenlijk geen duidelijke beschrijving van vinden:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
lj_tree schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:13:
Goedemorgen,

Heeft iemand toevallig ervaring met het vervangen van de mistlampen achter van een alfa GT? Ik krijg nu met enige regelmaat de melding dat een mistlamp achter defect is. Komt en gaat ook regelmatig tijdens het rijden en is mateloos irritant:( Kan er eigenlijk geen duidelijke beschrijving van vinden:S
Ik heb hetzelfde met stadslicht linksvoor in mijn 147. Erg irritant inderdaad.. Ook die is voor mij niet eenvoudig te vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Same here, zit een lampje in met niet de juiste Ampere, en daarom denkt de boardcomputer WTF lampje stuk.

Niks aan de hand, maar toch een keer lampje vervangen als ik zin tijd heb om dat te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
sjukke schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:20:
[...]

Ik heb hetzelfde met stadslicht linksvoor in mijn 147. Erg irritant inderdaad.. Ook die is voor mij niet eenvoudig te vervangen
Sh%t...was ik al bang voor. Ik ben destijds een uur bezig geweest om de stadslichten te vervangen:S Naar de garage, die kerel was letterlijk nog geen 5 seconden bezig om het lampje eruit te krijgen en binnen 15 seconden de nieuwe erin. Koste me welgeteld 8 euro per stuk:'(

Denk dat ik deze week maar even langs de garage ga:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
lj_tree schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:58:
[...]

Sh%t...was ik al bang voor. Ik ben destijds een uur bezig geweest om de stadslichten te vervangen:S Naar de garage, die kerel was letterlijk nog geen 5 seconden bezig om het lampje eruit te krijgen en binnen 15 seconden de nieuwe erin. Koste me welgeteld 8 euro per stuk:'(

Denk dat ik deze week maar even langs de garage ga:S
Bij een 147? Dat zijn die H7 lampen toch? Ik was namelijk 5 min bezig (ik heb 2 linkerhanden).
Als je in de buurt van Delft woont wil ik je wel helpen ;) scheelt je weer geld en wellicht kun je het de volgende keer dan zelf (snel) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
ls789 schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:01:
[...]

Bij een 147? Dat zijn die H7 lampen toch? Ik was namelijk 5 min bezig (ik heb 2 linkerhanden).
Als je in de buurt van Delft woont wil ik je wel helpen ;) scheelt je weer geld en wellicht kun je het de volgende keer dan zelf (snel) :D
GT en Eindhoven:) GT en 147 is qua verlichting veel hetzelfde. Interieur trouwens ook....
Delft is een eindje karren. Ik scheur vanavond wel even langs de garage. die 16 euro ben ik ook kwijt aan benzine naar delft:)

Edit: Toch bedankt voor het aanbod.

[ Voor 3% gewijzigd door boomr op 11-11-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Ik heb zelf ook twee linkerhanden als het om auto's gaat, maar bij mijn GTA was ik ook welgeteld 5 minuten kwijt. Als je eenmaal weet hoe het moet is het echt een simpel klusje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
__1337__ schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:30:
Ik heb zelf ook twee linkerhanden als het om auto's gaat, maar bij mijn GTA was ik ook welgeteld 5 minuten kwijt. Als je eenmaal weet hoe het moet is het echt een simpel klusje!
Indeed, gewoon rustig bekijken dan komt dat wel goed.

Weet dat als ik langs mijn garage rij ze alleen kosten voor het lampje rekenen, het erin zetten kost me niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
lj_tree schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:27:
[...]

GT en Eindhoven:) GT en 147 is qua verlichting veel hetzelfde. Interieur trouwens ook....
Delft is een eindje karren. Ik scheur vanavond wel even langs de garage. die 16 euro ben ik ook kwijt aan benzine naar delft:)

Edit: Toch bedankt voor het aanbod.
Dat is inderdaad waar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Mektheb schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:39:
[...]

Indeed, gewoon rustig bekijken dan komt dat wel goed.

Weet dat als ik langs mijn garage rij ze alleen kosten voor het lampje rekenen, het erin zetten kost me niks.
Weet dat als ik het bij Vireo doe, ik gewoon 20 euro kan betalen incl. arbeidsloon ;w.. toen ben ik toch maar eens zelf gaan knoeien met mijn 2 linkerhandjes + instructieboekje. Was erg goed te doen en echt een simpel klusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
__1337__ schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:44:
[...]
Weet dat als ik het bij Vireo doe, ik gewoon 20 euro kan betalen incl. arbeidsloon ;w.. toen ben ik toch maar eens zelf gaan knoeien met mijn 2 linkerhandjes + instructieboekje. Was erg goed te doen en echt een simpel klusje.
Damn lekker lullig...die rekenen zeker ook 2 keer arbeid bij 2 verschillende koplampen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Ja en dat was enkel voor een stadslichtje, was daar in de buurt omdat ik daar werk, tja... ik doe het voortaan wel zelf :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Zitten jullie hier nou serieus over lampjes vervangen te lullen? Stelletje n00bs! :') :P

Ik ga morgen de rembekrachtiger vervangen bij mijn 155. Dat is bij de garage een klusje van 700-800 euro aan arbeid en onderdelen (nieuwe kost 500 euro).

En om even een indicatie te geven wat vervangen inhoud: luchtinlaatslang los, accu eruit, accubak eruit, remleidingen los van de hoofdremcilinder zonder ze te slopen, hoofdremcilinder los van de rembekrachtiger, aircoleidingen los (airco systeem raakt dus leeg), rempedaal los, rembekrachtiger los en eruit wurmen...

En dat allemaal zonder eerdere ervaring of monteursdiploma. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ls789 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:46:
[...]

Houd er rekening meet dat het je een labda-sensor en een katalysator kan kosten op termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg sterk om mijn 166 Zender in de youngtimerverzekering op basis van taxatiewaarde te doen, ivm het lastige vervangen als hij total-loss gaat.

Heeft iemand hier ervaring mee? (goed of slecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 14:24
Zo! Dat is dan behoorlijk gestegen in prijs. Jaren terug eens één vervangen voor een nieuwe die me rond de € 100 heeft gekost.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
GoldenSample schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 00:01:
[...]

Houd er rekening meet dat het je een labda-sensor en een katalysator kan kosten op termijn.
hoe merk je of deze aan vervanging toe is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:28:
Ik overweeg sterk om mijn 166 Zender in de youngtimerverzekering op basis van taxatiewaarde te doen, ivm het lastige vervangen als hij total-loss gaat.

Heeft iemand hier ervaring mee? (goed of slecht)
Ja goede ervaring, heb mijn GTV als youngtimer verzekerd en werd deze zomer lichtjes aangereden.
Omdat het op een lastige plek was werd de schade op ruim €2000 geschat.

Normaal gesproken was de GTV daarmee total loss (bouwjaar '97, 230k op de klok), maar dankzij het taxatierapport, en de verzekering tot de €7500 taxatiewaarde, werd het wel vergoed en de GTV is nu mooi opgeknapt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Heb je het dashboardkastje inmiddels alweer gefixed dan Intelligo? :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:21:
Heb je het dashboardkastje inmiddels alweer gefixed dan Intelligo? :)
Jup, dat is gefixed. Ik had alleen het plan om het dashboard met leer te bekleden, maar dat is bij nader inzien toch niet zo'n fraaie oplossing als ik had gedacht. Dus komend weekend gaat er alsnog een compleet nieuw dashboard in.

Maarja, met dat allemaal achter de rug ging ik op marktplaats een kijken wat zoiets vergelijkbaars doet, en die zijn eigenlijk zo goed als niet te vinden in deze staat. Ben nog bij een zwarte zender wezen kijken met een ongeveer gelijke km-stand, maar die zag er uitgeleefd uit, echt niet vergelijkbaar. 't zijn de kleine puntjes waar deze zo op verschilt, dus dat wil ik dan ook wel goed verzekerd hebben.

Aangezien ik er toch nog geen 3000km per jaar mee rij, wordt t dus een youngtimer obv taxatiewaarde. Ik ben benieuwd waar 'ie op getaxeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Iemand enig idee hoe dit zit: ik peil mijn olie regelmatig, maar het peilstokken geeft altijd 2 verschillende waardes aan.. Wat is de voorkant ?

De ene kant geeft nu bijvoorbeeld 3 kwart aan maar de andere kant van het peilstokken iets meer dan een kwart... Welke moet ik dan aanhouden?

Is mijn Oliepeil 3kwart of iets meer dan een kwart.. Ik peil meerdere keren achter elkaar en nooit is de voor en achterkant gelijk van het peilstokje.

• __1337__
Ik hou zelf altijd de bovenkant aan, dus de kant die naar het blok wijst.

Verwijderd

Vol vreugde kan ik vermelden dat de Renault Vel Satis er binnenkort uit gaat en is vervangen door een....

Alfa Romeo GT 1.9JTD in de kleurstelling Zwart buiten, en Camel-leder binnen!

• KillaZ
Cool, kan mooi naast je 166 Zender :)

K to the KillaZ

Pagina: 1 ... 39 ... 118 Laatste