Heel veel lurken, heel weinig posten..
BMW 535D
Speeddragon schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 20:26:
@specht,
Hoe plaats hij die proplastang daar? ik dacht dat je alleen op uiteindes kon proplassen, omdat je de tang over beide platen moet zetten?
Ik heb nul verstand van lassen... dus ik gok dat Harry gelijk heeft.Harry schreef op zondag 23 juni 2013 @ 08:31:
Is gewoon puntlassen Speeddragon. Kan je met elk lasapparaat doen.
En vandaar ook dat ik het uitbesteed heb. Plaatwerken en alles eromheen is not my cup of tea. Doe mij maar het "simpele" los en vast maken sleutelwerk en verbeteren van de auto dmv technische tuning.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Van origineel 115pk/ 275nm koppel na:
- Euro 4 jtdm 16v turbo ( van een 147, maar later model met standaard grotere compressor en- turbinezijde)
- Front mounted intercooler met inlaatmod welke 't gasklephuis heeft doen vervallen.
- Downpipe zonder kat.
- Katvervanger ter vervanging van de grote kat in 't midden.
- 3 bar map sensor uit een 16v zodat 'ie boven de 2500mbar turbodruk kan zonder foutcodes te gooien.
Nu na afstellen op de vermogensbank van hulst in staphorst:

http://tinypic.com/view.php?pic=dmeas1&s=5 voor groot.
162pk / 330nm dus. Wil de uitlaatlijn nog wat meer vergroten en opengooien, en ophanging verbeteren en dan kunnen we er tegenaan
Zo! Mooie waardenthijszor schreef op maandag 24 juni 2013 @ 00:39:
MAAADD!
- Euro 4 jtdm 16v turbo ( van een 147, maar later model met standaard grotere compressor en- turbinezijde)
- Front mounted intercooler met inlaatmod welke 't gasklephuis heeft doen vervallen.
- Downpipe zonder kat.
- 3 bar map sensor uit een 16v zodat 'ie boven de 2500mbar turbodruk kan zonder foutcodes te gooien.
[afbeelding]
162pk / 330nm dus. Wil de uitlaatlijn nog wat meer vergroten en opengooien, en ophanging verbeteren en dan kunnen we er tegenaan
XXXVI
Naais!thijszor schreef op maandag 24 juni 2013 @ 00:39:
MAAADD!
- Downpipe zonder kat.
[afbeelding]
Ter vergelijk grafiek van mijn 16v:ephymerous schreef op maandag 24 juni 2013 @ 08:46:
[...]
Zo! Mooie waardenKoppel van een gechipte 16v ligt nog wel iets hoger maar het komt behoorlijk in de buurt. Hoe rijd het? Als een diesel of wordt het sportiever?
Enige wijziging aan de uitlaatlijn is dat de 2e kat weg is ten tijde van meten.
Moet nog een keertje terug, want heb er nu ook een andere downpipe op zitten waardoor er wss net iets beter waarden uit kunnen komen.

Waiting on the world to change
Het rijdt echt totaal anders. Een normale diesel heeft rond de 2000-2500 toeren een soort van 'duwtje' in de rug, en daarna is 't klaar.. Nu begint hier bij 1800 toeren en gaat gewoon door tot 4600 toeren, waarbij je nog een kleine versnelling voelt bij 2500 toeren.ephymerous schreef op maandag 24 juni 2013 @ 08:46:
[...]
Zo! Mooie waardenKoppel van een gechipte 16v ligt nog wel iets hoger maar het komt behoorlijk in de buurt. Hoe rijd het? Als een diesel of wordt het sportiever?
Het rijdt als een benzine auto, hoe hoger in de toeren hoe meer/sneller je accelereert. Hij is ook echt wel snel,
volgens mij zit ik op of misschien net onder de 8 seconden naar de 100.
Zal nog even een log maken in de 4de versnelling vandaag, wel interessant materiaal imho
Nu wordt 1 van mijn 17" GT velgen gericht
Morgen heb ik wel foto's
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
[ Voor 41% gewijzigd door k0ewl op 25-06-2013 13:49 ]
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Mijn 159 heeft volgens mij een brakke injector, hij loopt stationair soms niet lekker, of er zit een swirlklep vast in het inlaathuis, daar kreeg ik laatst een foutmelding van, volgende week dus maar weer naar de garage brengen.
Hear hear, toen 't dinsdag 30 graden was kraakte me hele auto van top tot teen. Ik begon spontaan te huilen in de auto, zelfs kleine bobbels op de snelweg zorgde al voor een krakende auto. Terwijl ik voor beide draagarmen boven al vervangen heb.__1337__ schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 18:13:
Het warme weer van vorige week heeft zo ook zo'n nadelen gehad. De bovenste draagarmen of de stabi zijn lekker gaan kraken als ik een drempel neem.
Binnenkort dus ook maar de onderste doen, oja en er komt waarschijnlijk een koni str.T kit onder
Topic net gevonden en een hoop bekenden ook hier* GA!S is nog steeds blij dat ie de frietkraam buiten heeft geflikkerd.
En ja, ik ben ook blij dat ik de MiTo oliebrander weg heb gedaan, nu alleen nog maar benzine/lpg V6'en in de scuderia hier.
Voor de mensen die me niet kennen van de andere fora; ik rij nu een '97 GTV V6 3.0 (24 klepper), en voor het mooie weer heb ik ook nog een '96 Spider V6 3.0 (12 klepper). Beiden zijn uiteraard ingeschreven in het 916 register!
En voor de winter heb ik nog een lpg gestookte 166 2.5 V6 op stal staan.
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
@ Thijs; ah dus ik ben niet de enige.. lekker is dat dan
Ik heb niets tegen JTD's, ik heb ook eerder een 156 2.4 5 cilinder gehad, en dat reed heerlijk. Alleen een V6 rijdt soepeler en stiller dan een diesel. En een 1.3 JTDm is gewoon een klein geblazen motortje dat niet hetzelfde gevoel geeft als een 3 liter...mambo No5 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 04:39:
Wat heeft iedereen eigenlijk tegen de jtd's? afgezien van wat er aan leeuwarden afgedragen moet worden.. Ik vind 't een erg prettige motor..
Doet ie nu ook MAADD chuchu?thijszor schreef op maandag 24 juni 2013 @ 00:39:
MAAADD!
- Downpipe zonder kat.
[afbeelding]
Karakterloze A-B motoren.mambo No5 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 04:39:
Wat heeft iedereen eigenlijk tegen de jtd's? afgezien van wat er aan leeuwarden afgedragen moet worden.. Ik vind 't een erg prettige motor..
de betaler vervuilt
Helaas niet, tenzij ik een fake blowoff valve koop. Goed idee!
Diesel turbo's hebben naar mijn weten altijd variabele schoepen.
Benzine turbo's hebben een wastegate, en daar kan je wel chu chu noises uitkrijgen icm een blowoff valve
K to the KillaZ
+oneindig
Niks leuker als een hoogtoerige 4 cilinder, of een brullende V6. Uiteraard zonder Turbo.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Verwijderd
nice!thijszor schreef op maandag 24 juni 2013 @ 00:39:
MAAADD!
[..]
wil ik ook wel met mijn 115pktje
Zijn er hier nog mensen die over een paar weken naar ALARM gaan?
idem...__1337__ schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:23:
Ai.. was wel de bedoeling maar dan ben ik net op vakantie..

By the way, eerste ervaringen met de CL RC5+ remblokken zijn geweldig. Minimaal vergelijkbaar met de Ferodo's DS2500 voor de helft van de prijs en een wereld van verschil met de (overigens ook Ferodo) OEM Alfa remblokken. Niet normaal wat een remkracht als die dingen eenmaal op temperatuur zijn.
[ Voor 70% gewijzigd door GA!S op 27-06-2013 00:42 ]
de betaler vervuilt
Ding is echt super tof. Alleen beetje jammer dat ik dan ook met mijn hoofd op internet kom tot oneindig en je maar 1 kans krijgt om wat te zeggen. Opeens een camera in je snuffert en tadaa. Nouja, boeie. Auto is erg gaaf.
Gisteravond de uitlaat nog even weer vastgezet. Komend weekend maar eens op de brug bij pa en ma om te kijken hoe de onderkant er uit ziet.

No F-ing way:) Gefeliciteerd kerel! Die oude spiders blijven echt een van me favoriete auto's! Als ik een garage had, had ik er al lang eentje gekocht:)__1337__ schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:36:
Heb je de autoweek vakantiekar gewonnen? Gaaaaaaaf!
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
---RAWE CEEK!!!---
de betaler vervuilt
Eerst lekker rijden, wat verder opknappen en dan lekker mee toeren.
Na het zien van dit heeft niemand nog een reden om een roze Alfa te rijden:GA!S schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 00:39:
Alfa roze staat hem goed.
http://forum.carclean.nl/...-Charade-metamorfose.aspx
This space was intentionally left blank.
WTF? 60 uur poetsen? Aan een Daihatsu nogwat? Je kunt maar een hobby hebben.Bwlian schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:37:
Na het zien van dit heeft niemand nog een reden om een roze Alfa te rijden:
http://forum.carclean.nl/...-Charade-metamorfose.aspx

Ik besteed m'n tijd liever aan het technisch onderhoud. En af en toe een keer de auto met de hogedrukspuit schoonmaken vind ik meer als voldoende.
Heb dan ook totaal geen moeite gedaan om het kleurverschil van mijn rosso GTV te fixen. Dat mag de volgende eigenaar doen.
Mijn GTV is trouwens afgekeurt voor de apk, een wiellagertje had teveel speling, dus die wordt volgende week vervangen. Verder geen op of aanmerkingen.
En voor de liefhebbers heb ik nog wat roestfoto's... voor wie dacht dat mijn 155 "veel" roest had.
156 van 1998 met 195.000 km gelopen volgens de teller (NAP).

whuuuttttt !!!k0ewl schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:45:
Klopt helemaal ja!
Ding is echt super tof. Alleen beetje jammer dat ik dan ook met mijn hoofd op internet kom tot oneindig en je maar 1 kans krijgt om wat te zeggen. Opeens een camera in je snuffert en tadaa. Nouja, boeie. Auto is erg gaaf.
Gisteravond de uitlaat nog even weer vastgezet. Komend weekend maar eens op de brug bij pa en ma om te kijken hoe de onderkant er uit ziet.
feli !!!

En hier het filmpje van de prijsvraag
http://www.autoweek.nl/vi...ntiekar-alfa-romeo-spider
bennik wel benieuwd naar je 500 woorden
[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-06-2013 00:49 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik volg je wel, ik ben ook een rijder en geen poetser. Maar ik moet wel zeggen dat het resultaat na slechts een uurtje in de wax zetten in het voorjaar toch al wel de moeite waard is. Klein kleurverschil verdwijnt en je spoelt je auto zoveel makkelijk af de rest van het jaar.Specht schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 00:30:
[...]
WTF? 60 uur poetsen? Aan een Daihatsu nogwat? Je kunt maar een hobby hebben.![]()
Ik besteed m'n tijd liever aan het technisch onderhoud. En af en toe een keer de auto met de hogedrukspuit schoonmaken vind ik meer als voldoende.
Heb dan ook totaal geen moeite gedaan om het kleurverschil van mijn rosso GTV te fixen. Dat mag de volgende eigenaar doen.![]()
Mijn GTV is trouwens afgekeurt voor de apk, een wiellagertje had teveel speling, dus die wordt volgende week vervangen. Verder geen op of aanmerkingen.
En voor de liefhebbers heb ik nog wat roestfoto's... voor wie dacht dat mijn 155 "veel" roest had.
156 van 1998 met 195.000 km gelopen volgens de teller (NAP).
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Dat zie je dan vanzelf wel verschijnen in de AW. Die 500 woorden zijn van mij en blijven voor mij
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Nou dat is simpel ,,,,,,, hij is de enige die een mail heeft gestuurding._Buttje schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 00:48:
[...]
whuuuttttt !!!![]()
![]()
![]()
feli !!!![]()
![]()
En hier het filmpje van de prijsvraag
http://www.autoweek.nl/vi...ntiekar-alfa-romeo-spider
bennik wel benieuwd naar je 500 woorden
Er waren zo'n 800 aanmeldingen voor de Alfa.RoaDHouse schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:22:
[...]
Nou dat is simpel ,,,,,,, hij is de enige die een mail heeft gestuurdgrapje !!!!!
Dit jaar hadden ze de drempel wat hoger gemaakt door een motivatie te vragen. Eerder was het gewoon inschrijven. Toen hadden ze 4000 aanmeldingen per auto ongeveer.
Ook vertelden ze dat zo'n 80% standaard al afvalt omdat ze geen fatsoenlijke nederlandse zinnen kunnen maken.

Verwijderd
elke foto die ik voorbij zie komen zie je bijna de auto niet door het geglim
en idd die koplampen :x doen me een beetje denken aan die van een smart roadster :´)
voor de rest wel mooie bak hoor
Ben te druk bezig met zelf hobbyen met Alfa's.
Vandaag weer eentje afgevoerd naar de sloop.

En morgen komt de 155 terug van Alfachirurg. Volgens hem heb ik nu de 155 met de beste en mooiste bodem.

Mwoah, ben ik niet helemaal met je eens. Spa Italia is een aantal keer echt mooi geweest met auto's die je nooit meer zult zien misschien. De Modena Track Days zijn ook geweldig. Italia a Zandvoort hoef je niet 2x per jaar te doen bij wijze van spreken, mee eens. Maar de pareltjes pik ik er nog altijd wel tussenuit qua evenementen.Specht schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:36:
Ik ben al 2 jaar niet meer naar dat soort circuitdagen geweest. Is toch allemaal meer van hetzelfde, zeker als je in het verleden al vaak zat geweest bent.
Ben te druk bezig met zelf hobbyen met Alfa's.
Vandaag weer eentje afgevoerd naar de sloop.
[afbeelding]
En morgen komt de 155 terug van Alfachirurg. Volgens hem heb ik nu de 155 met de beste en mooiste bodem.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
1. Uitlaatrubbers (vorige week wat rubbers geïmproviseerd)
2. Hulpkoppelingscilinder
3. Midden-demper
4. Ruitenwisserrelais
5. Gaskabel aangezien die wel eens blijft hangen
Dan zal ze wel klaar zijn voor de grote trip richting Italie. Nog aan het bedenken of ik een rondje Nurburgring ga doen
Als we terug zijn van vakantie, dan wordt het onze trouwauto en daarna ga ik hem ook helemaal opknappen qua plaatwerk. Ben al op zoek naar een sleutelhok in Breda.
Los van 't feit dat dergelijke wagentjes daar imho niet thuishoren, maargoed, er gaan ook bussen overheen dus...
Nee, is ook geen goed idee. Gaan we niet doen dus. Zonde van de Spider

Wel lekker door de Eiffel rijden!
Gisteravond nog even tussen Breda-Zundert-Ulicoten gereden. Heerlijk!
[ Voor 32% gewijzigd door k0ewl op 03-07-2013 13:20 ]
Tenzij het regend.ing._Buttje schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:50:
Precies .. open rijden in de Eiffel is gewoon pr0n!
Heb jij al iets van een route door de eiffel? Halverwege juli wil ik met een maat ook weekendje rijden,k0ewl schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:17:
Dat is precies de reden waarom ik twijfel. Ik ga daar niet naartoe om te racen, want dan gaat niet met zo'n auto. Kom er langs namelijk, dus vandaar dacht ik gewoon een rondje rustig sturen wel een optie.
Nee, is ook geen goed idee. Gaan we niet doen dus. Zonde van de Spider![]()
Wel lekker door de Eiffel rijden!
Gisteravond nog even tussen Breda-Zundert-Ulicoten gereden. Heerlijk!
zie redelijk wat routes al op internet staan met 't betere bochtenwerk. Maar misschien heb jij hands on ervaring?
Nu ga ik voor de toeristische route:
1. Dinsdag eind van de middag Breda - Spa
2. Woensdag Spa - Konstanz
3. Donderdag Konstanz - Arese
4. Vrijdag lekker rusten
5. Zaterdag Arese - Karlsruhe
6. Zondag: Karlsruhe - Breda
Dit is wat ik op google maps in elkaar geklikt heb. Denk ongeveer 1,5 tank bezine per dag dat we rijden: 4x1,5=6 tankjes eruo 98. Tankje benzine kost toch al snel 70 euro. 420 euro aan benzine?? Dat klinkt als teveel, maargoed, we gaan het zien.
[ Voor 90% gewijzigd door k0ewl op 03-07-2013 16:33 ]
---RAWE CEEK!!!---
Ik zoek nog een vast vliegwiel van een 2.5 V6, incl bouten en shim.NoFearCreations schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 20:48:
Iemand nog onderdelen nodig van een 166 2.5 V6 of een 155 1.6 16v of een 145 1.4 16v?
En van een 155 evt de plastic kapjes in de achterste wielkuipen (wel met alle bevestigingspunten intact).
Wat is de kleur van de pookhoes?NoFearCreations schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 20:48:
Iemand nog onderdelen nodig van een 166 2.5 V6 of een 155 1.6 16v of een 145 1.4 16v?
@Specht: Zoek je een Single Mass of een Dual Mass? (ik weet niet wat je precies met "vast" bedoelt). Single Mass vliegwielen zijn namelijk redelijk goedkoop op te pikken bij JS-Tuning.
[ Voor 27% gewijzigd door KillaZ op 04-07-2013 07:28 ]
K to the KillaZ
Dus binnenkort ook maar aan laten passen want hij geeft nu natuurlijk een foutmelding.
Zij verkochten me liever een nieuwe EGR klep voor 300 euro.
Plaatje is voor 10 euro te vinden op Ebay, bij het softwarematig uitschakelen zijn ze heus niet te beroerd om het EGR plaatje er tussen te zetten.
K to the KillaZ
Laatst wel een grote beurt en nieuwe riem daar laten plaatsen en dat viel nog mee vergeleken met de dealer.
[ Voor 3% gewijzigd door Bierkameel op 05-07-2013 08:34 ]
ivm de dealer wat?Bierkameel schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:41:
Ja zover was ik zelf ook al wel, denk niet dat ik daar nog een keer naartoe ga.
Laatst wel een grote beurt en nieuwe riem daar laten plaatsen en dat viel nog mee ivm de dealer.
Heeft ook een computer!
[ Voor 35% gewijzigd door Joopieboy op 04-07-2013 18:44 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!

Binnenkort de radiateur vervangen, hopelijk zijn dan de belangrijkste reparaties achter de rug. Wou het eigenlijk bij auto-move laten doen, maar dat was toch iets prijziger dan verwacht

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr
Waarom heb je het dan daar laten uitvoeren? (en ben je niet naar zo'n ander bedrijfje gegaan?)Bierkameel schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:12:
Gister voor 100 euro bij Bella Macchina mijn EGR laten afdoppen met een zelfgemaakt plaatje, vond ik zelf nogal duur want voor 150 laat je hem voorgoed uitschakelen incl software bij sommige bedrijfjes, hij rijdt iig wel een stuk beter en trekt ook lekkerder onderin.
Dus binnenkort ook maar aan laten passen want hij geeft nu natuurlijk een foutmelding.
Zij verkochten me liever een nieuwe EGR klep voor 300 euro.
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Ik zal het doorgeven, laat je morgen even weten wat we hebben.Specht schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:30:
[...]
Ik zoek nog een vast vliegwiel van een 2.5 V6, incl bouten en shim.
En van een 155 evt de plastic kapjes in de achterste wielkuipen (wel met alle bevestigingspunten intact).
---RAWE CEEK!!!---
jij houdt het droog bij pr0n ??
Single massKillaZ schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 07:27:
[...]
Wat is de kleur van de pookhoes?
@Specht: Zoek je een Single Mass of een Dual Mass? (ik weet niet wat je precies met "vast" bedoelt). Single Mass vliegwielen zijn namelijk redelijk goedkoop op te pikken bij JS-Tuning.
Oh ja en verder staat mijn GTV nu definitief te koop. Vandaag nieuwe apk gehad dus hij kan weer een jaartje.
En oa nieuwe versnellingsbakolie en linker achterwiellager geplaatst.
http://link.marktplaats.nl/694754034
Omdat ik niet zeker wist of het de EGR klep was, hij ging telkens in noodloop op de snelweg, hun dachten dat het aan de turbo lag maar daar was dus niets mis mee.JaQ schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 20:24:
[...]
Waarom heb je het dan daar laten uitvoeren? (en ben je niet naar zo'n ander bedrijfje gegaan?)
Als ik zeker wist dat het de EGR was dan had ik die wel ergens anders eruit laten programmeren.
En ik heb in mijn 12 jaar rijbewijs nog nooit stil gestaan langs de weg totdat ik een Alfa kocht, vorige week dus 10 keer toen ik vanuit Antwerpen naar huis moest
Bij alle 20v is zowel fysiek afdoppen als het uitschakelen in de software noodzakelijk. Mijn 10v heb ik gewoon een plaatje op gezet. (op een zogenaamde "Flexibele slang". Als dat ding Flexibel is, is mijn 166 in concoursstaat.)
K to the KillaZ
Dat kwam P2013 uit, iets met een klep in het inlaatspruitstuk, mijn vermoeden was dus al aangekoekte roet dankzij die fijne EGR klep, hij is iig nog niet weer in noodloop geweest dus dat is gunstig.
Leuk zo'n EGR en roetfilter maar je motor loopt er een stuk brakker van en als ze stuk gaan heb je hoge kosten, zit eraan te denken om het roetfilter te vervangen door een rechte pijp en dan die tegelijk met de EGR uit te laten schakelen.
Roetmetingen doen ze toch niet meer bij de APK als je auto via OBD geen foutmeldingen geeft.
Daarom zoek ik ook een single mass. Die gaat dan in de 166 3.0 V6 komen samen met een koppeling van een 164 of 156 GTA. Krijgt de 166 een betere gasrespons en loopt soepeler door zijn toeren.__1337__ schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 07:58:
Wees maar blij dat je single mass hebt, die kosten niet zoveel. Bij de GTA heb ik ook single mass en daar ben ik blij mee ook. Dual mass kost zo 700 euro of meer..
---RAWE CEEK!!!---
NoFearCreations schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 20:11:
Vliegwiel is hem niet geworden, auto is al plat. Welke kapje zijn het precies die je voor de 155 zoekt? Hebben er als het goed is 2 voor de oud ijzer boer.

Nummer 6, en dan links en rechts.
Evt mag nummer 9 (L+R) er dan ook bij.
Heb van die delen ook de leverbaarheid en nieuwprijs bij Tuynder opgevraagd.
Nu sta ik zelf ook op het punt om dat te gaan doen. Enige wat me niet helemaal duidelijk is alleen is wat je waar moet regelen rondom het tijdelijke kenteken. Kun jij me daar info over geven?
Heeft mijn GT uit 2004 die dingen ook?thijszor schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:46:
Swirlvalves bedoel je waarschijnlijk, redelijk veel mensen die die dingen er gewoon af trappen. Moet je maar eens googlen...
XXXVI
Jup. En dan zijn er mensen die met ze eruit halen en de gaten 'afdoppen' met plaatjes of andere dingetjes,
of spruitstuk zonder swirlvalves erop zetten.
Gisteravond een proefritje gemaakt in een 145 QV.
Vanaf 1 november ben ik in dienst van een andere werkgever waar ze niet aan lease auto's doen. Helemaal prima, maar ik rijd nog steeds 140km per dag.
Dus een 145 QV op G3 voor 800 euro op de kop getikt. Interieur is nog super netjes. De buitenkant alleen niet. Blanke lak bladert af, grote kras op de motorkap. Steenslag. Dat knappen we nog wel op denk ik. Geeft helemaal niets voor een auto om vna A naar B te rijden.
Geen bijtelling, geen afschrijving, lage kosten en veel rijplezier!
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Volgende week bij H&S corse een bilstein / eibach setje laten monteren:
http://shop.alfisti.net/T...n-Kit-Sportiva::5408.html
Meteen met camber correctie bussen. En de baksteun en bovenste motorsteun, die zijn redelijk kapot getuigen 't geschud bij plotseling gas loslaten.
Ben benieuwd, die bilstein/eibach set moet de handling flink verbeteren, en met 17" velgen faal ik de shoe test van mightycarmods nu vrij hard, hierna niet meer als 't goed is
//edit , ondersteunde foto's over de waarom qua verlaging

en de vulling!:

[ Voor 22% gewijzigd door thijszor op 15-07-2013 09:53 ]
Vergeten voor belgië en op laten halen of een belg laten rijden.Yoda schreef op zondag 07 juli 2013 @ 23:58:
@GA!S ik zie dat jij jouw GT uit België hebt geïmporteerd. --> http://forum.alfaclub.eu/...ce4d33357cca0418146ab2c24
Nu sta ik zelf ook op het punt om dat te gaan doen. Enige wat me niet helemaal duidelijk is alleen is wat je waar moet regelen rondom het tijdelijke kenteken. Kun jij me daar info over geven?
de betaler vervuilt
Staat op dit moment te koop op het scarbforum en 155register. Zo gauw de 155 een keer helemaal netjes gepoetst is maak ik er nieuwe foto's van en gaat ie ook op marktplaats.

Meer foto's zie onderaan in nieuwe post.
[ Voor 29% gewijzigd door Specht op 17-07-2013 19:58 ]
Hoop dattie een goed baasje vind
Ook nog even bij de Halfords een nieuwe aansteker gekocht aangezien de oude compleet verroest was en een schuurbeurtje niet meer mocht baten. Toch grappig dat die dingen van 9 euro ook gewoon passen.
Nieuwe voorruit zit er ook mooi in, maar helaas geen antenne. Had een plakantenne van het werk meegenomen, maar heb het idee dat die dus niet werkt...
Dat gaan we niet meer opgelost krijgen voordat we weg gaan ben ik bang. Gelukkig is een radio ook helemaal niet nodig met dat brulpijpje er op
Vanavond autootje wassen en dan is ze er klaar voor
Toevallig ook van plan om richting Italie te gaan? Wij gaan Eind augustus met de GT die kant op. Het is de bedoeling om in een rit door te gaan naar Florance:)k0ewl schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:20:
Vanavond autootje wassen en dan is ze er klaar voor1300 km enkele reis
Heb er HEEL veel zin in! lekker met me eigen auto die kant op en daar flink wat rondkarren. We boeken alleen de eerste 2 of 3 nachten in florance iets, en verder gaan we kijken wat we tegenkomen. En duimen dat de alfa het uithoudt:)
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
We gaan dinsdagavond naar Spa rijden. Daar tent opzetten en dan woensdag via Nurburg en de hele Eiffel binnendoor naar Stutgart. Vanaf daar de snelweg op naar Konstanz. Daar overnachten aan de Bodensee. Dan donderdag vnaf Konstanz, Davos en Stelvio naar Como. Daar overnachten en dan de volgende dag lekker toeren in de omgeving. Paar mooie platen schieten.
Dan zaterdag weer naar huis rijden, want maandag moeten we weer aan het werk

Meer vrije dagen had ik niet, want ik ga in Oktober nog naar zuidelijk Afrika op huwelijksreis.
[ Voor 9% gewijzigd door k0ewl op 15-07-2013 09:55 ]
Ik zal in italie eens wat mooie plaatjes van me gt maken en die posten bij terugkomst. Ik blaat hier nu al een jaar over mijn trots en nog nooit een fatsoenlijke foto gepost:(