Waar moet ik op letten dan?Megamind schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:54:
Omdat ze willen dat mensen opletten bij het opstijgen en landen. Lijkt me toch wel logisch, dat zijn de twee grootste risico's van het vliegen.
Ik vind de drang dat alles ten koste van alle vrijheden veiliger moet echt complete onzin.
Vliegen is al het veiligste vervoersmiddel ter wereld, dat is genoeg voor mij... Het hoeft van mij niet - ten koste van alles - nog veiliger.
Hetzelfde geldt in de auto, van mij hoeft het verkeer op snelwegen niet nog veiliger als dat inhoudt dat we overal nog maar 80 rijden... Dan liever 180 en meer verkeersdoden...
De snelwegen zijn namelijk al heel veilig als je het vergelijkt met stedelijk verkeer. Good enough for me.
Nee hoor, ik heb het bordje gewoon niet gezien. En daar blijf ik de komende jaren niet op letten.Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:01:
Je hebt wel een keuze, je kunt naar een andere pomp rijden. Wil je ergens klant zijn heb je je te gedragen en aan de regels die men daar stelt te houden.
Stuur me maar weg dan...
Ik mekker toch niet? Ik word er niet op aangesproken, dus waarom zou ik mekkeren?In opzet ben ik het met je eens dat regels wel een nut moeten hebben. Jij kunt als leek echter lang niet altijd alle redenen overzien waarvoor bepaalde regels er zijn. Als rechtgeaarde Nederlander vind je dan dat je lekker mag doen waar je zin in hebt, maar zo werkt het helaas niet. Daarnaast heeft een winkelier het recht om ongelofelijk onredelijke regels te stellen. Houd je eraan of niet, maar ga niet mekkeren als je toch klant wilt zijn.
Blijkbaar vinden al die pompbedienden het ook niet zo'n probleem.
Jij bent de gene die er een probleem van maakt hier.
Inderdaad er zijn regels die niet voor mij geldenMind you, ik ben de laatste die van regels houdt, dat zal iedereen je kunnen bevestigen, maar jouw houding is uiterst typerend voor de Nederland die denkt dat de regels voor hem niet gelden omdat hij het wel beter weet. Niet gek dat we in het buitenland vaak voor uiterst bot gehouden worden.
Vooral als ik veel geld voor iets betaal, op vakantie bijvoorbeeld.
En het ligt er maar net aan hoe de buitenlanders met je omgaan... Tja als een taxichauffeur mij probeert te bedonderen met een wisseltruc, dan bepaal ik zelf inderdaad de regel dat de prijs voor de rit met 50% is gedaald. Wie de bal kaatst... Die taxichauffeur zal mij best een hork gevonden hebben... Jammer, ik vond hem toch al niet aardig na die wisseltruc.
Maar zoals ik al zei, verder heb ik altijd respect te hebben voor de pompbediende en hang altijd op, voordat ik aan de beurt ben bij de kassa.
Zo moet ik me ook aan de vmax houden op snelwegen, dat doe ik ook nagenoeg nooit. Als consequentie betaal je één keer in de zoveel tijd een "premie" aan het CJIB