RvL schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:36:
Ik vind (attentie! mening!) het inderdaad asociaal als iemand met z'n lulijzer aan z'n oor bij een kassa staat. Ik ga ook geen gesprek aan met m'n vrouw/vader/moeder/beste vriend terwijl ik aan het bellen ben.
Natuurlijk ga je geen gesprek aan wanneer je aan het bellen bent, daarom wil ik mijn transactie ook zonder gesprek afronden

Dat maakt het in mijn ogen nog steeds niet minder asociaal. Je probeert het alleen maar te vergoeilijken.
Is het ooit bij je opgekomen dat je dat telefoontje ook even 20 seconde (zolang duurt een gemiddelde transactie als je 't een beetje vlot doet) weg kan leggen. Daar vallen geen doden bij hoor. En als het je echt zoveel moeite kost, ga dan naar een onbemande pomp of pin waar mogelijk aan de buitenpomp. Jij blij, zij blij.
Ik probeer het niet goed te praten, ik keur het daadwerkelijk goed. Misschien gewoon een verschil in mening maar ik vind iemand die met een telefoon aan z'n oor komt afrekenen niet beledigend. Tevens vallen er ook geen doden als ik wel blijf bellen tijdens het afrekenen. Als de mevrouw achter de kassa daar echt een probleem mee heeft moet ze dat maar bij zichzelf gaan zoeken.
En als ik hier een onbemande pomp had ging ik daar zeker heen. Echter hebben ze hier besloten om geen onbemande pompstations te plaatsen omdat ze zo graag extra willen verdienen door mensen die winkel in te lokken.
Beledigd is misschien een groot woord, maar als ik keer op keer zo behandeld wordt door mijn klant dan ga ik ook niet bepaald hard meer voor 'm lopen.
Het is echter niet keer op keer, het is af en toe. Daar zit een groot verschil in.
de·ni·gre·rend (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
minachtend, kleinerend
Door te veronderstellen dat hun werk wel vervangen kan worden door een terminal vind ik het behoorlijk denigrerend ja. Is het ooit wel eens bij je opgekomen dat personen in een winkel, welke winkel dan ook, meer doen dan alleen jou kleine transactie afrekenen? En dat die diensten compleet wegvallen als je de persoon vervangt door een ding wat die ene taak over kan nemen?
Maar ik heb geen behoefte aan die diensten, dat is het hele punt. Die diensten zijn voor mij volledig irrelevant. Ik hoef geen verse broodjes, ik hoef geen toilet, ik hoef geen schone vloer en ik hoef geen bosje bloemen. Ik wil gewoon snel tanken en weer verder rijden. Dus voor mijn behoeften kan het werk door een pinterminal vervangen worden. Dan hebben zij geen telefonerende klant en ben ik sneller weg. Echter zolang zij graag mensen de winkel in lokken moeten ze ook accepteren dat ze een klant krijgen die af en toe eens aan het bellen is.
Wanneer iemand betaald word om beleefd te zijn naar klanten vraag ik me wel vaak af in hoeverre het echte beleefdheid is. Desalniettemin zal ik gewoon altijd netjes groeten als dat kan. En kan ik dat niet zal ik nog altijd vriendelijk lachen aangezien dat ook prima tijdens een telefoongesprek kan.
Ik heb een behoorlijk team mensen onder me en werk op middle management niveau, ben verantwoordelijke voor vele tonnen per jaar aan omzet voor mijn baas. Maar ik heb geen moment me belangrijker voel dan de dame achter de balie bij de benzinepomp, de receptie op kantoor of meneer die de kliko's komt lenen op vrijdagochtend en altijd de moeite neemt om even vriendelijk te zwaaien naar mijn dochtertje die enthousiast voor het raam oeh en aah roept naar de vuilniswagen.....
Waar zeg ik dat ik me belangrijker voel? Ik zeg ook vrolijk hallo tegen iedereen. Maar als ik bellend het kantoor binnen loop blijft dat bij een vriendelijke lach en de receptionisten lachen dan altijd vriendelijk terug.
Trouwens, waarom moet je perse je functie en omzet vermelden? Kennelijk is dat voor jou toch een indicatie dat je je belangrijker zou mogen voelen en dat het een bewonderenswaardige karaktereigenschap moet zijn dat jij je niet belangrijker voelt.
En nee, op het moment dat ik moet gaan betalen onderbreek ik mijn telefoontje gewoon even.
En das het enige verschil, ik onderbreek mijn telefoontje niet. Ik zie niet in waarom dat werkelijk zo'n ramp is waar iedereen over moet vallen.
En om er maar een quote doorheen te gooien als afsluiter.... "Arrogance has to be earned, please tell me what you have done to earn yours."
Ik zie het niet als vorm van arrogantie. Ik vind het wel vrij arrogant als iemand achter de kassa gaat bepalen dat ik niet mag bellen aan de kassa en mij wilt straffen door langzaam te werken.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N