Opdringerige verkoop bij (shell) benzinestations

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 28.145 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-ecutioner
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 19:21
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 08:37:
[...]

Je snapt het duidelijk niet. Ik heb geen problemen met het winkelpersoneel, ik heb problemen met de policy.
Agree, uitvoerende van het beleid is geen issue. Don't shoot the messenger ;)

Shell (of welke andere pomphouder dan ook) wil zich onderscheiden op zijn eigen manier. Past het niet bij jou? Dan moet je daar vooral niet tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-ecutioner schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 08:46:
Agree, uitvoerende van het beleid is geen issue. Don't shoot the messenger ;)
Ik had net geedit, dus ik wil nog wel even toelichten: op zich ben ik het met je eens, maar als je dat doortrekt ontstaat de situatie dat nooit iemand meer verantwoordelijk is voor de negatieve zaken die gebeuren. Je ziet het bij de NS: alles loopt in het honderd en iedere werknemer trekt zijn schouders op en roept dat hij het ook niet weet. Dat lijkt me ook niet wenselijk, dus hoe vervelend ik het ook vind op persoonlijk niveau voor mevrouw De Jong of meneer Zwietersma, zij zijn wel voor mij het bedrijf Shell op dat moment. Anders heb ik geen aanspreekpunt. Dus hoewel ik me heus wel besef dat zij niet de personen zijn die het probleem verzonnen hebben, geldt omgekeerd ook dat ik anders nooit iemand spreek die het probleem veroorzaakt heeft.

Dus ja, je moet ze zeker als mensen blijven behandelen, maar ja, je mag ook je onvrede uiten.

Kort gezegd: een bedrijf kan je niet aanspreken, dat is een fictieve entiteit, maar een werknemer wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2011 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 08:21:
[...]
Ik ben absoluut pro-vriendelijkheid, maar je lijkt maar niet te begrijpen dat dit geen vriendelijkheid is maar puur lastigvallen. Daar heb ik (en evident een hoop andere mensen) heel weinig geduld voor. Ik groet de buschauffeur, geef die straatmuziekant nog wat geld en zwaai naar de meneer die door het raam kijkt. Maar aan bedrijfskundig stalken heb ik een broertje dood. Jammer voor de werknemers die het moeten uitvoeren, maar voor mij zijn zij hun werkgever.
Elke WG zal hoe dan ook zijn WN'ers instrueren om zoveel mogelijk omzet te genereren. Bij MM koop je een TV en prompt komen ze ook met veel te dure kabels aanzetten. Je verzekeringsagent probeert naast je autoverzekering je een levensverzekering aan te smeren. Dat ligt dan in de lijn die je kunt verwachten maar is niets anders dan iemand bij een servicestation die vraagt of je nog olie voor je auto nodig hebt of een candybar voor jezelf. Goed zijn voor de auto, goed zijn voor jou. (Goed zijn voor de omzet.)

Ik vind het geen kwestie van lastigvallen en ik koop sowieso niets op een servicestation. Ik stoor me dan ook niet en hooguit denk ik "krijg het rambam met je troep". Met je frustraties verbaal afreageren op iemand die gewoon zijn/haar werk doet schiet jij niets op, schiet de andere partij niets op. Pomphouders willen graag aan jou verdienen en dat lijkt mij erg logisch.

Ik begrijp dondersgoed dat iemand het lastigvallen vindt. Dat mag van mij, maar mag ik dan ook mijn mening daarover geven? Houdt het topic tenminste nog levendig tussen al het chagrijn door.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 19:34

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Ik kom al zo lang niet meer bij Shell dat ik vergeten ben waarom ik ook alweer heb besloten om daar voorbij te rijden. Blijkbaar mis ik niks...

Laat ze maar lekker targets stellen en kijken of die gehaald worden, en intussen roepen dat het werkt omdat de targets gehaald worden, dan blijf ik wel lekker buiten de statistieken. Ik heb niet de illusie dat ik in mijn eentje het verschil zal maken, maar ik heb wel de hoop dat ik hier niet uniek in ben. Helaas is het incasseringsvermogen van de gemiddelde consument - ehh.. ik bedoel mens - blijkbaar al zo murw geslagen dat ik me wel eens het idee heb tegen windmolens te vechten.

Ben ik de enige die stemt met zijn voeten?

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:35

-tom-562

Oliesjeik

Ik snap sowieso niet waarom je uberhaupt (met een auto) bij een Shell (ofjah, een bemand tankstation) gaat tanken, behalve als je een tankpas hebt. Onbemand is bijna altijd goedkoper en sneller

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
Als ik het zo lees hier dan is dit een hele goede oplossing. Tankrobot die volautomatisch zijn werkt doet, hoe relaxt? Ook gewoon interessant aangezien het coole techniek is. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:30
Redelijk eenvoudig: ik tank alleen bij een tankstation waar ik een aantal jaar in de vakantie en tijdens de weekenden heb gewerkt.

Ik mag per keer iets gratis pakken (snoep, drinken, etc) en ik krijg € 0,10 per liter korting. Vind m'n baas ook leuk voor mijn tank gedrag ;)

Geen last dus van vervelende kassiers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FicoF schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:51:
Als ik het zo lees hier dan is dit een hele goede oplossing. Tankrobot die volautomatisch zijn werkt doet, hoe relaxt? Ook gewoon interessant aangezien het coole techniek is. :9
Precies, want we hebben geen honderduizenden mensen thuis op de bank zitten die dit soort werk zouden kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:27:
[...]

Precies, want we hebben geen honderduizenden mensen thuis op de bank zitten die dit soort werk zouden kunnen doen.
Omdat er mensen werkloos zijn mogen we tegenwoordig niet meer automatiseren? Leuke redenering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Dat slaat inderdaad als een lul op een drumstel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Grappig, dat is bij het Tankstation waar ik vroeger altijd tankte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
-tom-562 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:38:
Ik snap sowieso niet waarom je uberhaupt (met een auto) bij een Shell (ofjah, een bemand tankstation) gaat tanken, behalve als je een tankpas hebt. Onbemand is bijna altijd goedkoper en sneller
Heb nog geen onbemand tankstation gezien met LPG }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 15:39
Mocht je die eentje willen zien, de Tango Oss heeft LPG :P

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Peenutzz schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:25:
Apart
Kan ik bij Tango ook LPG tanken?
Nee. Het is wettelijk niet toegestaan LPG te verkopen zonder toezicht. Aangezien onze tankstations onbemand zijn, wordt er daarom ook geen LPG verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Peenutzz schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:25:
Onbemand? Dat mag niet.

Uit Besluit LPG-tankstations milieubeheer
"Indien de inrichting is geopend voor de aflevering van LPG moet een met het toezicht belast persoon, met een leeftijd van ten minste 18 jaar, in de inrichting aanwezig zijn, die de onmiddellijke beschikking moet hebben over een op het openbaar telefoonnet aangesloten telefoontoestel."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 15:39
Heb even verder gekeken: Is bij een dealer op het terrein en is na sluitingstijd inderdaad ook afgesloten.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
RaZ schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 01:14:
....Zelfde gaat op voor een restaurant. Komt de bediening de kaart brengen, vraagt men ook altijd of je al iets te drinken wil. Ja duh. Ik kom niet om op een droogje te zitten natuurlijk. Tegen de tijd dat ze de bestelling komen opnemen, bestel ik ook direct weer het volgende glas...
Tja, ik beslis pas als ik de kaart zie of ik bijvoorbeeld vlees of vis neem en pas daar mijn drinken op aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb 5,5 jaar als bijbaantje in een BP station gewerkt en altijd geweigerd mee te doen aan opdringerige onzin :)

Mensen die 1 blikje RedBull komen halen voor 1,95 aanbieden dat een 4 pack 7,50 kost vind ik ook niet echt een geweldige aanbieding. Je kiest bewust voor 1 blikje omdat je alleen in de auto zit oid, dan ga je geen nutteloos 4-pack halen. Voor carwashabonnementen hadden we een ranglijst, meeste verkopen in de week/maand kreeg een prijs(je). Sommige collega's haalden er 10 op een dag binnen door aan letterlijk iedereen die voor de carwash kwam te vragen of ze een abonnement á 30 euro wilden. Ik vond het allang best als de klant zelf om een abbo vroeg B)

Enige aanbiedingen waar ik in meedeed was als het echt voordeliger was voor de klant (dwz. erop wijzen dat de 2e gratis is :Y) )

Nooit iets over gezegd door de baas en ook de mystery shopping reviews waren altijd goed omdat ik gewoon correct en vriendelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We leven nu in 2011, in die tijd is er een hoop verandert.
Waar je nu over praat is 21 jaar geleden.
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 00:25:
[...]

1990 ergens, en in Duitsland waar service wel is.
En tot een paar jaar terug kwam ik dat ook in ons vakantieplaatsje in spanje tegen.

Maar welke service krijg je nu bij een tankstation dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:50:
We leven nu in 2011, in die tijd is er een hoop verandert.
Waar je nu over praat is 21 jaar geleden.
[...]
In 2011 kan ik, op 300 meter van mijn huis, midden in Amsterdam, nog steeds gewoon een servicepomp vinden waar als het niet te druk is een mannetje je tank volgooit. Wel wat duurder per liter, maar niet eens heel absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 08:21:
[...]

Ik lees hier een chagrijn, die maar niet wil accepteren dat mensen niet keer op keer lastig gevallen willen worden. Dat geldt ook in dit topic. Ksst! :P

Ik ben absoluut pro-vriendelijkheid, maar je lijkt maar niet te begrijpen dat dit geen vriendelijkheid is maar puur lastigvallen. Daar heb ik (en evident een hoop andere mensen) heel weinig geduld voor. Ik groet de buschauffeur, geef die straatmuziekant nog wat geld en zwaai naar de meneer die door het raam kijkt. Maar aan bedrijfskundig stalken heb ik een broertje dood. Jammer voor de werknemers die het moeten uitvoeren, maar voor mij zijn zij hun werkgever.
En dan praten we nog geeneens over de chagerijn die té chagerijnig is om "nee dankjewel" te zeggen.
D'r wordt gewoon gevraagd of je ergens interesse voor hebt, d'r wordt niet gevraagd om in je blote kont een handstand te maken. Big deal.
Pooh schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:56:
[...]

In 2011 kan ik, op 300 meter van mijn huis, midden in Amsterdam, nog steeds gewoon een servicepomp vinden waar als het niet te druk is een mannetje je tank volgooit. Wel wat duurder per liter, maar niet eens heel absurd.
Da's zeker omdat je zo'n knappe dame bent hehehe, nou dan wil ik je tankje ook best volgooien hoor, no problem.

Hierbij nogmaals het verzoek de edit-knop te gebruiken :*

[ Voor 40% gewijzigd door Grrrrrene op 21-01-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door Grrrrrene op 21-01-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Roenie schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:37:
[...]
Tja, ik beslis pas als ik de kaart zie of ik bijvoorbeeld vlees of vis neem en pas daar mijn drinken op aan :)
Uhh je kunt imo prima een aperitiefje (port?) nemen ongeacht je gerechtkeuze?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

@ Fransmaster

Nogmaals

offtopic:
Het is op dit forum NIET de bedoeling dat je weer reageert terwijl je zelf de laatste poster bent. In dat geval MOET je je reactie editten. (Policy).

Verder is het gebruikelijk dat je eerst de quote plaatst en daaronder je reactie.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Boudewijn schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 21:01:
[...]

Uhh je kunt imo prima een aperitiefje (port?) nemen ongeacht je gerechtkeuze?
Ik drink geen port :)

• avotar
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

-tom-562 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:38:
Als je een Shell tankpas van de zaak hebt, waarom zou je het dan niet doen..
En daarnaast, hoe moet je anders aan je airmiles komen?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bij mij in de stad is de bemande Shell pomp even duur als de Tango/Tinq/Supertank/$whatever, dus m'n privéauto tank ik daar ook af.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkIJ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
Zelf werk ik nog efe bij de shell. Ik wordt gek van dat gezeur van die aanbiedingen. Ik vraag altijd maximaal 1x netjes of iemand een aanbieding wilt, nooit 2x of meer. Zelf vindt ik het irritant om te vragen of gevraagd te worden maar het is een gewening geworden. Omdat het maar moet,... Laaste tijd zijn ze extreem zeurig geworden bij ons kwa target, Als je je target niet haalt krijg je enorm gezeik dat je het beter moet doen. Wat moet ik doen dan? Door de strot douwen bij de klanten? Ze zeggen dan standaard. "Moet je enthousiaster zijn en enthousiaster overkomen'' Maar als je al zo enthousiast mogelijke bent houdt het een keer op... :/ enthousiaster kan echt niet meer hoor. Dit stomme gezeik zet een enorme druk om meer te verkopen en het druk kan zo groot zijn dat sommige personeel meer dan 1x vragen om het product als nog aan te smeren. Dus het komt degelijk wel door shell dat mensen meer dan 1x vragen.

Wat ook zo erg is dat er ook geen extra mensen mogen werken door shell. Het is altijd tering druk en je werkt alleen 7(8)7 |:(

We moeten tegenwoordige ook verplicht veiligheids schoenen aan |:( Zijn ze bang dat een 5 cent op mijn voet valt ? Iedereen is aan het klagen dat ze niet lekker zitten en niemand draagt ze. Ik kan ze helemaal niet dragen omdat ik last heb van winter voeten. Maar daar luister ze ook al niet naar.

Ze denken alleen maar aan geld en rare veligheids regels en niet om hun eigen personeel. Ik ben shell helemaal zat. Ik heb nu weer besloten om te gaan studeren :)F en wat te doen met me leven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Laatst online: 12-09 14:34
DarkIJ schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 02:58:
Ze denken alleen maar aan geld en rare veligheids regels en niet om hun eigen personeel. Ik ben shell helemaal zat. Ik heb nu weer besloten om te gaan studeren :)F en wat te doen met me leven :D
Waarvoor mijn oprechte respect d:)b Ook hier is de manager van de lokale Shell een echte creep / geldwolf waarvan je direct weet dat je er niet voor wilt gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nikolas schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 03:02:
Waarvoor mijn oprechte respect d:)b Ook hier is de manager van de lokale Shell een echte creep / geldwolf waarvan je direct weet dat je er niet voor wilt gaan werken.
Ik ken dan weer een prima sympathieke Shell-pomphouder. Wat probeer je er mee te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 03:07:
[...]

Ik ken dan weer een prima sympathieke Shell-pomphouder. Wat probeer je er mee te zeggen?
Dat mijn lokale Shellpomphouder een a-hole is :) Ik heb in mijn post geen algemene conclusies getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik zo heerlijk in China, opdringerige verkopers begrijp ik toch niet ha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 04:04:
Dat vind ik zo heerlijk in China, opdringerige verkopers begrijp ik toch niet ha.
Oei, daar had mijn zus anders wel het één en ander over te vertellen toen ze weer terugkwam :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 04:07:
[...]

Oei, daar had mijn zus anders wel het één en ander over te vertellen toen ze weer terugkwam :X
Ik ken dan weer een prima sympathieke Chinese verkoper Wat probeer je er mee te zeggen?

I kid, I kid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I adult, I adult *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DarkIJ schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 02:58:

Laaste tijd zijn ze extreem zeurig geworden
Ah... dat verklaart waarom ik gisteren zoveel gezeik had bij een Shell (tank tegenwoordig zelden tot nooit bij Shell, omdat het niet meer op mijn route ligt, dit keer reed ik elders).

"Wilt u kauwgom?"
- "Nee"
"Echt niet? Is nu goedkoper dan anders!"
- "Nee, echt niet!"
"Kan ik u dan dit aanbieden?" (weet niet eens meer wat het was...)
- "Nee, ook niet"
"Ok, misschien dan iets anders?" (begon nogal smekend te klinken....)
"Nee, en het antwoord op alle vragen, behalve "wilt u afrekenen?", is ook Nee". Ik was het toen wel beu. Als ik iets anders wil, haal ik het zelf wel uit het rek, knul.

Eerste en dus ook enige keer dat ik daar ga tanken. Echt, wat een opdringerigheid zeg.

Ga normaal vrijwel altijd bij BP of soms bij Esso of Texaco tanken, en daar stellen ze meestal maar één vraag voor een aanbieding, en soms dat niet eens. Daar kom ik dan liever terug, bij Shell lijken ze de betekenis van het woord "nee" nog niet helemaal te begrijpen oid...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 07:47:
Ga normaal vrijwel altijd bij BP of soms bij Esso of Texaco tanken, en daar stellen ze meestal maar één vraag voor een aanbieding, en soms dat niet eens. Daar kom ik dan liever terug, bij Shell lijken ze de betekenis van het woord "nee" nog niet helemaal te begrijpen oid...
Schrijf een brief. Nee, ik ben serieus, maar als je alleen maar die jongen vertelt dat je het niet hoeft verandert er niets. Als je de eigenaar/het hoofdkantoor vertelt niet van zulke tactieken gediend te zijn en genoeg anderen doen het ook verandert het misschien wat. Dan begrijpen ze dat het geld kost en niet oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je beter een brief kan schrijven aan de overheid en de ecb. Aan de eerste om de accijnzen te verlagen en de tweede om te stoppen met de de geldhoeveelheid te inflateren en daarmee de brandstofprijzen te doen stijgen. Pomphouders verdienen vrijwel niets aan een tankbeurt en moeten wel allerlei andere zaken verkopen om het hoofd boven water te kunnen houden.

[ Voor 1% gewijzigd door PWM op 30-05-2012 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 07:59:
Ik denk dat je beter een brief kan schrijven aan de overheid en de ecb. Aan de eerste om de accijnzen te verlagen en de tweede om te stoppen met de de geldhoeveelheid te inflateren en daarmee de brandstofprijzen te doen stijgen. Pomphouders verdienen vrijwel niets aan een tankbeurt en moeten wel allerlei andere zaken verkopen om het hoofd boven water te kunnen houden.
Over sprookjes gesproken ;)

[ Voor 0% gewijzigd door PWM op 30-05-2012 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Ikzelf vind dit ook een erg storend fenomeen bij de tankstations. Ik weet echter ook dat de medewerkers gepushed worden dit te vertellen en dat uit onderzoek is gebleken dat deze methode aanzienlijk meer omzet genereert in de verkoop van levensmiddelen.

Desondanks kan ik het niet laten om af en toe mondling bij een cassiere aan te geven dat ik niet gediend ben van het herhaaldelijk doorvragen. Ik ben dan voor mezelf weer even af van die ergenis en hoop dat de cassiere zich een volgende keer bedenkt met het doorvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
wildhagen schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 07:47:
[...]
"Wilt u kauwgom?"
- "Nee"
"Echt niet? Is nu goedkoper dan anders!"
- "Nee, echt niet!"
"Kan ik u dan dit aanbieden?" (weet niet eens meer wat het was...)
- "Nee, ook niet"
"Ok, misschien dan iets anders?" (begon nogal smekend te klinken....)
"Nee, en het antwoord op alle vragen, behalve "wilt u afrekenen?", is ook Nee". Ik was het toen wel beu. Als ik iets anders wil, haal ik het zelf wel uit het rek, knul.

Eerste en dus ook enige keer dat ik daar ga tanken. Echt, wat een opdringerigheid zeg.
Ik heb het nog niet zo opdringerig meegemaakt (meestal tank ik onbemand), hooguit 1 of 2 vragen. Maar dat is inderdaad wel genoeg om me te doen realizeren dat ik niet bij een bemande Shell-pomp moet tanken! Wat dat betreft snap ik die "marketing"-strategie totaal niet: de vaste klant is het gebedel wellicht gewend, de incidentele klant weet niet wat-ie meemaakt!

Aan de andere kant is AH nog veel erger, en gek genoeg is vrijwel iedereen het daar gewend en worden daar geen Opdringere Topics over geopend. Aan de kassa bij AH krijg je standaard 4 of 5 zeikvragen: bonuskaart, lege flessen, koopzegels, wuppies/whatever, bonnetje, etc. etc. Om vervolgens bij het naar buiten lopen tussen de k*tkinderen door te moeten wringen die bedelen om de rotzooi die ze aan de kassa proberen te slijten... Wat dat betreft is de gemiddelde consument net gek: speciaal naar een winkel gaan omdat ze een plastic prul krijgen als ze genoeg uitgeven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RemcoDelft schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 08:37:
Aan de kassa bij AH krijg je standaard 4 of 5 zeikvragen: bonuskaart, lege flessen, koopzegels, wuppies/whatever, bonnetje, etc. etc.
Nu overdrijf je toch wat, ze vragen mij om de bonuskaart (en ook niet altijd) en bij acties of ik de actie spaar. Met de bonuskaart ben ik wel blij, want als ik 'm niet al neergelegd had was ik het vergeten en die acties, ach, dat is vaker niet dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Bij de AH winkel ik zelf dan ook altijd met die handscanner. Ideaal systeem is dat zeg. Nog nooit in de rij gestaan bij de uitgang.

Vind de AH - zeker na de invoering van die handscanners - toch 1 van de fijnere supers die er is.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaZ schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 08:48:
Bij de AH winkel ik zelf dan ook altijd met die handscanner. Ideaal systeem is dat zeg. Nog nooit in de rij gestaan bij de uitgang.
Dat heb ik één keer gedaan toen ik dacht slim te zijn toen het druk was. Toen werd de aanbieding waar het me net om te doen was niet als aanbieding gerekend en heb ik vervolgens 10-15 minuten op personeel staan wachten :Z

Mjah, ik kom toch altijd op tijdstippen dat normale mensen opgehoepeld zijn. Lang leven de AH's die tot 22:00 of zelfs 24:00 uur open zijn *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:36
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 04:04:
ah dat is wel goedkoper dan in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarkin schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 08:59:
[...]

ah dat is wel goedkoper dan in NL?
offtopic:
Uh ja dan wel :P Een halve liter Cola kost geen € 3 euro zoals het waarschijnlijk in rek van tankstation kost in Nederland, dat dan weer wel :+ .

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2012 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:55:
[...]

offtopic:
Uh ja dan wel :P Een halve liter Cola kost geen € 3 euro zoals het waarschijnlijk in rek van tankstation kost in Nederland, dat dan weer wel :+ .
Halve liter voor 3 euro? Zó duur is het nu ook weer niet hoor ;)

Vorige week toevalig een fles Cola Light (1.5 liter, Coca Cola) gekocht bij een BP (had dorst :P), kostte 2.90 euro (incl statiegeld dus), dus één derde van jouw prijs.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Laatst online: 08:10
Shell in rosmalen/den bosch ook last van gehad. Ik keek haar verbaast aan toen ze de tweede keer vroeg. Vervolgt door een boze blik naar de verkoper... voortaan hoor ik niks meer. Vragen ze het toch blijf ik ze aankijken zonder antwoord te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier vragen ze het ook altijd, gelukkig blijft het bij 1x vragen..
Ik zeg altijd: kan ik dat ook betalen met mijn tankpas? Dat weten ze wel genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:10:
[...]

Halve liter voor 3 euro? Zó duur is het nu ook weer niet hoor ;)

Vorige week toevalig een fles Cola Light (1.5 liter, Coca Cola) gekocht bij een BP (had dorst :P), kostte 2.90 euro (incl statiegeld dus), dus één derde van jouw prijs.
offtopic:
Maar toch zeker wel op het vliegveld, toeristen plaatsen en attractie parken en dergelijke? Ik denk dat ik daar die € 3 namelijk vandaan haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ben ik de enige die niet snapt wat de relevantie is van de prijzen in china?
@hieronder: nadat jij ineens over china begon ja.

Anyway. Ik ga altijd naar de lokale vriendelijke pomphouder. Geen gezeur en altijd tijd voor een praatje. Dan maar wat duurder.

[ Voor 11% gewijzigd door Kaasplank op 30-05-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Daarom staat het juist ook in offtopic tags, maar nee is helemaal niet relevant, maar Tarkin begon erover.

Voor alle duidelijkheid: nokken met offtopic gedoe over China, ook in ot tags

[ Voor 26% gewijzigd door Rukapul op 30-05-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Ik tank zo'n 2x per week en altijd, ondanks dat de werkgever dat liever niet heeft, langs de snelweg. Ze vragen het regelmatig, maar nooit meer dan 1x per transactie. Een "Nee dank je" is ook altijd voldoende. Dus ja, ze proberen het te verkopen maar ik ervaar het niet als opdringerig.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

RemcoDelft schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 08:37:
[...]

Ik heb het nog niet zo opdringerig meegemaakt (meestal tank ik onbemand), hooguit 1 of 2 vragen. Maar dat is inderdaad wel genoeg om me te doen realizeren dat ik niet bij een bemande Shell-pomp moet tanken! Wat dat betreft snap ik die "marketing"-strategie totaal niet: de vaste klant is het gebedel wellicht gewend, de incidentele klant weet niet wat-ie meemaakt!

Aan de andere kant is AH nog veel erger, en gek genoeg is vrijwel iedereen het daar gewend en worden daar geen Opdringere Topics over geopend. Aan de kassa bij AH krijg je standaard 4 of 5 zeikvragen: bonuskaart, lege flessen, koopzegels, wuppies/whatever, bonnetje, etc. etc. Om vervolgens bij het naar buiten lopen tussen de k*tkinderen door te moeten wringen die bedelen om de rotzooi die ze aan de kassa proberen te slijten... Wat dat betreft is de gemiddelde consument net gek: speciaal naar een winkel gaan omdat ze een plastic prul krijgen als ze genoeg uitgeven 8)7
  • Bonuskaart is altijd om eventuele korting te regelen en Air Miles te sparen
  • "Heeft u nog lege flessen ingeleverd" is een Aldi uitspraak en zeggen ze niet in de AH. (in Groningen, Drenthe, Friesland en Flevoland iig niet) En is een service voor als je het vergeten bent, wat niet geheel ondenkbaar is omdat je niet de hele winkel rondloopt met het bonnetje in je hand.
  • Koopzegels is mij en mijn sociale omgeving nog nooit naar gevraagd, behalve mijn ouders. Conclusie jij zie er te oud uit. :+
  • Wuppies/whatever zijn spaar/hebbedingetjes/hype achtig iets en zijn wederom ook gratis en veel mensen sparen ze voor zichzelf of voor anderen.
  • Bonnetje is vrij normaal, ik wil afhankelijk van de prijs wel een bonnetje zodat ik financieel een aantal dingen kan bijhouden. Soms hoef ik ook geen bon maar dat hier naar gevraagd wordt lijkt mij heel normaal.
Al die bovenstaande dingen kosten de AH alleen maar geld in tegenstelling tot verkopers bij tankstations die juist geld willen verdienen. Daarom zijn er geen topic's over de AH en de 'volgens jou zo' opdringerige cassières.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
Hier in Gent (België dus) vragen ze het ook vaak maar nog nooit gehad dat ze opdringerig waren. Wel wat "het is nochtans lekker hoor" opmerkingen maar die zijn eerder als grap bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:33
Heb aan beide kanten van de kassa ' ervaring' om het maar zo te noemen.

Merkte in de tijd dat ik bij Shell werkte dat de manier waarop je een klant aanspreekt en op de aanbieding wijst al heel veel verschil maakt. Op een vrolijke / nette begroeting, gevolgd door de aanbieding werd dan meestal ook gewoon netjes gereageerd. En 1x vragen is dan ook genoeg.. Persoonlijk vond ik de chagerijnige klanten/reacties altijd wel grappig: denk je nu werkelijk dat een medewerker daar een moment wakker van ligt? Ik doe ook alleen maar mijn werk, de kans dat ik dezelfde klant vaker zie was redelijk klein. (snelweg tankstation) De uitdaging was dan juist die mensen toch door een grapje ofzo met een glimlach naar buiten te laten lopen.

Vaak waren de zakelijke rijders met tankpas er ook redelijk makkelijk uit te pikken (telefoon voor de pin en tankpas in de aanslag) dus die sloeg ik meestal al over met vragen. Of alleen als ze bijvoorbeeld bij binnenkomst in het snoeprek keken, is dan toch vaak een teken dat ze onbewust misschien toch wel trek in iets hebben, maar alleen nog een een klein 'zetje' nodig hebben. :9
Maar het makkelijkste waren de mensen die bijvoorbeeld al iets te drinken kochten, of de families met kinderen. Trucje was dan om het zoontje/dochtertje aan te spreken in plaats van de ouders die af rekenen. Zie dan nog maar eens " nee" te zeggen.. >:)

En ik ben absoluut geen top-verkoper of 'snelle commerciële jongen' maar voor mij was het onderdeel van het werk. Ik word ervoor betaald, dus dan probeer ik dat zo goed mogelijk uit te voeren. Uiteraard wel binnen de grenzen van het redelijke en bij de echt kansloze aanbiedingen haalde ik mijn target dus ook gewoon niet..

Aan de andere kant, als klant maak ik bijna nooit gebruik van de aanbieding. Maar een beleefd "Nee, bedankt, maar succes bij de volgende." is eigenlijk altijd voldoende. Een goede stationhouder zal zijn personeel hier ook in trainen, want een tevreden klant is vele malen belangrijker dan 1 zo'n aanbieding verkopen. De targets worden niet op het station zelf bedacht, maar door de mensen op kantoor. Maar het station wordt er wel op afgerekend.. Reken maar dat dat al voor genoeg frustratie zorgt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik kom 3x per week bij hetzelfde shell station, om te tanken, wassen en rookwaren te kopen. 1 op de 3 keer wordt mij gevraagd of ik nog interesse heb in de aanbieding, een beleefde "nee hoor, dankuwel" volstaat altijd. Mochten ze aandringen dan is het exit shell voor mij.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:07
.

[ Voor 104% gewijzigd door mekkieboek op 31-05-2012 15:49 . Reden: nevermind ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawkeye123
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-07 22:32
Ben zelf al meer dan 13 jaar werkzaam bij de Shell, en idd. wij moeten het gewoon aan elke klant vragen.
Shell heeft ook een target als doelstelling ingesteld waar je aan moet voldoen, en is ook ruimschoots haalbaar.
Iemand die het op een irritante manier vraagt vind het waarschijnlijk ook niet leuk, ik zelf vind het wel leuk om zoveel mogelijk te verkopen.
Het is nu eenmaal mijn werk, en een ieder wil zijn werk toch zo goed mogelijk doen?
Je kan gewoon nee zeggen toch, is dat zo moeilijk?
En het is niet voor niks in het leven geroepen, de tankstation houders hebben het ook hard nodig!
En dan heb ik het niet over Shell zelf, maar de retailers(franchisers). Die gewoon een paar cent per liter uitschenk vergoeding krijgen van de Shell, en het met de shopverkopen moeten verdienen.
Maar het gebeurt toch overal, als je een auto koopt willen ze er ook siervelgen bij verkopen, bij de Mac Donalds, wilt u er fritessaus bij? bij de Scapino wilt u een spuitbus impregneerspray erbij? bij de slager mag het een onsje meer zijn? etc. etc...
Wat is er mis met wat extra omzet genereren?
En ik kan je vertellen het werkt echt, van de 500 klanten op een dienst zijn er misschien 1 of 2 negatieve reacties. Maar het is ook de kunst van hoe je het brengt.
Je kan dus gewoon nee zeggen, en dan is het ook klaar wat mij betreft.
Maar afgelopen week verkocht ik toch gemiddeld 1 op de 4 klanten de weekaanbieding, en dat zijn toch keiharde euro's voor de retailer, en die hebben we ook nodig. En ik werk op een lokaal station, dus niet aan de snelweg. Maar voor de mensen die zich er echt aan ergeren, je kan bij elk Shell station ook pinnen aan de pomp :) En reken niet de medewerker er op af, die doet gewoon zijn werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Holy shit, van 500 klanten verkoop jij er 498 een pakje kauwgom? Gast, jij zit op de pomp verkeerd!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nee, hij zegt dat er 2 negatief zijn, de rest zal gewoon positief/neutral 'nee dank je' zeggen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Een positieve nee, dat is ook een goede manier van verkopen.

de baas belt, "hoe gaat het verkopen?"
hawkeye "goed! Ik heb 498 positieve resultaten!"
de baas "... wat?! goed bezig! Zoveel verkocht"
hawkeye "nee, niet zoveel verkocht, gewoon positieve nee dank jes!"
de baas "oh.."

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Hij zegt trouwens vrij duidelijk 3 regels daaronder, dat hij 1 op de 4 klanten de weekaanbieding verkoopt..

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Hawkeye123 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:59:
Ben zelf al meer dan 13 jaar werkzaam bij de Shell, en idd. wij moeten het gewoon aan elke klant vragen.
Shell heeft ook een target als doelstelling ingesteld waar je aan moet voldoen, en is ook ruimschoots haalbaar.
Iemand die het op een irritante manier vraagt vind het waarschijnlijk ook niet leuk, ik zelf vind het wel leuk om zoveel mogelijk te verkopen.
Het is nu eenmaal mijn werk, en een ieder wil zijn werk toch zo goed mogelijk doen?
En het is niet voor niks in het leven geroepen, de tankstation houders hebben het ook hard nodig!
En dan heb ik het niet over Shell zelf, maar de retailers(franchisers). Die gewoon een paar cent per liter uitschenk vergoeding krijgen van de Shell, en het met de shopverkopen moeten verdienen.
Maar het gebeurt toch overal, als je een auto koopt willen ze er ook siervelgen bij verkopen, bij de Mac Donalds, wilt u er fritessaus bij? bij de Scapino wilt u een spuitbus impregneerspray erbij? bij de slager mag het een onsje meer zijn? etc. etc...
En ik kan je vertellen het werkt echt, van de 500 klanten op een dienst zijn er misschien 1 of 2 negatieve reacties. Maar het is ook de kunst van hoe je het brengt.
Maar afgelopen week verkocht ik toch gemiddeld 1 op de 4 klanten de weekaanbieding, en dat zijn toch keiharde euro's voor de retailer, en die hebben we ook nodig. En ik werk op een lokaal station, dus niet aan de snelweg. Maar voor de mensen die zich er echt aan ergeren, je kan bij elk Shell station ook pinnen aan de pomp :) En reken niet de medewerker er op af, die doet gewoon zijn werk!
Niks mis mee idd, jammer dat de overheid het zover heeft laten komen met accijns.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt me op dat bijna elk tankstation in Nederland zich daarmee bezighoudt. Als de aanbieding van een pakje kauwgom nu daadwerkelijk ook lekkere kauwgom was had ik geen nee meer gezegd... Maar de prul die meestal bij de kassa ligt is niet om te pruimen.

Ik koop dan ook altijd de Menthos freshness kauwgom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het is maar wat je onder je werk verstaat. Voor mij ben je iemand die zo snel mogelijk een betaling moet afhandelen en geen meuk aan me moet opdringen. Ik vind het dan ook een irritante praktijk van Shell. Gelukkig is de Shell in mijn dorp nuchter genoeg om niet aan deze onzin mee te doen.
Donalds, wilt u er fritessaus bij? bij de Scapino wilt u een spuitbus impregneerspray erbij? bij de slager mag het een onsje meer zijn? etc. etc...
Ik kom bij een tankstation om brandstof voor mijn auto te tanken. Mijn auto lust geen kauwgom en snoep. Het is dus een upsell die niets heeft te maken met het product waarvoor ik bij een tankstation kom. Telkens als ik in een Shell-tankstation naar de kassa loop (behalve dus het tankstation in mijn dorp) heb ik weer zoiets van 'zucht, wat gaan ze me nu weer proberen aan te smeren'. Mijn voorkeur gaat daarom uit naar onbemande tankstations. Helaas kun je daar geen lpg tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:55:
[...]

Het is maar wat je onder je werk verstaat. Voor mij ben je iemand die zo snel mogelijk een betaling moet afhandelen en geen meuk aan me moet opdringen. Ik vind het dan ook een irritante praktijk van Shell. Gelukkig is de Shell in mijn dorp nuchter genoeg om niet aan deze onzin mee te doen.

[...]

Ik kom bij een tankstation om brandstof voor mijn auto te tanken. Mijn auto lust geen kauwgom en snoep. Het is dus een upsell die niets heeft te maken met het product waarvoor ik bij een tankstation kom. Telkens als ik in een Shell-tankstation naar de kassa loop (behalve dus het tankstation in mijn dorp) heb ik weer zoiets van 'zucht, wat gaan ze me nu weer proberen aan te smeren'. Mijn voorkeur gaat daarom uit naar onbemande tankstations. Helaas kun je daar geen lpg tanken.
Kan je bij bemande pompen niet ook gewoon betalen aan de terminal? volgens mij wel namelijk 8)

of spaart u misschien zegels, airmiles? interesse in de dagaanbieding misschien?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Met alle respect, maar een goede verkoper is iemand die de behoefte van een klant bepaalt en daarop zo goed mogelijk handelt door (bijvoorbeeld) een product aan te raden (of juist niet). Een of ander willekeurig product aan een klant proberen te slijten maakt je hooguit een goede medewerker die braaf commando's opvolgt. Ik ben bijvoorbeeld nog nooit een pompmedewerker tegengekomen die opmerkte dat m'n ramen vies waren en dat ik wellicht wat ruitewisservloeistof nodig zou hebben.

Helaas word ik op m'n standaard uitvalsroutes omgeven met Shell stations. Als toppunt van klantvriendelijkheid (not) is daar de mogelijkheid tot betalen aan de pomp uitgezet. En de drones achter de kassa proberen soms zelfs nog wat te slijten als ik met pinpas in de hand en oordoppen en systeemhelm op m'n oren wil beginnen met betalen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik kom daarom niet meer bij Shell stations. Ik heb er zo'n hekel aan om elke keer weer te moeten zeggen dat ik die zooi echt niet wil hebben. En als mijn huidige tankstation hier aan mee gaat doen zoek ik weer een ander, zo storend is het ondertussen wel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb sowieso een hekel aan upselling. Ik weet waarvoor ik kom en dat wil ik hebben. Dingen persoonlijk extra aanprijzen enkel voor de verdiensten (niet omdat het voor mij echt een goede tip zou zijn), hoef je bij mij niet mee aan te komen, daar word ik chagrijnig van!

Ik ga om die reden meestal naar een onbemand station. Sowieso niet naar de Shell.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 22:39

PromWarMachine

Forsaken Archer

'Wij' zijn ook niet de ideale doelgroep voor dit vraagstuk.

De overgrote meerderheid hier is tussen de 20-35, groot geworden met computers, weet wat hij hebben wil, geen behoefte aan verkopers in elektronicawinkels, maar ook niet bij pompstations en de rest van het dagelijks leven, vergelijkt en koopt voornamelijk online, maakt gebruik van zelfscanfunctionaliteiten bij AH & IKEA en heeft het liefst zo min mogelijk menselijke bemoeienis en afleiding bij het aanschaffen van zaken die niet online te bestellen zijn, zoals onder andere brandstof voor onze scheurijzers.

Hoe anders is dat bij makkelijk af te leiden bejaarden & grote aantallen vrouwen?

Dat gezegd hebbende vind ik het ook irritant, maar de ene medewerker van Shell gaat er beter mee om dan de andere. Sommige ganzen zitten je aan te staren tot je antwoord hebt gegeven, terwijl anderen gewoon de PIN transactie starten als je kop duidelijk uitstraalt geen interesse te hebben.

Bovenstaand is uiteraard lichtelijk gechargeerd ;)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrutcamaro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-03-2024
Rukapul schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:16:
[...]

..... als ik met pinpas in de hand en oordoppen en systeemhelm op m'n oren wil beginnen met betalen -O-
ook erg beleefd 8)7

BP actomat doet het trouwens ook, duidelijk verzonnen door iemand met een kantoorbaan die nooit zelf aan de kassa heeft gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beleefdheid is er op een gegeven moment wel vanaf. Bovendien ben je betalende klant. Dat geeft je geen recht je als een hork te gedragen, wel om te betalen zonder gezanik.

Overigens lijkt het me niet onbeleefd dat een motorrijder gewoon in zijn pak komt afrekenen. Moet je dan alles uit en af doen om alleen even te zeggen dat je geen bon hoeft?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2013 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Rukapul schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:16:
als ik met pinpas in de hand en oordoppen en systeemhelm op m'n oren wil beginnen met betalen -O-
Dan had je bij mij _erg_ lang aan de kassa gestaan. Ik heb zelf ~8 jaar gewerkt aan een Q8. Ik had zelf nooit dingen moeten verkopen, maar als mensen wilden afrekenen terwijl ze aan het bellen zijn dan "ik wacht wel even tot je klaar bent met bellen". What the actual fuck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Ik hoop maar dat je gewoon niet beseft dat motorrijders voor hun veiligheid gehoorbescherming en helmen dragen en dat het enigszins onpraktisch is om bij iets simpels als tanken alles uit te gaan trekken, wegstoppen, etc. Kinstuk gaat dus omhoog en zelfs zo beleefd om de radio uit te zetten ;)

Je toont wel weer perfect aan dat pompbedienden geen enkel inzicht in hun klanten (!) en klantbehoeftes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Jij loopt met je helm op een pompstation binnen? Doe je dat ook als je een supermarkt of bank binnenloopt?

[ Voor 37% gewijzigd door MrVegeta op 05-06-2013 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MrVegeta schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:35:
[...]

Dan had je bij mij _erg_ lang aan de kassa gestaan. Ik heb zelf ~8 jaar gewerkt aan een Q8. Ik had zelf nooit dingen moeten verkopen, maar als mensen wilden afrekenen terwijl ze aan het bellen zijn dan "ik wacht wel even tot je klaar bent met bellen". What the actual fuck.
Sommige mensen hebben meer te doen dan de lokale kassamiep te groeten tijdens een simpele transactie. Als ik aan het bellen ben stop ik echt niet om even gezellig te kunnen afrekenen. Dat ik bij een tankstation sta is omdat ik benzine wil en omdat jullie graag mijn geld hebben, meer niet. Dat ik daar kom tanken betaald jouw salaris, het minste wat je kan doen is snel die transactie afhandelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Haha, kom jij toevallig op een hoog paard zo'n zaak binnenlopen? "Hier kassamiep, het verschuldigde bedrag wordt betaald. Nee, geen oogcontact maken kassamiep." Beetje respect hebben voor elkaar is ook niet verkeerd.Als het een simpele transactie is kan je net zo goed zeggen "ik moet even afrekenen, wacht ff". Maar nee, dat is weer teveel moeite van jouw kant :').

ps, als jij zo belangrijk bent dat je meer dingen te doen hebt dan jouw belangrijke telefoontje 30 seconden te onderbreken en even hoi en bedankt te zeggen dan hoor je echt niet zelf te tanken :')

@motorrijder, ik had niet heeeeleeemaaal door dat je een motorhelm ophebt, maar dat gaat sowieso tegen de wet in. Ik heb volgens mij nog nooit een motorrijder met helm op in de zaak gehad.

[ Voor 15% gewijzigd door MrVegeta op 05-06-2013 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:35:
Opvallend dat je het verschil niet ziet. Een motorrijder heeft nu eenmaal een helm op, dat is geen keuze. Gaan bellen is wel een vrije keuze die je maakt. Dat hoef je niet te doen, naast dat je even aan te telefoon kunt melden dat je aan het afrekenen bent om dat vervolgens rustig te doen.

Het zijn twee verschillende zaken.
MrVegeta schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:46:
Jij loopt met je helm op een pompstation binnen? Doe je dat ook als je een supermarkt of bank binnenloopt?
Bij voorkeur wel, al word je soms door de paranoia van andere gedwongen het niet te doen.
MrVegeta schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:55:
@motorrijder, ik had niet heeeeleeemaaal door dat je een motorhelm ophebt, maar dat gaat sowieso tegen de wet in. Ik heb volgens mij nog nooit een motorrijder met helm op in de zaak gehad.
Kan je even aangeven om welke wet dat je denkt dat het gaat? Volgens gebeurt het weinig omdat mensen bang zijn aangezien te worden voor een overvaller, maar is er absoluut geen wettelijke verplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, kom jij toevallig op een hoog paard zo'n zaak binnenlopen? "Hier kassamiep, het verschuldigde bedrag wordt betaald. Nee, geen oogcontact maken kassamiep." Beetje respect hebben voor elkaar is ook niet verkeerd.Als het een simpele transactie is kan je net zo goed zeggen "ik moet even afrekenen, wacht ff". Maar nee, dat is weer teveel moeite van jouw kant :').

ps, als jij zo belangrijk bent dat je meer dingen te doen hebt dan jouw belangrijke telefoontje 30 seconden te onderbreken en even hoi en bedankt te zeggen dan hoor je echt niet zelf te tanken :')
Zo kan je wel langs elkaar blijven lullen natuurlijk. Ik heb genoeg rotbaantjes gehad om te weten hoe veel klanten zijn; onnodig lomp, horkerig en beledigend. Je blijft nog steeds een mens en veel mensen gaan daaraan voorbij, zelfs als je in acht neemt dat zij je loon betalen en je een dienst verleent. Er blijft altijd een basaal niveau van onderling menselijk respect gewenst, maar dat gaat sommige klanten al te ver. Die behandelen je als broodsmeerslaaf of voetveeg. Het is werkelijk niet te geloven hoe kwetsend mensen met opzet kunnen zijn.

Omgekeerd geldt hetzelfde; je verleent als personeel een dienst en moet dus niet gelijk op je teentjes getrapt zijn als een klant jouw 8-urige sleur niet komt opvrolijken met een praatje en onnodige interactie. Als iemand vlot wil afrekenen zonder poespas is het jouw taak daarvoor te zorgen. Het is reuze fijn als je een keer een slechte dag hebt niet ook nog eens toneel te moeten gaan spelen voor de juffrouw achter de kassa. Goedendag, pinnen graag, ik hoef geen bonnetje. Klaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2013 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Waar haal je er uit dat ik gesprekken wil aangaan met klanten, of dat ik wil dat klanten mijn dag opvrolijken? Dat slaat natuurlijk nergens op, maar goed jij hebt blijkbaar ook je vooroordeel wel weer klaar. Overigens werk ik daar al ~10 jaar niet meer maar goed.

Misschien is er geen wet waardoor je identificeerbaar moet kunnen zijn bij dit soort dingen (je mag iig niet met een helm op een bank in), maar dan nog zou je het moeten doen. Er zijn genoeg pompstations overvallen door lui met een motorhelm op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 00:11:
Waar haal je er uit dat ik gesprekken wil aangaan met klanten, of dat ik wil dat klanten mijn dag opvrolijken? Dat slaat natuurlijk nergens op, maar goed jij hebt blijkbaar ook je vooroordeel wel weer klaar.
Uiteraard heb ik een vooroordeel, terwijl ik net aangegeven heb dat ik zelf de nodige ervaring heb met zulke baantjes en horkerige klanten. Jij hebt het zelf over geen oogcontact maken, misschien is het tijd om de hand in eigen boezem te steken :)
Misschien is er geen wet waardoor je identificeerbaar moet kunnen zijn bij dit soort dingen (je mag iig niet met een helm op een bank in), maar dan nog zou je het moeten doen. Er zijn genoeg pompstations overvallen door lui met een motorhelm op.
Aan de andere kant heb ik nog nooit een bank overvallen, zelfs niet met helm op. Met mij nog tig andere mensen. Als je je in alles laat leiden door angst gaat het nergens meer over.

Overigens zou ik het wetsartikel dat helmen in banken verbiedt graag zien, want ook daar moet je je alleen identificeren als je ook daadwerkelijk iets wil. Zoals gezegd zullen de meeste mensen het laten om tegemoet te komen aan de paranoia van de dag, maar verboden is het vooralsnog gelukkig niet. Nu moet ik zeggen dat ik het bij een bank ook iets anders vind dan bij een tankstation het geval is; daar kom je niet inherent voor je motorfiets en ook niet alleen maar even iets afrekenen. Daar komt dat intermenselijk contact en -respect dus weer om de hoek kijken.

Ik heb mijn helm overigens bij tankstations altijd afgezet, mede omdat het een integraalhelm is en ik dat zelf ook prettiger vind tijdens het tanken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2013 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Tsurany schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:49:
[...]

Sommige mensen hebben meer te doen dan de lokale kassamiep te groeten tijdens een simpele transactie. Als ik aan het bellen ben stop ik echt niet om even gezellig te kunnen afrekenen. Dat ik bij een tankstation sta is omdat ik benzine wil en omdat jullie graag mijn geld hebben, meer niet. Dat ik daar kom tanken betaald jouw salaris, het minste wat je kan doen is snel die transactie afhandelen.
en dan klagen dat de wereld steeds onpersoonlijker wordt, ga dan naar een wiite pomp met betaal autoamaat. Van deze houding wordt ik echt misselijk, als je niet de beleefdheid hebt om mensen even in de ogen te kijken, je telefoongesprek even op pauze te zetten - dan ben je wel een behoorlijk a-sociale hork.

Mijn mening dan he?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:04

duderuud

Sliden is koel

Mijn mening ook hoor...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:46:
[...]

De beleefdheid is er op een gegeven moment wel vanaf. Bovendien ben je betalende klant. Dat geeft je geen recht je als een hork te gedragen, wel om te betalen zonder gezanik.

Overigens lijkt het me niet onbeleefd dat een motorrijder gewoon in zijn pak komt afrekenen. Moet je dan alles uit en af doen om alleen even te zeggen dat je geen bon hoeft?
Dat is een hele dunne lijn....
Degene achter de kassa doet ook maar gewoon zijn werk.
Kun je daar niet fatsoenlijk tegen doen alleen omdat je vind dat hij lager werk doet dan jou?
Tsurany schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:49:
[...]

Wow.... wat een kleine moeite is het eigenlijk om even vriendelijk te doen?
Hoe zou jij het vinden als jouw klant je eenzelfde respect zou behandelen?
Dat is namelijk wat je doet, geen respect tonen ten opzichte van een ander.

[ Voor 30% gewijzigd door avotar op 06-06-2013 07:01 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

franssie schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 00:28:
[...]

en dan klagen dat de wereld steeds onpersoonlijker wordt, ga dan naar een wiite pomp met betaal autoamaat. Van deze houding wordt ik echt misselijk, als je niet de beleefdheid hebt om mensen even in de ogen te kijken, je telefoongesprek even op pauze te zetten - dan ben je wel een behoorlijk a-sociale hork.

Mijn mening dan he?
Nee, ik klaag absoluut niet dat de wereld onpersoonlijk wordt, sterker nog, ik heb daar absoluut geen last van. Ik heb gewoon geen zin in een kassamiep die loopt te whinen als ik even aan de telefoon ben tijdens het afrekenen. Ik ga niet wachten met afrekenen tot het gesprek is afgelopen, waarom zou ik? Enkel omdat de kassamiep zich anders beledigd voelt? Ik sta ook niet met plezier bij de benzinepomp, dat is gewoon iets dat eens per zoveel dagen moet gebeuren. Als hier in de buurt een tankstation was met pinnen bij de pomp was ik daar vaste klant, die zijn hier alleen niet.
avotar schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 06:58:
Wow.... wat een kleine moeite is het eigenlijk om even vriendelijk te doen?
Hoe zou jij het vinden als jouw klant je eenzelfde respect zou behandelen?
Dat is namelijk wat je doet, geen respect tonen ten opzichte van een ander.
Ik heb het niet zo met die schijnvriendelijkheid, van mij hoeft dat allemaal niet. Ik vind het prima om even "hallo" en "tot ziens" te zeggen bij de kassa, maar als ik in gesprek ben wil ik ook gewoon kunnen afrekenen zonder al die onnodige beleefdheid en dan verwacht ik eigenlijk dat kassamiep dat ook gewoon doet zonder te klagen.
Als mijn klant geen tijd heeft voel ik me ook niet beledigd, dan verplaats ik me in zijn situatie. Dat kan zo'n kassamiep ook doen. Die kan ook denken "goh, hij is aan de telefoon, zal wel belangrijk zijn, laat ik dit even snel afhandelen". Gek dat dit niet als normaal gezien wordt.
Ja soms is dat teveel moeite, is dat zo'n probleem? Ik dacht dat we hier met volwassenen zaten, niet met kleine kinderen die er niet tegen kunnen als ze even een keertje geen aandacht krijgen. Enige wat ik wil is gewoon afrekenen en ik verwacht dat dit snel gebeurt. Meestal gaat dit gepaard met "hallo" en "tot ziens", soms is daar even geen tijd voor.
Wat voor crappy baantje heb jij dat belangrijke telefoontjes enkel door de directeuren gepleegd kunnen worden?

[ Voor 22% gewijzigd door Tsurany op 06-06-2013 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

In discussie gaan over respect en op een fatsoenlijke manier met elkaar omgaan heeft met jou geen nut zo te lezen dus laat ik daar maar niet op in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:01

RvL

Tsurany schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 07:46:
[...]

Nee, ik klaag absoluut niet dat de wereld onpersoonlijk wordt, sterker nog, ik heb daar absoluut geen last van. Ik heb gewoon geen zin in een kassamiep die loopt te whinen als ik even aan de telefoon ben tijdens het afrekenen. Ik ga niet wachten met afrekenen tot het gesprek is afgelopen, waarom zou ik? Enkel omdat de kassamiep zich anders beledigd voelt? Ik sta ook niet met plezier bij de benzinepomp, dat is gewoon iets dat eens per zoveel dagen moet gebeuren. Als hier in de buurt een tankstation was met pinnen bij de pomp was ik daar vaste klant, die zijn hier alleen niet.

[...]

Ik heb het niet zo met die schijnvriendelijkheid, van mij hoeft dat allemaal niet. Ik vind het prima om even "hallo" en "tot ziens" te zeggen bij de kassa, maar als ik in gesprek ben wil ik ook gewoon kunnen afrekenen zonder al die onnodige beleefdheid en dan verwacht ik eigenlijk dat kassamiep dat ook gewoon doet zonder te klagen.
Als mijn klant geen tijd heeft voel ik me ook niet beledigd, dan verplaats ik me in zijn situatie. Dat kan zo'n kassamiep ook doen. Die kan ook denken "goh, hij is aan de telefoon, zal wel belangrijk zijn, laat ik dit even snel afhandelen". Gek dat dit niet als normaal gezien wordt.

[...]

Ja soms is dat teveel moeite, is dat zo'n probleem? Ik dacht dat we hier met volwassenen zaten, niet met kleine kinderen die er niet tegen kunnen als ze even een keertje geen aandacht krijgen. Enige wat ik wil is gewoon afrekenen en ik verwacht dat dit snel gebeurt. Meestal gaat dit gepaard met "hallo" en "tot ziens", soms is daar even geen tijd voor.

[...]

Wat voor crappy baantje heb jij dat belangrijke telefoontjes enkel door de directeuren gepleegd kunnen worden?
Sorry hoor, maar hier kan ik maar een ding op zeggen: onbewust worden we steeds asocialer. En in jou geval zou ik het 'on' bijna weg gaan laten.

Jij ziet het als 'Goh, het zal wel belangrijk zijn'. Ondertussen moet de medewerker maar raden welke pomp je hebt, hoe je wil betalen en ga zo maar door. Vervolgens wordt er bij contante betalingen het geld op de toonbank gekwakt. En als men dan durft te vragen of je een bon wil, dan wordt er vaak gekeken of de persoon achter de kassa de klant groot persoonlijk onrecht heeft aangedaan.

Je haalt aan dat als jouw klant geen tijd heeft, dat je daar respect voor hebt. Uit jouw klant dat door al bellend naar je toe te lopen, niets te zeggen en weer weg te lopen waarbij hij verwacht dat jij precies weet wat hij bedoeld? Kan 't me niet voorstellen

Ik vind je hele toon ook een beetje denigrerend naar mensen die in jouw ogen 'minder' werk doen dan jij. 'Ik betaal jullie salaris, dus ik doe wat ik wil': als degene die mijn salaris betaalt mij zou zo behandelen, kan ie een ander zoeken.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macciez schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:40:
Hij zegt trouwens vrij duidelijk 3 regels daaronder, dat hij 1 op de 4 klanten de weekaanbieding verkoopt..
Ik vind het nog een bizar hoog aantal... En eigenlijk is het met zulke aantallen niet meer dan logisch dat ze het proberen. Op mij werkt het overigens niet: ik koop alleen iets als ik zelf het initiatief neem. Toen ik jong was een keertje 'opgelicht' met inlegzolen voor sneakers. Dag gebeurt mij dus nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

RvL schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:06:
[...]

Sorry hoor, maar hier kan ik maar een ding op zeggen: onbewust worden we steeds asocialer. En in jou geval zou ik het 'on' bijna weg gaan laten.

Jij ziet het als 'Goh, het zal wel belangrijk zijn'. Ondertussen moet de medewerker maar raden welke pomp je hebt, hoe je wil betalen en ga zo maar door. Vervolgens wordt er bij contante betalingen het geld op de toonbank gekwakt. En als men dan durft te vragen of je een bon wil, dan wordt er vaak gekeken of de persoon achter de kassa de klant groot persoonlijk onrecht heeft aangedaan.

Je haalt aan dat als jouw klant geen tijd heeft, dat je daar respect voor hebt. Uit jouw klant dat door al bellend naar je toe te lopen, niets te zeggen en weer weg te lopen waarbij hij verwacht dat jij precies weet wat hij bedoeld? Kan 't me niet voorstellen

Ik vind je hele toon ook een beetje denigrerend naar mensen die in jouw ogen 'minder' werk doen dan jij. 'Ik betaal jullie salaris, dus ik doe wat ik wil': als degene die mijn salaris betaalt mij zou zo behandelen, kan ie een ander zoeken.
Hij lijkt mij ook het type dat afval gewoon ergens neergooit wanneer er een schoonmaker in de beurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

RvL schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:06:
Omdat ik af en toe aan het bellen ben tijdens het afrekenen bij een tankstation wordt ik steeds asocialer? Dat is ook weer een typische generalisatie.
Dit is wel typisch. Ik geef aan dat ik soms aan het bellen ben tijdens het afrekenen en jij neemt dan direct aan dat er absoluut geen communicatie is, ik het geld op de toonbank kwak en mensen vuil aankijk omdat ze vragen of ik een bon wil. Is het ooit in je opgekomen dat je, al bellend, nog steeds vriendelijk kan lachen, vriendelijk kan gebaren, vingers op kan steken en iets duidelijk kan maken zonder daarvoor een hork te hoeven zijn? Dat iemand belt betekent niet dat hij geen enkele vorm van communicatie wilt voeren, het betekent gewoon dat hij even een telefoontje pleegt maar alsnog graag wilt afrekenen.
Nee, dat weet ik dan niet. Ik claim ook echter niet dat er dan geen enkele communicatie is. Maar als hij aan de telefoon is en even een papiertje overhandigt zonder wat te zeggen voel ik mij absoluut niet beledigt en dan snap ik dat hij even druk is. Soms gaan dingen gewoon zo en ik kan me daar absoluut niet druk om maken, waarom zou ik? Ben ik nu daadwerkelijk beledigd omdat iemand even niet het normale riedeltje aan (schijn)beleefdheden kan afhandelen?
Het is niet perse denigrerend maar, laten we eerlijk zijn, hun werk kan wel vervangen worden door een pin terminal bij de pomp. De uitbater van het tankstation kiest er voor dit niet te doen en personeel in te huren, prima. Ik vind het in mijn situatie onnodig en het kost mij extra tijd, maar omdat er geen alternatieven zijn schik ik me er gewoon naar. No problemo.
Maar is het dan echt zo erg dat ik af en toe aan het bellen ben en dus niet netjes kan groeten? Op dat moment verlies ik wel mijn respect, wanneer iemand zo graag een punt wilt maken door overdreven traag te gaan werken omdat ik iets doe wat hem niet bevalt.
MrVegeta schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:19:
Hij lijkt mij ook het type dat afval gewoon ergens neergooit wanneer er een schoonmaker in de beurt is.
Vrij sneu om zulke aannames te maken wanneer iemand simpelweg verwacht ook netjes geholpen te worden als hij even aan de telefoon is. Maar om toch op je (domme) aanname in te gaan, ik ben het type dat uren met de simpelste snoeppapiertjes rondloopt (die waarschijnlijk zelfs biologisch afbreekbaar zijn) ook al liggen er overal bergjes afval waar ik hem prima tussen kan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Tsurany schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 07:46:

[...]

Nou ja, het feit dat je ze kassamiep noemt, zegt eigenlijk al genoeg.
Het is geen schijnvriendelijkheid, het is gewoon een hele eenvoudige vorm van beleefdheid.

Ik heb een behoorlijk team mensen onder me en werk op middle management niveau, ben verantwoordelijke voor vele tonnen per jaar aan omzet voor mijn baas. Maar ik heb geen moment me belangrijker voel dan de dame achter de balie bij de benzinepomp, de receptie op kantoor of meneer die de kliko's komt lenen op vrijdagochtend en altijd de moeite neemt om even vriendelijk te zwaaien naar mijn dochtertje die enthousiast voor het raam oeh en aah roept naar de vuilniswagen.....

En nee, op het moment dat ik moet gaan betalen onderbreek ik mijn telefoontje gewoon even.

En om er maar een quote doorheen te gooien als afsluiter.... "Arrogance has to be earned, please tell me what you have done to earn yours."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Tsurany schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:25:
[...]

Omdat ik af en toe aan het bellen ben tijdens het afrekenen bij een tankstation wordt ik steeds asocialer? Dat is ook weer een typische generalisatie.
Ik vind (attentie! mening!) het inderdaad asociaal als iemand met z'n lulijzer aan z'n oor bij een kassa staat. Ik ga ook geen gesprek aan met m'n vrouw/vader/moeder/beste vriend terwijl ik aan het bellen ben.

Ik vind het namelijk asociaal naar beide kanten toe: de klant krijgt niet de volledige aandacht die hij waarschijnlijk verdiend (en ja, dat hebben ze door!) en de medewerkster krijgt nauwelijks aandacht behalve een 'vriendelijke glimlach'.

[...]
Dit is wel typisch. Ik geef aan dat ik soms aan het bellen ben tijdens het afrekenen en jij neemt dan direct aan dat er absoluut geen communicatie is, ik het geld op de toonbank kwak en mensen vuil aankijk omdat ze vragen of ik een bon wil. Is het ooit in je opgekomen dat je, al bellend, nog steeds vriendelijk kan lachen, vriendelijk kan gebaren, vingers op kan steken en iets duidelijk kan maken zonder daarvoor een hork te hoeven zijn? Dat iemand belt betekent niet dat hij geen enkele vorm van communicatie wilt voeren, het betekent gewoon dat hij even een telefoontje pleegt maar alsnog graag wilt afrekenen.
Dat maakt het in mijn ogen nog steeds niet minder asociaal. Je probeert het alleen maar te vergoeilijken.

Is het ooit bij je opgekomen dat je dat telefoontje ook even 20 seconde (zolang duurt een gemiddelde transactie als je 't een beetje vlot doet) weg kan leggen. Daar vallen geen doden bij hoor. En als het je echt zoveel moeite kost, ga dan naar een onbemande pomp of pin waar mogelijk aan de buitenpomp. Jij blij, zij blij.

[...]
Nee, dat weet ik dan niet. Ik claim ook echter niet dat er dan geen enkele communicatie is. Maar als hij aan de telefoon is en even een papiertje overhandigt zonder wat te zeggen voel ik mij absoluut niet beledigt en dan snap ik dat hij even druk is. Soms gaan dingen gewoon zo en ik kan me daar absoluut niet druk om maken, waarom zou ik? Ben ik nu daadwerkelijk beledigd omdat iemand even niet het normale riedeltje aan (schijn)beleefdheden kan afhandelen?
Beledigd is misschien een groot woord, maar als ik keer op keer zo behandeld wordt door mijn klant dan ga ik ook niet bepaald hard meer voor 'm lopen.
[...]
Het is niet perse denigrerend maar, laten we eerlijk zijn, hun werk kan wel vervangen worden door een pin terminal bij de pomp. De uitbater van het tankstation kiest er voor dit niet te doen en personeel in te huren, prima. Ik vind het in mijn situatie onnodig en het kost mij extra tijd, maar omdat er geen alternatieven zijn schik ik me er gewoon naar. No problemo.
Maar is het dan echt zo erg dat ik af en toe aan het bellen ben en dus niet netjes kan groeten? Op dat moment verlies ik wel mijn respect, wanneer iemand zo graag een punt wilt maken door overdreven traag te gaan werken omdat ik iets doe wat hem niet bevalt.
de·ni·gre·rend (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
minachtend, kleinerend

Door te veronderstellen dat hun werk wel vervangen kan worden door een terminal vind ik het behoorlijk denigrerend ja. Is het ooit wel eens bij je opgekomen dat personen in een winkel, welke winkel dan ook, meer doen dan alleen jou kleine transactie afrekenen? En dat die diensten compleet wegvallen als je de persoon vervangt door een ding wat die ene taak over kan nemen?

[ Voor 3% gewijzigd door RvL op 06-06-2013 08:39 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

RvL schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:36:
Ik vind (attentie! mening!) het inderdaad asociaal als iemand met z'n lulijzer aan z'n oor bij een kassa staat. Ik ga ook geen gesprek aan met m'n vrouw/vader/moeder/beste vriend terwijl ik aan het bellen ben.
Natuurlijk ga je geen gesprek aan wanneer je aan het bellen bent, daarom wil ik mijn transactie ook zonder gesprek afronden ;)
Dat maakt het in mijn ogen nog steeds niet minder asociaal. Je probeert het alleen maar te vergoeilijken.

Is het ooit bij je opgekomen dat je dat telefoontje ook even 20 seconde (zolang duurt een gemiddelde transactie als je 't een beetje vlot doet) weg kan leggen. Daar vallen geen doden bij hoor. En als het je echt zoveel moeite kost, ga dan naar een onbemande pomp of pin waar mogelijk aan de buitenpomp. Jij blij, zij blij.
Ik probeer het niet goed te praten, ik keur het daadwerkelijk goed. Misschien gewoon een verschil in mening maar ik vind iemand die met een telefoon aan z'n oor komt afrekenen niet beledigend. Tevens vallen er ook geen doden als ik wel blijf bellen tijdens het afrekenen. Als de mevrouw achter de kassa daar echt een probleem mee heeft moet ze dat maar bij zichzelf gaan zoeken.
En als ik hier een onbemande pomp had ging ik daar zeker heen. Echter hebben ze hier besloten om geen onbemande pompstations te plaatsen omdat ze zo graag extra willen verdienen door mensen die winkel in te lokken.
Beledigd is misschien een groot woord, maar als ik keer op keer zo behandeld wordt door mijn klant dan ga ik ook niet bepaald hard meer voor 'm lopen.
Het is echter niet keer op keer, het is af en toe. Daar zit een groot verschil in.
de·ni·gre·rend (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
minachtend, kleinerend

Door te veronderstellen dat hun werk wel vervangen kan worden door een terminal vind ik het behoorlijk denigrerend ja. Is het ooit wel eens bij je opgekomen dat personen in een winkel, welke winkel dan ook, meer doen dan alleen jou kleine transactie afrekenen? En dat die diensten compleet wegvallen als je de persoon vervangt door een ding wat die ene taak over kan nemen?
Maar ik heb geen behoefte aan die diensten, dat is het hele punt. Die diensten zijn voor mij volledig irrelevant. Ik hoef geen verse broodjes, ik hoef geen toilet, ik hoef geen schone vloer en ik hoef geen bosje bloemen. Ik wil gewoon snel tanken en weer verder rijden. Dus voor mijn behoeften kan het werk door een pinterminal vervangen worden. Dan hebben zij geen telefonerende klant en ben ik sneller weg. Echter zolang zij graag mensen de winkel in lokken moeten ze ook accepteren dat ze een klant krijgen die af en toe eens aan het bellen is.
avotar schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:30:
Nou ja, het feit dat je ze kassamiep noemt, zegt eigenlijk al genoeg.
Het is geen schijnvriendelijkheid, het is gewoon een hele eenvoudige vorm van beleefdheid.
Wanneer iemand betaald word om beleefd te zijn naar klanten vraag ik me wel vaak af in hoeverre het echte beleefdheid is. Desalniettemin zal ik gewoon altijd netjes groeten als dat kan. En kan ik dat niet zal ik nog altijd vriendelijk lachen aangezien dat ook prima tijdens een telefoongesprek kan.
Ik heb een behoorlijk team mensen onder me en werk op middle management niveau, ben verantwoordelijke voor vele tonnen per jaar aan omzet voor mijn baas. Maar ik heb geen moment me belangrijker voel dan de dame achter de balie bij de benzinepomp, de receptie op kantoor of meneer die de kliko's komt lenen op vrijdagochtend en altijd de moeite neemt om even vriendelijk te zwaaien naar mijn dochtertje die enthousiast voor het raam oeh en aah roept naar de vuilniswagen.....
Waar zeg ik dat ik me belangrijker voel? Ik zeg ook vrolijk hallo tegen iedereen. Maar als ik bellend het kantoor binnen loop blijft dat bij een vriendelijke lach en de receptionisten lachen dan altijd vriendelijk terug.

Trouwens, waarom moet je perse je functie en omzet vermelden? Kennelijk is dat voor jou toch een indicatie dat je je belangrijker zou mogen voelen en dat het een bewonderenswaardige karaktereigenschap moet zijn dat jij je niet belangrijker voelt.
En nee, op het moment dat ik moet gaan betalen onderbreek ik mijn telefoontje gewoon even.
En das het enige verschil, ik onderbreek mijn telefoontje niet. Ik zie niet in waarom dat werkelijk zo'n ramp is waar iedereen over moet vallen.
En om er maar een quote doorheen te gooien als afsluiter.... "Arrogance has to be earned, please tell me what you have done to earn yours."
Ik zie het niet als vorm van arrogantie. Ik vind het wel vrij arrogant als iemand achter de kassa gaat bepalen dat ik niet mag bellen aan de kassa en mij wilt straffen door langzaam te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Hmm, ging dit topic niet over de al dan niet opdringende verkoop bij benzinestations :? Het is nu aan het uitlopen op een fatsoenlijkheids discussie.

Even inhakend: Ik denk niet dat het per definitie beledigend is om af te rekenen terwjil je nog aan het bellen. zoals Tsurany terecht op merkt, kan je ook alsnog vriendelijk met iemand interacteren zonder die persoon ook daadwerkelijk te woord te staan. Het is mij ook wel eens overkomen dat ik nog een belangrijk gesprek had die ik niet later kon terug kon bellen. FF de meneer achter de balie aangekeken, aangegeven dat ik niet kon ophangen (zonder geluid sorry gezegd) en voila, niets aan het handje.

Ik las hier ook nog een korte discussie over het al dan niet naar binnenlopen met een helm op. Ik heb een integraal helm, die men mij verzoekt om af te doen om hun een mate van schijnveiligheid te geven. Ik snap het idee erachter, maar vind het bloed irritant. Mijn helm zit strak, meestal heb ik oortjes in voor muziek en dat is altijd ff een gepriegel om ze goed te hebben. Dan heb ik geen zin om hem steeds af te doen voor van alles en nog wat. Daarom tank ik liever alleen aan een pomp waar ik gewoon buiten kan blijven (al heb ik wel eens vernomen dat er tankstations zijn die zelfs dan willen dat je je helm af doet. Ammehoela, er zijn grenzen }:| )

Terug komend op het onderwerp van dit topic :) : Bij ons shell tankstation wordt slechts 1 maal gevraagd tijdens het afrekenenen of je geinteresseerd bent in de aanbieding. Dan zeg je ja of nee en daarmee is de kous af, dus zie het probleem niet zo. Het is mij nog nooit overkomen dat ze doordrammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Tsurany schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:49 onder andere:
Ik zie het niet als vorm van arrogantie. Ik vind het wel vrij arrogant als iemand achter de kassa gaat bepalen dat ik niet mag bellen aan de kassa en mij wilt straffen door langzaam te werken.
Officieel mag je nog niet eens bellen aan de pomp (discussie over de redenen even daargelaten). Dat zijn de huisregels van het bedrijf waar je je in zoverre aan te houden hebt :)

Ik laat 't hier verder bij. Jij hebt jou mening, ik de mijne. Het nadeel van een discussie over meningen is dat je het nooit met elkaar eens zal worden :)

Edit: maar wel met avotar hieronder. Hoe vaak zit ik niet op verjaardagen of feestjes waar de helft van het gezelschap naar z'n telefoon zit te staren (en elkaar soms zelfs berichtjes zit te sturen!)

@Tweety1
Ze mogen het officieel ook maar 1 keer vragen: nee = nee. Ik herken het ook niet dat ze zo doordraven, maar er zullen altijd van die 'fanatiekelingen' bij zijn natuurlijk.

[ Voor 52% gewijzigd door RvL op 06-06-2013 09:01 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Tsurany schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:49:

Dit is het probleem.... je ziet het niet. Het is niet een persoon achter de kassa die bepaalt dat jij niet mag bellen. Het is gewoon uit fatsoen dat je het uit jezelf niet doet.

Maar misschien ligt dat aan mij... ik kan ook vreselijk storen dat iemand tijdens een face to face gesprek ook ineens gaat kijken naar het berichtje wat hij op zijn telefoon binnen krijgt.
En dan bepaal ik niet dat die persoon niet mag kijken, maar ik vind dat gewoon onfatsoenlijk. Blijkbaar is het een aanname dat dat berichtje belangrijker is dan een interactie met mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Tsurany heeft het altijd zo graag over zijn eigen moraal :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

avotar schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:57:
Dit is het probleem.... je ziet het niet. Het is niet een persoon achter de kassa die bepaalt dat jij niet mag bellen. Het is gewoon uit fatsoen dat je het uit jezelf niet doet.
Ik zie mensen die het een groot probleem vinden, maar snap hun achterliggende argumentatie niet. Jij vind dat het fatsoenlijk is een gesprek te onderbreken voor wat interactie met een dame achter de kassa, ik vind het onfatsoenlijk om een gesprek te onderbreken voor iets wat ook prima en beleefd afgehandeld kan worden zonder mondelinge communicatie.
Maar misschien ligt dat aan mij... ik kan ook vreselijk storen dat iemand tijdens een face to face gesprek ook ineens gaat kijken naar het berichtje wat hij op zijn telefoon binnen krijgt.
En dan bepaal ik niet dat die persoon niet mag kijken, maar ik vind dat gewoon onfatsoenlijk. Blijkbaar is het een aanname dat dat berichtje belangrijker is dan een interactie met mij.
Dit is voor mij volledig afhankelijk van het gesprek. Is het een casual gesprek op de werkvloer snap ik dat een collega zijn telefoon pakt om te kijken of het een belangrijk bericht is gerelateerd aan het werk, simpelweg omdat onder werktijd het werk voor casual gesprekken gaat. In dat geval is de kans zeker aanwezig dat het bekijken van het bericht inderdaad belangrijker is dan de casual interactie met mij.
Echter tijdens een zakelijk gesprek vind ik het minder fatsoenlijk als deze collega zijn telefoon pakt om zijn vriendin te vertellen wat hij graag wilt eten als hij thuis komt. Bij mij staat de ringtone voor onbelangrijke communicatiesystemen zoals Whatsapp ook uit tijdens werktijd om deze reden.
evilpin0 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:11:
Tsurany heeft het altijd zo graag over zijn eigen moraal :)
Iedereen reageert vanuit zijn eigen moraal, dat is vrij normaal voor mensen. Iedereen die met mij in discussie gaat reageert vanuit zijn moraal dat bellen tijdens het pinnen onfatsoenlijk is. Ik reageer uit mijn moraal dat ik bellen tijdens het pinnen niet direct onfatsoenlijk vind en een gesprek onderbreken wel.
RvL schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:57:
Officieel mag je nog niet eens bellen aan de pomp (discussie over de redenen even daargelaten). Dat zijn de huisregels van het bedrijf waar je je in zoverre aan te houden hebt :)
True, wat dat betreft ben ik wel onfatsoenlijk om deze regels soms te overtreden.
Edit: maar wel met avotar hieronder. Hoe vaak zit ik niet op verjaardagen of feestjes waar de helft van het gezelschap naar z'n telefoon zit te staren (en elkaar soms zelfs berichtjes zit te sturen!)
Dat is inderdaad jammer, dat zal ik zelf ook niet doen. Ik kies er niet zozeer voor om bij een bemande pomp te tanken, dat is iets wat helaas niet echt anders kan, maar ik kies er wel bewust voor naar een verjaardag of feest te gaan.

Laat ik het dan zo zeggen. Het is absoluut niet mijn intentie om onfatsoenlijk te zijn naar kassapersoneel en ik ervaar het zelf ook niet als onfatsoenlijk. Andersom heb ik er ook begrip voor als iemand even niet optimaal kan communiceren vanwege een telefoongesprek. Kennelijk hebben vele anderen er wel veel moeite mee dus ik zal er op letten. Desalniettemin zou kassapersoneel wel zo professioneel mogen zijn om transacties snel af te handelen ondanks hun mening over de klant.

[ Voor 22% gewijzigd door Tsurany op 06-06-2013 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wat betreft het telefoneren tijdens het afrekenen, daar zijn zelfs Postbus 51 spotjes over geweest, dus het lijkt me vrij duidelijk hoe de meesten daar over denken. Maar de noodzaak van zo'n spotje toont ook dat er mensen zijn die daar 'anders over denken' om het maar positief te verwoorden.

Maar goed, het ging over pompstationmedewerkers die aanbiedingen aan (moeten) bieden aan de klanten. Aangezien ze regelmatig bezocht worden door testklanten begrijp ik dat ze dat ook gewoon doen, en een simpel 'nee dank je' doet mij nooit pijn.

[ Voor 53% gewijzigd door fsfikke op 06-06-2013 09:56 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.