Opdringerige verkoop bij (shell) benzinestations

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 27.804 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:02
De verkopers bij de Shell hier in de buurt hebben nogal de imho vervelende eigenschap om keer op keer te vragen of je soms nog interesse hebt in de dag/weekaanbieding die meestal bestaat uit een zakje drop/snoep of een candybar.
Normaal gesproken is één keer nee voldoende, kan er verder betaald worden en is het klaar.
Afgelopen week heb ik echter vier keer nee moeten antwoorden voor het eindelijk doordrong dat ik werkelijk niet geinteresseerd was.

- Kan ik u interesseren in de dagaanbieding?
- Nee dank u
- Weet u het zeker?
- Ik weet het zeker, dank u
- Misschien dat u zich nog bedenkt tijdens de pin transactie?
- Nee hoor, dat gebeurt niet
- (transactie is klaar) Wilt u de bon en weet u echt zeker dat u geen interesse heeft?
- De bon wil ik en de aanbieding wil ik nog steeds niet |:(

Tijdens de koffie op het werk begin ik er over en de ene na de andere collega geeft aan dat ze ook met grote regelmaat geconfronteerd worden met gezeur over aanbiedingen en stuk voor stuk vinden ze het vervelend.
Voor de auto van de zaak heb ik helaas weinig keus (shell tankpas) en probeer zo veel mogelijk gebruik te maken van easypay (helaas geen zegeltjes en airmiles) zodat ik niet naar binnen hoef, voor de priveauto ga ik gewoon niet meer naar benzinestations van de Shell.

Ik heb het idee dat dit voornamelijk gebeurt bij Shell tankstations waar men kennelijk de opdracht heeft om op die manier de omzet te vergroten.
Ben gewoon nieuwsgierig, zijn er mensen met soortgelijke ervaringen en is het inderdaad alleen/voornamelijk Shell waar dit gebeurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee hoor, is niet alleen bij de Shell, bijna elk tankstation waar ik kom doet dat. Iig die langs de snelwegen, en ik zie er nog al wat (gemiddeld één per week).

Shell vind ik niet eens de ergste, een BP-station waar ik wel eens kom (aan de A17) is veel erger, daar sta ik meestal eerst 5 minuten de 'wilt u <xxx>?'-vragen te beantwoorden voor ik kan pinnen.

Ik ga het liefst naar een Q8-station, daar zie ik dit bijna nooit gebeuren eigenlijk. Of de Shell hier in de buurt, daar gebeurt het ook erg zelden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:48

Yor

Yor1313#2571

Ik maak dit niet alleen bij de Shell mee;

A2 Eindhoven-Maastricht, net na Leenderheide heb je tankstation " 't Haasje" en indien ik mij niet vergis is dit een Texaco-pomp. Ook hier kreeg ik gister die vervelende vraag.

Soms denk ik wel eens dat de verkoper een bepaalde marge van de door hem verkochte "aanbieding" zelf mag houden of iets dergelijks, want ze zijn steeds vaker opdringerig en in mijn optiek behoorlijk irritant.

Om eerlijk te zijn, hou ik er gewoon al rekening mee wanneer ik weer zo'n overdaad aan kleine artikelen naast de kassa/pinapparaat zie staan.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

gewoon heel simpel zijn en zeggen

ik wil mijn bedrag pinnen en verder niets

doet wonderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-05 21:45

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Dit is in opdracht van de manager/franchise policy....bij shell weet ik het zeker (achter de schermen) rest niet. Ik maak het vooral ook bij shell mee, zowel snelweg als provinciaal als dorps door heel het land (gelderland, drenthe, brabant en limburg). Bij texaco of bp maak ik het eignelijk nooit mee; pinnen en weer weg.

Vind het ook irritant, maar weet zeker dat die meiden/heren de opdracht krijgen.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zo lang het blijft bij 1 keer vragen heb ik daar niet zo'n probleem mee. Dan zeg ik ook gewoon netjes, nee, bedankt. Maar in het voorbeeld van de TS, zou ik bij de 2de keer vragen al zeer geirriteerd zijn, en dan laat ik ze dat ook echt merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 15:20

AMDFreak

Intel is zo..

Ik krijg die vraag ook standaard! Maar als ik zeg; nee dank u. blijven ze er niet echt heel erg over pushen.

Vaak zijn het producten als kauwgom enzo. En je betaald er nog de hoofdprijs voor ook in vergelijking met supermarkten.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 14:58
In-ear oordoppen in, muziek op, niet aankijken, volledig negeren, gewoon pinnen, weglopen.

probleem opgelost.

[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 15-01-2011 15:07 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-05 15:37
Gamebuster schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:07:
In-ear oordoppen in, muziek op, niet aankijken, volledig negeren, gewoon pinnen, weglopen.

probleem opgelost.
Dat noemen ze in nederland asociaal !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tja dat moeten ze van hun baas, en als er weinig verkocht wordt krijgen ze dat ook te horen. Als je er problemen mee hebt kun je beter een boze brief naar Shell sturen dan de winkelmedewerker er op aan spreken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

probleem opgelost.
Niet iedereen is zo bot en onbeschoft ;)

Je kan het ook gewoon op een normale, sociale manier overbrengen. Wel zo netjes.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 25-04 09:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

probleem opgelost.
8)7

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
hhoekstra schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:11:
[...]

Dat noemen ze in nederland asociaal !!
Nee, 5x vragen is lekker sociaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gamebuster schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:11:
[...]

Nog altijd véél minder asociaal dan het gedrag wat jij eerder beschreef ;)

Met vriendelijk blijven bereik je toch echt veel meer. Met honing lok je meer vliegen dan met azijn enzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Upselling houdt ik ook niet van inderdaad. Ik denk dat ze het *moeten* vragen, want bij mijn vaste pomp, waar ze me zeker herkennen, blijven ze het vragen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ach, ze hebben een dagje verkoop cursus gehad, dat slijt er wel weer uit.

De onbemande pomp die redelijk op de route ligt geeft meestal 12 cent korting op de adviesprijs en heeft ook niet van die irritante filmpjes als de tango.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 09:16

YellowCube

Wait...what?

[...]

ja maar kennelijk loop jij bij voorbaat al met je in-ear oordoppen in naar de kassa, negeer je alles en iedereen en loop je weer weg.

Of ga je eerst een tijdje observeren wat de kassabediende doet, doe je dan je oordoppen in en maak je negeer en nikszeggen plannen?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Zal wel moeten inderdaad. Kun je wel een kutreactie geven, maar ja kunnen die pompbediendes ook weinig aan doen als de baas dat opdraagt...

Zoals altijd, laat ze het voelen in de portemonnee. Koop sowieso nooit die upsales en zoek desnoods een andere vaste pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
YellowCube schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:47:
[...]

ja maar kennelijk loop jij bij voorbaat al met je in-ear oordoppen in naar de kassa, negeer je alles en iedereen en loop je weer weg.

Of ga je eerst een tijdje observeren wat de kassabediende doet, doe je dan je oordoppen in en maak je negeer en nikszeggen plannen?
Meestal doe ik ze uit vlak voordat ik aan de beurt ben en doe ik ze daarna weer in. Bovenstaande reactie zou ik alleen doen als ik het spuugzat ben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ga altijd bij vaste benzinestations cigaretten etc halen, ze kennen mij daar en vragen ook nooit of ik iets van een dagaanbieding wil hebben. Benzine tank ik toch bij de 'goedkopere' stations :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Bij de eerste keer nee, en dan toch blijven doorvragen, er gewoon met een vraag beantwoorden: En wat snap jij niet van het woord nee. En dat op een geirriteerde manier, en dan vragen ze echt niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
wildhagen schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:16:
[...]

Nog altijd véél minder asociaal dan het gedrag wat jij eerder beschreef ;)

Met vriendelijk blijven bereik je toch echt veel meer. Met honing lok je meer vliegen dan met azijn enzo.
Sja dat dan wel, maar het kan me geen piep schelen wat die gene achter de bali denkt.
Zolang ik ze maar niet hoor en gewoon kan pinnen en weglopen ben ik tevreden.

Zelfde als je schoenen gaat kopen en ze proberen je een broek pet en shirt erbij te verkopen, dan ben ik gelijk er klaar mee.
Misschien werkt het zo in de verkoop wereld, maar ik heb er een gruwelijke hekel aan.
En als ik vrienden wil maken dan doe ik dat wel op een andere manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ze vragen het altijd, bij elke shell (ik tank vanwege tankpas alleen bij shell)...

leuk_he komt bij loket:

Pomp 5, nee ik hoef de aanbieding niet.

PS, (je kunt overigens ook pinnen bij pomp)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik weet van de verantwoordelijke voor de benzinestations van Texaco in Nederland dat de werknemers idd verplicht zijn dit te doen. De meesten hebben er zelf een hekel aan maar ze worden constant gepusht om het toch te doen. Volgens hem was het ondanks de bezwaren company policy omdat ze er toch een stuk meer geld door verdienen.

Die stations verdienen bar weinig aan benzineverkoop, die overige zooi waar dikke marges op zitten zijn van groot belang om winstgevend te draaien.

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 15-01-2011 18:10 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik tank eigenlijk altijd bij dezelfde onbemande BP pomp, pasje in de pomp, tanken en daarna op de knop voor het bonnetje drukken. Geen gedoe met wachtrijen en dergelijke. Dat upsellen lijkt me dan wel weer erg vervelend. Vooral omdat ik vaak in de auto zit op momenten dat ik best wel trek heb, en dan al gauw toch weer iets meeneem.

fsfike: verdienen ze echt zo weinig aan de brandstoffen? Op alles in de winkel zit duidelijk een ruime marge, net als op het station overigens, maar als je ziet hoeveel onbemande pompen er zijn lijkt me dat er toch ook aan de brandstof nog genoeg te verdienen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dipsausje schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:47:
Ik tank eigenlijk altijd bij dezelfde onbemande BP pomp, pasje in de pomp, tanken en daarna op de knop voor het bonnetje drukken. Geen gedoe met wachtrijen en dergelijke. Dat upsellen lijkt me dan wel weer erg vervelend. Vooral omdat ik vaak in de auto zit op momenten dat ik best wel trek heb, en dan al gauw toch weer iets meeneem.

fsfikke: verdienen ze echt zo weinig aan de brandstoffen? Op alles in de winkel zit duidelijk een ruime marge, net als op het station overigens, maar als je ziet hoeveel onbemande pompen er zijn lijkt me dat er toch ook aan de brandstof nog genoeg te verdienen valt.
Na ja, dan hoef je ook geen personeel te betalen bijvoorbeeld :P
Het zijn vooral die locaties die duur zijn. Dat zijn vaste locaties die om zoveel jaar worden die geveild voor enkele miljoenen per locatie. Die onbemande liggen vaak niet op dat soort dure plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:56
Ik weet niet hoe duur het is om benzine naar Nederland te krijgen, maar studeer op moment voor trimester in oxford aan een prive college waar ook wat Qatari zijn en die hoeven maar omgerekend 18 eurocent te betalen in Qatar voor een liter olie. Dus ik dacht ook dat pompstations wel redelijk verdiende.

[ Voor 3% gewijzigd door Pompi op 15-01-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-04 10:29

Moortn

Hallo

Dat is 1 van de redenen dat ik altijd bij onbemande pomps tank. Hier in Winschoten zijn de tamoil en tango 200 meter verder dan de shell, maar bij de shell betaal je 2-3 cent per liter meer (benzine), staat vrijwel altijd een wachtrij en vragen ze of je een leuke aanbieding wil uit het bakje bij de kassa.

En toch blijft iedereen er heen gaan :S

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat komt door de leaserijders met tankpassen. Die hebben gewoon niet altijd de keus om ergens anders te tanken, want dan moeten ze het zelf dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Pompi schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:53:
Ik weet niet hoe duur het is om benzine naar Nederland te krijgen, maar studeer op moment voor trimester in oxford aan een prive college waar ook wat Qatari zijn en die hoeven maar omgerekend 18 eurocent te betalen in Qatar voor een liter olie. Dus ik dacht ook dat pompstations wel redelijk verdiende.
Beetje rare vergelijking, want Qatar heeft iirc brandstofsubsidie, waardoor de prijs kunstmatig laag gehouden word. Of is die subsidie tegenwoordig afgeschaft?

Daarnaast produceert Qatar natuurlijk zelf olie (weliswaar niet enorm veel, maar toch), waardoor het niet van ver gehaald hoeft te worden. Minder overhead dus.

Je ziet wel vaker lage prijzen in grote olieproducerende landen: zowel Saoedi-Arabië als Venezulea zijn bijvoorbeeld nóg goedkoper dan Qatar (maar in beide landen is dus ook brandstofsubsidie).
RaZ schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:57:
Dat komt door de leaserijders met tankpassen. Die hebben gewoon niet altijd de keus om ergens anders te tanken, want dan moeten ze het zelf dokken.
Meeste tankpassen zijn toch generiek, dus dat je bij alle (iig bemande) pompen in NL kan tanken, ongeacht merk? Volgens mijn zijn de merk-specifieke tankpassen in de minderheid, toch?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-05 07:18
Dipsausje schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:47:
fsfike: verdienen ze echt zo weinig aan de brandstoffen? Op alles in de winkel zit duidelijk een ruime marge, net als op het station overigens, maar als je ziet hoeveel onbemande pompen er zijn lijkt me dat er toch ook aan de brandstof nog genoeg te verdienen valt.
Een onbemande pomp kost vele male minder in kosten, denk aan: werkuren, onderhoud, winkel vullen, vrachtwagen voor je goederen, overige kosten (stroom etc.) en zo zullen er nog wel wat zijn.
Vlak bij mij is er ook een verandert van een normaal tankstation naar een onbemande, omdat dit scheelt in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Pompi schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:53:
Het grootste deel van de literprijs in Nederland bestaat uit belastingen. Nettomarge voor het benzinestation is in de orde van 1-2 cent per liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

IK heb er al eens aan zitten denken om een t-shirt te maken met de tekst nee ik wi lgeen weekaanbieding oid. En het is bij mijn weten alleen bij shell, daar klinkt het ook altijd alsof ze een bandje afdraaien. :p

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Laatst online: 05-05 21:45

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ro3lie schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:09:
[...]

Een onbemande pomp kost vele male minder in kosten, denk aan: werkuren, onderhoud, winkel vullen, vrachtwagen voor je goederen, overige kosten (stroom etc.) en zo zullen er nog wel wat zijn.
Vlak bij mij is er ook een verandert van een normaal tankstation naar een onbemande, omdat dit scheelt in de kosten.
dat kan zijn, maar de merchendise naast de pomp is echt een mega-omzet voor een franchise als shell......dat zijn getallen die in de 100-en miljoenen lopen waarvan dus een x-deel gewoon pure winst is. De winst zit vaak niet echt meer in de brandstof, maar wel in de happening eromheen.

Dus zomaar saneren in personeel en alleen de pomp aansluiten is niet altijd even lucratief. Ik kan ff geen cijfers vinden, maar ik ken wel de regiomanager van gelderland zuid en zijn 15 shell-pompen. Hij zweert bij die bemande stations en zijn 1.25 voor een cola blikje..om over de redbull's a 4.35 nog maar niet te spreken....

Die shell shop is echt een goudmijntje voor ze...letterlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Seesar op 15-01-2011 20:57 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 23:43

AlexanderB

7800 rpm

ik tank meestal bij 1 specifiek station (Argos bij Rotterdam Airport) omdat de benzineprijs daar ruim lager is dan alles in de verre omtrek..
+ het is een onbemand station, dus nooit last van dit soort verkooptrucjes..
bij andere stations (shell en BP idd) krijg je al gauw een "wil je dr een <$insert chocoladereep van €2.50> bij?" maar doorzeuren nadat ik "hoeft niet" zeg, is dr gelukkig niet bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 16:35

LauPro

Prof Mierenneuke®

Wat een luxeprobleem weer mensen.

Heb je een lease-auto van de zaak met een brandstofpas is er gezeik over een paar vragen bij het afrekenen. Ik zou zeggen steek gewoon je pas in de betaalautomaat en begin gewoon met je transactie. Gewoon doen nog voordat ze iets zeggen.

Die winkels bij benzinestations zijn pure oplichting, net zoals de AH ToGo en consorten overigens, al hoewel die laatste een beetje aan het bijtrekken is.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Goudmijntje?

Weet je hoeveel het runnen van een pomp kost? De 'winst' die zij behalen per liter benzine of diesel is bij lange na nog niet genoeg om de kosten te dekken hoor. Kan je beter een onbemande pomp zijn. Omzet maken is een deel van verkopen. Immers moet een bemand tankstation het hebben van verkoop van zijn artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

..

Als een bemande pomp niet winstgevend is dan hef je toch lekker je zaak op :F .

Zijn genoeg andere ondernemers die wel een formule weten te bedenken die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Want dit werkt blijkbaar niet volgens jou? De praktijk lijkt iets anders te zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

LauPro schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 23:27:
..

Wel heel simplistisch zo. Niemand zegt dat ze verlies maken, maar dat ze winst maken komt voor een groot deel doordat ze andere dingen verkopen dan benzine. Daarom is het logisch dat ze dat willen pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
gelukkig heeft shell tegenwoordig buiten de snelweg de shell expres en langs de snelweg 1 of meerdere pompen met pin. zodat ik niet meer hoef af te stappen op lange snelweg ritten. met de motor vooral winterdag. handschoen uit op me pinpas te kunnen pakken. en bij een normale pomp. moet de andere handschoen uit bril af helmuts af oordoppen uit bril weer op. en dan kan ik afrekenen. en daarna weer andersom om te vertrekken.

oftewel 10 min word weer 3 min langs de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:56

franssie

Save the albatross

LauPro schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 23:27:
..

klopt, maar snelweg stations zijn eengeval apart. aan de ene kant stelt de overheid allerlei eisen (toilet etc, toch handig als je op een lange rit bent) en aan de andere kant worden ze voor veel geld geveild (om de concurrentie te bevorderen).
Ik denk dat er een aantal teveel hebben geboden en nu minder winst maken dan gewenst (wat iets anders is dan verlies maar in de ogen van veel managers en aandeelhouders wel hetzelfde).
Zelf vind ik het overigens niet zo irritant, ik kan vrij overtuigend 'nee dank u' zeggen denk ik en soms als ik kauwgum nodig heb is die tweede met korting ook zo meegenomen, anders dus niet.

Waar ik me meer aan irriteer is dat een fles water van een halve liter voor de max prijs (soms 2 euro of meer) verkocht word. Water is een grondrecht imho en zou een max prijs moeten hebben. Laatst gezien dat spa 0,5L 2 euro kostte en de 1,5 L fles net geen euro. En dit getypt hebbende weet ik ook dat wij consumenten dat zelf allemaal mogelijk maken maar toch, water wat bij in de super 0,12 EUR kost (merkloos) moet toch voor ... in Frankrijk en Italië zie ik het wel voor EUR 0,25 gekoeld en wel.
DECOY88 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 00:26:
gelukkig heeft shell tegenwoordig buiten de snelweg de shell expres en langs de snelweg 1 of meerdere pompen met pin. zodat ik niet meer hoef af te stappen op lange snelweg ritten. met de motor vooral winterdag. handschoen uit op me pinpas te kunnen pakken. en bij een normale pomp. moet de andere handschoen uit bril af helmuts af oordoppen uit bril weer op. en dan kan ik afrekenen. en daarna weer andersom om te vertrekken.

oftewel 10 min word weer 3 min langs de snelweg.
ja 'vroegah' hadden ze die leuke blauwe easypay dingen, kon gewoon met je handschoenen en helm aan/op tanken en daarna geljk doorrijden zonder van je motor af te stappen.

[ Voor 20% gewijzigd door franssie op 16-01-2011 00:34 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

dcm360 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 23:29:
Want dit werkt blijkbaar niet volgens jou? De praktijk lijkt iets anders te zeggen ;)
Dat zeg ik niet, ik ga alleen niet mee in het krokodillentranenverhalen komen dat er zo weinig op te verdienen valt.
franssie schreef op zondag 16 januari 2011 @ 00:31:
Waar ik me meer aan irriteer is dat een fles water van een halve liter voor de max prijs (soms 2 euro of meer) verkocht word. Water is een grondrecht imho en zou een max prijs moeten hebben. Laatst gezien dat spa 0,5L 2 euro kostte en de 1,5 L fles net geen euro. En dit getypt hebbende weet ik ook dat wij consumenten dat zelf allemaal mogelijk maken maar toch, water wat bij in de super 0,12 EUR kost (merkloos) moet toch voor ... in Frankrijk en Italië zie ik het wel voor EUR 0,25 gekoeld en wel.
Wat dacht je er van dat de prijs voor dranken niet hoger mag zijn dan de benzineprijs ;) .

Wetsvoorstel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 00:56

franssie

Save the albatross

In sommige landen is er een max waterprijs waarvoor tenminste 1 merk/soort verkocht moet worden - Ik moet me hier nog verder in verdiepen (te veel te doen en verder te lui) maar uiteindelijk wil ik er wel eens een wetsvoorstel van laten maken via een burgerinitiatief om wat netwerken.
Ook op festivals - 5 euro voor een halve liter water is bij warm weer geen commercie maar grove afpersing.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05 12:58

Naboo

#WINNING!! DUH!

franssie schreef op zondag 16 januari 2011 @ 00:43:
In sommige landen is er een max waterprijs waarvoor tenminste 1 merk/soort verkocht moet worden - Ik moet me hier nog verder in verdiepen (te veel te doen en verder te lui) maar uiteindelijk wil ik er wel eens een wetsvoorstel van laten maken via een burgerinitiatief om wat netwerken.
Ook op festivals - 5 euro voor een halve liter water is bij warm weer geen commercie maar grove afpersing.
Ach, ook bij concerten enzo hoor :')

Was vorig jaar bij Cirque du Soleil.... 5 euro voor een hotdog, en nog meer van dat soort prijzen.....

Ik eet en drink gewoon flink van te voren, scheelt een hoop geld.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:09
[...]

Dat is echt onzin want ik heb het zo vaak meegemaakt en ze vragen het maar één keer dus TS overdrijft schromelijk. Bovendien is dit hun werk en ze moeten het wel vragen. Als je gewoon netjes met "Nee hoor, dank u wel!" antwoordt en glimlacht, is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Laatst online: 08-05 07:05

Steffie

Opaque

leuk_he schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:04:
PS, (je kunt overigens ook pinnen bij pomp)
Bij de Shell waar ik regelmatig tank staat dat pinnen aan de pomp altijd uit als de pomp bemand is, althans het apparaat staat wel aan, maar ik krijg dan altijd de melding dat mijn pas ongeschikt is. Zo vervelend vind ik dat, want nu verplichten ze me steeds om mijn helm af te zetten. Terwijl ik 's avonds laat gewoon met m'n helm op kan tanken. Ik moet iedere keer de neiging onderdrukken om gewoon met de helm op naar binnen te stappen als ik daar overdag moet tanken.

Helaas zitten andere onbemande pompen niet echt op de route die ik vaak rijd. Als ik een paar kilometer om moet rijden voor m'n benzine is de Shell alweer een stuk goedkoper per liter.

[ Voor 21% gewijzigd door Steffie op 16-01-2011 05:28 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

chim0 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 03:53:
Dat is echt onzin want ik heb het zo vaak meegemaakt en ze vragen het maar één keer dus TS overdrijft schromelijk. Bovendien is dit hun werk en ze moeten het wel vragen. Als je gewoon netjes met "Nee hoor, dank u wel!" antwoordt en glimlacht, is er niks aan de hand.
Omdat ze het bij jouw toevallig wel bij één keer houden overdrijft TS dus schromelijk? Want bij hem kan het niet gebeurd zijn dat ze het vijf keer vragen?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 16-01-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Steffie schreef op zondag 16 januari 2011 @ 05:24:
Zo vervelend vind ik dat, want nu verplichten ze me steeds om mijn helm af te zetten. Terwijl ik 's avonds laat gewoon met m'n helm op kan tanken. Ik moet iedere keer de neiging onderdrukken om gewoon met de helm op naar binnen te stappen als ik daar overdag moet tanken.
Het is inderdaad vervelend, ze wilden zelfs capuchons gaan verbieden op een gegeven moment. Ik snap echter ook wel dat het bijzonder onplezant is voor een bediende om iedere keer met samengeknepen billen te staan als er iemand met een helm op naar binnen loopt, want ze hebben allemaal wel wat meegemaakt of kennen iemand die een keer overvallen is. Met dat in mijn achterhoofd vind ik het al een stuk minder vervelend.

Edit: merde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
Ik heb niet het volledige topic doorgelezen maar reagerend op de TS:

dit is wel de enige manier waarop de meeste (vooral de kleinere) tankstations geld verdienen. Per liter krijgen ze mischien wel 1-2cent. Als er maar 40000l wordt verkocht op een dag... betekend dat maar 400 eurotjes... Daar ga je het niet van overleven als tankstation, personeel 1 dag kost je al 100 euro minimaal, heb je nog 300 euro... pand kost ook geld... dus van die 300 euro blijft waarschijnlijk maar ~100 over per dag max.
Als je dan dus geen pakje kauwgom weet te verkopen die wel 20cent winst oplevert... ;) Verkoop er daarvan 'maar' 50 per dag is toch al een tientje, oftewel zelfde als 1000l verkopen ;)

Ja het is irritant... maar wat heb je liever? Minder tankstations omdat ze allemaal als gekken failliet gaan? Voornaamste reden dat de benzine/diesel zo belachelijk duur is wegens de accijns erop. Dat en de tussenverkopers. Tuurlijk een grote jongen als Shell wordt toch wel rijk maar de kleine stationnetjes... niet zo simpel ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is natuurlijk het theoretische verhaal, maar als je dus klanten naar de concurrent jaagt omdat mensen gewoon geen zin hebben om steeds lastig gevallen te worden werkt het dus averechts :)

Zo snap ik ook niet dat de AH het toestaat dat bij iedere vestiging wel een Straatnieuwsverkoper staat. Soms zijn ze prima hoor, maar sommige andere verkopers blijven iedere keer maar weer nepvriendelijk proberen op je schuldgevoel in te spelen ondanks dat ze je echt wel herkennen en weten dat je nooit wat wil. Hoewel ik ook prima door kan lopen en iemand kan negeren gaat het me op een gegeven moment toch irriteren. Ik wil gewoon mijn boodschapjes doen en je mag het me heus wel vragen, maar niet iedere keer (en dan ook nog als je binnenkomt én weer naar buiten gaat).

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 16-01-2011 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Laatst online: 08-05 07:05

Steffie

Opaque

Anoniem: 172410 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 05:33:
Het is inderdaad vervelend, ze wilden zelfs capuchons gaan verbieden op een gegeven moment. Ik snap echter ook wel dat het bijzonder onplezant is voor een bediende om iedere keer met samengeknepen billen te staan als er iemand met een helm op naar binnen loopt, want ze hebben allemaal wel wat meegemaakt of kennen iemand die een keer overvallen is. Met dat in mijn achterhoofd vind ik het al een stuk minder vervelend.

Edit: merde.
Tuurlijk, ik snap dat ook wel. Maar ik heb dus ook het idee dat dat pinapparaat buiten overdag expres uitgeschakeld is, zodat ze bij het afrekenen je nog weer een aanbieding kunnen doen.

Overigens tank ik een enkele keer ook bij een andere bemande Shell vestiging en daar staat dat pinapparaat wel gewoon aan overdag, ondanks de aanwezigheid van het personeel. Dus het kan best wel. :P

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Steffie schreef op zondag 16 januari 2011 @ 07:05:
Tuurlijk, ik snap dat ook wel. Maar ik heb dus ook het idee dat dat pinapparaat buiten overdag expres uitgeschakeld is, zodat ze bij het afrekenen je nog weer een aanbieding kunnen doen.
Ja, dat zou goed kunnen inderdaad. Maargoed, zoiets vind ik dan wel weer een geldige bedrijfskeuze, je moet natuurlijk als bedrijf wel op de centen letten. Daarbij moet je afwegingen maken tussen klantgemak en je omzet en gezien de grote winstmarge van de winkel kan ik ze in dit geval niet helemaal ongelijk geven, ook al is het vervelend als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Anoniem: 172410 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 05:31:
[...]

Omdat ze het bij jouw toevallig wel bij één keer houden overdrijft TS dus schromelijk? Want bij hem kan het niet gebeurd zijn dat ze het vijf keer vragen?
Eerder andersom, nu toevallig vijf keer en normaal één keer. Het klinkt in ieder geval erg overdreven en ik betwijfel of het zo vaak gebeurd als mensen doen beweren. En trouwens, zo'n topic erover starten, lijkt eerder op je gal eruit spuwen dan daadwerkelijk een nuttige discussie proberen te starten want het gaat nergens over.
Zonder het persoonlijk te willen maken zie ik trouwens wel een tendens, een voeding die het bij jou toevallig uithoudt is ook opeens een prima voeding :p
Volgens mij heb je het zojuist persoonlijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chim0 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 08:01:
Eerder andersom, nu toevallig vijf keer en normaal één keer. Het klinkt in ieder geval erg overdreven en ik betwijfel of het zo vaak gebeurd als mensen doen beweren. En trouwens, zo'n topic erover starten, lijkt eerder op je gal eruit spuwen dan daadwerkelijk een nuttige discussie proberen te starten want het gaat nergens over.
Volgens mij is dit topic juist deels gericht op de vraag of anderen het ook zo ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

1. Bij de Kiosk @ station vragen ze OOK altijd als je zegt: 1 koffie graag. "Wilt u er iets te eten bij?"

2. Bij de Mac/Burgerking: vragen ze OOK altijd: "Wilt u frietsaus of ketchup"? Zonder erbij te zeggen dat dat 50 cent (!) extra kost. Ik moet dus altijd zeggen: Nee. (zonder dat ik er om gevraagd heb, maar gewoon een menu heb besteld).

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 16-01-2011 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Als ik bij Shell tank is het met oordoppen in, bivakmuts op, en systeemhelm (opengeklapt). Ik hoor dus vrij weinig van wat ze zeggen :+
Maar als dezelfde vraag meerdere keren gesteld wordt, ga ik heel eenvoudig over op "ignore", lekker laten uitzoeken dus!

Shell Venster had hier ooit een artikel over: ze hebben 2 "gladjakkers" in dienst die deze acties verzinnen, bij binnenkomst van het tankstation moeten er meteen enkele aanbiedingen (max. 5) zichtbaar zijn, en 20% van de klanten doet deze impulsaankoop.
Blijkbaar heeft jouw lokale verkoper ontdekt dat 4 keer vragen alsnog mensen overhaalt! Oftewel net als elke andere vorm van spam is dit te danken aan mensen die er intrappen...
Anoniem: 172410 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 06:37:
Zo snap ik ook niet dat de AH het toestaat dat bij iedere vestiging wel een Straatnieuwsverkoper staat.
Dit is niet alleen AH, meerdere winkelketens hebben hier last van. Belachelijk, want die straatkrantzwervers krijgen gewoon een uitkering van de Staat, net als 20.000 andere zwervers. En dat mensen zichzelf weer even diep gelukkig voelen als ze zo'n zwerver geld geven, is de core-business van de straatkrantbaas :X
Bij AH verbaas ik me steeds meer over de enorme enquete bij de kassa, tegenwoordig komen ze al op 4-5 vragen: Airmiles? Bonuskaart? Koopzegels? Voetbalplaatjes? Stickertjes? Poppetjes? Pffft!

[ Voor 34% gewijzigd door RemcoDelft op 16-01-2011 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 19:58
Grappig.

Tot een jaar geleden deden de Shell stations hier in de buurt dat ook stelselmatig. Irritant en totale minachting van de klant die de pinpas bij wijze van spreken al door de sleuf heeft gehaald en waaruit blijkt dat hij maar een ding wil: betalen

Vanaf een bepaald moment was het verdwenen. Ik kan me de afgelopen maanden in elk geval niet herinneren dat een poging tot upselling is gedaan.
Steffie schreef op zondag 16 januari 2011 @ 05:24:
[...]

Bij de Shell waar ik regelmatig tank staat dat pinnen aan de pomp altijd uit als de pomp bemand is, althans het apparaat staat wel aan, maar ik krijg dan altijd de melding dat mijn pas ongeschikt is. Zo vervelend vind ik dat, want nu verplichten ze me steeds om mijn helm af te zetten. Terwijl ik 's avonds laat gewoon met m'n helm op kan tanken. Ik moet iedere keer de neiging onderdrukken om gewoon met de helm op naar binnen te stappen als ik daar overdag moet tanken.
Ik heb een systeemhelm en loop met de helm opengeklapt naar binnen. Nooit wat van gehoord. Met integraalhelm naar binnen lopen worden ze idd niet blij, maar is m.i. een kwestie van klantgerichtheid om dan een fatsoenlijk alternatief aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik merk het ook steeds meer en dan ook vier keer vragen. Overigens ook bij andere pompen. Een keer moet genoeg moeten zijn. Kennelijk kopen mensen dan alsnog, maar de vraag is hoeveel mensen terugkomen als dit te vervelend wordt. Vier keer vragen is wel degelijk asociaal, want dan luister je niet naar je klanten. Behaviour breeds behaviour.

Maar goed, je hebt verschillende methodes om te reageren afhankelijk van het doorzettingsvermogen van de bediende. Bijvoorbeeld door te zeggen dat je allergisch bent voor het betreffende product. Of na de eerste keer 'nee' niets meer zeggen en gewoon geld neerleggen en verdere vragen over de verkoop negeren. En als je vaker bij die pomp komt als eerste zeggen dat je geen aanbiedingen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom sturen jullie je klachten niet gewoon naar Shell? Schijnbaar hebben meer mensen er last van, maar enkel hier posten gaat het niet oplossen imho. Wie overigens bij Shell tankt is een sukkel als je kijkt naar de situatie in Nigeria. Collectieve diefstal uit hun olievelden, terwijl de bevolking niets van hun eigen welvaart terugziet - omdat Shell in alle takken van de regering zit. Als je dat weet en je koopt het toch ben je net zo goed schuldig.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 16-01-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, want een klacht indienen bij Shell zal wel gaan helpen natuurlijk. Hier komt een groot deel van hun winst vandaan, dat zullen ze vast wel direct opgeven als er 25 mensen een boze brief/mail schrijven.

Het enige wat helpt is niet meer tanken. En dan niet alleen bij Shell, maar bij alle pompen die dit doen, en alleen nog tanken bij pompen die dat niet doen. De onbemande pompen dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roenie schreef op zondag 16 januari 2011 @ 09:37:
Ik merk het ook steeds meer en dan ook vier keer vragen. Overigens ook bij andere pompen. Een keer moet genoeg moeten zijn. Kennelijk kopen mensen dan alsnog, maar de vraag is hoeveel mensen terugkomen als dit te vervelend wordt. Vier keer vragen is wel degelijk asociaal, want dan luister je niet naar je klanten. Behaviour breeds behaviour.
Ik doe graag zaken op basis van wederzijds respect, ook bij zulke kleine transacties. Ik wil me serieus genomen voelen wil ik ergens vaker terugkomen en dit soort geintjes hebben precies het tegenovergestelde effect. Ik ben niet alleen een zak met geld en wens ook niet zo behandeld te worden. Op andere plekken anticipeert men na een paar keer ook op mijn wensen aan de hand van wat ik de keren daarvoor aangegeven heb, als ik het dan anders wil zal ik het zelf wel aangeven.

Herhalen is helemaal onbeleefd, want dan lijk je toch heel sterk te suggereren dat mijn eerste beslissing niet goed genoeg was. Uiteraard geldt dat laatste niet bij redelijk ongebruikelijke verzoeken of zaken waarbij het vaak mis gaat, want dan lever je juist weer een service door het voor de zekerheid nog eens te vragen.
wildhagen schreef op zondag 16 januari 2011 @ 09:42:
Het enige wat helpt is niet meer tanken. En dan niet alleen bij Shell, maar bij alle pompen die dit doen, en alleen nog tanken bij pompen die dat niet doen. De onbemande pompen dus.
Ik tank toch al bij de onbemande stations van Shell. Goedkoper en dit soort geneuzel niet :) Alleen als ik ook daadwerkelijk iets uit de shop wil rij ik bewust naar zo'n pomp (lange ritten e.d.).

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 16-01-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:16
Ik tank ook redelijk vaak en koop daar ook nog wel eens wat, maar die dagaanbiedingen daar doe ik niet aan. Ik vind het gezeur overigens wel meevallen, ik zeg nee dank u, dan snappen ze altijd meteen dat het nee is. Misschien ook omdat ik tijdens hun vraag al nee zeg.

Maar met dit soort zaken is het heel simpel, zolang er geld wordt verdiend en mensen ingaan op deze aanbiedingen, zullen deze blijven bestaan. Ik zie ook redelijk vaak mensen die dagaanbieding kopen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:02
chim0 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 03:53:
[...]

Dat is heel knap, mij wordt het letterlijk vier keer gevraagd (ik vertel er nog bij dat normaal gesproken één keer nee voldoende is) en omdat dat jou nog nooit overkomen is ben ik schromelijk aan het overdrijven?
Zoals ik al aangaf in m'n eerste bericht heb ik netjes geantwoord op de eerste vraag maar was dat simpelweg niet voldoende.
Sterker nog, ik heb op alle vragen netjes geantwoord en het vierde antwoord was pas voldoende.
Voor wat betreft gal spuwen, ja voor een deel is het dat maar tegelijkertijd is het ook wat ik aangaf in m'n eerste bericht, interesse of veel meer mensen het als vervelend ervaren en aangezien het hier in de buurt alleen de Shell is die aan upselling doet (BP, Texaco, Esso doen het hier in de buurt niet) ook interesse of het vooral bij de Shell voorkomt.
teh_twisted schreef op zondag 16 januari 2011 @ 06:20:
dit is wel de enige manier waarop de meeste (vooral de kleinere) tankstations geld verdienen.

Ja het is irritant... maar wat heb je liever? Minder tankstations omdat ze allemaal als gekken failliet gaan?
Hier in de buurt is het alleen de Shell die aan upselling doet, de overige die ik hierboven al noemde kunnen kennelijk op een ander manier hun hoofd boven water houden.
Shell werkt overigens met een marge van 13,5 cent per liter waaruit alle kosten van de raffinaderij tot en met de verkoop betaald moeten worden.
Die 1 a 2 cent waaruit ook nog eens personeel, de locatie enz betaald moet worden klopt dus niet.
http://auto-en-vervoer.in...-bij-het-tankstation.html
Wat ik overigens liever heb is tanken bij een benzinestation waar ze niet aan upselling doen (en als het dan toch moet wat ik best begrijp ze het niet zo opdringerig doen) en hier in de buurt is dat dus eenvoudig te doen door niet meer naar de Shell te gaan met de priveauto.
Helaas geen keus met de leaseauto vanwege de Shell pas maar daar reken ik zoveel mogelijk aan de pomp af als dat mogelijk is, bij de bewuste Shell is de apparatuur helaas zeer regelmatig buiten werking en niet alle pompen zijn voorzien van een pinmogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Per liter krijgen ze mischien wel 1-2cent. Als er maar 40000l wordt verkocht op een dag... betekend dat maar 400 eurotjes...
Toch zijn onbemande stations goedkoper en die doen het echt niet voor 400 euro per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik heb niet het volledige topic doorgelezen maar reagerend op de TS:

dit is wel de enige manier waarop de meeste (vooral de kleinere) tankstations geld verdienen. Per liter krijgen ze mischien wel 1-2cent. Als er maar 40000l wordt verkocht op een dag... betekend dat maar 400 eurotjes... Daar ga je het niet van overleven als tankstation, personeel 1 dag kost je al 100 euro minimaal, heb je nog 300 euro... pand kost ook geld... dus van die 300 euro blijft waarschijnlijk maar ~100 over per dag max.
Als je dan dus geen pakje kauwgom weet te verkopen die wel 20cent winst oplevert... ;) Verkoop er daarvan 'maar' 50 per dag is toch al een tientje, oftewel zelfde als 1000l verkopen ;)

Ja het is irritant... maar wat heb je liever? Minder tankstations omdat ze allemaal als gekken failliet gaan? Voornaamste reden dat de benzine/diesel zo belachelijk duur is wegens de accijns erop. Dat en de tussenverkopers. Tuurlijk een grote jongen als Shell wordt toch wel rijk maar de kleine stationnetjes... niet zo simpel ;)
Ik denk dat die marge wel wat groter is hoor, op benzine. Want zelfs de bemande stations hier in Lelystad zijn 10 cent goedkoper dan de snelweg stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zoals eerder al gezegd, die locaties aan de snelweg worden om de zoveel jaar via een gesloten veiling aan de hoogste bieder verkocht. Dit gaat om vele miljoenen per locatie, vandaar dat daar ook andere prijzen gelden als de lokale pomp in het dorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ben ik blij dat de pompen waar ik kom ik niet naar binnen hoef te gaan om te betalen. Naast elke pomp staat een betaalterminal. In de supermarkt merk ik wel dat men pusht om zegeltjes, getrouwheidskaarten ed aan te smeren, dus ik kan me inbeelden dat het erg irritant is...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Stel dat ze per 40.000 liter 400 euro op een dag krijgen dan maakt dat 12.000 euro per maand.

Voor 12.000 euro per maand kan je twee FTE inhuren, laten we zeggen dat die 1500 euro per maand verdienen. 3000. Dan heb je nog afschrijving/onderhoud en het pand, laat dat 4000 euro kosten per maand.

Dan zitten die pompeigenaren nog steeds voor 5000 euro per maand op de Bahama's.

Niets geen kleine marges dus, gewoon lekker verdienen. En dan ben ik nog uitgegaan van 2 FTE, dus als er eentje ziek is... Normaal staat er bij die kleine pompen altijd maar 1 iemand.
Alsof de marges zouden veranderen zonder accijns |:( . Er zijn gewoon teveel pompen, en laat er af en toe eens eentje failliet gaan. Dat is alleen maar goed.

En op de snelweg is het inderdaad idioot qua prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LauPro schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:32:
Voor 12.000 euro per maand kan je twee FTE inhuren, laten we zeggen dat die 1500 euro per maand verdienen. 3000. Dan heb je nog afschrijving/onderhoud en het pand, laat dat 4000 euro kosten per maand.
Ehm, je weet dat iemand die 1500 euro gestort krijgt aanzienlijk meer kost aan premies en weet ik wat kan kosten? Dat is de keerzijde van ons stelsel. Volgens mij komt er nog iets in de trant van de helft bij, al ben ik niet thuis in deze materie.

Gewoon de loontjes bij elkaar optellen gaat 'm sowieso niet worden. Je onderschat geloof ik ook een beetje wat die vergunningen kosten, want ook daar heeft de overheid natuurlijk een dikke vinger in de pap.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 16-01-2011 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ehm, 2 FTE is misschien wel erg optimistisch, daarmee kan je misschien net aan de kassa mee bemannen, maar dan sluit je tijdens de pauzes wel de winkel omdat er dan niemand meer achter de kassa staat. Daarbij moet ook de administratie op orde blijven (iets zegt me dat dat niet iets is wat een pomphouder alleen doet, al is het maar dat iemand anders alle feiten nog eens naloopt, het verhandelen van 40000l brandbaar spul vereist ook wel wat papierwerk).
Verder moet ook nog de locatie gehuurd worden en de energie betaald worden, en zoals je al zei ook nog onderhoud en afschrijving.
Ondertussen staat er al een reactie tussen, zo vlot typ ik niet...

[ Voor 6% gewijzigd door dcm360 op 17-01-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:55
Ik ben zelf nog werkzaam geweest in een snelwegrestaurant in België en daar moest ik ook aan extra verkoop doen:
- Bij iedere maaltijd vragen of de klant nog een koffie wenst
- Hebben ze frieten, vragen of ze er nog mayonaise of ketchup bijwillen
- Aan de warme keuken het gerecht voorstellen met de grootste marge
- Drank aanbieden bij een belegd broodje
- Heeft de klant enkel een fles cola ofzo mee dan zijn we nog steeds verplicht om te vragen of het om hier op te drinken is of om mee te nemen(Als het drankje meegenomen wordt, dan moet de firma maar 6% btw betalen ipv 21 8)7 )

Iedere 3 maand kwam er een zogenaamde mystery visit op bezoek. Die keek dan of we al die extra verkoop deden(uiteraard weten we zelf niet dat de klant zo'n mystery visit is). Deden we niet voldoende aan die extra verkoop kreeg je netjes een aangetekende brief in de brievenbus. Na 3 aangetekende brieven lig je gewoon buiten(Ik heb er in 4 jaar nooit 1 gehad dus ik was ook zo'n irritante verkoper ;) )

Ik weet dat het als klant irritant is, maar voor de verkopers is het nog veel irritanter. Ze moeten het uiteraard geen 5 keer vragen, maar je schiet er toch niets mee op. En sowieso verdienen die wegrestaurants/tankstations tonnen geld aan de bussen met reizigers(en die zijn er genoeg door Belgïe. Mensen die vanuit Nederland naar Parijs gaan).

Ik praat hier over het wegrestaurant vlak voor de Franse grens(deelgemeente van Kortrijk: Marke)

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Anoniem: 172410 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:53:
Ehm, je weet dat iemand die 1500 euro gestort krijgt aanzienlijk meer kost aan premies en weet ik wat kan kosten? Dat is de keerzijde van ons stelsel. Volgens mij komt er nog iets in de trant van de helft bij, al ben ik niet thuis in deze materie.
Het is een ruwe berekening, laat het dan 6000 euro zijn voor personeel en dan 2500 voor het pand. Er blijft in ieder geval genoeg over. Nee geen 10.000 euro per maand. Ze moeten niet zeuren.
skelleniels schreef op maandag 17 januari 2011 @ 00:12:
Iedere 3 maand kwam er een zogenaamde mystery visit op bezoek. Die keek dan of we al die extra verkoop deden(uiteraard weten we zelf niet dat de klant zo'n mystery visit is). Deden we niet voldoende aan die extra verkoop kreeg je netjes een aangetekende brief in de brievenbus. Na 3 aangetekende brieven lig je gewoon buiten(Ik heb er in 4 jaar nooit 1 gehad dus ik was ook zo'n irritante verkoper ;) )
[..]
Ik praat hier over het wegrestaurant vlak voor de Franse grens(deelgemeente van Kortrijk: Marke)
Een woord:

Verschrikkelijk.

Ik eet zelden bij wegrestaurants, ik pak meestal een afslag en dan ga ik ff een plaatsje in, veel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LauPro schreef op maandag 17 januari 2011 @ 00:24:
Het is een ruwe berekening, laat het dan 6000 euro zijn voor personeel en dan 2500 voor het pand. Er blijft in ieder geval genoeg over. Nee geen 10.000 euro per maand. Ze moeten niet zeuren.
Ik bewonder je naïviteit, maar ik denk dat je je dood schrikt als je de echte cijfers ziet. Zeker voor die dingen langs de snelweg wordt miljoenen betaald, dat zijn allemaal mensen die net een balans denken te vinden tussen lappen en je geld weer terug kunnen verdienen. Iemand die te conservatief is wint de bieding niet, vervolgens mag je je hoofd boven water gaan houden.

Heel Nederland ziet hét beroep waar je slapend rijk kan worden over het hoofd :Y Er is er maar één die echt rijk wordt van het hele gebeuren en dat is de overheid en misschien de oliemaatschappij zelf

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 17-01-2011 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Leuk dat je mij naïef vindt.

Maar moeten we nu opeens medelijden gaan krijgen met de pompen langs de snelwegen?

Als er een grote maffia is dat zijn het die pompen wel, veelal een 10-15c duurder.

Dat is niet iets wat we moeten stimuleren maar gewoon hard afstraffen, klaar.

Fijn dat ze er miljoenen voor betalen, dat is zoals je zegt gewoon een financiële afweging met ondernemersrisico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LauPro schreef op maandag 17 januari 2011 @ 00:51:
Dat is niet iets wat we moeten stimuleren maar gewoon hard afstraffen, klaar.
Hoezo, word je er verplicht te tanken dan? Jij hebt alle keuzevrijheid om daar te tanken of een afrit te pakken en om te rijden voor een goedkopere pomp. Het zijn geen criminelen, of niet om die reden in ieder geval. Jij gaat toch naar hun toe?

Beetje omgekeerde wereld zo. Ze bieden een dienst en daar maak je gebruik van of niet.

Ik zeg niet dat we medelijden met ze hoeven hebben, maar ik zeg wel dat je beeld van pompeigenaren die zakenvol met geld binnengeschept krijgen misschien wat onrealistisch is.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 17-01-2011 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Anoniem: 172410 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 01:04:
Hoezo, word je er verplicht te tanken dan? Jij hebt alle keuzevrijheid om daar te tanken of een afrit te pakken en om te rijden voor een goedkopere pomp. Het zijn geen criminelen, of niet om die reden in ieder geval. Jij gaat toch naar hun toe?
Ik ga er zelden heen. Maar dan mag ik het toch nog wel maffia vinden? De hoge prijs is een reden, ik heb het nog niet eens gehad over die magische drupjes op 10.000 liter welke een 'premium' brandstof genereren tegen absurde tarieven. En dan hebben we ook nog eens prijzen voor flesjes water die hoger zijn dan een liter benzine.

Mag ik je er aan herinneren dat 1 cuub water iets van 5 euro kost thuis uit de kraan? In de supermarkt betaal je misschien 25 cent voor een liter maar bij elke pomp mag je zo rond de 2 euro aftikken.
Ik zeg niet dat we medelijden met ze hoeven hebben, maar ik zeg wel dat je beeld van pompeigenaren die zakenvol met geld binnengeschept krijgen misschien wat onrealistisch is.
Dat ben ik gewoon niet met je eens. Als er echt geen droog brood mee te verdienen valt dan zou men de onderneming wel staken. Kan je je geld beter op een spaarrekening zetten.

Er zal dus sowieso 5-10% rendement te behalen zijn op die investering. Als je een paar ton/miljoen hebt is dat helemaal niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 22:00

DefLite

Why so serious?

Ik tank praktisch altijd bij onbemande pomp's en dan of bij de Makro of op het Zernike terrein in Groningen.
Als ik weet dat ik ergens naartoe ga dan ga ik eerst langs de AH om wat drinken/eten te halen is stukken goedkoper.

Onbemand tanken is goedkoper, bespaart tijd en minder frustrerend zo blijkt als ik de verhalen hier lees :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LauPro schreef op maandag 17 januari 2011 @ 01:15:
Ik ga er zelden heen. Maar dan mag ik het toch nog wel maffia vinden?
Dus omdat er belachelijke accijnzen geheven worden is het maffia? Ik weet niet, maar voor de kwalificatie maffia moet je in mijn boekje toch mensen minder de keuze laten. Zoals gezegd, je hoeft er helemaal nooit te komen als je daar geen zin in hebt. Die keuze maak jij zelf. Niemand die een wapen tegen je keel zet om je te dwingen daar te tanken.
Er zal dus sowieso 5-10% rendement te behalen zijn op die investering. Als je een paar ton/miljoen hebt is dat helemaal niet verkeerd.
Dan moet je niet gelijk naar de andere kant doorslaan hè Afbeeldingslocatie: http://constantwildenberg.nl/econs/rologen.gif Er zal vast een boterham te verdienen zijn, maar het beeld dat jij schets van mannen die lachend op stapels geld jouw centen naar binnen aan het harken zijn lijkt me toch echt niet accuraat.

10% is al erg veel hoor, dan doe je het al erg goed. Ik denk dat dit weer zo'n ietwat positieve inschatting is.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 17-01-2011 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Anoniem: 172410 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 01:22:
Dus omdat er belachelijke accijnzen geheven worden is het maffia? Ik weet niet, maar voor de kwalificatie maffia moet je in mijn boekje toch mensen minder de keuze laten. Zoals gezegd, je hoeft er helemaal nooit te komen als je daar geen zin in hebt. Die keuze maak jij zelf. Niemand die een wapen tegen je keel zet om je te dwingen daar te tanken.
Die vrije wil is er, echter maffia kent 4 'eisen':
• Economische: minimaal 10 cent duurder.
• Politieke: overheid maakt het duur door veilingen, helpt mee met bewegwijzering. Mijn lokale tankstations staan niet 2000 meter van tevoren aangegeven.
• Culturele: 'lekker gemakkelijk tanken', 'ff een bakkie doen', 'even een brootghej' we kennen de reclames wel.
• Criminele: nouja, dat valt te betwijfelen, ik zou het iets voor de NMA vinden, ik zie hier kartelvorming.
maar het beeld dat jij schets van mannen die lachend op stapels geld jouw centen naar binnen aan het harken zijn lijkt me toch echt niet accuraat.
Als je 3 kleine pompjes hebt en je kan eea aan beheer zelf doen dan kan je daar toch zeker zonder er fulltime mee bezig te zijn een bovenmodaal inkomen uit halen.

Bij die grote zal het alleen maar meer zijn, dus ik heb er geen medelijden mee.

Kijk eens voor de gein wat Shell allemaal verdient bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laten we het kort houden en zeggen dat jouw interpretatie hiervan wellicht wat wankel is. Dan zijn de snackbars die hier bij uitgaan open zijn ook maffia.
Als je 3 kleine pompjes hebt en je kan eea aan beheer zelf doen dan kan je daar toch zeker zonder er fulltime mee bezig te zijn een bovenmodaal inkomen uit halen.
Hoeveel geld denk je dat je moet lenen om jezelf in te kopen in drie (!) pompen? Je doet steeds allerlei aannames nogal makkelijk maar vergeet even allerlei belangrijke details.

Ik kan ook wel roepen dat het keimakkelijk rijk worden is als je bij de supermarktmaffia gaat. Dat je wel eerst zo'n winkel moet kopen en dat er veel meer omheen hangt dan dat vergeet ik dan voor het gemak even. Zie al die mensen teveel betalen voor hun tomaten!
Kijk eens voor de gein wat Shell allemaal verdient bijv.
Daar ga je al: Shell, en niet de pomphouder. Want het zijn vaak franchises. De partijen die er nog wel echt wat aan verdienen zijn de overheid en Shell. Als je de overheid maffia zou willen noemen, soit, want die doet er echt bar weinig voor en kan zonder realistische tegenprestatie de prijzen zomaar verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Anoniem: 172410 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 01:38:
Laten we het kort houden en zeggen dat jouw interpretatie hiervan wellicht wat wankel is. Dan zijn de snackbars die hier bij uitgaan open zijn ook maffia.
Dat er een hoger tarief is ivm de nacht vind ik ook al discutabel, mede te wijten aan de toeslagen die hier gelden werken buiten kantoorrijden. Ik denk dat er geen enkele snackbar is die 's nachts verlies maakt.
Hoeveel geld denk je dat je moet lenen om jezelf in te kopen in drie (!) pompen? Je doet steeds allerlei aannames nogal makkelijk maar vergeet even allerlei belangrijke details.
Vaak is het een familiebedrijf of heeft men een erfenis etc. Je zal er geen lening bij de bank voor krijgen nee.
Ik kan ook wel roepen dat het keimakkelijk rijk worden is als je bij de supermarktmaffia gaat. Dat je wel eerst zo'n winkel moet kopen en dat er veel meer omheen hangt dan dat vergeet ik dan voor het gemak even. Zie al die mensen teveel betalen voor hun tomaten!
Een supermarkt is nogal wat anders dan een pompstation: het assortiment is kleiner. En bovendien gaat het uiteindelijk altijd nog om de benzine.
Daar ga je al: Shell, en niet de pomphouder. Want het zijn vaak franchises. De partijen die er nog wel echt wat aan verdienen zijn de overheid en Shell. Als je de overheid maffia zou willen noemen, soit, want die doet er echt bar weinig voor en kan zonder realistische tegenprestatie de prijzen zomaar verhogen.
Nogmaals, ik zie dat als risico van de pomphouder. Als de zaak niet winstgevend is is het aan hem om deze te verkopen.

Er hoeft geen maatschappelijk geld naar de pomphouders te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LauPro schreef op maandag 17 januari 2011 @ 01:58:
Nogmaals, ik zie dat als risico van de pomphouder. Als de zaak niet winstgevend is is het aan hem om deze te verkopen.

Er hoeft geen maatschappelijk geld naar de pomphouders te gaan.
Hoe zou dat gebeuren dan? Ik voel steeds een beetje beschuldigende ondertoon in je woorden richting de pomphouders, maar ik kan maar niet ontdekken wat ze nu daadwerkelijk misdaan hebben. Ja, ze rekenen hoge prijzen, maar zoals al een paar keer gezegd is zijn zij niet primair degene die daar rijk van wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 17-01-2011 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb er eerlijk gezegd geen goed woord voor over. Kleine pomphouders vind ik allemaal prima maar die grote - ik vind het gewoon oplichterij.

De enige meerwaarde van sommige shops is dat ze 24/7 open zijn. De shops die niet 24/7 open zijn maar wel tarieven rekenen van 24/7 shops zijn overigens al helemaal oplichters, doe dan geen shop.

Ik wens gewoon niet teveel te betalen voor zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

De BP hier in Lelystad is 24/7 open en zelfs die is 10 cent goedkoper dan de snelweg tankstations. Ik tank alleen nog langs de snelweg als het ECHT NIET anders kan. Voorderest vermijd ik ze graag. De prijzen zijn echt te gek voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tankstations op lokale (of provinciale) wegen zijn bijna per definitie (los van eventuele tijdelijke acties etc) goedkoper dan snelwegstations, omdat die locaties gewoon een stuk goedkoper zijn en (afaik) niet om de xx jaar geveild worden.

Enige minpunt is dat tankstations die in de bebouwde kom staan in principe geen LPG mogen verkopen (ivm veiligheid) dus als je LPG rijd ben je wel op snelwegen (of misschien provinciale wegen) aangewezen.

Sowieso moet je als je het zelf moet betalen de snelwegstations zoveel mogelijk vermijden. Met een tankpas maakt het wat minder uit (althans, indirect natuurlijk wel, maar dat zie je niet snel terug).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

wildhagen schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:05:
Tankstations op lokale (of provinciale) wegen zijn bijna per definitie (los van eventuele tijdelijke acties etc) goedkoper dan snelwegstations, omdat die locaties gewoon een stuk goedkoper zijn en (afaik) niet om de xx jaar geveild worden.

Enige minpunt is dat tankstations die in de bebouwde kom staan in principe geen LPG mogen verkopen (ivm veiligheid) dus als je LPG rijd ben je wel op snelwegen (of misschien provinciale wegen) aangewezen.

Sowieso moet je als je het zelf moet betalen de snelwegstations zoveel mogelijk vermijden. Met een tankpas maakt het wat minder uit (althans, indirect natuurlijk wel, maar dat zie je niet snel terug).
Dat was de discussie niet. Het ging er om dat er werd gezegd dat er tankstations zijn die duurder zouden zijn vanwege het feit dat ze 24/7 open zijn. ;)
En het is ook niet waar dat tankstations buiten de snelwegen altijd goedkoper zijn. Ik zie vaker juist net zo duur als snelweg of 1 of 2 cent goedkoper. (tenzij onbemand)

En ik ken ook genoeg tankstations binnen de bebouwde kom met LPG installaties.

[ Voor 4% gewijzigd door Naboo op 17-01-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En het is ook niet waar dat tankstations buiten de snelwegen altijd goedkoper zijn
Ik zei dan ook niet dat dat altijd het geval was, maar meestal is dat verschil er zeker wel (geen 10 cent overigens, vaak een paar centen).
En ik ken ook genoeg tankstations binnen de bebouwde kom met LPG installaties.
Ik heb dan ook niet beweerd dat die er helemaal niet zouden zijn, alleen dat het er in principe zeer weinig zullen zijn. Er zijn namelijk strenge eisen aan gesteld die in de praktijk vaak niet haalbaar zijn (en dus geen LPG-pomp aanwezig), zoals minimale afstand tot bebouwing, explosieveilige opstelling etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 19:41

AzzKickah

06-CENSORED

Bij de Shell bij mij in de buurt doet die trut de persoon achter de kassa dat ook, elke keer weer.
Ik kom binnen om te betalen, dus ik zeg mijn pompnummer.
OK *bliepbliep op kassa*, wilt u misschien een pakje kauwgom/twix/flesje cola/whatever voor 1 euro?
Eh.. nee?

Dat is mij ook al zo vaak gevraagd dat ik nu op een arrogante manier die 'Nee' antwoord. Echt met zo'n onderliggende toon van 'Heb ik daar om gevraagd dan??'
Dan vraagt ze het echt niet nog een keer, want ze/de kassapersoon voelt zich meteen dom als je op die manier antwoord.

Zelfde bij bijv. de Mac. 'Mag ik 1 BigMac?'
'Wilt u daar een grote cola bij?'
wtf -O- 'Nee.'

Bij de Mac heb ik overigens wel eens letterlijk gezegd 'Als ik drinken wil dan bestel ik dat wel.'

Zo vermoeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Hier altijd iemand die tankt bij TinQ op de hoek van de straat, maar ben wel een keer bij de BP geweest in Den Bosch. De reden dat ze dat durven vragen is omdat ze achter kogelvrij glas zitten ;)

@Mac verhaal, dat is puur en alleen omdat mensen meestal toch wel een menu nemen. Ik kan dat beter begrijpen als bij benzinestations waar ze je gewoon snoep willen verkopen. Bij de Mac doen ze het ook in jouw voordeel omdat een menu goedkoper is dan alles los. Sommige mensen vergeten te zeggen dat ze een menu willen en noemen gewoon dit op 'cola, big mac en friet aub'. Zou dan ongeveer euro of anderhalf schelen als je het los zou kopen.

[ Voor 53% gewijzigd door NeoMe op 17-01-2011 16:48 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04 19:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik probeer zo min mogelijk aan de snelweg zelf te tanken, omdat de brandstof daar duurder is. Maar ik geloof dat ik in een kleine 20 jaar autorijden nog nooit zo'n vraag (of ik er iets bij wilde) heb gehad. Echt nog nooit, ik voel me gediscrimineerd!

@AzzKickah: Ja ik betaal wel. En ben ik opeens "u" omdat ik zo'n ouwe lul ben? :) Misschien denken ze dat ik er te zuinig voor ben, ik rij een Lupo 3L.

[ Voor 23% gewijzigd door ajhaverkamp op 17-01-2011 19:45 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 19:41

AzzKickah

06-CENSORED

NeoMe schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:46:
@Mac verhaal, dat is puur en alleen omdat mensen meestal toch wel een menu nemen. Ik kan dat beter begrijpen als bij benzinestations waar ze je gewoon snoep willen verkopen. Bij de Mac doen ze het ook in jouw voordeel omdat een menu goedkoper is dan alles los. Sommige mensen vergeten te zeggen dat ze een menu willen en noemen gewoon dit op 'cola, big mac en friet aub'. Zou dan ongeveer euro of anderhalf schelen als je het los zou kopen.
Nee nee :) Ik bestel specifiek 1 losse BigMac/Cheeseburger/wtf dan ook. En dan vragen ze of je er drinken bij wilt. Niet wát voor drinken je erbij wilt.
Anders vragen ze wel of je een medium of groot menu wilt :P

Maar goed, let's stay ontopic :P De Mac is gewoon irritant :+
ajhaverkamp schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:48:
Ik probeer zo min mogelijk aan de snelweg zelf te tanken, omdat de brandstof daar duurder is. Maar ik geloof dat ik in een kleine 20 jaar autorijden nog nooit zo'n vraag (of ik er iets bij wilde) heb gehad. Echt nog nooit, ik voel me gediscrimineerd!
U gaat na het tanken wel naar binnen om te betalen? :+
Pooh schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:52:
[...]
En als 't bloedheet is betaal ik ook rustig 2 euro voor een flesje water.
Ah! Dus jij bent er zo een die die woekerprijzen in stand houdt! ;)

[ Voor 29% gewijzigd door AzzKickah op 17-01-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

LauPro schreef op maandag 17 januari 2011 @ 02:14:
Ik heb er eerlijk gezegd geen goed woord voor over. Kleine pomphouders vind ik allemaal prima maar die grote - ik vind het gewoon oplichterij.

De enige meerwaarde van sommige shops is dat ze 24/7 open zijn. De shops die niet 24/7 open zijn maar wel tarieven rekenen van 24/7 shops zijn overigens al helemaal oplichters, doe dan geen shop.

Ik wens gewoon niet teveel te betalen voor zaken.
Als je het niet wilt betalen dan betaal je het niet, maar dat maakt het toch geen oplichting? Als ik tijd over heb rijd ik een stukje om naar een goedkope onbemande pomp, als ik tijd tekort kom ben ik blij met de pomp langs de snelweg, ook al is die iets duurder. En als het ijskoud is en ik van m'n motor afvries betaal ik met plezier 2 euro voor een bakje koffie. En als 't bloedheet is betaal ik ook rustig 2 euro voor een flesje water. Ja, dat is belachelijk duur, maar ik heb echt niet altijd zin om ergens een woonwijk in te rijden en op zoek te gaan naar de plaatselijke supermarkt om een goedkoop flesje te scoren. Gemak dient de mens, en daar maakt zo'n pomp handig gebruik van.

Ik zie echt het probleem niet. Wil je zo goedkoop mogelijk uitzijn, zoek dan altijd een onbemande pomp op. Wil je wel tanken maar geen dingen uit de shop, koop dan niks in de shop. Niemand die 't je verplicht. Maar er zijn blijkbaar genoeg mensen die wel betalen voor 't gemak van de shop, anders bestonden ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hier in de buurt zijn de onbemande stations steevast 10cent per liter goedkoper dan de snelweg stations(waar shell zo'n beetje de kroon spant)
De bemande dorpsstations zitten vaak net onder de snelwegstations, maar verschillen toch weer per dorp/plaats.
Er is geen pijl op te trekken.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb er geen probleem mee, vaak neem ik de aanbieding ook nog. Het is wel duurder dan in de supermarkt, maar vaak heb ik geen zin om nog naar de supermarkt te gaan, helemaal niet als ik ook al naar het tankstation moet (2x per week). Vaak gaat het dan om kauwgum, snoep of flesjes cola.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
AzzKickah schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:45:

Zelfde bij bijv. de Mac. 'Mag ik 1 BigMac?'
'Wilt u daar een grote cola bij?'
wtf -O- 'Nee.'
En is het zo erg om "Nee, bedankt." te zeggen dat het het einde van de wereld is? Je krijgt hem toch niet door je strot gedouwd of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chim0 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:15:
[...]

En is het zo erg om "Nee, bedankt." te zeggen dat het het einde van de wereld is? Je krijgt hem toch niet door je strot gedouwd of wel?
Nee dat is het inderdaad niet. Maar het is tegenwoordig wel zo dat je nergens meer normaal snel iets kunt bestellen: zonder een stortvloed aan aangeboden extra's te moeten afslaan (hence zie dit topic), die veelal alleen maar dienen om jou zo veel mogelijk geld af te troggelen i.p.v. gemeende vriendelijkheid/service.

Als ik ergens een koffie bestel ("één koffie graag") wil ik niet telkens te horen krijgen: "Wilt u er een broodje bij of een koek" etc.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 17-01-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Anoniem: 69767 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:16:
[...]

Nee dat is het inderdaad niet. Maar het is tegenwoordig wel zo dat je nergens meer normaal snel iets kunt bestellen: zonder een stortvloed aan aangeboden extra's te moeten afslaan (hence zie dit topic), die veelal alleen maar dienen om jou zo veel mogelijk geld af te troggelen i.p.v. gemeende vriendelijkheid.
Dat komt omdat 'we' met z'n allen selecteren op prijs in plaats van service. Als ik naar de servicepomp in de buurt ga, waar ze nog netjes mijn tank voor me vullen, stellen ze echt zulk soort vragen niet. Maar die is 10 cent duurder, en dat heeft niet iedereen ervoor over.

In het algemeen zie je dat in Nederland maar 1 ding telt: prijs. En daarna gaat iedereen klagen over de belabberde service, zonder daadwerkelijk weg te lopen. Als je service wilt, selecteer dan op service! Laat alles links liggen waar het serviceniveau je niet bevalt, en betaal voor de kwaliteit die je elders krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pooh schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:21:
In het algemeen zie je dat in Nederland maar 1 ding telt: prijs. En daarna gaat iedereen klagen over de belabberde service, zonder daadwerkelijk weg te lopen. Als je service wilt, selecteer dan op service! Laat alles links liggen waar het serviceniveau je niet bevalt, en betaal voor de kwaliteit die je elders krijgt.
Niet helemaal waar. Amerika is qua horeca veelal voordeliger en met meer feeling voor (persoonlijke) service (ook al wordt het vaak gefaked, je ervaart het wel als vriendelijker).

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 17-01-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Anoniem: 69767 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:22:
[...]

Niet helemaal waar. Amerika is qua horeca veelal voordeliger en met meer gevoel voor service.
Dat is appels met peren vergelijken. In Amerika liggen de prijsniveaus volledig anders. Ook daar heb je goedkopere bedrijven met slechtere service, en duurdere bedrijven met betere service. Het verschil is dat de gemiddelde amerikaan graag betaalt voor goede service, en dus het 2e soort bedrijven het beter doet.

Dat de prijzen daar voor veel dingen lager liggen dan hier heeft daar weinig mee te maken, daar zitten allerlei ingewikkelde economische redenen achter, waaronder de hoge minimumlonen en onroerend-goed prijzen hier.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.