'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Wist je dat er ook gewoon transacties zijn waarbij geen woord wordt gezegd? Dan loopt zo'n iemand met zijn pinpas in de hand de zaak binnen en ik heb de correcte pomp aangeslagen, kerel pint en loopt gewoon weg. Echt hé
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Daar heb ik altijd maling aan... Wat nou huisregels, ik ben een klant en kom betalen. Ik heb nergens de huisregels ondertekend. Laat staan dat ik ze heb doorgelezen!RvL schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:57:
Officieel mag je nog niet eens bellen aan de pomp (discussie over de redenen even daargelaten). Dat zijn de huisregels van het bedrijf waar je je in zoverre aan te houden hebt
En dat plaatje wat vast wel ergens hangt heb ik gewoon niet gezien.
Bij mij werken dat soort "huisregels" averechts.
Ik kap mijn gesprek meestal al af als ik in de rij ga staan, anderen hoeven geen last te hebben van mijn gebel... Maar bij het afrekenen bellen is echt asociaal.Ik laat 't hier verder bij. Jij hebt jou mening, ik de mijne. Het nadeel van een discussie over meningen is dat je het nooit met elkaar eens zal worden
Dat herken ik ook niet, al maakt het wel irritant dat ze het iedere week weer vragen...@Tweety1
Ze mogen het officieel ook maar 1 keer vragen: nee = nee. Ik herken het ook niet dat ze zo doordraven, maar er zullen altijd van die 'fanatiekelingen' bij zijn natuurlijk.
Maar ik blijf wel gewoon vriendelijk.
Ik geloof dat het heeft te maken met een elektromagnetisch veld van je telefoon en benzinedampen dat je niet mag bellen bij de pomp. Maar het is al lang geleden.dfrenner schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:25:
[...]
Wat nou huisregels, ik ben een klant en kom betalen.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Het principe klant is koning moet vanuit de winkel komen hè, niet averechts.dfrenner schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:25:
[...]
Daar heb ik altijd maling aan... Wat nou huisregels, ik ben een klant en kom betalen. Ik heb nergens de huisregels ondertekend. Laat staan dat ik ze heb doorgelezen!
[...]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Anoniem: 97348
namelijk hun loon word daarmee opgevuld.
alles behalve leuk maar goed....is niet anders
Anoniem: 172410
Hoe kom je erbij dat ik het lager werk zou vinden? Dat is een waardering die je er helemaal zelf aan toevoegt. Ik heb hierboven juist aangegeven genoeg van dergelijke rotbaantjes heb gedaan om te weten hoe het is en dat je dan ook gewoon als mens behandeld wilt worden. Daar rep ik hierboven dan ook juist over; als je dat er niet uitgehaald hebt heb je echt iets gemist. Dergelijke baantjes zijn absoluut essentieel voor het functioneren van de samenleving en mijn prettige leven, dus ik kijk daar absoluut niet op neer.avotar schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 06:58:
Dat is een hele dunne lijn....
Degene achter de kassa doet ook maar gewoon zijn werk.
Kun je daar niet fatsoenlijk tegen doen alleen omdat je vind dat hij lager werk doet dan jou?
Omgekeerd betekent dat niet dat je meer hoeft te verwachten dan het zakelijke aspect en dat snapte ik in al die baantjes ook volledig. Als iemand alleen wil afrekenen mag dat, daarvoor ben ik daar. Zoals ik al zei: goedendag, pinnen graag, ik hoef geen bonnetje. Dat is voldoende. Je hoeft niet in een diepgaand gesprek, maar zonder op of om te kijken alsof iemand een automaat is is ook wat bot (al vind ik niet dat je daar als personeel over mag vallen).
Bij mij zou je dan mooi buiten de winkel mogen wachten, samen met de afgebonden honden. In iemands winkel heb je de regels te respecteren, net zoals bij iemand thuis. Heb je daar moeite mee kan je beter elders gaan winkelen.dfrenner schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:25:
Daar heb ik altijd maling aan... Wat nou huisregels, ik ben een klant en kom betalen. Ik heb nergens de huisregels ondertekend. Laat staan dat ik ze heb doorgelezen!
De klant is koning, maar niet tegen elke prijs. Je bent als winkelier meer dan verkoopslaaf.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 06-06-2013 14:24 ]
Als dat geen waardeoordeel is...Anoniem: 172410 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:23:
[...] rotbaantjes [...]
(Verder maak je een goed punt, hoor
[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 06-06-2013 14:47 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Succes als ik al getankt en gebeld heb...Anoniem: 172410 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:23:
Bij mij zou je dan mooi buiten de winkel mogen wachten, samen met de afgebonden honden. In iemands winkel heb je de regels te respecteren, net zoals bij iemand thuis. Heb je daar moeite mee kan je beter elders gaan winkelen.
De klant is koning, maar niet tegen elke prijs. Je bent als winkelier meer dan verkoopslaaf.
Tanken doe ik ook buiten, of tank jij altijd binnen?
Dus dan bel ik ook automatisch buiten... Ik zeg net ook dat ik aan de kassa bellen asociaal vind, dat doe ik dus niet. Maar de eerste winkelier die mij in zijn/haar winkel belet te bellen, moet ik nog tegenkomen. Je zal de eerste zijn en ook meteen de eerste waar ik nooit meer terugkom.
Daar was ik me volledig van bewustRoom42 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:45:
Als dat geen waardeoordeel is...
(Verder maak je een goed punt, hoorVond dit alleen wel grappig, vlak na de zin ervoor
)

Precies om die reden is het vaak een goed idee dat een directeur af en toe meedraait op de werkvloer. Natuurlijk is dat niet hetzelfde, maar dan heeft zo iemand tenminste een idee van hoe of wat.
Als je vriendelijk verzocht bent je aan de huisregels te houden en je wilt daar niet aan voldoen houdt het op. Het is een beetje zoals in de stiltecoupe stil moeten zijn ondanks dat je voor je treinkaartje betaald hebt. Zoals gezegd is de klant koning, maar niet tegen iedere prijs.dfrenner schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:17:
Dus dan bel ik ook automatisch buiten... Ik zeg net ook dat ik aan de kassa bellen asociaal vind, dat doe ik dus niet. Maar de eerste winkelier die mij in zijn/haar winkel belet te bellen, moet ik nog tegenkomen. Je zal de eerste zijn en ook meteen de eerste waar ik nooit meer terugkom.
Bij de NS teken je ook nergens voor, maar je kunt er op aangesproken worden en zelfs opgepakt worden als je niet aan de voorwaarden wilt voldoen.
Bij een stiltecoupe heb ik een keuze... Dan ga ik in een andere coupe zitten waar ik wel mag praten...Anoniem: 172410 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:27:
Als je vriendelijk verzocht bent je aan de huisregels te houden en je wilt daar niet aan voldoen houdt het op. Het is een beetje zoals in de stiltecoupe stil moeten zijn ondanks dat je voor je treinkaartje betaald hebt. Zoals gezegd is de klant koning, maar niet tegen iedere prijs.
Bij de NS teken je ook nergens voor, maar je kunt er op aangesproken worden en zelfs opgepakt worden als je niet aan de voorwaarden wilt voldoen.
Ik heb het dus over regels die nergens op slaan... Bellen bij tankstation (is al vaker ontkrachtigd). Daarnaast straalt hij in mijn broekzak (dichter bij de tankdop) ook straling uit met pushmail etc. Daarbij tank ik diesel, waar je in theorie ook gewoon open vuur bij kunt houden.
Maar bijvoorbeeld ook muziek luisteren in een vliegtuig, tijdens landen en stijgen.
Ik vind het echt onzin dat dat niet mag, helaas mag dat bij geen enkele vliegmaatschappij, dus er is geen keuze. Gelukkig volstaat meestal een "hij staat uit".
Toch vind ik dat de grootste onzin die er is... Waarom zou een ipod nano tijdens opstijgen een probleem zijn en tijdens vliegen opeens niet meer?
Ik heb niet de keuze een andere pomp te pakken waar ik wel zou mogen bellen.
Ik kan niet op een plek gaan zitten in het vliegtuig waar ik wel muziek mag blijven luisteren.
Maar goed in de 10 jaar dat ik tank, nog nooit aangesproken op het feit dat ik bel tijdens het tanken...
In vliegtuigen wel vaker aangesproken, maar goed dan zeg je dat hij uitstaat en is het goed...
Stel ze zouden je echt voor het blok zetten: uitzetten of uitstappen, dan luister je natuurlijk gewoon. Maar ik kan soms een beetje tegendraads zijn als ik de regels nergens op vind slaan
Zo lang ik veel geld betaal en niemand anders er last van heeft...
Hetzelfde vind ik altijd bij een gordel dragen. Ik doe dat echt altijd, omdat ik het veiliger vind. Maar in principe ben ik van mening dat iedereen dat lekker zelf moet weten. Eigen schuld als je het niet doet. Je hebt alleen maar jezelf ermee als je niet in de riem gaat zitten...
Uitzonderingen:
Kinderen tot 18.
Anoniem: 145013
Nee, dan betalen we ons blauw aan verzekeringspremies om die mensen weer op te lappen.dfrenner schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:38:
[...]
Hetzelfde vind ik altijd bij een gordel dragen. Ik doe dat echt altijd, omdat ik het veiliger vind. Maar in principe ben ik van mening dat iedereen dat lekker zelf moet weten. Eigen schuld als je het niet doet. Je hebt alleen maar jezelf ermee als je niet in de riem gaat zitten...
Uitzonderingen:
Kinderen tot 18.
Of ze zijn eerder dood, wat ook wel eens goedkoper zou kunnen zijn.Anoniem: 145013 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:45:
Nee, dan betalen we ons blauw aan verzekeringspremies om die mensen weer op te lappen.
Daarnaast dragen die mensen nu ook al geen gordel. De meeste snappen best dat gordel dragen voor je eigen bestwil is. Ik denk dus dat dat wel meevalt.
Omdat ze willen dat mensen opletten bij het opstijgen en landen. Lijkt me toch wel logisch, dat zijn de twee grootste risico's van het vliegen.dfrenner schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:38:
[...]
Maar bijvoorbeeld ook muziek luisteren in een vliegtuig, tijdens landen en stijgen.
Ik vind het echt onzin dat dat niet mag, helaas mag dat bij geen enkele vliegmaatschappij, dus er is geen keuze. Gelukkig volstaat meestal een "hij staat uit".
Toch vind ik dat de grootste onzin die er is... Waarom zou een ipod nano tijdens opstijgen een probleem zijn en tijdens vliegen opeens niet meer?
Je hebt wel een keuze, je kunt naar een andere pomp rijden. Wil je ergens klant zijn heb je je te gedragen en aan de regels die men daar stelt te houden.dfrenner schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:38:
Bij een stiltecoupe heb ik een keuze... Dan ga ik in een andere coupe zitten waar ik wel mag praten...
In opzet ben ik het met je eens dat regels wel een nut moeten hebben. Jij kunt als leek echter lang niet altijd alle redenen overzien waarvoor bepaalde regels er zijn. Als rechtgeaarde Nederlander vind je dan dat je lekker mag doen waar je zin in hebt, maar zo werkt het helaas niet. Daarnaast heeft een winkelier het recht om ongelofelijk onredelijke regels te stellen. Houd je eraan of niet, maar ga niet mekkeren als je toch klant wilt zijn.Ik heb het dus over regels die nergens op slaan... Bellen bij tankstation (is al vaker ontkrachtigd). Daarnaast straalt hij in mijn broekzak (dichter bij de tankdop) ook straling uit met pushmail etc. Daarbij tank ik diesel, waar je in theorie ook gewoon open vuur bij kunt houden.
Mind you, ik ben de laatste die van regels houdt, dat zal iedereen je kunnen bevestigen, maar jouw houding is uiterst typerend voor de Nederland die denkt dat de regels voor hem niet gelden omdat hij het wel beter weet. Niet gek dat we in het buitenland vaak voor uiterst bot gehouden worden.
De medewerkers verdienen daar werkelijk geen stuiver extra op. Het is niet zo dat ze commissie krijgen voor iedere aanbieding die ze verkopen.Anoniem: 97348 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:11:
de reden voor het opdringerig gedrag is dat ze ook op de aanbieding verdienen.
namelijk hun loon word daarmee opgevuld.
alles behalve leuk maar goed....is niet anders
Het is wel zo dat de pomphouder het van zijn shopverkopen moet hebben: die paar cent die ze van de oliemaatschappij krijgen is niet voldoende om de tent draaiende te houden.
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Anoniem: 58485
Het is ook prestatie bij een pomp hoor. Ik heb een verre kennis die zelf moet verkopen keer op keer dat men afrekent. Het enige dat ik doe bij een pomp is tanken, kauwgom, af en toe een broodje en zelden koffie of ruitenvloeistof. Ik zal er nooit olie of iets dergelijks bij halen.
Overigens zijn die aanbiedingen, vaak kauwgom wat totaal niet lekker is. Of de smaak is er te snel uit, of het is rubber, of het is iets uit de oude voorraad wat eruit moest
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Waar moet ik op letten dan?Megamind schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:54:
Omdat ze willen dat mensen opletten bij het opstijgen en landen. Lijkt me toch wel logisch, dat zijn de twee grootste risico's van het vliegen.
Ik vind de drang dat alles ten koste van alle vrijheden veiliger moet echt complete onzin.
Vliegen is al het veiligste vervoersmiddel ter wereld, dat is genoeg voor mij... Het hoeft van mij niet - ten koste van alles - nog veiliger.
Hetzelfde geldt in de auto, van mij hoeft het verkeer op snelwegen niet nog veiliger als dat inhoudt dat we overal nog maar 80 rijden... Dan liever 180 en meer verkeersdoden...
De snelwegen zijn namelijk al heel veilig als je het vergelijkt met stedelijk verkeer. Good enough for me.
Nee hoor, ik heb het bordje gewoon niet gezien. En daar blijf ik de komende jaren niet op letten.Anoniem: 172410 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:01:
Je hebt wel een keuze, je kunt naar een andere pomp rijden. Wil je ergens klant zijn heb je je te gedragen en aan de regels die men daar stelt te houden.
Stuur me maar weg dan...
Ik mekker toch niet? Ik word er niet op aangesproken, dus waarom zou ik mekkeren?In opzet ben ik het met je eens dat regels wel een nut moeten hebben. Jij kunt als leek echter lang niet altijd alle redenen overzien waarvoor bepaalde regels er zijn. Als rechtgeaarde Nederlander vind je dan dat je lekker mag doen waar je zin in hebt, maar zo werkt het helaas niet. Daarnaast heeft een winkelier het recht om ongelofelijk onredelijke regels te stellen. Houd je eraan of niet, maar ga niet mekkeren als je toch klant wilt zijn.
Blijkbaar vinden al die pompbedienden het ook niet zo'n probleem.
Jij bent de gene die er een probleem van maakt hier.
Inderdaad er zijn regels die niet voor mij geldenMind you, ik ben de laatste die van regels houdt, dat zal iedereen je kunnen bevestigen, maar jouw houding is uiterst typerend voor de Nederland die denkt dat de regels voor hem niet gelden omdat hij het wel beter weet. Niet gek dat we in het buitenland vaak voor uiterst bot gehouden worden.
Vooral als ik veel geld voor iets betaal, op vakantie bijvoorbeeld.
En het ligt er maar net aan hoe de buitenlanders met je omgaan... Tja als een taxichauffeur mij probeert te bedonderen met een wisseltruc, dan bepaal ik zelf inderdaad de regel dat de prijs voor de rit met 50% is gedaald. Wie de bal kaatst... Die taxichauffeur zal mij best een hork gevonden hebben... Jammer, ik vond hem toch al niet aardig na die wisseltruc.
Maar zoals ik al zei, verder heb ik altijd respect te hebben voor de pompbediende en hang altijd op, voordat ik aan de beurt ben bij de kassa.
Zo moet ik me ook aan de vmax houden op snelwegen, dat doe ik ook nagenoeg nooit. Als consequentie betaal je één keer in de zoveel tijd een "premie" aan het CJIB
DAt is vrij normaal in andere landen, snelheidslimit in US, Canada, Japan etc is vele malen lager dan hier.dfrenner schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 08:59:
[...]
Waar moet ik op letten dan?
Ik vind de drang dat alles ten koste van alle vrijheden veiliger moet echt complete onzin.
Vliegen is al het veiligste vervoersmiddel ter wereld, dat is genoeg voor mij... Het hoeft van mij niet - ten koste van alles - nog veiliger.
Hetzelfde geldt in de auto, van mij hoeft het verkeer op snelwegen niet nog veiliger als dat inhoudt dat we overal nog maar 80 rijden... Dan liever 180 en meer verkeersdoden...
De snelwegen zijn namelijk al heel veilig als je het vergelijkt met stedelijk verkeer. Good enough for me.
En ja als er iets gebeurd bij het opstijgen en landen wilt men dat je gewoon oplet en niet naar muziek aan het luisteren bent, is dat zoveel gevraagd, het duurt immers maar een paar minuutjes.
Wil men dat je je aan de regels houd dan zullen die goed zichtbaar moeten zijn voordat je begint met tanken. Dus niet op het raam van de shop maar het liefst al voordat je aan komt rijden bij de pomp waar je er niet omheen kan.Anoniem: 172410 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:01:
[...]
Je hebt wel een keuze, je kunt naar een andere pomp rijden. Wil je ergens klant zijn heb je je te gedragen en aan de regels die men daar stelt te houden.
Staan de huisregels daar niet maar linksonderin op de schuifdeur die altijd open staat dan zijn ze gewoon niet geldig.
Afgelopen week tankte ik bij een Texaco langs de A2, bij Boxtel.
"Spaart u Rocks?"
"... nee."
"Wilt u Rocks sparen?"...
Nou gaat die laatste vraag al wat ver, maar ze pakte al een plastic Rocks-kaartje en reikte die al aan. *Dat* kwam pas opdringerig over!
Andere mensen die dit ook meemaken - is het de nieuwe Rocks-strategie?
Wilt u meedoen met de spaaractie?
(ik denk wtf ik heb geen idee wat de actie is)
Ja joh, doe maar
ok u kun't een boek pakken (allemaal kinderboeken dus leuk voor mijn kind)
ah nou bedankt.
elke 25 liter een boekje. nou mooi.
Ik heb van de week nog 2 boekjes getankt daarzo.
Moraal, het is niet altijd zo slecht
voor de snoepjes laat ik totaal mijn desintresse blijken of ik maak een grap erover, dat werkt eigelijk altijd wel
[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 22-09-2013 21:13 ]
Er werd ook niet moeilijk over gedaan toen ik 'nee' zei - sterker nog, ze lachtte begripvol - maar ik vond het aanreiken wel net weer een stap verder dan enkel verbaal iets vragen.
Nou ligt die grens voor iedereen weer ergens anders, daarover discussieeren heeft denk ik weinig zin, maar ik ben meer benieuwd of dit de standaard voorgeschreven procedure is: "reik de klant alvast de kaart aan, als hij 'm aanneemt gaat hij waarschijnlijk wel sparen".
[ Voor 14% gewijzigd door vanaalten op 22-09-2013 21:53 ]
Ik vind het persoonlijk zeer walgelijk om op een dergelijke manier iets op te dringen. Ik sla er tegenwoordig gewoon tankstations voor over. Helaas kan pinnen bij de pomp bij mijn vaste tankstation enkel als de winkel gesloten is, erg jammer.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Anoniem: 318843
Ik: "nee."
Zwerver: "OK neem me niet kwalijk, prettige dag nog."
Ik: "hetzelfde."
Zo gaat het wel vaker bij supermarkten. Blijkbaar zijn tankstations opdringeriger.
"Wilt u misschien nog van onze aanbieding gebruikmaken?"
'Nee, dank u'
"Prima, prettige dag nog"
Ik tankte altijd bij onbemande benzinepompen, sinds ik een auto op lpg heb is dat onmogelijk geworden.. Wel houd ik de contacten altijd zo kort mogelijk, zeker wanneer men mij iets wil aansmeren.. Buiten dat kan er ook best wel eens een geintje vanaf..
Vrij recent nog, ik had gemeet met Xzelicon en op de terugweg, vlakbij Heerde, zag ik op de lpg-meter dat de tank bijna leeg was.. Op de vraag hoe ik wilde betalen zei ik "Pinnen." en ik vervolgde "Liever betaal ik natuurlijk niet, maarja.. Dat brengt van die vervelende gevolgen met zich mee" en dan krijg je van zo'n pompbediende ook 'Tja, ik zou dat kunnen negeren.. maar dan is mijn baas niet blij met me!' terug..
Wat wel leuk is, voor 100 euro je benzinetank volmikken (ouch...

[ Voor 42% gewijzigd door Destruction op 22-09-2013 23:53 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Van die speciale spaaracties zijn altijd wel leuk, zo heb ik eerder dit jaar drie van die lego-auto'tjes gespaard en daar een leuk verjaardagscadeautje voor mijn neefje van gemaakt. Zo komt Jan Splinter door de winter - uh - zomer.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Die dag stond het personeel in Deventer (Margijnenenk) zelfs met oranje cowboyhoedjes en andere tirelantijntjes op. "Waaant", vertelde één van hen trots, "we hebben een hele grote actie met de verkoop van aanbiedingen en wij staan bovenaan!!1one".

Liet ie nog z'n telefoon zien dat als hij ook maar éventjes niet keek, hij gelijk 100 berichtjes had van andere Shell stations die een aanbieding hadden verkocht. Bij elke verkoop ging er een WhatsApp berichtje uit
[ Voor 24% gewijzigd door internetinfo op 26-09-2013 15:42 ]
Wauwdfrenner schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 08:59:toon volledige bericht
[...]
Waar moet ik op letten dan?
[...]
Nee hoor, ik heb het bordje gewoon niet gezien. En daar blijf ik de komende jaren niet op letten.
Stuur me maar weg dan...
[...]
Ik mekker toch niet? Ik word er niet op aangesproken, dus waarom zou ik mekkeren?
Blijkbaar vinden al die pompbedienden het ook niet zo'n probleem.
Jij bent de gene die er een probleem van maakt hier.
[...]
Inderdaad er zijn regels die niet voor mij gelden![]()
Vooral als ik veel geld voor iets betaal, op vakantie bijvoorbeeld.
En het ligt er maar net aan hoe de buitenlanders met je omgaan... Tja als een taxichauffeur mij probeert te bedonderen met een wisseltruc, dan bepaal ik zelf inderdaad de regel dat de prijs voor de rit met 50% is gedaald. Wie de bal kaatst... Die taxichauffeur zal mij best een hork gevonden hebben... Jammer, ik vond hem toch al niet aardig na die wisseltruc.
Maar zoals ik al zei, verder heb ik altijd respect te hebben voor de pompbediende en hang altijd op, voordat ik aan de beurt ben bij de kassa.
Zo moet ik me ook aan de vmax houden op snelwegen, dat doe ik ook nagenoeg nooit. Als consequentie betaal je één keer in de zoveel tijd een "premie" aan het CJIBom te hard te mogen rijden
Wat is nou in godsnaam de moeite dat je je sociaal gedraagt naar een pompbediende?
Ik tank aan het eind van de week altijd bij hetzelfde tankstation als ik tijd heb, ik zeg hallo, maak een praatje terwijl ze m'n tank volgooien en mijn voorruit schoonmaken, vervolgens loop ik naar binnen naar de kassa, ik betaal, of ik zegeltjes spaar? Ja hoor, doe maar! Ik wens ze allemaal een goed weekend en ik ga naar huis. Als ik geen tijd heb om daar te gaan tanken rij ik zaterdag naar Duitsland en tank ik bij een onbemand tankstation, maar het liefst ga ik bij die ander tanken, ook al is het daar duurder
Is dat nou serieus teveel gevraagd voor sommige Nederlanders?
Anoniem: 97348
ik vertel maar liever niet wat er gebeurd is voorheen
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
Dat is het ook het verschil met die stickertjes voor de korting voor die pretparken.Versteegrob schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:36:
Zo herkenbaar. Ze proberen het iedere keer en zie zoveel mensen NEE zeggen. Vraag ook wel is of ze er niet moe van worden en ze zeggen altijd `Moet van de baas`, tja.
Die hoeven ze niet te vragen, dus krijg ik ze ook eigenlijk nooit omdat ik er zelf ook niet aan denk.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
ja nu dus wel he ....Anoniem: 97348 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:50:
hier in Spijkenisse vragen ze al niet eens meer of ik iets uit de aanbieding wil hebben, meestal als ik weer tank daar en wil afrekenen krijg ik een zure blik en de antwoord....oh...jij weer...
*pakt popcorn, en gaat op puntje van zijn stoel zitten*
+1TRON schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:08:
Waarom hier druk over maken? Gewoon 'nee hoor, dank je' zeggen is toch voldoende? In sommige gevallen twee keer 'nee hoor, dank je'. Of zijn jullie er zo van onder de indruk dat je geen nee durft te zeggen?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
There is no such thing as a free lunch. Als ik een boekje wil, ga ik wel naar de boekhandel. Nu betalen we die boekjes met z'n allen, ongeacht of je dat wilt of niet. Ik ga steeds vaker tanken bij een onbemande pomp, omdat ik helemaal geen zin heb om via mijn brandstof de boekjes van jouw kinderen te bekostigenfish schreef op zondag 22 september 2013 @ 21:12:toon volledige bericht
Nou ja daarintegen.
Wilt u meedoen met de spaaractie?
(ik denk wtf ik heb geen idee wat de actie is)
Ja joh, doe maar
ok u kun't een boek pakken (allemaal kinderboeken dus leuk voor mijn kind)
ah nou bedankt.
elke 25 liter een boekje. nou mooi.
Ik heb van de week nog 2 boekjes getankt daarzo.
Moraal, het is niet altijd zo slecht
voor de snoepjes laat ik totaal mijn desintresse blijken of ik maak een grap erover, dat werkt eigelijk altijd wel
En even terug on-topic: Ik heb er echt geen moeite mee om netjes "Nee, dank u" te antwoorden wanneer ik gevraagd wordt of ik van de dagaanbieding gebruik wil maken
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Komop, vertel! Leuke verhalen zijn altijd welkom.Anoniem: 97348 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:50:
hier in Spijkenisse vragen ze al niet eens meer of ik iets uit de aanbieding wil hebben, meestal als ik weer tank daar en wil afrekenen krijg ik een zure blik en de antwoord....oh...jij weer...
Omdat dit niet de enige plek is waar je producten opgedrongen krijgt, dit is de zoveelste plek waar dit gebeurt. Na een tijdje wordt je het gewoon zat, dan is elke poging al een poging teveel. Ik kom daar om snel te tanken, niet om uitgebreid te shoppen. Gewoon zo snel mogelijk die transactie afhandelen.TRON schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:08:
Waarom hier druk over maken? Gewoon 'nee hoor, dank je' zeggen is toch voldoende? In sommige gevallen twee keer 'nee hoor, dank je'. Of zijn jullie er zo van onder de indruk dat je geen nee durft te zeggen?
De aanbiedingen worden veelal tijdens het afrekenen aangeboden. 'k Geloof niet dat ik daar heel veel tijd op verlies. Uitgebreid shoppen versus een dagaanbieding; ik zie het verschil welTsurany schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:35:
[...]
Komop, vertel! Leuke verhalen zijn altijd welkom.
[...]
Omdat dit niet de enige plek is waar je producten opgedrongen krijgt, dit is de zoveelste plek waar dit gebeurt. Na een tijdje wordt je het gewoon zat, dan is elke poging al een poging teveel. Ik kom daar om snel te tanken, niet om uitgebreid te shoppen. Gewoon zo snel mogelijk die transactie afhandelen.
'k Word het nooit zat. Die mensen proberen hun werk zo goed mogelijk te doen. Wellicht verdienen ze daar nog een bonus aan aan het einde van de maand.
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
Het is eerder zo dat ze misschien hun baan kwijtraken als ze het niet doen. Ik ken een manager bij een van de grote tankmaatschappijen die verantwoordelijk was voor de tankstations in Nederland. De medewerkers moeten dat gewoon aanbieden en het wordt regelmatig gecontroleerd. Als daaruit blijkt dat ze niet doen wat de werkgever ze betaald om te doen is dat natuurlijk niet zo best.TRON schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:43:
[...]
De aanbiedingen worden veelal tijdens het afrekenen aangeboden. 'k Geloof niet dat ik daar heel veel tijd op verlies. Uitgebreid shoppen versus een dagaanbieding; ik zie het verschil wel
'k Word het nooit zat. Die mensen proberen hun werk zo goed mogelijk te doen. Wellicht verdienen ze daar nog een bonus aan aan het einde van de maand.
Dan pin je toch lekker direct aan de pompTsurany schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:35:
[...]
Gewoon zo snel mogelijk die transactie afhandelen.
[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 29-09-2013 23:00 ]
Voor het afrekenen bij de zaak waar ik kom. Ze onderbreken hun handelingen om te kunnen wijzen naar de aanbieding. En het is ook altijd dezelfde slecht verkopende troep.TRON schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:43:
De aanbiedingen worden veelal tijdens het afrekenen aangeboden. 'k Geloof niet dat ik daar heel veel tijd op verlies. Uitgebreid shoppen versus een dagaanbieding; ik zie het verschil wel
Het vervelende is dat zij hun werk zo goed mogelijk doen volgens de definitie van hun werkgever en dit staat haaks op de definitie van de klant.'k Word het nooit zat. Die mensen proberen hun werk zo goed mogelijk te doen. Wellicht verdienen ze daar nog een bonus aan aan het einde van de maand.
Ja dat is nog zo iets. Je kan wel pinnen aan de pomp maar enkel wanneer de shop gesloten is. Dus vanaf 7 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds kan je niet pinnen aan de pomp ondanks de prachtige terminal die er staat.fsfikke schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:55:
Dan pin je toch lekker direct aan de pompBen je veel sneller klaar en hoef je ook niemand lastig te vallen met je humeur. Win-win!
Heb je een belang in die toko's ofzo?TRON schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:43:
[...]
Voor de meeste mensen is dit gewoon werk om het werk. Zeer waarschijnlijk moeten ze aanbiedingen pushen omdat dat bij hun werk "hoort" en krijgen ze er geen bonus voor, en worden ze er door managers op afgerekend als ze het niet doen, zoals in Office Space.
Ik zou een pompmedewerker er niet zo op afrekenen, maar verkopers welke het pushen als functie op zich hebben kunnen bij mij op geen enkele sympathie rekenen. Telemarketers hang ik altijd zonder iets te zeggen op, straatverkopers negeer ik ook. Laatst nog in Utrecht een of andere promootster van het een of ander welke helemaal de weg overliep om mij aan te spreken vriendelijk verzocht gewoon weg te gaan en werk te zoeken wat niet gaat om het ongevraagd lastigvallen van mensen.
Veel eenvoudiger: reken het tankstation er op af en blijf daar weg.TNW schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:51:
Ik zou een pompmedewerker er niet zo op afrekenen
Onbemand tanken is niet alleen goedkoper, je hebt ook minder opdringerige lui.
Nope, maar 'k maak me niet snel druk over dit soort first world problems. Het kost maar 7 seconden van m'n tijd.
Ok, ieder zijn manier natuurlijkVoor de meeste mensen is dit gewoon werk om het werk. Zeer waarschijnlijk moeten ze aanbiedingen pushen omdat dat bij hun werk "hoort" en krijgen ze er geen bonus voor, en worden ze er door managers op afgerekend als ze het niet doen, zoals in Office Space.
Ik zou een pompmedewerker er niet zo op afrekenen, maar verkopers welke het pushen als functie op zich hebben kunnen bij mij op geen enkele sympathie rekenen. Telemarketers hang ik altijd zonder iets te zeggen op, straatverkopers negeer ik ook. Laatst nog in Utrecht een of andere promootster van het een of ander welke helemaal de weg overliep om mij aan te spreken vriendelijk verzocht gewoon weg te gaan en werk te zoeken wat niet gaat om het ongevraagd lastigvallen van mensen.
Iedereen mag me altijd wat vragen. Als ik geen interesse/tijd/zin heb, dan zeg ik dat gewoon, op dezelfde manier als hoe ik graag te woord gestaan word als ik een vraag stel. (en nee, 'k ben geen marketeer/verkoper/accountmanager)
Het is niet goedkoper als je er vele kilometers voor moet omrijden. Alle tankstations op mijn route en op acceptabele afstand van mijn route zijn bemande stations.RemcoDelft schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:26:
[...]
Veel eenvoudiger: reken het tankstation er op af en blijf daar weg.
Als je die keuze hebt is het inderdaad eenvoudiger, als je echter een tankpas hebt en daardoor beperkt bent in de keuze van tankstations gaat die vlieger niet op.RemcoDelft schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:26:
[...]
Veel eenvoudiger: reken het tankstation er op af en blijf daar weg.
Zelf heb ik een Shell tankpas en kom op m'n vaste route twee shell stations tegen.
De eerste vlak bij huis moet ik een stukje voor omrijden en daar hebben enkele medewerkers er kennelijk een sport van gemaakt om een "nee, dank je" niet zomaar te accepteren en minstens één keer extra te vragen of je het zeker weet.
Betaal daar het liefst aan de pomp maar helaas is dat regelmatig defect en/of uitgeschakeld en sinds de verbouwing kan dat nog maar bij één pomp in plaats van bij meerdere.
Ook een aardige bij dat tankstation zijn auto's/busjes die een pomp bezet houden terwijl de bestuurder binnen koffie staat te leuten en druk in gesprek is met een van de medewerkers.
De tweede is vlak bij kantoor, daar wordt over het algemeen niet gezeurd maar zowel smorgens als smiddags is het daar vreselijk druk en sta je gerust 10 tot 15 minuten te wachten op een vrije pomp.
Ook daar slechts één mogelijkheid om te betalen aan de pomp.
Met de privé auto is het simpel, m'n vrouw vermijdt de Shell vlakbij huis als de pest vanwege het gezeur en gaat meestal naar de Texaco die iets verder weg is of op de terugweg van haar werk naar de BP.
Onbemande tankstations zijn er voor zover mij bekend niet bij ons in de buurt maar moet ook eerlijk zeggen dat ik er nooit naar gezocht heb.
Sinds kort ben ik er echter achter via de Shell feedbck (zo heet die echt) app achter dat men dit moet vragen. Dit in verband met 'mystery guests' die geregeld langs komen. Als het dan niet gevraagd wordt, houdt dat in dat de benzinepomp minpunten krijgt. Dit is dus schijnbaar iets wat zei moeten doen.
PS. 1, ik heb me niet voor deze reactie speciaal aangemeld, maar voor iets anders wat straks komt in een ander topic.
PS 2, is er een mogelijkheid om je voor te stellen of is dat niet gebruikelijk hier?
Maar hier werd er ook creatief mee omgegaan. Bijv: "pomp 6 en een pakje Marlboro" "Wilt u ook kauwgom voor na het roken?". Niet dat ik op de aanbieding ben ingegaan, maar vond het wel beter als de standaard vraag of je er gebruik van moet maken.
Het stomste van de Shell was nog dat je zelf moest gaan vragen om zegels. Krijg je toch bijna een cent per liter "terug". Via airmiles krijg je minder.
Nu tank ik bij de Gulf en kan ik weer zegels plakken (bij de vaste pomp ten minste, want heb er geen recht op met mn tankpas).
Laat ik nou net fietslampjes nodig hebben. Ik kocht daar de iet duurdere (beter ?) uit het schap.
Ik stond in de rij bij de kassa en ik hoor al een paar keer, "wilt u er fietslampjes bij ?"
Het zal toch niet dacht ik. ik leg ze neer, ze worden gescand, en ja hoor ..."wilt u er fietslampjes bij ?"
"ehm, wat denk je zelf", heb ik haar gevraagd. Ah ze kon er wel om lachen
Anoniem: 528479
Tank oa ook daarom bij onbemande tanks.
In mijn kindertijd was er een tankstation waar je altijd gratis een rolletje snoep mocht uitzoeken. Klantenbinding zeg maar!Anoniem: 528479 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:53:
Yup er vervelend. Wij hebben 1 tank station waar ze de snoep bijna in je auto laaien zo opdringerig.
Dat klopt helemaal. Mystery guest komt het station bekijken met een checklist. Station krijgt een taart bij 100% score + een aantal punten dat bij de score hoort. Voorheen kreeg je een pluim, tegenwoordig airmiles. Airmiles zijn minder waard dan de pluimen en zijn een stuk minder handig om te besteden.Fifagek schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:55:
Ook ik herken het dat bij de Shell altijd gevraagd wordt of je interesse in de aanbieding hebt.
Sinds kort ben ik er echter achter via de Shell feedbck (zo heet die echt) app achter dat men dit moet vragen. Dit in verband met 'mystery guests' die geregeld langs komen. Als het dan niet gevraagd wordt, houdt dat in dat de benzinepomp minpunten krijgt. Dit is dus schijnbaar iets wat zei moeten doen.
PS. 1, ik heb me niet voor deze reactie speciaal aangemeld, maar voor iets anders wat straks komt in een ander topic.
PS 2, is er een mogelijkheid om je voor te stellen of is dat niet gebruikelijk hier?
Ik werk naast mijn studie bij de Shell. Ik weiger (net als de rest van het station) om een aanbieding aan te bieden. Hierdoor lopen we altijd punten mis, maar klanttevredenheid staat bij ons iets hoger dan de score.
Johann Sebastian Bach
De wijzen komen uit het Oosten!
De marge op brandstof is al een aantal jaar bijna niks meer. Een tankstation moet het enkel van de shop hebben.NoepZor schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:52:
Waarschijnlijk liggen de marges tegenwoordig zo dat ze op een pakje kauwgom of een gevulde koek meer verdienen dan op een tank benzine. Ik stoor me er verder niet aan, merk wel dat er verschil is in shell stations, bij de een vragen ze, bij de ander niet.
De marge op brandstof is prima (winst Shell vorig jaar: $26,6 miljard) Ze hebben het alleen heel mooi aangepakt door het contact van Shell met de klanten, de tankstations, als zielige franchisenemers neer te zetten die niks kunnen voor de hoge prijzen.Mutybay schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:35:
[...]
De marge op brandstof is al een aantal jaar bijna niks meer. Een tankstation moet het enkel van de shop hebben.
Bij de texaco! Dat is nu ook heel anders helaasRemcoDelft schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:06:
[...]
In mijn kindertijd was er een tankstation waar je altijd gratis een rolletje snoep mocht uitzoeken. Klantenbinding zeg maar!
Kreeg je deze, met bedrukking

Ging altijd mee met tanken voor het rolletje snoep vroeger

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Shell haalt de winst niet op de brandstoffen maar op het verwerken van olie. Andere producten die naar de petrochemische industrie gaan, daar haalt Shell de winst. Zaken als nafta etc. maar ook de verkoop van aardgas.fsfikke schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:12:
[...]
De marge op brandstof is prima (winst Shell vorig jaar: $26,6 miljard) Ze hebben het alleen heel mooi aangepakt door het contact van Shell met de klanten, de tankstations, als zielige franchisenemers neer te zetten die niks kunnen voor de hoge prijzen.
Als je kijkt naar de pompen dan verdienen ze maar een aantal centen per liter. Zie ook de documentaire van ik meen Tegenlicht van enige tijd geleden over de samenstelling van een liter benzine qua prijs.
PhD i.o.
Maar goed, een miljoen keer een paar cent is nog altijd niet niks. Ze zijn echt niet zielig, hoor!Maximus schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:55:
[...]
Shell haalt de winst niet op de brandstoffen maar op het verwerken van olie. Andere producten die naar de petrochemische industrie gaan, daar haalt Shell de winst. Zaken als nafta etc. maar ook de verkoop van aardgas.
Als je kijkt naar de pompen dan verdienen ze maar een aantal centen per liter. Zie ook de documentaire van ik meen Tegenlicht van enige tijd geleden over de samenstelling van een liter benzine qua prijs.
Ja, ze zijn wel triest, maar niet zielig
Nouja, als ik me op dit artikeltje baseer, zijn ze écht niet zielig met die paar centjes. Aanstelleritis! Het gaat gewoon om de aandeelhouders die méér willen.
[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 17-10-2013 23:46 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Anoniem: 87302
Dit is een van de redenen waarom ik de Shell mijdt. Alsof ze die 50 eurocent winst op een gevulde koek nodig hebben verdorie!ninjazx9r98 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 14:50:toon volledige bericht
De verkopers bij de Shell hier in de buurt hebben nogal de imho vervelende eigenschap om keer op keer te vragen of je soms nog interesse hebt in de dag/weekaanbieding die meestal bestaat uit een zakje drop/snoep of een candybar.
Normaal gesproken is één keer nee voldoende, kan er verder betaald worden en is het klaar.
Afgelopen week heb ik echter vier keer nee moeten antwoorden voor het eindelijk doordrong dat ik werkelijk niet geinteresseerd was.
- Kan ik u interesseren in de dagaanbieding?
- Nee dank u
- Weet u het zeker?
- Ik weet het zeker, dank u
- Misschien dat u zich nog bedenkt tijdens de pin transactie?
- Nee hoor, dat gebeurt niet
- (transactie is klaar) Wilt u de bon en weet u echt zeker dat u geen interesse heeft?
- De bon wil ik en de aanbieding wil ik nog steeds niet![]()
Tijdens de koffie op het werk begin ik er over en de ene na de andere collega geeft aan dat ze ook met grote regelmaat geconfronteerd worden met gezeur over aanbiedingen en stuk voor stuk vinden ze het vervelend.
Voor de auto van de zaak heb ik helaas weinig keus (shell tankpas) en probeer zo veel mogelijk gebruik te maken van easypay (helaas geen zegeltjes en airmiles) zodat ik niet naar binnen hoef, voor de priveauto ga ik gewoon niet meer naar benzinestations van de Shell.
Ik heb het idee dat dit voornamelijk gebeurt bij Shell tankstations waar men kennelijk de opdracht heeft om op die manier de omzet te vergroten.
Ben gewoon nieuwsgierig, zijn er mensen met soortgelijke ervaringen en is het inderdaad alleen/voornamelijk Shell waar dit gebeurt?
1.) Je wordt niet lastig gevallen door vervelende verkopers.
2.) Benzineprijs is goedkoper.
Probleem opgelost, lijkt me.
BP, Total en zelfs de witte pomp hier hier zijn ook al helemaal om naar het vragen naar de aanbieding. Dus het is niet alleen de Shell.
Daarnaast zie ik het extra verkopen van een paar snoepjes niet als hinderlijk.
Wij hebben vanmiddag schoenen gekocht bij de Dolcis en daar proberen ze het ook met inspuitspray. 8 euro de bus die je voor 2,50 bij de Action koopt. Bij mij deden ze geen moeite, maar tijdens het afrekenen 3 klanten die bussen aangesmeert horen worden.
En dat vind ik wel hinderlijk. Want dat is gewoon geen goede deal en het is overduidelijk niet gunstig voor de klant.
Toch is de lokale shell bij ons goedkoper dan een Tango of FirezoneGioStyle schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:30:
Gewoon bij een onbemande pomp tanken (privé) om 2 redenen:
de kapper doet het ook: gel/wax aanbieden bij het afrekenen. vaak van merken die niet in bij het kruidvat te verkrijgen zijn, wat het een speciaal karakter geeft.Barrycade schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:58:
[...]
Wij hebben vanmiddag schoenen gekocht bij de Dolcis en daar proberen ze het ook met inspuitspray. 8 euro de bus die je voor 2,50 bij de Action koopt. Bij mij deden ze geen moeite, maar tijdens het afrekenen 3 klanten die bussen aangesmeert horen worden.
En dat vind ik wel hinderlijk. Want dat is gewoon geen goede deal en het is overduidelijk niet gunstig voor de klant.
Het is voor hun een extra verdienste, met name als klanten er voor terugkomen om de voorraad aan te vullen.
~
Shell in Amsterdam Z-O is een cent of 2 duurder, dat is 70 cent dus als ik ooit eens gok dat ik niet thuis kom tank ik daar. Maar ze vragen altijd wel of ik de aanbieding wil, als ik dan nee dank je zeg is het ook prima, maar het lijkt me wel een kutwerk voor de kassameneer/mevrouw.Mektheb schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:16:
[...]
Toch is de lokale shell bij ons goedkoper dan een Tango of Firezone
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Werkt niet als je LPG rijdtGioStyle schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:30:
Gewoon bij een onbemande pomp tanken (privé) om 2 redenen:
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Bij de pomp waar ik af en toe sta kun je ook gewoon pinnen aan de pomp, inclusief air milesNoxiuZ schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:23:
[...]
Shell in Amsterdam Z-O is een cent of 2 duurder, dat is 70 cent dus als ik ooit eens gok dat ik niet thuis kom tank ik daar. Maar ze vragen altijd wel of ik de aanbieding wil, als ik dan nee dank je zeg is het ook prima, maar het lijkt me wel een kutwerk voor de kassameneer/mevrouw.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Goed punt.
Waarom kan dat eigenlijk niet bij een onbemande pomp?
[ Voor 97% gewijzigd door spone op 23-08-2014 21:54 ]
Is het niet meer zo dat onbemande pompen vaak dicht bij woonwijken staan - en dat LPG niet te dicht bij woonwijken verkocht mag worden? Veiligheid en zo?GioStyle schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:34:
[...]
Goed punt.
Waarom kan dat eigenlijk niet bij een onbemande pomp?
Lijkt me wel ook zo veilig. Anders krijg je allemaal gasten die hun propaan tank van de caravan gaan afvullen.
Nu zijn kappersproducten vaak onevenredig duur, maar soms ook gewoon beter dan het spul dat bij de Etos ligt. Van gel en wax weet ik het niet, maar bij sprays maakt het nog wel eens wat uit.MrJayMan schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:22:
vaak van merken die niet in bij het kruidvat te verkrijgen zijn, wat het een speciaal karakter geeft.
Gebeurt nu ook gewoon hoor, nippel erop en gaan.Barrycade schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:19:
Het is in NL (wettelijk) niet toegestaan LPG bij de onbemande stations te verkopen.
Lijkt me wel ook zo veilig. Anders krijg je allemaal gasten die hun propaan tank van de caravan gaan afvullen.
De pomphouder zal je niet tegen houden, aangezien het gewoon omzet is ( Shell A16 dagelijkse praktijk )
Verder tank ik zelf wel een dorpje verderop ( België ) scheelt me toch zo'n 15€ op een tank, inclusief het 'omrijden'
Zolang je in de buurt woont is dat goed te doen ja. Anders schiet het niet op.FreshMaker schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 05:56:
[...]
Gebeurt nu ook gewoon hoor, nippel erop en gaan.
De pomphouder zal je niet tegen houden, aangezien het gewoon omzet is ( Shell A16 dagelijkse praktijk )
Verder tank ik zelf wel een dorpje verderop ( België ) scheelt me toch zo'n 15€ op een tank, inclusief het 'omrijden'
Laatste keer dat ik daarvoor keek (voordat de gastank eruit was gehaald) scheelde het 20 cent per liter.
Eigenlijk nooit gedaan, zo vaak tankde ik niet en ik was daarvoor al snel 30+ minuten kwijt. Dat is het mij eerlijk gezegd neit eens waard
Bij Makro-best kan je "gewoon" LPG tanken en aan de pomp pinnen. Geen haan die er naar kraait. Geen medewerkers van de Makro in de buurt. Het is vrijwel onbemand. Je mag wel enkel tijdens de openingstijden LPG tanken
[ Voor 20% gewijzigd door Napo op 24-08-2014 09:04 ]
Ze werken een lijstje af met +- 10-12 punten waar je aan moet voldoen..
Representatief, rechtop zitten (als je mocht zitten), vriendelijk zijn, _NOOIT_ in discussie gaan met de klant, 2 woorden spreken, dagaanbieding aanprijzen, freebees vragen, bonnetje vragen, gedag zeggen etc.
Het meest gênante vond ik altijd dat als er 3-4 mensen in de rij stonden je dit aan elke klant opnieuw moest vragen, alsof de 2e-3e klant in de rij dat al niet meekrijgt als die er een meter achter staat.
Ben blij dat ik er weg ben, pf
Hier een heel topic over pomphouders die met de klant in discussie gaan: Helm op of af, als je gaat tanken ...... (deel 2)SamD schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 09:28:
_NOOIT_ in discussie gaan met de klant
Kort samengevat: overvallers hebben soms een helm op, dus als motorrijder moet je je helm van 500 euro maar ergens achterlaten voordat je naar binnen gaat, terwijl er nergens een schoon en veilig plekje voor beschikbaar is. Ik zit te wachten tot ze de conclusie trekken dat overvallers ook een broek aan hebben, en ik zonder broek naar binnen mag...
Als ik bovenstaande doorlees irriteren klanten zich vrijwel allemaal aan de opdringerige verkoop. Of beter gezegd: reclame aan de kassa! Maar ja, spam werkt, want spam verkoopt. Ik blijf als het even kan weg van tankstationkassa's.
26779
Ga nu niet doen of ze echt zielig zijn. De stations langs de snelweg pakken minimaal 15-20 cent per liter WINST. Dat zijn toch behoorlijke bedragen aan het eind van de dag.fsfikke schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:08:
Die stations verdienen bar weinig aan benzineverkoop, die overige zooi waar dikke marges op zitten zijn van groot belang om winstgevend te draaien.
Weet je wat zo'n plekje langs de snelweg kost?26779 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 10:17:
Ga nu niet doen of ze echt zielig zijn. De stations langs de snelweg pakken minimaal 15-20 cent per liter WINST. Dat zijn toch behoorlijke bedragen aan het eind van de dag.
Moeten kosten van locatie en personeel nog af.26779 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 10:17:
[...]
Ga nu niet doen of ze echt zielig zijn. De stations langs de snelweg pakken minimaal 15-20 cent per liter WINSTMARGE. Dat zijn toch behoorlijke bedragen aan het eind van de dag.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Bron? Want ik heb tijdens mijn studententijd bij (ik heb even geteld) 5 verschillende stations gewerkt en met de stations van dezelfde eigenaren erbij opgeteld, weet ik 'de boeken' van 8 stations. Okee, geen snelwegstations, maar:26779 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 10:17:
[...]
Ga nu niet doen of ze echt zielig zijn. De stations langs de snelweg pakken minimaal 15-20 cent per liter WINST. Dat zijn toch behoorlijke bedragen aan het eind van de dag.
De brandstofverkoop levert geen winst op. De winst komt van de shopomzet. Haal je omzet en winst niet door elkaar?
Brandstof verkoopt zichzelf (duh) en alle pompstations vissen in hetzelfde vijvertje qua grootte. Er zal niet opeens meer brandstofvraag zijn, het is een vrij stabiel gegeven. Ja, je kan gaan stunten, maar alleen om een ander kapot te maken. Maar meer winst halen uit je brandstof is eigenlijk onmogelijk.
Dus als je dan toch wat wilt verdienen, zal je de shopomzet moeten pushen. Hey, één keer raden wat er gebeurd
Van een liter brandstof blijft voor de uitbater een marge van rond de 10% over. Het spul moet worden ingekocht (30%), er zit belasting op (17%) en accijns (43%).
https://www.unitedconsume...bouw-brandstofprijzen.asp
Dat is bij Euro95 nu zo'n 17-18 cent.
De pomp waar ik bij werkte, zette 1,5 miljoen liter brandstof om per jaar. Dat is 270.000 euro omzet voor de pomphouder. Daar moet je de huur van betalen, afschrijving (pompeilanden zijn duur), onderhoud, de stroomrekening (al die pompen, verlichting en koelingen!), het personeel, enz.. In dit geval: 3 FTE continu per dag, 7 dagen per week = 21 FTE/week, zeg even 20 voor het gemak: Dat is 4 fulltime jaarlonen, zeg minimumloon (wel erg weinig, maar goed): 4x 26.000 voor de werkgever = 104.000. Stroomrekening was "meer dan een halve ton". Dan heb je 110.000 over voor de huur. De huurprijzen van motorbrandstofverkooppunten zijn altijd niet echt openbaar. Maar een ton per jaar is weinig qua huur, gezien de rest van de prijzen van zakelijk vastgoed. En dan nog je onderhoud en afschrijving enzovoorts.
Conclusie: als je als niet-snelweg-stations je kosten er uit haalt met je brandstofverkoop, dan doe je het netjes/normaal.
Maar als je dan als eigenaar eens een nieuwe auto wilt kopen, of op vakantie, of whatever: Wilt u een Snickers erbij in de actie? Echt niet? Ah toe? Alsjeblieft?
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Ik tank wekelijks LPG bij een onbemande pomp. Was voorheen wel een bemande pomp maar in de shop zit nu een bloemist. Je kunt er alleen tanken met de pin.Barrycade schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:19:
Het is in NL (wettelijk) niet toegestaan LPG bij de onbemande stations te verkopen.
Dit zou dus dan in strijd zijn met de wet
Vaak bu'j te bang!
Alleen nog maar je brandstof afrekenen en de extra spullen die je had maar op de toonbank laten liggen wegens wegvallende interesse. Het zijn steeds meer toko's die dit opdringerige gedrag vertonen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Waar ik me wel aan stoor is dat ik €0,50 moet betalen voor een toiletbezoek als ik net mn tank voor €100,- heb vol gegooid. Zowel wat betreft principe als het feit dat ik bijna nooit contant geld bij me heb.
[ Voor 15% gewijzigd door Taigu op 24-08-2014 17:48 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Bij de meeste stations hier krijg je een bonnetje ter waarde van 0,50 bij toiletbezoek. Je kunt daarmee dan betalen of korting krijgen.Taigu schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 17:47:
Waar ik me wel aan stoor is dat ik €0,50 moet betalen voor een toiletbezoek als ik net mn tank voor € 100,- heb vol gegooid.
Per saldo kost het dan niets. Als je niet over de volgorde wilt nadenken kan je het bonnetje ook de volgende keer meenemen (denk ik).
Dit heb ik in Nederland anders nog nooit gezien hoor ? (wel bij de buren)Anoniem: 172410 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 17:48:
[...]
Bij de meeste stations hier krijg je een bonnetje ter waarde van 0,50 bij toiletbezoek. Je kunt daarmee dan betalen of korting krijgen.
[ Voor 16% gewijzigd door HKLM_ op 24-08-2014 17:50 ]
Cloud ☁️
Zijn BP's geen franschise? Want ik woon hemelsbreed in A'dam Nieuw-west precies tussen 2 BP's in, maar de één wil ik liever mijden (maar is toch de meest praktische), terwijl de ander echt het meest vriendelijke personeel heeft wat ik ooit bij tankstations meegemaakt heb (maar ligt voor mij iets minder praktisch en is 1 of 2 cent duurder per liter). Ik heb altijd m'n freebees- en pinpasje naast elkaar klaar liggen als ik afreken, maar ik heb bij die 'makkelijke maar onvriendelijke' BP al een paar keer meegemaakt dat ik de freebees niet kreeg 'omdat ik er te laat om vroeg'. Ja, HALLO!SamD schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 09:28:
Heb zelf een tijdje bij de BP gewerkt en geloof me dit _MOET_ je allemaal vragen. Je krijg regelmatig een mystery guest in de pomp om te controleren of je wel aan alles voldoet.
Ze werken een lijstje af met +- 10-12 punten waar je aan moet voldoen..
Representatief, rechtop zitten (als je mocht zitten), vriendelijk zijn, _NOOIT_ in discussie gaan met de klant, 2 woorden spreken, dagaanbieding aanprijzen, freebees vragen, bonnetje vragen, gedag zeggen etc.
Het meest gênante vond ik altijd dat als er 3-4 mensen in de rij stonden je dit aan elke klant opnieuw moest vragen, alsof de 2e-3e klant in de rij dat al niet meekrijgt als die er een meter achter staat.
Ben blij dat ik er weg ben, pf

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Wordt dat dan niet automatisch iedere keer dat ding op de balie klappen onder de boodschap FREEBEES! ?naitsoezn schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 18:37:
ik heb bij die 'makkelijke maar onvriendelijke' BP al een paar keer meegemaakt dat ik de freebees niet kreeg 'omdat ik er te laat om vroeg'. Ja, HALLO!
Yep.... Maar 's ochtends om 0730 ben ik niet altijd op mn scherpstAnoniem: 172410 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 18:54:
[...]
Wordt dat dan niet automatisch iedere keer dat ding op de balie klappen onder de boodschap FREEBEES! ?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Ja klopt, de pomp waar ik werkte was idd franchise. Maar volgens mij worden er over het algemeen overal dezelfde procedures / protocollen gehandhaafd.naitsoezn schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 18:37:
[...]
Zijn BP's geen franschise? Want ik woon hemelsbreed in A'dam Nieuw-west precies tussen 2 BP's in, maar de één wil ik liever mijden (maar is toch de meest praktische), terwijl de ander echt het meest vriendelijke personeel heeft wat ik ooit bij tankstations meegemaakt heb (maar ligt voor mij iets minder praktisch en is 1 of 2 cent duurder per liter). Ik heb altijd m'n freebees- en pinpasje naast elkaar klaar liggen als ik afreken, maar ik heb bij die 'makkelijke maar onvriendelijke' BP al een paar keer meegemaakt dat ik de freebees niet kreeg 'omdat ik er te laat om vroeg'. Ja, HALLO!
Haha ja heb het ook wel eens meegemaakt dat er na het scannen en afrekenen mensen komen met, ja en me freebees dan!? Het is niet mogelijk om nog naar het afrekenen de freebees bij te schrijven. (dit om fraude te voorkomen, dat kwam nogal eens voor)
Heb zelf een keer gehad dat er een klant ontiegelijk boos werd omdat zijn freebees pas niet was gescand / gevraagd, dus probeer je dat maar op te lossen door een gratis bakje koffie aan te bieden. Het ging trouwens om een bedrag van 2 euro. 2 euro = 2 freebees = 0,02 cent. Had moeite om me lach in te houden, mja zo maak je nog is wat mee.
Dan kun je lang wachten. Het verband is namelijk niet dat overvallers een helm op hebben en dat daarom iedereen die een helm op heeft een overvaller kan zijn, maar het gaat er om dat je met een helm op niet herkenbaar bent. Je hebt dus een groot voordeel als je met een helm op een overval pleegt. En omdat een bivakmuts toch net iets meer opvalt dan een helm zullen overvallers sneller een helm gebruiken.RemcoDelft schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 10:02:
[...]
Hier een heel topic over pomphouders die met de klant in discussie gaan: Helm op of af, als je gaat tanken ...... (deel 2)
Kort samengevat: overvallers hebben soms een helm op, dus als motorrijder moet je je helm van 500 euro maar ergens achterlaten voordat je naar binnen gaat, terwijl er nergens een schoon en veilig plekje voor beschikbaar is. Ik zit te wachten tot ze de conclusie trekken dat overvallers ook een broek aan hebben, en ik zonder broek naar binnen mag...
Daarom wordt je gevraagd die helm af te zetten.
Verder: dat je je helm afzet betekent toch niet direkt dat je hem ergens (op je motor?) moet achterlaten? Je kunt hem toch meenemen? En ik vind het alleen al een kwestie van fatsoen dat je niet met een integraalhelm op iemand aanspreekt. Er komen dan wat onduidelijke klanken van ergens terwijl je nog niet eens kunt zien wie er praat. Nee, dat vind ik niet echt netjes.
Signatures zijn voor boomers.
En daar ontbreekt dus elke logica: IK hoef niet herkend te worden, maar die overvaller. En laat die overvaller nou net z'n helm toch niet afzetten... Dus het is compleet zinloos.Maasluip schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:54:
Dan kun je lang wachten. Het verband is namelijk niet dat overvallers een helm op hebben en dat daarom iedereen die een helm op heeft een overvaller kan zijn, maar het gaat er om dat je met een helm op niet herkenbaar bent. Je hebt dus een groot voordeel als je met een helm op een overval pleegt. En omdat een bivakmuts toch net iets meer opvalt dan een helm zullen overvallers sneller een helm gebruiken.
Daarom wordt je gevraagd die helm af te zetten.
* RemcoDelft heeft trouwens een systeemhelm die openklapt.
Even tellen: ik heb 2 handschoenen, 1 tanktas, 1 navigatiesysteem en dan heb ik nog net een stukje hand vrij om m'n portemonnee te pakken. Als ik ook nog een helm moet vasthouden kom ik letterlijk handen te kort. En nee, navigatiesysteem en tanktas (met laptop) laat ik niet achter op de motor. Ook niet voor 2 minuten.Verder: dat je je helm afzet betekent toch niet direkt dat je hem ergens (op je motor?) moet achterlaten? Je kunt hem toch meenemen? En ik vind het alleen al een kwestie van fatsoen dat je niet met een integraalhelm op iemand aanspreekt.
Systeemhelm lost dat op. Ik krijg wel alleen onduidelijke klanken terug dankzij m'n oordoppen, maar aan dit topic te zien mis ik daar niets aanEr komen dan wat onduidelijke klanken van ergens terwijl je nog niet eens kunt zien wie er praat. Nee, dat vind ik niet echt netjes.
Juist als het vriest dat het kraakt kleed ik heel graag binnen aan. Als ik m'n helm af doe blijft er een bivakmuts overPooh schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:06:
Dat vind ik ook niet meer dan normaal. Als het vriest dat het kraakt wil ik nog wel eens met helm op naar binnen lopen om hem binnen, voordat ik richting kassa loop, af te doen. Maar dan bied ik m'n verontschuldigingen al aan.

In dat geval moet ik de eerste verkoper nog meemaken die ook meteen automatisch de kassala aan me overhandigt!Als ik met m'n helm op naar de kassa loop verwacht ik dat onmiddelijk het alarm afgaat. Dat doe je toch niet?
[ Voor 7% gewijzigd door RemcoDelft op 25-08-2014 14:24 ]
Je bent net zo a-sociaal bezig als iemand die aan het bellen terwijl hij afrekent.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Dit topic is gesloten.