Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• dtech
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21-08 18:29

http://img46.imageshack.us/img46/7770/bannerhd2introductie.jpg

Wat wel en niet in dit topic

WEL:
  • Bespreken van Windows Phone 7 op de HD2
  • Benodigdheden voor WP7 op de HD2 zoals bootloaders
NIET:
  • Links naar WP7 ROMs zijn VERBODEN. Zie ook "Beleid met betrekking tot custom ROM's"
  • Windows Mobile 6.5 met WP7 skins/UI's
  • Android op de HD2, dat kan hier: "Android op de HD2"
  • Het bespreken van een onaangepaste HD2 of WM 6.5 ROMs, dat kan hier: "HTC HD2"
  • Alles wat niets te maken heeft met Windows Phone 7 op de HD2 zoals accesoires, mobiel internet e.d.
    Gebruik je gezond verstand!
Inhoudsopgave:

http://img21.imageshack.us/img21/2383/bannerhd2specificaties.jpg

ChipsetQSD8250
Processor snelheid1GHz
ROM geheugen512MB
RAM geheugen578MB (128MB verborgen)
Flash geheugenMicroSD(HC)
SchermCapacitief 4,3" 800x480 65k
Camera's5.0MP AF
Accu (mAh, standby, spreektijd)1230mAh
Afmetingen 120x67x11mm
Gewicht 157 gram
PrijsĄ425,-

Overige hardwarespecificaties van de HTC HD2 zijn:
  • Quadband GSM, GPRS & EDGE: 850/900/1800/1900/2100 MHz
  • HSDPA, WCDMA (tot 384kbps up & 7.2Mbps down): 900/2100 MHz
  • Wifi 802.11b,802.11g, 802.11n is te unlocken via tweaks
  • Bluetooth 2.1 met EDR
  • GPS + a-GPS
  • FM radio stereo
  • Trilalarm
  • Tiltsensor
  • Micro USB aansluiting
HTC.com: Specificaties

http://img21.imageshack.us/img21/8841/bannerhd2pricewatch.jpg

http://img51.imageshack.us/img51/1276/bannerhd2video.jpg

http://img51.imageshack.us/img51/4535/bannerhd2faq.jpg

HTC FAQ

FAQ:

Termen en Begrippen:
  • HSPL: Modificatie van de SPL die het mogelijk maakt niet-officiŰle software (of software voor een andere versie van je device) te flashen op je device door middel van een CID unlock. Zie ook SPL.
    SPL-2.08.HSPL is de nieuwste versie en enige die je nodig zou hebben maar let op, deze wordt ge´nstalleerd door HSPL3. HSPL3 gebruiken als je al SPL-2.08.HSPL hebt via HSPL2 is niet nodig.
  • Flashen: is het vervangen van een stuk geheugen op je telefoon door iets anders. Er zijn verschillende dingen die apart geflasht kunnen worden maar er zijn drie belangrijke zaken: SPL*, Radio en ROM. OfficiŰle ROMs bevatten altijd alle drie. Custom ROMs alleen de laatste en Radio packages alleen de tweede.
    * Deze wordt alleen vervangen bij het flashen vanaf een MicroSD kaart
  • MAGLDR: Speciale bootloader na de SPL (zit niet standaard in de telefoon). Deze maakt het mogelijk om WM6.5, WP7 of Android vanaf het NAND geheugen te laden. De loader staat ook flashen toe en kan ook Android booten vanaf de SD kaart. Voor Android is 2.09 minimaal nodig, voor WP7 2.12.
  • NAND: Interne geheugen van de HD2. Hierop staat normaal gesproken WM 6.5 en programma's e.d. Door flashen wis je dit geheugen en zet je er iets nieuws in.
  • OSPL: Original SPL
  • Radio: een soort driver voor netwerkhardware (GSM, 3G, Wifi, Bluetooth en GPS), maar dan in de telefoon zelf i.p.v. het OS. Radio's zijn er in verschillende versies en nieuwer is niet altijd beter, dit verschilt per telefoon en zelfs provider. Radio "2.12" heeft bij veel mensen goede resultaten en is compatibel met zowel WM6.5, Android als WP7
  • SPL: Second Program Loader. Deze komt na de IPL en boot de telefoon verder. Controleert ook tijdens het flashen en booten of de software wel op het device mag draaien (dit staat bekent als CID check).
  • Tri-Color screen: ook naar gerefereert als "booloader screen". Dit scherm kun je bereiken door de "Volume Down" knop ingedrukt te houden en een soft-reset te doen, of dezelfde knop ingedrukt te houden en de telefoon aan te zetten. Het scherm is Rood-Groen-Blauw-Wit (vandaar de naam) en toont info over de radio en SPL. Belangrijkste functie is echter dat het flashen toestaan. Je kunt door handmatig naar dit scherm te gaan dus altijd een WM6.5 ROM terugzetten. Android en WP7 moeten echter via MAGLDR geflashed worden.
Handleidingen:Nieuws:Tips:Benodigdheden:Overige resources:

http://img46.imageshack.us/img46/1662/bannerhd2changelog.jpg
  • 13-01-2011 - deel 1 gestart
  • 14-01-2011 - divers commentaar verwerkt. Termen & Begrippen toegevoegd.
Verwacht de komende dagen (?) nog veel veranderingen aan de startpost, naarmate er meer bekent wordt.

Met dank aan HellStorm666 en CRXed. Deze TS is een aangepaste versie van de TS van CRXed.

dtech wijzigde deze reactie 18-01-2011 15:55 (27%)

• Emrulez
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 10-08 16:57
Kan helaas niet mijn sim contacten importeren :( Iemand die een oplossing weet?

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mischien ook meteen handig die registry tweak toe te voegen, zodat de HD2 wordt gezien als HD7?
zeef in "HTC HD2 - Deel 14"

Ik draai inmiddels, importeren van sim werkte hier maar half, slecht 4 contacten :P Zune software is flink wennen, maar werkt wel netjes.

SinergyX wijzigde deze reactie 13-01-2011 19:35 (32%)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Ruffzz
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18-09 20:21
Is het mogelijk om mijn windows live account te gebruiken. Het lijkt er op van niet. Iets met activeren ofzo .

• Emrulez
quote:
SinergyX schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:30:
Mischien ook meteen handig die registry tweak toe te voegen, zodat de HD2 wordt gezien als HD7?

Ik draai inmiddels, importeren van sim werkte hier maar half, slecht 4 contacten :P Zune software is flink wennen, maar werkt wel netjes.
Bij mij is importeren disabled kan het niet eens klikken, kan ook geen liveacc toevoegen. Gmail wel :p

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Live account vraagt om activatie, maar begreep uit XDA topic dat je dan gewoon moet bellen. Maar heb weinig zin dat ze achteraf mijn Live account blokkeren omdat je geen 'genuine' WP7 toestel heb.

Heb je contacten nog wel op je sim staan? Normaal kopieert WM/Android alles over als je aanpassingen maakt aan de contactpersonen.

Snap alleen Zune niet helemaal, WMP en WMC werken al perfect met muziek collecties, waarom weer een programma erbij om alles bij te houden :( (WM kan je via WMP gewoon naar je memorycard kopieren).

SinergyX wijzigde deze reactie 13-01-2011 19:47 (48%)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• dtech
quote:
SinergyX schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:30:
Toegevoegd aan TS. Ook enkele andere kleine wijzigingen gedaan. Commentaar is welkom want dit is pas mijn tweede TS (al is deze natuurlijk grotendeels gestolen ;), maar beter goed gejat dan slecht verzonnen)

• Emrulez
quote:
SinergyX schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:45:
Live account vraagt om activatie, maar begreep uit XDA topic dat je dan gewoon moet bellen. Maar heb weinig zin dat ze achteraf mijn Live account blokkeren omdat je geen 'genuine' WP7 toestel heb.

Heb je contacten nog wel op je sim staan? Normaal kopieert WM/Android alles over als je aanpassingen maakt aan de contactpersonen.

Snap alleen Zune niet helemaal, WMP en WMC werken al perfect met muziek collecties, waarom weer een programma erbij om alles bij te houden :( (WM kan je via WMP gewoon naar je memorycard kopieren).
Ik heb gewoon contacten op mijn Sim staan :s maar kan met geen mogelijk de contacten zien :s

• jcpearl
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 06-12-2016
als je al van een xbox een live id hebt kun je die dan gebruiken en hoef je niet te activeren?

• indofk
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19:54
het lukt mij niet om wp7 draaiend te krijgen heb alle stappen goed doorlopen
dus ook bij het rebooten vol up/down
maar hij blijft hangen bij het DFT screen om vervolgens te rebooten

heb gelezen dat het dan aan je geheugenkaart ligt die niet ondersteund word

had het de eerste keer geprobeerd met een 2 gig kaartje dat ik had liggen

toen nog maals alles opnieuw doorlopen met mn orginele 16 gig sandisk klasse 2

maar weer het reboot verhaal

toen ik het vervolgens opgaf om weer android er op te flashen en mn kaartje wilde formateren
blijkt ie nog maar 199mb groot te zijn .zoals jullie snappen baal ik hier ontzettend zijn er meer mensen die dit herkennen of ben ik de enigste en doe ik iets fout

en wat voorn kaartje hebben jullie gebruikt ?

alvast bedankt

indofk wijzigde deze reactie 13-01-2011 20:13 (3%)

• FlowinG
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 09-09 23:48
quote:
indofk schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:08:
het lukt mij niet om wp7 draaiend te krijgen heb alle stappen goed doorlopen
dus ook bij het rebooten vol up/down
maar hij blijft hangen bij het DFT screen om vervolgens te rebooten

heb gelezen dat het dan aan je geheugenkaart ligt die niet ondersteund word

had het de eerste keer geprobeerd met een 2 gig kaartje dat ik had liggen

toen nog maals alles opnieuw doorlopen met mn orginele 16 gig sandisk klasse 2

maar weer het reboot verhaal

toen ik het vervolgens opgaf om weer android er op te flashen en mn kaartje wilde formateren
blijkt ie nog maar 199mb groot te zijn .zoals jullie snappen baal ik hier ontzettend zijn er meer mensen die dit herkennen of ben ik de enigste en doe ik iets fout

en wat voorn kaartje hebben jullie gebruikt ?

alvast bedankt
Dat verhaal met die 200 mb heeft te maken met de partities die WP7 aanmaakt. Je kan zo'n kaartje weer herformatteren met een nokia telefoon. Moet je even zoeken in de WP7 threads op XDA.

• dtech
quote:
FlowinG schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:17:
[...]
Dat verhaal met die 200 mb heeft te maken met de partities die WP7 aanmaakt. Je kan zo'n kaartje weer herformatteren met een nokia telefoon. Moet je even zoeken in de WP7 threads op XDA.
Han het ook vanuit je computer (Windows: systeembeheer->schijfbeheer of "partities maken en formatteren")

Vanuit WinMo kan het met bijv. Flash Format.

Android can het native door eerst "Unmount SD Card" en dan "format SD card" te kiezen..

dtech wijzigde deze reactie 13-01-2011 20:25 (6%)

• J0ey
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 25-08 22:52
Beetje een teleurstelling tot nu toe.. Ten eerste de register regels. Dat werkt niet bij mij, hij zegt ˇf dat ik een PIN heb ingesteld, of dat er geen telefoon is gevonden (ik heb dus geen pincode en de telefoon zit er gewoon in zoals het hoort+er is een zune verbinding.)

Moet er nog wat speciaals gebeuren? Of doe ik wat fout?

Tevens, als iemand nog een code heeft om te delen (je kan ze 3 keer gebruiken) zou dat mooi zijn.. :)

• dempie
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 17-03-2011
heb hem draaien.. ziet er grafisch erg mooi uit..
alleen krijg ik de data (zonder wifi) niet aan de praat..

iemand zelfde probleem?!

• EBOOZ
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17-09 04:46
Zo, dit topic ook maar toegevoegd aan m'n favorieten :D WP7 loopt echt mega soepel op de HD2 zeg. Ook het browsen gaat als een zonnetje. Nu even wachten tot ze de activatiecodes hebben gekraakt (bij Windows XP, Vista, 7, etc. lukt het ze ook) en dan ga ik 'em langer proberen.

Lees net dat een activatie van iemand anders geen zin heeft, omdat 'ie is afgeleid van je Live ID :>

EBOOZ wijzigde deze reactie 13-01-2011 20:48 (34%)

• jcpearl
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 06-12-2016
als je een geactiveerde live ID hebt van je xbox, kun je die dan gebruiken?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Emrulez schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:03:
[...]

Ik heb gewoon contacten op mijn Sim staan :s maar kan met geen mogelijk de contacten zien :s
Apart dat dus van mijn simkaart enkel de nummers worden gekopieerd die ik ooit eerder via WM6.5 heb overgekopieerd naar mijn simkaart, de orginele nummers die er al op stonden krijg ik inderdaad niet overgezet.

Qua OS loopt het echt soepel, alleen vind het hele live ID, Zune en gemis van proxy op APN best wel jammer, al is dat laatste niet bepaald een probleem omdat mijn 3G toch werkt. De camera zoom heeft maar 3 standen, geen 'free' zoom.

Klein detail, het tril-tikje bij toetsenbord in WM6.5 zit er niet in :(

• dtech
quote:
SinergyX schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:04:
[...].
Qua OS loopt het echt soepel, alleen vind het hele live ID, Zune en gemis van proxy op APN best wel jammer, al is dat laatste niet bepaald een probleem omdat mijn 3G toch werkt. De camera zoom heeft maar 3 standen, geen 'free' zoom.
Heeft de WM6.5 kamera niet ook maar 5 standen ofzo?

Maar bedenk dat het uiteindelijk toch om digitale zoom gaat dus dat het eigenlijk niet zoveel uit maakt (photoshop kan beter "zoomen"). Het zou iig makkelijk aangepast kunnen worden.

Misschien zijn die 3 standen zodat ze een relatief goed kwaliteit algoritme er op kunnen loslaten.

• indofk
welke sd kaartjes gebruiken jullie , ik heb er nu al 4 geprobeerd,sandisk 16 gb klasse 2 , sandisk 2 gig , 2 x een kaartje waar alleen micro sd 2 gb staat
en elke keer kom ik niet verder dan het DFT bootscreen (dan reset de tel zich gewoon weer)

alvast bedankt

o ja het 16 gig kaartje heb ik weer geformateerd met de nokia c3 van mn zoon en geeft nu weer keurig aan dat er 16 gig (14,8) vrije geheugen beschikbaar is

• EBOOZ
Je kan je kaartje ook weer formatteren op je PC met SD Formatter (met Full Erase en Format Size Adjustment op ON). Dan heb je ook de volledige capaciteit weer beschikbaar.

• Beuckert
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14-08 15:48
Het draait geweldig. Outlook en gmail werken. gebruik een Kingston 8gb class 4 kaartje. Iemand live services al werkend?
Sent from my HTC hd2 WP7:-)

• dempie
quote:
Beuckert schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:14:
Het draait geweldig. Outlook en gmail werken. gebruik een Kingston 8gb class 4 kaartje. Iemand live services al werkend?
werkt bij jou de data ook? wat heb je er voor ingesteld? ik kan alleen via WiFi op internet.. :(

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik moest handmatig mijn APN ingeven, maar die gegevens zijn vrij te vinden voor elke provider.

• Beuckert
quote:
dempie schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:22:
[...]

werkt bij jou de data ook? wat heb je er voor ingesteld? ik kan alleen via WiFi op internet.. :(
Data werkt ook. Handmatig de apn voor Vodafone business ingegeven.

• dempie
quote:
SinergyX schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:25:
Ik moest handmatig mijn APN ingeven, maar die gegevens zijn vrij te vinden voor elke provider.
stom.. nie aan gedacht.. 't werkt :) thnx!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Beuckert schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:14:
Services voor activatie (middels die regedit/SDK) lijkt al amper meer te werken, enorm veel berichten op XDA over helpdesk niet meer meewerkend, plus dat de Chevron unlock dus binnenkort afgelopen is:
nieuws: 'Microsoft gaat unlock WP7-smartphones onmogelijk maken'

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18-09 16:39
Het wil niet erg lukken hier. Magldr112 blijft bij het flashen op 0% staan en na enige minuten krijg ik een foutmelding. Na herstarten ben ik weer terug in WM6.5.

Moet ik er eerst nog hardspl op zetten? Heb er nu alleen een standaard WM6.5 Rom op staan.

_██_
(ಠ_ృ)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik had al een hspl erop staan, dus mogelijk is dat de issue. Blijkt dat je voor myphone (de backup functie zegmaar van Live) dus ook een actief Live ID moet hebben :/ edit: blijkt dat heel myphone gewoon (nog) niet werkt voor WP7.

Ik krijg nu op geen mogelijkheid contactpersonen op mijn telefoon, behalve ze 1 voor 1 handmatig weer te gaan zitten invoeren :P

SinergyX wijzigde deze reactie 13-01-2011 23:00 (9%)

• Barfman
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:39
quote:
SinergyX schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:55:
Ik had al een hspl erop staan, dus mogelijk is dat de issue. Blijkt dat je voor myphone (de backup functie zegmaar van Live) dus ook een actief Live ID moet hebben :/

Ik krijg nu op geen mogelijkheid contactpersonen op mijn telefoon, behalve ze 1 voor 1 handmatig weer te gaan zitten invoeren :P
Sync ze met Google, als je dan je Google email op je telefoon instelt, worden je contacten gelijk gesynchroniseerd. Oja, voor wie een activatie aanvraagt doormiddel van te bellen, kan waarschijnlijk een bericht verwachten dat je fraude pleegt. Ook zal je geblokkeerd worden doordat ze je gegevens hebben via je live ID.

System | Racing is in my Blood

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb geen google email, ik gebruikte juist myphone omdat je daar ook complete backup van sms en afbeeldingen.

An sich werkt het allemaal wel grappig, maar ik denk weer terug te gaan naar een NRG rom, die titanium versie draait wel lekker soepel.

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18-09 16:39
Hmmz, dan moet ik dus eerst ook nog downgraden naar een eerdere rom om hardspl erop te kunnen zetten. Daarna Phone7 erop zetten en vervolgens kun je geen live-id meer krijgen hoogst ws. :/

Dat is wel erg veel gezeur. Denk dat ik eerst maar eens Android ga proberen.

_██_
(ಠ_ృ)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Volgens mij moet je voor android (nand) ook hspl gebruiken :P

• EBOOZ
quote:
Barfman schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:01:
[...]

Oja, voor wie een activatie aanvraagt doormiddel van te bellen, kan waarschijnlijk een bericht verwachten dat je fraude pleegt. Ook zal je geblokkeerd worden doordat ze je gegevens hebben via je live ID.
Nu wil ik fraude o.i.d. niet promoten, maar het is een gelopen zaak voor Microsoft :+ Ik zou niet zo bang zijn voor het bericht over fraude, meer over het feit dat ik een nieuw Live ID moet aanmaken.

Daarnaast: Waarom zou je WP7 niet promoten via de HD2?! Als die tweakers over x-maanden een nieuwe telefoon moeten heb je mijn inziens meer kans dat ze een WP7-toestel nemen als ze het al hebben ervaren. Als ik nu zou moeten kiezen wordt mijn volgende toestel er ÚÚn met Android, omdat ik mega goede ervaringen heb opgedaan tijdens het draaien op de HD2...

Gedoog het gewoon, net als WinMo 6.x. Die is ook alleen maar lang in de markt geweest, omdat je er zo lekker mee kon klooien!

• indofk
ik geef het op (voor nu dan) heb nu ook het sandisk 4 gig klasse 4 kaartje van mn vriendin uit haar desire gebruikt maar weer het rebootprobleem heb nu al 4 verschillende kaartjes gebruikt en ik twijfel of het wel aan de kaartjes ligt, doe ik dan toch iets fout ?
ik heb ook al verschillende radio's geprobeerd ( 2.10 , 2.15 , en nu ook 2.14) niets helpt
heb hspl 2.08 er op staan , wat kan er fout gaan ?? ik doe toch echt zoals ze het voorschijfen
heb zelf al verschillende keer opnieuw de DFT_ leo70 release.rar gedownload

iemand nog iedeen

ga nu mn android er maar weer opflashen

• EBOOZ
Btw @dtech: Misschien handig om in de TS op te nemen dat er geen links mogen worden geplaatst. Anders hebben we ruzie met de mod's ;)
quote:
indofk schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:39:
ik geef het op (voor nu dan) heb nu ook het sandisk 4 gig klasse 4 kaartje van mn vriendin uit haar desire gebruikt maar weer het rebootprobleem heb nu al 4 verschillende kaartjes gebruikt en ik twijfel of het wel aan de kaartjes ligt, doe ik dan toch iets fout ?
ik heb ook al verschillende radio's geprobeerd ( 2.10 , 2.15 , en nu ook 2.14) niets helpt
heb hspl 2.08 er op staan , wat kan er fout gaan ?? ik doe toch echt zoals ze het voorschijfen
heb zelf al verschillende keer opnieuw de DFT_ leo70 release.rar gedownload

iemand nog iedeen

ga nu mn android er maar weer opflashen
Tja... ik kan alleen maar bedenken dat het aan het kaartje ligt. Ik heb MAGDLR 1.12 ge´nstalleerd en vervolgens WP7, zonder problemen. Radio 2.15 en uiteraard HSPL 2.08.

Misschien is het een idee om vooraf de SD te formatteren? Kan je trouwens niet booten zonder een SD kaart er in?

EBOOZ wijzigde deze reactie 13-01-2011 23:51 (80%)

• robinVerdegaal
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 06-08 15:16
ik ben er bijna...

instructies opvoglend in het XDA topic '[Confirmed working]HowTo actvate your wp7/HD2 Live services.' liep ik tegen het 'having trouble communicating with the phone' probleem op. Herstart na herstart kreeg ik dezelfde foutmelding.

Na domweg renamen van de chevron installer in Windows7 lukte het meteen wel. Daarna tegen dezelfde error opgelopen bij installeren van TouchXplorer, ook hier werkte renamen. Kan natuurlijk allemaal toeval zijn, maar wou het toch even gemeld hebben.

Nu dus de helpdesk hurdle. Is die hier al met succes genomen?

• indofk
quote:
EBOOZ schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:43:
Btw @dtech: Misschien handig om in de TS op te nemen dat er geen links mogen worden geplaatst. Anders hebben we ruzie met de mod's ;)

[...]

Tja... ik kan alleen maar bedenken dat het aan het kaartje ligt. Ik heb MAGDLR 1.12 ge´nstalleerd en vervolgens WP7, zonder problemen. Radio 2.15 en uiteraard HSPL 2.08.

Misschien is het een idee om vooraf de SD te formatteren? Kan je trouwens niet booten zonder een SD kaart er in?
SD kaart booten had ik ook al geprobeerd . als het dan toch aan de sd kaart ligt ,welke type kaart gebruiken jullie dan ,dan ga ik nl gelijk ook zo'n kaart aanschaffen

alvast bedankt :)

• EBOOZ
Ik heb een class 4 Kingston Micro SDHC van 4GB gebruikt.

EBOOZ wijzigde deze reactie 14-01-2011 00:35 (7%)

• dtech
quote:
Atomsk schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:49:
Het wil niet erg lukken hier. Magldr112 blijft bij het flashen op 0% staan en na enige minuten krijg ik een foutmelding. Na herstarten ben ik weer terug in WM6.5.

Moet ik er eerst nog hardspl op zetten? Heb er nu alleen een standaard WM6.5 Rom op staan.
Ja. Magldr runt na de SPL en zoals je al gezien hebt lukt het flashen/booten ervan enkel als je een HSPL hebt. Zie ook de aangepaste TS

• dtech
Vertaling van problemen die DFT zelf nog aangeven met hun ROM:
quote:
  • Camera flash desync: The Flash of the camera is later than the picture taken, effectively making the flash useless
  • Wifi advanced settings are unavailable: general WP7 issue, not our fault
  • Bluetooth "" : ""
  • 3G: APN must manually be set
  • SD Card: WP7 partitions the SD card. If you want to use it in your computer you need to reformat, otherwise there will only seem 200MB free space left (on a 2GB SD card)
  • Market: you need to Chevron unlock the phone because you cannot install software through the market due to lack of activation
Ik wacht nog even tot er ook engelse XDA'ers met ROMs komen ^^ (was ook zo met NANDroid, 30 dec DFT release; 5 januari waren er al een hoop ROMs die e.e.a. fixden)

Respect voor DFT natuurlijk, zij maken het allemaal mogelijk

• leeuwtje1
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 02-09 09:11
Heeft iemand al gebeld voor een activatiecode? Zo ja, is er een nederlands nummer?

Ik heb zelf reboot problemen, ligt denk ik aan mijn micro sd.

leeuwtje1 wijzigde deze reactie 14-01-2011 12:03 (28%)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Activatiecode ga ik niet gokken, ze hebben direct je gegevens en ze hebben al lang lucht van dit systeem. Ergste geval is een Live-ID blokkade, waar ik echt niet op zit te wachten. Mischien met Chevron is het mogelijk XAP's los te installeren, maar daar heb ik nog weinig mee getest.

Voor de mensen die weer willen 'herflashen' naar andere ROM, telefoon uitzetten en booten met volume down + aan knop. Dan kom je in dat tri-color scherm en kan je weer flashen, binnen WP7 wordt hij niet meer herkent via activesynce/mobile center.

Ik verwacht niet 123 dat er engelse XDA's gaan komen met Roms, je zit nu echt in 'grijs' gebied qua licentie en denk niet dat ze dat echt gaan promoten op XDA :P

• Emrulez
quote:
SinergyX schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:03:
Activatiecode ga ik niet gokken, ze hebben direct je gegevens en ze hebben al lang lucht van dit systeem. Ergste geval is een Live-ID blokkade, waar ik echt niet op zit te wachten. Mischien met Chevron is het mogelijk XAP's los te installeren, maar daar heb ik nog weinig mee getest.

Voor de mensen die weer willen 'herflashen' naar andere ROM, telefoon uitzetten en booten met volume down + aan knop. Dan kom je in dat tri-color scherm en kan je weer flashen, binnen WP7 wordt hij niet meer herkent via activesynce/mobile center.

Ik verwacht niet 123 dat er engelse XDA's gaan komen met Roms, je zit nu echt in 'grijs' gebied qua licentie en denk niet dat ze dat echt gaan promoten op XDA :P
Ik denk het juist wel, in ieder geval voor de HTC's deze zijn namelijk op dezelfde manier opgebouwd als Windows Mobile 6.5 roms en er zijn al tools gemaakt waarmee je dus de (WP7) roms kan maken.

• dtech
quote:
SinergyX schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:03:
Met Custom WM ROMs waren er echter nooit problemen mee (qua XDA om het toe te staan)

Argument "Maar de HD2 draaide al op WM6.5 dus is het legaler" heeft niet heel veel zin, aangezien er genoeg devices een upgrade hebben gekregen naar WM5/6/6.1/6.5 d.m.v. custom ROMs terwijl de fabrikant daar nooit een upgrade voor heeft uitgebracht.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zeg ook niet dat ze het niet gaan doen, maar niet direct. Zolang MS nog bezig is met die Chevron en de mogelijkheden om je Live ID te activeren (wat nu buiten de HD2 voor NL ook nog eens dubbel via omweg moet), zullen er best wel ROM's gaan komen.. maar of ze ideaal voor ons gaan werken? Zolang wij geen 'officiele' WP7 release hebben, heeft een WP7 ROM ook nog weinig nut.

• EBOOZ
@dtech Nee, klopt. Maar schijnbaar heeft Microsoft op voorhand al tegen XDA gezegd dat ze absoluut niet willen dat er custom ROM's worden gepromoot :)

• indofk
quote:
leeuwtje1 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:45:
Heeft iemand al gebeld voor een activatiecode? Zo ja, is er een nederlands nummer?

Ik heb zelf reboot problemen, ligt denk ik aan mijn micro sd.
Wat voor een micro sd kaartje heb je dan ( merk , class , grote )

ik heb een sandisc 2 gig class 2
16 gig class 2
4 gig class 4
werken ze niet met WP7, altans daar heb ik het rebootprobleem mee

• leeuwtje1
quote:
indofk schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:41:
[...]

Wat voor een micro sd kaartje heb je dan ( merk , class , grote )

ik heb een sandisc 2 gig class 2
16 gig class 2
4 gig class 4
werken ze niet met WP7, altans daar heb ik het rebootprobleem mee
Kingston 16Gb class 4. Soms als ik of het toestel reboot ben ik al mijn gegevens kwijt, een soort hardreset. Reboot ik nog een keer heb ik alles weer terug.

En bij het opstarten reboot hij soms wel 10 keer voordat hij in windows komt.

• Beuckert
Het is wel enorm stabiel. Stabieler dan alle andere stock/custom/android roms. Mis eigenlijk alleen een navigatie app.

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:33

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

quote:
Beuckert schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:05:
Het is wel enorm stabiel. Stabieler dan alle andere stock/custom/android roms. Mis eigenlijk alleen een navigatie app.
Hoe kan je nu na 1 dag zeggen dat het stabieler is dan andere roms??
- er is nog weinig software uit, dus geen third party crashes en vertragingen, kan allemaal nog komen
- ik heb genoeg android en WM roms gezien die ook minimaal x dagen zonder 1 enkel probleem hebben gedraaid...

Wat je waarschijnlijk bedoeld is dat de interface heel snel en soepel loopt.

• dtech
quote:
EBOOZ schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:28:
@dtech Nee, klopt. Maar schijnbaar heeft Microsoft op voorhand al tegen XDA gezegd dat ze absoluut niet willen dat er custom ROM's worden gepromoot :)
Maar ze zijn wel het forum aan het herindelen (voor de HD2) en daar zit toch echt het volgende subforum in:
quote:
--------------> HD2 WP7 ROM Development
--------------> WP7 ROM Development for your HTC HD2
Zie overigens deze post voor de volledige indeling. Change wordt uitgevoerd op 15-01-2011 10:00, maar weet niet welke tijzone.
edit:

10 AM GMT -5, dat is dus 4 uur 's middags voor ons.

Ik ga er dus ook vanuit dat het gewoon gaat komen :), misschien willen ze het niet op de voorpagina ofzo...

imho doet MS er ook meer kwaad dan goed mee. Nu is er 1 centrale plaats voor alle WM ROM development en kunnen ze het dus easy-peasy in de gaten houden. Anders krijg je zoiets als bij de iPhone waar het een stuk meer onderground is.

En tweakers (in de algemene zin) houdt je toch niet tegen. Bovendien zijn dat van die types die toch wel elke 2 jaar een nieuwe phone kopen dus sales zullen er ook niet onder leiden.

• EBOOZ
Ja, die indeling is dan wel weer tegenstrijdig met andere berichten. Laten we er maar vanuit gaan dat het er dan gewoon komt :)

• leeuwtje1
Zojuist Microsoft gebeld, en windows live werkt :)

Wel een eeuwigheid in de wacht gestaan, en 2 keer een verbroken verbinding, maar alla

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je dan ook aangegeven dat je een HD2 hebt, of 'netjes' verteld dat je een HD7 hebt? :P (neem aan dat je daarvoor al die registrytweak moet doen?)

• leeuwtje1
Een HD7 natuurlijk, staat bij in iig bij setting :p

Maar je moet idd eerst die registrytweak doen.

• dtech
Vraag me wel af of het ze niet zal opvallen dat er ineens heel veel HD7's activatieproblemen hebben :+

• Beuckert
quote:
leeuwtje1 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:57:
Zojuist Microsoft gebeld, en windows live werkt :)

Wel een eeuwigheid in de wacht gestaan, en 2 keer een verbroken verbinding, maar alla
Welk nummer van microsoft heb je gebeld?

• NL-RaVeR
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 17:12
quote:
Beuckert schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:41:
[...]

Welk nummer van microsoft heb je gebeld?
Ben ik ook benieuwd naar :P

EDIT:
Ik neem aan: http://www.microsoft.com/....aspx?country=Netherlands ??
Stap 1) je moet dan iig niet kiezen voor "activeren van een microsoft product" want dan moet je een activerings ID opgeven (zoals de handmatige XP activatie)...

NL-RaVeR wijzigde deze reactie 14-01-2011 15:52 (41%)

Desktop/Server/Notebook | Steam | Diablo 3

• leeuwtje1
quote:
NL-RaVeR schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:46:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar :P

EDIT:
Ik neem aan: http://www.microsoft.com/....aspx?country=Netherlands ??
Stap 1) je moet dan iig niet kiezen voor "activeren van een microsoft product" want dan moet je een activerings ID opgeven (zoals de handmatige XP activatie)...
Jep ;)

• Nixweerd
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 01-09 23:29
Maar heb je dan ook toegang tot de marketplace en alles, als je de HD2 via nederland geactiveerd hebt?

• NL-RaVeR
Ah oke, Thnx :)

Edit:
Ik kom toch niet helemaal uit dat menu van Microsoft. Weet je nog ongeveer welke opties je hebt gekozen... elke keer kom ik in een "doodlopend" stuk uit. De ene keer zecht ie, neem contact op met fabrikant. Of ik moet een productcode opgeven die ik niet heb etc.

Klein stappenplan zou erg hulpvol zijn als je dat zou willen geven? Alvast bedankt!

NL-RaVeR wijzigde deze reactie 14-01-2011 16:00 (92%)
Reden: Kom er niet uit XD

• leeuwtje1
quote:
Nixweerd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:54:
Maar heb je dan ook toegang tot de marketplace en alles, als je de HD2 via nederland geactiveerd hebt?
Ja, je moet een taal kiezen, bv Engels en dan gaat hij gewoon uit van de engelse marketplace.

• dtech
quote:
NL-RaVeR schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:55:
Klein stappenplan zou erg hulpvol zijn als je dat zou willen geven? Alvast bedankt!
Tip: bij veel menu's is 0, 9 of sterretje de knop om direct met een operator te praten dus dat zou je kunnen proberen.

• NL-RaVeR
quote:
dtech schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:26:
[...]

Tip: bij veel menu's is 0, 9 of sterretje de knop om direct met een operator te praten dus dat zou je kunnen proberen.
Zojuist mijne geactiveerd :)

In het menu moet je kiezen voor Consument (2) => Product licenties (3) => dan wordt je als het goed is doorverbonden met een medewerker... ff wat gegevens opgeven en dan krijg je een activatie sleutel :)

• Beuckert
Hier nog een geactiveerde HD2 WP7!

Zou het al gaan opvallen bij MS?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mogelijk, of we krijgen volgende week in het nieuws dat de HD7 verkopen explosief zijn gestegen op basis van het aantal activaties :+

• NL-RaVeR
Ik zit alleen nog met het probleem dat mijn market place neit werkt. Alles heb ik werkend, maar marketplace blijft zeuren over region/country. Ook als ik de tel instel op US of UK...

• Safaci
  • Laatst online: 19-09 13:45

Safaci

Transhumanist

quote:
NL-RaVeR schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:44:
[...]

Zojuist mijne geactiveerd :)

In het menu moet je kiezen voor Consument (2) => Product licenties (3) => dan wordt je als het goed is doorverbonden met een medewerker... ff wat gegevens opgeven en dan krijg je een activatie sleutel :)
Maar wat heb je dan tegen de medewerkers gezegd? En welke gegevens willen ze hebben? LiveID en wat nog? :)

Ga morgen denk ik maar WP7 proberen op mijn HD2. Heb op dit moment Android via SD.

"All living organisms are no more than walking algorithms" - A. Kadmon Killed by bad philosophy PSN: Saffaci (GTAV, Driveclub)

• NL-RaVeR
Ik heb gezegd dat ik een Windows Phone 7 telefoon had en dat die aangaf dat ik contact moest opnemen met de helpdesk voor de activatie. Hij vroeg mij om mijn email adres en telefoonnr voor registratie. Naja, kvond dat prima dus gewoon doorgegeven. Vervolgens vroeg hij wat voor telefoon het was. Ik zij HTC HD7. Hij zij dat ik dan normaal gesproken contact op moest nemen met HTC, maar hij kon wel een uitzondering maken en ging kijken of hij een nieuwe activatie sleutel aan kon maken. Dat heeft hij dus gedaan en hij heeft mij de sleutel telefonisch doorgegeven. Ik heb de telefoon ermee kunnen activeren en bedankte hem voor de service. Hij zij graag gedaan en tot ziens :P

Zo simpel is het dus ;)

• Safaci
  • Laatst online: 19-09 13:45

Safaci

Transhumanist

@NL-RaVeR

Haha, netjes! Hopelijk maakt hij voor mij ook een uitzondering! :P Anders wordt het HTC bellen.

"All living organisms are no more than walking algorithms" - A. Kadmon Killed by bad philosophy PSN: Saffaci (GTAV, Driveclub)

• LemonC200
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 06-08 19:27
quote:
NL-RaVeR schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:17:
Ik zit alleen nog met het probleem dat mijn market place neit werkt. Alles heb ik werkend, maar marketplace blijft zeuren over region/country. Ook als ik de tel instel op US of UK...
Je moet het account maken als US account op de windows live website. Dus ook naar de amerikaanse website.
Als het goed is kun je nog dezelfde code gebruiken.

• kleine--man
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 02-05-2016
Het lukt mij maar niet om mijn HD2 (draaiend op WPH ofcourse) te unlocken met Chevron unlocker hij blijft zeggen dat hij mijn telefoon niet kan vinden ik heb: Zune ge´nstalleerd en die vind mijn Phone wel .Net Framework 4.0 ge´nstalleerd Telefoon unlocked en op homescreen dus? Iemand die mij kan helpen ik wil namelijk XAP files kunnen installeren op mijn HD2(7 :P)

• NL-RaVeR
quote:
kleine--man schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:51:
Het lukt mij maar niet om mijn HD2 (draaiend op WPH ofcourse) te unlocken met Chevron unlocker hij blijft zeggen dat hij mijn telefoon niet kan vinden ik heb: Zune ge´nstalleerd en die vind mijn Phone wel .Net Framework 4.0 ge´nstalleerd Telefoon unlocked en op homescreen dus? Iemand die mij kan helpen ik wil namelijk XAP files kunnen installeren op mijn HD2(7 :P)
Ik had daar ook moeite mee. Na een paar keer Zune opnieuw op gestart te hebben lukte het ineens ;)

• Nixweerd
quote:
kleine--man schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:51:
quote:
REMEMBER: The "hosts" file only can be edited with admin rights => open a command prompt with admin rights
Browse to the folder windows\system32\drivers\etc and type "notepad hosts".
Delete all hosts at the end of the file.
Save the file.
Turn on flight mode of your phone, restart phone and computer, connect phone to computer, connect to zune, start chevronWP7.exe and unlock the phone.
Dit heb ik gevolgd en heeft bij mij gewerkt, probeer het eens zou ik zeggen

• kleine--man
quote:
Nixweerd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:08:
[...]

[...]

Dit heb ik gevolgd en heeft bij mij gewerkt, probeer het eens zou ik zeggen
edit:
Een command prompt met admin rechten is niet moeilijk maar als ik dat heb wat moet ik dan invoeren?

kleine--man wijzigde deze reactie 14-01-2011 21:29 (25%)

• Nixweerd
quote:
kleine--man schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:22:
[...]

edit:
Een command prompt met admin rechten is niet moeilijk maar als ik dat heb wat moet ik dan invoeren?
"cd\"

"cd Windows\System32\drivers\etc"

daarna:

"notepad hosts"

• kleine--man
Okee sorry,
Ik heb nu wel het txt bestandje open gekregen heb de onderste 4 regels weggehaald en het bestand weer opgeslagen. Maar nog altijd zegt chevron dat ie gene verbinding kan maken met mijn telefoon terwijl Zune wel gewoon synct met mijn telefoon.

kleine--man wijzigde deze reactie 14-01-2011 21:55 (83%)

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Zeg, GoT is geen helpdesk die je hierbij even aan het handje houdt. Als je je telefoon wilt tweaken zul je ook zelf het een en ander uit moeten zoeken. Even zelf je best doen dus. Als je er dan nog niet uit komt, dan kun je hier posten, waarbij je aangeeft wat je zelf al geprobeerd hebt en waarom het niet lukt.

• Roelf-99
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 03-04 10:33
verwijderd omdat het geen wm7 probleem is

Roelf-99 wijzigde deze reactie 14-01-2011 22:43 (84%)

• M-en-M
  • Laatst online: 16-09 13:20
De HD2 is sneller met WP7 dan een officieel WP7 apparaat van Samsung, de Focus:
http://pocketnow.com/wind...-7-vs-samsung-focus-video

Ik ben inmiddels al weer teruggeschakeld naar Android: Het werkt allemaal ongelofelijk soepel, maar qua functies is het nog ver van "bruikbaar" voor mij. (De webbrowser kan tekst niet goed renderen, heeft geen Flash support, etc. En er zijn nauwelijks goede applicaties beschikbaar. (En dan heb ik het vooral over de emulators))

Toch, het is ongelofelijk dat ze het uiteindelijk voor elkaar hebben gekregen. _/-\o_

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Toch even verder gaan spelen, groot pluspuntje voor de emailsetup, WP7 herkent de imap settings automatisch van xs4all en zelfs de beveiligde versie :D

Chevron blijft maar geen verbinding krijgen, hosts is leeg, flightmode aan, zune draait en heb verbinding :(

SinergyX wijzigde deze reactie 15-01-2011 02:28 (27%)

• Barfman
quote:
SinergyX schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 02:10:
Toch even verder gaan spelen, groot pluspuntje voor de emailsetup, WP7 herkent de imap settings automatisch van xs4all en zelfs de beveiligde versie :D

Chevron blijft maar geen verbinding krijgen, hosts is leeg, flightmode aan, zune draait en heb verbinding :(
Je MOET Windows Phone Developer Tools installeren, anders werkt het niet.

• Beuckert
Ook bij mij werkte het pas nadat ik de dev tools geinstalleerd had. Net Fruit Ninja in de market gedownload. Geweldige game :-)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Na installatie van de kit en 3x opnieuw opstarten ging het toch allemaal netjes :) Achteraf zat het probleem dus in mijn wifi, hij maakte continue direct verbinding met mijn wifi en ging daarmee in verbinding met Zune ipv via de USB :)
Helaas kan je dus niet in het weekend activeren, enkel productactivatie en business tickets aanmaken.

Eens kijken of er ook xap's te vinden zijn die je direct kan installeren ipv marketplace, enkel youtube zou ik al blij mee zijn :P

SinergyX wijzigde deze reactie 15-01-2011 12:39 (19%)

• M-en-M
  • Laatst online: 16-09 13:20
quote:
SinergyX schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 12:38:

Eens kijken of er ook xap's te vinden zijn die je direct kan installeren ipv marketplace, enkel youtube zou ik al blij mee zijn :P
Die zijn er. Er is een hele thread op XDA voor gratis xap's voor de HD2, waaronder Youtube en de HTC/Samsung apps (HTC Hub, etc.)

http://forum.xda-develope...p?p=10560924#post10560924

• dtech
HD2 forum wijzigingen op XDA zijn bijna klaar. Alle thread ID's zijn helaas wel veranderd dus verbaas je niet als je kapotte linkjes tegenkomt. (ga de TS z.s.m. updaten)

dtech wijzigde deze reactie 15-01-2011 17:35 (4%)

• inbedrijf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 15:54
Dit is echt fantastisch,ik ga hem alleen niet activeren omdat je dan geregistreerd staat bij MS, en eigenlijk pleeg je fraude. Dus voor degene die het wel doen,kijk niet verbaasd als je een mail krijgt na een tijdje van een advocaat van MS.

Daarnaast zijn er ook goede omwegen om wel apps op je W7P te krijgen. Zoek op XDA forum naar:

Tom XAP installer

Apps for WP7 emulator(updated 13.01.11)

Succes

• arjandijk162
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-09 00:46
Sinds ik wp7 heb geinstalleerd reset de telefoon zichzelf op willekeurige momenten, meer mensen hier last van?

• dempie
quote:
arjandijk162 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:56:
Sinds ik wp7 heb geinstalleerd reset de telefoon zichzelf op willekeurige momenten, meer mensen hier last van?
jep.. heb hem bij mezelf ge´nstalleerd en het werkt perfect..
heb hem daarna bij mn broertje op de HD2 geinstalleerd, op exact dezelfde manier en die van hem wordt ook telkens opnieuw opgestart.. erg vreemd..

• Barfman
quote:
inbedrijf schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:45:
Dit is echt fantastisch,ik ga hem alleen niet activeren omdat je dan geregistreerd staat bij MS, en eigenlijk pleeg je fraude. Dus voor degene die het wel doen,kijk niet verbaasd als je een mail krijgt na een tijdje van een advocaat van MS.

Daarnaast zijn er ook goede omwegen om wel apps op je W7P te krijgen. Zoek op XDA forum naar:

Tom XAP installer

Apps for WP7 emulator(updated 13.01.11)

Succes
Yup, die Apps for WP7 emulator had ik gisteren ook gedownload van XDA, heb gelijk maar heel marketplace gedownload (2371 apps) >:)

Zijn trouwens allemaal gratis apps, zitten geen betaalde apps bij.

Barfman wijzigde deze reactie 15-01-2011 21:05 (5%)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ach, wat is XDA toch een heerlijke site :D Youtube en HTC hub meteen gevonden, nu aan de slag met die Emulator.

Ok, hoeveel zitten er op die Top Free? :P Heb maar Start Download aangeklikt, hij zit nu op de 300 en blijft maar doorgaan :X

Wel jammer dat die Xap installer echt willekeurig de melding geeft dat hij geen verbinding kan maken, dan weer wel, dan weer niet. Terwijl de telefoon zelf toch echt verder niets aan het doen is.

Bleh, ik geef het op. Youtube en HTC hub installeren probleemloos (en opnieuw), al die Emulator apps krijg ik enkel dezelfde foutmelding.

Ben wel blij dat ik WP7 en alles eromheen nu al kan gaan testen, hoe groter de reden om dus nooit een WP7 toestel te gaan kopen. De marketplace ziet er eigelijk niet uit (zo moeilijk om er een kleine omschrijving onder te plakken), geef mij de ouderwetse manier van WM maar, gewoon via een website programma download en deze direct installeren of eerst overkopieren (een feature welke WM7 uberhaubt niet heeft) naar je telefoon en dan installeren.

SinergyX wijzigde deze reactie 15-01-2011 22:28 (69%)

• Jaguar645
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:53
quote:
SinergyX schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:06:
Ach, wat is XDA toch een heerlijke site :D Youtube en HTC hub meteen gevonden, nu aan de slag met die Emulator.

Ok, hoeveel zitten er op die Top Free? :P Heb maar Start Download aangeklikt, hij zit nu op de 300 en blijft maar doorgaan :X

Wel jammer dat die Xap installer echt willekeurig de melding geeft dat hij geen verbinding kan maken, dan weer wel, dan weer niet. Terwijl de telefoon zelf toch echt verder niets aan het doen is.

Bleh, ik geef het op. Youtube en HTC hub installeren probleemloos (en opnieuw), al die Emulator apps krijg ik enkel dezelfde foutmelding.

Ben wel blij dat ik WP7 en alles eromheen nu al kan gaan testen, hoe groter de reden om dus nooit een WP7 toestel te gaan kopen. De marketplace ziet er eigelijk niet uit (zo moeilijk om er een kleine omschrijving onder te plakken), geef mij de ouderwetse manier van WM maar, gewoon via een website programma download en deze direct installeren of eerst overkopieren (een feature welke WM7 uberhaubt niet heeft) naar je telefoon en dan installeren.
De Marketplace onduidelijk? :') Als je via de telefoon naar de Marketplace gaat is het duidelijk genoeg zonder een zooitje te worden. Enige wat slecht aan de martketplace is, is de snelheid en de zoekfunctie welke beide in de aankomende update zitten. Zune marketplace is gewoon prima verder.

Persoonlijk kan ik de marketplace alleen maar toejuichen. Goede applicaties krijgen zo ook de aandacht en kunnen tenminste inkomsten genereren. Het was te makkelijk de oude Marketplace te faken of illegale apps te installeren op WM6.5. Dat je dus niet zelf meer apps kunt slepen naar storage en installeren heb je aan dat soort mensen te danken.

• J0ey
quote:
inbedrijf schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:45:
Heb je hier misschien een bron van? Ik zou het vreemd vinden als MS alle HD2's die (een keer) WP7 draaiend hebben gehad gaan verbannen/advocaten op de eigenaar afsturen etc. ;)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Jaguar645 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:44:
[...]

De Marketplace onduidelijk? :') Als je via de telefoon naar de Marketplace gaat is het duidelijk genoeg zonder een zooitje te worden. Enige wat slecht aan de martketplace is, is de snelheid en de zoekfunctie welke beide in de aankomende update zitten. Zune marketplace is gewoon prima verder.

Persoonlijk kan ik de marketplace alleen maar toejuichen. Goede applicaties krijgen zo ook de aandacht en kunnen tenminste inkomsten genereren. Het was te makkelijk de oude Marketplace te faken of illegale apps te installeren op WM6.5. Dat je dus niet zelf meer apps kunt slepen naar storage en installeren heb je aan dat soort mensen te danken.
Meningen en wensen verschillen, laten we het daar maar op houden. :')

• Barfman
quote:
J0ey schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 23:29:
[...]

Heb je hier misschien een bron van? Ik zou het vreemd vinden als MS alle HD2's die (een keer) WP7 draaiend hebben gehad gaan verbannen/advocaten op de eigenaar afsturen etc. ;)
Tja, als jij het vreemd vind, dan zou ik zeggen,vraag een activatie key aan. Je moet wel je telefoonnummer, account gegevens van windows live, geldig email adress etc... opgeven. Ik zeg niet dat ze advocaten gaan sturen, maar als ze iets gaan ondernemen, dan ben je gewoon de lul. Het is gewoon fraude, en daar kan je een leuke boete of straf voor krijgen.

• dtech
Of het fraude is valt te betwijfelen. Het staat niet in het wetboek, maar Wikipedia geeft de volgende eisen waaraan niet zomaar kan worden voldaan:
quote:
• Er is het oogmerk economisch voordeel te behalen
• Er is sprake van onrechtmatig of onwettig handelen
Of je er economisch voordeel uit haalt valt te betwijfelen (je verdient er namelijk niet direct iets mee). Ook het onrechtmatig handelen is duidelijk voor het downloaden van copyrighted software, maar of het doorbellen van een nummer gegeneerd met die software ook onwettig is?...

Dit lijkt meer op het genereren van een key voor Windows XP (en daarmee activeren) en valt daarom denk ik eerder op het gebruiken van illegale software. Aangezien het voor persoonlijk gebruik is, het voor ÚÚn device is en je het niet verspreid denk ik dat het zeer onwaarschijnlijk is dat je een hoge boete van een kantonrechten zou krijgen. Meer dan Ą100 kan ik me niet voorstellen (want dat is waarschijnlijk meer dan Microsoft per licentie krijgt)

Ook bij fraude is de schadevergoeding proportioneel met de geleden schade. Dus 25x de geleden schade (ÚÚn WP7 licentie) zou pas +- Ą250 zijn.

Niets houdt MS tegen je live account te blokkeren natuurlijk.

dtech wijzigde deze reactie 16-01-2011 00:45 (33%)

• Barfman
quote:
dtech schreef op zondag 16 januari 2011 @ 00:40:
Of het fraude is valt te betwijfelen. Het staat niet in het wetboek, maar Wikipedia geeft de volgende eisen waaraan niet zomaar kan worden voldaan:

[...]

Of je er economisch voordeel uit haalt valt te betwijfelen (je verdient er namelijk niet direct iets mee). Ook het onrechtmatig handelen is duidelijk voor het downloaden van copyrighted software, maar of het doorbellen van een nummer gegeneerd met die software ook onwettig is?...

Dit lijkt meer op het genereren van een key voor Windows XP (en daarmee activeren) en valt daarom denk ik eerder op het gebruiken van illegale software. Aangezien het voor persoonlijk gebruik is, het voor ÚÚn device is en je het niet verspreid denk ik dat het zeer onwaarschijnlijk is dat je een hoge boete van een kantonrechten zou krijgen. Meer dan Ą100 kan ik me niet voorstellen (want dat is waarschijnlijk meer dan Microsoft per licentie krijgt)

Ook bij fraude is de schadevergoeding proportioneel met de geleden schade. Dus 25x de geleden schade (ÚÚn WP7 licentie) zou pas +- Ą250 zijn.

Niets houdt MS tegen je live account te blokkeren natuurlijk.
Het gaat natuurlijk niet alleen om de licentie voor deze rom, de software downloaden mag niet voor eigen gebruik, ook geen copy. Volgens mij valt een besturingssysteen dan ook onder software. Dus je bent al fout omdat je een HD7 image download.

• inbedrijf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 15:54
Het is en blijft natuurlijk een actie die wettelijke niet wordt toegelaten, wat MS er mee gaat doen weet je nooit.

Ik hoop dat mensen die de code hebben ontvangen deze hebben opgeslagen omdat je bij een hardreset dezelfde code weer nodig hebt.

Daarnaast ben ik erg content met de WP7 op mijn HD2 had niet verwacht dat hij zo soepel zou draaien, maar eigenlijk alles werkt.

• J0ey
quote:
Barfman schreef op zondag 16 januari 2011 @ 00:32:
[...]

Tja, als jij het vreemd vind, dan zou ik zeggen,vraag een activatie key aan. Je moet wel je telefoonnummer, account gegevens van windows live, geldig email adress etc... opgeven. Ik zeg niet dat ze advocaten gaan sturen, maar als ze iets gaan ondernemen, dan ben je gewoon de lul. Het is gewoon fraude, en daar kan je een leuke boete of straf voor krijgen.
Ja, maar kijk eens hoeveel miljoenen computers er zijn met een illegale Windows XP/Vista/7. Het zou volgens mij veel logischer te zijn om die aan te pakken i.p.v de paar duizend mensen(?) met WP7 op hun HD2. Dat ze ons Live ID bannen zou ik nog in kunnen komen, maar ook dit lijkt mij sterk. Kunnen ze eigenlijk wel zien dat wij een HD2 hebben? Omdat door de hack de telefoon voor de software veranderd in een HTC HD7?

• Tarabass
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19:42

Tarabass

Webmaster

Ik ben erg verheugd te lezen dat het werkt. Ik heb nog nooit mijn telefoon geflashed, dus moet mij eerst maar eens goed in gaan lezen. Wel moet ik de huidige rom volledig kunnen backuppen, net zoals mijn contacten etc.. Ben erg benieuwd :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*