Ik heb al een tijdje WP7 draaien en vorige week had ik ineens het probleem dat hij nadat de accu leeg was niet meer wilde opstarten. Hij bleef maar rebooten.
Uiteindelijk na flink wat lezen op XDA bleek dat WP7 op de HD2 heel erg kieskeurig is met de sdcards.
Ik weet niet of het aan de custom roms ligt, maar ik heb meerdere geprobeerd met hetzelfde probleem.
Zodra ik de sdcard eruit haalde, bootte hij als een dolle en was hij ook veel sneller.De sdcard die problemen gaf was een 8GB Kingston SDC4 card.
Vervolgens heb ik mijn originele 2GB SanDisk sdcard erin gedaan. Dit is de originele kaart die bij de telefoon zat. Ik merkte direct dat WP7 met deze kaart heel veel sneller was. Na het opstarten bij een hardreset moet je alles weer opnieuw instellen en gaat de telefoon als laatste nog wat apps installeren. Dit laatste proces duurde met de Kingston 5-10 minuten. Met de Sandisk was het in 5 sec klaar.
Ook het OS reageert veel sneller en het sideloaden van apps ging ook een factor 10-20 sneller.
Helaas was de 2 GB Sandisk ook niet vlekkeloos. Uiteindelijk op het XDA forum gekeken met welke kaart de minste problemen waren en utieindelijk een Sandisk 8 GB microSD HC Class 2 besteld.
pricewatch: Sandisk microSDHC 8GB Class 2
Vandaag binnen gekregen en alles werkt als een zonnetje. Ik hou het de komende weken in de gaten of alles goed blijft werken. Het schijnt dat juist de kaarten met een class 2 of 4 beter werken dan de snellere kaarten van class 8 of 10.
Iedereen met problemen met vastlopers, verlies van data, constante reboots etc zou ik aanraden om even 12 euro uit te geven aan een nieuw kaartje. Het is echt een totaal andere ervaring.
Alle info heb ik vanaf xda forum gehaald, dus alle credits mogen daar naar toe.