Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moost01 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:48:
[...]

Nederland 1 HD "test" vrij op DVB-C bij ONE.
Zou het dan toch.....
Serieus?

/edit

Inderdaad. Zit in de nieuwe 368 Mhz TS waar ze Travel Channel ook in gestopt hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos5
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07-2023
Ik zit zelf bij ONE, met momenteel alleen analoge TV (en internet + bellen). Nu zit ik erover te denken om misschien iphion of IPTV te nemen.

Echter over iphion zie ik in dit forum (en verder eigenlijk ook niet) maar bar weinig gebruikers ervaringen. Alleen de test ervaringen van Alexander01 (dank daarvoor) in maart van dit jaar.

Zijn er dan zo weinig gebruikers van iphion of reageren die alleen maar via het eigen my.iphion forum op de iphion site ? Het maakt mijn keuze in ieder geval lastiger, omdat ik het wel op prijs zou stellen om meer gebruikers ervaringen met iphion te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb sinds gisteren 23:00 ofzo geen internet meer in Veldhoven via onsbrabantnet. Meer mensen hier last van? Ik kan niks vinden over een evt storing. Ik heb verder ook niks gedaan met mijn netwerk en ik kan mijn eigen PCs op het netwerk wel benaderen dus het lijkt extern te zijn.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zonoskar schreef op maandag 25 juli 2011 @ 07:54:
Ik heb sinds gisteren 23:00 ofzo geen internet meer in Veldhoven via onsbrabantnet. Meer mensen hier last van? Ik kan niks vinden over een evt storing. Ik heb verder ook niks gedaan met mijn netwerk en ik kan mijn eigen PCs op het netwerk wel benaderen dus het lijkt extern te zijn.
Heb je al je modem + router een powercycle gegeven? En indien je IPTV hebt, werkt dat nog wel?

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 25-07-2011 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

ik222 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 09:16:
Heb je al je modem + router een powercycle gegeven? En indien je IPTV hebt, werkt dat nog wel?
Ik heb geen IPTV. Ik kreeg op wonderbaarlijke wijze een DM van OBN (waarvoor dank, ze lezen hier dus schijnbaar mee) en zij vertelden me dat er geen router/PC gezien werd achter mijn modem. Ik kijk vanavond even of die nog goed aangesloten is, kan zijn dat mijn UTP stekker eruit ligt. Ik ben gisteren wel bezig geweest om een printer aan mijn router te hangen en die zichtbaar te maken op mijn netwerk, maar ik dacht dat ik niks kapot gemaakt had.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:02
marcos5 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:28:
Ik zit zelf bij ONE, met momenteel alleen analoge TV (en internet + bellen). Nu zit ik erover te denken om misschien iphion of IPTV te nemen.

Echter over iphion zie ik in dit forum (en verder eigenlijk ook niet) maar bar weinig gebruikers ervaringen. Alleen de test ervaringen van Alexander01 (dank daarvoor) in maart van dit jaar.

Zijn er dan zo weinig gebruikers van iphion of reageren die alleen maar via het eigen my.iphion forum op de iphion site ? Het maakt mijn keuze in ieder geval lastiger, omdat ik het wel op prijs zou stellen om meer gebruikers ervaringen met iphion te lezen.
Geen ervaring met Iphion, ik heb IPTV, en ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er heel veel Iphion-gebruikers zijn in Eindhoven. Iphion is gelanceerd toen IPTV net een paar maanden op gang was in Eindhoven, dus alle bestaande klanten die meer dan analoog wilden hadden net IPTV, lijkt mij. Ook zie ik op papier althans geen enkel voordeel van Iphion boven IPTV, alleen maar nadelen, de streams zullen niet beter zijn dan de Glashart Media streams op IPTV (en sommige zelfs slechter, afkomstig van KPN, lagere bitrate, geherencodeerd vanaf de bron), en meer dichtgetimmerd, niet met eigen HTPC-apparatuur te benaderen (is bij IPTV ook niet officieel ondersteund natuurlijk, maar tot nu toe wel handig, voor wie dat fijn vindt).

Niet om het product Iphion te willen bashen, want nogmaals ik heb er zelf dus geen ervaring mee, maar gezien het gebrek aan reacties verder zijn dit toch wel een beetje de feiten volgens mij.

EDIT: Oh ja, een verschil is dat Iphion "bovenop" je gewone internetverbinding werkt: het Iphion-kastje kan gewoon in je router geprikt worden als ware het een extra computer. IPTV daarentegen staat meer "naast" je internetverbinding: het IPTV Amino-kastje wordt rechtstreeks op je glasvezelmodem aangesloten. Afhankelijk van je situatie zou het een handiger kunnen zijn dan het andere, omdat er bijvoorbeeld meer extra bekabeling nodig is.

[ Voor 11% gewijzigd door odo966 op 25-07-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
Nieuw op IPTV bij ONE op kanaal 253 een verkoopzender o.a. voor erotiek (hulpmiddelen & kleding) & Tommy Teleshopping.

NL Live TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Moost01 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:01:
Nieuw op IPTV bij ONE op kanaal 253 een verkoopzender o.a. voor erotiek (hulpmiddelen & kleding) & Tommy Teleshopping.

NL Live TV
Beetje onlogische plek tussen een 3D kanaal en Travel HD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen last in Veldhoven (100mbit) waarvan alleen de download ± 10% gezakt is sinds vorige week vrijdag? beetje raar dat het bijna een jaar dezelfde snelheid is geweest en nu dat veranderd is. volgens de netwerkbeheerder is er niks veranderd maar hier ligt het probleem toch echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt gelijk, hier (Valkenswaard) ook nog maximaal 10,6 MB/sec terwijl dat eerst 11,3 of 11,4 MB/sec was. Niet echt een probleem (zeker gezien het feit hieronder) maar wel opvallend. Heb het gemeten door meerdere grote bestanden te downloaden waaronder van de officiele testsite (speedtest.onsbrabantnet.nl).

Heb even wat meer testen gedaan maar de totale doorvoer door de CPE (Internet + IPTV) is wel gelijk gebleven. Er zit dus echt puur een beperking in wat maximaal aan internetsnelheid beschikbaar is. Namelijk als je nu bijvoorbeeld Een SD aan zet op IPTV (dat is een stream van 3 a 4 Mbit) en vervolgens de speedtest op speedtest.onsbrabantnet uitvoert blijkt dat het aan hebben van die IPTV stream nu geen invloed heeft op het testresultaat. Dit terwijl je normaal zag dat de bandbreedte van de IPTV stream afging van het behaalde resultaat bij de snelheidstest (dit dus omdat de uplink naar de CPE een 100 Mbit verbinding is) .

[ Voor 13% gewijzigd door ik222 op 29-07-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje voor de bevestiging. Ik heb geen IPTV, wel precies dezelfde snelheid. 8)7
De upload is wel 100%.

Als ik het zo zie dat zal iedereen met OBN dit hebben. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
Hallo,

Ik krijg sinds kort onderstaande melding na verzenden van een e-mail:

Final-Recipient: rfc822; geert***@hotmail.com
Original-Recipient: rfc822;geert***@hotmail.com
Action: failed
Status: 5.0.0
Remote-MTA: dns; mx1.hotmail.com
Diagnostic-Code: smtp; 550 SC-004 (COL0-MC1-F7) Unfortunately, messages from
88.***.1.175 weren't sent. We recommend that you contact your Internet
service provider. The problem is that too many unwanted messages have been
sent from the following IP address above. You can also refer your provider
to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.

Er zou sprake zijn dat ik spam verstuurd zou hebben via ONE, maar vorige week werkte het nog.
Ook is er bij mensen in mijn adressenlijst niets bekend van ontvangen spam-berichten.
Pc is gecheckt op virus (Avast) en mailware (MalwareBytes), maar is clean.

Iemand een idee hoe dit op te lossen ??

[ Voor 18% gewijzigd door Moost01 op 30-07-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is je pc besmet? Zo te zien heb je ongewenste berichten verstuurt.

Edit: Heb je ook al eens superantispyware geprobeert?

zit net te denken. Heb je geen nieuw ip adres gekregen, die geblacklist is?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 13:28:

zit net te denken. Heb je geen nieuw ip adres gekregen, die geblacklist is?
Inmiddels een melding op de site bij ONE: Mail Blacklisted
Naar een oplossing word gezocht.

[ Voor 31% gewijzigd door Moost01 op 01-08-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg al dagen lang een berg phishing mails op mijn OBN email. Meer mensen last van?

En het is niet eens fatsoenlijk nederlands

Een voorbeeld:
IT Service,

U heeft overschreden de limiet van 23.432 opslag op uw mailbox ingesteld
door uw WEB ITSERVICE / Administrator, en je zult problemen in het verzenden
van en ontvangen van e-mails Until You Re-valideren. Je moet bij te werken
door
middel van deze informatie hieronder om uw account te valideren.
HIERONDER Bevestig uw e IDENTITEIT.
---------------------------------
Volledige Namen :
E-mailadres :
Gebruikersnaam :
wachtwoord :
Bevestig Wachtwoord :
Geboortedatum :
Geslacht :

Let op!
Niet om dit te doen, zal resulteren in een beperkte toegang tot uw mailbox.
Mocht u uw account update binnen drie dagen van deze update
kennisgeving zal uw account definitief worden gesloten.

Met vriendelijke groet,

IT Service
System Administrator

Dit is een administratieve Boodschap van IT Service. het is
geen spam. Van tijd tot tijd, zal IT Service stuurt u een
dergelijkeberichten om belangrijke informatie over te
communiceren uw abonnement.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcos5 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:28:
Het aantal iphion gebruikers groeit inmiddels goed. Niet alleen in Eindhoven, iphion is nu ook beschikbaar op het GNA glasvezelnetwerk in Amsterdam en in heel Zuid-Oost Brabant waar Edutel levert. De gebruikers zijn dus redelijk verspreid.

Het product is sinds begin dit jaar behoorlijk doorontwikkeld. We voegen regelmatig zenders toen en diensten zoals Uitzending Gemist en YouTube. Nu zijn we ondermeer bezig met het ontwikkelen van verschillende remote control apps. Daarmee kan je de iphion ontvanger via smartphone of tablet bedienen.

Wij willen jou natuurlijk graag als klant van dit mooie product. Maar daarin ben ik niet geheel objectief. ;)

En als je mee wilt ontwikkelen. We zoeken nog ontwikkelaars (c, linux, video encoding, app development, web development).

- Merien ten Houten

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:56:
Ik krijg al dagen lang een berg phishing mails op mijn OBN email. Meer mensen last van?

En het is niet eens fatsoenlijk nederlands

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moost01 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:13:
[...]

Dankje. op de site van Onsbrabantnet staat hetzelfde. Ik heb van het weekend ook een abuse melding gemaakt.

http://www.onsbrabantnet....-en-msn-phishing-e-mail-0

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:07:
Je hebt gelijk, hier (Valkenswaard) ook nog maximaal 10,6 MB/sec terwijl dat eerst 11,3 of 11,4 MB/sec was. Niet echt een probleem (zeker gezien het feit hieronder) maar wel opvallend. Heb het gemeten door meerdere grote bestanden te downloaden waaronder van de officiele testsite (speedtest.onsbrabantnet.nl).

Heb even wat meer testen gedaan maar de totale doorvoer door de CPE (Internet + IPTV) is wel gelijk gebleven. Er zit dus echt puur een beperking in wat maximaal aan internetsnelheid beschikbaar is. Namelijk als je nu bijvoorbeeld Een SD aan zet op IPTV (dat is een stream van 3 a 4 Mbit) en vervolgens de speedtest op speedtest.onsbrabantnet uitvoert blijkt dat het aan hebben van die IPTV stream nu geen invloed heeft op het testresultaat. Dit terwijl je normaal zag dat de bandbreedte van de IPTV stream afging van het behaalde resultaat bij de snelheidstest (dit dus omdat de uplink naar de CPE een 100 Mbit verbinding is) .
Vandaag heeft de klantenservice me weer terug gebeld en wilden ze een monteur sturen. Dit lijkt me niet echt nodig, gezien het in het netwerk zelf zit. Ik heb ze nogmaals verwezen naar dit topic. Ik heb er wel bijgezegd als er een eenzijdige wijziging doorgevoerd wordt, ze de klanten gerust op de hoogte mogen stellen. De verlaging is niet een groot drama, maar toen ik nog ADSL had was dit ruim de helft van mijn snelheid die ik haalde. Ze waren het hier wel met me eens en gingen het verder uitzoeken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Moost01 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:13:
[...]

Probleem is nog steeds actueel. Onhandig :/

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:44
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 23:00:
[...]

Vandaag heeft de klantenservice me weer terug gebeld en wilden ze een monteur sturen. Dit lijkt me niet echt nodig, gezien het in het netwerk zelf zit. Ik heb ze nogmaals verwezen naar dit topic. Ik heb er wel bijgezegd als er een eenzijdige wijziging doorgevoerd wordt, ze de klanten gerust op de hoogte mogen stellen. De verlaging is niet een groot drama, maar toen ik nog ADSL had was dit ruim de helft van mijn snelheid die ik haalde. Ze waren het hier wel met me eens en gingen het verder uitzoeken. :+
Hier in Geldrop ook het zelfde probleem... max 10.6 ipv de bijna 12 die ik eerst haalde... (heb geen IP-TV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu dat ik gemeld heb dat meer mensen er last van hebben, hoor ik niks meer van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 11:46:
Nu dat ik gemeld heb dat meer mensen er last van hebben, hoor ik niks meer van ze.
Ook hier op het forum is het "oorverdovend" stil..... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotone
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Heeft iemand al iets meer gehoord over de plannen voor HD tv op DVBC bij ONE?
Het testkanaal voor nederland 1 is beschikbaar en smaakt naar meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:05
Is dat HD testkanaal op DVB-C er ook voor OnsBrabantNet?

Edit: Heb zojuist een zender update gedaan op m'n TV. Er werden geen nieuwe zenders gevonden. Helaas dus geen HD zenders op DVB-C bij OnsBrabantNet.

[ Voor 57% gewijzigd door slow whoop op 10-08-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
slow whoop schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:34:

Edit: Heb zojuist een zender update gedaan op m'n TV. Er werden geen nieuwe zenders gevonden. Helaas dus geen HD zenders op DVB-C bij OnsBrabantNet.
Mijn opa en oma hebben DVB-C van OBN en die hebben er een NL1 HD Testkanaal bij op nummer 46 (na Travel Channel). Dus hij zit er wel degelijk lijkt me.

Verwijderd

slow whoop schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:34:

Jawel hoor. Ned1 HD staat als het goed is helemaal achteraan. ;)

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:05
Ha, jullie hebben gelijk! Bij mij staat Ned1 HD ook op 46. Dat is dan waarschijnlijk een keer gebeurd tijdens een automatische zender update. Met zappen kom ik meestal niet verder dan kanaal 10, dus het was me nog niet opgevallen.

Jammer dat het HD kanaal niet gewoon op 1 staat, maar het ziet er wel wat strakker uit.

Ik kan er overigens niets over vinden op de website van OnsBrabantNet. Ik zou verwachten dat ze er toch ruchtbaarheid aan zouden geven. Ik kan me voorstellen dat een hoop mensen het nu hebben, zonder dat ze het weten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:22:
Meer mensen last in Veldhoven (100mbit) waarvan alleen de download ± 10% gezakt is sinds vorige week vrijdag? beetje raar dat het bijna een jaar dezelfde snelheid is geweest en nu dat veranderd is. volgens de netwerkbeheerder is er niks veranderd maar hier ligt het probleem toch echt niet.
Ik wil iedereen oproepen die hetzelfde probleem ervaren om contact op te nemen met de klantenservice. Alleen op deze manier kan het probleem opgelost worden omdat er nu nog steeds geen klachten zijn over de snelheid. De klantenservice vond dit nog niet zo'n slecht idee.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 20:32 ]

Verwijderd

slow whoop schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 07:31:
Ha, jullie hebben gelijk! Bij mij staat Ned1 HD ook op 46. Dat is dan waarschijnlijk een keer gebeurd tijdens een automatische zender update. Met zappen kom ik meestal niet verder dan kanaal 10, dus het was me nog niet opgevallen.

Jammer dat het HD kanaal niet gewoon op 1 staat, maar het ziet er wel wat strakker uit.

Ik kan er overigens niets over vinden op de website van OnsBrabantNet. Ik zou verwachten dat ze er toch ruchtbaarheid aan zouden geven. Ik kan me voorstellen dat een hoop mensen het nu hebben, zonder dat ze het weten.
Hij staat nog op 46 omdat ze het eerst willen testen (hij heet ook Nederland 1 HD 'test'). In het verleden zijn er namelijk nogal wat stabiliteitsproblemen geweest bij het toevoegen van HD-zenders aan het DVB-C signaal. Zodra de test klaar is zullen ze hem wel instellen als HD-simulcast van de normale Nederland 1 (dan komt 'ie wel automatisch op 1 bij een DVB-C-HD ontvanger) en dan zal de rest van de Nederlandse zenders ook wel toegevoegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
Laatste weken veel haperingen in opgenomen programma's bij pvr van ONE. Soms lopen ze ook vast op een bepaald punt en zijn niet meer verder af te spelen.

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotone
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
De EPG in het DVB-C signaal van de nederlandse zenders werkt bij mij niet.
Helpdesk gesproken, ze gaan het verder uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosfazant
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 14:02
sanderrink schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:53:
Laatste weken veel haperingen in opgenomen programma's bij pvr van ONE. Soms lopen ze ook vast op een bepaald punt en zijn niet meer verder af te spelen.

Meer mensen last van?
Ja, hier (Meerhoven) ook (af en toe) last van. Heb voor de zekerheid de connectie via de homeplugs nog eens gecontroleerd maar daar is niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Laatst online: 14-09 07:39
Hebben anderen hier met een op Windows 7 MCE gebaseerde HTPC ook last van blokjes op HD zenders zoals National Geographic (NGC)? Soms doet hij het gewoon, maar dan ineens krijg ik 'blokjes' in beeld die fragmenten van vorige beelden bevatten. Ook hebben de Discovery HD zenders (Animal Planet HD, Dicoverry HD showcase) last van een 'knipperend' beeld. Iedere paar seconden zit er een frame tussen die een stuk lichter is dan de anderen.
De Nederlandse HD zenders doen het zonder problemen, dus het lijkt me niet aan de bandbreedte te liggen. Ook al het andere HD materiaal dat ik bekijk (WMV, x264, etc) doet het gewoon goed.

Ik denk zelf dat er iets fout gaat met het decoderen van het beeld op mijn HTPC, maar vraag me af of anderen dit gedrag ook hebben gezien. Mijn HTPC gebruikt (als alles goed werkt) de ATI videokaart voor het decoderen (ATI HD 6450). De processor is een Intel Core i3 2100.

Met de Amino heb ik niet getest, maar ik neem aan dat het beeld hierop wel goed is (aangezien er anders wel een melding van zou zijn in dit topic ;) ). Overigens zit ik bij ONE (WDGO dus).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
OnsDenis schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:48:
[...]

Misschien heb ik wel interesse.
Zie hier: AMINO 130M.

[ Voor 11% gewijzigd door Moost01 op 16-08-2011 18:00 ]

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:02
Migratie e-mailaccounts naar nieuwe omgeving
25 augustus zal Edutel starten met het migreren van uw e-mailaccount naar een nieuwe mailomgeving. [...] Om de kwaliteit van onze dienstverlening te kunnen waarborgen, nemen wij op korte termijn nieuwe mailservers in gebruik. Met deze nieuwe servers zijn wij voorbereid op toekomstige groei en verdere ontwikkelingen op het gebied van e-mail. [...]
Bron: http://www.onsbrabantnet....unts-naar-nieuwe-omgeving

Na verscheidene problemen met de emaildiensten de afgelopen tijd, gaan ze het nu blijkbaar over een andere boeg gooien.

• onigiri
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
gelukkig weer iemand die dit hier post. van onsneteindhoven krijg ik nooit info over aanstaande werkzaamheden.
Heb net ook een verzoek gedaan aan onsneteindhoven om dat te verbeteren, misschien meer mensen die daar even een mailtje aan willen wagen?
Het mail adres: info@onsneteindhoven.nl

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
BobEvers schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 18:12:
gelukkig weer iemand die dit hier post. van onsneteindhoven krijg ik nooit info over aanstaande werkzaamheden.
Heb net ook een verzoek gedaan aan onsneteindhoven om dat te verbeteren, misschien meer mensen die daar even een mailtje aan willen wagen?
Het mail adres: info@onsneteindhoven.nl
Als je gewoon op de website kijkt van onsneteindhoven zie je aan de rechterzijde hetzelfde staan over dit onderhoud... kunt ook gewoon iets roepen...

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onigiri
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wagij schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:18:
[...]
Als je gewoon op de website kijkt van onsneteindhoven zie je aan de rechterzijde hetzelfde staan over dit onderhoud... kunt ook gewoon iets roepen...
Het punt is niet dat de info niet op de website staat, daar staat het inderdaad wel, maar hoeveel mensen kijken daar regelmatig (dagelijks?) naar?
Bij alle andere voorzieningen krijg ik van te voren een mail of brief dat er werkzaamheden zijn. Waarom dan niet bij internet/telefoon/tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje tussendoor.

Sinds wij hier klant zijn bij OnsBrabantNet, is het al meerdere keren voorgekomen, dat de factuur voor de maandelijkse abonnementskosten, gewoon niet aankomt.
Wel komt er enkele dagen later een betalingsherinnering in de bus, dus het is geen gevalletje verkeerd adres..

Het is nu, sinds wij klant zijn bij OBN, al enkele malen voorgevallen dat de maandelijkse factuur niet hier aankomt, maar de betalingsherinnering wel.

Wij hebben hier een tijdje terug al contact over gehad met OBN, en toen werd ons medegedeeld, dat het probleem bij OBN lag, en dat het dus niet onze fout was.

Nu kregen we onlangs dus wederom een betalingsherinnering, en hebben dus wederom de maandelijkse factuur niet binnen gekregen. :?
Ik heb inmiddels van meerdere mensen gehoord, dat die met hetzelfde probleem te maken hebben.

Nu kun je zeggen, waarom heb je dan geen automatische incasso?
Nou simpel vanwege het feit dat, toen wij klant werden bij OBN, er de eerste maanden regelmatig iets fout ging met de incasso, vandaar dat ik dat ik die automatische incasso eraf heb laten halen, maar ook dan lijkt het bij OBN niet allemaal goed te gaan.... :O

Nu wil ik deze week wederom contact hierover opnemen met OBN, maar voordat ik dat doe, wil ik hier even checken of er meer mensen zijn die ditzelfde probleem ervaren.

Heb je dus als klant van OBN geen automatische incasso, en komt het regelmatig voor dat je geen maandelijkse factuur ontvangt, maar wel enkele dagen later een betalingsherinnering, dan hoor ik dat graag van jullie, want dan kan ik wederom bij OBN aangeven dat ik niet de enigste ben die dit probleem heeft.

Alvast bedankt voor de evt. reacties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Factuur? Dat ding heb ik nog nooit gehad. ;)

Als je inlogt bij OBN dan kan je toch je factuur downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowLord schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:32:
Hebben anderen hier met een op Windows 7 MCE gebaseerde HTPC ook last van blokjes op HD zenders zoals National Geographic (NGC)? Soms doet hij het gewoon, maar dan ineens krijg ik 'blokjes' in beeld die fragmenten van vorige beelden bevatten. Ook hebben de Discovery HD zenders (Animal Planet HD, Dicoverry HD showcase) last van een 'knipperend' beeld. Iedere paar seconden zit er een frame tussen die een stuk lichter is dan de anderen.
De Nederlandse HD zenders doen het zonder problemen, dus het lijkt me niet aan de bandbreedte te liggen. Ook al het andere HD materiaal dat ik bekijk (WMV, x264, etc) doet het gewoon goed.

Ik denk zelf dat er iets fout gaat met het decoderen van het beeld op mijn HTPC, maar vraag me af of anderen dit gedrag ook hebben gezien. Mijn HTPC gebruikt (als alles goed werkt) de ATI videokaart voor het decoderen (ATI HD 6450). De processor is een Intel Core i3 2100.

Met de Amino heb ik niet getest, maar ik neem aan dat het beeld hierop wel goed is (aangezien er anders wel een melding van zou zijn in dit topic ;) ). Overigens zit ik bij ONE (WDGO dus).
Dit is bekend. Ik heb dit in het verleden met de IPTV pilot ook opgemerkt. En inderdaad, Nederland 1,2,3 HD werken wel gewoon, maar de RTL's enzo geven inderdaad knipperend beeld of je krijgt steeds eerdere frames door het beeld te zien te zien gecombineerd met groene blokken.

Dit is een codec issue waarbij het probleem volgens mij bij het DXVA gebeuren ligt. Het is namelijk zo dat ik dit probleem op mijn desktop pc met oude nVidia 8800GTX wel had, maar op mijn laptop met ATI HD4570 niet. Dit terwijl beide op exact dezelfde manier geïnstalleerd en ingesteld waren. Het enige verschil was dus eigenlijk de videokaart driver (nVidia vs ATI). Zowel de Desktop als de Laptop gebruikten dezelfde standaard Microsoft H264 codec in Windows Media Center en Windows Media Player. Bij de desktop kreeg ik dat knipperen/frame loopen, terwijl de laptop geen problemen had met beide players. Ik had de desktop ook nog een keer van scratch af opnieuw geinstalleerd, maar dat maakte geen verschil.

In VLC deed 'ie het overigens wel gewoon goed, maar daar wordt dus niet die Microsoft codec gebruikt en ook geen DXVA.

Ik had het ook nog op een laptop van een kennis getest (met ATI HD3470) en daar ging het ook gewoon goed. Het is dus wel typisch dat het met jou ATI HD 6450 wel problemen geeft... Misschien eens proberen om de onboard Intel in de BIOS uit te zetten zodat je zeker weet dat die geen invloed meer heeft. En anders eens een oudere ATI driver proberen (Catalyst 10.x of 9.x). Met Catalyst 11.x heb ik het namelijk nooit getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Laatst online: 14-09 07:39
Met oudere ATI kaarten heb ik ook problemen gehad met HDTV, maar deze doet het voor alle HD kanalen, behalve de genoemde, gewoon goed.
Overigens zie ik geen groene blokken (behalve wanneer er wat fout gaat met de IPTV stream, maar dat is op SD kanalen ook :D ).

Ik zal eens kijken of de Intel kaart uitgeschakeld kan worden in de BIOS. De laatste keer dat ik zocht kon ik het niet vinden (maar ook niet heel goed gekeken).

Ik zal iig eens met VLC proberen om uit te sluiten dat het probleem niet ergens anders ligt.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 16:01:
Even een vraagje tussendoor.

Sinds wij hier klant zijn bij OnsBrabantNet, is het al meerdere keren voorgekomen, dat de factuur voor de maandelijkse abonnementskosten, gewoon niet aankomt.
Wel komt er enkele dagen later een betalingsherinnering in de bus, dus het is geen gevalletje verkeerd adres..

Het is nu, sinds wij klant zijn bij OBN, al enkele malen voorgevallen dat de maandelijkse factuur niet hier aankomt, maar de betalingsherinnering wel.

Wij hebben hier een tijdje terug al contact over gehad met OBN, en toen werd ons medegedeeld, dat het probleem bij OBN lag, en dat het dus niet onze fout was.

Nu kregen we onlangs dus wederom een betalingsherinnering, en hebben dus wederom de maandelijkse factuur niet binnen gekregen. :?
Ik heb inmiddels van meerdere mensen gehoord, dat die met hetzelfde probleem te maken hebben.

Nu kun je zeggen, waarom heb je dan geen automatische incasso?
Nou simpel vanwege het feit dat, toen wij klant werden bij OBN, er de eerste maanden regelmatig iets fout ging met de incasso, vandaar dat ik dat ik die automatische incasso eraf heb laten halen, maar ook dan lijkt het bij OBN niet allemaal goed te gaan.... :O

Nu wil ik deze week wederom contact hierover opnemen met OBN, maar voordat ik dat doe, wil ik hier even checken of er meer mensen zijn die ditzelfde probleem ervaren.

Heb je dus als klant van OBN geen automatische incasso, en komt het regelmatig voor dat je geen maandelijkse factuur ontvangt, maar wel enkele dagen later een betalingsherinnering, dan hoor ik dat graag van jullie, want dan kan ik wederom bij OBN aangeven dat ik niet de enigste ben die dit probleem heeft.

Alvast bedankt voor de evt. reacties. :)
Een factuur krijgt je alleen als je € 2,50 per maand extra betaald. Zo niet gaat OBN er van uit dat je de factuur online opzoekt. Weet je of je voor een factuur betaalt?

De betalingstermijn van de factuur is 14 dagen vanaf de 1e van de maand. Dus wanneer je na "enkele dagen" een herinning krijgt vermoed ik dat OBN het bedrag heeft proberen te incasseren maar omdat de automatische incasso niet lukt (geblokkeerd door je bank?) sturen ze hierna een herinnering.

Volgens mij kun je op mijnbrabantnet zien of je bent aangemeld voor automatische incasso. Check of er een rekeningnummer onder "mijn gegevens" staat. Dit is geen 100% garantie maar klopt meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Maandelijkse factuur? Die heb ik nog nooit gehad! :D

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Heeft iemand ervaring met een Amino box die gewoon niet goed is?
Veel vastlopen, alleen spanningsloos maken helpt om de box weer te laten werken.
UTP bekabeling is 100% in orde.

Wordt dit omruilen of komt er eerst nog een monteur langs.
Die natuurlijk niets gaat vinden om dat het vastlopen van de box willekeurig gebeurd.

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
Ik ben een huis aan het bouwen in Son en zit dus ook in het OBN gebied. Het is alleen een nieuwbouwwijk en dus moet de kabel nog in de straat gelegd worden. Volgens de klantenservice kan dat enkele maanden duren, afhankelijk van hoe snel de gemeente werkt. Oplevering is echter over 2 maanden. Iemand ervaringen met de werkelijke duur?

Verder ben ik nog steeds de vergelijking aan het maken tussen OBN en UPC, en dan het 3 in 1 pakket, snelste variant. Buiten het feit dat OBN een veel snellere upload heeft, heb ik nog niet echt argumenten gevonden om over te stappen. Uiteraard gebruiken ze verschillende technieken. Met de kans dat hier alleen OBN adepten zitten, toch de vraag waarom ik voor het een danwel het ander zou moeten kiezen.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Biedt OnsBrabantNet ook een nieuwsserver aan bij haar internet over glasvezel? Zo ja, met welke retentie en snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Holgersson schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:15:
Biedt OnsBrabantNet ook een nieuwsserver aan bij haar internet over glasvezel? Zo ja, met welke retentie en snelheid?
Ja ze bieden een nieuwsserver aan, retentie is zeer goed te noemen. Posts van meer dan een jaar oud haal ik zelfs nog zonder problemen binnen. Snelheid is wel beperkt tot 2Mbit met 4 verbinding (0,5 Mbit per verbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

coelho schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:47:
Ik ben een huis aan het bouwen in Son en zit dus ook in het OBN gebied. Het is alleen een nieuwbouwwijk en dus moet de kabel nog in de straat gelegd worden. Volgens de klantenservice kan dat enkele maanden duren, afhankelijk van hoe snel de gemeente werkt. Oplevering is echter over 2 maanden. Iemand ervaringen met de werkelijke duur?
Bouw je het huis zelf of is het een nieuwbouwwijk?

Sinds vorig jaar woon ik zelf ook in een nieuwbouwwijk binnen het OBN gebied. Bij mij was de glasvezelkabel bij oplevering al geinstalleerd (bleek trouwens niet goed te werken omdat een uitvoerder een piketje precies door de glasvezelkabel had geslagen!). De wijk waar ik woon grenst trouwens wel aan een bestaande weg, misschien dat dat meespeelt. Kan me voorstellen dat als de wijk een aantal km van andere huizen afstaat dat het een tikkeltje lastiger wordt.

Als ik me niet vergis duurde het bij mij ongeveer 3-4 weken na aanvraag (+1 week reparatie van de kabel) voordat de glasvezelkabel aangesloten werd in de meterkast. Ik had daar zelf wel rekening mee gehouden (geen dag zonder tv/internet hé :/ ), maar misschien is dit een handige tip voor je.

[ Voor 4% gewijzigd door elvis84 op 24-08-2011 22:46 . Reden: 2e alinea ging over aansluiten meterkast, niet aanleggen glasvezel ]

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
coelho schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:47:
Het is de bedoeling dat de glasvezelaansluiting klaar is voordat de woning is opgeleverd. De klantenservice van OBN kan hier inderdaad weinig over zeggen, het realiseren van de aansluiting is volledig in handen van Reggefiber en haar aannemers.

Het helpt wel om ruim van tevoren je aanvraag te doen.
Verder ben ik nog steeds de vergelijking aan het maken tussen OBN en UPC, en dan het 3 in 1 pakket, snelste variant. Buiten het feit dat OBN een veel snellere upload heeft, heb ik nog niet echt argumenten gevonden om over te stappen. Uiteraard gebruiken ze verschillende technieken. Met de kans dat hier alleen OBN adepten zitten, toch de vraag waarom ik voor het een danwel het ander zou moeten kiezen.
Qua internet zal bij UPC je snelheid fluctueren afhankelijk van dag, tijdstip en drukte, dit ondervind ik dagelijks. Bij OBN heb ik dat nog nooit gehad.

Voor de rest is het aanbod redelijk vergelijkbaar. UPC heeft film1 en sport1, OBN niet. UPC heeft iets lagere maandlasten in het goedkoopste pakket. OBN heeft dan wel weer 6 maanden gratis en beduidend lagere gesprekskosten. Bij OBN koop je een recoder/ontvanger, bij UPC huur je.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Gisteren voor de eerste keer iets raars gehad met een opname van Ned1 op de M532; het was door de haperingen niet goed terug te kijken. De M532 liep zelfs vast. Dan de opname maar verwijderd :(

Yo.

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 11:22
Heeft iemand ook opgemerkt dat RTL Gemist de afgelopen 2 dagen niet is bijgewerkt?
Of werkt het momenteel weer.

Doe maar een onsje meer...

• coelho
elvis84 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:32:

Bouw je het huis zelf of is het een nieuwbouwwijk?
Ik bouw zelf en had van de lange aansluittijden gehoord, vandaar dat ik ruim 2 maanden van te voren dit al wil regelen.
Hulkiedulkie schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 23:57:

Qua internet zal bij UPC je snelheid fluctueren afhankelijk van dag, tijdstip en drukte, dit ondervind ik dagelijks. Bij OBN heb ik dat nog nooit gehad.

Voor de rest is het aanbod redelijk vergelijkbaar. UPC heeft film1 en sport1, OBN niet. UPC heeft iets lagere maandlasten in het goedkoopste pakket. OBN heeft dan wel weer 6 maanden gratis en beduidend lagere gesprekskosten. Bij OBN koop je een recoder/ontvanger, bij UPC huur je.
Fluctuerende snelheid is niet iets wat ik herken van UPC. Heb in mijn huidige woning Fiber Power 60Mb en haal ongeacht het tijdstip zo'n 50-55Mb. Dit is wel 100km verderop, maar kan me niet voorstellen dat het regionaal scheelt. Overigens biedt OBN nu de ontvanger gratis aan t/m 31aug.

• coelho
Doe ik er bij OBN trouwens goed aan om bij de dedicated draad voor Cat 6 te kiezen of is Cat 5e ook goed?
De rest van mijn netwerk is Cat 5e, maakt het in combinatie nog iets uit?

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Hoi,

Ik las in de TS al dat het niet mogelijk was om via een router de IPTV aan te sluiten, wat ik me nu wel afvroeg of het mogelijk is om via 2 dedicated accesspoints een iptv aan te sluiten een beetje het volgende idee.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-5fT4c3lH0iE/TlYA31W0DtI/AAAAAAAAAZ0/7t13WlemOKE/s640/netwerk.JPG

Ik heb het al geprobeerd met homeplugs, maar die zien elkaar niet als ik de beschikbare stopcontacten gebruik.

[ Voor 16% gewijzigd door Gizzy op 25-08-2011 10:10 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

• Hulkiedulkie
Gizzy schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:07:
Hoi,

Ik las in de TS al dat het niet mogelijk was om via een router de IPTV aan te sluiten, wat ik me nu wel afvroeg of het mogelijk is om via 2 dedicated accesspoints een iptv aan te sluiten een beetje het volgende idee.

[afbeelding]

Ik heb het al geprobeerd met homeplugs, maar die zien elkaar niet als ik de beschikbare stopcontacten gebruik.
Technisch kan het.

Aangezien een kabel leggen blijkbaar lastig voor je is zit er waarschijnlijk obstakels tussen. Dus ik betwijfel of je genoeg constante bandbreedte kunt halen. En zelfs als dit wel het geval is kan een buurman die toevallig op hetzelfde kanaal zit je signaal verstoren.

• Gizzy
Hulkiedulkie schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:26:
[...]

Technisch kan het.

Aangezien een kabel leggen blijkbaar lastig voor je is zit er waarschijnlijk obstakels tussen. Dus ik betwijfel of je genoeg constante bandbreedte kunt halen. En zelfs als dit wel het geval is kan een buurman die toevallig op hetzelfde kanaal zit je signaal verstoren.
Signaal wordt geen probleem. Ik neem het kanaal met de minste andere signalen erop. Voor de rest is het leggen van een kabel inderdaad een issue. Electricien gevraagd of hij het kon doen, het zou niet gaan zonder breken, hij ging geen cat5e langs 220v leggen, schijnbaar mag zwakstroom niet direct langs 220v. Met 2 dedicated 300mbit accesspoints zou ik toch genoeg bandbreedte moeten halen. De afstand is minimaal (4m) en er zit niet zoveel tussen wat betreft obstakels (2 keer een houten deur). Mijn huidige wifi zal ik apart houden van deze twee, ze krijgen een apart kanaal, aparte ssid etc.

Nog andere mensen met de mening dat het technisch zou kunnen, een bevestiging uit de praktijd is natuurlijk altijd goed!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
Holgersson schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:15:
Hier staat het in de TS: Newsservers met binaries [Deel 11]

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Had ik gezien, maar weinig vertrouwen in aangezien mijn huidige provider (XS4ALL) al niet eens bekend is.
Blijkbaar klopt de snelheid van 2Mbps en 60 dagen retentie? Dat schiet natuurlijk niet op ;)

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
Holgersson schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:11:
[...]

Had ik gezien, maar weinig vertrouwen in aangezien mijn huidige provider (XS4ALL) al niet eens bekend is.
Blijkbaar klopt de snelheid van 2Mbps en 60 dagen retentie? Dat schiet natuurlijk niet op ;)
Ja, 2 Mbit inderdaad. En die 60 dagen is dus meer een vaag iets, zoals ik222 zegt.

Verwijderd

De retentie is ongeveer 400 dagen, alleen de snelheid had wel wat meer mogen zijn. 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, sinds gisteravond krijg ik alleen nog maar POP3 errors als ik mijn mail wil checken....

Kan het zijn dat dat nog te maken heeft met de migratie van de mailaccounts welke gepland stond voor gisteren (25 augustus)?

Meer mensen die hier last van hebben en/of een oplossing hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:59:
Hmmm, sinds gisteravond krijg ik alleen nog maar POP3 errors als ik mijn mail wil checken....

Kan het zijn dat dat nog te maken heeft met de migratie van de mailaccounts welke gepland stond voor gisteren (25 augustus)?

Meer mensen die hier last van hebben en/of een oplossing hebben?
Van de site van OBN http://www.onsbrabantnet....s-naar-nieuwe-omgeving-0:
• Mogelijke foutmelding bij gebruik van POP3 (extern e-mail programma):
De foutmelding verschilt per e-mailprogramma. Outlook zal bijvoorbeeld een foutmelding geven en opnieuw om een wachtwoord (blijven) vragen. Wij adviseren u om in dat geval niet te proberen om het opgeslagen wachtwoord te wijzigen; laat alles gewoon zoals het is. Wanneer u dan namelijk een verkeerd wachtwoord zou ingeven, functioneert uw e-mail na de migratie niet meer.

Mocht u na 30 minuten nog steeds een van de bovengenoemde foutmeldingen krijgen, dan adviseren wij u contact op te nemen met onze helpdesk.
Hier werkt mijn mail gewoon zoals het hoort. Beste lijkt me even een belletje plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cotedo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-06 11:18
Gizzy schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:32:
[...]

Signaal wordt geen probleem. Ik neem het kanaal met de minste andere signalen erop. Voor de rest is het leggen van een kabel inderdaad een issue. Electricien gevraagd of hij het kon doen, het zou niet gaan zonder breken, hij ging geen cat5e langs 220v leggen, schijnbaar mag zwakstroom niet direct langs 220v. Met 2 dedicated 300mbit accesspoints zou ik toch genoeg bandbreedte moeten halen. De afstand is minimaal (4m) en er zit niet zoveel tussen wat betreft obstakels (2 keer een houten deur). Mijn huidige wifi zal ik apart houden van deze twee, ze krijgen een apart kanaal, aparte ssid etc.

Nog andere mensen met de mening dat het technisch zou kunnen, een bevestiging uit de praktijd is natuurlijk altijd goed!
Ik gebruik zelf een powerline verbinding voor de TV boven. Werkt prima zonder storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gizzy schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:32:
[...]

Wifi is in elk geval geen goede oplossing omdat IPTV een multicast signaal is, grote kans dat het onstabiel werkt of dat de verbinding telkens helemaal wegvalt. Gebruik dan powerline adapters inderdaad, als je stroomnetwerk goed in orde is en je ze niet in stekkerdozen steekt geeft dat een prima stabiele verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosfazant
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 14:02
sanderrink schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:53:

Meer mensen last van?
Heb hier ook last van. Mailtje naar de helpdesk gestuurd en ze gaven me de volgende reaktie:

- Quote -

De door u gemelde klacht is reeds bij ons bekend en is in behandeling genomen door de leverancier van het Interactieve TV signaal. Nu de dienst op grote schaal geïntroduceerd is, komen er een aantal zaken naar voren die tijdens de uitgebreide testfase niet voorkwamen. De leverancier is druk doende met het verder aanpassen en verbeteren van de dienst. We danken u hartelijk voor uw input en hopen dat u op korte termijn weer optimaal kunt genieten van Interactieve TV.

Als het probleem zich voordoet tijdens het kijken, kunt u de volgende (tijdelijke) oplossing gebruiken om het te verhelpen;

- Controleer of de Amino ITV ontvanger goed is aangesloten en de verbonden internetkabel (UTP) niet beschadigd of geknikt is.
- Controleer u of uw Amino ITV ontvanger juist op poort 1, 2, of 3, van uw glasvezelmodem is aangesloten.
- Reset daarna de Amino en het glasvezelmodem iets langer. U kunt dit doen door eerst de zwarte ronde stekker achter uit de Amino te halen. Dan haalt u de stekker van het glasvezelmodem uit het stopcontact. Na 10 minuten kunt u de stekker van het glasvezelmodem weer terugsteken en daarna kunt u de stekker van de Amino terug steken. Hierna zouden de klachten verholpen moeten zijn.

Indien u de melding "Gidsinformatie wordt ververst" vaak in beeld krijgt wanneer u de tv aan zet, willen we u aanraden om niet alleen uw TV toestel, maar ook de Amino na het kijken uit te schakelen met de knop linksboven op de afstandsbediening. Wanneer u daarna weer tv wilt gaan kijken, schakelt u zowel de TV als de Amino weer in en zult u de melding enkele seconden zien en daarna verdwijnt deze uit beeld, zoals het hoort.

Heeft u geen opnames meer die u wenst te bewaren, kan het formateren van de schijf uw opname probleem aanpakken.

Mocht u nog vragen hebben of u heeft verder nog hulp nodig, dan adviseren wij u onze telefonische helpdesk te contacteren. U kunt hierbij refereren naar het behandelnummer dat u onderaan deze e-mail terug vindt.
Onze leverancier zal in een korte tijd een automatische update doorvoeren voor uw HD-recorder waardoor de door u gemelde klachten aangepakt worden. Wij vragen hiervoor nog even uw geduld.

Met vriendelijke groet,

- Unquote -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
Ik heb dus ook erg last van de haperende Amino HD recorder.
Alleen hoor ik deze klachten alleen bij de M532 en nog niet bij de gebruikers van de M540.
Ligt het dan toch niet aan de box en het beperkte geheugen die deze box heeft?

Dus kunnen gebruikers van de M540 hier melden of zij wel of geen last hebben van haperende boxen.

[ Voor 17% gewijzigd door OnsDenis op 30-08-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er met de M532 ook geen last van, box werkt gewoon goed hier.

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 30-08-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
ik222 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:10:
Ik heb er met de M532 ook geen last van, box werkt gewoon goed hier.
Heb je de box op 720p of 1080i staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OnsDenis schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:06:
[...]

Heb je de box op 720p of 1080i staan?
Op SD omdat hij (nog) aan een oude beeldbuis hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
ik222 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:21:
[...]

Op SD omdat hij (nog) aan een oude beeldbuis hangt.
Kijk dat scheelt al veel, op de 720p stand gaat het al minder goed werken en op 1080i heb ik heel veel last van vastlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
OnsDenis schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:29:
[...]

Kijk dat scheelt al veel, op de 720p stand gaat het al minder goed werken en op 1080i heb ik heel veel last van vastlopers.
En als je hem een tijdje in sd zou zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad wat denan zegt, heb je dat getest of is het puur een aanname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
ik222 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:43:
Inderdaad wat denan zegt, heb je dat getest of is het puur een aanname?
Helaas is dit gebleken in de praktijk.
Let wel dit is bij mij thuis, ik weet niet of dit voor iedereen geldt.
Maar alle info is voor mij welkom. Ik hoor deze verhalen niet van M540 gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OnsDenis schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:15:
[...]

Helaas is dit gebleken in de praktijk.
Let wel dit is bij mij thuis, ik weet niet of dit voor iedereen geldt.
Maar alle info is voor mij welkom. Ik hoor deze verhalen niet van M540 gebruikers.
Nu zijn er nog maar heel weinig M540 gebruikers, want dat ding wordt pas een paar weken geleverd, en dan moeten ze ook nog op GoT actief zijn.
Testje van denan even uitvoeren lijkt me een effectief iets om bepaalde zaken van het lijstje mogelijke oorzaken te kunnen afhalen.

Ik zal vandeweek ook weer eens met mijn 532 gaan stoeien, met als directe opmerking dat ik het op het wba netwerk moet hebben van KPN verimatrix encrypted streams die een stuk magerder zijn in bandbreedte dan de good old GHM technicolor ongecodeerde streams.
Dat laatste wil zeggen dat de PVR bij mij wellicht dingen wel goed doet omdat de hoeveelheid data een klap minder is dan op WGDO netwerken... dus niet representatief voor problemen met de 532 in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp ik dat er ipv 532's nu 540 geleverd worden?

Ik ben een van de vroege 532 gebruikers, en heb reeds veel ellende met het apparaat gehad.
Is al omgewisseld zonder verbetering, later ook bericht gehad dat de problemen bekend waren en dat men werkt aan een oplossing.

Het heeft me altijd hogelijk verbaast dat ik de enige met dit niveau aan problemen leek, kennelijk zijn er velen die alleen een ouderwetsche beeldbuis aan hangen, of de mogelijkheden niet echt benutten.
Het kan ook zijn dat de problemen alleen icm bepaalde TV's optreden? (Philips in in mijn geval)

Ik gebruik de unit in 1080, en opnames mislukken regelmatig (zwart, vastlopers halverwege). Op 720 iets stabieler, maar niet veel.
Op SD (is ook 720!) geen verschil, in 768x568 ("echte" SD) nooit geprobeerd, daar heb ik het ding niet voor gekocht.

Zou netjes zijn als de slecht functionerende 532's dan voor 540's zouden worden omgeruild indien dit de oplossing zou zijn.

(Best, OBN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:36:
Zou netjes zijn als de slecht functionerende 532's dan voor 540's zouden worden omgeruild indien dit de oplossing zou zijn.
Het probleem zit hem niet in de hardware maar lijkt eerder een issue in de firmware/middleware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
ik222 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:36:
[...]

Wifi is in elk geval geen goede oplossing omdat IPTV een multicast signaal is, grote kans dat het onstabiel werkt of dat de verbinding telkens helemaal wegvalt. Gebruik dan powerline adapters inderdaad, als je stroomnetwerk goed in orde is en je ze niet in stekkerdozen steekt geeft dat een prima stabiele verbinding.
Zoals in mijn post is aangegeven kan ik geen powerline adapters gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizzy schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:47:
[...]

Zoals in mijn post is aangegeven kan ik geen powerline adapters gebruiken.
Wifi is voor multicasting streams niet echt bruikbaar, zeker N-routers niet, omdat die nogal heen en weer kunnen fluctueren in bandbreedte, afhankelijk van kanaalbezetting en signaalkwaliteit.
Goed voorbeeld is mijn N-router en N compatible laptop... verbinding op 144Mbit, en toch gemiddeld nog niet boven de 55Mbit uitkomen, 60 cm van de router af op een kanaal waarop in de buurt niemand meetoetert... ok, genoeg voor een HD stream, maar aangezien er absoluut geen buffering in Wifi zit zal elk hikje in de verbinding dus resulteren in hakkende beelden en rammelend geluid, of complete freezes.

Dat laatste is overigens niet uniek voor WiFi hoor, ook poweradapters geven elk hikje een probleem op IPTV.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:36:
Begrijp ik dat er ipv 532's nu 540 geleverd worden?
Yep
Dat vind ik dus ook.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

De 532's functioneren slecht door slechte SW toch? En die zou gepatched worden. Probleem opgelost.

Yo.

• Gizzy
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:17:
[...]

Wifi is voor multicasting streams niet echt bruikbaar, zeker N-routers niet, omdat die nogal heen en weer kunnen fluctueren in bandbreedte, afhankelijk van kanaalbezetting en signaalkwaliteit.
Goed voorbeeld is mijn N-router en N compatible laptop... verbinding op 144Mbit, en toch gemiddeld nog niet boven de 55Mbit uitkomen, 60 cm van de router af op een kanaal waarop in de buurt niemand meetoetert... ok, genoeg voor een HD stream, maar aangezien er absoluut geen buffering in Wifi zit zal elk hikje in de verbinding dus resulteren in hakkende beelden en rammelend geluid, of complete freezes.

Dat laatste is overigens niet uniek voor WiFi hoor, ook poweradapters geven elk hikje een probleem op IPTV.
Ik ga ook een dedicated lijn opzetten. Er gaat niet anders over het wifi als het multicast signaal van OBN. Dus modem, ethernet cat5e naar AP, wifi signaal 300Mbps (6 meter), AP, ethernet cat5e naar amino. Dat is het idee. Fluctuatie zal wel meevallen daar ik het meest vrije kanaal pak en mijn andere wifi (pc netwerk) erop aanpas wat betreft kanaal. Daarnaast scan ik eerst even waar de minste andere netwerken of intereferentie zit. Dat ie dan af en toe eens hikt kan ik wel mee leven. IIg beter dan digitenne.

Eventueel zet ik het AP fixed op 200Mbps of 150Mbps, dat zou genoeg moeten zijn voor het tv signaal. Geen auto settings wat dat betreft.

[ Voor 4% gewijzigd door Gizzy op 01-09-2011 12:01 ]

Tja je moet het zelf weten maar grote kans dat je ap' s gewoon onderuit gaan door het multicast verkeer...

Verwijderd

Gizzy schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:00:
[...]

Ik ga ook een dedicated lijn opzetten. Er gaat niet anders over het wifi als het multicast signaal van OBN. Dus modem, ethernet cat5e naar AP, wifi signaal 300Mbps (6 meter), AP, ethernet cat5e naar amino. Dat is het idee. Fluctuatie zal wel meevallen daar ik het meest vrije kanaal pak en mijn andere wifi (pc netwerk) erop aanpas wat betreft kanaal. Daarnaast scan ik eerst even waar de minste andere netwerken of intereferentie zit. Dat ie dan af en toe eens hikt kan ik wel mee leven. IIg beter dan digitenne.

Eventueel zet ik het AP fixed op 200Mbps of 150Mbps, dat zou genoeg moeten zijn voor het tv signaal. Geen auto settings wat dat betreft.
Alles beter dan digitenne, maar als je pech hebt zoals ik en in een wijk zit waar de b/g AP's je omringen dan zal een egaal datastreampje wellicht lastiger blijken dan je denkt.... tenzij je op op 5Ghz gaat zitten, want die band is (door de hogere prijs en slechtere beschikbaarheid van routers/ap's) nog een stuk cleaner als die volgefrotte 2,4Ghz band met zijn 11 officiële kanalen.
In principe is (voor WDGO HD) 25Mbit/zender al meer dan ruim voldoende, dus gewoon alle auto negotiating en training vastzetten wil ook wel helpen om een egaal streampje te houden. Voor WBA is dat momenteel minder dan de helft, omdat de HD streams daar net 8Mbit halen momenteel in plaats van 13-20 Mbit.

Ik haal op mijn Sitecom X3 n-router (kanaal 6/2.4Ghz) ongeveer 30% van de maximale snelheid, en verbind ongeveer op de helft, en dat is op een kanaal waarop echt in mijn buurt alleen mijn 3 AP's hangen... en de router werkelijk nog geen meter van mijn laptop afstaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 11:22
Volgens mij is er gisteren een foutje gemaakt bij Glashart en waren RTL Lounge en RTL Crime gewoon te zien in het basispakket. Heb er even naar gekeken, maar helaas door gebrek aan EPG is het wel lastig om te zien wanneer wat op het kanaal te zien is.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds twee weken een 540 en helaas ook al een paar keer het probleem van vastlopende opnames
gehad :( . In mijn geval betekende dit dat de opname ging stotteren, het geluid wegviel, versneld ging afspelen of gewoon bleef hangen, waarna ik moest resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:39:
Ik heb sinds twee weken een 540 en helaas ook al een paar keer het probleem van vastlopende opnames
gehad :( . In mijn geval betekende dit dat de opname ging stotteren, het geluid wegviel, versneld ging afspelen of gewoon bleef hangen, waarna ik moest resetten.
Lees eens een paar berichten terug: ;)
denan schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:42:
[...]

Het probleem zit hem niet in de hardware maar lijkt eerder een issue in de firmware/middleware.

[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 02-09-2011 10:12 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar opmerkingen terug was de vraag of de Animo 540 deze problemen ook had, vandaar mijn antwoord.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:39:
Zie -> denan in "XMS Glasvezel ervaring - XIV" (onder voorbehoud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Wordt de M540 door OBN geleverd dan?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
VonFoX schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:46:
Wordt de M540 door OBN geleverd dan?
Zucht, ja
Je reageerde een paar berichten geleden op mijn verhaal en daar stond in dat er nu M540 uitgeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

OnsDenis schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:58:
[...]

Zucht, ja
Je reageerde een paar berichten geleden op mijn verhaal en daar stond in dat er nu M540 uitgeleverd worden.
Ik zie het 8)7 Wel jammer dat ik veel geld voor mijn 532 heb betaald, dat ding is nog zgan.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lees anders even het bericht van Denan of overige berichten in het XMS glasvezel topic... Dan zie je dat de M540 momenteel exact dezelfde problemen heeft en dat het een software issue is. Alleen zijn er daarvan nog niet zoveel in omloop waardoor je waarschijnlijk minder problemen erover hoort en leest. Maar waarschijnlijk dus volgende week een fix voor de M532.

Voor de technische verklaring van het vastlopen zie: denan in "Lijbrandt: vragen en klachten"

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 02-09-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik doelde eigenlijk meer op de grotere HD van de 540.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
VonFoX schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:58:
Ik doelde eigenlijk meer op de grotere HD van de 540.
Dat vind ik zelf ook jammer.
Persoonlijk vind ik de afstandsbediening van de M540 ook veel fijner, en die heb ik gisteren dan ook gekocht bij de OBN winkel.
Voor de rest hou ik het maar bij de M532.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
Nieuwe firmware voor de M532 is live! *O* Ik hoop dat de meeste klachten verholpen zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door OnsDenis op 05-09-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Dat zullen we vanavond eens gaan testen dan!

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Hebben jullie positieve resultaten mbt de nieuwe FW voor M532?

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Wagij schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:38:
Hebben jullie positieve resultaten mbt de nieuwe FW voor M532?
Tot nu nog toe zie ik alleen maar klanten waarbij de problemen verholpen zijn. Wel is het aan te raden om de HD te formateren na het upgraden.
Pagina: 1 ... 10 ... 50 Laatste