Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik vanmorgen inlogde in mijn webmail zag ik dat al mijn mailtjes verdwenen waren. Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OBN servicedesk gaf mij vorige week aan dat bij de volgende firmware update de mogelijkheid toegevoegd gaat worden om een herhaal opname in te programeren. Oftewel 1x instellen om een opname dagelijks/wekelijks te laten plaatsvinden ipv iedere keer opnieuw instellen. Pas als dit werkt, ga ik de nieuwe m540pvr aanschaffen.

Ik lees dat een nieuwe firmware is vrijgegeven. Zit deze functionaliteit er nu ook in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Gisteren met een opname terwijl ik aan het zappen was 2 kleine hickups, maar dat was het. De HD staat bijna vol met dingen die ik nog moet kijken, die ga ik echt niet formatten.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noin
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-07-2022
Ok heb nu een probleem waar ik me helemaal dooooood aan zit te ergeren.

Tot nu toe heb ik het voor elkaar gekregen om geen familie of zo op mijn email toe te laten. Ik heb voor hun speciaal een hotmail adres aangemaakt en daar sturen ze gewild of ongewild elke dag bakken vol spam, mails en 'leuke filmpjes' naar toe. Prima, want ik gebruik dat mailadres toch nergens voor.

Maaaarrr.... helaas heeft mijn moeder mij per ongeluk een mail gestuurd op mijn 'echte' onsbrabantnet mailadres.
En helaas stonden er ook wat familieleden in de mailing.
Nu ben ik dus schijnbaar door de familie toegevoegd en plotseling ben ik bekend op hyves/twitter/facebook terwijl ik daar helemaal niet op zit.

Ik wil graag weer helemaal verdwijnen, te beginnen met die familieleden te blokkeren in mijn webmail.
Maar.. heb alles afgezocht in de webmail, maar er zit geen 'block' knopje.
Geen spam knopje, niks.
Ik kan wel elke keer alles weer naar de trash gooien maar daar heb ik niet zo'n zin in eerlijk gezegd.

Weet iemand of ik mensen kan blocken op de webmail? Of kan ik maar beter een nieuw mailadres aanvragen bij onsbrabantnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:00:
[...]

Alles beter dan digitenne, maar als je pech hebt zoals ik en in een wijk zit waar de b/g AP's je omringen dan zal een egaal datastreampje wellicht lastiger blijken dan je denkt.... tenzij je op op 5Ghz gaat zitten, want die band is (door de hogere prijs en slechtere beschikbaarheid van routers/ap's) nog een stuk cleaner als die volgefrotte 2,4Ghz band met zijn 11 officiële kanalen.
In principe is (voor WDGO HD) 25Mbit/zender al meer dan ruim voldoende, dus gewoon alle auto negotiating en training vastzetten wil ook wel helpen om een egaal streampje te houden. Voor WBA is dat momenteel minder dan de helft, omdat de HD streams daar net 8Mbit halen momenteel in plaats van 13-20 Mbit.

Ik haal op mijn Sitecom X3 n-router (kanaal 6/2.4Ghz) ongeveer 30% van de maximale snelheid, en verbind ongeveer op de helft, en dat is op een kanaal waarop echt in mijn buurt alleen mijn 3 AP's hangen... en de router werkelijk nog geen meter van mijn laptop afstaat.
Ik heb vrij weinig andere signalen in de buurt en ze zijn, als ze er zijn vrij zwak. Even een android app voor gebruikt. Kanaal 13en 14 zijn 95% vrij, de signaal kromme overlapt alleen op het laagste stukje als ie bij kanaal 12 aankomt, bijna geen storing dus. Mijn pc netwerk zit nu nog op 8 maar gaat naar 6 want ik zie net dat het signaal daar minder storing heeft. Daarnaast ga ik het obn wifi op 5ghz zetten, om de storing nog verder terug te dringen. Ik heb twee tp link ap's besteld, samen 72 euries. Ik mag van obn een maand testen of het zo afdoende werkt, als het niet werkt mag de amino terug.vdus dat ga ik over een aantal weken doen, eerst nog even de garage vloer afmaken. Ik zal mijn bevindingen hier zeker nog even posten! Bedankt voor alle feedback, bedenkingen en suggesties. De reden dat ik het toch graag proberen, ondanks de ook afradende feedback, is dat het voor mij de laatste optie naast een kabel trekken door de muren en dus freezen ed.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
Noin schreef op zondag 11 september 2011 @ 06:03:
Ok heb nu een probleem waar ik me helemaal dooooood aan zit te ergeren.

Tot nu toe heb ik het voor elkaar gekregen om geen familie of zo op mijn email toe te laten. Ik heb voor hun speciaal een hotmail adres aangemaakt en daar sturen ze gewild of ongewild elke dag bakken vol spam, mails en 'leuke filmpjes' naar toe. Prima, want ik gebruik dat mailadres toch nergens voor.

Maaaarrr.... helaas heeft mijn moeder mij per ongeluk een mail gestuurd op mijn 'echte' onsbrabantnet mailadres.
En helaas stonden er ook wat familieleden in de mailing.
Nu ben ik dus schijnbaar door de familie toegevoegd en plotseling ben ik bekend op hyves/twitter/facebook terwijl ik daar helemaal niet op zit.

Ik wil graag weer helemaal verdwijnen, te beginnen met die familieleden te blokkeren in mijn webmail.
Maar.. heb alles afgezocht in de webmail, maar er zit geen 'block' knopje.
Geen spam knopje, niks.
Ik kan wel elke keer alles weer naar de trash gooien maar daar heb ik niet zo'n zin in eerlijk gezegd.

Weet iemand of ik mensen kan blocken op de webmail? Of kan ik maar beter een nieuw mailadres aanvragen bij onsbrabantnet?
Een oplossing kan zijn om je webmail leeg te laten halen door een hotmailaccount.
Dan kun je daar al je mails zien, en kun je regels instellen: "alle mails van XX@XX.com", o.i.d.--> verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M532:
Opnames gemaakt met vorige firmware laten soms de unit genadeloos crashen, de stekker moet er uit.
Opnames met de nieuwe firmware lijken het echter goed te doen.
Nog te vroeg om in gejuich uit te barsten, maar ik begin optimistisch te worden.

Kunnen we weer gaan nadenken over verdere verfijningen, zoals:

- weergave vervolgen vanaf punt waar eerder gestopt was
- Recorder eenvoudiger toegankelijk (bv. "play" knop drukken om recorder menu te openen, ipv veel stappen in het hoofdmenu; "rec" reageert tenslotte ook onmiddellijk op de opname knop)
- Info balk hogere prioriteit dan (locaal gegenereerde) ondertitels
- Reclame skip toets (5 min forward - tijd instelbaar)
- hi speed playback met geluid (dat kon mijn Sony DVR zo mooi, nuttig bij praatprogramma's)
- Overlappende opnames toelaten (lopende opname afmaken, daarna overstappen op het reeds lopende andere programma (waarvan je dan natuurlijk een stukje mist))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:41:
M532:
- Info balk hogere prioriteit dan (locaal gegenereerde) ondertitels
Dit zit al in de laatste firmware. Maar natuurlijk niet als je een oude opname aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmo255
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 06:38
Ik heb ook M532 maar ik heb het idee dat ik nog steeds de oude firmware heb. Ik had niet gekeken welke de vorig firmware was. Ik heb nu firmware 0.18.6-Ax3x-opera9 is dit nauw de oude of de nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Downloadsnelheid absurd laag.

Wilde even checken op het forum of iemand ook last heeft van een heel lage downloadsnelheid in Geldrop-Mierlo:
- zondagavond haperde RTLXL op de iPad; ik dacht dat dat vast "server issues bij RTL zijn"
- gisteren was ik weinig thuis maar merkte wel dat email langzaam binnenkwam 's avonds
- vandaag een aantal speedtests gedaan, en zelfs die van OBN zelf komt maar op 16Mbps?? Upload is wel ok (>50Mbps). Speedtests wat verder weg (Amsterdam, Rotterdam, Belgie) zie ik horten en stoten, maar overall <<10Mbps...
Ik heb een 100Mbps abonnement, ben dus 'not amused'...

Iemand anders die dit issue ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:40:
Downloadsnelheid absurd laag.

Wilde even checken op het forum of iemand ook last heeft van een heel lage downloadsnelheid in Geldrop-Mierlo:
- zondagavond haperde RTLXL op de iPad; ik dacht dat dat vast "server issues bij RTL zijn"
- gisteren was ik weinig thuis maar merkte wel dat email langzaam binnenkwam 's avonds
- vandaag een aantal speedtests gedaan, en zelfs die van OBN zelf komt maar op 16Mbps?? Upload is wel ok (>50Mbps). Speedtests wat verder weg (Amsterdam, Rotterdam, Belgie) zie ik horten en stoten, maar overall <<10Mbps...
Ik heb een 100Mbps abonnement, ben dus 'not amused'...

Iemand anders die dit issue ook heeft?
Al geprobeerd je router te herstarten? In 90% van de gevallen worden dit soort snelheidsproblemen door de thuisrouter veroorzaakt.

Ik hebt het hier dus niet over het glasvezel modem (alhoewel het herstarten van deze ook soms problemen kan oplossen), maar de router die je hier zelf aan hebt gekoppeld. Als je nog een los draadloos access point gebruikt kun je deze het beste ook even herstarten.

[ Voor 12% gewijzigd door ShadowLord op 13-09-2011 15:04 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowLord schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:02:
[...]

Al geprobeerd je router te herstarten? In 90% van de gevallen worden dit soort snelheidsproblemen door de thuisrouter veroorzaakt.

Ik hebt het hier dus niet over het glasvezel modem (alhoewel het herstarten van deze ook soms problemen kan oplossen), maar de router die je hier zelf aan hebt gekoppeld. Als je nog een los draadloos access point gebruikt kun je deze het beste ook even herstarten.
Router herstart gedaan, maar helpt niks. Ik ga vanavond maar eens met m'n laptop direct aan het glasvezelmodem hangen en dan nogmaals proberen. Dan weet ik zeker dat het niet aan mijn thuisnetwerk ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gizmo255 schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:20:
Ik heb ook M532 maar ik heb het idee dat ik nog steeds de oude firmware heb. Ik had niet gekeken welke de vorig firmware was. Ik heb nu firmware 0.18.6-Ax3x-opera9 is dit nauw de oude of de nieuwe?
Dat is de nieuwste versie, de vorige was 0.18.0

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 13-09-2011 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmo255
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 06:38
ik222 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:46:
[...]

Dat is de nieuwste versie, de vorige was 0.18.0
Oke, bedankt voor de andwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:29:
[...]

Router herstart gedaan, maar helpt niks. Ik ga vanavond maar eens met m'n laptop direct aan het glasvezelmodem hangen en dan nogmaals proberen. Dan weet ik zeker dat het niet aan mijn thuisnetwerk ligt...
Nee dus :(
Zag vanavond ook hapering bij TV (Interactieve TV). Dus lijkt een andere issue. Het hele vreemde is dat mijn uploadsnelheid wel goed is (92Mbps)?!
Ook bij telefoon lijkt er wat te haperen, maar dat is wat lastiger te kwantificeren.

Morgen maar eens OBN bellen. Heeft ruim 2.5 jaar prima gewerkt en nu dit :(

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Ik vraag me af wanneer OBN sneller internet gaat aanbieden. Ze bieden al vanaf 2005 100Mbps aan. 100Mbit en Gigabit apparatuur is tegenwoordig bijna even duur en sowieso een stuk goedkoper dan in 2005.

Voor IPTV lijkt het me ook nodig om naar meerdere TV's/recorders in hoge kwaliteit (3D) te streamen zonder dat je internetsnelheid drastisch terugloopt.

Het lijkt me ook economisch interessant want als ze bijvoorbeeld 200+ Mbit voor een flinke meerprijs gaan aanbieden zal een klein aantal klanten hier wel voor willen betalen. Nieuwe klanten zullen ook geneigd zijn om voor een sneller abonnement te kiezen (consumenten neigen er vaak naar de middelste variant te kiezen)

Marketingtechnisch lijkt het me ook handig want ze worden nu afgetroefd door UPC die 120 aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 15:43
Ik zou ook best wel te porren zijn voor 200 Mbit internet. Heb ooit gelezen dat Tweak-fiber het al wel aanbiedt maar kan hier niet veel meer over terugvinden. Veel belangrijker vind ik het aanvragen van een vast-ip adres, iets wat helaas nog niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

recar schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:05:
Veel belangrijker vind ik het aanvragen van een vast-ip adres, iets wat helaas nog niet mogelijk is.
Laatste keer dat ik keek kosten een vast IP eenmalig EUR 25,00.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 18:57

Robtimus

me Robtimus no like you

Bij ONE kan dat wel ja, heb ik zelf ook. OBN ondersteunt het misschien niet.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Robtimus schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 20:59:
Bij ONE kan dat wel ja, heb ik zelf ook. OBN ondersteunt het misschien niet.
Het probleem is ontstaan uit die flex-pakketen. Daardoor is het onmogelijk geworden om een vast ip-adres aan te vragen te krijgen. Ik wacht er zelf ook al maanden (meer dan een half jaar) op. Maar helaas. Voor mij maakt het dan niet meer uit: Ik ga overstappen vanwege financiële redenen.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Kan me zelf niet voorstellen waar ik 200/200 mbit voor nodig zou hebben. Denk dat voor iedere particulier 100/100 wel voldoet.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 15:43
Mij is verteld dat het aanvragen van een vast IP (nog) niet mogelijk is vanwege technsiche redenen. Het automagisch aanvragen van een vast IP (koppeling met de backbone) is nog in ontwikkeling. Het gaat bij mij trouwens over een OBN-account (omgeving Veghel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:46
recar schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:05:
Ik zou ook best wel te porren zijn voor 200 Mbit internet. Heb ooit gelezen dat Tweak-fiber het al wel aanbiedt maar kan hier niet veel meer over terugvinden. Veel belangrijker vind ik het aanvragen van een vast-ip adres, iets wat helaas nog niet mogelijk is.
Dit overzicht staat het nog gewoon in. Normaal 97,50 per maand, nu tijdelijk 65,-
Alleen leverbaar in (bepaalde) Tweak blauw gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Nu online
recar schreef op maandag 19 september 2011 @ 08:45:
Mij is verteld dat het aanvragen van een vast IP (nog) niet mogelijk is vanwege technsiche redenen. Het automagisch aanvragen van een vast IP (koppeling met de backbone) is nog in ontwikkeling. Het gaat bij mij trouwens over een OBN-account (omgeving Veghel).
Ik heb al sinds dag 1 een vast ip (weliswaar niet automagisch) omgeving geldrop-mierlo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
KnoxNL schreef op maandag 19 september 2011 @ 10:24:
[...]

Ik heb al sinds dag 1 een vast ip (weliswaar niet automagisch) omgeving geldrop-mierlo?
Ja, maar je kunt het nu niet meer krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 18:57

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik heb er vorig jaar augustus nog 1 van ONE gekregen. Die heb ik ook wel nodig ivm een paar site-to-site VPNs.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
Kanaal 46, "Nederland 1 HD test" nu vervangen door L1 (Limburg 1) 576i ??
(wel nog de EPG van Ned 1)

Zou dit een "etalage" kanaal zijn van Glashart en elke keer wisselen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah, zal wel een foutje zijn. Wat moeten we met L1. OBN zit daar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 17:58:
Nah, zal wel een foutje zijn. Wat moeten we met L1. OBN zit daar niet.
Jawel hoor inmiddels wel, zie bijvoorbeeld http://www.onsbrabantnet.nl/weert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow, ook al in Weert. Dat wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Wat raar dat OnsBrabantNet in Weert ook OnsBrabantNet heet, toch?

• marcos5
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07-2023
Ik ben er persoonlijk wel blij mee, omdat ik vanuit Eindhoven zowel Brabant als Limburgs nieuws wil volgen. Dus van mij mag L1 op het analoge net blijven.

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:44
Ik denk dat er een Limburger bij obn zit, wat een slimme truuk! Eerst laat hij al die Brabanders ned1hd op voor keuze zender 1 zetten op hun tv. Vervolgens vervangt hij deze zender met L1 waardoor deze zender eindelijk de plek krijgt die deze verdient!

Verwijderd

Ik denk nog steeds dat het een fout is. Anders hadden ze de zendernaam + epg ook wel veranderd.

• KnoxNL
  • Nu online
db I Delirium schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:00:
[...]

Ja, maar je kunt het nu niet meer krijgen...
Dit vind ik op de site:

http://www.onsbrabantnet....vast-ip-adres-aanvragen-0

Je zou er dus een telefoontje aan kunnen wagen.

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:44
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:40:
Ik denk nog steeds dat het een fout is. Anders hadden ze de zendernaam + epg ook wel veranderd.
Is inmiddels aangepast. (TV Limburg :) )

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

KnoxNL schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:28:
[...]

Dit vind ik op de site:

http://www.onsbrabantnet....vast-ip-adres-aanvragen-0

Je zou er dus een telefoontje aan kunnen wagen.
Hier is een tijdje terug ook een discussie over geweest op GoT. Daar bleek uit dat meerdere Tweakers (waaronder ik) geen vast ip adres kunnen vragen bij OBN. Ligt ws aan de regio. Ik heb het vorig jaar al aangevraagd, toen werd ik gebeld met de mededeling dat het niet mogelijk was, maar ze zouden mij bellen wanneer het weer mogelijk werd. Ik heb nog niets vernomen en OBN kennende is er niets veranderd.

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Verwijderd

Poolijs schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:39:
[...]

Is inmiddels aangepast. (TV Limburg :) )
'Nederland 1 HD test' is verplaatst zie ik. Dus die is er ook nog steeds :)

• elwinvangestel
Dus er is een zender bijgekomen? ;-) 47 tv-zenders nu dus?

Verwijderd

Rai Uno is er ook bijgekomen.

• More-Is
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 14:31
Iemand ervaring met 3 decoders/pvr's?

Heb zelf nu 2 Amino M130 en wil de M540 aan gaan schaffen. Voor de zekerheid even de Helpdesk gebeld om te vragen hoe dit aan te sluiten (direct op het glasmodem of een switch op het iptv gedeelte).

Vertelt de vriendelijke medewerker me dat dit problemen kan geven. OBN stuurt maar 5 transportstreams tegelijkertijd uit. Een Amino M130 gebruikt er 2 (1 om te kijken en 1 om te kunnen zappen), een M540 3 (1 kijken, 1 opnemen, 1 zappen).

Theoretisch zou ik met mijn configuratie dus 7 transportstreams kunnen gebruiken, wat problemen kan geven. De medewerker wist niet of dit een kleine hickup zou zijn, of dat bij zappen meerdere decoders op hetzelfde kanaal zouden gaan.

Volgens mij moet het allemaal wel lukken. Ik geloof niet dat er op alledrie de tv's tegelijkertijd gezapt wordt. Voor tv kijken is een hickup of een keer extra zappen zeker geen probleem, maar mss vernachelt het wel een opname op de pvr...

Een combo van 2 pvr's of 3 decoders kunnen dus problemen geven.
Dus... Iemand met hetzelfde (luxe)probleem? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen voordat ik € 250 ga uitgeven...

• Hulkiedulkie
Het aantal IPTV ip-adressen per modem is door OBN softwarematig gecapped op 2 stuks dus dit gaat niet werken. Tenzij het inmiddels veranderd is.

[ Voor 82% gewijzigd door Hulkiedulkie op 22-09-2011 00:18 ]

Verwijderd

More-Is schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:44:
Iemand ervaring met 3 decoders/pvr's?
Yep, twee Amino 130m's op de slaapkamers, beide met een eigen switch aan de IPTV kabel, en in de woonkamer een Amino M532 PVR... ook met een switch, waarvanuit behalve de PVR dus ook de verbinding naar de eerste slaapkamer loopt.

Geen enkel probleem om met alle drie tegelijk verschillende HD zenders te kijken en ook nog een vierde HD TV programma op te nemen.
Geen hickups gezien, maar met vier streams HD blijf je theoretisch nog onder de 100Mbit die die poort max hardwarematig aankan (en zeker als jij al een Gig versie van de Genexis hebt hangen).
De datafiber (IPTV/Internet/Telefonie) wordt tegenwoordig al met een 1000Mbit CPE vanuit de PoP gevoed, dus moet je bandbreedte zat hebben in de aanvoer naar jouw modem toe.

Het enige wat niet representatief is ten opzichte van ONE/OBN en mijn aansluiting is dat ik op een wba netwerk zit en dus nog zwaar gecomprimeerde IPTV van KPN moet slikken, en dat scheelt zeker de helft qua max bandbreedte per HD zender.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 12:39 ]

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
Hier 2 M540 en 1 M532. Werkt prima ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Verwijderd

Alle drie tegelijk verschillend HD kijken en ook nog drie andere HD zenders tegelijk opnemen?
Wow... dat is echt op het randje van wat 100Mbit hardware kan sleuren lijkt me ;)

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
elwinvangestel schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:58:
Wat raar dat OnsBrabantNet in Weert ook OnsBrabantNet heet, toch?
Het is inderdaad een megalomane blunder om je in Limburgs postcodegebied (ook hier) als OnsBrabantNet te blijven profileren. Alleen al vanwege de natuurlijke aversie die Limburgers van Brabant - en vice versa - hebben, is dat een catastrofale publicitaire fout. Edutel had allang moeten overstappen naar de OnsNederlandNet of een meer creatieve naam.

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Spikecity zit op WBA en Rekenblok op ? Hier op WDGO heb ik echt maar 5 streams en als ik een 6e actief wil krijgen moet ik wachten tot een ander verbroken is (en er weer 5 zijn).

[ Voor 17% gewijzigd door Wagij op 22-09-2011 14:35 ]

Beter dan nix... Wagij...

• Moost01
Ben benieuwd welke kanalen dan gaan verdwijnen.
Glashart zou er (i.v.m. extra kosten) maar 39 doorgeven.

(In december vorig jaar werd het aantal al terug gebracht van 54 naar 39)
Bron: HIER

Verwijderd

Wagij schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:35:
Spikecity zit op WBA en Rekenblok op ? Hier op WDGO heb ik echt maar 5 streams en als ik een 6e actief wil krijgen moet ik wachten tot een ander verbroken is (en er weer 5 zijn).
Dat betekent dus als je drie PVR's hebt je er dus maar twee kan laten opnemen?
Als ze aanstaan slurpen ze alledrie namelijk al standaard de dan gekozen zender als stream naar binnen.

Ik zou eigenlijk niet weten of er op wba een vijf stream restrictie is ingebouwd, want ik kom max op vier uit (omdat ik niet even een HTPC eraan kan hangen voor de vijfde of zesde stream, vanwege dat fokking verimatrix).

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 15:44

pinda powerrr

Slow down...

Holgersson schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:59:
[...]

Het is inderdaad een megalomane blunder om je in Limburgs postcodegebied (ook hier) als OnsBrabantNet te blijven profileren. Alleen al vanwege de natuurlijke aversie die Limburgers van Brabant - en vice versa - hebben, is dat een catastrofale publicitaire fout. Edutel had allang moeten overstappen naar de OnsNederlandNet of een meer creatieve naam.
En om het "mooier" te maken, zijn ze hier in Zuid-Holland (gemeente Lansingerland) begonnen met Edutel. En nu bijna al het glas onder de grond zit en de eerste aansluitingen worden opgeleverd, hebben ze de naam veranderd naar Ons Brabant Net.
8)7

Tevens een vraagje tussendoor: eindigen jullie mailadressen dan ook op @onsbrabantnet.nl?
Als dat zo is, ga ik gelijk een Gmail adres aanmaken voor de gezamenlijke (familie)mail, lijkt me geen handig mailadres.

Waiting on the world to change

pinda powerrr schreef op donderdag 22 september 2011 @ 21:48:
Tevens een vraagje tussendoor: eindigen jullie mailadressen dan ook op @onsbrabantnet.nl?
Als dat zo is, ga ik gelijk een Gmail adres aanmaken voor de gezamenlijke (familie)mail, lijkt me geen handig mailadres.
Je kunt ook kiezen voor @onsmail.nl, dat is neutraler en ook korter. Heb zelf mijn mailboxen ook allemaal op @onsmail.nl eindigen.

[ Voor 54% gewijzigd door ik222 op 22-09-2011 22:07 ]

• More-Is
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 14:31
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:42:
[...]

Alle drie tegelijk verschillend HD kijken en ook nog drie andere HD zenders tegelijk opnemen?
Wow... dat is echt op het randje van wat 100Mbit hardware kan sleuren lijkt me ;)
Thanks allemaal! Geeft me voldoende vertrouwen. Ik ga het gewoon doen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 3 weken glasvezel van Edutel (onsbrabantnet) en ben er zeer tevreden over totdat sinds vorige week de EPG ineens geen informatie meer geeft.
Mijn tv een Sony Bravia heeft een ingebouwde DVB-C tuner en ik was juist zo blij dat ik niet een extra kastje nodig had en alles met 1 afstandbediening kon regelen.

Zijn er misschien mensen in de omgeving 2665 Bleiswijk Bergschenhoek die ook problemen met de EPG hebben?
Ik vraag me af of ik nu toch een extra tuner nodig heb om de EPG te kunnen ontvangen ondanks deze ruim 2 weken uitstekend heeft gewerkt op de ingebouwde tuner van mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:04:
Ik heb sinds 3 weken glasvezel van Edutel (onsbrabantnet) en ben er zeer tevreden over totdat sinds vorige week de EPG ineens geen informatie meer geeft.
Mijn tv een Sony Bravia heeft een ingebouwde DVB-C tuner en ik was juist zo blij dat ik niet een extra kastje nodig had en alles met 1 afstandbediening kon regelen.

Zijn er misschien mensen in de omgeving 2665 Bleiswijk Bergschenhoek die ook problemen met de EPG hebben?
Ik vraag me af of ik nu toch een extra tuner nodig heb om de EPG te kunnen ontvangen ondanks deze ruim 2 weken uitstekend heeft gewerkt op de ingebouwde tuner van mijn tv.
Ik zou hierover toch eens OBN bellen, misschien hebben ze wat aan de settings veranderd waardoor je tv het niet snapt?

Also, misschien is er nieuwe FW voor je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
ik222 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:02:
[...]

Je kunt ook kiezen voor @onsmail.nl, dat is neutraler en ook korter. Heb zelf mijn mailboxen ook allemaal op @onsmail.nl eindigen.
Geldt dit ook voor @onsneteindhoven.nl ??

En zo ja, waar kan ik dat instellen ??
(heb gekeken op de pagina van ONE, bij "e-mailaccounts beheren", maar kan het niet vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee, mijn post gaat over OBN wat ik zelf heb. Of het bij ONE ook kan weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos5
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07-2023
Hellaas is het niet mogelijk om dit ook bij ONE te doen, je krijgt alleen de keuze voor @onsneteindhoven.nl

Afbeeldingslocatie: http://i662.photobucket.com/albums/uu342/marc5467/ONE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:04:

Hier in Dordrecht met Lijbrandt hetzelfde, ook met een Bravia. EPG heeft tot voor kort gewerkt, totdat we de DVB-C storing kregen. DVB-C werkt inmiddels weer prima, alleen geen EPG meer ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje:

Ik ga over een week verhuizen naar een nieuw huis. Ik heb daar Interactieve HD-tv aangevraagd. Ik moet de decoder nog krijgen, maar dat terzijde.
Er moet nu een utp-kabel getrokken worden van mijn glasvezelmodem, naar de decoder (bij de tv) en die kabel ligt er dus nog niet. Er ligt alleen Cox, omdat de vorige bewoner alleen analoog tv keek...

Moet ik deze UTP-kabel nou, door allerlei plinten (en over 3 deuren) alsnog gaan trekken, of is een homeplug (Devolo?) een optie? Ik ga GEEN gebruik maken van een HD-recoder. Daarvan geeft OBN op hun site aan dat het niet aan te raden is met een homeplug, maar zou het wel gewoon werken met een decoder?
Iemand ervaringen met een homeplug en interactieve HD-tv van OBN??

Mij computer komt op zo'n 5 meter van de tv te staan...en daar ligt al WEL utp-kabel. Is dat te verlengen/koppelen met aansluitblokjes ouzo? Scheelt me namelijk dan al zo'n 15 meter kabel trekken...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:33

Niellie41

[object Object]

Bij mij in Eindhoven valt de internet verbinding ineens weg. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
Werkt hier nog gewoon (ONE). Doet het internet het wel als je je glasvezel 'modem' herstart hebt (stroom er even af) en je je PC/laptop er direct aan hangt?

Herstart ook je router eens. Die zijn vaak de oorzaak van internet problemen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De modem en de router heb ik al vaker opnieuw herstart en net even de laptop via kabel aan de modem gehangen, zonder succes.
Ook heb ik gekeken of alle kabeltjes er goed inzaten, want de vorige keer was dat ook mijn probleem.
Mijn digitale TV doet het ook niet meer. Ik krijg in beeld, dat de amino geen verbinding kan maken en dan kan ik alleen op OK duwen om opnieuw op te starten.

Ik snap er helemaal niets van.

En net rond 1:50 doet het internet het weer. Misschien een storing in de buurt van Woensel?

[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 26-09-2011 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:47:
Even een vraagje:

Ik ga over een week verhuizen naar een nieuw huis. Ik heb daar Interactieve HD-tv aangevraagd. Ik moet de decoder nog krijgen, maar dat terzijde.
Er moet nu een utp-kabel getrokken worden van mijn glasvezelmodem, naar de decoder (bij de tv) en die kabel ligt er dus nog niet. Er ligt alleen Cox, omdat de vorige bewoner alleen analoog tv keek...

Moet ik deze UTP-kabel nou, door allerlei plinten (en over 3 deuren) alsnog gaan trekken, of is een homeplug (Devolo?) een optie? Ik ga GEEN gebruik maken van een HD-recoder. Daarvan geeft OBN op hun site aan dat het niet aan te raden is met een homeplug, maar zou het wel gewoon werken met een decoder?
Iemand ervaringen met een homeplug en interactieve HD-tv van OBN??

Mij computer komt op zo'n 5 meter van de tv te staan...en daar ligt al WEL utp-kabel. Is dat te verlengen/koppelen met aansluitblokjes ouzo? Scheelt me namelijk dan al zo'n 15 meter kabel trekken...
De werking van Homeplugs hangt heel erg af van de elektrische installatie in je huis. Dus het is eigenlijk precies zoals de site van OBN het zegt, het kan goed werken maar dat is niet te garanderen. Maar goed niets houdt je tegen om ergens zo'n setje te bestellen en eventueel weer terug te sturen onder de wet koop op afstand als het niet naar behoren werkt bij jou.

IPTV en je gewone LAN samen over één UTP kabel kan wel maar dan moet je eigenlijk managed switches met VLAN ondersteuning gebruiken. Eventueel kan het ook met splitter blokjes maar dan houdt je slechts 2 keer een 4 aderige verbinding over waarover je dus maximaal 100Mbit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:02
Niellie41 schreef op maandag 26 september 2011 @ 01:46:
En net rond 1:50 doet het internet het weer. Misschien een storing in de buurt van Woensel?
Ik zie onderstaande net op de ONE-site staan. Er zal blijkbaar iedere nacht deze week kans zijn op onderbrekingen van de diensten in Eindhoven.
Onderhoud wijkcentrales - week 39
Van maandag 26 september t/m vrijdag 30 september zal er elke dag tussen 0:00 en 7:00 uur onderhoud plaatsvinden aan de diverse wijkcentrales in Eindhoven, gedurende deze tijden is het niet mogelijk gebruik te maken van internet, telefonie en radio/televisie (analoog, dvb-c en interactief).

Onze excuses voor het ongemak.
http://www.onsneteindhove....php?menu=&maintenance=62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:44:
[...]

De werking van Homeplugs hangt heel erg af van de elektrische installatie in je huis. Dus het is eigenlijk precies zoals de site van OBN het zegt, het kan goed werken maar dat is niet te garanderen. Maar goed niets houdt je tegen om ergens zo'n setje te bestellen en eventueel weer terug te sturen onder de wet koop op afstand als het niet naar behoren werkt bij jou.

IPTV en je gewone LAN samen over één UTP kabel kan wel maar dan moet je eigenlijk managed switches met VLAN ondersteuning gebruiken. Eventueel kan het ook met splitter blokjes maar dan houdt je slechts 2 keer een 4 aderige verbinding over waarover je dus maximaal 100Mbit kan halen.
Ai...voor een leek dus problematisch....managed switches? Uuuuhhh
Zal er eens iemand bijhalen die er meer verstrand van heeft...kabel trekken kan altijd nog

Of toch ff proberen met een homeplug?

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Homeplug is waarschijnlijk inderdaad de makkelijkste optie dus ik zou dat eerst gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

odo966 schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:04:
[...]

Ik zie onderstaande net op de ONE-site staan. Er zal blijkbaar iedere nacht deze week kans zijn op onderbrekingen van de diensten in Eindhoven.

[...]

http://www.onsneteindhove....php?menu=&maintenance=62
Dankjewel. Gisteren stond het er nog niet op. Maar dan weet ik in ieder geval dat het gepland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:24:
Homeplug is waarschijnlijk inderdaad de makkelijkste optie dus ik zou dat eerst gewoon proberen.
daar heb ik inmiddels al meerdere goede ervaringen over gevonden op internet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ik222 schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:44:
[...]

Inderdaad er afhankelijk per installatie, zeker als je over "groepen" heen moet.
Het verhaal over terugsturen geldt volgens mij niet zomaar. Je mag een product gerust terugsturen, maar dan mag het volgens mij niet gebruikt zijn, dus niet geopende verpakking, maar ik kan het mishebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde het dus proberen met een: Devolo dLan 200, maarga vanavond eens kijken of ik toch niet beter een kabel kan trekken.
Desnoods met een koppelstuk vanaf mijn computer, die op slechts 4 meter van de tv staat. (om de hoek). Als dat te koppelen/splitten is, is dat wellicht een oplossing.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
En toen hadden we een rode interface bij IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
elwinvangestel schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 17:00:
En toen hadden we een rode interface bij IPTV.
Dat viel me vanmiddag ook al op, zie geen reden waarom dit nu zo is, ook geen melding voorbij zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

In Eindhoven is die oranje. Bij mij in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat ze de menu kleuren per provider gekoppeld hebben aan de hoofdkleur van de logo's:
http://glashartmedia.nl/Service+Provider/Inleiding/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 20:54 ]

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

In Uden, Veghel en wellicht nog andere gemeenten (?) is sinds vanmiddag half 4 sprake van een grootschalige netwerkstoring; alle diensten (analoge/digitale TV, telefoon en internet) zijn, klaarblijkelijk in de gehele regio, vooralsnog niet beschikbaar. Behoorlijk lastig, maar gelukkig werd op Twitter vrij snel door OBN bevestigd dat men aan een oplossing werkt.

*edit* Inmiddels lijkt alles weer naar behoren te functioneren!

[ Voor 20% gewijzigd door Zap op 29-09-2011 03:25 ]

#

Verwijderd

Effe een vraagje:

Als ik IPTV van OBN afneem, mag ik daarvoor (volgens OBN zelf) poort 1 tm. 3 gebruiken op hun kastje.
Er is al 1 poort bezet, omdat van daaruit een utp naar mijn TimeCapsule loopt (router cq backup-oplossing van Apple).
Moet de utp-kabel die naar mijn HD-decoder gaat lopen (de homeplug dus) direct in de OBN-kast of in mijn Apple-"router" geplugd worden?

- poort 1 van de OBN-kast gaat dan naar mijn router (en van daaruit naar mijn computer)
- poort 2 is dan de utp-kabel van mijn HD-tv

Zoiets?
Voor IPTV moet je inderdaad een aparte poort op het CPE (glasvezelkastje) gebruiken. Dus als je router op poort 1 zit aangesloten moet je de homeplug en dus de amino op poort 2 of 3 aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Weet iemand wat over aansluitwerkzaamheden in Gestel (stadsdeel Genderdal)?

Er wordt hier op de hoek van de straat driftig gegraven en er verdwijnen allemaal oranje kabels de grond in, maar ik heb vooralsnog nog geen post gehad.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het makkelijker om de klantenservice te bellen. De laatste keer dat een maat van me belde wisten ze nog geen datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een droeftoeters bij OBN Klantenservice...ongelooflijk.

Kreeg gisteren mijn Amino HD-kastje. Ik sluit dat ding vol goede moed aan.....althans dat WILDE ik doen.
Wil doos openmaken...die bleek al open, kastje bleek bekrast en overduidelijk niet nieuw (stoffig en armzalig opgerolde kabeltjes).
Ik sluit geheel aan....met UTP-kabel als test dwars door de kamer....blijft dat ding ruim 55 minuten in de opstartstand, zonder iets te doen.
Direct contact gezocht...kan morgen voor 13 uur een nieuwe ophalen....daar ging ik niet mee akkoord, omdat ik dan WEER een vrije dag moet nemen. Ze beweren dat ze geen gebruikt/stoffig kastje meegegeven kunnen hebben...wat dus wel zo is.

Na felle discussie, vonden ze toch oo kwel, dat i kal vanaf 1 oktober betaal voor HD-TV en daar pas GISTEREN een kastje voor mocht ophalen wel zwaar genoeg wegen, om een monteur te sturen MET een nieuwe Amino, die alles hier werkend komt installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
Kreeg vandaag meerdere keren deze melding bij verzenden mail van Hotmail naar ONE.
Staat ONE weer op de "blacklist" bij Hotmail/Livemail ??

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed.

Reporting-MTA: dns;blu0-omc1-s86.blu0.hotmail.com
Received-From-MTA: dns;BLU0-SMTP12365
Arrival-Date: Fri, 7 Oct 2011 07:44:57 -0700

Final-Recipient: rfc282;h.xxxxxxxxx@onsneteindhoven.nl
Action: failed
Status: 5.5.0
Diagnostic-Code: smtp;554 rejected due to spam content
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IPTV met OnsBrabantNet werkt hier perfect met Devolo homeplugs...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Moost01 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:04:
Kreeg vandaag meerdere keren deze melding bij verzenden mail van Hotmail naar ONE.
Staat ONE weer op de "blacklist" bij Hotmail/Livemail ??

This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed.

Reporting-MTA: dns;blu0-omc1-s86.blu0.hotmail.com
Received-From-MTA: dns;BLU0-SMTP12365
Arrival-Date: Fri, 7 Oct 2011 07:44:57 -0700

Final-Recipient: rfc282;h.xxxxxxxxx@onsneteindhoven.nl
Action: failed
Status: 5.5.0
Diagnostic-Code: smtp;554 rejected due to spam content
weten meer mensen iets over spamfilter van OBN?

Sinds een maand kan ik geen mails meer versturen naar mijn zus in amerika. Haar ISP earthlink.net staat volgens de klantenservice bij OBN blacklist. Dus hij zei doodleuk dat ik maar samen met mijn zus een gmail of hotmail account maar moest maken. Weet iemand of dat kan kloppen wat ze zeggen? Lijkt me toch sterk dat alle email adressen van earthlink.net op blacklist staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
ninasky11 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:03:
[...]

weten meer mensen iets over spamfilter van OBN?

Sinds een maand kan ik geen mails meer versturen naar mijn zus in amerika. Haar ISP earthlink.net staat volgens de klantenservice bij OBN blacklist. Dus hij zei doodleuk dat ik maar samen met mijn zus een gmail of hotmail account maar moest maken. Weet iemand of dat kan kloppen wat ze zeggen? Lijkt me toch sterk dat alle email adressen van earthlink.net op blacklist staan?
Of je hebt het verkeerd begrepen of de klantenservice heeft het verkeer uitgelegd.

Uitgaande mail wordt niet geblokkeerd bij OBN. Als je mail niet aankomt wordt de mailserver van OBN geblokkeerd door de andere partij.

Krijg je een bouncemail? Meestal staan instructies of een link om de blokkade op te heffen. Zodra je weet op welke blacklist je staat kun je je daar meestal direct van laten verwijderen. (Het zou wel zo netjes zijn als OBN dit zelf doet zodra je hier een melding van maakt, maar dan moet je wel alle benodigde gegevens aanleveren. "Ik kan geen mails versturen naar mijn oom in xxx" kunnen ze natuurlijk niets mee).

Als je er zelf niet uit komt, post eens een bouncemail van je bericht, of als er geen bouncemail is dan de header. Dan kunnen we daarmee aan de slag.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulkiedulkie op 08-10-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
Hulkiedulkie schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 22:16:
[...]

Of je hebt het verkeerd begrepen of de klantenservice heeft het verkeer uitgelegd.

Uitgaande mail wordt niet geblokkeerd bij OBN. Als je mail niet aankomt wordt de mailserver van OBN geblokkeerd door de andere partij.

Krijg je een bouncemail? Meestal staan instructies of een link om de blokkade op te heffen. Zodra je weet op welke blacklist je staat kun je je daar meestal direct van laten verwijderen. (Het zou wel zo netjes zijn als OBN dit zelf doet zodra je hier een melding van maakt, maar dan moet je wel alle benodigde gegevens aanleveren. "Ik kan geen mails versturen naar mijn oom in xxx" kunnen ze natuurlijk niets mee).

Als je er zelf niet uit komt, post eens een bouncemail van je bericht, of als er geen bouncemail is dan de header. Dan kunnen we daarmee aan de slag.
Zo heeft de meneer het aan mij uitgelegd. Alle abonnees van eartlink.net kunnen geen mail versturen naar OBN klanten omdat die dan geblokkeerd door hun filter worden : ((((

En eerst kon ik wel gewoon naar haar wel mailen, maar nu kan ik ook al niks mailen naar haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
Krijg jij een foutmelding (in een bouncemail) terug? Zoja, zou je die kunnen posten hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets in mij zegt...dat ze niet weet wat een bouncemail is...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
nee krijg geen bounce mail terug

als ik een email stuur, wordt het email verstuurd maar komt nooit aan bij mijn zus

hetzelfde geldt ook voor mijn zus

deze weekend heeft haar man een nieuwe email adres voor haar aangemaakt dus nog steeds met @eathlink.net
ze heeft mij meteen een email gestuurd maar in het onderwerp van haar email staat nu [ SPAM ]

dus iets klopt er weer niet maar ik krijg nu wel haar mail iig, alleen ik weet niet hoelang dat goed gaat

[ Voor 12% gewijzigd door ninasky11 op 10-10-2011 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
ninasky11 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:28:
nee krijg geen bounce mail terug

als ik een email stuur, wordt het email verstuurd maar komt nooit aan bij mijn zus

hetzelfde geldt ook voor mijn zus

deze weekend heeft haar man een nieuwe email adres voor haar aangemaakt dus nog steeds met @eathlink.net
ze heeft mij meteen een email gestuurd maar in het onderwerp van haar email staat nu [ SPAM ]

dus iets klopt er weer niet maar ik krijg nu wel haar mail iig, alleen ik weet niet hoelang dat goed gaat
Lijkt erop dat beide mailservers elkaar blokkeren dan, die [SPAM] wordt er waarschijnlijk door OBN ingezet.\
Krijgt ze jouw e-mail nu wel binnen op het nieuwe adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
tot nu toe nog wel
maar heb stiekem zo'v gevoel dat het niet lang gaat duren
de medewerker zei toen dat het niets uit zou maken als ze een nieuwe email adres aanmaakt uiteindelijk wordt het toch geblokkeerd door hun filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Volgens deze site stuurt Earthlink.net altijd een NDR als er een e-mail wordt geblokkeerd.

Daar staan ook de instructies om de blokkade op te laten heffen maar dat is natuurlijk meer iets voor OBN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag over het DVB-C signaal. Sinds begin dit jaar gebruik ik een Humax IR Fox C decoder om het digitale DVB-C signaal op de kabel te decoderen voor onze tv. Het geluid en het beeld gaat goed, maar de EPG gaat niet altijd goed. Soms merk ik dat de tijd op de decoder achter loopt bij de werkelijke tijd. De EPG is wel altijd netjes gevuld met programma's. Ik heb hier zelf nog geen verklaring voor kunnen vinden. In deze thread wordt begin dit jaar uitgeweid over de Event Information Tables (EIT) en de zogeheten Present/Following EPG informatie en de Schedule EPG informatie. Ik kan me voorstellen dat dit een verklaring is, maar ben daar niet zeker van.

Het is storend maar niet onoverkomelijk tot dusver. Nu wil ik echter ook digitaal kunnen opnemen en afspelen. Om die reden viel mijn oog op de Humax 5050 of 5200. Nu ontstond bij mij de vrees dat de EPG problemen die ik ervaar er toe zullen leiden dat programma's niet of te laat worden opgenomen. Dit wordt naar mijn mening bevestigd door het relaas van 1HK (woensdag 19 januari 2011 01:27).

Nu ben ik erg benieuwd of deze Humax 5050 of 5200 gaat werken met OnsNetEinhoven (ONE). Heeft ONE ondertussen de EIT in het DVB-C signaal aangepast, of loop ik nog steeds risico dat mijn programma's niet worden opgenomen? Is er een alternatieve decoder voor ONE die wel werkt met hun DVB-C, of is dit signaal gewoon niet adequaat om programma's op te nemen? Ik heb eigenlijk nog geen behoefte om naar IPTV over te stappen.

Ik ben erg benieuwd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

De EPG blijft onbruikbaar bij mij :( Zo traag ...

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij IPTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
Ik wordt ook gek van die trage vastlopende epg van iptv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die traagheid van de epg herken ik wel bij de 130M die ik heb gehad. Soepel is in ieder geval anders...
De A140 en M540 zouden een stuk sneller moeten zijn omdat daar een nieuwe SoC inzit. En anders kun je zelf nog altijd een Media Center bouwen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Valt me net op dat Eredivisie live ineens te bekijken is! Is dat bij jullie ook? Hopen dat het zaterdag nog werkt :)

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1978
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 10:30
Hier ook (onsnet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

elvis84 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:56:
Valt me net op dat Eredivisie live ineens te bekijken is! Is dat bij jullie ook? Hopen dat het zaterdag nog werkt :)
Ik zag een poster hangen van Eredivisie Live bij een bushokje. Dat voor een bepaalde tijd gratis te kijken was, maar ik weet niet voor hoelang. Want ik was er al langs gefietst voordat ik hem helemaal bekeken had. Volgens mij een week of 2 oid.
Pagina: 1 ... 11 ... 50 Laatste