Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ja, de EPG van IPTV op een M530. Onbruikbaar gewoon.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elvis84 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:56:
Valt me net op dat Eredivisie live ineens te bekijken is! Is dat bij jullie ook? Hopen dat het zaterdag nog werkt :)
Ja dat werkt t/m volgend weekend, zie http://glashartmedia.nl/Artikel+items/?artikel_id=171 en http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=6572

Is dus een promotieactie waardoor iedereen gratis EL 1 kan ontvangen gedurende 10 dagen.

[ Voor 18% gewijzigd door ik222 op 13-10-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

ik222 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 23:33:
[...]

Ja dat werkt t/m volgend weekend, zie http://glashartmedia.nl/Artikel+items/?artikel_id=171 en http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=6572

Is dus een promotieactie waardoor iedereen gratis EL 1 kan ontvangen gedurende 10 dagen.
Ah, niets van meegekregen. Thanks!

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel irritant...de klok van de OnsBrabantNet HD-decoder (Amino 140) loopt 2 uur achter...maar de gids klopt wel (met de verkeerde tijden). Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier geen last van maar ik heb geen A140, heb je al een powercycle en software update geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles geprobeerd....niets helpt...
Even de webcare van OBN op Twitter aangesproken over wat te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
Heb een homeplug MSI e-power 1000HD set aangeschaft voor internet.
Oude 54mb Linksys router opgeruimt.
Op welke poort op de glasvezelmodem aan de muur moet ik die aansluiten ??

(verschillende poorten geprobeert, maar krijg geen verbinding voor elkaar)

Of moet er tussen de glasvezel en de homeplug nog een router, want als ik de oude router terug plaats en de homeplug daarop aansluit heb ik wel verbinding ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je slechs één pc aansluit op het glasvezelmodem heb je geen router nodig. Dan sluit je gewoon een homeplug aan op het glasvezelmodem (poort kun je van 1 /tm 3 zelf kiezen bij de packetfront CPE's) en dan een op de pc waarmee je op internet wilt. Als je echter meerdere pc's via homeplugs wilt aansluiten moet je inderdaad wel een router plaatsen tussen het CPE en de eerste homeplug. Dit omdat je maar één WAN IP krijgt van OBN.

Aantal vragen:
- Hoeveel PC's wil je nu eigenlijk via homeplugs aansluiten?
- Modem al een keer een uur van de stroom gehad? (i.v.m. mogelijke DHCP leases op het MAC van je oude router)
- Hebben je homeplugs uberhaupt verbinding met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
Hallo ik222,

Antwoord:

1) Er komt 2x pc op, 1x huiskamer, 1x zolder.
2) Nee, maar ga dat nu direct doen.*
3) Ja, zodra ik de kabel in de router steek heb ik verbinding internet met 1 homeplug (huiskamer, plug + pc op zolder nog niet geinstalleerd)

* Aanvulling:
Kreeg geen toestemming van de vrouw/kinderen, want dan is er ook geen tv/bellen meer als de modem uit gaat. Dus vanavond voor het slapen gaan trek ik de stekker eruit.

[ Voor 27% gewijzigd door Moost01 op 25-10-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met twee pc's heb je dus sowieso een router nodig die je plaatst tussen het glasvezelmodem en de powerline adapter die bij het modem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:24
Vraagje, ik ga binnenkort ook in eindhoven wonen waar one bescgikbaar is, maar is die kwaliteit van het dvb c signaal vergelijkbaar met standaard satelliet van canaal digitaal?

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
Zover ik weet zijn de DVB-C steams gelijk aan de (SD) IPTV streams. Dit heb ik, samen met anderen, een tijd geleden getest voor enkele kanalen.

Over de kwaliteit van de IPTV streams wordt er in dit (en andere) topics veelvuldig gesproken. Zover ik weet worden alle IPTV streams onbewerkt doorgegeven (dus geen bitrate shaping oid). De DVB-C signalen zijn dus allen van hoge kwaliteit (minimaal sateliet-TV niveau).

[ Voor 11% gewijzigd door ShadowLord op 25-10-2011 20:02 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
Dat is goed om te horen, er valt dus prima tv te kijken op een redelijk formaat ~42-46 inch met die standaard dvb-c streams. Dan is HD iets minder belangrijk voor mij, kijk toch niet heel erg veel tv, maar meer films/series vanuit andere bronnen.

Ik vind het altijd mateloos irritant dat men HD koppelt aan goedkopere analoge abbo's, ik wil bijvoorbeeld gewoon mooi HD voor alle kanalen waarvoor dat beschikbaar is, en niets van doen te hebben met die standaard analoge, prijs technisch gesproken dan.

Zoeits zie ik ook bijvoorbeeld weer bij die interactive tv, geen behoefte aan, maar als je dan HD wilt, moet dat weer via IDTV... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij IPTV worden de originele Technicolor multicast feeds vanuit de Mediagateway in Hilversum 1-op-1 doorgezet naar de eindgebruiker.
Hetzelfde geld voor alle buitenlandse zenders die van de SAT komen. Deze worden door Glashart Media origineel in een multicast feed omgezet, met alle audio en subtitle-streams zoals ze op de SAT worden aangeboden.

Voor DVB-C geldt:
De video- en audio streams in de IP multicast feeds worden in MPEG Transport Streams gemultiplext welke dan gebruikt worden voor het DVB-C signaal. Hier wordt verder geen bitrate shaping op toegepast. De beeld- en geluidskwaliteit bij DVB-C is dus 100% identiek aan die van IPTV.

Echter is DVB-C tot nu nog beperkt tot SD. Maar ik verwacht ik dat Glashart Media op termijn ook de HD-simulcasts van de Nederlandse basiszenders gaat doorgegeven op DVB-C. Dit o.a. uit concurrentie oogpunt met Ziggo die deze HD-simulcasts voor een vergelijkbaar bedrag per maand al wel doorgeeft.
En er draait ook al een tijdje een 'Nederland 1 HD test' op een aantal DVB-C headends van Glashart Media.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
Bedankt voor de uitgebreide antwoorden. Ik moet zeggen, ik zit eens door dit topic te scannen, en mijn complimenten voor de rigoureuze vergelijkingen die hier gemaakt worden m.b.t. kwaliteit etc. Het lijkt er ook op dat er bij de providers enigzins voldaan wordt aan de wensen van de consument, dat is mooi om te zien, EPG op DVB-C zie ik bijv.

Voor mij betekend dit dat ik in ieder geval het standaard analoge pakket ga afnemen, en evt internet. Zo te zien is ONE daar de meest geschikte candidaat voor, goede kwaliteit standaard streams voor niet al te veel geld. En evt 100 mbit internet.

Btw, ik zag dat OBN wel langzamere abbo's aanbied dan 100 mbit, wat is de rede dat ONE dit niet doet? Het lijkt me dat er genoeg klanten geinteresseerd zouden zijn in bijv 30 of 50 mbit tegen een concurrerend prijsje?

[ Voor 40% gewijzigd door Speedsmile op 25-10-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijzen van los internet zijn een stuk duurder geworden met die nieuwe prijzenstructuur van OBN. En de prijsverschillen tussen de laagste en de hoogste internetsnelheid in de flexpakketten zijn nog minder dan een tientje. Dus denk dat ONE er goed aan heeft gedaan om niet mee te gaan. Ik zie weinig voordeel in die prijzenstructuur van OBN. 100Mbit-Internet+Telefoon+RTV is er ook ietsjes duurder mee geworden. Vroeger was dat €54,95. Nu €58,15. Een kleine verkapte prijsverhoging.

Hou het gewoon simpel zoals ONE.
3 aparte basisdiensten voor scherpe prijzen met pakketkorting als je ze alle 3 afneemt. Geen commerciële abracadabra met pakket-configurators en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Mijn Amino M532 is al vanaf het begin erg traag, en start ook regelmatig niet op. Kan ik daarmee aankloppen bij OBN voor een ontvanger die het geld wel waard is? De 540 dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elwinvangestel schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:37:
Mijn Amino M532 is al vanaf het begin erg traag, en start ook regelmatig niet op. Kan ik daarmee aankloppen bij OBN voor een ontvanger die het geld wel waard is? De 540 dus?
Ik kan je wel vertellen dat deze Animo 532 gewoon een fiasco is (bij mij) te weinig mogelijkheden, beperkte harde schijf, steeds weer vastlopende guide bij het verversen en regelmatig een minutendurende blauwe lampje bij het opstarten. En wat zegt OBN: wij werken er aan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 07:36:
[...]

Ik kan je wel vertellen dat deze Animo 532 gewoon een fiasco is (bij mij) te weinig mogelijkheden, beperkte harde schijf, steeds weer vastlopende guide bij het verversen en regelmatig een minutendurende blauwe lampje bij het opstarten. En wat zegt OBN: wij werken er aan !
Ja! Hier exact hetzelfde. Hoop geld betaald voor een harddiskrecorder, en hij is ontzettend traag, als ik op Guide druk duurt het ruim 4 seconden voordat de guide ook verschijnt. En door de guide zappen, daar beginnen we maar niet over.

Is het mogelijk de 532 te ruilen voor, zover ik hoor een veel stabielere, 540?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elwinvangestel schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:11:
[...]

Ja! Hier exact hetzelfde. Hoop geld betaald voor een harddiskrecorder, en hij is ontzettend traag, als ik op Guide druk duurt het ruim 4 seconden voordat de guide ook verschijnt. En door de guide zappen, daar beginnen we maar niet over.

Is het mogelijk de 532 te ruilen voor, zover ik hoor een veel stabielere, 540?
Heb het per E-mail gevraagd ca. 4 weken geleden. Nog steeds geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Zie met de M532 na een paar uur tv kijken een zwarte balk in het midden van het scherm met verversen gids gegevens oid, gaat alleen weg na uit en aan zetten. EPG is zo traag dat het waardeloos is!

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
* Aanvulling:
Kreeg geen toestemming van de vrouw/kinderen, want dan is er ook geen tv/bellen meer als de modem uit gaat. Dus vanavond voor het slapen gaan trek ik de stekker eruit.
Afgelopen nacht heel de nacht stroom van het glasvezelkastje eraf gehad, geen internetkabel erin (alleen IPTV & telefoon)
Steek nu de powerplug erin en in het stopcontact, andere kant van de kamer de plug in het stopcontact en in de PC: geen internet !!!
Steek de router terug in de glaszevel, kabel powerplug in de router, en zie: Internet !!!

Vreemd dat het rechtstreeks niet werkt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik in mijn vorige post al zei, zolang je maar één pc rechtstreeks aansluit via powerplug moet het inderdaad gewoon werken. Voor twee pc's heb je gewoon altijd een router nodig omdat je maar 1 ip van OBN krijgt.

Maar om het op één pc wel te laten werken moet je wat dingen controleren:
- Krijg je op de betreffende PC wel een IP van OBN (88.159.x.x)?
- Zo nee staat je PC wel op DHCP ingesteld en staat er niet per ongeluk een vast LAN ip in wat je gebruikte i.c.m. je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
VonFoX schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:18:
Zie met de M532 na een paar uur tv kijken een zwarte balk in het midden van het scherm met verversen gids gegevens oid, gaat alleen weg na uit en aan zetten. EPG is zo traag dat het waardeloos is!
Vaak helpt het als je de Amino op standby zet als je niet kijkt of door de software te updaten naar de laatste versie.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
VonFoX schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:18:
hebben we hier ook al last van maar dan met animo 130

al maand OBN aan het bellen, die zeiden dat veel mensen in Veghel daar last van hadden en dat ze zeeeer hard aan de oplossing werken maar nog steeds elke dag last van dat irritante balk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Nu zet ik dus eerst de TV aan, en vervolgens de recorder (532). En ja hoor, het blauwe lampje blijft weer aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
ik222 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 19:18:
Zoals ik in mijn vorige post al zei, zolang je maar één pc rechtstreeks aansluit via powerplug moet het inderdaad gewoon werken. Voor twee pc's heb je gewoon altijd een router nodig omdat je maar 1 ip van OBN krijgt.

Maar om het op één pc wel te laten werken moet je wat dingen controleren:
- Krijg je op de betreffende PC wel een IP van OBN (88.159.x.x)?
- Zo nee staat je PC wel op DHCP ingesteld en staat er niet per ongeluk een vast LAN ip in wat je gebruikte i.c.m. je router?
Heb de helpdesk gebeld, zij belde later terug, probleem uitgelegd aan medewerker.
Hij zag daar dat er activiteit op de internetpoort was, dus de homeplug werkte.
Daarna heeft hij schijnbaar van afstand de IP "ge-released", moest even stroom van de glasvezelmodem afhalen, 10 minutjes wachten, PC opnieuw opstarten, en viola, het werkt !!! :-)

Verders bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Heb de harddisk voor vanavond ingesteld staan van 19:00 tot 07:00 de volgende dag. Ik neem aan de M532 decoder dat gewoon vlekkeloos gaat opnemen? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zolang je genoeg ruimte hebt op je harddisk zou ik niet weten waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ja hoor, wintertijd, en de Amino gaat niet aan, nu aan het power cyclen. Was vorige keer met zomertijd ook :F

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 15:43
VonFoX schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 06:27:
Ja hoor, wintertijd, en de Amino gaat niet aan, nu aan het power cyclen. Was vorige keer met zomertijd ook :F
Hier vandaag ook last van gehad. TV liet wel beeld zien, echter zappen was onmogelijk. Pas na een reboot van de Amino werkte alles zoals vanouds. Jammer dat men in de software voor de STB geen rekening kan houden met ons zomer/wintertijd verhaal...

Overigens hebben we hier wel nog steeds last van een " Verversen gidsinformatie"-balk die vervolgens niet weg wil behalve als je de STB reboot. Betreft overigens een Amino 130.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

recar schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:22:
[...]

Hier vandaag ook last van gehad. TV liet wel beeld zien, echter zappen was onmogelijk. Pas na een reboot van de Amino werkte alles zoals vanouds. Jammer dat men in de software voor de STB geen rekening kan houden met ons zomer/wintertijd verhaal...

Overigens hebben we hier wel nog steeds last van een " Verversen gidsinformatie"-balk die vervolgens niet weg wil behalve als je de STB reboot. Betreft overigens een Amino 130.
Twee bugs die al sinds het begin van GHM bekend zijn, maar helaas nog niet verholpen.
Beetje bizar dat zomer/wintertijd of andersom een STB helemaal van zijn padje afbrengt en die bug er na vier firmware revisies dus nog steeds inzit.

Het gidsverversen is hier ook regelmatig een drama waarvoor een soft uit/aan nodig is om die popup weg te krijgen.
Ook hier geldt dat de laatste update dit gefixt zou moeten hebben, echter het lijkt erop dat de server die vanuit de STB wordt aangeroepen alles behalve lekker soepel loopt en af en toe gewoon geen antwoordt geeft, en de Amino ook geen herstelcode heeft om het opnieuw te proberen waardoor die balk blijft staan totdat er soft uit en aangezet is en hij het opnieuw kan proberen.

Dit zijn echter geen problemen die een provider kan verhelpen (ik heb Lijbrandt) maar die helemaal door GHM moeten worden opgelost en waar onze providers dus eigenlijk bovenop behoren te zitten als afnemer/wederverkoper van GHM TV diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb een Amino A130 en ik heb al een tijdje dat hij slecht aangaat met de afstandsbediening, hij wil dat niet aanspringen moet de stekker eruit halen en weer terug stoppen, is dat een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Ik heb een Amino A130 en ik heb al een tijdje dat hij slecht aangaat met de afstandsbediening, hij wil dat niet aanspringen moet de stekker eruit halen en weer terug stoppen, is dat een bekend probleem?
Ik heb zojuist hetzelfde probleem gehad, ook ik moest de stekker er een keer uithalen en instoppen. Overigens doen de 1,2,3 en Rood, Blauw, Groen, Geel knoppen van mijn afstandsbediening het niet meer.

Ook de balk met [<<<<] [||] [>] [>>>>] van uitzending gemist blijft nog wel is in het beeld staan na het starten van een aflevering, het filmpje start niet en de balk blijft over het TV-beeld staan, ook dan is een reset nodig.

Is het iemand al opgevallen dat de tijd op de oude Segam STB -al een half jaar lang- één uur achter loopt (twee met zomertijd) waardoor de EPG (ja, het DVB-C signaal heeft nu eindelijk een EPG) niet goed werkt en de programmainformatie messed-up is. De tijd komt automatisch van het DVB-C netwerk en is niet met de hand bij te stellen.

[ Voor 30% gewijzigd door donny007 op 30-10-2011 23:51 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://glashartmedia.nl/Algemeen/Vragen+en+antwoorden
De gegevens in mijn programmagids kloppen niet (bij de voormalig PlusTV Sagem DVB-C ontvanger).
DVB-C (plus-TV) - Functie
"Dit is een bekend probleem bij de voormalig PlusTV Sagem DVB-C ontvanger. De tijdsinstellingen van gegevens voor de programmagids werken niet goed op deze DVB-C ontvanger.

De programmagids is wel bruikbaar, het probleem met de tijdsinstellingen zal niet verholpen worden."
De tijd van het DVB-C signaal is overigens nog steeds correct nu met de nieuwe wintertijd (DVB-C tuner staat hier op GMT+1 met 'Auto zomertijd' ingeschakeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
OnsBrabantNet snelste provider van nederland.

bron

Dit heeft OBN net getweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we het toch over de Amino's hebben wil ik graag even inhaken ;)

Afgelopen middag heb ik bij het servicecentre in Geldrop mijn Amino 130m opgehaald. Netjes nieuwe kabels getrokken vanaf de Packetfront en uiteraard de decoder aangesloten volgens de handleiding B) . Wat bleek nu het geval, zodra ik de voeding ingeplugd had kreeg ik ongeveer 5 seconden rare verticale rode strepen op mijn tv waarna het Amino logo er wazig doorheen verscheen. Na ongeveer 10 seconden sprong het beeld weer op zwart met de melding "niet-ondersteund videoformaat". Nu betreft de tv een Philips 42" 7-serie van nog geen 2 jaar oud die zonder problemen 2 jaar gedraaid heeft met mijn Amino A312 van Tele2.

Ik heb vanalles geprobeerd: reboot, reset, verwisselen hdmi-ingangen op tv, andere hdmi-kabel...helaas mocht dit allemaal niet baten. Misschien dat iemand dit probleem bekend in de oren klinkt en mij hiermee verder kan helpen? Het enige wat ik kan vinden op google is het aanpassen van de beeldformaat-instellingen in de decoder, maar dat gaat natuurlijk pas alleen wanneer je al beeld hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:01:
Ik heb vanalles geprobeerd: reboot, reset, verwisselen hdmi-ingangen op tv, andere hdmi-kabel...helaas mocht dit allemaal niet baten. Misschien dat iemand dit probleem bekend in de oren klinkt en mij hiermee verder kan helpen? Het enige wat ik kan vinden op google is het aanpassen van de beeldformaat-instellingen in de decoder, maar dat gaat natuurlijk pas alleen wanneer je al beeld hebt ;)
Ik denk dat de snelste optie is om hem te proberen op een andere TV (bij vrienden/familie/buren met ook IPTV) of anders naar een van de klantcentra gaan met je Amino. In het beste geval staat de Amino standaard in een stand die je TV niet aan kan en kun je dat op de andere TV even corrigeren. In het slechtste geval is je Amino niet helemaal in orde en zul je even een vervangende moeten halen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Gisteren me KAPOT zitten ergeren aan de M532. Er liep een opname, die wilde ik annuleren, en een andere starten. Het menu is dan zoooo traag. Onwerkbaar eigenlijk :(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag maar weer eens online mijn faktuur bekeken. Ik heb een abonnement voor gratis bellen naar vaste nummers in nederland en voor de zoveelste keer werden enkele vaste nummers doorbelast.
Maar weer eens een email gestuurd en zal wel weer terug gedraaid worden, maar voor mensen die hun gespreksdetails op hun faktuur nooit bekijken vrees ik het ergste. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het melden. Hier hetzelfde verhaal. De kosten werden per 28-10 in rekening gebracht. Ook maar een mail gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
Misschien een foutje van Glashart, maar bij ONE de zender Nicklodeon (DVB-C) op zendernummer 900 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het melden van de doorberekende telefoonkosten voor mensen met een onbeperkt gratis bellen abonnement. Ook hier bij ons is dezelfde fout gemaakt. Even kortgesloten en wordt gecorrigeerd.

Tijdje terug hier ook de vraag neergelegd of EPG op het DVB-C signaal geschikt is om bijvoorbeeld een Humax hdd recorder mee aan te sturen voor het opnemen van de programma's op de juiste tijd. Eerder in deze draad is melding gemaakt dat EPG niet functioneert hiervoor. Heb dit geverifieerd bij ONE; Maar ik hoor in hun reactie dat ze verwachten dat deze functionaliteit binnen enkele weken wel geboden gaat worden. We wachten het nog even af. Zou mooi zijn als dit goed gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Via analoge TV en DVB-C komt RTL Deutschland per 15 november weer beschikbaar. Al Jazeera verdwijnt uit het pakket en is alleen nog te zien via IPTV.

Dus nu zit er een Pluspakket zender in het DVB-C pakket...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:09
Kosten hier ook maar eens nagekeken. Per 27-10 werden er kosten in rekening gebracht voor gesprekken naar vaste nummers. In november gaat het weer goed.

Wellicht hadden ze na een aantal meldingen beter even pro-actief wat dingen kunnen nakijken en een i.i.g. een melding kunnen maken op de website. Nu lijkt het net alsof ze het maar zo laten en dan hopen dat de mensen het niet zien zodat ze wat extra inkomsten genereren voor een mooi Kerstpakket ;)

Ik heb trouwens ONE

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
Geen programmagegevens meer in de guide (m532 one)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(na even zoeken toch niets gevonden wat antwoord gaf op mijn vragen dus bij deze)
Is die amino/aminet M540 een aanrader of verkoop je ziel dan aan de duivel?

En zijn er evt alternatieven? (ONE geeft nou niet bepaald een constructief antwoord daarop nl.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf een HTPC in elkaar knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Even een crosspost van het IPTV op je HTPC topic.

De EPG Grabber is bijgewerkt. Hij kan nu om gaan met de nieuwe EPG data.

Er is namelijk een kleine technische wijziging geweest in de EPG data waardoor velden die eerst leeg gelaten werden als er geen data was, nu helemaal weg zijn. Hier kan de grabber nu mee omgaan. Functioneel verandert hier niets.

Wel viel me op dat er op 'dag 7' een aantal programma's zonder naam zijn. Hiervan kan geen XMLTV entry gemaakt worden (programmanaam moet namelijk gevuld zijn). Ik vermoed dat deze programma's nog wel een naam krijgen op een later moment. De grabber zal deze programma's nog wel netjes toevoegen zodra de programmagegevens aanwezig zijn.

Je kan de EPG grabber downloaden van de onderstaande link:
http://amino-epg-grabber....nk/src/AminoEPGGrabber.py

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was net even met m'n tv aan het prutsen en het volgende viel mij op:

DVB-C:
- Nickelodeon werkt sinds een aantal dagen niet meer.
- Kink FM en Efteling radio werken niet (die eerste kan weg, want die is gestopt met uitzenden).
- Op X-FM wordt tegenwoordig de feed van Skyradio doorgegeven, maar X-FM is maanden terug al gestopt met uitzenden (kan ook weg dus).
Analoog:
- ONE infokanaal is op zwart (frequentie moet nog vrijgemaakt worden?)
- Dubbele frequenties RTL7 (kanaal 65+) en Eurosport (kanaal 66+) waarbij die laatste meer ruis en een fletser beeld heeft dan alle andere analoge zenders (en ook als enigste lichte horizontale strepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
@Alexander01:

Nicklodeon zit bij DVB-C nu op kanaal 900 (?), en er is beeld nu op dit moment.
De dubbele frequentie van RTL7 (analoog) is al sinds december vorig jaar.
Waarom die er 2x op staat is mij niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Nickelodeon is in ieder geval iets mis.

Als ik m'n oude Sony D3000 TV een DVB-C scan laat doen, dan krijg ik geen beeld op die zender.
Doe ik met een nieuwe Samsung C650 TV een DVB-C scan, dan krijg ik wel beeld.

De Sony geeft aan dat hij in de 328mhz Transport Stream zit.
De Samsung zegt dat hij in de 336mhz Transport Stream zit.

Dus ergens staat er iets niet goed ingesteld in het headend.
Hetzelfde hebben we al eens een keer eerder gehad met Ketnet/Canvas.
Die deed het toen op een gegeven moment ook niet meer en gaf ook de verkeerde Transport Stream frequentie aan.
Verwijderd in "OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel III)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt weer. Net een nieuwe scan uitgevoerd en hij geeft weer beeld op de Sony. Frequentie klopt nu ook.

Edutel/Reggeborgh heeft z'n ziel aan de duivel verkocht:
nieuws: KPN lijft XMS, Concepts ICT, Lijbrandt en Edutel in

Hopelijk steekt de NMA hier een stokje voor, net als ze met de overname van Caiway gedaan hebben:
Webwereld: NMa blokkeert overname Caiway door KPN
Dit KAN en MAG niet gebeuren. Weg onversleutelde DVB-C, weg onversleutelde IPTV, welkom Verimatrix, welkom dichtgetimmerde Experiabox, welkom 'in the cloud' DRM, welkom prijsverhoging....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las het net ook. Wordt hier niet vrolijk van als dit gaat gebeuren. >:)

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Uitzending gemist werkt niet ... programma's worden geladen blijft er staan ...

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:28:
Uitzending gemist werkt niet ... programma's worden geladen blijft er staan ...
Storing "Gemist" applicaties

Ten gevolge van een storing op de server die de "Gemist" applicaties verzorgt werken de diensten onder kiezen en kijken niet geheel juist.

Het probleem is bekend en er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

Onze excuses voor het ongemak.
http://www.onsbrabantnet.nl/storing-gemist-applicaties-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ben niet gewend dat er nuttige info op zo'n pagina staat :)

Yo.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

De TV-Gids was gisteren weer zo traag, daarna bleef die info balk weer staan. Wanneer gaat OBN dit eens oplossen.

Yo.

• Avvd
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:24:
Het werkt weer. Net een nieuwe scan uitgevoerd en hij geeft weer beeld op de Sony. Frequentie klopt nu ook.

Edutel/Reggeborgh heeft z'n ziel aan de duivel verkocht:
nieuws: KPN lijft XMS, Concepts ICT, Lijbrandt en Edutel in

Hopelijk steekt de NMA hier een stokje voor, net als ze met de overname van Caiway gedaan hebben:
Webwereld: NMa blokkeert overname Caiway door KPN
Dit KAN en MAG niet gebeuren. Weg onversleutelde DVB-C, weg onversleutelde IPTV, welkom Verimatrix, welkom dichtgetimmerde Experiabox, welkom 'in the cloud' DRM, welkom prijsverhoging....
TV komt van glashart af, niet van edutel. Volgens mij gebruikt onsbrabantnet alleen maar edutel voor internet.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Volgens de OBN twitter zou de tv gids nu goed moeten werken.

Yo.

Verwijderd

Blueone schreef op donderdag 10 november 2011 @ 08:07:
[...]

TV komt van glashart af, niet van edutel. Volgens mij gebruikt onsbrabantnet alleen maar edutel voor internet.
Ook Glashart Media zit in de overname :'(

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 18:57

Robtimus

me Robtimus no like you

Wacht eerst maar eens af wat dit inhoudt. Waarschijnlijk doen ze het vooral voor het netwerk.

Ik heb bij Demon gezeten. Deze werd opgekocht door KPN en ondergebracht bij XS4ALL. Ik heb daar zo goed als niets van gemerkt. Ik kon gewoon mijn oude modem houden, de snelheden bleven zo goed als gelijk, de prijzen veranderden amper. De enige grote veranderingen waren het IP adres (tenminste, ik dacht van wel, msschien niet eens) en de naam van de ISP waar ik daarna bij zat. Ik heb goede hoop dat het voor ONE ook zo zal gaan. De prijs is het enige waar ik een beetje bang voor ben, een ander modem totaal niet. De meesten van ons (allemaal?) hebben een modem waar een glasvezelkabel in binnenkomt. Dat gaat je met een Experia of Fritzbox volgens mij niet zo gemakkelijk lukken. Qua snelheden zal het ook wel goed komen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Vraag aan mensen met een M532; is de TV GIds functie bij jullie wel bruikbaar? Dus bv even vooruitspringen naar morgen, programma instellen om op te nemen, dan terug naar vandaag ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
elwinvangestel schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 15:03:
Via analoge TV en DVB-C komt RTL Deutschland per 15 november weer beschikbaar. Al Jazeera verdwijnt uit het pakket en is alleen nog te zien via IPTV.

Dus nu zit er een Pluspakket zender in het DVB-C pakket...
Ik denk dat ze bij Glashart al met veranderingen op DVB-C bezig zijn:

- EPG van RTL+ staat bij de zender BravaNL.
- EPG van CNN-Turk staat bij TV5, en vice-versa.
- Nickelodeon op kanaal 900.
- Frequentie Nederland 1 HD TEST is LOS-TV geworden. (kabelkrant)
- Al Jazeera is weg.
- Nederland 1 HD TEST 1080i nieuw op kanaal 49.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Hier dezelfde dingen.

Kanaalnummer 29, waar eerst Al Jazeera zat, bestaat nu helemaal niet meer (gaat van 28 naar 30 nu).
Nickelodeon komt hier overigens nog steeds gewoon op kanaalnummer 16 te staan bij een nieuwe scan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Hebben jullie ook een gratis knoepertbakje + tegoedbon voor gratis knoepert ontvangen?

http://newkids.onsbrabantnet.nl/

Beetje vreemde manier van promotie. OK, het speelt zich af in gemeente Gestel en Schijndel maar dan nog. Kan me niet voorstellen dat door deze actie meer mensen glasvezel af gaan nemen bij OBN.

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
Bij Analoge TV maken ze er bij Glashart wel extra werk van:

- BravaNL = RTL+
- TV5 = CNN Turk
- Al Jazeera = BravaNL
- CNN Turk = TV5

DVB-C:

- BravaNL op kanaal 900
- Radio onder LON TV = Studio 040

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
elvis84 schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:23:
Hebben jullie ook een gratis knoepertbakje + tegoedbon voor gratis knoepert ontvangen?

http://newkids.onsbrabantnet.nl/

Beetje vreemde manier van promotie. OK, het speelt zich af in gemeente Gestel en Schijndel maar dan nog. Kan me niet voorstellen dat door deze actie meer mensen glasvezel af gaan nemen bij OBN.
Nee, maar ik woon dan ook niet in schijndel/gestel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nogmaals een keer het vraag of bij meer mensen de upload hoger is als de download? Sinds de zomer staat de download vast op 89Mbit. dit was bevestigd door Ik222. Verwijderd in "OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel III)"

Onsbrabantnet is er nog steeds mee bezig omdat het hier nog steeds speelt. Als het nog steeds in het netwerk zit, wil ik dit graag weten zodat ik dit weer door kan geven, of jullie sturen zelfs een mailtje of bellen. Destijds was het argument dat ik de enige was die hierover berichte door de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:44
Moost01 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:53:
Bij Analoge TV maken ze er bij Glashart wel extra werk van:

- BravaNL = RTL+
- TV5 = CNN Turk
- Al Jazeera = BravaNL
- CNN Turk = TV5

DVB-C:

- BravaNL op kanaal 900
- Radio onder LON TV = Studio 040
En vandaag weer een update. Nu zijn er in totaal al 52 DVB-C zenders beschikbaar waarbij 1 dubbele (Ned1 <-> Ned1 HD).

Ze zijn goed bezig! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 20:05
Poolijs schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:58:
[...]

En vandaag weer een update. Nu zijn er in totaal al 52 DVB-C zenders beschikbaar waarbij 1 dubbele (Ned1 <-> Ned1 HD).

Mijn TV gaf vandaag ook aan dat er weer een zenderupdate beschikbaar is. De laatste paar keer dat ik een zenderupdate heb gedaan kon ik de verschillen niet zien. Ik kijk eigenlijk maar naar een paar zenders; met zappen kom ik nooit boven de 10. In plaats van 52 DVB-C zenders zou ik liever wat minder zenders hebben en de publieke omroepen en RTL in HD ontvangen. (Kijkt er iemand serieus wel eens naar Schlager TV??)

Vermelden ze ook op de Onsbrabantnet website welke zenderwijzigingen ze doorvoeren? Ik kan daar nooit iets over vinden. Als ik de zenderlijst bekijk van mijn woonplaats staan er maar 39 kanalen, terwijl ik er toch echt meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Brief gehad over de belkosten; dat wordt gecorrigeerd (ik had zelf nog geen contact met OBN opgenomen). Netjes.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Niemand?
VonFoX schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 07:11:
Vraag aan mensen met een M532; is de TV GIds functie bij jullie wel bruikbaar? Dus bv even vooruitspringen naar morgen, programma instellen om op te nemen, dan terug naar vandaag ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
Poolijs schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:58:
[...]

Inderdaad goed bezig, echter van de 50 kanalen zijn er wel 11 info/kabelkrant.

[ Voor 7% gewijzigd door Moost01 op 16-11-2011 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
VonFoX schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:23:
Brief gehad over de belkosten; dat wordt gecorrigeerd (ik had zelf nog geen contact met OBN opgenomen). Netjes.
Hier (nog) geen brief. Maar wel contact gehad, en wordt verrekend met de volgende betaling zeiden ze.
Niet meer dan terecht, die kosten zijn gewoon onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
slow whoop schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:24:
[...]

Ik kijk eigenlijk maar naar een paar zenders; met zappen kom ik nooit boven de 10. In plaats van 52 DVB-C zenders zou ik liever wat minder zenders hebben en de publieke omroepen en RTL in HD ontvangen. (Kijkt er iemand serieus wel eens naar Schlager TV??)
Zo zijn er buiten Schlager TV wel wat meer zenders waarbij ik betwijfel of ze "dicht" bekeken zijn:

- WDR
- BravaNL
- NDR
- CNN-Turk
- Arte
- Euronews
- Rai
- TV5

Maar ze zullen wel wettelijk verplicht zijn om diversiteit aan te bieden.
Ook ik heb liever wat minder zenders, maar wel zoveel mogelijk in HD.
Bij Caiway kunnen ze het ook.......

[ Voor 6% gewijzigd door Moost01 op 16-11-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slow whoop schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:24:
[...]
Ik kijk eigenlijk maar naar een paar zenders; met zappen kom ik nooit boven de 10. In plaats van 52 DVB-C zenders zou ik liever wat minder zenders hebben en de publieke omroepen en RTL in HD ontvangen. (Kijkt er iemand serieus wel eens naar Schlager TV??)
Moost01 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:43:
[...]

Zo zijn er buiten Schlager TV wel wat meer zenders waarbij ik betwijfel of ze "dicht" bekeken zijn:

- WDR
- BravaNL
- NDR
- CNN-Turk
- Arte
- Euronews
- Rai
- TV5

Maar ze zullen wel wettelijk verplicht zijn om diversiteit aan te bieden.
Ook ik heb liever wat minder zenders, maar wel zoveel mogelijk in HD.
Bij Caiway kunnen ze het ook.......
Idem.

De Franse en en Duitse zenders die je opnoemt zullen wel enigsinds gewild zijn denk ik.

Maar deze opvulzenders:

Schlager TV
TV Oranje
CNN Turk
Car Channel
BravaNL

Denk ik niet.

Ik heb in januari 2010 ook al eens voorgesteld om voor een compact analoog/DVB-C pakket te gaan, bestaande uit +/- 30 zenders, met de HD-simulcasts van de Nederlandse basiszenders. Maar men heeft er voor gekozen om DVB-C HD-loos te houden en om er een x aantal opvulzenders in te stoppen, waar volgens mij maar weinig mensen naar kijken.

Nu Ziggo in zijn DVB-C basispakket voor een vergelijkbaar bedrag als GHM DVB-C wel die HD-simulcasts van de Nederlandse basiszenders doorgeeft, heb ik weer hoop dat het er toch nog gaat komen. Ook omdat men sindsdien die 'Nederland 1 HD test' op het netwerk heeft staan.

Ik denk dat het nog een kwestie is van wachten tot de HD-simulcasts van de SBS zenders ook bij IPTV in het basispakket komen. Daarna gok ik dat men verder met DVB-C aan de slag gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 19:34 ]

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:09
VonFoX schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:23:
Ook een brief van ONE gehad, wel contact opgenomen overigens.

Natte krant (363218) (V.242)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:43:
Hier nogmaals een keer het vraag of bij meer mensen de upload hoger is als de download? Sinds de zomer staat de download vast op 89Mbit. dit was bevestigd door Ik222. Verwijderd in "OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel III)"

Onsbrabantnet is er nog steeds mee bezig omdat het hier nog steeds speelt. Als het nog steeds in het netwerk zit, wil ik dit graag weten zodat ik dit weer door kan geven, of jullie sturen zelfs een mailtje of bellen. Destijds was het argument dat ik de enige was die hierover berichte door de helpdesk.
Edit:

Vandaag is er een software update in de centrale geweest en de oude snelheid is weer terug.

Wel een goeie service van OBN. :)

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik heb maandag via de website digitale TV aangevraagd. Echter tot op heden geen reactie gahad. Duurt dat even? Sturen ze de TV box op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:44
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:46:
[...]

Edit:

Vandaag is er een software update in de centrale geweest en de oude snelheid is weer terug.

Wel een goeie service van OBN. :)
Goede service zou zijn wanneer OBN hier eerlijk en open over had gecommuniceerd. Dat ze er al sinds de zomer mee bezig zijn zegt wel wat over hun dienstverlening en kennis. Hoe moeilijk kan het zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Poolijs op 18-11-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
Een gisteren geplaatste packetfront toont na een dag gewerkt te hebben vanavond alleen nog maar een groen power lampje. Internet lampje brandt niet, tv lampje is rood. Zelfs analoge tv doet niets meer. Nu al defect?

Helpdesk doet z'n best, maar het kan maandag worden. Bagger dit, zeker nadat het opleveren van de diensten ook 14 dagen langer duurde dan beloofd. Mijn baas klaagt inmiddels steen en been dat ik nog niet online ben (ben homebased).

[ Voor 35% gewijzigd door coelho op 18-11-2011 18:46 ]

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• elwinvangestel
Ik kan voor een klein prijsje aan een extra Harddiskrecoder (M532) komen. We hebben nu 2 ontvangers, 1 recorder en een M130. Kan ik een derde ontvanger aansluiten via het modem? Op de site staat maximaal 2, maar als ik ruimte heb voor nog een draadje, moet dat toch gewoon gaan?

• yannickie111
elwinvangestel schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:12:
Ik kan voor een klein prijsje aan een extra Harddiskrecoder (M532) komen. We hebben nu 2 ontvangers, 1 recorder en een M130. Kan ik een derde ontvanger aansluiten via het modem? Op de site staat maximaal 2, maar als ik ruimte heb voor nog een draadje, moet dat toch gewoon gaan?
Volgens mij moet dat prima kunnen! :)

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Heb sinds vandaag ook digitale TV + HD. Mijn eerste aanvraag hadden ze blijkbaar niet eens gekregen... Maar na de tweede aanvraag kon ik de volgende dag de ontvanger al op halen.
In elk geval ben ik tevreden over de beeld kwaliteit. :)

Verwijderd

elwinvangestel schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:12:
In principe kan je max 100Mbit uit de IPTV poort sleuren, en aangezien de fibers op moderne netwerken tegenwoordig met 1000Mbit gevoed worden zou je dus (met echte GHM streams dus geen KPN zoals op WBA) makkelijk vier verschillende HD zenders tegelijk moeten kunnen streamen.

Geen idee echter of men aan de DHCP zijde het aantal Amino IP adressen beperkt tot 3 of 2... ik dacht dat ergens gelezen te hebben.

• frenkya
  • Laatst online: 09-08 10:47
Kenissen van mij hebben een nieuwe panasonic plasma met upc ci+ module. Wat een mooi beeld en wat handig. Geen extern kastje meer en alles snel en makkelijk bedienen met de panasonic afstanbediening.

Weet iemand of er plannen zijn dat glashart alle ned hd zenders toevoegt aan het dvb-c signaal. Ik heb nu iptv maar wil af van dat externe kastje. Onhandig, lelijk en trager. Anders ga ik denk ik weer naar upc.

Verwijderd

frenkya schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:54:
Kenissen van mij hebben een nieuwe panasonic plasma met upc ci+ module. Wat een mooi beeld en wat handig. Geen extern kastje meer en alles snel en makkelijk bedienen met de panasonic afstanbediening.

Weet iemand of er plannen zijn dat glashart alle ned hd zenders toevoegt aan het dvb-c signaal. Ik heb nu iptv maar wil af van dat externe kastje. Onhandig, lelijk en trager. Anders ga ik denk ik weer naar upc.
Men is nu aan het testen op DVB-C met HD zenders, en het zou logisch zijn om HD zenders in het DVB-C pakket toe te voegen om te kunnen concurreren met UPC en Ziggo, maar helaas heerst er een complete media blackout vanuit de providers en GHM zelf over de plannen voor de toekomst.
Op zich niet zo gek als je binnenkort niet eens weet of je nog een baan hebt en bij welk bedrijf, want als de overname van het gehele Reggefiber groepje een feit is dan bepaald uiteindelijk KPN de marketingstrategie, en zoals wij allen weten is dat niet altijd de meest logische (om het netjes uit te drukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
yannickie111 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:19:
[...]

Volgens mij moet dat prima kunnen! :)
Weet je dat zeker? We kunnen het natuurlijk altijd proberen! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Met dat 'onhandige' kastje kun je natuurlijk wel HD opnemen. Kan jouw TV dat ook?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste nieuwe tv's hebben een usb aansluiting voor een stick/hdd om te kunnen opnemen en timeshiften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Weet iemand of er iets is veranderd op het gebied van analoge tv? Bij mij zijn ineens de zenders veronica en rtl9 omgewisseld :???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blueone schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 20:46:
Weet iemand of er iets is veranderd op het gebied van analoge tv? Bij mij zijn ineens de zenders veronica en rtl9 omgewisseld :???
Veronica en RTL8 zijn inderdaad overal van positie gewisseld. Zowel bij IPTV als bij DVB-C en zelfs op analoog zijn ze van frequentie gewisseld. Zie http://www.onsbrabantnet....tl8-en-veronicadisneyxd-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueone schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 20:46:
Yep, Veronica nu op 8 en RTL 8 op 10, had volgens het webteam te doen met contractuele verplichtingen van GHM t.o.v. Veronica of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat OBN dit soort dingen er dan weer niet bij zet, zoals XMS en Lijbrandt wel hebben gedaan.
Hoe meer inhoudelijke en/of technische info, hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
  • Laatst online: 09-08 10:47
VonFoX schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:44:
Met dat 'onhandige' kastje kun je natuurlijk wel HD opnemen. Kan jouw TV dat ook?
Met de panasonic plasma kun je inderdaad ook opnemen, timeshiften etc door er een usb drive aan te hangen. Het werkt ook nog eens veel sneller (interface) dan met de amino. Ook het scrollen door de gids gaat veel sneller dan bij de voor mij soms toch wel irritant trage amino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
De Animo 532 harddisk recorder is inderdaad retetraag. Kan dat met een stukje software niet netjes opgelost worden? Een snelle PVR is toch wel een must als je digitale tv kijkt in 2011! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Dat wist ik niet van die USB. ;w

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ben benieuwd wanneer alle kanalen over DVB-C HD zullen zijn. Die Nederland 1 test ziet er super uit. Zou er best wat voor willen betalen maar wil absoluut geen decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjeee schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 04:29:
Ben benieuwd wanneer alle kanalen over DVB-C HD zullen zijn. Die Nederland 1 test ziet er super uit. Zou er best wat voor willen betalen maar wil absoluut geen decoder.
Die 'Nederland 1 HD test' is net als de rest gewoon origineel Technicolor :)

Ik verwacht overigens niet dat GHM ooit met pluspakketten voor DVB-C gaat werken. Dan moeten ze 2 conditional access systemen gaan onderhouden (wordt te duur). En als klant krijg je dan dat gehannes met cam modules en smartcards.

Ze kunnen DVB-C beter gewoon simpel en ongecodeerd houden zoals het nu is. Dat is ook precies waar GHM zich mee onderscheid van Ziggo en UPC. Het enige wat ze nog moeten is de rest van die HD-simulcasts van de Nederlandse basiszenders toevoegen.

De grotere zenderpakketten met meer (HD) zenders, de interactieve dingen als Uitzendiggemist/RTLgemist/SBSgemist, uitgebreide PVR functionaliteit, opnemen van meerdere zenders tegelijk (bij DVB-C heb je toch vaak maar 1 of 2 tuners), kunnen ze dan exclusief voor IPTV behouden.
Pagina: 1 ... 12 ... 50 Laatste