Intheweb schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:11:
[...]
Het is te makkelijk om te zeggen: in het menu kunt u het vinden. Men is gewend als men 4 indrukt RTL4 te zien, zo hoop ik dat men gewend is om 344 in te toetsen om Studio040 te bekijken.
Dus ja, cijfertjes blijven in mijn optiek voorlopig belangrijk zolang er geen een duidelijke manier zonder een overvloed aan andere lokale omroepen om snel je eigen lokale omroep te kunnen bekijken. En ik geloof dat dit zeker te realiseren is binnen IPTV, aangezien ze bijv. wel de gehele layout kunnen aanpassen aan jouw provider.
Als gezegd zet men nu de lokale en regionale zenders al apart in het Amino menu, maar ik ben het met je eens dat het vervelend is voor ons (die nummers inkloppen op de AB) om nu weer nieuwe kanaal nummers te moeten onthouden.
Het blijft sowieso natuurlijk totaal anders als het inrichten van een analoge TV, waar jij als klant bepaald op welk kanaalnummer een zender zit, terwijl bij digitale TV (op een paar uitzonderingen na) de provider bepaald dat een zender op nummer X zit en zij bepalen wat de volgorde is.
Sowieso zou ik als ex radio en TV man Studio040 absoluut op kanaal 40 willen hebben
Ik weet dat Glashart Media constant bezig is met het verbeteren van de menu's en de bediening van de STB, dus geef het even tijd en wie weet wat voor moois ze nog allemaal tevoorschijn gaan toveren.
Misschien zijn wij (op eigen conto geschreven) wel net iets te oud om de stap van analoog en zelf indelen naar digitaal en menuutje kiezen soepel op te pakken.
Als gezegd helpt zo'n Harmony One heel erg in deze transitie overigens, want ook daar deel ik mijn TV ikonenscherm naar eigen smaak in en het maakt die Harmony werkelijk geen ruk uit of er onder Zender X nummer 15 of 333465 staat als aankieskanaal

Wat ik ervan begreep is de volgorde vanaf 3 januari in ieder geval ongewijzigd en gaat het enkel om die nummers.
Je kunt het hernummeren van zenders op STB niveau uiteraard ook heel positief zien, want men creeert hiermee wel heel veel lege tussenruimte voor nieuwe zenders, en wellicht is dat wel het onderliggende doel ervan? Geen idee!
Tot slot zou de ultieme oplossing zijn een TV met een universele STB voor IPTV waardoor de hele selectie en menustructuur zonder STB gewoon in je TV te kiezen was met wellicht de mogelijkheid om zelf je kanalen in te delen naar smaak. Toekomstmuziek denk ik.
De andere veelbelovende ontwikkeling is die van een app voor de iPad, waarmee je gewoon op naam een zender op al je STB's kan kiezen, dus als dat ding er ook voor Android komt dan word het aankiezen van een zender een kwestie van je mobieltje of tablet pakken, de app starten en gewoon Studio040 kiezen voor de STB in je woonkamer
[
Voor 23% gewijzigd door
Verwijderd op 29-12-2011 23:27
]