Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08 10:47
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:29:
[...]

Die 'Nederland 1 HD test' is net als de rest gewoon origineel Technicolor :)

Ik verwacht overigens niet dat GHM ooit met pluspakketten voor DVB-C gaat werken. Dan moeten ze 2 conditional access systemen gaan onderhouden (wordt te duur). En als klant krijg je dan dat gehannes met cam modules en smartcards.

Ze kunnen DVB-C beter gewoon simpel en ongecodeerd houden zoals het nu is. Dat is ook precies waar GHM zich mee onderscheid van Ziggo en UPC. Het enige wat ze nog moeten is de rest van die HD-simulcasts van de Nederlandse basiszenders toevoegen.

De grotere zenderpakketten met meer (HD) zenders, de interactieve dingen als Uitzendiggemist/RTLgemist/SBSgemist, uitgebreide PVR functionaliteit, opnemen van meerdere zenders tegelijk (bij DVB-C heb je toch vaak maar 1 of 2 tuners), kunnen ze dan exclusief voor IPTV behouden.
Helemaal mee eens. Op bv de panasonic tv kun je zelf de zenderindeling maken. Ned 1 hd is dan kanaal 1.

[ Voor 4% gewijzigd door frenkya op 27-11-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
101 TV in december zender van de maand

Bron: Glashart Media

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Helaas alleen voor IPTV.
Misschien dat ze 101TV een week voor de Kerst tijdelijk op dat duffe infokanaal kunnen zetten, zodat de analoge en/of DVB-C kijker ook mee kan genieten van Serious Request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ooit (een jaartje of zo) gevraagd wanneer video on demand actief zou worden. Nou binnenkort zeiden ze, we zijn aan het testen. Weet iemand waarom die videotheek van GHM nog niet actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vana 1 januari staat op de site van onsbrabantnet.

http://www.onsbrabantnet.nl/pakketten (zie videotheek thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:57
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 08:14:

Kom op ONE! Doe ff gezellig mee en ga dit ook es z.s.m. implementeren.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:44
Ze zijn trouwens goed bezig bij Obn. Ik heb vandaag de vraag gesteld waarom de zenderlijst op de website niet compleet is (op de site gaan ze nog steeds uit van 39 zenders, ik wil hier graag een analoge tv instellen en wil graag weten welke zender op welke frequentie zit). Ik heb in mijn mail aangegeven dat ik 52 zenders heb via DVB-C. Krijg ik het volgende antwoord:

Geachte heer *n, Graag reageren wij hierbij op uw bericht.Het zenderpakket voor onze analoge en standaard digitale televisiedienst (DVB-C) bevat 39 zenders in het totaal. De zenderlijst die u op onze site kunt inzien is recent en correct.  Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,T. Bas* Namens de Klantenservice van OnsBrabantNet 

Oftewel: u bent gek en nog een fijn dag verder. Lekkere service is dat. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Hebben jullie de nieuwe telefoontarieven al bekeken die gaan gelden vanaf 1-2-2012 ?
Verhogingen van 400% bijv. nacht/weekend tarief van €0,007 naar €0,04 voor het gemak ook altijd het dure tarief en dus geen avond/weekend/nacht tarieven meer!
Als dit komt omdat ze zijn overgenomen door de KPN voorspel ik het einde van OBN.

[ Voor 7% gewijzigd door OnsDenis op 01-12-2011 20:39 ]

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 08:14:

Vanaf begin 2012 staat er, dat wil nog niet zeggen dat dit 1 januari is. :9

@OnsDennis: Zet de volgende keer even een link erbij, dan hebben anderen er ook wat aan. Bij deze: http://www.onsbrabantnet.nl/nieuwebeltarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:02:
[...]

Vanaf begin 2012 staat er, dat wil nog niet zeggen dat dit 1 januari is. :9

@OnsDennis: Zet de volgende keer even een link erbij, dan hebben anderen er ook wat aan. Bij deze: http://www.onsbrabantnet.nl/nieuwebeltarieven
Zo ook voor Ons Net Eindhoven: http://onsneteindhoven.nl...hp?menu=4&submenu=&id=138

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:17
Beetje jammer dat de huidige tarieven alleen niet meer 1-2-3 te vinden zijn (of ik kijk er 'neffe')

Edit: Typo

[ Voor 3% gewijzigd door YuriV op 05-12-2011 08:49 ]

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
Als ze hetzelfde waren als OBN dan kun je hier nog de prijzen terugzien.

http://www.onsbrabantnet.nl/bellen-vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand wanneer centrum/strijp ( EIndhoven) op de projectplanning staat voor aanleg van het OBN netwerk? ik zit net op de rand van beide namelijk, en krijg hier geen duidelijkheid over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OBN zit niet in Eindhoven maar onsneteindhoven. Ik denk dat je het beste hun kan bellen om dit te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwoa, zelfde organisatie, heb daar ooit nog gesolliciteerd. complete CS/TS van OBN/ONN/ONE wordt gedaan door een onderdeel dat Edutel heet. en die konden mij geen duidelijk antwoord geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, zitten ook nog eens in het zelfde gebouw. Ik heb voor een maat ook al eens gebeld en vond het toen ook al raar dat ze geen planning wisten. Het enige wat ze zeiden was dat het voor eind 2012 klaar moest zijn, maar die datum veranderd ook ieder jaar omdat de gemeente bij de vorige datum moeilijk zou doen. Dit vertelde de jongens die hier glasvezel gelegd hebben vorig jaar.

Gezien het feit dat ze alleen mensen aansluiten die glasvezel willen vind ik het wel lang duren voor ze gereed zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offoptic: wel leuk als je daar binnen loopt, je kijkt daar zo in hun Network Operation Centre

OT: mja, ben bang dat het ook nog wel even gaat duren. centru, EIndhoven is een Ramp. we zelfs nog geen afvalsysteem, nog alles met de zwarte zak. ben blij dat ik wel upc kan kiezen, maar voelt toch als een 2e keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Cartoon Network zendt nog steeds Nederlands uit, en wordt Engels opgenomen, en er is nergens iets te kiezen :-(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:53:
Ik heb ooit (een jaartje of zo) gevraagd wanneer video on demand actief zou worden. Nou binnenkort zeiden ze, we zijn aan het testen. Weet iemand waarom die videotheek van GHM nog niet actief is.
Zitten nog wat snekjes in kan ik je vertellen, waaronder een van de belangrijkste... het betalen :)
Gaat goed komen, staan de nodige tickets uit om dit te fixen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
Ik heb de zender "Nederland 1 HD test" bij mij op voorkeurkanaal 1 gezet omdat het HD is, maar er wordt geen teletekst meegezonden ?? :-(

*update:
Teletekst werkt weer.

[ Voor 11% gewijzigd door Moost01 op 05-12-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Grote kans dat er geen teletekst beschikbaar is omdat het nog een test is?

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
Het valt me op dat bij sommige kabelkranten (DVB-C) het geluid een paar seconde later begint te spelen.
(o.a.: VOS TV, Plus TV, SLOV TV)
En bij LON TV loopt de radio van Studi040 mee, moet dat niet GlowFM zijn ??

[ Voor 136% gewijzigd door Moost01 op 07-12-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel een storing zijn geweest, want inmiddels werkt het weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mail:

Zijn er meer mensen met het volgende probleem bij onsneteindhoven?

Ik heb een eigen mailserver (freebsd machine met sendmail, eigen domain, MX records wijzen naar mijn machine en die stuurt mail door naar onsneteindhoven). Draait al jaren.

Ineens sinds gisternacht kan ik geen mails meer doorsturen naar onsneteindhoven:

----- Transcript of session follows -----
... while talking to mail.onsneteindhoven.nl.:
>>> DATA
<<< 554 5.7.1 <blablabla@onsneteindhoven.nl>: Relay access denied
554 5.0.0 Service unavailable
<<< 554 5.5.1 Error: no valid recipients

Ik heb iig niets aan mijn machine veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is iets veranderd. Want als ik in mijn sendmail configuratie de relay server wijzig in mail.onsbrabantnet.nl
dan werkt email weer.

Ik lees dat zogenaamd alleen de webmail service is aangepast,.....

Lastig hoor, wanneer werkt het weer niet?

Wordt tijd om alles die google apps te gaan regelen.

Update: 9-12: en nu werkt ook dat niet meer

update 9-12 paar uur later.

Probleem gevonden. jaartje geleden moest ik overeenkomstig RFC1034 een afsluitende punt (.) aan de fully qualified domainname mail.onsneteindhoven.nl toevoegen, dus:
mail.onsneteindhoven.nl. (let op de punt aan het eind)
Nu moet die punt er juist weer af.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Moost01 schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:17:
Het valt me op dat bij sommige kabelkranten (DVB-C) het geluid een paar seconde later begint te spelen.
(o.a.: VOS TV, Plus TV, SLOV TV)
En bij LON TV loopt de radio van Studi040 mee, moet dat niet GlowFM zijn ??
Omroep Nuenen stopt de samenwerking met GlowFM
http://omroepnuenen.nl/2011/12/05/lon-stopt-met-glowfm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Volgens de nieuwe zenderlijst op de site van Glashart gaat er vandaag toch wat veranderen. Op 118 staat nu Lite TV, maar die staat nog niet in mijn ontvanger.

http://glashartmedia.nl/b..._Overzicht_9_dec_2011.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door elwinvangestel op 09-12-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Ah, Lite TV, van dezelfde makers als XLnt Radio
http://www.litetv.nl

Benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees in het Humax draadje (\[DVB-C] Humax iHDR-5200c) dat de firmware update van de humax5200 is/wordt uitgerold bij ziggo gerbuikers. Daardoor is nu ook de zgn TVportal beschikbaar met oa uitzendinggemsit en rtlgemist en nog enkele andere zaken.

Ben zelf aan het kijken voor een nieuwe pvr en twijfel tussen de humax5050 en de humax5200. Deze interactieve dienst van de 5200 lijkt mij nu net een mogelijke meerwaarde. Zijn er al mensen op het obn/one netwerk die dit hebben uitgeprobeerd en ervaringen kunnen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
Eindelijk, met de Amino m540 herhaalde opname mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:48

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Hier in Laarbeek heb ik op het moment geen internet via OBN. Meer mensen last van? Op de storingspagina staat dit vermeld:
Storing Laarbeek
13/12/2011 - Als gevolg van een vezelbreuk in de toevoer naar de hoofdcentrale is het momenteel niet mogelijk gebruik te maken van alle diensten in de gemeente Laarbeek.
Met "niet alle diensten" bedoelen ze dus blijkbaar (helaas) ook Internet. Het ligt er hier al vanaf vanmiddag uit, hopelijk krijgen ze het snel opgelost. Gelukkig heb ik de WiFi hotspot op m'n telefoon nog :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alphonss
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
klopt, al vanaf 11:00uur, flinke storing. Het is nog niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi allemaal,

Kan mij iemand helpen aan de afstandsbediening code voor Amino 130m voor Philips 7XXX serie? alle codes die in het boekje van OBN staan werken niet voor mij. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Groeten,

Igor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

De EPG op de M532 is zo goed als onbruikbaar ... verversen gids informatie, ik wilde wel 1 uur vooruit kijken ;w

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:25:
De EPG op de M532 is zo goed als onbruikbaar ... verversen gids informatie, ik wilde wel 1 uur vooruit kijken ;w
Gisteren bijna drie dagen vooruit gebladerd in de EPG van de M532 zonder problemen, maar de middleware die deze info verstuurt lijkt me alles behalve stabiel, want nog meer dan eens moet ik de M532 even uit en aanzetten om die verrekte popup "gidsinformatie verversen" weer weg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Stoppen met opname kijken en dan later op dat punt verder gaan werkt nu ook! Nu de EPG nog.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De videotheek is beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Best nieuwe films in die videotheek (oa Hangover 2).

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
Heb sinds een dag of 2 een onstabiele internetverbinding, dwz download is constant hoog, zakt daarna naar 0 en herstelt zichzelf 30sec-1minuut later. Dit gebeurt elke paar minuten. Iemand die dit herkent en ook oplossingen weet?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
coelho schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:28:
Heb sinds een dag of 2 een onstabiele internetverbinding, dwz download is constant hoog, zakt daarna naar 0 en herstelt zichzelf 30sec-1minuut later. Dit gebeurt elke paar minuten. Iemand die dit herkent en ook oplossingen weet?
Heb je het glasvezelmodem al een keer gereset? (Stroom eraf en er weer op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
yannickie111 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:31:

Heb je het glasvezelmodem al een keer gereset? (Stroom eraf en er weer op)
Nog niet het glasvezelmodem. Wel PC gerestart en mijn switch.
Ik ging er eerlijk gezegd van uit dat glasvezel per definitie werkte en dat ik het dus meer in 'mijn' apparatuur moest zoeken.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Sowieso eerst testen met een pc rechstreeks op het glasvezelmodem via UTP (zonder router of wat dan ook ertussen). Ook toch even proberen het glasvezelmodem eens een minuut of 10 van de stroom te laten.

• Intheweb
Jeej! Best wel aardig aanbod.

Verwijderd

1500 films als ik de site van OBN mag geloven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 22:02
Klopt het dat verreweg de meeste films in de videotheek nog SD-only te zijn? Heb er eerlijk gezegd nog geen één gevonden in HD, en je kunt daar zo te zien ook niet op zoeken. Verder is het een mooi aanbod, maar ik zie mezelf niet voor SD films betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ja, lijkt nog allemaal SD. Wel grappig dat de videotheek zoveel sneller reageert dan de waardeloze EPG.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
Ook ik ga niet betalen voor sd films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Het merendeel is op dit moment nog in SD, ben er wel in HD tegengekomen bij het er doorheen lopen, uit mijn hoofd weet ik zo snel niet welke, maar ze zijn er wel in elk geval.

[ Voor 0% gewijzigd door Wagij op 23-12-2011 13:32 . Reden: typo ]

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanderrink schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:19:
Ook ik ga niet betalen voor sd films
Een DVD huren en in je DVD speler proppen geeft hetzelfde beeld, beetje vreemde conclusie dus?
Maar, als men zich echt wil gaan onderscheiden van Film 1 en andere on demand film diensten dan zou alles in echte HD wel lekker zijn.
Ik gok echter dat ze gewoon DVD bestanden gebruiken en zijn zijn 720i standaard. Gebruik van Blue Ray zal wellicht teveel ruimte vergen als je over een aanbod van 1500 films spreekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 00:02:
[...]

Een DVD huren en in je DVD speler proppen geeft hetzelfde beeld, beetje vreemde conclusie dus?
Maar, als men zich echt wil gaan onderscheiden van Film 1 en andere on demand film diensten dan zou alles in echte HD wel lekker zijn.
Ik gok echter dat ze gewoon DVD bestanden gebruiken en zijn zijn 720i standaard. Gebruik van Blue Ray zal wellicht teveel ruimte vergen als je over een aanbod van 1500 films spreekt?
ff rekenen.

1500 x ~40GB = 60 TB --> 30 x 2TBharde schijven (excl. failover)
--> 2-4 RAID controllers
--> Doorvoersnelheid ~5 GBps = ~125 films tegelijk streamen

Dit zou in 1 computer kunnen.

Nu weet ik niet hoeveel on-demand er gebruikt wordt maar je hebt dus nog een load balancer en een backup-systeem nodig en nog extra systemen indien het aantal films boven de 125 komt.

Het is niet zo moeilijk om dit te maken en het is sowieso peanuts vergeleken met wat bv. Google of Amazon doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulkiedulkie schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 11:59:
[...]

ff rekenen.

1500 x ~40GB = 60 TB --> 30 x 2TBharde schijven (excl. failover)
--> 2-4 RAID controllers
--> Doorvoersnelheid ~5 GBps = ~125 films tegelijk streamen

Dit zou in 1 computer kunnen.

Nu weet ik niet hoeveel on-demand er gebruikt wordt maar je hebt dus nog een load balancer en een backup-systeem nodig en nog extra systemen indien het aantal films boven de 125 komt.

Het is niet zo moeilijk om dit te maken en het is sowieso peanuts vergeleken met wat bv. Google of Amazon doet.
Theoretisch kan alles, alleen vrees ik dan dat de prijs per film een stuk hoger gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kan het kloppen dat ik in mijn regio (Mierlo) geen Ned1 HD beschikbaar heb? Ik heb 44 tv-kanalen beschikbaar (vandaag weer gecheckt, en geen Ned1 HD erbij). Eerder deze week zag ik bij iemand die Onsnet Eindhoven heeft, nog wel Ned1 HD kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:44
draakhoofd schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:21:
Kan het kloppen dat ik in mijn regio (Mierlo) geen Ned1 HD beschikbaar heb? Ik heb 44 tv-kanalen beschikbaar (vandaag weer gecheckt, en geen Ned1 HD erbij). Eerder deze week zag ik bij iemand die Onsnet Eindhoven heeft, nog wel Ned1 HD kon vinden.
In Geldrop is het in ieder geval wel beschikbaar en heb ik op dit moment 53 zenders via DVB-C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 21:42

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Hey!

Wij hebben hier in Veldhoven TV via het internet met een van de Amino kastjes. Nu wil ik eens proberen of ik ook via de computer het TV signaal kan ontvangen, zonder dat het Amino kastje niet meer werkt. Ik heb de handleiding gelezen maar ik wil het iets anders aanpakken, ik heb namelijk een Apple AEBS voor de wifi maar die doet niet aan igmp-snooping en daarom zou de wifi niet meer werken. Ik heb het volgende daarop bedacht:

Naast een gewone internet router maak ik een apart netwerk voor de amino waar eerst een linux server tussen zit. Deze geeft het signaal multicast door zodat de amino blijft werken, en is verbonden met het lokale netwerk. Echter hier geeft het geen multicast berichten door (kan dit?) of deze worden geblokkeerd door de router (openwrt, zou moeten kunnen). Nu kan iedereen met VPN verbinden naar de TV server om toch multicast het tv signaal te ontvangen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JojUE.png

Heeft iemand hier al precies zoiets gedaan, en waar kan ik dat in het topic vinden? Of is er een reden waarom dit absoluut niet zou werken? Anders probeer ik jullie op de hoogte te houden van mijn vindingen :)

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
draakhoofd schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:21:
Wat voor tv heb je? Ik heb 3 verschillende tv's geprobeert in eindhoven en 2 zien het hd kanaal wel en 1 ziet het hd testkanaal ook niet. De samsung en sony hebben er hier geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Normaal TV kijken is zo goed als onmogelijk met de M532, na een uur ofzo moet hij uit/aan worden gezet om van de popup 'gidsinformatie verversen' af te komen. De EPG is ook onbruikbaar. Jammer, want wat heb ik zo aan mijn PVR ? Ben ik de enige met dit probleem ??

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
VonFoX schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:11:
Normaal TV kijken is zo goed als onmogelijk met de M532, na een uur ofzo moet hij uit/aan worden gezet om van de popup 'gidsinformatie verversen' af te komen. De EPG is ook onbruikbaar. Jammer, want wat heb ik zo aan mijn PVR ? Ben ik de enige met dit probleem ??
Nee hoor, je bent zeker niet de enige! Gewoon net zolang de klachten melden tot ze je serieus nemen. Het heeft mij enige moeite gekost maar uiteindelijk zijn ze de M540 komen brengen (met 2 man!)
Een wereld van verschil.
Ik heb het gemeld via OBN_webcare hier op het forum. Via de klantenservice melden heeft niet zoveel zin.

[ Voor 8% gewijzigd door OnsDenis op 28-12-2011 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Dus de M540 heeft dit probleem niet ?
Heb speciaal een Twitter account aangemaakt voor OBN_webcare. Zitten de kinderen tv te kijken: papa! die balk is er weer. Niet weg te krijgen (ja, met uit/aan).

[ Voor 68% gewijzigd door VonFoX op 28-12-2011 10:27 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
Bij mij heeft de M540 dit probleem in ieder geval niet meer. Ik had er met de M532 wel erg veel last van.
Je kan ze berichten hier op dit forum via direct messages op OBN_webcare de persoon hierachter heet Pascal,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
gisteren ook hele dag last van dat kl*te *gidsinformatie verversen* balk gehad! En dat is niet de eerste keer, OBN belooft sinds september dat ze eraan zullen werken. Vandaag hebben ze een nieuwe amino kastje gebracht en het balk is gelukkig nog nergens te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat "gidsinformatie verversen" heeft volgens mij niets te maken met het model STB of een bepaald exemplaar daarvan. Als je een keer 5 of 10 minuten minuten de stroom van de Amino af haalt krijgt deze daarna een ander ip en is het probleem vaak weg.

Tenminste zo heb ik het hier kunnen oplossen met mijn M532 / A130m die verder overigens prima werken. Heb ook van meerdere mensen uit mijn omgeving gehoord dat ze het zo op hebben kunnen lossen.

[ Voor 30% gewijzigd door ik222 op 28-12-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij komt de ethernetkabel van IPTV rechtstreeks in de woonkamer.
Kan ik daar eventueel de kabel splitsen voor 2 animo's en zo ja hoe gaat dat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:09:
Bij mij komt de ethernetkabel van IPTV rechtstreeks in de woonkamer.
Kan ik daar eventueel de kabel splitsen voor 2 animo's en zo ja hoe gaat dat dan.
Dat kan met elke simpele ethernet switch. Een 100Mbit model is al genoeg aangezien de interfaces van amino en glasvezelmodem toch niet sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

ik222 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:47:
Dat "gidsinformatie verversen" heeft volgens mij niets te maken met het model STB of een bepaald exemplaar daarvan. Als je een keer 5 of 10 minuten minuten de stroom van de Amino af haalt krijgt deze daarna een ander ip en is het probleem vaak weg.

Tenminste zo heb ik het hier kunnen oplossen met mijn M532 / A130m die verder overigens prima werken. Heb ook van meerdere mensen uit mijn omgeving gehoord dat ze het zo op hebben kunnen lossen.
Dat helpt hier dus niets :(

Yo.

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:41
ik222 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:47:

Zou het dan wellicht iets te maken hebben met MAC-adressen die op de een of andere manier dubbel in gebruik zijn?

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Antwoord OBN_webcare:

De storing mbt gidsinformatie is enige tijd geleden al aangemeld bij onze ITV leverancier, helaas is het nog niet opgelost zoals je merkt.

Met alle respect, wat heb ik met een ITV leverancier te maken, betaal iedere maand geld aan OBN ...

Yo.

• Intheweb
Per 3 januari gaat de zenderindeling van IPTV grondig op de schop.

Vooral voor lokale omroepen is de nieuwe indeling een ramp, want deze omroepen worden nu in de 20xx zenderreeks gezet.

Zoals ik het nu kan overzien zullen lokale omroepen buiten je eigen gemeente niet meer te ontvangen zijn via IPTV. Is het zo lastig voor Glashart om de lokale omroep van 1 specifieke gemeente een hoger nummer te geven zoals bijv. kanaal 31 zoals het is bij UPC?

Daarnaast is Studio040 niet ingelicht door Glashartmedia over deze wijziging en worden we opeens van 344 naar 2013 verplaatst.
Daarnaast word radio verplaatst van kanaal 750 naar 3016

[ Voor 4% gewijzigd door Intheweb op 29-12-2011 22:34 ]

Verwijderd

Intheweb schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:27:
Per 3 januari gaat de zenderindeling van IPTV grondig op de schop.

Vooral voor lokale omroepen is de nieuwe indeling een ramp, want deze omroepen worden nu in de 20xx zenderreeks gezet.

Zoals ik het nu kan overzien zullen lokale omroepen buiten je eigen gemeente niet meer te ontvangen zijn via IPTV. Is het zo lastig voor Glashart om de lokale omroep van 1 specifieke gemeente een hoger nummer te geven zoals bijv. kanaal 31 zoals het is bij UPC?

Daarnaast is Studio040 niet ingelicht door Glashartmedia over deze wijziging en worden we opeens van 344 naar 2013 verplaatst.
Daarnaast word radio verplaatst van kanaal 750 naar 3016
De zenderindeling blijft in de Amino helemaal gelijk aan de oude, alleen worden de kanalen hernummerd in sommige gevallen.
Voor de Amino en de menu's is het niet zo'n ramp, tenzij je alle zenders op nummer selecteert (zoals ik) want dan moet je de nieuwe nummers onthouden.
Als je een programmeerbare afstandbediening als de Logitech Harmony hebt maakt het nummertje uiteindelijk ook niet zoveel uit, mits je maar het juiste nummertje onder het juiste zenderlogo zet.

En de lokalo op een vast nummer per gemeente? UPC doet dat volgens mij alleen analoog en digitaal (maar dat is geen IPTV maar een eigen DVB-C achtig kabelprotocol per gemeente gegenereerd), omdat ze in elke gemeente een eigen headend hebben waarvanuit ze de zenders distribueren en inprikken en dus op kanaal 31 alleen de lokalo van die gemeente zetten.

IPTV daarentegen is landelijk vanuit één locatie gevoed, vandaar dat ik hier ook alle lokale en regionale zenders heb van alle provincies.
Alle lokale en regionale zenders moeten hun signaal dan ook digitaal aanleveren op de locatie van Glashart Media, dus is de distributie totaal niet vergelijkbaar met die van UPC.

Technisch zal het best mogelijk zijn, maar dat betekent voor elke gemeente een eigen set menu's genereren in de middleware, iets wat men nu mondjesmaat ook al doet want ik zie wel een lokaal menu in de TV sectie van de Amino, waarin alle lokale en regionale zenders in mijn gebied te kiezen zijn.
Wat voor kanaalnummer ze hebben is in die menu's absoluut onbelangrijk in mijn optiek.

Daarbij behoeft men studio040 niet in te lichten zolang ze het signaal maar doorgeven. Uiteraard is het wel netjes om dit wel te doen omdat alle lokale en regionale stations ook graag de juiste kanaalnummers communiceren naar hun kijkers en luisteraars.
Op settopbox niveau echter blijft studio040 gewoon onder die naam aankiesbaar, ongeacht het nummertje.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 23:01 ]

• Intheweb
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:54:
Technisch zal het best mogelijk zijn, maar dat betekent voor elke gemeente een eigen set menu's genereren in de middleware, iets wat men nu mondjesmaat ook al doet want ik zie wel een lokaal menu in de TV sectie van de Amino, waarin alle lokale en regionale zenders in mijn gebied te kiezen zijn.
Wat voor kanaalnummer ze hebben is in die menu's absoluut onbelangrijk in mijn optiek.

Daarbij behoeft men studio040 niet in te lichten zolang ze het signaal maar doorgeven. Uiteraard is het wel netjes om dit wel te doen omdat alle lokale en regionale stations ook graag de juiste kanaalnummers communiceren naar hun kijkers en luisteraars.
Op settopbox niveau echter blijft studio040 gewoon onder die naam aankiesbaar, ongeacht het nummertje.
Het is te makkelijk om te zeggen: in het menu kunt u het vinden. Men is gewend als men 4 indrukt RTL4 te zien, zo hoop ik dat men gewend is om 344 in te toetsen om Studio040 te bekijken.

Dus ja, cijfertjes blijven in mijn optiek voorlopig belangrijk zolang er geen duidelijke manier is zonder een overvloed aan andere lokale omroepen om snel je eigen lokale omroep te kunnen bekijken. En ik geloof dat dit zeker te realiseren is binnen IPTV, aangezien ze bijv. wel de gehele layout kunnen aanpassen aan jouw provider.

Verwijderd

Intheweb schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:11:
[...]

Het is te makkelijk om te zeggen: in het menu kunt u het vinden. Men is gewend als men 4 indrukt RTL4 te zien, zo hoop ik dat men gewend is om 344 in te toetsen om Studio040 te bekijken.

Dus ja, cijfertjes blijven in mijn optiek voorlopig belangrijk zolang er geen een duidelijke manier zonder een overvloed aan andere lokale omroepen om snel je eigen lokale omroep te kunnen bekijken. En ik geloof dat dit zeker te realiseren is binnen IPTV, aangezien ze bijv. wel de gehele layout kunnen aanpassen aan jouw provider.
Als gezegd zet men nu de lokale en regionale zenders al apart in het Amino menu, maar ik ben het met je eens dat het vervelend is voor ons (die nummers inkloppen op de AB) om nu weer nieuwe kanaal nummers te moeten onthouden.
Het blijft sowieso natuurlijk totaal anders als het inrichten van een analoge TV, waar jij als klant bepaald op welk kanaalnummer een zender zit, terwijl bij digitale TV (op een paar uitzonderingen na) de provider bepaald dat een zender op nummer X zit en zij bepalen wat de volgorde is.
Sowieso zou ik als ex radio en TV man Studio040 absoluut op kanaal 40 willen hebben :P

Ik weet dat Glashart Media constant bezig is met het verbeteren van de menu's en de bediening van de STB, dus geef het even tijd en wie weet wat voor moois ze nog allemaal tevoorschijn gaan toveren. ;)

Misschien zijn wij (op eigen conto geschreven) wel net iets te oud om de stap van analoog en zelf indelen naar digitaal en menuutje kiezen soepel op te pakken.
Als gezegd helpt zo'n Harmony One heel erg in deze transitie overigens, want ook daar deel ik mijn TV ikonenscherm naar eigen smaak in en het maakt die Harmony werkelijk geen ruk uit of er onder Zender X nummer 15 of 333465 staat als aankieskanaal :)
Wat ik ervan begreep is de volgorde vanaf 3 januari in ieder geval ongewijzigd en gaat het enkel om die nummers.

Je kunt het hernummeren van zenders op STB niveau uiteraard ook heel positief zien, want men creeert hiermee wel heel veel lege tussenruimte voor nieuwe zenders, en wellicht is dat wel het onderliggende doel ervan? Geen idee!

Tot slot zou de ultieme oplossing zijn een TV met een universele STB voor IPTV waardoor de hele selectie en menustructuur zonder STB gewoon in je TV te kiezen was met wellicht de mogelijkheid om zelf je kanalen in te delen naar smaak. Toekomstmuziek denk ik.

De andere veelbelovende ontwikkeling is die van een app voor de iPad, waarmee je gewoon op naam een zender op al je STB's kan kiezen, dus als dat ding er ook voor Android komt dan word het aankiezen van een zender een kwestie van je mobieltje of tablet pakken, de app starten en gewoon Studio040 kiezen voor de STB in je woonkamer :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik weet van bijna geen zender het nummer op IPTV, dat doe ik allemaal via het menu. En sorry, maar studio 040 heb ik (als Eindhovenaar bij uitstek) nog nooit bekeken/beluisterd (had er niet eens van gehoord). Dus wat meer reclame kan sowieso geen kwaad.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:10
Is het inmiddels al mogelijk om met de Amino 130M programmas te pauzeren/op te nemen? Hij bezit namelijk een USB-poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dotto schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:35:
Is het inmiddels al mogelijk om met de Amino 130M programmas te pauzeren/op te nemen? Hij bezit namelijk een USB-poort.
Nope, en volgens mij gaat dat ook niet meer ontwikkeld worden, omdat de 130m end of life is en er vanuit de content providers nogal moeilijk wordt gedaan over opnemen van niet gecodeerde content op iets als een losse harddisk :)
Ik vrees dus dat die optie met name bij moderne TV's gezocht moet worden, want ook de PVR harddisks zijn niet extern benaderbaar.

De enige functie die de USB poort nu heeft is voor een extern USB toetsenbord, mede omdat de inhoud eigenlijk ook niet meer dan een Linux PC'tje is waar dus een gewoon keyboard op kan worden aangesloten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
frenkya schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:43:
[...]

Wat voor tv heb je? Ik heb 3 verschillende tv's geprobeert in eindhoven en 2 zien het hd kanaal wel en 1 ziet het hd testkanaal ook niet. De samsung en sony hebben er hier geen problemen mee.
Panasonic (E30-serie). Ik zou graag ook dat Ned1 HD testkanaal hebben... Mss een instelling in tv waarmee je meer DVB-C zenders vindt? Ik heb er nu 44 (gemeente Mierlo)

[ Voor 18% gewijzigd door draakhoofd op 31-12-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
VonFoX schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 07:37:
Ik weet van bijna geen zender het nummer op IPTV, dat doe ik allemaal via het menu. En sorry, maar studio 040 heb ik (als Eindhovenaar bij uitstek) nog nooit bekeken/beluisterd (had er niet eens van gehoord). Dus wat meer reclame kan sowieso geen kwaad.
Ik heb je nu toch al bereikt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
draakhoofd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:07:
[...]

Panasonic (E30-serie). Ik zou graag ook dat Ned1 HD testkanaal hebben... Mss een instelling in tv waarmee je meer DVB-C zenders vindt? Ik heb er nu 44 (gemeente Mierlo)
De 3e tv waar ik het op probeerde was ook een panasonic. De tv met het mooiste beeld, maar helaas vond ik daar het hd testkanaal ook niet op. Ik vermoed dat het te maken heeft met de panasonic firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Moest net mijn modem powercyclen omdat er anders geen internettoegang mogelijk was (vorig jaar werkte het nog goed ;)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Heeft iemand meer last van geluid dat even weg valt? Ik heb dit eigenlijk het meeste op de zenders zoals NatGeo Wild, Discovery HD en Animal Plant (dus zeg maar de Discovery/Nat Geo HD zenders)?
Geluid valt kortstondig weg, en komt daarna weer terug, waarna het nog een paar keer weg valt.

[ Voor 19% gewijzigd door eX0duS op 01-01-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Heb dat wegvallende geluid (en heel even stilstaand beeld) alleen met opnames op de M532.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik heb sinds vandaag OnsBrabantNet, 30mb alles in een pakket. Nu heb ik maar 10% van de snelheid ( ong 100 a 200 kbps netto ) ... zelfs radio / youtube stream happert of buffert. Hebben dezelfde modem gehouden als voorheen, hadden eerst 20mbit tweakdsl. Kortom; internet doet het, maar niet werkbaar.

Misschien iets over het hoofd gezien, instelling dit dat zus zo .. of modem niet goed genoeg.

[ Voor 13% gewijzigd door NeoMe op 02-01-2012 21:21 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeoMe schreef op maandag 02 januari 2012 @ 21:21:
Ik heb sinds vandaag OnsBrabantNet, 30mb alles in een pakket. Nu heb ik maar 10% van de snelheid ( ong 100 a 200 kbps netto ) ... zelfs radio / youtube stream happert of buffert. Hebben dezelfde modem gehouden als voorheen, hadden eerst 20mbit tweakdsl. Kortom; internet doet het, maar niet werkbaar.

Misschien iets over het hoofd gezien, instelling dit dat zus zo .. of modem niet goed genoeg.
Hoe heb je het nu precies aangesloten dan? En wat gebeurt er als je een PC rechstreeks op het glasvezelmodem aansluit, haal je dan wel je snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Heb nu via IPTV alleen geluid, geen beeld ;w

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:52

MCP cloud

Op het web sinds 1998

ik222 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 21:41:
[...]

Hoe heb je het nu precies aangesloten dan? En wat gebeurt er als je een PC rechstreeks op het glasvezelmodem aansluit, haal je dan wel je snelheid?
vaag verhaal :)
http://www.tweak.nl/consument/dsl.html

dsl is geen glasvezel, dus welke modem ?