Dat was idd ook mijn vermoeden, het bleek de utp kabel te zijn.KnoxNL schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:33:
[...]
Juist omdat het niet afwijkt en de tracert netjes over edutel loopt (ik was namelijk even bang dat die om wat voor reden dan ook nog over zijn adsl lijn liep, gezien de snelheden) verdenk ik OBN. De enige 2 andere opties zijn in mijn ogen de gebruikte laptop of utp kabel, maar dat lijkt me sterk.
Studio 040 is in Veldhoven weer te zien op 2013. Helaas is nu de kabelkrant van Veldhoven (SLOV) zwart. Het is ook stil op Radio Veldhoven.
Ik heb dit meer dan regelmatig! Ik wordt er langzamerhand helemaal gestoord van. Het gebeurd ook op mijn inziens random zenders alhoewel de gemene deler best zou kunnen zijn dat het allemaal HD-zenders betreft.eX0duS schreef op zondag 01 januari 2012 @ 11:23:
Heeft iemand meer last van geluid dat even weg valt? Ik heb dit eigenlijk het meeste op de zenders zoals NatGeo Wild, Discovery HD en Animal Plant (dus zeg maar de Discovery/Nat Geo HD zenders)?
Geluid valt kortstondig weg, en komt daarna weer terug, waarna het nog een paar keer weg valt.
Is er al een oplossing voor?
Ook merk ik dat het de laatste tijd ook wel eens voor komt dat het beeld even stopt om vervolgens weer gewoon verder te gaan. Lijkt net of er IPTV-netwerk-hickups zijn. Ik wordt er in ieder geval niet blij van...
Ik weet niet of dat probleem specifiek bij zowel OBE/ONE of HD ligt. Ik heb thuis niet-HD TV van UPC en daar valt op sommige zenders ook het geluid af en toe een split-second weg. Dit gebeurt vooral bij zenders als History, Discovery en NGC. Misschien ligt de oorzaak van het probleem wel bij de bron?
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Ik heb het ook regelmatig de laatste tijd, zowel geluid dat wegvalt als beeld dat stilstaat, heb het vooral veel bij RTL7 HD
Beeld staat bij iptv bij mij ook met tijden heel even stil, maar geluid gaat gewoon door.
Same here, af en toe een hickup! (m532)
Yo.
Dan heb ik goed nieuws voor je, Studio040 staat weer op. Ik woon zelf ook in Valkenswaard.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:40:
Studio040 is van mijn zenderlijst verdwenen
Waarschijnlijk omdat ik in Valkenswaard woon?
Weet iemand toevallig over nog ontwikkelingen zijn die er voor zorgen dat er nóg snellere abonnementen geleverd kunnen worden (dus sneller dan 100/100)? Aangezien KPN ook 500 mbit aan gaat bieden, zou dat voor Ons Net/Edutel toch ook mogelijk moeten zijn?
De PacketFront DRG 600 series die hier hangt, kan sowieso niet sneller dan 100 mbit omdat deze "slechts" een 100 mbit interface heeft, dus die zal sowieso vervangen moeten worden.
De PacketFront DRG 600 series die hier hangt, kan sowieso niet sneller dan 100 mbit omdat deze "slechts" een 100 mbit interface heeft, dus die zal sowieso vervangen moeten worden.
Wat ik begrijp zijn ze in de nieuwe WBA+ gebieden technisch klaar om gigabit aan de consument te leveren.
Waarom het zo lang moet duren vraag ik me al 2 jaar af.
Zie mijn eerdere post
Zie mijn eerdere post
Ik vraag me af wanneer OBN sneller internet gaat aanbieden. Ze bieden al vanaf 2005 100Mbps aan. 100Mbit en Gigabit apparatuur is tegenwoordig bijna even duur en sowieso een stuk goedkoper dan in 2005.
Voor IPTV lijkt het me ook nodig om naar meerdere TV's/recorders in hoge kwaliteit (3D) te streamen zonder dat je internetsnelheid drastisch terugloopt.
Het lijkt me ook economisch interessant want als ze bijvoorbeeld 200+ Mbit voor een flinke meerprijs gaan aanbieden zal een klein aantal klanten hier wel voor willen betalen. Nieuwe klanten zullen ook geneigd zijn om voor een sneller abonnement te kiezen (consumenten neigen er vaak naar de middelste variant te kiezen)
Marketingtechnisch lijkt het me ook handig want ze worden nu afgetroefd door UPC die 120 aanbiedt.
Zo ook maar eens weer een test gedaan:

Ik woon in Veldhoven en heb van Onsbrabantnet een 100/100 lijntje. Ik mag niet klagen denk ik

Ik woon in Veldhoven en heb van Onsbrabantnet een 100/100 lijntje. Ik mag niet klagen denk ik
[ Voor 41% gewijzigd door Ijsklont op 08-01-2012 15:53 ]
Verwijderd
Ik heb nu geen geluid meer bij Nederland 1 HD test. Zowel de gewone Nederland 1 als IPTV Nederland 1 HD hebben wel geluid. Een geluids "test" misschien?
Is er niemand die het absurd vindt dat de belkosten zo enorm gaan stijgen? Voorbeeld; weekend tarief binnen regio gaat van €0,007 naar €0,04.Starttarief gaat van €0,025 naar €0,075 per gesprek. Edutel wordt na 1-2-2012 gewoon duurder dan KPN! Zal wel aan mij liggen maar dit soort prijsverhogingen zijn echt niet normaal in mijn ogen.
FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro
Verwijderd
Kan sowieso niet begrijpen waarom iemand bellen basis zou nemen. Voor een paar euro extra heb je er geen omkijken meer na.
Is het Ned 1 test kanaal weg uit het DVB-C pakket?
Verwijderd
Hier in Veldhoven nog steeds te bekijken (NED1HDtest)monotone schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:24:
Is het Ned 1 test kanaal weg uit het DVB-C pakket?
Verwijderd
Was hier op mijn tv ook weg. (Veldhoven), na de zenderlijst opnieuw opgehaald te hebben is die weer terug.
Wij hebben tot nu toe maar 1x boven de 5 euro gezeten aan belkosten per maand, aangezien ik iedereen mobiel bel en we dus alleen op de vaste telefoon gebeld worden. Lijkt me een goede reden om niet te betalen voor iets wat je niet nodig hebt.Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:50:
Kan sowieso niet begrijpen waarom iemand bellen basis zou nemen. Voor een paar euro extra heb je er geen omkijken meer na.
Verder merk ik dat steeds vaker het beeld stil blijft staan en het geluid stokt. Zijn ze met iets bezig dat dit steeds vaker het geval is? Het wordt namelijk als ZEER irritant ervaren door vrouwlief. Het gebeurd dan ook altijd tijdens een spannend gedeelte van GTST
Verwijderd
Op de laatste netwerken (zoals hier in B&R) voedt men de vezels al met 1000Mbit hardware en is het alleen de NTU op je Genexis die nu nog maar 100Mbit ondersteund.Hulkiedulkie schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:52:
Wat ik begrijp zijn ze in de nieuwe WBA+ gebieden technisch klaar om gigabit aan de consument te leveren.
Zie mijn eerdere post
[...]
Overigens gaat het streamen van HD TV niet af van je internetsnelheid.
Ik kan hier drie verschillende HD zenders bekijken op drie Amino's en heb dan nog steeds de volle 100Mbit internetsnelheid. Dit heb ik destijds meermaals getest om erachter te komen of de vezels hier al Gbit gereed waren aangelegd, en dat is het geval.
Een en ander komt uiteraard doordat het al met 1000Mbit aankomt en IPTV en Internet allebei een eigen 100Mbit hardware poort hebben (en met 1000Mbit voeding kan je dus rustig 3x 14Mbit streamen en 100Mbit downloaden, want dan hou je nog 800+ Mbit over die binnen kan komen).
Als men dus tzt hoger dan 100Mbit gaat leveren is het een kwestie van een andere NTU op de Genexis klikken (of het hele zootje vervangen door het nieuwe universele FTU/NTU setje.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 15:50 ]
Niet alle netwerken zijn gigabit aangelegd helaas. Hier in Eindhoven, met de Packetfront DRG-600, is de feed maar 100MBit. IPTV gaat hier dan ook wel af van de internetsnelheid.Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:22:
*knip*
Een en ander komt uiteraard doordat het al met 1000Mbit aankomt en IPTV en Internet allebei een eigen 100Mbit hardware poort hebben (en met 1000Mbit voeding kan je dus rustig 3x 14Mbit streamen en 100Mbit downloaden, want dan hou je nog 800+ Mbit over die binnen kan komen).
Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat ze binnen afzienbare tijd gaan upgraden naar hogere snelheden...
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Verwijderd
Klopt, maar Eindhoven is volgens mij ook een stuk eerder aangelegd dan B&R, want die Packetfront wordt volgens mij ook al even niet meer ingezet en is alles erna met Genexis of de Universele FTU/NTU aangelegd.ShadowLord schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:43:
[...]
Niet alle netwerken zijn gigabit aangelegd helaas. Hier in Eindhoven, met de Packetfront DRG-600, is de feed maar 100MBit. IPTV gaat hier dan ook wel af van de internetsnelheid.
Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat ze binnen afzienbare tijd gaan upgraden naar hogere snelheden...
Hier komt het in ieder geval al op 1000Mbit uit het glas, dus laat maar komen die Gbit NTU van Genexis
Of men op korte termijn hoger gaat zal afhangen van de bestaande infra, en de beheerder van het netwerk, die flink zal moeten investeren om de FTU etc Gbit gereed te maken.
Marketingtechnisch wordt de druk uiteraard steeds groter, al was het maar omdat kabelaars ook niet stilzitten en nog steeds heel lullig 20Mbit meer kunnen leveren voor dezelfde of een betere prijs.
ONE heeft hier wel een aardig voordeel. De concurrent is UPC en die is helemaal waardeloos (zeker als je het hebt over het gebruiken van eigen apparatuur om TV te kijken)Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:54:
[...]
Of men op korte termijn hoger gaat zal afhangen van de bestaande infra, en de beheerder van het netwerk, die flink zal moeten investeren om de FTU etc Gbit gereed te maken.
Marketingtechnisch wordt de druk uiteraard steeds groter, al was het maar omdat kabelaars ook niet stilzitten en nog steeds heel lullig 20Mbit meer kunnen leveren voor dezelfde of een betere prijs.
Volgens mij past de DRG-700 (die wel gigabit ondersteund) wel op de baseplate van de DRG-600. Ze zouden er, in theorie, voor kunnen kiezen om enkel de klanten die hoger willen te upgraden naar een nieuwe FTU (mogelijk tegen betaling).
Maar de laatste tijd zie ik eigenlijk weinig vernieuwing komen vanuit ONE, behalve dan de zaken die door anderen voor ze aangedragen wordt (zoals de video on demand wat van Glashart komt) en dan lopen ze vaak nog achter ook (zoals met de uitrol van het hele IPTV verhaal).
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Maar ze hoeven toch niet het hele netwerk in een keer te upgraden. Als iemand een >100Mbit abonnement wilt zou hij omgeprikt kunnen worden naar een snellere poort. Nu is Reggefiber niet zo handig in dit soort migraties maar de nood wordt toch steeds hoger.ShadowLord schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:43:
[...]
Niet alle netwerken zijn gigabit aangelegd helaas. Hier in Eindhoven, met de Packetfront DRG-600, is de feed maar 100MBit. IPTV gaat hier dan ook wel af van de internetsnelheid.
Er zijn op dit moment al centrales in OBN-gebied waar migraties tussen 100Mbit en 1Gbit plaatsvinden (bij providerwissel of zakelijke klanten) dus compleet nieuw is het concept ook niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Hulkiedulkie op 11-01-2012 18:39 ]
Verwijderd
Overal waar KPN als provider met het nieuwe pakket aanbiedt zal noodgedwongen moeten worden geupgrade naar Gbit.Hulkiedulkie schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 18:38:
Er zijn op dit moment al centrales in OBN-gebied waar migraties tussen 100Mbit en 1Gbit plaatsvinden (bij providerwissel of zakelijke klanten) dus compleet nieuw is het concept ook niet.
Aangezien dat waarschijnlijk niet per klant gaat, zal alles in de PoPs tegelijk moeten worden uitgewisseld.
Hier in Veghel wel helaasVerwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:22:
[...]
Zelfde hier. Af en toe een seconde of twee het geluid weg, en af en toe (kortere) haperingen in het beeld.VonFoX schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 10:10:
Same here, af en toe een hickup! (m532)
Overigens is ook het beeld van Eén en Canvas weer wat schokkerig nu het weer in HD is. Jammer.
Verwijderd
Yep, de belgen in HD blijft een stoterig geheel... geluidsdips heb ik in Berkel en Rodenrijs niet echt gezien, en ik kijk best veel.Bosfazant schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:45:
[...]
Overigens is ook het beeld van Eén en Canvas weer wat schokkerig nu het weer in HD is. Jammer.
Ik heb nu een nieuwe n-router en nog steeds valt een audiostream om de minuut uit ( bufferen ). Router gewoon aangesloten en wachtwoord erop, verder geen instellingen. Verder doet internet het wel gewoon, kan gewoon surfen enzo en haal de volle snelheid. Alleen Youtube laadt maar 10% en dan stop die ermee, idem dito met xbox live, kan maar paar seconde in een potje en dan klapt ie eruit.
Kan iemand mij verder helpen, zit nu al een week mezelf kapot te irriteren en te zoeken wat het zou kunnen zijn maar nog niet echt iets kunnen vinden wat mij heeft kunnen helpen.
Kan iemand mij verder helpen, zit nu al een week mezelf kapot te irriteren en te zoeken wat het zou kunnen zijn maar nog niet echt iets kunnen vinden wat mij heeft kunnen helpen.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Ik wil op mijn PC Onsbrabantnet DVB-C ontvangen, en heb daarvoor een Terratec Cinergy HTC USB
stick aangeschaft. Deze stick support ook DVB-T en dat lijkt prima te werken.
Echter in DVB-C mode heb ik problemen bij het zender zoeken,
Met de setting frequentie = 304MHz, symbolrate 6875kB/s, modulation QAM64, vindt de stick geen enkele zender. Met de setting frequentie range 304-808MHz, step 8MHz, rate 6875kB/s worden slechts 4 zenders gevonden. Een tweede scan levert g e e n enkele zender op. Het scan resultaat lijkt niet constant!
Wie weet wat er hier aan de hand kan zijn?
Met de setting frequentie = 304MHz, symbolrate 6875kB/s, modulation QAM64, vindt de stick geen enkele zender. Met de setting frequentie range 304-808MHz, step 8MHz, rate 6875kB/s worden slechts 4 zenders gevonden. Een tweede scan levert g e e n enkele zender op. Het scan resultaat lijkt niet constant!
Verwijderd
Mmm, dat zijn de instellingem waarop ik hier op exact dezelfde stick alle zenders wel krijg, alleen is 808 als bovengrens wel erg ver weg, want volgens mij zijn er maar vijf of zes carrier bands dus 304 en de hoogste 6x8Mhz hoger kiezen.epdv schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 22:51:
Ik wil op mijn PC Onsbrabantnet DVB-C ontvangen, en heb daarvoor een Terratec Cinergy HTC USB
Niet vergeten de juiste modus van de stick te selecteren (DVB-C) en te kiezen voor Free to Air en manual search doen?
Zomaar een paar dingen die me te binnen schieten van de software.
Als ie niets vindt kan het ook zijn dat het signaal te zwak is, zit er wellicht een t-stuk tussen, slechte verbinding... ik roep maar wat nu?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2012 17:38 ]
Kun je nergens een Netwerkid opgeven? 5600 voor omgeving Eindhoven of 3300 voor Bleiswijk/Bergschenhoek.epdv schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 22:51:
Beter dan nix... Wagij...
Vandaag opnieuw geprobeerd maar zonder succes.
DVB-T gaat goed. DVB-C vindt nu geen enkele zender meer, drie verschillende antenne aansluit punten geprobeerd waarvan er twee volgens mij een zeer goed signaal geven.
Zojuist heb ik alle software ge-deinstalleerd en opnieuw geinstalleerd en zal morgen een nieuwe scan proberen.
By the way, ik kan voor de Terratec geen netwerk-id opgeven.
Mijn tweede DVB-C ontvanger, die aan de TV vastzit, werkt met netwerk-id 5600.
DVB-T gaat goed. DVB-C vindt nu geen enkele zender meer, drie verschillende antenne aansluit punten geprobeerd waarvan er twee volgens mij een zeer goed signaal geven.
Zojuist heb ik alle software ge-deinstalleerd en opnieuw geinstalleerd en zal morgen een nieuwe scan proberen.
Verwijderd
Ik kan ook geen netwerk instellen, maar mijn instellingen in Terratec Home Cinema zijn als volgt:epdv schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:31:
Vandaag opnieuw geprobeerd maar zonder succes.
Bij Opties: [v] Cinergy HTC USB XC DVB-C tuner actief
Bij zoekloop:
Apparaat: Cinergy HTC USB XC DVB-C tuner
Filter: Free to Air
Scan modus: Frequentieband Scannen
Frequentie: 304000 tot 360000 Khz
Symbol Rate: 6875 KS
Type modulatie: QAM64
Hiermee vindt ik op netwerk ID 3100 (het DVB-C netwerk van B&R) 41 TV zenders en 46 radio zenders.
Zou kunnen zijn dat er een probleem met je Packetfront is, zie bijvoorbeeld hier een vergelijkbaar probleem. Stopt je TV en Telefonie er ook mee?NeoMe schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:20:
Ik heb nu een nieuwe n-router en nog steeds valt een audiostream om de minuut uit ( bufferen ). Router gewoon aangesloten en wachtwoord erop, verder geen instellingen. Verder doet internet het wel gewoon, kan gewoon surfen enzo en haal de volle snelheid. Alleen Youtube laadt maar 10% en dan stop die ermee, idem dito met xbox live, kan maar paar seconde in een potje en dan klapt ie eruit.
Dankjewel voor de link, ik ga meteen even bellen.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Kunnen leden mij hier vertellen hoe de Animo 110/130 is?
Ik maak nu gebruik van de Humax 5050c. Dit is gewoon 1 van de fijnste PVR's op de markt, nadat ik er meerdere heb gehad. Zelfs gebruiksvriendelijk, want mijn moeder kan dingen opnemen.
Heeft er iemand ervaring met de Animo 110/130 en de Humax? En kan iemand de verschillen aankaarten?
Ik ben bang dat de Animo een achteruitgang is tov de Humax.
Subvraag:
Een TV met ingebouwde DVB-C decoder (Ziggo CI+ Module)
Hoe werkt dit met OBN? Kan dit überhaupt? (Kaartje in TV ipv dedicated decoder?)
Haal ik nu 2 dingen doorelkaar?
Ik maak nu gebruik van de Humax 5050c. Dit is gewoon 1 van de fijnste PVR's op de markt, nadat ik er meerdere heb gehad. Zelfs gebruiksvriendelijk, want mijn moeder kan dingen opnemen.
Heeft er iemand ervaring met de Animo 110/130 en de Humax? En kan iemand de verschillen aankaarten?
Subvraag:
Hoe werkt dit met OBN? Kan dit überhaupt? (Kaartje in TV ipv dedicated decoder?)
Ik heb zonet opnieuw gescand van 3040000 tot 360000, 6875, 64QAM.
Resultaat: 4 tv zenders (RTL4 SBS6 RTL6 RTL7) en 2 radios (...).
Alle zes gevonden zenders blijken op carrier 312000 te zitten.
Herhaalde scans leveren geen extra zenders meer op.
V o o r de eerste scan stond bij opties: '[v] Cynergy HTC Stick Digital Tuner (DVB-C): klaar.
De apparaat naam is anders dan die spikecity noemde.
N a de eerste scan was de status veranderd naar: actief.
Ook in het scan menu heet het apparaat 'Cinergy HTC Stick Digital Tuner (DVB-C)' heet.
Verder valt het me op dat de PC nogal traag wordt zogauw 'terratec home cinema basic' wordt gestart.
Ik begin te vermoeden dat de 'Terratec Cinergy HTC Stick HD' en/of de bijbehorende software, niet goed met de Glashart transport stroom om kunnen gaan ...
Resultaat: 4 tv zenders (RTL4 SBS6 RTL6 RTL7) en 2 radios (...).
Alle zes gevonden zenders blijken op carrier 312000 te zitten.
Herhaalde scans leveren geen extra zenders meer op.
V o o r de eerste scan stond bij opties: '[v] Cynergy HTC Stick Digital Tuner (DVB-C): klaar.
De apparaat naam is anders dan die spikecity noemde.
N a de eerste scan was de status veranderd naar: actief.
Ook in het scan menu heet het apparaat 'Cinergy HTC Stick Digital Tuner (DVB-C)' heet.
Verder valt het me op dat de PC nogal traag wordt zogauw 'terratec home cinema basic' wordt gestart.
Ik begin te vermoeden dat de 'Terratec Cinergy HTC Stick HD' en/of de bijbehorende software, niet goed met de Glashart transport stroom om kunnen gaan ...
Verwijderd
Vreemd, wellicht iets andere hardware? Mijn stick is wit met grijze zijkanten en de coax aansluiting op de kopse kant.epdv schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:01:
De tekst is Cinergy HTC USB XS en indien aangesloten brandt er een oranje ledje in de vorm van een soort lichtstraaltje.
De bijgeleverde software is overigens bij mij Terratec Home Cinema, dus zonder basic erachter, en ik heb recent van de Terratec site de laatste versie gedownload omdat de meegeleverde versie na een Windows 7 update niet meer wilde starten.
Tot nu toe heb ik met alle versies en ook op alle TV's hier met ingebouwde DVB-C (zowel Sony Bravia als een oud en een splinternieuw model Samsung) altijd netjes met bovengenoemde instellingen alle zenders gevonden.
Wellicht toch even bij Terratec checken of er een betere of andere versie software is?
Verwijderd
Amino 110/130m is een vanuit Glashart Media middleware gestuurde STB op basis van Linux, qua bediening best snel en simpel, en qua opstarten ook snel.RMX schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:27:
Kunnen leden mij hier vertellen hoe de Animo 110/130 is?
Subvraag:
Overigens zijn dit STB's en geen PVR's zoals de Humax 5050c, want dan moet je de Amino M532 of M540 bestellen, die qua bediening identiek is aan de 110/130m alleen met ingebouwde harddiskrecorder.
Je haalt volgens mij alleen IPTV (UTP TCP/IP multicast gebaseerd) en DVB-C (Coax HF digitaal carrier) door elkaar, want dat zijn qua techniek en prestatie twee totaal verschillende zaken.
Alle TV's en decoders met ingebouwde DVB-C ontvanger werken op OBN analoog/DVB-C en geven dezelfde zenders als het basispakket analoog.
Je hebt geen CI+ module of smartcard nodig, want DVB-C is gewoon Free to Air, dus zelfs je Humax 5050c werkt gewoon op DVB-C van OBN.
Let wel, tot nu toe zijn alle DVB-C zenders SD en geen HD, want dat is tot nu toe voorbehouden aan IPTV.
Wel is men al aan het testen met HD op DVB-C, dus wellicht dat dit in de toekomst ook verandert.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 20:26 ]
Ik heb net een ander stick dan die jij hebt:
De tekst op mijn stick is 'Cinergy HTC Stick', in de stick brand een groen LEDje
Volgens de Terratec site heb ik de laatste versie BDA driver:.5.09.1202.00
Een upgrade van 'home cinema basic' naar versie 6.25.06 Beta geeft ook geen verbetering.
Ik neem contact op met de leverancier van de stick.
De tekst op mijn stick is 'Cinergy HTC Stick', in de stick brand een groen LEDje
Volgens de Terratec site heb ik de laatste versie BDA driver:.5.09.1202.00
Een upgrade van 'home cinema basic' naar versie 6.25.06 Beta geeft ook geen verbetering.
Ik neem contact op met de leverancier van de stick.
Mijn upload snelheid is de laatste tijd dramatisch. Zou toch meer richting de 100 Mbps moeten zijn dan dit. Vorig week hetzelfde, toen niet meer getest aannemende dat het een incident was maar de laatste paar dagen kom ik nog steeds niet boven de 10 Mbps. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik ben niets aan het uploaden dus de lijn zou "vrij" moeten zijn. Ik zit in Eindhoven, Tongelre.

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Ik zou eens op de volgende manier testen of de storing bij jezelf of bij de provider zit.Stefie2010 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:07:
Mijn upload snelheid is de laatste tijd dramatisch. Zou toch meer richting de 100 Mbps moeten zijn dan dit. Vorig week hetzelfde, toen niet meer getest aannemende dat het een incident was maar de laatste paar dagen kom ik nog steeds niet boven de 10 Mbps. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik ben niets aan het uploaden dus de lijn zou "vrij" moeten zijn. Ik zit in Eindhoven, Tongelre.
[afbeelding]
PC rechtstreeks aansluiten op de moden, Firewall en/of Antivirusscanner uitschakelen en dan nogmaals de speedtest via speedtest.net draaien op de server van Eindhoven.
Reset voor de zekerheid de modem ook eens van tevoren.
Ok ga ik dat morgen proberen, thnxWagij schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:47:
[...]
Ik zou eens op de volgende manier testen of de storing bij jezelf of bij de provider zit.
PC rechtstreeks aansluiten op de moden, Firewall en/of Antivirusscanner uitschakelen en dan nogmaals de speedtest via speedtest.net draaien op de server van Eindhoven.
Bedankt voor je uitleg.Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:23:
[...]
Alle TV's en decoders met ingebouwde DVB-C ontvanger werken op OBN analoog/DVB-C en geven dezelfde zenders als het basispakket analoog.
Je hebt geen CI+ module of smartcard nodig, want DVB-C is gewoon Free to Air, dus zelfs je Humax 5050c werkt gewoon op DVB-C van OBN.
Let wel, tot nu toe zijn alle DVB-C zenders SD en geen HD, want dat is tot nu toe voorbehouden aan IPTV.
Wel is men al aan het testen met HD op DVB-C, dus wellicht dat dit in de toekomst ook verandert.
Hier ga ik dus zwaar op inleveren. We hebben thuis 2x de Humax 5050c.
We dachten dat we deze konden blijven gebruiken, en er niet op kwaliteit op terug zouden gaan.
We worden natuurlijk verplicht om 2x die ITV kastjes te halen, willen we in HD blijven kijken?
Sterker nog, het zenderaanbod zal ook drastisch terug lopen?
Pfff..
Verwijderd
Klopt voor wat betreft DVB-C/analoog van GHM, maar dat zie ik ook niet als een concurrent van het Ziggo aanbod.RMX schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:51:
[...]
Bedankt voor je uitleg.
Hier ga ik dus zwaar op inleveren. We hebben thuis 2x de Humax 5050c.
We dachten dat we deze konden blijven gebruiken, en er niet op kwaliteit op terug zouden gaan.
We worden natuurlijk verplicht om 2x die ITV kastjes te halen, willen we in HD blijven kijken?
Sterker nog, het zenderaanbod zal ook drastisch terug lopen?
Pfff..
Het concurrerende pakket is uiteraard IPTV (interactief en standaard 75+ zenders waarvan de meest populaire zenders in uitstekende HD kwaliteit, zelfs beter dan de meeste kabelaars).
En aangezien IPTV een totaal ander protocol en transportmedium gebruikt dan DVB-C is de keerzijde van de medaille helaas dat je Amino STB/PVR moet gebruiken, maar dat is bij andere aanbieders ook het geval.
Sterker nog, wil je hoge kwaliteit HD kijken dan zal je richting die TV ook een UTP kabelverbinding hardwarematig of draadloos moeten zien te regelen (draadloos via powerplugs en geen wifi).
Voordeel van DVB-C blijft inderdaad dat je op moderne TV's (met of zonder CI+ slot) digitaal TV kan kijken, maar het nadeel blijft dat men niet oneindig zenders in HD (en zonder zware compressie) kan blijven toevoegen vanwege de beperkte bandbreedte van coax.
IPTV daarentegen over glasvezel heeft bandbreedte zat en ik heb dan ook 125 zenders ter beschikking waarvan 27 in HD kwaliteit.
Voor de rest blijft het appels met peren vergelijken en zal je bij veel providers uiteindelijk gedoemd zijn om hun hardware te huren of kopen, en bij overstappen met al die kastjes blijft zitten.
Voordeel van OBN/GHM is toch wel dat DVB-C open is en je dus je Humaxxen kan blijven gebruiken, mits je tevreden bent met de basis 40 zenders is digitale SD kwaliteit (die overigens vele malen beter is dan sommige SD aanbieders).
Als ik naar mijn eigen TV kijkgedrag kijk dan is het zenderaanbod in het basis pakket 100% dekkend en is het gekozen pluspakket eigenlijk overbodig (tenzij je porno fan bent), en het ik eigenlijk alleen IPTV vanwege de interactieve componenten en de HD versies van al die zenders.
De kids hebben echter gewoon de DVB-C versie van TV op hun kamer.
Maar ik snap je dillema wel, want elke keer als je van provider overstapt is de drempel de kosten van je apparatuur, die welliswaar éénmalig is, maar wel elke overstap even die fijne drie maanden korting of gratis opslokken
De enige manier om die kosten niet te hebben is als je op glas van de ene GHM leverancier naar de andere GHM leverende provider overstapt, want die gebruiken allemaal dezelfde (door GHM geleverde) Amino apparatuur.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 11:28 ]
Een simpele reset van de modem heeft het opgelostWagij schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:47:
[...]
Ik zou eens op de volgende manier testen of de storing bij jezelf of bij de provider zit.

Na een nieuwe scan op DVB-C kreeg ik Nederland 1 HD test op kanaal 101, en een eigen kanaal van Onsnet in HD (1080i) op kanaal 112.
Totaal nu 51 kanalen tv op DVB-C in Eindhoven. (incl. div kabelkranten)
[ Voor 22% gewijzigd door Moost01 op 17-01-2012 23:06 ]
Verwijderd
Dat zijn er in ieder geval al 11 meer dan op het Berkel en Rodenrijs (hangende aan de headend van Dordrecht) DVB-C netwerkMoost01 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:57:
Na een nieuwe scan op DVB-C kreeg ik Nederland 1 HD test op kanaal 101, en een eigen kanaal van Onsnet in HD (1080i) op kanaal 112.
Heeft iemand van jullie een Ipad en een Amino?
Er is een Ipad app beschikbaar in de appstore van Apple waarmee de Amino (gedeeltelijk) bedient kan worden.
Meer informatie op de website van GlashartMedia en Onsbrabantnet
http://www.onsbrabantnet.nl/itvapp
http://glashartmedia.nl/Artikel+items/?artikel_id=167
Er is een Ipad app beschikbaar in de appstore van Apple waarmee de Amino (gedeeltelijk) bedient kan worden.
Verwijderd
Begrijp ik het goed, dat je de thuis opgenomen programma's via Wifi elders op je Ipad kunt bekijken ?Wagij schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:33:
En eventueel ook live schakelen voor Live TV als je in het bbuitenland bent ?
Net geinstalleert. Werkt wel mooi. Eigelijk handiger dan met de ab en lijkt ook sneller te reageren dan met de ab. Aan en uitzetten van de amino met de app, kon ik zo snel niet vinden.Wagij schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:33:
Verwijderd
Agreed !!VonFoX schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:45:
NU nog een android app!
Is ook het geval met Samsung Smart TV remote apps... Aan/Uit zit daar wel op, maar nadat je je TV via de app hebt uitgezet kan je hem niet meer aanzetten met de app, wel met de AB, simpelweg omdat de Linux/Android versie op de TV dan niet meer draait en dus ook niet meer via TCP/IP kan praten met de app.frenkya schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:09:
[...]
.............Aan en uitzetten van de amino met de app, kon ik zo snel niet vinden.
Lijkt me dat dat voor de Amino ook zo is, als je hem via de app zou uitzetten dan zou aan nooit meer werken
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 23:15 ]
De app heeft op dit moment alleen maar betrekking op de bediening van zenders en recorder.frenkya schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:09:
[...]
Net geinstalleert. Werkt wel mooi. Eigelijk handiger dan met de ab en lijkt ook sneller te reageren dan met de ab. Aan en uitzetten van de amino met de app, kon ik zo snel niet vinden.
Aan/uit en volume bedienen is niet mogelijk.
Ach jo, nergens voor nodig, wie gebruikt er dan ook android?VonFoX schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:45:
NU nog een android app!
Nee, met deze app kun je alleen je IPTV kastje op afstand bedienen, d.w.z. zappen, opnames instellen, etc. Je kunt geen programma's daadwerkelijk op de iPad bekijken.Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:30:
Begrijp ik het goed, dat je de thuis opgenomen programma's via Wifi elders op je Ipad kunt bekijken ?
En eventueel ook live schakelen voor Live TV als je in het bbuitenland bent ?
Verwijderd
Of wel, een hele dure extra afstandbediening voor je Amino's erbijodo966 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:19:
[...]
Nee, met deze app kun je alleen je IPTV kastje op afstand bedienen, d.w.z. zappen, opnames instellen, etc. Je kunt geen programma's daadwerkelijk op de iPad bekijken.
Werkt dat ding ook buiten je eigen thuisnetwerkje of alleen op je eigen aansluiting, want anders wordt het wel een heel beperkt iets?
Hij zou ook buiten je netwerk moeten werken, in Japan een opname op je amino thuis instellen zou dus mogelijk moeten zijnVerwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:15:
[...]
Of wel, een hele dure extra afstandbediening voor je Amino's erbij
Werkt dat ding ook buiten je eigen thuisnetwerkje of alleen op je eigen aansluiting, want anders wordt het wel een heel beperkt iets?
Verwijderd
Als jij de ticket even regelt, en een iPad2 dan wil ik dat met liefde en plezier voor je testenWagij schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:48:
[...]
Hij zou ook buiten je netwerk moeten werken, in Japan een opname op je amino thuis instellen zou dus mogelijk moeten zijn(Als je naar Japan wilt natuurlijk)
Verwijderd
App werkt leuk, leuke uitbreiding van service.
Maakt kanalenkiezen en recorder acties (opname-ineterressant materiaal zoeken) een stuk makkelijker (en sneller)
Had kort na aanmelden wel een paar "hickups", error meldingen en zelfs een melding dat de Amino niet aanstond (terwijl ik naar prima werkend IPTV keek).
Nadien werkte het goed.
Vreemd dat de App- teksten in Engels zijn. Voor mij niet direct een probleem - maar mogelijk voor sommigen een drempel.
Maakt kanalenkiezen en recorder acties (opname-ineterressant materiaal zoeken) een stuk makkelijker (en sneller)
Had kort na aanmelden wel een paar "hickups", error meldingen en zelfs een melding dat de Amino niet aanstond (terwijl ik naar prima werkend IPTV keek).
Nadien werkte het goed.
Vreemd dat de App- teksten in Engels zijn. Voor mij niet direct een probleem - maar mogelijk voor sommigen een drempel.
Verwijderd
Zijn er meer mensen met haperend beeld en geluid met interactive digitale tv.
Heb daar vooral last van als ik op de pc bezig ben.
OBN heeft vooralsnog geen oplossing.
Verwijderd
Of PC gebruik er iets mee te maken heeft betwijfel ik, maar het lijkt erop dat alle GHM providers er last van hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:40:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37536541
Het is een landelijk probleem waar alle eindgebruikers van providers die de TV diensten bij Glashart Media (voorheen Lijbrandt in Hillegom) afnemen, last van kunnen hebben. Vanuit Glashart Media is vandaag het verzoek gekomen de onderstaande zaken aan jou provider door te geven:Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:40:
- Adresgegevens
- Type settopbox
- MAC adres settopbox
- Settopbox ID (deze is te vinden via menu,instellingen,over deze settopbox)
- Is de settopbox al een keer vervangen?
- Aantal seconden van hapering/onderbreking
- Merk + model TV
- Wijze van aansluiten (Scart,HDMI,rechtstreeks of via audio set)
- Is er getest op een andere TV?, (voer indien mogelijk een software update uit op de TV)
Verwijderd
@trankilo: Vind je dat niet een heel dom lijstje met vragen van GHM?
Landelijk gaat er iets goed fout en ineens wordt er gesuggereerd dat er op klantniveau aansluitingen niet kloppen, STB's niet goed zijn, TV's ineens outdated firmware hebben?
Ik krijg het gevoel dat GHM zelf niet eens weet wat er fout gaat, want alle gevraagde informatie kan in mijn ogen nauwelijks bijdragen tot de oplossing, zeker merken en TV aansluitvragen niet.
Bij de meeste mensen is dat namelijk al vanaf vóór de storing ongewijzigd gebleven en kan dus ook geen oorzaak zijn.
Maar ach, het levert ze wel tijdwinst op
Landelijk gaat er iets goed fout en ineens wordt er gesuggereerd dat er op klantniveau aansluitingen niet kloppen, STB's niet goed zijn, TV's ineens outdated firmware hebben?
Ik krijg het gevoel dat GHM zelf niet eens weet wat er fout gaat, want alle gevraagde informatie kan in mijn ogen nauwelijks bijdragen tot de oplossing, zeker merken en TV aansluitvragen niet.
Bij de meeste mensen is dat namelijk al vanaf vóór de storing ongewijzigd gebleven en kan dus ook geen oorzaak zijn.
Maar ach, het levert ze wel tijdwinst op
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2012 14:58 ]
Het lijstje is logisch als je informatie zoekt om zaken te kunnen uitsluiten. Het doel is vermoedelijk juist het omgekeerde van wat jij suggereert.Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:56:
@trankilo: Vind je dat niet een heel dom lijstje met vragen van GHM?
Als ze het wisten zou deze actie niet nodig zijn.Ik krijg het gevoel dat GHM zelf niet eens weet wat er fout gaat,
[...]
Verwijderd
Wanneer ik een test bin bestand download van 1 TB zit ik op volle snelheid op zo'n 11.5 MB p/s`
Met de amino 130 aan zakt deze naar 9 MB p/s.
Dan kun je de tv beter uitzetten want dan is er niet meer naar te kijken. Om de paar seconden haperingen.
Uitzending gemist doet dan al helemaal niets meer.
Ik heb ook al eens gelezen dat bij mensen waar het modem is vervangen de problemen opgelost zijn.
Heeft iemand daar ervaringen mee?
Dan kun je de tv beter uitzetten want dan is er niet meer naar te kijken. Om de paar seconden haperingen.
Ik heb ook al eens gelezen dat bij mensen waar het modem is vervangen de problemen opgelost zijn.
Verwijderd
Het is landelijk, dus zijn dit soort details op klantniveau zinloos.trankilo schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:34:
[...]
Het lijstje is logisch als je informatie zoekt om zaken te kunnen uitsluiten. Het doel is vermoedelijk juist het omgekeerde van wat jij suggereert.
[...]
Als ze het wisten zou deze actie niet nodig zijn.
Klinkt als de vragenlijst van eerstelijns support
Zit de stekker erin? Heeft u hem al eens gereset?
Zojuist ging IPTV hier zelfs een paar minuten geheel op zwart op drie toestellen waarop het al sinds 8-2010 vlekkeloos heeft gedraaid.
Zojuist ook gehoord dat dit voor het gehele WBA in B&R het geval was, waarschijnlijk ergens een heleboel KPN hardware die even gereset is?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2012 18:08 ]
Dit hoort niet te gebeuren en wijst op een defect of storing. Neem contact op met OBN.Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:45:
Wanneer ik een test bin bestand download van 1 TB zit ik op volle snelheid op zo'n 11.5 MB p/s`
Verwijderd
OBN gebeld en meerdere keren gemaild en zij kunnen op dit moment niets voor mij doen,Hulkiedulkie schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 21:46:
[...]
Dit hoort niet te gebeuren en wijst op een defect of storing. Neem contact op met OBN.
Want het ligt bij de technische dienst. Al een maand of 2! Onbegrijpelijk.
Denk niet dat het aan de amino ligt. Kijk ook wel eens met een dune mediaspeler en dan ook wel eens onderbreking. Zit dan alleen wel een router tussen dan, dus niet geheel vergelijkbaar, maar de onderbrekingen zijn op beide zo'n beetje gelijktijdig begonnen.trankilo schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:53:
[...]
Het is een landelijk probleem waar alle eindgebruikers van providers die de TV diensten bij Glashart Media (voorheen Lijbrandt in Hillegom) afnemen, last van kunnen hebben. Vanuit Glashart Media is vandaag het verzoek gekomen de onderstaande zaken aan jou provider door te geven:
- Adresgegevens
- Type settopbox
- MAC adres settopbox
- Settopbox ID (deze is te vinden via menu,instellingen,over deze settopbox)
- Is de settopbox al een keer vervangen?
- Aantal seconden van hapering/onderbreking
- Merk + model TV
- Wijze van aansluiten (Scart,HDMI,rechtstreeks of via audio set)
- Is er getest op een andere TV?, (voer indien mogelijk een software update uit op de TV)
Dat ligt het ook niet. Maar zolang je niks van je laat horen gaat GHM er van uit dat er niks aan de hand is...frenkya schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 22:55:
[...]
Denk niet dat het aan de amino ligt. Kijk ook wel eens met een dune mediaspeler en dan ook wel eens onderbreking. Zit dan alleen wel een router tussen dan, dus niet geheel vergelijkbaar, maar de onderbrekingen zijn op beide zo'n beetje gelijktijdig begonnen.
Datzelfde heb ik hier ook soms. Dat komt omdat je, net zoals ik, maar een 100MBit feed hebt vanuit de PoP en je Packetfront zelf ook maar 100MBit is. Dit is normaal voor veel van de glasvezel gebieden, zeker als ze al wat ouder zijn (ik zit zelf bij OnsNetEindhoven). Hierdoor zal je internetsnelheid zakken wanneer er een IPTV stream actief is. Hier is verder niets aan te doen totdat deze gebieden geupgrade worden. Reken er maar niet op dat dit snel zal gebeuren.Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:45:
Wat inderdaad jammer is, is dat het internet verkeer het IPTV verkeer kan storen. Wanneer er veel gedownload wordt (vooral met veel threads tegelijk, zoals bij bittorrent), is de QoS en/of traffic shaping die wordt toegepast om het IPTV te garanderen niet meer afdoende. De packets van de multicast stream worden toch nog (licht) beinvloed. Er worden packets gedropt en/of packets komen te laat aan. Helaas geeft dat op je TV relatief veel storing. Het 'normaal' downloaden van bestanden, waarbij er dus maar 1 thread gebruikt wordt, geeft bij mij geen storing.
De enige oplossing hiervoor is je download programma zo in te stellen dat deze een maximum download snelheid heeft. Zelf zet ik het hier op 75MBit (in newsleecher). Je kan natuurlijk ook in je router, indien deze het ondersteund, een maximum snelheid instellen door middel van traffic shaping.
Verwijderd
En hoe gaat KPN dan bij jullie de 500/500 pakketten leveren?ShadowLord schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:54:
[...]
Hier is verder niets aan te doen totdat deze gebieden geupgrade worden. Reken er maar niet op dat dit snel zal gebeuren.
Hiervoor moet men eerst het hele netwerk Gigabit gereed maken, of domweg roepen dat het daar niet mogelijk is
Niet, want KPN bied hier sowieso geen glasvezel aan. Alleen OnsNetEindhovenVerwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:38:
[...]
En hoe gaat KPN dan bij jullie de 500/500 pakketten leveren?
Hiervoor moet men eerst het hele netwerk Gigabit gereed maken, of domweg roepen dat het daar niet mogelijk is
Hetzelfde geld volgens mij ook voor veel van de OBN gebieden.
Verwijderd
Ok, wist ik niet, ik dacht dat KPN op zo'n beetje alle Reggefiber netwerken wel als provider aanboodShadowLord schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 19:45:
[...]
Niet, want KPN bied hier sowieso geen glasvezel aan. Alleen OnsNetEindhoven
Hetzelfde geld volgens mij ook voor veel van de OBN gebieden.
OBN valt onder z.g. coöperatieve netwerken. Net als je vroeger het Portaalnetwerk had met XMS als inkoop centrale voor de diensten. Het netwerk is toen door de GNEM (Glasvezel Netwerk Exploitatie Maatschappij) aangelegd. Eigen bezit zie je ook op veel bedrijventerreinen tegenwoordig. De gebruikers zijn tevens de eigenaar van het netwerk. Diensten worden bij derden ingekocht door de coöperatie.Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 22:26:
[...]
Ok, wist ik niet, ik dacht dat KPN op zo'n beetje alle Reggefiber netwerken wel als provider aanbood
Naast KPN (het oude WDGO en hun eigen WBA) en de coöperatieven is er er ook een andere FttH speler met de naam CIF.
Het voordeel van een coöperatief netwerk is de lage prijs. Het nadeel is het gebrek aan innovatie van nieuwe diensten. Dat soort netwerken staan als het waren een beetje stil.
Verwijderd
Da's dan voor de gebruikers een relatief nadeel, want goedkoper glasvezel klinkt volgens mij iedere Nederlander als muziek in de oren, maar als blijkt dat deze netwerken nooit meer worden geupgrade naar de huidige techniek is dat uiteraard relatief vervelend.trankilo schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 23:31:
[...]
Het voordeel van een coöperatief netwerk is de lage prijs. Het nadeel is het gebrek aan innovatie van nieuwe diensten. Dat soort netwerken staan als het waren een beetje stil.
Zeker omdat glasvezel de beruchte 120Mbit grens van de kabelaars met het nieuwe goud abo van KPN in een klap van de kaart veegt, en ik vermoed dat andere providers op glas dit zullen gaan volgen of navenant hun tarieven naar beneden aanpassen, mits ze de enige keuze in een gemeente zijn, wat hier zeker niet het geval is.
Maar was OBN inmiddels niet de nieuwe naam van Edutel en volledig in handen van de Reggeborgh of fiber groep? En in die context straks dus ook gewoon eigendom van KPN met al hun assets?
Mocht dit het geval zijn dan zou zo'n grote club als KPN uiteraard kunnen besluiten om bij CIF eigen hardware in de PoPs te zetten om daar ook hogere snelheden te halen?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2012 22:11 ]
Ben ik de enige die in regio eindhoven vanaf vannacht ~2u geen verbinding meer kan maken? Het enige dat ik kan pingen is de gateway, dns-servers niet en ook niks buiten het onsnet netwerk.
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Ik ook inderdaad niet. Vannacht was er onderhoud: http://onsneteindhoven.nl/index.php?menu=&maintenance=67
Denk dat het nog niet afgerond is. Jammer eigenlijk dat er geen verdere berichtgeving is.
Denk dat het nog niet afgerond is. Jammer eigenlijk dat er geen verdere berichtgeving is.
Ah, dat is al een geruststelling dat het wel te maken heeft met geplande onderhoud. Maar inderdaad, de berichtgeving is wat summier bij ONE...
http://onsneteindhoven.nl/index.php?menu=&disruption=116Storing internet
Als gevolg van onderhoud wat afgelopen nacht heeft plaatsgevonden ondervinden wij op dit moment een storing op de dienst internet.
We zijn druk doende om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.
Onze excuses voor het ongemak.
Doe maar een onsje meer...
Het lijkt erop dat alles weer up is.
Toch zou het voor de klant makkelijk zijn als die statuspagina's wat beter bijgehouden worden, vooral een datum en tijdstip van publicatie bijvoorbeeld.
Toch zou het voor de klant makkelijk zijn als die statuspagina's wat beter bijgehouden worden, vooral een datum en tijdstip van publicatie bijvoorbeeld.
Denk dat het nog niet voor iedereen opgelost is. Ik kan bijvoorbeeld nu wel mijn thuisnetwerk bereiken van buitenaf, maar kan vanuit hier nog geen web pagina's openen.
/edit na een reboot van de firewall werkt het weer.
/edit na een reboot van de firewall werkt het weer.
[ Voor 13% gewijzigd door eX0duS op 25-01-2012 11:30 ]
Ja, hier gaat ook alles zo traag als dikke stront. Ben blij dat het niet alleen bij ons is, want heb net alles een weekje werken na bijna twee maanden geen internet ( wissel van provider en hoop problemen met routers ).
Onvoorstelbaar dat ze nog steeds niet even vooraf een mailtje deponeren in ieder hoofdmailaccount van onsnet als internet er weer eens een half etmaal uit ligt.
Hier op mn werk, werkt het nog steeds niet.
Sinds 10 uur zijn de problemen erger geworden ipv opgelost.
== edit ==
Sinds 10 minuten hebben we weer internet na in totaal ongeveer 1 uur met de helpdesk aan de telefoon te hebben gehangen.
Uit eindelijk was het denk ik, nooit bevestigd, dat de routering gewoon weg niet werkte.
Sinds 10 uur zijn de problemen erger geworden ipv opgelost.
== edit ==
Sinds 10 minuten hebben we weer internet na in totaal ongeveer 1 uur met de helpdesk aan de telefoon te hebben gehangen.
Uit eindelijk was het denk ik, nooit bevestigd, dat de routering gewoon weg niet werkte.
[ Voor 52% gewijzigd door Intheweb op 25-01-2012 14:55 ]
Verwijderd
OBN + ingebouwde dvb-c tuner in de samsung ue55d8000 wil maar niet lukken. Is iemand dat al wel gelukt?
Aansluiten netwerkkabel op de amino 130 (die ik op de slaapkamer bij de oude tv wil gaan zetten) .... werkt
Als ik de analoge coax kabel in de samsung tv stop ... dan analoge zenders zoeken werkt ook, alle zenders gevonden. Die kwaliteit is natuurlijk niet zo best, dus ik had gedacht gebruik te maken van dvb-c in de nieuwe samung ue55d8000
De instellingen voor de dvb-c van de tv zouden moeten zijn:
Frequentie 304000
Symboolfrequentie 6875
netwerkid 5600
modulatie 64Qam
(stapgrote hoef je niet in te vullen bij de samsung)
Bij provider kies ik 'anders' (ziggo en upc zijn de keuzes)
Resultaat: 0 gevonden zenders.......
Wat zie ik over het hoofd??
Heeft betrekking op OBN - Best
Aansluiten netwerkkabel op de amino 130 (die ik op de slaapkamer bij de oude tv wil gaan zetten) .... werkt
Als ik de analoge coax kabel in de samsung tv stop ... dan analoge zenders zoeken werkt ook, alle zenders gevonden. Die kwaliteit is natuurlijk niet zo best, dus ik had gedacht gebruik te maken van dvb-c in de nieuwe samung ue55d8000
Frequentie 304000
Symboolfrequentie 6875
netwerkid 5600
modulatie 64Qam
Bij provider kies ik 'anders' (ziggo en upc zijn de keuzes)
Resultaat: 0 gevonden zenders.......
Wat zie ik over het hoofd??
Heeft betrekking op OBN - Best
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 11:13 ]
Waar ik mij momenteel aan begin te ergeren is het feit dat je bij ONE verplicht bent bij IPTV ook de dienst analoge TV& Radio te nemen. Dit natuurlijk vanwege de DVB-C die daarbij zit, maar waar ik geen gebruik van maak.
Waarom is het niet mogelijk de analoge radio&tv op te zeggen en puur alleen IPTV te gebruiken? Ik betaal iedere maand ruim €14,- voor niks...
Waarom is het niet mogelijk de analoge radio&tv op te zeggen en puur alleen IPTV te gebruiken? Ik betaal iedere maand ruim €14,- voor niks...
Hier werkt het zonder probleem, zou het kunnen zijn dat je een nulletje teveel hebt bij de frequentie?Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:11:
Frequentie 304000
Symboolfrequentie 6875
netwerkid 5600
modulatie 64Qam
Was bij mij in eerste instantie ook niet helemaal duidelijk.
@intheweb: dat is niet helemaal waar. De 14 euros die je betaalt voor de analoge dienst bevat de 'licentie rechten' voor de zenders. Deze worden niet opnieuw betaald in het IPTV pakket.
Het blijft een lastige kwestie.
Het blijft een lastige kwestie.
Ben benieuwd wanneer OBN een brief van Brein krijgt.
Yo.
En dan? Proxy en klaar, en er zijn nog zo veel andere manieren om te downloaden...VonFoX schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:51:
Ben benieuwd wanneer OBN een brief van Brein krijgt.
http://www.ikwilthepiratebay.nlyannickie111 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 22:51:
[...]
En dan? Proxy en klaar, en er zijn nog zo veel andere manieren om te downloaden...