Da Weef schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:09:
Pffff, sinds 3 dagen maak ik actief gebruik van mijn OBN in Bergschenhoek en gelijk gezeik. Hier gisteravond en vanochtend dus ook maar beperkte toegang tot het internet.
Tot op heden is het sowieso vooral teleurstelling:
*KNIP*
In principe ben ik een groot voorstander van glasvezel, maar met zulke dienstverlening wordt ik wel wat sceptisch...
Overigens nog wel een kleine positieve noot: kwaliteit en functionaliteit van de interactieve TV ben ik erg content mee.
Eens en idem...
Daarbij nog even een
crosspost met het glasvezel gemeente Lansingerland topic:
Ik heb een 100/100 abbo bij OBN en mijn Ziggo 120 Mbit abbo loopt nog. De resultaten vallen me erg tegen, nu ik eindelijk, na ruim anderhalf jaar wachten, bellen en mailen aangesloten ben.
Testje via Spikecity zijn server: Gemiddeld 7,7 Mb/s
Op de speedtest van Reggefiber (
http://speedtest.reggefiber.nl/beta/), haal ik 69 down, 97 up en een ping van 23 ms.
Speedtest.net Naaldwijk:
Speedtest.net Rotterdam:
Speedtest.net Luxemburg:
Net nog even iets gedownload via nieuwsgroepen en dan haal ik 7,95 Mb/s
Deze testen zijn met de router ertussen, bekabeld. Ik heb een 100/100 abbo.
Bij Ziggo heb ik (deze maand nog) een 120 Mbit abbo en die haal ik, in de huidige netwerkconfiguratie makkelijk. Met nieuwsgroepen download ik eigenlijk altijd op zo'n 12,4 Mb/s (dus ook met de router ertussen).
Ik zal zo nog wel een testje doen rechtstreeks op de modem, maar zoals je tussen de regels door leest, kan het niet aan mijn netwerk liggen, aangezien deze twee dagen geleden nog via Ziggo bovengenoemde snelheden met gemak haalt en daarbij een lagere ping heeft.
Dit gaat een belletje OBN worden
EDIT: Test bekabeld, rechtstreeks op modem:
Weinig verschil dus.
[
Voor 8% gewijzigd door
pinda powerrr op 02-02-2012 22:31
]