Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hier (Veldhoven) zijn ook problemen,sommige websites zijn niet meer te bereiken en laden bijna of helemaal niet.

Bedankt Wissertje dat je het even meld schilt weer een hoop ergernis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 22:27
Yup, hier Eindhoven hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:43
Valkenswaard idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felair
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 20:36
Zojuist hetzelfde probleem geconstateerd, sommige websites laden wel en sommige niet.
Na het instellen van google dns (8.8.8.8/8.8.4.4) is er hier geen vuiltje meer aan de lucht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Felair schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:07:
Zojuist hetzelfde probleem geconstateerd, sommige websites laden wel en sommige niet.
Na het instellen van google dns (8.8.8.8/8.8.4.4) is er hier geen vuiltje meer aan de lucht :)
Het lijkt weer beter te gaan ja, maar nog niet zo lang geleden werkte die ook niet 100% :)
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:00:
En hier (Veldhoven) zijn ook problemen,sommige websites zijn niet meer te bereiken en laden bijna of helemaal niet.

Bedankt Wissertje dat je het even meld schilt weer een hoop ergernis...
Graag gedaan. Over ergernis gesproken, de helpdesk liep me 2x bellen omdat de 1e keer een router ertussen zat en dan konden ze me niet helpen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRING
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01-2016
Hier in Nuenen hetzelfde probleem..

thuis, DAAR waar mijn pc staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:10
DNS aanpassen naar Google's Public DNS en het werkt weer prima :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04 10:45
Dotto schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:25:
DNS aanpassen naar Google's Public DNS en het werkt weer prima :).
Nope, niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRING
Hier ook niet. Ik volg de stappen op http://code.google.com/in...ublic-dns/docs/using.html voor zowel TCP/IPv4 als v6, maar beide heeft geen succes. Ook niet na het uitschakelen/inschakelen van de LAN verbinding in Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkverbindingen (ja nederlandse versie.. I know I know).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_wg
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-10-2021
Ook hier is het hopeloos in Geldrop.
Alles geprobeerd maar niets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
Hier in Nuenen ook dramatisch...
Heb maar even een SSH SOCKS proxytje opgezet naar een van m'n servers in Amsterdam om toch nog iets te kunnen doen, heel fijn dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier1975
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-07 13:56
Waar ik dan slecht tegen kan, als ik hier eerst hopeloos zit te klooien om op bijv. Philips NetTV te komen:

Homepage van ONE
storingen
Er zijn momenteel geen storingen bekend.

Gewoon een klein zinnetje in de trant van "Tot onze spijt ondervinden we enige problemen met bepaalde internetverbindingen. We hopen om ..u meer te weten/online te zijn / ..." zou toch getuigen van klantgerichtheid. Nu heb ik tweakers nodig om te leren dat mijn provider kuren heeft ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03:09
Hier in Best hetzelfde probleem. Gisteren avond had ik hier ook even last van. Nu lijkt het langer te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 15:44

pinda powerrr

Slow down...

Dat klinkt goed! :X

Vanaf morgen mag ik mij namelijk "officieel" gaan mengen in dit topic. Na ruim anderhalf jaar, vele mailtjes en belletjes, wordt morgen de OBN verbinding geactiveerd. Het ging niet zonder slag of stoot (ze waren me "vergeten"), maar hopelijk is het wat. Dan moet ik 20 Mbit inleveren tov mijn ziggo 120 Mbit abbo, maar glas is de toekomst! Hopelijk geen inzakkende lijn meer als de rest van de straat ook online is.

Alleen kansloos dat het mailadres echt eindigt op onsbrabantnet.nl, had er dan obn.nl van gemaakt ofzo, ik woon nl in Bergschenhoek (gemeente Lansingerland, Zuid-Holland) en da's ver weg van Brabant :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0stack
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 16:16
Hier in Mierlo ook problemen met internet, veel sites niet beschikbaar. Met een tracert zie ik als laatste node "te1-2.bb1-ehv-dor.edutel.nl [88.159.2.41]" daarna helemaal dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_wg
Rogier1975 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:05:
Waar ik dan slecht tegen kan, als ik hier eerst hopeloos zit te klooien om op bijv. Philips NetTV te komen:

Homepage van ONE
storingen
Er zijn momenteel geen storingen bekend.

Gewoon een klein zinnetje in de trant van "Tot onze spijt ondervinden we enige problemen met bepaalde internetverbindingen. We hopen om ..u meer te weten/online te zijn / ..." zou toch getuigen van klantgerichtheid. Nu heb ik tweakers nodig om te leren dat mijn provider kuren heeft ;-)
Hier ben ik het dus helemaal mee eens, kleine moeite lijkt me.
Hebben we ook recht op vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
paul_wg schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:15:
[...]

Hier ben ik het dus helemaal mee eens, kleine moeite lijkt me.
Hebben we ook recht op vind ik.
Idd. Ik heb dus eerst een tijdje met mijn router zitten kloten omdat ik geen bericht op hun site zag staan... Voortaan maar eerst even hier kijken :+

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet onsbrabant ook al mee aan de Thepiratebay blokkade?
Hier krijg ik een time-out de alternatieven doen het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_wg
Ik heb via twitter (@OBN_Webcare) de vraag gesteld of ze hier mee bezig zijn.
Ben benieuwd naar het antwoord.

Het is voor mij wel al lang geleden dat er weer eens een storing is.
Dus @pinda powerrr....alles komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Daar heb ik nu ook al last van en daarom heb ik dit topic even opgezocht want iedereen weet wel, GoT heeft voor alles een topic ;)

Maar ook hier via OnsNetEindhoven is ook thepiratebay.org niet beschikbaar... dan krijg ik ook een time-out.
Zojuist nog mijn vader aan de lijn gehad die heeft internet via canaldigital en die kan wel gewoon TPB gebruiken.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook per 1 maart overstappen na ons net
Ben het helemaal zat dat internetten via de telefoon lijn :(

Maar glasvezel heeft dus ook veel problemen laatste tijd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRING
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:33:
Ik wil ook per 1 maart overstappen na ons net
Ben het helemaal zat dat internetten via de telefoon lijn :(

Maar glasvezel heeft dus ook veel problemen laatste tijd |:(
Veel problemen de laatste tijd?? Dit is het eerste probleem dat ik heb in ruim 4 jaar tijd: ik woon in Nuenen sinds eind 2007 en al die tijd probleemloos onsnet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Veel problemen? nee hoor dat niet. We hebben nog gewoon internet alleen op het moment zijn een paar websites niet bereikbaar waaronder dus thepiratebay.org..
En ik zie het nu ook pas voor het eerst gebeuren in 2 jaar tijd

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
pinda powerrr schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:14:

Vanaf morgen mag ik mij namelijk "officieel" gaan mengen in dit topic. Na ruim anderhalf jaar, vele mailtjes en belletjes, wordt morgen de OBN verbinding geactiveerd. Het ging niet zonder slag of stoot (ze waren me "vergeten"), maar hopelijk is het wat. Dan moet ik 20 Mbit inleveren tov mijn ziggo 120 Mbit abbo, maar glas is de toekomst! Hopelijk geen inzakkende lijn meer als de rest van de straat ook online is.

Alleen kansloos dat het mailadres echt eindigt op onsbrabantnet.nl, had er dan obn.nl van gemaakt ofzo, ik woon nl in Bergschenhoek (gemeente Lansingerland, Zuid-Holland) en da's ver weg van Brabant :+
Vergeet je 10Mbit upload (iets in die richting) niet. Dat wordt 100 8)

Al paar jaar OBN, maar nooit problemen (behalve vandaag even wat DNS-problemen).

Je woont in zuid-holland, hoe kun je dan OBN hebben O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik me trouwens melden als ik me glasvezel wel gebruiken want zie totaal
geen link op de site
Alleen de aanmeld linkzie ik maar dan kom ik bij de algemene voorwaardes uit en kom niet verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yannickie111 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:43:
[...]

Vergeet je 10Mbit upload (iets in die richting) niet. Dat wordt 100 8)

Al paar jaar OBN, maar nooit problemen (behalve vandaag even wat DNS-problemen).

even niet beschikbaar die is toch uit de lucht gehaald |:( |:( |:( |:(

Ooh ja kom van tele2 af maar die upload tijd voor foto's en filmjes op inet begint gewoon zwaar irritant te worden :|
Kunt gewoon geen 300mb in korte tijd uploaden!
En die telefoons van tegenwoorden pompen wel fullHD films uit inc. dus de mb's _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpitfireNL schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:32:
Daar heb ik nu ook al last van en daarom heb ik dit topic even opgezocht want iedereen weet wel, GoT heeft voor alles een topic ;)

Maar ook hier via OnsNetEindhoven is ook thepiratebay.org niet beschikbaar... dan krijg ik ook een time-out.
Zojuist nog mijn vader aan de lijn gehad die heeft internet via canaldigital en die kan wel gewoon TPB gebruiken.
Bij Lijbrandt werkt het nog gewoon en kan ik zo TPB op... Helaas ben ik geen Torrent gebruiker :P
Het is een kwestie van willekeur bij Brein om de providers aan te pakken. Ziggo en XS4ALL zijn nu de Sjaak, en op basis van die uitspraak zullen ze andere providers ook gaan dwingen.... of anders.

De meeste providers geven Brein echter nog de middelvinger, want die hoeven zich niet te houden aan een gerechtelijke uitspraak tegen twee concurrenten, die bovendien allebei nog in hoger beroep gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yannickie111 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:43:
[...]
Daarop is een simpel antwoord mogelijk. Edutel is in Zuid-Holland namelijk OBN geworden, wat weer eigendom is van de Reggefiber/borg groep, wat binnenkort als we pech hebben weer allemaal KPN wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ik ben er dus ook bang voor dat de kleinere providers wat te makkelijk buigen voor Brein omdat ze bang zijn geld te moeten gaan steken in rechtzaken/advocaten

[ Voor 5% gewijzigd door SpitfireNL op 31-01-2012 21:59 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpitfireNL schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:57:
Ik ben er dus ook bang voor dat de kleinere providers wat te makkelijk buigen voor Brein omdat ze bang zijn geld te moeten gaan steken in rechtzaken/advocaten
Dat is ook een beetje de tactiek van Brein. Pak een aantal grote en kapitaalkrachtige providers aan die bovendien niet bang zijn voor intimidatie en rechtzaken en win daar van.
Daarna kan je dan al die kleintjes bedreigen zonder rechtzaak of anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:45:
[...]

even niet beschikbaar die is toch uit de lucht gehaald |:( |:( |:( |:(
??
Het ging niet over TPB, gewoon andere sites die even niet bereikbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
TPB is helemaal niet uit de lucht gehaald... Sommige providers moeten die nu op rechterlijk bevel blokkeren, das iets heel anders!!
Daarnaast ligt het op dit moment aan de routingproblemen, OnsNet heeft TPB namelijk helemaal niet geblokkeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:55:
[...]

Daarop is een simpel antwoord mogelijk. Edutel is in Zuid-Holland namelijk OBN geworden, wat weer eigendom is van de Reggefiber/borg groep, wat binnenkort als we pech hebben weer allemaal KPN wordt. :)
Thnx Spike, scheelt weer uitleggen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:27:
[...]

Thnx Spike, scheelt weer uitleggen 8)
Graag gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:33

Niellie41

[object Object]

Bah, het werkt nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OverSoft schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:26:
TPB is helemaal niet uit de lucht gehaald... Sommige providers moeten die nu op rechterlijk bevel blokkeren, das iets heel anders!!
Sommige providers is om precies te zijn Ziggo en XS4ALL per 1 februari.... Kan goed zijn dat er andere providers de bui van een rechtzaak op basis van een overigens belachelijke uitspraak niet afwachten, maar officieel zijn het er maar twee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:10
Helaas werkte het aanpassen van de DNS maar tijdelijk... Nog steeds een hele trage verbinding en sommige websites weigeren te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MkGrnd
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-08-2023
Ook hier (Schijndel) zelfde issue's, echter de zakelijke verbinding van edutel/onsbrabantnet (ook in Schijndel) heeft er geen last van.

Dat zal denk ik, ook wel redelijk gescheiden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 23:21
MkGrnd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:59:
Ook hier (Schijndel) zelfde issue's, echter de zakelijke verbinding van edutel/onsbrabantnet (ook in Schijndel) heeft er geen last van.

Dat zal denk ik, ook wel redelijk gescheiden zijn.
Ik denk ik kijk effe op Tweakers.net wat er daar gezegd wordt over het 'euveltje' van vanavond, zie ik nog een Tweaker uit Schijndel. Ik weet niet precies waar je woont maar hier (Boschweg) gaat het ook niet helemaal van een lijen dakkie en heb vooral wat last van een 'stroperig' aanvoelende datastroom.

Ik had vanavond zo ergens tegen 20.00 uur OBN gebeld (had beter eerst hier kunnen kijken inderdaad) en nadat ik had verteld dat het een beetje stroefjes liep allemaal kreeg ik meteen "Dat kan kloppen..." als antwoord. Ze waren toen ik belde al bezig ermee maar wisten nog niet exact wat het probleem was maar zeiden dat het in de loop van de avond opgelost zou zijn. Helaas heeft het blijkbaar net wat meer voeten in de aarde dan verwacht.

Moet wel zeggen dat het de eerste keer is in pak em beet een jaar tijd dat er echt wat is. Dat was bij Tweak (KPN product) wel anders, om de week problemen en werd regelmatig van het kastje naar de muur gestuurd. Dat terwijl ik al jaren trouw afnemer ben geweest van Tweak ADSL met volle tevredenheid, hetzelfde konden ze op het glasnet niet waarmaken. Vandaar de overstap naar OBN, tot nog toe geen spijt van gehad.

... Je hébt soms van die dagen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:14:
Je kan als je inlogt ook een mailadres aanmaken die eindigt op onsmail.nl. ;)

Wat betreft de storing. Ik merkte vandaag al dat toen ik bv Adobe Reader wilde downloaden dat het lang duurde voor de download begon. Zelfde met de ftp server van Mozilla. We gaan er maar vanuit dat het morgen opgelost is. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2012 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

De storing is momenteel, vrijwel 12 uur nadat de eerste melding hier verscheen (ik weet niet precies hoe lang er op dat moment al problemen waren) nog altijd niet opgelost. Ik vind het enigszins slordig dat er (vooralsnog) geen enkele melding op de website wordt geplaatst bij een onderbreking van deze omvang. Diverse servers zijn onbereikbaar, zowel in het binnen- als buitenland. Het gaat niet, zoals sommigen in dit topic suggereren, om een DNS-fout: de hostnames worden correct geresolved. Vermoedelijk betreft het een probleem in de routering.

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik gebruik een andere DNS (opendns) maar nog steeds is bv facebook onbereikbaar.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanslinux
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Ook storing in IPTV, de authenticatie server is onvindbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sleezball schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 01:20:
[...]

Ik denk ik kijk effe op Tweakers.net wat er daar gezegd wordt over het 'euveltje' van vanavond, zie ik nog een Tweaker uit Schijndel. Ik weet niet precies waar je woont maar hier (Boschweg) gaat het ook niet helemaal van een lijen dakkie en heb vooral wat last van een 'stroperig' aanvoelende datastroom.

Ik had vanavond zo ergens tegen 20.00 uur OBN gebeld (had beter eerst hier kunnen kijken inderdaad) en nadat ik had verteld dat het een beetje stroefjes liep allemaal kreeg ik meteen "Dat kan kloppen..." als antwoord. Ze waren toen ik belde al bezig ermee maar wisten nog niet exact wat het probleem was maar zeiden dat het in de loop van de avond opgelost zou zijn. Helaas heeft het blijkbaar net wat meer voeten in de aarde dan verwacht.

Moet wel zeggen dat het de eerste keer is in pak em beet een jaar tijd dat er echt wat is. Dat was bij Tweak (KPN product) wel anders, om de week problemen en werd regelmatig van het kastje naar de muur gestuurd. Dat terwijl ik al jaren trouw afnemer ben geweest van Tweak ADSL met volle tevredenheid, hetzelfde konden ze op het glasnet niet waarmaken. Vandaar de overstap naar OBN, tot nog toe geen spijt van gehad.
Ook hier OBN gebruiker uit Schijndel met problemen. Diverse sites waaronder de webmail van Telfort zijn niet bereikbaar. Inderdaad bij die sites ook thepiratebay.org Normaal geen problemen nu dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:35:
[...]

Ook hier OBN gebruiker uit Schijndel met problemen. Diverse sites waaronder de webmail van Telfort zijn niet bereikbaar. Inderdaad bij die sites ook thepiratebay.org Normaal geen problemen nu dus wel.
Eigenlijk weet ik niet of die 'Hersen-stichting' van Tim K. ook zijn lijstje heeft doorgegeven aan OBN, het lijkt me dat we dat dan wel hadden geweten of er iig bericht over hadden gehad. Plus dat OBN nog niet zo erg landelijke bekendheid heeft zal dat misschien ook wel meespelen of ze al dan niet aangeschreven zijn door Tim K. Maar ik denk van niet, dit probleem zit denk ik meer op DNS niveau oid.

Hmm, bij nader inzien lijkt het alsof er het één en ander gefixt is. Inmiddels kan ik de site van Open DNS weer bereiken, gisteren was het nagenoeg onbereikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is beter dan gisteren maar zoals gezegd nog niet alle sites bereikbaar. Heb net contact gehad met OBN en ze bevestigen inderdaad dat ze een probleem hebben met een van hun DNS servers. Er wordt aangewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:35:
[...]

Ik verwachtte eerlijk gezegd dat het zoiets was van dat alles plat lag omdat servers overbelast raken door een massale hack/ddos aanval tegen brein aanhangers juiste omdat het toevallig is op de avond voor de verplichte TPB blokkade bij xs4all en ziggo :+

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:14:
Het is beter dan gisteren maar zoals gezegd nog niet alle sites bereikbaar. Heb net contact gehad met OBN en ze bevestigen inderdaad dat ze een probleem hebben met een van hun DNS servers. Er wordt aangewerkt.
(Onsnet Eindhoven abonnee meldt zich)
Het kan niet aan hun DNS servers liggen lijkt me. Ik gebruik namelijk 8.8.8.8 en 8.8.4.4 (Google DNS servers) en krijg ook bijzonder weinig sites geladen. Ze hebben volgens mij of een peering of een routing probleem:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
tracert www.ed.nl

Traceren van de route naar www.eindhovensdagblad.nl [145.222.84.66]
via maximaal 30 hops:

1     4 ms     1 ms     5 ms  xx-xx-ftth.onsneteindhoven.nl [88.159.xx.xx]
  2     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  3     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  4     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  5     1 ms     1 ms     1 ms  te1-2.bb1-ehv-dor.edutel.nl [88.159.2.41]
  6     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  7     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  8     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  9     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 10     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 11     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 12     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 13     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 14     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 15     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 16     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 17     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 18     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 19     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 20     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 21     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 22     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 23     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 24     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 25     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 26     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 27     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 28     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 29     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 30     *        *        *     Time-out bij opdracht.

De trace is voltooid.

Bizar, al vanaf het begin lid hier in Eindhoven (~3 jaar) tot 2 weken terug 1 storing nu 2 vlak achter elkaar. (eerst helemaal geen internet na het nachtelijke onderhoud en nu sites die nauwelijks willen laden)

Tenslotte nog een mogelijke oplossing; Opera installeren en Turbo aanzetten. Al het verkeer gaat dan via Opera (al worden plaatjes wel verder gecomrpimeerd dus vooral niet vergeten uit te zetten als de storing verholpen is !)

[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 01-02-2012 09:29 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik zeg alleen maar wat ze gezegd hebben.. Ik ga niet in discussie met callcenter dame. Het belangrijkste is dat ze weten dat ze een probleem hebben en dat er aan gewerkt wordt. Ik was vanochtend niet de enige beller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 21:32
Hmm gelukkig, dacht dat ik namelijk de enige was. Vanalles al zitten te proberen. Had hier gisteravond ook al last van. Wat me opvalt is dat veel Nederlandse websites wel gewoon werken, internationale heeftie weer meer moeite mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
Laten we dan maar hopen dat het binnen redelijke termijn opgelost is. Ondanks dat ik alle begrip heb voor onvoorziene omstandigheden is het natuurlijk wel vervelend.

Maar zoals ik eerder al zei, dit is één van de eerste keren in betrekkelijk lange tijd dat er een serieuze storing plaatsvindt dus wat mij betreft hebben ze bij OBN nog wat credit te verspelen voordat ik het zat begin te worden en echt ga klagen. De (voor mij) belangrijkste websites zijn nog bereikbaar, soms vlot, soms langzaam. Maar bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 18:33
Mijn thuisverbinding (Tongelre) is ook weggevallen rond 9:10 vanochtend. Krijg de rest van 't blok ook niet meer gepingd :(

[ Voor 5% gewijzigd door zzattack op 01-02-2012 09:43 . Reden: preciezere tijd achterhaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Laatst online: 22:02
Er staat inmiddels iets op de site bij ONE: http://onsneteindhoven.nl/index.php?menu=&disruption=117
Storing op de diensten internet en telefonie

Op dit moment ondervinden wij op delen van ons netwerk een storing in de diensten internet en vaste telefonie. Als gevolg daarvan is het mogelijk dat u geen verbinding kunt maken met (bepaalde) websites, en kan uw telefoonlijn op momenten niet bereikbaar zijn.

Wij zijn druk doende de storing te verhelpen, onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
Lijkt nu opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:33

Niellie41

[object Object]

Ja bij mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 12:04
Pffff, sinds 3 dagen maak ik actief gebruik van mijn OBN in Bergschenhoek en gelijk gezeik. Hier gisteravond en vanochtend dus ook maar beperkte toegang tot het internet.

Tot op heden is het sowieso vooral teleurstelling:

-Slechte communicatie over moment van activatie, dat deze projecten vertraging op (kunnen) lopen kan ik begrip voor opbrengen, maar hoe lastig is het om daar even wat communicatie over te geven. Desnoods via de website.
-De kosten voor de gratis(!!) decoder, worden doodleuk afgeschreven van mijn rekening en moet ik zelf achteraan. Duurt vervolgens nog twee weken voordat het is teruggestort. Ik kan wel prima even zonder die 150 euro, maar dat geldt wellicht niet voor iedereen. Anderen dit ook meegemaakt?
-Latency (ping) op de verbinding valt zwaar tegen met 18ms. Op de kabel had ik dezelfde latency of minder. Overigens wijst een traceroute uit dat de vertraging voor het grootste deel plaats vindt bij interne hops bij Edutel (OBN).

En nu dus gelijk in mijn eerste dagen van gebruik problemen met de peering, waardoor ik delen van het Internet niet kan bereiken. Komt vooralsnog op mij dus nog niet echt professioneel over.

In principe ben ik een groot voorstander van glasvezel, maar met zulke dienstverlening wordt ik wel wat sceptisch...

Overigens nog wel een kleine positieve noot: kwaliteit en functionaliteit van de interactieve TV ben ik erg content mee.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Je valt net binnen tijdens een storing, dus is niet echt een goede weerspiegeling van hoe de dienst normaal loopt. Ik gebruik nu al jaren OnsNet (was een van de eerste die aangesloten was in Nuenen, daar draaide de pilot) en ik heb zelden storingen. Dit is de eerste in een lange tijd.

Ping kan ook aan de storing liggen, want mijn ping is prima (altijd <5 ms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de storing is inmiddels verholpen. Zie ook hun website(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
@ Da Weef:

Ik kan me goed voorstellen dat dit niet is hoe je aan een overstap naar glasvezel wilt beginnen. Iets soortgelijks heb ik in den beginne ook meegemaakt en het duurt even voordat je weer overtuigd raakt van het goede.
Maar zoals je misschien in het topic al hebt kunnen lezen zijn er overwegend positieve berichten over de verbindingen en service van OBN.

Ik zelf ben er goed tevreden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Weef
sleezball schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:46:
@ Da Weef:

Ik kan me goed voorstellen dat dit niet is hoe je aan een overstap naar glasvezel wilt beginnen. Iets soortgelijks heb ik in den beginne ook meegemaakt en het duurt even voordat je weer overtuigd raakt van het goede.
Maar zoals je misschien in het topic al hebt kunnen lezen zijn er overwegend positieve berichten over de verbindingen en service van OBN.

Ik zelf ben er goed tevreden in ieder geval.
Tja, dat gedoe over de communicatie en het onterecht afgeschreven geld is helaas ook een beetje het algemene niveau van dienstverlening in Nederland. Echt schrikbarend wat veel ISPs (ook kabel en ADSL) zich permitteren op dit gebied...

Maargoed, ik dacht natuurlijk technisch gezien een stap vooruit te hebben gedaan met glasvezel, zeker wat betreft de internet verbinding. Hopelijk zal dat vanaf nu inderdaad het geval zijn. Ik zal vanavond thuis kijken of de teleurstellende ping ook is verholpen nu de peering problemen lijken opgelost.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
Qua ping heb ik niets te klagen: 3ms.

Alleen blijft helaas de snelheid iets achter ten opzichte van wat het hoort te zijn maar langzaam is een ander woord.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1744313099.png

Ik ga ervan uit dat de snelheid nog rechtgetrokken gaat worden anders bel ik weer even en zal het binnen afzienbare tijd opgelost zijn. In het begin van mijn glasvezel tijd zat er uitgerekend op mijn 'draadje' een knik waardoor ik ook last had van slechte up- en download snelheden, tot vier maal toe monteurs langs geweest tot ze erachter kwamen dat er een slechte las in het kastje op de hoek van de straat zat. Sindsdien amper nog problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da Weef schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:09:
-Latency (ping) op de verbinding valt zwaar tegen met 18ms. Op de kabel had ik dezelfde latency of minder. Overigens wijst een traceroute uit dat de vertraging voor het grootste deel plaats vindt bij interne hops bij Edutel (OBN).
Ook ik zit in Bergschenhoek en ook ik heb een hoge ping (zit nooit onder de 20ms). Dus dit was ook al zo voor de storing. Vraag mij af waar het hem in zit.

Misschien toch maar een keer een belletje naar OBN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:39:
En de storing is inmiddels verholpen. Zie ook hun website(s)
Het is inderdaad al beter dan gisteren en vanochtend, maar ik kan bijvoorbeeld Facebook nog niet bezoeken. Iemand anders die nog steeds last heeft van de storing?

edit:
Het gebruik van de Google DNS servers lost het probleem op

[ Voor 10% gewijzigd door nnk op 01-02-2012 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

FB werkt hier prima (wel met opendns)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Hier werkt het weer, had ook meerdere gekke dingen via internet waaronder dat Facebook niet deed laden. Via mobiel deed de app het wel maar plaatjes weer niet.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Weef
Peering problemen ook hier opgelost, maar ping is inderdaad nog steeds aan de hoge kant (20ms of meer)...

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1745393798.png

De traceroute wijst uit dat de vertraging bij interne hops van Edutel ligt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
C:\Users\René>tracert www.edutel.nl

Tracing route to www.edutel.nl [213.218.170.45]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  DD-WRT [192.168.1.1]
  2     4 ms     3 ms     3 ms  1-33-159-88.ftth.onsbrabantnet.nl [88.159.33.1]

3     4 ms     3 ms     3 ms  88.159.2.81
  4    11 ms    11 ms    11 ms  88.159.2.86
  5    11 ms    11 ms    11 ms  88.159.2.86
  6    18 ms    18 ms    18 ms  te1-1.bb1-asd-nkh.edutel.nl [88.159.0.164]
  7    80 ms    18 ms    18 ms  amsix.opencarrier.eu [195.69.145.221]
  8    22 ms    22 ms    22 ms  r1.dus1.de.opencarrier.eu [194.54.95.245]
  9    22 ms    22 ms    22 ms  oc-dus.core1.dus1.as31342.net [194.54.95.38]
 10    25 ms    25 ms    25 ms  webcontrol.bbr1.dus1.de.as31342.net [193.25.115.
150]
 11    22 ms    22 ms    22 ms  213.218.170.45

Trace complete.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ping is hier A-ok.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1745547271.png

Tracert is wel vreemd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

tracert www.edutel.nl

Traceren van de route naar www.edutel.nl [213.218.170.45]
via maximaal 30 hops:

1   <1 ms     1 ms     1 ms  88.159.172.1
  2     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  3     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  4     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  5     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  6     1 ms   <1 ms   <1 ms  te1-2.bb1-ehv-r05.edutel.nl [88.159.2.53]
  7     1 ms   <1 ms     1 ms  te1-2.bb1-ehv-r05.edutel.nl [88.159.2.53]
  8     3 ms     2 ms     2 ms  te1-1.bb1-asd-tc1.edutel.nl [88.159.0.172]
  9     3 ms     2 ms     2 ms  te1-3.bb1-asd-nkh.edutel.nl [88.159.0.166]
 10    14 ms     4 ms   106 ms  amsix.opencarrier.eu [195.69.145.221]
 11     9 ms     9 ms     9 ms  r1.dus1.de.opencarrier.eu [194.54.95.245]
 12     7 ms     6 ms     6 ms  oc-dus.core1.dus1.as31342.net [194.54.95.38]
 13    10 ms    10 ms    10 ms  webcontrol.bbr1.dus1.de.as31342.net [193.25.115.
150]
 14     7 ms     7 ms     7 ms  213.218.170.45

De trace is voltooid.

[ Voor 83% gewijzigd door VonFoX op 01-02-2012 22:50 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
nm

[ Voor 98% gewijzigd door zzattack op 01-02-2012 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
Hmm, het lijkt me stug dat ik bovenop de server zit. Volgens mij hebben ze stiekem een tunnel gegraven onder mijn huis, zo aan mijn ping te zien...

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1745626390.png

Zoiets zie je niet vaak lol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Luister je nu misschien via de ether? Radio Veronica is in Eindhoven namelijk in de ether op 97.7 FM te ontvangen...

Edit: al opgelost, hahaha!

[ Voor 5% gewijzigd door elwinvangestel op 01-02-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
elwinvangestel schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:52:
[...]

Luister je nu misschien via de ether? Radio Veronica is in Eindhoven namelijk in de ether op 97.7 FM te ontvangen...

Edit: al opgelost, hahaha!
Ja, dat was voor mij ook de clue. Ik kijk niet vaak TV, maar die had ook geen signaal dus het euvel was snel gevonden en verholpen. Ik wist/vermoedde niet dat m'n versterker ethersignaal zou kunnen ontvangen, en al helemaal niet zonder ook maar een instelling te wijzigen. Uiteindelijk bleek iemand m'n radio/tv-aansluiting uit te hebben geplugd en er iets anders op te hebben aangesloten omdat de antenneversterker geen uitgangen meer vrij had. Tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 18:57

Robtimus

me Robtimus no like you

Wat zijn jullie ervaringen met telefonie van ONE? Ik heb nu een IP phone van het werk via een VPN tunnel, maar ik ga binnenkort overstappen naar een andere werkgever en deze IP phone moet er dus uit. Ik kan kiezen tussen KPN, UPC en ONE, en de laatste is voor zo ver ik het heb uitgezocht ook nog eens goedkoper. Als de kwaliteit echter brak is dan is dat natuurlijk ook niks.
En als het goed is kan ik gewoon een (DECT?) telefoon aansluiten op het modem dat al aan de muur hangt?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Je kan idd gewoon een dect telefoon op het modem van ONE aansluiten. Waarom koop je geen Fritz ATA boxje? Kosten ongeveer €45,=
Bel je gewoon via internet bijna geheel gratis, via voipbuster of Radik enz?

[ Voor 6% gewijzigd door OnsDenis op 02-02-2012 13:34 ]

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Daar heb ik niet eens over nagedacht. De enige eis is eigenlijk zo min mogelijk extra hardware (waardoor UPC afvalt) en bij voorkeur geen KPN (want ik heb een hekel aan die toko sinds ze een verhuizing 2 jaar geleden compleet hebben vernaggeld).

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Robtimus schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:35:
Daar heb ik niet eens over nagedacht. De enige eis is eigenlijk zo min mogelijk extra hardware (waardoor UPC afvalt) en bij voorkeur geen KPN (want ik heb een hekel aan die toko sinds ze een verhuizing 2 jaar geleden compleet hebben vernaggeld).
Maar verder is de kwaliteit van ONE prima hoor. Niets op aan te merken.

[ Voor 71% gewijzigd door OnsDenis op 02-02-2012 17:41 ]

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Dat is mooi om te horen voor als een Fritz toch te veel ruimte inneemt.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Da Weef schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:09:
Pffff, sinds 3 dagen maak ik actief gebruik van mijn OBN in Bergschenhoek en gelijk gezeik. Hier gisteravond en vanochtend dus ook maar beperkte toegang tot het internet.

Tot op heden is het sowieso vooral teleurstelling:

*KNIP*

In principe ben ik een groot voorstander van glasvezel, maar met zulke dienstverlening wordt ik wel wat sceptisch...

Overigens nog wel een kleine positieve noot: kwaliteit en functionaliteit van de interactieve TV ben ik erg content mee.
Eens en idem...

Daarbij nog even een crosspost met het glasvezel gemeente Lansingerland topic:

Ik heb een 100/100 abbo bij OBN en mijn Ziggo 120 Mbit abbo loopt nog. De resultaten vallen me erg tegen, nu ik eindelijk, na ruim anderhalf jaar wachten, bellen en mailen aangesloten ben.

Testje via Spikecity zijn server: Gemiddeld 7,7 Mb/s
Op de speedtest van Reggefiber (http://speedtest.reggefiber.nl/beta/), haal ik 69 down, 97 up en een ping van 23 ms.

Speedtest.net Naaldwijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1747692106.png

Speedtest.net Rotterdam:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1747695147.png

Speedtest.net Luxemburg:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1747697737.png

Net nog even iets gedownload via nieuwsgroepen en dan haal ik 7,95 Mb/s

Deze testen zijn met de router ertussen, bekabeld. Ik heb een 100/100 abbo.
Bij Ziggo heb ik (deze maand nog) een 120 Mbit abbo en die haal ik, in de huidige netwerkconfiguratie makkelijk. Met nieuwsgroepen download ik eigenlijk altijd op zo'n 12,4 Mb/s (dus ook met de router ertussen).

Ik zal zo nog wel een testje doen rechtstreeks op de modem, maar zoals je tussen de regels door leest, kan het niet aan mijn netwerk liggen, aangezien deze twee dagen geleden nog via Ziggo bovengenoemde snelheden met gemak haalt en daarbij een lagere ping heeft.

Dit gaat een belletje OBN worden |:(

EDIT: Test bekabeld, rechtstreeks op modem:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1747887811.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1747892477.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1747895986.png

Weinig verschil dus.

[ Voor 8% gewijzigd door pinda powerrr op 02-02-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Wat zijn de snelheden die je haalt als je de testserver in Eindhoven kiest?

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Wagij schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:42:
Wat zijn de snelheden die je haalt als je de testserver in Eindhoven kiest?
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1748673154.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Robtimus schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:23:
Wat zijn jullie ervaringen met telefonie van ONE? Ik heb nu een IP phone van het werk via een VPN tunnel, maar ik ga binnenkort overstappen naar een andere werkgever en deze IP phone moet er dus uit. Ik kan kiezen tussen KPN, UPC en ONE, en de laatste is voor zo ver ik het heb uitgezocht ook nog eens goedkoper. Als de kwaliteit echter brak is dan is dat natuurlijk ook niks.
En als het goed is kan ik gewoon een (DECT?) telefoon aansluiten op het modem dat al aan de muur hangt?
Ik heb ook een telefoonaansluiting en gebruik die ook met een DECT telefoon. Ik bel er niet zo vaak mee, maar heb nog nooit gemerkt dat het niet werkte.

Wat wel een voordeel is, als je telefoon in je pakket neemt ben je vaak goedkoper uit dan met alleen internet en televisie. Je zou het op die manier altijd kunnen proberen. Mocht het niet bevallen, sluit je een abonnement bij een andere provider af voor alleen telefonie.

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Snelheid en ping zijn erg goed (Veldhoven)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1751032322.png

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:03:
Snelheid en ping zijn erg goed (Veldhoven)
[afbeelding]
Klopt, alleen jammer dat de upload weer hoger is dan de download. De6 Mbit verschil die ik meet was vroeger bijna mijn gehele adsl verbinding.

Even wat anders. Ik logde net in bij OBN en zie dat er bij telefonie vele opties bij zijn gekomen. Ik heb een screenshot gemaakt voor de geïnteresseerden:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CwXVa.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb zelf het idee dat speedtest iets langer zou moeten duren om beter aan 100/100 resultaten te komen.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op zondag 05 februari 2012 @ 14:34:
Ik heb zelf het idee dat speedtest iets langer zou moeten duren om beter aan 100/100 resultaten te komen.
Zou kunnen, maar speedtest.net is zo populair dat om het even welke server je kiest om op te testen altijd meer dan één klant online heeft, waardoor de getallen zelfs als ze met een Gb verbinding aan een backbone hangen, boven de laatste paar procenten wellicht niet de 100 halen.
Daarbij heeft http transfer nogal wat overhead, en het lijkt erop dat het rekensommetje in de snelheidsmeter hiervoor niet compenseert.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Net even aan de lijn gehangen met de klantenservice van OBN over de "matige" kwaliteit van het glas in de gemeente Lansingerland (zuid-holland dus 8) ).

Blijkt dat zij al meerdere klachten hebben ontvangen over hoge ping waardes en relatief slechte down- en up snelheden.
Ik kreeg nog een uitleg over het netwerk in Brabant, dat dat apart was van mijn netwerk, dus dat was wat lastiger allemaal. Wel heb ik aangegeven dat provider Lijbrandt -die over exact dezelfde lijntjes gaat en dezelfde pakketten aanbiedt- geen problemen heeft zoals ik die aangaf. Dit zou allemaal worden meegenomen in het formulier en het zou doorgezet worden naar de tweede lijns technische dienst. Die gaan het allemaal iets grondiger onderzoeken.

Wederom uiterst vriendelijk geholpen aan de telefoon. Niet het standaard klantenservice riedeltje, dat het aan mijn router ligt, de bekabeling, of de pc. Complimenten voor de klantenservice! Goed luisteren is ook een vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:25:
Wederom uiterst vriendelijk geholpen aan de telefoon. Niet het standaard klantenservice riedeltje, dat het aan mijn router ligt, de bekabeling, of de pc. Complimenten voor de klantenservice! Goed luisteren is ook een vak.
Dat niet standaard riedeltje krijg ik ook niet bij Lijbrandt als ik ze bel, kwestie van gericht vragen stellen die de support mensen in de juiste richting sturen.

Maar belangrijker dan goed luisteren lijkt mij het probleem adequaat oplossen, want met alleen antwoorden gaat jouw touwtje niet sneller worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparz
  • Laatst online: 06:23
Weet iemand wat er met het netwerk van onsnet eindhoven is? Kan mijn server niet bereiken en telefoon en geeft "niet geactiveerd aan" als ik mijn ouders bel. Een kort rondje whatsapp leert mij dat meerdere mensen met problemen kampen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
casparz schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:08:
Weet iemand wat er met het netwerk van onsnet eindhoven is? Kan mijn server niet bereiken en telefoon en geeft "niet geactiveerd aan" als ik mijn ouders bel. Een kort rondje whatsapp leert mij dat meerdere mensen met problemen kampen...
Vanuit mijn werk kan ik gewoon bij mijn NAS, dus hier lijkt de internetverbinding gewoon te werken. De telefoon kan ik nu niet uitproberen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik kan ook gewoon mijn firewall bereiken. Misschien een lokaal probleem? Heb je je modem al eens herstart?

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparz
  • Laatst online: 06:23
Hmm, anderen hadden uiteindelijk slechts een korte hapering. Bij mijn ouders wil nog steeds niets werken. Ik vrees voor een defect modem. De digitale TV (amino) haperde de afgelopen dagen al enorm, en viel vaak na een uurtje of 2 gewoon uit. Een vervangende ontvanger toonde exact hetzelfde probleem...

Dank voor jullie respons trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 13:08:
[...]

Klopt, alleen jammer dat de upload weer hoger is dan de download. De6 Mbit verschil die ik meet was vroeger bijna mijn gehele adsl verbinding.
Ik denk dat er toch een onderhoud geweest is, want nu is de downloadsnelheid ook weer goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ja hoor, de M532 EPG is weer waardeloos. Net naar vanavond proberen te scrollen, en 'gidsinformatie wordt ververst'. En dat is alleen weg te krijgen dmv powercycle.

BEN HET ZO ZAT :(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo vandaag aangevraagt hopelijk gaat het snel en ben ik online binnen korte tijd via glasvezel want 8 maart vervalt me adsl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu alleen nog een leuke router voor me wiffi vinden!
Niet te duur en toch snel zat voor me laptop in de toekomst en nu me telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 20:05
Misschien de TP-Link TL-WR1043ND? Ik heb 'm zelf ook. Prima routertje.

[ Voor 5% gewijzigd door slow whoop op 09-02-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zat ik indeed al na te kijken
vreemd genoeg ook al is me verbinding nog niet geactiveerd me boxs start ook niet op!
Heb die grote grijzen kast aan de muur nog en wat ik zie zit de glasvezel draadje er gewoon goed in

Vreemd genoeg brand er totaal niks kwa lampjes of iets bovenop de boxs!!!
Wat zou er fout zijn aan me kastje of is dit nu nog normaal?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2012 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Weef
Ik heb een tweedehands Amino (110) op de kop getikt voor de tweede TV op de slaapkamer, maar ik krijg het ding maar niet aan de praat. Het lijkt de Amino niet te lukken om de firmware update uit te voeren. Op het scherm geeft hij continu aan dat hij bezig is met "Loading..." en daarbij blijft de LED knipperen met error code 2-4 (d.w.z. Multicast download timeout).

Het apparaat is nagenoeg zeker van een andere glasvezel provider, maar aangezien deze ook gebruik maken van GHM dacht ik dat een tweedehandsje wel zou moeten werken. Was dat een naïeve gedachte of is er iets anders aan de hand?

Overigens heb ik het apparaat op exact dezelfde manier aangesloten als de Amino 130 die ik bij mijn abo kreeg en welke ik wel gewoon werkende heb gekregen.

Heeft iemand een goede suggestie? Bij voorbaat dank...

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Da Weef schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 01:14:
Ik heb een tweedehands Amino (110) op de kop getikt voor de tweede TV op de slaapkamer, maar ik krijg het ding maar niet aan de praat. Het lijkt de Amino niet te lukken om de firmware update uit te voeren. Op het scherm geeft hij continu aan dat hij bezig is met "Loading..." en daarbij blijft de LED knipperen met error code 2-4 (d.w.z. Multicast download timeout).

Het apparaat is nagenoeg zeker van een andere glasvezel provider, maar aangezien deze ook gebruik maken van GHM dacht ik dat een tweedehandsje wel zou moeten werken. Was dat een naïeve gedachte of is er iets anders aan de hand?

Overigens heb ik het apparaat op exact dezelfde manier aangesloten als de Amino 130 die ik bij mijn abo kreeg en welke ik wel gewoon werkende heb gekregen.

Heeft iemand een goede suggestie? Bij voorbaat dank...
Wat is je woonplaats? De 110 werk namelijk niet op de nieuwe WBA+ netwerken (genexis modem).

Verder kan ik je aanraden het apparaat eens 1 uur losgekoppeld te laten (samen met de andere box), de modem een stroomreset te geven, en dan de box opnieuw aan te sluiten. Er worden (wat ik ervan begrijp) dan namelijk een aantal gegevens ververst in de servers. Dit klinkt als onzin maar ik heb echt gezien dat dit jouw probleem ("loading") oploste.

Overigens is(was?) er een harde cap van 2 boxen per modem, dus sowieso niet meer dan 3 boxen tegelijk aansluiten.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulkiedulkie op 10-02-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Weef
Hulkiedulkie schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:25:
[...]

Wat is je woonplaats? De 110 werk namelijk niet op de nieuwe WBA+ netwerken (genexis modem).

Verder kan ik je aanraden het apparaat eens 1 uur losgekoppeld te laten (samen met de andere box), de modem een stroomreset te geven, en dan de box opnieuw aan te sluiten. Er worden (wat ik ervan begrijp) dan namelijk een aantal gegevens ververst in de servers. Dit klinkt als onzin maar ik heb echt gezien dat dit jouw probleem ("loading") oploste.

Overigens is(was?) er een harde cap van 2 boxen per modem, dus sowieso niet meer dan 3 boxen tegelijk aansluiten.
Dat over verschil WBA/WGDO gebied heb ik net ook ergens gelezen inderdaad. Overigens betekent dat wel dat ik waarschijnlijk zuur ben, aangezien ik in Lansingerland zit (WBA gebied)...

Kan hij gelijk weer terug op marktplaats... |:(

.

Pagina: 1 ... 15 ... 50 Laatste