Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376876

Hulkiedulkie schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:25:
[...]

Wat is je woonplaats? De 110 werk namelijk niet op de nieuwe WBA+ netwerken (genexis modem).

Verder kan ik je aanraden het apparaat eens 1 uur losgekoppeld te laten (samen met de andere box), de modem een stroomreset te geven, en dan de box opnieuw aan te sluiten. Er worden (wat ik ervan begrijp) dan namelijk een aantal gegevens ververst in de servers. Dit klinkt als onzin maar ik heb echt gezien dat dit jouw probleem ("loading") oploste.

Overigens is(was?) er een harde cap van 2 boxen per modem, dus sowieso niet meer dan 3 boxen tegelijk aansluiten.
Als het een niet Glashart Media 110 is gaat het nooit werken omdat de Amino probeert firmware te upgraden vanaf een verkeerde server (die gegevens staan in de config file van de Amino, en bijv Tele2 Upgrade servers zijn vanaf de GHM VLAN uiteraard onbereikbaar).
Ook op WMP+/WBA gaat een wel GHM Amino 110 niet werken omdat deze geen mpg4 encoding aankan, en dat is de encoding van IPTV van GHM op WMP+/WBA.
De code die hij geeft is omdat hij geen geschikte firmware upgrade kan ophalen (letterlijk zoiets als een multi-cast source not found error).

Bij mijn weten is er geen cap op het aantal Amino's.
Er draaien er hier 3 zonder problemen en zelfs een vierde deed het ook nog tijdens testen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 10-02-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218971

db I Delirium schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:43:
[...]

Hier werkt het zonder probleem, zou het kunnen zijn dat je een nulletje teveel hebt bij de frequentie?
Was bij mij in eerste instantie ook niet helemaal duidelijk.
Hier werkt het zonder probleem, zou het kunnen zijn dat je een nulletje teveel hebt bij de frequentie?
Was bij mij in eerste instantie ook niet helemaal duidelijk.
Ik geef het op, heb alle combinaties geprobeerd. Volgens mij werkt het huidige vlaggenschip van Samsung de UE55D8000 gewoon niet op OBN-Best DVB-C. Dan toch maar over naar Ziggo. Eur 175,- voor een extra tuner zoals ik via de servicedesk krijg te horen is echt belachelijk duur.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 218971 op 10-02-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218971 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:02:
[...]

[...]

Ik geef het op, heb alle combinaties geprobeerd. Volgens mij werkt het huidige vlaggenschip van Samsung de UE55D8000 gewoon niet op OBN-Best DVB-C. Dan toch maar over naar Ziggo. Eur 175,- voor een extra tuner zoals ik via de servicedesk krijg te horen is echt belachelijk duur.
Vreemd, want volgens mij is DVB-C van OBN hetzelfde product als dat van Glashart Media.
Twee weken geleden mijn UE55D6530 zonder problemen alle zenders laten vinden...
Er is een ding in de Samsung wat je makkelijk vergeet, en dat is je zenderlijst opslaan, waarna ie roept dat hij niets gevonden heeft.
Tijdens het scannen moet je op een gegeven ogenblik het aantal gevonden zenders vinden en als hij klaar is moet je heel bewust opslaan, anders lijkt het alsof je geen enkele zender gevonden hebt. :)

Zelfs ik als techie ging bij het scannen van Digitaal en Analoog de eerste keer op mijn bek met deze truc. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443399

mijn modem van ons net was dus doorgebrand :(
Nu dus nog wachtende op me lijn die actief moet worden :P
Kan niet wachten, gelukkig heb ik nog internet alleen is het nu nog bagger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376876 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:40:
[...]

Vreemd, want volgens mij is DVB-C van OBN hetzelfde product als dat van Glashart Media.
Twee weken geleden mijn UE55D6530 zonder problemen alle zenders laten vinden...
Er is een ding in de Samsung wat je makkelijk vergeet, en dat is je zenderlijst opslaan, waarna ie roept dat hij niets gevonden heeft.
Tijdens het scannen moet je op een gegeven ogenblik het aantal gevonden zenders vinden en als hij klaar is moet je heel bewust opslaan, anders lijkt het alsof je geen enkele zender gevonden hebt. :)

Zelfs ik als techie ging bij het scannen van Digitaal en Analoog de eerste keer op mijn bek met deze truc. :P
Dus, de coax kabel erin, en als instellingen:

Frequentie 304000
Symboolfrequentie 6875
netwerkid 5600
modulatie 64Qam
Provider 'anders'

... en hij zou het echt moeten doen denk je?

Als ik auto-tune doe van analoog+digitaal met deze instellingen, dan vind ie iets van 25 analoge kanalen maar 0 digitaal.

Op de ue55d8000 hoef je niet meer op te slaan, dat lijkt ie automatisch te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 218971 op 11-02-2012 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218971 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 09:41:
[...]

Frequentie 304000
Symboolfrequentie 6875
netwerkid 5600
modulatie 64Qam
Provider 'anders'

Als ik auto-tune doe van analoog+digitaal met deze instellingen, dan vind ie iets van 25 analoge kanalen maar 0 digitaal.

Op de ue55d8000 hoef je niet meer op te slaan, dat lijkt ie automatisch te doen.
Op het netwerk ID na kloppen de gegevens... alleen kan ik me niet herinneren dat ik een provider moest invullen.
Maar dat netwerk ID is per netwerk anders want wij hebben 3300 als ID.

Je zou toch haast zeggen dat indien je analoge beeld storingsvrij is je ook DVB-C zonder problemen moet kunnen vinden? Vreemd dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-05 16:47
Anoniem: 218971 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 09:41:
[...]

Frequentie 304000
Symboolfrequentie 6875
netwerkid 5600
modulatie 64Qam
Provider 'anders'

ik heb een tijdje terug mijn UE46D7000 ingesteld op het digitale aanbod om de tijd te overbruggen tot de aanvraag van interactieve televisie en ik kon gewoon vooruit met de gegevens die op de site van OBN stonden. wel moest ik bij de frequentie een extra 0 toevoegen omdat samsung het getal anders afkapte maar zo te zien heb je dat al gedaan. dus de instellingen zoals je ze daar noemt zouden goed moeten zijn (hoewel ik me niet kan herinneren dat ik de modulatie heb moeten ingeven).

voor zover ik weet hebben de d7000/d8000 dezelfde interface dus als je er niet uit komt dan kan ik wel even een coaxje in de tv stoppen zodat ik de settings even kan controleren voor je (channel optie is niet beschikbaar zonder coax kabel in de tv).

Interactieve televisie is het overigens meer dan waard op een TV zoals die van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Ik zie op de site van Glashart dat ik ook TRT Turk moet kunnen ontvangen met mijn Pluspakket. Deze zit echter niet in de zenderlijst. Foutje van Glashart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor zover ik weet hebben de d7000/d8000 dezelfde interface dus als je er niet uit komt dan kan ik wel even een coaxje in de tv stoppen zodat ik de settings even kan controleren voor je (channel optie is niet beschikbaar zonder coax kabel in de tv).
Heel graag!

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 218971 op 11-02-2012 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-05 16:47
ok volgende stappen zorgen er bij mij voor dat ik digitale kanalen kan bekijken via mijn coax kabeltje bij obn.

1) menu knop op ab van samsung
2) naar het channel menu gaan
3) opties aldaar:

Antenna: Cable
Country: netherlands
Guide type: Samsung

4) ga naar auto tuning
5) een of andere wizard start op. kies de optie Digital & Analogue op de X-as en Cable op de Y-as. dan next
6) volgende opties:

Operator: Others
Search Mode: Quick
Network: Manual
Netword id: 5600
Frequency: 304000 KHz (let op de extra nul i.v.m. KHz ipv MHz)
Modulation: 64 QAM
Symbol rate: 6875 KS/s

7) next en hij gaat afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Zijn er netwerkproblemen? Mijn verbinding valt de hele tijd weg ...

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227911

Veldhoven geen last van. (hier dan)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 12-02-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Volgens mij was mijn switch kapot.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228199

Ik heb geen (analoog) tv-radiosignaal meer.
Bij OBN geen storing bekend. vaag.

Helaas ben ik nu niet thuis...ze willen weten welke kleur lampjes er branden en of er op de tv-unit uberhaupt een lampje brandt.
Eerste keer, in ons nieuwe huis, dat we problemen hebben.

Vaag verhaal van OnsBrabantNet...eerst kunnen ze niets vinden...ik vertel dat er op de tv-unit een rood lampje brandt....en ineens zien ze een storing op mijn lijn. Ja hallo...daar was ik achter.
Wss. heeft iemand intern het analoge signaal bij ons uitgezet/uit ons pakket gehaald, dat suggereert volgens de medewerker namelijk dat rode lampje (er is geen doorvoer van signaal vanuit OBN). Ze kunnen niet garanderen dat dit binnen 5 werkdagen opgelost is....WTF!!
We zijn nu een uur of 24 verder en nog altijd rood lampje en dus geen signaal. Hoe moeilijk kan het zijn???

[ Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 228199 op 15-02-2012 16:55 ]

jhee ik heb verbinding ook al betaal ik niksAfbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1776891281.png
Iets met service hoorde ik _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Alleen nog eens kijken in me modem 8)
Wie weet hoe ik daar in kom :?

Edit*
Heb al gehoord via anderen dat de modem niet bereikbaar is voor me zelf, maakt niks uit dan ga ik zo snel mogelijk een router+ wiffi er tussen knubbelen >:) ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 443399 op 16-02-2012 17:36 ]

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1777208009.png

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 228199 op 16-02-2012 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08-2024
Sinds halverwege vorig jaar is er op DVB-C het kanaal "Nederland 1 HD test".
Iemand een idee of deze zender permanent blijft, of hoelang er nog "getest" moet worden ??
Of misschien wanneer de andere NL zenders er bij komen in HD, de "test" lijkt me wel geslaagd na bijna een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:05

Mark_640

In my memory

Anoniem: 228199 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:11:
Ik heb geen (analoog) tv-radiosignaal meer.
[..]
We zijn nu een uur of 24 verder en nog altijd rood lampje en dus geen signaal. Hoe moeilijk kan het zijn???
Dat had ik hier dus ook. Alleen ik kan ze niet bellen, want ik heb al 2 jaar geen abo meer bij die club :P

Blijkbaar hebben ze dus een hele rits klanten nooit afgesloten van het 'analoge' signaal, want tot afgelopen Woensdag heeft het bij mij nog altijd gewerkt (Gebruikte het voor de TV op de slaapkamer). Woensdag ineens niet meer, en ook bij mij een rood LEDje...

Heb de kabel maar omgestoken naar UPC, en de TV in de slaapkamer opnieuw ingesteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05 22:41
Moost01 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 00:51:
Sinds halverwege vorig jaar is er op DVB-C het kanaal "Nederland 1 HD test".
Iemand een idee of deze zender permanent blijft, of hoelang er nog "getest" moet worden ??
Of misschien wanneer de andere NL zenders er bij komen in HD, de "test" lijkt me wel geslaagd na bijna een jaar.
Verwachting is dat ned1, ned2 en ned3 in hd toegevoegt gaan worden op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MMM Waarom wil me modem niet en in kanaal 1 rechtstreeks na pc en in kanaal 2 na me wiffi router :(

Als ik alles via router doe dan zakt me pc down/upload terug na 50/60
en als ik ze dus loskoppel van elkaar zegt me pc opeens onbekend netwerk en blokkeert totaal me internet |:(
Na 10 min klooien weer op ouwe manier aangesloten en nu als nog geen wiffi :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat je maar een IP krijgt en dus maar een apparaat tegelijk aan kunt sluiten op het glasvezelmodem :) Je moet je PC dus gewoon op je router aansluiten en alleen de router op het modem.

[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 17-02-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik222 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 22:30:
Omdat je maar een IP krijgt en dus maar een apparaat tegelijk aan kunt sluiten op het glasvezelmodem :) Je moet je PC dus gewoon op je router aansluiten en alleen de router op het modem.
:(
Kak waarom zitten er dan 4 uitgangen op ;)
2 waren voor tv(ispN) Of zo iets en dus 2 voor pc's

Of moet ik dit modem niet zien als alle anderen modem zoals bij adsl :P
Beetje jammer ivm wegvallen snelheid van 98mb na 38mb of zo iets upload blijft wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of je het al gemeld hebt, maar wat voor router gebruik je? Ik heb er ook een router tussen staan maar heb totaal geen verlies. Het kan zijn dat je router te langzaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat er meer RJ45 aansluitingen op het glasvezelmodem zitten is inderdaad puur voor eventuele andere diensten. Het glasvezelmodem heeft nu eenmaal geen router functies ingebakken zoals inderdaad bij sommige kabel / ADSL providers wel zo is.

Wil je meer apparaten in je netwerk al dan niet draadloos van internetoegang voorzien dan heb je een eigen router nodig. Als je maximale snelheid via de router niet haalt, en rechtstreeks op het glasvezelmodem wel, dan is je router gewoon niet snel genoeg. Dus dan moet je of een snellere router kopen of genoegen nemen met de snelheid die je huidige aan kan.

[ Voor 19% gewijzigd door ik222 op 17-02-2012 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Op basis van een nieuw Transport Stream capture bestand (zie ook ArChie in "\[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie overzichten") weer eens gekeken hoe het tegenwoordig staat met de correctheid van de DVB Service Information (DVB-SI) bij Ons Net Eindhoven. Helaas mankeert er nog wel het één en ander aan.

Om te beginnen begrijpt men kennelijk nog steeds niet hoe een Time Offset Table (TOT) moet worden ingevuld:

└─■  TOT  {  Time  Offset  Table  }
    └─■  transport  stream  ID  1
        └─■  sections:
            └─■  section
                ├─■  UTC_time  {  19-2-12  1:58:05  GMT  }
                │  ├─■  MJD  =  55976
                │  └─■  UTC  =  0x015805
                └─■  descriptors:
                    └─■  local_time_offset_descriptor
                        └─■  local  time  offsets:
                            └─■  offset
                                ├─■  country_code  =  NLD  {  Netherlands  }
                                ├─■  country_region_id  =  0
                                ├─■  local_time_offset_polarity  =  0
                                ├─■  local_time_offset  =  01:00
                                ├─■  time_of_change  {  25-3-12  1:00:00  GMT  }
                                │  ├─■  MJD  =  56011
                                │  └─■  UTC  =  0x010000
                                └─■  next_time_offset  =  01:00

De bedoeling is dat de ontvanger via de TOT geïnformeerd wordt wat het huidige tijdsverschil is t.o.v. GMT, correct ingesteld met 1 uur, en het toekomstige tijdsverschil is t.o.v. GMT samen met het tijdstip dat die wijziging zal plaatsvinden. Aangezien we op 25 maart weer overgaan naar zomertijd gaat de klok 1 uur vooruit en wordt het tijdsverschil t.o.v. GMT dus 2 uur i.p.v. door ingestelde 1 uur (rood gemarkeerd).

Ter vergelijking een correct ingevulde TOT zoals die bijvoorbeeld bij Ziggo/Multikabel wordt doorgegeven:

└─■  TOT  {  Time  Offset  Table  }
    ├─■  transport  stream  ID  1
    │  └─■  sections:
    │      └─■  section
    │          ├─■  UTC_time  {  5-11-11  19:16:10  GMT  }
    │          │  ├─■  MJD  =  55870
    │          │  └─■  UTC  =  0x191610
    │          └─■  descriptors:
    │              └─■  local_time_offset_descriptor
    │                  └─■  local  time  offsets:
    │                      └─■  offset
    │                          ├─■  country_code  =  NLD  {  Netherlands  }
    │                          ├─■  country_region_id  =  0
    │                          ├─■  local_time_offset_polarity  =  0
    │                          ├─■  local_time_offset  =  01:00
    │                          ├─■  time_of_change  {  25-3-12  1:00:00  GMT  }
    │                          │  ├─■  MJD  =  56011
    │                          │  └─■  UTC  =  0x010000
    │                          └─■  next_time_offset  =  02:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Ook viel mij op dat de kanalen in Transport Stream 9 en 10 geen logisch kanaal nummer hadden gekregen in mijn kanaal/frequentie lijst. Nu kan dat natuurlijk opzettelijk zijn gedaan omdat de kanalen in Transport Stream 9 en 10 misschien nog niet officieel zijn vrijgegeven voor doorgifte naar de klanten, maar ik heb gezien de informatie in de Network Information Table (NIT) eerder het idee dat er iets anders fout gaat.

Zie bijvoorbeeld het volgende deel van de NIT voor Transport Stream 9:

│                  ├─■  stream
│                  │  ├─■  transport_stream_id  =  9
│                  │  ├─■  original_network_id  =  5600
│                  │  └─■  descriptors:
│                  │      ├─■  cable_delivery_system_descriptor
│                  │      │  ├─■  frequency  =  368.0
│                  │      │  ├─■  FEC_outer  =  RS(204/188)
│                  │      │  ├─■  modulation  =  64-QAM
│                  │      │  ├─■  symbol_rate  =  6.875
│                  │      │  └─■  FEC_inner  =  No  conv.  coding
│                  │      ├─■  service_list_descriptor
│                  │      │  └─■  services:
│                  │      │      ├─■  service  {  Travel  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  945
│                  │      │      │  └─■  service_type  =  Digital  television  service
│                  │      │      ├─■  service  {  TV  Limburg  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  946
│                  │      │      │  └─■  service_type  =  Digital  television  service
│                  │      │      ├─■  service  {  Rai  Uno  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  947
│                  │      │      ├─■  service  {  LOS  TV  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  948
│                  │      │      ├─■  service  {  TV  Meierij  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  949
│                  │      │      └─■  service  {  Nederland  1  HD  test  }
│                  │      │          ├─■  service_id  =  9101
│                  │      │          └─■  service_type  =  Advanced  CODEC  HD  digital  television  service
│                  │      ├─■  user_private_descriptor  {  130  }
│                  │      │  └─■  data  =  0000    03  B2  00  2E  03  B3  00  2F  03  B4  00  30  03  B1  00  2D    ......./...0...-
│                  │      │                        0010    23  8D  00  65  03  B5  00  31                                                    #..e...1                
│                  │      ├─■  user_private_descriptor  {  131  }
│                  │      │  └─■  data  =  0000    03  B2  C0  2E  03  B3  C0  2F  03  B4  C0  30  03  B1  C0  2D    ......./...0...-
│                  │      │                        0010    23  8D  C0  65  03  B5  C0  31                                                    #..e...1                

│                  │      └─■  frequency_list_descriptor
│                  │          ├─■  coding_type  =  not  defined
│                  │          └─■  centre  frequencies:

De rood gemarkeerde user private descriptors met tag 130 en 131 zijn geen descriptors die gedefinieerd zijn in de DVB standaard, maar descriptors die door andere instanties zijn gedefinieerd als aanvulling op de DVB standaard. Omdat die tag nummer reeks door iedereen vrij gebruikt mogen worden voor eigen aanvullende informatie heeft de ontvanger nog extra informatie nodig om te weten hoe die user_private_descriptor tags geïnterpreteerd moeten worden, namelijk een private_data_specifier_descriptor die voor de user_private_descriptor(s) moet zijn opgenomen in de descriptor loop. Dat weet men bij Glashart/Ons Net Eindhoven ook wel getuige het volgende deel van de NIT voor Transport Stream 8:

│                  ├─■  stream
│                  │  ├─■  transport_stream_id  =  8
│                  │  ├─■  original_network_id  =  5600
│                  │  └─■  descriptors:
│                  │      ├─■  cable_delivery_system_descriptor
│                  │      │  ├─■  frequency  =  360.0
│                  │      │  ├─■  FEC_outer  =  RS(204/188)
│                  │      │  ├─■  modulation  =  64-QAM
│                  │      │  ├─■  symbol_rate  =  6.875
│                  │      │  └─■  FEC_inner  =  No  conv.  coding
│                  │      ├─■  service_list_descriptor
│                  │      │  └─■  services:
│                  │      │      ├─■  service  {  Ketnet  /  Canvas,  lcn  12  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  812
│                  │      │      ├─■  service  {  NDR,  lcn  40  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  840
│                  │      │      ├─■  service  {  Omroep  Best,  lcn  41  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  841
│                  │      │      ├─■  service  {  Tekst  TV,  lcn  42  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  842
│                  │      │      ├─■  service  {  Studio040  TV,  lcn  43  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  843
│                  │      │      ├─■  service  {  01  91  01  04,  lcn  0  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  1797
│                  │      │      │  └─■  service_type  =  null
│                  │      │      ├─■  service  {  Radio  Hollandio,  lcn  835  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  8835
│                  │      │      │  └─■  service_type  =  Digital  radio  sound  service
│                  │      │      ├─■  service  {  Royaal  FM,  lcn  836  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  8836
│                  │      │      │  └─■  service_type  =  Digital  radio  sound  service
│                  │      │      ├─■  service  {  X-FM,  lcn  837  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  8837
│                  │      │      ├─■  service  {  Radio  Kontakt  Laarbeek,  lcn  838  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  8838
│                  │      │      ├─■  service  {  Best  FM,  lcn  839  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  8839
│                  │      │      ├─■  service  {  Vos  FM  Valkenswaard,  lcn  840  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  8840
│                  │      │      ├─■  service  {  Plus  FM  Geldrop  Mierlo,  lcn  841  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  8841
│                  │      │      ├─■  service  {  Radio  8  FM,  lcn  842  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  8842
│                  │      │      └─■  service  {  Studio040  FM,  lcn  843  }
│                  │      │          ├─■  service_id  =  8843
│                  │      │          └─■  service_type  =  Digital  radio  sound  service
│                  │      ├─■  user_private_descriptor  {  130  }
│                  │      │  └─■  data  =  0000    22  83  03  43  22  84  03  44  22  85  03  45  22  86  03  46    "..C"..D"..E"..F
│                  │      │                        0010    22  87  03  47  22  88  03  48  07  05  00  00  03  48  00  28    "..G"..H.....H.(
│                  │      │                        0020    03  49  00  29  03  4A  00  2A  22  8A  03  4A  22  89  03  49    .I.).J.*"..J"..I
│                  │      │                        0030    03  2C  00  0C  22  8B  03  4B  03  4B  00  2B                            .,.."..K.K.+        
│                  │      ├─■  private_data_specifier_descriptor
│                  │      │  └─■  private_data_specifier  =  40  {  EACEM  }
│                  │      ├─■  EACEM_logical_channel_descriptor
│                  │      │  └─■  logical  channels:
│                  │      │      ├─■  channel  {  Ketnet  /  Canvas  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  812
│                  │      │      │  ├─■  visible_service_flag  =  true
│                  │      │      │  └─■  logical_channel_number  =  12
│                  │      │      ├─■  channel  {  NDR  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  840
│                  │      │      │  └─■  logical_channel_number  =  40
│                  │      │      ├─■  channel  {  Omroep  Best  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  841
│                  │      │      │  └─■  logical_channel_number  =  41
│                  │      │      ├─■  channel  {  Tekst  TV  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  842
│                  │      │      │  └─■  logical_channel_number  =  42
│                  │      │      ├─■  channel  {  Studio040  TV  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  843
│                  │      │      │  └─■  logical_channel_number  =  43
│                  │      │      ├─■  channel  {  01  91  01  04  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  1797
│                  │      │      │  └─■  logical_channel_number  =  0
│                  │      │      ├─■  channel  {  Radio  Hollandio  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  8835
│                  │      │      │  └─■  logical_channel_number  =  835
│                  │      │      ├─■  channel  {  Royaal  FM  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  8836
│                  │      │      │  └─■  logical_channel_number  =  836
│                  │      │      ├─■  channel  {  X-FM  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  8837
│                  │      │      │  └─■  logical_channel_number  =  837
│                  │      │      ├─■  channel  {  Radio  Kontakt  Laarbeek  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  8838
│                  │      │      │  └─■  logical_channel_number  =  838
│                  │      │      ├─■  channel  {  Best  FM  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  8839
│                  │      │      │  └─■  logical_channel_number  =  839
│                  │      │      ├─■  channel  {  Vos  FM  Valkenswaard  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  8840
│                  │      │      │  └─■  logical_channel_number  =  840
│                  │      │      ├─■  channel  {  Plus  FM  Geldrop  Mierlo  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  8841
│                  │      │      │  └─■  logical_channel_number  =  841
│                  │      │      ├─■  channel  {  Radio  8  FM  }
│                  │      │      │  ├─■  service_id  =  8842
│                  │      │      │  └─■  logical_channel_number  =  842
│                  │      │      └─■  channel  {  Studio040  FM  }
│                  │      │          ├─■  service_id  =  8843
│                  │      │          ├─■  visible_service_flag  =  true
│                  │      │          └─■  logical_channel_number  =  843

│                  │      └─■  frequency_list_descriptor
│                  │          ├─■  coding_type  =  cable
│                  │          └─■  centre  frequencies:
│                  │              ├─■  centre_frequency  =  304.0  {  MHz  }
│                  │              ├─■  centre_frequency  =  312.0  {  MHz  }
│                  │              ├─■  centre_frequency  =  320.0  {  MHz  }
│                  │              ├─■  centre_frequency  =  328.0  {  MHz  }
│                  │              ├─■  centre_frequency  =  336.0  {  MHz  }
│                  │              ├─■  centre_frequency  =  344.0  {  MHz  }
│                  │              ├─■  centre_frequency  =  352.0  {  MHz  }
│                  │              ├─■  centre_frequency  =  360.0  {  MHz  }
│                  │              └─■  centre_frequency  =  368.0  {  MHz  }

Hier is net voor de user_private_descriptor met tag 131 een private_data_specifier_descriptor geplaatst die de ontvanger vertelt dat de volgende descriptor(s) door EACEM zijn gedefinieerd en dus kan de ontvanger (en mijn tooltje) weten dat de user_private_descriptor met tag 131 een logical_channel_descriptor van het EACEM is indien de ontvanger die aanvullende EACEM specificatie kent. Zonder private_data_specifier_descriptor moet een ontvanger user_private_descriptor(s) negeren omdat de ontvanger niet kan weten hoe die data geïnterpreteerd moet worden.

Kennelijk is Glashart/Ons Net Eindhoven even vergeten hoe het ook al weer zat met de logical channel descriptors toen de twee nieuwe Transport Streams werden gedefinieerd. De user_private_descriptor met tag 130 is overigens ook een logical channel descriptor, maar dan gedefinieerd door Viasat. Lijkt veel op de logical channel descriptor van EACEM, maar wijkt toch hier en daar iets af. Waarom Glashart/Ons Net Eindhoven die user_private_descriptor met tag 130 opneemt in de NIT is mij niet duidelijk, want DVB-C ontvangers voor de Nederlandse markt zullen die Viasat logical channel definitie niet ondersteunen.

De oplettende lezer zal het ook zijn opgevallen dat in het deel van de NIT voor Transport Stream 9 de frequency_list_descriptor niet is ingevuld terwijl dat wel het geval is bij het deel van de NIT voor Transport Stream 8. Nu past Glashart/Ons Net Eindhoven die frequency_list_descriptor sowieso op de verkeerde manier toe, dus op zich is het beter als die descriptor leeg blijft. Het zou echter nog zijn als Glashart/Ons Net Eindhoven die foutieve frequency_list_descriptor overal uit de NIT verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verder valt op dat Glashart/Ons Net Eindhoven in de Service Description Table (SDT) bij diverse kanalen aangeeft dat er Present/Following en/of Schedule EPG informatie is terwijl er in de praktijk bij die kanalen geen EPG informatie verstuurd wordt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
=================================================================================================================================================================
1                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Service name                 Type  Service ID       Y/N  Sect/Avail   Version       Y/N  Sect/Avail   Version    First event (UTC)     Last event (UTC)    Events
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nederland 1                     1         101         Y         2/2        25         Y       16/16        22  19-02-2012 00:50:00  20-02-2012 22:00:00        83
Nederland 2                     1         102         Y         2/2        23         Y       16/16        18  19-02-2012 00:45:00  20-02-2012 21:55:00        65
Nederland 3                     1         103         Y         2/2        10         Y       16/16        24  19-02-2012 00:20:00  20-02-2012 22:40:00       111
LON TV                          1         144         N         2/2         3         N       16/16        30  19-02-2012 00:00:00  20-02-2012 22:00:00        28
100%NL                          2        8101         N                               N                                                                          
Arrow Classic Rock              2        8102         N                               N                                                                          
Arrow Jazz                      2        8103         N                               N                                                                          
BBC radio 1                     2        8104         Y         2/2        25         Y       16/16        26  19-02-2012 03:00:00  20-02-2012 22:00:00        23
BBC radio 2                     2        8105         Y         2/2        17         Y       16/16        30  19-02-2012 00:00:00  20-02-2012 22:00:00        26
BBC radio 3                     2        8106         Y         2/2        20         Y       16/16        10  19-02-2012 00:00:00  20-02-2012 22:45:00        24
BBC radio 4                     2        8107         Y         2/2        12         Y       16/16        12  19-02-2012 00:00:00  20-02-2012 22:45:00        80
BNR                             2        8108         Y         2/2         6         Y       16/16        17  19-02-2012 00:00:00  20-02-2012 22:30:00        41
Classic FM                      2        8109         Y                               Y       16/16        15  19-02-2012 07:00:00  20-02-2012 18:00:00        11
=================================================================================================================================================================
2                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Service name                 Type  Service ID       Y/N  Sect/Avail   Version       Y/N  Sect/Avail   Version    First event (UTC)     Last event (UTC)    Events
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
RTL 4                           1         204         Y         2/2         4         Y       16/16        18  19-02-2012 00:00:00  20-02-2012 22:40:00        64
RTL 5                           1         205         Y         2/2        13         Y       16/16        15  19-02-2012 00:10:00  20-02-2012 22:25:00        54
SBS 6                           1         206         Y         2/2        21         Y       16/16        11  19-02-2012 00:50:00  20-02-2012 22:20:00        41
RTL 7                           1         207         Y         2/2        23         Y       16/16        16  19-02-2012 00:45:00  20-02-2012 22:15:00        58
3                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Veronica                        1         308         Y         2/2         3         Y       16/16         9  19-02-2012 00:10:00  20-02-2012 22:55:00        70
NET 5                           1         309         Y         2/2        23         Y       16/16         5  19-02-2012 02:05:00  20-02-2012 22:05:00        44
RTL 8                           1         310         Y         2/2         3         Y       21/21        14  19-02-2012 04:30:00  20-02-2012 22:50:00        74
Een                             1         311         Y         2/2        12         Y       16/16        31  19-02-2012 08:00:00  20-02-2012 22:55:00        52
Kink FM                         2        8312         Y         2/2         9         Y       16/16         5  19-02-2012 05:00:00  20-02-2012 21:00:00        17
Q-Music                         2        8313         Y         2/2        12         Y       16/16         5  19-02-2012 03:00:00  20-02-2012 20:00:00        18
4                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Discovery                       1         413         Y         2/2        25         Y       16/16         2  19-02-2012 00:00:00  20-02-2012 22:00:00        63
NGC                             1         414         Y         2/2        25         Y       16/16        25  19-02-2012 00:00:00  20-02-2012 22:00:00        46
Animal Planet/TLC               1         415         Y         2/2        19         Y       16/16         0  19-02-2012 00:00:00  20-02-2012 22:00:00        61
CNN                             1         417         Y         2/2        13         Y       16/16         5  19-02-2012 00:00:00  20-02-2012 22:30:00        75
Euronews                        1         418         Y         2/2        12         Y       16/16         0  19-02-2012 05:00:00  20-02-2012 18:00:00        11
MTV                             1         419         Y         2/2        19         Y       16/16        26  19-02-2012 05:00:00  20-02-2012 22:35:00        54
Kindernet/Comedy Central        1         420         N         2/2        15         Y       16/16        26  19-02-2012 00:00:00  20-02-2012 22:50:00        53
Radio 1                         2        8414         Y         2/2        13         Y       16/16         0  19-02-2012 00:02:00  20-02-2012 22:05:00        35
Radio 2                         2        8415         Y         2/2        31         Y       16/16         1  19-02-2012 05:00:00  20-02-2012 22:05:00        20
Radio 3 FM                      2        8416         Y         2/2        11         Y       16/16         1  19-02-2012 03:02:00  20-02-2012 21:06:00        20
Radio 4                         2        8417         Y         2/2        30         Y       17/17         2  19-02-2012 00:02:00  20-02-2012 22:02:00        26
5                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Nickelodeon                     1         516         Y         2/2         9         Y       16/16        11  19-02-2012 00:35:00  20-02-2012 22:50:00       117
TV Oranje                       1         521         Y         2/2         7         Y       16/16        10  19-02-2012 06:00:00  20-02-2012 18:30:00        13
Eurosport                       1         522         Y         2/2        31         Y       16/16        19  19-02-2012 00:17:00  20-02-2012 22:45:00        29
GHM info kanaal                 1         523         Y                               Y                                                                          
Schlager TV                     1         524         N         2/2        19         N       16/16        26  19-02-2012 00:00:00  20-02-2012 21:00:00        21
BBC 1                           1         525         Y         2/2        24         Y       16/16         7  19-02-2012 06:00:00  20-02-2012 22:35:00        57
BBC 2                           1         526         Y         2/2        11         Y       16/16        18  19-02-2012 02:40:00  20-02-2012 22:30:00        70
Radio 5                         2        8518         Y         2/2         2         Y       16/16        13  19-02-2012 05:00:00  20-02-2012 20:02:00        36
Radio 6                         2        8519         Y         2/2        25         Y       16/16        17  19-02-2012 00:02:00  20-02-2012 22:02:00        22
Radio 10 gold                   2        8520         Y         2/2        11         Y       16/16        29  19-02-2012 07:00:00  20-02-2012 21:00:00        13
Efteling Radio                  2        8521         N                               N                                                                          
Radio 538                       2        8522         N         2/2        14         Y       16/16        14  19-02-2012 03:00:00  20-02-2012 20:00:00        15
Radio Decibel                   2        8523         N                               N                                                                          
6                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
ARD                             1         627         Y         2/2        17         Y       21/21         1  19-02-2012 02:45:00  20-02-2012 22:45:00        72
ZDF                             1         628         Y         2/2        16         Y       16/16        15  19-02-2012 02:45:00  20-02-2012 22:50:00        71
Brava NL                        1         629         Y         2/2         5         Y       16/16        10  19-02-2012 00:46:00  20-02-2012 22:49:00        52
TV 5 monde                      1         630         Y         2/2         6         Y       16/16        15  19-02-2012 00:00:00  20-02-2012 22:53:00        97
CNN Turk                        1         631         Y                               Y                                                                          
Arte                            1         632         N                               N                                                                          
WDR                             1         633         Y         2/2         8         Y       16/16        24  19-02-2012 02:40:00  20-02-2012 22:20:00        44
Radio Veronica                  2        8624         Y         2/2        11         Y       16/16         7  19-02-2012 00:00:00  20-02-2012 21:00:00        14
Sky Radio                       2        8625         Y         2/2        14         Y       16/16        12  19-02-2012 00:00:00  20-02-2012 21:00:00        18
Slam FM                         2        8626         Y         2/2         3         Y       16/16        11  19-02-2012 09:00:00  20-02-2012 18:00:00        12
VRT Klara                       2        8627         Y         2/2        12         Y       16/16        15  19-02-2012 06:08:00  20-02-2012 21:08:00        15
VRT Radio 1                     2        8628         Y         2/2        28         Y       16/16        21  19-02-2012 05:00:00  20-02-2012 22:03:00        20
7                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
RTL Duitsland                   1         734         Y         2/2        17         Y       16/16         4  19-02-2012 02:10:00  20-02-2012 22:30:00        55
Brabant 10                      1         735         N                               N                                                                          
Omroep Brabant                  1         736         Y         2/2        14         Y       16/16        27  19-02-2012 00:00:00  20-02-2012 22:48:00       157
Vos TV                          1         738         N                               N                                                                          
SLOV TV                         1         739         N                               N                                                                          
VRT Radio 2                     2        8729         Y         2/2         6         Y       16/16        17  19-02-2012 00:00:00  20-02-2012 22:00:00        22
WDR 2                           2        8730         N                               N                                                                          
WDR 3                           2        8731         Y         2/2         4         Y       16/16        28  19-02-2012 05:05:00  20-02-2012 22:05:00        25
WDR 4                           2        8732         Y         2/2         9         Y       16/16         5  19-02-2012 03:05:00  20-02-2012 05:05:00        11
Omroep Brabant                  2        8733         Y         2/2        16         Y       16/16         3  19-02-2012 02:00:00  20-02-2012 21:00:00        18
Radio Veldhoven                 2        8734         N                               N                                                                          
8                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Ketnet / Canvas                 1         812         Y         2/2        15         Y       16/16         1  19-02-2012 00:40:00  20-02-2012 22:00:00        93
NDR                             1         840         Y                               Y                                                                          
Omroep Best                     1         841         N                               N                                                                          
Tekst TV                        1         842         N                               N                                                                          
Studio040 TV                    1         843         N                               N                                                                          
01 91 01 04                    -1        1797         N                               N                                                                          
Radio Hollandio                 2        8835         N                               N                                                                          
Royaal FM                       2        8836         N                               N                                                                          
X-FM                            2        8837         N                               N                                                                          
Radio Kontakt Laarbeek          2        8838         N                               N                                                                          
Best FM                         2        8839         N                               N                                                                          
Vos FM Valkenswaard             2        8840         N                               N                                                                          
Plus FM Geldrop Mierlo          2        8841         N                               N                                                                          
Radio 8 FM                      2        8842         N                               N                                                                          
Studio040 FM                    2        8843         N                               N                                                                          
9                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Travel                          1         945         Y         2/2         7         Y       16/16        22  19-02-2012 00:00:00  20-02-2012 22:30:00        52
TV Limburg                      1         946         Y         2/2         6         Y       16/16        15  19-02-2012 06:30:00  19-02-2012 23:00:00        51
Rai Uno                         1         947         Y                               Y                                                                          
LOS TV                          1         948         Y                               Y                                                                          
TV Meierij                      1         949         Y                               Y                                                                          
Nederland 1 HD test            25        9101         Y         2/2        28         Y       16/16        19  19-02-2012 00:50:00  20-02-2012 22:00:00        83
10                                             Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Fun-X                           2        8210         Y         2/2        27         Y       16/16        30  19-02-2012 06:00:00  20-02-2012 21:00:00        17
Juize FM                        2        8211         N                               N                                                                          
BBC WS                          2        8944         Y                               Y                                                                          
Studio Brussel                  2        8945         Y                               Y                                                                          
L1 Radio                        2        8946         Y                               Y                                                                          
LOS Radio                       2        8947         Y                               Y                                                                          
Ons Net Eindhoven TV           25       10112         Y                               Y                                                                          

Service types:
       1 - Digital television service
       2 - Digital radio sound service
      25 - Advanced CODEC HD digital television service

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:09

spartacusNLD

This is Sparta!!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1792236625.png

:9 :9 :9

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Gevalletje security pakket die zulke snelheden veroorzaken.

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Anoniem: 227911 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:39:
Gevalletje security pakket die zulke snelheden veroorzaken.
verklaar je nader?.. denk is goed na? ;) zie je DM
ik, internetsnelheid, eindhoven :+

[ Voor 40% gewijzigd door spartacusNLD op 23-02-2012 22:01 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Anoniem: 447801

Is dit het nieuwe flex top alles in 1pakket ? Wow !

Daar zit ik dan ,met m'n adsl 8 mb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spartacusNLD schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:57:
[...]

verklaar je nader?.. denk is goed na? ;) zie je DM
Als je bv kaspersky gebruikt dan krijg je ook van die hoge snelheden, maar dat is bij jou niet het geval. :+

Maare... wanneer kunnen wij deze snelheden verwachten? :9 Al heb ik aan 100Mbit ook wel genoeg. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 24-02-2012 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

ik heb gehoord dat het in een aantal testgebieden al beschikbaar is(of op zeer korte termijn beschikbaar wordt) maar dat het in de toekomst overal beschikbaar moet worden (OBN ONE ONN gebied)

[ Voor 13% gewijzigd door spartacusNLD op 24-02-2012 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:15
spartacusNLD schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 07:10:
ik heb gehoord dat het in een aantal testgebieden al beschikbaar is(of op zeer korte termijn beschikbaar wordt) maar dat het in de toekomst overal beschikbaar moet worden (OBN ONE ONN gebied)
Weet je misschien ook of het nog afhankelijk is van het type modem dat je hebt hangen? Ik weet bijvoorbeeld dat de eerste wijken (Tongelre) in Eindhoven een ander modem hebben dan de laatste (Meerhoven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

casparz schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:28:
[...]

Weet je misschien ook of het nog afhankelijk is van het type modem dat je hebt hangen? Ik weet bijvoorbeeld dat de eerste wijken (Tongelre) in Eindhoven een ander modem hebben dan de laatste (Meerhoven).
weet ik niet zeker, weet wel dat ze net weer een nieuw soort modem hebben en dat die naar die testgebieden gaan.. maar of dat ook noodzakkelijk is voor de 500 mb verbinding? kom hier nog op terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Mijn modem legt een 100 mbit verbinding met mijn (gigabit) router, dus ik zou dan bv een ander modem nodig hebben.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:15
VonFoX schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:10:
Mijn modem legt een 100 mbit verbinding met mijn (gigabit) router, dus ik zou dan bv een ander modem nodig hebben.
Welk router heb je, en hoe kan je dat zien. Ben wel benieuwd of dat oude modem dat bij mij hangt kans maakt. Ik heb namelijk wel een router met gigabit WAN poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Sorry fout geschreven, er zit een switch tussen, en die maakt op 100mbit verbinding met het modem, en 1 gbit met mijn router. Dus modem is 100 mbit poort.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:00
Met welke provider en in welke wijk/stad/dorp heb je dit voor elkaar gekregen?

* ShadowLord is vooral benieuwd of (en wanneer) het mogelijk wordt om een gigabit downlink te krijgen naar de PoP, zodat IPTV niet meer van z'n internetsnelheid (100MBit) af gaat...
Een 500MBit internet zou ik (tegen de juiste prijs) ook wel kunnen waarderen :D

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 17:53
ShadowLord schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:32:
[...]

Met welke provider en in welke wijk/stad/dorp heb je dit voor elkaar gekregen?

* ShadowLord is vooral benieuwd of (en wanneer) het mogelijk wordt om een gigabit downlink te krijgen naar de PoP, zodat IPTV niet meer van z'n internetsnelheid (100MBit) af gaat...
Een 500MBit internet zou ik (tegen de juiste prijs) ook wel kunnen waarderen :D
Hier de aanbieding van OBN voor de gemeente Asten.
Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/8845/ppinternetpage500.png

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 447801

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik wil ook 500 mbit!

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KPN gaat eerst testen in een of ander gehucht, en pas als dat goed loopt dan gaan ze de netwerken overal geschikt maken voor 500/500.
Doe bij KPN maar eens de postcode check en dan krijg je letterlijk dit als uitleg. :)

Dit gaat overigens alleen gebeuren op netwerken waarbij KPN de actieve operator is (WBA+ aka WMP+) dus het is maar de vraag op WGDO netwerken met Reggefiber als operator dit gaan volgen?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 24-02-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

En mijn modem heeft volgens mij een 100 mbit poort, dus hoe ze dat dan willen gaan doen.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VonFoX schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:20:
En mijn modem heeft volgens mij een 100 mbit poort, dus hoe ze dat dan willen gaan doen.
Nieuwe Gb versie NTU op je modem als je een Genexis hebt, of een heel nieuw glasvezel modem als je nog een oudere packetfront hebt.
En in de POPs moeten alle CPE's naar Gb worden geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264875

Laat ze eerst eens fatsoenlijke IPTV leveren zonder al die Gids storingen voordat ze nieuwe diensten aanbieden. Kan niet eens van zender verwisselen met de 532 zonder uit- en aanzetten !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Goed dat je me herrinnert aan de waardeloze M532. Enige wat gaat helpen is een omruilactie denk ik.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264875 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:39:
Laat ze eerst eens fatsoenlijke IPTV leveren zonder al die Gids storingen voordat ze nieuwe diensten aanbieden. Kan niet eens van zender verwisselen met de 532 zonder uit- en aanzetten !!!!
Eens, maar OBN neemt deze diensten net zoals Lijbrandt gewoon af van Glashart Media.
Glashart Media moet dat probleem dan ook oplossen, en of providers nu wel of niet 500Mbit gaan aanbieden staat daar helemaal los van.
Dit is voor hun straks letterlijk een administratieve handeling, want de rest is werkzaamheden voor de actieve operator, dus KPN op WMP+ netwerken en mogelijk Reggefiber Operations op WGDO.

Het is inderdaad lastig om problemen met IPTV en nieuwe snelheden los van elkaar te zien, want OBN is uiteraard voor klanten het enige aanspreekpunt voor beiden.
VonFoX schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:41:
Goed dat je me herrinnert aan de waardeloze M532. Enige wat gaat helpen is een omruilactie denk ik.
Omruilen voor een 540?
Dus het gidsverversen probleem (wat letterlijk een knifterige webserver bij GHM is) omruilen voor een hele rits HDMI audio problemen op de 540?

Het lijkt me gewoon dat indien GHM nu eens echt het middleware serverprobleem oplost, je technisch beter af bent met een 532, als ik zo alle 540 HDMI problemen lees her en der.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 24-02-2012 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Waarom wordt die server niet gemaakt dan, waarom moet dat meer dan een jaar duren ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:9 Zoals ik in de prijslijst zie zal iedereen met een 100Mbit connectie uiteindelijk een upgrade krijgen naar 500Mbit? Prijs is namelijk hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-05 11:15
Anoniem: 227911 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 00:08:
:9 Zoals ik in de prijslijst zie zal iedereen met een 100Mbit connectie uiteindelijk een upgrade krijgen naar 500Mbit? Prijs is namelijk hetzelfde.
ja als ze maar opschieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als consument heb je op het moment weinig aan zulke snelheden. Je bent zo snel als de zwakte schakel in het netwerk, al is het mooi om te zien dat er flink getimmerd wordt aan de weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En weer een storing hier....krijg langzaamaan stevig de balen van die club!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-05 10:18
Bij ons in gemeent komt, bij voldoende aanmeldingen, ook glasvezel. Vandaar dat ik mij vast aan het oriënteren ben, maar heb nog wat vragen. Het een en ander is wel duidelijk, maar wil het graag wel zeker weten.

- Ik wil geen losse decoder, kan ik mijn huidige TV met CI+ Module blijven gebruiken?
- In dit topic zie ik vaker mensen met problemen met de EPG. Is het probleem dat deze af en toe voor een bepaalde periode niet werkt? Of werkt de EPG helemaal niet? Is dit dan decoder afhankelijk en moet je er gelukt mee hebben dat het werkt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-05 11:07
WouterHelm schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 08:44:
- Ik wil geen losse decoder, kan ik mijn huidige TV met CI+ Module blijven gebruiken?
Ja je kunt met je huidige TV met DVB-C tuner het basispakket SD-zenders ontvanger. Overigens zonder gebruik van een CI+ module.
- In dit topic zie ik vaker mensen met problemen met de EPG. Is het probleem dat deze af en toe voor een bepaalde periode niet werkt? Of werkt de EPG helemaal niet? Is dit dan decoder afhankelijk en moet je er gelukt mee hebben dat het werkt of niet?
Ik denk dat ze vooral de EPG van IPTV bedoelen (tenzij je op de posts van Archie doelt). Probleem is dat deze soms traag reageert of de box doet vastlopen. Volgens mij speelt dit vooral op de M532 decoder die niet meer geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Hulkiedulkie schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:48:
[...]

Ja je kunt met je huidige TV met DVB-C tuner het basispakket SD-zenders ontvanger. Overigens zonder gebruik van een CI+ module.

[...]

Ik denk dat ze vooral de EPG van IPTV bedoelen (tenzij je op de posts van Archie doelt). Probleem is dat deze soms traag reageert of de box doet vastlopen. Volgens mij speelt dit vooral op de M532 decoder die niet meer geleverd wordt.
Thx voor het snelle antwoord.

Maar als ik een uitgebreid pakket zou willen (extra zenders en HD) werkt het enkel met een extra decoder (Animo 130M) en UTP?

Op dit moment ben ik tevreden over de kwaliteit van het beeld bij Ziggo. Voor zover ik heb kunnen lezen kan TV via glasvezel via Glashart en KPN geleverd worden. Het klopt dat de beeldkwaliteit bij Glashart te vergelijken is met Ziggo en KPN een mindere kwaliteit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
WouterHelm schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:59:
[...]

Thx voor het snelle antwoord.

Maar als ik een uitgebreid pakket zou willen (extra zenders en HD) werkt het enkel met een extra decoder (Animo 130M) en UTP?
Klopt. HD wordt misschien nog beschikbaar via DVB-C maar extra pakketten kan alleen via een Amino.
Op dit moment ben ik tevreden over de kwaliteit van het beeld bij Ziggo. Voor zover ik heb kunnen lezen kan TV via glasvezel via Glashart en KPN geleverd worden. Het klopt dat de beeldkwaliteit bij Glashart te vergelijken is met Ziggo en KPN een mindere kwaliteit is?
Misschien dat iemand anders hier wat zinnings over kan zeggen. Ik weet niet wat de huidige stand van zaken is betreffende de kwaliteit op de nieuwe netwerken en de beloftes die hierover gedaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotone
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Over de kwaliteit van het DVB-C signaal ben ik zeer te spreken.
Heb hier op het forum wel eens gelezen dat het identiek is aan het IP TV signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08-2024
monotone schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:08:
Over de kwaliteit van het DVB-C signaal ben ik zeer te spreken.
Heb hier op het forum wel eens gelezen dat het identiek is aan het IP TV signaal.
DVB-C is inderdaad redelijk goede kwaliteit.
Alleen wel in 576i, met uitzondering van 2 kanalen:

- Nederland 1 HD "test" (1080i)
- Eigen infokanaal van Ons Net Eindhoven (1080i)

Dus als ze (hopelijk snel) bij Glashart een beetje meegaan met de rest (Ziggo, KPN, Caiway) en de NL kanalen in HD zouden zetten, zal de kwaliteit alleen maar beter worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Moost01 op 01-03-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Moost01 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:05:
[...]

DVB-C is inderdaad redelijk goede kwaliteit.
Alleen wel in 576i, met uitzondering van 2 kanalen:

- Nederland 1 HD "test" (1080i)
- Eigen infokanaal van Ons Net Eindhoven (1080i)

Dus als ze (hopelijk snel) bij Glashart een beetje meegaan met de rest (Ziggo, KPN, Caiway) en de NL kanalen in HD zouden zetten, zal de kwaliteit alleen maar beter worden.
Maar ze hebben pakketten met 10 of 25 HD zenders? Die zullen dan toch ook in HD zijn (1080i hoogstwaarschijnlijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WouterHelm schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:24:
[...]

Maar ze hebben pakketten met 10 of 25 HD zenders? Die zullen dan toch ook in HD zijn (1080i hoogstwaarschijnlijk)?
Ja maar dat wordt aangeboden via IPTV, niet via DVB-C ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05 08:31
Anoniem: 218971 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:02:
Is dit ondertussen nu al wel gelukt? Heb namelijk interesse om dezelfde combi te gaan doen. Dus de Samsung D8000 ism DVB-C van OnsBrabantNet.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

EPG op de M532 is waardeloos, compleet onbruikbaar. OBN reageert altijd met hetzelfde zeikantwoord :(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
ik222 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:42:
[...]

Ja maar dat wordt aangeboden via IPTV, niet via DVB-C ;)
Dus in slechtere kwaliteit? Hebben de streams van IPTV een lagere bitrate als de DVB-C?
adjego schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:51:
[...]

Is dit ondertussen nu al wel gelukt? Heb namelijk interesse om dezelfde combi te gaan doen. Dus de Samsung D8000 ism DVB-C van OnsBrabantNet.
Hier ben ik ook wel in geïnteresseerd, aangezien ik een 46D8000 heb van Samsung. Zou jammer zijn als dat niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378535

Heb het al eens eerder hier gemeld van het doorbelasten van gesprekken naar vaste nummers die eigenlijk niet zouden moeten gebeuren aangezien ik een onbeperkt bellen abonn heb.
Heb toen een excuses brief van BrabantNet gekregen met de mededeling dat ze een ander/nieuwe systeem tbv fakturering in werking hadden gezet, waardoor dit probleem niet meer mocht voorkomen.

Toch zie ik nu weer kosten op mijn februari rekening staan voor vaste nummers.

Ik ben best tevreden over de diensten van OBN vwb Internet, TV, radio, bellen maar dat dit al voor de 4de keer fout gaat vwb de faktuur moet niet kunnen. Het gaat maar om dubbeltjes maar tsja als dit zo bij alle leden gebeurt .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
adjego schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:51:
[...]

Recent heb ik een 55D8000 van Samsung gekocht. Hierop werkte het DVB-C signaal (van OnsNetEindhoven) vanzelf. Uiteraard moeten wel even de juiste instellingen gegeven worden, maar dat was redelijk triviaal.

Als ik tijd heb zal ik de procedure nog eens doorlopen en een stap-voor-stap uitleg maken. De belangrijkste zaken die ik me nog kan herinneren is dat je de volgende zaken moet invullen (nadat je gekozen hebt om handmatig de settings te doen):
Frequentie: 304000 (kHz)
Symbol Rate: 6875
Netwerk id: 5600
QAM: 64

Let wel op, ik gebruik geen CI-module. De aansluiting hiervan zit dus ook nog mooi dicht en de 'adapter' die bij de TV geleverd wordt zit nog netjes in de verpakking. Als je wel een CI-module aansluit zou dat voor problemen kunnen zorgen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05 08:31
@ShadowLord, dat wilde ik horen. Bedankt voor je feedback.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
...

[ Voor 98% gewijzigd door Wagij op 06-03-2012 23:04 ]

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 14:07
Ik heb sinds een week of zo te maken met een HD kastje op mijn TV dat blijft zoeken naar nieuwe zenders. De enige remedie is uit en aan zetten (waarna vervolgens de info balk onderin blijft staan en deze met een druk op EXIT weer verborgen moet worden).

Is er een manier om van die melding af te komen? Twee uren laten staan had geen effect.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• More-Is
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-04 02:45
Hebben meer mensen er last van dat het IPTV beeld bevriest als je op volle snelheid aan het downloaden bent? Bij volle snelheid is het beeld niet om aan te zien, als ik met ongeveer 50 mbit down, dan staat het beeld 1x in de paar seconden stil.

Woon in Veldhoven, heb een 100mbt abo, IPTV, 2x Amino's 130 en 1x 540. Alle decoders zitten achter een gbit switch, die op poort 2 zit in het modem. Inet via poort 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ja, heb ook last van bevriezend IPTV beeld. Tijdens downloaden.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• More-Is
Zit er dan geen QoS in het modem? Maar speelt dat al langer?
Heb al een tijd IPTV, maar door de verbouwing kon ik alleen draadloos downen... En dat ging niet zo snel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft dit niet met het onderhoud te maken?
Onderhoud op 6 maart

02/03/2012

Dinsdag 6 maart aanstaande zullen er tussen 01:00 – 06:00 werkzaamheden zijn aan het netwerk in het gehele gebied. Dit houdt voor u in dat er mogelijk een onderbreking plaatsvindt in uw IP-diensten. Dit betreft de diensten Internet, Telefonie en Interactieve Televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
More-Is schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:09:
Hebben meer mensen er last van dat het IPTV beeld bevriest als je op volle snelheid aan het downloaden bent? Bij volle snelheid is het beeld niet om aan te zien, als ik met ongeveer 50 mbit down, dan staat het beeld 1x in de paar seconden stil.

Woon in Veldhoven, heb een 100mbt abo, IPTV, 2x Amino's 130 en 1x 540. Alle decoders zitten achter een gbit switch, die op poort 2 zit in het modem. Inet via poort 1.
VonFoX schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:29:
Ja, heb ook last van bevriezend IPTV beeld. Tijdens downloaden.
More-Is schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:43:
Zit er dan geen QoS in het modem? Maar speelt dat al langer?
Heb al een tijd IPTV, maar door de verbouwing kon ik alleen draadloos downen... En dat ging niet zo snel... :)
Zie mijn eerdere bericht hierover:
ShadowLord in "OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel III)"

Het komt er op neer dat wanneer je in een ouder gebied woont, de verbinding met de PoP 100MBit is. Hierdoor gaat het IPTV verkeer af van je internetverkeer (als je een 100MBit abonnement hebt).
Er zit een redelijk goede QoS op het IPTV verkeer, maar deze kan helaas kleine storingen niet voorkomen, zeker niet als je met meerdere verbindingen (threads) tegelijk gaat downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• More-Is
ShadowLord schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:52:
Zie mijn eerdere bericht hierover:
ShadowLord in "OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel III)"

Het komt er op neer dat wanneer je in een ouder gebied woont, de verbinding met de PoP 100MBit is. Hierdoor gaat het IPTV verkeer af van je internetverkeer (als je een 100MBit abonnement hebt).
Er zit een redelijk goede QoS op het IPTV verkeer, maar deze kan helaas kleine storingen niet voorkomen, zeker niet als je met meerdere verbindingen (threads) tegelijk gaat downloaden.
Ik weet dat mijn tv-signaal er af gaat, met mijn decoders houdt ik ongeveer 60mbit over. Maar als ik Newsleecher knijp tot 50 mbit, hakkelt het beeld nog steeds. Zelfs bij knijpen tot 25mbit zijn er nog haperingen. En daar wordt de vrouw niet blij van...

Heeft aansluiten op andere poorten nog zin? Kan ik zelf iets in het modem bijregelen? Ik heb een Netgear 3700, en volgens mij kan ik hier niet 'traffic shaping' instellen, ga ik nog uitzoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door More-Is op 07-03-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• More-Is
Voor diegenen die last hebben dat opnames van Cartoon Network in het Engels zijn, terwijl de uitzendingen Nederlands zijn. De helpdesk heeft me aangegeven dat dit in een volgende update opgelost gaat worden.

Ze konden echter niet aangeven wanneer deze update voor de recorder komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

More-Is schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:21:
[...]Ik heb een Netgear 3700, en volgens mij kan ik hier niet 'traffic shaping' instellen, ga ik nog uitzoeken.
Je zou dit moeten kunnen doen onder QoS instellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 07-03-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

More-Is schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:25:
Voor diegenen die last hebben dat opnames van Cartoon Network in het Engels zijn, terwijl de uitzendingen Nederlands zijn. De helpdesk heeft me aangegeven dat dit in een volgende update opgelost gaat worden.

Ze konden echter niet aangeven wanneer deze update voor de recorder komt...
Probleem speelt ook pas een jaar. Net zoals het EPG probleem. Ja, OBN zit er bovenop :'(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• More-Is
Anoniem: 227911 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:01:
[...]

Je zou dit moeten kunnen doen onder QoS instellen.
Daar kan ik alleen de upload knijpen... En natuurlijk bepaalde zaken voorrang geven. Maar helaas kan ik daar niet instellen dat ik bijv. max. 40Mbit/s binnen wil slurpen. ;( Verder prima router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En als je bv netlimiter op je pc zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooz
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 14:54

ooz

Kan iemand mij vertellen hoe ik internet kan krijgen op mijn netwerk?
Ben een beetje ongeduldig aan het worden naar de instructie en welkomsbrief van OnsBrabantNet.

Ik heb enige tijd geleden OnsBrabantNet aangevraagd, maar helaas nog geen papierwerk binnengekregen.
Het viel mij op dat bij de modem het icoontje met de wereldbol (over het algemeen "Het internet" word genoemd) brand, ik ga er gemakshalve vanuit dat er dus verbinding is tussen de provider en mijn modem.
Gister heb ik mijn Ziggo decoder aangesloten op de coax verbinding en daar was ineens beeld.

Is het bij de internet verbinding zo dat men zich moet aanmelden door middel van de juiste computernaam in te vullen? Een beetje hetzelfde principe als @home vroeger had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoekaBart
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-07-2024
ooz schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 08:49:
Kan iemand mij vertellen hoe ik internet kan krijgen op mijn netwerk?
Klinkt alsof je gewoon je PC of router op poort 1 kan prikken en klaar hoor... Papier duurde bij mij ook langer dan het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooz

ooz

BoekaBart schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:39:
[...]

Klinkt alsof je gewoon je PC of router op poort 1 kan prikken en klaar hoor... Papier duurde bij mij ook langer dan het signaal.
Helaas, heb dit al geprobeerd.
Krijg wel een ip adres maar kan niets pingen, googlen, irc'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Welk IP adres krijg je? Je hoeft geen computernaam of iets dergelijks in te stellen dus het lijkt erop dat je gewoon nog even geduld moet hebben. IIRC werkte hier DVB-C ook eerder dan internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooz

ooz

R_W schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:49:
Welk IP adres krijg je? Je hoeft geen computernaam of iets dergelijks in te stellen dus het lijkt erop dat je gewoon nog even geduld moet hebben. IIRC werkte hier DVB-C ook eerder dan internet.
My bad, zat te kijken op verkeerde NIC.
Ik krijg nog geen IP adres.
Vandaag is het precies 10 werkdagen geleden dat ik het heb aangevraagd, gelukkig ligt in het huis ook nog geen netwerk en hebben we ook nog geen stoelen of banken.
Dus echt missen doe ik het internet thuis nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436499

Hi Allemaal,

Wellicht is het een repost maar ik heb een vraag over Amino 130m. Ik heb zelf een 37pfl7605 Philips tv en het lukt mij niet om het geluid via de Amino afstandbediening te controleren. Ik heb elke philips remote code geprobeerd maar zonder enig resultaat.

Weet iemand van jullie of er überhaupt een code is voor de pfl 7xxx serie?

Gegroet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo eindelijk na 3 vweken gekloot met me router anno wiffi gedoe krijg ik het aan de gang :X
Had zo'n Linksys WRT54G V7.02
Afbeeldingslocatie: http://homedownloads.cisco.com/images/dynamic/WRT54G,5.png

Nou nou nou wat een klote ding telkens uitvallende lijnen of kreeg zelfs geen verbinding :(
Nou is dat opgelost alleen totaal geen P2P snelheid haal ik meer |:(
Want als ik eerst rechtstreeks op me modem me pc aankoppel haal ik met de zelfde Download 34mb down en 12 up
Nu na me router er tussen zit nog geen 3mb down en wel dan weer 11 upload
Zou het liggen dat hij al nog slecht ingesteld is of te ver beveiligt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 23:51
Anoniem: 443399 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 23:28:
Zo eindelijk na 3 vweken gekloot met me router anno wiffi gedoe krijg ik het aan de gang :X
Had zo'n Linksys WRT54G V7.02
[afbeelding]

Nou nou nou wat een klote ding telkens uitvallende lijnen of kreeg zelfs geen verbinding :(
Nou is dat opgelost alleen totaal geen P2P snelheid haal ik meer |:(
Want als ik eerst rechtstreeks op me modem me pc aankoppel haal ik met de zelfde Download 34mb down en 12 up
Nu na me router er tussen zit nog geen 3mb down en wel dan weer 11 upload
Zou het liggen dat hij al nog slecht ingesteld is of te ver beveiligt is
heel makkelijk antwoord te geven op je vraag,
deze router is niet geschrik voor hoge snelheiden en vele verbindingen,
je zal moeten kijken na nieuwe router van linksys of een ander goed merk die snelheden aan kan.
wat vooral belangrijk is de doorvoorsnelheid van de wan poort na lan gedeelte moet snel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436499

jopoh schreef op maandag 19 maart 2012 @ 23:32:
[...]

heel makkelijk antwoord te geven op je vraag,
deze router is niet geschrik voor hoge snelheiden en vele verbindingen,
je zal moeten kijken na nieuwe router van linksys of een ander goed merk die snelheden aan kan.
wat vooral belangrijk is de doorvoorsnelheid van de wan poort na lan gedeelte moet snel zijn
Helemaal mee eens. Dit is wellicht een van de slechtste routers ooit.

Wil je maximaal profiteren van je snelheid en een stabiele wifi verbinding maar dan cheap cheap dan raad ik je TP-LINK 1043 of E2000 van linksys. Op beide routers kan je meerdere opensource firmwares installeren en ze zijn relatief goedkoop.

Ik heb ze beide zelf en haal het maximale uit mijn 60/60 verbinding zowel wifi als bedraad.

kijk bij zercom/4launch. daar zijn ze meestal voor een mooi prijs op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
Ik zag een bordje "binnenkort Ons Net Eindhoven informatiecentrum" staan bij een gebouw in de Achtse Barrier. Weet iemand of er iets staat te gebeuren of dat dit er al langer staat? Ik hoorde een flinke tijd geleden al dat dat de volgende wijk zou zijn die wordt aangesloten.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulkiedulkie op 22-03-2012 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-05 13:18
Ze hebben zelfs een bus klaar staan als informatiecentrum. Deze stond deze week nog gestald achter het informatiecentrum aan de Tongelresestraat. Heb zo'n idee dat er binnenkort wat gaat gebeuren :)

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244666

Is het mogelijk Film 1 / Sport 1 af te nemen bij Onsbrabantnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09-2024
Laatst heeft Reggefiber hier een universele FTU neergehangen en wil ik een pakket afnemen bij OBN, nu leveren zij mij een NTU, echter vroeg ik me uit interesse af waar de tweede helft van de FTU voor dient? Een tweede provider mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
Heraclius schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:46:
Laatst heeft Reggefiber hier een universele FTU neergehangen en wil ik een pakket afnemen bij OBN, nu leveren zij mij een NTU, echter vroeg ik me uit interesse af waar de tweede helft van de FTU voor dient? Een tweede provider mogelijkheid?
Je zult duidelijk moeten maken waar je woont en wat voor apparatuur je precies hebt. Er zijn nogal wat verschillende modems in omloop.

Met "universele FTU", bedoel je dan een Genexis? En wat bedoel je met "tweede helft"?

[ Voor 8% gewijzigd door Hulkiedulkie op 23-03-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
Ik heb een Genexis FTU, het bestaat uit twee helften, A en B, zover ik weet krijg je van OBN een modem wat slechts een helft beslaat, nu vroeg ik mij af wat het nut is van twee helften?
Afbeeldingslocatie: http://www.glasvezel.nu/files/images/Genexis_FTU_0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_zVlyLwGlx2k/TSl0lpTrPnI/AAAAAAAACCA/jhUAXH8Wf6g/s1600/2011-ftu-02.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Moonborne op 23-03-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Modem van osbrabantnet hier bestaat ook uit 2 stukken.

Afbeeldingslocatie: http://www.tawasolnet.com/images/products/94_3.jpg

Bij een snelheidsverhoging hoeven ze alleen de bovenunit te vervangen voor één met gigabit poorten.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 23-03-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Heraclius schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:45:
Ik heb een Genexis FTU, het bestaat uit twee helften, A en B, zover ik weet krijg je van OBN een modem wat slechts een helft beslaat, nu vroeg ik mij af wat het nut is van twee helften?
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij KPN bestaat het modem uit 1 deel, de modem die je er bij onsbrabantnet op krijgt beslaat beide delen.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Hey, de kinderen wilden Dora kijken en de M532 startte niet op. Oh ja, zomertijd. De Amino start namelijk NOOIT op na zomer/winter tijd, heb ik pas zo'n 4 x gemeld 8)7

Aan de andere kant is de EPG ook nog steeds waardeloos 8)7 OBN levert snel internet, maar verder zijn ze nog erger dan UPC. :(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
Wagij schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 18:47:
[...]

Bij KPN bestaat het modem uit 1 deel, de modem die je er bij onsbrabantnet op krijgt beslaat beide delen.
Welk modem levert OBN precies?
Pagina: 1 ... 16 ... 50 Laatste