Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

VonFoX schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:28:
zojuist heb ik te horen gekregen dat de EPG storing is opgelost, eventueel moet u de Amino herstarten. ^PH
Het werkt idd weer.

Uitzending gemist heeft nu ook weer bijna alle programma's. Het zal wel iets met elkaar van doen hebben.

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

db I Delirium schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:42:
Ik ben afgelopen woensdag eindelijk aangesloten op OBN in Uden en ik kan inmiddels bevestigen dat er dus wel degelijk een apart WDGO netwerk is aangelegd naast het al bestaande WBA netwerk, ik krijg de ongecomprimeerde, ongecodeerde GHM streams binnen.
Mooi :)
Dan klopte het dus wat je hier al zei:
db I Delirium schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:32:
[...]

Gisteren op infoavond van OBN in Uden geweest, daar is mij verteld dat er in Uden naast de KPN apparatuur nu ook apparatuur voor OBN is geplaatst en dat ze dus echt de pakketten gaan leveren zoals die op hun site staan inclusief hoogwaardige GHM streams.
Een zeer goede ontwikkeling dit.
Als OBN dit in alle nieuwe gebieden gaat doen dan voorspel ik dat ze in 1 klap alle klanten gaan wegkapen bij andere isp's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
@Alexander01 hoe kom je er bij dat ziggo en of upc de bitrate shapped? dit is gewoon dikke onzin, bij bijde zijn ze gewoon 8Mbit/s net als Obn/One, zenders worden ook bij de gewon kabel boeren 1:1 doorgegeven, op de kleinere spelers na die halen het van sat.

Bij Technicolor kan je namelijk gewoon kiezen tussen 4/6/8Mbit stream SD en voor HD 13Mbit/s, waarbij ziggo de HD streams zelfs terug brengt naar 12Mbit/s anders lopen de samsung hd decoders vast bij hogere bitrates.

[ Voor 30% gewijzigd door devil-strike op 17-06-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
devil-strike schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:38:
@Alexander01 hoe kom je er bij dat ziggo en of upc de bitrate shapped? dit is gewoon dikke onzin, bij bijde zijn ze gewoon 8Mbit/s net als Obn/One, zenders worden ook bij de gewon kabel boeren 1:1 doorgegeven, op de kleinere spelers na die halen het van sat.
Ziggo doet aan bitrate shaping. De Nederlandse publieke en commerciële kanalen hebben bij Ziggo niet meer de originele constante bitrate van iets meer dan 8 Mbps. Bij de andere kanalen is dat moeilijker te bewijzen omdat het veelal gaat om kanalen die al een variabele bitrate bronsignaal hebben.
Bij Technicolor kan je namelijk gewoon kiezen tussen 4/6/8Mbit stream SD en voor HD 13Mbit/s, waarbij ziggo de HD streams zelfs terug brengt naar 12Mbit/s anders lopen de samsung hd decoders vast bij hogere bitrates.
Ik dacht dat het algemeen bekend was dat de bitrate van de Nederlandse publieke HD kanalen als gevolg van de problemen bij Ziggo door Technicolor is teruggeschroeft van als ik het me goed herinner zo'n 15 Mbps naar de huidige bitrate van zo'n 12 Mbps. Ziggo hercodeert dus niet de Nederlandse publieke HD kanalen, maar dat gebeurt gewoon in Hilversum. Ziggo had destijds het "geluk" dat ze de eerste afnemer waren waardoor ze nog dergelijke eisen konden stellen.

[ Voor 34% gewijzigd door ArChie op 17-06-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@devil-strike

Kijk maar:
Nederland 1: http://dtvmonitor.nl/tabs...vice_type=1&ms=1301002482
Nederland 2: http://dtvmonitor.nl/tabs...vice_type=1&ms=1301002482
Nederland 3: http://dtvmonitor.nl/tabs...vice_type=1&ms=1301002482

Ter vergelijking: de originele MPEG2 videostreams van Technicolor zijn 8.2Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 18:55
Vraagje, ik heb sinds 2 maanden nu onsneteindhoven en ook na aanvraag hier een statisch IP address bij gekregen. Alles prima. Nou had ik paar weken terug nog prima ook een dhcp lease, waardoor ik op een tweede poort op de DRG een ander aperaat kon aansluiten voor b.v. ff met de laptop extern online.

Vorige week kwam echter de monteur mijn modem vervangen en 'toevallig' sindsdien krijg ik geen DHCP lease meer. Terwijl hij aan het bellen was met zijn collega (om te concluderen dat in de wijkcentrale wat kapot was), vond hij het ook vreemd dat ik geen IP meer via de DHCP server kreeg. Blijkbaar is er heel recentelijk wat veranderd?

Iemand hier ervaring mee? Of moet ik weer eens de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@oliveroms: Je krijgt altijd maar één ip adres van OBN (tenzij specifiek meer aangevraagd, dat was een tijdje mogelijk tegen bijbetaling), als je meerdere apparaten wilt gebruiken moet je een router gebruiken. Dat je tijdelijk ook nog een DHCP lease kon krijgen naast je vaste ip is enkel om ervoor te zorgen dat je de tijd hebt het vaste ip in te stellen, dat is niet bedoelt om permanent twee apparaten rechstreeks aan internet te kunnen hangen. Dat het bij jou lang wel beide mogelijk was is waarschijnlijk een foutje wat ze nu gecorrigeerd hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door ik222 op 17-06-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om hier nog even op terug te komen:
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:03:
[...]
In theorie zou OnsNet/Glashart Media dus de beste beeldkwaliteit geven. Echter is gebleken, als resultaat van het onderhoud van dinsdag 24 mei, dat er naast het 1 op 1 doorzetten van het bronsignaal, toch nog meer factoren spelen tijdens het transport die invloed hebben op de beeldkwaliteit.

Sinds dat onderhoud is de beeldkwaliteit licht verbeterd. Dit is niet alleen iets wat mij opgevallen maar ook andere:

mark1978 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:42
een kleine verbetering zie ik ook!

ter info
amino 130m 32 inch geen HD pakket

Navraag via DM bij OBN_webcare bevestigd dit:

OBN_webcare schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 9:03:
Hoi Alexander,

Goed om te horen, we krijgen meer van die geluiden de laatste paar dagen.

Wat betreft het onderhoud: In eerste instantie heb ik te horen gekregen dat er updates zijn gedaan op de apparatuur bij Glashart Media, maar de details heb ik niet gekregen. Ik heb navraag voor je gedaan bij GHM om gedetailleerde informatie te krijgen. Ik hou je op de hoogte!

Met vriendelijke groet,

....

Helaas is er nog steeds geen antwoord gekomen vanuit Glashart Media over wat ze nou precies voor aanpassingen gemaakt hebben.
Ik hoop in ieder geval dat ze op termijn nog meer van dit soort optimaliseringen gaan doorvoeren zodat het bronsignaal optimaal wordt doorgezet naar de klanten. Mij is het nu in ieder geval wel duidelijk dat voor een optimale beeldkwaliteit er meer bij komt kijken dan enkel een streampje routeren.
Afgelopen dinsdag had ik een DM terug gehad van OBN_webcare:
OBN_webcare schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:14:
Hoi Alexander,

Het blijkt onderhoud bij Technicolor te zijn geweest, een toeleverancier van onze leverancier dus. De details krijg ik helaas niet.

Met vriendelijke groet,

....
Vervolgens heb ik navraag gedaan bij iemand van Technicolor die hierover gaat (Technicolor Senior MCR broadcast Transmissions Engineer). Die schreef het volgende terug:
nee hoor, er zijn wel onderhoudwerkzaamheden geweest maar dat had alleen te maken met redundantie. encoders zijn niet geupgrade.
Dit bevestigd dus mijn vermoeden dat het wel degelijk iets bij Glashart Media is geweest. Als het namelijk onderhoud bij Technicolor was geweest dan had ik die verbetering ook alleen moeten zien bij de zenders die van Technicolor komen. Maar ik zie het ook bij buitenlandse zenders die Glashart Media zelf van de SAT haalt en bij Studio040 die lokaal wordt binnengehaald.

Bovendien zou het raar zijn als Glashart Media zou weten dat Technicolor het signaal enkele keren voor 10 a 15 minuten ging onderbreken zoals in de onderhoudsmelding te lezen is.
Ook lees ik het Ziggo topic niks terug over een verbetering in beeldkwaliteit. Dit terwijl Ziggo veel meer klanten heeft en de kans dus groter is dat iemand hier melding van maakt in dat topic.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
vandaag amino pvr met post ontvangen en in gebruik genomen (ONE).

Positief:
- opstartsnelheid
- Beeldkwaliteit van opgenomen hd programma,s

Negatief:
- Een opname programmeren vanuit de guide van morgen of overmorgen is niet te doen. De guide scrolt hiervoor te traag. Een van de belangrijkste functies van deze PVR kun je dus niet (fatsoenlijk) gebruiken!
- Je kunt een programma niet voor meerdere dagen opnemen.

Ik hoop dat deze functies snel worden verbeterd of toegevoegd. Per dag vooruit scrollen in een guide lijkt me anno 2011 heel normaal.

Ik kan op dit moment de dienst iptv van ONE niet aanbevelen bij kennissen qua gebruiksgemak, prijs en functionaliteiten vergeleken met de diensten van UPC. Erg jammer want de beeldkwaliteit is wel supergoed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Per hele dag vooruitgaan kan al hoor met de amino's. Daarvoor gebruik je de fastforward knop in de guide weergave, dezelfde knop dus als waar je mee vooruitspoelt.

De functie van herhaald opnemen ontbreekt momenteel inderdaad nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
ik222 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:49:
Per hele dag vooruitgaan kan al hoor met de amino's. Daarvoor gebruik je de fastforward knop in de guide weergave, dezelfde knop dus als waar je mee vooruitspoelt.

De functie van herhaald opnemen ontbreekt momenteel inderdaad nog wel.
Bedankt voor de tip. Bij mij blijft de animo echter bij meer dan 2 dagen vooruit hangen met de fastforward toets. De melding 'programmainformatie wordt vervest' gaat dan niet meer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb iets raars 8)7
Ik heb Star Wars the clone wars opgenomen van Cartoon Network, dat was Nederlands gesproken (fijn voor de kinderen).

Kijk ik het net even terug: Engels gesproken 8)7

Neemt de M532 2 talig op? En hoe kan ik dan switchen; heb ik het menu niets kunnen vinden ...

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sanderrink schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:12:
[...]

Bedankt voor de tip. Bij mij blijft de animo echter bij meer dan 2 dagen vooruit hangen met de fastforward toets. De melding 'programmainformatie wordt vervest' gaat dan niet meer weg.
Ja nu je het zegt... Eerder was dat in elk geval nooit zo, maar op de achtergrond zie je ook dat er bij de zenders waar het verversen wel lukt komt te staan "Geen informatie beschikbaar". Lijkt dus dat er iets nog niet helemaal lekker zit met de EPG data aanlevering waar vorige week ook een storing mee was.

@VonFox: Ik weet van de HTPC dat Cartoon Network inderdaad een NL en een EN geluidsspoor heeft. Echter in de amino is dat helemaal niet te kiezen, ook niet tijdens live terugkijken en dan via de info knop. Denk dat je dus zojuist een bug in de M532 software ontdekt hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door ik222 op 18-06-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:37

Niellie41

[object Object]

Jammer genoeg kan je niet kiezen bij Cartoon Network. Want ik heb liever CN in het Engels dan in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

ik222 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 21:33:
[...]

@VonFox: Ik weet van de HTPC dat Cartoon Network inderdaad een NL en een EN geluidsspoor heeft. Echter in de amino is dat helemaal niet te kiezen, ook niet tijdens live terugkijken en dan via de info knop. Denk dat je dus zojuist een bug in de M532 software ontdekt hebt.
The Force is strong :P , zal OBN even mailen.

Ik vind het uitzending gemist pakket behoorlijk ruk trouwens. Ik vertrek: staat er niet op, Help mijn man is klusser: staat er niet op. Kan ik alsnog via de pc kijken ...

[ Voor 16% gewijzigd door VonFoX op 19-06-2011 22:01 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Antwoord OBN over geluid:

De Amino kan maar 1 taal opnemen, te kiezen als volgt: Tijdens een uitzending: de blauwe knop, daarna zie je Audio en Ondertiteling, als de zender het ondersteunt.

Maar hoe dat dan via een geplande opname moet, dat weet ik nog niet. Wel fijn dat OBN via Twitter snel antwoordt!

Update:

De Amino 532 neemt de taal die standaard ingesteld staat op.

[ Voor 10% gewijzigd door VonFoX op 20-06-2011 09:56 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja probleem is alleen dat je bij Cartoon Network volgens mij helemaal geen taal kan kiezen met de blauwe knop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Dat kan ik vanavond pas testen, moet nu werken ;w

Tip: via Instellingen - Algemeen - Audio/Ondertitel de optie op "aan in minigids" zetten, daarna kun je de taal kiezen

[ Voor 54% gewijzigd door VonFoX op 20-06-2011 11:58 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
Vandaag hij de helpdesk van ONE geklaagd over de trage EPG (scrollen).
Zij zeggen dat dit niet aan de Amino zelf ligt maar aan het feit dat via het internet op dit moment te traag de gegevens worden binnengehaald (te trage verbinding). Ze hebben hiervoor een melding neergelegd bij Glashart zodat er een update voor kan worden uitgebracht.
Volgens mij speelt dit probleem ook al een hele tijd bij b.v. XMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VonFoX schreef op maandag 20 juni 2011 @ 10:55:
Dat kan ik vanavond pas testen, moet nu werken ;w

Tip: via Instellingen - Algemeen - Audio/Ondertitel de optie op "aan in minigids" zetten, daarna kun je de taal kiezen
Ja dat weet ik maar volgens mij kreeg ik bij Cartoon Network dan alsnog die mogelijkheid niet, zal het vanavond nog eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Die Tip kreeg ik van OBN via Twitter; ik heb het nog niet kunnen checken.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik heb die instelling aangezet, maar kon nergens vinden dat ik het audiospoor kan veranderen. Heb ook alle kleuren geprobeerd.
Iemand meer succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Nee, dat werkt niet. Ik laat het OBN weten.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee hier inderdaad ook niet, had ik het toch goed gezien :) Wel apart dan dat die keuze er niet is, dat het tijdens het kijken Nederlands is en dat de amino Engels opneemt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:02
Misschien neemt de Amino allebei op, daar ging ik eigenlijk van uit, dat hij de hele stream opneemt zonder daar losse sporen uit te demuxen. Alleen bij het afspelen heb je kennelijk net zo veel keus als bij het live kijken - namelijk geen, momenteel - en maakt hij zelfs een andere geforceerde keuze, om onduidelijke redenen. Het zou dan dus kunnen dat je na een software update die het mogelijk maakt dat wel alle aanwezige geluidssporen selecteerbaar zijn (hopelijk komt die er), ook in je bestaande opnames de gewenste taal alsnog kan kiezen.

EDIT: Ik spreek nu wel tegen wat OBN zelf zei over "De Amino kan maar één taal opnemen", realiseer ik me nu. Dus wellicht klopt dit niet. Misschien kan iemand het testen bij een kanaal waarbij je wel al via de blauwe knop iets kan kiezen (Arte?), of je ook echt invloed kan hebben op welke taal opgenomen en daarna afgespeeld wordt, en of je dan ook bij het afspelen niet meer kunt kiezen. Heb zelf nog geen opneem-Amino, vandaar.

[ Voor 28% gewijzigd door odo966 op 20-06-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

IK heb getest met blauwe knop; maar die doet niets. :'(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Er zijn zenders waar die wel al werkt, hoor, al zijn het er niet veel. Probeer eers ARTE, kanaal 222. Je moet dan eerst eventueel op 'OK' drukken zodat de infobalk onder in beeld staat, dan op 'blauw' en vervolgens kun je met 'pijltje omhoog' naar de settings die daar als het goed is verschijnen. In het geval van ARTE zijn dat zowel beeld- (HD/SD) als geluidskeuzes (Dui/Fra), waarbij de HD en SD versies meestal zelfs verschillende programma's tonen. (Hiermee lijkt het overigens wel overbodig geworden dat ARTE op twee kanaalnummers, 222 en 224 wordt doorgegeven, voorheen werkte de blauwe knop nog niet voor het kiezen, en had je op het ene nummer Duits en op het andere Frans.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Bij ARTE werkt het wel ja, maar bij CN niet.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

ik222 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:26:
Nee hier inderdaad ook niet, had ik het toch goed gezien :) Wel apart dan dat die keuze er niet is, dat het tijdens het kijken Nederlands is en dat de amino Engels opneemt :P
In de mozaïek is CN ook in het Engels. Maar als je dan naar die zender zapt, dan is die weer in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 11:22
Hebben mensen hier ook last van het wegvallen van het IPTV signaal? Al twee dagen last ervan dat tijdens het zappen kanalen niet kunnen worden ingeladen. Na uit/inschakelen werkt alles weer netjes...

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Niellie41 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:06:
[...]

In de mozaïek is CN ook in het Engels. Maar als je dan naar die zender zapt, dan is die weer in het Nederlands.
Als je de eigenscahppen van de Cartoon Network stream bekijkt, is Engels het eerste audiospoor en Nederlands het tweede:
Audio #1
ID                               : 1002 (0x3EA)
Language                         : English

Audio #2
ID                               : 1003 (0x3EB)
Language                         : Dutch

Wellicht is de Amino tv-kijk-interface specifiek geconfigureerd om Nederlands te geven, maar pakken alle andere methodes (mozaïek, Amino-opname) nog klakkeloos het eerste audiospoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
odo966 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:34:
[...]

Als je de eigenscahppen van de Cartoon Network stream bekijkt, is Engels het eerste audiospoor en Nederlands het tweede:
Audio #1
ID                               : 1002 (0x3EA)
Language                         : English

Audio #2
ID                               : 1003 (0x3EB)
Language                         : Dutch

Wellicht is de Amino tv-kijk-interface specifiek geconfigureerd om Nederlands te geven, maar pakken alle andere methodes (mozaïek, Amino-opname) nog klakkeloos het eerste audiospoor.
Niet wellicht. Dit is gewoon zo geconfigureerd.
Als je de 'index.xhtml' pagina bekijkt (de pagina waarin onder andere al je beschikbare kanalen geconfigureerd worden) zie je voor Cartoon network het volgende:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
                c.push("cartoon");
                b = 151;
[...KNIP...]
                if (!s) {
                    a = {};
                    a.e = "igmp://233.##.##.##:1###";
                    a.aa = [{
                        U: "1003"
                    }];
                    B[b].c.push(a)
                }
                if (s == "wba") {
                    a = {};
                    a.e = "igmp://224.##.##.##:7###;rtpskip=yes";
                    B[b].c.push(a)
                }

De code is door een obfuscator gehaald (door Glashart) maar je kan duidelijk zien dat in 'a.aa' de beschikbare taal gezet wordt (voor de niet WBA kijkers dan).

Bij de twee arte's zie je het volgende (de HD code heb ik weggeknipt want deze bevat identieke data):
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
                c.push("arte");
                b = 222;
[...KNIP...]
                if (!s) {
                    a = {};
                    a.e = "igmp://239.##.##.##:1###";
                    a.aa = [{
                        U: "243",
                        fa: "de_DE"
                    }, {
                        U: "233",
                        fa: "fr_FR"
                    }];
                    B[b].c.push(a)
                }
                if (s == "wba") {
                    a = {};
                    a.aa = [{
                        U: "1125",
                    }, {
                        U: "2125",
                        fa: "fr_FR"
                    }];
                    a.q = 1;
                    a.o = {
                        b: "Teletekst",
                        p: 1
                    };
                    B[b].c.push(a)
                }

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
                c.push("arte_fr");
                b = 224;
[...KNIP...]
                if (!s) {
                    a = {};
                    a.e = "igmp://239.##.##.##:1###";
                    a.aa = [{
                        U: "243",
                    }, {
                        U: "233",
                        fa: "fr_FR",
                        Yc: true
                    }];
                    B[b].c.push(a)
                }
                if (s == "wba") {
                    a = {};
                    a.aa = [{
                        U: "1125",
                    }, {
                        U: "2125",
                        fa: "fr_FR",
                        Yc: true
                    }];
                    a.q = 1;
                    a.o = {
                        b: "Teletekst",
                        p: 1
                    };
                    B[b].c.push(a)
                }

Hier zie je dat in 'a.aa' twee talen weggezet worden (ook voor de WBA-ers). Verder zijn de twee kanalen identiek, behalve dus de volgorde van de talen.

Wat er dus blijkbaar gebeurd is dat ze een standaard keuze voor je maken (begrijpelijk) maar dat ze gelijk kiezen bij welke talen je niet kan (bij Cartoon network dus). Ik verwacht dat dit gedaan is om het 'eerlijk' te houden met de WBA-ers die alleen maar de Nederlandse stream hebben (getuige het niet opgeven van een taalkeuze daar).

Ik denk dat de twee Arte kanalen er zijn als 'legacy' om Amino's die geen keuzemenu hebben voor de talen van dienst te zijn en/of omdat een extra entry in het menu toch niets kost (zijn immers dezelfde multicast streams) en dat makkelijker is voor de minder technische klanten.

De opnamefunctie van de Amino gebruikt deze index pagina niet om zaken af te spelen. Immers, opnames hoeven helemaal niet bij je huidige zenderpakket te horen. En dan pakt hij dus standaard de 1e stream zonder je een keuze te geven voor de tweede.

Pro-tip voor de echte Tweaker: Wil je bij Catroon network een taal kunnen kiezen, dan zul je de index.xhtml pagina moeten aanpassen (bijvoorbeeld met een transparante proxy tussen je Amino en het netwerk). Of je gebruikt een HTPC, want die kan gewoon vrij kiezen ;)

[ Voor 1% gewijzigd door ShadowLord op 21-11-2011 10:21 . Reden: IP's onleesbaar gemaakt ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
E-mail eruit en de verbinding ubertraag. En natuurlijk net op een moment dat je serieuze zaken moet regelen.
Communicatie vooraf via e-mail blijft een probleempunt bij Onsnet.
Ja.. nu staat het op de website, maar daar heb ik nu niet veel meer aan.

[ Voor 70% gewijzigd door Paquito op 21-06-2011 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Paquito schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 02:24:
E-mail eruit en de verbinding ubertraag. En natuurlijk net op een moment dat je serieuze zaken moet regelen.
Melding staat er al vanaf 14 juni op zo te zien.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:46
Wagij schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:13:
[...]

Melding staat er al vanaf 14 juni op zo te zien.
Ja maar hoe vaak kijk jij op die website als je eenmaal aangesloten bent?
Overigens doet OBN het nog best netjes, een week voor onderhoud, Tweak zetten het er vaak een dag van tevoren op.
Persoonlijk zou ik ook graag een storings- en onderhouds mailinglist of zo zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ze reageren wel snel via Twitter; maar ik kom niet verder 8)7

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
VonFoX, het is niet mogelijk om bij een opname een andere taal te kiezen of in te stellen zoals Shadowlord hierboven uiteengezet heeft.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Paquito schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 02:24:
Zowel email als internet @Onsneteindhoven 100% Snelheid is gewoon ook 100% (11,2MB/s met Sabnzbd)
(zeg ik er wel bij dat ik gebruik maak van Googles openDNS servers 8.8.8.8 en 8.8.4.4 ipv die brakke dingen van Onsnet zelf)
Waar zit jij Paquito ?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ja duidelijk, en het staat op de lijst. Dan weet ik genoeg :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Bedankt voor het kijkje in het indexbestand, ShadowLord. Ik heb het zelf nog niet zo opgezet dat ik deze kan capturen; kan momenteel alleen op de computer via mijn router streams joinen mits de Amino al op dezelfde zender is afgesteld.
ShadowLord schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 00:14:
[...]
De opnamefunctie van de Amino gebruikt deze index pagina niet om zaken af te spelen. Immers, opnames hoeven helemaal niet bij je huidige zenderpakket te horen. En dan pakt hij dus standaard de 1e stream zonder je een keuze te geven voor de tweede.
Het antwoord dat VonFoX van de helpdesk kreeg suggereerde wel dat het vantevoren met de blauwe knop kiezen van een taal invloed zou hebben op de opname. (Ze zeiden zelfs dat hij ook echt maar één taal opneemt, wat zou betekenen dat hij de overige sproren daadwerkelijk zou weglaten uit de opname er bij afspelen al helemaal geen keuze meer denkbaar is, maar het zou natuurlijk kunnen dat deze uitspraak een simplificatie van de werkelijkheid is.) Dit zou iemand bij ARTE eens moeten testen: een stukje Frans en een stukje Duits opnemen en kijken of je dan ook steeds de betreffende taal teruggespeeld krijgt. Ik ben benieuwd, heb zelf nogmaals geen recorder-Amino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens neemt de amino gewoon de hele stream op inclusief alle aanwezige geluid en ondertiteling sporen, zie in elk geval geen enkele reden waarom de amino streams zou gaan demuxen tijdens het opnemen. Echter er is momenteel simpelweg geen functionaliteit geimplementeerd om deze sporen achteraf te kiezen. Daarnaast is dus blijkbaar bij het terugkijken ook niet aangegeven welk spoor de amino moet pakken (zoals dat bij live kijken wel zo is en waardoor je dan NL krijgt). En daarom pakt de amino PVR bij terugkijken gewoon altijd audio #1 en subtitle #1, in het geval van CN is dat dan Engels zoals de code van Shadowlord laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
In dat geval is het antwoord van de helpdesk nog minder waard dan ik al dacht:

- "hij neemt maar één taal op" (ze bedoelen hij speelt maar één taal af)
- "je kan kiezen met de blauwe knop" (helaas, kan bij CN nog niet, eigenlijk alleen nog maar bij ARTE)

Zover was ik al, maar jij zegt nu dat zelfs dat laatste voor opnames onbruikbaar is. Kortom er was van dat helpdeskantwoord eigenlijk geen woord wat ergens op sloeg. 8)7

(Ik houd een slag om de arm totdat iemand een ARTE-opname in een taal naar keuze krijgt teruggespeeld, maar ik ben bang dat je waarschijnlijk gelijk hebt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 11:01
Heb momenteel issues met verbinding in Nuenen (sinds ~10.00u vanochtend). Zijn er meer 'slachtoffers'? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
odo966 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:24:
In dat geval is het antwoord van de helpdesk nog minder waard dan ik al dacht:
Nouja wat de helpdesk zegt komt uiteindelijk natuurlijk op hetzelfde neer en klopt ook wel vanuit gebruikers oogpunt. Enige wat niet klopt is dat er bij CN helemaal geen keuze is momenteel maar dat geven ze in hun laatste bericht ook toe. Zelfs hoe het technisch werkt kan ik ook niet 100% zeker weten want dan zou je de inhoud van de amino harddisk moeten bekijken, ik zeg alleen dat het mij zeer onwaarschijnlijk lijkt dat de amino de stream container gaat demuxen bij het opnemen. Ik zou simpelweg niet weten waarom ze dat zouden doen.

Wat er bij Arte gebeurt durf ik niet met zekerheid te zeggen, zal dat als ik tijd heb straks eens testen op mijn M532. Als ons vermoeden klopt zouden zowel Arte Duits als Arte Frans in dezelfde taal moeten zijn na het opnemen, ongeacht de keuzes met de blauwe knop.

Voor de rest dat het kiezen tijdens live kijken nog maar op een zeer beperkt aantal zenders werkt was al langer bekend. Ook hier is dat overigens puur een beperking van de amino, op de HTPC kun je namelijk zien dat heel veel zenders al meerdere geluid en/of ondertiteling sporen hebben.

@EnigmA-X: Mijn lijn in Valkenswaard is nog up in elk geval want ik luister op dit moment muziek over VPN vanaf mijn thuisserver.

[ Voor 22% gewijzigd door ik222 op 21-06-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Ze geven nu inderdaad ook toe dat de blauwe knop voor opnames niet van toepassing is, zie ik:

(Bron: Twitter/OBN_Webcare deel 1 deel 2)
Met de blauwe knop kun je bij sommige uitzendingen de taal kiezen. Bij opnames krijg je automatisch de originele taal die meegezonden wordt. Vooralsnog is opnemen in een andere taal dus niet mogelijk.
En "de originele taal die meegezonden wordt" is dus hun term voor het eerste audiospoor. Ik denk dat we de uitkomst van een eventuele test op ARTE nu wel kunnen voorspellen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

EnigmA-X schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:07:
Heb momenteel issues met verbinding in Nuenen (sinds ~10.00u vanochtend). Zijn er meer 'slachtoffers'? :)
Hier (Eindhoven) nog steeds alles 100%:
code:
1
2
3
4
5
ftp> get 100mb.bin
200 PORT command successful
150 Opening BINARY mode data connection for 100mb.bin (104857600 bytes)
226 Transfer complete.
ftp: 104857600 bytes ontvangen in 9,08 seconden 11548,19 kB/s.

Ook bij mijn ouders (Geldrop) alles hunky-dori:
code:
1
2
3
4
5
ftp> get 100mb.bin
200 PORT command successful
150 Opening BINARY mode data connection for 100mb.bin (104857600 bytes)
226 Transfer complete.
ftp: 104857600 bytes received in 12,06Seconds 8693,22Kbytes/sec.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Grappig is wel dat als je bv live tv pauzeert op CN, dat je dan wel Nederlands te horen krijgt :+

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
http://www.onsbrabantnet....uistert-naar-haar-klanten
http://www.onsnetnuenen.n...uistert-naar-haar-klanten

RTL Duitsland en Travel Channel komen erbij op analoog/DVB-C; NHK World en Al Jazeera gaan eruit (Travel Channel per 1/7, RTL nog niet bekend).

Neem aan dat dit ook voor Eindhoven misschien wel moet gelden, al staat er bij ONE nog niets op de site.

Hiermee zou wel weer de situatie ontstaan dat een IPTV-pluspakketzender (RTL Dui) in het open coaxpakket komt. Dit was net afgelopen met het verdwijnen van BBC World News van coax op 1/6 (bij terugkeer BBC1/2). Het voelde altijd een beetje raar voor IPTV non-pluspakkethouders dat er net die ene zender is waarvoor je naar coax moet schakelen, terwijl daar verder normaal niks op zit wat je niet met je Amino kunt zien.

Tevens meldt OBN een nieuwe dienst Voicemail2Email:
http://www.onsbrabantnet.nl/nieuws/nieuw-voicemail2email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Misschien een idee RTL naar het basispakket te verschuiven, en het pluspakket met bijvoorbeeld Kabel 1 uit te breiden? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Ik merk nu dat alle kanaalnummers 4-cijferig worden weergegeven in de IPTV-interface. Dit was toch altijd 3-cijferig? Overal is een nul voor gekomen.

Zou er een grote zenderuitbreiding op komst zijn? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
En de iconen van de kanalen zijn erg verbeterd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Wie weet is dit een voorbereiding voor 1-999 TV en vanaf 1000 de radiozenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
Als ik de Amino 532 met de knop op het apparaat zelf uitschakel (rode lampje blijft branden) blijft de harde schijf doorlopen. Is dit normaal (slijtage harde schijf, stroomverbruik)?

De helpdesk zegt dat het misschien de ventilator in het apparaat is die ik hoor maar volgens mij zit er helemaal geen ventilator in de Amino! :? Je kunt ook door de bovenkant de harde schijf rechts vooraan zien zitten en daar hoor ik hem ook lopen.

Verder nog een vraagje; kunnen meer mensen niet opnemen van Canvas. Ik krijg alleen opnames met zwart beeld.

[ Voor 52% gewijzigd door sanderrink op 24-06-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer mensen waarbij IPTV er momenteel compleet uit ligt? De amino's geven de melding "The network is not providing the services required for this set-top box" Gisteravond werkte het nog prima overigens.

Valkenswaard zit ik overigens.

/Edit: Fixed door even 10 minuten de switch voor IPTV van de stroom te halen.

[ Voor 33% gewijzigd door ik222 op 26-06-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
ik222 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 09:52:
Meer mensen waarbij IPTV er momenteel compleet uit ligt? De amino's geven de melding "The network is not providing the services required for this set-top box" Gisteravond werkte het nog prima overigens.

Valkenswaard zit ik overigens.

/Edit: Fixed door even 10 minuten de switch voor IPTV van de stroom te halen.
Ja, maar (hier in ieder geval) deed het hele internet het niet. Ook niet na een reboot van de router enz...

Nu wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgerwen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06-2024
sanderrink schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:45:
Als ik de Amino 532 met de knop op het apparaat zelf uitschakel (rode lampje blijft branden) blijft de harde schijf doorlopen. Is dit normaal (slijtage harde schijf, stroomverbruik)?

De helpdesk zegt dat het misschien de ventilator in het apparaat is die ik hoor maar volgens mij zit er helemaal geen ventilator in de Amino! :? Je kunt ook door de bovenkant de harde schijf rechts vooraan zien zitten en daar hoor ik hem ook lopen.

Verder nog een vraagje; kunnen meer mensen niet opnemen van Canvas. Ik krijg alleen opnames met zwart beeld.
Volgens mij kun je de schijf beter laten draaien dan steeds starten en te stoppen.
Het probleem bij Canvas is bekend. Eigenlijk gaat het over 1080i opnames. Ik hoorde dat er volgende week een software update komt waarbij het probleem verholpen zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
720p opnames bedoel je dan denk ik? De Nederlandse zenders zijn namelijk 1080i en daarbij werkt opnemen prima. Canvas is 720p...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
yannickie111 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:20:
[...]

Ja, maar (hier in ieder geval) deed het hele internet het niet. Ook niet na een reboot van de router enz...

Nu wel weer.
In Uden lag ook sinds ongeveer 06:00 alles plat, om 12:00 uur wakker en PacketFront van stroom af, daarna was alles weer OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat de nieuwe Animo alleen opneemt als deze is ingeschakeld.
Vanuit Standby opnemen is steeds geheel zwart !!
Wel staat deze dan netjes bij opgenomen programma's, maar niets te zien.
Normaal ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 22:21:
Klopt het dat de nieuwe Animo alleen opneemt als deze is ingeschakeld.
Vanuit Standby opnemen is steeds geheel zwart !!
Wel staat deze dan netjes bij opgenomen programma's, maar niets te zien.
Normaal ??
Opnames werken hier gewoon vanuit standby. Tenminste op de 10 belangrijkste HD kanalen werkt alles gewoon goed, ook vanuit standby. Van de overige kanalen neem ik nooit iets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Ik heb geen beeld op één HD bij IDTV. Canvas HD hakkelt nogal. Als ik bij één HD kies voor standaard dan kan ik wel kijken...

Meer mensen die daar last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja hier ook, zal dus wel aan de bron liggen.

Dat kiezen tussen SD en HD komt trouwens op steeds meer zenders beschikbaar, sinds vandaag is het ook bij de 4 Eredivisie Live kanalen mogelijk zie ik. Eerder was het al beschikbaar op ARD HD, ZDF HD, Een HD, Canvas HD en Arte HD.

[ Voor 73% gewijzigd door ik222 op 30-06-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Misschien zijn ze toch nog bezig betere streams in werking te krijgen voor één/Canvas HD, in plaats van de kleine-7-Mbit KPN-achtige versies (zie Nick39 in "XMS Glasvezel ervaring - XII").

Op Canvas HD (de enige van de twee die het momenteel dus doet, één HD staat op zwart) zie ik op dit moment overigens geen "KPN" meer in het publisher veld staan, deze is nu leeg. Verder lijkt de stream echter niet veranderd qua bitrate of wat dan ook, nog steeds constant onder de 7 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Oh, en het beeld op Comedy Central Family hapert ook enorm. Gaat weer lekker bij Glashart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• More-Is
  • Laatst online: 09-08 14:31
Worden nog steeds alleen de M532's uitgeleverd, of zijn ze al aan de 540's begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag contact gehad met OBN Veldhoven: Het is hen bekend dat enkele buitenlandse zenders niet opgenomen kunnen worden (alleen zwart), wordt thans door de technische dienst onderzocht. Rustig afwachten op weer een incompleet product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
More-Is schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 02:07:
Worden nog steeds alleen de M532's uitgeleverd, of zijn ze al aan de 540's begonnen?
Van wat ik heb begrepen voorlopig nog alleen M532's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• More-Is
  • Laatst online: 09-08 14:31
db I Delirium schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:27:
Van wat ik heb begrepen voorlopig nog alleen M532's
Dan moet ik dus nog even geduld hebben... ;)
Jammer dat je die dingen zelf niet kunt kopen. Welke particulier Tweaker koopt nog een EOL product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:44
odo966 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:43:
RTL Duitsland en Travel Channel komen erbij op analoog/DVB-C; NHK World en Al Jazeera gaan eruit (Travel Channel per 1/7, RTL nog niet bekend).
Ze zijn weer eens lekker professioneel bezig bij OBN/ Glashart.
Het is nimiddels 1-7, maar helaas nog geen Travel Channel. Volgens de helpdesk heeft Glashart het niet voor elkaar gekregen om deze zender per vandaag door te geven. Wanneer dit dan wel lukt is onduidelijk. Stelletje amateurs.

Helaas zijn ze ook weer eens vergeten hierover te communiceren. Op de site staat zelfs nogsteeds de datum van 1 juli.

'OnsBrabantNet luistert naar haar klanten'... geloven ze het zelf? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
denan in "XMS Glasvezel ervaring - XII"
[...]
- De zender Travel Channel is toegevoegd aan het ATV pakket Eindhoven en
omgeving (behalve Eindhoven zelf) op kanaal 59+, frequentie 776 Mhz.
[...]
Het geldt dus toch niet voor ONE, alleen de rest van de Brabantse Onsnetten. Misschien dat er in de stad meer doelgroep voor de Arabischtalige Al Jazeera zit, zodat het niet voor de hand ligt om deze te schrappen voor Travel Channel, zoals nu gaat gebeuren in wat ik maar even de dorpen zal noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Is er bij anderen ook €250,= afgeschreven voor de Animo HD-recorder ipv het actie tarief van €150,=?

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OnsDenis schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:47:
Is er bij anderen ook €250,= afgeschreven voor de Animo HD-recorder ipv het actie tarief van €150,=?
Heb je wel je A130m ingeruild dan? Want alleen dan was het 150 euro, als je hem extra besteld hebt is hij gewoon 249.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
ik222 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:47:
[...]

Heb je wel je A130m ingeruild dan? Want alleen dan was het 150 euro, als je hem extra besteld hebt is hij gewoon 249.
Bijna 100 euro voordeel op HD-recorder
Interactieve Televisie + HD-recorder = genieten geblazen. Kijk voortaan tv in hd-kwaliteit, neem live op en pauzeer een programma wanneer u dat wilt. Bestel de HD-recorder vóór 30 juni, dan ontvangt u 99 euro korting.

Dit is wat er in de nieuwsbrief staat. Ik ben een nieuwe klant, dus ik heb niets in te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja als nieuwe klant zou je hem inderdaad normaal ook voor 150 moeten krijgen zoals ook te lezen is op de site van OBN. Je kunt denk ik het beste even een mailtje sturen of bellen. Denk dat het dan gewoon opgelost gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
Ik ben van plan om binnenkort te stoppen met IDTV bij ONE. (i.v.m. aanschaf satelliet)
Nu blijf ik met de Amino 130m zitten.
Wat kan ik er nog mee ??
Mogelijkheid om te verkopen ??
(zijn de abonnementen zonder decoder los verkrijgbaar ??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
Moost01 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 18:57:
Ik ben van plan om binnenkort te stoppen met IDTV bij ONE. (i.v.m. aanschaf satelliet)
Nu blijf ik met de Amino 130m zitten.
Wat kan ik er nog mee ??
Mogelijkheid om te verkopen ??
(zijn de abonnementen zonder decoder los verkrijgbaar ??)
Misschien heb ik wel interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Gaat zo'n 130 gewoon werken dan? Als dat niet bij OBN geregistreerd staat. Bij UPC huur je de decoder; maar aangezien je bij OBN eigenaar bent, blijf je wel met dat ding zitten als je geen klant meer bent.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
Sinds vanmorgen heb ik oa RTL4 in HD, maar ik heb geen HD pakket.
Foutje of is er iets veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
OnsDenis schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 12:13:
Sinds vanmorgen heb ik oa RTL4 in HD, maar ik heb geen HD pakket.
Foutje of is er iets veranderd?
Zie: nieuws: Glashart brengt Buienradar en RTL HD-zenders naar digitale tv
De zenders RTL4 HD, RTL5 HD, RTL7 HD en RTL8 HD zullen vanaf 5 juli onderdeel gaan uitmaken van het basispakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
Door Alexander01, maandag 4 juli 2011 17:43

Ze moeten wel want directe concurrent Ziggo doet het ook. En waarschijnlijk is dit nog pas het begin want als ze qua prijs/prestatie een beetje concurrerend willen blijven met Ziggo's basispakket zullen bij Glashart op DVB-C ook de HD-simulcasts moeten gaan doorgeven van de 10 Nederlandse zenders.
Hopelijk gaan ze dat doen.
Dan blijft het analoge/DVB-C pakket interessant.
Nu betaal ik voor de digitale nederlandse zenders 3 keer, 1x analoog/DVB-C, 1x IPTV basis, 1x HD pakket.
Mede omdat je verplicht bent om het analoge/DVB-C af te nemen bij een abonnement op IPTV. (?????)
Kan er toch maar 1 tegelijk kijken op 1 tv. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil dat zeggen dat ik met mijn DVB-C nu RTL in HD kan krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ze nu mee zijn begonnen is om de Nederlandse HD zenders in het basispakket te stoppen bij IPTV. Alleen is dat nog steeds niet genoeg om concurrerend te zijn met Ziggo. De HD-zenders van de SBS groep volgen later nog neem ik aan, maar om echt concurrerend te zijn met Ziggo zullen ze ook het gemist pakket permanent gratis moeten maken bij IPTV en zullen ze tevens bij het DVB-C signaal ook de HD-simulcasts van de Nederlandse zenders moeten gaan doorgeven. Dan wordt Glashart Media's € 16,50 basispakket qua prijs/prestatie verhouding ook weer wat concurrerender met Ziggo's € 16,95 basispakket. Daarnaast houd IPTV met de gratis 'gemist diensten', de grotere zenderpakketten met meer HD-zenders en de interactieve functionaliteit dan nog steeds voldoende meerwaarde.

Zie begin discussie hier: Verwijderd in "XMS Glasvezel ervaring - XIII"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:36:
Wil dat zeggen dat ik met mijn DVB-C nu RTL in HD kan krijgen ?
Nee dat gaat niet, voor HD heb je echt IPTV nodig. DVB-C is alleen maar de 39 basiszenders in SD.

@Alexander: Je moet het Ziggo basispakket vergelijken met het OBN IPTV basispakket, niet met DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, maar de consument die kijkt niet zo. Die gaat kijken naar de beste prijs/prestatie :)
En dan blijft het gewoon een feit dat GHM's Analoge/DVB-C pakket te wensen overlaat ten opzichte van Ziggo's Analoge/DVB-C pakket dat ongeveer hetzelfde kost. IPTV heeft wel meer zenders dan Ziggo's basispakket, maar dan wordt het in totaal ook een paar euro duurder. Analoog/DVB-C is qua prijs echter ongeveer hetzelfde en bied gewoon veel minder dan Ziggo's basispakket. Dus dat zouden ze wel recht moeten trekken vind ik. Niet met meer zenders, maar wel met minimaal de HD-simulcasts van de Nederlandse zenders. IPTV kan dan ook weer iets aantrekkerlijker en concurrerender gemaakt worden door het 'gemist pakket' permanent gratis te maken.

nieuws: Ziggo voegt meer hd-zenders toe aan basispakket
Het TV Standaard-pakket gaat 16,95 euro per maand kosten en biedt 60 digitale tv-zenders en 12 hd-zenders. In dit pakket zijn naast Nederland 1, 2 en 3 voortaan ook de zenders van RTL en SBS in hd-kwaliteit opgenomen. Verder zijn National Geographic en Eurosport zowel in sd als hd te bekijken. Naast de hd-zenders biedt Ziggo voortaan ook zonder extra kosten toegang tot TV Gemist waarin Uitzending Gemist, RTL Gemist en SBS/Net5 Gemist zijn opgenomen. Het programma-aanbod op TV Gemist is tot tien dagen terug te bekijken.

Dus voor €16,95 heb je straks naast 60 SD-zenders, de 10 Nederlandse HD-zenders en Eurosport HD ook nog National Geographic HD in het basispakket. En daar bovenop kun je nog tot 10 dagen uitzendingen terugkijken van de Nederlandse zenders. Dat Ziggo National Geographic HD in het basispakket heeft weten te krijgen is overigens opmerkelijk en echt netjes wat mij betreft!

Glashart Media's €16,50 basispakket heeft tot nu toe enkel 39 SD zenders, dus ze zullen echt minimaal de HD-simulcasts van de 10 Nederlandse zenders moeten gaan doorgeven, willen ze dit basispakket enigsinds concurrerend houden. Extra zenders zullen ze overigens niet gaan doorgeven via DVB-C (en dat is ook niet nodig wat mij betreft) omdat ze bij meer dan 39 zenders 20 cent extra per aansluiting aan BUMA-rechten moeten gaan betalen. Dus de enige mogelijkheid om dit basispakket te upgraden is om HD-simulcasts van de huidige zenders door te gaan geven.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee hoor. Analoog + DVB-C kost in de nieuwe pakketstructuur nog maar 9,95 geloof ik (zie startpost). En dan 4,95 erbij voor IPTV en dan kom je lager uit dan 16,95 en heb je ongeveer hetzelfde aanbod. Oke de SBS zenders en NG in HD zitten er dan niet bij maar daarvoor in de plaats zijn er wel andere HD zenders die bij GHM in het basispakket zitten. In de oude situatie zou je op 13,95 + 4,95 komen waarmee je een fractie duurder uitkomt maar dat is echt te verwaarlozen.

In elk geval is Analoog / DVB-C + IPTV basis vs Ziggo basis een stuk betere vergelijking dan analoog / DVB-C vs Ziggo basis.

Uitzending gemist laat ik even buiten beschouwing aangezien dat nu dus in elk geval tot 31-12 ook gratis is bij OBN / GHM.

[ Voor 21% gewijzigd door ik222 op 07-07-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 18:39:
Nee hoor. Analoog + DVB-C kost in de nieuwe pakketstructuur nog maar 9,95 geloof ik (zie startpost).
Kun je me 1 voorbeeld geven voor wie dit in de praktijk merkbaar is geweest?

1. De bestaande klanten hebben dit nooit op hun maandelijkse factuur gemerkt.
2. Nieuwe klanten kunnen geen los TV abonnement meer nemen. Deze zijn VERPLICHT om een Internet abo erbij te pakken (zie de Pakket Configurator op de OBN site) en juist die Internet abo's zijn met de nieuwe pakketstructuur dus duurder geworden (waarschijnlijk om de lagere TV prijs te compenseren). Ook als je die pakketkorting erbij optelt is het nog steeds een paar euro duurder.

Al met al is die verlaging van € 13.95 naar € 9,95 dus een wassen neus geweest.
€ 6,95 bedoel je.
Omdat OBN/ONE/ONN Analoog/DVB-C onder de standaard GHM prijs van € 16.50 aanbied hebben ze dat bij IPTV weer gecompenseerd door die een paar euro duurder te maken ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja als je naar de totaalpakketten gaat kijken dan moet je bij Ziggo ook naar de totaalpakketten kijken. Hoe de vergelijking dan precies uitpakt weet ik zo niet en heb geen zin om dat helemaal uit te zoeken. 4,95 klopt inderdaad niet dat moet 6,95 zijn maar dat veranderd de rest van mijn post niet. De conclusie blijft dat je een paar variabelen hebt die iets verschillen (prijs en aantal zenders) maar dat het uiteindelijk gewoon prima vergelijkbaar is als je maar de juiste pakketten naast elkaar legt.

Overigens nog even los van het feit dat Ziggo ook slechts in een gedeelte van het OBN gebied te leveren is (hier in Valkenswaard hebben we bijvoorbeeld UPC en daar wil je al helemaal niet mee vergelijken).

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 07-07-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de officiële GHM en Ziggo prijzen van de TV pakketten naast elkaar legt (even niet die custom prijzen van OBN) :

GHM Analoog/DVB-C: € 16,50 = 39 SD zenders
Ziggo Analoog/DVB-C: € 16,95 = 60 SD zenders + 12 HD zenders + 10 dagen terugkijken
GHM Analoog/DVB-C + IPTV: € 21,45 = 81 SD zenders + 14 HD zenders.

Al met al is het IPTV basispakket van GHM dus in totaliteit iets duurder dan Ziggo's basispakket. Je krijgt daar dan wel weer 21 SD zenders en 2 HD zenders extra voor. IPTV is dus op zich wel redelijk, maar als het 'gemist pakket' gratis wordt is het meer in verhouding met Ziggo.

Echter bij GHM's € 16,50 Analoge/DVB-C basispakket is het dus wel echt ondermaats in vergelijking met Ziggo's € 16,95 basispakket. Daar zullen ze toch iets aan moeten doen om concurrerend te blijven.

UPC of Ziggo gebied maakt overigens niet uit, want Glashart Media moet met beide concurreren en hanteert in alle glasvezel gebieden dezelfde prijzen (terecht ook, anders wordt het oneerlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
[b][message=36365095,noline]
Overigens nog even los van het feit dat Ziggo ook slechts in een gedeelte van het OBN gebied te leveren is (hier in Valkenswaard hebben we bijvoorbeeld UPC en daar wil je al helemaal niet mee vergelijken).
De pakketten kan je gerust vergelijken, maakt volgens mij niet veel uit. Als je afzonderlijk kijkt (TV, internet, telefonie) ben je duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harrytasker schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 18:44:
[...]

De pakketten kan je gerust vergelijken, maakt volgens mij niet veel uit. Als je afzonderlijk kijkt (TV, internet, telefonie) ben je duurder uit.
Nou ja UPC is wat de structuur betreft een iets ander verhaal aangezien die de mediaboxen of CI+ modules verhuren. Daarmee kom je maandelijks sowieso duurder uit maar heb je wel minder eenmalige kosten. De pakketprijzen bij UPC kunnen inderaad interssant zijn alleen probleem is dat ze daarin ook weer rare constructies met bijvoorbeeld de CI+ module hanteren. En de mediaboxen van UPC zijn echt dramatisch, ik zeg niet dat de amino's geen bugs bevatten maar ze zijn in elk geval veel en veel beter dan de UPC mediaboxen.

Uiteindelijke prijs van een totaalpakket zal inderdaad wel ongeveer hetzelfde zijn zoals dat eigen tussen alle aanbieders een beetje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Waarom zit dat info kanaal van Glashart op 15? Vind deze redelijk te promiment daar... zie uit naar een systeem waarin we zelf kunnen bepalen welke volgorde en welke kanalen we willen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds dit weekend ipv 100mbit internet ineens nog maar 10mbit(met soms piekje naar 16) iemand die hier ook last van heeft? of ligt het gewoon aan de modem hier(ook grote kans hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 09:54
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:29:
Heb sinds dit weekend ipv 100mbit internet ineens nog maar 10mbit(met soms piekje naar 16) iemand die hier ook last van heeft? of ligt het gewoon aan de modem hier(ook grote kans hoor)
Wat voor router en firmware gebruik je? Ik heb nl ooit een Linksys router gehad met stock firmware met een bug erin agv Upnp bug waardoor na verloop van tijd mijn router steeds trager werd. Na elke reboot was dit weer goed (voor een paar dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarom sowieso even testen met een pc direct aan het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
Ik zag dat de TV-zender Travel op DVB-C erbij is gekomen bij ONE.
Op analoog heb ik deze (nog) niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En vandaag is op IPTV Een HD weer verdwenen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 17:34:
Waar ze nu mee zijn begonnen is om de Nederlandse HD zenders in het basispakket te stoppen bij IPTV. Alleen is dat nog steeds niet genoeg om concurrerend te zijn met Ziggo. De HD-zenders van de SBS groep volgen later nog neem ik aan, maar om echt concurrerend te zijn met Ziggo zullen ze ook het gemist pakket permanent gratis moeten maken bij IPTV en zullen ze tevens bij het DVB-C signaal ook de HD-simulcasts van de Nederlandse zenders moeten gaan doorgeven. Dan wordt Glashart Media's € 16,50 basispakket qua prijs/prestatie verhouding ook weer wat concurrerender met Ziggo's € 16,95 basispakket. Daarnaast houd IPTV met de gratis 'gemist diensten', de grotere zenderpakketten met meer HD-zenders en de interactieve functionaliteit dan nog steeds voldoende meerwaarde.
Nederland 1 HD "test" vrij op DVB-C bij ONE.
Zou het dan toch.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Heeft iemand de grote uitbreiding van radiokanalen al opgemerkt?
Kan nergens terug vinden wanneer deze zijn toegevoegd, maar ze zitten in de kanaalnummer reeks 1000+

Het zijn allemaal themakanalen van een of andere bedrijf waar ik momenteel de naam van kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zijn 50 zenders (1601 t/m 1650) met non stop muziek inderdaad in verschillende thema's. Zie http://www.xlntradio.nl/

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 20-07-2011 15:24 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 50 Laatste