Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:43

Robtimus

me Robtimus no like you

ik222 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:42:
In principe als je hem terugzet naar fabrieksinstellingen en je client pc's op "automatisch netwerkinstellingen verkrijgen" zet werkt internet voor 90% zeker direct via de router. Dan moet je alleen nog even het draadloze gedeelte beveiligen door WPA2 in te stellen.
Tenzij je een vast IP adres hebt aangevraagd en gekregen, dan krijg je geen IP adres meer via DHCP. Ik kon namelijk volgens de brief die volgde op de bevestiging voor mijn vast IP adres maar tot een bepaalde datum een IP adres krijgen via DHCP, daarna moest ik mijn vast IP adres gebruiken.
Poekie McPurrr schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:38:
Werkt de Linksys E4200 ook met OnsNet? Kreeg het zo rap niet gevonden hier :$
Kijk ook even wat de maximale throughput / snelheid is die hij aankan. Sommige routers, vooral de oudere, kunnen de volle 100/100 niet aan. Ik heb zelfs ooit een oude Sitecom router gehad (de DC-200) die gecapt was op 3Mbps... Leuk dan als je overstapt naar een snellere verbinding die 8Mbps geeft. Dat ding was er toen snel uit.

De E4200 belooft in ieder geval 300Mbps dus dat zou geen probleem mogen zijn.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja indien je een vast ip hebt moet je dat natuurlijk instellen. Maar gezien de post ging ik er even vanuit dat de vraagsteller dat niet heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Van de OBN Twitter:

De levering van Amino's met HD recorder is gestart, gisteren zijn de eerste aan TNT aangeboden ^TS

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de M532 ontvangen, met retourenveloppe met antwoordnr. voor de M130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:47:
Vandaag de M532 ontvangen, met retourenveloppe met antwoordnr. voor de M130
Al aangesloten? Hoe bevalt ie tot nu toe? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ja, vertel meer :P

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste indruk is redelijk.
Opstarten, installeren en (formatteren ?) duurde ca. 3 minuten, daarna werkte het goed.
De eerste geprogammeerde opname werd geweigerd want de M532 wilde eerst (weer) formatteren.
Opname was in perfecte kwaliteit.
Een groot nadeel is (of ik lees niet goed) dat series programmeren niet mogelijk is, maar elke dag opnieuw geprogammeerd moeten worden. Misschien kan iemand mij corrigeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Herhaalde opnames zijn inderdaad nog niet mogelijk met de huidige software. Echter dat is dus wel typisch iets wat te maken heeft met die software dus het is prima mogelijk dat men in de toekomst ondersteuning hiervoor in gaat bouwen.

Overigens als mensen zo benieuwd zijn naar evaringen met de M532, kijk dan eens in bijvoorbeeld de XMS topics, daar hebben ze hem namelijk al langer.

[ Voor 24% gewijzigd door ik222 op 25-05-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Lag een briefje in de bus dat ze langs geweest zijn vandaag. Morgen na het werk langs het postkantoor dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

M532 net ontvangen, pakje kwam uit Barneveld.
Update m532 draait.
Eerste opname gedaan, tegelijk andere zender gekeken. Werkt prima. Ook via homeplug. Wel jammer dat het voor en achteruitspoelen in een opname me wel erg doet denken aan het VHS tijdperk, waarom geen jumps van 1, 3, 5, en 10 min bijvoorbeeld.

[ Voor 82% gewijzigd door VonFoX op 25-05-2011 20:35 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M532: Avondje mee gespeeld. 2x zwarte opname gemaakt (Discovery HD), Daarna correcte opname van Ned1.
..Er zit een zwarte streep in de (HD) opname! (precies boven de positie van de afspeel iconen balk, als deze verdwenen is)
Firmware opnieuw geladen, zelfde resultaat (Gladiator).

Instelling 1080i.

Bij "live recording" is deze streep er niet overigens.

Zien anderen dat ook?

De titel balk ziet er overigens ook wat "ongelijk" uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 18:01:
Een groot nadeel is (of ik lees niet goed) dat series programmeren niet mogelijk is, maar elke dag opnieuw geprogammeerd moeten worden. Misschien kan iemand mij corrigeren ?
Ik hoef je niet te corrigeren, want dat is een nog openstaande klacht bij de M532... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
Wat vinden jullie van de prijzen van de recorder?

Aanvragen HD-recorder
Ik wil mijn huidige ontvanger omruilen en koop de HD-recorder voor €150,-
Ik wil mijn huidige HD-ontvanger houden en koop de HD-recorder voor €249,-

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaTiezl schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:06:
Wat vinden jullie van de prijzen van de recorder?

Aanvragen HD-recorder
Ik wil mijn huidige ontvanger omruilen en koop de HD-recorder voor €150,-
Ik wil mijn huidige HD-ontvanger houden en koop de HD-recorder voor €249,-
Kloppen als een bus, alleen niet alle providers willen je oude 130m inruilen (waaronder Lijbrandt bijv), dus heb je daar alleen als nieuwe klant de mogelijkheid om voor bovengenoemde prijs (150 euro) een M532 te kopen of gratis (normaal 99 euro) een 130m te ontvangen bij IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M532:
Kennelijk vanochtend weer nieuwe update, zwarte streep lijkt nu weg.
Opnemen van bv Discovery levert zwart beeld op; NL+commercielen werken wel

Ik heb problemen met het inschakelen van het apparaat. Mijn hele media handel (TV, Harman Kardon, media speler) wordt 's nachts stroomloos gezet dmv hoofdschakelaar, Amino blijft wel onder spanning staan , maar wel stby.

Als ik 's ochtends de spanning er op zet en met de Harmony alles wil inschakelen, wil het video (HDMI) niet doorkomen, pas na power cycle van de Amino heb ik beeld. Met de vorige Amino was dit probleem er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Ik heb de M532 vandaag aangesloten. Nu zit ik met een klein probleem. Ik Instellingen staat deze standaard op "Standaard defenition". Als ik deze overzet naar 1080i/50 dan ziet mijn minigids er niet uit. Het gele gidsbalkje staat lager dan de zendernaam balk.

Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1978
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 10:30
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:07:
Meer mensen die sinds gisteren een kleine verbetering in beeldkwaliteit ervaren?

Beeld lijkt iets strakker, cleaner en vloeiender. Heb het idee dat er minder beeldruis en bewegingsonscherpte is. Ben benieuwd of andere dit ook ervaren.

Verklaar me maar voor gek, maar ik blijf toch zeggen wat ik zie :)
een kleine verbetering zie ik ook!

ter info
amino 130m 32 inch geen HD pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht al dat het niet alleen bij DVB-C was, maar ook bij IPTV :)
Dit omdat er in dit topic al meerdere keren geconstateerd is dat de SD streams bij IPTV en DVB-C 100% identiek zijn.
Ik kijk trouwens ook op een 32" (Sony Bravia KDL-32D3000 met beeldscherpte op MAX zodat je de rimpels kunt tellen).

Blijkbaar zijn er, naast het 1 op 1 doorzetten van het bronsignaal, toch nog meer factoren tijdens het transport die invloed hebben op de beeldkwaliteit. Misschien bepaalde parameters in de multicasts routers ofzo.

Er lijkt in ieder geval iets veranderd te zijn tijdens de werkzaamheden van afgelopen dinsdag

http://www.onsneteindhove....php?menu=&maintenance=50
http://www.onsbrabantnet.nl/onderhoud-rtv-signaal
http://www.onsnetnuenen.nl/onderhoud-rtv-signaal
Door onze radio en televisie leverancier zullen er werkzaamheden verricht worden in de nacht van maandag 23 mei op dinsdag 24 mei 2011 tussen 2:00 en 6:30 uur, gedurende dit onderhoud kan het zijn dat het signaal enkele keren voor 10 a 15 minuten onderbroken wordt.

Onze excuses voor het ongemak.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

elwinvangestel schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 18:57:
Ik heb de M532 vandaag aangesloten. Nu zit ik met een klein probleem. Ik Instellingen staat deze standaard op "Standaard defenition". Als ik deze overzet naar 1080i/50 dan ziet mijn minigids er niet uit. Het gele gidsbalkje staat lager dan de zendernaam balk.

Meer mensen met dit probleem?
Ik heb 720p, maar herken dit niet.

Verder mijn punten tot nu toe met de M532:

-Spoelen binnen een opname kan alleen zoals vroeger bij VHS, dit kan echt niet meer. Timeskip aub.
-Resumen afspelen, nu moet je iedere keer vooraan beginnen en dan VHS spoelen :F
-Algemene traagheid menu

[ Voor 22% gewijzigd door VonFoX op 26-05-2011 21:44 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:05
ik222 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:40:
Nee alleen BBC 1 en 2 komen in het analoge en DVB-C pakket. BBC 3 en 4 komen in het basispakket IPTV volgens mij en BBC HD in het HD pakket.
http://glashartmedia.nl/Diensten/Zenderlijsten/

De zenderlijst op de site van GHM is gisteren geupdatet, en BBC 3 en 4 staan in het pluspakket. Goed nieuws is dat ook CBBC en CBeebies erbij staan. Deze kinderzenders van de BBC zenden technisch gesproken overdag uit op de frequenties van BBC 3 en 4, maar worden wel als zelfstandige zenders gezien, en niet als vanzelfsprekend te ontvangen bij alle providers die 3 en 4 doorgeven (bij UPC bijvoorbeeld niet, meen ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
VonFoX schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:16:
[...]

Ik heb 720p, maar herken dit niet.

Verder mijn punten tot nu toe met de M532:

-Spoelen binnen een opname kan alleen zoals vroeger bij VHS, dit kan echt niet meer. Timeskip aub.
-Resumen afspelen, nu moet je iedere keer vooraan beginnen en dan VHS spoelen :F
-Algemene traagheid menu
Na een keer opnieuw opstarten lijkt ie nu goed te werken. Opnemen gaat goed, terugspoelen is wat minder handig. En een tip: als je een opname stopt, moet je eerst op stop drukken, en daarna op OK. Beter zou die OK niet nodig zijn. ;-)

Edit: en ik kom er net achter dat opnemen op de radio niet gaat, zou best leuk zijn als dat wel kon. :)

[ Voor 7% gewijzigd door elwinvangestel op 26-05-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
odo966 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:09:
[...]

http://glashartmedia.nl/Diensten/Zenderlijsten/

De zenderlijst op de site van GHM is gisteren geupdatet, en BBC 3 en 4 staan in het pluspakket. Goed nieuws is dat ook CBBC en CBeebies erbij staan. Deze kinderzenders van de BBC zenden technisch gesproken overdag uit op de frequenties van BBC 3 en 4, maar worden wel als zelfstandige zenders gezien, en niet als vanzelfsprekend te ontvangen bij alle providers die 3 en 4 doorgeven (bij UPC bijvoorbeeld niet, meen ik).
Nou ja ook prima, BBC 3 en 4 vind ik verder ook niet boeiend. BBC HD daarentegen wel en die zit gelukkig in het HD pakket dat ik wel heb.

Maar als ik die lijst bekijk dan staat daar niet dat Een HD en Canvast HD per 1 juni toegevoegd worden, alleen dat ze gepland zijn terwijl bij de andere zenders specifiek per 1 juni staat. Maar goed dat gepland zegt sowieso niet alles. EL 2, 3 en 4 in HD staan ook steeds als gepland namelijk terwijl die al zowat het hele seizoen te ontvangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:46
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:05:
...
Ik kijk trouwens ook op een 32" (Sony Bravia KDL-32D3000 met beeldscherpte op MAX zodat je de rimpels kunt tellen).
...
Ik heb altijd gedacht en gelezen dat als je de scherpte op max zet er dan juist hardere overgangen "gemaakt" worden waardoor het beeld er minder natuurlijk uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt een beetje aan het merk tv. Sommige tv's doen alleen veel rand verscherping en daardoor gaat het beeld er onnatuurlijk en overprocessed uitzien.
Andere tv's doen ook nog detail verscherping en dan met name de hoogfrequente details. Door het verscherpen van hoogfrequente details wordt het beeld een stuk strakker en gedetailleerder, maar ga je, als je te dichtbij zit, ook meer kleine artefacten zien. Echter als je voldoende afstand houd van de tv ga je die artefacten niet zien en ziet het er superstrak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik met de 532M teletekst kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 18:45:
Op de gele knop als teletekst in de titelbalk staat of door op de play toets te drukken, moet de zender wel teletekst hebben natuurlijk.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:44
Op 1 juni zou er het een en ander veranderen aan het zenderaanbod (anoloog en DVB-C), o.a BBC1 en 2. Eind december is ons als klanten belooft dat er het eerste kwartaal 2011 duidelijkheid zou komen over de andere veranderingen (naar aanleiding van de enquete waar maarliefst 9000 klanten aan meegedaan en tijd in geinvesteerd hebben). Op de voorichtingsdagen over de opzet van de co-operatie en via diverse media is beterschap beloofd in de klant communicatie. Hoe kan het dat dat op dit moment nog niet bekend is welke zenders er komende woensdag gaan veranderen? En hoe kan het dat er nog steeds geen update op de site staat over het onderhandelingsresultaat over de veranderde zenderindeling? Gemiste kans weer... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij was de uitslag van die enquete van destijds grotendeels in overeenstemming met wat nu al wordt doorgegeven. Zeker nu BBC 1 en 2 vanaf 1 juni weer doorgeven gaan worden hoeft er weinig meer te veranderen volgens mij. Hooguit zou je dan nog 3 opvulzenders kunnen wijzigen maar dat lijkt mij niet heel boeiend allemaal.

Zie ook deze uitgebreide post die ik destijds geschreven heb naar aanleiding van de uitslag van die enquete:
quote: ikke222
Als je het mij vraagt tonen deze enquete uitslagen eigenlijk aan dat het bij de hele discussie enkel gaat om de vraag welke paar zenders als opvulzenders gekozen worden. Want over het algemeen komt de uitslag grotendeels overeen met wat nu al doorgegeven wordt.

Als we het namelijk even in detail analyseren is de situatie als volgt:

• 15 kanalen staan compleet buiten discussie (advies programmaraad) en waren dan ook geen onderdeel van de enquete ( http://www.onsbrabantnet.nl/Opbouw-zenderpakket )
• Het totaal aantal kanalen zal 39 blijven dat betekent dat er dan 24 plaatsen over zijn voor extra kanalen.
• Voor 18 van de 24 vrij door de provider te kiezen kanalen geldt dat de respondenten het eens zijn met de huidige keuze van OBN / ONN. Immers die kanalen staan ook in de enquete uitslag in de top 24.
• Daaruit volgt dat 6 kanalen uit het huidige pakket weg moeten als het aan de respondenten ligt:
- Al Jazeera (niet eens in top 40)
- CNN Turk (niet eens in top 40)
- Brava NL
- Car Channel
- TV Oranje
- Schlager TV

• Dan zijn er dus ook zes plaatsen over voor nieuw toe te voegen zenders. Vier kanalen zouden sowieso volgens beide enquetes toegevoegd moeten worden:
- Travel Channel (bij beide de meest gewilde toevoeging)
- Geschiedenis 24 (bij beide in top 24)
- Journaal 24 (bij beide in top 24)
- Zappelin/Familie 24 (bij beide in top 24)

• Dan heb je dus nog twee plaatsen over waarover beide enquetes het niet 100% eens zijn in de uitslag. Maar waarschijnlijk zou men op deze twee plaatsen het liefste BBC 1 en 2 willen. Die stonden niet standaard in de enquete en konden alleen handmatig aangegeven worden, vandaar de lage score. BBC 2 staat overigens nog wel gewoon goed erbij ondanks dat, dus dat zegt wel iets Maar goed BBC is voorlopig niet realistisch waarschijnlijk vanwege het probleem tussen de BBC en Glashart Media over de doorgifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
ik222 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:25:
Volgens mij was de uitslag van die enquete van destijds grotendeels in overeenstemming met wat nu al wordt doorgegeven. Zeker nu BBC 1 en 2 vanaf 1 juni weer doorgeven gaan worden hoeft er weinig meer te veranderen volgens mij. Hooguit zou je dan nog 3 opvulzenders kunnen wijzigen maar dat lijkt mij niet heel boeiend allemaal.

Zie ook deze uitgebreide post die ik destijds geschreven heb naar aanleiding van de uitslag van die enquete:

[...]
Naar mijn idee zijn er inmiddels wat zaken veranderd. Al die '24' zenders konden niet doorgegeven worden, ivm de afspraken met de aanbieders. Blijft over de andere zenders die hoog scoorde: http://www.onsbrabantnet.nl/resultaten-zenderenquete

34,0% Travel Channel
  15,7% RTL Television
  12,7% Motors TV
  5,7% XXL
  4,1% SLAM!TV
  3,9% Family-7

Vooral een muziek zender zou wenselijk zijn na het wegvallen van TMF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
Daarnaast vraag ik me af hoe de resultaten van de enquete eruit zal zien wanneer alle 'niet mogelijke' zenders eruit gehaald worden.

Mijn belangrijkte opmerking in mijn eerste post was trouwens: Waarom komt er geen informatie van OBN? Had toch in iedrer geval iets verwacht na hun laatste update (december 2010) na de enquete:
http://www.onsbrabantnet.nl/zenderenquete
"Doordat er afstemming met alle zendereigenaren plaats dient te vinden, neemt dit proces veel tijd in beslag. Wij verwachten in het eerste kwartaal van 2011 alle onderhandelingen af te hebben gerond”, aldus Bert Meijerink, directeur van Glashart Media.

OnsBrabantNet zal u op de hoogte houden wanneer er nieuwe ontwikkelingen zijn. Nieuwe updates zullen op onze website vermeld worden.

Schept toch een verwachting bij mij (en waarschijnlijk bij veel anderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja sommige zenders zul je nu eenmaal nooit in een analoog / DVB-C basispakket zien omdat ze daar veel te duur voor zijn of omdat de contenteigenaar het simpelweg niet toestaat. Dus dan heeft het ook geen zin mensen daar op te laten stemmen. Overigens de twee belangrijkste zenders waarvoor dat het geval was (BBC 1 en 2) komen er per 1 juni nu bij. Maar goed als je veel zenders wilt dan zou ik toch iets van IPTV nemen. Ik bedoel Analoog en DVB-C is echt bedoelt als basis dus daarin kan je geen enorm zenderaanbod verwachten.

Maar goed we wachten af, kan best dat er nog wijzigingen komen natuurlijk.

[ Voor 40% gewijzigd door ik222 op 28-05-2011 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

* PcDealer heeft een hekel aan bedrijven die niet gewoon een e-mailadres op de website vermelden.
Heeft iemand het e-mailadres van de klantenservice?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
PcDealer schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 08:47:
* PcDealer heeft een hekel aan bedrijven die niet gewoon een e-mailadres op de website vermelden.
Heeft iemand het e-mailadres van de klantenservice?
info@... (afhankelijk van je gemeente, dus bijv info@onsbrabantnet.nl)

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

JaWSnl schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 09:01:
[...]

info@... (afhankelijk van je gemeente, dus bijv info@onsbrabantnet.nl)
Inmiddels in mijn sent items gevonden en in mijn geval ook veldhoven@...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 18:45:
Gele knop, de AB is trouwens hetzelfde als van de M130, daarom hoefde ik mijn Logitech ook niet opnieuw in te stellen, werkte gewoon :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem M532:

Na software upgrade werkt de unit goed, maar video setting is "Standard defenition"

Als ik de unit op 1080i zet, is de beeldkwaliteit beter, maar de menu's zijn vervormd.
Een groter probleem is, dat na stby - aan actie er geen video meer op TV verschijnt.
(wel audio via de optische link naar de Harman Kardon versterker)

Dit probleem is alleen op te lossen door een power cycle te doen op de Amino.
Terugzetten op "standard defenition" werkt niet, het video probleem blijft, en de setting blijft toch op 1080i staan.

Het apparaat is dus alleen te gebruiken als je na een upgrade van de video setting afblijft.

Ik heb ook nog een Media speler (1080p) op de Philips flatscreen staan, en die doet het voorbeeldig, de TV lijkt geen problemen te hebben.

De "standard defenition" wordt overigens op de TV als 780p gedetecteerd, klopt dus ook niet echt.
Vreemd, want SD is volgens mij identiek aan 720x576?

Heb ik dit alleen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_wg
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-10-2021
Hallo forumleden,

Ik heb gisteren een full HD led tv gekocht.(100 Hz)
Nu valt me op dat de HD zenders van OBN maar met 50 Hz binnenkomen.
Klopt dit? ik had namelijk verwacht dat dit ook 100 Hz zou zijn.
Ik kan dit niet instellen op de animo.

groetjes Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paul_wg schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 12:50:
Hallo forumleden,

groetjes Paul
Ja dat klopt, maar dat heeft niks met OBN te maken. Er zijn namelijk simpelweg geen zenders die 100 beelden per seconde uitzenden. De Nederlandse HD zenders gebruiken allemaal 1080i50 en bijvoorbeeld ARD en ZDF HD zijn 720p50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_wg
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-10-2021
bedankt voor de reactie, het is me helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:06:
[...]

Gele knop, de AB is trouwens hetzelfde als van de M130, daarom hoefde ik mijn Logitech ook niet opnieuw in te stellen, werkte gewoon :)
Als je de Amino 130 gebruikt dan heb je niet de knoppen van de recorder, dus handiger is om een AmiNET M of A532 te installeren op je Harmony, dan heb je ook het recorderdeel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 12:37:
Probleem M532:

Na software upgrade werkt de unit goed, maar video setting is "Standard defenition"

Als ik de unit op 1080i zet, is de beeldkwaliteit beter, maar de menu's zijn vervormd.
Een groter probleem is, dat na stby - aan actie er geen video meer op TV verschijnt.
(wel audio via de optische link naar de Harman Kardon versterker)

Dit probleem is alleen op te lossen door een power cycle te doen op de Amino.
Terugzetten op "standard defenition" werkt niet, het video probleem blijft, en de setting blijft toch op 1080i staan.

Het apparaat is dus alleen te gebruiken als je na een upgrade van de video setting afblijft.

Heb ik dit alleen?
Nee, ik heb hier ook last van!
Bij mij werkte het tot nu toe om na de verandering van de resolutie de Amino een minuut van de stroom af te halen. Dus niet even een power cycle, maar echt even van de stroom af laten.

Hopen dat dit ook voor langere termijn de oplossing is.
Video setting op "standard defenition" laten staan is in mijn ogen geen optie.

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik had dat dus niet, maar ik had eerst 720 gekozen, daarna pas 1080.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 16:43:
[...]

Als je de Amino 130 gebruikt dan heb je niet de knoppen van de recorder, dus handiger is om een AmiNET M of A532 te installeren op je Harmony, dan heb je ook het recorderdeel ;)
Dat werkte ook allemaal meteen :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor suggesties zo ver, langdurig uitzetten en std def. -> 720i -> 1080i procedure werken idd.
Maar hoe moet je daar als onnonzele gebruiker in vredesnaam achter komen .. ?

Toch nog wel wat crashes gehad. Film opnemen en tegelijkertijd iets anders afspelen + een beetje heen en weer "spoelen" leidt tot vastlopers; ook een paar keer het "zwarte streep" syndroom gehad bij afspelen.

Ik hoop dat de firmware nog wat stabieler wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Kan iemand mij vertellen om de volumeregeling met de afstandsbediening op de M532 wel werkt indien aangesloten met Tosink? Dit was met de Amino130 een tekortkoming....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Gisteren een HD opname teruggekeken; na een paar minuten een vreemde storing in het beeld. Even pauzeren en de storing was weg. Daarna een uur lang geen probleem met terugkijken.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A532: klopt het dat een opname op zwart gaat als je de unit op stby zet gedurende een opname?
Ik merk dat de opname lengte klopt, maar het beeld bevriest voor de resterende speelduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Nee, bij mij lopen de opnames dan gelukkig gewoon door.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net de HD recorder ook opgehaald.

Opnemen, pauzeren e.d. ben ik nog even aan het testen. Eventuele beeldkwaliteit verschillen kan ik niets van zeggen omdat de M532 nu tijdelijk nog via scart op een beeldbuis televisie zit maar ik ga er vanuit dat die er niet zijn.

/Edit: Mezzo HD is inmiddels ook toegevoegd op kanaal 113 zie ik net bij het zappen.

[ Voor 44% gewijzigd door ik222 op 03-06-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Ben benieuwd of één HD en Ketnet/Canvas HD er nog bij komen! Zit ik wel een beetje op te wachten namelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paul_wg schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 12:50:
Hallo forumleden,

groetjes Paul
Paul,

100 Hz, wil alleen maar zeggen dat het TV beeld (wat in PAL altijd 50 Hz geinterlinieerd is) dubbel wordt geschreven, waardoor de "flikkering" die je ziet als je moe bent weg is en het beeld strakker lijkt, omdat het tweemaal zo snel wordt geschreven op het scherm.
Er zijn zelfs al TV's die 400 Hz halen, maar voor Europa is 50Hz de standaard, en zelfs in HD is het 1080i@50Hz.
Maar het beeld is hoe dan ook rustiger met een 100Hz TV, dus heb je er altijd voordeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:32:
[...]

Er zijn zelfs al TV's die 400 Hz halen, maar voor Europa is 50Hz de standaard, en zelfs in HD is het 1080i@50Hz.
Maar het beeld is hoe dan ook rustiger met een 100Hz TV, dus heb je er altijd voordeel van.
Er zijn 3d plasma's die 800Hz doen, maar dat kan ook effectief 400 zijn omdat er twee beelden worden getoond voor het3d effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
PcDealer schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 09:45:
[...]

Er zijn 3d plasma's die 800Hz doen, maar dat kan ook effectief 400 zijn omdat er twee beelden worden getoond voor het3d effect.
400 Hz bij plasma is ongeveer 100 Hz bij LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Als ik een opname van de 532 snel vooruit of achteruit spoel en daarna weer op normale snelheid verder ga stottert het beeld. Even pauzeren en het werkt weer. En ja, het ontbreken van een resume functie is erg vervelend :o

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VonFoX schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 11:37:
Als ik een opname van de 532 snel vooruit of achteruit spoel en daarna weer op normale snelheid verder ga stottert het beeld. Even pauzeren en het werkt weer. En ja, het ontbreken van een resume functie is erg vervelend :o
Hmmm ik had daar geen last van gisteren. Had Xfactor opgenomen op RTL4 HD en die vanaf 21.15 teruggekeken terwijl de amino dus nog aan het opnemen was. Tijdens de reclames snel doorgespoeld maar dat werkte gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kennelijk ben ik de enige die het ding zodanig gebruikt dat er veel problemen zijn:

- Neemt soms zwarte beelden op; opname heeft de juiste lengte, maar zonder beeld of geluid
De unit nooit op stby zetten verminderd dit probleem, maar het is niet helemaal weg.
Dit probleem doet zich hoofdzakelijk voor bij Discovery, minder bij NL kanalen.
Soms bevat de opname enige minuten normaal beeld, gaat dan op zwart.

- Soms crasht de UI, menu items en data bar zijn dan vervormd. Bij het afspelen van opnames blijft een zwarte streep zichtbaar. De unit voor 5 min stroomloos zetten verhelpt dit.

- Als ik de unit na een sw update direct op 1080i zet, krijg ik na een stby/aan actie geen beeld meer. Dit moet kennelijk met 720i als tussenstap.

- Opname afspelen, veel heen en weer spoelen tijdens een opname verhoogt de crashkans.

Situatie: h532 (HDMI) -> Harman Kardon -> Philips 42", audio gaat via toslink.

Het gaat dus vaak goed, maar soms ook niet. Gezien de reacties hier lijk ik de enige te zijn met dit probleemgehalte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:22
Vandaag eens rustig alle kanalen weer eens langs gezapt.

Er zijn ongeveer 5 lokale omroepen erbij gekomen, waaronder TV Meppel en twee SALTO zenders (Amsterdam).
Daarnaast BBC HD en Travel Channel HD gezien en deze zijn mooi scherp. Helaas mist bij de laatste nog de ondertiteling.

Wel opmerking dat Car Channel nog steeds er tussen staat... terwijl Omroep Amersfoort al erg snel uit de zenderlijst is gehaald na het failliet gaan.

Ben nog steeds erg tevreden met IPTV :)

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:02:
[...]

Hmmm ik had daar geen last van gisteren. Had Xfactor opgenomen op RTL4 HD en die vanaf 21.15 teruggekeken terwijl de amino dus nog aan het opnemen was. Tijdens de reclames snel doorgespoeld maar dat werkte gewoon goed.
Dat ging hier de laatste keer gigafout, want vanaf het moment dat ik ging terugkijken vanaf het begin, terwijl de opname nog liep en een beetje ging spoelen bleek het laatste stuk helemaal naar zijn malle grootje te zijn.
Alleen maar hakken en haperen op wba hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via marktplaats een Amino 110 gekocht. Ik krijg met geen mogelijkheid interactieve digitale TV van onsbrabantnet erop gedraaid. Ik heel wat uren gegoogled, maar kan geen oplossing vinden. Onsbrabantnet wil niet helpen omdat de Amino niet bij hun is gekocht (€150 voor een Amino 110 is schandalig duur).

Kan iemand mij aub helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:39
Welke DVB-C ontvanger raden jullie aan voor digitale OBN ontvangst (nu nog analoog i.v.m. oudere tv)? En kun je de door OBN aangeboden Samsung DCB-B270R (€49,95) ook bestellen bij een reeds bestaand abbo, zonder verder iets aan het dienstenpakket te veranderen? Liefst zou ik deze gewoon ophalen bij een servicepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kort vraagje; hoe sluit ik een extra amino aan? kan dit via een router, moet dit via een switch of kan deze gewoon op poort 3 of 4 aangesloten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:27:
kort vraagje; hoe sluit ik een extra amino aan? kan dit via een router, moet dit via een switch of kan deze gewoon op poort 3 of 4 aangesloten worden?
Je kunt de extra amino gewoon op poort 3 aansluiten maar het kan ook via een switch op poort 2. Wat voor jou het handigste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
DaTiezl schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:37:
Kan iemand mij vertellen om de volumeregeling met de afstandsbediening op de M532 wel werkt indien aangesloten met Tosink? Dit was met de Amino130 een tekortkoming....
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotone
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
mtr88, ik heb gisteren mijn tv aangesloten op DVB-C van ONE.
Beide TVs (Sony KDL e4000 en Philips 32PFL5624H) werken prima met de ingebouwde DVBC tuner.

Ben erg blij dat ik van die UPC settop box af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:34:
Ik heb via marktplaats een Amino 110 gekocht. Ik krijg met geen mogelijkheid interactieve digitale TV van onsbrabantnet erop gedraaid. Ik heel wat uren gegoogled, maar kan geen oplossing vinden. Onsbrabantnet wil niet helpen omdat de Amino niet bij hun is gekocht (€150 voor een Amino 110 is schandalig duur).

1) van welke provider is hij geweest? Tele2 gaat niet werken.

2) heb je wel een abonnement voor ITV bij OBN?

3) wat gaat er fout? wat lukt wel/niet?
mtr33 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:17:
Welke DVB-C ontvanger raden jullie aan voor digitale OBN ontvangst (nu nog analoog i.v.m. oudere tv)? En kun je de door OBN aangeboden Samsung DCB-B270R (€49,95) ook bestellen bij een reeds bestaand abbo, zonder verder iets aan het dienstenpakket te veranderen? Liefst zou ik deze gewoon ophalen bij een servicepunt.
Die Samsung voldoet prima en kun je inderdaad als bestaande klant gewoon bestellen zonder extra abonnement.

Er zijn wel ontvangers beschikbaar met meer functies zoals pauze en opnemen maar dan betaal je al gauw 4 keer zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

532: Na mijn klachten hier op het forum heeft OBN buitendienst mij spontaan benaderd, en op korte termijn is een monteur langsgekomen die het apparaat heeft omgewisseld.
Ik moet nog ervaren of de problemen wegblijven (eerste tekenen lijken positief na uurtje "spelen");
toch wil ik de pro-actieve inzet van OBN in deze wel even noemen. Goede actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hulkiedulkie

quote:
CY325i schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:34:

1) van welke provider is hij geweest? Tele2 gaat niet werken.
2) heb je wel een abonnement voor ITV bij OBN?
3) wat gaat er fout? wat lukt wel/niet?

ad1) De Amino is nieuw en ongebruikt. Als ik de Amino op de glasvezelmodem aansluit en aanzet, dan zoekt de Amino verbinding om 'zorg teevee' te kunnen draaien. Omdat de verbinding niet wordt gemaakt, geeft de Amino continue aan dat de verbing niet kan worden gemaakt. Via google kan ik niet veel vinden over zorg teevee, maar volgens de verkoper van de Amino was het een project van KPN die inmiddels is gestopt.

ad2) Ik heb een abonnement voor ITV bij OBN. De Amino 130 draait in de woonkamer, de Amino 110 is aangeschaft voor de slaapkamer op zolder.

ad3) zie 1. Volgens mij moet de Amino opnieuw worden geconfigureerd, maar ik heb geen idee hoe dit moet. De verkoper gaat as vrijdag de settings van een werkende OBN Amino box bekijken en mij een handleiding toesturen. Ik kan me niet voorstellen dat als een Amino is geconfigureerd voor X, het niet meer kan worden gebruikt voor Y. Wellicht kan iemand anders mij helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:53:
@hulkiedulkie

quote:
CY325i schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:34:
Als de Amino geen firmware/configuratie heeft van GHM dan gaat het niet werken, ook moet de STB volgens mij bij GHM bekend zijn omdat je anders geen menu's vanuit de middleware krijgt die bij je account horen.
De settings zijn overigens niet van OBN maar van Glashart Media, want die zorgen ervoor dat je op de Amino gewoon netjes de OBN logo's in je menu's ziet.

Zomaar een Amino van marktplaats rukken die niet is geconfigureerd voor GHM gaat alleen werken als je rootaccess hebt tot de STB en zelf handig genoeg bent om in Linux de juiste config erin te krijgen (die je dan ook wel moet hebben).
Helaas zijn bijna alle Amino's ook voorzien van gewijzigde root access wachtwoorden, waardoor het standaard rootroot niet meer werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2011 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
Vandaag folder gehad van ONE dat de pvr beschikbaar is. Vandaag meteen besteld, ben benieuwd maar ook bezorgt gezien de klachten die ik hier teruglees over de 532. Het iedere dag opnieuw hetzelfde programma moeten instellen is lachwekkend. Hoe serieus neem je dan je huidige klanten als je een nieuw product aanbiedt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sanderrink schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:11:
Vandaag folder gehad van ONE dat de pvr beschikbaar is. Vandaag meteen besteld, ben benieuwd maar ook bezorgt gezien de klachten die ik hier teruglees over de 532. Het iedere dag opnieuw hetzelfde programma moeten instellen is lachwekkend. Hoe serieus neem je dan je huidige klanten als je een nieuw product aanbiedt!
Tja dat is natuurlijk gewoon een software functionaliteit die momenteel ontbreekt, persoonlijk vind ik dat ook niet heel erg voor een relatief nieuw product.

Voor de rest doet de PVR hier in elk geval gewoon wat hij moet doen. Hooguit heb ik bij het timeshiften een keer een paar zeer lichte glitches gezien in het beeld maar dat was het dan ook wel wat betreft de problemen. En natuurlijk de bug in de software bij het veranderen van SD naar 1080i dat dit alleen goed gaat via 720p of met even de stroom van de PVR af, dat is lastig bij het instellen maar als het helemaal draait heb je daar ook geen last meer van.

[ Voor 13% gewijzigd door ik222 op 09-06-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik ben erg tevreden over de 532. Ok, de harde schijf kan groter, en een resume bij terugkijken zou erg fijn zijn, maar het ding doet wat het moet doen.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• More-Is
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 14:31
De 'oplossing' gevonden... :o
More-Is schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 00:59:
Het valt me op dat het geluid van de RTL's sinds een week véél harder is dan de andere IDTV-zenders. Is er een manier om dit te normaliseren? Ik zie geen audio onderdeel in het Amino-menu.
Bleek toch een instelling te zijn die ik zelf gewijzigd had. Heb alleen geluid via mijn tv en had bij Instellingen | Beeld | Audio 'original' gekozen, ipv de standaard 'stereo'. Net terug gezet en alle niveaus zijn weer identiek. Waarschijnlijk zenden deze (HD-)zenders 5.1-geluid mee en klinkt dat op een normale tv harder. Kan ook aan mijn Philips tv liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik kan het met de search niet vinden dus vraag ik het maar ff :)
Hoeveel settop boxen kun je gebruiken? Op de site van hun zelf staat twee, maar dan hebben ze het over het gebruik van splitters dus is het mij nog niet helemaal duidelijk. Het gaat mij om normale decoders. Geen Interactieve TV. Ik zou namelijk graag een stuk of 4 a 5 willen gebruiken. En je sluit deze gewoon op coax aan dus lijkt mij die splitter niet van toepassing hier. Maar je hebt dan wel die kaartjes (/pasjes/etc.) nodig die erin gestoken moet worden.

En thuis zitten we nu nog bij Ziggo. Kunnen oude decoders ook gebruikt worden? Ik meen dat we de Cisco en Humax hebben die beide ondersteund worden. Maar we hebben ook nog 2x Nokia Mediamaster 119c.

edit: het gaat overigens over Uden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik neem aan dat je over DVB-C praat; en daar heb je bij OBN geen kaartjes voor nodig.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
Abonnees die IPTV van Glashart Media ontvangen krijgen al BBC World News en BBC
Entertainment, de internationale amusementszender van BBC Worldwide. Deze zenders
bieden comedyseries, dramaseries en amusementprogramma's met Nederlandse
ondertiteling.
(bron: Glashart)

Met nederlandse ondertiteling ??
Nog nooit ondertiteling gezien bij deze zenders.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:56
Kan iemand mij vertellen hoe goed de DVB-C streams van OnsNet zijn t.o.v. Ziggo, en of de HD streams van RTL4-8/SBS6/NET5/Veronica veel beter zijn dan die van OnsNet? Ik meen dat de IPTV en DVB-C bron gelijk zijn voor SD kanalen, maar zijn de IPTV HD channels van de commerciële omroepen wel van veel hogere kwaliteit? En hoe verhouden deze zich tot de Ziggo equivalenten? Ziet 'oude' content op de HD zenders er beter uit dan op de SD zenders? Denk aan oude afleveringen van Friends ofzo, iets wat niet origineel in HD is geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuadD1b
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-08 12:27
Vreemde provider...
Voor mijn nieuwe apartement heb ik lekker op tijd (anderhalve maand voor de sleuteloverdracht) een abo aangevraagd bij onsbrabantnet. Tot op de dag van vandaag niks van ze vernomen!
Als ik ze bel krijg ik iemand aan de lijn die het allemaal heel normaal vindt dat het maanden duurt om een verbinding op te leveren op een bestaand punt.

Is dit de normale gang van zaken bij deze provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zzattack schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:01:
Kan iemand mij vertellen hoe goed de DVB-C streams van OnsNet zijn t.o.v. Ziggo, en of de HD streams van RTL4-8/SBS6/NET5/Veronica veel beter zijn dan die van OnsNet? Ik meen dat de IPTV en DVB-C bron gelijk zijn voor SD kanalen, maar zijn de IPTV HD channels van de commerciële omroepen wel van veel hogere kwaliteit? En hoe verhouden deze zich tot de Ziggo equivalenten? Ziet 'oude' content op de HD zenders er beter uit dan op de SD zenders? Denk aan oude afleveringen van Friends ofzo, iets wat niet origineel in HD is geschoten.
Voor DVB-C wordt als bron dezelfde multicast IP aanvoer gebruikt die je ook bij IPTV hebt. De SD-streams bij DVB-C en IPTV zijn dus 100% identiek. Verder is het zo dat Ziggo bij de SD zenders nog iets van bitrate shaping toepast en dat geeft iets meer artefacts in het beeld. Voor de HD zenders geld dat Ziggo deze wel origineel 1:1 doorgeeft zonder bitrate shaping. Bij OnsNet/Glashart Media wordt er nergens bitrate shaping toegepast en wordt alles origineel 1:1 met volle bitrates doorgegeven.

In theorie zou OnsNet/Glashart Media dus de beste beeldkwaliteit geven. Echter is gebleken, als resultaat van het onderhoud van dinsdag 24 mei, dat er naast het 1 op 1 doorzetten van het bronsignaal, toch nog meer factoren spelen tijdens het transport die invloed hebben op de beeldkwaliteit.

Sinds dat onderhoud is de beeldkwaliteit licht verbeterd. Dit is niet alleen iets wat mij opgevallen maar ook andere:
mark1978 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:42:
[...]

een kleine verbetering zie ik ook!

ter info
amino 130m 32 inch geen HD pakket
Navraag via DM bij OBN_webcare bevestigd dit:
OBN_webcare schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 9:03:
Hoi Alexander,

Goed om te horen, we krijgen meer van die geluiden de laatste paar dagen.

Wat betreft het onderhoud: In eerste instantie heb ik te horen gekregen dat er updates zijn gedaan op de apparatuur bij Glashart Media, maar de details heb ik niet gekregen. Ik heb navraag voor je gedaan bij GHM om gedetailleerde informatie te krijgen. Ik hou je op de hoogte!

Met vriendelijke groet,

....
Helaas is er nog steeds geen antwoord gekomen vanuit Glashart Media over wat ze nou precies voor aanpassingen gemaakt hebben.
Ik hoop in ieder geval dat ze op termijn nog meer van dit soort optimaliseringen gaan doorvoeren zodat het bronsignaal optimaal wordt doorgezet naar de klanten. Mij is het nu in ieder geval wel duidelijk dat voor een optimale beeldkwaliteit er meer bij komt kijken dan enkel een streampje routeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Jammer dat OnsNet geen HD pakket over DVB-C aanbiedt, want ik vind het zonde om hier internet bandwidth met IPTV voor te gebruiken. Kun je me ook zeggen of de kwaliteit van de wat oudere content op de HD kanalen duidelijk beter is dan die op de SD kanalen, of dat dit eigenlijk alleen duidelijk is bij recenter materiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan goed zijn dat ze op termijn alsnog de HD-simulcasts van Nederland 1/2/3, RTL 4/5/7, SBS6, NET5 en Veronica via DVB-C gaan doorgeven en deze tevens in het IPTV-basispakket stoppen.

Ziggo gaat deze HD-simulcasts van Nederland 1/2/3, RTL 4/5/7, SBS6, NET5 en Veronica namelijk ook in zijn €16,95 basispakket stoppen deze maand. Ook Uitzendinggemist/RTLgemist/SBSgemist komt bij Ziggo in het basispakket. De prijs van het basispakket blijft verder ongewijzigd. Qua prijs/kwaliteit heeft Ziggo dan een superieur aanbod. Ik verwacht dus ook dat Glashart Media ook wel volgt om diezelfde HD simulcasts ook via DVB-C door te gaan geven en deze tevens in het IPTV basispakket te stoppen (Zelfs KPN stopt deze zenders nu in zijn basispakket om de concurrentie met Ziggo aan te gaan). Ook zou het goed zijn als ze Uitzendinggemist/RTLgemist/SBSgemist gewoon gratis maken bij IPTV. Pas dan is het aanbod van Glashart Media weer concurrerend met dat van Ziggo :)

Voor wat betreft oude uitzendingen op de HD zenders:

De HD zenders zijn 1920x1080 (16:9). Om oude 4:3 uitzendingen (720x576) hier goed op weer te geven wordt dit beeld door de zender in het het midden van de 1920x1080 stream geplakt en worden de zijkanten opgevuld met zwarte balken. Omdat deze oude 4:3 uitzendingen dus niet worden geupscaled naar 1920x1080 (want dan zou de zender ze moeten uittrekken naar 16:9 en dat wil niet iedereen) maakt het voor de kwaliteit dus niks uit of je ze nou via een HD of SD zender bekijkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2011 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Volgens mij is het in ieder geval bij de NL-zenders zo dat de eindregie tegenwoordig volledig in 1920x1080 plaatsvindt, en dat de SD-versies van de zenders in feite gewoon downscales van de HD-zenders zijn. Dus SD-kijkers zien SD-programma's die geüpscaled en vervolgens weer gedownscaled zijn (en daarna waarschijnlijk weer geüpscaled door hun tv, tenzij het echt nog een 576i beeldbuis is). Op de HD-zender zie je dus een minder bewerkt beeld, ook bij SD-programma's: die zijn dan weliswaar één keer naar 1080i opgeschaald maar daarna niet meer aangeraakt.

(En ter verduidelijking, want je zegt dat 4:3-programma's niet naar 1920x1080 geschaald worden: inderdaad, maar dus wel degelijk naar 1440x1080 + 2 zwarte balken.)

Of het verschil te zien is laat ik in het midden, maar aangezien jij wel eens verschillen ziet zelfs waar de theoretische basis niet onomstreden is, vond ik het niks voor jou om te stellen dat een extra op- en neerschaalstap "voor de kwaliteit niks uitmaakt". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu je het zegt... Je hebt inderdaad gelijk. Ook de 4:3 programma's worden geupscaled. Anders zou je met 720x576 boven en onder natuurlijk ook zwarte balken hebben in een 1920x1080 formaat :)

En is het niet zo dat de eindregie het signaal eerst splitst voordat ze het gaan upscalen naar 1080i? Lijkt me een stuk logischer. De VRT en de BBC doen het ook op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
Je bedoelt zwarte balken links, rechts, boven en onder tegelijk? Erg bedankt voor de heldere antwoorden. Ik heb gisteren ook eens zitten zoeken naar wanneer Ziggo de extra HD kanalen gratis beschikbaar gaat stellen en kwam deze link tegen: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=5506 - het kan dus wel tot september duren, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 04:34:
En is het niet zo dat de eindregie het signaal eerst splitst voordat ze het gaan upscalen naar 1080i? Lijkt me een stuk logischer. De VRT en de BBC doen het ook op die manier.
Ik kwam dit topic tegen waarin besproken werd hoe de NPO het doet:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19513

In het begin waren de scalers kennelijk niet optimaal ingesteld waardoor het resultaat tegenviel; dat is inmiddels verbeterd, maar de opzet blijft hetzelfde: één keten waarin eerst NL 1/2/3 HD in 1080 gemaakt worden, en daarna SD-feeds die daarvan worden afgeleid. Zodra alle programma's in HD worden gemaakt is dit natuurlijk prima, en voor 1080i-kijkers van de HD-kanalen is het nu ook wel goed zo (de professionele opschaalapparatuur van de eindregie in Hilversum zal toch zeker niet slechter en hopelijk beter zijn dan dat je tv-toestel het SD-materiaal ter plekke gaat zitten opschalen), maar voor SD-kijkers is het voorlopig dus nog best wel veel op- en neerschaling wat plaatsvindt. In theorie onnodig, maar een aparte uitzendketen speciaal voor SD zou natuurlijk ook geld kosten.

In dat topic staat inderdaad ergens dat de VRT het anders zou doen, en bij de BBC is het nu ook nog apart inderdaad. Dat geldt dan voor BBC One, tot nu toe hun enige zender die in zowel SD als HD verkrijgbaar is (zij het nog steeds niet in HD bij ons Brabanders en andere GHM-kijkers :/). De zender is nu nog native SD, en BBC One HD is in principe een opschaling hiervan, die naar een HD-versie schakelt op momenten dat deze voor het programma in kwestie beschikbaar is. Dit is echter een tijdelijke situatie, en ze gaan uiteindelijk over op één keten zoals de NPO het nu heeft:
When the Stage 2 build is completed, BBC One will be HD; the SD channel will be derived from a down conversion of the HD version.
http://www.bbc.co.uk/blog...d_test_transmissions.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 15:21:
Ik kan het met de search niet vinden dus vraag ik het maar ff :)
Hoeveel settop boxen kun je gebruiken? Op de site van hun zelf staat twee, maar dan hebben ze het over het gebruik van splitters dus is het mij nog niet helemaal duidelijk. Het gaat mij om normale decoders. Geen Interactieve TV. Ik zou namelijk graag een stuk of 4 a 5 willen gebruiken. En je sluit deze gewoon op coax aan dus lijkt mij die splitter niet van toepassing hier. Maar je hebt dan wel die kaartjes (/pasjes/etc.) nodig die erin gestoken moet worden.
Zoals aangegeven, geen kaartjes nodig.
Je kunt voor zover ik weet onbeperkt DVB-C ontvangers blijven aansluiten al dan niet dmv een versteker
edit: het gaat overigens over Uden
Ik ook, wordt morgen aangesloten, migratie vanaf TweakFiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:35
De kwalitieit van het signaal daar gelaten, kan je in principe onbeperkt aantal dvb-c ontvangers gebruiken.

Deze ontvangers kijken gewoon naar het signaal dat op de kabel staat. (ik dacht 304mhz t/m 360mhz met QAM64 modulatie). Dit signaal wordt in principe gewoon gekopieerd als je er splitters tussen zet. Het gaat dus niet ten koste van bandbreedte oid.

Ook hebben standaard dvb-c receivers voor de ontvangst geen retoursinaal nodig. Dus dit is allemaal geen probleem. Ik gebruik zelf 2 usb dvb-c receivers voor Windows Media Center.

Bij iptv/interactieve tv wordt er echter een stream (kan multicast of unicast zijn) opgebouwd vanaf het headend naar de stb en deze gaat over je internet verbinding. Heb je meerdere stb's dan kan het zomaar zijn dat je internet verbinding 'vol raakt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotone
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
We hebben hier nu een week of 2 OnsNetEindhoven en de DVB-C is een aanrader. Prima kwaliteit. Geen HD, maar alles is beter dat die UPC settop boxen met die wanstaltige SCART verbinding...
Enige puntje van kritiek: de kwaliteit van Omroep Brabant. Met enige regelmaat (~2s) hapert de zender en wordt deze blokkerig. Hebben daar meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
monotone schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:49:
Enige puntje van kritiek: de kwaliteit van Omroep Brabant. Met enige regelmaat (~2s) hapert de zender en wordt deze blokkerig. Hebben daar meer mensen last van?
Hier het zelfde probleem. Ik verwacht dat dit trouwens aan Omroep Brabant zit, verder is er geen enkele zender waar ik dit waargenomen heb, (de bitrate lijkt trouwens ook lager dan bij bv 040 tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

ik heb in dit topic gezocht op CAM maar niet echt een antwoord gevonden. Hoe zit het met tv ontvangen met DVB-C ingebouwd. Kan dat? Moet je dan zo'n cam module aanschaffen? Moet hij dan net als bij ziggo ci+ ondersteunen? Of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Iemand hier ook opgevallen dat Uitzending Gemist van de publieke netten nog maar mondjesmaat wordt bijgewerkt? Ik kan maar 3 programma's van gisteren terug zien! Er staan nog wel wat programma's van vorige week.

Volgens mij werkt het wel goed bij de commerciele zenders, maar dat heb ik niet uitgebreid getest.

Ik vind het overigens ook wel jammer dat er geen uitzending gemist van de Vlaamse netten beschikbaar is via OBN (die is er namelijk wel via internet).

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:21:
ik heb in dit topic gezocht op CAM maar niet echt een antwoord gevonden. Hoe zit het met tv ontvangen met DVB-C ingebouwd. Kan dat? Moet je dan zo'n cam module aanschaffen? Moet hij dan net als bij ziggo ci+ ondersteunen? Of...?
Dan heb je toch echt niet goed gezocht, het signaal is onversleuteld en dus moet iedere DVB-C tuner er mee overweg kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

zzattack schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:24:
[...]

Dan heb je toch echt niet goed gezocht, het signaal is onversleuteld en dus moet iedere DVB-C tuner er mee overweg kunnen.
Ok, ik heb alleen op cam gezocht (wist niet echt een andere geschikte term). Zag wel ergens staan dat het onversleuteld was, maar stond niet bij of het nu wel of niet kon.
Maar hoe werkt onversleuteld dan. Heb je dan helemaal geen module meer nodig die je erin moet steken? Want bij ziggo heb je zo'n CAM ding nodig om die kaart erin te steken toch? Aangezien het dus onversleuteld/kaartloos is, betekent dat dan dat er geen module nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:39
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:54:
[...]

Ok, ik heb alleen op cam gezocht (wist niet echt een andere geschikte term). Zag wel ergens staan dat het onversleuteld was, maar stond niet bij of het nu wel of niet kon.
Maar hoe werkt onversleuteld dan. Heb je dan helemaal geen module meer nodig die je erin moet steken? Want bij ziggo heb je zo'n CAM ding nodig om die kaart erin te steken toch? Aangezien het dus onversleuteld/kaartloos is, betekent dat dan dat er geen module nodig is?
Dat klopt, je hebt dan helemaal geen CAM module nodig. Je DVB-C 'decoder' (TV, settop box, PCI kaart, etc) die de DVB-C ontvangt ziet dat het signaal niet gecodeerd is en zal dit signaal dan gewoon doorzetten naar de volgende stap (zoals een MPEG decoder).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

De EPG werkt niet voor Ned 1 2 en 3, en RTL4, zo is mijn PVR behoorlijk nutteloos 8)7
@elvis84: klopt, Ik vertrek van vorige week donderdag staat er nog steeds niet bij ...

[ Voor 33% gewijzigd door VonFoX op 15-06-2011 21:18 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
VonFoX schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:16:
De EPG werkt niet voor Ned 1 2 en 3, en RTL4, zo is mijn PVR behoorlijk nutteloos 8)7
@elvis84: klopt, Ik vertrek van vorige week donderdag staat er nog steeds niet bij ...
Dit is een bekend probleem. Zie ook: ShadowLord in "Lijbrandt IPTV via router?"

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:22
Sinds gisteren heb ik Een HD en Canvas HD erbij via IPTV. Alleen waarom dat irritante HD icoontje erbij moet komen?!

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

zojuist heb ik te horen gekregen dat de EPG storing is opgelost, eventueel moet u de Amino herstarten. ^PH

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
VonFoX schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:28:
zojuist heb ik te horen gekregen dat de EPG storing is opgelost, eventueel moet u de Amino herstarten. ^PH
Mooi! Straks als ik thuis ben de EPG grabber maar eens aanzwengelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmo255
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:38
Ik heb net ondekt dat je bij Een HD en Canvas HD kunt kiezen in HD of SD zender. :)
Door als je EPG bent op de knop "info" inte druken.

[ Voor 26% gewijzigd door Gizmo255 op 16-06-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Ik ben afgelopen woensdag eindelijk aangesloten op OBN in Uden en ik kan inmiddels bevestigen dat er dus wel degelijk een apart WDGO netwerk is aangelegd naast het al bestaande WBA netwerk, ik krijg de ongecomprimeerde, ongecodeerde GHM streams binnen.
Pagina: 1 ... 8 ... 50 Laatste