Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hulkiedulkie schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 19:02:
[...]

Ligt eraan wat je wensen zijn. Ter illustratie hieronder een plaatje. Indien je situatie 2 wenst moet je de homeplugs (in ieder geval 1 van de 2 paren) versleutelen of in je thuisnetwerk met vaste ip-adressen werken. De OBN-verbinding geeft namelijk problemen als er DHCP requests komen vanaf 2 verschillende internet-apparaten.
Werkt het eigenlijk goed met Homeplugs? Ik heb hier verschillende setjes gehad (Linksys, sitecom) 200Mbps uitvoeringen en daar krijg ik niet fatsoenlijk 1080p films mee gestreamd (vanaf mijn NAS naar mijn Popcorn).
Met UTP werkt het perfect.
Werkt dit met de TV signalen van OBN ook zo slecht?
Heb natuurlijk al diverse stopcontacten geprobeerd, met wisselend resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
harrytasker schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:25:
[...]

Werkt het eigenlijk goed met Homeplugs? Ik heb hier verschillende setjes gehad (Linksys, sitecom) 200Mbps uitvoeringen en daar krijg ik niet fatsoenlijk 1080p films mee gestreamd (vanaf mijn NAS naar mijn Popcorn).
Met UTP werkt het perfect.
Werkt dit met de TV signalen van OBN ook zo slecht?
Heb natuurlijk al diverse stopcontacten geprobeerd, met wisselend resultaat.
Netwerkkabel aanleggen is natuurlijk altijd beter.

Het functioneren valt niet te garanderen maar OBN heeft best goede ervaringen met de MSI homeplugs. Ik weet verder niet wat de eisen zijn aan het stroomnetwerk. In de praktijk blijkt dat problemen zich vaak in appartementen voordoen waar meerdere bewoners homeplugs hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulkiedulkie op 05-05-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulkiedulkie schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:12:
[...]

Netwerkkabel aanleggen is natuurlijk altijd beter.

Het functioneren valt niet te garanderen maar OBN heeft best goede ervaringen met de MSI homeplugs. Ik weet verder niet wat de eisen zijn aan het stroomnetwerk. In de praktijk blijkt dat problemen zich vaak in appartementen voordoen waar meerdere bewoners homeplugs hebben.
Die eerste zin is een waarheid als een koe.

Eis aan je stroomnet is allereerst uiteraard dat je je energierekening betaald, zodat er prik op staat, en dat je je homeplugs direct in een wandcontactdoos steekt, en dus niet via de o zo populaire verdeelverlengsnoerblokken die onder elk computerbureau liggen om alle apparaten van stroom te voorzien. Zeker niet als hierin filters of overspanningsbeveiligingen inzitten die het HF signaal eruit kunnen filteren.
Ook de spotgoedkope Xenos en Action verlengsnoeren van 2,50 euro geven veel storing op homeplugs.

De laatste factor die voor stabiel streamen via het stroomnetwerk soms roet in het eten gooit is de belasting op het net.
Magnetrons, wasmachines, vaatwassers, drogers, die grote aan/uit pieken in de belasting veroorzaken zorgen vaak voor onderbrekingen of grote dips in de bitrate tussen twee adapters, zeker als er over meerdere groepen een netwerkverbinding gemaakt wordt, of als je een wat ouder huis hebt met een wat oudere installatie, waarin mogelijk wat grotere overgangen zitten in sommige verbindingen.
Ook apparaten die met schakelende voedingen werken of dimmers, die dus met thyristors of triacs gewoon het sinusvormige signaal verkappen tot piekjes en allerlei vunzige rommel op je net, werken niet echt mee voor homeplugs.

Ik heb hier een 200Mbit setje naar één heel lastig te bereiken kamer, over twee groepen lopen, en over het algemeen haal ik gemiddeld zo rond de 65Mbit, als niet alle grote stroomverbruikers al te veel uit het net lurken, want anders zie je regelmatig dipjes verschijnen in de performance.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:12:
[...]
Ik heb hier een 200Mbit setje naar één heel lastig te bereiken kamer, over twee groepen lopen, en over het algemeen haal ik gemiddeld zo rond de 65Mbit, als niet alle grote stroomverbruikers al te veel uit het net lurken, want anders zie je regelmatig dipjes verschijnen in de performance.
Wil je daar mee zeggen dat je dan allemaal blokjes te zien krijgt in het TV signaal of valt het hele signaal dan helemaal weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 09:54
Goede homeplugs die ook met storing goed blijven werken zijn de Netgears:
- Powerline AV 500 adapter kit
- Powerline AV+ 500 adapter kit
- XAVB 5004

Deze halen met storing min. 90 MBit en zonder zelfs tot 177MBit. Ze kosten tussen de 100 en 122 euro. Zie test uit Hardware Info magazine nr #2/2011.

Een goedkope die ook nog redelijk presteert bij storing nl. 60 MBit is de TP-Link TL-PA211 starter kit voor slechts E54,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harrytasker schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 19:47:
[...]

Wil je daar mee zeggen dat je dan allemaal blokjes te zien krijgt in het TV signaal of valt het hele signaal dan helemaal weg?
Nee, theoretisch zou je er niets van mogen merken, tenzij er echte onderbrekingen in zitten.
Je hebt (afhankelijk van het netwerktype) tussen de 8 en 18 Mbit nodig voor één HD zender, dus zelfs als een 200Mbit plug maar 65 haalt, is er nog geen man overboord.... mits er geen gaten inzitten.

Gaten in de stream ga je regelrecht zien als artifacten (blokjes), uit elkaar vallend beeld, krakend geluid of een totale freeze...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
....

[ Voor 100% gewijzigd door harrytasker op 10-05-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
Ik kijk vaak 's nachts tv (werk 's avonds in de horeca) en daarbij ook naar de herhalingen op Comedy Central.
Hierbij valt mij op dat de geluidskwaliteit bij de programma's zo nu en dan erg slecht is.
(Married with Children, Tosh.O, Spin City....)
Het lijkt soms wel alsof de geluidsband slipt, een raar misvormd geluid.

Is dit meer mensen opgevallen, en zou het euvel aan Comedy Central of doorgifte bij Glashart liggen ??

[ Voor 6% gewijzigd door Moost01 op 11-05-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 07:26
Überhaupt is de kwaliteit van de MTV kanalen belabberd. Volgens mij worden deze op een lage bitrate door Glashart doorgezet.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Moost01 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:43:
Ik kijk vaak 's nachts tv (werk 's avonds in de horeca) en daarbij ook naar de herhalingen op Comedy Central.
Hierbij valt mij op dat de geluidskwaliteit bij de programma's zo nu en dan erg slecht is.
(Married with Children, Tosh.O, Spin City....)
Het lijkt soms wel alsof de geluidsband slipt, een raar misvormd geluid.

Is dit meer mensen opgevallen, en zou het euvel aan Comedy Central of doorgifte bij Glashart liggen ??
Dit is mij inderdaad ook opgevallen. Het lijkt een beetje een alien geluid. Vooral als ze in series gaan zingen of schreeuwen.

Het is alleen zo bij Comedy Central, tenminste bij andere kanalen is het me niet opgevallen. Het is ook bij IPTV zo, dus niet alleen bij DVB-C. Ook is de beeldverhouding niet helemaal kloppend. Elke serie heeft zwarte balken links en rechts (al twijfel ik nu of dat misschien wél opgelost is). Terwijl dezelfde serie op een andere zender dat bijvoorbeeld niet heeft.

Lijkt me dat deze zender niet helemaal goed geconfigureerd is bij OBN.

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.... Dacht ook wat gevonden te hebben.... Mocht schijnbaar niemand weten, toch vreemd dat het dan wel vindbaar is....

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:26:
Hèhè eindelijk de pvr, Amino 532...
Kost wel weer 150 euro tjes maar goed, doen het er maar voor
Waar zie je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:26:
Hèhè eindelijk de pvr, Amino 532...
Kost wel weer 150 euro tjes maar goed, doen het er maar voor
Waar zie je dat ja? Ben wel benieuwd! Vind 150 euro wel veel, mag je 'm niet inruilen voor de 130M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met goed speurwerk vindt je info die niet gevonden mag worden blijkt uit navraag bij klantenservice obn.
Heb even de info verwijderd.

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:34:
Dat is met inruil, zonder inruil kost ie 249

En voorlopig nog niet bij onsnet eindhoven...
Damn, dan misschien toch maar is overwegen. Wat is je bron trouwens? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elwinvangestel schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:43:
[...]

Damn, dan misschien toch maar is overwegen. Wat is je bron trouwens? ;-)
Google.nl

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Ok langzaam komen we er, maar graag nog wat meer toelichting. Ik heb althans geen nieuwsbrief gehad hierover en ook op de website van OBN wordt er niks over gemeld. Dus: waar heb je het vandaan? Hou kom je aan een bedrag van 249 zonder inruil?

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Je snapt toch wel dat we nieuwsgierig zijn waar je die vandaan haalt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Helder, zal nog wel even duren dan! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dan.... een bron waar je niet omheen kan: http://www.onsbrabantnet.nl/hdrecorder

Zei het toch....

Je oude Amino kan je inruilen, dan kost de m532 150 euro
Voor 249 euro hoef je niets in te ruilen

Ze mogen nog wel wat aan hun Nederlands doen met al die schrijffouten op de website.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaWSnl schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:53:
[...]

Ok langzaam komen we er, maar graag nog wat meer toelichting. Ik heb althans geen nieuwsbrief gehad hierover en ook op de website van OBN wordt er niks over gemeld. Dus: waar heb je het vandaan? Hou kom je aan een bedrag van 249 zonder inruil?
Mmmm, zoals je ziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:36:
Oke dan.... een bron waar je niet omheen kan: http://www.onsbrabantnet.nl/hdrecorder

Zei het toch....

Je oude Amino kan je inruilen, dan kost de m532 150 euro
Voor 249 euro hoef je niets in te ruilen

Ze mogen nog wel wat aan hun Nederlands doen met al die schrijffouten op de website.
Kijk, now we're talking! We gaan is kijken of het wat is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap niet dat ze niet even wachten op de A540. Volgens mij kan die elk moment uitgerold worden door GHM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 18:32
Het staat nu ook op de hoofdpagina van de website vermeld in het "reclame blok".

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:20:
Snap niet dat ze niet even wachten op de A540. Volgens mij kan die elk moment uitgerold worden door GHM :)
Bij mijn weten wordt het nog steeds de M540, want die heb ik bij GHM op het kantoor gezien vorige week, samen met de nieuwe verbeterde afstandbediening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Wat raden jullie aan? Wachten op de 540, of deze bestellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:53:
[...]

Bij mijn weten wordt het nog steeds de M540, want die heb ik bij GHM op het kantoor gezien vorige week, samen met de nieuwe verbeterde afstandbediening ;)
Hmm oke. Hier stond wat anders:

http://www.glasvezel.nu/n...900-tv-en-andere-diensten
elwinvangestel schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:08:
Wat raden jullie aan? Wachten op de 540, of deze bestellen? :)
Ik zou op de 540 wachten.

250GB HDD ipv 160GB HDD
HDMI 1.3 ipv 1.2
128MB flash memory ipv 64MB

Maar misschien nog belangrijker: bij de nieuwe *40 serie STB's staat het volgende:

'The new range of HD STBs from Amino Communication uses the new STi7105 from STMicroelectronics'

Oftewel nieuwe chipset ten opzichte van de *30 serie STB's.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inmiddels zou iedereen toch wel moeten weten dat elke belofte die gedaan wordt niet nagekomen wordt...
Na veel problemen te hebben gehad met de aanleg van de glasvezel is er naar ons gecommuniceerd dat er op korte termijn een opnamefunctie zou komen op de sagemboxen, al dan niet op afstand, zover is het nooit gekomen.

Het product werkte voor geen meter, blokjes, geen beeld en ga zo maar door.
Hertzinger was de RTV leverancier bij obn maar bakte er niets van, toen ging obn over op een nieuwe aanbieder.
Met veel bombarie was daar dan glashart media, niks nieuwe leverancier maar een bij elkaar geraapt zooitje van verschillende bedrijven waaronder hertzinger.
Omdat deze bedrijven samen zijn gegaan en verder gingen onder de naam glashart media was dit voor obn een mooie reden de klanten voor de gek te houden doorbte zeggen dat ze hertzingervde laan uit hebben gestuurd.
Stoere praat maar ze hebben niets gedaan.
Onderzoeken uit het verleden hebben schijnbaar geleid tot oplossingen die bij hertzinger op de plank zijn blijven liggen.
Uiteindelijk is er nog geen opnamefunctie krijgen we minder zenders, de "dure" zenders worden eruit gedonderd en krijgen we een gratis dvb signaal, en wat verbaasd mij, vrijwel storingsvrij!

2 jaar lang zijn we voor de gek gehouden en de belofte van 2 jaar eerder is nog niet nagekomen, net als de andere beloftes.
Beloftes als voicemail via email, nummerweergave en voicemail aan en uitzetten via de dienstenpagina 09 en 06 nummers blokkeren alles wordt beloofd maar niet gerealiseerd.

Dan is er een nieuw product, idtv.
Omdat ik al 150 euro heb betaald voor de sagem krijg ik een speciale aanbieding, ik moet binnen een maand beslissen en krijg dan de Amino gratis en een paar maanden gratis het pluspakket, dooddoener want je krijgt gewoon nog even een paar maanden de zenders die je hebt ingeleverd.
Daarbij schetst mijn verbazing dat iedereen de Amino gratis krijgt... Ook een dooddoener dus.

Nu komen ze met de Amino met opname functie en weer mag je 150 euro bij betalen.
300 euro in 3 jaar tijd, reken maar uit je winst.
Altijd is gezegd dat de HD zenders toe werden gevoegd, nu betalen we met zijn allen 4,95 per maand om de HD zenders te kunnen ontvangen.

Mensen, we worden telkens met mooie praatjes voor de gek gehouden en dan heb ik het nog niet gehad over de emailproblemen, 2 weken uit de lucht en het zou opgelost moeten zijn...
Er zou een nieuw platform komen wat absoluut geen problemen meer zou geven, binnen het jaar waren er weer problemen en toen kwam er ineens een nieuw platform... Waarmee de problemen waren opgelost.
Je gaat mij niet vertellen dat er tot 2x toe een nieuw platform wordt aangeschaft.

Obn is ontstaan vanuit een coorporatie die zeggenschap heeft, de coorporatie is er nooit geweest en wordt nu pas opgezet, een jaar nadat dit is gezegd las ik gisteren op twitter dat de coorporatie vorm begint te krijgen.
Zeggenschap? Ik denk het niet, obn is gestart vanuit Edutel wat inmiddels een 100% onderneming van reggefiber is, en dan kan je zeggenschap krijgen maar de providers op de glasvezel zijn inmiddels allemaal 100% reggefiber en gebruiken allemaal glashart media en dus hertzinger...
Je kan nog naar kpn maar die bieden minder voor meer geld.

Ik voel me voor de gek gehouden, veel mooie beloftes en weinig daden.
Denk dat ik er mee stop. :(

Als je denkt dat er snel een Amino 540 komt zou ik nog even geduld hebben, 3 jaar duurt lang en waarschijnlijk dat ze hem nu alweer toe gaan zeggen, puur om de minder tevreden klanten binnen te houden...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:29:
de "dure" zenders worden eruit gedonderd en krijgen we een gratis dvb signaal, en wat verbaasd mij, vrijwel storingsvrij!
Vergeet niet dat analoog in de PlusTV tijd niet om aan te zien was. Dan kun je wel al die mooie zenders hebben, maar als je die constant geblurred en vol ruis krijgt voorschoteld dan schiet dat ook niet op. Daarnaast is het zo dat Ziggo en Caiway ook DVB-C bieden bovenop analoog. Dus ze moesten wel een DVB-C signaal erbij zetten om concurrerend te blijven. Want dat crap analoog is echt geen €16,95 waard. Dat was het alleen het eerste jaar toen er nog geen Digitaal signaal bijgezet was (in de vorm van PlusTV). In het eerste jaar was het analoge signaal nog strak en helder.

Verder gaat men het analoge/dvb-c zenderpakket nog aanpassen met zenders die meer gewild zijn.
Helaas zal het niet meer zo superieur worden als in het verleden.

- Update - Zenderenquête 'Radio & Televisie Basis'

“Doordat er afstemming met alle zendereigenaren plaats dient te vinden, neemt dit proces veel tijd in beslag. Wij verwachten in het eerste kwartaal van 2011 alle onderhandelingen af te hebben gerond”, aldus Bert Meijerink, directeur van Glashart Media.
Nu komen ze met de Amino met opname functie en weer mag je 150 euro bij betalen.
300 euro in 3 jaar tijd, reken maar uit je winst.
Altijd is gezegd dat de HD zenders toe werden gevoegd, nu betalen we met zijn allen 4,95 per maand om de HD zenders te kunnen ontvangen.
Links of rechtsom zal die STB betaald moeten worden. Liever in een keer kopen dan elke maand huur betalen! Ben het wel met je eens dat het zuur is dat er geen goede compensatie is geweest voor die zwaar overpricede Sagem STB van 150 euro. Het aanbieden van DVB-C bovenop analoog zal 1 van de redenen zijn geweest om te kunnen zorgen dat die duurbetaalde Sagem STB's niet waardeloos werden. Ik weet zeker dat er anders veel meer boze klanten waren geweest.

Maar eerlijk is eerlijk. PlusTV was vanaf het begin al gedoemd om te floppen. Veel en Veelste gesloten. Ze hadden gewoon een standaard DVB-C signaal moeten gebruiken (dus volledig volgens de DVB-C standaard) zodat het met elke willekeurige DVB-C ontvanger te ontvangen was. Het basispakket zou men dan onversleuteld moeten doorgeven en voor de extra pakketten zouden klanten zelf een CI CAM kunnen kopen. Dan heb je tenminste gewoon vrije keuze in het gebruik van eigen apparatuur en wordt niet iedereen met een verplichte kostenpost van 150 euro opgezadeld. Die Sagem ontvanger hadden ze gewoon 'optioneel' moeten verkopen als 'eigen ontvanger' met de garantie dat enkel voor die ontvanger interactieve dingen als uitzendinggemist werden ontwikkeld.

Voor wat betreft die gratis HD zenders:

Ik denk dat Glashart Media op termijn ook wel de HD-simulcasts van de NL-basiszenders via DVB-C gaat doorgeven (en ook in het basispakket bij IPTV). Dit om met Ziggo te kunnen concurreren. Die gaat namelijk vanaf juni de pakketten veranderen. In hun basispakket komen HD-simulcasts van de NL-basiszenders. De prijs van het pakket blijft ongewijzigd (€ 16,95 p/m).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Heb de 532 besteld, ik ga 'm omruilen. Iemand enig idee hoeveel weken/maanden hier overheen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat mij natuurlijk meer om alle loze beloftes die gedaan zijn.
Het enige wat altijd goed is geweest was het internet, met de rest zijn er alleen "mooie" beloftes gedaan waarvan ze meer als de helft na 3 jaar nog steeds waar moeten maken.
Ik krijg onderhand het idee voor de gek gehouden te worden.

Nog zo iets, destijds als nieuwe klant kreeg je een half jaar gratis, mijn buurman is even weg geweest en komt weer terug bij obn en krijgt nu weer een half jaar gratis.

Wat krijgen wij als bestaande klanten?
Helemaal niets....

Lijkt mij ook belangrijk om bestaande klanten ook binnen te houden en hier iets voor te doen...

O ja over een wijziging van het zenderpakket... De laatste update is van december '10
Leuk zon enquete waarin eigenlijk bij voorbaat al gezegd wordt dat de interessante zenders niet terug zullen komen, de huidige lijst is zo goed als conform het wensenpakket dat uit de enquete is gekomen.
Verwacht hier dus niets van.
Kan zelfs heel goed zijn dat we hier helemaal niets meer van horen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iae
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 01:11

iae

Heb de 532 besteld, ik ga 'm omruilen. ...
Dus 150 bijbetalen als ik mijn huidige STB omruil. Da's wel fors duurder dan
XMS omruil actie november 2010. Toen was het 50 euro bijbetalen. En dan niet de M540 krijgen :-(.

Denk dat ik even wacht hoe blij de huidige bestellers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Op Twitter is OBN nu ook te vinden:

http://twitter.com/#!/onsbrabantnet
http://twitter.com/#!/OBN_Webcare

Heb ze even gevraagd wanneer de 532 geleverd wordt. Eind volgende week al! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iae schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:54:
[...]

Dus 150 bijbetalen als ik mijn huidige STB omruil. Da's wel fors duurder dan
XMS omruil actie november 2010. Toen was het 50 euro bijbetalen. En dan niet de M540 krijgen :-(.

Denk dat ik even wacht hoe blij de huidige bestellers zijn.
Elke provider mag zelf bepalen wat voor acties hij doet en wat de PVR dan moet kosten.
XMS is niet OBN, en dezelfde discussie hebben wij ook met Lijbrandt gevoerd en verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 11:01
Ik volg al een tijdje de topics over OnsNet en ben tot de conclusie gekomen dat er voldoende 'animo' zou moeten bestaan om een iets vriendelijker gebruikers forum op te zetten. (aangezien de enige die bestaat niet heel fijn werkt en niet erg actief meer is).

Inmiddels heb ik een site(tje) opgezet die ik hier verder niet ga rondspammen ;)

Mochten er geinteresseerden zijn die graag mee willen helpen als gewone gebruiker of meer, stuur me dan even een DM. Hoe meer zielen hoe meer vreugd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:29:
Ik voel me voor de gek gehouden, veel mooie beloftes en weinig daden.
Denk dat ik er mee stop. :(

Als je denkt dat er snel een Amino 540 komt zou ik nog even geduld hebben, 3 jaar duurt lang en waarschijnlijk dat ze hem nu alweer toe gaan zeggen, puur om de minder tevreden klanten binnen te houden...
Zo dan, wat een lap tekst en frustraties zeg!
Ik lees hier de ervaring van een early adopter van glasvezel met merknamen (Sagem) en bedrijven (Herzinger) die inmiddels al flinke tijd niet meer bij het glasvezel horen in die vorm.

Het hoort denk ik een beetje bij mensen die als eerste op een nieuwe technologie instappen, alle kinderziektes en beloftes terwijl men zelf het product nog niet eens volledig beheerst.

Overigens gaat die M540 echt geen drie jaar meer duren, want die heb ik de eerste week mei zelf mogen bewonderen in het kantoor van GHM in Hillegom... ik denk dat het een kwestie is van de voorraad oude 532's opmaken alvorens men met de 40 serie gaat komen, zeker niet om minder tevreden klanten te paaien.

De reden hiervoor is eigenlijk simpel... OBN en de andere providers zijn niet de leverancier van de STB/PVR, want die kopen ze in bij GHM, dus als GHM 540's gaat uitleveren, dan gaan de providers (als hun voorraad 532 op is) mee. De 30 serie is namelijk end-of-life bij Amino.

De discussie of je nu een M532 moet pakken of moet wachten op de 540 is gelijk aan het uitkomen van een nieuwer model van je favoriete automerk.... koop je nu het oudere model tegen een vaak leukere prijs, of wacht je tot ze het nieuwe model uitbrengen en rij je in het laatste en beste model?
Die keuze ga ik voor niemand maken, maar de specs van de 40 serie zijn beter dan die van de 30.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Je kan het verhaal met de 532 en 540 ook als volgt zien vanuit het oogpunt van de ISP.
Ze leveren een HD STB met PVR functionaliteit.
Welke dat is is eigenlijk niet relevant voor de klant. Op moment X wordne er 540's besteld en die worden uitgeleverd zodra de dan aanwezige voorraad 532's op zijn.

Ze ver ik weet staat op al die inschrijfsites dat je een HD STB met PVR besteld.

Of ze het zo gaan doen weet ik niet maar lijkt me niet eens een hele vreemde oplossing vanuit de ISP gezien.
En ja voor tweakers is dat een big deal maar voor de avg joe niet denk ik.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:29:
[...]

die heb ik de eerste week mei zelf mogen bewonderen in het kantoor van GHM in Hillegom...
En dan kom je niet even een deur verder een bak koffie doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:51:
En dan kom je niet even een deur verder een bak koffie doen? ;)
Helemaal door mijn kop geschoten dat jij daar ook zit... en dan had ik Niels moeten vragen waar jij uithangt :P
Volgende keer beter dus ;)
Overigens wel heeeeeel veel deuren in dat pand op nr 20 met Lijbrandt, XMS en wat al niet meer voor zusjes zeg... en een wereldreis om op dat bedrijventerrein te komen, want van fatsoenlijke wegomleidingsborden hebben ze nog nooit gehoord in Hillegom... Sta je voorgesorteerd voor rechtsaf die straat in, ri je tegen twee hekken aan.... niks afgekruist, geen borden, nada...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:57:
[...]

Helemaal door mijn kop geschoten dat jij daar ook zit... en dan had ik Niels moeten vragen waar jij uithangt :P
Volgende keer beter dus ;)
Overigens wel heeeeeel veel deuren in dat pand op nr 20 met Lijbrandt, XMS en wat al niet meer voor zusjes zeg...
Nummer 20 heeft maar 1 voordeur ;) (die ik dus overigens niet gebruik aangezien dat een ander pand is)
Maar om het pand heen loopt het door tot 20K volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:01:
[...]

Nummer 20 heeft maar 1 voordeur ;) (die ik dus overigens niet gebruik aangezien dat een ander pand is)
Maar om het pand heen loopt het door tot 20K volgens mij.
Ik zag een Lijbrandt logo en heb mijn auto tegenover een bandenboer geparkeerd.... de ingang bleek achteraf helemaal aan de andere kant te zitten :P
Maar het was lekker weer, dus effe een stukkie lopen was best lekker in de zon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:05:
[...]

Ik zag een Lijbrandt logo en heb mijn auto tegenover een bandenboer geparkeerd.... de ingang bleek achteraf helemaal aan de andere kant te zitten :P
Maar het was lekker weer, dus effe een stukkie lopen was best lekker in de zon. ;)
je maakt het alleen maar erger. Dan stond je zowat voor de deur.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb de starpost weer eens bijgewerkt, er is o.a. een link toegevoegd naar een apart Onsnet gebruikersforum voor mensen die interesse hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Per 1 juni worden weer 5 HD kanalen toegevoegd aan het zenderaanbod van IPTV:
- BBC HD (was al bekend)
- Één HD
- Canvas HD
- Travel Channel HD
- Mezzo Live HD

Daarnaast wordt ook Brava 3D toegevoegd als tweede 3D zender in het pakket.

Bron: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=5210 en http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=5209

[ Voor 22% gewijzigd door ik222 op 14-05-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Leuk! Brava 3D heb ik niks aan (heb geen 3DTV en zie geen diepte) maar de rest is super! NHK World HD binnenkort ook denk ik? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
OnsBrabantNet
Internet abonnement
100/100 Mbit €54,95

OnsNetEindhoven
Internet abonnement
€39,95 - 100 Mbit/s Internet

Kan iemand mij vertellen waarom er zo'n groot prijsverschil zit tussen de 2 aanbieders??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is op 7 september vorig jaar veranderd. OnsNet Eindhoven is (terecht) niet mee gegaan met de nieuwe abonnementstructuur van Edutel. Bij OnsBrabantNet heb je nu het voordeel dat je meerdere internet snelheden kan kiezen, maar de prijzen voor een los internet abo zijn daardoor wel behoorlijk omhoog gegaan. Snap zelf ook niet echt waarom OnsBrabantNet dit doorgevoerd heeft. Blijkbaar wil er iemand meer winstmarge zonder zich te realiseren dat glasvezel nog een groeimarkt is en een uitzonderlijke prijs/prestatie verhouding dus belangrijk is om veel klanten te laten overstappen.

Vroeger was het bij OnsBrabantNet gewoon simpel:

100Mbit Internet € 32,50
Radio en Televisie Analoog € 13,95
Vaste Telefonie € 8,50
------------------------------------------------------
Totaal € 54,95

Tegenwoodig werkt men met flex-pakketten en is het allemaal een stuk commerciëler geworden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou het is niet eens veel duurder geworden wanneer je alle diensten afneemt. Alleen als je enkel internet wilt is het wel veel duurder geworden inderdaad. Met een totaalpakket scheelt het geloof ik slechts 2 tot 3 euro wat een enorm kleine prijsverhoging is in 3 jaar tijd.

De prijs van een totaalpakket verschilt ook nauwelijk tussen OBN en ONE alleen OBN hanteert dus een andere prijsstructuur waarbij enkel internet wel een stuk duurder is.

[ Voor 24% gewijzigd door ik222 op 14-05-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:42:
De prijs van een totaalpakket verschilt ook nauwelijk tussen OBN en ONE alleen OBN hanteert dus een andere prijsstructuur waarbij enkel internet wel een stuk duurder is.
Als je alle glasvezelproviders op een rijtje zet zie je dat ze (omgerekend met gratis maanden en dergelijke) op de echte triple play pakketten elkaar proberen de muggen af te vangen.
Ga je op losse onderdelen kijken dan worden de verschillen groter, en is met name internet als los onderdeel soms megaveel duurder dan elke combideal. Vooral KPN internet is dan ineens knap duur vergeleken met andere providers.

Maar ja, koop eens een auto in losse onderdelen en dan is ie ineens 10x zo duur als het ding samengebouwd bij de dealer in de showroom (en nog zonder de voordeel euro's die bijna alle dealers hebben). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik merk al een tijdje dat als ik een traceroute uitvoer ik voor hops 3 t/m 8 altijd Request timed out krijg, ongeacht welke site. Dus:
Hop 1: mijn firewall
Hop 2: de ONE gateway
Hop 3 - 8: Request timed out
Hop 9 en verder: edutel.nl en verder

Hebben anderen dit ook? En zo ja, kunnen wij hier iets aan doen? Want ik vind het behoorlijk vreemd.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is niet zo vreemd, blijkbaar heeft Reggefiber zijn netwerkapparatuur gewoon ingesteld om niet te reageren om icmp pakketten. Waarom ze dat precies doen weet ik niet maar het maakt ook niet uit omdat reageren om icmp pakketten helemaal niet nodig is om het netwerk goed te laten functioneren.

Maar ja ik heb dat hier dus ook (WGDO netwerk).

[ Voor 13% gewijzigd door ik222 op 15-05-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:01:
Dat is niet zo vreemd, blijkbaar heeft Reggefiber zijn netwerkapparatuur gewoon ingesteld om niet te reageren om icmp pakketten. Waarom ze dat precies doen weet ik niet maar het maakt ook niet uit omdat reageren om icmp pakketten helemaal niet nodig is om het netwerk goed te laten functioneren.

Maar ja ik heb dat hier dus ook (WGDO netwerk).
Hier op WBA zijn de ping timeouts ergens vanaf 21 ald ik een tracert microsoft.com doe, maar alle xtra media adressen geven gewoon antwoord...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:59:
[...]

Hier op WBA zijn de ping timeouts ergens vanaf 21 ald ik een tracert microsoft.com doe, maar alle xtra media adressen geven gewoon antwoord...
Daarom zet ik er ook bij dat het hier WGDO is. WBA is namelijk een compleet andere netwerkopbouw met een andere operator waardoor het prima kan dat de apparatuur daar inderdaad wel antwoord geeft op icmp requests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb gisteren de M532 besteld; maar nog geen bevestigingsmail oid gehad. Even wachten maar.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 10:29
Wat is een goede manier om de channel list te populaten in mythtv met een dvb-c tuner? Met 'scan' vind ik meestal ongeveer 13 kanalen, myth zelf vind er een stuk of 4. Importeren en tunen levert enkel zwart beeld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
zzattack schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:54:
Wat is een goede manier om de channel list te populaten in mythtv met een dvb-c tuner? Met 'scan' vind ik meestal ongeveer 13 kanalen, myth zelf vind er een stuk of 4. Importeren en tunen levert enkel zwart beeld op.
Er is op dit moment een storing met de zenderinfo dus probeer het later nog eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 10:29
Ah, any chance dat iemand zijn channels.conf zou willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
internet gaat wat traag de laatste 2 dagen.... op speedtest.net maar 6MB/s DL en 100kb/s UL normaal haal ik daar 95/87 mbit ook haal ik normaal 11,5MB/s van uvtwente, nu blijft hij op 5,2MB/s

meer mensen last van of is het alleen bij mij zo?

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
sheez88 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:58:
internet gaat wat traag de laatste 2 dagen.... op speedtest.net maar 6MB/s DL en 100kb/s UL normaal haal ik daar 95/87 mbit ook haal ik normaal 11,5MB/s van uvtwente, nu blijft hij op 5,2MB/s

meer mensen last van of is het alleen bij mij zo?
Welke router gebruik je?
Ik heb vanmiddag mijn router (D-link DIR 655) gereboot, want mijn upload was maar een paar 100 KB/s.
Nu werkt alles weer prima, misschien dat het bij jou ook wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snelheid is hier gewoon uitstekend, strak 95 / 95 achter mijn unix router :)

[ Voor 18% gewijzigd door ik222 op 16-05-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
yannickie111 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:11:
[...]

Welke router gebruik je?
Ik heb vanmiddag mijn router (D-link DIR 655) gereboot, want mijn upload was maar een paar 100 KB/s.
Nu werkt alles weer prima, misschien dat het bij jou ook wel werkt.
hmm , ik heb hem net gereboot en hij werkt weer als vanouds, heel vreemd

bedankt man

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik heb mijn SonicWALL ook moeten rebooten dit weekend. Opeens was er totaal geen verbinding meer. Na de reboot werkte alles weer prima.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Heeft iemand in Veldhoven de M532 al ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0stack
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 16:16
Heeft er iemand een idee of er in geldrop-mierlo nog ooit meer dan 100mbits internet word geleverd? Ik heb namelijk behoefte aan een 1Gbits, maar 200mbits zou een goede start kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
VonFoX schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:50:
Nee ik heb nog niks ontvangen. Heb dezelfde dag dat het nieuws kwam dat hij geleverd ging worden gelijk besteld. Ik heb op Twitter gelezen dat ze eind deze week de eerste recorders binnen zouden hebben.

http://twitter.com/#!/OBN_Webcare/statuses/68942671728738304

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
slayerduck schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:14:
Heeft er iemand een idee of er in geldrop-mierlo nog ooit meer dan 100mbits internet word geleverd? Ik heb namelijk behoefte aan een 1Gbits, maar 200mbits zou een goede start kunnen zijn.
Volgens mij nog niet.
Voor hogere snelheden dan 100Mbit is andere apparatuur nodig, in wijkcentrales en thuis.

Waarvoor heb je in hemelsnaam 1 Gbit/s voor nodig :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0stack
yannickie111 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:32:
[...]

Volgens mij nog niet.
Voor hogere snelheden dan 100Mbit is andere apparatuur nodig, in wijkcentrales en thuis.

Waarvoor heb je in hemelsnaam 1 Gbit/s voor nodig :X :X :X
Klopt ja, de modem thuis heeft alleen 100mbits poorten maar ik had al gezien dat 1gbit varianten zijn van hetzelfde merk. Van de wijkcentrales zou ik het niet weten. Neem aan dat de kabel ook gewoon 1gbit aan kan.

1gbit zou handig zijn vooral voor mijn websites en natuurlijk downloaden van usenet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Als 100Mbit niet genoeg is voor usenet dan trek je meer binnen dan je ooit zult kunnen kijken. Voor de web server zou ik eerst maar eens kijken of de 100Mbit wel te weinig is. Voor het openen van websites is de 100Mbit al overkill aangezien de andere kant het vaakst de bottleneck vormt.

[ Voor 24% gewijzigd door Robtimus op 18-05-2011 15:49 ]

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0stack
IceManX schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:48:
Als 100Mbit niet genoeg is voor usenet dan trek je meer binnen dan je ooit zult kunnen kijken. Voor de web server zou ik eerst maar eens kijken of de 100Mbit wel te weinig is. Voor het openen van websites is de 100Mbit al overkill aangezien de andere kant het vaakst de bottleneck vormt.
Een blue-ray van 45GB met usenet is hij toch effe mee bezig. Das gewoon jammer. Het is niet voor het openen van een website maar van een draaiende. "Helaas" heb ik al een 2de 100mbits unmetered server aan moeten schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
slayerduck schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:57:
[...]

Een blue-ray van 45GB met usenet is hij toch effe mee bezig. Das gewoon jammer. Het is niet voor het openen van een website maar van een draaiende. "Helaas" heb ik al een 2de 100mbits unmetered server aan moeten schaffen.
Als je met je website 200Mbit verstookt, ben je goed bezig! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
yannickie111 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:04:
[...]

Als je met je website 200Mbit verstookt, ben je goed bezig! :7
Als je met je website 200mbit verstookt dan zou je niet moeten kijken naar normale consumenten oplossingen ;)
En ja ik snap ook wel dat dit vele malen goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• More-Is
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 14:31
Het valt me op dat het geluid van de RTL's sinds een week véél harder is dan de andere IDTV-zenders. Is er een manier om dit te normaliseren? Ik zie geen audio onderdeel in het Amino-menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Van die Twitter account begrijp ik dat de M532 wordt opgestuurd, en dat je de oude Amino dan mag terugsturen? Ben benieuwd hoelang de probeerperiode is.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
VonFoX schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:41:
Van die Twitter account begrijp ik dat de M532 wordt opgestuurd, en dat je de oude Amino dan mag terugsturen? Ben benieuwd hoelang de probeerperiode is.
Dat vind ik ook maar vaag, ontvanger moet binnen 1 maand opgestuurd worden, anders betaal je gewoon 250 euro voor de ontvanger. Maar hoe stuur ik die dan op? Postkantoor? Postbus? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik een betrouwbare down/upload test kan doen?

Zojuist bij speedtest.net een test gedaan, maar het resultaat was nu niet echt geweldig.
Ik meende dat we bij OBN 100/100 MBps hadden, maar ik heb mijn upload nog nooit hoger dan 40 MBps gezien.

TEST 1
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1302996697.png

TEST 2
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1303006818.png

Als ik de 1024 MB. testfile van http://speedtest.onsbrabantnet.nl/ download, dan komt de download op 80 MBps.
Maar ik vraag me af, waarom de upload helemaal achter blijft op de al achterblijvende download snelheid.

Dat hij 80 MBps haalt via de OBN speedtest, geloof ik graag, dat was bij UPC ook altijd, maar als je het dan ergens anders ging testen, bleef van dat resultaat weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:35:

Zojuist bij speedtest.net een test gedaan, maar het resultaat was nu niet echt geweldig.
Ik meende dat we bij OBN 100/100 MBps hadden, maar ik heb mijn upload nog nooit hoger dan 40 MBps gezien.

TEST 1
[afbeelding]

TEST 2
[afbeelding]

Als ik de 1024 MB. testfile van http://speedtest.onsbrabantnet.nl/ download, dan komt de download op 80 MBps.
Maar ik vraag me af, waarom de upload helemaal achter blijft op de al achterblijvende download snelheid.

Dat hij 80 MBps haalt via de OBN speedtest, geloof ik graag, dat was bij UPC ook altijd, maar als je het dan ergens anders ging testen, bleef van dat resultaat weinig over.
doe je dit rechtstreeks op het modem, of achter een router?

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
In principe is de verbinding altijd synchroon.
Als je 40 of 60 of 90 down haalt dan haal je dat up ook.
Dat is echter amper te testen.

Overigens is je router bijna altijd de bottleneck qua upload. Ga eens spelen met de QoS, dat doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou even goed naar de router instellingen kijken. Als ik via speedtest.net test dan kom ik altijd boven de 90Mbit zowel download als upload. QoS kun je het beste volledig uitschakelen wanneer je router al niet al te snel is, dat scheelt namelijk veel CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het betreft hier een WL-351 X3 router van Sitecom, welke toch niet als de langzaamste gezien kan worden.
De volle 100 zal ik draadloos niet halen, dat snap ik, maar in het begin knalde hij er toch makkelijk 90 doorheen, alleen was toen de upload ook niet super.

QoS in de router staat al uitgeschakeld, dus daar ligt het ook niet aan.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2011 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:49:
Het betreft hier een WL-351 X3 router van Sitecom, welke toch niet als de langzaamste gezien kan worden.
De volle 100 zal ik draadloos niet halen, dat snap ik, maar in het begin knalde hij er toch makkelijk 90 doorheen, alleen was toen de upload ook niet super.

QoS in de router staat al uitgeschakeld, dus daar ligt het ook niet aan.
Test voor ze zekerheid toch eens zonder router? En eventueel ook eens met een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
VonFoX schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:50:
Heeft überhaupt iemand van OBN deze M532 al?

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 19 mei bericht ontvangen dat de HD-recorder binnen een week in mijn bezit zal zijn.
Bij ontvangst (waarschijnlijk per post) is tevens informatie over terugzenden huidige ontvanger.
En nu maar hopen dat dit wel klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0stack

Waarom een ping van 25ms? Volgens mij is je router toch niet helemaal in orde. Ik zou het zonder proberen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1309985804.png

Met een pfsense (freebsd) router @ Dual core 1.8Ghz / 1GB ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Ik weet niet aan wie het ligt maar van OBN krijgen we alleen op zondag dit:

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1307804997.png

en de rest van de week komt de download niet hoger dan dit:

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1309854436.png

En op de speedtest van OBN haal ik 82.6/92

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mag desnoods even met FTP op mijn server testen, die hangt aan 100Mbit Lijbrandt glas vast.
De meeste mensen halen dat ook wel bij mij ;)

Overigens bij mij hangt er een Sitecom X3 tussen (WL-342) met QoS uit gewoon volle bak up en down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Vandaag ook brief over de M532 gehad; over 1 week wordt ie opgestuurd.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 10:18

Poekie McPurrr

Mreoww~

Werkt de Linksys E4200 ook met OnsNet? Kreeg het zo rap niet gevonden hier :$

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Poekie McPurrr schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:38:
Werkt de Linksys E4200 ook met OnsNet? Kreeg het zo rap niet gevonden hier :$
Kijk even in de specificaties of hij een router-functie heeft, en een WAN-poort. Dan werkt het :)

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

JaWSnl schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:43:
[...]

Kijk even in de specificaties of hij een router-functie heeft, en een WAN-poort. Dan werkt het :)
Beide present, maar eerder vandaag door grandioos falen van andere router met wan port toch even vragen. Zijn er specifieke instellingen nodig trouwens voor OnsNet ehv? Hun site is nogal mager daarin.. (oude router kwam met het huis, en geen gedetailleerde beschrijving over hou router in te stellen)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In principe als je hem terugzet naar fabrieksinstellingen en je client pc's op "automatisch netwerkinstellingen verkrijgen" zet werkt internet voor 90% zeker direct via de router. Dan moet je alleen nog even het draadloze gedeelte beveiligen door WPA2 in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poekie McPurrr schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:46:
[...]

Beide present, maar eerder vandaag door grandioos falen van andere router met wan port toch even vragen. Zijn er specifieke instellingen nodig trouwens voor OnsNet ehv? Hun site is nogal mager daarin.. (oude router kwam met het huis, en geen gedetailleerde beschrijving over hou router in te stellen)
In theorie zou elke router die gewoon een DHCP request (meestal tegenwoordig de fabrieksinstellingen) kan versturen om een IP adres te verkrijgen moeten werken. Hoe er echter wel rekening mee dat veel ISP's de lease koppelen aan je mac adres, dus nadat je op je verbinding een apparaat aan de praat hebt gehad kan het soms wel een uur duren voordat je lease is verlopen en je iets met een ander mac adres eraan kunt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die leasetijd is hier slechts 2 minuten, dus maximaal 2 minuten wachten en dan kun je probleemloos een ander apparaat aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

Top, bedankt voor de reacties! Zoals ik al zei, de site van OnsNet is nogal mager mbt informatie. Was zelfs verbaast dat ze nog win97 gedoe hadden opgenomen... En als je klikt op internet instellingen.. en dan een verkooppraatje achtig iets krijgt..
Wss zal het nog niet out of the box direct werken maar goed.. dat huidige mormel van een router (smc, met net iets van wireless) is helemaal te erg haha.

(zou qua tv alleen ook erg fijn zijn als ze gewoon weer volledig discovery channels en bbc's uit zouden zenden.. dat schlager gedoe heb ik nu wel gehad..)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat betreft de Discovery zenders heeft men die allemaal volgens mij, alleen twee ervan zitten in het pluspaket. En alle BBC zenders zullen per 1 juli allemaal te ontvangen zijn via ITV (BBC 1, 2 ,3 en 4 + BBC HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:48:
Die leasetijd is hier slechts 2 minuten, dus maximaal 2 minuten wachten en dan kun je probleemloos een ander apparaat aansluiten.
Dat zou goed kunnen, dat is per provider verschillend. Hier is het volgens mij iets wazigs van 26 minuten of zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 07:49:
Wat betreft de Discovery zenders heeft men die allemaal volgens mij, alleen twee ervan zitten in het pluspaket. En alle BBC zenders zullen per 1 juli allemaal te ontvangen zijn via ITV (BBC 1, 2 ,3 en 4 + BBC HD).
Discovery (het hoofdkanaal) zit in het standaard pakket, maar alle andere Discovery zenders alleen in het pluspakket. Hetzelfde geldt voor National Geographic. (ik heb het uiteraard over het GHM pakket ;) )
BBC1 en 2 zitten nu al in het basis IPTV pakket maar komen vanaf volgende week woensdag (1 juni) als het goed is ook in het analoge pakket en DVB-C, samen met nog een aantal BBC's.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee alleen BBC 1 en 2 komen in het analoge en DVB-C pakket. BBC 3 en 4 komen in het basispakket IPTV volgens mij en BBC HD in het HD pakket.

Voor de rest zit Discovery World hier ook gewoon in het basispakket. Alleen Science en Travel and Living zitten in het pluspakket en Discovery HD in het HD pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen die sinds gisteren een kleine verbetering in beeldkwaliteit ervaren?

Beeld lijkt iets strakker, cleaner en vloeiender. Heb het idee dat er minder beeldruis en bewegingsonscherpte is. Ben benieuwd of andere dit ook ervaren.

Verklaar me maar voor gek, maar ik blijf toch zeggen wat ik zie :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 07:26
En bij ONE is Uitzending Gemist tot en met 31 december gratis
http://onsneteindhoven.nl...hp?menu=4&submenu=&id=129
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:07:
Meer mensen die sinds gisteren een kleine verbetering in beeldkwaliteit ervaren?

Beeld lijkt iets strakker, cleaner en vloeiender. Heb het idee dat er minder beeldruis en bewegingsonscherpte is. Ben benieuwd of andere dit ook ervaren.
Waar hebben we het dan over? IPTV? Dvb-c? Analoog?

[ Voor 62% gewijzigd door Intheweb op 25-05-2011 09:11 ]

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVB-C in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Wat netjes, ik krijg uit het niets een berichtje van de OBN Webcare op Twitter:

De levering van Amino's met HD recorder is gestart, gisteren zijn de eerste aan TNT aangeboden ^TS

http://twitter.com/#!/OBN_Webcare/statuses/73290698127966208
Pagina: 1 ... 7 ... 50 Laatste